abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131824808
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
lok quote
Ik vroeg me nog af he :P
Vanmiddag had ik je aan de lijn voor een rijweg van ncbg naar 3-4a meen ik.
Toen stond ik voor seintje 140 te wachten omdat ik ruim op tijd was.
Ik had geen treinnummer had ingevoerd (rangeerbeweging). Stel nou dat sein 140 in de storing ligt en je me een aanwijzing sts moet geven, heb je dan het telefoonnummer van mijn werktelefoon dan automatisch omdat ik belde met dat nummer, voor die specifieke treinbeweging?
Of moet je dan een algemene oproep uitvoeren om mij te contacteren ?
pi_131825283
Net het filmpje gekeken over de Loram onderhoudstrein, mooi commentaar van die opa erbij.

Slijpen van de rails, wat is eigenlijk de specifieke gedachte erachter?
pi_131825351
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar hoe kan die CrossRail-trein dan groen hebben gehad? :?
Ik kan maar 2 dingen bedenken:
- Of de mcn liegt/spreekt niet de waarheid
- Of het seinwezen is zo sterk verouderd dat de fout kon ontstaan.

Beide plausibel. Ik heb zelf nooit in België gereden (wel een keer naast de meester gezeten in de FYRA (niet de v250 gelukkig :') )
Maar ik hoorde wel in de tijd dat ik nog stage liep in het goederen dat er wel veel 'klachten' waren over Belgisch sein- en regelgeving was.

Nogmaals, niet uit eigen ervaring.
pi_131825380
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:04 schreef Adrie072 het volgende:
Net het filmpje gekeken over de Loram onderhoudstrein, mooi commentaar van die opa erbij.

Slijpen van de rails, wat is eigenlijk de specifieke gedachte erachter?
Het voorkomen van Rail Contact Fatique, zoals squats en head checks.

Dit is een squat, eigenlijk een soort deuk die in het spoor gereden wordt door bijvoorbeeld niet volledig ronde wielen van treinen. Als die deuk er eenmaal zit rijden de wielen er continue tegenaan en kan een spoorstaaf breken. Er zijn twee manieren om zo'n breuk te voorkomen, en dat is slijpen van de spoorstaaf of het oplassen van de spoorstaaf. Dan wordt er een stukje staal aan de spoor gesmolten.

Head checks zijn kleine scheurtje vlak achter elkaar die vaak ontstaan in krappe bogen. Hiervoor kan je dezelfde manier gebruiken om het preventief te voorkomen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:07:02 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131825404
Hoe? Mij een raadsel. Wel heel apart is dat de machinist zonder tussenkomen van de TRDL een rood sein mag passeren, als hij buiten zijn cabine bij het kassie naast het sein een Overschrijdingsbevel invult en deze meeneemt.
pi_131825447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Hoe? Mij een raadsel. Wel heel apart is dat de machinist zonder tussenkomen van de TRDL een rood sein mag passeren, als hij buiten zijn cabine bij het kassie naast het sein een Overschrijdingsbevel invult en deze meeneemt.
P-sein?
Of kennen ze dat daar niet ?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 22:08:32 ]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:09:25 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131825495
Volgens mij alleen in de NZV van Brussel.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:10:00 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131825523
P-seinen kennen ze in België ook, maar die heten dan 'onbediende seinen' of zoiets.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 22:11:25 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131825589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:50 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee, als ik mag vragen?
er staat nog wat ICRm stil op Dijksgracht zag ik afgelopen zaterdag. Het zal zo langzamerhand wel weer klaargemaakt moeten worden voor de dienst, omdat de Benelux wat vaker gaat rijden.

Hierdoor heb je op de Watergraafsmeer tijdelijk meer ruimte nodig voor materieel en om dat te creëren kan er meuk op Dijksgracht gezet worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131826127
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:
P-seinen kennen ze in België ook, maar die heten dan 'onbediende seinen' of zoiets.
Ah, ik ben wel blij dat ik geen Belgische regelgeving heb :P

Overigens mogen wij ook in Nederland zonder tussenkomen van de tdrl door een rood p-sein (dat is als je hem niet te pakken krijgt.)
Bij gedoofde p-seinen mogen we dat sowieso en dan rijden we op zicht. Dit meld je wel uiteraard bij de trdl, dat je een gedoofd sein hebt waargenomen
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:36:39 #236
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131826968
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De Volkskrant heeft het door mij namens MVBOV geschreven weerwoord op dat schotschrift van Roel Berghuis geplaatst.

http://www.volkskrant.nl/(...)-schaapskleren.dhtml
Wat is die Berghuis verzuurd zeg. Maar ook logisch, hij spreekt voor eigen parochie en die is goed, de rest is fout. Laat de echte concurrentie maar komen, dus meerdere maatschappijen per traject. Geen concessie-eisen maar vraag en aanbod aan de markt overlaten. Als er een maatschappij is die alleen staanplaatsen wil aanbieden voor een lager tarief prima, dan stap ik daarin. Wil ik meer comfort dan wacht ik een kwartier op de volgende trein van een andere maatschappij die iets meer kost maar wel zitplaatsgarantie heeft. Ik ben het ook eens met één van de reacties:

quote:
Ik kan de voorkeur van de heer Spithorst alleen maar onderstrepen, namelijk dat het uitstekend is om het spoorverkeer volledig te liberaliseren, de NS de deur te wijzen en de spoorreiziger voor de afwisseling eens volledig zelf zijn vervoer te laten betalen.
Als je privatiseert, dan ook meteen goed doen. Dus zonder overheidssteun.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131827444
Gaan we weer een weekend vol werkzaamheden tegemoet:

Hoorn-Uitgeest, Zaandam-Purmerend Overwhere
Vrijdagnacht na 2:00 tot zondag
- IC Enkhuizen-Amersfoort(-Deventer) rijdt via Alkmaar en stopt extra te Opdam, Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum en Uitgeest
- SPR Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd is opgeheven tussen Zaandam en Purmerend Overwhere. Er rijdt een deel Zaandam-Hoofddorp en een deel Purmerend Overwhere-Hoorn Kersenboogerd.
- IC Haarlem-Hoorn is opgeheven Uitgeest-Hoorn. Er rijdt een vervangende IC Enkhuizen-Amersfoort via Alkmaar

Arnhem-Doetinchem/Winterswijk
Zaterdag en zondag. Op zondag tot 18:00 rijden er ook geen treinen Doetinchem-Winterswijk
- Arriva-Stoptrein Arnhem-Wintersijk rijdt niet tussen Doetinchem en Wehl. Er rijdt een deel Arnhem-Wehl en een deel Doetinchem-Winterswijk. Op zondag tot 18:00 wordt er ook niet tussen Doetinchem en Winterswijk gereden.

Van/naar Heerlen
Van en naar Heerlen rijden geen treinen.
- IC Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Hoensbroek en Heerlen en stopt tussen Sittard en Hoensbroek op de tussengelegen stations.
- SPR Sittard-Heerlen is geheel opgeheven.
- ST Heerlen-Aachen en verder is opgeheven tussen Heerlen en Herzogenrath.
- Veolia-Stoptrein is opgeheven tussen Heerlen Meubelboulevard en Kerkrade Centrum.
- Veolia-Sneltrein is opgeheven tussen Valkenburg en Heerlen.

Deventer-Zutphen/Rijssen
-Internationale trein Amsterdam Centraal-Hannover is opgeheven tussen Amsterdam Centraal en Bad Bentheim.
-IC Schiphol-Enschede is opgeheven tussen Deventer en Wierden. Rijdt tevens na Schiphol door naar Den Haag Centraal.
-IC Den Haag C-Utrecht C-Enschede is opgeheven tussen Deventer en Wierden.
-IC Zwolle-Roosendaal is opgeheven tussen Zutphen-Deventer.
-SPR Apeldoorn-Enschede is opgeheven tussen Deventer-Rijssen.

Almere Oostvaarders-Weesp
-IC Groningen-Den Haag C is opgeheven tussen Zwolle-Den Haag C. Wordt (meestal) te Zwolle gecombineerd aan de IC Leeuwarden-Rotterdam C. Tussen Den Haag C en Schiphol rijdt de vervangende IC Schiphol-Amersfoort(e.v.)
-IC Enschede-Schiphol rijdt extra tussen Den Haag C en Schiphol.
-IC Lelystad-Vlissingen is opgeheven tussen Amsterdam C en Lelystad
-SPR Almere Oostvaarders-Hoofddorp is opgeheven tussen Weesp en Almere Oostvaarders. Rijdt extra tussen Almere Oostvaarders en Lelystad.
-SPR Zwolle-Amsterdam Centraal is opgeheven tussen Almere Oostvaarders en Weesp
-SPR Utrecht-Almere Oostvaarders is opgeheven Naarden=Bussum en Almere Oostvaarders, rijdt na Naarden=Bussum door naar Amsterdam Centraal en stopt extra te Weesp.
-IC Schiphol-Amersfoort Schothorst rijdt extra tussen Den Haag C en Schiphol.
-IC Leeuwarden-Den Haag C is opgeheven tussen Zwolle-Den Haag C. Wordt (meestal) te Zwolle gecombineerd aan de IC Groningen-Rotterdam C. Tussen Den Haag C en Schiphol rijdt de vervangende IC Schiphol-Amersfoort (e.v.)

Breukelen-Woerden
Zondag
-Sprinter Breukelen-Rhenen rijdt na Breukelen door naar Uitgeest.
-Sprinter Uitgeest-Rotterdam C is opgeheven tussen Uitgeest-Woerden. Tussen Uitgeest en Breukelen rijdt een vervangende sprinter Breukelen-Rhenen.
.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:55:16 #238
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131827820
Blij dat ik dit weekend niet met trein moet.. Omgeleide IC Enkhuizen - A'dam CS word je niet blij van.. Ze zijn wel heel vaak bezig tussen Zaandam en Purmerend Overwhere en heel zelden tussen Hoorn - Enkhuizen, valt me wel op... Is de onderhoud daar zo achterstallig?
pi_131828012
Dit soort vernieuwingen hebben weinig met achterstallig onderhoud te maken hoor, gewoon vervangen op einde levensduur.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:05:44 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131828297
Gelukkig mag ik zaterdag wel met de trein, maar hebben de Belgen voor mij geen hinderende werkzaamheden gepland :)
Zaterdag met de auto naar Antwerpen Berchem en dan verder treinen, zondag met de Benelux.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2013 @ 23:07:36 #241
Maffe Fries
pi_131828386
Het is wel goed raak zeg rond Weesp. Vorig weekend werkzaamheden tussen Weesp en Amsterdam, dit weekend aan de Almeerse kant en in het weekend van 12 en 13 oktober weer tussen Amsterdam en Weesp.

En dan staan het verplaatsen van de wissels ivm ruimte voor extra rijstroken A9/A1 nog op het programma ...
pi_131833864
quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel goed raak zeg rond Weesp. Vorig weekend werkzaamheden tussen Weesp en Amsterdam, dit weekend aan de Almeerse kant en in het weekend van 12 en 13 oktober weer tussen Amsterdam en Weesp.

En dan staan het verplaatsen van de wissels ivm ruimte voor extra rijstroken A9/A1 nog op het programma ...
T'is wat..
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:23:26 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131834424
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik vroeg me nog af he :P
Vanmiddag had ik je aan de lijn voor een rijweg van ncbg naar 3-4a meen ik.
Toen stond ik voor seintje 140 te wachten omdat ik ruim op tijd was.
Ik had geen treinnummer had ingevoerd (rangeerbeweging). Stel nou dat sein 140 in de storing ligt en je me een aanwijzing sts moet geven, heb je dan het telefoonnummer van mijn werktelefoon dan automatisch omdat ik belde met dat nummer, voor die specifieke treinbeweging?
Of moet je dan een algemene oproep uitvoeren om mij te contacteren ?
Nee, ik heb jouw telefoonnummer dan niet. Ik doe dan een algemene oproep, of ik achterhaal bij de ASL je 06-nummer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:24:30 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131835189
Gister is de eerste Vectron met een bestemmingsdisplay naar Mönchengladbach getransporteerd. Deze bivakkeert (nog) in de Siemens-livrei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:39:59 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131835456
In Charleroi wordt er weer door NMBS-personeel gestaakt. Ja, alweer. Charleroi staakt volgens mij het meeste van alle depots in België ...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:47:25 #246
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131835615
Ah, dat verklaart die +146 die ik net in de reisplanner zag staan voor de IC van Charleroi richting Essen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:47:48 #247
Maffe Fries
pi_131835626
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 06:32 schreef b2py het volgende:

[..]

T'is wat..
ik hoef er voorlopig niet langs, scheelt weer :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:56:15 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131835797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:47 schreef ReisT het volgende:
Ah, dat verklaart die +146 die ik net in de reisplanner zag staan voor de IC van Charleroi richting Essen.
Jup. Maar inmiddels zijn de stakers weer verder gegaan met hun werkzaamheden :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:16:34 #249
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_131836174
-SPR Zwolle-Amsterdam Centraal is opgeheven tussen Almere Oostvaarders en Weesp
-SPR Utrecht-Almere Oostvaarders is opgeheven Naarden=Bussum en Almere Oostvaarders, rijdt na Naarden=Bussum door naar Amsterdam Centraal en stopt extra te Weesp.

Deze 2 worden dus eigenlijk een 1 combinatie trein lijkt mij?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:18:38 #250
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131836211
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Jup. Maar inmiddels zijn de stakers weer verder gegaan met hun werkzaamheden :)
staken die lui al als de koffie op is of zo?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')