neequote:Op dinsdag 3 september 2013 08:09 schreef o.us2.0 het volgende:
Maakt Microsoft net zo veel winst op W8 en WP7/8 als op Windows 7?
Denk in principe niet, wellicht op den duur welquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:09 schreef gebrokenglas het volgende:
En gaat Nokia als merknaam verdwijnen?
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:12 schreef LogiteX het volgende:
ik hoop dat dit kut uitpakt voor Microsoft, aan de andere kant, ze moeten wel, android gaat namelijk de laptop/desktop markt opslokken en windows onttronen. Dan is dit dus geen onaardige defensieve zet
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:16 schreef Boterbartje het volgende:
Microsoft is tenminste een mooi bedrijf
Nokia's die blauw worden als ze vallen, maar verder geen krimp geven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:58 schreef Snowballed het volgende:
Krijgen we nu kuttelefoons, of computers die niet kapot willen..
quote:Microsoft neemt grote delen van Nokia over
Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 september 2013 06:50, reacties: 102, views: 17.625 • Feedback
Submitter: C-Men
Microsoft neemt telefoonfabrikant Nokia deels over. De divisie voor het maken van telefoons komt in bezit van Microsoft en de softwaregigant neemt een licentie op de bedrijfstak van Nokia die kaarten en aanverwante diensten maakt.
Microsoft betaalt ongeveer 5,5 miljard euro voor Nokia, zo maakte het Redmondse bedrijf bekend. Ongeveer 1,65 miljard euro daarvan is bedoeld voor de aankoop van de patenten die Nokia bezit. De rest is voor de aankoop van de divisie zelf. Microsoft koopt daarmee de divisies die verantwoordelijk zijn voor de verkoop van mobieltjes en smartphones, waaronder de Lumia-telefoons met Microsofts Windows Phone-software daarop. Microsoft wil met de aankoop de groei van Windows Phone bevorderen.
Nokia-ceo Stephen Elop stopt en geeft het stokje over aan Risto Siilasmaa, de bestuursvoorzitter van Nokia. Elop gaat een functie bekleden in het gedeelte van Nokia dat overgaat naar Microsoft. Daarmee lijkt Elop een belangrijke kandidaat voor de post van nieuwe ceo van Microsoft: Ballmer stapt binnenkort op. Veel van Nokia's leiders, waaronder Elop, gaan mee naar Microsoft. De 'chef design' Marko Ahtisaari, stapt per 1 november op.
Nokia's kaartendivisie en aanverwante diensten, zoals Here, dat diensten maakt voor Windows Phone, andere smartphoneplatformen en auto's, blijft zelfstandig bestaan. In totaal zullen 32.000 werknemers van Nokia overgaan naar Microsoft. Nokia zegt dat het 56.000 werknemers overhoudt, onder meer bij netwerktak NSN en locatiendiensten Here. De derde poot legt zich toe op het ontwikkelen en licenseren van nieuwe technologieën.
Het merk Nokia blijft in bezit van het Finse bedrijf: Microsoft neemt een licentie van tien jaar om die naam op nieuwe telefoons te mogen zetten. Het is onzeker wat er gaat gebeuren met Windows Phone: fabrikanten als Samsung en HTC nemen licenties op Windows Phone om toestellen uit te brengen, maar moeten nu concurreren met een bedrijfstak van Microsoft zelf. Ze mogen nog wel Windows Phone-toestellen uitbrengen, maar de vraag is of ze dat zullen doen. Nokia neemt nu al tussen 80 en 95 procent van de wereldwijde verkopen van Windows Phone voor zijn rekening.
De geruchten over de overname gaan al enkele jaren, al sinds Nokia in februari 2011 aankondigde zijn toestellen uit te rusten met Windows Phone. Microsoft betaalt minder voor Nokia dan voor zijn vorige grote aankoop, voip-software Skype. Daarvoor betaalde Microsoft 8,5 miljard dollar, omgerekend 6,44 miljard euro.
Houd dit soort poep gewoon voor jezelf, en jank achteraf niet als Microsoft gebasht wordt, fanboii.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:16 schreef Boterbartje het volgende:
Microsoft is tenminste een mooi bedrijf en niet zo'n zooitje troep zoals Google of arrogant kutvolk zoals Apple. Ik snap deze haat niet.
quote:Microsoft betaalt minder voor Nokia dan voor zijn vorige grote aankoop, voip-software Skype. Daarvoor betaalde Microsoft 8,5 miljard dollar, omgerekend 6,44 miljard euro.
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:14 schreef Leandra het volgende:
Nou komt er dus geen fatsoenlijke Nokia telefoon meer
Het feit dat Nokia alleen maar een Windowsphone had was al reden om geen Nokia meer te kopen, maar ik had nog de hoop dat ze het licht wel zouden zien en (ook) Android zouden gaan gebruiken....
Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.
RIM is ook nog voor een prikkie te koop volgens mij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf dit herhalen, maar mijns inziens moest Nokia niet in zee gaan met Microsoft en Windows Phone, maar moesten ze Palm (en daarmee webOS) overnemen. Dat zou echt prachtproducten opleveren.
Mwah, Windows Phone 7/7.5 miste veel, maar ze gaan de goede kant op met WP 8. Maar ja, je houdt ervan of niet; ik vind het niets sinds mijn slechte ervaringen met 7/7.5/7.8.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....
Microsoft een faalbedrijf noemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef remlof het volgende:
Dit zag ik al wel aankomen, doet me een beetje denken aan toen TMG Hyves kocht.
Het ene faalbedrijf neemt het andere over.
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Microsoft een faalbedrijf noemen.Ze maken per jaar net zoveel winst als de omzet van een aantal grote AEX-bedrijven.
Dat zal toch nooit lukken, Europa is niet één zoals de VS dat is. Hier werken we elkaar bewust of onbewust tegen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.
Europa moet eens met een tegenhanger van Silicon Valley komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |