Hoor wel vaker dat mensen korte hip flexors ergens de schuld van geven in de squat. Maar dit werkt alleen maar in het voordeel van een squat welke een grote heupflexie vereist.quote:Op maandag 30 september 2013 16:23 schreef star_gazer het volgende:
Ze noemen m hier de "Asian squat". Mensen met een kantoorbaan kunnen m vaak niet vanwege korte hip flexors, stijve enkels en een algeheel kut postuur. Ik probeer aan het eind van iedere workout een paar minuten in deze squat te zitten om het mezelf weer aan te leren (het is een natuurlijke positie due van kinds af aan kunnen). Doet verdomd pijn in m'n schenen af en toe (stijve enkels, korte achillespees), maar ik word al beter!
Oh jammer dacht dat je het echte werk deed, olympisch gewichtheffen.quote:Op maandag 30 september 2013 15:25 schreef Faeroer het volgende:
[..]
L 193 cm
GW 93 kg
DL 1x5x125
SQ 3x5x92
BP 3x5x61
OHP 3x5x32 (zwakke bureauschouders + arm uit de kom paar jaar terug)
PC 5x3x33,5 (sinds 1 week toegevoegd)
Starting Strength sinds 7 weken en verder nog nooit aan sport gedaan buiten schoolgym, dus nog niet heel hoog. Ben al lang blij dat ik van ecto naar normaal gewicht ben gegaan.Ik stop een weekje met squatten, want ik heb denk ik een knieblessure opgelopen door het squatten met hardloopschoenen met wiebelende gel kussentjes.
Knieën + pijn werken meer dan mijn hamstrings, wat volgens mij niet echt de bedoeling is. Gelukkig wel beneden parallel, maar het blijft een beetje vaag. Moet ook echt is normale schoenen kopen.
Denk dat ik ook wat extra core oefeningen toevoeg zoals leg lift, scissors, crunches en ab wheel. Met name bij de OHP merk ik dat die spieren ontzettend belangrijk zijn om goed aan te spannen.
Roguefitnessquote:Op maandag 30 september 2013 16:56 schreef Snakey het volgende:
Weet iemand waar ik een barbell van 220, 20 kilo maar met een 28,5mm stang kan krijgen?
Ja maar dan kan iemands beoordeling toch nog steeds een indicatie geven?quote:Op maandag 30 september 2013 13:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Maar het gaat om smaak toch?
i can confirm ... i was his taste buds
k in ranja zitten ook genoeg eiwitten toch? moet wel 3 x lichaamsgewicht blijven halen natuurlijkquote:Op maandag 30 september 2013 13:12 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kip vind ik te mals, heb liever taai vlees. En melk is te romig, drink liever ranja wat ook wat zoeter is.
Hopelijk heb je hier wat aan
Wat zeur je nou, gewoon doen.quote:Op maandag 30 september 2013 20:15 schreef XSbig het volgende:
Laatste tijd echt geen motivatie meer. Trouwens nergens meer voor though.
Iemand tips?
Rogue Fitness Europe is er ook. Heb daar een paar keer besteld; prima service. Check anders Helisports.quote:
Helisports moet ik even bellen of mailen om naar de dikte te vragen. Die vermelden ze niet namelijk. Zo ook fitness Seller. Deze ATX zou wel okee zijn. http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar/quote:Op maandag 30 september 2013 20:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Rogue Fitness Europe is er ook. Heb daar een paar keer besteld; prima service. Check anders Helisports.
Ja precies.quote:Op maandag 30 september 2013 20:49 schreef seto het volgende:
Verschil van 130 euro met die rogue bar in Europa
quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
Ahh yeah, eindelijk nieuw PR met deadlift!! 170kg x3!
Even rustig aan beginnen. Na een week ben je weer op je oude niveau. Niet proberen te forceren in ieder geval.quote:Op maandag 30 september 2013 19:15 schreef esv7 het volgende:
Net na een rustweek en na twee weken ziek gaan trainen, viel toch wat tegen. Bij dumbell press ging 22,5 met veel moeite waar ik de week voor ik ziek werd 27,5 deed. Had wel een goede pomp en het gevoel dat ik goed getraind had.
Bij jezelf nagaan waar het door kan komen. Eet je genoeg, heb je een periode erg zwaar getrained, maak je geen progress meer, heb je je doelen nog wel duidelijk? Enz.quote:Op maandag 30 september 2013 20:15 schreef XSbig het volgende:
Iemand tips?
Ziet er goed uit. Ga je deze voor iets specifieks gebruiken, of heb je enkel 13,5 platen?quote:Op maandag 30 september 2013 21:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Helisports moet ik even bellen of mailen om naar de dikte te vragen. Die vermelden ze niet namelijk. Zo ook fitness Seller. Deze ATX zou wel okee zijn. http://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar/
Ik heb voorkeur voor een wat dikkere bar. Maar ik geloof dat ik voor een PL bar van 30mm moet kijken. Die is dan waarschijnlijk geen 20 kilo, maar goed.quote:Op maandag 30 september 2013 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb een nieuw dieet gevonden: http://m.vice.com/en_uk/r(...)rs?utm_source=vicefb
Dat gainz.
[..]
Ziet er goed uit. Ga je deze voor iets specifieks gebruiken, of heb je enkel 13,5 platen?
Hoe kom ik bij 13,5 terwijl jij 28,5 schreef.quote:Op maandag 30 september 2013 21:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb voorkeur voor een wat dikkere bar. Maar ik geloof dat ik voor een PL bar van 30mm moet kijken. Die is dan waarschijnlijk geen 20 kilo, maar goed.
En ik heb net besloten sowieso geen bar op i-net te kopen. Ik moet het eerst voelen.
Kweet niet, dacht dat er wat hogere wiskunde op los liet.quote:Op maandag 30 september 2013 21:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe kom ik bij 13,5 terwijl jij 28,5 schreef.Maargoed. Een dikkere bar gaat je grip ook zeker verbeteren.
Een tijdje richten op de compounds en dan echt richten op PR's zetten. bijhouden in een schriftje... zeer motiverend.quote:Op maandag 30 september 2013 20:15 schreef XSbig het volgende:
Iemand tips?
mooi gewicht!quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
'mirinquote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
Dat is erg vervelend inderdaad. Is 27mm eigenlijk de standaard maat?quote:Op maandag 30 september 2013 21:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kweet niet, dacht dat er wat hogere wiskunde op los liet.![]()
Ik krijg met een 27mm bar nogal snel last van m'n handen, en het is wat dun voor mijn handen. Ik heb volgens mij niet enorme handen, maar zo'n bar voelt te klein aan.
Ik heb al twee peesjes gebroken op 27mm bars. Met dikkere bars heb ik nergens last van, en m'n grip is stukken beter. Dan kan ik de shit uit die bar knijpen ipv het gevoel te hebben dat hoe hard ik ook knijp ik nog niet het gevoel heb dat ik erg hard knijp.
In Spanje train ik met dikkere bars dus misschien is het gewoon effe wennen.
Er is weinig subjectiever dan smaak. Haal gewoon zo'n sample set en kijk zelf.quote:Op maandag 30 september 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja maar dan kan iemands beoordeling toch nog steeds een indicatie geven? [ afbeelding ]
dat is het betere werk!quote:Op maandag 30 september 2013 19:56 schreef jeurse04 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |