abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130803407
Toen het kwakkelende Apple in 1995 een overname deed van een of andere zieltogende unix-werkstationbakker sloeg dat qua cijfers gezien ook nergens op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130803432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:36 schreef Ulx het volgende:
Toen het kwakkelende Apple in 1995 een overname deed van een of andere zieltogende unix-werkstationbakker sloeg dat qua cijfers gezien ook nergens op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die vergelijking gaat toch wel een beetje mank IMO. Ze deden die overname uiteraard vanwege het OS. Hier is het andersom, een OS maker neemt een hardware maker over.
pi_130803559
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:39 schreef LogiteX het volgende:

[..]

die vergelijking gaat toch wel een beetje mank IMO. Ze deden die overname uiteraard vanwege het OS. Hier is het andersom, een OS maker neemt een hardware maker over.
Maar MS neemt Nokia over voor een prikkie (als je kijkt naar hoeveel MS in kas heeft). Mocht het volledig floppen, dan is dat jammer maar geen ramp voor MS. Mocht het slagen (de Lumia verkoopt steeds beter, met name sinds de introductie van de 620 en 520), dan kunnen ze een mooi marktaandeel veroveren en hebben ze het geld zo terugverdient (en daarvoor hoeft het marktaandeel echt niet groter te zijn dan iOS of Android). Ik zie eerlijk gezegd voor MS weinig downside en redelijk wat upside. Enige nadeel is dat ze de merknaam Nokia niet mogen blijven voeren, wat toch nog steeds een heel herkenbaar en gewaardeerd merk is.
pi_130803610
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:15 schreef remlof het volgende:
Microsoft en Nokia. Beide hele middelmatige bedrijven die producten maken voor mensen die niet weten dat er veel beter te krijgen is.
Dit vat het inderdaad wel aardig samen.
pi_130803783
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 04:34 schreef andreas612 het volgende:

[..]

De nieuwste hardware staat niet gelijk voor een goede gebruikerservaring he,
Dat beweer ik ook nergens. Ik beweer alleen dat de hardware van SGS4 op vele fronten beter is dan die van de Lumia 1020.
quote:
de S4 lagged nog steeds.
Software, geen hardware.

quote:
Op papier misschien wel snel maar interface kan beter.
Software.

quote:
Hetzelfde geldt voor schermgrootte, resolutie, accu.. eigenlijk je hele lijstje, de helft is ook subjectief...
Juist deze drie punten zijn niet subjectief, het zijn harde feiten. Dit in tegenstelling tot gebruikerservaring (per gebruiker anders), wat weer samenhangt met de software. De schermgrootte is groter, de resolutie is hoger en de accu heeft meer mAh.

De prestaties van de hardware kun je daadwerkelijk met elkaar vergelijken. Echter hangt het in het praktijk samen met de software, dan kan het anders komen te liggen.

quote:
Snap ook niet hoe 1 microfoon een voordeel kan zijn tov de 2 van nokia en apple ? Opnamekwaliteit van nokia (en ook de iphone) is denk letterlijk 10x beter.
Uitroepteken, wilde daarmee juist aangeven dat het een minpunt is; zie ook de opmerking over wifi bij de Lumia.

quote:
En de bouwkwaliteit is 'anders'. Was laatst in zo'n samsungstore aangezien ik aan het kijken ben voor een nieuwe smartphone maar toen ik de achterkant kon indrukken en de zijkant rammelde ben ik maar weer weg gegaan :') Maar he, dat is persoonlijk.
Ik twijfelde hierover, want ik vind dit ook net iets te persoonlijk. Ik vind de Samsungs ook helemaal niets, anderen vinden het juist weer wel leuk (het voelt lichter aan). Verder zijn er andere Android-toestellen die ik qua behuizing beter vind, denk aan de HTC One bijvoorbeeld.

Maar je hebt een punt, de bouwkwaliteit van de Lumia's voelt degelijker aan dan die van de Galaxy's.
quote:
Ik heb nog geen voorkeur voor bovenstaande telefoons maar ik geef slechts een reactie op waarom ik denk dat je verhaal niet klopt.
Je hebt anders weinig onderuit gehaald wat betreft de discussie over de hardware en haalde de software erbij (terwijl ik dus alleen inzoom op de hardware).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 09:03:46 ]
pi_130803958
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens. Ik beweer alleen dat de hardware van SGS4 op vele fronten beter is dan die van de Lumia 1020.

[..]

Software, geen hardware.

[..]

Software.

[..]

Juist deze drie punten zijn niet subjectief, het zijn harde feiten. Dit in tegenstelling tot gebruikerservaring (per gebruiker anders), wat weer samenhangt met de software. De schermgrootte is groter, de resolutie is hoger en de accu heeft meer mAh.

De prestaties van de hardware kun je daadwerkelijk met elkaar vergelijken. Echter hangt het in het praktijk samen met de software, dan kan het anders komen te liggen.

[..]

Uitroepteken, wilde daarmee juist aangeven dat het een minpunt is; zie ook de opmerking over wifi bij de Lumia.

[..]

Ik twijfelde hierover, want ik vind dit ook net iets te persoonlijk. Ik vind de Samsungs ook helemaal niets, anderen vinden het juist weer wel leuk (het voelt lichter aan). Verder zijn er andere Android-toestellen die ik qua behuizing beter vind, denk aan de HTC One bijvoorbeeld.

Maar je hebt een punt, de bouwkwaliteit van de Lumia's voelt degelijker aan dan die van de Galaxy's.

[..]

Je hebt anders weinig onderuit gehaald wat betreft de discussie over de hardware en haalde de software erbij (terwijl ik dus alleen inzoom op de hardware).
wat een agressie :') ik hoef helemaal niks onderuit te halen hier :')

Hoezo is schermgrootte niet subjectief.. alsof groter per definitie beter is.
Maar ik snap dat je helemaal wild geil wordt van pure hardware specs. Dat is uiteindelijk belangrijker dan de gebruikerservaring van een telefoon :Y
  woensdag 4 september 2013 @ 09:12:19 #97
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130803968
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:49 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Graag on-topic over MSFT.
Kom dan ook niet met verzonnen quotes, zoals bijna al jouw argumenten tegen Google en Apple uit je duim gezogen zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_130804154
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Sorry gast, maar er is niets persoonlijks aan als ik zeg dat je een dikke mongool bent omdat je slechte vergelijkingen maakt hoor?
Jawel, je noemt mij een mongool en dus richt je je op mijn persoon. In een discussie win je met argumenten, niet door te schelden.

quote:
Ik heb verder geen zin om jou te laten zien dat ik gelijk heb omdat ik geen geduld heb voor mensen met een een lage intelligentie, zoals jij.
Ook hier speel je weer op de man.

Als je iets beweert mag je dat ook best ondersteunen met argumenten. Ik heb dat in mijn post gedaan, ik heb zelfs de bronnen erbij gepost. Dit doe je trouwens wel vaker, zomaar iets roepen en als er onderbouwt moet worden begin je met schelden. Dit zorgt er niet plotseling voor dat jouw beweringen kloppen eh, dat moet je nog steeds aantonen met argumenten.

Desalniettemin moet je het zoeken in de richting van Andreas. S4 loopt nog niet soepel op een octacore, WP loopt soepel op een dualcore.[/q] Software, niet hardware. De dual-core van de Lumia is zwakker dan een quad- of octa-core. Op dit vlak scoort de iPhone ook beter, maar ook dat ligt weer aan de software, en niet aan de hardware.

quote:
Dat maakt de vergelijking een stuk minder nietwaar?
Nope, de cpu van de Lumia is nog steeds zwakker dan die van de SGS4. De Lumia benut de cpu echter wel beter (schat ik, ik heb er geen ervaring mee, ik baseer het op mijn evaring met Android).

quote:
Ik zal tóch kort even aangeven welke puntjes in elkgeval in de vergelijking misgaan, de rest van je lulverhaal daargelaten. Zodat je toch enige rust kan vinden, nietwaar?
Yay.

quote:
Daarbij is jouw vergelijking compleet mank. Groter scherm is niet per se een voordeel.
Android-toestellen komen in kleine, medium, grote en kolossale formaten. Het grootste formaat van de Lumia is echter 4.5 inch. Dat is dus wel een punt van aandacht.

quote:
De resolutie gaat gepaard met de grootte; je kunt geen pixel zien op de lumia's hoor!
De resolutie van de Lumia blijft lager dan die van de SGS4. De ppi van de SGS4 is hoger dan de ppi van de Lumia.

quote:
Zelfde geldt voor de gpu; die moet veel meer pixels aansturen dus effectief heb je gewoon precies hetzelfde.
De Adreno 225 is zwakker dan de Adreno 320.

quote:
Accu, zelfde verhaal: je moet bij android eerst nog alles taskkillen wil je er een dag mee doorkomen, mijn Lumia haalt 2 dagen, kan draadloos opladen (de 1020 ook met cover).
Bullshitverhaal over taskkillen, dat moet je overigens juist niet doen. Verder ligt de accuduur aan het gebruik en verschilt het dus per gebruiker. Met een SGS4 kun je ook de 2 dagen halen. En daarom zeg ik dus iets over wat objectief meetbaar is: het aantal mAh van de accu.

quote:
En als laatste vergeet jij een van de belangrijkste punten van hardware; de bouwkwaliteit. Samsung komt altijd met gammele, goedkoop voelende plastic troep en Nokia met stevig, degelijke telefoon.
Daar ben ik het persoonlijk mee eens, maar de bouwkwaliteit hangt deels af met de smaak van een persoon. Al ben ik het hier eens met je dat de bouwkwaliteit van de SGS4 minder degelijk aanvoelt (!) dan die van de Lumia.

quote:
Gebaseerd op bovenstaande vind ik jou nog steeds een dikke mongool als jij achter jouw vergelijking staat. ;)
Ik sta er nog steeds achter, want je hebt niets onderuit gehaald. De cpu is beter, de gpu is beter, de resolutie (en de ppi) is hoger, het scherm is beter, wel uitbreidbaar en ga zo maar door.

Dus, nogmaals, hoe is de hardware (!) en dus niet de hardwaresoftwarecombinatie (!) van de Nokia beter?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 09:28:46 ]
pi_130804213
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:11 schreef andreas612 het volgende:

[..]

wat een agressie :')
Waar, wijs eens aan? De enige agressor hier is Boterbartje die het nog acht om te schelden.

quote:
ik hoef helemaal niks onderuit te halen hier :')
Heb je ook niet gedaan.

quote:
Hoezo is schermgrootte niet subjectief.. alsof groter per definitie beter is.
Zie reactie bovenstaande post.

quote:
Maar ik snap dat je helemaal wild geil wordt van pure hardware specs. Dat is uiteindelijk belangrijker dan de gebruikerservaring van een telefoon :Y
Dat word ik niet, weet je nog hoe de discussie begon? Boterbartje beweerde dat de hardware van de Nokia beter is (en dus geilt hij en niet ik). En nogmaals, het ging puur om de hardware, niet om het gebruiksgemak of de gebruikerservaring, daar heb ik namelijk (nog) niets over beweerd; is ook niet nodig in een discussie die puur gericht is op de hardware.
pi_130804237
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef ArnosL het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat dit gaat betekenen voor Windows Phone. Nokia heeft de afgelopen tijd flink geklaagd over de ontwikkelingssnelheid van het OS bij Microsoft. Nu komen ze er waarschijnlijk zelf bij op. Dan ga ik er vanuit dat de ontwikkeling zal versnellen en de achterstand op iOS en Android wat sneller zal worden ingelopen. Nu duurt het allemaal nogal lang namelijk.

Denk daarbij aan de ondersteuning van een Full-HD resolutie, quadcore processoren, een notificatiecentrum enzovoorts. Tevens zou het mooi zijn als die apps van Nokia ook naar de Surface tablets komen, daar zou ik erg blij mee zijn :)
Waren ze aan het klagen ja? Misschien hadden ze dat moeten bedenken voordat ze hun eigen ontwikkelde Ovi, Symbian, en Maemo/MeeGo overboord gooiden, samen met alle investeringen die ze al gemaakt hadden. Los van hun klanten die voor Windows telefoons ook wel erders terecht konden.

Hoe hard kun je strategisch falen als bedrijf. Verbaast me nog altijd dat de aandeelhouders niet op straat zijn gaan rellen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130804238
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:51 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mooie gefundeerd. Dikke pluim!
:').
pi_130804302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar, wijs eens aan? De enige agressor hier is Boterbartje die het nog acht om te schelden.

[..]

Heb je ook niet gedaan.

[..]

Zie reactie bovenstaande post.

[..]

Dat word ik niet, weet je nog hoe de discussie begon? Boterbartje beweerde dat de hardware van de Nokia beter is (en dus geilt hij en niet ik). En nogmaals, het ging puur om de hardware, niet om het gebruiksgemak of de gebruikerservaring, daar heb ik namelijk (nog) niets over beweerd; is ook niet nodig in een discussie die puur gericht is op de hardware.
Je laatste zin samen met 'heb je ook niet gedaan'.. echt zo'n sneer van stil maar... je walgelijke ego druipt er van af.. maar het kan zijn dat je dat zelf niet door hebt hoor.. neem het jezelf niet kwalijk.

En je schermredenatie slaat nog steeds nergens op.. groter is niet beter.. dat probeer je nu te verhullen in een nietszeggend antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 09:31:55 ]
pi_130804356
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Sorry gast, maar er is niets persoonlijks aan als ik zeg dat je een dikke mongool bent omdat je slechte vergelijkingen maakt hoor?

Ik heb verder geen zin om jou te laten zien dat ik gelijk heb omdat ik geen geduld heb voor mensen met een een lage intelligentie, zoals jij. Desalniettemin moet je het zoeken in de richting van Andreas. S4 loopt nog niet soepel op een octacore, WP loopt soepel op een dualcore. Dat maakt de vergelijking een stuk minder nietwaar? Ik zal tóch kort even aangeven welke puntjes in elkgeval in de vergelijking misgaan, de rest van je lulverhaal daargelaten. Zodat je toch enige rust kan vinden, nietwaar?

Daarbij is jouw vergelijking compleet mank. Groter scherm is niet per se een voordeel. De resolutie gaat gepaard met de grootte; je kunt geen pixel zien op de lumia's hoor! Zelfde geldt voor de gpu; die moet veel meer pixels aansturen dus effectief heb je gewoon precies hetzelfde. Accu, zelfde verhaal: je moet bij android eerst nog alles taskkillen wil je er een dag mee doorkomen, mijn Lumia haalt 2 dagen, kan draadloos opladen (de 1020 ook met cover).

En als laatste vergeet jij een van de belangrijkste punten van hardware; de bouwkwaliteit. Samsung komt altijd met gammele, goedkoop voelende plastic troep en Nokia met stevig, degelijke telefoon.

Gebaseerd op bovenstaande vind ik jou nog steeds een dikke mongool als jij achter jouw vergelijking staat. ;)
Loser :')

Iemand aanvallen wegens IQ, zogenaamd, en dan dikgedrukte roepen, :') :')
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130804393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mei 2013:

[..]

[..]

Juni 2013:

[..]

WP:
Okt 2012: 120.000+
Jun 2013: 160.000

Google Play Store:
Okt 2012: 700.000
Jun 2013: 1.000.000+

App Store:
Okt 2012: 700.000
Jun 2013: 900.000

Vertel eens, hoe neemt het aantal apps harder toe?
WP had een toename van 33%; Google 43% en Apple 28%. WP is qua toename dus een goede tweede.

quote:
En marktaandeel neemt ook harder toe?

Aug 2013:
[ afbeelding ]

Android: +10.2%
iOS: -3.4%
WP: +0.6%
Ga jij eens gauw terug naar school en leer het verschil tussen procenten en procentpunten. Je manipuleert de cijfers uit je eigen tabel.
pi_130804426
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:30 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Je laatste zin samen met 'heb je ook niet gedaan'.. echt zo'n sneer van stil maar... je walgelijke ego druipt er van af.. maar het kan zijn dat je dat zelf niet door hebt hoor.. neem het mij niet kwalijk.
Het is geen sneer. Ik heb vaker discussies gehad met Boterbartje, wanneer het aankomt op argumenten komt er weinig uit.

Waar ik mij aan 'erger' is dat ik aanhaak op een bewering over de hardware, terwijl de reacties op mij veel verder gaan dan de hardware. Het is ook niet bedoeld als een sneer, maar het kan wel bot overkomen. Verder heb je mijn punten mijns inziens inderdaad niet (geheel) onderuit gehaald, dus het is eerder een statement dan een sneer.

Ben ik nog steeds agressief? Want ik weet nog steeds niet waar je de agressie net zag.

quote:
En je schermredenatie slaat nog steeds nergens op.. groter is niet beter.. dat probeer je nu te verhullen in een nietszeggend antwoord.
Prima, dan drop ik het grootte van de scherm. De rest blijft staan?
pi_130804490
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

WP had een toename van 33%; Google 43% en Apple 28%. WP is qua toename dus een goede tweede.
Dat is relatief, in de absolute getallen blijft WP ver achter. En dan nog: het aantal apps bij WP neemt dus niet harder toe zoals Boterbartje beweerde.

40.000 vs. 200.000 vs. 300.000.

quote:
[..]

Ga jij eens gauw terug naar school en leer het verschil tussen procenten en procentpunten. Je manipuleert de cijfers uit je eigen tabel.
Je mag dat best wat netter aangeven hoor. Ik had 'procentpunten' in plaats van 'procent' moeten gebruiken, heb je gelijk in.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 09:45:30 ]
pi_130804550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is geen sneer. Ik heb vaker discussies gehad met Boterbartje, wanneer het aankomt op argumenten komt er weinig uit.

Waar ik mij aan 'erger' is dat ik aanhaak op een bewering over de hardware, terwijl de reacties op mij veel verder gaan dan de hardware. Het is ook niet bedoeld als een sneer, maar het kan wel bot overkomen. Verder heb je mijn punten mijns inziens inderdaad niet (geheel) onderuit gehaald, dus het is eerder een statement dan een sneer.

Ben ik nog steeds agressief? Want ik weet nog steeds niet waar je de agressie net zag.

[..]

Prima, dan drop ik het grootte van de scherm. De rest blijft staan?
Ja, puur hardwarematig ja, snap nog steeds niet echt het nut van puur hardware vergelijken maar whatever.
pi_130804590
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ja, puur hardwarematig ja, snap nog steeds niet echt het nut van puur hardware vergelijken maar whatever.
Hier begon het mee. Geen idee wat zijn doel precies was.
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:51 schreef Boterbartje het volgende:
De hardware is veel beter

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 09:42:51 ]
pi_130804662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is relatief, in de absolute getallen blijft WP ver achter. (Een kleine groei bij een kleine speler is relatief natuurlijk groter dan een grotere groei bij een grote speler.)

40.000 vs. 200.000 vs. 300.000.
Dat is het leuke van cijfers, die kun je altijd in je eigen voordeel gebruiken. Feit blijft dat het WP-ecosysteem nog altijd achterblijft maar flink aan het groeien is.

quote:
[..]

Je mag dat best wat netter aangeven hoor. Ik had 'procentpunten' in plaats van 'procent' moeten gebruiken, heb je gelijk in.
Vooruit, je hebt gelijk. Maar je gebruikt wel de verkeerde cijfers. Het marktaandeel is nog altijd relatief klein (maar wel groter dan remlof eerder voorstelde toen hij weer eens data selecteerde op zijn eigen gelijk), maar is dus wel in een jaar met meer dan 77% gestegen. Ik ben benieuwd hoe lang WP dat volhoudt. Als ze dat nog één jaar doen - en ze zijn nog altijd relatief klein dus ze kunnen nog flink groeien - zitten ze al op de helft van het aantal door Apple verkochte apparaten. Tel daarbij op dat WP een veel breder aanbod heeft en ik vind het helemaal niet onrealistisch te denken dat WP voet aan de grond gaat krijgen (heeft het dat niet al?).

En dit komt van iemand die al jaren Android gebruikt.
pi_130804939
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is het leuke van cijfers, die kun je altijd in je eigen voordeel gebruiken. Feit blijft dat het WP-ecosysteem nog altijd achterblijft maar flink aan het groeien is.
Ligt er inderdaad aan hoe je het bekijkt. Als je puur naar WP kijkt, groeit het aantal. Dat is ook geheel in de lijn der verwachting.

Echter is het toch niet echt flink te noemen. 5% meer dan iOS, op Android blijft het achterlopen.

quote:
Vooruit, je hebt gelijk. Maar je gebruikt wel de verkeerde cijfers. Het marktaandeel is nog altijd relatief klein (maar wel groter dan remlof eerder voorstelde toen hij weer eens data selecteerde op zijn eigen gelijk), maar is dus wel in een jaar met meer dan 77% gestegen. Ik ben benieuwd hoe lang WP dat volhoudt. Als ze dat nog één jaar doen - en ze zijn nog altijd relatief klein dus ze kunnen nog flink groeien - zitten ze al op de helft van het aantal door Apple verkochte apparaten. Tel daarbij op dat WP een veel breder aanbod heeft en ik vind het helemaal niet onrealistisch te denken dat WP voet aan de grond gaat krijgen (heeft het dat niet al?).

Prima, relatief is het aandeel van WP meer gestegen dan iOS en Android. Ik hoop dat ze het goed volhouden, concurrentie is alleen maar beter voor ons, de consumenten.

Een breder aanbod dan Apple doel je op, neem ik aan? En dat is toch het bewonderingswaardige aan Apple, 1 toestel per jaar en alsnog zo'n marktaandeel. Liever meer aanbod, ja. :9. Maar niet te veel, dat werkt eerder tegen (zoals HTC een tijd geleden deed, toestel na toestel waarbij de specs nauwelijks verschilden).

WP heeft BlackBerry OS van de derde plek gestoten en het lijkt erop dat het zal blijven groeien. Met de overname van Nokia kunnen ze hopelijk een snellere inhaalslag doen, want mijn grootste gemis bij WP zijn toch wel de apps. Ik wil zelfs zo ver gaan dat ik WP solider vind dan Android.
pi_130805007
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik sta meer dan open voor WP hoor en ik wil ook dat de ontwikkelingen zich ook blijven opvolgen, alleen hebben ze mij flink teleurgesteld met WP 7/7.5. Beetje zoals de teleurstelling die ik persoonlijk (!) had bij iOS, wat op zich stabiel en fijn werkte, maar toch niet voldeed aan mijn behoeften. In de huidige vorm voldoet WP nog niet aan mijn eisen en wensen; of nou ja, Android voldoet er beter aan.
pi_130805067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ligt er inderdaad aan hoe je het bekijkt. Als je puur naar WP kijkt, groeit het aantal. Dat is ook geheel in de lijn der verwachting.

Echter is het toch niet echt flink te noemen. 5% meer dan iOS, op Android blijft het achterlopen.
18%. 5%-punt.

quote:
[..]

Prima, relatief is het aandeel van WP meer gestegen dan iOS en Android. Ik hoop dat ze het goed volhouden, concurrentie is alleen maar beter voor ons, de consumenten.

Een breder aanbod dan Apple doel je op, neem ik aan? En dat is toch het bewonderingswaardige aan Apple, 1 toestel per jaar en alsnog zo'n marktaandeel. Liever meer aanbod, ja. :9. Maar niet te veel, dat werkt eerder tegen (zoals HTC een tijd geleden deed, toestel na toestel waarbij de specs nauwelijks verschilden).

WP heeft BlackBerry OS van de derde plek gestoten en het lijkt erop dat het zal blijven groeien. Met de overname van Nokia kunnen ze hopelijk een snellere inhaalslag doen, want mijn grootste gemis bij WP zijn toch wel de apps. Ik wil zelfs zo ver gaan dat ik WP solider vind dan Android.
Wat betreft de apps heb je gelijk, maar welke programma's (het zijn er inmiddels meer dan 170.000) mis je nu eigenlijk nog bij WP?

Volgens mij zijn alle grote apps inmiddels voor WP8 beschikbaar, en voor de enkele apps die nog niet te krijgen zijn kun je prima vervangers downloaden.
pi_130805113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik sta meer dan open voor WP hoor en ik wil ook dat de ontwikkelingen zich ook blijven opvolgen, alleen hebben ze mij flink teleurgesteld met WP 7/7.5. Beetje zoals de teleurstelling die ik persoonlijk (!) had bij iOS, wat op zich stabiel en fijn werkte, maar toch niet voldeed aan mijn behoeften. In de huidige vorm voldoet WP nog niet aan mijn eisen en wensen; of nou ja, Android voldoet er beter aan.
Ik heb een paar weken met WP7/7.5 mogen werken en dat was behoorlijk kut ja. Met 8 heb ik geen ervaring maar ik ken wel een paar mensen die het gebruiken en ik hoor alleen maar positieve verhalen. Het enige echte, objectieve nadeel is het beperkte ecosysteem. Dat probleem is al kleiner, maar het bestaat nog steeds. Maar als niemand de sprong waagt zal dat nooit echt goed worden natuurlijk.
pi_130805449
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

18%. 5%-punt.
Oh ja, crap. :').

quote:
[..]

Wat betreft de apps heb je gelijk, maar welke programma's (het zijn er inmiddels meer dan 170.000) mis je nu eigenlijk nog bij WP?

Volgens mij zijn alle grote apps inmiddels voor WP8 beschikbaar, en voor de enkele apps die nog niet te krijgen zijn kun je prima vervangers downloaden.
Zou je het raar vinden als ik meteen binnenval met wat mij het meeste tegenstond aan WP 7.5?

De browser. Was (destijds) beperkt, werkte minder fijn, kon bijvoorbeeld niet helemaal overweg met het FOK!forum en voelde trager aan (dan Safari/Chrome). Verder miste ik een fijne afwerking van de notificaties (geen idee hoe dat nu is) en werkten niet alle apps even optimaal (WhatsApp was kwalitatief echt minder). Ook waren Twitter en Facebook (destijds!) beperkter, je kon er niet alles mee. Toetsenbord was ook niet optimaal.

Ik ben iemand die veel Google-producten/-diensten, zoals Contacts, Chrome, Talk/Chat en Gmail, gebruikt. Wat ik vooral mis zijn (fijne) apps hiervoor. (Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat Android hier beter op kan inspringen.)

Dat zijn even een aantal punten die ik nog herinner.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 10:16:13 ]
pi_130805620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh ja, crap. :').

[..]

Zou je het raar vinden als ik meteen binnenval met wat mij het meeste tegenstond aan WP 7.5?

De browser. Was (destijds) beperkt, werkte minder fijn, kon bijvoorbeeld niet helemaal overweg met het FOK!forum en voelde trager aan (dan Safari/Chrome). Verder miste ik een fijne afwerking van de notificaties (geen idee hoe dat nu is) en werkten niet alle apps even optimaal (WhatsApp was kwalitatief echt minder). Ook waren Twitter en Facebook (destijds!) beperkter, je kon er niet alles mee. Toetsenbord was ook niet optimaal.

Ik ben iemand die veel Google-producten/-diensten, zoals Contacts, Chrome, Talk/Chat en Gmail, gebruikt. Wat ik vooral mis zijn (fijne) apps hiervoor. (Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat Android hier beter op kan inspringen.)

Dat zijn even een aantal punten die ik nog herinner.
Tegen al die zaken liep ik ook aan. WhatsApp werkte niet, de browser was kut et cetera.

Afgaande op wat ik heb gehoord en gelezen (geen eigen ervaring dus) zijn al die zaken verholpen en ik heb begrepen (ik heb het pas nog nagevraagd in het WP-topic) kan je Gmailaccount tegenwoordig ook gewoon worden geïntegreerd in je WP.

WP is nog niet perfect maar ik zie het wel al als volwaardig alternatief voor Android en iOS, en Nokia maakt geweldige telefoons (wireless charging blijf ik geweldig vinden). Ik gun het ze wel, ik ben benieuwd wat er de komende jaren gaat gebeuren.
  woensdag 4 september 2013 @ 10:22:08 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130805637
Nokia markt kapitalisatie

Nu nog 1/15 van wat ze waard waren.
reset
pi_130805806
Wat een gejank over de hoeveelheid apps die beschikbaar is voor Windows Phone. Kan mij het boeien dat ik uit slechts twee zaklamp apps kan kiezen in plaats van 52. Alle grote apps zijn gewoon verkrijgbaar, behalve wat games misschien.
pi_130805879
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:27 schreef -0- het volgende:
Wat een gejank over de hoeveelheid apps die beschikbaar is voor Windows Phone. Kan mij het boeien dat ik uit slechts twee zaklamp apps kan kiezen in plaats van 52. Alle grote apps zijn gewoon verkrijgbaar, behalve wat games misschien.
Dat is wel een goed punt vind ik. Vaak worden aantallen apps vergeleken, maar je hebt in principe maar één goed app per functie nodig. Daarnaast mag er ook wel eens naar de kwaliteit van de apps gekeken worden, ik vind Android wat dat betreft erg slecht.
pi_130806063
Een zaklamp-app die toegang heeft tot al je gegevens en met een enorme reclame-banner=Android.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_130806140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is wel een goed punt vind ik. Vaak worden aantallen apps vergeleken, maar je hebt in principe maar één goed app per functie nodig.
Deze persoon gaat in op precies dit punt: http://www.infragistics.c(...)e-amp-windows-8.aspx.

quote:
Daarnaast mag er ook wel eens naar de kwaliteit van de apps gekeken worden, ik vind Android wat dat betreft erg slecht.
Voorbeelden? (Ik ben geen appverslinder, de apps die ik heb werken naar behoren.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')