Ik heb 45quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pk's zijn voor jankbrommers.. 117Nm is wat telt
Daarom heb je ook maar een halve tankquote:
Iedere dag tankenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom heb je ook maar een halve tank
Jij koopt toch een motor met zo'n kleine tank?quote:
Ik vraag me nou af hoe groot dat verschil nou is als je 10Nm meer of minder hebtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zag hem en dachtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jij koopt toch een motor met zo'n kleine tank?
[..]
Ik vraag me nou af hoe groot dat verschil nou is als je 10Nm meer of minder hebt
Nergens voor nodig als je je kop erbij houdtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
Bepaalde praktische zaken waren mij toen niet opgevallen. Zoals bijvoorbeeld het gebrek aan alarmlichten en een benzinelampje
Op zich niet... maar iets minder spartaans mag van mij ook wel. Hier zit letterlijk niks op dat niet wettelijk verplicht is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nergens voor nodig als je je kop erbij houdt
134quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel, de Nm's is wat je voelt, het sleurgevoel zeg maar.. vermogen voel je niet zo, want dat zit vaak bovenin..quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jij koopt toch een motor met zo'n kleine tank?
[..]
Ik vraag me nou af hoe groot dat verschil nou is als je 10Nm meer of minder hebt
Vanaf?quote:
Ja dat snap ikquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel, de Nm's is wat je voelt, het sleurgevoel zeg maar.. vermogen voel je niet zo, want dat zit vaak bovenin..
De CB heeft 90% koppel vanaf 2500 rpm ofzo, da's gewoon eng.
Ik denk naar : SD, heb je echt nut van zoveel Nm?quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet waar ik heen wil
Nut, niet echt. Leuk is het wel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk naar : SD, heb je echt nut van zoveel Nm?
geen idee. Max is waar het om gaatquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
veel, de Nm's is wat je voelt, het sleurgevoel zeg maar.. vermogen voel je niet zo, want dat zit vaak bovenin..
De CB heeft 90% koppel vanaf 2500 rpm ofzo, da's gewoon eng.
[..]
Vanaf?
Ik denk dat je idd 10Nm verschil beter voelt op een fiets met 50Nm als op eentje met 100, maar je voelt het op allebei, gegarandeerd, zeker als je er veel op rijdt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Maar ik bedoel: ik (en jij ook volgens mij) komt van een fiets af met niet zoveel koppel, en dan is dit verschil behoorlijk. Maar ik vraag me af hoe goed dat verschil merkbaar is als het 10Nm meer of minder is. Als je al behoorlijk weinig koppel hebt zal dat verschil beter merkbaar zijn dan als je rond de 100 zit, denk ik...
Ja, want je versnellingsbak wordt sort off overbodig.. je reutelt met 1000 rpm in 5 over een rotonde, stuurt er vanaf, geeft een tikkie gas en zodra je boven de 2000rpm komt begint je stuur een poging tot ontsnappen die traploos en bijna lineair doorgaat tot 245km/h, en dan grijpt de begrenzer in, en dat alles gaat sneller als dat ik het hier kan typenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk naar : SD, heb je echt nut van zoveel Nm?
Nee.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
geen idee. Max is waar het om gaat
toen ik van een alp overstapte op een fzr 1000 bevuilde ik mijn shorts. Van de fzr naar de busa, not so much.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Maar ik bedoel: ik (en jij ook volgens mij) komt van een fiets af met niet zoveel koppel, en dan is dit verschil behoorlijk. Maar ik vraag me af hoe goed dat verschil merkbaar is als het 10Nm meer of minder is. Als je al behoorlijk weinig koppel hebt zal dat verschil beter merkbaar zijn dan als je rond de 100 zit, denk ik...
Hmm ja toch welquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat je idd 10Nm verschil beter voelt op een fiets met 50Nm als op eentje met 100, maar je voelt het op allebei, gegarandeerd, zeker als je er veel op rijdt.
Hmm ja dat is wel enigszins herkenbaar. Helaas went het zo snelquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
toen ik van een alp overstapte op een fzr 1000 bevuilde ik mijn shorts. Van de fzr naar de busa, not so much.
Waar ik het wel merk is bij het inhalen. Met de busa schakel ik zelden terug en het kreng trekt als de neten.
Wat is daar een voordeel aan? Als je in wilt halen heb je geen gas overquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
Het Voordeel van weinig PK is wel dat ik altijd vol gas kan rijden
en dan bij 140 eraf getrild wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
Het Voordeel van weinig PK is wel dat ik altijd vol gas kan rijden
Als ik een beetje lijntjes op papier kijk, zie ik maar weinig banksessies waar die Nm's op de grafiek staanquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
toen ik van een alp overstapte op een fzr 1000 bevuilde ik mijn shorts. Van de fzr naar de busa, not so much.
Waar ik het wel merk is bij het inhalen. Met de busa schakel ik zelden terug en het kreng trekt als de neten.
SPOILER: CBOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de meeste banken komt hij niet verder als 110 Nm, en vaak maar net boven de 100![]()
Volgens de specs moet 'ie ze hebben, maar in de praktijk redt 'ie het niet zo te zien.. vermogen komt wel aardig in de buurt![]()
Ik denk dat als we vanaf 50 in hoogste versnelling gas geven dat ik je voor blijf tot ergens 160 - 180, en dat je daarna genadeloos voorbij knalt; ik kom sowieso iets van 80km/u top te kort op een Busa, dus winnen doe ik het sowieso niet![]()
Die GSX1400 is nóg gekker
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Da's het toffe van een CB vinnikquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:13 schreef Maegrim het volgende:
De vfr heeft 30 nm minder, maar op een veel kleiner toeren bereik waardoor het verschil toch best groot is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |