sasquatsch | dinsdag 17 september 2013 @ 22:15 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. Paul di Resta 15. Adrian Sutil ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 17 september 2013 @ 22:16 |
Trailers: [ Bericht 22% gewijzigd door sasquatsch op 17-09-2013 22:29:11 ] | |
johannes_vermeer | woensdag 18 september 2013 @ 00:21 |
Mooie film dat Rush (was zonet bij de Sneak Preview), denk wel een must see voor f1 liefhebbers als mijzelf. Al wist ik weinig over de F1 uit de seventies, dus kon ik moeilijk inschatten in hoeverre er waarheden te zien waren en anderzijds toevoegingen die wellicht een breder publiek aan moesten spreken. Maar meer verklap ik niet. Behalve dat er geen één keer "Thank you boys, that's what I'm talking about" en "For sure, obviously." gezegd werd. | |
SiGNe | woensdag 18 september 2013 @ 02:41 |
Lauda zelf was er ook enorm van onder de indruk, hij had tot ie de eerste beelden van de film zag nooit doorgehad hoe anderen zijn ongeluk hebben meegemaakt, hij was na het ongeluk alleen maar bezig om zo snel mogelijk terug te komen. | |
Marks | woensdag 18 september 2013 @ 12:49 |
Ferrari baas: GP2 is een lachertje http://www.gpupdate.net/n(...)n-waardeloze-klasse/ En DAT is waar hij 100% gelijk in heeft. Het bewijs daarvoor komt als Valsecchi geen racezitje krijgt bij Lotus volgend jaar. Ik weet dat veel hier het daar niet mee eens zijn, omdat hij zo lang nodig had om kampioen te worden, maar dat is bijzaak. Hij IS de kampioen en als het een geloofwaardige klasse is, zou je dan sowieso zeker F1 waardig moeten zijn. Daarbij viel mij afgelopen weekend op, na voor het eerst dit seizoen weer een race te hebben gekeken, het niveau in de World Series 3.5 echt veel hoger ligt dan de bots, smijt en glijfestijn races van de GP2. | |
sasquatsch | woensdag 18 september 2013 @ 13:04 |
Vandaar dat veel coureurs uit de WSR overstappen naar de GP2 (en omgekeerd). WSR 3.5 is bijna alleen een doorstroommogelijkheid voor de Red Bull coureurs. De rest komt uit de GP2. En dat is al jaren zo, net zoals niet altijd de winnaar van de GP2 doorstroomt naar de F1, zoals de behoorlijk onderschatte Giorgio Pantano, die zo'n beetje alles onder de F1 gewonnen heeft. | |
Beach | woensdag 18 september 2013 @ 13:58 |
Pantano heeft gewoon in de F1 gereden hoor. | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 14:34 |
Van stoa ga je niet harder autorijden, in tegendeel. Ik vind je voorspelling dan ook niet erg logisch. Alonso mag dan een mentaal zwakke huilebalk zijn die in de cruciale fases van het seizoen onder zijn eigen maat presteert, hij is wel erg snel. Kimi was in het verleden al niet sneller dan Massa, dus ik zie niet in waarom hij dat nu ineens wel zou zijn. En als je niet sneller bent dan Massa dan leg je het ruim af tegen Alonso. | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 14:52 |
Dus je verwacht dat Raikkonen ongeveer net zo scoort tov Alonso als Massa? Oftewel dat hij ongeveer 40-50% scoort van de punten van Alonso? | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 14:54 |
wat voor prutser moet Grosjean dan wel niet zijn? ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 14:56 |
Ik verwacht vooral dat hij 2 a 3 tienden per rondje langzamer zal rondrijden. | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 14:57 |
In de kwalificatie of in de race? | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 14:59 |
Kwalificatie en rondjes in de race waarbij niet gespaard wordt maar het om de snelheid gaat. | |
sasquatsch | woensdag 18 september 2013 @ 15:00 |
Maar niet nadat hij de GP2 had gewonnen, maar vele jaren eerder, toen hij slecht materiaal kreeg en uiteindelijk ervoor koos om zijn geld beter te besteden dan bij een team dat hem tweederangs materiaal gaf. Als je dit vergelijkt met Glock (toentertijd de vervanger van Pantano), die ook werd afgeschreven maar wel weer een kans kreeg nadat hij de GP2 had gewonnen, zou Pantano als winnaar van de GP2 ook die kans hebben moeten krijgen. | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 15:07 |
Maar je durft geen uitspraken te doen wat dat in scores doet? Terwijl dat volgens jouw redenatie zo eenvoudig zou moeten zijn. Massa en Raikkonen scoorden namelijk ongeveer evenveel punten (en overwinningen) in de 2½ jaar dat ze samen bij Ferrari reden. Dus zou hij het tov Alonso hetzelfde moeten doen als Massa. Ik denk dat de Raikkonen van toen en de Massa van toen niet de Raikkonen van nu en de Massa van nu zijn, en dat Raikkonen het relatief beter gaat doen. Dat 'ie wel wat minder is dan Alonso, en 60-75% van diens punten scoort. Dus het beter doet dan Massa. | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 15:20 |
Uiteraard zal het een effect hebben op de scores, maar mijn stelling is dat Raikkonen hoewel een prima coureur niet tot de allersnelsten behoort, zoals Alonso, Hamilton en Vettel daar wel toe behoren. Dat schijnt een heel gewaagde stelling te zijn, hoewel het eigenlijk een open deur is, omdat F1 liefhebbers nou eenmaal graag hun dromen met feiten verwarren. Maar kom dan niet aan met dat ik iets niet durf. Ik verschuil me niet achter ingewikkelde gedachtenkronkels om snelheidsverschillen of het gebrek daaraan te verklaren: Als Raikkonen een supersnelle coureur was geweest, dan had hij Heidfeld, Massa en Grosjean wel verslagen resp. ruim verslagen, want dat dat geen supersnelle coureurs zijn daar is iedereen het wel over eens. Over het algemeen blijkt de gave om heel hard te gaan met een F1-auto vrij stabiel. Je hebt wel eens dat een coureur weinig kan of juist alles kan met een bepaalde auto, maar snelle coureurs worden niet supersnel en supersnelle worden niet zomaar gewoon snel. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn omdat Kimi zo grappig is. Kimi was een misrekening van Ferrari, die willen immers altijd een eerste en een tweede coureur, en hadden dan ook verwacht dat Kimi Massa tot tweede coureur zou degraderen. Dat kon hij overduidelijk niet en toen mocht hij opdonderen. Nu halen ze hem als tweede coureur. | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 15:23 |
Kortom: je gaat er vanuit dat Raikkonen relatief hetzelfde scoort tov Alonso als Massa, dus 40-50% haalt van het puntenaantal dat Alonso haalt. | |
sasquatsch | woensdag 18 september 2013 @ 15:23 |
Een coureur kan beter worden als hij in andere disciplines heeft gereden. Michael Schumacher werd ook beter nadat hij Endurance gereden heeft, want in de F3 kon hij niet winnen van Frentzen. Na zijn Endurance carriere wel. En waarom zouden ze bij Ferrari Kimi halen als hij niet in staat was om Massa te verslaan? Dan hadden ze net zo goed Massa kunnen behouden. | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 15:25 |
Wie zou duurder zijn? Raikkonen of Massa? | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 15:31 |
Nee, je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik ben duidelijk genoeg. Schumacher is altijd de snellere F1-coureur geweest van de twee. Dat Kimi in de modder ging spelen was omdat Ferrari hem gedumpt had, niet om beter te worden. Het is ook lood om oud ijzer, zoals hun gezamenlijke seizoenen lieten zien. Massa was ietsje sneller, maar niet beslissend veel sneller. Massa heeft wel wat erg diepe dalletjes gehad, of het is publicitair beter, Kimi is immers zo populair dat mensen doen alsof hij supersnel is, of ze willen Alonso wat prikkelen. Na verloop van tijd is Massa immers wel wat erg een knechtje geworden. | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 15:32 |
Ja, precies, vandaar mijn conclusie ![]() Hij zal hetzelfde presteren als Massa en dat zal je terug zien in de punten. Vloeit er logisch uit voort. | |
SiGNe | woensdag 18 september 2013 @ 15:34 |
Kimi niet sneller dan Massa? Hoe komt het dan dat ie op de 4e plek staat in de tussenstand en Massa op de 7e plek? En in het verleden behaalde resultaten bieden meestal geen garantie voor de toekomst. Alsonso is makkelijk gek te maken, Kimi misschien ook wel maar die laat z'n emoties amper zien (wat weer extra frustrerend voor Alonso kan zijn) Kimi en Alsonso zijn qua racen echt wel aan elkaar gewaagd. | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 15:35 |
Punten zijn niet alleen van snelheid afhankelijk. Dus dat verband is vrij indirect. Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. | |
Peterselieman | woensdag 18 september 2013 @ 15:35 |
vandaar ook mijn vraag:
| |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 15:37 |
Je hoeft je niet dommer voor te doen dan je bent. | |
SiGNe | woensdag 18 september 2013 @ 15:43 |
Ik probeer me aan jouw nivo aan te passen, is wel lastig... zo laag ga ik normaal niet. Je vergeet namelijk dat Massa destijds een ongeluk heeft gehad waardoor ie langzamer is gaan rijden. Toen Kimi en Massa nog samen in een team zaten waren ze nog aan elkaar gewaagd, nu dus niet meer en is Kimi dus sneller. Daarbij vergeet je ook dat Ferrari Kimi niet gedumpt heeft, ze hebben 'm betaald verlof gegeven waardoor ie "in de modder kon spelen". Een paar miljoen krijgen om niet te rijden? ik denk dat een hoop mensen het zo zouden doen. Even een jaartje er tussenuit heeft Kimi ook goed gedaan, hij heeft prima gereden bij Lotus, zelfs 27 races achterelkaar in de punten gereden en sinds z'n aantreden bij Lotus was ie ook constant over de finish gegaan (al kwam er laatst een einde aan die reeks) [ Bericht 12% gewijzigd door SiGNe op 18-09-2013 15:49:14 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 15:49 |
Omdat je anders weer je eigen (vage) definities aan gaat houden, waardoor er niets te bepalen is., Zoals je al gedaan hebt met je uitspraak net dat Raikkonen 2-3 tienden langzamer is op momenten dat het er volgens jou toe doet (kwalificatie en de rondes in de race waarbij niet gespaard wordt). [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2013 15:50:44 ] | |
SiGNe | woensdag 18 september 2013 @ 15:52 |
Sowieso rijden ze nu in 2 verschillende wagens met verschillende motoren , etc. Pas in 2014 zullen we zien wie van de twee er sneller is, misschien Alonso, misschien Kimi. Zelf denk ik alleen dat Kimi zich minder laat opfokken dan Alonso en daar zou weleens het verschil kunnen liggen... | |
Weltschmerz | woensdag 18 september 2013 @ 15:55 |
Nee, sneller juist. Als hij niet bewusteloos was geraakt had hij immers wel geremd. Massa is nooit een supersnelle coureur geweest en Kimi ook niet, dat lieten ze allebei voor en na Massa's ongeluk zien. Maar goed, volgens jouw kronkels die op geen enkele manier iets met harde feiten van doen hebben gaat Raikkonen Alonso het vuur aan de schenen leggen. Ik verwijt hem ook niks. Hij heeft het fabeltje dat hij zo'n supersnelle coureur zou zijn niet verzonnen. Maar Ferrari stuurt hem natuurlijk niet op betaald verlof om Alonso te halen omdat hij voldeed aan de verwachtingen. Ja, en? Dat maakt hem nog steeds geen supersnelle coureur. | |
sasquatsch | woensdag 18 september 2013 @ 18:45 |
Morgen in EenVandaag (18.15 tot 18.45 op Nederland 1) een interview met Niki Lauda over de film Rush. | |
sasquatsch | woensdag 18 september 2013 @ 21:41 |
En nog een film over de F1 die binnenkort uitkomt. Een documentaire over de F1 dit keer. 1 (2013) - IMDb
| |
Marks | donderdag 19 september 2013 @ 00:28 |
W00t, op de publieken nog wel.. Is daar een petrolhead geinfiltreerd? Gisteren viel mn bek al open bij Radio 2, bij een ochtendshow daar kon je kaartjes winnen voor jawel, de British Superbike race op Assen dit weekend! ![]() Nice ![]() | |
THEFXR | donderdag 19 september 2013 @ 01:09 |
ik lig helemaal dubbel, als die zuiplap Alonso gewoon zoek rijdt, omdat Alonso niet meer gemotiveerd is en lekker aan het cashen is bij FERRARI ![]() | |
Geralt | vrijdag 20 september 2013 @ 06:28 |
Reclame die een maandje of 2 geleden opgenomen is in Venlo met Vettel:![]() | |
Geralt | vrijdag 20 september 2013 @ 06:28 |
Beetje een suffe reclame ![]() | |
Beach | vrijdag 20 september 2013 @ 12:22 |
Is er ook een goede docu over het eind van de jaren 80/begin jaren 90? En dan bedoel ik niet de Senna films. | |
Geralt | zaterdag 21 september 2013 @ 13:05 |
Wat is dit voor bullshit? Je ziet aan de T-cam toch welke coureur het is? Overigens vraag ik me nog altijd af waarom ze nu alleen nog gele T-cams hebben en niet zoals al heel lang was gele en rode? Die stickers zullen zo duur niet zijn en persoonlijk vond ik dat geel/rood prima uit elkaar te houden. Makkelijker dan geel/zwart in elk geval, want dat was echt felrood en zwart is alles behalve fel en springt veel minder in het oog. Verder zal het me jeuken wie met welke helm rond rijdt; ik kijk toch al altijd naar de T-cams ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 21 september 2013 @ 14:46 |
Vroeger hadden ze nummers op de wagen om ze herkenbaar te maken. Nu hebben ze die ook nog wel, maar zijn ze zo klein mogelijk en goed verstopt tussen de reclame op een zo slecht mogelijk zichtbare plek. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 21 september 2013 @ 15:37 |
Laat ze zich druk maken om belangrijkere zaken dan de livery van een helm. ![]() Gewoon aan de heren coureurs zelf overlaten. | |
H_T | zaterdag 21 september 2013 @ 15:52 |
![]() | |
SiGNe | zaterdag 21 september 2013 @ 17:25 |
Ik vind het wel tof eigenlijk, die helmen van Vettel. Ik vraag me af wat ermee gebeurt na de races, bewaart hij (of Red Bull) ze of worden die geveild voor een goed doel? Dat laatste zou mooi zijn, danhebben de fans iets van hun favo coureur én wordt er een goed doel gesteund. | |
Tarado | zondag 22 september 2013 @ 10:36 |
| |
sasquatsch | zondag 22 september 2013 @ 12:30 |
Zat er wel in, aangezien ze ook samen met Renault Alpine sportwagens bouwen. | |
Geralt | zondag 22 september 2013 @ 12:47 |
Ook lullig. Sparen voor 2014 met iemand zn geld die je er dan uit trapt. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 22 september 2013 @ 12:50 |
Wat een open deur zeg, Giedo vervangt hem een jaar en zorgt voor geld, waarna Kovalainen hem weer vervangt als Caterham genoeg heeft. Triest, vooral als je kijk hoe Giedo dit seizoen gegroeid is ![]() | |
Geralt | zondag 22 september 2013 @ 12:51 |
En die Heikneuter doet het heel niet beter dan Pic/ vd Garde. Als ie bij elke keer dattie in de auto zat nou een halve seconde sneller was dan zou er nog iets voor te zeggen zijn, maar dat is dus ook niet het geval. ![]() | |
Tarado | zondag 22 september 2013 @ 12:51 |
Als hij volgend jaar weer een zak geld meeneemt is er misschien nog wel een andere optie | |
bloodymary1 | zondag 22 september 2013 @ 12:51 |
En wat is het nut eigenlijk, wat heeft die hele Heiki nou laten zien? | |
Nattekat | zondag 22 september 2013 @ 12:52 |
Helemaal niks, dat is juist datgene wat het zo triest maakt. | |
Tarado | zondag 22 september 2013 @ 12:53 |
Hij zal wel wat beter kunnen dan die die andere 2 anders ga je niet als teambaas 10 miljoen aan inkomsten inleveren + nog een substantieel salaris er bovenop betalen. | |
Geralt | zondag 22 september 2013 @ 12:53 |
Niks. Hij is niet sneller dan Pic of vd Garde. | |
bloodymary1 | zondag 22 september 2013 @ 12:53 |
Wel leuk om te zien en horen hoe positief ze steeds bij de BBC zijn over Van der Garde. Gisteren Eddie Jordan ook weer. | |
Geralt | zondag 22 september 2013 @ 12:55 |
Zonder die touche tegen de muur was hij sneller geweest dan Pic. En zo een foutje kan de beste gebeuren; dat kun je hem niet aanrekenen. Dat wil alleen maar zeggen dat hij vol op de limiet aan het stampen was. ![]() | |
Nattekat | zondag 22 september 2013 @ 12:56 |
Dat is blijkbaar niet meer genoeg in de F1, het draait allemaal om geld... Ik zie echt compleet niet in waarom Heiki terug zou moeten komen, Caterham levert zowel geld als talent in ![]() | |
bloodymary1 | zondag 22 september 2013 @ 12:58 |
Ben trouwens zelf ook volledig omgeslagen wat Van der Garde betreft. Toen hij in de F1 kwam had ik iets van ik ga echt niet juichen voor een Nederlander omdat het een Nederlander is (ben een beetje anti-chauvinistisch). Maar in de loop van het seizoen heeft hij echt wel laten zien met kop en schouders boven de rest van de achterhoede uit te steken. Zou hem wel eens in een echte wagen willen zien rijden. | |
Geralt | zondag 22 september 2013 @ 13:02 |
Daar maakt Frijns meer kans op. Het wachten is op Verstappen Junior denk ik. Die is goed op weg om weer een Wereldtitel op zn naam te schrijven. Dit weekend als ik me niet vergis. Die gaat het helemaal maken in de F1 over een paar jaar ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 22 september 2013 @ 13:03 |
Die twee in hetzelfde team, dat zou echt helemaal geweldig zijn ![]() Maar goed, dan moet Frijns wel eerst sponsors vinden. | |
bloodymary1 | zondag 22 september 2013 @ 13:04 |
Als hij zijn vader dan maar thuis laat, die hoef ik echt niet steeds in beeld met zijn domme klets. Maar dat zal op de BBC gelukkig toch wel meevallen. | |
Geralt | zondag 22 september 2013 @ 13:07 |
Beetje meer respect graag voor Neerlands succesvolste F1 coureur ![]() | |
bloodymary1 | zondag 22 september 2013 @ 13:08 |
Ja, ik weet het. Het was een prima coureur, maar als mens.... | |
sasquatsch | zondag 22 september 2013 @ 13:38 |
Moet hij wel geld meenemen, anders kan hij net als Frijns aan de kant toekijken. En resultaten in de Karts zegt niets over de kwaliteiten in de autosport, dus voorlopig zet ik liever in op Frijns of Van der Garde. | |
Schunckelstar | zondag 22 september 2013 @ 13:57 |
of de vries, die al steun heeft van mclaren ![]() | |
sasquatsch | zondag 22 september 2013 @ 15:12 |
Móet die eerst beter presteren. | |
Sinister-D- | zondag 22 september 2013 @ 15:17 |
Dan maken Vandoorne en/of Magnussen (als Mclaren Jr's) toch meer kans, die behalen tenminste wél resultaten in tegenstelling tot De Vries die pas 1 overwinning in de FR2.0 heeft. | |
JohnB52 | zondag 22 september 2013 @ 15:19 |
Echt niet. Geen sponsor is geen zitje... | |
H_T | maandag 23 september 2013 @ 11:11 |
Blick heeft een filmpje geplaatst van hoe Webber precies werd opgepikt door Alonso. Het maakt de tik op de vingers die beiden hebben gekregen een stuk beter te begrijpen. Link | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 11:12 |
dat kun je wel zeggen ja. Dit ziet er ronduit gevaarlijk uit en dan zijn de waarschuwingen wel op haar plaats | |
Nattekat | maandag 23 september 2013 @ 11:19 |
Dat maakt het al een stuk duidelijker, Alonso staat daar bijna midden op de baan. | |
Breaker.Faker | maandag 23 september 2013 @ 11:19 |
Vindt ik ook. Hij loop zo de baan op en Alonso zet zijn auto stil hij mag van geluk spreken dat niemand tegen de auto is geknald die stil stond. | |
sasquatsch | maandag 23 september 2013 @ 11:20 |
En dat Webber niet geraakt is terwijl hij naar Alonso liep. ![]() | |
Tarado | maandag 23 september 2013 @ 11:20 |
Zeker | |
Breaker.Faker | maandag 23 september 2013 @ 11:41 |
Film1 en Sport1 hebben een aanbieding beide abonnementen zijn de eerste 3 maanden 7,50 per maand. Dit heeft weinig zin als je alleen sport1 wilt voor de formule1 alleen de GP van Zuid-Korea en de GP Abu Dhabi zijn nog te volgen via sport1 dit zijn toch meestal de saaiste races van de kalender. Met een saaie commentator helemaal als Albers naast kom zitten. | |
Nattekat | maandag 23 september 2013 @ 11:43 |
Het gaat niet helemaal lekker met dat bedrijf, gewoon duimen dat ze er volgend jaar niet meer zijn en RTL de rechten weer kan krijgen. | |
IkWilbert | maandag 23 september 2013 @ 11:56 |
Ik denk dat FOX eerder de rechten koopt dan RTL... | |
Nattekat | maandag 23 september 2013 @ 11:57 |
Als ze het beter aanpakken dan Sport1 zal ik daar ok niet wakker van liggen, moeten ze natuurlijk wel met een normale prijs komen. | |
Breaker.Faker | maandag 23 september 2013 @ 12:09 |
Ik denk het niet FOX is meer gericht op voetbal ik denk niet dat ze ook Fomule1 bij willen hebben. En als FOX toch de formule1 koopt dan denk dat voetbal voor formule1 gaat is er dan tijdens de formule1 een voetbal wedstrijd dan gaat voetbal voor. En moeten we de gp in herhaling kijken. Laat de formule1 terug komen bij RTL7 ik hoop dat ze Olav Mol dan weer aannemen. | |
sasquatsch | maandag 23 september 2013 @ 12:39 |
Fox heeft meerdere sportzenders, waarvan 3 voor voetbal en 2 voor andere sporten. Formule 1 zou sowieso op een van de andere sportkanalen komen. Nadeel van Fox net zoals Sport1 is dat het achter de decoder zit, met misschien de mogelijkheid van een samenvatting op het open net, zoals nu bij Sport1 en Veronica. Dus veel verschil met nu zal het niet worden als het naar Fox gaat. | |
Tarado | maandag 23 september 2013 @ 12:53 |
Ik weet niet hoe het nu zit maar dacht altijd dat FOX en SKY gelieerd waren, als dat zo is gewoon integraal SKY F1 overnemen | |
H_T | maandag 23 september 2013 @ 13:00 |
Fox en Sky zijn allebei van Rupert Murdoch, dus er is wel een verband. Integraal overnemen is wellicht minder handig, omdat je op die manier de mensen die niet goed genoeg Engels spreken niet over krijgt. | |
Tarado | maandag 23 september 2013 @ 13:31 |
Denk je, ik denk dat het geen enkel probleem is | |
H_T | maandag 23 september 2013 @ 13:33 |
Voor jou en mij niet, maar er zijn genoeg mensen in Nederland die niet goed genoeg zijn in Engels om live commentaar mee te kunnen volgen. Die groep heeft weinig reden om een abonnement te nemen op Sky/Fox in plaats van op RTL Duitsland te kijken | |
Geralt | maandag 23 september 2013 @ 23:20 |
Ik vind die naam, Rupert Murdoch, altijd een beetje zo een naam alsof het een villain is in een of andere James Bond film ofzo. Geen idee waarom ![]() | |
Geralt | maandag 23 september 2013 @ 23:22 |
Absurd. Engels zou een verplicht eindexamenvak moeten zijn. Wordt dat tegenwoordig uberhaupt nog wel gegeven op de basisschool? Indien ja: 2 jaar eerder mee beginnen. Als ik zo om me heen kijk verbaas ik me er soms gewoon echt over hoe slecht (of gewoon helemaal niet!) engels de mensen spreken ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 september 2013 @ 23:24 |
Engels is op de meeste scholen een verplicht eindexamen vak en wordt al vanaf groep 7 op de basisschool gegeven. De mensen spreken imho tegenwoordig beter Engels dan vroeger. | |
H_T | maandag 23 september 2013 @ 23:24 |
Elliott Carver, de schurk uit Tomorrow Never Dies, is deels op Murdoch gebaseerd ![]() Is het, maar dat betekent niet dat mensen er goed in zijn. Wiskunde is ook verplicht, en er zijn genoeg mensen die niet goed kunnen rekenen. Daarnaast kijken niet alleen jongeren die veel met Engels in aanraking komen naar Formule 1, maar ook redelijke wat oudere lui | |
Geralt | maandag 23 september 2013 @ 23:25 |
Jamaar wiskunde snap je of niet en zelfs zonder talenknobbel kan je engels wel relatief makkelijk leren lijkt me.![]() | |
H_T | maandag 23 september 2013 @ 23:27 |
In mijn eigen ervaring was Engels ook zo'n vak. Je had de groep die geen fuck deed en gemiddeld toch wel op een 8 of hoger uitkwam, en de groep die er hard aan moest trekken om überhaupt een voldoende te krijgen. | |
Geralt | maandag 23 september 2013 @ 23:30 |
Wat had dit ook alweer met Formule 1 van doen? ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 23 september 2013 @ 23:31 |
Wat doet Huub Rothengatter bij Jos en Max Verstappen in Frankrijk? Ow god nee, blijf uit de buurt lulhannes! ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 23:58 |
zit ie nog niet in het bejaardenhuis? | |
THEFXR | dinsdag 24 september 2013 @ 17:59 |
Heeft iemand al die film gezien over Lauda? | |
Nattekat | dinsdag 24 september 2013 @ 18:00 |
Rush? 3 oktober pas ![]() | |
THEFXR | dinsdag 24 september 2013 @ 18:06 |
ooh, een maat belde mij dat ie bijna uit de bioscoop was, alleen zaterdag draaide ie nog ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 september 2013 @ 18:13 |
komende zaterdag is juist de voorpremière ![]() | |
THEFXR | dinsdag 24 september 2013 @ 18:13 |
ja daarom, is wel even een stomp waard, dacht ik zo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 september 2013 @ 18:14 |
gewoon hem de grindbak in schoffelen | |
sasquatsch | dinsdag 24 september 2013 @ 18:18 |
Dan ga ik hem zien. ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 24 september 2013 @ 19:51 |
Het gemiddelde niveau van het Engels van Nederlanders mag dan niet bijster hoog liggen, maar kan jij mij drie landen noemen die het beter doen? Landen waar Engels een (semi-)officiële taal is of die een voormalige Britse kolonie zijn tellen niet mee. | |
Beach | dinsdag 24 september 2013 @ 20:12 |
Denemarken, Noorwegen en Zweden. | |
Beach | dinsdag 24 september 2013 @ 20:12 |
oh je vroeg het aan Vosss | |
sasquatsch | vrijdag 27 september 2013 @ 11:31 |
Een overzicht van de waarschuwingen die de coureurs het afgelopen seizoen hebben gekregen.
| |
sasquatsch | vrijdag 27 september 2013 @ 11:47 |
FIA zegt dat de nieuwe Concorde Agreement actief is
| |
nils7 | vrijdag 27 september 2013 @ 16:04 |
Guido schijnt per direct weg te zijn lees ik op FB, klopt dat? Damn was een grap hahaha | |
Geralt | vrijdag 27 september 2013 @ 17:40 |
Rubens heeft zich al gemeld bij Sauber voor volgend jaar lees is ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 27 september 2013 @ 20:56 |
Volgend jaar 22 races op de kalender. Vier nieuwe races (New Jersey, Oostenrijk, Rusland en Mexico) en drie races (Korea, New Jersey en Mexico) onder voorbehoud.
| |
WEST | vrijdag 27 september 2013 @ 21:02 |
Zou mooi zijn 22 races. Al had Melbourne wel 2 weken eerder gemogen. | |
sasquatsch | vrijdag 27 september 2013 @ 21:23 |
Vandaag is ook bekend gemaakt dat Pirelli ook volgend jaar de banden levert, mits ze voldoen aan de technische en veiligheidseisen van de FIA. De FIA is ook de enige partij die tenders uitschrijft voor de banden en brandstofleverancier. Dat laatste is opvallend omdat de teams hun eigen brandstofleverancier hebben en vele inkomsten kunnen mislopen als er slechts een leverancier wordt gekozen.
| |
sasquatsch | dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:34 |
Grote teams tegen een brandstofleverancier. Ze zouden hierdoor miljoenen aan sponsorgeld mislopen.
| |
SiGNe | woensdag 2 oktober 2013 @ 01:49 |
Zoiets zou alleen kunnen als de echte leverancier onbekend blijft zodat de sponsorende bedrijven nog kunnen zeggen dat het hun brandstof is. Of een mix van de merken. Maar waar gaat dat geld heen dat met zo'n contract is gemoeid? Vloeit dat terug naar de teams (liefst de teams die het financieel aal moeilijk hebben) of gaat dat naar de organisatie (en Bernie)? Dat laatste is natuurlijk uit den boze en een vernietiging van de F1. Het lijkt me verstandiger als ieder team voor zichzelf te bepaalt welke brandstof ze willen tanken, niet alleen vanwege de sponsordeals maar ook omdat het natuurlijk een goede reclame is voor elk bedrijf. Als economische belangen spelen houden ze het zoals het nu is. | |
Bluurgh | woensdag 2 oktober 2013 @ 02:24 |
Alsof een bedrijf zich wil profileren voor iets wat "misschien" niet van hun is. En alsof een bedrijf iets in de F1 wil doen zonder dat het publiek weet dat ze het doen. ![]() Maar laat ze het maar lekker doorzetten, kijkende naar de trend van de laatste jaren is dat helemaal geen slecht idee voor Berie & co., maar dan wordt 't tijd dat ze de naam wel gaan veranderen. van "Formula 1" naar "World Endurance Single-Seated Spec-Racing Championship" ofzo ![]() | |
SiGNe | woensdag 2 oktober 2013 @ 02:36 |
Een bedrijf wil zich niet profileren voor iets dat niet van hun is tenzij ze kunnen zeggen dat het van hun is zonder dat daar enkel bewijs voor is. En noem voor mij eens wat F1 sponsors op.. van de meeste heb je geen flauw idee wat ze doen maar je kent de naam van het bedrijf wel... | |
Marks | woensdag 2 oktober 2013 @ 23:04 |
NUrtl4 lammers over rush bij late night | |
Geralt | woensdag 2 oktober 2013 @ 23:05 |
Ga ik volgende week ff heen denk ik. ![]() | |
IkWilbert | donderdag 3 oktober 2013 @ 07:50 |
Marussia bevestigd Bianchi voor 2014. Bron Skysports | |
sasquatsch | donderdag 3 oktober 2013 @ 17:20 |
FIA verbiedt een Pirelli test van McLaren Niet ondat ze niet zouden mogen testen, maar omdat de test op het circuit van Austin plaats zou vinden een paar weken voordat daar de GP is. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-10-2013 12:25:48 ] | |
nils7 | donderdag 3 oktober 2013 @ 17:27 |
Vanavond naar Rush ![]() | |
nils7 | vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:26 |
Hij was minder dan gehoopt... ik zag net zoveel tieten als race auto's.... Misschien omdat t verhaal al bekend was... | |
sasquatsch | vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:25 |
Sauber bevestigt deal met Ferrari voor 2014 en verder
| |
Gramulanion | vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:27 |
Bevestigt | |
sasquatsch | vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:28 |
Aangepast. Normaal gesproken maak ik dit soort fouten niet. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:47 |
ehhh ...
| |
Tarado | vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:09 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:25 |
![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:55 |
Niet echt nieuws, maar er mag ook eens wat lichters besproken worden ![]() Kwam nog een account op Deviantart tegen van een kerel die alternatieve liveries voor racewagens in elkaar knutselt als hobby. Mag gezegd worden dat ie er een paar pareltjes tussen heeft. Niet enkel F1, maar ook Indy, DTM, GP2...... http://hanmer.deviantart.com/ Voorbeeldjes: ![]() ![]() Vind ze wel gaaf ![]() | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:26 |
Vooral die Williams is erg gaaf! | |
sasquatsch | maandag 7 oktober 2013 @ 13:01 |
Brawn naar McLaren?
| |
Meike26 | maandag 7 oktober 2013 @ 13:56 |
Laat het maar gebeuren ja.. Ik wil die McLarens in 2015 zeker weer op het podium zien. Brawn is daar een handig hulpstukje in ![]() *Al vraag ik mij af wie er verantwoordelijk was voor het geblunder tijdens deze race in Korea. Hamilton had er gewoon weer voorbij gemoeten en even snel een pitstopje maken voordat Rosberg binnen kwam met neuswissel. Lijkt mij geen Brawn-taktiek, die man is wel wat slimmer dan dat. | |
Marks | maandag 7 oktober 2013 @ 14:21 |
Ross Brawn, Mercedes team principal “It proved a very challenging race for the team and one which leaves us with the rather bitter taste of "what might have been" after finishing fifth with Lewis and seventh with Nico. The cars settled in third and fourth positions during the first stint and both looked very competitive compared to those around them. However, Lewis began to struggle around 13 laps into his second stint when he reported that his right-front tyre was no longer performing properly. At that point, we had a difficult decision to make: an extra stop at lap 22 would have committed us to a much slower three-stop strategy, or we could leave Lewis in clean air to tough it out and try and reach the target lap to make our two-stop strategy work. We chose the latter option but it was a pretty painful few laps as Lewis battled to minimise the time loss | |
Tarado | maandag 7 oktober 2013 @ 14:22 |
Teveel kapiteins op een schip werkt niet, is bij Mercedes ook het geval, zou bij McLaren hetzelfde zijn, Ross moet lekker gaan rentenieren van zijn dik verdiende BrawnF1 centjes | |
sasquatsch | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:38 |
Taki Inoue tekent bij Lotus Als columnist | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:49 |
Taki! ![]() Ook erg leuk om hem op twitter te volgen! | |
Tarado | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:14 |
| |
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:40 |
![]() | |
JohnB52 | donderdag 10 oktober 2013 @ 11:41 |
| |
Sinister-D- | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:45 |
Maria de Villotta dood gevonden op een hotelkamer vanmorgen ![]() zit mobiel tijdens werkuren, dus ik maak 't niet te lang..... | |
JohnB52 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:48 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)onden-in-hotelkamer/ | |
JohnB52 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:58 |
En dan nog wat positief nieuws: http://m.gpupdate.net/nl/(...)im-met-formule-auto/ | |
Geralt | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:46 |
Zelfmoord vraagteken? Dat zal toch niet aan complicaties zijn nog wel? ![]() | |
Geralt | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:47 |
Max ![]() Over 5 jaar samen met Frijns bij Ferrari waar Frijns de kar trekt en als die stopt dan wordt Max de kopman daar ![]() | |
Tarado | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:51 |
Dat lijkt me wel | |
Mexicanobakker | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:52 |
Lijkt me toch wel complicaties ja. | |
Tarado | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:58 |
Als dit klopt was er ook aardig wat schade![]() Kan ook een hersenbloeding of zo zijn al is zelfmoord wel het meest voor de hand liggend | |
Geralt | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:01 |
Zo te zien had ze beter een helm zonder visier op kunnen hebben. Ze zag toch al niet waar ze reed, dus dan maar een dichte helm. Dan was de schade zeer zeker niet zo groot geweest. | |
Nieuwschierig | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:25 |
Dit was vandaag een jaar geleden. Toen leek ze er helemaal overheen. | |
Weltschmerz | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:28 |
Misschien heeft het wel helemaal niks met het ongeluk te maken. | |
Geralt | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:32 |
Misschien niet en misschien wel. Met het statement van de familie weten we dat niet. Ze zijn alleen blij dat ze haar nog anderhalf jaar in haar midden hebben mogen hebben. Dat kan zelfmoord zijn, of complicaties van dat ongeluk of compleet wat anders. Iedereen kan 's morgens gewoon een keer niet meer wakker worden natuurlijk; ongeacht je leeftijd en gezondheid. | |
GotenSSJ | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:42 |
Kan inderdaad best een complicatie zijn, al een redelijk wonder dat ze die klap uberhaupt overleeft heeft als je die foto van Tarado ziet ![]() Erg sneu in ieder geval | |
nils7 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:14 |
Sevilla en sporters is volgens mij niet echt een gelukkige combi? | |
Geralt | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:58 |
Lijkt dus vooralsnog niets te maken te hebben met haar ongeluk? | |
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:03 |
Gelukkig kunnen nu de zelfmoord geruchten ook weer stoppen.
| |
Schunckelstar | zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:19 |
F1nal destination ![]() | |
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 20:08 |
FF crosspost uit SPT / Motogp 2013 #9: zonder extra TT Ja wat, Caterham is overal aan het binnen dringen. Na F1, junior formule klassen, en sportcars nu dus ook op 2 wielers ![]() Die timmeren goed aan de weg.
| |
THEFXR | zondag 13 oktober 2013 @ 20:32 |
Hunt VS Lauda: De Grootste Rivalen In De Formule 1 RTL 7 22:00 - 23:05 uur | |
Geralt | zondag 13 oktober 2013 @ 22:52 |
Dit lees ik ook lekker op tijd ![]() | |
Beach | zondag 13 oktober 2013 @ 22:54 |
Je kan nog 13 min meepakken Vosss. | |
THEFXR | zondag 13 oktober 2013 @ 23:00 |
niet opgenomen? ![]() | |
Geralt | zondag 13 oktober 2013 @ 23:11 |
Nope, vergeten ![]() | |
Beach | zondag 13 oktober 2013 @ 23:12 |
Gewoon downloaden. | |
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 23:31 |
Ik heb deze een paar weken terug op de BBC gezien. Maar is hier volledig te zien. | |
Marks | maandag 14 oktober 2013 @ 00:03 |
Toch soort F1 nieuws, ex vrouw Verstappen hard gecrasht op Zandvoort vandaag http://www.telegraaf.nl/t(...)tappen_crasht__.html | |
Geralt | maandag 14 oktober 2013 @ 01:31 |
Helemaal geen F1 nieuws, maar wel de zoon van voorgaand bericht: Zijn nog meer filmpjes van te vinden inmiddels ![]() | |
SiGNe | maandag 14 oktober 2013 @ 01:45 |
Met zulke genen is wel wel logisch dat ie het zo goed doet in de race-sport, ma oud-karter en pa oud-F1 coureur... | |
sasquatsch | maandag 14 oktober 2013 @ 23:46 |
Uitleg over het ERS systeem dat volgend jaar gebruikt gaat worden![]() | |
Geralt | dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:50 |
Beetje erg klein plaatje. Zelfs als ik er op klik heb ik het idee dat ik een nieuwe bril moet hebben ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:45 |
Je kan beter op de link klikken, dan zie je tekst en meerdere plaatjes die de werking uitleggen. Dit plaatje komt uit de technical regulations voor 2014. | |
Geralt | dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:51 |
Sean Edwards is tijdens een privétest met een Porsche omgekomen bij een ongeluk op Queensland Raceway in Australië. Niet echt F1 nieuws natuurlijk, ware het niet dat dat de zoon is (of was beter gezegd ![]() | |
Gramulanion | dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:05 |
![]() | |
4-elements | donderdag 17 oktober 2013 @ 22:29 |
Wordt nog een heel gevecht om het zitje bij Marussia. McLaren probeert steeds fanatieker Kevin Magnussen daar te slijten, terwijl Max Chilton ook nog steeds denkt een kans te maken om daar te blijven. btw, Jan Magnussen werd dan wel jong vader bedenk ik me net. Zo lang is hij zelf nog niet verdwenen uit de F1. Hij is zelf pas 40, zijn zoon 21. Zouden samen kunnen rijden in de GT's ![]() | |
Rossdale | donderdag 17 oktober 2013 @ 22:49 |
15 jaar is niet zo lang? ![]() | |
4-elements | donderdag 17 oktober 2013 @ 22:51 |
1998 lijkt als de dag van gisteren. Of ik word gewoon oud, dat kan ook ![]() | |
Gramulanion | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:42 |
Peterselieman | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:55 |
mooi op tijd. Denk dat de combi McLaren-Honda in 2015 uit de startblokken kan schieten | |
Beach | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:59 |
Eerst maar eens afwachten hoe het op de baan klinkt ipv zo te beoordelen. | |
Geralt | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:37 |
Ja zeker, maar heel erg veelbelovend klinkt het allemaal niet ![]() Ik wil de V12's terug man! ![]() | |
SiGNe | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:39 |
Als ik het zo hoor krijgen we 22 luchtalarmen op de baan... klinkt voor geen meter | |
Geralt | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:42 |
Sterker nog, wat mij betreft kunnen ze nog beter met de oude BRM V16's gaan rijden. Dat klonk pas tof. Daar kon het gejank van de V12's toch echt niet tegenop ![]() | |
Beach | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:54 |
| |
Rossdale | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:56 |
Wat een stofzuiger ![]() Misschien is iRobot/Roomba straks wel geïnteresseerd als F1-sponsor? | |
Nattekat | vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:13 |
2 woorden: Afgrijselijk en ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:08 |
Je kan het blijven roepen, maar gebeuren zal het niet. En zo erg is het niet. Ik heb de turbo's in de jaren '80 meegemaakt (o.a. op Zandvoort) en kan je verzekeren dat het nog steeds hard klinkt. Misschien niet zo als een V12 of V16, maar je hebt nog steeds oordoppen nodig als je er naast staat. | |
H_T | vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:37 |
De V6-turbo went, zoals eerder de V10 en de V8 ook wenden. Het andere geluid zal voor mij niet de reden zijn om niet meer te kijken | |
Geralt | vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:42 |
Vast en zeker. Voor mij ook niet. Zeker niet zelfs. Maar dan mag ik het nog wel jammer vinden. | |
Geralt | vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:43 |
Het is gewoon minder tof. Dat wil niet zeggen niet tof. Maar minder tof. En minder tof is jammer. ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:14 |
@vosss: Wat denk je van dit stuurtje? http://www.h-engineering.(...)giedo-van-der-garde/ | |
Geralt | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:16 |
Duur! Ik zou hem wel willen hebben, maar zo rijk ben ik niet dat ik duizenden euro's uit kan/wil geven daaraan ![]() | |
Geralt | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:19 |
Ik vraag me trouwens af welk stuurtje hij op die base heeft zitten. http://simsteering.com/products.html Hier staat ie niet bij in elk geval ![]() =edit= Duidelijk. Dat stuurtje had ie dus al. | |
Tarado | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:20 |
Die maakten wel meer toeren dan de huidige generatie | |
JohnB52 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:31 |
Hij heeft wel de verkeerde kleding aan... | |
Geralt | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:32 |
Maar rijdt wel in zn eigen auto. Dat dan weer wel. ![]() Is dat F1 2013? Of een of ander non commercial product? ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:47 |
Juist minder. Toen ik naar Zandvoort ging hadden de turbo motoren zo'n 11.000 toeren. In 1988 hadden de Honda's 12.500 toeren en de turbo's in 2014 zullen zo'n 15.000 toeren hebben. Pas na 1994 kwamen de (atmosferische) motoren boven de 15.000 toeren uit. | |
Tarado | zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:56 |
OK er is dus nog hoop | |
Fiorano | zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:07 |
Pure sound van de "oude" turbo's is aardig vergelijkbaar volgens mij, en daar verlangen "we" toch allemaal zo naar terug? | |
JohnB52 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:30 |
Een arc g27-e was het geweest. @vosss, net ff gevraagd, het is iracing1 met n paar plug-ins en custom made f1 physics ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door JohnB52 op 19-10-2013 16:57:19 ] | |
Geralt | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:34 |
Cool. Ken je hem of wat? ![]() | |
Geralt | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:37 |
Ow ik lees op zn twitter (waar ik nog altijd geen zak van snap, zal wel de leeftijd zijn ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:16 |
ik denk dat het in het echt sowieso wel meevalt, op vol volume ![]() | |
nils7 | maandag 21 oktober 2013 @ 13:01 |
Sowieso vind ik t huidige geluid op tv niet echt tot z'n recht komen. | |
JohnB52 | maandag 21 oktober 2013 @ 13:29 |
Euhm, ja dat bedoelde ik ook. Geen idee waarom ik dat typte | |
Geralt | maandag 21 oktober 2013 @ 13:30 |
Omdat het een goeie simracer is waarschijnlijk ![]() Ik gebruik het al jaren njiet meer. Het idee van elke maand betalen staat me totaal niet aan. | |
Bluurgh | maandag 21 oktober 2013 @ 16:16 |
Wat betreft online racen is het 'helaas' ongeevenaard. rFactor, rFactor2 (waar je jaarlijks voor moet betalen voor online), NetKar, Live For Speed, het is allemaal dramatisch online. Er zijn 5, 10, heel misschien 15, hooguit 20 mensen online verdeeld over 30 servers (en daaronder nog eens 70 lege). Gekloot met sessies, gekloot met wreckers, gekloot met gemodde tracks/auto's (vooral bij rFactor/2). Het werkt allemaal kut. En de opkomende sims krijgen hetzelfde systeem dus dat wordt geen haar beter. iRacing heeft daar geen of minder last van, en kan je meestal wel een officiele (12+ man) race vinden. Sommige series zijn wat karig en moet je op een speciaal tijdstip voor komen voor een wat hogere participatie. Meeste populaire series hebben minimaal 50, 100 man aanwezig voor een race (en dan wordt je onderverdeeld naar rating etc). Maar bv laatst de Talladega 500 met 42 man online, wat is dat gaaf. ![]() | |
Marks | maandag 21 oktober 2013 @ 17:01 |
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/ | |
JohnB52 | maandag 21 oktober 2013 @ 21:36 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)t-genoemd-te-worden/ Oud nieuws: hij mag er volgend jaar gaan rijden. Erg opmerkelijke keuze! Bron: https://mobile.twitter.co(...)creen_name=takiinoue | |
nils7 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:12 |
Hoezo? enkele weken terug nog iemand overleden eraan.... | |
sasquatsch | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:33 |
Davidson heeft wel gelijk. Het is te makkelijk geworden om buiten de baan te rijden zonder dat je ervoor afgestraft wordt. Door weer meer grindbakken terug te brengen wordt een fout sneller afgestraft zonder dat het er minder veilig op hoeft te worden. | |
Sinister-D- | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:55 |
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken. Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig ![]() | |
Geralt | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:40 |
Ik denk dat hij het specifiek over F1 circuits heeft. | |
Geralt | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:40 |
En daar geef ik hem gelijk in. | |
H_T | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:46 |
Het bronartikel schetst een iets ander beeld. Davidson erkent dat de circuits veiliger zijn geworden, maar ook dat dat als keerzijde heeft dat de coureurs gevaarlijker zijn gaan rijden. En even later Conlusie: rijders zijn te veel gewend aan veilige circuits, rijden daardoor gevaarlijker waardoor ze eerder in de problemen komen en als het zo ver is, weten ze er niet goed mee om te gaan. Dat is een heel ander verhaal dan 'Formule 1 moet gevaarlijker, want da's tof' | |
Meike26 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:54 |
Helemaal waar inderdaad. Die Herman Tilke heeft een naam opgebouwd waar hij nooit meer vanaf komt. Maar anderzijds is dat ook de schuld van de commerciele sport die het geworden is. Het gaat allang niet meer om de sport, het gaat om de kijkcijfers. Ik zeg het niet graag, maar ergens hoop ik op een failliet verklaring van de sport of dat er iets anders binnen de FIA/Foca gaat gebeuren waarom de huidige F1 moet stoppen. Een frisse wind door de sport, kleiner, toegankelijk en terug naar het pure racen, zonder de veiligheid te verliezen die ze de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd. Maar het is al lang niet meer de sport waar de allerbeste coureurs van de wereld rondrijden. De wagentjes die we volgend jaar gaan zien met grasmaaier geluid en enkele uitlaat gaat er imo een hoop verloren aan het geen waar F1 voor staat. Het is een semi-cup geworden waar ze alsmaar meer en meer bizarre regeltjes verzinnen om het spannend en gelijkwaardig te maken voor de tv kijker. Waar zijn de jaren gebleven dat ik niet van de tv af te slaan was... Het boeit mij steeds minder die F1. Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so ![]() | |
Geralt | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:03 |
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden. ![]() Zelf wil ik nog altijd graag een keertje de 24 uur van Le Mans bijwonen. Dat lijkt me ook een fantastisch evenement ![]() | |
Geralt | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:08 |
Ow die heten tegenwoordig allemaal de 6 uur van en niet meer de 1000km van. FIA WEC dus. Zeker de moeite waard en heel niet duur om te bezoeken ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:27 |
Ik ben.vorig jaar naar een WSR evenement geweest, vond de WSR 3.5 karretjes toch bruter klinken dan de RBR die daar was... Maargoed. WSR is volgend jaar ook weer op de Nürburgring en op Spa. Denk dat ik wel een vd 2 ga bezoeken | |
Meike26 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:29 |
Het nadeel van de WEC / 6 uurs races vind ik dat het wel machtig mooi is, geluid, auto's je weet het zelf wel. Maar het is lastig te volgen wie in welke ronde zit. Je hebt echt live-timing nodig wil je de race goed kunnen volgen. Bij het WTCC is het voornamelijk close racing en iedereen finisht bijna altijd de races in de zelfde ronde als de winnaar. DTM is ook erg leuk, maar is ook na 2004/2004 te commercieel geworden en heeft het de charme verloren waar je gewoon de pitboxxen binnen kon wandelen van diverse teams. Dat is nu ook niet meer zo. WTCC ziet er wat dat betreft veel openen en sfeervoller uit en dus ook toegankelijker. Naast de WEC races is een VLN race op de Nordschleife ook niet verkeerd trouwens, maar daar ook, je hebt wel iets van live-timing nodig om race te kunnen volgen. | |
Geralt | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:30 |
Ja dat is wel een nadeel ja. | |
Breaker.Faker | dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:49 |
Ben ik met je eens. Formule1 is formule1 niet meer. Er zijn veel te veel regels nu hoor je elke weer op de boardradio zeggen dat ze op de banden slijtage moeten letten. Dit heeft totaal niet met racen te maken net als DRS. Vroeger keek ik graag naar de formule1 ik bleef daar voor thuis. Zondag is weer een race weer op zo saaie Herman Tilke grote kans dat ik deze race niet ga kijken. Omdat ik nu al weet dat het weer een saaie race gaat worden. Echt een leuke race hebben we dit seizoen niet gehad. | |
JohnB52 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:08 |
De races van voor Silverstone waren wel leuk om te kijken omdat er wat gebeurde. Nu niet meer met die nieuwe banden. | |
Sinister-D- | dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:12 |
Idd, daar heb ik de beslissing al van genomen dat ik komend jaar naar de 6 uurs van Spa ga. Tis dat de laaste paar 6 uurs races van het WEC op zo'n kut tijdstippen waren, anders was ik niet van de buis te slaan ![]() Ook elk jaar weer machtig op Spa ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:22 |
In 2014 in de WEC gaan ze onder andere met dezelfde turbomotoren rijden als in de F1, 1,6 liter V6. Verder wordt (fuel) efficiency belangrijker dan performance. Dus zul je veel meer hybride wagens gaan tegenkomen. Ze gaan dus heel erg de F1 achterna. Dus ik vraag me af of je er beter geluid en betere races zult vinden. | |
Geralt | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:31 |
In elk geval betere prijzen. Vooralsnog dan. | |
caspervc | woensdag 23 oktober 2013 @ 09:25 |
Niet alleen zijn de circuits veiliger geworden, ook de regeldrift slaat wmb door. Elke (bijna) botsing wordt onderzocht, er worden straffen uitgedeeld, gridstraffen, boetes, drive thru's.. alles, maar dan ook alles wordt onderzocht. Daar wordt ik ook een keer vierkant van... | |
Gramulanion | woensdag 23 oktober 2013 @ 10:22 |
*word Van mij mag alles onderzocht worden, zolang er maar geen onterechte straffen worden uitgedeeld, dat gebeurt dan ook niet zo vaak. | |
Meike26 | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:20 |
Nee, maar ze meten wel met 2 maten. In de GP van Zuid Korea ook. Op beeld is het niet gezien, maar Giedo kreeg al vrij vroeg in de race een Drive through omdat hij een voordeel gehad zou hebben bij het buiten de lijnen rijden. Dit is wat er volgens Giedo gebeurt is : AD.nl : Later in die race had Perez overduidelijk voordeel van een buiten de baan actie en zijn actie werd beoordeeld ná de race. Niet omdat Giedo een Nederlander is dat ik dit betwist, ik vond het op zich al opmerkelijk zonder de beelden van Giedo gezien te hebben en die actie van Perez, dat er 2 verschillende manieren zijn geweest op het eventueel bestraffen van een rijder. Die hele regelgeving is een soepzooitje en zo corrupt als wat. Daar mag echt naar gekeken worden en niet meer elke race een andere coureur uitnodigen, maar gewoon een ex F1 coureur aannemen als officiele functie binnen de F1 sport. Een seizoen lang 1 paar ogen extra die objectief kunnen beoordelen wat goed of fout is en wat fout is altijd berechten op dezelfde manier. En inderdaad geen gezeik meer dat er 2 auto's lichtjes elkaar hebben geraakt en gelijk een onderzoek instellen. ![]() | |
nils7 | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25 |
Waarom past de FIA de GT niet aan naar F1 achtige races/opzet. Je kan mij niet wijsmaken dat de tribunes niet volstromen met Ferrari's Lambo's, Porsches, GTR's, Vipers, Corvettes. Alleen nu zijn die races lastig te volgen door de Endurance-achtige insteek. Gewoon kwali op zaterdag en een race op zondag. Zorg dat ze wat meer power mogen krijgen dat t richting de DTM gaat of erover qua snelheid (mits ze daar al niet op zitten). | |
Meike26 | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:38 |
Omdat het dan geen GT meer is. Staat voor GranTurismo = grote afstand vrij vertaald. Een race van 2 uur is dan niet leuk meer. Lekker zo houden die 6, 12 en 24 uurs races en Ziggo + UPC vragen of Motors TV eindelijk eens in het basispakket komt. ![]() | |
JohnB52 | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:38 |
Ja, t is niet voor niets een endurance race, anders kunnen we de 24h van le mans ook wel inkorten! | |
nils7 | woensdag 23 oktober 2013 @ 12:39 |
ander naampje mag ook ![]() | |
Fir3fly | woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26 |
Beetje offtopic, maar vorige week in Londen Rush gekeken met twee vrienden die nog minder met F1 hebben dan de gemiddelde persoon. We vonden het alledrie een geweldige film, iets wat ik totaal niet verwacht had. Zeer aangename verrassing ![]() | |
Geralt | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:29 |
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover. Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek? ![]() | |
Schunckelstar | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:31 |
hoe minder gewicht, hoe meer je net ballast kunt spelen en verdelen. De coureur zit altijd op de zelfde plaats. Denk ik. Of zo ![]() | |
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:31 |
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen en daardoor een lichtere coureur willen om niet veel te zwaar (en daardoor kansloos) te gaan worden. | |
Geralt | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:33 |
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen. | |
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:37 |
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer. Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben. | |
Tarado | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:38 |
Dat heb je met die kut sites die het originele stuk waarschijnlijk niet goed vertalen | |
Geralt | donderdag 24 oktober 2013 @ 11:44 |
Ok duidelijk. Ik dacht al ben ik nou gek of wat ![]() ![]() | |
Waffle | donderdag 24 oktober 2013 @ 12:51 |
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik. | |
Rossdale | donderdag 24 oktober 2013 @ 15:56 |
http://www.racingfanatic.(...)-replace-pastor.html Massa dus waarschijnlijk naar Williams | |
JohnB52 | donderdag 24 oktober 2013 @ 15:57 |
SPT / F1 Silly Season 2013/2014 wint $ het van V? | |
Peterselieman | donderdag 24 oktober 2013 @ 16:15 |
dat weet ik wel zeker. Ze hebben het liefst dat je met redelijk wat gewicht kunt spelen, waardoor het zwaartepunt van de auto nog lager komt te liggen en daarnaast ook nog eens de balans een stuk kunt verbeteren. | |
#ANONIEM | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:59 |
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners. | |
Geralt | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:05 |
F1 coureurs zijn dan ook topatleten ![]() | |
Geralt | zondag 27 oktober 2013 @ 21:32 |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505 Voor mocht iemand genoeg geld hebben ![]() | |
nils7 | maandag 28 oktober 2013 @ 13:07 |
In het blad Formule 1 staat toevallig ook een 310B ![]() | |
Breaker.Faker | maandag 28 oktober 2013 @ 19:28 |
![]() ![]() Blijkbaar kunnen ze dit ook niet bij Sport1. Het moet er 11 zijn 8 bij Minardi en 3 bij Red Bull racing. | |
Michael_Moore | maandag 28 oktober 2013 @ 20:42 |
![]() SPORT ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 28 oktober 2013 @ 20:47 |
![]() ![]() | |
Michael_Moore | maandag 28 oktober 2013 @ 20:50 |
Blij dat die arrogante kwal is opgerot aan het eind van het seizoen. ![]() | |
Marks | dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:36 |
Brawn gaat weg bij Mercedes na dit seizoen http://www.gpupdate.net/n(...)s-mercedes-teambaas/ | |
sasquatsch | dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:37 |
Brawn weg bij MercedesEdit: Marks was me voor zie ik. ![]() | |
Marks | dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:38 |
Jij had ook wat meer typwerk ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:40 |
Vooral copy/paste. ![]() | |
Geralt | dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:40 |
Hopelijk met Honda straks. Aimabele man voor zover ik vanaf thuis op de bank met nootjes en bier kan beoordelen.![]() | |
Meike26 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:05 |
Of Williams, waar ik echt sterk op hoop. Als Massa dan naar Williams gaat, dan wel in combi met Brawn, dat kan nog wel gaan werken dan. Zo niet naar Williams, dan zie ik Brawn weer liever naar een klein team gaan als Force India of Caterham. En dat Massa dan niet naar Williams gaat... of elk ander F1 team dan ook. Uit met de Braziliaanse pret. | |
Geralt | dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:12 |
Ok dus Massa mag alleen nog maar racen als dat bij Brawn is en anders niet? Waarom dat zo? ![]() | |
Rossdale | dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:17 |
Laat Brawn lekker naar Lotus gaan, daar is nu ruimte zat voor nieuwe mensen ![]() | |
Meike26 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:48 |
Ik ben geen fan van Massa, ik zie hem volgend jaar liever niet meer in de F1, dan hem nog wel in de F1 te zien. Als hij een zitje weet te vinden in het DTM of Indycar achtige, geen probleem, maar ik zal hem niet volgen in iedergeval. Maar als de geruchten waar zijn dat Massa naar Williams gaat, dan zou ik het wel weer tof vinden dat hij dit gaat doen naast Brawn. Volgens mij had hij ook een goede band met hem tot eind 2008. Brawn zie ik dan sowieso wel graag naar Williams gaan om dit team weer naar de kop te brengen. En zover ik weet is Brawn ook een groot bewonderaar van Frank Williams. En zoniet naar Williams, dan ForceIndia, Sauber, Marussia of Caterham. ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:04 |
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen... | |
Geralt | dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:06 |
Dat ze Permane maar aan de kant zetten. Tegen je coureur schreeuwen GET OUT OF THE FUCKING WAY slaat nergens op. | |
Geralt | dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:07 |
Dat ie aan de kant moet kan ook op een normale manier en als ie daar niet naar luistert dan is dat jammer. Kimi hoeft niet eens te luisteren, want hij gaat toch weg. Ergo: je kan het hem vriendelijk vragen, maar niet verwachten dat hij nog in het belang van het team rijdt. Zie bv ook Massa, die geeft ook gewoon aan alleen nog voor zn eigen te rijden.![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:11 |
doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voor | |
rubbereend | dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:39 |
Lotus heeft dat geld hard nodig lijkt me inderdaad | |
JohnB52 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:58 |
Sinds ie dat doet, gaat t best redelijk met m, en dat meen ik serieus! | |
JohnB52 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:01 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ed-bull-junior-team/ Die ligt er dus ook uit... Toch 7 maanden volgehouden. | |
Marks | dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:13 |
Ben wel benieuwd wat die Davide kan, mag van mij invallen... | |
Breaker.Faker | dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:20 |
http://www.nusport.nl/for(...)-seizoen-elkaar.html Maldonado eind dit seizoen weg bij Williams. | |
sasquatsch | dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:33 |
Oud nieuws ![]() Nusport loopt een dag achter. | |
M90 | woensdag 30 oktober 2013 @ 14:36 |
| |
THEFXR | woensdag 30 oktober 2013 @ 15:41 |
heeft VDG al een contract voor volgend jaar? | |
sasquatsch | woensdag 30 oktober 2013 @ 15:45 |
Nee | |
wimderon | woensdag 30 oktober 2013 @ 16:32 |
Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen. | |
Marks | woensdag 30 oktober 2013 @ 22:37 |
Vrijdagtestje zou toch mogen, toch een gemis t.o.v. een jaar of 5 geleden toen er nog vrijdagtesters zoals Kubica en Vettel waren... | |
Geralt | woensdag 30 oktober 2013 @ 22:40 |
Kubica ![]() Wel de titel gewonnen laatst dacht ik. Misschien volgend jaar een stapje omhoog weer ![]() | |
JohnB52 | donderdag 31 oktober 2013 @ 12:53 |
Volgens een hoop tweets is het toch Maldonado die naar Lotus gaat, en niet Hulkenberg. Kan alleen nog niks op de bekende websites vinden... | |
Geralt | donderdag 31 oktober 2013 @ 12:55 |
Zou wel zuur zijn voor Hulkenberg. Die verdient dat zitje meer dan Maldonado wat mij betreft. En veel keus blijft er niet over. Blijven plakken, of terug naar FI en daar wordt je ook niet vrolijk van ![]() | |
Rossdale | donderdag 31 oktober 2013 @ 12:58 |
Zonde, Maldonado is echt een zwaar middelmatige coureur. Hulkenberg verdient echt een zitje bij een topteam, maar ook hij wordt benadeeld door gebrek aan geld. Echt walgelijk, net zoals Frijns en DaCosta die ook gewoon een zitje in de F1 verdienen ![]() | |
Geralt | donderdag 31 oktober 2013 @ 12:59 |
Hulkenberg heeft ook zn lengte tegen zich werken ![]() | |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:00 |
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars. Wat dus ook in het Silly Season topic staat. | |
Rossdale | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:03 |
Je blijft je topic promoten he? ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:07 |
Als Hulkenberg weer zo'n kut zitje krijgt nok ik met kijken. | |
Geralt | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18 |
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar. Vettel/Hulkenberg, Alonso/Kimi, Rosberg/Hamilton Mooie teams had je dan gehad ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:19 |
Mee eens. | |
JohnB52 | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:21 |
Die kiezen nog eerder voor Di Resta , of, verrassend, Chilton. Die heeft iets van 10/12 miljoen $ sponsorgeld. | |
Gramulanion | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:25 |
| |
#ANONIEM | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:28 |
Grosjean en Maldonado in de Lotus. Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:28 |
Hulkenberg zal dus wel bij Sauber blijven. Hopen dat die volgend jaar ineens vliegt. | |
Rossdale | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:37 |
Grote rubberen band om de auto heen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:38 |
twee reservechassis per weekend mee ![]() | |
Beach | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:41 |
Nou inderdaad zeg die crashen wel heeeeeeeeeeeeel vaak dit jaar zeg. | |
Rossdale | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:44 |
Ik vind Grosjean dit jaar echt fantastisch rijden, ik ben stiekem wel fan van hem aan het worden. Ik vind het een beetje een Hamilton-achtige rijder, soms wat roekeloos maar vaak wel erg goed kunnen presteren. Zeker met de enorme druk die hij na alle crashes van vorig jaar en huidige structuur van zijn contract op zijn schouders had en heeft. ![]() | |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2013 @ 13:56 |
Maldonado zegt in ieder geval dat nog niets beslist is. En dat het nog niet duidelijk is of zijn sponsor (PDVSA) met hem mee gaat.
| |
JohnB52 | donderdag 31 oktober 2013 @ 14:54 |
2012 belde, ze wilden hun grap terug... | |
SiGNe | donderdag 31 oktober 2013 @ 14:55 |
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet.. | |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2013 @ 15:25 |
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen). | |
SiGNe | donderdag 31 oktober 2013 @ 15:47 |
Wat dat betreft een beetje hetzelfde verhaal als Alonso en Santander (contract van 33 miljoen) | |
Marks | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:16 |
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/ Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races ![]() | |
sasquatsch | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:21 |
Hulkenberg was vandaag ook niet op het circuit. ![]() | |
Geralt | vrijdag 1 november 2013 @ 00:06 |
Over dat hij er niet was: Ergo: zal wel los lopen. Hij zou er sowieso niet zijn op donderdag ![]() | |
THEFXR | vrijdag 1 november 2013 @ 00:20 |
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn. | |
Meike26 | vrijdag 1 november 2013 @ 08:27 |
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels. Want voor de rest is het in mijn ogen juist een erg intressant team met een enorm potentieel. | |
Tarado | vrijdag 1 november 2013 @ 08:47 |
Dat is toch nog niet van de tafel, die deal met Quantum, duurt alleen wat langer dan gepland/verwacht
| |
M90 | vrijdag 1 november 2013 @ 09:51 |
Raikkonen inmiddels op het circruit | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2013 @ 09:59 |
Dicht dan maar.... |