abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130770881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat had ook gekund, maar de Windows Phone is echt een gedrocht....
Mwah, Windows Phone 7/7.5 miste veel, maar ze gaan de goede kant op met WP 8. Maar ja, je houdt ervan of niet; ik vind het niets sinds mijn slechte ervaringen met 7/7.5/7.8.

Het duurt gewoon even voordat het wat wordt; iOS kwam uit in 2007, Android in 2008, WP in 2010.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2013 10:25:07 ]
pi_130770901
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:26 schreef remlof het volgende:
Dit zag ik al wel aankomen, doet me een beetje denken aan toen TMG Hyves kocht.

Het ene faalbedrijf neemt het andere over.
Microsoft een faalbedrijf noemen. :') Ze maken per jaar net zoveel winst als de omzet van een aantal grote AEX-bedrijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kowloon op 03-09-2013 10:30:20 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:29:56 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_130770988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Microsoft een faalbedrijf noemen. :') Ze maken per jaar net zoveel winst als de omzet van een aantal grote AEX-bedrijven.
Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.
pi_130771472
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.

Europa moet eens met een tegenhanger van Silicon Valley komen.
pi_130771505
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Weer een Europees innovatiebedrijf in Amerikaanse handen. Zal ongetwijfeld met PRISM worden geïnjecteerd.

Dat zal toch nooit lukken, Europa is niet één zoals de VS dat is. Hier werken we elkaar bewust of onbewust tegen.

Maar zoiets is zeker nodig.

Het merk Nokia is echt alleen al meer waard dan die 5,5 miljard dollar.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:02:40 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_130771599
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef CaptainObvious39 het volgende:

Nokia heeft dan ook wel heel erg hard gefaald, met name door zo lang aan Symbian te blijven hangen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:43:06 #32
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130775730
Dit is het einde van het merk Nokia:
quote:
Under the terms of Microsoft's $7.2 billion acquisition of Nokia's devices and services division, the "Asha" and "Lumia" trademarks will transfer to Redmond, but the "Nokia" mark will remain property of the Finnish company, and may only be used on featurephones under a 10-year license agreement.
Bron.

Best treurig dat zo'n groot bedrijf binnen een paar jaar gewoon irrelevant en nonexistent is geworden.
2000 light years from home
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:48:02 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_130775845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:43 schreef Merkie het volgende:
Dit is het einde van het merk Nokia:

[..]

Bron.

Best treurig dat zo'n groot bedrijf binnen een paar jaar gewoon irrelevant en nonexistent is geworden.
Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
pi_130775850
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, maar tegenwoordig zijn hun cijfers elk jaar slechter. Met de verzadiging van de desktopmarkt en de komst van de tablet en smartphone is Microsoft veel te laat aangehaakt. Net als Nokia. Vandaar dat ik ze faalbedrijven noem.
Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren.

Wel jammer dat de merknaam Nokia nu misschien verdwijnt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:52:19 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130775990
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
Dat klopt helemaal, maar nog niet zo heel lang geleden was Nokia de onbetwiste nummer 1.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren. Ik denk dat jij korter door de bocht bent dan degene waar je op reageert.

Wel jammer dat de merknaam Nokia nu misschien verdwijnt.
Je kijkt nu naar de koers en niet naar de winstcijfers.
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:56:35 #36
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130776099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Beetje te kort door de bocht. Cijfers zeggen ook niet alles, Apple heeft in iets meer dan een jaar ook 200 punten verloren.
Is niet kort door de bocht. Microsoft en Nokia spelen geen enkele rol van betekenis op de tablet en smartphone markt terwijl dat juist dé groeimarkten waren/zijn.

Tevens zeggen cijfers heel veel, maar je moet wel de juiste cijfers hebben. Apple die op $200 verlies staat terwijl ze net hun beste kwartaal ooit achter de rug hebben, dat is inderdaad een vertekend beeld. Nokia en Microsoft die beide ongeveer 0,0001% marktaandeel hebben binnen de markt van smartphones en tablets, dat zegt wél wat.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:06:55 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_130776502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Houd dit soort poep gewoon voor jezelf, en jank achteraf niet als Microsoft gebasht wordt, fanboii.
Er is er één op zijn teentjes getrapt :')
pi_130776565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:11 schreef Syd het volgende:

[..]

Er is er één op zijn teentjes getrapt :')
Of je zegt gewoon dat je Boterbartje niet kent, mag ook heur.
pi_130778659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:43 schreef Merkie het volgende:
Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple. ;) Apple wordt door sommigen nog wel eens onaantastbaar geacht, maar dit soort voorbeelden laten zien dat ook grote bedrijven binnen enkele jaren er totaal anders voor kunnen staan. Een realiteit waar alle grote bedrijven mee te maken hebben, ook al lijkt het soms misschien onvoorstelbaar.

quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:02 schreef remlof het volgende:
Nokia heeft dan ook wel heel erg hard gefaald, met name door zo lang aan Symbian te blijven hangen.
Ik heb zelf een Nokia E7, Symbian Belle dus, ik snap werkelijk niet wat er mis mee is als besturingssysteem. Ik vind het fijner werken dan Android op m'n Nexus 7. Probleem zit naar mijn idee meer bij de weinige apps die beschikbaar zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:42:47 #41
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130778761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een waarschuwing dus voor alle grote bedrijven, ook Apple. ;) Apple wordt door sommigen nog wel eens onaantastbaar geacht, maar dit soort voorbeelden laten zien dat ook grote bedrijven binnen enkele jaren er totaal anders voor kunnen staan. Een realiteit waar alle grote bedrijven mee te maken hebben, ook al lijkt het soms misschien onvoorstelbaar.
Dat klopt, alleen is dit bij Apple (vooralsnog) totaal niet aan de orde.
pi_130779190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:42 schreef Merkie het volgende:
Dat klopt, alleen is dit bij Apple (vooralsnog) totaal niet aan de orde.
Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.
pi_130779308
quote:
Laat toch zien hoe sterk de naam van Nokia nog is. Veel nieuwssites en techsites hebben als belangrijkste nieuws deze gedeeltelijke overname terwijl het vanuit de sector van smartphones gezien een kleine overname is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:06:47 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130779526
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb geen voorkeur voor een van beiden, maar als ik Apple en Samsung vergelijk dan vind ik Apple meer op Nokia lijken dan Samsung. Apple maakt uitstekende producten, maar wel alleen in de markt voor consumentenelektronica en nog wat workstations. Bij Samsung kun je naast telefoons en tablets ook terecht voor het nieuwste model containerschip, koelkast of computergeheugen (oke, dat laatste is wel een rampenmarkt om actief te zijn). Samsung is naar mijn idee dus beter gediversifieerd dan Apple. Nu kan Apple nog steeds hetzelfde als Nokia overkomen, ook al is dat zoals het nu lijkt niet waarschijnlijk.
Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.
pi_130779758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zelf een Nokia E7, Symbian Belle dus, ik snap werkelijk niet wat er mis mee is als besturingssysteem. Ik vind het fijner werken dan Android op m'n Nexus 7. Probleem zit naar mijn idee meer bij de weinige apps die beschikbaar zijn.
Waar gebruik jij je E7 allemaal voor?
pi_130780117
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar gebruik jij je E7 allemaal voor?
Naast de gebruikelijk zaken (bellen, e-mail, agenda, foto's/filmpjes en browsen) gebruik ik hem vooral voor het afspelen van muziek/films, whatsapp, de navigatie (hier in Rotterdam zitten zelfs de OV-verbindingen er in _O_ ), bankzaken en wat saaie spelletje als ik even de tijd moet doden. Niet echt een power user dus :+ , maar het werkt allemaal snel en stabiel. Het enige wat echt slecht is, is de browser, maar met Opera is dat ook opgelost. Een andere grote plus is natuurlijk het toetsenbordje, dat typt echt super snel, ik vraag mij ook echt af waarom Apple of Samsung dat niet heeft.
pi_130780357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het gevaar van Apple is dat ze heel erg afhankelijk zijn van een handvol producten, als één of twee producten tegenvallen / floppen, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de winstcijfers. MS en Nokia hebben / hadden die afhankelijkheid veel minder.
Apple doet wel her en der poging om het productassortiment breder te maken, dat horloge bijvoorbeeld. Maar wat ze goed zouden kunnen doen is denk ik ook ontwerpen maken voor andere soorten producten, om maar eens wat te noemen (Porsche doet dat ook).
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:37:05 #48
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130780424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:35 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Apple doet wel her en der poging om het productassortiment breder te maken, dat horloge bijvoorbeeld. Maar wat ze goed zouden kunnen doen is denk ik ook ontwerpen maken voor andere soorten producten, om maar eens wat te noemen (Porsche doet dat ook).
Dat klopt, maar Nokia maakte bijvoorbeeld heel veel verschillende telefoons, Apple heeft er maar 1 (straks 2). Dat bedoel ik meer. Dat is ook de strategie van Apple, en die heeft ze bepaald geen windeieren gelegd de afgelopen 10 jaar, maar tegelijkertijd schuilt daar ook een groot gevaar. Apple kan zich in feite geen flop veroorloven.
pi_130781407
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Of je zegt gewoon dat je Boterbartje niet kent, mag ook heur.
Oh als ik hem kende zou jij niet op je teentjes getrapt zijn? Heel logisch ook.
  Overall beste user 2022 dinsdag 3 september 2013 @ 17:12:08 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_130781589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:13 schreef Chadi het volgende:
Weg gegooid geld. Microsoft kan beter zelf opstarten of ze moeten de patenten gekocht hebben.
Wat een onzin. Bij Nokia weten ze hoe ze telefoons moeten maken. Tegen de tijd dat MS dat in de vingers heeft zijn ze een paar jaren verder. Bovendien ben ik heel nieuwsgierig naar de input van voormalig Nokia op Microsoft. Die zullen in Redmond echt wel een stem krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')