abonnement Unibet Coolblue
pi_130735911
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
Hooray for boobies!
pi_130735960
Kleine aanpassing: de metro was voor ons 30 dollar voor 7 dagen. En 1 dollar extra voor de kaart zelf, dus 31 dollar. Het is niets ik weet het....:)

Nu ik de titel zie: Cronuts zijn helemaal hip geloof ik in New York. Ik heb ze niet gezien, maar goed. Is een mix tussen een donut en een croissant.
pi_130736266
cronuts, hoe creatief... :)

mijn laatste posting uit het vorige topic in reactie op fargo: Damn, vlucht en hotel? Welk hotel zit je?
Hooray for boobies!
pi_130738741
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:58 schreef exode het volgende:
Nu ik de titel zie: Cronuts zijn helemaal hip geloof ik in New York. Ik heb ze niet gezien, maar goed. Is een mix tussen een donut en een croissant.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-new-york-de-cronut

Als je het ervoor over hebt om om 4 uur 's ochtends in de rij te gaan staan is het het vast helemaal waard. :D
pi_130739748
Apart volk hoor wat dat betreft. Toen ik in washington DC was enkele jaren geleden liep ik door georgetwon en zag voor een cakeshop werkelijk een mega rij staan.

Enkele weken later terug in nederland zag ik ineens diezelfde store volgens mij op discovery channel. Net zoals die bakker in hoboken is het allemaal perfect geregisseerde commercie
Hooray for boobies!
  maandag 2 september 2013 @ 15:45:16 #6
64792 Mryc
play me one more song
pi_130743617
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:27 schreef Spockjuh_ het volgende:
Apart volk hoor wat dat betreft. Toen ik in washington DC was enkele jaren geleden liep ik door georgetwon en zag voor een cakeshop werkelijk een mega rij staan.

Enkele weken later terug in nederland zag ik ineens diezelfde store volgens mij op discovery channel. Net zoals die bakker in hoboken is het allemaal perfect geregisseerde commercie
Georgetown Cupcakes en Cake Boss worden allebei op TLC uitgezonden.

Ben zelf bij die cupcake store geweest in Georgetown maar was niet bijzonder.
pi_130743748
die bedoelde ik inderdaad, zat op de fiets en kon zo snel niet op de namen komen net zoals de zender... ;) maar inderdaad, die cupcake zaak kwamen we langs tijdens het fietsen van watergate hotel naar arlington.

Even gestopt maar hadden allebei zoiets van wat moet er in godsnaam in die cupcakes zitten wat het zo lekker maakt. Achteraf was het dus niet de smaak maar de setting en kracht van TV
Hooray for boobies!
  maandag 2 september 2013 @ 16:09:08 #8
64792 Mryc
play me one more song
pi_130744372
Overigens schijnt die kerel van Cake Boss (Carlo's Bakery) ook een vestiging te hebben op Times Square, maar de recensies op Yelp zijn allesbehalve goed.
  maandag 2 september 2013 @ 16:33:36 #9
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130745138
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:09 schreef Mryc het volgende:
Overigens schijnt die kerel van Cake Boss (Carlo's Bakery) ook een vestiging te hebben op Times Square, maar de recensies op Yelp zijn allesbehalve goed.
Dat is op de hoek van 42nd en 8th. In de hoek van het bus-metro station van Port Avenue. Het ziet er gewoon uit als een fastfood tent, maar ipv kip of hamburgers verkopen ze cupcakes en taarten etc. Je kunt van buitenaf in de keuken kijken. T is gewoon massaproductie...maar idd wat Spockjuh zegt...t is de kracht van TV
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  maandag 2 september 2013 @ 16:38:56 #10
64792 Mryc
play me one more song
pi_130745336
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:33 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Dat is op de hoek van 42nd en 8th. In de hoek van het bus-metro station van Port Avenue. Het ziet er gewoon uit als een fastfood tent, maar ipv kip of hamburgers verkopen ze cupcakes en taarten etc. Je kunt van buitenaf in de keuken kijken. T is gewoon massaproductie...maar idd wat Spockjuh zegt...t is de kracht van TV
En blijkbaar belachelijk duur. Maar dat zal ook te wijten zijn aan tv (+ dure locatie wellicht)
  maandag 2 september 2013 @ 16:53:03 #11
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130745836
Ja dat het duur was zou goed kunnen. Heb niet de behoefte gehad om daar naar binnen te gaan. Ik vind t nogal een idioot, die vent.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  donderdag 5 september 2013 @ 19:13:48 #12
64792 Mryc
play me one more song
pi_130856313
Nog een weekje en dan mag ik weer *O*
pi_130879110
Ik ga op 3 oktober voor 6 dagen :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:52:24 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130879493
Ik vertrek dinsdag. Heeft er iemand nog tips met betrekking tot gezond en goedkoop eten daar?
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:29:49 #15
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130880468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:52 schreef Mishu het volgende:
Ik vertrek dinsdag. Heeft er iemand nog tips met betrekking tot gezond en goedkoop eten daar?
7-Eleven, krop sla
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:38:46 #16
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_130880758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:52 schreef Mishu het volgende:
Ik vertrek dinsdag. Heeft er iemand nog tips met betrekking tot gezond en goedkoop eten daar?
Pak als lunch eens een vetarme subway bijvoorbeeld, moet kunnen. En vraag de dressing bij je salade on the side, want ze gieten er rustig een halve liter overheen :')
pi_130880915
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:52 schreef Mishu het volgende:
Ik vertrek dinsdag. Heeft er iemand nog tips met betrekking tot gezond en goedkoop eten daar?
Is dat echt zo lastig daar? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Health moet ook daar booming zijn qua eetgelegenheden en producten lijkt me.
Go hard or go home
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:48:24 #18
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_130881018
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:44 schreef Noek het volgende:

[..]

Is dat echt zo lastig daar? Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Health moet ook daar booming zijn qua eetgelegenheden en producten lijkt me.
Dat lijkt mij ook!
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_130883088
Whole Foods!!
pi_130884291
Genoeg biologisch en gezond voedsel te vinden in New York. Een hoop gezondheidsfreaks op 1 hoop ;)

Wat betreft supermarkten (waar je een salade of broodje kan halen en zelfs kant en klare avondmaaltijden:

Whole Foods (aardig aan de prijs)
Garden of Eden (iets goedkoper en ook minder hip)
Joe Traders (nog wat goedkoper)

Verder struikel je over de Farmers Markets en sap winkeltjes. Dus dat komt wel goed!
pi_130884926
quote:
Ligt er nogal aan wat je erop neemt natuurlijk. Een Veggie Delite zonder saus versus een Italian B.M.T. verschilt nogal. :P
pi_130887693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:49 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ligt er nogal aan wat je erop neemt natuurlijk. Een Veggie Delite zonder saus versus een Italian B.M.T. verschilt nogal. :P
Hihi klopt :)
pi_130891876
New York is echt een walhalla voor de gezonde eter, hoewel het niet altijd goedkoop is. Mijn vriendin is net terug van zes maanden NY en mist dat met name nu ze terug is. De Wholefoods, raw bars, juice bars, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:35:19 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130910128
Weet iemand hoe moeilijk immigration doet bij aankomst? Moet je vragen beantwoorden, dingen laten zien?
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:58:07 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_130910331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:35 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand hoe moeilijk immigration doet bij aankomst? Moet je vragen beantwoorden, dingen laten zien?
Ik moest wel wat vragen beantwoorden. Maar was niet echt lastig je weet toch zelf wel wat je gaat doen. Ga niet staan te liegen dan ben je aan beurt dat hebben ze door.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:58:34 #27
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130910333
Ze zullen wat basic vragen stellen, wat je komt doen, voor hoelang en soms wat voor werk je hebt.
Omdat ik bijna 10x in 4 jaar tijd was geweest, vroegen ze nog waarom ik zo vaak daar was. Voor ons vrij normaal, maar een gemiddelde Amerikaan kan toch minder vaak naar Europa op vakantie... iets met weinig vakantiedagen enzo. :+ Je hoeft verder niet echt wat te laten zien, op je paspoort na.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:05:18 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130910392
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:58 schreef JK het volgende:
Ze zullen wat basic vragen stellen, wat je komt doen, voor hoelang en soms wat voor werk je hebt.
Omdat ik bijna 10x in 4 jaar tijd was geweest, vroegen ze nog waarom ik zo vaak daar was. Voor ons vrij normaal, maar een gemiddelde Amerikaan kan toch minder vaak naar Europa op vakantie... iets met weinig vakantiedagen enzo. :+ Je hoeft verder niet echt wat te laten zien, op je paspoort na.
En wat als je geen werk hebt maar nog studeert?

Ik maak deze reis eigenlijk in het kader van een tussenjaar en hierna wil ik aan de slag in Nederland. Ik sta wel ingeschreven bij de universiteit maar zodra ik terug ben schrijf ik me maar uit denk ik.

Ik heb wel een huurcontract waar ik niet vanaf kan wat ik wellicht als bewijs kan gebruiken. Ik heb ook 2 katten die ik heel erg zou missen als ik niet terug zou komen :P En ik heb hostelreserveringen.
pi_130910421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:05 schreef Mishu het volgende:

[..]

En wat als je geen werk hebt maar nog studeert?

Ik maak deze reis eigenlijk in het kader van een tussenjaar en hierna wil ik aan de slag in Nederland. Ik sta wel ingeschreven bij de universiteit maar zodra ik terug ben schrijf ik me maar uit denk ik.

Ik heb wel een huurcontract waar ik niet vanaf kan wat ik wellicht als bewijs kan gebruiken. Ik heb ook 2 katten die ik heel erg mis :P
dan zeg je dat je student ben die op vakantie is
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:12:36 #30
67174 Dos37
Come on Twente
pi_130910472
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:08 schreef franklop het volgende:

[..]

dan zeg je dat je student ben die op vakantie is
Dan vragen ze je hoe je deze vakantie betaald hebt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:13:54 #31
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130910488
Precies... en je gaat toch niet 10x? Je gaat op vakantie, klaar. Niet te zwaar aan trekken. Ze zijn vrij nors... gewoon vragen beantwoorden, vingerafdrukken, foto en klaar. Ook zij willen de rij leeg, alhoewel ze er wel ruim de tijd voor nemen. Ik heb wel eens 2,5u geacht tussen immigratie en de terminal voor het volgende vliegtuig. Op JFK ging het volgens mij wel vlot toen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:14:17 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130910495
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:08 schreef franklop het volgende:

[..]

dan zeg je dat je student ben die op vakantie is
Ok.

Volgens mijn ouders maak ik me druk om niks 8)7
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:14:41 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130910505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:12 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dan vragen ze je hoe je deze vakantie betaald hebt
Geld gespaard en mijn ouders hebben de helft betaald als afstudeerkado.
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:08:03 #34
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_130913839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geld gespaard en mijn ouders hebben de helft betaald als afstudeerkado.
dan vragen ze je waarom je ouders niet meegaan :9
Wat doe ik hier?
pi_130915287
over ouders gesproken..... ;) datum dat wij gaan, ouders en ik, is 14 febr t/m 20 februari dus zes nachten.

vliegen met air berlin vanaf dusseldorf en zitten ergens in chinatown. pp betalen we 600 euro en dat is een fijn bedrag naar wij dachten... *O*

vorige keer met vriendin geweest maar die is hardcore aan het zwangeren en kan niet mee, zusje word bijna mamma dus ook voor haar dikke pech... :6 ;)
Hooray for boobies!
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:21:10 #36
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130915647
Dus jij gaat over vijf maanden met pappie en mammie op vakantie en je laat je, tegen die tijd, hoogzwangere vriendin thuis? Wat ben jij voor figuur??
pi_130915784
goed he! echter fokker 8-) 6 maanden zwanger is hoogzwanger tegenwoordig?
Hooray for boobies!
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:35:54 #38
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130916107
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
goed he! echter fokker 8-) 6 maanden zwanger is hoogzwanger tegenwoordig?
ze is nu dus 1 maand zwanger? Waarom kan ze niet mee dan?
pi_130916296
anderhalve maand. Ze wil zelf niet mee, vorige zwangerschap leerde dat het vanaf maand 5 fysiek lastiger word en ze met dat in het achterhoofd het niet ziet zitten om dagenlang door NY te lopen.
Hooray for boobies!
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:52:53 #40
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130916677
Oké, daar kan ik wel in komen.
Uiteraard veel plezier in NY en alvast van harte met je nieuwe kind :)
pi_130917012
gaat wel lukken, cadeau voor mijn ouders en mag gids spelen. Dus ik loop daar zeven dagen met een grote grijns rond... O+
Hooray for boobies!
pi_130920088
Zo nog een week en 2 dagen dan ben ik er al!:) super veel zin in,!,

Hoe doen mensen het eigenlijk met een dslr camera? Gewoon om je nek/schouder of toch een tas mee nemen waar je hem telkens in en uit haalt??
We hebben verder besloten een shop dag te doen, Macys of bloomingdales? Of zijn er in Manhattan betere shop plekken???
PSN: Metal_Akilla
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:52:16 #43
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130920317
wat is dslr?
pi_130920586
Sorry, spiegelreflex camera:p
PSN: Metal_Akilla
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:25:25 #45
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130921426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:00 schreef Akilla het volgende:
Sorry, spiegelreflex camera:p
Oh, fotocamera? Die had ik gewoon in mijn rugzak. Ik ben geen Japanner!!
pi_130922095
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:44 schreef Akilla het volgende:
Zo nog een week en 2 dagen dan ben ik er al!:) super veel zin in,!,

Hoe doen mensen het eigenlijk met een dslr camera? Gewoon om je nek/schouder of toch een tas mee nemen waar je hem telkens in en uit haalt??
We hebben verder besloten een shop dag te doen, Macys of bloomingdales? Of zijn er in Manhattan betere shop plekken???
Shoppen: ligt eraan wat je wil en waar je van houdt.
Waar ik ben geweest en wat ik helemaal geweldig vond: 5th Avenue (is een hele bekende straat met vooral winkels van designers), Century 21 (hele grote outletstore met véél merkspul), SoHo (wijk in Manhattan, erg leuk, heel relaxt daar vond ik) en verder op bijv. Broadway zitten ook heel veel winkels.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_130922227
Ik ga zelf vooral naar SoHo en wat kleine winkels verspreid over Manhattan, geen warenhuizen. Voor echte outlet shopping naar Woodbury Common.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130922945
Nog een optie voor een outlet als je Woodbury te ver vindt: http://www.jerseygardens.com
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:26:00 #49
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130923053
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:00 schreef Akilla het volgende:
Sorry, spiegelreflex camera:p
Eerste keer in NY veel met zo'n hand strap eraan rondgelopen, net wat fijner dan bungelend om je nek, of steeds weer in en uit een rugzak, vind ik.


Maak nu vrijwel alleen nog maar foto's met iPhone :)


Shop meestal rondom 34th street; Macy's, Footlocker, Footaction, Dr. Jays.
Of lager op Broadway, vanaf 10th ofzo naar beneden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130923998
Shoppen: Soho, 5th avenue, Jersey Gardens voor outlet shopping, Brooklyn voor leuke, kleine winkeltjes.
  maandag 9 september 2013 @ 23:58:00 #51
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131010267
Over precies 13 uur vlieg ik naar New York *O*
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:13:25 #52
64792 Mryc
play me one more song
pi_131013818
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:58 schreef Mishu het volgende:
Over precies 13 uur vlieg ik naar New York *O*
Veel plezier! Ik mag ook weer over twee dagen O+
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:15:49 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131018891
Ik zit nu bijna in het vliegtuig. Ik geef wel weer een update als ik er in zit ;)

Toch spannend altijd dat hele gebeuren.
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:44:34 #54
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131029098
Succes ... ! Voor mij nu 3 jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Op 11 september 2010 nog een ommetje gemaakt door Lower Manhattan en het gehele tumult rondom de verjaring van '9-11' aanschouwt. Een grote politiemacht op de been, mensen die toespraken gaven over mogelijke complottheoriën in verband met de aanslagen toen, waarbij de mensen die spraken overigens de wind van voren kregen van tegenstanders van complotscenario's.

Als je morgen daar bent zal je wellicht een soortgelijk gebeuren aantreffen. :+
pi_131029666
Voor mij ook 3 jaar, ten tijde van de mislukte aanslag op Times Square. Daarna was de politie ook zichtbaarder aanwezig in de stad.
pi_131045529
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:13 schreef Mryc het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik mag ook weer over twee dagen O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:15 schreef Mishu het volgende:
Ik zit nu bijna in het vliegtuig. Ik geef wel weer een update als ik er in zit ;)

Toch spannend altijd dat hele gebeuren.
Heel veel plezier! *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 11 september 2013 @ 03:26:39 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131049420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Succes ... ! Voor mij nu 3 jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Op 11 september 2010 nog een ommetje gemaakt door Lower Manhattan en het gehele tumult rondom de verjaring van '9-11' aanschouwt. Een grote politiemacht op de been, mensen die toespraken gaven over mogelijke complottheoriën in verband met de aanslagen toen, waarbij de mensen die spraken overigens de wind van voren kregen van tegenstanders van complotscenario's.

Als je morgen daar bent zal je wellicht een soortgelijk gebeuren aantreffen. :+
Oeh, lijkt me leuk.

Voorlopig heb ik nog niet super veel kunnen doen wegens de vliegreis, aankomen bij hostel en dat soort dingen. Maar morgen ga ik op pad ^O^

Ik bezoek als eerste de Verenigde Naties.
pi_131049428
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:35 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand hoe moeilijk immigration doet bij aankomst? Moet je vragen beantwoorden, dingen laten zien?
Soms zitten er nare mannetjes bij. Ze vragen meestal wat je komt doen en je moet vingerafdrukken geven. Gewoon netjes de vragen beantwoorden, dan is er niks aan de hand.

Edit: Ohh je bent er al :')
  woensdag 11 september 2013 @ 06:54:14 #59
64792 Mryc
play me one more song
pi_131049638
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 03:26 schreef Mishu het volgende:

[..]

Oeh, lijkt me leuk.

Voorlopig heb ik nog niet super veel kunnen doen wegens de vliegreis, aankomen bij hostel en dat soort dingen. Maar morgen ga ik op pad ^O^

Ik bezoek als eerste de Verenigde Naties.
Ha, veel plezier! Dat is ook het eerste wat ik echt ga ondernemen als ik in NY ben. Kijk er erg naar uit. Je kan er ook je eigen UN postzegels laten maken heb ik begrepen.
pi_131051525
Nu ik zo bijna naar new york ga, merk ik toch wel hoe zonde ik het vind dat ik niet pre 2001 ben geweest.. WTC vond ik echt moie gebouwen en wilde er als kindje ook graag heen, mjah..

Normaal gesproken zzap ik ook voorbij al die 9-11 herdenkingsshows, maar doordat ik nu naar new york ga ben ik even blijven kijken... Wel heftig om dit bewust nog eens terug te zien, toen het gebeurde was ik jong en had ik niet het besef van de impact geloof ik, maar nu...
PSN: Metal_Akilla
pi_131091028
Als je niet alleen maar de dure toeristische plekken wilt zien dan moet je even hier kijken voor wat meer inspiratie.
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:28:26 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131116394
Inmiddels naar alle usual sights geweest. Inmiddels doen mijn voeten behoorlijk pijn. Times square viel wat tegen en bij het vrijheidsbeeld begon het te regenen maar sommige plekjes zijn daarentegen juist weer super cool onverwacht. Zoals bijvoorbeeld china town en gewoon de cultuur: vegetable juice O+ ^O^

Heeeel veel super lieve new yorkers die me spontaan overal mee helpen en soms zelfs spontaan mijn lunch betalen. Ze hebben een ding vokr toeristen ofzo?

Anderzijds kom je ook de keiharde werkcultuur tegen, een vrouw die op straat tegen huilen aan zat (ontslag) en gewoon de totale brainwashing door je baas. Ze gaan over lijken om hun baan te behouden. Zo was ik bij NBC als standby ticket voor de show met Jimmy Fallon en ze laten je gerust 3 uur wachten om te vertellen dat je toch niet naar binnen mag. Alles voor de baas. Vaak de jonge mensen die mensen moeten naaien zonder zich schuldig te voelen want: je moet toch ergens beginnen.

Was vanochtend al om 6 uur op om in de rij te staan voor die kaartjes. Vervolgens mocht ik als laatste mee naar boven (er mogen geen wachtende mensen zijn beneden want dat schrikt de rijke mensen af) maar 2 seconden voor de show mochten er maar 7 van de 19 uiteindelijk naar binnen na heel lang wachten zonder naar de wc te mogen. Als zij de show maar gegarandeerd vol krijgen. :')
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:34:42 #63
64792 Mryc
play me one more song
pi_131159355
Hier hebben we er anderhalve dag in NYC op zitten. We zijn begonnen in de rooftopbar op 230 Fifth. Prachtig uitzicht. Half uurtje nadat we er kwamen begon het te gieten en te onweren.

Gisteren een indrukwekkende rondleiding gedaan bij de Verenigde Naties (aanrader!), op Fifth Avenue rondgelopen, cheesecake gegeten bij Junior's, geluncht in Bryant Park en op de Top of the Rock geweest tijdens zonsondergang. Times Square is ook niets voor ons: veel te druk.

Vandaag gaan we naar Williamsburg en Smorgasburg in Brooklyn, met daarna een wandeling door SoHo, NoHo, Chinatown, afsluitend in Little Italy voor het San Gennaro festival. Erg drukke dag voor de boeg dus!
pi_131177348
In welke hotels zitten jullie op dit moment? Kan door de bomen het bos niet meer zien...
Be brave. Be kind.
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:40:58 #65
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131177952
Jazz on park. Prima hostel.

Ik heb overigens net een lemon cupcake met botercreme gegeten en ik voel me nu heel schuldig ;(
  ESF Reporter zaterdag 14 september 2013 @ 21:47:58 #66
87554 Cee
Welluk?
pi_131178221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:40 schreef Mishu het volgende:
Jazz on park. Prima hostel.

Ik heb overigens net een lemon cupcake met botercreme gegeten en ik voel me nu heel schuldig ;(
Loop je er zo weer af. ^O^
pi_131178266
Nergens voor nodig... hoeveel km loop je op een dag? Heb je er vast al 10x afgelopen

Daar heb ik zelf ook wel eens naar gekeken maar voor deze reis is een hostel niet geschikt... Ik ga met mijn moeder van 58.. We zitten rond de 200 - 250 euro per nacht.. Liefst 2 bedden..
Be brave. Be kind.
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:58:01 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131178615
Je hebt daar eventueel ook een kamer met slechts 1 dubbelbed en dan zou jij eventueel boven kunnen. Female mixed 2 dorm heet dat.
  zondag 15 september 2013 @ 03:41:47 #69
64792 Mryc
play me one more song
pi_131188369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:27 schreef Esje-lief het volgende:
In welke hotels zitten jullie op dit moment? Kan door de bomen het bos niet meer zien...
Country Inn & Suites in Long Island City. Minder dan vijf minuten lopen naar metrohalte Queensboro Bridge en vanaf daar één halte naar 59th/Lexington Ave.
  zondag 15 september 2013 @ 03:43:13 #70
64792 Mryc
play me one more song
pi_131188377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:40 schreef Mishu het volgende:
Jazz on park. Prima hostel.

Ik heb overigens net een lemon cupcake met botercreme gegeten en ik voel me nu heel schuldig ;(
Ik heb vanavond pizza gegeten bij Lombardi's en als toetje rijstdessert gegeten bij Rice To Riches :@
pi_131215706
Morgen naar new york!!!
Ik zag dat new york islanders spelen zaterdag..iemand enig idee of dat leuk is en of er ergens betrouwbaar en goedkoop kaarten zijn te krijgen?
PSN: Metal_Akilla
  zondag 15 september 2013 @ 21:57:52 #72
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_131216680
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:47 schreef Akilla het volgende:
Morgen naar new york!!!
Ik zag dat new york islanders spelen zaterdag..iemand enig idee of dat leuk is en of er ergens betrouwbaar en goedkoop kaarten zijn te krijgen?
Is pre-season, dus kaarten zullen niet al te duur zijn. Volgens mij is dat al in Barclays Arena in Brooklyn, dus je hoeft niet helemaal naar Nassau Coliseum. Goedkoopste tickets gaan voor 20 Dollar.

http://www.ticketmaster.c(...)5?tm_link=edp_onsale
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_131228078
Eind januari/begin februari naar NYC voor 10 dagen.
Sportreisje. 6 NBA wedstrijden, 1 NCAA college basketball wedstrijd en waarschijnlijk nog 1 ijshockey wedstrijd.
Overdag natuurlijk de stad verkennen en meestal 's avonds de wedstrijden.
O ja en de superbowl is dan ook in NY. Dus waarschijnlijk in een grote sportsbar met andere new yorkers de wedstrijd kijken.
Every living creature on earth dies alone
pi_131228193
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:50 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Eind januari/begin februari naar NYC voor 10 dagen.
Sportreisje. 6 NBA wedstrijden, 1 NCAA college basketball wedstrijd en waarschijnlijk nog 1 ijshockey wedstrijd.
Overdag natuurlijk de stad verkennen en meestal 's avonds de wedstrijden.
O ja en de superbowl is dan ook in NY. Dus waarschijnlijk in een grote sportsbar met andere new yorkers de wedstrijd kijken.
_O_
pi_131228444
Ik heb me ook maar alvast aangemeld voor de groupon van NY.
Zitten leuke dingen tussen.
Rond december/januari maar eens kijken of er echt iets leuks tussenzit voor de tijd dat ik in NY ben.
Every living creature on earth dies alone
pi_131228928
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:50 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Eind januari/begin februari naar NYC voor 10 dagen.
Sportreisje. 6 NBA wedstrijden, 1 NCAA college basketball wedstrijd en waarschijnlijk nog 1 ijshockey wedstrijd.
Overdag natuurlijk de stad verkennen en meestal 's avonds de wedstrijden.
O ja en de superbowl is dan ook in NY. Dus waarschijnlijk in een grote sportsbar met andere new yorkers de wedstrijd kijken.
Cool! Schema van de NBA wedstrijden is toch nog niet bekend?
pi_131230078
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:44 schreef staticdata het volgende:

[..]

Cool! Schema van de NBA wedstrijden is toch nog niet bekend?
Jawel hoor.
Schema is al een tijdje bekend: http://www.nba.com/gameline/20131029/
Every living creature on earth dies alone
pi_131233600
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:40 schreef DonnieDarko1979 het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Schema is al een tijdje bekend: http://www.nba.com/gameline/20131029/
Welke wedstrijden ga je pakken? Ben zelf twee jaar geleden naar Knicks vs Clippers geweest, erg gaaf!
pi_131237081
Ff crosspost uit het nba topic:

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
In januari/februari naar NYC en dan de volgende wedstrijden meepakken:
Knicks - Cavs
Nets - Thunder
Knicks - Heat
Nets - Sixers
Knicks - Blazers
Nets - Spurs

En nog een college wedstrijd: St John - Marquette
Every living creature on earth dies alone
pi_131239277
ga dus tussen 13 en 21 januari naar NYC en wil ook zeker een sportwedstrijd meepakken. Helaas is er op dat moment geen honkbal dus het gaat denk ik basketbal worden. IJshockey is m'n vader niet zo gek op.

Kan natuurlijk een wedstrijd pakken in MSG maar iemand tips voor bv een wat minder bekende locatie/team?
Hooray for boobies!
pi_131239834
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
ga dus tussen 13 en 21 januari naar NYC en wil ook zeker een sportwedstrijd meepakken. Helaas is er op dat moment geen honkbal dus het gaat denk ik basketbal worden. IJshockey is m'n vader niet zo gek op.

Kan natuurlijk een wedstrijd pakken in MSG maar iemand tips voor bv een wat minder bekende locatie/team?
Brooklyn Nets gaat 't dan worden he als je NBA wil.
  maandag 16 september 2013 @ 15:24:42 #82
67174 Dos37
Come on Twente
pi_131239844
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
ga dus tussen 13 en 21 januari naar NYC en wil ook zeker een sportwedstrijd meepakken. Helaas is er op dat moment geen honkbal dus het gaat denk ik basketbal worden. IJshockey is m'n vader niet zo gek op.

Kan natuurlijk een wedstrijd pakken in MSG maar iemand tips voor bv een wat minder bekende locatie/team?
Brooklyn Nets hebben ze ook nog die spelen in Brooklyn (gek hé).

In het Barclays Center dat is nog wel te bereizen vanaf Manhattan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_131239865
In die week heb je helaas weinig keus.
Wordt toch MSG, want dan kun je de derby meepakken New York Knicks tegen de Brooklyn Nets.
Enige andere optie is op 21 januari naar Brooklyn Nets tegen Orlando Magic.

Of je moet naar een college wedstrijd gaan kijken van St. Johns: http://www.redstormsports(...)-m-baskbl-sched.html
Every living creature on earth dies alone
pi_131242873
Ik hou me in, ik hou me in, ik hou me in.

In de kerstvakantie kan ik leuke deals vinden bij KLM.nl. Pffff, ik denk maar even aan de rest wat er bijkomt wat betreft kosten en hou me dus in.

Voor anderen die minder sterk zijn of het geld nu wel hebben: met kerst in New York via KLM is voor een leuke prijs mogelijk.
pi_131243821
kijk ook eens op flugladen.de , daar heb ik dus echt heel goedkoop (483 pp) tickets naar NY.
Hooray for boobies!
pi_131243850
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 15:25 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
In die week heb je helaas weinig keus.
Wordt toch MSG, want dan kun je de derby meepakken New York Knicks tegen de Brooklyn Nets.
Enige andere optie is op 21 januari naar Brooklyn Nets tegen Orlando Magic.

Of je moet naar een college wedstrijd gaan kijken van St. Johns: http://www.redstormsports(...)-m-baskbl-sched.html
zag het al inderdaad. Gaat me vooral om de sfeer en het hele randgebeuren dus een college game is ook een optie.
Hooray for boobies!
  maandag 16 september 2013 @ 17:45:21 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131245135
Eergisteren kaarten gehaald voor Nets vs Lakers in november.
Vreemd genoeg goedkoper via Stubhub dan direct via de Nets.
Ben benieuwd, kaarten redelijk dichtbij het veld gehaald :D

Pff, 3 weken in de VS, allemaal NBA steden, maar enige thuiswedstrijd was deze in Brooklyn. Wel leuk tegen de Lakers, als Kobe fit is.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131260690
Zo eindelijk in new york!! Hele Coole stad zover ik heb geZien, zo effe wat eten scoren en maar naar Tines square:)

Yotel is erg mooi hotel btw! Zeker met view, alleen jammer vande mini kluisjes, waar dus m'n spiegelreflex niet in past:(
PSN: Metal_Akilla
  maandag 16 september 2013 @ 23:28:32 #89
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131264039
Ik zit van 26 tot 30 januari 2014 in New York. Hotel is alvast geboekt maar vliegtickets nog niet. Zag bij KLM retourtickets Brussel - NYC van 479 euro, wat volgens mij redelijk aan de goedkope kant zit (vooral voor directe vlucht). Twijfel nog wel of ik een prijsklapper afwacht via Ticketspy.nl of Holidaypirates.com of gewoon op zeker speel en spoedig boek via KLM.nl ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:08:09 #90
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131265899
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:50 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Eind januari/begin februari naar NYC voor 10 dagen.
Sportreisje. 6 NBA wedstrijden, 1 NCAA college basketball wedstrijd en waarschijnlijk nog 1 ijshockey wedstrijd.
Overdag natuurlijk de stad verkennen en meestal 's avonds de wedstrijden.
O ja en de superbowl is dan ook in NY. Dus waarschijnlijk in een grote sportsbar met andere new yorkers de wedstrijd kijken.
Dat is wel een bazenreis ja. Met stubhub.com kan je makkelijk goedkope kaartjes regelen.

Ik zit nu bij een couchsurfer thuis in Philadelphia waar ik gratis kan verblijven. *O*
  dinsdag 17 september 2013 @ 05:17:03 #91
64792 Mryc
play me one more song
pi_131268502
Vanavond weer het Vanguard Jazz Orchestra live gezien in de Village Vanguard. Fantastische avond gehad O+
pi_131269300
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:08 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

zag het al inderdaad. Gaat me vooral om de sfeer en het hele randgebeuren dus een college game is ook een optie.
College is echt geweldig.
Als het je om sfeer gaat, zou ik echt naar een college wedstrijd gaan.
De fans die echt achter hun team staan, de cheering section en vooral leuk als voor en tegenstanders bij elkaar in de buurt zitten. Heen en weer geschreeuw enzo. Briljant
Every living creature on earth dies alone
pi_131270924
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
kijk ook eens op flugladen.de , daar heb ik dus echt heel goedkoop (483 pp) tickets naar NY.
Vanaf Schiphol? Want het verschil is te klein als het vanaf Duitsland is (wij zijn in 20 minuten op Schiphol)

Waar is de tijd van de echt goedkope vluchten...3 jaar geleden betaalde ik ¤ 350 vanaf Brussel. Dan zou ik zo weer boeken. Maar zoals gezegd, ik hou me in...we denken erover als het financieel kan om naar Florida te gaan in de kerstvakantie. Laatste keer voorlopig dat we met zijn 2tjes op vakantie kunnen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 12:51:51 #94
64792 Mryc
play me one more song
pi_131275239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 08:23 schreef DonnieDarko1979 het volgende:

[..]

College is echt geweldig.
Als het je om sfeer gaat, zou ik echt naar een college wedstrijd gaan.
De fans die echt achter hun team staan, de cheering section en vooral leuk als voor en tegenstanders bij elkaar in de buurt zitten. Heen en weer geschreeuw enzo. Briljant
Of Ivy League (of is dat hetzelfde :@)
pi_131276866
Ivy league bestaat uit de 8 top universiteiten van Noord-Amerika (oa Harvard, Yale en Princeton).

De NCAA competitie is weer iets anders: http://en.wikipedia.org/w(...)Athletic_Association
Every living creature on earth dies alone
pi_131277454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:04 schreef exode het volgende:

[..]

Vanaf Schiphol? Want het verschil is te klein als het vanaf Duitsland is (wij zijn in 20 minuten op Schiphol)

Waar is de tijd van de echt goedkope vluchten...3 jaar geleden betaalde ik ¤ 350 vanaf Brussel. Dan zou ik zo weer boeken. Maar zoals gezegd, ik hou me in...we denken erover als het financieel kan om naar Florida te gaan in de kerstvakantie. Laatste keer voorlopig dat we met zijn 2tjes op vakantie kunnen.
dusseldorf.... ik woon in apeldoorn en voor mij is het dan een half uurtje extra rijden en kan dus uit.
Hooray for boobies!
pi_131277967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:56 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dusseldorf.... ik woon in apeldoorn en voor mij is het dan een half uurtje extra rijden en kan dus uit.
Ah ok, ik kijk wel altijd naar België en Duitsland bij vluchten maar het moet wel flink schelen om op te wegen tegen de extra tijd en benzine.
pi_131281595
in dit geval scheelt het tussen schiphol en dusseldorf ruim 100 pp. ondanks de actie van KLM betaal je nu bij airberlin 438 euro tov 547 bij klm
Hooray for boobies!
pi_131299864
en het is definitief, 18 tm 25 januari zitten wij hier, http://www.booking.com/hotel/us/la-maison-d-art.nl.html . totaal van hotel plus vlucht is 661 euro pp. niet slecht dacht ik zo! :)
Hooray for boobies!
  woensdag 18 september 2013 @ 05:04:45 #100
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131304301
Ik zit nu overigens in Philadelphia...
  vrijdag 20 september 2013 @ 05:50:32 #101
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131372214
Zit nu in Washington DC. Philadelphia viel tegen wegens verkoudheid en criminaliteit daar. Voelde me nooit echt veilig behalve dan midden op de dag. Heb letterlijk iemand beroofd zien worden en mensen gesproken die overvallen waren met een gun op hun hoofd -O-

Washington DC is echt totaal anders _O_ Niet zo'n geval van 'zonde' mooie historische stad down the drain maar echt alles goed geregeld en leuke sociale mensen. ^O^

Ben helemaal op mijn plek hier. En kijk er ook weer naar uit om de laatste dagen nog in New York te spenderen.
pi_131372506
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 05:50 schreef Mishu het volgende:
Zit nu in Washington DC. Philadelphia viel tegen wegens verkoudheid en criminaliteit daar. Voelde me nooit echt veilig behalve dan midden op de dag. Heb letterlijk iemand beroofd zien worden en mensen gesproken die overvallen waren met een gun op hun hoofd -O-

Washington DC is echt totaal anders _O_ Niet zo'n geval van 'zonde' mooie historische stad down the drain maar echt alles goed geregeld en leuke sociale mensen. ^O^

Ben helemaal op mijn plek hier. En kijk er ook weer naar uit om de laatste dagen nog in New York te spenderen.
Van D.C. zeggen toch dat dit puur in het centrum is? Zodra je maar even buiten het centrum gaat schijnt de criminaliteit ook hoog te zijn.
pi_131377053
is Washington DC de moeite waard om naartoe te gaan een nachtje als je er 4 uur voor moet rijden? (als we dan toch even offtopic gaan)
pi_131377122
Ik was 3 weken terug ook in DC. Echt fantastisch voor een (anderhalf) dagje. En ga dan 's avonds zeker naar Georgetown om te eten. Wat een gezellige doch ontzettend chique universiteits-wijk! _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131381443
DC is geweldig!! zeker enige tijd aan besteden, georgetown en the mall zijn twee aanraders
Hooray for boobies!
pi_131381733
En mocht je idd in Georgetown gaan eten, ga dan zeker naar Filomena Ristorante. En reserveer daar (dat is nodig, wij waren er om 19.00 en konden om 23.30 nog wel wat eten daar :P)! Nog zelden zo'n populair, gezellig en leuk restaurant gezien :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131385469
DC vond ik ook echt geweldig, zelfs voor 6 dagen! Ik heb me geen moment verveeld, maar dat kwam deels ook door de cherry blossom parade. De stad is erg mooi en een stuk rustiger dan NY.
Criminaliteit is nergens hoog daar, ben ook in een paar buitenwijken en voorsteden geweest, maar voelde me daar hartstikke veilig.
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:45:25 #108
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_131385549
Als je niet paranoïde bent, voel je je in 98% van NY ook gewoon veilig. Gewoon geen spoken zien en lekker je eigen ding doen. Dan komt alles goed.
pi_131385620
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:45 schreef Beavis het volgende:
Als je niet paranoïde bent, voel je je in 98% van NY ook gewoon veilig. Gewoon geen spoken zien en lekker je eigen ding doen. Dan komt alles goed.
In NY heb ik toch wel wat meer momenten me onveilig gevoeld, vooral toen ik diep in the Bronx was. Daar werd je als blanke letterlijk door iedereen aangestaard, en niet speciaal met een aardige blik... Er is verder niks gebeurd ofzo, maar ook in cijfers in DC wat veiliger dan NY. Het is natuurlijk ook gewoon een stad van een totaal andere omvang.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:24:34 #110
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_131386619
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:48 schreef larsico het volgende:

[..]

In NY heb ik toch wel wat meer momenten me onveilig gevoeld, vooral toen ik diep in the Bronx was. Daar werd je als blanke letterlijk door iedereen aangestaard, en niet speciaal met een aardige blik... Er is verder niks gebeurd ofzo, maar ook in cijfers in DC wat veiliger dan NY. Het is natuurlijk ook gewoon een stad van een totaal andere omvang.
Diep in the Bronx? Really? Ben je ook diep in the Bronx van DC geweest of alleen op de toeristische plekjes.
Wel appels met appels vergelijken!!
pi_131388018
Volgens mij is DC een van de gevaarlijkste steden van de US als we de crime figures mogen geloven... ;)
Hooray for boobies!
pi_131388878
Wat heb je überhaupt "diep in de Bronx" te zoeken?
pi_131390904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:24 schreef Beavis het volgende:

[..]

Diep in the Bronx? Really? Ben je ook diep in the Bronx van DC geweest of alleen op de toeristische plekjes.
Wel appels met appels vergelijken!!
Zoals ik zei ben ik inderdaad ook in een aantal buitenwijken en voorsteden van DC geweest :)
pi_131404930
Gister naar de lion king geweest, 1 woord: geweldig!!!!! Was erg leuk, zou bijna naar een musical gaan in Nederland.
Morgen naar een stand up comedy club, bij Amsterdam av. Schijnbaar is het degene van de begin stukjes van seinfeld..wel leuk, staat op de kaartjes wel iets over 2 drink min, en op internet staat dat je wel een hoop betaald, Margoed het is vakantie!:)
PSN: Metal_Akilla
  zaterdag 21 september 2013 @ 07:15:31 #115
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131405422
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:45 schreef Beavis het volgende:
Als je niet paranoïde bent, voel je je in 98% van NY ook gewoon veilig. Gewoon geen spoken zien en lekker je eigen ding doen. Dan komt alles goed.
In New York voelde ik me gewoon ook echt veilig, alleen dus in Philadelphia en Atlantic City dus totaal niet wat op een gegeven moment irritant wordt (steeds op je hoede moeten zijn).

In New York inderdaad dat ik in Harlem terecht kwam en ik de enige blanke was en ik ongemakkelijk door iedereen aangestaard werd als een soort levende prooi. Maar dat is alles.
pi_131405999
Onzin, dat zit tussen je oren. Mijn kleine Zweedse vriendin komt net terug, half jaar tegen Harlem aan gewoond. Ja, er wonen weinig blanken. Maar niemand die je aan staart, iedereen is vriendelijk en het is gewoon veilig. Ook voor een kleine blanke dame midden in de nacht.

Ik worstel soms ook met de vooroordelen in mijn hoofd, maar je moet je gewoon realiseren dat het vooral aan jezelf ligt. Ik ben er natuurlijk veel op bezoek geweest en vond het uiteindelijk een leuke buurt om te leren kennen, veel leuke lokale tentjes, shops, etc. En dus veel vriendelijke lui op straat.

Want dat is ook opvallend, mensen leven veel meer buiten. Niet zo gek, want je hebt nogal wat grote 'projects' rond Harlem en dat woont niet echt riant... Maar goed, die lui zitten lekker buiten met hun muziekje, en zeggen altijd vriendelijk hallo en helpen je ook gewoon als je ff een winkel zoekt voor je fiets ofzo.

Enfin, leuke ervaring en les voor mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:41:14 #117
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131414653
Vooroordelen? :P In 1 week tijd heb ik een shooting op times square, een overval bij daglicht en een overval met een pistool op de hoofd van jongens meegemaakt :P
pi_131414854
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:41 schreef Mishu het volgende:
Vooroordelen? :P In 1 week tijd heb ik een shooting op times square, een overval bij daglicht en een overval met een pistool op de hoofd van jongens meegemaakt :P
Daar kan je geen statistieken op baseren. Ik heb in de afgelopen 7 jaar iets van 4 maanden in New York gezeten, en nog geen winkeldiefstal mee gemaakt. Toch kan ik niet beweren dat er geen criminaliteit bestaat. Statistisch gezien is het echter redelijk veilig, ook in Harlem. Waarom denk je dat er een Wholefoods bij Harlem zit? Omdat al dat "tuig" graag voor idiote prijzen organisch eet? Blijkbaar wonen er genoeg mensen met hoog inkomen die zich er ook veilig voelen. Dat jij dat niet hebt, kan ik me voorstellen, maar zegt niks over de echt veiligheid.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 september 2013 @ 03:27:09 #119
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131433243
Philadelphia zit ook vol met mooie pleinen en coole tentjes maar dat houd het hoge aantal criminelen ivm slechte sociale zekerheid, drugs en legaal wapenbezit niet tegen.

Het is ook vaak zo dat ze gelijk een gun bij zich hebben. De local die mij naar het politiebureau bracht, meisje van mijn leeftijd had om die reden bijvoorbeeld ook gewoon een mes en mace bij zich. Al haar vrienden waren wel eens met een geweer beroofd.
  zondag 22 september 2013 @ 09:56:03 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131434358
Meegemaakt of in de krant gelezen? Indien meegemaakt: dan ben je wel de meest ongelukkige toerist in NYC geweest. Die shooting op times square zoals jij het noemt waren overijverige agenten die op een ongewapende man schoten zo te zien.
Sinds '95 elke 2 jaar wel een keer in NY geweest en nog nooit wat meegemaakt. En ja, ook gewoon in Harlem, Bronx, SI en BK geweest. Naar Harlem zoo met de metro dat je op het laatst de enige blanke was. Ongemakkelijk? Ja, maar meer omdat ik het niet gewend ben :)
Enige vreemde dat ik heb meegemaakt was de eerste keer; liep met een Dikembe Mutombo shirt rond (Afrikaanse NBA speler, shirt van Adidas, Perry Sport ofzo, dus bij ons normaal). Paar kwaad kijkende negers in 2 of 3 platenzaken en een "he better take that shirt off". Was me van geen kwaad bewust. Was in de tijd dat Fubu net bekend werd. Daarvan vroegen ze in de winkel of ik wist dat het "For Us, By Us" betekende; oftewel, niet bedoeld voor blanken. Shirt gekocht en pas thuis aangedaan :D Maar goed het bleef dus vooral bij vreemde conversaties en het besef dat racisme in de VS er toen (in 95) nog goed in zat. Oh, en 1x op TS aangesproken door een hosselaartje die beweerde dat hij alles van Sony kon leveren ofzo, weet niet meer wat ik zei, maar kreeg een "Don't get smart with me boy, I'll fuck you up" naar m'n hoofd geslingerd. Dus meteen geleerd dat je soms gewoon beter je bek moet houden en moet doorlopen :)

Philadelphia vond ik ook een mindere stad. Paar leuke dingen, maar veel zooi. Kwamen daar via een of andere achterbuurt naar het centrum gereden, ziet er niet heel lekker uit. Maar goed; als je een beetje nadenkt snap je dat je dan niet even terug moet gaan voor een avondwandeling, want niks te zoeken.
Aan de westkust door Compton en Watts gereden, wilde het weleens zien en naar de Watts Towers. Op zondag om een uur of 10, dacht dan zitten de meeste mafkezen hopelijk nog binnen. Was idd nauwelijks iemand op straat. Betraliede huisjes allemaal en een zooitje op straat. 's avonds zou ik d'r minder graag heengaan dus volgens mij komt het vooral neer op; uiteraard is er criminaliteit, net als overal, maar je moet het niet gaan opzoeken.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 22 september 2013 @ 15:18:57 #121
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131443233
Philadelphia was gewoon midden in het centrum bij Fairmount park wat bij de meisjes als 'rape park' bekend staat. Alles zelf direct meegemaakt overigens.
pi_131443839
even geheel iets anders.... ;) ouders vragen mij of het ook mogelijk is met metro en/of trein een typisch amerikaans dorp te bezoeken buiten NYC. ze willen naast de miljoenstad en haar wijken ook graag eens een klein dorpje bezoeken om zo een klein beetje het andere amerika op te snuiven
Hooray for boobies!
  zondag 22 september 2013 @ 15:58:52 #123
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131444581
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
even geheel iets anders.... ;) ouders vragen mij of het ook mogelijk is met metro en/of trein een typisch amerikaans dorp te bezoeken buiten NYC. ze willen naast de miljoenstad en haar wijken ook graag eens een klein dorpje bezoeken om zo een klein beetje het andere amerika op te snuiven
Ik zou vanuit Philadelphia naar Lancaster gaan om daar de amish te bezoeken.
pi_131445059
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 15:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou vanuit Philadelphia naar Lancaster gaan om daar de amish te bezoeken.
Niet echt "typisch Amerikaans"... Wel apart.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 september 2013 @ 16:26:14 #125
64792 Mryc
play me one more song
pi_131445554
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
even geheel iets anders.... ;) ouders vragen mij of het ook mogelijk is met metro en/of trein een typisch amerikaans dorp te bezoeken buiten NYC. ze willen naast de miljoenstad en haar wijken ook graag eens een klein dorpje bezoeken om zo een klein beetje het andere amerika op te snuiven
Niet buiten NYC maar al op Staten Island geweest?
  zondag 22 september 2013 @ 17:13:51 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131447378
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 15:18 schreef Mishu het volgende:
Philadelphia was gewoon midden in het centrum bij Fairmount park wat bij de meisjes als 'rape park' bekend staat. Alles zelf direct meegemaakt overigens.
- een shooting op times square
- een overval bij daglicht
- een overval met een pistool op de hoofd van jongens

Zoals ik al zei; dan ben je waarschijnlijk de meest ongelukkige toerist ooit :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131452294
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 16:26 schreef Mryc het volgende:

[..]

Niet buiten NYC maar al op Staten Island geweest?
yep, eerste trip en hebben daar de sub gepakt naar het zuidelijkste punt. hier en daar een uitstapje.
Hooray for boobies!
pi_131545588
Is het realistisch om ongeveer 1000 euro te hebben voor 6 dagen new york? Dan bedoel ik entree musea en andere bezienswaardigheden, eten, souvenirs, etc. Ben niet van plan om echt elke dag 'uiteten' te gaan, en ben aan aantal dagen alleen dus dan ga ik ook niet echt uitgebreid lunchen oid.
pi_131546112
je moet het wel heel gek maken in je eentje om dat allemaal uit te geven! ;) uit eten is spotgoedkoop, musea kun je via de NY pass doen als je er veel wil gaan bezoeken en zaken zoals souvenirs en kleding zijn ook redelijk goedkoop.

vorige keer zat er ik 5 dagen en heb toen zonder alles bij te houden 600 euro uitgegeven
Hooray for boobies!
pi_131546589
Ja ga denk ik zo'n new york city pass halen inderdaad. Als ik alleen ben en het regent niet, wil ik ook veel te voet doen, voor zover dat kan
pi_131547065
7 days ticket voor MTA (OV) kost je ook maar $28. ALtijd handig om er naast te hebben
Hooray for boobies!
pi_131548128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
7 days ticket voor MTA (OV) kost je ook maar $28. ALtijd handig om er naast te hebben
$30, plus 1 dollar voor de kaart zelf. ;) Maar inderdaad geen geld voor een week OV.
pi_131551624
geen geld, daar gaat het inderdaad om... :)
Hooray for boobies!
pi_131635783
Ben sinds gister terug in Nederland, wat was dit enen gave vakantie. De stad is zo leuk, zoveel verschillende te zien en doen, ongelofelijk..
Toch ben ik wel weer blij om in het relatief rustige Nederland te zijn, soms was het daar gewoon te druk..

Wel jammer dat shake shack, Wendy's en five Guys niet in Nederland zitten:( dat waren wel hele lekkere burgers! Veel beter dan de Mac..:p
PSN: Metal_Akilla
pi_131637974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:29 schreef Akilla het volgende:
Ben sinds gister terug in Nederland, wat was dit enen gave vakantie. De stad is zo leuk, zoveel verschillende te zien en doen, ongelofelijk..
Toch ben ik wel weer blij om in het relatief rustige Nederland te zijn, soms was het daar gewoon te druk..

Wel jammer dat shake shack, Wendy's en five Guys niet in Nederland zitten:( dat waren wel hele lekkere burgers! Veel beter dan de Mac..:p
Wel in London :)

Macdonalds :')
  zaterdag 28 september 2013 @ 04:12:35 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131638816
Nou ik ga over 2 dagen weer met de megabus naar New York en dan blijf ik nog 2 daagjes en moet ik helaas weer naar huis...

Alhoewel ik ook wel weer een beetje zin heb om naar huis te gaan :P
pi_131639707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:29 schreef Akilla het volgende:
Ben sinds gister terug in Nederland, wat was dit enen gave vakantie. De stad is zo leuk, zoveel verschillende te zien en doen, ongelofelijk..
Toch ben ik wel weer blij om in het relatief rustige Nederland te zijn, soms was het daar gewoon te druk..
Dan moet je voor de gein eens naar Hong Kong gaan.



quote:
Wel jammer dat shake shack, Wendy's en five Guys niet in Nederland zitten:( dat waren wel hele lekkere burgers! Veel beter dan de Mac..:p
Vond je? Jammer dat je niet naar Korzo Burger op 7205 Third Avenue in Brooklyn of bij Peter Luger, 178 Broadway,ook in Brooklyn, of de allerbeste Fritzl's Lunch Box, op 173 Irving Avenue, ook in Brooklyn bent geweest. Man... je gaat nooit meer naar de Mc Donalds in Nederland of waar dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2013 09:42:58 ]
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:56:56 #138
64792 Mryc
play me one more song
pi_131640659
Wat ik trouwens wel bijzonder vind aan New Yorkers: ze lijken altijd haast te hebben, tenzij ze ergens voor in de rij moeten gaan staan, dan lijken ze ineens alle tijd van de wereld te hebben
pi_131641016
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dan moet je voor de gein eens naar Hong Kong gaan.

[ afbeelding ]

[..]

Vond je? Jammer dat je niet naar Korzo Burger op 7205 Third Avenue in Brooklyn of bij Peter Luger, 178 Broadway,ook in Brooklyn, of de allerbeste Fritzl's Lunch Box, op 173 Irving Avenue, ook in Brooklyn bent geweest. Man... je gaat nooit meer naar de Mc Donalds in Nederland of waar dan ook.
Haha ja hong kong zal wel wat erger zijn:p

Die burger tenten onthoud ik voor de volgende keer, we zijn niet echt in brooklyn geweest, alleen een gedeelte na de brooklyn bridge. We wilde vooral die toeristen dingen zien eigenlijk. Volgende keer hoef ik ook niet meer perse een hotel in Manhattan, dan is het al een stuk goedkoper:)
Al moet ik wel zeggen dat de five Guys burger wel echt heel lekker was en Wendy's mij ook verbaasde:)
PSN: Metal_Akilla
  zaterdag 28 september 2013 @ 15:46:28 #140
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_131646624
Ik lees net van een eventuele Formule 1 race in New Jersey in juni 2014.
Als dat zo is dan pen ik mijn volgende NY vakantie weer in mijn agenda!!
pi_131646802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:56 schreef Mryc het volgende:
Wat ik trouwens wel bijzonder vind aan New Yorkers: ze lijken altijd haast te hebben, tenzij ze ergens voor in de rij moeten gaan staan, dan lijken ze ineens alle tijd van de wereld te hebben
Ach, ze zijn gewoon wat beleefder met wachten in de rij. Zie je hier in Engeland ook.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:42:03 #142
64792 Mryc
play me one more song
pi_131647589
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:57 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, ze zijn gewoon wat beleefder met wachten in de rij. Zie je hier in Engeland ook.
Hoe vaak zie jij in NL een mega rij staan voor een eetgelegenheid? Ik noem maar even een Shake Shack , een of andere hamburgerstandje op Smorgasburg, de bakker met cronuts. Dan heb ik het niet over een kwartiertje in de rij, maar rustig een uur of (vele malen) langer.
pi_131647654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:42 schreef Mryc het volgende:

[..]

Hoe vaak zie jij in NL een mega rij staan voor een eetgelegenheid? Ik noem maar even een Shake Shack , een of andere hamburgerstandje op Smorgasburg, de bakker met cronuts. Dan heb ik het niet over een kwartiertje in de rij, maar rustig een uur of (vele malen) langer.
Ik ben er hier in Londen misschien ook aan gewend. Zulke rijen staan er ook op Borough Market voor sommige stands, of bij restaurants als Burger & Lobster, Meat Liquor, Koya, etc etc. In Nederland zie ik het zelden inderdaad, daar wordt het meestal druk voor uitgaans gelegenheden enzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131650454
ik noteer even alle eetgelegenheden voor mijn bezoek a.s januari... ;)
Hooray for boobies!
pi_131662174
Tips voor vliegtickets naar NY? Heb deze week prijzen beetje in de gaten gehouden via Skyscanner en voor periode 29 jan AMS-NY en 5 feb NY-AMS is de goedkoopste die ik heb gevonden 470. Verwachting dat het nog erg naar beneden zal gaan de komende maanden?
pi_131665662
Is vliegen vanaf dusseldorf een optie?
Hooray for boobies!
pi_131667090
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:46 schreef Beavis het volgende:
Ik lees net van een eventuele Formule 1 race in New Jersey in juni 2014.
Als dat zo is dan pen ik mijn volgende NY vakantie weer in mijn agenda!!
NY is geen New Jersey he!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 29 september 2013 @ 11:11:57 #148
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_131667279
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 10:58 schreef existenz het volgende:

[..]

NY is geen New Jersey he!
I know maar de race zou dan ook langs de Hudson voeren met de skyline van Manhatten op de achtergrond.
Voor mij dichtbij genoeg om een vakantie in NY te plannen met een klein uitstapje naar NJ :)
pi_131668782
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 06:56 schreef Spockjuh_ het volgende:
Is vliegen vanaf dusseldorf een optie?
Is een optie, maar aangezien ik geen auto heb komen er dan wel OV-kosten bij. Dusseldorf was het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden 440.
  zondag 29 september 2013 @ 12:29:50 #150
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131669046
Ben ook nog aan het rondspeuren voor vliegtickets voor een retourtje 26-30 januari 2014 maar heb sowieso de mazzel in oostelijk Noord-Brabant te wonen; vrijwel precies op gelijke afstand van de luchthavens van Amsterdam, Brussel en Düsseldorf. Merk wel dat vliegen vanuit Amsterdam doorgaans iets duurder is.
  zondag 29 september 2013 @ 14:21:09 #151
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_131672413
On my list, handig topic! :)
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_131691567
Vlieg vanaf dus 18 tm 25 januari voor 438 pp met airberlin. Als je via flugladen.de boekt en de coupon online van 10 euro korting zoekt kan het bijna niet goedkoper.. ;)
Hooray for boobies!
  zondag 29 september 2013 @ 23:15:28 #153
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131695024
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
Vlieg vanaf dus 18 tm 25 januari voor 438 pp met airberlin. Als je via flugladen.de boekt en de coupon online van 10 euro korting zoekt kan het bijna niet goedkoper.. ;)
Cool ^O^

Weet je al waar je gaat verblijven?
pi_131699738
http://www.booking.com/hotel/us/la-maison-d-art.nl.html 680 euro 7 nachten met een smart deal

had eerst hotel91 in chinatown maar uiteindelijk toch maar er voor gekozen 120 euro meer te betalen op het totaalbedrag om zodoende in een schitterend brownstone pand te mogen verblijven.

[ Bericht 35% gewijzigd door Spockjuh_ op 30-09-2013 11:17:11 ]
Hooray for boobies!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:33:50 #155
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_131734831
Hmm.. ik hoop wel dat die financiële lockdown in Amerika over is voor ik eind october die kant op ga. Sta je zometeen in de situatie dat alle musea etc. dicht zijn :')
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_131734916
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:33 schreef Cheiron het volgende:
Hmm.. ik hoop wel dat die financiële lockdown in Amerika over is voor ik eind october die kant op ga. Sta je zometeen in de situatie dat alle musea etc. dicht zijn :')
Ik ga inderdaad ook eind oktober, maar dat zal wel meevallen toch? :')
pi_131735204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:37 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad ook eind oktober, maar dat zal wel meevallen toch? :')
vorige keer was het 28 dagen lang, dus ga maar tellen :P.
Ik weet niet of alle musea in NY overheidsgebouwen zijn of dat het allemaal prive musea zijn. Vrijheidsbeeld is een overheidsgebouw, maar rest weet ik niet.
pi_131735247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 10:47 schreef staticdata het volgende:

[..]

vorige keer was het 28 dagen lang, dus ga maar tellen :P.
Ik weet niet of alle musea in NY overheidsgebouwen zijn of dat het allemaal prive musea zijn. Vrijheidsbeeld is een overheidsgebouw, maar rest weet ik niet.
Ik ben er de 29ste :')
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:09:15 #159
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_131737637
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze het nu weer 28 dagen volhouden, als je ziet hoeveel geld het kost. Maarja, je weet het nooit.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_131747016
Ik vlieg donderdag, gelukkig is het Metropolitan Museum gewoon open.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:13:37 #161
64792 Mryc
play me one more song
pi_131748274
Is dit alles nog een beetje gunstig voor de Eurokoers ten opzichte van de dollar?
pi_131772072
Ik heb me van de week echt ziek gelachen in comedyclub the Stand. Aanradertje!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:08:03 #163
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_131775148
Haters everywhere but I don't really care.
pi_131805329
Ik vlieg de 1e van de volgende maand naar NY met mijn vriendin. Voor mij is het mijn 3e keer in relatief korte tijd, voor mijn vriendin de eerste keer :)

Zijn er hier mensen die in NY zijn geweest ten tijde van de NY marathon? Ik kwam er vorige week bij toeval achter dat de marathon een paar dagen na onze aankomst plaatsvindt. Wat kunnen we verwachten qua drukte, veiligheidsmaatregelen, verstoringen in het OV etc? En heeft iemand nog tips voor een rustige plek om naar de lopers te kijken? Gezien de populariteit van de marathon zou ik liever in een ander stadsdeel kijken dan Manhattan....
diseased rhinoceros pizzle
pi_131965779
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Flylib het volgende:
Ik vlieg de 1e van de volgende maand naar NY met mijn vriendin. Voor mij is het mijn 3e keer in relatief korte tijd, voor mijn vriendin de eerste keer :)

Zijn er hier mensen die in NY zijn geweest ten tijde van de NY marathon? Ik kwam er vorige week bij toeval achter dat de marathon een paar dagen na onze aankomst plaatsvindt. Wat kunnen we verwachten qua drukte, veiligheidsmaatregelen, verstoringen in het OV etc? En heeft iemand nog tips voor een rustige plek om naar de lopers te kijken? Gezien de populariteit van de marathon zou ik liever in een ander stadsdeel kijken dan Manhattan....
Oh dan ben ik er dus ook! leuk!

Blijkbaar zijn het MoMa en guggenheim enzo gewoon open tijdens de shutdown, alleen jammer dat ik dus niet naar het vrijheidsbeeld kan (mocht de shutdown dan nog bezig zijn)
pi_132043749
Ik ben net terug, nergens last van gehad, prima vermaakt.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 19:02:31 #167
64792 Mryc
play me one more song
pi_132044507
Ik mis de candy corn m&m's :'(
pi_132045807
Beste van New York is naar mijn mening toch Halal Foods, heerlijk, vrij gezond en goedkoop.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:19:37 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132047043
Tips voor mensen die nu met de gs gaan:

- Staten Island ferry
- Wall Street
- Top of the Rock
- Empire State Building
- Smorgasburg
- Coney Island
- Flatiron building

Verder kan je veel van de buitenkant zien, 9/11 bijvoorbeeld en je bent tegelijk getuige geweest van een historisch moment :Y
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:20:17 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132047069
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:07 schreef electronique het volgende:

[..]

Oh dan ben ik er dus ook! leuk!

Blijkbaar zijn het MoMa en guggenheim enzo gewoon open tijdens de shutdown, alleen jammer dat ik dus niet naar het vrijheidsbeeld kan (mocht de shutdown dan nog bezig zijn)
Met de gratis staten island ferry kom je alsnog heel dichtbij het vrijheidsbeeld ^O^
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:20:48 #171
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_132047092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:44 schreef JohnSpek het volgende:
Beste van New York is naar mijn mening toch Halal Foods, heerlijk, vrij gezond en goedkoop.
En dat is het beste wat NY te bieden heeft?
Nee, persoonlijk ben ik geïnteresseerd in hele andere dingen dan halal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beavis op 10-10-2013 20:52:07 ]
pi_132048405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:20 schreef Beavis het volgende:

[..]

En dat is het beste wat NY te bieden heeft?
Nee, persoonlijk ben ik geïnteresseerd in hele andere dingen dan halal.
Ooit eens gegeten bij een foodtruck?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:11:43 #173
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_132049403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:53 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ooit eens gegeten bij een foodtruck?
Geen idee. Misschien wel.
Maar ik denk niet dat voedsel, in wat voor vorm dan ook, ooit het beste van NY zal zijn voor mij. Dus foodtruck of niet, het is niet relevant.
:)
pi_132049538
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:11 schreef Beavis het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien wel.
Maar ik denk niet dat voedsel, in wat voor vorm dan ook, ooit het beste van NY zal zijn voor mij. Dus foodtruck of niet, het is niet relevant.
:)
Ah ik vind voedsel erg belangrijk. Een van de mooie dingen van NY vind ik dat je autentieke gerechten kan krijgen vanuit elk contintent. Het is niet zoals in Nederland waar Chinees een flauwe nasi is die ze geen eens in het thuisland serveren. Hier is Chinees echt Chinees, Vietnamees echt Vietnamees. De cultuur galmt door in het eten en de sfeer in het restaurant.
pi_132050855
Ik vind voedsel enorm belangrijk, maar overdrijven is ook een kunst... Onze Chinees is toevallig niet authentiek, maar dat heeft zo zijn historische redenen. En ja, in NY kun je een hoop authentieke dingen krijgen, maar dat hoort bij een stad van die omvang. Authentiek Vietnamees, Chinees, etc kan ik in Londen ook gewoon krijgen, vrij makkelijk zelfs.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132055893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:41 schreef Bajskorv het volgende:
En ja, in NY kun je een hoop authentieke dingen krijgen, maar dat hoort bij een stad van die omvang. Authentiek Vietnamees, Chinees, etc kan ik in Londen ook gewoon krijgen, vrij makkelijk zelfs.
Ik ben ook in London geweest, maar ik vind het daar toch anders. Het voedsel kan wellicht hetzelfde smaken maar de sfeer en cultuur mis ik. In New York hoor ik geen woord Engels als ik in een Chinese wijk ga eten, alle materialen zoals bestek zijn ook geimporteerd uit China etc.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:01:21 #177
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132058707
Je moet wel eten natuurlijk, maar ik ga niet naar New York voor het eten. Uiteraard gaan we niet naar de gevestigde ketens, maar echt authentiek hoeft voor van mij nu ook weer niet specifiek. Toevallig dat ons hotel aan de rand van Korea town zit en het enige wat ik zeker wil doen is een Korean bbq.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_132058955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:35 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik ben ook in London geweest, maar ik vind het daar toch anders. Het voedsel kan wellicht hetzelfde smaken maar de sfeer en cultuur mis ik. In New York hoor ik geen woord Engels als ik in een Chinese wijk ga eten, alle materialen zoals bestek zijn ook geimporteerd uit China etc.
Het is maar hoe je het romantiseert natuurlijk. In China Town in New York hoor je natuurlijk knetterveel Engels, het stikt er van de New Yorkers en toeristen tenslotten. Maar je kunt je ook focussen op de Chinese stalletjes en het zo blijven herinneren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132059369
Nog 11 nachtjes! *O* Ik wilde een heel programma maken maar daar had ik uiteindelijk geen zin in.
Ik weet een beetje waar wat ligt en kijk per dag wel wat ik ga doen. Ik wil er vooral zijn!
Ben een fietser en wil eigenlijk nog wel echt een dag door NY fietsen. In mijn hoofd is dat ook behoorlijk living on the edge want het lijkt me nogal een uitdaging. :')
Go hard or go home
pi_132059404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:47 schreef Noek het volgende:
Nog 11 nachtjes! *O* Ik wilde een heel programma maken maar daar had ik uiteindelijk geen zin in.
Ik weet een beetje waar wat ligt en kijk per dag wel wat ik ga doen. Ik wil er vooral zijn!
Ben een fietser en wil eigenlijk nog wel echt een dag door NY fietsen. In mijn hoofd is dat ook behoorlijk living on the edge want het lijkt me nogal een uitdaging. :')
zijn inmiddels wel wat fietspaden te vinden hoor
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_132059411
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:52 schreef franklop het volgende:

zijn inmiddels wel wat fietspaden te vinden hoor
Dat is wel praktisch, mooi!
Go hard or go home
pi_132061035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 07:47 schreef Noek het volgende:
Nog 11 nachtjes! *O* Ik wilde een heel programma maken maar daar had ik uiteindelijk geen zin in.
Ik weet een beetje waar wat ligt en kijk per dag wel wat ik ga doen. Ik wil er vooral zijn!
Ben een fietser en wil eigenlijk nog wel echt een dag door NY fietsen. In mijn hoofd is dat ook behoorlijk living on the edge want het lijkt me nogal een uitdaging. :')
Ik heb het ook gedaan laats, met de fiets door ny. Het was op z'n zachts gezegd.. interessant :P
Het klopt dat er wel wat fiets paden liggen, maar voor mijn gevoel was dat vooral downtown en aan de rand van manhattan. Midtown was een beetje chaos, margoed wij nederlanders kunnen wel fietsen, dus door het verkeer is geen probleem:P Als je soms fransen, spanjaarden of aziaten zag fietsen.. :')
PSN: Metal_Akilla
pi_132061462
VAnuit battery park heb je enkele mooie fietspaden die inderdaad vooral langs de kustlijn en downtown leiden. Samen met vriendin hebben we de gok genomen om ook de fiets te pakken over broadway, 5th en times square en dan word het inderdaad een zeer uitdagende en interessante rit.... :) *O*

Amerikanen en dan vooral de taxi's moeten nog erg wennen aan fietsers buiten de fietspaden om en als je daar maar rekening mee houd en je ogen en oren goed openhoud is de kans op een ongeluk klein.

Toppertjes op de fiets zijn de japaners, daar in de buurt bij fietsen staat gelijk aan harakiri. Zelden zo gelachen en tegelijk doodsangsten uitgestaan... :Y :N
Hooray for boobies!
pi_132061786
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
Toppertjes op de fiets zijn de japaners, daar in de buurt bij fietsen staat gelijk aan harakiri. Zelden zo gelachen en tegelijk doodsangsten uitgestaan...
_O-
PSN: Metal_Akilla
pi_132063191
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:14 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ah ik vind voedsel erg belangrijk. Een van de mooie dingen van NY vind ik dat je autentieke gerechten kan krijgen vanuit elk contintent. Het is niet zoals in Nederland waar Chinees een flauwe nasi is die ze geen eens in het thuisland serveren. Hier is Chinees echt Chinees, Vietnamees echt Vietnamees. De cultuur galmt door in het eten en de sfeer in het restaurant.
Het Italiaans in de NY is toch ook al lang niet meer te vergelijken met het echte italiaanse eten in Italie?
pi_132063627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
VAnuit battery park heb je enkele mooie fietspaden die inderdaad vooral langs de kustlijn en downtown leiden. Samen met vriendin hebben we de gok genomen om ook de fiets te pakken over broadway, 5th en times square en dan word het inderdaad een zeer uitdagende en interessante rit.... :) *O*

Amerikanen en dan vooral de taxi's moeten nog erg wennen aan fietsers buiten de fietspaden om en als je daar maar rekening mee houd en je ogen en oren goed openhoud is de kans op een ongeluk klein.

Toppertjes op de fiets zijn de japaners, daar in de buurt bij fietsen staat gelijk aan harakiri. Zelden zo gelachen en tegelijk doodsangsten uitgestaan... :Y :N
Te gek, dat is dan het enige wat ik wel noteer. Vanuit Battery Park gaan fietsen.
[ v ] Check!
Go hard or go home
pi_132065318
Ik ben een paar dagen alleen dus dan ga ik denk ik ook wel een fiets huren :)
pi_132065366
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
VAnuit battery park heb je enkele mooie fietspaden die inderdaad vooral langs de kustlijn en downtown leiden. Samen met vriendin hebben we de gok genomen om ook de fiets te pakken over broadway, 5th en times square en dan word het inderdaad een zeer uitdagende en interessante rit.... :) *O*

Amerikanen en dan vooral de taxi's moeten nog erg wennen aan fietsers buiten de fietspaden om en als je daar maar rekening mee houd en je ogen en oren goed openhoud is de kans op een ongeluk klein.

Toppertjes op de fiets zijn de japaners, daar in de buurt bij fietsen staat gelijk aan harakiri. Zelden zo gelachen en tegelijk doodsangsten uitgestaan... :Y :N
Vraag me af of dat Japanners zijn. In Tokyo wordt meer gefietst dan menig europese stad.
pi_132065542
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vraag me af of dat Japanners zijn. In Tokyo wordt meer gefietst dan menig europese stad.
Ik heb ze in Tokyo amper zien fietsen.
Go hard or go home
pi_132065607
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:01 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik heb ze in Tokyo amper zien fietsen.
Misschien was het winter of een tijd terug? :P

Ik vond dat er veel werd gefietst, veel fietspaden waren en ook veel fietswinkels. Maar ik fiets zelf ook veel dus kan zijn dat ik er ook gewoon extra op let :P
pi_132065817
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Misschien was het winter of een tijd terug? :P

Ik vond dat er veel werd gefietst, veel fietspaden waren en ook veel fietswinkels. Maar ik fiets zelf ook veel dus kan zijn dat ik er ook gewoon extra op let :P
Februari 2011, wel fris was het toen. Misschien zijn het mooi weer fietsers, die Jappen. Ik let er ook altijd op want ik maak mijn km's wel in een jaar.

Ben dus ook erg benieuwd hoe het in NY gaat zijn want ik kan wel fietsen hier op 't platteland. Hier spreekt men over een drukke ochtendsspits als er 2 trekkers op de weg zijn.
Go hard or go home
pi_132065852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:11 schreef Noek het volgende:

[..]

Februari 2011, wel fris was het toen. Misschien zijn het mooi weer fietsers, die Jappen. Ik let er ook altijd op want ik maak mijn km's wel in een jaar.

Ben dus ook erg benieuwd hoe het in NY gaat zijn want ik kan wel fietsen hier op 't platteland. Hier spreekt men over een drukke ochtendsspits als er 2 trekkers op de weg zijn.
Ik ben er december weer dus ik zal je tegen die tijd weer even de huidige stand van zaken doorgeven.
pi_132066092
zolang Kochi nog in Japan ligt waren het Japanners. Kan natuurlijk zijn dat taiwan de plaats heeft ingenomen maar heb hier mijn twijfels over.... ;)

we raakten met ze in gesprek vooraf de trip bij de fietsentoko, vandaar de kennis over land van herkomst.
Hooray for boobies!
pi_132066304
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:01 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik heb ze in Tokyo amper zien fietsen.
Nee in Tokio heb ik ze ook niet zien fietsen. uberhaupt niet, niet 1. Weet niet wie dat beweert? In Peking daarentegen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:45:26 #195
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132066945
Wa'ne gezwets man :D
http://travel.cnn.com/tok(...)er-four-tokyo-645357


An estimated 20 million are on the streets -- most being used for the home-to-train-station commute.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132067063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:45 schreef matthijst het volgende:
Wa'ne gezwets man :D
http://travel.cnn.com/tok(...)er-four-tokyo-645357
[ afbeelding ]

An estimated 20 million are on the streets -- most being used for the home-to-train-station commute.
:)

Hoef ik toch geen nieuwe bril.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:08:43 #197
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132101435
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 06:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
http://www.booking.com/hotel/us/la-maison-d-art.nl.html 680 euro 7 nachten met een smart deal

had eerst hotel91 in chinatown maar uiteindelijk toch maar er voor gekozen 120 euro meer te betalen op het totaalbedrag om zodoende in een schitterend brownstone pand te mogen verblijven.
Ga volgend jaar Mei waarschijnlijk ook naar New York. Ik had dit onderkomen ook gevonden maar op Google Street View viel me op dat de straat niet echt aantrekkelijk oogt.

Laat ff weten of het iets is als je gaat.
pi_132102793
Doel je op 91 in chinatown of masion in harlem?
Hooray for boobies!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:36:37 #199
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132103281
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 17:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
Doel je op 91 in chinatown of masion in harlem?
Die in Harlem
pi_132104542
Afgaande op de fotos was ik al verliefd! Geweldige brownstone straat :)
Hooray for boobies!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:47:19 #201
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132110552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
Afgaande op de fotos was ik al verliefd! Geweldige brownstone straat :)
Ben je al geweest of moet je nog?
pi_132116131
Januari a.s. vliegen we.

[ Bericht 41% gewijzigd door Spockjuh_ op 13-10-2013 07:17:27 ]
Hooray for boobies!
pi_132118475
132st is toch nog best ver omhoog.. Wij hebben 3 jaar gelden in The Harlem Flophouse verbleven.
123st street... 5 minuutjes van de metro 125th... Ook alleen maar brownstone. En elke denkbare winkel om de hoek!
Be brave. Be kind.
pi_132122046
Ohhh en zojuist zelf weer geboekt!! 28 april to 5 mei!!! zin in!!
Be brave. Be kind.
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:33:49 #205
64792 Mryc
play me one more song
pi_132123456
Tip voor mensen die gaan: ga lunchen of 's avonds eten in Stone Street. Downtown, in het financial district :)
pi_132123649
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:28 schreef Esje-lief het volgende:
132st is toch nog best ver omhoog.. Wij hebben 3 jaar gelden in The Harlem Flophouse verbleven.
123st street... 5 minuutjes van de metro 125th... Ook alleen maar brownstone. En elke denkbare winkel om de hoek!
klopt was ook mijn eerste gedachte maar met de express line op 5 minuten zit je binnen 15 minuten midtown. Maar je zit daar zo rustig met alles denkbare om je heen als het gaat om eten, drinken en vermaak, dat de keuze vrij snel was gemaakt voor ons. overdag chaos in de avonduurtjes de normale flow van leven... ;)
Hooray for boobies!
  zondag 13 oktober 2013 @ 16:20:47 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132126774
Pfff, nog 6 weken :)
Met thanksgiving, echt zin in!
ff kijken of we nog ergens traditioneel thanksgiving diner kunnen eten.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 13 oktober 2013 @ 16:59:20 #208
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132128060
Hier 15 weken :+
Hotel al een tijd geleden geregeld (Newton Hotel in Upper West Side) maar de vliegticket nog niet. Ik wacht eigenlijk nog op een gunstige prijsklapper die aangeboden wordt via sites als ticketspy.nl of holidaypirates.com
pi_132129014
jaaa daar heb je zeker gelijk in... na de eerste keer 28th street de tweede keer 123th street nu weer midtown 24th street..
Be brave. Be kind.
  zondag 13 oktober 2013 @ 23:32:30 #210
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132143736
Zit nu in Hotel31, ben benieuwd; budgethotel. Daarvoor een keer of 6-7 in Pennsylvania gezeten, maar dat werd elke keer slechter en slechter (en toch duurder). En een keer in New Yorker, die was wel goed, maar duur tegenwoordig.

Maar goed, verwacht in NYC nauwelijks op de kamer te zijn :)
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:07:46 #211
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_132148358
Ik verblijf opnieuw in Long Island City, in de Sleep Inn (voorheen Howard Johnson) nabij station Queensbridge. Is me 2 jaar geleden prima bevallen, en afgaande op de reviews is er weinig veranderd. Hopelijk hebben we een kamer met Manhattan view :)

Mijn eerdere vraag staat trouwens nog steeds open.....

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Flylib het volgende:
Zijn er hier mensen die in NY zijn geweest ten tijde van de NY marathon? Ik kwam er vorige week bij toeval achter dat de marathon een paar dagen na onze aankomst plaatsvindt. Wat kunnen we verwachten qua drukte, veiligheidsmaatregelen, verstoringen in het OV etc? En heeft iemand nog tips voor een rustige plek om naar de lopers te kijken? Gezien de populariteit van de marathon zou ik liever in een ander stadsdeel kijken dan Manhattan....
diseased rhinoceros pizzle
  maandag 14 oktober 2013 @ 10:54:52 #212
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132150060
Tripadvisor forums misschien ff checken, staat vrij veel van zulke info op altijd?
http://www.tripadvisor.co(...)n+view&pid=34633&s=D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132151216
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:07 schreef Flylib het volgende:
Ik verblijf opnieuw in Long Island City, in de Sleep Inn (voorheen Howard Johnson) nabij station Queensbridge. Is me 2 jaar geleden prima bevallen, en afgaande op de reviews is er weinig veranderd. Hopelijk hebben we een kamer met Manhattan view :)

Mijn eerdere vraag staat trouwens nog steeds open.....

[..]

heb ik in 2011 ook gezeten. Ontbijt was drama maar dat wist je van te voren en ook niet zo belangrijk. Wel een hele avond liggen worstelen met de swtich knop van douche naar bad.... ;)
Hooray for boobies!
  † In Memoriam † maandag 14 oktober 2013 @ 14:15:50 #214
240917 Mula
pi_132154885
Ik ga begin januari. Weekje oostkust (NYC en Washington) en daarna een weekje westkust (Vegas en LA). Enorm veel zin in, alhoewel ik inmiddels wel een behoorlijke bedbugs-angst heb ontwikkeld. :P
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:48:38 #215
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132155778
Bij het selecteren van een hotel is Tripadvisor idd vast onderdeel van de zoektocht; score moet minimaal grofweg 3,5 van 5 zijn.
pi_132157366
ja precies. als eerste kijk ik op booking.com gevolgd door zoover en tripadvisor. Als er dan uberhaupt nog enige twijfel is is gericht googlen op de toko doorslaggevend.
Hooray for boobies!
pi_132161046
Heb het hier nog niet zien staan, maar het Vrijheidsbeeld is in ieder geval weer open, ondanks de shutdown.
pi_132165245
op het moment 443 euro retourtjes naar new york met klm *O*
(minimaal 2 personen)

Nu nog redelijk cheap hotel vinden :{ :{ :{
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_132266697
Ik liep deze week tegen hack the met aan... Een alternatieve tour door The MET
Be brave. Be kind.
pi_132297865
quote:
Voor 350 euro naar New York

De Noorse prijsvechter Norwegian opent de aanval op KLM en andere Europese maatschappijen met spotgoedkope vluchten naar de Verenigde Staten. Een retourtje New York kan straks al voor 350 euro.

Norwegian start binnenkort als eerste budgetvlieger een lijndienst tussen Londen en New York. Een enkele reis vanaf Gatwick gaat inclusief alle heffingen 150 pond kosten (175 euro) en een retourtje het dubbele.

Ook willen de Noren, die recent een aantal hypermoderne Dreamliners hebben aangeschaft, goedkoop naar Florida en Californië gaan vliegen. Daardoor wordt het voor zelfstandig reizende toeristen heel makkelijk een goedkope rondreis in de VS te boeken.

Norwegian begint haar Amerikaanse offensief vanaf het Londense vliegveld Gatwick, maar wil bij succes uitbreiden naar andere Europese luchthavens.
bron: www.telegraaf.nl

Ben benieuwd of het echt 350 euro gaat kosten of stiekem toch wat meer door bijkomende kosten. Mooi klinkt dit iig wel!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_132298595
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:04 schreef MissJ het volgende:

[..]

bron: www.telegraaf.nl

Ben benieuwd of het echt 350 euro gaat kosten of stiekem toch wat meer door bijkomende kosten. Mooi klinkt dit iig wel!
Vanafprijs ex. bagage, en vanaf Londen dus je moet nog een retourtje Gatwick met easyJet erbij rekenen als je vanuit Nederland vertrekt. Voor Nederlanders dus niet zo spannend verder, zo rond de 450 euro kan je met vertrek vanuit Amsterdam ook mooie deals krijgen (zoals momenteel bij KLM)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:44:03 #222
240917 Mula
pi_132298983
Ookal zou het ¤4,50 kosten, dan nog kreeg men mij niet in een dreamliner. :X
pi_132299601
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:28 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vanafprijs ex. bagage, en vanaf Londen dus je moet nog een retourtje Gatwick met easyJet erbij rekenen als je vanuit Nederland vertrekt. Voor Nederlanders dus niet zo spannend verder, zo rond de 450 euro kan je met vertrek vanuit Amsterdam ook mooie deals krijgen (zoals momenteel bij KLM)
Dus dat.
Ben in juni voor 500,- pp gegaan met Lufthansa, heen rechtstreeks en terug met overstap in München. Was ook een mooie deal :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_132299632
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:44 schreef Mula het volgende:
Ookal zou het ¤4,50 kosten, dan nog kreeg men mij niet in een dreamliner. :X
Wat is dat voor een vliegtuig dan :D?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:57:23 #225
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132300956
Spontaan ontbrandende accu's.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:16:05 #226
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_132301351
Nooit in een A380: http://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_32
Nooit in een 747: http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Airways_Flight_295

En zo kan je van iedere type vliegtuig wel iets vinden. Ik stap overal in. In welk vliegtuig je ook stapt, het kan fout gaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:11:05 #227
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132312923
Die KLM deal nu, daar gaan we eens even gebruik van maken *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:43:00 #228
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132315574
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Die KLM deal nu, daar gaan we eens even gebruik van maken *O*
Wijze les voor mij voor een volgende keer, gewoon de deals afwachten.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_132317742
Er is ook een deal voor rechtstreekse vluchten Amsterdam - Newark met United voor 405 euro. Zie Holidaypirates.com
pi_132322765
Ik heb 440 euro betaald voor een combo Air France/Delta. Wel met vertrek vanaf Brussel. Met de trein van/naar Brussel, en dan vanaf Parijs richting JFK. Op de terugweg vanaf Newark naar Parijs met Delta. Als extraatjes verblijven we op de heenweg nog een dagje in Parijs en vlieg ik voor het eerst in een A380, kijk daar erg naar uit :)

Iemand nog suggesties voor een 'perfecte' skylinefoto? Ik gebruikte voorheen het perron van metrostation Jackson Heights (lijn 7, tip!!!), maar ik zoek nog wat andere 'verborgen' plekjes waar je geheel Manhattan mooi in perspectief kunt nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flylib op 19-10-2013 15:13:17 ]
diseased rhinoceros pizzle
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:56:53 #231
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132322988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:46 schreef Flylib het volgende:
Ik heb 440 euro betaald voor een combo Air France/Delta. Wel met vertrek vanaf Brussel. Met de trein van/naar Brussel, en dan vanaf Parijs richting JFK. Op de terugweg vanaf Newark naar Parijs met Delta. Als extraatjes verblijven we op de heenweg nog een dagje in Parijs en vlieg ik voor het eerst in een A380, kijk daar erg naar uit :)

Iemand nog suggesties voor een 'perfecte' skylinefoto? Ik gebruikte voorheen het perron van metrostation Jackson Heights (lijn 7), maar ik zoek nog wat andere 'verborgen' plekjes waar je geheel Manhattan mooi in perspectief kunt nemen.
Mooie deal. Lijkt mij ook wel wat.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:57:00 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132324317
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:46 schreef Flylib het volgende:
Ik heb 440 euro betaald voor een combo Air France/Delta. Wel met vertrek vanaf Brussel. Met de trein van/naar Brussel, en dan vanaf Parijs richting JFK. Op de terugweg vanaf Newark naar Parijs met Delta. Als extraatjes verblijven we op de heenweg nog een dagje in Parijs en vlieg ik voor het eerst in een A380, kijk daar erg naar uit :)

Iemand nog suggesties voor een 'perfecte' skylinefoto? Ik gebruikte voorheen het perron van metrostation Jackson Heights (lijn 7), maar ik zoek nog wat andere 'verborgen' plekjes waar je geheel Manhattan mooi in perspectief kunt nemen.
Van bovenaf top of the rock en van een afstand stond ik op liberty island. Het schijnt dat je de brooklyn bridge over kan lopen en dat daar dan ook een uitkijkpunt is.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:46:41 #233
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132327122
Vanaf dumbo:




Vanaf Weehawken (schijn je met ferry heen te kunnen):
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132336216
Iemand ervaringen met degelijke luxe hotels in NY? Wil mezelf eens een pleziertje gunnen en heb geen zin in een hostel of een hotel gerund door Libanezen :')

Budget is ongeveer 200 euro/nacht :)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:45:54 #235
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132336362
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:42 schreef Fushia2 het volgende:
Iemand ervaringen met degelijke luxe hotels in NY? Wil mezelf eens een pleziertje gunnen en heb geen zin in een hostel of een hotel gerund door Libanezen :')

Budget is ongeveer 200 euro/nacht :)
Booking.com
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_132387507
:') Of anders kijk je gewoon even hier.
pi_132387539
Wij verbleven afgelopen maand in het "night" hotel.
Superlocatie vlakbij times square en volgens mij in de richting van je budget.
Zag er mooi uit binnen alleen de koffers konden niet beide open liggen op de kamer.
pi_132403392
Nog 1 nachtje en dan is dit mokkel in NY! Voor de mensen die er elk jaar heengaan om een nieuwe jeans te kopen, is het natuurlijk niks maar voor mij is dit wel BIG, zeg maar. We gaan een kleine week en in mijn hoofd is het zo tof dat ik bang ben dat het tegenvalt maar hopelijk is het nog bigger, better and stronger dan in mijn hoofd. 8-)
Go hard or go home
  ESF Reporter maandag 21 oktober 2013 @ 22:09:17 #239
87554 Cee
Welluk?
pi_132412963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:42 schreef Fushia2 het volgende:
Iemand ervaringen met degelijke luxe hotels in NY? Wil mezelf eens een pleziertje gunnen en heb geen zin in een hostel of een hotel gerund door Libanezen :')

Budget is ongeveer 200 euro/nacht :)
Ik kan The Morgan Hotel aanraden. Madison Ave. tussen 37 & 38 st. Heb er deze zomer een week gezeten. 't Is geen LUXE-luxe-hotel als een Waldorf Astoria, maar het is wel een prima hotel, niet groot, maar wel lekker centraal en een paar straten verwijderd van de metro. Goede kamers, ontbijten op het dak met uitzicht op het ESB. Vriendelijk personeel.

Noek, veel plezier alvast! Verwacht er niet te veel van, New York is a dump.
Nee joh. Gaat helemaal goedkomen! Laat het op je af komen als een tidal wave made of awesomeness. Of zoiets. *O*
  maandag 21 oktober 2013 @ 22:17:35 #240
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132413517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:47 schreef larsico het volgende:
Er is ook een deal voor rechtstreekse vluchten Amsterdam - Newark met United voor 405 euro. Zie Holidaypirates.com
Wel in november en februari helaas voor mij; ik moet 26-01 heen en 30-01 terug :')

Edit: oh, deadline is al verstreken
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:35:55 #241
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_132434797
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:02 schreef Noek het volgende:
Nog 1 nachtje en dan is dit mokkel in NY! Voor de mensen die er elk jaar heengaan om een nieuwe jeans te kopen, is het natuurlijk niks maar voor mij is dit wel BIG, zeg maar. We gaan een kleine week en in mijn hoofd is het zo tof dat ik bang ben dat het tegenvalt maar hopelijk is het nog bigger, better and stronger dan in mijn hoofd. 8-)
Ik ga er vanuit dat het alleen maar mee zal vallen. Althans, ik (en vast ook vele anderen) had precies hetzelfde gevoel en voorgevoel voor aanvang van de reis, maar het overweldigende bleek groter te zijn dan ik zelf had verwacht, in positieve zin :) Wij zijn eind volgende week aan de beurt. Voor mijn vriendin is het de 1e keer, dus die zal ook wel iets soortgelijks doormaken. En ondanks dat ik zelf al diverse malen die kant op ben geweest, overvalt NY me elke keer weer opnieuw. Als de stad eenmaal in je zit, gaat hij er nooit meer uit O+ Enjoy!!
diseased rhinoceros pizzle
pi_132463474
Inderdaad, het maakt niet uit of het je 1e of 10e keer is, NYC blijft iedere keer weer magisch.

Wat een stad _O_
pi_132463706
Nog 5 dagen en dan ga ik!!
pi_132464088
als we dan toch aan het aftellen zijn, nog 87 dagen ! *O* :')
Hooray for boobies!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:21:10 #245
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_132465958
94 dagen hier, ik win :6
pi_132466450
Ik ga eind april.... geen zin om te tellen.. Maar schat dat ik win!!!
Be brave. Be kind.
pi_132469198
Ai, deadline ook gemist. Mocht er nog iemand een soortgelijke deal/vlucht vinden voor februari 2014 dan wordt het zeer gewaardeerd
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:16:20 #248
12621 tcr
*nix 4ever
pi_132471404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Mindstate het volgende:
Ai, deadline ook gemist. Mocht er nog iemand een soortgelijke deal/vlucht vinden voor februari 2014 dan wordt het zeer gewaardeerd
KLM website, via Duitsland, onder de 500 euro mogelijk (Hamburg schijnt goedkoopst te zijn), alleen vandaag en altijd met overstap. dus of je er veel mee opschiet :|.
pi_132508610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:15 schreef Mindstate het volgende:
Ai, deadline ook gemist. Mocht er nog iemand een soortgelijke deal/vlucht vinden voor februari 2014 dan wordt het zeer gewaardeerd
498 euro antwerpen-new york met klm.

Als je perse in amsterdam wil in/uit stappen, volg dan deze stappen.

1)Koop een enkeltje en reis vanaf een Nederlands treinstation naar Antwerpen Centraal.
2)Overhandig in Antwerpen bij het loket voor internationale reizen je KLM ticket. De medewerker past dan in het systeem je boeking aan en je krijgt een treinkaart Antwerpen-Schiphol
3)Zorg dat je in de trein naar Schiphol je treinkaart laat stempelen om te kunnen tonen tijdens de check-in. Komt er geen conducteur langs, ga hem of haar dan actief opzoeken om je stempel te kunnen bemachtigen (zonder stempel heb je een probleem bij het inchecken).
4)Ga op Schiphol naar de check-in balies om je instapkaart in ontvangst te nemen en je ruimbaggage af te geven (denk aan eventuele lange wachtrijen, dus neem niet een al te korte overstaptijd tussen trein en vliegtuig). Je kan geen gebruik maken van de self-service apparaten!
5) Bij deze tickets kun je al wel vanaf het moment van boeken een stoel reserveren. Thuis online inchecken is op de heenreis niet mogelijk.

Volg deze werkwijze en kom nooit direct naar Schiphol zonder afgestempeld reiskaartje. In dat geval berekent KLM je een naheffing alsof je ticket gewoon vanaf Amsterdam zou aanvangen. In vrijwel alle gevallen kun je dan rekenen op een flinke boete van vele honderden euro’s. Helaas overkomt dat iedere dag nog tientallen passagiers. Speel het spel met de veel goedkopere Belgische tickets altijd volgens de regels van KLM.

Op de terugreis mag je gewoon op Schiphol uitstappen, kun je je koffer van de band halen en richting huis. Je bent dan niet verplicht om met de trein richting Antwerpen te gaan. Wie naar Rotterdam reist kan bij de NS Hispeed balie op Schiphol (aankomsthal 3) het KLM ticket laten zien om een gratis treinkaart Schiphol-(Rotterdam)-Antwerpen te verkrijgen. Scheelt weer een paar euro!

:Y
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_132508812
Bedankt voor de reactie, maar probeerde juist rond de 400 euro uit te komen, een overstap is geen probleem!
pi_132508873
400 vanuit nederland of duitsland gaat je niet lukken denk ik, zo laag heb ik de prijzen voor een direct of indirecte vlucht vanaf het vaste land al heel lang niet meer gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spockjuh_ op 24-10-2013 16:53:29 ]
Hooray for boobies!
pi_132509029
Was die deal die larsico postte niet 405 euro voor vlucht van Amsterdam naar Newark?
pi_132509200
ja inderdaad, zie het nu ook. als je via flugladen.de boekt (heb ik ook gedaan voor mijn a.s. trip naar NY) dan krijg je daar om onduidelijke redenen een fikse korting in vergelijking met de prijzen op andere sites.

http://www.holidaypirates(...)ound-trip-incl-taxes

maar ok het is nog steeds geen 400 euro *mierenneukermodus* O-)

probeer naast bovenstaande site ook eens de duitse tegenhanger in de gaten te houden daar heb ik dus geboekt om te vliegen met airberlin vanaf dusseldorf. http://www.urlaubspiraten.de/
Hooray for boobies!
pi_132509505
Ik vlieg vanuit dusseldorf ook voor nog geen 450 euro rechtstreeks naar JFK :)
pi_132509599
ja precies, 18 januari zit ik voor 433 euro..... :)
Hooray for boobies!
pi_132515652
Hmm ik wil in Januari naar NY voor ongeveer een weekje, Hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben ? (Ik ga alleen btw) Ik dacht zelf aan rond de 2000 euro moet dan ook nog mijn vliegticket daarvan betalen.

Liefst vertrek ik vanaf AMS maar het is redelijk prijzig 600+ voor een retourticket. en ik zie dat er mensen voor 400 al een ticket hebben. Zou het nog steeds voordeliger zijn als ik vanuit een ander vliegveld vertrek ?
pi_132516168
kijk eens op flugladen.de en dan zoeken op flexibele reistijd zetten. heb daar ook geboekt en dat verliep zonder problemen.

hierboven heb ik ook nog twee linkjes gezet waar vaak mooie acties voorbijkomen. heb je al een datum in je hoofd?

ikzelf betaal voor de vlucht 433 euro en bed and breakfast is 640 euro voor 7 nachten.
Hooray for boobies!
pi_132517327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
400 vanuit nederland of duitsland gaat je niet lukken denk ik, zo laag heb ik de prijzen voor een direct of indirecte vlucht vanaf het vaste land nog nooit gezien.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
400 vanuit nederland of duitsland gaat je niet lukken denk ik, zo laag heb ik de prijzen voor een direct of indirecte vlucht vanaf het vaste land nog nooit gezien.
Ik wel: ¤ 350 betaalden wij in mei 2010. Was vanaf Brussel overigens. Dus het kan wel (al is het mij daarna ook niet meer gelukt...)
pi_132517676
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:13 schreef Spockjuh_ het volgende:
kijk eens op flugladen.de en dan zoeken op flexibele reistijd zetten. heb daar ook geboekt en dat verliep zonder problemen.

hierboven heb ik ook nog twee linkjes gezet waar vaak mooie acties voorbijkomen. heb je al een datum in je hoofd?

ikzelf betaal voor de vlucht 433 euro en bed and breakfast is 640 euro voor 7 nachten.
hmm midweekje maandag 6 Jan t/m 10 wil eigenlijk langer een week ofz maar dan moet het hotel een beetje meezitten, Wifi is wel een must voor mij en heb nu een hotel op het oog Chelsea comfort Inn dan ben ik ongeveer 140 per nacht kwijt. lijkt mij een gemiddelde prijs voor een hotel in het midden van NY toch ?
pi_132517694
citeer even opnieuw als je wil... :*
Hooray for boobies!
pi_132523059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:43 schreef exode het volgende:
Ik wel: ¤ 350 betaalden wij in mei 2010. Was vanaf Brussel overigens. Dus het kan wel (al is het mij daarna ook niet meer gelukt...)
ja en ik 400 gulden in 1999 :')
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_132529180
wat zijn jullie ervaringen met B&B ten opzichte van Hotels in NY ? zijn ze te doen of is het zo zo.Heb niet veel luxe nodig maar vind een gemeenschappelijke douche + weinig privacy wel minpunten, en zou daar bijna een hotel voor in de plaats kiezen.
pi_132529419
Wij gaan in april ook naar het chelsea inn... zag er naar mijn idee goed genoeg uit.. Geen bed bug reports en redelijke reviews...
Be brave. Be kind.
pi_132531039
mijn B&B heeft eigen badkamer, etc etc. Heb niet veel eisen maar een eigen toilet en douche is een must... ;)

http://www.tripadvisor.nl(...)k_City_New_York.html
Hooray for boobies!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:41:04 #265
12621 tcr
*nix 4ever
pi_132542442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:43 schreef exode het volgende:

[..]

[..]

Ik wel: ¤ 350 betaalden wij in mei 2010. Was vanaf Brussel overigens. Dus het kan wel (al is het mij daarna ook niet meer gelukt...)
¤345.06 vanaf Amsterdam rechtstreeks met KLM :) Maart 2012, maar wel al in Juli 2011 geboekt.

Gewoon de sites goed in de gaten houden en soms gewoon een vlucht van KLM via Delta boeken :).
pi_132543353
Mijn vlucht van de afgelopen keer, augustus 2011 geboekt voor maart 2012. Rechtstreekse KLM-vlucht AMS-JFK.



Zit eigenlijk te wachten op weer zo'n soort aanbieding maar deze prijzen komen niet vaak meer langs.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:15:20 #267
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_132554028
Afgelopen juli/aug in usa geweest, de west- kust. Nu aan het bedenken voor een reis volgend jaar. New York zit op de planning, maar wil dat samenvoegen met iets anders. Wat raden jullie aan? Misschien gedeelte canada erbij ofzo. Tips zijn welkom.

Weet nog niet wanneer maar verwacht dat het september/oktober word.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:07:06 #268
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132555581
Rondje New England, Canada is leuk!
Boston, Montreal, Ottawa, Quebec, Toronto, Philadelphia, Washington.

Of anders gwoon via NY terug? Kost vrijwel niks extra. Ga over twee weken naar het zuiden van de VS, maar vlieg via New York terug. Twee jaar terug hetzelfde gedaan vanaf de westkust. Vaak genoeg in NY geweest dat ik er geen week meer hoef te zitten, maar zo 3-4 dagen aan het eind van een vakantie vind ik wel cool :)
Haters everywhere but I don't really care.
  ESF Reporter vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:26:59 #269
87554 Cee
Welluk?
pi_132556199
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:15 schreef egelhond het volgende:
Afgelopen juli/aug in usa geweest, de west- kust. Nu aan het bedenken voor een reis volgend jaar. New York zit op de planning, maar wil dat samenvoegen met iets anders. Wat raden jullie aan? Misschien gedeelte canada erbij ofzo. Tips zijn welkom.

Weet nog niet wanneer maar verwacht dat het september/oktober word.
Ik ben twee jaar geleden van Boston naar NY gegaan, met tussenstops bij Cape Cod, New Haven, die kustlijn. Was erg leuk, als je in september/oktober gaat is het herfst en is het daar extra mooi heb ik horen zeggen. Was er zelf destijds begin september dus de bomen moesten nog herfstig worden. :)
pi_132618914
Ik zit eraan te denken om een reis naar NY te boeken.
Net een reis tegengekomen voor een redelijk mooie prijs.

Maar ik heb nog geen paspoort is dat een probleem? (ik hoef geen paspoort nr ofzo in te vullen)
En wat moet ik eigenlijk bij de passagier gegevens bij voornaam invullen? alleen mijn roepnaam of ook mijn doopnamen zoals het dus ook op het paspoort staat?
  ESF Reporter zondag 27 oktober 2013 @ 15:29:52 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_132619232
quote:
8s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:18 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zit eraan te denken om een reis naar NY te boeken.
Net een reis tegengekomen voor een redelijk mooie prijs.

Maar ik heb nog geen paspoort is dat een probleem? (ik hoef geen paspoort nr ofzo in te vullen)
En wat moet ik eigenlijk bij de passagier gegevens bij voornaam invullen? alleen mijn roepnaam of ook mijn doopnamen zoals het dus ook op het paspoort staat?
Je moet in ieder geval op tijd een paspoort hebben om je ESTA in te kunnen vullen en toegang tot de VS te kunnen verkrijgen. Dat moet je minstens 72 uur voor vertrek doen maar ik zou nog wat eerder zijn dan dat, dan weet je zeker dat het allemaal op tijd geaccepteerd wordt.

Bij passagiersgegevens vul je de voornaam in zoals deze in je paspoort staat. Als je geen doopnamen hebt is dat je roepnaam. Mijn roepnaam is anders dan mijn doopnaam dus ik vul altijd mijn (eerste) doopnaam in.
pi_132620149
In 2014 weer naar New York *O*
Gaat waarschijnlijk zo ongeveer in september worden :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_132622055
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:29 schreef Cee het volgende:

[..]

Je moet in ieder geval op tijd een paspoort hebben om je ESTA in te kunnen vullen en toegang tot de VS te kunnen verkrijgen. Dat moet je minstens 72 uur voor vertrek doen maar ik zou nog wat eerder zijn dan dat, dan weet je zeker dat het allemaal op tijd geaccepteerd wordt.

Bij passagiersgegevens vul je de voornaam in zoals deze in je paspoort staat. Als je geen doopnamen hebt is dat je roepnaam. Mijn roepnaam is anders dan mijn doopnaam dus ik vul altijd mijn (eerste) doopnaam in.
Paspoort wil ik sowieso dan komende week aanvragen en ik denk sowieso pas ergens in december te vertrekken dus dat komt wel goed..

Maar als in mijn paspoort bij voornamen bijv: Jan Piet Karel Harry staat moet ik dus gewoon Jan invullen?
(het is de 1e x dat ik online een vakantie ga boeken :@)
pi_132622950
leuke aanbieding voor eerste 2 maanden 2014. let wel, vliegen is vanaf frankfurt het goedkoopst, dusselsdorf betaal je 100 euro meer.

http://www.urlaubspiraten(...)ugzeiten-und-nonstop
Hooray for boobies!
pi_132623329
quote:
8s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:43 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Paspoort wil ik sowieso dan komende week aanvragen en ik denk sowieso pas ergens in december te vertrekken dus dat komt wel goed..

Maar als in mijn paspoort bij voornamen bijv: Jan Piet Karel Harry staat moet ik dus gewoon Jan invullen?
(het is de 1e x dat ik online een vakantie ga boeken :@)
Volgens mij moet je altijd je volledige voornaam invullen. Ook bijvoorbeeld bij doopnamen je doopnaam zoals die in je paspoort komt.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:28:45 #276
67174 Dos37
Come on Twente
pi_132623598
Naar Amerika vaak alleen je eerste voornaam mits je meerdere hebt natuurlijk. Dus alleen Jan inderdaad.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  ESF Reporter zondag 27 oktober 2013 @ 19:08:59 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_132627288
Yup, dus stel dat je doopnamen Arsenicum Basilicum Cruesli zijn en je achternaam Dynamiet, dan vul je alleen Arsenicum Dynamiet in. Alhoewel je misschien met die namen moeite zal hebben met de toegang tot de VS. :P
pi_132628716
Ik heb geboekt :o
pi_132649379
https://www.norwegian.com(...)cyCode=EUR&rnd=34400

171,00 JFK naar AMS.

:)

Niet gek toch?!
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:02:56 #280
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_132650021
Vanochtend teruggekomen, wat een trip zeg! Geweldige stad waar ik zeker nog eens terug ga komen. Nu alleen de dag door zien te komen, want mijn ogen willen zo graag dicht vallen...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_132652537
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:45 schreef opabrutus het volgende:
https://www.norwegian.com(...)cyCode=EUR&rnd=34400

171,00 JFK naar AMS.

:)

Niet gek toch?!
Nu nog cheap in new york zien te komen.. :')
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_132657137
Liften bij Schiphol!
pi_132657281
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:02 schreef Cheiron het volgende:
Vanochtend teruggekomen, wat een trip zeg! Geweldige stad waar ik zeker nog eens terug ga komen. Nu alleen de dag door zien te komen, want mijn ogen willen zo graag dicht vallen...
Ik ook!
Ben gelijk gaan sporten, wassen en poetsen. So far so good. Wil alleen weer terug.
Wat een ongelofelijk bazenstad! O+
Go hard or go home
pi_132657649
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 19:33 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ja en ik 400 gulden in 1999 :')
Gefeliciteerd ;)
Ik ben vorig jaar middenin het hoogseizoen voor ¤ 500 rechtstreeks gevlogen vanaf Schiphol. Wat ik daar allemaal mee wil zeggen? Dat het wel degelijk goedkoper kan dan hier wordt geroepen.

Er werd aangegeven dat er nog nooit een ticket onder de ¤ 400 werd gevonden...ik dus wel, 3 jaar geleden. Zoeken en een beetje geluk hebben. Overigens zijn wij volledig afhankelijk van de schoolvakanties dus als ons het steeds lukt, moet het een ander buiten het hoogseizoen al helemaal lukken.
pi_132657714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:41 schreef tcr het volgende:

[..]

¤345.06 vanaf Amsterdam rechtstreeks met KLM :) Maart 2012, maar wel al in Juli 2011 geboekt.

Gewoon de sites goed in de gaten houden en soms gewoon een vlucht van KLM via Delta boeken :).
Ik heb dat vorig jaar ook gedaan via Delta, alleen ging dat niet helemaal goed waarna KLM gelukkig 'ingreep'. Ik had de ene dag geen ticket en de andere dag ineens 2 tickets en ineens een geannuleerde vlucht en ineens weer 2 vluchten etc etc. Echt bizar was het op een gegeven moment.
pi_132659214
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:36 schreef exode het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ;)
Ik ben vorig jaar middenin het hoogseizoen voor ¤ 500 rechtstreeks gevlogen vanaf Schiphol. Wat ik daar allemaal mee wil zeggen? Dat het wel degelijk goedkoper kan dan hier wordt geroepen.

Er werd aangegeven dat er nog nooit een ticket onder de ¤ 400 werd gevonden...ik dus wel, 3 jaar geleden. Zoeken en een beetje geluk hebben. Overigens zijn wij volledig afhankelijk van de schoolvakanties dus als ons het steeds lukt, moet het een ander buiten het hoogseizoen al helemaal lukken.
¤500,- kan makkelijk inderdaad.
Er werd niet gezegd dat er nooit tickets onder de ¤400,- zijn, iemand meldde alleen dat hij/zij deze tickets al een tijdje niet meer heeft gezien. Dat kan dus goed: je zegt zelf dat het 3 jaar geleden was dat je de tickets hebt geboekt.
Overigens was er laatst wel een deal voor ¤400,-, maar die was er maar kort en was alleen voor buiten de vakanties. Wel rechtstreeks trouwens.
  maandag 28 oktober 2013 @ 17:40:49 #287
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_132662127
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 15:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik ook!
Ben gelijk gaan sporten, wassen en poetsen. So far so good. Wil alleen weer terug.
Wat een ongelofelijk bazenstad! O+
Vanmiddag een powernap van een uurtje gedaan en nu gaat het wel weer.
En: Empire State: O+

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_132662296
Oei, da's wel een hele goeie...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132663819
Ben een beetje naar accomodatie aan het speuren, en AirBNB lijkt ook wel een prima optie, vooral gedeeld met wat andere reizigers.

De vraag is alleen, waar vind ik die?!
pi_132664649
Ik zit te kijken naar kaarten voor sportwedstrijden basketbal of ijshockey in Madison Square Garden...

In Nederland klagen wij vaak over prijzen van kaartjes voor een voetbal wedstrijd maar ik zag net dat het goedkoopste kaartje voor een wedstrijd van NY Knicks 135 dollar ofzo was :')
Is er geen manier om goedkoper kaartjes te kunnen krijgen?
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:52:59 #291
64792 Mryc
play me one more song
pi_132664732
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zit te kijken naar kaarten voor sportwedstrijden basketbal of ijshockey in Madison Square Garden...

In Nederland klagen wij vaak over prijzen van kaartjes voor een voetbal wedstrijd maar ik zag net dat het goedkoopste kaartje voor een wedstrijd van NY Knicks 135 dollar ofzo was :')
Is er geen manier om goedkoper kaartjes te kunnen krijgen?
Stubhub? Of zit je daar al te kijken?
pi_132664842
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:52 schreef Mryc het volgende:

[..]

Stubhub? Of zit je daar al te kijken?
Nee ik zat via de site van MSG zelf te kijken, bedankt voor de tip
Ondertussen heb ik via google ook al wat verschillende sites gevonden die kaarten goedkoper aanbieden maar zijn die gewoon te vertrouwen?

Wat is trouwens leuker ijshockey of basketbal?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2013 18:55:37 ]
pi_132664851
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zit te kijken naar kaarten voor sportwedstrijden basketbal of ijshockey in Madison Square Garden...

In Nederland klagen wij vaak over prijzen van kaartjes voor een voetbal wedstrijd maar ik zag net dat het goedkoopste kaartje voor een wedstrijd van NY Knicks 135 dollar ofzo was :')
Is er geen manier om goedkoper kaartjes te kunnen krijgen?
drie jaar terug zaten we daar voor 50 dollar. ..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_132664927
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:55 schreef franklop het volgende:

[..]

drie jaar terug zaten we daar voor 50 dollar. ..
Waar zat je toen ergens?
pi_132665199
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Waar zat je toen ergens?
in het stadion :D Haha maar nee ergens achterin zeg maar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_132665351
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:51 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zit te kijken naar kaarten voor sportwedstrijden basketbal of ijshockey in Madison Square Garden...

In Nederland klagen wij vaak over prijzen van kaartjes voor een voetbal wedstrijd maar ik zag net dat het goedkoopste kaartje voor een wedstrijd van NY Knicks 135 dollar ofzo was :')
Is er geen manier om goedkoper kaartjes te kunnen krijgen?
in januari betaal ik ook bijna 120 dollar voor het goedkoopste kaartje. Dus dat doen we maar niet en gaan we nu naar een wedstrijd van de brooklyn nets voor 38 dollar.
Hooray for boobies!
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:49:40 #297
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132667344
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:55 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Nee ik zat via de site van MSG zelf te kijken, bedankt voor de tip
Ondertussen heb ik via google ook al wat verschillende sites gevonden die kaarten goedkoper aanbieden maar zijn die gewoon te vertrouwen?

Wat is trouwens leuker ijshockey of basketbal?
Basketball is leuker, want elke minuut paar keer score :)
Maakt niet zo heel veel waar je zit, kan overal wel goed zien. Knicks doen het goed, dus daarom tickets weer een stuk duurder. Ga zelf naar de Nets tegen Lakers volgende maand, tickets van Stubhub.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:56:54 #298
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_132667732
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Basketball is leuker, want elke minuut paar keer score :)
Maakt niet zo heel veel waar je zit, kan overal wel goed zien. Knicks doen het goed, dus daarom tickets weer een stuk duurder. Ga zelf naar de Nets tegen Lakers volgende maand, tickets van Stubhub.
Nu fase 3 van de renovatie voltooid is kan je vanaf de bovenste rijen niet meer op het grote scherm kijken. Ze hebben loopbruggen gebouwd, voor extra staanplaatsen. Hier zitten dan wel weer kleinere schermpjes aan voor de 'replays' etc. maar het grote scherm (nu nog groter) blijft mooier.



http://video.nhl.com/videocenter/embed?playlist=466854

Daarnaast, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, vind ik ijshockey mooier dan basketbal. In maart ga ik naar NYC, maar vind MSG ook te duur. Daarom ga ik naar de New Jersey Devils in Newark.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:03:27 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132668090
Ah, OK, ben 1x bij Hockey geweest, dacht in de 200-sectie. Vond het wel leuk voor een keer, maar ben dr verder geen fan van :)
Nets en Knicks ontlopen elkaar niet zoveel volgens mij qua prijs, Nets gaan het dit jaar naar verwachting goed doen. 'T is meer dat je mazzel moet hebben dat 1 van beide thuis speelt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132668487
hockey trekt me niet zo. Normaal gesproken zou ik naar een baseball wedstrijd gaan maar hartje januari word dat lastig.... ;)
Hooray for boobies!
pi_132668500
dicht!
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')