quote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef arjan1212 het volgende:
ze kunnen beter gewoon gelijk fuseren met Google , Microsoft
jatog apple erbij en je hept de beste cumpany beetje mengen met coca-cola drink smakelijkquote:Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef arjan1212 het volgende:
ze kunnen beter gewoon gelijk fuseren met Google , Microsoft
Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde van BlackBerry niet voor MS. Of MS moet twee OS'en ontwikkelen die met elkaar concurreren, of BlackBerry moet overstappen op WP8 waardoor BlackBerry in principe gewoon verdwijnt. Overname van Nokia is naar mijn idee gewoon een logische stap voor MS.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Motorola in ieder geval niet, dat is net overgekocht door Google
Microsoft denkt dat de overname van Nokia dé winnende move is en dat ze met het combineren van software- en hardwareafdelingen voor het eerst concurrerend gaan worden met Samsung en Apple. Ik betwijfel dat ten zeerste. De Nokia-smartphones waren absoluut niet slecht maar het spreekt mensen niet aan en het besturingssysteem is gewoon veel minder sterk dan Android en iOS. Gaat dat veranderen met een Microsoft-logo er op?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daarnaast zie ik de toegevoegde waarde van BlackBerry niet voor MS. Of MS moet twee OS'en ontwikkelen die met elkaar concurreren, of BlackBerry moet overstappen op WP8 waardoor BlackBerry in principe gewoon verdwijnt. Overname van Nokia is naar mijn idee gewoon een logische stap voor MS.
De verkopen van de Lumia's loopt wel steeds beter, zeker na het uitbrengen van de 520 en 620. Met een beetje goede marketing er om heen zou het best goed uit kunnen pakken; het zijn prima telefoons en WP8 werkt gewoon prima. Of het dé winnende move is weet ik niet, maar ik zie ze nog wel een leuk marktaandeel halen en een goede mogelijkheid voor MS om die paar miljard terug te verdienen.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Microsoft denkt dat de overname van Nokia dé winnende move is en dat ze met het combineren van software- en hardwareafdelingen voor het eerst concurrerend gaan worden met Samsung en Apple. Ik betwijfel dat ten zeerste. De Nokia-smartphones waren absoluut niet slecht maar het spreekt mensen niet aan en het besturingssysteem is gewoon veel minder sterk dan Android en iOS. Gaat dat veranderen met een Microsoft-logo er op?
Ja, de Lumia's lopen veel beter dan eerder. Maar nog steeds gaan er vijf iPhones over de toonbank voor elke Lumia, en dat in een tijd waar er al lang geen nieuwe iPhone is uitgegeven.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De verkopen van de Lumia's loopt wel steeds beter, zeker na het uitbrengen van de 520 en 620. Met een beetje goede marketing er om heen zou het best goed uit kunnen pakken; het zijn prima telefoons en WP8 werkt gewoon prima. Of het dé winnende move is weet ik niet, maar ik zie ze nog wel een leuk marktaandeel halen en een goede mogelijkheid voor MS om die paar miljard terug te verdienen.
Enige vraag is wat ze met de naam van de smartphones gaan doen; Lumia is nog niet echt bekend, Nokia mogen ze na 2015 niet meer als merknaam op hun smartphones voeren en MS als telefoonmerk zie ik ook niet meteen zitten.
Dat is ook de reden waarom MS dit onderdeel van Nokia voor een paar stuivers heeft over kunnen nemen. De verkopen/marktaandelen vergelijken met iOS/Apple en Android is in die zin ook niet helemaal eerlijk, zulke marktaandelen hoeft MS ook niet te halen om deze overname een succes te kunnen noemen (als ze wel deze marktaandelen gaan halen, wat ik niet snel zie gebeuren overigens, dan is het een gigantisch groot succes).quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, de Lumia's lopen veel beter dan eerder. Maar nog steeds gaan er vijf iPhones over de toonbank voor elke Lumia, en dat in een tijd waar er al lang geen nieuwe iPhone is uitgegeven.
Welkom iPhone 5c.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Igen het volgende:
Apple heeft tot nu toe niks buiten het topsegment.
Nou ja, ik bedoel niet te zeggen dat dat het doel moet zijn - dat is onrealistisch. Maar het geeft wel de gigantische achterstand aan (3,7% martkaandeel, geloof ik?) op zowel de high-range toestellen als de S4 en iPhone als de mid- en lowrange Android-apparaten. Zeker als daar zoals remlof terecht opmerkt een goedkopere iPhone bij komt.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom MS dit onderdeel van Nokia voor een paar stuivers heeft over kunnen nemen. De verkopen/marktaandelen vergelijken met iOS/Apple en Android is in die zin ook niet helemaal eerlijk, zulke marktaandelen hoeft MS ook niet te halen om deze overname een succes te kunnen noemen (als ze wel deze marktaandelen gaan halen, wat ik niet snel zie gebeuren overigens, dan is het een gigantisch groot succes).
400 dollar hoorde ik. Dat is onder de 350 euro.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:57 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mensen schatten dat ie tussen de 300 en 500 euro gaat kosten..
500 dus
De goedkoopste iPhone kost nu 676 euro. ¤500 zou niet echt heel mid-range zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:57 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Mensen schatten dat ie tussen de 300 en 500 euro gaat kosten..
500 dus
Prijs in dollar = prijs in euro, meestal.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:59 schreef remlof het volgende:
[..]
400 dollar hoorde ik. Dat is onder de 350 euro.
Open een applebashtopicquote:Op woensdag 4 september 2013 12:00 schreef Sloggi het volgende:
Als je een goede prijs-kwaliteitsverhouding wil ben je bij Apple nooit aan het goede adres geweest.
quote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt vind ik. Vaak worden aantallen apps vergeleken, maar je hebt in principe maar één goed app per functie nodig. Daarnaast mag er ook wel eens naar de kwaliteit van de apps gekeken worden, ik vind Android wat dat betreft erg slecht.
Jullie onderschatten het belang van apps. Het gaat er niet zozeer om uit hoeveel zaklampen je gaat kiezen, het gaat erom dat Windows Phone als platform klaarblijkelijk niet interessant is. Dit betekent dat veel apps pas heel laat of niet naar Windows Phone komen. Er is geen 'buzz' rondom het ecosysteem zoals bij iOS en in mindere mate Android wel het geval is. Het resultaat is dat mensen die dit belangrijk vinden geen WP-toestel nemen. Windows Phone moet het dus doen met 50+'ers of kinderen als doelgroep, en die geven weinig geld uit in de App Stores. Zodoende blijft het een dood ecosysteem.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:27 schreef -0- het volgende:
Wat een gejank over de hoeveelheid apps die beschikbaar is voor Windows Phone. Kan mij het boeien dat ik uit slechts twee zaklamp apps kan kiezen in plaats van 52. Alle grote apps zijn gewoon verkrijgbaar, behalve wat games misschien.
Nee dank je.quote:
Hier moest ik even glimlachen. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een iPhone, net als mijn zusje.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Jullie onderschatten het belang van apps. Het gaat er niet zozeer om uit hoeveel zaklampen je gaat kiezen, het gaat erom dat Windows Phone als platform klaarblijkelijk niet interessant is. Dit betekent dat veel apps pas heel laat of niet naar Windows Phone komen. Er is geen 'buzz' rondom het ecosysteem zoals bij iOS en in mindere mate Android wel het geval is. Het resultaat is dat mensen die dit belangrijk vinden geen WP-toestel nemen. Windows Phone moet het dus doen met 50+'ers of kinderen als doelgroep, en die geven weinig geld uit in de App Stores. Zodoende blijft het een dood ecosysteem.
Volledig mee eens. Een platform met minder dan 5% marktaandeel is niet aantrekkelijk genoeg. En dus komt de 46e zaklamp er niet, maar ook duizend andere applicaties waar je er ongetwijfeld minstens 950 nooit van zou gebruiken. Het probleem ontstaat in die overige 50.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Jullie onderschatten het belang van apps. Het gaat er niet zozeer om uit hoeveel zaklampen je gaat kiezen, het gaat erom dat Windows Phone als platform klaarblijkelijk niet interessant is. Dit betekent dat veel apps pas heel laat of niet naar Windows Phone komen. Er is geen 'buzz' rondom het ecosysteem zoals bij iOS en in mindere mate Android wel het geval is. Het resultaat is dat mensen die dit belangrijk vinden geen WP-toestel nemen. Windows Phone moet het dus doen met 50+'ers of kinderen als doelgroep, en die geven weinig geld uit in de App Stores. Zodoende blijft het een dood ecosysteem.
Snap je niet wat het woord doelgroep betekent?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier moest ik even glimlachen. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een iPhone, net als mijn zusje.
Ja, dus? Het één sluit het ander niet uit hè. De iPhone is een massaproduct die door alle lagen van de bevolking wordt geconsumeerd.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier moest ik even glimlachen. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een iPhone, net als mijn zusje.
Jawel, maar ik vind het wel ironisch dat een Appleliefhebber min of meer beweert dat WP iets voor bejaarden en kinderen is.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Snap je niet wat het woord doelgroep betekent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |