neequote:Op dinsdag 3 september 2013 08:09 schreef o.us2.0 het volgende:
Maakt Microsoft net zo veel winst op W8 en WP7/8 als op Windows 7?
Denk in principe niet, wellicht op den duur welquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:09 schreef gebrokenglas het volgende:
En gaat Nokia als merknaam verdwijnen?
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:12 schreef LogiteX het volgende:
ik hoop dat dit kut uitpakt voor Microsoft, aan de andere kant, ze moeten wel, android gaat namelijk de laptop/desktop markt opslokken en windows onttronen. Dan is dit dus geen onaardige defensieve zet
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:16 schreef Boterbartje het volgende:
Microsoft is tenminste een mooi bedrijf
Nokia's die blauw worden als ze vallen, maar verder geen krimp geven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:58 schreef Snowballed het volgende:
Krijgen we nu kuttelefoons, of computers die niet kapot willen..
quote:Microsoft neemt grote delen van Nokia over
Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 september 2013 06:50, reacties: 102, views: 17.625 • Feedback
Submitter: C-Men
Microsoft neemt telefoonfabrikant Nokia deels over. De divisie voor het maken van telefoons komt in bezit van Microsoft en de softwaregigant neemt een licentie op de bedrijfstak van Nokia die kaarten en aanverwante diensten maakt.
Microsoft betaalt ongeveer 5,5 miljard euro voor Nokia, zo maakte het Redmondse bedrijf bekend. Ongeveer 1,65 miljard euro daarvan is bedoeld voor de aankoop van de patenten die Nokia bezit. De rest is voor de aankoop van de divisie zelf. Microsoft koopt daarmee de divisies die verantwoordelijk zijn voor de verkoop van mobieltjes en smartphones, waaronder de Lumia-telefoons met Microsofts Windows Phone-software daarop. Microsoft wil met de aankoop de groei van Windows Phone bevorderen.
Nokia-ceo Stephen Elop stopt en geeft het stokje over aan Risto Siilasmaa, de bestuursvoorzitter van Nokia. Elop gaat een functie bekleden in het gedeelte van Nokia dat overgaat naar Microsoft. Daarmee lijkt Elop een belangrijke kandidaat voor de post van nieuwe ceo van Microsoft: Ballmer stapt binnenkort op. Veel van Nokia's leiders, waaronder Elop, gaan mee naar Microsoft. De 'chef design' Marko Ahtisaari, stapt per 1 november op.
Nokia's kaartendivisie en aanverwante diensten, zoals Here, dat diensten maakt voor Windows Phone, andere smartphoneplatformen en auto's, blijft zelfstandig bestaan. In totaal zullen 32.000 werknemers van Nokia overgaan naar Microsoft. Nokia zegt dat het 56.000 werknemers overhoudt, onder meer bij netwerktak NSN en locatiendiensten Here. De derde poot legt zich toe op het ontwikkelen en licenseren van nieuwe technologieën.
Het merk Nokia blijft in bezit van het Finse bedrijf: Microsoft neemt een licentie van tien jaar om die naam op nieuwe telefoons te mogen zetten. Het is onzeker wat er gaat gebeuren met Windows Phone: fabrikanten als Samsung en HTC nemen licenties op Windows Phone om toestellen uit te brengen, maar moeten nu concurreren met een bedrijfstak van Microsoft zelf. Ze mogen nog wel Windows Phone-toestellen uitbrengen, maar de vraag is of ze dat zullen doen. Nokia neemt nu al tussen 80 en 95 procent van de wereldwijde verkopen van Windows Phone voor zijn rekening.
De geruchten over de overname gaan al enkele jaren, al sinds Nokia in februari 2011 aankondigde zijn toestellen uit te rusten met Windows Phone. Microsoft betaalt minder voor Nokia dan voor zijn vorige grote aankoop, voip-software Skype. Daarvoor betaalde Microsoft 8,5 miljard dollar, omgerekend 6,44 miljard euro.
Houd dit soort poep gewoon voor jezelf, en jank achteraf niet als Microsoft gebasht wordt, fanboii.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:16 schreef Boterbartje het volgende:
Microsoft is tenminste een mooi bedrijf en niet zo'n zooitje troep zoals Google of arrogant kutvolk zoals Apple. Ik snap deze haat niet.
quote:Microsoft betaalt minder voor Nokia dan voor zijn vorige grote aankoop, voip-software Skype. Daarvoor betaalde Microsoft 8,5 miljard dollar, omgerekend 6,44 miljard euro.
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:14 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er dus geen fatsoenlijke Nokia telefoon meer
Het feit dat Nokia alleen maar een Windowsphone had was al reden om geen Nokia meer te kopen, maar ik had nog de hoop dat ze het licht wel zouden zien en (ook) Android zouden gaan gebruiken....
Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.
RIM is ook nog voor een prikkie te koop volgens mij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.
Mwah, Windows Phone 7/7.5 miste veel, maar ze gaan de goede kant op met WP 8. Maar ja, je houdt ervan of niet; ik vind het niets sinds mijn slechte ervaringen met 7/7.5/7.8.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....
Microsoft een faalbedrijf noemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef remlof het volgende:
Dit zag ik al wel aankomen, doet me een beetje denken aan toen TMG Hyves kocht.
Het ene faalbedrijf neemt het andere over.
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Microsoft een faalbedrijf noemen.Ze maken per jaar net zoveel winst als de omzet van een aantal grote AEX-bedrijven.
Dat zal toch nooit lukken, Europa is niet één zoals de VS dat is. Hier werken we elkaar bewust of onbewust tegen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.
Europa moet eens met een tegenhanger van Silicon Valley komen.
Nokia heeft dan ook wel heel erg hard gefaald, met name door zo lang aan Symbian te blijven hangen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.
Europa moet eens met een tegenhanger van Silicon Valley komen.
Bron.quote:Under the terms of Microsoft's $7.2 billion acquisition of Nokia's devices and services division, the "Asha" and "Lumia" trademarks will transfer to Redmond, but the "Nokia" mark will remain property of the Finnish company, and may only be used on featurephones under a 10-year license agreement.
Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:43 schreef Merkie het volgende:
Dit is het einde van het merk Nokia:
[..]
Bron.
Best treurig dat zo'n groot bedrijf binnen een paar jaar gewoon irrelevant en nonexistent is geworden.
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.
Dat klopt helemaal, maar nog niet zo heel lang geleden was Nokia de onbetwiste nummer 1.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
Je kijkt nu naar de koers en niet naar de winstcijfers.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren. Ik denk dat jij korter door de bocht bent dan degene waar je op reageert.
Wel jammer dat de merknaam Nokia nu misschien verdwijnt.
Is niet kort door de bocht. Microsoft en Nokia spelen geen enkele rol van betekenis op de tablet en smartphone markt terwijl dat juist dé groeimarkten waren/zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren.
Er is er één op zijn teentjes getraptquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Houd dit soort poep gewoon voor jezelf, en jank achteraf niet als Microsoft gebasht wordt, fanboii.
Of je zegt gewoon dat je Boterbartje niet kent, mag ook heur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:11 schreef Syd het volgende:
[..]
Er is er één op zijn teentjes getrapt
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:43 schreef Merkie het volgende:
Best treurig dat zo'n groot bedrijf binnen een paar jaar gewoon irrelevant en nonexistent is geworden.
Ik heb zelf een Nokia E7, Symbian Belle dus, ik snap werkelijk niet wat er mis mee is als besturingssysteem. Ik vind het fijner werken dan Android op m'n Nexus 7. Probleem zit naar mijn idee meer bij de weinige apps die beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:02 schreef remlof het volgende:
Nokia heeft dan ook wel heel erg hard gefaald, met name door zo lang aan Symbian te blijven hangen.
Dat klopt, alleen is dit bij Apple (vooralsnog) totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple.Apple wordt door sommigen nog wel eens onaantastbaar geacht, maar dit soort voorbeelden laten zien dat ook grote bedrijven binnen enkele jaren er totaal anders voor kunnen staan. Een realiteit waar alle grote bedrijven mee te maken hebben, ook al lijkt het soms misschien onvoorstelbaar.
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:42 schreef Merkie het volgende:
Dat klopt, alleen is dit bij Apple (vooralsnog) totaal niet aan de orde.
Laat toch zien hoe sterk de naam van Nokia nog is. Veel nieuwssites en techsites hebben als belangrijkste nieuws deze gedeeltelijke overname terwijl het vanuit de sector van smartphones gezien een kleine overname is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:06 schreef remlof het volgende:
Microsoft neemt Nokia over, de lamme helpt de blinde?
[ afbeelding ]
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.
Waar gebruik jij je E7 allemaal voor?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple.Apple wordt door sommigen nog wel eens onaantastbaar geacht, maar dit soort voorbeelden laten zien dat ook grote bedrijven binnen enkele jaren er totaal anders voor kunnen staan. Een realiteit waar alle grote bedrijven mee te maken hebben, ook al lijkt het soms misschien onvoorstelbaar.
[..]
Ik heb zelf een Nokia E7, Symbian Belle dus, ik snap werkelijk niet wat er mis mee is als besturingssysteem. Ik vind het fijner werken dan Android op m'n Nexus 7. Probleem zit naar mijn idee meer bij de weinige apps die beschikbaar zijn.
Naast de gebruikelijk zaken (bellen, e-mail, agenda, foto's/filmpjes en browsen) gebruik ik hem vooral voor het afspelen van muziek/films, whatsapp, de navigatie (hier in Rotterdam zitten zelfs de OV-verbindingen er inquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar gebruik jij je E7 allemaal voor?
Apple doet wel her en der poging om het productassortiment breder te maken, dat horloge bijvoorbeeld. Maar wat ze goed zouden kunnen doen is denk ik ook ontwerpen maken voor andere soorten producten, om maar eens wat te noemen (Porsche doet dat ook).quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.
Dat klopt, maar Nokia maakte bijvoorbeeld heel veel verschillende telefoons, Apple heeft er maar 1 (straks 2). Dat bedoel ik meer. Dat is ook de strategie van Apple, en die heeft ze bepaald geen windeieren gelegd de afgelopen 10 jaar, maar tegelijkertijd schuilt daar ook een groot gevaar. Apple kan zich in feite geen flop veroorloven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Apple doet wel her en der poging om het productassortiment breder te maken, dat horloge bijvoorbeeld. Maar wat ze goed zouden kunnen doen is denk ik ook ontwerpen maken voor andere soorten producten, om maar eens wat te noemen (Porsche doet dat ook).
Oh als ik hem kende zou jij niet op je teentjes getrapt zijn? Heel logisch ook.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Of je zegt gewoon dat je Boterbartje niet kent, mag ook heur.
Wat een onzin. Bij Nokia weten ze hoe ze telefoons moeten maken. Tegen de tijd dat MS dat in de vingers heeft zijn ze een paar jaren verder. Bovendien ben ik heel nieuwsgierig naar de input van voormalig Nokia op Microsoft. Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:13 schreef Chadi het volgende:
Weg gegooid geld. Microsoft kan beter zelf opstarten of ze moeten de patenten gekocht hebben.
Op Tweakers.net wordt daar ook over gespeculeerd:quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:12 schreef Ulx het volgende:
Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.
quote:Nokia-ceo Stephen Elop stopt en geeft het stokje over aan Risto Siilasmaa, de bestuursvoorzitter van Nokia. Elop gaat een functie bekleden in het gedeelte van Nokia dat overgaat naar Microsoft. Daarmee lijkt Elop een belangrijke kandidaat voor de post van nieuwe ceo van Microsoft: Ballmer stapt binnenkort op.
Jij komt tot deze conclusie zonder de TS te kennen, terwijl ik je net vertel dat je een andere conclusie zou trekken na het lezen van mijn post als je TS zou kennen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:06 schreef Syd het volgende:
[..]
Oh als ik hem kende zou jij niet op je teentjes getrapt zijn? Heel logisch ook.
Helaas is het tegenwoordig niet genoeg om alleen goede hardware te hebben. Het is een samenspel van hard- en software. Daarom is iOS ook zo sterk (hard- en software beiden van Apple), en Android zo groot (hardware van vele fabrikanten, vele apps). En daarom zuigt Nokia tegenwoordig (Symbian...) en is Microsoft momenteel kansloos (te weinig apps).quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Bij Nokia weten ze hoe ze telefoons moeten maken. Tegen de tijd dat MS dat in de vingers heeft zijn ze een paar jaren verder. Bovendien ben ik heel nieuwsgierig naar de input van voormalig Nokia op Microsoft. Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.
Waarom zouden ze Android gaan gebruiken? Alleen Samsung weet daarmee nog winst te maken. Om daar tegen te gaan concurreren lijkt me juist een verloren zaak. Bovendien, als je een bedrijf ziet als de som van het Wat (produkten, assets, IP, etc), het Hoe (Procedures om goede produkten en diensten te leveren etc.) en het Waarom (Welke produkten zet je in de markt. Waarom dit wel en dat niet) dan is het een slimme move geweest. De mobiele jongens uit Finland hebben genoeg ervaring en zijn al een tijdje rustig aan op de weg terug. Zou jij als CEO je aandeelhouders gaan vertellen dat je een bedrijf koopt voor een paar miljard zodat je daarna nooit meer naar de mensen van dat bedrijf hoeft te luisteren? Dan kun je als CEO echt wel een nieuwe job zoeken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:14 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er dus geen fatsoenlijke Nokia telefoon meer
Het feit dat Nokia alleen maar een Windowsphone had was al reden om geen Nokia meer te kopen, maar ik had nog de hoop dat ze het licht wel zouden zien en (ook) Android zouden gaan gebruiken....
Omdat WP 7/7.5 poep waren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:52 schreef MarkBroflovski het volgende:
Waarom al die haat tegen Windows phone
Welk toestel had je dan?quote:Ik ben van een dure Android phone overgestapt naar Windows phone Nokia 620 wat een verschil waarbij Android traag en sloom aanvoelt op redelijke snelle phone en na installeren van meederen apps nog veel trager werdBij Windows phone loopt alles zo heerlijk soepel en werkt 99% van de apps ook daadwerkelijk.
Over welk jaar gaat dit?quote:Of aanbod van 100000 verschillende hardware specs waar de ene app wel niet werkt of andere wel. En app store vol troep staat Windows phone store en IOS veel minder spyware/virus troep hebben staat Android store vol mee leuk hoor dat er geen controle is in die android store
True, skype was duurderquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:55 schreef DroogDok het volgende:
5,4 miljard, komt op mij als een koopje over.
hebben ze + 33.000 ervaren telefoonmakersquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:13 schreef Chadi het volgende:
Weg gegooid geld. Microsoft kan beter zelf opstarten of ze moeten de patenten gekocht hebben.
Sorry, ik dacht dat je als mod wel zou begrijpen dat een apple/ms bash hier niet op prijs gesteld wordt. waarom ga je nou zo achterlijk offtopic? Niemand geeft een ene kanker over hoe succesvol apple is in een MS nieuws topic. Dat is al te vaak uitgemolken en credits geven doe je maar fijn in je eigen tijd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:09 schreef zarGon het volgende:
Apple de laatste 10 jaar (2003-2013):
- iOS
- OS X
- Safari
- iPod
- iPad
- iPhone
- Mac (verscheidene MacBook-modellen (inc. Air en Pro), iMac, Mac Mini)
- Apple TV
Apple heeft succesvolle producten weten neer te zetten.
Google de laatste 10 jaar:
- Books (2004)
- Maps (2004) (+Earth etc.)
- Gmail (2004)
- YouTube (2006)
- Docs (2006/2007) » Drive
- Android (2008)
- Chrome (2008) Chrome OS (2011)
- Google+ (2011)
- Drive (2012)
- Nexus One, Nexus S, Galaxy Nexus, Nexus 4.
- En nog veel meer (kleinere) diensten/producten...
Google heeft succesvolle diensten en producten weten neer te zetten. Ook vaak iets gedropt omdat 't niet succesvol was.
Microsoft:
- Windows (inc. serveromgeving)
- Office / Office 365
- Xbox
- Bing
- IE
- Silverlight
- Windows Phone
- Surface
- Skype (MSN/WLM etc.)
- Een aantal games
Microsoft heeft een aantal succesvolle keyproducten (Windows & Office), maar deze twee hebben een geschiedenis; deze producten zijn geïntroduceerd in de jaren 90 en zijn door de jaren volwassen en stabiel geworden. De Xbox is ook nog succesvol, dacht ik.
Bij de rest... Microsoft stapt te laat in en het duurt altijd voordat het product wat wordt. Of ze pakken het scheef aan (Surface).
Ik hou ook niet zo van Apple, maar ik heb bewondering voor hun producten; het zijn prachtdingen, ze werken gewoon. Hier en daar hebben hun portable devices gebreken (gesloten omgeving), maar de consument kan het product gewoon zonder gedoe consumeren.
Google is een doorzetter en blijft zich in de breedte ontwikkelen. De producten die ze leveren zijn degelijk, want ze worden goed doorontwikkeld.
Microsoft daarentegen... tja, het is gewoon een reus die log is. Komt te laat, is traag en slaat de eerste paar keer de plank mis voordat het wat wordt.
Je kunt Apple niets vinden, maar geef ze wel de verdiende credit: dankzij Apple hebben de portable apparaten een boost gekregen. Waar Microsoft een halfgare oplossing had (Windows Mobile), had Apple in een keer mooie producten: iPod/iPhone/iPad, waar soft- en hardware goed op elkaar aansluiten.
Nokia gaat nog wel door, telefoon's is maar een deel van de bedrijfigheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef zarGon het volgende:
Zonde gewoon, zo'n einde had ik Nokia echt niet gegund.
Denk het wel eigenlijkquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef Dimens het volgende:
Eens zien of Microsoft Nokia nog kan redden.
Remlof heerlijke josti. Ze maken elk jaar méér winst .. hoe kun je nou met zo'n achterlijk statement komenquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.
HTC Evo 3d gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat WP 7/7.5 poep waren.
[..]
Welk toestel had je dan?
Niet-werkende apps op een duur toestel... Hm.
[..]
Over welk jaar gaat dit?
Jij bent diegene die begon, nota bene als TS, al in post numero 5.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:26 schreef Boterbartje het volgende:
Sorry, ik dacht dat je als mod wel zou begrijpen dat een apple/ms bash hier niet op prijs gesteld wordt. waarom ga je nou zo achterlijk offtopic? Niemand geeft een ene kanker over hoe succesvol apple is in een MS nieuws topic. Dat is al te vaak uitgemolken en credits geven doe je maar fijn in je eigen tijd.
TMG kocht Hyves voor een grote smak geld toen Hyves net begon met de grote (en zeker niet onverwachte) weg naar beneden. Nokia heeft de grote weg naar beneden al lang gehad en begint eindelijk wat te stabiliseren, waarna MS belangrijke onderdelen voor een prikkie opkoopt. Wat dit voor de toekomst betekent weten we niet, maar de vergelijking met Hyves gaat niet echt op naar mijn mening.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef remlof het volgende:
Dit zag ik al wel aankomen, doet me een beetje denken aan toen TMG Hyves kocht.
Het ene faalbedrijf neemt het andere over.
Dat valt in het geval van MS wel heel erg mee, de omzet en winst stijgen elk jaar aanzienlijk, verder is het een behoorlijk degelijk bedrijf; goede marges, een zeer grote (groeiende) zak met geld tot hun beschikking, in verhouding heel weinig schulden, groeiend dividend, redelijk wat aandelen teruggekocht (meer bedrijf voor je aandelen)... wat is daar zo faal aan en welke cijfers zijn zo slecht? MS is misschien een 'saai' bedrijf, maar slecht wil ik ze in financieel en fundamenteel opzicht niet echt noemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Leuk die diagrammen, maar de recente geschiedenis heeft uitgewezen dat 't bijna net zo fluctueert als het weer.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:06 schreef remlof het volgende:
Microsoft neemt Nokia over, de lamme helpt de blinde?
[ afbeelding ]
IOS krijgt volgende week een major updatequote:Op dinsdag 3 september 2013 18:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Leuk die diagrammen, maar de recente geschiedenis heeft uitgewezen dat 't bijna net zo fluctueert als het weer.
Ik denk dat Microsoft hier een hele goede zet doet, in combinatie met de overname van Skype. Iedereen die vooroordelen heeft ten aanzien van Windows Phone op de Lumia toestellen, probeer het eerst eens uit. Die telefoons kosten toch geen drol in vergelijken tot de topmodellen van Samsung of Iphone.
En hoe verouderd is IOS? Ik heb het idee dat het al sinds het begin nauwelijks veranderd is.
dat is juist slecht, bedrijven kunnen beter juist NIET gediversificeerd zijn. Een gedivers. bedrijf voegt niks meer toe aan de economie dan een niet gedivers. bedrijf.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.
dit gevaar geldt alleen niet voor de aandeelhouders want die hebben vaak ook nog aandelen in andere bedrijven en zijn dus al gediversificeerd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.
aah de hoekjes van de iconen worden net iets ronder of wat?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
IOS krijgt volgende week een major update
Nee, vierkanter.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
aah de hoekjes van de iconen worden net iets ronder of wat?
Minder schaduw bij de icoontjes. Valt direct op.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
aah de hoekjes van de iconen worden net iets ronder of wat?
Die ondersteuning van schermen, procs etc komt in januari al met WP8.1, dat is al aangekondigd. Daarbij is het zeker wel tof wat er gaat komen. 33,000 personeelsleden erbij, is een increase van 33%!quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat dit gaat betekenen voor Windows Phone. Nokia heeft de afgelopen tijd flink geklaagd over de ontwikkelingssnelheid van het OS bij Microsoft. Nu komen ze er waarschijnlijk zelf bij op. Dan ga ik er vanuit dat de ontwikkeling zal versnellen en de achterstand op iOS en Android wat sneller zal worden ingelopen. Nu duurt het allemaal nogal lang namelijk.
Denk daarbij aan de ondersteuning van een Full-HD resolutie, quadcore processoren, een notificatiecentrum enzovoorts. Tevens zou het mooi zijn als die apps van Nokia ook naar de Surface tablets komen, daar zou ik erg blij mee zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |