neequote:Op dinsdag 3 september 2013 08:09 schreef o.us2.0 het volgende:
Maakt Microsoft net zo veel winst op W8 en WP7/8 als op Windows 7?
Denk in principe niet, wellicht op den duur welquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:09 schreef gebrokenglas het volgende:
En gaat Nokia als merknaam verdwijnen?
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:12 schreef LogiteX het volgende:
ik hoop dat dit kut uitpakt voor Microsoft, aan de andere kant, ze moeten wel, android gaat namelijk de laptop/desktop markt opslokken en windows onttronen. Dan is dit dus geen onaardige defensieve zet
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:16 schreef Boterbartje het volgende:
Microsoft is tenminste een mooi bedrijf
Nokia's die blauw worden als ze vallen, maar verder geen krimp geven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:58 schreef Snowballed het volgende:
Krijgen we nu kuttelefoons, of computers die niet kapot willen..
quote:Microsoft neemt grote delen van Nokia over
Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 september 2013 06:50, reacties: 102, views: 17.625 • Feedback
Submitter: C-Men
Microsoft neemt telefoonfabrikant Nokia deels over. De divisie voor het maken van telefoons komt in bezit van Microsoft en de softwaregigant neemt een licentie op de bedrijfstak van Nokia die kaarten en aanverwante diensten maakt.
Microsoft betaalt ongeveer 5,5 miljard euro voor Nokia, zo maakte het Redmondse bedrijf bekend. Ongeveer 1,65 miljard euro daarvan is bedoeld voor de aankoop van de patenten die Nokia bezit. De rest is voor de aankoop van de divisie zelf. Microsoft koopt daarmee de divisies die verantwoordelijk zijn voor de verkoop van mobieltjes en smartphones, waaronder de Lumia-telefoons met Microsofts Windows Phone-software daarop. Microsoft wil met de aankoop de groei van Windows Phone bevorderen.
Nokia-ceo Stephen Elop stopt en geeft het stokje over aan Risto Siilasmaa, de bestuursvoorzitter van Nokia. Elop gaat een functie bekleden in het gedeelte van Nokia dat overgaat naar Microsoft. Daarmee lijkt Elop een belangrijke kandidaat voor de post van nieuwe ceo van Microsoft: Ballmer stapt binnenkort op. Veel van Nokia's leiders, waaronder Elop, gaan mee naar Microsoft. De 'chef design' Marko Ahtisaari, stapt per 1 november op.
Nokia's kaartendivisie en aanverwante diensten, zoals Here, dat diensten maakt voor Windows Phone, andere smartphoneplatformen en auto's, blijft zelfstandig bestaan. In totaal zullen 32.000 werknemers van Nokia overgaan naar Microsoft. Nokia zegt dat het 56.000 werknemers overhoudt, onder meer bij netwerktak NSN en locatiendiensten Here. De derde poot legt zich toe op het ontwikkelen en licenseren van nieuwe technologieën.
Het merk Nokia blijft in bezit van het Finse bedrijf: Microsoft neemt een licentie van tien jaar om die naam op nieuwe telefoons te mogen zetten. Het is onzeker wat er gaat gebeuren met Windows Phone: fabrikanten als Samsung en HTC nemen licenties op Windows Phone om toestellen uit te brengen, maar moeten nu concurreren met een bedrijfstak van Microsoft zelf. Ze mogen nog wel Windows Phone-toestellen uitbrengen, maar de vraag is of ze dat zullen doen. Nokia neemt nu al tussen 80 en 95 procent van de wereldwijde verkopen van Windows Phone voor zijn rekening.
De geruchten over de overname gaan al enkele jaren, al sinds Nokia in februari 2011 aankondigde zijn toestellen uit te rusten met Windows Phone. Microsoft betaalt minder voor Nokia dan voor zijn vorige grote aankoop, voip-software Skype. Daarvoor betaalde Microsoft 8,5 miljard dollar, omgerekend 6,44 miljard euro.
Houd dit soort poep gewoon voor jezelf, en jank achteraf niet als Microsoft gebasht wordt, fanboii.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:16 schreef Boterbartje het volgende:
Microsoft is tenminste een mooi bedrijf en niet zo'n zooitje troep zoals Google of arrogant kutvolk zoals Apple. Ik snap deze haat niet.
quote:Microsoft betaalt minder voor Nokia dan voor zijn vorige grote aankoop, voip-software Skype. Daarvoor betaalde Microsoft 8,5 miljard dollar, omgerekend 6,44 miljard euro.
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:14 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er dus geen fatsoenlijke Nokia telefoon meer
Het feit dat Nokia alleen maar een Windowsphone had was al reden om geen Nokia meer te kopen, maar ik had nog de hoop dat ze het licht wel zouden zien en (ook) Android zouden gaan gebruiken....
Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.
RIM is ook nog voor een prikkie te koop volgens mij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.
Mwah, Windows Phone 7/7.5 miste veel, maar ze gaan de goede kant op met WP 8. Maar ja, je houdt ervan of niet; ik vind het niets sinds mijn slechte ervaringen met 7/7.5/7.8.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....
Microsoft een faalbedrijf noemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef remlof het volgende:
Dit zag ik al wel aankomen, doet me een beetje denken aan toen TMG Hyves kocht.
Het ene faalbedrijf neemt het andere over.
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Microsoft een faalbedrijf noemen.Ze maken per jaar net zoveel winst als de omzet van een aantal grote AEX-bedrijven.
Dat zal toch nooit lukken, Europa is niet één zoals de VS dat is. Hier werken we elkaar bewust of onbewust tegen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.
Europa moet eens met een tegenhanger van Silicon Valley komen.
Nokia heeft dan ook wel heel erg hard gefaald, met name door zo lang aan Symbian te blijven hangen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.
Europa moet eens met een tegenhanger van Silicon Valley komen.
Bron.quote:Under the terms of Microsoft's $7.2 billion acquisition of Nokia's devices and services division, the "Asha" and "Lumia" trademarks will transfer to Redmond, but the "Nokia" mark will remain property of the Finnish company, and may only be used on featurephones under a 10-year license agreement.
Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:43 schreef Merkie het volgende:
Dit is het einde van het merk Nokia:
[..]
Bron.
Best treurig dat zo'n groot bedrijf binnen een paar jaar gewoon irrelevant en nonexistent is geworden.
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.
Dat klopt helemaal, maar nog niet zo heel lang geleden was Nokia de onbetwiste nummer 1.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
Je kijkt nu naar de koers en niet naar de winstcijfers.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren. Ik denk dat jij korter door de bocht bent dan degene waar je op reageert.
Wel jammer dat de merknaam Nokia nu misschien verdwijnt.
Is niet kort door de bocht. Microsoft en Nokia spelen geen enkele rol van betekenis op de tablet en smartphone markt terwijl dat juist dé groeimarkten waren/zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren.
Er is er één op zijn teentjes getraptquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Houd dit soort poep gewoon voor jezelf, en jank achteraf niet als Microsoft gebasht wordt, fanboii.
Of je zegt gewoon dat je Boterbartje niet kent, mag ook heur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:11 schreef Syd het volgende:
[..]
Er is er één op zijn teentjes getrapt
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:43 schreef Merkie het volgende:
Best treurig dat zo'n groot bedrijf binnen een paar jaar gewoon irrelevant en nonexistent is geworden.
Ik heb zelf een Nokia E7, Symbian Belle dus, ik snap werkelijk niet wat er mis mee is als besturingssysteem. Ik vind het fijner werken dan Android op m'n Nexus 7. Probleem zit naar mijn idee meer bij de weinige apps die beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:02 schreef remlof het volgende:
Nokia heeft dan ook wel heel erg hard gefaald, met name door zo lang aan Symbian te blijven hangen.
Dat klopt, alleen is dit bij Apple (vooralsnog) totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple.Apple wordt door sommigen nog wel eens onaantastbaar geacht, maar dit soort voorbeelden laten zien dat ook grote bedrijven binnen enkele jaren er totaal anders voor kunnen staan. Een realiteit waar alle grote bedrijven mee te maken hebben, ook al lijkt het soms misschien onvoorstelbaar.
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:42 schreef Merkie het volgende:
Dat klopt, alleen is dit bij Apple (vooralsnog) totaal niet aan de orde.
Laat toch zien hoe sterk de naam van Nokia nog is. Veel nieuwssites en techsites hebben als belangrijkste nieuws deze gedeeltelijke overname terwijl het vanuit de sector van smartphones gezien een kleine overname is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:06 schreef remlof het volgende:
Microsoft neemt Nokia over, de lamme helpt de blinde?
[ afbeelding ]
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.
Waar gebruik jij je E7 allemaal voor?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple.Apple wordt door sommigen nog wel eens onaantastbaar geacht, maar dit soort voorbeelden laten zien dat ook grote bedrijven binnen enkele jaren er totaal anders voor kunnen staan. Een realiteit waar alle grote bedrijven mee te maken hebben, ook al lijkt het soms misschien onvoorstelbaar.
[..]
Ik heb zelf een Nokia E7, Symbian Belle dus, ik snap werkelijk niet wat er mis mee is als besturingssysteem. Ik vind het fijner werken dan Android op m'n Nexus 7. Probleem zit naar mijn idee meer bij de weinige apps die beschikbaar zijn.
Naast de gebruikelijk zaken (bellen, e-mail, agenda, foto's/filmpjes en browsen) gebruik ik hem vooral voor het afspelen van muziek/films, whatsapp, de navigatie (hier in Rotterdam zitten zelfs de OV-verbindingen er inquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar gebruik jij je E7 allemaal voor?
Apple doet wel her en der poging om het productassortiment breder te maken, dat horloge bijvoorbeeld. Maar wat ze goed zouden kunnen doen is denk ik ook ontwerpen maken voor andere soorten producten, om maar eens wat te noemen (Porsche doet dat ook).quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.
Dat klopt, maar Nokia maakte bijvoorbeeld heel veel verschillende telefoons, Apple heeft er maar 1 (straks 2). Dat bedoel ik meer. Dat is ook de strategie van Apple, en die heeft ze bepaald geen windeieren gelegd de afgelopen 10 jaar, maar tegelijkertijd schuilt daar ook een groot gevaar. Apple kan zich in feite geen flop veroorloven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Apple doet wel her en der poging om het productassortiment breder te maken, dat horloge bijvoorbeeld. Maar wat ze goed zouden kunnen doen is denk ik ook ontwerpen maken voor andere soorten producten, om maar eens wat te noemen (Porsche doet dat ook).
Oh als ik hem kende zou jij niet op je teentjes getrapt zijn? Heel logisch ook.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Of je zegt gewoon dat je Boterbartje niet kent, mag ook heur.
Wat een onzin. Bij Nokia weten ze hoe ze telefoons moeten maken. Tegen de tijd dat MS dat in de vingers heeft zijn ze een paar jaren verder. Bovendien ben ik heel nieuwsgierig naar de input van voormalig Nokia op Microsoft. Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:13 schreef Chadi het volgende:
Weg gegooid geld. Microsoft kan beter zelf opstarten of ze moeten de patenten gekocht hebben.
Op Tweakers.net wordt daar ook over gespeculeerd:quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:12 schreef Ulx het volgende:
Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.
quote:Nokia-ceo Stephen Elop stopt en geeft het stokje over aan Risto Siilasmaa, de bestuursvoorzitter van Nokia. Elop gaat een functie bekleden in het gedeelte van Nokia dat overgaat naar Microsoft. Daarmee lijkt Elop een belangrijke kandidaat voor de post van nieuwe ceo van Microsoft: Ballmer stapt binnenkort op.
Jij komt tot deze conclusie zonder de TS te kennen, terwijl ik je net vertel dat je een andere conclusie zou trekken na het lezen van mijn post als je TS zou kennen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:06 schreef Syd het volgende:
[..]
Oh als ik hem kende zou jij niet op je teentjes getrapt zijn? Heel logisch ook.
Helaas is het tegenwoordig niet genoeg om alleen goede hardware te hebben. Het is een samenspel van hard- en software. Daarom is iOS ook zo sterk (hard- en software beiden van Apple), en Android zo groot (hardware van vele fabrikanten, vele apps). En daarom zuigt Nokia tegenwoordig (Symbian...) en is Microsoft momenteel kansloos (te weinig apps).quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Bij Nokia weten ze hoe ze telefoons moeten maken. Tegen de tijd dat MS dat in de vingers heeft zijn ze een paar jaren verder. Bovendien ben ik heel nieuwsgierig naar de input van voormalig Nokia op Microsoft. Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.
Waarom zouden ze Android gaan gebruiken? Alleen Samsung weet daarmee nog winst te maken. Om daar tegen te gaan concurreren lijkt me juist een verloren zaak. Bovendien, als je een bedrijf ziet als de som van het Wat (produkten, assets, IP, etc), het Hoe (Procedures om goede produkten en diensten te leveren etc.) en het Waarom (Welke produkten zet je in de markt. Waarom dit wel en dat niet) dan is het een slimme move geweest. De mobiele jongens uit Finland hebben genoeg ervaring en zijn al een tijdje rustig aan op de weg terug. Zou jij als CEO je aandeelhouders gaan vertellen dat je een bedrijf koopt voor een paar miljard zodat je daarna nooit meer naar de mensen van dat bedrijf hoeft te luisteren? Dan kun je als CEO echt wel een nieuwe job zoeken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:14 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er dus geen fatsoenlijke Nokia telefoon meer
Het feit dat Nokia alleen maar een Windowsphone had was al reden om geen Nokia meer te kopen, maar ik had nog de hoop dat ze het licht wel zouden zien en (ook) Android zouden gaan gebruiken....
Omdat WP 7/7.5 poep waren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:52 schreef MarkBroflovski het volgende:
Waarom al die haat tegen Windows phone
Welk toestel had je dan?quote:Ik ben van een dure Android phone overgestapt naar Windows phone Nokia 620 wat een verschil waarbij Android traag en sloom aanvoelt op redelijke snelle phone en na installeren van meederen apps nog veel trager werdBij Windows phone loopt alles zo heerlijk soepel en werkt 99% van de apps ook daadwerkelijk.
Over welk jaar gaat dit?quote:Of aanbod van 100000 verschillende hardware specs waar de ene app wel niet werkt of andere wel. En app store vol troep staat Windows phone store en IOS veel minder spyware/virus troep hebben staat Android store vol mee leuk hoor dat er geen controle is in die android store
True, skype was duurderquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:55 schreef DroogDok het volgende:
5,4 miljard, komt op mij als een koopje over.
hebben ze + 33.000 ervaren telefoonmakersquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:13 schreef Chadi het volgende:
Weg gegooid geld. Microsoft kan beter zelf opstarten of ze moeten de patenten gekocht hebben.
Sorry, ik dacht dat je als mod wel zou begrijpen dat een apple/ms bash hier niet op prijs gesteld wordt. waarom ga je nou zo achterlijk offtopic? Niemand geeft een ene kanker over hoe succesvol apple is in een MS nieuws topic. Dat is al te vaak uitgemolken en credits geven doe je maar fijn in je eigen tijd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:09 schreef zarGon het volgende:
Apple de laatste 10 jaar (2003-2013):
- iOS
- OS X
- Safari
- iPod
- iPad
- iPhone
- Mac (verscheidene MacBook-modellen (inc. Air en Pro), iMac, Mac Mini)
- Apple TV
Apple heeft succesvolle producten weten neer te zetten.
Google de laatste 10 jaar:
- Books (2004)
- Maps (2004) (+Earth etc.)
- Gmail (2004)
- YouTube (2006)
- Docs (2006/2007) » Drive
- Android (2008)
- Chrome (2008) Chrome OS (2011)
- Google+ (2011)
- Drive (2012)
- Nexus One, Nexus S, Galaxy Nexus, Nexus 4.
- En nog veel meer (kleinere) diensten/producten...
Google heeft succesvolle diensten en producten weten neer te zetten. Ook vaak iets gedropt omdat 't niet succesvol was.
Microsoft:
- Windows (inc. serveromgeving)
- Office / Office 365
- Xbox
- Bing
- IE
- Silverlight
- Windows Phone
- Surface
- Skype (MSN/WLM etc.)
- Een aantal games
Microsoft heeft een aantal succesvolle keyproducten (Windows & Office), maar deze twee hebben een geschiedenis; deze producten zijn geïntroduceerd in de jaren 90 en zijn door de jaren volwassen en stabiel geworden. De Xbox is ook nog succesvol, dacht ik.
Bij de rest... Microsoft stapt te laat in en het duurt altijd voordat het product wat wordt. Of ze pakken het scheef aan (Surface).
Ik hou ook niet zo van Apple, maar ik heb bewondering voor hun producten; het zijn prachtdingen, ze werken gewoon. Hier en daar hebben hun portable devices gebreken (gesloten omgeving), maar de consument kan het product gewoon zonder gedoe consumeren.
Google is een doorzetter en blijft zich in de breedte ontwikkelen. De producten die ze leveren zijn degelijk, want ze worden goed doorontwikkeld.
Microsoft daarentegen... tja, het is gewoon een reus die log is. Komt te laat, is traag en slaat de eerste paar keer de plank mis voordat het wat wordt.
Je kunt Apple niets vinden, maar geef ze wel de verdiende credit: dankzij Apple hebben de portable apparaten een boost gekregen. Waar Microsoft een halfgare oplossing had (Windows Mobile), had Apple in een keer mooie producten: iPod/iPhone/iPad, waar soft- en hardware goed op elkaar aansluiten.
Nokia gaat nog wel door, telefoon's is maar een deel van de bedrijfigheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef zarGon het volgende:
Zonde gewoon, zo'n einde had ik Nokia echt niet gegund.
Denk het wel eigenlijkquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef Dimens het volgende:
Eens zien of Microsoft Nokia nog kan redden.
Remlof heerlijke josti. Ze maken elk jaar méér winst .. hoe kun je nou met zo'n achterlijk statement komenquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.
HTC Evo 3d gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat WP 7/7.5 poep waren.
[..]
Welk toestel had je dan?
Niet-werkende apps op een duur toestel... Hm.
[..]
Over welk jaar gaat dit?
Jij bent diegene die begon, nota bene als TS, al in post numero 5.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:26 schreef Boterbartje het volgende:
Sorry, ik dacht dat je als mod wel zou begrijpen dat een apple/ms bash hier niet op prijs gesteld wordt. waarom ga je nou zo achterlijk offtopic? Niemand geeft een ene kanker over hoe succesvol apple is in een MS nieuws topic. Dat is al te vaak uitgemolken en credits geven doe je maar fijn in je eigen tijd.
TMG kocht Hyves voor een grote smak geld toen Hyves net begon met de grote (en zeker niet onverwachte) weg naar beneden. Nokia heeft de grote weg naar beneden al lang gehad en begint eindelijk wat te stabiliseren, waarna MS belangrijke onderdelen voor een prikkie opkoopt. Wat dit voor de toekomst betekent weten we niet, maar de vergelijking met Hyves gaat niet echt op naar mijn mening.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef remlof het volgende:
Dit zag ik al wel aankomen, doet me een beetje denken aan toen TMG Hyves kocht.
Het ene faalbedrijf neemt het andere over.
Dat valt in het geval van MS wel heel erg mee, de omzet en winst stijgen elk jaar aanzienlijk, verder is het een behoorlijk degelijk bedrijf; goede marges, een zeer grote (groeiende) zak met geld tot hun beschikking, in verhouding heel weinig schulden, groeiend dividend, redelijk wat aandelen teruggekocht (meer bedrijf voor je aandelen)... wat is daar zo faal aan en welke cijfers zijn zo slecht? MS is misschien een 'saai' bedrijf, maar slecht wil ik ze in financieel en fundamenteel opzicht niet echt noemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Leuk die diagrammen, maar de recente geschiedenis heeft uitgewezen dat 't bijna net zo fluctueert als het weer.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:06 schreef remlof het volgende:
Microsoft neemt Nokia over, de lamme helpt de blinde?
[ afbeelding ]
IOS krijgt volgende week een major updatequote:Op dinsdag 3 september 2013 18:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Leuk die diagrammen, maar de recente geschiedenis heeft uitgewezen dat 't bijna net zo fluctueert als het weer.
Ik denk dat Microsoft hier een hele goede zet doet, in combinatie met de overname van Skype. Iedereen die vooroordelen heeft ten aanzien van Windows Phone op de Lumia toestellen, probeer het eerst eens uit. Die telefoons kosten toch geen drol in vergelijken tot de topmodellen van Samsung of Iphone.
En hoe verouderd is IOS? Ik heb het idee dat het al sinds het begin nauwelijks veranderd is.
dat is juist slecht, bedrijven kunnen beter juist NIET gediversificeerd zijn. Een gedivers. bedrijf voegt niks meer toe aan de economie dan een niet gedivers. bedrijf.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.
dit gevaar geldt alleen niet voor de aandeelhouders want die hebben vaak ook nog aandelen in andere bedrijven en zijn dus al gediversificeerd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.
aah de hoekjes van de iconen worden net iets ronder of wat?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
IOS krijgt volgende week een major update
Nee, vierkanter.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
aah de hoekjes van de iconen worden net iets ronder of wat?
Minder schaduw bij de icoontjes. Valt direct op.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
aah de hoekjes van de iconen worden net iets ronder of wat?
Die ondersteuning van schermen, procs etc komt in januari al met WP8.1, dat is al aangekondigd. Daarbij is het zeker wel tof wat er gaat komen. 33,000 personeelsleden erbij, is een increase van 33%!quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat dit gaat betekenen voor Windows Phone. Nokia heeft de afgelopen tijd flink geklaagd over de ontwikkelingssnelheid van het OS bij Microsoft. Nu komen ze er waarschijnlijk zelf bij op. Dan ga ik er vanuit dat de ontwikkeling zal versnellen en de achterstand op iOS en Android wat sneller zal worden ingelopen. Nu duurt het allemaal nogal lang namelijk.
Denk daarbij aan de ondersteuning van een Full-HD resolutie, quadcore processoren, een notificatiecentrum enzovoorts. Tevens zou het mooi zijn als die apps van Nokia ook naar de Surface tablets komen, daar zou ik erg blij mee zijn
Die ondersteuning komt als het goed is al met de GDR3 update, die komt nog voor de 8.1 update. De 8.1 update zou deze zomer komen, maar dat is al een half jaar uitgesteld. Op dergelijke punten doelde ik met 'het duurt allemaal nogal lang namelijk'.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die ondersteuning van schermen, procs etc komt in januari al met WP8.1, dat is al aangekondigd. Daarbij is het zeker wel tof wat er gaat komen. 33,000 personeelsleden erbij, is een increase van 33%!
True. Maar goed, ze hebben natuurlijk ook maar een beperkt team waarschijnlijk en ze doen wel érg veel momenteel! Win8.1, wp8.1, xbox, surface, apps, skydrive, outlook etc. Maar ik hoop dat met toevoeging van Nokia er inderdaad wat meer snelheid in komtquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:47 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die ondersteuning komt als het goed is al met de GDR3 update, die komt nog voor de 8.1 update. De 8.1 update zou deze zomer komen, maar dat is al een half jaar uitgesteld. Op dergelijke punten doelde ik met 'het duurt allemaal nogal lang namelijk'.
Majorquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
IOS krijgt volgende week een major update
Wie citeer je? Graag met bron zodat we het kunnen controleren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
MajorJezus zeg
Net als panorama bij de vorige versie 'ground breaking feature' was
Graag on-topic over MSFT.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie citeer je? Graag met bron zodat we het kunnen controleren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Mooie gefundeerd. Dikke pluim!quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
Een wanhoopspoging van Microsoft om nog enige rol van betekenis te kunnen spelen op de smartphone/tablet markt. Dat gaat alleen niet meer lukken vanwege het simpele feit dat MS's ecosysteem mijlenver achterloopt op de concurrentie. Je kunt nog zo'n goed OS ontwikkelen, het ecosysteem speelt een veel belangrijkere rol.
De consument ziet dat er nauwelijks apps beschikbaar zijn en zal eerder voor een ander platform kiezen. Ontwikkelaars zullen niet willen investeren omdat er geen gebruikers zijn. Precies de rede waarom Google geen Windows Phone apps ontwikkelt. Een vicieuze cirkel waar MS niet meer uitkomt.
Mei 2013:quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Aantal apps neemt harder toe dan bij Apple en Android, marktaandeel neemt harder toe dan voornoemde én de top apps zijn bijna allemaal beschikbaar.
quote:Microsoft: Windows Phone Store heeft 145.000 apps
Door Bauke Schievink, zaterdag 11 mei 2013 15:03, reacties: 180, views: 23.493 • Feedback
Microsoft heeft het aantal applicaties dat beschikbaar is in de downloadwinkel voor Windows Phone vrijgegeven. Volgens de softwaremaker zijn dit er ongeveer 145.000; aanzienlijk minder dan in concurrerende applicatiewinkels van Apple en Google.
Het aantal van 145.000 betekent een groei van 45.000 apps ten opzichte van juni vorig jaar. Daarmee is de groei afgezwakt: terwijl destijds het aantal apps nog verdubbelde in slechts zes maanden, is er nu in elf maanden tijd nog geen 50 procent groei genoteerd. Microsoft voldoet hiermee niet aan groeiverwachtingen die werden gesteld.
Juni 2013:quote:Groei Windows Phone Store zakt in
(...)
Wel groei elders
Google zag in dezelfde periode het aantal apps in Google Play toenemen met 250.000, terwijl het bedrijf er ook nog eens 60.000 heeft verwijderd om de gemiddelde kwaliteit te verbeteren. Apple liet het totaal aantal apps in de App Store toenemen met 175.000 naar 825.000.
WP:quote:Growth returns to the Windows Phone Store as Microsoft announce 160,000 apps, 200 million monthly transactions
(...)
The growth in the Windows Phone Store had dropped dramatically in the first half of 2013, with the Windows Phone Store on average only adding 110 apps per day.
Now however it appears Microsoft’s efforts to stimulate developers has worked, as Windows Phone head Todd Brix has announced that there are now more than 160,000 apps in the Windows Phone Store, up from 145,000 on the 10th May 2013. That means over the last 6 weeks around 320 apps per day have been added to the store.
Oh?quote:De hardware is veel beter, de Nokia apps zoals HERE zijn veeeeeeeel beter en MS blijft tenminste lang ondersteunen en updaten.
Ah, we gaan op de persoonlijke toer.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:52 schreef Boterbartje het volgende:
Sorry als jij jezelf serieus neemt met deze vergelijking tussen de 1020 en S4 dan ben jij écht een dikke mongool en heb ik het met je te doen.
Ik wil je ook wel wat apple stickers toe sturen als je dat wil
Ja, precies, in plaats van dat je je bewering ondersteunt met argumenten (zoals ik heb gedaan), val je me persoonlijk aan en ga je ervan uit dat ik een Apple-liefhebber ben (dat terwijl ik sinds 2009 geen iPhone meer heb gebruikt en liever een Android-toestel heb). En ik snap ook niet waarom ik een Apple-sticker krijg, in mijn lijstje heeft Samsung toch echt de meeste punten.quote:ben jij écht een dikke mongool en heb ik het met je te doen.
Ik wil je ook wel wat apple stickers toe sturen als je dat wil
De nieuwste hardware staat niet gelijk voor een goede gebruikerservaring he, de S4 lagged nog steeds. Op papier misschien wel snel maar interface kan beter. Hetzelfde geldt voor schermgrootte, resolutie, accu.. eigenlijk je hele lijstje, de helft is ook subjectief... Snap ook niet hoe 1 microfoon een voordeel kan zijn tov de 2 van nokia en apple ? Opnamekwaliteit van nokia (en ook de iphone) is denk letterlijk 10x beter.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, we gaan op de persoonlijke toer..
Nou, kijk. Jij zegt "de hardware van Nokia is veel beter". Dus ik denk ik ga even de beste/recentste Nokia-toestel vergelijken met (één van de) beste Android-toestel en de recentste iPhone op dit moment.
Ik kom uit op de Lumia 1020, de Samsung Galaxy S4 en de iPhone 5.
Vervolgens vergelijk ik deze toestellen op basis van hun hardware (want jij zegt dat Nokia betere hardware heeft).
Ik kom tot de conclusie dat dat niet zo is en dat de SGS4 qua hardware veel sterker is.
En wat zeg jij daarop?
[..]
Ja, precies, in plaats van dat je je bewering ondersteunt met argumenten (zoals ik heb gedaan), val je me persoonlijk aan en ga je ervan uit dat ik een Apple-liefhebber ben (dat terwijl ik sinds 2009 geen iPhone meer heb gebruikt en liever een Android-toestel heb). En ik snap ook niet waarom ik een Apple-sticker krijg, in mijn lijstje heeft Samsung toch echt de meeste punten.
Dus, Boterbartje, vertel mij eens hoe Nokia nou qua hardware veel beter is? (En als het kan mag je ook op de rest van mijn post reageren.)
Sorry gast, maar er is niets persoonlijks aan als ik zeg dat je een dikke mongool bent omdat je slechte vergelijkingen maakt hoor?quote:Op woensdag 4 september 2013 01:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, we gaan op de persoonlijke toer..
Nou, kijk. Jij zegt "de hardware van Nokia is veel beter". Dus ik denk ik ga even de beste/recentste Nokia-toestel vergelijken met (één van de) beste Android-toestel en de recentste iPhone op dit moment.
Ik kom uit op de Lumia 1020, de Samsung Galaxy S4 en de iPhone 5.
Vervolgens vergelijk ik deze toestellen op basis van hun hardware (want jij zegt dat Nokia betere hardware heeft).
Ik kom tot de conclusie dat dat niet zo is en dat de SGS4 qua hardware veel sterker is.
En wat zeg jij daarop?
[..]
Ja, precies, in plaats van dat je je bewering ondersteunt met argumenten (zoals ik heb gedaan), val je me persoonlijk aan en ga je ervan uit dat ik een Apple-liefhebber ben (dat terwijl ik sinds 2009 geen iPhone meer heb gebruikt en liever een Android-toestel heb). En ik snap ook niet waarom ik een Apple-sticker krijg, in mijn lijstje heeft Samsung toch echt de meeste punten.
Dus, Boterbartje, vertel mij eens hoe Nokia nou qua hardware veel beter is? (En als het kan mag je ook op de rest van mijn post reageren.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op woensdag 4 september 2013 08:36 schreef Ulx het volgende:
Toen het kwakkelende Apple in 1995 een overname deed van een of andere zieltogende unix-werkstationbakker sloeg dat qua cijfers gezien ook nergens op.die vergelijking gaat toch wel een beetje mank IMO. Ze deden die overname uiteraard vanwege het OS. Hier is het andersom, een OS maker neemt een hardware maker over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar MS neemt Nokia over voor een prikkie (als je kijkt naar hoeveel MS in kas heeft). Mocht het volledig floppen, dan is dat jammer maar geen ramp voor MS. Mocht het slagen (de Lumia verkoopt steeds beter, met name sinds de introductie van de 620 en 520), dan kunnen ze een mooi marktaandeel veroveren en hebben ze het geld zo terugverdient (en daarvoor hoeft het marktaandeel echt niet groter te zijn dan iOS of Android). Ik zie eerlijk gezegd voor MS weinig downside en redelijk wat upside. Enige nadeel is dat ze de merknaam Nokia niet mogen blijven voeren, wat toch nog steeds een heel herkenbaar en gewaardeerd merk is.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:39 schreef LogiteX het volgende:
[..]
die vergelijking gaat toch wel een beetje mank IMO. Ze deden die overname uiteraard vanwege het OS. Hier is het andersom, een OS maker neemt een hardware maker over.
Dit vat het inderdaad wel aardig samen.quote:Op woensdag 4 september 2013 00:15 schreef remlof het volgende:
Microsoft en Nokia. Beide hele middelmatige bedrijven die producten maken voor mensen die niet weten dat er veel beter te krijgen is.
Dat beweer ik ook nergens. Ik beweer alleen dat de hardware van SGS4 op vele fronten beter is dan die van de Lumia 1020.quote:Op woensdag 4 september 2013 04:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
De nieuwste hardware staat niet gelijk voor een goede gebruikerservaring he,
Software, geen hardware.quote:de S4 lagged nog steeds.
Software.quote:Op papier misschien wel snel maar interface kan beter.
Juist deze drie punten zijn niet subjectief, het zijn harde feiten. Dit in tegenstelling tot gebruikerservaring (per gebruiker anders), wat weer samenhangt met de software. De schermgrootte is groter, de resolutie is hoger en de accu heeft meer mAh.quote:Hetzelfde geldt voor schermgrootte, resolutie, accu.. eigenlijk je hele lijstje, de helft is ook subjectief...
Uitroepteken, wilde daarmee juist aangeven dat het een minpunt is; zie ook de opmerking over wifi bij de Lumia.quote:Snap ook niet hoe 1 microfoon een voordeel kan zijn tov de 2 van nokia en apple ? Opnamekwaliteit van nokia (en ook de iphone) is denk letterlijk 10x beter.
Ik twijfelde hierover, want ik vind dit ook net iets te persoonlijk. Ik vind de Samsungs ook helemaal niets, anderen vinden het juist weer wel leuk (het voelt lichter aan). Verder zijn er andere Android-toestellen die ik qua behuizing beter vind, denk aan de HTC One bijvoorbeeld.quote:En de bouwkwaliteit is 'anders'. Was laatst in zo'n samsungstore aangezien ik aan het kijken ben voor een nieuwe smartphone maar toen ik de achterkant kon indrukken en de zijkant rammelde ben ik maar weer weg gegaanMaar he, dat is persoonlijk.
Je hebt anders weinig onderuit gehaald wat betreft de discussie over de hardware en haalde de software erbij (terwijl ik dus alleen inzoom op de hardware).quote:Ik heb nog geen voorkeur voor bovenstaande telefoons maar ik geef slechts een reactie op waarom ik denk dat je verhaal niet klopt.
wat een agressiequote:Op woensdag 4 september 2013 09:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens. Ik beweer alleen dat de hardware van SGS4 op vele fronten beter is dan die van de Lumia 1020.
[..]
Software, geen hardware.
[..]
Software.
[..]
Juist deze drie punten zijn niet subjectief, het zijn harde feiten. Dit in tegenstelling tot gebruikerservaring (per gebruiker anders), wat weer samenhangt met de software. De schermgrootte is groter, de resolutie is hoger en de accu heeft meer mAh.
De prestaties van de hardware kun je daadwerkelijk met elkaar vergelijken. Echter hangt het in het praktijk samen met de software, dan kan het anders komen te liggen.
[..]
Uitroepteken, wilde daarmee juist aangeven dat het een minpunt is; zie ook de opmerking over wifi bij de Lumia.
[..]
Ik twijfelde hierover, want ik vind dit ook net iets te persoonlijk. Ik vind de Samsungs ook helemaal niets, anderen vinden het juist weer wel leuk (het voelt lichter aan). Verder zijn er andere Android-toestellen die ik qua behuizing beter vind, denk aan de HTC One bijvoorbeeld.
Maar je hebt een punt, de bouwkwaliteit van de Lumia's voelt degelijker aan dan die van de Galaxy's.
[..]
Je hebt anders weinig onderuit gehaald wat betreft de discussie over de hardware en haalde de software erbij (terwijl ik dus alleen inzoom op de hardware).
Kom dan ook niet met verzonnen quotes, zoals bijna al jouw argumenten tegen Google en Apple uit je duim gezogen zijn.quote:
Jawel, je noemt mij een mongool en dus richt je je op mijn persoon. In een discussie win je met argumenten, niet door te schelden.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sorry gast, maar er is niets persoonlijks aan als ik zeg dat je een dikke mongool bent omdat je slechte vergelijkingen maakt hoor?
Ook hier speel je weer op de man.quote:Ik heb verder geen zin om jou te laten zien dat ik gelijk heb omdat ik geen geduld heb voor mensen met een een lage intelligentie, zoals jij.
Nope, de cpu van de Lumia is nog steeds zwakker dan die van de SGS4. De Lumia benut de cpu echter wel beter (schat ik, ik heb er geen ervaring mee, ik baseer het op mijn evaring met Android).quote:Dat maakt de vergelijking een stuk minder nietwaar?
Yay.quote:Ik zal tóch kort even aangeven welke puntjes in elkgeval in de vergelijking misgaan, de rest van je lulverhaal daargelaten. Zodat je toch enige rust kan vinden, nietwaar?
Android-toestellen komen in kleine, medium, grote en kolossale formaten. Het grootste formaat van de Lumia is echter 4.5 inch. Dat is dus wel een punt van aandacht.quote:Daarbij is jouw vergelijking compleet mank. Groter scherm is niet per se een voordeel.
De resolutie van de Lumia blijft lager dan die van de SGS4. De ppi van de SGS4 is hoger dan de ppi van de Lumia.quote:De resolutie gaat gepaard met de grootte; je kunt geen pixel zien op de lumia's hoor!
De Adreno 225 is zwakker dan de Adreno 320.quote:Zelfde geldt voor de gpu; die moet veel meer pixels aansturen dus effectief heb je gewoon precies hetzelfde.
Bullshitverhaal over taskkillen, dat moet je overigens juist niet doen. Verder ligt de accuduur aan het gebruik en verschilt het dus per gebruiker. Met een SGS4 kun je ook de 2 dagen halen. En daarom zeg ik dus iets over wat objectief meetbaar is: het aantal mAh van de accu.quote:Accu, zelfde verhaal: je moet bij android eerst nog alles taskkillen wil je er een dag mee doorkomen, mijn Lumia haalt 2 dagen, kan draadloos opladen (de 1020 ook met cover).
Daar ben ik het persoonlijk mee eens, maar de bouwkwaliteit hangt deels af met de smaak van een persoon. Al ben ik het hier eens met je dat de bouwkwaliteit van de SGS4 minder degelijk aanvoelt (!) dan die van de Lumia.quote:En als laatste vergeet jij een van de belangrijkste punten van hardware; de bouwkwaliteit. Samsung komt altijd met gammele, goedkoop voelende plastic troep en Nokia met stevig, degelijke telefoon.
Ik sta er nog steeds achter, want je hebt niets onderuit gehaald. De cpu is beter, de gpu is beter, de resolutie (en de ppi) is hoger, het scherm is beter, wel uitbreidbaar en ga zo maar door.quote:Gebaseerd op bovenstaande vind ik jou nog steeds een dikke mongool als jij achter jouw vergelijking staat.
Waar, wijs eens aan? De enige agressor hier is Boterbartje die het nog acht om te schelden.quote:
Heb je ook niet gedaan.quote:ik hoef helemaal niks onderuit te halen hier![]()
Zie reactie bovenstaande post.quote:Hoezo is schermgrootte niet subjectief.. alsof groter per definitie beter is.
Dat word ik niet, weet je nog hoe de discussie begon? Boterbartje beweerde dat de hardware van de Nokia beter is (en dus geilt hij en niet ik). En nogmaals, het ging puur om de hardware, niet om het gebruiksgemak of de gebruikerservaring, daar heb ik namelijk (nog) niets over beweerd; is ook niet nodig in een discussie die puur gericht is op de hardware.quote:Maar ik snap dat je helemaal wild geil wordt van pure hardware specs. Dat is uiteindelijk belangrijker dan de gebruikerservaring van een telefoon
Waren ze aan het klagen ja? Misschien hadden ze dat moeten bedenken voordat ze hun eigen ontwikkelde Ovi, Symbian, en Maemo/MeeGo overboord gooiden, samen met alle investeringen die ze al gemaakt hadden. Los van hun klanten die voor Windows telefoons ook wel erders terecht konden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat dit gaat betekenen voor Windows Phone. Nokia heeft de afgelopen tijd flink geklaagd over de ontwikkelingssnelheid van het OS bij Microsoft. Nu komen ze er waarschijnlijk zelf bij op. Dan ga ik er vanuit dat de ontwikkeling zal versnellen en de achterstand op iOS en Android wat sneller zal worden ingelopen. Nu duurt het allemaal nogal lang namelijk.
Denk daarbij aan de ondersteuning van een Full-HD resolutie, quadcore processoren, een notificatiecentrum enzovoorts. Tevens zou het mooi zijn als die apps van Nokia ook naar de Surface tablets komen, daar zou ik erg blij mee zijn
quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mooie gefundeerd. Dikke pluim!
Je laatste zin samen met 'heb je ook niet gedaan'.. echt zo'n sneer van stil maar... je walgelijke ego druipt er van af.. maar het kan zijn dat je dat zelf niet door hebt hoor.. neem het jezelf niet kwalijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar, wijs eens aan? De enige agressor hier is Boterbartje die het nog acht om te schelden.
[..]
Heb je ook niet gedaan.
[..]
Zie reactie bovenstaande post.
[..]
Dat word ik niet, weet je nog hoe de discussie begon? Boterbartje beweerde dat de hardware van de Nokia beter is (en dus geilt hij en niet ik). En nogmaals, het ging puur om de hardware, niet om het gebruiksgemak of de gebruikerservaring, daar heb ik namelijk (nog) niets over beweerd; is ook niet nodig in een discussie die puur gericht is op de hardware.
Loserquote:Op woensdag 4 september 2013 08:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sorry gast, maar er is niets persoonlijks aan als ik zeg dat je een dikke mongool bent omdat je slechte vergelijkingen maakt hoor?
Ik heb verder geen zin om jou te laten zien dat ik gelijk heb omdat ik geen geduld heb voor mensen met een een lage intelligentie, zoals jij. Desalniettemin moet je het zoeken in de richting van Andreas. S4 loopt nog niet soepel op een octacore, WP loopt soepel op een dualcore. Dat maakt de vergelijking een stuk minder nietwaar? Ik zal tóch kort even aangeven welke puntjes in elkgeval in de vergelijking misgaan, de rest van je lulverhaal daargelaten. Zodat je toch enige rust kan vinden, nietwaar?
Daarbij is jouw vergelijking compleet mank. Groter scherm is niet per se een voordeel. De resolutie gaat gepaard met de grootte; je kunt geen pixel zien op de lumia's hoor! Zelfde geldt voor de gpu; die moet veel meer pixels aansturen dus effectief heb je gewoon precies hetzelfde. Accu, zelfde verhaal: je moet bij android eerst nog alles taskkillen wil je er een dag mee doorkomen, mijn Lumia haalt 2 dagen, kan draadloos opladen (de 1020 ook met cover).
En als laatste vergeet jij een van de belangrijkste punten van hardware; de bouwkwaliteit. Samsung komt altijd met gammele, goedkoop voelende plastic troep en Nokia met stevig, degelijke telefoon.
Gebaseerd op bovenstaande vind ik jou nog steeds een dikke mongool als jij achter jouw vergelijking staat.
WP had een toename van 33%; Google 43% en Apple 28%. WP is qua toename dus een goede tweede.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mei 2013:
[..]
[..]
Juni 2013:
[..]
WP:
Okt 2012: 120.000+
Jun 2013: 160.000
Google Play Store:
Okt 2012: 700.000
Jun 2013: 1.000.000+
App Store:
Okt 2012: 700.000
Jun 2013: 900.000
Vertel eens, hoe neemt het aantal apps harder toe?
Ga jij eens gauw terug naar school en leer het verschil tussen procenten en procentpunten. Je manipuleert de cijfers uit je eigen tabel.quote:
Het is geen sneer. Ik heb vaker discussies gehad met Boterbartje, wanneer het aankomt op argumenten komt er weinig uit.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Je laatste zin samen met 'heb je ook niet gedaan'.. echt zo'n sneer van stil maar... je walgelijke ego druipt er van af.. maar het kan zijn dat je dat zelf niet door hebt hoor.. neem het mij niet kwalijk.
Prima, dan drop ik het grootte van de scherm. De rest blijft staan?quote:En je schermredenatie slaat nog steeds nergens op.. groter is niet beter.. dat probeer je nu te verhullen in een nietszeggend antwoord.
Dat is relatief, in de absolute getallen blijft WP ver achter. En dan nog: het aantal apps bij WP neemt dus niet harder toe zoals Boterbartje beweerde.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
WP had een toename van 33%; Google 43% en Apple 28%. WP is qua toename dus een goede tweede.
Je mag dat best wat netter aangeven hoor. Ik had 'procentpunten' in plaats van 'procent' moeten gebruiken, heb je gelijk in.quote:[..]
Ga jij eens gauw terug naar school en leer het verschil tussen procenten en procentpunten. Je manipuleert de cijfers uit je eigen tabel.
Ja, puur hardwarematig ja, snap nog steeds niet echt het nut van puur hardware vergelijken maar whatever.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is geen sneer. Ik heb vaker discussies gehad met Boterbartje, wanneer het aankomt op argumenten komt er weinig uit.
Waar ik mij aan 'erger' is dat ik aanhaak op een bewering over de hardware, terwijl de reacties op mij veel verder gaan dan de hardware. Het is ook niet bedoeld als een sneer, maar het kan wel bot overkomen. Verder heb je mijn punten mijns inziens inderdaad niet (geheel) onderuit gehaald, dus het is eerder een statement dan een sneer.
Ben ik nog steeds agressief? Want ik weet nog steeds niet waar je de agressie net zag.
[..]
Prima, dan drop ik het grootte van de scherm. De rest blijft staan?
Hier begon het mee. Geen idee wat zijn doel precies was.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ja, puur hardwarematig ja, snap nog steeds niet echt het nut van puur hardware vergelijken maar whatever.
quote:
Dat is het leuke van cijfers, die kun je altijd in je eigen voordeel gebruiken. Feit blijft dat het WP-ecosysteem nog altijd achterblijft maar flink aan het groeien is.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is relatief, in de absolute getallen blijft WP ver achter. (Een kleine groei bij een kleine speler is relatief natuurlijk groter dan een grotere groei bij een grote speler.)
40.000 vs. 200.000 vs. 300.000.
Vooruit, je hebt gelijk. Maar je gebruikt wel de verkeerde cijfers. Het marktaandeel is nog altijd relatief klein (maar wel groter dan remlof eerder voorstelde toen hij weer eens data selecteerde op zijn eigen gelijk), maar is dus wel in een jaar met meer dan 77% gestegen. Ik ben benieuwd hoe lang WP dat volhoudt. Als ze dat nog één jaar doen - en ze zijn nog altijd relatief klein dus ze kunnen nog flink groeien - zitten ze al op de helft van het aantal door Apple verkochte apparaten. Tel daarbij op dat WP een veel breder aanbod heeft en ik vind het helemaal niet onrealistisch te denken dat WP voet aan de grond gaat krijgen (heeft het dat niet al?).quote:[..]
Je mag dat best wat netter aangeven hoor. Ik had 'procentpunten' in plaats van 'procent' moeten gebruiken, heb je gelijk in.
Ligt er inderdaad aan hoe je het bekijkt. Als je puur naar WP kijkt, groeit het aantal. Dat is ook geheel in de lijn der verwachting.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is het leuke van cijfers, die kun je altijd in je eigen voordeel gebruiken. Feit blijft dat het WP-ecosysteem nog altijd achterblijft maar flink aan het groeien is.
Prima, relatief is het aandeel van WP meer gestegen dan iOS en Android. Ik hoop dat ze het goed volhouden, concurrentie is alleen maar beter voor ons, de consumenten.quote:Vooruit, je hebt gelijk. Maar je gebruikt wel de verkeerde cijfers. Het marktaandeel is nog altijd relatief klein (maar wel groter dan remlof eerder voorstelde toen hij weer eens data selecteerde op zijn eigen gelijk), maar is dus wel in een jaar met meer dan 77% gestegen. Ik ben benieuwd hoe lang WP dat volhoudt. Als ze dat nog één jaar doen - en ze zijn nog altijd relatief klein dus ze kunnen nog flink groeien - zitten ze al op de helft van het aantal door Apple verkochte apparaten. Tel daarbij op dat WP een veel breder aanbod heeft en ik vind het helemaal niet onrealistisch te denken dat WP voet aan de grond gaat krijgen (heeft het dat niet al?).
En dit komt van iemand die al jaren Android gebruikt.
Ik sta meer dan open voor WP hoor en ik wil ook dat de ontwikkelingen zich ook blijven opvolgen, alleen hebben ze mij flink teleurgesteld met WP 7/7.5. Beetje zoals de teleurstelling die ik persoonlijk (!) had bij iOS, wat op zich stabiel en fijn werkte, maar toch niet voldeed aan mijn behoeften. In de huidige vorm voldoet WP nog niet aan mijn eisen en wensen; of nou ja, Android voldoet er beter aan.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dit komt van iemand die al jaren Android gebruikt.
18%. 5%-punt.quote:Op woensdag 4 september 2013 09:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt er inderdaad aan hoe je het bekijkt. Als je puur naar WP kijkt, groeit het aantal. Dat is ook geheel in de lijn der verwachting.
Echter is het toch niet echt flink te noemen. 5% meer dan iOS, op Android blijft het achterlopen.
Wat betreft de apps heb je gelijk, maar welke programma's (het zijn er inmiddels meer dan 170.000) mis je nu eigenlijk nog bij WP?quote:[..]
Prima, relatief is het aandeel van WP meer gestegen dan iOS en Android. Ik hoop dat ze het goed volhouden, concurrentie is alleen maar beter voor ons, de consumenten.
Een breder aanbod dan Apple doel je op, neem ik aan? En dat is toch het bewonderingswaardige aan Apple, 1 toestel per jaar en alsnog zo'n marktaandeel. Liever meer aanbod, ja.. Maar niet te veel, dat werkt eerder tegen (zoals HTC een tijd geleden deed, toestel na toestel waarbij de specs nauwelijks verschilden).
WP heeft BlackBerry OS van de derde plek gestoten en het lijkt erop dat het zal blijven groeien. Met de overname van Nokia kunnen ze hopelijk een snellere inhaalslag doen, want mijn grootste gemis bij WP zijn toch wel de apps. Ik wil zelfs zo ver gaan dat ik WP solider vind dan Android.
Ik heb een paar weken met WP7/7.5 mogen werken en dat was behoorlijk kut ja. Met 8 heb ik geen ervaring maar ik ken wel een paar mensen die het gebruiken en ik hoor alleen maar positieve verhalen. Het enige echte, objectieve nadeel is het beperkte ecosysteem. Dat probleem is al kleiner, maar het bestaat nog steeds. Maar als niemand de sprong waagt zal dat nooit echt goed worden natuurlijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik sta meer dan open voor WP hoor en ik wil ook dat de ontwikkelingen zich ook blijven opvolgen, alleen hebben ze mij flink teleurgesteld met WP 7/7.5. Beetje zoals de teleurstelling die ik persoonlijk (!) had bij iOS, wat op zich stabiel en fijn werkte, maar toch niet voldeed aan mijn behoeften. In de huidige vorm voldoet WP nog niet aan mijn eisen en wensen; of nou ja, Android voldoet er beter aan.
Oh ja, crap.quote:
Zou je het raar vinden als ik meteen binnenval met wat mij het meeste tegenstond aan WP 7.5?quote:[..]
Wat betreft de apps heb je gelijk, maar welke programma's (het zijn er inmiddels meer dan 170.000) mis je nu eigenlijk nog bij WP?
Volgens mij zijn alle grote apps inmiddels voor WP8 beschikbaar, en voor de enkele apps die nog niet te krijgen zijn kun je prima vervangers downloaden.
Tegen al die zaken liep ik ook aan. WhatsApp werkte niet, de browser was kut et cetera.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh ja, crap..
[..]
Zou je het raar vinden als ik meteen binnenval met wat mij het meeste tegenstond aan WP 7.5?
De browser. Was (destijds) beperkt, werkte minder fijn, kon bijvoorbeeld niet helemaal overweg met het FOK!forum en voelde trager aan (dan Safari/Chrome). Verder miste ik een fijne afwerking van de notificaties (geen idee hoe dat nu is) en werkten niet alle apps even optimaal (WhatsApp was kwalitatief echt minder). Ook waren Twitter en Facebook (destijds!) beperkter, je kon er niet alles mee. Toetsenbord was ook niet optimaal.
Ik ben iemand die veel Google-producten/-diensten, zoals Contacts, Chrome, Talk/Chat en Gmail, gebruikt. Wat ik vooral mis zijn (fijne) apps hiervoor. (Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat Android hier beter op kan inspringen.)
Dat zijn even een aantal punten die ik nog herinner.
Dat is wel een goed punt vind ik. Vaak worden aantallen apps vergeleken, maar je hebt in principe maar één goed app per functie nodig. Daarnaast mag er ook wel eens naar de kwaliteit van de apps gekeken worden, ik vind Android wat dat betreft erg slecht.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:27 schreef -0- het volgende:
Wat een gejank over de hoeveelheid apps die beschikbaar is voor Windows Phone. Kan mij het boeien dat ik uit slechts twee zaklamp apps kan kiezen in plaats van 52. Alle grote apps zijn gewoon verkrijgbaar, behalve wat games misschien.
Deze persoon gaat in op precies dit punt: http://www.infragistics.c(...)e-amp-windows-8.aspx.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt vind ik. Vaak worden aantallen apps vergeleken, maar je hebt in principe maar één goed app per functie nodig.
Voorbeelden? (Ik ben geen appverslinder, de apps die ik heb werken naar behoren.)quote:Daarnaast mag er ook wel eens naar de kwaliteit van de apps gekeken worden, ik vind Android wat dat betreft erg slecht.
- De permissies worden van tevoren getoond, je kunt de app ook gewoon niet installeren en zoeken naar een alternatief.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:37 schreef De_Coulance het volgende:
Een zaklamp-app die toegang heeft tot al je gegevens en met een enorme reclame-banner=Android.
Ik gebruik het nu bijna 4 jaar en die reclame is wel kut, bij veel spellen (had zo'n periodequote:Op woensdag 4 september 2013 10:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
- De permissies worden van tevoren getoond, je kunt de app ook gewoon niet installeren en zoeken naar een alternatief.
- Sinds Android 4.3 kun je per app de rechten instellen.
- Doel je op de ads binnen een gratis app? Ik gebruik Android zo'n 4 jaar nu, nog nooit een enorme banner binnen een app gezien. Soms zijn ze wel storend; meestal kun je de app kopen om van de reclame af te komen. (En als je je telefoon geroot hebt kun je reclame toestelbreed blokkeren.)
Motorola in ieder geval niet, dat is net overgekocht door Googlequote:Op woensdag 4 september 2013 11:02 schreef arjan1212 het volgende:
gaat microsoft nu ook rim en Motorola overnemen ?
quote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef arjan1212 het volgende:
ze kunnen beter gewoon gelijk fuseren met Google , Microsoft
jatog apple erbij en je hept de beste cumpany beetje mengen met coca-cola drink smakelijkquote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef arjan1212 het volgende:
ze kunnen beter gewoon gelijk fuseren met Google , Microsoft
Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde van BlackBerry niet voor MS. Of MS moet twee OS'en ontwikkelen die met elkaar concurreren, of BlackBerry moet overstappen op WP8 waardoor BlackBerry in principe gewoon verdwijnt. Overname van Nokia is naar mijn idee gewoon een logische stap voor MS.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Motorola in ieder geval niet, dat is net overgekocht door Google
Microsoft denkt dat de overname van Nokia dé winnende move is en dat ze met het combineren van software- en hardwareafdelingen voor het eerst concurrerend gaan worden met Samsung en Apple. Ik betwijfel dat ten zeerste. De Nokia-smartphones waren absoluut niet slecht maar het spreekt mensen niet aan en het besturingssysteem is gewoon veel minder sterk dan Android en iOS. Gaat dat veranderen met een Microsoft-logo er op?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde van BlackBerry niet voor MS. Of MS moet twee OS'en ontwikkelen die met elkaar concurreren, of BlackBerry moet overstappen op WP8 waardoor BlackBerry in principe gewoon verdwijnt. Overname van Nokia is naar mijn idee gewoon een logische stap voor MS.
De verkopen van de Lumia's loopt wel steeds beter, zeker na het uitbrengen van de 520 en 620. Met een beetje goede marketing er om heen zou het best goed uit kunnen pakken; het zijn prima telefoons en WP8 werkt gewoon prima. Of het dé winnende move is weet ik niet, maar ik zie ze nog wel een leuk marktaandeel halen en een goede mogelijkheid voor MS om die paar miljard terug te verdienen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Microsoft denkt dat de overname van Nokia dé winnende move is en dat ze met het combineren van software- en hardwareafdelingen voor het eerst concurrerend gaan worden met Samsung en Apple. Ik betwijfel dat ten zeerste. De Nokia-smartphones waren absoluut niet slecht maar het spreekt mensen niet aan en het besturingssysteem is gewoon veel minder sterk dan Android en iOS. Gaat dat veranderen met een Microsoft-logo er op?
Ja, de Lumia's lopen veel beter dan eerder. Maar nog steeds gaan er vijf iPhones over de toonbank voor elke Lumia, en dat in een tijd waar er al lang geen nieuwe iPhone is uitgegeven.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De verkopen van de Lumia's loopt wel steeds beter, zeker na het uitbrengen van de 520 en 620. Met een beetje goede marketing er om heen zou het best goed uit kunnen pakken; het zijn prima telefoons en WP8 werkt gewoon prima. Of het dé winnende move is weet ik niet, maar ik zie ze nog wel een leuk marktaandeel halen en een goede mogelijkheid voor MS om die paar miljard terug te verdienen.
Enige vraag is wat ze met de naam van de smartphones gaan doen; Lumia is nog niet echt bekend, Nokia mogen ze na 2015 niet meer als merknaam op hun smartphones voeren en MS als telefoonmerk zie ik ook niet meteen zitten.
Dat is ook de reden waarom MS dit onderdeel van Nokia voor een paar stuivers heeft over kunnen nemen. De verkopen/marktaandelen vergelijken met iOS/Apple en Android is in die zin ook niet helemaal eerlijk, zulke marktaandelen hoeft MS ook niet te halen om deze overname een succes te kunnen noemen (als ze wel deze marktaandelen gaan halen, wat ik niet snel zie gebeuren overigens, dan is het een gigantisch groot succes).quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, de Lumia's lopen veel beter dan eerder. Maar nog steeds gaan er vijf iPhones over de toonbank voor elke Lumia, en dat in een tijd waar er al lang geen nieuwe iPhone is uitgegeven.
Welkom iPhone 5c.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Igen het volgende:
Apple heeft tot nu toe niks buiten het topsegment.
Nou ja, ik bedoel niet te zeggen dat dat het doel moet zijn - dat is onrealistisch. Maar het geeft wel de gigantische achterstand aan (3,7% martkaandeel, geloof ik?) op zowel de high-range toestellen als de S4 en iPhone als de mid- en lowrange Android-apparaten. Zeker als daar zoals remlof terecht opmerkt een goedkopere iPhone bij komt.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom MS dit onderdeel van Nokia voor een paar stuivers heeft over kunnen nemen. De verkopen/marktaandelen vergelijken met iOS/Apple en Android is in die zin ook niet helemaal eerlijk, zulke marktaandelen hoeft MS ook niet te halen om deze overname een succes te kunnen noemen (als ze wel deze marktaandelen gaan halen, wat ik niet snel zie gebeuren overigens, dan is het een gigantisch groot succes).
400 dollar hoorde ik. Dat is onder de 350 euro.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:57 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mensen schatten dat ie tussen de 300 en 500 euro gaat kosten..
500 dus
De goedkoopste iPhone kost nu 676 euro. ¤500 zou niet echt heel mid-range zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:57 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mensen schatten dat ie tussen de 300 en 500 euro gaat kosten..
500 dus
Prijs in dollar = prijs in euro, meestal.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:59 schreef remlof het volgende:
[..]
400 dollar hoorde ik. Dat is onder de 350 euro.
Open een applebashtopicquote:Op woensdag 4 september 2013 12:00 schreef Sloggi het volgende:
Als je een goede prijs-kwaliteitsverhouding wil ben je bij Apple nooit aan het goede adres geweest.
quote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt vind ik. Vaak worden aantallen apps vergeleken, maar je hebt in principe maar één goed app per functie nodig. Daarnaast mag er ook wel eens naar de kwaliteit van de apps gekeken worden, ik vind Android wat dat betreft erg slecht.
Jullie onderschatten het belang van apps. Het gaat er niet zozeer om uit hoeveel zaklampen je gaat kiezen, het gaat erom dat Windows Phone als platform klaarblijkelijk niet interessant is. Dit betekent dat veel apps pas heel laat of niet naar Windows Phone komen. Er is geen 'buzz' rondom het ecosysteem zoals bij iOS en in mindere mate Android wel het geval is. Het resultaat is dat mensen die dit belangrijk vinden geen WP-toestel nemen. Windows Phone moet het dus doen met 50+'ers of kinderen als doelgroep, en die geven weinig geld uit in de App Stores. Zodoende blijft het een dood ecosysteem.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:27 schreef -0- het volgende:
Wat een gejank over de hoeveelheid apps die beschikbaar is voor Windows Phone. Kan mij het boeien dat ik uit slechts twee zaklamp apps kan kiezen in plaats van 52. Alle grote apps zijn gewoon verkrijgbaar, behalve wat games misschien.
Nee dank je.quote:
Hier moest ik even glimlachen. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een iPhone, net als mijn zusje.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Jullie onderschatten het belang van apps. Het gaat er niet zozeer om uit hoeveel zaklampen je gaat kiezen, het gaat erom dat Windows Phone als platform klaarblijkelijk niet interessant is. Dit betekent dat veel apps pas heel laat of niet naar Windows Phone komen. Er is geen 'buzz' rondom het ecosysteem zoals bij iOS en in mindere mate Android wel het geval is. Het resultaat is dat mensen die dit belangrijk vinden geen WP-toestel nemen. Windows Phone moet het dus doen met 50+'ers of kinderen als doelgroep, en die geven weinig geld uit in de App Stores. Zodoende blijft het een dood ecosysteem.
Volledig mee eens. Een platform met minder dan 5% marktaandeel is niet aantrekkelijk genoeg. En dus komt de 46e zaklamp er niet, maar ook duizend andere applicaties waar je er ongetwijfeld minstens 950 nooit van zou gebruiken. Het probleem ontstaat in die overige 50.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Jullie onderschatten het belang van apps. Het gaat er niet zozeer om uit hoeveel zaklampen je gaat kiezen, het gaat erom dat Windows Phone als platform klaarblijkelijk niet interessant is. Dit betekent dat veel apps pas heel laat of niet naar Windows Phone komen. Er is geen 'buzz' rondom het ecosysteem zoals bij iOS en in mindere mate Android wel het geval is. Het resultaat is dat mensen die dit belangrijk vinden geen WP-toestel nemen. Windows Phone moet het dus doen met 50+'ers of kinderen als doelgroep, en die geven weinig geld uit in de App Stores. Zodoende blijft het een dood ecosysteem.
Snap je niet wat het woord doelgroep betekent?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier moest ik even glimlachen. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een iPhone, net als mijn zusje.
Ja, dus? Het één sluit het ander niet uit hè. De iPhone is een massaproduct die door alle lagen van de bevolking wordt geconsumeerd.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier moest ik even glimlachen. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een iPhone, net als mijn zusje.
Jawel, maar ik vind het wel ironisch dat een Appleliefhebber min of meer beweert dat WP iets voor bejaarden en kinderen is.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Snap je niet wat het woord doelgroep betekent?
Dat is het ook in die zin dat het (op dit moment) niet 'hip' genoeg is voor jongeren. Apple is dat wel, hoewel het óók veel gebruikt wordt door volwassenen.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vind het wel ironisch dat een Appleliefhebber min of meer beweert dat WP iets voor bejaarden en kinderen is.
Dat is alleen ironisch als je niet weet waar je over praat.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vind het wel ironisch dat een Appleliefhebber min of meer beweert dat WP iets voor bejaarden en kinderen is.
Dat dus.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is het ook in die zin dat het (op dit moment) niet 'hip' genoeg is voor jongeren. Apple is dat wel, hoewel het óók veel gebruikt wordt door volwassenen.
Ik ben wel benieuwd welke apps die jij of TC03 gebruikt niet beschikbaar zijn voor WP. Ik kan alleen Instagram noemen als populair programma.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is het ook in die zin dat het (op dit moment) niet 'hip' genoeg is voor jongeren. Apple is dat wel, hoewel het óók veel gebruikt wordt door volwassenen.
Ik heb geen Windows Phone, dus ik kan het niet controleren, maar ik gebruik (bijvoorbeeld) widgets, launchers, festivalapps, verschillende settings managers, een toetsenbord, TeamApp, waarvan ik betwijfel of ze op Windows bestaan, laat staan of die net zo goed aansluiten op mijn behoeftes als de versies die ik nu gebruik. En dan heb ik alle spellen weggelaten.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke apps die jij of TC03 gebruikt niet beschikbaar zijn voor WP. Ik kan alleen Instagram noemen als populair programma.
Alle apps van Google bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke apps die jij of TC03 gebruikt niet beschikbaar zijn voor WP. Ik kan alleen Instagram noemen als populair programma.
Widget e.d. zou ik inderdaad ook missen op WP8, maar voor veel apps is wel een alternatief. Ik persoonlijk zie de meerwaarde van een miljoen beschikbare apps niet zo - 95 procent is toch bagger - maar ik ben dan ook geen zware gebruiker.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen Windows Phone, dus ik kan het niet controleren, maar ik gebruik (bijvoorbeeld) widgets, launchers, festivalapps, verschillende settings managers, een toetsenbord, TeamApp, waarvan ik betwijfel of ze op Windows bestaan, laat staan of die net zo goed aansluiten op mijn behoeftes als de versies die ik nu gebruik. En dan heb ik alle spellen weggelaten.
Volgens mij zijn die gewoon beschikbaar? Alleen Maps niet, maar Nokia Maps is voor zover ik weet een volwaardig alternatief (met gratis offline navigatie!).quote:Op woensdag 4 september 2013 12:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alle apps van Google bijvoorbeeld.
Maar nogmaals, het gaat er niet om wat er wel of niet beschikbaar is, het gaat er ook om dat áls er een nieuwe handige app komt, het waarschijnlijk maanden duurt voortdat WP ook een keertje aansluit.
Dus Google Drive en Gmail zijn beschikbaar?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die gewoon beschikbaar? Alleen Maps niet, maar Nokia Maps is voor zover ik weet een volwaardig alternatief (met gratis offline navigatie!).
Gmail kan gewoon in je standaard mailapp voor zover ik weet. Dat kon in WP7 in ieder geval wel. Drive kun je gebruiken via een omweg, maar Skydrive is geïntegreerd in het systeem.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus Google Drive en Gmail zijn beschikbaar?
Ja ok maar ik gebruik geen Skydrive. En Gmail in de standaard mailapp is EOL aangezien Google de Exchange-support halt toe heeft gezegd, waardoor je geen push mail meer hebt.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gmail kan gewoon in je standaard mailapp voor zover ik weet. Dat kon in WP7 in ieder geval wel. Drive kun je gebruiken via een omweg, maar Skydrive is geïntegreerd in het systeem.
Volgens mij werkt het gewoon, maar er zijn ook Gmail-apps.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja ok maar ik gebruik geen Skydrive. En Gmail in de standaard mailapp is EOL aangezien Google de Exchange-support halt toe heeft gezegd, waardoor je geen push mail meer hebt.
Alsof je dat nog nodig hebt met de supernavigatie van Nokia. Echt alles staat er in en het is ook erg accuraat allemaal en met offline kaarten.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:15 schreef Sloggi het volgende:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/search?q=travel+guide
Vergeet youtube een google now nietquote:Op woensdag 4 september 2013 12:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus Google Drive en Gmail zijn beschikbaar?
Een reisgids is iets anders dan een navigatie-app.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Alsof je dat nog nodig hebt met de supernavigatie van Nokia. Echt alles staat er in en het is ook erg accuraat allemaal en met offline kaarten.
Youtube werkt gewoon op WP en Google Now is een 'unique selling point' van Android. Telt niet echt mee als je de appstore van WP vergelijkt met Android en Apple.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vergeet youtube een google now niet
Als het erom gaat of je zonder kunt wordt er geen enkele smartphone meer verkocht, en al helemaal geen Eppel.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:37 schreef remlof het volgende:
Ja want Google Now kan je echt niet zonder
Het sloeg op dat 'unique selling point'quote:Op woensdag 4 september 2013 17:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als het erom gaat of je zonder kunt wordt er geen enkele smartphone meer verkocht, en al helemaal geen Eppel.
Blijkbaar zijn er mensen die Now belangrijk vinden in een telefoon (al kan ik me lastig voorstellen waarom). Je toevoeging dat je niet zonder kunt is dan nogal nutteloos.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Het sloeg op dat 'unique selling point'
Ik beweer toch ook niet dat je niet zonder kunt. Ik beweer dat alleen Androidtelefoons Google Now hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Het sloeg op dat 'unique selling point'
EOL? Wat is dat?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja ok maar ik gebruik geen Skydrive. En Gmail in de standaard mailapp is EOL aangezien Google de Exchange-support halt toe heeft gezegd, waardoor je geen push mail meer hebt.
Cloudservice met 2 gig online die je er gratis bij krijgt. Je bestanden zijn zo op al je Windows 8 apparaten te openen.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:23 schreef ArnosL het volgende:
[..]
EOL? Wat is dat?
Ik weet wel dat de standaard mail app van WP8 vanmiddag nog mail binnen heeft gehaald van m'n gmail account
Google Now is een onderdeel van Google Search en is ook beschikbaar op iOS.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik beweer toch ook niet dat je niet zonder kunt. Ik beweer dat alleen Androidtelefoons Google Now hebben.
Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Google Now is een onderdeel van Google Search en is ook beschikbaar op iOS.
https://itunes.apple.com/us/app/google-search/id284815942?mt=8.
Simpel mannetje die ZarGon..quote:Op woensdag 4 september 2013 09:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Je laatste zin samen met 'heb je ook niet gedaan'.. echt zo'n sneer van stil maar... je walgelijke ego druipt er van af.. maar het kan zijn dat je dat zelf niet door hebt hoor.. neem het jezelf niet kwalijk.
En je schermredenatie slaat nog steeds nergens op.. groter is niet beter.. dat probeer je nu te verhullen in een nietszeggend antwoord.
De SGS4 blijft op vele fronten hardwarematig beter dan de Lumia 1020.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Simpel mannetje die ZarGon..
Dat sowieso, valt ook niets aan te ontkennen. Ik zou wel graag een HTC One willen met WP8 en de app-ondersteuning van Nokia. Dat zou de perfecte telefoon zijn voor mijquote:Op woensdag 4 september 2013 19:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
De SGS4 blijft op vele fronten hardwarematig beter dan de Lumia 1020.. Mooi dat we het eens zijn dat de hardware van Nokia niet veel beter is en zelfs zwakker is.
Kusjekroel..
Zo gewoon is dat niet. Microsoft en Google liggen al tijden in de clinch over de native WP youtube app. Google ontwikkelt geen apps voor WP omdat er amper gebruikers zijn en daarom heeft MS z'n eigen youtube app ontwikkeld. Het probleem is dat MS willens en wetens niet aan de eisen van Google wil voldoen waardoor Google de app geblokkeerd heeft.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Youtube werkt gewoon op WP en Google Now is een 'unique selling point' van Android. Telt niet echt mee als je de appstore van WP vergelijkt met Android en Apple.
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zo gewoon is dat niet. Microsoft en Google liggen al tijden in de clinch over de native WP youtube app. Google ontwikkelt geen apps voor WP omdat er amper gebruikers zijn en daarom heeft MS z'n eigen youtube app ontwikkeld. Het probleem is dat MS willens en wetens niet aan de eisen van Google wil voldoen waardoor Google de app geblokkeerd heeft.
Gast, jouw vergelijkingen slaan gewoon nergens op. En niets geen kusjekroel achterlijke homo.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
De SGS4 blijft op vele fronten hardwarematig beter dan de Lumia 1020.. Mooi dat we het eens zijn dat de hardware van Nokia niet veel beter is en zelfs zwakker is.
Kusjekroel..
Google doet dat omdat ze niet om zo'n grote markt als iOS heen kunnen, dan zouden ze te veel gebruikers mislopen. WP is nog niet groot en dat is wat makkelijker te negeren. Tevens proberen ze op deze manier mensen die twijfelen tussen WP en Android naar Android te trekken.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zo gewoon is dat niet. Microsoft en Google liggen al tijden in de clinch over de native WP youtube app. Google ontwikkelt geen apps voor WP omdat er amper gebruikers zijn en daarom heeft MS z'n eigen youtube app ontwikkeld. Het probleem is dat MS willens en wetens niet aan de eisen van Google wil voldoen waardoor Google de app geblokkeerd heeft.
Software, geen hardware.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gast, jouw vergelijkingen slaan gewoon nergens op. En niets geen kusjekroel achterlijke homo.
Já een octacore is in theorie 4x zoveel als een dual core. Toch loopt een Lumia veel soepeler dan een SG4, daarom is de vergelijking gewoon krom.
Groter scherm heb ik laten vallen; hogere resolutie en hogere ppi blijft staan (omdat hardware).quote:Een groter scherm IS NIET BETER. Een hogere resolutie boven een x aantal ppi maakt geen RUK uit en kost alleen maar meer reken kracht voor de pixels.
Mooi, de gpu van een SGS4 is ook sterker.quote:Een adreno 320 IS beter dan een een 220 MAAR een s4 heeft dermate meer pixels dat het geen kloten uitmaakt.
Je vergeet nog te reageren op je andere uitspraken over het aantal apps en marktaandeel.quote:Maar jij kan met je grote ego echt niet langs jouw eigen achterlijke vergelijking kijken en dat is echt verdomde triest.
Google zegt het zelf:quote:
quote:Op woensdag 4 september 2013 19:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Google zegt het zelf:
"We are very careful about where we invest and will go where the users are but they are not on Windows Phone or Windows 8."
http://www.theverge.com/2(...)o-plans-windows-apps
Dit dus. WP is gewoon een concurrent en Google zou wel gek zijn om de concurrentie sterker te maken. Dat doen ze dus ook niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Google doet dat omdat ze niet om zo'n grote markt als iOS heen kunnen, dan zouden ze te veel gebruikers mislopen. WP is nog niet groot en dat is wat makkelijker te negeren. Tevens proberen ze op deze manier mensen die twijfelen tussen WP en Android naar Android te trekken.
Ik vergeet helemaal niets, ik ga er gewoon niet op in.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Software, geen hardware.
Mooi dat je toegeeft dat de cpu van de SGS4 sterker is.
[..]
Groter scherm heb ik laten vallen; hogere resolutie en hogere ppi blijft staan (omdat hardware).
[..]
Mooi, de gpu van een SGS4 is ook sterker.
Dus: SGS4 heeft een beter scherm, een hogere resolutie, een sterkere cpu en betere gpu.
Dus dus: De hardware van Nokia is niet veel beter, maar juist zwakker.
[..]
Je vergeet nog te reageren op je andere uitspraken over het aantal apps en marktaandeel.
Kusje..
Jeetje, wat ben jij een egoïst zeg. Jouw kennis niet met mij delen, mensonterend dit!quote:Op woensdag 4 september 2013 20:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik vergeet helemaal niets, ik ga er gewoon niet op in.
Die arrogantie.. jezus.
Dat ik niet in wil gaan op jouw argumenten betekent niet dat ik het er mee eens ben. Integendeel.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:29 schreef zarGon het volgende:
p ingaat zijn we het bij dezen eens dat de groei van het aantal apps relatief gezien sneller dan iOS, maar trager dan Android is. Absoluut gezien lopen ze nog hopeloos achter, duurt nog wel even totdat ze de 250.000 halen, laat staan een miljoen.
Ik zie je argumenten graag tegemoet. Tot nu toe heb je geen enkele bewering met een argument of bron ondersteund.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat ik niet in wil gaan op jouw argumenten betekent niet dat ik het er mee eens ben. Integendeel.
Ja. Ik ga ook niet ontkennen dat de wereld rond is ofzo.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:36 schreef zarGon het volgende:
En we zijn het toch wel eens dat SGS4 qua hardware beter is dan de Nokia Lumia 1020 eh?.
Nah, meer geïrriteerd dat ik zulke domme mensen op de wereld rondlopen als Zargonquote:
Woei!quote:Op woensdag 4 september 2013 20:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja. Ik ga ook niet ontkennen dat de wereld rond is ofzo.
Je vraagt nu iets wat empirisch toetsbaar is.. 2+2 =4 (daargelaten dat 2+2 ook 5 kan zijn ivm siginificantie).
Dat is subjectief, zowel Android als WP hebben hun sterke punten en tekortkomingen. Welke beter is hangt dus af van de gebruiker, er is geen duidelijke winnaar op te noemen.quote:Maar qua merkbare hardware (door de software, maar ook door prioriteiten) is de Lumia 1020 beter.
Deze domme zarGon heeft zonder te schelden en door argumenten te gebruiken de almachtige Boterbartje overtuigd van zijn gelijk.quote:[..]
Nah, meer geïrriteerd dat ik zulke domme mensen op de wereld rondlopen als Zargon
Dat is te merken, je gaat helemaal door het lint. Gaat het wel een beetje? Moet ik mij zorgen maken? Het is ook wat, heh? Als ze negatief praten over een merk waar je achter staat.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:41 schreef Boterbartje het volgende:
Nah, meer geïrriteerd dat ik zulke domme mensen op de wereld rondlopen als Zargon
Nietwaar, ik geef jou helemaal geen gelijk op al jouw achterlijke argumenten over de meest kromme vergelijkingen enz enz. Ik zeg alleen dat jij gelijk hebt op iets wat waarneembaar is. Een speedboot met 140 pk heeft meer dan een standaard polo. Maar jij vergelijkt hier pk met koppel, water met melk.. lekker krom. En daarom ben jij een domme arrogante mongool.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Woei!.
[..]
Dat is subjectief, zowel Android als WP hebben hun sterke punten en tekortkomingen. Welke beter is hangt dus af van de gebruiker, er is geen duidelijke winnaar op te noemen.
[..]
Deze domme zarGon heeft zonder te schelden en door argumenten te gebruiken de almachtige Boterbartje overtuigd van zijn gelijk.
Whoop whoop.
Oh.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nietwaar, ik geef jou helemaal geen gelijk op al jouw achterlijke argumenten over de meest kromme vergelijkingen enz enz. Ik zeg alleen dat jij gelijk hebt op iets wat waarneembaar is. Een speedboot met 140 pk heeft meer dan een standaard polo. Maar jij vergelijkt hier pk met koppel, water met melk.. lekker krom. En daarom ben jij een domme arrogante mongool.
Even nogmaals:quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:51 schreef Boterbartje het volgende:
Mooie gefundeerd. Dikke pluim!
Aantal apps neemt harder toe dan bij Apple en Android, marktaandeel neemt harder toe dan voornoemde én de top apps zijn bijna allemaal beschikbaar.
De hardware is veel beter, de Nokia apps zoals HERE zijn veeeeeeeel beter en MS blijft tenminste lang ondersteunen en updaten.
DUN DUN DUNquote:De hardware is veel beter
quote:Op woensdag 4 september 2013 20:36 schreef zarGon het volgende:
En we zijn het toch wel eens dat SGS4 qua hardware beter is dan de Nokia Lumia 1020 eh?.
quote:
Nou, laat jou argumenten eens horen. Argumenten waaruit blijkt dat de huidige Nokia's de betere hardware hebben. Niet de software, niet de combinatie van hard- en software. Alleen de hardware.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nietwaar, ik geef jouw helemaal geen gelijk op al jouw achterlijke argumenten over de meest kromme vergelijkingen enz enz.
En juist precies hierom ben ik de discussie aangegaan over de hardware; hardware is tastbaar en kun je dus daadwerkelijk objectieve conclusies trekken. Dit in tegenstelling tot software, iets wat jij af en toe meeneemt in je post.quote:Ik zeg alleen dat jij gelijk hebt op iets wat waarneembaar is.
Precies, een SGS4 is hardwarematig beter dan de Lumia 1020.quote:Een speedboot met 140 pk heeft meer dan een standaard polo.
Nee, dat is dus precies wat jij doet.quote:Maar jij vergelijkt hier pk met koppel, water met melk.. lekker krom.
Dus niet.quote:
Ik zie je nog steeds mijn argumenten niet weerleggen.quote:En daarom ben jij een domme arrogante mongool.
Eens, het is alleen ook nog eens zo. Daarbij is hardware meer dan specs geilen, maar dat snapt zargon niet. Want specs, daar is android zeker wel goed in. Misschien omdat het ook zo resource behoevend is..quote:Op woensdag 4 september 2013 23:09 schreef Sloggi het volgende:
Het punt dat Boterbartje als een ware zolderkamerautist probeert te maken is dat hardware op zich niet zoveel zegt. Het gaat erom op welke manier de hardware wordt ingezet door de software. Misschien gebeurt dat wel heel efficiënt bij WP8 / Lumia 1020, waardoor hij alsnog sneller is dan de SG4.
Wat overigens niet zo is, maar het gaat om het punt dat gemaakt wordt.
Dat is dus niet wat er in zijn post staat. Wat er in jouw post staat spreek ik dan ook niet tegen; niet alleen lijkt WP daar beter in te zijn dan Android, iOS op dat punt enorm sterk.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:09 schreef Sloggi het volgende:
Het punt dat Boterbartje als een ware zolderkamerautist probeert te maken is dat hardware op zich niet zoveel zegt. Het gaat erom op welke manier de hardware wordt ingezet door de software. Misschien gebeurt dat wel heel efficiënt bij WP8 / Lumia 1020, waardoor hij alsnog sneller is dan de SG4.
Wat overigens niet zo is, maar het gaat om het punt dat gemaakt wordt.
Eens, het is alleen ook nog eens zo.[/q] Dat stond niet in je post. En ik heb zoiets nooit tegengesproken.quote:
Dat weet je niet, want daar heb ik geen enkele mededeling over gedaan. Jij daarentegen beweerde dat Nokia veel betere hardware had, maar dat is ondertussen zelfs door jou tegengesproken.quote:Daarbij is hardware meer dan specs geilen, maar dat snapt zargon niet.
Mooi, want wat specs (hardware) betreft doet Android beter dan zowel iOS als WP. Alleen zegt dat in de praktijk niet alles. De zwakkere iPhone (een jaar oud nu?) kan Android nog steeds goed bijbenen.quote:Want specs, daar is android zeker wel goed in. Misschien omdat het ook zo resource behoevend is..
En dat hangt dus los van de hardware zelf, dan komt software om de hoek kijken. En laat het nou net zo zijn dat ik software en hardware de hele tijd los van elkaar heb gezien.quote:desalniettemin maakt het wel beter gebruik van hardware dan android
Deze mod is de hele tijd netjes gebleven en heeft constant met argumenten zijn beweringen ondersteund.quote:
Ik ben on-topic, er is een discussie ontstaan over de hardware van Nokia; en laat dat nou net hetgeen zijn wat Microsoft heeft overgenomen.quote:en niet gewoon ontopic gaat
Pak eens een lumia 520 met oude dualcore snapdragon. Als een zonnetje.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:31 schreef Igen het volgende:
een budget Android-toestel gehad, en scrollen in een webpagina was voldoende om alle achtergrondtaken (muziek bijv.) te onderbreken. En dan nog ging de beeldopbouw niet vloeiend. Blijkbaar is Android ontzettend veeleisend qua har
Welk toestel?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:31 schreef Igen het volgende:
Waar is dat geilen op hardware-specs goed voor?
Ik heb onlangs twee dagen een budget Android-toestel gehad, en scrollen in een webpagina was voldoende om alle achtergrondtaken (muziek bijv.) te onderbreken. En dan nog ging de beeldopbouw niet vloeiend. Blijkbaar is Android ontzettend veeleisend qua hardware, veel meer dan iOS of WP. Dus wat heb je dan aan al die rekenkracht? Het is appels met peren vergelijken.
Maakt niet uit, alles was niet high-end is op Android draait gewoon slecht.quote:
Klopt, daarom draai ik ook Jelly Bean op mijn bijna vier jaar oude Desire.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maakt niet uit, alles was niet high-end is op Android draait gewoon slecht.
Gelukkig mag ik dat bepalen, en dat schelden van je maakt je argumenten nou niet echt sterker.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:13 schreef Boterbartje het volgende:
mod die hele topic verneukt... en niet gewoon ontopic gaat
Maakt wel uit, een budgettoestel uit 2011 heeft slechtere specs dan eentje uit 2013.quote:Op donderdag 5 september 2013 00:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maakt niet uit, alles was niet high-end is op Android draait gewoon slecht.
Waarschijnlijk nog op zichzelf gestemd ookquote:Op donderdag 5 september 2013 00:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gelukkig mag ik dat bepalen, en dat schelden van je maakt je argumenten nou niet echt sterker.
Je zou zelfs kunnen stellen dat het een topic verneukt.
Plus zG is #winning in de poll.
Sorry maar je weet dat een 510 op Windows Phone 7 series draait en een 520 op WP8? Dat dit 2 verschillende kernels zijn en absoluut niet te vergelijken zijn zoals je dat wel bij android 2.2 en 2.3 zou kunnen doen?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maakt wel uit, een budgettoestel uit 2011 heeft slechtere specs dan eentje uit 2013.
Hell, het verschil tussen Lumia 510 (nov 2012) en Lumia 520 (apr 2013) is al enorm. Durf je een 510 ook aan te raden?
Aan alle lezers van dit topic:quote:Op donderdag 5 september 2013 00:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nog op zichzelf gestemd ookOch, zo'n ventje kun je niet serieus nemen..
- beiden zijn bugettoestellenquote:Op donderdag 5 september 2013 00:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sorry maar je weet dat een 510 op Windows Phone 7 series draait en een 520 op WP8? Dat dit 2 verschillende kernels zijn en absoluut niet te vergelijken zijn zoals je dat wel bij android 2.2 en 2.3 zou kunnen doen?
Nee hoor, zowel de Lumia 510 als de 520 zijn budgettoestellen.quote:Lekker weer hoor, die scheve vergelijkingen__!! jezus, ben je nou echt zo dom?
En welke Android-toestellen of -versies vergelijk je hier precies?quote:Maar desalniettemin zal een 510 v.s. 520 beter uit de bus komen dan een oude android v.s nieuwe android.
Precies, WP 7 is beperkt.quote:Omdat WinPho7 al een hele stabiele basis had, erg vloeiend was, alleen té beperkt.
Daarom ook de vraag welk toestel, er zit verschil tussen een GB-budgettoestel en een JB-budgettoestel.quote:Vandaar ook Windows Phone8.
Ja, en laat nou net die beperkingen zo beperkend zijn dat je niets hebt aan die stabiele en snelle boterham met pindakaas hebt, je kunt er weinig mee.quote:Maar buiten die beperkignen van wp7 om is dat OS zo stabiel en snel als een boterham met pindakaas.
En jij bent een mod?quote:Op donderdag 5 september 2013 00:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aan alle lezers van dit topic:
Zo, dames en heren, nu jullie alle posts aandachtig door hebt gelezen wil ik u iets vragen: Zou u met een post willen aangeven wie u de winnaar uit de discussie vindt tussen Boterbartje en zarGon? Alleen de username post is genoeg.
Zo'n moderne Huawei (met Android 4.1) waar je alleen positieve recensies over vindt. Blijkbaar zijn Android-recensenten bijzonder weinig kritisch. De mensen die het als eerste smartphone kopen weten misschien ook niet beter.quote:
Ik leg net uit waarom de vergelijking krom is en jij komt met 'net maakt het toestel nog niet uit volgens jou'.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
- beiden zijn bugettoestellen
- net maakte het toestel nog niet uit volgens jou (en daarmee het jaartal ook niet)
- gok eens welke versie er van Android te vinden is op de oude bugettoestellen (hence mijn gerichte vraag aan Igen)
[..]
Nee hoor, zowel de Lumia 510 als de 520 zijn budgettoestellen.
Net zoals je een Android 2.3-budgettoestel met een Android 4.0-budgettoestel kunt vergelijken, kun je ook een WP 7- en een WP 8-budgettoestel vergelijken.
[..]
En welke Android-toestellen of -versies vergelijk je hier precies?
[..]
Precies, WP 7 is beperkt.
En dan komen we aan bij jou eerdere punt: langere support. Een WP-toestel uit de tweede helft van 2012 heeft geen ondersteuning meer in 2013.
[..]
Daarom ook de vraag welk toestel, er zit verschil tussen een GB-budgettoestel en een JB-budgettoestel.
[..]
Ja, en laat nou net die beperkingen zo beperkend zijn dat je niets hebt aan die stabiele en snelle boterham met pindakaas hebt, je kunt er weinig mee.
Dat bedoel ik; die flitser wist je van te voren maar hij draait wél hartstikke soepel, net als de high-end toestellen. Dat zie je een android toestel niet doen hoor, lag lag lag. Daarbij krijg je met jouw 520 elke keer de GDR updates, de 8.1 updates terwijl de android toestellen vaak als met een verouderde versie uitkomen en niet eens een update krijgenquote:Op donderdag 5 september 2013 07:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo'n moderne Huawei (met Android 4.1) waar je alleen positieve recensies over vindt. Blijkbaar zijn Android-recensenten bijzonder weinig kritisch. De mensen die het als eerste smartphone kopen weten misschien ook niet beter.
Ik heb nu een Lumia 520. Ook niet perfect (geen flitser, niet zo veel apps) maar ondanks dat het een budgettoestel is werkt 'ie net zo snel als de iPod Touch die ik hiervoor had.
Ik heb alleen ervaring met WP7, dus ik geef toe dat mijn mening niet meer relevant kan zijn (hoewel WP8 volgens mij hetzelfde werkt), maar here goes.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:07 schreef Igen het volgende:
De multitasking in iOS en WP is toch vergelijkbaar?
Afijn, verder ben ik het wel met je eens. Maar ja, een iPhone met de zekerheid van minstens 2 jaar ondersteuning kost het vierdubbele van een goedkoop WP- of Androidtoestel.
wat heb je dan nog meer nodig dan 'een heel goed OS' ?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Verder heb je wel gelijk dat het voor budget telefoons een heel goed OS is. Maar meer ook niet imho.
http://www.theverge.com/2013/7/24/4550342/nokia-lumia-1020-reviewquote:I’m still so reliant on Google services both personally and professionally that Windows Phone remains something of a non-starter. But if I could do it all over again, I might choose Microsoft — the Outlook / Office / SkyDrive trio is seriously compelling, and in that universe Windows Phone 8 is a neatly integrated, useful tool. It just really, really needs more great third-party apps, and fewer cheap forgeries.
De bediening van de multitasking werkt in WP idd een beetje apart. Vooral ook dat het terug-bladeren op webpagina's ook nog eens aan dit mechanisme is gekoppeld. Maar technisch werkt het multitasken prima. Ik kan bijvoorbeeld internetradio luisteren en tegelijk wat anders doen, op dat Android-toestel in dezelfde prijsklasse was dat volstrekt onmogelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring met WP7, dus ik geef toe dat mijn mening niet meer relevant kan zijn (hoewel WP8 volgens mij hetzelfde werkt), maar here goes.
1.
2.
3.
Maar ook pas sinds iOS 5, wat nog geen jaar geleden is uitgebracht. Tja, Rome was ook niet in één dag gebouwd.quote:4. Push notifications in WP zijn zinloos vanwege het gebrek aan een notificatiecentrum (semi-gerelateerd aan multitasking). iOS heeft een geweldig notificatiecentrum.
iOS 5 is in oktober 2011 uitgebracht. We zijn nu alweer 2 jaar verder. Microsoft loopt met dat soort dingen zo erg achter. WP is ondertussen alweer bijna 3 jaar oud, en ze spelen nog steeds catch-up. Android en iOS hebben de afgelopen 3 jaar grotere sprongen gemaakt dan Microsoft. De ontwikkeling gaat tergend langzaam, en daar klaagde Nokia ook over.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:18 schreef Igen het volgende:
[..]
De bediening van de multitasking werkt in WP idd een beetje apart. Vooral ook dat het terug-bladeren op webpagina's ook nog eens aan dit mechanisme is gekoppeld. Maar technisch werkt het multitasken prima. Ik kan bijvoorbeeld internetradio luisteren en tegelijk wat anders doen, op dat Android-toestel in dezelfde prijsklasse was dat volstrekt onmogelijk.
Die harde limiet van 5 apps is er in WP8 trouwens niet (meer).
[..]
Maar ook pas sinds iOS 5, wat nog geen jaar geleden is uitgebracht. Tja, Rome was ook niet in één dag gebouwd.
Ik vind het geen heel goed OS, ik vind het voor budget telefoons een heel goed OS, omdat het erg goed draait op budget telefoons, zonder concessies. Voor hogere prijsklasses vind ik het OS functioneel te beperkt.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:56 schreef andreas612 het volgende:
[..]
wat heb je dan nog meer nodig dan 'een heel goed OS' ?
Ik kan me zo voorstellen dat het ook niet zo handig was om eerst met WP7 een nieuwe UI uit te rollen die niet compatible was met eerdere Windows Mobile apps, en dan met WP8 pas te switchen naar een nieuwe kernel. Ze hebben vast een hoop dubbel werk gedaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
iOS 5 is in oktober 2011 uitgebracht. We zijn nu alweer 2 jaar verder. Microsoft loopt met dat soort dingen zo erg achter. WP is ondertussen alweer bijna 3 jaar oud, en ze spelen nog steeds catch-up. Android en iOS hebben de afgelopen 3 jaar grotere sprongen gemaakt dan Microsoft. De ontwikkeling gaat tergend langzaam, en daar klaagde Nokia ook over.
Dan zou ik straks waarschijnlijk idd voor een iPhone 5c gaan.quote:Je hebt trouwens wel gelijk dat jouw toestel beter is dan een Android-toestel van dezelfde prijsklasse, maar zodra je meer dan ¤300 gaat uitgeven hoef je WP m.i. niet meer te overwegen.
Er gaan al een jaar geruchten over een notificatiecentrum. Apple kon zich een trage ontwikkelingscyclus veroorloven omdat ze een groot marktaandeel hadden. WP moet de concurrentie inhalen en dus 3x zo snel ontwikkelen als de concurrentie, maar in plaats daar van zijn ze juist langzamer.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat het ook niet zo handig was om eerst met WP7 een nieuwe UI uit te rollen die niet compatible was met eerdere Windows Mobile apps, en dan met WP8 pas te switchen naar een nieuwe kernel. Ze hebben vast een hoop dubbel werk gedaan.
Een notificatiecentrum schijnt wel aan gewerkt te worden, dat is goed nieuws, aan de andere kant wordt de 'Amber' update dan weer best langzaam uitgerold...
Het is ook eerder andersom, de veiligheidsproblemen zijn een gevolg van de populariteit. Hoewel iOS vanwege het gesloten karakter en de gecontroleerde App Store geen veiligheidsproblemen kent.quote:[..]
Dan zou ik straks waarschijnlijk idd voor een iPhone 5c gaan.
Android heeft immers ook nog de beveiligingsproblemen. Samsung gaat nu standaard alle Android-telefoons van een virusscanner voorzien; als je pakweg Chinees of Japans wil typen dan moet je een third-party-invoermethode installeren, waarbij er geen certificatie is en Google je waarschuwt (zelfs bij hun eigen invoermethoden!) dat het een trojaans paard kan zijn wat je pincodes afluistert.
Maar goed, de enorme veiligheidsproblemen bij Windows op de desktop zijn ook nooit echt een serieuze bedreiging voor de populariteit van het platform geweest.
Hindi: https://play.google.com/s(...)ps.inputmethod.hindiquote:Op donderdag 5 september 2013 11:00 schreef Igen het volgende:
als je pakweg Chinees of Japans wil typen dan moet je een third-party-invoermethode installeren
Ja. Maar ook als je die wil installeren krijg je een waarschuwing dat het een trojaans paard zou kunnen zijn dat al je wachtwoorden en pincodes afluistert.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hindi: https://play.google.com/s(...)ps.inputmethod.hindi
Japans: https://play.google.com/s(...)inputmethod.japanese
Koreaans: https://play.google.com/s(...)d.inputmethod.korean
Chinees: https://play.google.com/s(...)d.inputmethod.pinyin
Allemaal van Google zelf.
Dat valt best mee aangezien MS strenge hardware-eisen stelt aan een ieder die het OS in licentie wil nemen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:57 schreef raptorix het volgende:
Ze hadden dit eerder moeten doen, en dan exclusief eigen devices moeten uitgeven, nu heb je weer enorme last van fragmentatie.
Punt 2 en 3 zijn niet meer van toepassing bij wp8 en de rest is onder weg.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring met WP7, dus ik geef toe dat mijn mening niet meer relevant kan zijn (hoewel WP8 volgens mij hetzelfde werkt), maar here goes.
1. Fast-app switching werkt voor geen meter. Als ik de backknop ingedrukt houd en een app open, dan geeft dat niet hetzelfde resultaat als dat ik de app open vanaf het homescreen. Via het multitasking scherm gaat de app netjes verder waar ik gebleven was, via het homescreen start de app opnieuw op. Wut? Zo onlogisch. In iOS maakt het niet uit of je een app opent via het homescreen of via multitasking, het resultaat is altijd hetzelfde.
2. De backknop werkt op OS-niveau, niet op app-niveau. Dit betekent bijv. dat als ik in Whatsapp terug wil naar mijn contactenlijst, ik de app via het homescreen opnieuw zal moeten opstarten omdat ik via de backknop terugga naar waar ik vandaan kwam (een andere app). Er is geen andere mogelijkheid om terug te gaan naar de contactenlijst van Whatsapp. In iOS is er geen backknop, dus is dit probleem er ook niet.
3. Er is een limiet van 5 apps die je via het multitaskingscherm kan benaderen. Bij iOS is er geen limiet.
4. Push notifications in WP zijn zinloos vanwege het gebrek aan een notificatiecentrum (semi-gerelateerd aan multitasking). iOS heeft een geweldig notificatiecentrum.
Ik was in ieder geval behoorlijk teleurgesteld en gefrustreerd door de brakke multitasking van WP7. In iOS werkt het wel gewoon zonder problemen.
Verder heb je wel gelijk dat het voor budget telefoons een heel goed OS is. Maar meer ook niet imho.
Kan je uitleggen hoe punt 2 niet meer van toepassing is? Ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Punt 2 en 3 zijn niet meer van toepassing bij wp8 en de rest is onder weg.
Punt 2 is nog wel van toepassing. Alleen niet (meer) op Whatsapp, die hebben hun app nu zo geprogrammeerd dat de terugknop en het opstarten vanaf het startscherm net zo werken als op Android. Maar dat is dus inconsistent met de rest van WP8.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe punt 2 niet meer van toepassing is? Ben benieuwd.
Nouja, als je alles van google hebt is Android ook een logischere keuze. Ik heb outlook, windows pc's en een Surface. Al mijn documenten en foto's op Skydrive dus ik zit ook wel in het ecosysteem wat dat betreft.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:09 schreef Sloggi het volgende:
Dit vat het probleem van WP8 en Nokia wel goed samen denk ik:
[..]
http://www.theverge.com/2013/7/24/4550342/nokia-lumia-1020-review
Ik kan van gesprek naar contacten met de backknop in whatsapp. De backknop werkt ook op appniveauquote:Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe punt 2 niet meer van toepassing is? Ben benieuwd.
Dit is niet waar. De api's zijn aangepast en elke gebruiker kan het gebruiken. Zo werkt het bijvoorbeeld ook in de 9292 app, ING app, twitter, facebook en die 4 zijn de enige apps die ik nu even snel heb geprobeerd.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Punt 2 is nog wel van toepassing. Alleen niet (meer) op Whatsapp, die hebben hun app nu zo geprogrammeerd dat de terugknop en het opstarten vanaf het startscherm net zo werken als op Android. Maar dat is dus inconsistent met de rest van WP8.
Interessant. Wist ik niet. Maar je hebt gelijk, voor ING wist ik het eigenlijk ook wel, en bijv de Mail-app werkt nu ook zo (heb het even getest).quote:Op donderdag 5 september 2013 14:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De api's zijn aangepast en elke gebruiker kan het gebruiken. Zo werkt het bijvoorbeeld ook in de 9292 app, ING app, twitter, facebook en die 4 zijn de enige apps die ik nu even snel heb geprobeerd.
dus 100% van deze kleine test werkt met backknop op appniveau ergo; dit is sinds wp8 veranderd
Doet de TS uiteindelijk toch echt zelf.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef popolon het volgende:
't Was te verwachten waar dit op zou uitdraaien, fanboys galore in een kneuzendiscussie.
Oh, van IE wist ik dan weer niet. Wat dat betreft is IE zelfs helemaal vaag omdat het een MS app is. Maar ik moet zeggen dat de werking van WP voor mij de beste is, natuurlijk ook vanwege gewenning nu. Wat dat betreft is android gewoon een zooitje.. en iOS komt er bij mij niet in.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Interessant. Wist ik niet. Maar je hebt gelijk, voor ING wist ik het eigenlijk ook wel, en bijv de Mail-app werkt nu ook zo (heb het even getest).
Maar het is ook weer niet universeel doorgevoerd. Internet Explorer gebruikt de terug-knop bijv. nog steeds op de 'oude' manier. Als je wat aan het browsen bent, even wat anders doet, en dan weer IE opent, en je drukt op de terug-knop, dan switch je terug naar de vorige app ipv. een pagina terug te bladeren.
Het werkt dus niet helemaal consistent en het is natuurlijk erg onhandig dat je per app moet gaan onthouden welk van beide functionaliteiten de terug-knop heeft. Ik kan er wel mee leven maar eigenlijk is het een dikke no-no.
De API van WP8 is dus zodanig aangepast dat de app kan bepalen op welk niveau de knop acteert? In dat geval is het verbeterd, maar imho nog steeds verwarrend. Het hele idee van een fysieke knop is volgens mij dat de werking altijd hetzelfde is, maar vooruit, het is een vooruitgang.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De api's zijn aangepast en elke gebruiker kan het gebruiken. Zo werkt het bijvoorbeeld ook in de 9292 app, ING app, twitter, facebook en die 4 zijn de enige apps die ik nu even snel heb geprobeerd.
dus 100% van deze kleine test werkt met backknop op appniveau ergo; dit is sinds wp8 veranderd
Het werkt in elk geval op appniveau in elke app die ik net even snel heb getestquote:Op donderdag 5 september 2013 14:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
De API van WP8 is dus zodanig aangepast dat de app kan bepalen op welk niveau de knop acteert? In dat geval is het verbeterd, maar imho nog steeds verwarrend. Het hele idee van een fysieke knop is volgens mij dat de werking altijd hetzelfde is, maar vooruit, het is een vooruitgang.
Stock Android is geweldig. Probleem is alleen dat iedere fabrikant er zijn eigen ding mee doet.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh, van IE wist ik dan weer niet. Wat dat betreft is IE zelfs helemaal vaag omdat het een MS app is. Maar ik moet zeggen dat de werking van WP voor mij de beste is, natuurlijk ook vanwege gewenning nu. Wat dat betreft is android gewoon een zooitje.. en iOS komt er bij mij niet in.
En de lumia's zijn gewoon de mooiste telefoons in mijn optiek
WP blijft groeien.quote:Record share for Windows phone
The latest smartphone sales data from Kantar Worldpanel ComTech, for the three months to July 2013, shows Windows Phone has posted its highest ever level of 8.2% across the five major European markets (UK, Germany, France, Italy and Spain), emerging as a key player in the smartphone race.
Terechtquote:
Je hebt toch een iPhone?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef popolon het volgende:
't Was te verwachten waar dit op zou uitdraaien, fanboys galore in een kneuzendiscussie.
Met 8.1 (notificatiecentrum, betere multitasking) zal WP definitief volwassen zijn. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen dan komen te liggen.quote:Op zondag 8 september 2013 22:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Terecht
Heb je de 1520 leaks gezien en nog beter: de GDR3 leak? En wat er allemaal in wp8,1 gaat komen? Het lijkt erop dat niet enkel het marktaandeel groeit, maar ook MS er vaart in zet
Wellicht, maar een notificatiecentrum en goede multitasking is iets dat de concurrentie al een aantal jaar heeft. En die zitten ook niet stil. De ontwikkeling is goed, maar ik denk dat het te langzaam gaat om echt de strijd aan te gaan met iOS en Android. WP is een beetje het eeuwige talent dat de belofte (nog) niet kan waarmaken. Als het over WP gaat, dan is er altijd wel iemand die op een naderende update wijst waarin toch echt meer features gaan komen. Altijd de toekomst, nooit het heden.quote:Op maandag 9 september 2013 10:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met 8.1 (notificatiecentrum, betere multitasking) zal WP definitief volwassen zijn. Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen dan komen te liggen.
De USP's zijn niet sterk genoeg.quote:Op maandag 9 september 2013 11:45 schreef Sloggi het volgende:
De noodzaak is er in principe ook niet vanwege de tiles. Probleem is alleen (geloof ik) dat je berichten niet op zou kunnen merken als je het programma waar je een bericht van hebt niet als tile hebt ingesteld.
Verder vind ik die tiles persoonlijk best slim bedacht; het is overzichtelijk, aanpasbaar én mooi. In Android is het óf minder mooi, óf minder overzichtelijk (je moet meer stappen zetten om bij een programma te komen). iOS vind ik dan weer wat saai (een home screen dat al zes jaar hetzelfde is!) maar erg overzichtelijk. WP heeft m.i. het beste van twee werelden.
Verder hebben de Nokia's een aantal goede (in zekere mate) 'unique selling points': gratis offline navigatie, draadloos opladen, ouderwetse Nokia-bouwkwaliteit.
De twee voornaamste punten die een echt succes voor WP in de weg staan zijn 1) het feit dat je, als je er alles uit wil halen, beter helemaal over kunt stappen op Microsoft services, en 2) het groeiende maar nog altijd beperkte ecosysteem.
Eén zal niet verholpen worden - je ziet wel dat erg veel mensen een WP als eerste mobieltje kopen, dus dat ondervangt dat probleem al voor een groep gebruikers - twee is afwachten. Feit is wel dat WP vooralsnog blijft groeien en in veel landen inmiddels een substantieel marktaandeel heeft.
1. Ja. Maar Google Maps is gewoon een ontzettend goed product waar eigenlijk niemand aan kan tippen. Ik bedoel te zeggen: gratis offline navigatie is zeker een voordeel, maar ik zou er Google Maps niet voor op willen geven.quote:Op maandag 9 september 2013 12:07 schreef Sloggi het volgende:
1. Onbekend maakt onbemind.
2. Draadloos laden is de toekomst, daar ben ik van overtuigd. Waarom zou je gaan pielen met zo'n kabeltje en snoer als je je telefoon gewoon ergens neer kan leggen en hij laadt zich op? De technologie kan nog beter maar is inmiddels meer dan bruikbaar. Nokia is wat dit betreft (samen met LG) een voorloper.
Juist vanwege de oneindig diepe zakken van Microsoft geef ik WP wel een kans, en dan kun je natuurlijk vanwege herkenbaarheid e.d. beter meteen het hele spectrum qua smartphones aanbieden.
1. Nokia maakt ook erg goede kaarten en heeft dus offline navigatie. Het is persoonlijk, maar voor mij is dit zeker een voordeel.quote:Op maandag 9 september 2013 12:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Ja. Maar Google Maps is gewoon een ontzettend goed product waar eigenlijk niemand aan kan tippen. Ik bedoel te zeggen: gratis offline navigatie is zeker een voordeel, maar ik zou er Google Maps niet voor op willen geven.
2. Ik weet wel één groot nadeel: als je telefoon ligt op te laden, kan je hem niet meer gebruiken. Alleen nuttig als je gaat slapen dus.
1. Nokia zal vast goede kaarten hebben, maar qua app en POI's is Google Maps gewoon ongeëvenaard.quote:Op maandag 9 september 2013 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1. Nokia maakt ook erg goede kaarten en heeft dus offline navigatie. Het is persoonlijk, maar voor mij is dit zeker een voordeel.
2. Je legt je telefoon binnen handbereik op je bureau en hij laadt op. Bovendien kun je hem gewoon gebruiken terwijl hij oplaadt:
Ik vraag me serieus af waarom ze dat nog niet hebben gedaan.quote:Op maandag 9 september 2013 12:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gewoon zéér agressief in de markt zetten.
Voor mij ook WP8...quote:Op maandag 9 september 2013 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1. Nokia maakt ook erg goede kaarten en heeft dus offline navigatie. Het is persoonlijk, maar voor mij is dit zeker een voordeel.
2. Je legt je telefoon binnen handbereik op je bureau en hij laadt op. Bovendien kun je hem gewoon gebruiken terwijl hij oplaadt:
Vanaf een bepaalde afstand wel, maar je kunt hem natuurlijk ook terugzetten als je hebt gebeld hè (of je laat hem staan en zet hem op speaker, heb je je handen nog vrij ook).quote:Op maandag 9 september 2013 12:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je hem optilt zal hij toch echt stoppen met laden neem ik aan.
Doen ze nu wel met de Lumia 520.quote:Op maandag 9 september 2013 12:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom ze dat nog niet hebben gedaan.
1. Nokia zal vast goede kaarten hebben, maar qua app en POI's is Google Maps gewoon ongeëvenaard.quote:
Een telefoon 'gebruiken' betekent in mijn geval vaak gewoon een half uur Twitter lezen en Whatsappen enzo. Niet 'even oppaken en weer wegleggen'. Maar dat verschilt per persoon.quote:Op maandag 9 september 2013 12:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vanaf een bepaalde afstand wel, maar je kunt hem natuurlijk ook terugzetten als je hebt gebeld hè.
Je kunt de oplader trouwens ook naast je bank zetten, zodat je bij je telefoon kan als je met je skinny jeans op de bank met je tablet aan het 'consumeren' bent.
Uiteraard, maar dan gebruik je draadloos opladen dus niet.quote:Op maandag 9 september 2013 12:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja maar hij kan ook gewoon laden aan een kabeltje...
Dan laad je hem toch een half uurtje niet op.quote:Op maandag 9 september 2013 12:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een telefoon 'gebruiken' betekent in mijn geval vaak gewoon een half uur Twitter lezen en Whatsappen enzo. Niet 'even oppaken en weer wegleggen'. Maar dat verschilt per persoon.
Niet ver, maximaal enkele centimeters geloof ik.quote:Wat is de afstand waar binnen draadloos opladen werkt?
Ik kan vind de offline versie van Here Maps fijner werken dan Google Maps op mijn android eerlijk gezegd.quote:Op maandag 9 september 2013 12:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Ja. Maar Google Maps is gewoon een ontzettend goed product waar eigenlijk niemand aan kan tippen. Ik bedoel te zeggen: gratis offline navigatie is zeker een voordeel, maar ik zou er Google Maps niet voor op willen geven.
quote:Op maandag 9 september 2013 11:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wellicht, maar een notificatiecentrum en goede multitasking is iets dat de concurrentie al een aantal jaar heeft. En die zitten ook niet stil. De ontwikkeling is goed, maar ik denk dat het te langzaam gaat om echt de strijd aan te gaan met iOS en Android. WP is een beetje het eeuwige talent dat de belofte (nog) niet kan waarmaken. Als het over WP gaat, dan is er altijd wel iemand die op een naderende update wijst waarin toch echt meer features gaan komen. Altijd de toekomst, nooit het heden.
PS. Was een notificatiecentrum niet volledig overbodig vanwege de aanwezigheid van live tiles volgens de fanboys?
Sowieso HERE drivequote:Op maandag 9 september 2013 12:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik kan vind de offline versie van Here Maps fijner werken dan Google Maps op mijn android eerlijk gezegd.
Er is weinig veranderd qua multitasking in iOS 7 t.o.v. iOS 6, alleen het uiterlijk is iets anders.quote:Op maandag 9 september 2013 16:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]![]()
Multitasken bij de iPhone wordt pas redelijk Ok bij iOS 7. Gast wat lul je
Wat is er meer "OK" aan tegenover iOS 6?quote:Op maandag 9 september 2013 16:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]![]()
Multitasken bij de iPhone wordt pas redelijk Ok bij iOS 7. Gast wat lul je
Ben geen fanboy (al vind ik qua uiterlijk WP 8 wel het mooiste mobiele en tablet os) maar de live tiles vallen mij tot nu toe tegen, je zou inderdaad geen notificatiecentrum nodig moeten hebben.quote:Op maandag 9 september 2013 11:14 schreef Merkie het volgende:
PS. Was een notificatiecentrum niet volledig overbodig vanwege de aanwezigheid van live tiles volgens de fanboys?
Het uiterlijk is precies gekopieerd van WPquote:Op maandag 9 september 2013 16:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat is er meer "OK" aan tegenover iOS 6?
Je ziet in één opslag je notificaties, mits je notificatieapps als livetiles hebt. Heb je scherm vol met buienradar, HERE drive, ING, instellingen, store, etc dan zie je niets nee.quote:Op maandag 9 september 2013 17:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben geen fanboy (al vind ik qua uiterlijk WP 8 wel het mooiste mobiele en tablet os) maar de live tiles vallen mij tot nu toe tegen, je zou inderdaad geen notificatiecentrum nodig moeten hebben.
Je bedoelt dat het is gekopieerd van WebOS?quote:Op maandag 9 september 2013 17:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het uiterlijk is precies gekopieerd van WP
Nee. Dat bedoel ik niet. Dat staat er ook niet. Misschien bedoel jij dat maar het is wel vreemd om te zeggen dat ik dat bedoel. Er is niets dubbelzinnigs aan 'dat hebben ze van WP gekopieerd'.quote:Op maandag 9 september 2013 17:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het is gekopieerd van WebOS?
Maar dan is het gewoon niet waar wat je zegt over de verbetering van multitasking in iOS 7? Dan weten we alsnog niet wat de verbetering is.quote:Op maandag 9 september 2013 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee. Dat bedoel ik niet. Dat staat er ook niet. Misschien bedoel jij dat maar het is wel vreemd om te zeggen dat ik dat bedoel. Er is niets dubbelzinnigs aan 'dat hebben ze van WP gekopieerd'.
Het uiterlijk. Dat werkt nu eindelijk intuïtief, daar het nu hetzelfde is als WP. Multitasken zelf is er ook pas sinds iOS4 daar windows mobile dit zelfs al had. Weet niet wat nu het probleem is maar goed. Apple Fanboys en zulksquote:Op maandag 9 september 2013 18:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar dan is het gewoon niet waar wat je zegt over de verbetering van multitasking in iOS 7? Dan weten we alsnog niet wat de verbetering is.
Maar hoe kan het gekopieerd zijn van Windows Phone als Web OS het al eerder had?quote:Op maandag 9 september 2013 18:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het uiterlijk. Dat werkt nu eindelijk intuïtief, daar het nu hetzelfde is als WP.
AmigaOS had multitasken al in 1985.quote:Multitasken zelf is er ook pas sinds iOS4 daar windows mobile dit zelfs al had.
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.quote:Weet niet wat nu het probleem is maar goed.
Ik vraag enkel wat er beter is aan multitasken in iOS 7 tegenover iOS 6 en jij begint te liegen dat Apple het van Microsoft heeft gekopieerd terwijl WebOS het eerder had. Vreemd dat dit mij een Apple fanboy maakt.quote:Apple Fanboys en zulks
webOS (quote:Op maandag 9 september 2013 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
ook niet. Misschien bedoel jij dat maar het is wel vreemd om te zeggen dat ik dat bedoel. Er is niets dubbelzinnigs aan 'dat hebben ze van WP g
Maakt van jou geen Apple fanboy, ik weet dat jij dat niet bent namelijk. Ik zei dat ook niet.quote:Op maandag 9 september 2013 18:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar hoe kan het gekopieerd zijn van Windows Phone als Web OS het al eerder had?
[..]
AmigaOS had multitasken al in 1985.
[..]
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
[..]
Ik vraag enkel wat er beter is aan multitasken in iOS 7 tegenover iOS 6 en jij begint te liegen dat Apple het van Microsoft heeft gekopieerd terwijl WebOS het eerder had. Vreemd dat dit mij een Apple fanboy maakt.
Ga je nou serieus een vergelijking maken tussen iOS en WinMo?quote:Op maandag 9 september 2013 18:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Multitasken zelf is er ook pas sinds iOS4 daar windows mobile dit zelfs al had.
Maar nu heb ik nog steeds geen antwoorden.quote:Op maandag 9 september 2013 18:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maakt van jou geen Apple fanboy, ik weet dat jij dat niet bent namelijk. Ik zei dat ook niet.
Ik zeg dat WinMo op vele vlakken voorliep op iOS. Net als WP op vele vlakken voorloopt. Het enkele waar het op achterloopt is apps. Voor de rest is het gewoon veel beterquote:Op maandag 9 september 2013 18:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ga je nou serieus een vergelijking maken tussen iOS en WinMo?
what is this I don't even
Wat is HP daar stom mee omgegaan, best jammer eigenlijk.quote:Op maandag 9 september 2013 18:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
webOS (! ) was er in ieder geval het eerste mee.
Er zijn echt nog genoeg dingen die beter kunnen hoor. Je lijkt wel een fanboy.quote:Op maandag 9 september 2013 18:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zeg dat WinMo op vele vlakken voorliep op iOS. Net als WP op vele vlakken voorloopt. Het enkele waar het op achterloopt is apps. Voor de rest is het gewoon veel beter
Soms ben je voor je tijd en mislukt het.quote:Op maandag 9 september 2013 18:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zeg dat WinMo op vele vlakken voorliep op iOS.
Wat eigenlijk ook een kul argument is, de meeste apps zijn er om de gebrekkige browserfunctionaliteit van de mobiele os'en te maskeren.quote:Op maandag 9 september 2013 18:54 schreef Boterbartje het volgende:
Het enkele waar het op achterloopt is apps.
Leg eens uit?quote:Op maandag 9 september 2013 19:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat eigenlijk ook een kul argument is, de meeste apps zijn er om de gebrekkige browserfunctionaliteit van de mobiele os'en te maskeren.
Niet zo heel vreemd eigenlijk beide zijn gewoon os'en voor smartphones.quote:Op maandag 9 september 2013 18:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ga je nou serieus een vergelijking maken tussen iOS en WinMo?
what is this I don't even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |