Wat zeur je nou, gewoon doen.quote:Op maandag 30 september 2013 20:15 schreef XSbig het volgende:
Laatste tijd echt geen motivatie meer. Trouwens nergens meer voor though.
Iemand tips?
Rogue Fitness Europe is er ook. Heb daar een paar keer besteld; prima service. Check anders Helisports.quote:
Helisports moet ik even bellen of mailen om naar de dikte te vragen. Die vermelden ze niet namelijk. Zo ook fitness Seller. Deze ATX zou wel okee zijn. http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar/quote:Op maandag 30 september 2013 20:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Rogue Fitness Europe is er ook. Heb daar een paar keer besteld; prima service. Check anders Helisports.
Ja precies.quote:Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef seto het volgende:
Verschil van 130 euro met die rogue bar in Europa
quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
Ahh yeah, eindelijk nieuw PR met deadlift!! 170kg x3!
Even rustig aan beginnen. Na een week ben je weer op je oude niveau. Niet proberen te forceren in ieder geval.quote:Op maandag 30 september 2013 19:15 schreef esv7 het volgende:
Net na een rustweek en na twee weken ziek gaan trainen, viel toch wat tegen. Bij dumbell press ging 22,5 met veel moeite waar ik de week voor ik ziek werd 27,5 deed. Had wel een goede pomp en het gevoel dat ik goed getraind had.
Bij jezelf nagaan waar het door kan komen. Eet je genoeg, heb je een periode erg zwaar getrained, maak je geen progress meer, heb je je doelen nog wel duidelijk? Enz.quote:Op maandag 30 september 2013 20:15 schreef XSbig het volgende:
Iemand tips?
Ziet er goed uit. Ga je deze voor iets specifieks gebruiken, of heb je enkel 13,5 platen?quote:Op maandag 30 september 2013 21:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Helisports moet ik even bellen of mailen om naar de dikte te vragen. Die vermelden ze niet namelijk. Zo ook fitness Seller. Deze ATX zou wel okee zijn. http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar/
Ik heb voorkeur voor een wat dikkere bar. Maar ik geloof dat ik voor een PL bar van 30mm moet kijken. Die is dan waarschijnlijk geen 20 kilo, maar goed.quote:Op maandag 30 september 2013 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb een nieuw dieet gevonden: http://m.vice.com/en_uk/r(...)rs?utm_source=vicefb
Dat gainz.
[..]
Ziet er goed uit. Ga je deze voor iets specifieks gebruiken, of heb je enkel 13,5 platen?
Hoe kom ik bij 13,5 terwijl jij 28,5 schreef.quote:Op maandag 30 september 2013 21:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb voorkeur voor een wat dikkere bar. Maar ik geloof dat ik voor een PL bar van 30mm moet kijken. Die is dan waarschijnlijk geen 20 kilo, maar goed.
En ik heb net besloten sowieso geen bar op i-net te kopen. Ik moet het eerst voelen.
Kweet niet, dacht dat er wat hogere wiskunde op los liet.quote:Op maandag 30 september 2013 21:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe kom ik bij 13,5 terwijl jij 28,5 schreef.Maargoed. Een dikkere bar gaat je grip ook zeker verbeteren.
Een tijdje richten op de compounds en dan echt richten op PR's zetten. bijhouden in een schriftje... zeer motiverend.quote:Op maandag 30 september 2013 20:15 schreef XSbig het volgende:
Iemand tips?
mooi gewicht!quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
'mirinquote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
Dat is erg vervelend inderdaad. Is 27mm eigenlijk de standaard maat?quote:Op maandag 30 september 2013 21:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kweet niet, dacht dat er wat hogere wiskunde op los liet.![]()
Ik krijg met een 27mm bar nogal snel last van m'n handen, en het is wat dun voor mijn handen. Ik heb volgens mij niet enorme handen, maar zo'n bar voelt te klein aan.
Ik heb al twee peesjes gebroken op 27mm bars. Met dikkere bars heb ik nergens last van, en m'n grip is stukken beter. Dan kan ik de shit uit die bar knijpen ipv het gevoel te hebben dat hoe hard ik ook knijp ik nog niet het gevoel heb dat ik erg hard knijp.
In Spanje train ik met dikkere bars dus misschien is het gewoon effe wennen.
Er is weinig subjectiever dan smaak. Haal gewoon zo'n sample set en kijk zelf.quote:Op maandag 30 september 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja maar dan kan iemands beoordeling toch nog steeds een indicatie geven? [ afbeelding ]
dat is het betere werk!quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
gedver.quote:Op maandag 30 september 2013 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb een nieuw dieet gevonden: http://m.vice.com/en_uk/r(...)rs?utm_source=vicefb
Dat gainz.
[..]
wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 08:05 schreef Questular het volgende:
Sinds kort begonnen met deadliften (weekje of 4) maar ik merk dat ik vooral moeite heb met het goed terug laten gaan van de bar in start positie, aangezien ik nu pas op 85kg zit lukt het wel redelijk ik ben alleen bang dat het met hogere gewichten wat minder goed zal lukken.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:26 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er is weinig subjectiever dan smaak. Haal gewoon zo'n sample set en kijk zelf.
Wel met belt en mixed grip btw :pquote:
Sowieso mensen die zich druk gaan maken om de smaak van hun wheyquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 00:26 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er is weinig subjectiever dan smaak. Haal gewoon zo'n sample set en kijk zelf.
Ja, zo'n box is ook erg duur. Maar vooruit, aangezien je zo vriendelijk reageert heb ik het even voor je opgezocht.quote:
Ikzelf gebruik het vanaf de 130-140kg, wanneer het dus echt zwaar begint te worden. En eigenlijk meer onder het mom van: better safe than sorry.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 08:58 schreef no1uknow het volgende:
Serieuze vraag: Wanneer is het tijd om een belt te gaan gebruiken? Ik heb onlangs 1RM van 140 kg DL gehaald, werksetje is 3x5x110. Als ik jeurse hoor komt dat moment snel in de buurt?!
Ik heb m´n grip inderdaad al vaker gechecked. Misschien heb ik gewoon baby handjes.quote:Op maandag 30 september 2013 23:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is erg vervelend inderdaad. Is 27mm eigenlijk de standaard maat?
Ik heb zelf nog even gezocht op Google maar kan helaas niets vinden. Wellicht kan Fitness Seller of Helisports hem voor je bestellen, maar dan moet je hem zeker gelijk afnemen omdat ze hem speciaal voor jou bestellen, waardoor je hem niet eerst kan testen.
p.s. wellicht grijp je de bar niet goed vast? Sinds ik een filmpje van Rip gezien heb over hoe je de bar correct vastpakt i.t.t. hoe mensen hem normaal vastpakken heb ik een betere grip en geen pijn/last meer van mijn handen/eelt.
Alleen tijdens competitie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 08:58 schreef no1uknow het volgende:
Serieuze vraag: Wanneer is het tijd om een belt te gaan gebruiken? Ik heb onlangs 1RM van 140 kg DL gehaald, werksetje is 3x5x110. Als ik jeurse hoor komt dat moment snel in de buurt?!
Jaquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:44 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zeer netjes.![]()
Is je SQ nog altijd 110kg en DL 130? Want die beginnen dan wel achter te lopen.
En nog progressie gemaakt in je IQ?
Mwa: ik geloof dit niet zo. Volgens mij is die pas 3 jaar professioneel aan het trainen, wat daar ook onder verstaan wordt. Men laat dit gerucht graag in stand omdat het de man meer aanzien geeft.quote:Op zondag 29 september 2013 04:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Pas drie jaar aan het trainen. Ongelooflijk.
gewoon een half glas naar binnen klappen in 1x. En dan een bodempje citroen sap d'r achteraan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst eens een lepeltje olijfolie geprobeerd om aan mijn vetten te komen (dat is toch vrij lastig als je vooral kip op het menu hebt staan). Gadverdamme! Misschien maar eens zo'n olijfolie met knoflook ofzo proberen
sorry als in?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:32 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Ikzelf gebruik het vanaf de 130-140kg, wanneer het dus echt zwaar begint te worden. En eigenlijk meer onder het mom van: better safe than sorry.
Ik denk dat ik je zo maar moet bedanken:quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:31 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, zo'n box is ook erg duur. Maar vooruit, aangezien je zo vriendelijk reageert heb ik het even voor je opgezocht.
Ik hoop dat je dezelfde smaak hebt als hij, ik heb dat in ieder geval niet dus deze lijst is voor mij nutteloos.
SPT / [Bodybuilding] (#299) Happy New Gains!
Ik neem weleens een eetlepel MCT olie, vind de smaak best meevallen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst eens een lepeltje olijfolie geprobeerd om aan mijn vetten te komen (dat is toch vrij lastig als je vooral kip op het menu hebt staan). Gadverdamme! Misschien maar eens zo'n olijfolie met knoflook ofzo proberen
Sorry als in m'n rug snappen met alle gevolgen van dien. Liever een belt om voor de zekerheid dat m'n onderrug heel blijft.quote:
Maar wat zegt dit dan? http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/deadlift-belt-nodig-259682/quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:05 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Sorry als in m'n rug snappen met alle gevolgen van dien. Liever een belt om voor de zekerheid dat m'n onderrug heel blijft.
quote:Een riem zorgt juist voor meer intra-abdominale druk waaronder meer spanning on de onderrug.
Maar niet noodzakelijk dus?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:44 schreef 1517 het volgende:
[..]
Alleen tijdens competitie.
Training = training.
Wel af en toe met belt werken om daar ervaring mee op te doen
Ik ben het hier mee eens.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:05 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Sorry als in m'n rug snappen met alle gevolgen van dien. Liever een belt om voor de zekerheid dat m'n onderrug heel blijft.
quote:The belt helps stabilze the spine by restraining your inside pressure which makes you stronger via the pneumo-muscular reflex.
Try to avoid the belt at all costs. Too much dependence on the belt will result in a weaker mid-section and your lifts will suffer. (without the belt) So what you can lift a little more with a belt, you are better off without it. Work on keeping your abs tight throughout the lifts and your internal pressure up.
Whehehquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:14 schreef Klokov het volgende:
Ik ben tijdens mijn introductieles eens gevraagd waarom ik squat zonder belt. Ik was bezig met mijn warmingup met 60 kilo
wat maken die 2 uit?quote:
Nee hoor, waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:21 schreef seto het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde post gequote
Dat zal misschien wel zo zijn. Maar wanneer ik op m'n max ga deadliften voel ik met belt toch wel degelijk veel minder druk op mijn onderrug dan wanneer ik dit zonder belt doe. Anyway, iedereen moet het zelf weten, maar met serieuze gewichten blijf ik gewoon een belt gebruiken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar wat zegt dit dan? http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/deadlift-belt-nodig-259682/
[..]
Bijna alsof je je ballen probeert op te blazen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:27 schreef dreamerbulk het volgende:
wat veel belangrijker dan een belt is, is te leren 360graden te ademen in je core.
gooi gewoon een scheut in je eiwitshake, proef je niks van man... geeft niks!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:20 schreef star_gazer het volgende:
inderdaad, dat is iets wat ik al lange tijd doe in mijn lifting carriere, daarom heb ik er ook vertrouwen in dat ik de 300+ pull makkelijk zonder belt ga halen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bijna alsof je je ballen probeert op te blazen.
Oh, staat dat je het ermee eens bent maar daarna een stukje dat je een belt juist moet vermijden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:21 schreef seto het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde post gequote
Dat geloof ik direct. Niks zo goed als je adem goed vast te kunnen houden en je lichaam zo hard mogelijk te maken. Dat is de beste bescherming voor je rug.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
inderdaad, dat is iets wat ik al lange tijd doe in mijn lifting carriere, daarom heb ik er ook vertrouwen in dat ik de 300+ pull makkelijk zonder belt ga halen.
Ik ben het dan ook eens met die quote, dat je een belt moet vermijden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:31 schreef seto het volgende:
[..]
Oh, staat dat je het ermee eens bent maar daarna een stukje dat je een belt juist moet vermijden.
Ik kan me voorstellen dat het de bedoeling is om zonder belt de compounds op te bouwn ja. Maar wanneer ik op m'n max ga deadliften krijg ik gelijk het gevoel dat ik m'n onderrug naar de klote ga helpen, zal wel tussen de oren zitten. Dat m'n onderrug met belt alsnog keihard wordt aangepakt mag wel duidelijk zijn, ben zo sore als het maar kan manquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:22 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
wat maken die 2 uit?
niets!
Do as you please, ik bouw zelf liever zonder belt mijn deadlift en squats op. Denk dat wanneer ik de 300kg deadlift haal ik een belt ga dragen, en bij 250kg+ squats. Ik wil dat mijn core eerst extreem sterk wordt, dan kan een belt dit in de toekomst alleen maar complementeren.
Wel een single ply though.quote:
En die helpen ook echt danquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
WhehehBelt omdoen voor 60kg squats..
Al zou kneewraps misschien wel handig zijn, want die voel ik al wel bij 60kg
Dan zou ik m'n form laten checken. Knie pijn met 60 kilo zou niet moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
WhehehBelt omdoen voor 60kg squats..
Al zou kneewraps misschien wel handig zijn, want die voel ik al wel bij 60kg
Nope, heb erg gelet op mijn form. Mijn knieën zijn gewoon erg gaar omdat ik vroeger veel heb geskateboard en er toen vaak op viel en ze een beste klap krijgen bij al die sprongen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En die helpen ook echt dan.
Doe je je knieen niet te ver naar voren?
Ik vraag me af of hij ooit zwaarder dan Bolton of Magnusson zal gaan.quote:
Tot hoever gingen de oude dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:16 schreef Snakey het volgende:
Ze hebben nieuwe dumbbells in de gym hier, merkloze. Dat is op zich niet zo erg, maar m'n hart maakte een klein sprongetje toen ik een 32 zag. Ik dacht, hooray, tot hoe ver gaan ze?? 32 dus.![]()
We zijn dus van 30 naar 32 kilo gegaan, hiep hoi.![]()
Ik stond er trouwens bij toen degene die verantwoordelijk is voor de verkoop zei dat hij budget had gekregen maar niet wist wat hij moest kopen. () Dus ik zei al, een powerrack, extra BP of een extra squatrack. Ik werd aangekeken alsof ik oud vuil was.
![]()
Nu zijn er dus dumbbells tot 32 kilo, van die fixed barbells tot 45 kilo, geen idee wat je daar nou echt mee moet, en 3 extra bankjes waardoor de hele losse gewichten hoek volstaat met bankjes...
Het lijkt wel een overheid instelling, budget opmaken om het opmaken.
30. 2 kilo winst.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:21 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Tot hoever gingen de oude dan?Hier gaan ze tot 50 kg.
Kun je toch lekker lateral raises mee doen.quote:
Dat verschilt heel erg, er zijn namelijk nogal wat verschillende EZ bars.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:28 schreef BigSmurf het volgende:
Hoeveel weegt een EZ-bar normaal? Of wisselt dat nog weleens per merk in tegenstelling tot een olympische barbell en moet ik volgende keer gewoon even op de weegschaal gaan staan ermee?
Waar ik zit hebben ze trouwens ook dumbells tot 50kg en een shitload aan 25 en 20kg plates, kan behoorlijke tijd vooruit.![]()
Rotator cuff killers heet het dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:28 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Kun je toch lekker lateral raises mee doen.
Heb het afgelopen training ook voor het eerst geprobeerd en ik kreeg ook tintelingen over m'n rug enz. Ben er nog niet over uit of ik het een fijn goedje vind. Had een halve schep in een halve liter water gedaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:45 schreef Faeroer het volgende:
Ook nog een pre-workout sup geprobeerd van Musclepharm (assault) en wat is dat vies zoet, niet te zuipen. Voelde nogal raar gedurende de workout. Heel veel energie en het gevoel 'meer' te willen, maar ik was zwaar geïrriteerd en raakte af en toe de tel kwijt bij de reps (heb ik nou 4 of 5 reps gedaan?).Weet niet precies of het door dat spul kwam, zal het nog een keer moeten proberen.
Ja inderdaad een week geleden is tegen mij verteld ja je mag niet squatten met knieeen over je tenen heel die leg day was eigenlijk voor niets geweest want het lukte me niet. Telkens met highbar knieen over tenen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:24 schreef Snakey het volgende:
Hoe komen mensen er toch bij dat hun knieen niet voorbij hun tenen zouden mogen gaan?
Squat posities:
[ afbeelding ]
Je wil de bar over het midden van je voeten houden, daarmee is het onmogelijk om je knieen NIET voorbij je tenen te laten gaan.
Oh? Ik ben namelijk geen manlet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:25 schreef Awesome_ het volgende:
Die richtlijn werd toch alleen bij manlets aanbevolen?
Heb hem als pdf via mijn werk. Moet ik hem sturen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:02 schreef Fanta-stick het volgende:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7785291
Kan iemand deze voor mij vinden?
Ik zweet me peentjes, wil niet dat iemand mij ziet fokken in deze openbare ruimte.
Dump hem dan gelijk op dropbox.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Heb hem als pdf via mijn werk. Moet ik hem sturen?
Dacht dat het lengte-afhankelijk was of je over je knieën heen mocht gaan. Dus wanneer je 1.60m bent, dat je dan minder 'ver' gaat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:35 schreef Jeffaa het volgende:
[..]
Oh? Ik ben namelijk geen manlet.
Powerlifters en Olympics lifters zie je ook gewoon met knieen over tenen gaan en zij zijn de experts.
Ik heb geen flauw idee lol ben een nieuweling in het fitness en het squatten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:12 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Dacht dat het lengte-afhankelijk was of je over je knieën heen mocht gaan. Dus wanneer je 1.60m bent, dat je dan minder 'ver' gaat.
klopt, het ligt helemaal aan je body mechanics... lengte femur, lengte torso etc.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:12 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Dacht dat het lengte-afhankelijk was of je over je knieën heen mocht gaan. Dus wanneer je 1.60m bent, dat je dan minder 'ver' gaat.
Is er een site ofzo waar je kan bepalen of je lange torso hebt of niet? Of zijn er bepaalde verhoudingen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
klopt, het ligt helemaal aan je body mechanics... lengte femur, lengte torso etc.
Lang torso, kort femur betekent een vrijwel rechtop positie in de atg squat... aziaten hebben vaak lang torso met korte femurs.
Daar kom je zelf achter... wanneer je correct squat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:19 schreef Jeffaa het volgende:
[..]
Is er een site ofzo waar je kan bepalen of je lange torso hebt of niet? Of zijn er bepaalde verhoudingen?
Aha heb het zojuist opgezocht en dat doe ik altijd wel. Zelfs langer met de warming up set.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:25 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Daar kom je zelf achter... wanneer je correct squat.
De stang hoort altijd verticaal op en neer te gaan , precies boven het punt van je hiel ergens.
Doe een sessie pause squats en blijf een aantal seconden "in the hole" zitten.. zo zoekt je lichaam de meest comfortabele en stabielste positie op.
Hier al gekeken: http://www.bax-shop.nl/pr(...)product-details.html ?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:17 schreef seto het volgende:
Weet iemand een site in Nederland/Europa waar je metalen shakers kan kopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Was er hier vanuit het topic geen ruimte opgesteld om artikelen te uploaden. Heb misschien nog wel meer liggen. Is toch een keer voorbij gekomen? Kunnen we interessante dingen delen.quote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:07 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hier al gekeken: http://www.bax-shop.nl/pr(...)product-details.html ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:07 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hier al gekeken: http://www.bax-shop.nl/pr(...)product-details.html ?Heb deze nu al besteld op ebaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |