doe ik alleen als jij ook komt ;pquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:55 schreef Maegrim het volgende:
yreal en klawie mogen in het vorige deel doorposten
Ligt aan het type band dat je hebtquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:03 schreef pindaplukker het volgende:
Mijn achterband die ik er in maart heb op laten zetten is inmiddels alweer bijna op.
Bijna 8000km mee gereden, dacht dat zon bandje wel langer mee ging
Nee, in Zeeland.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef GroningseGast het volgende:
is er binnenkort een ritje in het noorden?
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:55 schreef Maegrim het volgende:
He ! Wat heb ik nou weer gedaan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:55 schreef Maegrim het volgende:
Psst, Nieuw-Zeeland.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
Ik denk dat je zo'n beetje de enige bent die van zover moet komenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:33 schreef GroningseGast het volgende:
heeft er iemand zin om wat te organiseren in noord nederland? (houd hoofd iets scheef en kijkt schaapachtig)
Het is er daadwerkelijk schitterend, maar op de Veluwe krijg je hetzelfde gevoel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ga jij maar voor een ritje naar Nieuw-Zeeland
minderquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n beetje de enige bent die van zover moet komen
Dan hoef ik alleen maar uit bed te rollenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:35 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Het is er daadwerkelijk schitterend, maar op de Veluwe krijg je hetzelfde gevoel.
Ala er genoeg animo is voor het noorden, is er een kans dat daar afgesproken wordt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:37 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
minderKlinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.
dit is in de praktijk dus niet echt zo? er wordt voornamelijk (of alleen) in het midden en zuiden van het land afgesproken?
Twee dingen die mij te binnen schieten:quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:59 schreef Gummiebeer het volgende:
Ook crossbanen worden geteisterd door hersenloze 4 wielers![]()
True. Maar dit verwacht je niet op een crossbaan, wel op de veluwe.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:03 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Twee dingen die mij te binnen schieten:
Die motorcrossert week naar de verkeerde kant uit.
Die vierwieler was blij dat ze eindelijk die hoorns eens kon gebruiken.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:32 schreef Vinniiee het volgende:
Die MP3 die Yreal postte
Yreal
Klawie
Zijn er wel meer uit Noorden...quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n beetje de enige bent die van zover moet komen
Ik heb het snel warm, en niet snel koud (ik werk all year round buiten) dus ik rijd best lang door met mijn doorwaai zooi. Daarbij, ik heb eigenlijk geen geschikte jas voor op de CB, heb pas geleden half Termaat gepast, en wel iets gevonden wat me aanstond, maar toen ze hem in mijn maat hadden besteld en ik er mee op de CB ging zitten bleek hij op te kruipen, en damotniemaggequote:Op maandag 9 september 2013 21:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Kan het goed voorstellen ja, ik zweet me af en toe kapot nu![]()
Al is de temperatuur nu wel iets beter dan afgelopen week. Voor motorrijden iig
Neh, ik gebruik zelden de voeringen van mijn pakken, ik trek meestal een fleece aan onder het pak+regenliner, dat is zat, en als ik die nodig heb, heb ik hem @ werk ook nodig, dus die draag ik dan door.quote:Op dinsdag 10 september 2013 06:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
'effe fris'? Het is nu 10 graden en het regent, lijkt mij niet erg prettig om op de motor te zitten met doorwaai handschoenen en een doorwaai jack. Ook al zit er een wind/regen membraam in. Ik zou voor de thermokleding/wintervoering gaan
Heb ik ook, maar die gebruik ik echt alleen als ik ze écht nodig heb, en dat is pas bij temperaturen onder nul, of langere ritten bij 0 - 5 graden, en op de CB gaat dat niet meer gebeuren, dus ik denk dat ze heel stoffig gaan worden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:45 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch een sport onder motorrijders om net te doen alsof je het niet koud hebt? Terwijl er ondertussen bijna dingen afvallen. Ik kreeg ooit te horen dat ik geen echte motorrijder was omdat ik winterhandschoenen had
.
Dat idd ben ik bang; toen ik de CB kocht zat er nog 6mm op de achterband. Inmiddels heb ik er bijna 5K bij gezet, en zit ik bijna op de indicatorenquote:
Dat heet een helicoilquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:19 schreef picodealion het volgende:
Van 't weekend de uitlaten eindelijk omgewisseld, maar de bochten zaten toch wat los (bleek aan het gerammel tijdens het rijden). Gisteren wat moertjes aangedraaid en zo een draadeind met schroefdraad en al uit mijn blok getrokken.
Setje gekocht om een heliocore in het blok te draaien zodat de boel weer vast kan, maar ik hoop dat het gaat lukken.
Over 2 weken heb ik weer budget, staat je GTR nog altijd te verstoffen SD? Dan kom ik toch maar eens proefrijden.
Drachten hier, ritje in het noorden lijkt me leuk! Moet alleen niet te lang meer duren want ben een mooiweer rijder!quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:34 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zijn er wel meer uit Noorden...
quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:21 schreef Yreal het volgende:
Als het vriest lijkt het mij wel wat om 3 wielen te hebben
Ik denk dat we een minus-aantal Topicpolizeis moeten invoeren.quote:
Wie dan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:34 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zijn er wel meer uit Noorden...
alles boven Utrecht hequote:Op dinsdag 10 september 2013 20:53 schreef Maegrim het volgende:
Wist niet dat het noorden al bij Almere begon
Ik woonde tot 6 maanden geleden in het noorden (noord-oosten prov. Groningen). Ik wil best helpen met de route als je daar iets wil organiserenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:33 schreef GroningseGast het volgende:
heeft er iemand zin om wat te organiseren in noord nederland? (houd hoofd iets scheef en kijkt schaapachtig)
soms heb ik geen behoefte om het stuur los te laten en geef ik een knikjequote:Op dinsdag 10 september 2013 22:50 schreef KYC het volgende:
zwaaien jullie altijd terug als een motorrijder je groet? ik doe het automatisch maar goed...vind het wel grappig dat men dat altijd doet
terugzwaaien is inmiddels een reflex jaquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:50 schreef KYC het volgende:
zwaaien jullie altijd terug als een motorrijder je groet? ik doe het automatisch maar goed...vind het wel grappig dat men dat altijd doet
Laatst iemand die 5 banen verderop zwaaide terwijl hij de andere kant op ging op de a12...quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:28 schreef KYC het volgende:
blijft toch een reflex idd als iemand zo hardcore zit te zwaaien en schreeuwt om aandacht dan kan ik het niet laten om ook terug te zwaaien
Potato, potatoquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat heet een helicoil
En ja, die staat er nog; ik had er eigenlijk vandaag op naar Geleen gewild, maar ik was een beetje laat vanmorgen, en ik had geen zin om 2 andere motoren te verkassen voor ik erbij kon![]()
Hij staat voor 1950 op MP volgens mij, maar het loopt niet echt storm, zeker te eerlijke advertentie, mensen worden liever besodemieterd als ze komen kijken ofzoAls niemand hem wil, laat ik hem een beurt geven, en rijd ik er nog wel effe 10K bij, binnenkort weer een stop, en dan zijn die keukenkassies ideaal om werkmeuk in te stouwen; met de motor kan ik de fabriek op, met de voiture niet.
Morgen neem ik hem denk ik wel mee, is het stof er weer effe vanaf; wel zonde, want hij is nu kei netjes gepoetst
Damn dat is een lullige manier om onderuit te gaan. Grind ofzo?quote:Op woensdag 11 september 2013 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
Hey Pico, die Kawa moet je maar effe vergeten, ik mag op de crash lijst van deze maand. Lig nu op de EHBO.. Kawa is aardig uitgekleed ben ik bang.
Onderuitgegleden bij het aanremmen naar een rotonde die ik al 1000 keer genomen hen, achterwiel blokkeerde, gleed meteen weg, en met de motor min of meer op me de schuine kant van de rotonde op gegleden, ding van me afgetrapt en dawast.. Ik was net weer overeind gekrabbeld, toen de derde voorbijrijdende auto al stopte, en die heeft 112 gebeld..
Heb denk ik weinig, alleen een bak spierpijn, zijn net foto's gemaakt, lig te wachten op de uitslag.
ik rij juist alleen als de zon niet schijnt, abnormaal hoe warm het kan zijn op een motor in de zomer. knap dat mensen ook dan nog een pak dragen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:34 schreef Tommzzz het volgende:
[..]
Drachten hier, ritje in het noorden lijkt me leuk! Moet alleen niet te lang meer duren want ben een mooiweer rijder!
ik heb me motorrijbewijs net een paar maanden en heb in de zomer niet gereden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik woonde tot 6 maanden geleden in het noorden (noord-oosten prov. Groningen). Ik wil best helpen met de route als je daar iets wil organiseren
Sjezus man, klote voor je! Lijkt een beetje op mijn schuiver begin dit jaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
Hey Pico, die Kawa moet je maar effe vergeten, ik mag op de crash lijst van deze maand. Lig nu op de EHBO.. Kawa is aardig uitgekleed ben ik bang.
Onderuitgegleden bij het aanremmen naar een rotonde die ik al 1000 keer genomen hen, achterwiel blokkeerde, gleed meteen weg, en met de motor min of meer op me de schuine kant van de rotonde op gegleden, ding van me afgetrapt en dawast.. Ik was net weer overeind gekrabbeld, toen de derde voorbijrijdende auto al stopte, en die heeft 112 gebeld..
Heb denk ik weinig, alleen een bak spierpijn, zijn net foto's gemaakt, lig te wachten op de uitslag.
sterkte manquote:Op woensdag 11 september 2013 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
kweenie, was de 2e rotonde die ik tegenkom, en ik nam hem op dezelfde manier als de eerste en als altijd, ik trapte op de rem, dacht; heej, hij glijdt, en voor ik het wist deed ik een elbowdown en lag ik achterstevoren op het middendeel van de rotonde..quote:Op woensdag 11 september 2013 09:24 schreef densmee het volgende:
Sterkte sd, mooi kut zoiets. Dieselolie op de weg en nat?
zag het net voorbij komenquote:Op woensdag 11 september 2013 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
Damn, heftig man. Sterkte, hopen dat het inderdaad meevalt!quote:Op woensdag 11 september 2013 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
Oh, het nieuws was er al. Bereid je voor op een paar dagen bankliggen ja, die spierpijn is een bitch.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:06 schreef Sounddragon het volgende:
Dank allemaal, alle foto's, echo's, testen en shit zijn OK, het schijnt dat ik het ga overleven, al zal het wel effe pijn doen
Nu wachten tot ik op mag rotten, heb trek in een peuk
Nee, zuster en ik konden hem samen nog net houden bij dat flauwvallen, alleen lukt dat dus helemaal niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:23 schreef picodealion het volgende:
Ik zie jou hem inderdaad nog niet zo gauw rondsjouwen. Maar enig idee waarom flauwgevallen? Geen hersenschudding oid?
Hij mag toch blijvenquote:Op woensdag 11 september 2013 13:34 schreef stinkie het volgende:
Word vrees is "gewoon" naar huis straks. Duikmaat van me had ongeluk met mountainbike en kon met een valiumpje vertrekken. Inclusied gebroken kaak, ontwrichte schouder en gekneusde ribben
Heeft ie nog iets geraakt bij het vallen? Ik las het net in de auto () maar zoals het geschreven stond leek het mee te vallen?
Mmm... dat je na een tijdje alsnog zulke aanvallen krijgt kan er wel echt wat aan de hand zijn. Laten we maar hopen dat het meevalt.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij mag toch blijven. En zoals ik het begrijp moet ie morgen kunnen traplopen, anders mag ie niet naar huis.
En nee, hij heeft alleen het asfalt + de rotonde geraakt en de motor die op 'm lag er vanaf geschopt. Dus er zullen wel wat spieren gekneusd zijn oid.
Maar ben je ook op je hoofd gevallen?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef Sounddragon het volgende:
Helleuw, het valt voor mijn gevoel niet mee, tuurlijk heb ik niks gebroken, maar staan en lopen zijn voorlopig nog even bijzondere verrichtingen, vooral lopen is zelfs met krukken een drama. Zit nu in een karregie, en daarmee behelp ik mezelf wel, kan iig lekker een peukie gaan doen en een frisse neus halen als ik zin heb.
Magoei, laten we niet teveel over zielige ikke ? zeikwijven, daar hebben we de SC voor.![]()
Brommer is deaud denk ik, en ik sta met stip op 1 op de crashlist van deze maand
daar deed je het voor natuurlijkquote:Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef Sounddragon het volgende:
Brommer is deaud denk ik, en ik sta met stip op 1 op de crashlist van deze maand
Nee, dat zei Anne toch al? helm is nog heel, geen krasje te zien, op mijn broek en jas trouwens ook niet echt, op mijn laarzen is op een sluiting wel iets van schaafschade te zien, en mijn jas zit onder de bagger, maar over all is er weinig meer te zien. erg apart, want is denk dat ik een glijer van zeker een metertje of 30 - 40 heb gemaakt @ 50 - 60 km/h.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar ben je ook op je hoofd gevallen?
Volgens mij ben ik voor geen duppie verzekerd voor eenzijdige ongevallen, dus eigenlijk alleen om in de lijst te komen, en uiteraard ook om ervoor zorg te dragen dat pico hem niet kooptquote:Op woensdag 11 september 2013 16:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daar deed je het voor natuurlijkeigenlijk is het gewoon een verzekeringscam
nja beter de kawa dan de CB maar liever helemaal niet natuurlijkquote:Op woensdag 11 september 2013 16:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik voor geen duppie verzekerd voor eenzijdige ongevallen, dus eigenlijk alleen om in de lijst te komen, en uiteraard ook om ervoor zorg te dragen dat pico hem niet koopt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef Dekatria het volgende:
Doe nog eens zo'n blikkiehaha heb je die van motormeuk? daar had ik hem vanmiddag geplaatstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
Ik dacht dat ze enkel gixxers zo verkrachtenquote:Op donderdag 12 september 2013 11:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zou dit plaatje maar weghalen... je zit nog in je proeftijd vanwege die mp3 opmerking
Den Haag, zuid-Holland? Hoe groot is je regioquote:Op donderdag 12 september 2013 13:19 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Antilliaan geworden?
Stinkie, weet jij nog goede duikscholen in de regio?
JE bent verantwoordelijk voor alle gevolgen van het plaatsen van dat plaatjequote:Op donderdag 12 september 2013 13:40 schreef Yreal het volgende:
Wat doet iedereen als ik loop te kwijlen op dat ding. Ik vind het juist een bijzondere verkrachting van zo'n dikke motor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Dekatria het volgende:
M'n pa kwam nog met een leuk boekie aanzetten:
[ afbeelding ]
Alle motoren staan erin, incl techdata en nieuwprijs. Enig idee hoeveel de Alp kostte, nieuw?Geinige boekjes zijn dat. Ik kreeg een keer de 2006 versie. Prijzen zijn niet veranderd sindsdien, slechts het valuta tekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
vond het ook wel grappig toen ik hem zag, beetje tegenstrijdige fiets.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:21 schreef Salatrel het volgende:
Haha ik wist niet dat Honda ook een 125cc versie van de varadero maakte joh. Dat ding kan niet harder dan 124.wel onder de 11kw grens
met een V-twin
ja maar dat ding is zo klein meer minibike..... Maatje Annequote:Op donderdag 12 september 2013 22:33 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
vond het ook wel grappig toen ik hem zag, beetje tegenstrijdige fiets.
Die msx125 lijkt me meer fun!
Maar die 125cc komt daar denk ik beter tot zijn recht, plus formaat lijkt me lache om mee te ouwehoerenquote:Op donderdag 12 september 2013 22:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja maar dat ding is zo klein meer minibike..... Maatje Anne
ik ookquote:
Die ligt hopelijk lekker te slapen. Het gaat met kleine stapjes vooruit. We dachten gisteren dat ie vandaag naar huis zou mogen, maar dat was dus niet zo. En vandaag denken we dat ie morgen naar huis mag.quote:
Hmmm?quote:Op donderdag 12 september 2013 23:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Die ligt hopelijk lekker te slapen. Het gaat met kleine stapjes vooruit. We dachten gisteren dat ie vandaag naar huis zou mogen, maar dat was dus niet zo. En vandaag denken we dat ie morgen naar huis mag.
Morgenvroeg zet ik in ieder geval een bed voor 'm klaar in de woonkamer.
nog een beetje leuke zusters die de bedpan komen wisselen of zijn ze allemaal oudgenoeg om je moeder te zijn?quote:
Mwja zegt ook niks kom ze vaak genoeg tegen in de trein kun je beter over moeders dan de dochterquote:Op vrijdag 13 september 2013 00:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog een beetje leuke zusters die de bedpan komen wisselen of zijn ze allemaal oudgenoeg om je moeder te zijn?
Al 10 jaar ofzo. Kostte destijds al 5000 euro. Vandaar dat je ze nooit ziet rijden.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:21 schreef Salatrel het volgende:
Haha ik wist niet dat Honda ook een 125cc versie van de varadero maakte joh. Dat ding kan niet harder dan 124.wel onder de 11kw grens
met een V-twin
zusters zijn meestal mijn type nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 00:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nog een beetje leuke zusters die de bedpan komen wisselen of zijn ze allemaal oudgenoeg om je moeder te zijn?
als ik de berger mag geloven, ziet die er beter uit als de GTRquote:Op vrijdag 13 september 2013 10:16 schreef Salatrel het volgende:
ben stiekem benieuwd naar de voorkant van die motor
het is daar 100 geloof ikquote:Op vrijdag 13 september 2013 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
Minus 5 km correctie = erg jammer voor ze
Hieroquote:Op vrijdag 13 september 2013 10:16 schreef Salatrel het volgende:
ben stiekem benieuwd naar de voorkant van die motor
euw, det suksquote:
Auw...quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hiero
Met link: http://www.bndestem.nl/re(...)a-muurvast-1.4003412
Automobilist was dronken om 6-7 uur 's ochtens
[ afbeelding ]
Ik vind het nog best meevallen met hoe die motor er uit ziet itt die autoquote:Op vrijdag 13 september 2013 12:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hiero
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vind het nog best meevallen met hoe die motor er uit ziet itt die auto
Zal een klap van de zijkant zijn geweest.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vind het nog best meevallen met hoe die motor er uit ziet itt die auto
nee joh BMW gewoon hardstikke solidequote:Op vrijdag 13 september 2013 16:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zal een klap van de zijkant zijn geweest.
Las het op nu.nl. Zat achter je stuur in de vroegtequote:Op vrijdag 13 september 2013 12:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hiero
[ afbeelding ]
Ik zat eigenlijk te wachten op een shot dat een koe hem inhaalde.quote:
Wanneer gaan jullie nou es zelf op motorreis?quote:Op zondag 15 september 2013 11:00 schreef Anne het volgende:
Wij zijn overigens (weer) Long Way Round aan het kijken.
Dat antwoord blijf ik je even schuldig.quote:Op zondag 15 september 2013 11:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wanneer gaan jullie nou es zelf op motorreis?
Wat een heks was dat zegquote:Op zondag 15 september 2013 11:03 schreef KneusTeun het volgende:
down is stukken mindermede door dat wijf van McGregor.
quote:Op zondag 15 september 2013 11:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wanneer gaan jullie nou es zelf op motorreis?
Overigens, er is weer een topic op MF over wat er hier gepland staat
Hmmm...quote:Op zondag 15 september 2013 11:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat een heks was dat zegzo'n reis moet een boys' own adventure zijn, MAARNEE.
Dat hoeft niet (merk dat je nogal issue's met vrouwen hebt?)quote:Op zondag 15 september 2013 11:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat een heks was dat zegzo'n reis moet een boys' own adventure zijn, MAARNEE.
Neuh, maar je snapt wel wat ik bedoel. Als mannen onder elkaar is het anders dan als er ook vrouwen bij zijn - dat blijft gewoon zo.quote:Op zondag 15 september 2013 11:14 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat hoeft niet (merk dat je nogal issue's met vrouwen hebt?)
heb ik toevallig van de week ook zitten kijken. Long way Down vond ik persoonlijk ook wel leuk vanwege de omgevingen als ze eenmaal de zandbak uit zijn en in het afrika afrika zittenquote:Op zondag 15 september 2013 11:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te wachten op een shot dat een koe hem inhaalde.
Of dat ie op zijn muil ging omdat er eentje overstak.
Wij zijn overigens (weer) Long Way Round aan het kijken.
Goeie, jaquote:Op zondag 15 september 2013 11:51 schreef punkmuis het volgende:
Zet Race to Dakar en By Any Means dan ook even op het download lijstje.
Het lastigste van zo'n reis is altijd het maken van keuzes. Heb ik tot nu toe ook altijd moeten doen - ontkom je gewoon niet aan.quote:Op zondag 15 september 2013 12:36 schreef punkmuis het volgende:
Vond het alleen jammer dat ze zichzelf (weer) zo'n strak tijdsschema hadden opgelegd. Ik snap dat het soms onvermijdelijk is als je zo'n reis onderneemt maar daardoor hebben ze volgens mij echt wel wat pareltjes gemist.
Is de reden geweest voor mij om naar Uganda te gaan. Die Rwanda aflevering daarvan was op tv en ik was diep onder de indruk. Uiteindelijk is het het buurland geworden dus, maar dat deed niet af aan de pret.quote:Op zondag 15 september 2013 11:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb ik toevallig van de week ook zitten kijken. Long way Down vond ik persoonlijk ook wel leuk vanwege de omgevingen als ze eenmaal de zandbak uit zijn en in het afrika afrika zitten
Mooi stempeltje. Niks permanents mag ik hopen?quote:Op zondag 15 september 2013 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
PTA / [PTA SC] Fiat Ducato 1831kg
Merde... :S Ga je nog iets van fysiotherapie krijgen? Na mijn aanrijding een paar jaar terug bleek dat er een scheurtje in mijn bekken zat. Nooit wat mee gedaan maar later hoorde ik dat ik daarmee eigenlijk naar de fysio had gemoeten. Voel me nu soms net een oud omaatje als ik weer roep 'auw mien heup!'quote:Op zondag 15 september 2013 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
Dat hoop ik ook. Ik loop alweer voorzichtig zonder krukken, dus het gaat de goede kant op. Alleen is mijn bekken redelijk instabiel, maar dat heeft een flink tikkie gehad. Ik neem aan dat alles weer helemaal goed gaat komen,
Maandag wordt de GTR thuisbezorgd, dan kan ik eens gaan kijken hoe groot de ravage is.
Hebbie gedaan danquote:Op zondag 15 september 2013 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
Dat hoop ik ook. Ik loop alweer voorzichtig zonder krukken, dus het gaat de goede kant op. Alleen is mijn bekken redelijk instabiel, maar dat heeft een flink tikkie gehad. Ik neem aan dat alles weer helemaal goed gaat komen,
Maandag wordt de GTR thuisbezorgd, dan kan ik eens gaan kijken hoe groot de ravage is.
Ai altijd kakquote:Op zondag 15 september 2013 14:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een gedtailleerde studie van de samenstelling van asfalt
Conclusie: Het is hard, ongeacht de specifieke verschillen in samenstelling.quote:Op zondag 15 september 2013 14:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een gedtailleerde studie van de samenstelling van asfalt
De fysio komt zelfs aan huisquote:Op zondag 15 september 2013 14:26 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Merde... :S Ga je nog iets van fysiotherapie krijgen? Na mijn aanrijding een paar jaar terug bleek dat er een scheurtje in mijn bekken zat. Nooit wat mee gedaan maar later hoorde ik dat ik daarmee eigenlijk naar de fysio had gemoeten. Voel me nu soms net een oud omaatje als ik weer roep 'auw mien heup!'
voor die paar blauwe plekken en de bekkeninstabiliteit waar normaal alleen zwangere vrouwen over klagen?quote:
ze hebben op de EHBO een shitload aan foto's gemaakt, volgens mij wel 12 - 15 ofzo, van alle kanten, ding bleef maar klikken en andere hoeken kiezen. Zou héél slekt zijn als ze iets hebben gemist nu. Zelfs nog een redelijk uitgebreide echo gehad, alles.. Ik neem morgen wel effe contact op met de fysio, wil zsm en met zo weinig mogelijk klachten en gezeik weer aan de slag.quote:Op zondag 15 september 2013 14:26 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Merde... :S Ga je nog iets van fysiotherapie krijgen? Na mijn aanrijding een paar jaar terug bleek dat er een scheurtje in mijn bekken zat. Nooit wat mee gedaan maar later hoorde ik dat ik daarmee eigenlijk naar de fysio had gemoeten. Voel me nu soms net een oud omaatje als ik weer roep 'auw mien heup!'
effe teruglezen vanaf afgelopen woensdagmorgen een uurtje of 6 in de ochtend, staat ook nog eea in de SC.quote:
Huurbrommert gaat altijd snellerquote:Op zondag 15 september 2013 20:58 schreef klawie het volgende:
Vandaag echt de knoop door gehakt ik ga me motor in orde maken voor de verkooprij er gewoon veelste weinig op als ik dan een keer wil rijden huur ik er wel 1
Lijkt me echt klote duur, en altijd een standaard fiets, niks persoonlijks.quote:Op zondag 15 september 2013 20:58 schreef klawie het volgende:
Vandaag echt de knoop door gehakt ik ga me motor in orde maken voor de verkooprij er gewoon veelste weinig op als ik dan een keer wil rijden huur ik er wel 1
Dat stilstaan kost je toch niks? Een heel jaar stilstaan kost je nog steeds minder als één weekendje hurenquote:Op zondag 15 september 2013 23:00 schreef klawie het volgende:
kost 200euro voor een weekend maar dan heb je altijd een nieuw ding en dan kan je kiezen welke je wilt ik vindt het gewoon zonde dat dat ding nu 2 maanden stil staat
Wordt een duur FOK!ritjequote:Op maandag 16 september 2013 11:20 schreef KneusTeun het volgende:
Plus dat weekend mag je dan 200km rijden ofzo, daarna gaat de prijs verder omhoog vaak.
En 200km ben je al in een middag.
Inderdaad stel ik zou naar 22e gaan met huur motor.quote:
dat is idd wel zo ik zet hem wel een keer op mp en als hij niet weggaat is het ook bestquote:Op maandag 16 september 2013 11:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat stilstaan kost je toch niks? Een heel jaar stilstaan kost je nog steeds minder als één weekendje huren![]()
Maargoed, het is jouw geld en keuze
Dat kon ie omdat ie monteur is en geen verkoperquote:Op maandag 16 september 2013 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:
Vroeger deden we het met fysieke kaarten![]()
Afgelopen weekend erachter gekomen dat het achterwiel wel erg scheef in de brug hing op 1 of andere manier. Wiel eruit, spanners (die gelukkig nog goed waren) opnieuw ingevet en weer gemonteerd en nu lijkt het weer aardig goed uitgelijnt.
Leuker is het Stijner verhaal ( KT! )
Kwam daar voor een revisieset hoofremcilinder. Prijsje zal ¤55 zijn volgens de nieuwe verkoopboy. Naja, het moet maar. Vervolgens vraagt de verkoper wat eraan scheelde. Ik zei dat het nogal in ettapes ging qua remmen. Verkoper pakt een busje smeerolie, spuit tussen de hendel en cilinder, et voila! Problem solved! Dat scheelde weer ¤55![]()
Nieuwe verkoper is zo slecht nog niet KT
Hehe, dat kan t ook wel es wezenquote:Op maandag 16 september 2013 19:59 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat kon ie omdat ie monteur is en geen verkoper![]()
Nee kerel is niet slecht, zijn verkoop technieken zijn wat vervelend.
Volgende week hopelijk wel ff stukkie.quote:Op maandag 16 september 2013 21:01 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Hehe, dat kan t ook wel es wezen
Wanneer effe drek happen? Heeft lekker geregend laatse tijd
En mn halve velg en brug is schoon..vlaag van verstandsverbijstering en dasty![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennehhh.. kwoot from self:samenvatting; ik ben niet blijquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
De berger vond het blijkbaar niet nodig om mijn helm en werkjas ergens binnen te leggen, die hebben dus 5 dagen in weer en wind in een kofferhelft ergens buiten gelegen; helm vol water en mijn peperdure werkjas helemaal soaked, die heeft ook 5 dagen in 'bad' gelegen.
Stelletje varkens
[ Bericht 10% gewijzigd door Sounddragon op 17-09-2013 15:47:20 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
Zo'n beschadigde Kawa en vieze motorjas roept nare herinneringen op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennehhh.. kwoot from self:
[..]
samenvatting; ik ben niet blij
Good luck.
Ah, als ik dat eerder had geweten. Kan vast mee gesjoemelt worden. Tenzij ze foto's willen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
Voor hen die nog moeten gaan vallen trouwens; je kleding is verzekerd als je alleen WA of WA+ bent! óók als je een éénzijdig ongeval hebt. Weliswaar maar voor 500¤ als je dat niet bij verzekert, maar het is toch weer iets
Alleen mijn nu verneuqte helm kost al 400, pak (jas en broek) nog eens 500+, handschoenen valt mee, zijn ook niet stuk, en een paar fatsoenlijke laarzen kost zomaar 200 - 300¤.. kom ik toch op heel andere bedragen... als je alles afschrijft zit je zomaar dik over de 1k¤, in mijn geval dus op 1300¤ ofzo.. is toch wel geldquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ah, als ik dat eerder had geweten. Kan vast mee gesjoemelt worden.
"Ja, jas, laarzen en broek van ruim 300eu samen is kapoet." Tenzij ze foto's willen, natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaan die lui eigenlijk moeilijk doen als je niet betaalt? Ja he?
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:38 schreef Sounddragon het volgende:
Dat ziet er niet best uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ennehhh.. kwoot from self:
[..]
samenvatting; ik ben niet blij![]()
Dat zei ik je een tijdje geleden hier nog ivm je helm destijds, maar toen hield je hard vol dat het niet waar wasquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
Voor hen die nog moeten gaan vallen trouwens; je kleding is verzekerd als je alleen WA of WA+ bent! óók als je een éénzijdig ongeval hebt. Weliswaar maar voor 500¤ als je dat niet bij verzekert, maar het is toch weer iets
Ja, ik noemde maar een voorbeeldje.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alleen mijn nu verneuqte helm kost al 400, pak (jas en broek) nog eens 500+, handschoenen valt mee, zijn ook niet stuk, en een paar fatsoenlijke laarzen kost zomaar 200 - 300¤.. kom ik toch op heel andere bedragen... als je alles afschrijft zit je zomaar dik over de 1k¤, in mijn geval dus op 1300¤ ofzo.. is toch wel geld
quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Vinniiee het volgende:
Boete binnen uit Oostenrijk, 24 te hard waar je 60 mag. Raad(t?) eens wat dat kost!Shit, daar ben ik in Nederland ¤210 voor kwijt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaan die lui eigenlijk moeilijk doen als je niet betaalt? Ja he?![]()
Goed plan. Als volgend jaar mijn premie omhoog gaat, betaal jij dat dan even?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ah, als ik dat eerder had geweten. Kan vast mee gesjoemelt worden. Tenzij ze foto's willen, natuurlijk.
"Ja, jas, laarzen en broek van ruim 300eu samen is kapoet. Kan ik even vangen?", en dan mooi aan reparaties uitgeven.
Ik betaal helemaal niets voor jou.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Goed plan. Als volgend jaar mijn premie omhoog gaat, betaal jij dat dan even?
Ik moest ook echt hardop lachen toen ik het bedrag zagquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Shit, daar ben ik in Nederland ¤210 voor kwijt.
Uhuh.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:30 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik betaal helemaal niets voor jou.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Vinniiee het volgende:
Boete binnen uit Oostenrijk, 24 te hard waar je 60 mag. Raad(t?) eens wat dat kost!Take an educated guessSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaan die lui eigenlijk moeilijk doen als je niet betaalt? Ja he?
Allemaal geplet plastic.. met de kuip eraf valt het allemaal erg mee denk ik..quote:Omdat jij dat toen riep, heb ik nu gebeld om te vragen hoe en wat, en idd; je had gelijkquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat zei ik je een tijdje geleden hier nog ivm je helm destijds, maar toen hield je hard vol dat het niet waar was.
Wie had er gelijk? En wie mag je best af en toe wat vaker geloven
?
Idd, ze willen foto's en uiteraard bonnetjes als dat kan. En nee, ik ga niet riskeren dat ik op een fraudelijst kom en de eerste 10 jaar overal gezeik mee krijg... ik heb straks denk ik de volle mep van 500¤, en daar neem ik genoegen mee. Mijn jas heeft zijn werk gedaan, over het halve rugpand is de stof aangetast en zijn er stiksels weg, knopen kapot en gaten ingesleten.. jas is gewoon overleden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, ik noemde maar een voorbeeldje.Mijn helm was ¤200, jas ¤120, broek van vader, laarzen ¤190 en handschoenen ¤100. Maar was niets van kapot. Had alleen schade aan de motor.
Maar stel je dient dus de schadevergoeding in voor die kleding, wat verwachten ze dan van je? Foto's van de defecte dingen, waarom je het niet meer kan gebruiken? Anders kun je mooi een schadevergoeding indienen voor de kleding om vervolgens dat geld in reparaties te steken.
Ga wel bijverzekeren denk ik, want ik had wederom meer kunnen krijgen, maar ik ga eerst nog effe uitvlooien of dat kosten-baten technisch interessant is, want ik was eigenlijk niet van plan om dit vaker te gaan doen![]()
Als je namelijk een klapper met tegenpartij maakt, gaat die rekening naar hen, en dus betaal je voor JL, dit is alleen interessant in dit soort gevallen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ja voorheen kon je toch gewoon niet betalen? Dat zal nu inderdaad niet meer zo zijnquote:
Truequote:Allemaal geplet plastic.. met de kuip eraf valt het allemaal erg mee denk ik..
Nee, het risico is sowieso groot dat ze er achter komen. Maar het is altijd een mogelijkheid natuurlijk. Maar voor een vieze jas e.d., zonder zichtbare schade, gaan ze ook niet uitkeren.quote:[..]
Idd, ze willen foto's en uiteraard bonnetjes als dat kan. En nee, ik ga niet riskeren dat ik op een fraudelijst kom en de eerste 10 jaar overal gezeik mee krijg... ik heb straks denk ik de volle mep van 500¤, en daar neem ik genoegen mee. Mijn jas heeft zijn werk gedaan, over het halve rugpand is de stof aangetast en zijn er stiksels weg, knopen kapot en gaten ingesleten.. jas is gewoon overleden.
Ga wel bijverzekeren denk ik, want ik had wederom meer kunnen krijgen, maar ik ga eerst nog effe uitvlooien of dat kosten-baten technisch interessant is, want ik was eigenlijk niet van plan om dit vaker te gaan doen![]()
Als je namelijk een klapper met tegenpartij maakt, gaat die rekening naar hen, en dus betaal je voor JL, dit is alleen interessant in dit soort gevallen.
Zichtbare schade is er wel, ik zal er ook een picca van mijn blauwe plekken en motorfiets bij doen, en in geval van nood is er ook nog wel aan het politierapport te komen en evt verklaringen van de getuigen en agenten en ambulancepersoneel die stomverbaasd waren dat ik verder niks had en dat mijn pak me zo goed beschermd had.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:39 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, het risico is sowieso groot dat ze er achter komen. Maar het is altijd een mogelijkheid natuurlijk. Maar voor een vieze jas e.d., zonder zichtbare schade, gaan ze ook niet uitkeren.
Bijverzekeren kan, moet het wel uit kunnen. Als jij de komende 5 jaar niet meer zoiets doet, kan het niet uit natuurlijk. Maar zo snugger ben jij zelf ook.![]()
Wat ben je nu aan verzekering kwijt p/m en wat gaat dat bijverzekeren, in totaal kosten, als ik vragen mag?
A joh, dat is een fluitje van een centquote:Op dinsdag 17 september 2013 18:52 schreef Yreal het volgende:
Ik wil een motor met of een grotere tank, of een benzinelampje en geen benzinekraantje.... De tiefus wat is dit een ellende. Net in volle vaart over de A4 moeten overschakelen op de reserve tank...
tenere heeft een grote tank, een benzinemeter en geen kraantjequote:Op dinsdag 17 september 2013 18:52 schreef Yreal het volgende:
Ik wil een motor met of een grotere tank, of een benzinelampje en geen benzinekraantje.... De tiefus wat is dit een ellende. Net in volle vaart over de A4 moeten overschakelen op de reserve tank...
Hoeveel liter tank heb je dan?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik moet rond de 170 al naar reserve
shit hey als die van mij op reserve gaat kan ik nog 120km rijdenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet erg zuinig danquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
15.
Maar ik was even vergeten dat hij niet tot de rand vol zat, en toen ging ik bij 150 al
Dat heb je met brommertjes he.. als je een motor koopt krijg je ook een grotere tankquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk hem patsen, met zijn 110 pkquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat heb je met brommertjes he.. als je een motor koopt krijg je ook een grotere tank![]()
Pk's zijn voor jankbrommers.. 117Nm is wat teltquote:
Ik heb 45quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pk's zijn voor jankbrommers.. 117Nm is wat telt
Daarom heb je ook maar een halve tankquote:
Iedere dag tankenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom heb je ook maar een halve tank
Jij koopt toch een motor met zo'n kleine tank?quote:
Ik vraag me nou af hoe groot dat verschil nou is als je 10Nm meer of minder hebtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zag hem en dachtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jij koopt toch een motor met zo'n kleine tank?
[..]
Ik vraag me nou af hoe groot dat verschil nou is als je 10Nm meer of minder hebt
Nergens voor nodig als je je kop erbij houdtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
Bepaalde praktische zaken waren mij toen niet opgevallen. Zoals bijvoorbeeld het gebrek aan alarmlichten en een benzinelampje
Op zich niet... maar iets minder spartaans mag van mij ook wel. Hier zit letterlijk niks op dat niet wettelijk verplicht is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nergens voor nodig als je je kop erbij houdt
134quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel, de Nm's is wat je voelt, het sleurgevoel zeg maar.. vermogen voel je niet zo, want dat zit vaak bovenin..quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jij koopt toch een motor met zo'n kleine tank?
[..]
Ik vraag me nou af hoe groot dat verschil nou is als je 10Nm meer of minder hebt
Vanaf?quote:
Ja dat snap ikquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel, de Nm's is wat je voelt, het sleurgevoel zeg maar.. vermogen voel je niet zo, want dat zit vaak bovenin..
De CB heeft 90% koppel vanaf 2500 rpm ofzo, da's gewoon eng.
Ik denk naar : SD, heb je echt nut van zoveel Nm?quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet waar ik heen wil
Nut, niet echt. Leuk is het wel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk naar : SD, heb je echt nut van zoveel Nm?
geen idee. Max is waar het om gaatquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel, de Nm's is wat je voelt, het sleurgevoel zeg maar.. vermogen voel je niet zo, want dat zit vaak bovenin..
De CB heeft 90% koppel vanaf 2500 rpm ofzo, da's gewoon eng.
[..]
Vanaf?
Ik denk dat je idd 10Nm verschil beter voelt op een fiets met 50Nm als op eentje met 100, maar je voelt het op allebei, gegarandeerd, zeker als je er veel op rijdt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Maar ik bedoel: ik (en jij ook volgens mij) komt van een fiets af met niet zoveel koppel, en dan is dit verschil behoorlijk. Maar ik vraag me af hoe goed dat verschil merkbaar is als het 10Nm meer of minder is. Als je al behoorlijk weinig koppel hebt zal dat verschil beter merkbaar zijn dan als je rond de 100 zit, denk ik...
Ja, want je versnellingsbak wordt sort off overbodig.. je reutelt met 1000 rpm in 5 over een rotonde, stuurt er vanaf, geeft een tikkie gas en zodra je boven de 2000rpm komt begint je stuur een poging tot ontsnappen die traploos en bijna lineair doorgaat tot 245km/h, en dan grijpt de begrenzer in, en dat alles gaat sneller als dat ik het hier kan typenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk naar : SD, heb je echt nut van zoveel Nm?
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
geen idee. Max is waar het om gaat
toen ik van een alp overstapte op een fzr 1000 bevuilde ik mijn shorts. Van de fzr naar de busa, not so much.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Maar ik bedoel: ik (en jij ook volgens mij) komt van een fiets af met niet zoveel koppel, en dan is dit verschil behoorlijk. Maar ik vraag me af hoe goed dat verschil merkbaar is als het 10Nm meer of minder is. Als je al behoorlijk weinig koppel hebt zal dat verschil beter merkbaar zijn dan als je rond de 100 zit, denk ik...
Hmm ja toch welquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat je idd 10Nm verschil beter voelt op een fiets met 50Nm als op eentje met 100, maar je voelt het op allebei, gegarandeerd, zeker als je er veel op rijdt.
Hmm ja dat is wel enigszins herkenbaar. Helaas went het zo snelquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
toen ik van een alp overstapte op een fzr 1000 bevuilde ik mijn shorts. Van de fzr naar de busa, not so much.
Waar ik het wel merk is bij het inhalen. Met de busa schakel ik zelden terug en het kreng trekt als de neten.
Wat is daar een voordeel aan? Als je in wilt halen heb je geen gas overquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
Het Voordeel van weinig PK is wel dat ik altijd vol gas kan rijden
en dan bij 140 eraf getrild wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
Het Voordeel van weinig PK is wel dat ik altijd vol gas kan rijden
Als ik een beetje lijntjes op papier kijk, zie ik maar weinig banksessies waar die Nm's op de grafiek staanquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
toen ik van een alp overstapte op een fzr 1000 bevuilde ik mijn shorts. Van de fzr naar de busa, not so much.
Waar ik het wel merk is bij het inhalen. Met de busa schakel ik zelden terug en het kreng trekt als de neten.
SPOILER: CBOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de meeste banken komt hij niet verder als 110 Nm, en vaak maar net boven de 100![]()
Volgens de specs moet 'ie ze hebben, maar in de praktijk redt 'ie het niet zo te zien.. vermogen komt wel aardig in de buurt![]()
Ik denk dat als we vanaf 50 in hoogste versnelling gas geven dat ik je voor blijf tot ergens 160 - 180, en dat je daarna genadeloos voorbij knalt; ik kom sowieso iets van 80km/u top te kort op een Busa, dus winnen doe ik het sowieso niet![]()
Die GSX1400 is nóg gekker
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Da's het toffe van een CB vinnikquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:13 schreef Maegrim het volgende:
De vfr heeft 30 nm minder, maar op een veel kleiner toeren bereik waardoor het verschil toch best groot is
quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik een beetje lijntjes op papier kijk, zie ik maar weinig banksessies waar die Nm's op de grafiek staan![]()
[ afbeelding ]tis inderdaad zoeken naar iets waar ie boven de 100 uitkomt jaSPOILER: CBOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de meeste banken komt hij niet verder als 110 Nm, en vaak maar net boven de 100![]()
Volgens de specs moet 'ie ze hebben, maar in de praktijk redt 'ie het niet zo te zien.. vermogen komt wel aardig in de buurt![]()
Ik denk dat als we vanaf 50 in hoogste versnelling gas geven dat ik je voor blijf tot ergens 160 - 180, en dat je daarna genadeloos voorbij knalt; ik kom sowieso iets van 80km/u top te kort op een Busa, dus winnen doe ik het sowieso niet![]()
Die GSX1400 is nóg gekker
Had de mijne dit jaar willen testen, maar heb eigenlijk nauwelijks gereden, dus dat is er ook niet van gekomen.
Volgend jaar bank-meet
Kijken wie de snelste alp heeft
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
ik kan best harder dan 140quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:33 schreef klawie het volgende:
[..]
en dan bij 140 eraf getrild worden
misschien is het tijd omhet lampje te vervangenquote:Op dinsdag 17 september 2013 22:10 schreef Yreal het volgende:
Oh, en mijn koplamp is ook ruk. Met dit tiefus weer en geen verlichting op de snelweg zie ik de strepen op de weg niet eens
Dat ene bolletje van zo'n KLE valt volledig weg tegen de reflectie van de tegenliggers en mensen die achterop komen in al het water op mijn vizier. Nu de lampen op de snelweg uit staan zien ik helemaal niks meer in de regen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien is het tijd omhet lampje te vervangen
Ik tokkelde laatst stationair in z'n 5 een dorpie door inderdaadquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's het toffe van een CB vinnik; je hebt altijd en overal koppel voorhanden
Ik schakel wel gewoon terug naar 3 ofzo voor een rotonde, maar eigenlijk is het gewoon bullshit, en doe je het alleen uit domme gewoonte, of om de uitlaat te horen ploffen met afremmen, want het is echt nergens voor nodig
Je kunt echt de traagste rotbochtjes probleemloos om zonder de koppeling of het schakelpedaal ook maar aan te raken, als je er maar gewoon op vertrouwt dattie niet afslaat, en dat doet 'ie ook niet; geen hikje, niks, noppes
![]()
Eigenlijk had ie een 2-bak moeten hebben; 1 van 0 - 120, en 2 van 30 - 245
tja engelse tenere he... linksdraaiende olie op het vaste land is vragen om problemenquote:Op woensdag 18 september 2013 10:47 schreef KneusTeun het volgende:
sorry sala de yamaha begint niet best
Gaan we dit volgend jaar doen?quote:Op woensdag 18 september 2013 10:47 schreef KneusTeun het volgende:
sorry sala de yamaha begint niet best
route des grandes alles rijden en dan Strada dell assieta meepakken en dan via stelvio terug kan je gelijk umbrail pas meepakkenquote:Op woensdag 18 september 2013 12:53 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Gaan we dit volgend jaar doen?
SM? Omdat er geen crossbanden onder zitten?quote:
van de man die ons mijn brommer is net zo snel als een SS en de mp3 is best een leuk ding brachtquote:Op woensdag 18 september 2013 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
SM? Omdat er geen crossbanden onder zitten?
Ding heeft nota bene een 21 inch voorwiel met een modderfokking trommelrem![]()
Ik neem de moeite niet meer in Enschede, teveel verkeerslichten die niet reageren. Ik rij wel door rood als het niet anders kan.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:54 schreef Salatrel het volgende:
Reactie van mag over verkeerslichten. Beide lussen zoude technisch in orde zijn maar zijn wel gevoeliger gezet we gaan het meemaken later deze week
laatst maakte ik dus een stoppie door (ja door) roodquote:Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik neem de moeite niet meer in Enschede, teveel verkeerslichten die niet reageren. Ik rij wel door rood als het niet anders kan.
De (nieuwe) verkeerslichten op de Hengelosestraat bij de UT zijn echt een drama. Al een paar keer over geklaagd en er werd niks mee gedaan. Net die ene keer dat ik er midden in de nacht na m'n werk al weer bijna 3 minuten stond en besloot door rood te rijden kwam er net een politieauto aanquote:Op donderdag 19 september 2013 17:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik neem de moeite niet meer in Enschede, teveel verkeerslichten die niet reageren. Ik rij wel door rood als het niet anders kan.
Thanks. Ik heb idd veel mazzel gehad. Geen schade aan andere ledematen, gezicht, nek, rug of organen dankzij goede protectie. Ben ook op een grasveldje beland ipv op de betonnnen weg of het slootje ernaast. Omstanders hebben meteen het been afgebonden want het bot stak er uit dus nu relatief weinig bloed verloren. Ambulance was ook supersnel terplekke en de trauma-heli ook waarmee ik naar het ziekenhuis ben gevlogen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:53 schreef Dekatria het volgende:
Jeuzes mstxtoch nog een mazzel dat het niet erger is afgelopen. Klinkt erg naar allemaal.
Sterkte!!
Jezus wat kutquote:Op zaterdag 21 september 2013 07:41 schreef mstx het volgende:
Frontaal aangereden door een dronken/slapende Tsjech op een 80-weg. Lig nu met een gebroken bovenbeen in Praag en duurt nog wel een paar maanden voordat ik weer normaal kan lopen.
Weet ook niet of ik daarna nog een motor ga kopen.
tuuuuurlijk wel. maar hebben ze die tsjech wel te pakken? en kut dat je maanden moet revalideren. mag je wel binnenkort naar huis al?quote:Op zaterdag 21 september 2013 07:41 schreef mstx het volgende:
Frontaal aangereden door een dronken/slapende Tsjech op een 80-weg. Lig nu met een gebroken bovenbeen in Praag en duurt nog wel een paar maanden voordat ik weer normaal kan lopen.
Weet ook niet of ik daarna nog een motor ga kopen.
Holy fucking shitquote:Op zaterdag 21 september 2013 09:05 schreef mstx het volgende:
[..]
Thanks. Ik heb idd veel mazzel gehad. Geen schade aan andere ledematen, gezicht, nek, rug of organen dankzij goede protectie. Ben ook op een grasveldje beland ipv op de betonnnen weg of het slootje ernaast. Omstanders hebben meteen het been afgebonden want het bot stak er uit dus nu relatief weinig bloed verloren. Ambulance was ook supersnel terplekke en de trauma-heli ook waarmee ik naar het ziekenhuis ben gevlogen.
Ik was de eerste die geraakt werd, daarna is hij frontaal op mijn achterligger geklapt en is er een kettingbotsing ontstaan dus hij kon ook nergens heen. Er loopt nu een strafrechterlijk onderzoek en hij moet waarschijnnlijk de bak in. Als hij mij schadevergoeding betaalt kan hij strafvermindering krijgen dus hopelijk zie ik ook nog wat geld.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tuuuuurlijk wel. maar hebben ze die tsjech wel te pakken? en kut dat je maanden moet revalideren. mag je wel binnenkort naar huis al?
Ja wel foto's gezien, hij is TL dus de verzekeringmaatschappij laat hem hier slopen. Financieel is het als het goed is allemaal geregeld. Van de voorvork was niet veel meer over.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:51 schreef Dekatria het volgende:
Heb je je motor al gezien, of foto's ervan?
ik ga ervan uit dat het hiermee is opgelostquote:Op zaterdag 21 september 2013 12:22 schreef Dekatria het volgende:
Nice! "Uniek incident" of niet, het blijft een schande dat in 1 jaar er zoveel van een nieuwe fiets aftrilt.
Staat hem niet verkeerdquote:Op zaterdag 21 september 2013 11:50 schreef Salatrel het volgende:
vandaag besloten de knippers voor ook te vervangen door de touratech leds (ze kwamen in een set van 4 ) vond ze erg veel flapperen op de snelweg met het weer van de afgelopen tijd.
verschil tussen links en rechts qua formaat (de originele hangt overigens op half 7 omdat ik die al losgeschroefd had)
[ afbeelding ]
maar wat ziet mijn oog toen ik de knipper eraf had gehaald?
[ afbeelding ]
"nou meneer Salatrel, wij van Yamaha Nederland hebben nog nooit gehoord dat de knippers kapot trillen dit is echt een uniek incident"
eindresultaat![]()
[ afbeelding ]
Die is nu gesloten en weet niet of dit nou wel een "noodgeval" is. De Tsjechische afdeling van Eurocross Assist is er iig wel mee bezig.quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
Kan de ambassade niks voor je fixen? die zijn er voor dat soort dingen he, en die hebben best veel invloed![]()
hoe staat het er eigenlijk mee? No pun intendedquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
Holy shit mstx, dat zuigt man![]()
![]()
Kan de ambassade niks voor je fixen? die zijn er voor dat soort dingen he, en die hebben best veel invloed![]()
Dan is mijn schuivertje toch maar peanuts
hoeft geen noodgeval te zijn, volgens mij zijn ze er ter assistentie van nederlanders in het buitenland. Maargoed, het zal allemaal wel goed komen, je bent vast niet de eerste die gerepatriëerd moet worden vanuit daarquote:Op zaterdag 21 september 2013 13:54 schreef mstx het volgende:
[..]
Die is nu gesloten en weet niet of dit nou wel een "noodgeval" is. De Tsjechische afdeling van Eurocross Assist is er iig wel mee bezig.
het gaat, kan zonder krukken lopen, voorzichtigjes aan, heb nog steeds een dikke vette zwelling met veel vocht op mijn rug waar ik aardig last van heb. Met krukken krijg ik na een stukkie huppelen last van mijn bekken, waar nu nog het grootste probleem zit.. Als mijn bekken goed zou zijn was ik deze week weer begonnen met werken, maar ik faal keihard op de duurtest; uurtje is wel de max wat ik kan staan/lopen, dus 8-12 uur per dag klimmen en klauteren met zware zooi en veiligheidsgordels en meuk gaat hem voorlopig effe niet worden.quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoe staat het er eigenlijk mee? No pun intended
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |