Vrij stabiel? Als ik op de funda-teller kijk zijn er de afgelopen 2 jaar 25.000 woningen aan de voorraad toegevoegd, in de afgelopen 3 jaar is dit zelfs 60.000 (!) woningen.quote:Op zondag 1 september 2013 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kennelijk niet, want het aanbod van woningen is al jaren vrij stabiel. Zou jij gelijk hebben, liet iedereen die niet eens MOET, maar ook nog eens KAN, zijn vraagprijs zakken en waren er nu 'uiteraard' veel minder woningen te koop.
Als mijn kinderen zelf een baan hebben dan voel ik me niet schuldig om van mn overwaarde te genieten. Als mijn ouders hun overwaarde aan mij aanbieden neem ik het niet eens aan, ze moeten het zelf maar opmaken.quote:Dat zegt meer over jouw verstandhouding met je kinderen, dan over die in het algemeen vrees ik.
Je zegt net dat dat er niet zoveel zijn? Maar het drukt wel de gemiddelde verkoopprijs met >20% omlaag?quote:De verkoopprijs (van de mensen die wel moeten) drukt wel de gemiddelde verkoopprijs uiteraard.
zolang de overheid iedereen de WW ingooit om de virtuele overwaarde weer op te pompen , zal het niet herstellenquote:Op zondag 1 september 2013 11:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met de woningmarkt als de eurocrisis weer oplaait na de Duitse verkiezingen en de aandelenbeurzen crashen?
Nou dat gaat echt niet gebeuren zolang iedereen de WW in gaat en de AOW en pensioenen omlaag, flexibele contracten , urencontracten, ouderschapsverlof voor eigen rekening , lagere minimumloon , lagere bijstandquote:Op zondag 1 september 2013 12:07 schreef Maanlander het volgende:
De enige manier om de huizenprijzen niet verder in te laten zakken is door de inkomens aan te passen op het prijspeil (van alles) in Nederland.
Hoe wil je dat betalen? We hebben al gigantische schulden.quote:Op zondag 1 september 2013 12:07 schreef Maanlander het volgende:
De enige manier om de huizenprijzen niet verder in te laten zakken is door de inkomens aan te passen op het prijspeil (van alles) in Nederland.
Dus met andere woorden, 120.000 euro is nog steeds te veel voor een rijtjeshuisquote:Op zondag 1 september 2013 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat gaat echt niet gebeuren zolang iedereen de WW in gaat en de AOW en pensioenen omlaag
Dat verwacht ik zeker niet, maar dat wil niet zeggen dat we geen huurwoningen meer moeten bouwen .quote:Op zondag 1 september 2013 12:11 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dus met andere woorden, 120.000 euro is nog steeds te veel voor een rijtjeshuis![]()
Ik denk dat we de bodem nog niet hebben bereikt.
Waarom zou je die hoge prijzen in stand willen houden? Gewoon de wet van vraag en aanbod zijn werk laten doen.quote:Op zondag 1 september 2013 12:07 schreef Maanlander het volgende:
Of men moet in krotten gaan wonen, steeds minder verdienen en steeds beroerder wonen, maar voor de virtuele woningwaarde doet dat nietsquote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom zou je die hoge prijzen in stand willen houden? Gewoon de wet van vraag en aanbod zijn werk laten doen.
Ik wil ze niet in stand houden, zoals ik zelf al aangeef vind ik bijvoorbeeld 120.000 euro veel te duur voor een rijtjeshuis.quote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom zou je die hoge prijzen in stand willen houden? Gewoon de wet van vraag en aanbod zijn werk laten doen.
Als we weer aan het werk gaan dan gaat de economie weer draaien en de virtuele woningwaarde komt dan ook wel weer een keerquote:Op zondag 1 september 2013 12:26 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik wil ze niet in stand houden, zoals ik zelf al aangeef vind ik bijvoorbeeld 120.000 euro veel te duur voor een rijtjeshuis.
Maar een hoop mensen willen dat wel. Overheid, makelaars. En huizenbezitters, voor die laatste groep kan ik wel begrip opbrengen, want ja wie verliest er nu graag een hoop (geleend) geld?
Ik denk alleen dat het een illusie is. Gezien de huidige ontwikkelingen; werkloosheid, loonmatiging, hogere eisen bij hypotheekaanvragen, huizen staan jaren te koop, zal het denk ik nog wel een stukje zakken.
Dat is hetzelfde als de hoge beurskoersen in stand houden van techbedrijven tijdens de dot com boom. Veel mensen geloofden dat de prijs alleen maar omhoog kon, trapten in de mooie verkooppraatjes van makelaars en kochten veel te dure huizen tov hun verdiensten. Net zoals bij de dot com boom.quote:Op zondag 1 september 2013 12:26 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik wil ze niet in stand houden, zoals ik zelf al aangeef vind ik bijvoorbeeld 120.000 euro veel te duur voor een rijtjeshuis.
Maar een hoop mensen willen dat wel. Overheid, makelaars. En huizenbezitters, voor die laatste groep kan ik wel begrip opbrengen, want ja wie verliest er nu graag een hoop (geleend) geld?
Dat zou best kunnen, maar het zal niet snel gaan. Als je nu werkloos bent, en een gelijksoortige baan vindt als je eerder had, kan je er van uit gaan dat je minder gaat verdienen. Al een aantal jaren weegt de jaarlijkse loonsverhoging niet op tegen de koopkrachtdaling. Nu de arbeidsmarkt op slot zit hebben de werkgevers meer macht, dus voorlopig zal werkend Nederland er niet echt op vooruit gaan.quote:Op zondag 1 september 2013 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als we weer aan het werk gaan dan gaat de economie weer draaien en de virtuele woningwaarde komt dan ook wel weer een keer
Nee maar op eigen houtje de virtuele woningwaarde aan slingeren dat gaat niet lukken, markten laten zich niet dwingen en werkloze huurders hebben al problemen genoeg om te blijven wonen en men zal eerder gaan indikken, thuis blijven, samenwonen of woning delenquote:Op zondag 1 september 2013 12:34 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar het zal niet snel gaan. Als je nu werkloos bent, en een gelijksoortige baan vindt als je eerder had, kan je er van uit gaan dat je minder gaat verdienen. Al een aantal jaren weegt de jaarlijkse loonsverhoging niet op tegen de koopkrachtdaling. Nu de arbeidsmarkt op slot zit hebben de werkgevers meer macht, dus voorlopig zal werkend Nederland er niet echt op vooruit gaan.
quote:Op zondag 1 september 2013 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee maar op eigen houtje de virtuele woningwaarde aan slingeren dat gaat niet lukken, markten laten zich niet dwingen en werkloze huurders hebben al problemen genoeg om te blijven wonen en men zal eerder gaan indikken, thuis blijven, samenwonen of woning delen
Ja en alles is de oorzaak dat we gestopt zijn met werken, met bouwen.quote:Op zondag 1 september 2013 12:43 schreef Maanlander het volgende:
[..]ja. Maar jij zei eerder dat als we weer gaan werken, dat het dan wel goed komt met de virtuele woningwaarde.
Zoek eens op Funda naar huizen van 99.000 of 100.000 euro. En kijk eens bij de historie. Een hoop daarvan staan al geruime tijd te koop, en soms oversteeg de initiele vraagprijs de 2 ton. Dat betekent, dat de verkopers of enorm wanhopig zijn, of meer waarschijnlijk de wanhoop al voorbij zijn en dat de bank het nu bij opbod aanbiedt voor een vanaf prijs. Dit aantal gevallen neemt toe.
De verkopers, die zijn misschien nog wel werkzaam. En toch diep in de financiele shit. Of dat nu hun eigen schuld is of niet laat ik buiten beschouwing, zij zullen voorlopig geen huis meer kunnen kopen. Of durven. En voor niets werken.
Ik zie de oplossing niet zo? Waar moeten werkende Henk & Ingrid, die met 80.000 restschuld zitten, gaan wonen als er nog meer corporatiekrotten worden gesloopt? De wachtlijsten zijn nu al belachelijk lang.quote:Op zondag 1 september 2013 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en alles is de oorzaak dat we gestopt zijn met werken, met bouwen.
We moeten aan het werk , en geen musea bouwen, maar energiezuinige woningen voor consumenten en ook wat corporatiekrotten slopen
http://www.bouwalmanak.nl/conceptwoning-goedkoop-te-bouwenquote:Op zondag 1 september 2013 12:56 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik zie de oplossing niet zo? Waar moeten werkende Henk & Ingrid, die met 80.000 restschuld zitten, gaan wonen als er nog meer corporatiekrotten worden gesloopt? De wachtlijsten zijn nu al belachelijk lang.
Waar moeten jongeren gaan wonen? Alleenstaanden? Minima?
Wat wordt er in Nederland in de plaats gebouwd van gesloopte huurwoningen? Koopwoningen of veel duurdere huurwoningen!
Mensen die een restschuld hebben moeten een tijdje in een erg goedkoop huurhuis of in een caravan gaan wonen en keihard werken om de schuld af te lossen. Mensen die jaren boven hun stand hebben geleefd moeten nu onder hun stand leven, niet op dezelfde voet verder gaan en de bank de schuld geven.quote:Op zondag 1 september 2013 12:56 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik zie de oplossing niet zo? Waar moeten werkende Henk & Ingrid, die met 80.000 restschuld zitten, gaan wonen als er nog meer corporatiekrotten worden gesloopt? De wachtlijsten zijn nu al belachelijk lang.
Wat moeten die woningen gaan kosten? Wie financiert de bouw?quote:Op zondag 1 september 2013 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.bouwalmanak.nl/conceptwoning-goedkoop-te-bouwen
energiezuinige conceptwoningen bouwen en oude afgeleefde corporatiewoningen slopen
Niet lullen maar werken
Dat klopt, mensen die hun schuld moeten afbetalen moeten het rustig aan gaan doen, maar waar vind je nog een betaalbare huurwoning? Ik had al gezegd, dat ik buiten beschouwing laat of die schuld al dan niet hun eigen schuld is. Mensen met een restschuld vormen wel een steeds groter wordende groep in de samenleving, en die mag je als overheid (diezelfde overheid die mede verantwoordelijk is voor het uit de hand lopen van de huizenmarkt) niet negeren.quote:Op zondag 1 september 2013 13:06 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Mensen die een restschuld hebben moeten een tijdje in een erg goedkoop huurhuis of in een caravan gaan wonen en keihard werken om de schuld af te lossen. Mensen die jaren boven hun stand hebben geleefd moeten nu onder hun stand leven, niet op dezelfde voet verder gaan en de bank de schuld geven.
Al die minima en armen die nu allemaal huizen bezet houden in grote steden waar veel vraag naar is kunnen prima in Oost-Groningen of Limburg gaan wonen, daar staan veel huizen leeg. Kost ze weinig.
In Oost-Groningen staat veel leeg, ga daar maar heen daar kun je vast wel een leegstaand huis huren voor 200 euro per maand.quote:Op zondag 1 september 2013 13:24 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat klopt, mensen die hun schuld moeten afbetalen moeten het rustig aan gaan doen, maar waar vind je nog een betaalbare huurwoning? Ik had al gezegd, dat ik buiten beschouwing laat of die schuld al dan niet hun eigen schuld is. Mensen met een restschuld vormen wel een steeds groter wordende groep in de samenleving, en die mag je als overheid (diezelfde overheid die mede verantwoordelijk is voor het uit de hand lopen van de huizenmarkt) niet negeren.
Ze maken wel weer nieuwe vrienden.quote:Minima die in een sociale huurwoning wonen in bijvoorbeeld Amsterdam, waarom zou dat niet mogen? Zet ze maar in Oost-Groningen? Dan zijn ze hun baan kwijt en hun sociale contacten. Of, als ze werkloos zijn, vinden ze nooit meer een baan.
Laat de markt zijn werk doen en laat mensen die het kunnen betalen in Amsterdam en Utrecht wonen. Normaal zijn hoofdsteden de banen motor van een land. In Nederland loopt Amsterdam juist achter op andere gebieden omdat de PvdA allemaal bijstandstrekkers naar de stad toehaalt.quote:Waarom gaan mensen met genoeg geld daar niet wonen? Die hebben ook geld voor een goede auto, dus die kunnen prima op afstand van hun werk wonen. Vaak doen ze ook zittend werk achter de PC, dus die kunnen ook prima thuiswerken. Daarnaast brengen ze wat leefbaarheid naar die achterstandsgebieden. Klinkt dat al niet wat beter?
quote:Op zondag 1 september 2013 13:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
In Oost-Groningen staat veel leeg, ga daar maar heen daar kun je vast wel een leegstaand huis huren voor 200 euro per maand.
[..]
Ze maken wel weer nieuwe vrienden.
[..]
Laat de markt zijn werk doen en laat mensen die het kunnen betalen in Amsterdam en Utrecht wonen. Normaal zijn hoofdsteden de banen motor van een land. In Nederland loopt Amsterdam juist achter op andere gebieden omdat de PvdA allemaal bijstandstrekkers naar de stad toehaalt.
Nee, jij?quote:Op zondag 1 september 2013 13:35 schreef Maanlander het volgende:
[..]Daar is de economie echt bij gebaat ja.
Woon je nog bij je ouders?
Kijk nu kom je weer terug op aarde. Als de overheid een vrije markt propageert, moet zij zich er inderdaad niet mee bemoeien. Zonder ingrijpen van de overheid waren de huizenprijzen nooit zo idioot gestegen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nee, jij?
Een vrije markt is de economie wel bij gebaat inderdaad. We hebben de afgelopen 40 jaar gezien dat de overheid er een grote zooi van heeft gemaakt.
BAM zegt 67500 euro zonder grondquote:Op zondag 1 september 2013 13:17 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Wat moeten die woningen gaan kosten? Wie financiert de bouw?
Welke specifieke ingreep was er dan door de overheid zo rond 2000?quote:Op zondag 1 september 2013 13:48 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Kijk nu kom je weer terug op aarde. Als de overheid een vrije markt propageert, moet zij zich er inderdaad niet mee bemoeien. Zonder ingrijpen van de overheid waren de huizenprijzen nooit zo idioot gestegen.
inderdaadquote:Op zondag 1 september 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
. We hebben de afgelopen 40 jaar gezien dat de overheid er een grote zooi van heeft gemaakt.
Is dat de bouwprijs of de verkoopprijs?quote:Op zondag 1 september 2013 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BAM zegt 67500 euro zonder grond
En beleggers he
onderhoudsvrij en hufterproof gebouwd
Is dit een quiz?quote:Op zondag 1 september 2013 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke specifieke ingreep was er dan door de overheid zo rond 2000?
Dat denk ik ook maar ik ben bang dat je dan aan allerlei kontzakken in de bouwtop en de ambtenarij voorbij gaat.quote:Op zondag 1 september 2013 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Lijkt me dat je voor 30.000 wel een prima rijtjeshuis kan neerzetten op de prefab manier.
Ja, komen zo de meerkeuze vragen en later de bonusvraagquote:
Je kan vast laten zien waar ze dat zeggen, en wat ze dan exact bouwen/afwerken (en wat niet)quote:Op zondag 1 september 2013 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BAM zegt 67500 euro zonder grond
En beleggers he
onderhoudsvrij en hufterproof gebouwd
Daarom moet de overheid een stap terug doen en beleggers hun werk laten doen. Er is veel vraag naar betaalbare huizen, beleggers kunnen daar voor zorgen. De markt is altijd het meest efficient.quote:Op zondag 1 september 2013 13:54 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar ik ben bang dat je dan aan allerlei kontzakken in de bouwtop en de ambtenarij voorbij gaat.
het is voor beleggers de aankoopprijs en daar kan een redelijke markthuur uit komenquote:Op zondag 1 september 2013 13:52 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Is dat de bouwprijs of de verkoopprijs?
Gezien dat beleggers dit moeten gaan financieren denk ik niet verkoopprijs..
Als je het klein genoeg maakt, kan dat natuurlijk. Ik weet niet wat jouw woonwensen zijn, maar als je aan 15m2 genoeg hebt, doen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Lijkt me dat je voor 30.000 wel een prima rijtjeshuis kan neerzetten op de prefab manier.
dit zijn redelijke woningenquote:Op zondag 1 september 2013 13:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als je het klein genoeg maakt, kan dat natuurlijk. Ik weet niet wat jouw woonwensen zijn, maar als je aan 15m2 genoeg hebt, doen.
die zijn dan ook op geen manier te bouwen voor de bedragen die jullie noemen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit zijn redelijke woningen
http://www.bouwalmanak.nl/conceptwoning-goedkoop-te-bouwen
http://nos.nl/video/52404(...)in-donkere-bouw.htmlquote:Op zondag 1 september 2013 13:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
die zijn dan ook op geen manier te bouwen voor de bedragen die jullie noemen.
laat eens zien waar BAM dat bedrag noemt, en wat daar precies in zit en wat niet
exact welk tijdstip noemen ze een bedrag dan?quote:Op zondag 1 september 2013 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/52404(...)in-donkere-bouw.html
Ze moeten in ieder geval niet op de meest gewilde plekken van Nederland wonen.quote:Op zondag 1 september 2013 14:01 schreef Maanlander het volgende:
Lol ik denk wat lult iedereen over beleggen maar ik zit hier in het beurs en economie gedeelte.
Ja nee dan vind ik het niet zo gek dat mensen die niets te besteden hebben maar moeten ophoepelen naar Groningen. Daar valt geen winst aan te behalen.
een bedrag van 67.500 euro is genoemd voor huurwoningen die een matige afwerking que keuken en badkamer hebben en steen hebben,, maar waar dat weet ik niet meer precies,quote:Op zondag 1 september 2013 14:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
exact welk tijdstip noemen ze een bedrag dan?
uit de linker- of rechterduim?quote:Op zondag 1 september 2013 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een bedrag van 67.500 euro is genoemd voor huurwoningen die een matige afwerking que keuken en badkamer hebben en steen hebben,, maar waar dat weet ik niet meer precies,
op het journaal zeker weten
Nee, een vraag omdat ik je stelling in relatie tot de daadwerkelijke ontwikkelingen wat bijzonder vind.quote:
Op basis waarvan maak je deze schatting? Het lijkt me namelijk vooral een dingetje uit een dikke duim.quote:Op zondag 1 september 2013 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
op basis van ruwbouw dan zal dat wel jaquote:Op zondag 1 september 2013 15:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op basis waarvan maak je deze schatting? Het lijkt me namelijk vooral een dingetje uit een dikke duim.
Dan heb je nog lang geen compleet rijtjeshuis voor 30.000 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op basis van ruwbouw dan zal dat wel ja
ik weet niet of je wel eens facturen hebt gezien van een nieuwbouw huis.
maar metselen is bijvoorbeeld 100 euro per m2
en ramen en deuren kosten 8000 euro met glas en hang en sluitwerk
Niet op de man spelen aub.quote:Op zondag 1 september 2013 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je nog lang geen compleet rijtjeshuis voor 30.000 euro.
Maar ik wacht Paulie gewoon even af, misschien heeft hij er dit keer wel over nagedacht, zou wel eens mooi zijn.
quote:Op zondag 1 september 2013 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
www.traffickingproject.or(...)r-kuwaits-expat.html
Dan moeten de arbeiders wel 500 jaar oud worden met zulke lage lonen.
jos koets..quote:Op zondag 1 september 2013 16:09 schreef arjan1212 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op zondag 1 september 2013 11:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
wie heeft er een leesbril voor me? https://www.d66.nl/verkie(...)/wonen/koopwoningen/
nou als de rente omhoog gaat en de werkloosheid ook, dan dalen we vrolijk doorquote:Op zondag 1 september 2013 11:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met de woningmarkt als de eurocrisis weer oplaait na de Duitse verkiezingen en de aandelenbeurzen crashen?
Hoe groot is de kans dat de rente laag blijft?quote:Op zondag 1 september 2013 16:17 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
nou als de rente omhoog gaat en de werkloosheid ook, dan dalen we vrolijk door
Zal ik helpen? http://www.itx-bouwconsul(...)de-bouwkosten-per-m2 Maar als het voor 75% minder kan, dan hoor ik graag hoe, lijkt me goede handel.quote:Op zondag 1 september 2013 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je nog lang geen compleet rijtjeshuis voor 30.000 euro.
Maar ik wacht Paulie gewoon even af, misschien heeft hij er dit keer wel over nagedacht, zou wel eens mooi zijn.
86.9%quote:Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat de rente laag blijft?
Het is vrijwel zeker dat de rente omhoog gaat, de fed met tapering enz dat gaat nog wel een paar jaar door... dit komt er ook nog bij... AEX / Gevolgen stoppen met QE voor de rest van de wereldquote:Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
In Indonesiah. Maar daar heb je dan ook maar ongeveer 67 euro voor nodigquote:Op zondag 1 september 2013 04:36 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat was toch al eens zo, weet niet meer wanneer dat afgeschat werd maar goed. Dan liet je gewoon, en zo ging dat voorheen ook, een stukje (of wat meer) aan hypotheek staan. Of ze moeten gewoon overwaarde belasten tov je hypotheek dan maakt het niet uit natuurlijk. Maar zo moeilijk hoeft dat helemaal niet, gewoon inkomstenbelasting 1% erbij en tada dan ben je er ook.
En dat welkom in nederland, dat zal. Ik heb dat hier al eens eerder gevraagd en nog steeds geen antwoord gekregen. Noem eens een land dan waar de gewone arbeider miljonair is ??????
Zal ik er dan nog maar een quizvraag uitslingeren nadat ik het goede (en wel gefundeerde) antwoord op de bouwkosten gegeven heb. Hoeveel grond zit er onder zo'n goedkope woning, en welk deel van de kostprijs van zo'n woning zou je kunnen besparen? Het zal je bovendien verbazen dat op de goede locaties in dat soort landen de grond vaak duurder is dan hierquote:Op zondag 1 september 2013 16:30 schreef arjan1212 het volgende:
De huizenprijs is vooral gebaseerd op de kosten van de grond en het loon van de bouwvakkers, zo gezien is het niet zo heel vreemd dat in Bulgarije , Egypte , Thailand e.d de huizen veel goedkoper zijn, lonen zijn daar veel lager, grond is ook goedkoper.
Zonder grond en eventuele winst kan het nog wel eens aardig in de buurt komen.quote:Op zondag 1 september 2013 15:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op basis waarvan maak je deze schatting? Het lijkt me namelijk vooral een dingetje uit een dikke duim.
u gaat niet door voor de koelkast: http://www.itx-bouwconsul(...)de-bouwkosten-per-m2quote:Op zondag 1 september 2013 16:40 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zonder grond en eventuele winst kan het nog wel eens aardig in de buurt komen.
In Almere hebben ze een kavelwinkel en in Utrecht komt er ook eenquote:Op zondag 1 september 2013 16:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zal ik er dan nog maar een quizvraag uitslingeren nadat ik het goede (en wel gefundeerde) antwoord op de bouwkosten gegeven heb. Hoeveel grond zit er onder zo'n goedkope woning, en welk deel van de kostprijs van zo'n woning zou je kunnen besparen? Het zal je bovendien verbazen dat op de goede locaties in dat soort landen de grond vaak duurder is dan hierIn noordoostgroningen is ie ook goedkoper dan in amsterdam.
De verschillen zitten in bouwkwaliteit, grootte, afwerking, efficiency, regelgeving, omzetbelasting (!)
Goedkoper bouwen kan best hoor. Dan moet je minder eisen stellen. Kleinere huizen. Op mindere plekken. Hypersober afgewerkt. Maar dan willen we 'hier' er niet in wonen. Ga je in de landen die je noemt naar 'onze' normen bouwen, kun je nog lachen hoe duur dat uitvalt. Grote kans dat je zelfs een aannemer van hier moet laten over komen
Hier staan nieuwbouw woningen te koop voor die prijs.quote:Op zondag 1 september 2013 16:42 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
u gaat niet door voor de koelkast: http://www.itx-bouwconsul(...)de-bouwkosten-per-m2
Dan begrijp je waarom er niet meer gebouwd wordt, en ook niet gaat worden, onder huidige condities.quote:Op zondag 1 september 2013 16:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hier staan nieuwbouw woningen te koop voor die prijs.
Bam en Heymans. miljardenomzetten, met een winst van slechts een paar miljoen winsten met wegenbouw en installatie en verliezen met huizenbouwquote:Op zondag 1 september 2013 16:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan begrijp je waarom er niet meer gebouwd wordt, en ook niet gaat worden, onder huidige condities.
Wie gaat er nou met verlies bouwen?
Volgens mij staat in je link wat heel anders, hoor. Afhankelijk van je inkomen krijg je een starterslening. Wat is daar 'wat je wilt betalen' aan?quote:Op zondag 1 september 2013 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Almere hebben ze een kavelwinkel en in Utrecht komt er ook een
en daar kun je opgeven wat je wilt betalen
http://www.ikbouwbetaalba(...)doen-/kostenplaatje/
maar zo 240 m2 ben je wel kwijt, overigens al een stuk minder als jaren terug
Wat voor een lening wordt dat dan? 10x je inkomen? Ik neem aan dat je in Almere dan wel in de sociale huur terecht kan, lijkt me een stuk handiger op dat inkomen.quote:Als je geen eengezinswoning met tuin wilt, om wat voor reden dan ook, dan kun je met IbbA je eigen appartement bouwen. Je ontwikkelt dan samen met een groep je eigen appartement. Dat kan al met een inkomen tussen ¤ 20.000 en ¤ 25.000.
In de buurt van dertigduizend? Dat gaat je vies tegenvallenquote:Op zondag 1 september 2013 16:40 schreef Kirov het volgende:
[..]
Zonder grond en eventuele winst kan het nog wel eens aardig in de buurt komen.
das toch niet gek zo een moderne woning met tuin voor 130.000 euroquote:Op zondag 1 september 2013 17:11 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.iqwoning.nl/media/128180/iqwoningprijslijstmei2013.pdf
moeten ze er wel minstens 3 bouwen, dit is incl. alles
Zonder de grond, maar met keuken t.w.v. 1450,- Dat dan weer wel.quote:Op zondag 1 september 2013 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
das toch niet gek zo een moderne woning met tuin voor 130.000 euro
nou ja kom je aan 150.000quote:Op zondag 1 september 2013 17:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zonder de grond, maar met keuken t.w.v. 1450,- Dat dan weer wel.
en een schutting in de tuin, een blokhut in de tuin, een looppad van tegels in de voor en achtertuin, vloerverwarming , betegelde badkamer tot het plafond...quote:Op zondag 1 september 2013 17:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zonder de grond, maar met keuken t.w.v. 1450,- Dat dan weer wel.
Voor die 150K ontbreekt je grond nog. (En vast nog wel meer dingen)quote:Op zondag 1 september 2013 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
nou ja kom je aan 150.000
en ik heb nooit andere keukens gehad dan bouwkeukens
Het zijn dan ook al heel andere bedragen dan die 30K en 65K die er geroepen werden.quote:Op zondag 1 september 2013 17:25 schreef arjan1212 het volgende:
en een schutting in de tuin, een blokhut in de tuin, een looppad van tegels in de voor en achtertuin, vloerverwarming , betegelde badkamer tot het plafond...
Is hetzelfde bedrag hoor, staat alleen een 1 voorquote:Op zondag 1 september 2013 17:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het zijn dan ook al heel andere bedragen dan die 30K en 65K die er geroepen werden.
Wat betreft de korte rente: = weinig van te zeggen. Veel wordt door de ECB bepaald en die Zuidelijken zitten nog steeds met een schuldenberg en een economie die niet uit het slop komt.quote:Op zondag 1 september 2013 16:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Maar dat geld stouwen van banken was mogelijk omdat geld bijna gratis was door het stimuleringsbeleid van de centrale banken.quote:Op zondag 1 september 2013 18:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat betreft de korte rente: = weinig van te zeggen. Veel wordt door de ECB bepaald en die Zuidelijken zitten nog steeds met een schuldenberg en een economie die niet uit het slop komt.
Wat betreft de kapitaalmarktrente : hangt weer van de overheidsfinanciën in Nederland af. Minder tekorten betekent hogere obligatiekoersen en lagere kapitaalmarktrente. Sinds kort zijn de hypotheekrentes weer op een nieau gelijk aan of lager dan de bodem van 2008 terecht gekomen.
Wat de leeglopende huizenmarktbubble betreft: de oorzaak van het oppompen was vooral de handelswijze van de banken: stouw zoveel mogelijk geld (d.m.v. de hoogst haalbare hypotheken) in de huizenmarkt; gevolg: de prijzen gingen 4 - 5 x over de kop.
Zodra de banken dat spelletje herhalen, kan je verwachten opnieuw een huizenbubble te krijgen. Edoch, iets met een ezel....
Had je al iets meer nagedacht over je raming voor de bouwkosten?quote:Op zondag 1 september 2013 18:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Maar dat geld stouwen van banken was mogelijk omdat geld bijna gratis was door het stimuleringsbeleid van de centrale banken.
In China kan je zo een prefab rijtjeshuis kopen voor 10.000/20.000 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Had je al iets meer nagedacht over je raming voor de bouwkosten?
Leuk maar nauwelijks relevant voor de discussie over Nederland.quote:Op zondag 1 september 2013 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
In China kan je zo een prefab rijtjeshuis kopen voor 10.000/20.000 euro.
http://nl.made-in-china.c(...)House_eusorin_1.html
Doe eens een directe link naar zo'n rijtjeshuis waar een prijs bijstaat, ik heb tig 'woningen' (quote:Op zondag 1 september 2013 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ah, dan lag dat niet aan mijquote:Op zondag 1 september 2013 19:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe eens een directe link naar zo'n rijtjeshuis waar een prijs bijstaat, ik heb tig 'woningen' () aangeklikt maar kom geen prijs tegen, wel o.a. een levensduur van 15 jaar.
Halloquote:Op zondag 1 september 2013 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
In China stonden de makelaars vandaag weer voor het complex op straat appartementen te slijten van 90m2 voor omgerekend een kleine 4 ton Euro.quote:Op zondag 1 september 2013 18:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja er is een dikke huizen bubbel aan de gang in China, maar arbeid en grondstoffen kosten 0 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 19:15 schreef Sparqq het volgende:
[..]
In China stonden de makelaars vandaag weer voor het complex op straat appartementen te slijten van 90m2 voor omgerekend een kleine 4 ton.
Hmm een vrijstaand prefab huis in Amerika van 81 m2 voor 38.000 dollar. Dat is 28.711,24 euro met de wisselkoers van vandaag. Waarschijnlijk in China gekocht voor 5000 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 19:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hallo
http://www.claytonhomes.com/find_homes.cfm?categoryID=1
Grondstoffen zijn hier net zo duur, arbeid die Nederlands (of Poolse) afwerkingskwaliteit haalt echt onvindbaar. Werkelijk alles is scheef, en een vloertje de goede kant oplaten afwateren heeft nog niemand hier bedacht.quote:Op zondag 1 september 2013 19:16 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja er is een dikke huizen bubbel aan de gang in China, maar arbeid en grondstoffen kosten 0 euro.
Dat denkik ok, er zijn in Nederland te veel regels en bouwbesluitenquote:Op zondag 1 september 2013 19:22 schreef hpeopjes het volgende:
Als ze het in Duitsland voor de helft kunnen bouwen, dan moet dat in Nederland ook kunnen.
En een oligopolie van grote bouwbedrijven die net doen of die prefab rijtjeshuizen 100.000 kosten om te bouwen terwijl het ook uit China komt.quote:Op zondag 1 september 2013 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denkik ok, er zijn in Nederland te veel regels en bouwbesluiten
Daarom wordt ook alles wat we tegenwoordig kopen in winkels in China gemaakt, van Audi's t/m Nike schoenen. Echt troep allemaal dat kunnen Polen veel beter maken.quote:Op zondag 1 september 2013 19:21 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Grondstoffen zijn hier net zo duur, arbeid die Nederlands (of Poolse) afwerkingskwaliteit haalt echt onvindbaar. Werkelijk alles is scheef, en een vloertje de goede kant oplaten afwateren heeft nog niemand hier bedacht.
de gemeenten bedoel je ?quote:Op zondag 1 september 2013 19:22 schreef hpeopjes het volgende:
Als ze het in Duitsland voor de helft kunnen bouwen, dan moet dat in Nederland ook kunnen. Is gewoon een kwestie van al die semicriminele vastgoedfiguren met chronische graaikanker buitenspel zetten.
Ex BTW. En dan heb je nog steeds niks. Ja zoiets: http://www.claytonhomes.com/home_details.cfm?modelNo=72GSA14522AHquote:Op zondag 1 september 2013 19:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hmm een vrijstaand prefab huis in Amerika van 81 m2 voor 38.000 dollar. Dat is 28.711,24 euro met de wisselkoers van vandaag. Waarschijnlijk in China gekocht voor 5000 euro.
Als je een blok van 40 huizen naast ook elkaar zet met die huizen is het waarschijnlijk goedkoper. En dit is de retailprijs en wij spraken over kostprijs.quote:Op zondag 1 september 2013 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ex BTW. En dan heb je nog steeds niks. Ja zoiets: http://www.claytonhomes.com/home_details.cfm?modelNo=72GSA14522AH
Maar om dat nou een rijtjeshuis te noemen.......
Klopt, overheid en bouwbedrijven doen er alles aan om ons te laten geloven dat het allemaal normaal is dat het zo duur is en dat er steeds wel een grotere gek is die een hogere prijs neer legt.quote:Op zondag 1 september 2013 19:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Mede. Die hele sector is door en door rot.
Maar altijd blijkt uit de geschiedenis dat de gekken opraken en geen zin meer in hebben om nog hogere prijs neer te leggen.quote:Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Klopt, overheid en bouwbedrijven doen er alles aan om ons te laten geloven dat het allemaal normaal is dat het zo duur is en dat er steeds wel een grotere gek is die een hogere prijs neer legt.
Duurt toch niet lang meer.quote:Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Klopt, overheid en bouwbedrijven doen er alles aan om ons te laten geloven dat het allemaal normaal is dat het zo duur is en dat er steeds wel een grotere gek is die een hogere prijs neer legt.
Zou jij nog willen kopen dan als het niet zeker is dat jij je baan over een jaar nog hebt?quote:Op zondag 1 september 2013 19:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Intussen blijft de werkloosheid oplopen en blijven huizenprijzen dalen. Met alle ellendige gevolgen van dien. Maar ook met het gevolg dat alle vastgoedsprookjes definitief zullen worden doorgeprikt. En dan, dán is het moment aangebroken om te kopen. En niet eerder.
Jahoor. Want daarna gaat het toch alleen maar weer omhoog, dus kan je niks meer gebeuren.quote:Op zondag 1 september 2013 20:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zou jij nog willen kopen dan als het niet zeker is dat jij je baan over een jaar nog hebt?
Wat komt er precies uit China?quote:Op zondag 1 september 2013 19:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
En een oligopolie van grote bouwbedrijven die net doen of die prefab rijtjeshuizen 100.000 kosten om te bouwen terwijl het ook uit China komt.
Als die prijzen eenmaal op een laag niveau gestabiliseerd zijn zal het nog jaren duren voor dat de prijzen weer omhoog gaan, kijkend naar de geschiedenis.quote:Op zondag 1 september 2013 20:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jahoor. Want daarna gaat het toch alleen maar weer omhoog, dus kan je niks meer gebeuren.
Maar je moet dus wel eerst de bodem afwachten om daar zeker van te zijn. En die is nog ver weg.
Als je geen deuk in een pakje boter slaat, houdt het inderdaad op. *kras*quote:Op zondag 1 september 2013 20:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zou jij nog willen kopen dan als het niet zeker is dat jij je baan over een jaar nog hebt?
Waarschijnlijk prefab muren, kozijnen, glas, deuren, badkamer spul, toiletten etc etc etc. Zelf Donald Trump haalt bijna alles voor zijn hotels uit China.quote:Op zondag 1 september 2013 20:15 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Wat komt er precies uit China?
Ah, nu is het alweer waarschijnlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 20:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Waarschijnlijk prefab muren, kozijnen, glas, deuren, badkamer spul, toiletten etc etc etc. Zelf Donald Trump haalt bijna alles voor zijn hotels uit China.
Welke grondstoffen kosten 0 euro? Waar bouw jij een huis van?quote:Op zondag 1 september 2013 19:16 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ja er is een dikke huizen bubbel aan de gang in China, maar arbeid en grondstoffen kosten 0 euro.
Bouwbedrijven zouden een grote dief van hun eigen portemonnee zijn als ze alles in China zouden laten maken en je kunt ze van veel beschuldigen, maar het zijn geen dieven van hun eigen portemonnee.quote:Op zondag 1 september 2013 20:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ah, nu is het alweer waarschijnlijk.
Nope, wordt allemaal in europa gemaakt. En met goede reden
Kun je laten zien dat de bouwkosten in Duitsland de helft van Nederland zijn?quote:Op zondag 1 september 2013 19:22 schreef hpeopjes het volgende:
Als ze het in Duitsland voor de helft kunnen bouwen, dan moet dat in Nederland ook kunnen. Is gewoon een kwestie van al die semicriminele vastgoedfiguren met chronische graaikanker buitenspel zetten.
Die willen geen winst, die produceren het liever te duur in Europa?quote:Op zondag 1 september 2013 20:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bouwbedrijven zouden een grote dief van hun eigen portemonnee zijn als ze alles in China zouden laten maken en je kunt ze van veel beschuldigen, maar het zijn geen dieven van hun eigen portemonnee.
Maakt mij niet uit. Als ze maar niet verder meer dalen, dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 1 september 2013 20:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als die prijzen eenmaal op een laag niveau gestabiliseerd zijn zal het nog jaren duren voor dat de prijzen weer omhoog gaan, kijkend naar de geschiedenis.
Bron? Dan zou heel Europa vol moeten staan met fabrieken als we al dat soort producten leveren aan landen als China en aan ons zelf.quote:Op zondag 1 september 2013 20:23 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die willen geen winst, die produceren het liever te duur in Europa?
Het is nog erger, veel van de items die je noemt worden in Europa gemaakt en naar China ge-exporteerd.
Jij eerst, er staan nog wat vragen openquote:
Materialen, hout, cement, plastic etc etc kosten allemaal veel minder in China. Een Chinees verdiend 1 tot 5 euro per dag?quote:Op zondag 1 september 2013 20:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jij eerst, er staan nog wat vragen openIk ben vooral geintereseerd naar die grondstoffen die nul euro kosten en waar je een huis van kan bouwen.
Paultje, ben jij eigenlijk wel ooit in China geweest?quote:Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Materialen, hout, cement, plastic etc etc kosten allemaal veel minder in China. Een Chinees verdiend 1 tot 5 euro per dag?
Geen kans op, niet in de verste verte. Ik heb nog wel een konijnenhok, als het toch niet uitmaakt in wat voor een ramp je woont.quote:Geef je me even gelijk dat je in China makkelijk een prefab rijtjeshuis koopt voor 30.000 euro?
Niet de rijtjeswoning waar je het over had. Overigens kun je in Swahili samen met de dorpsgemeenschap gratis een plaggenhut bouwen.quote:Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Geef je me even gelijk dat je in China makkelijk een prefab rijtjeshuis koopt voor 30.000 euro?
Wat is daarmee dan? Tel er de grondprijs eens bij op....quote:Op zondag 1 september 2013 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
En de zogenaamde iqwoning van Ballast Nedam dan?
en in ije kost een nieuwe vrijstaande woning met zwembad maar 30.000 euroquote:Op zondag 1 september 2013 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens kun je in Swahili samen met de dorpsgemeenschap gratis een plaggenhut bouwen.
300 tot 400 euro per m3 aan bouwkosten. Zullen die even lachen, die maken per woning een ton winst volgens Paulinho.quote:Op zondag 1 september 2013 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?quote:Op zondag 1 september 2013 20:42 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Paultje, ben jij eigenlijk wel ooit in China geweest?
[..]
Geen kans op, niet in de verste verte. Ik heb nog wel een konijnenhok, als het toch niet uitmaakt in wat voor een ramp je woont.
Ik ben voor de gein een keer op huizenjacht geweest in Xining, wat nou niet echt toplocatie is, en daar mocht je Nederlandse prijzen betalen voor een nieuwbouwappartement wat al met constructieve scheuren werd opgeleverd. Zoals al hier eerder werd opgemerkt was er geen lijn of muur recht, als je al naar de keuken of het tegelwerk keek viel het van de muur af. Ongeveer 2000 euro per m2.
Maar begrijp ik nou dat ook van de 0 euro geen hol klopt, en je ook deze keutel weer intrekt?
Ow dacht dat er gepraat werd over de bouwkosten.quote:Op zondag 1 september 2013 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is daarmee dan? Tel er de grondprijs eens bij op....
Werd er ook.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dacht dat er gepraat werd over de bouwkosten.
Klopt. Maar wat is er met die woningen dan? 130K zonder grond is toch een stuk duurder dan de 30K van PaulieWalnuts of de 65K van MM.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
Ow dacht dat er gepraat werd over de bouwkosten.
quote:Op zondag 1 september 2013 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
quote:zo 01 sep 2013, 17:50
Fors verlies voor Bridget Maasland
van onze redactie
AMSTERDAM - Bridget Maasland heeft de vraagprijs van haar woning in Amsterdam Zuid flink verlaagd.
De prijs is maar liefst 155 duizend euro omlaag gegaan, schrijft bekendeburen.nl.
Het huis van Bridget stond meer dan een half jaar te koop voor 1.750.000 euro, hetzelfde bedrag waarop de presentatrice in 2008 de hypotheek had laten vestigen. Eind juli haalde Bridget het huis tijdelijk uit de verkoop.
De woning is verdeeld over drie woonlagen en telt een totale oppervlakte van 225 vierkante meter. Het huis heeft negen kamers, waaronder vier slaapkamers en twee badkamers. Bridget kocht de woning met haar inmiddels ex-vriend Pepijn, vader van zoontje Mees.
Ik wist niet dat de prijzen zo hoog lagen itt de kosten en binnen hoeveel seconden reageerde ik op jou? Ik reageerde niet op jou namelijk, anders quote ik wel ldoquote:Op zondag 1 september 2013 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat is er met die woningen dan? 130K zonder grond is toch een stuk duurder dan de 30K van PaulieWalnuts of de 65K van MM.
Dus wat wilde je zeggen met je opmerking waarop ik reageerde:
[..]
Veel gebakken lucht.quote:Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de prijzen zo hoog lagen itt de kosten
Ik heb er wel meer gezien, wat hiervoor ook al door iemand werd opgemerkt hebben ze er totaal geen verstand van, en het intereseert ze geen klote. Ze zien het zelf geeneens. Er komt daar staal uit de fabrieken dat niet aan de sterkeeisen voldoet, bijvoorbeeld. Als een pand 20 jaar meegaat, is het prima, dan slopen ze het helemaal op de kern na, en gaan ze weer opnieuw aan de slag.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?
0 euro is figuurlijk gesproken, het kost geen drol daar.
Ach, als ze zo'n hoge hypotheek kan loskrijgen bij de bank van lening, dan zal ze er ook wel naar verdienen dat ze dit verliesje kan dragen, denk ik zo.quote:Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
en dan is het nog maar afwachten voor Bridg
http://www.telegraaf.nl/p(...)dget_Maasland__.html
[..]
Jawel:quote:Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik wist niet dat de prijzen zo hoog lagen itt de kosten en binnen hoeveel seconden reageerde ik op jou? Ik reageerde niet op jou namelijk, anders quote ik wel ldo
Woon in Amsterdam en de prijzen die ik hier om me heen zie slaan nergens op. BAM zet die rijtjeshuizen en appartementen neer voor 10.000/20.000 euro. Waar woon jij eigenlijk Disneyland?quote:Op zondag 1 september 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik heb er wel meer gezien, wat hiervoor ook al door iemand werd opgemerkt hebben ze er totaal geen verstand van, en het intereseert ze geen klote. Ze zien het zelf geeneens. Er komt daar staal uit de fabrieken dat niet aan de sterkeeisen voldoet, bijvoorbeeld. Als een pand 20 jaar meegaat, is het prima, dan slopen ze het helemaal op de kern na, en gaan ze weer opnieuw aan de slag.
Figuurlijk gezien is wat je zegt (nagenoeg uitsluitend) grote onzin. Is te verhelpen met quality control
Misschien moet je gewoon eens Appingedam uit, en eens de wereld in, zodat je weet wat er 'te koop' is (en voor welke prijzen).
10k tot 20k, het wordt steeds minderquote:Op zondag 1 september 2013 20:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Woon in Amsterdam en de prijzen die ik hier om me heen zie slaan nergens op. BAM zet die rijtjeshuizen en appartementen neer voor 10.000/20.000 euro.
Ow, nou begrijp ik je kale bouwkosten frustratie fixatie. Je rekent ook al op een hoge erfpacht.quote:Op zondag 1 september 2013 20:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Woon in Amsterdam en de prijzen die ik hier om me heen zie slaan nergens op. BAM zet die rijtjeshuizen en appartementen neer voor 10.000/20.000 euro.
Ok, hoeveel seconden zit er tussen jouw posting van 20:42 en die van mij er onder van 20:43?quote:Op zondag 1 september 2013 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jawel:
AEX / Nederlandse Woningmarkt #5: geban is een trol
Kosten om zon prefab huisje te maken in China is bijna niks, dat er nu een huizenbubbel aan de gang is heeft er niks mee te maken.quote:Op zondag 1 september 2013 20:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
10k tot 20k, het wordt steeds minder
een container kost in China 30k. Als ik BAM was zou ik drijvende woningen maken en die naar China slepen, gaan ze drie keer over de kopFiguurlijk dan.
Wat hebben die 2 posts in godsnaam met elkaar te maken? Jij post om 20:43 wat en ik reageer daarop.quote:Op zondag 1 september 2013 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok, hoeveel seconden zit er tussen jouw posting van 20:42 en die van mij er onder van 20:43?
Even een kleine bloemlezingquote:Op zondag 1 september 2013 21:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Kosten om zon prefab huisje te maken in China is bijna niks, dat er nu een huizenbubbel aan de gang is heeft er niks mee te maken.
klinkt goed, waar kan ik 'm bereikenquote:Op zondag 1 september 2013 21:01 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Vader van een vriend van mij ontwerpt en ziet toe op het bouwen van nieuwbouwhuizen in NL en hij haalt alles uit China. Zieke keukens met gigantische koelkasten voor 800 euro etc.
Een container kost je 2000 euro. In een container kan je 10 keukens kwijt misschien meer.quote:Op zondag 1 september 2013 21:04 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
klinkt goed, waar kan ik 'm bereikenalleen jammer dat de shippingcosts al hoger zijn.
Stel je niet zo aan man. Waar geen antwoord op?quote:Op zondag 1 september 2013 21:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat hebben die 2 posts in godsnaam met elkaar te maken? Jij post om 20:43 wat en ik reageer daarop.
En dan krijgen we het bekende verhaal, van geen antwoord krijgen....
Nogal duidelijk dat een woning van 130K niet goedkoper is als die twee goedkopere varianten.quote:Op zondag 1 september 2013 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laat zitten, was een domme nutteloze toevoeging van mij
net waren ze nog ziek, en mega. nu passen ze makkelijk met z'n allen in een containerquote:Op zondag 1 september 2013 21:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Een container kost je 2000 euro. In een container kan je 10 keukens kwijt misschien meer.
Jij stelt je aan. Ik reageer op Paulie, en daarna op jou, en dan ineens denk je dat mijn reactie aan Paulie aan jou gericht wasquote:Op zondag 1 september 2013 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
Stel je niet zo aan man. Waar geen antwoord op?
En juist daarom vroeg ik in eerste instantie wat er met die woningen zou moeten zijn volgens jou.....quote:Ik gaf al aan over mijn eerste posting met nummer 130 (welke niet eens direct aan iemand gericht was), het volgende:Laat zitten, was een domme nutteloze toevoeging van mij.
Nogal duidelijk dat een woning van 130K niet goedkoper is als die twee goedkopere varianten.
Zijn ze misschien vier nullen vergeten bij hun winstmarge?quote:Op zondag 1 september 2013 21:12 schreef monkyyy het volgende:
Als het ergens moet staan, dan is het het jaarverslag van BAM:
http://www.bam.nl/investor-relations/jaarrapporten
Geld toe zeg ik je!quote:Op zondag 1 september 2013 21:10 schreef crashbangboom het volgende:
ik verwacht overigens wel dat in de volgende posting BAM een volledig huis kan bouwen voor 5k, de kosten halveren ongeveer per vijf minuten. Heel logisch allemaal.
in het journaal was het 67.500 voor een huurwoning en ongeveer een ton voor een koopwoning met betere materialen , hoe het met de BTW zat weet ik niet, maar ik denk dat die er nog bijkomt, net als de grondquote:Op zondag 1 september 2013 21:10 schreef crashbangboom het volgende:
ik verwacht overigens wel dat in de volgende posting BAM een volledig huis kan bouwen voor 5k, de kosten halveren ongeveer per vijf minuten. Heel logisch allemaal.
Ik heb al jouw postings waar je Paul quote niet gelezen dus wat brabbel je nu allemaal? Ik reageer zodra jij mij quote. Dat doe je meerdere keren.quote:Op zondag 1 september 2013 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij stelt je aan. Ik reageer op Paulie, en daarna op jou, en dan ineens denk je dat mijn reactie aan Paulie aan jou gericht wasWas je onder het verkeerde account aan het posten ofzo?
[..]
En juist daarom vroeg ik in eerste instantie wat er met die woningen zou moeten zijn volgens jou.....
Het is wel de bedoeling dat je een topic leest alvorens te posten.quote:Op zondag 1 september 2013 21:17 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb al jouw postings waar je Paul quote niet gelezen dus wat brabbel je nu allemaal? Ik reageer zodra jij mij quote. Dat doe je meerdere keren.
En het moment dat ik begon over die iqwoningen, was gewoon dom. Allang toegegeven heikneuter
Nu is het al een ton en hoe het met de omzetbelasting zit weet je niet (dan weet ik het wel)quote:Op zondag 1 september 2013 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in het journaal was het 67.500 voor een huurwoning en ongeveer een ton voor een koopwoning met betere materialen , hoe het met de BTW zat weet ik niet, maar ik denk dat die er nog bijkomt, net als de grond
Huurwoningen worden nu gebouwd in assen en gorinchem
Het is de schuld van:quote:Op zondag 1 september 2013 21:15 schreef monkyyy het volgende:
Huizen bouwen voor 30k, verkopen voor 130k en dan 180 miljoen verlies maken. BAM doet het.
NOS journaal van vandaag?quote:Op zondag 1 september 2013 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in het journaal was het 67.500 voor een huurwoning en ongeveer een ton voor een koopwoning met betere materialen , hoe het met de BTW zat weet ik niet, maar ik denk dat die er nog bijkomt, net als de grond
quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is wel de bedoeling dat je een topic leest alvorens te posten.
Ik vraag me liever af hoe ze denken dat er voor te gaan krijgen. Ik zou het er niet voor over hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 21:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Crash, hoe kunnen Amerikanen dit neer zetten voor 38.000 dollar?
Ziet er beter uit dan veel rijtjeswoningen hier in Nederland.quote:Op zondag 1 september 2013 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vraag me liever af hoe ze denken dat er voor te gaan krijgen. Ik zou het er niet voor over hebben.
dat zijn toch gewoon trailers? maar dan zonder wielen. wij noemen dat gewoon een stacaravan. en dan vanaf prijzen, je weet hoe dat werktquote:Op zondag 1 september 2013 21:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Crash, hoe kunnen Amerikanen dit neer zetten voor 38.000 dollar?
Ik weet niet welke afbeeldingen jij krijgt als je op die link klikt, maar ik zie een houten pleuriszooi.quote:Op zondag 1 september 2013 21:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ziet er beter uit dan veel rijtjeswoningen hier in Nederland.
Dat denk ik ook vaak als ik op funda kijk.quote:Op zondag 1 september 2013 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vraag me liever af hoe ze denken dat er voor te gaan krijgen. Ik zou het er niet voor over hebben.
Dat is je goed recht. Maar ga je dan net als Paulie juist die woningen ophemelen? Nee toch...quote:Op zondag 1 september 2013 21:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dat denk ik ook vaak als ik op funda kijk.
Nee heb het vooral over huizen in NL.quote:Op zondag 1 september 2013 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is je goed recht. Maar ga je dan net als Paulie juist die woningen ophemelen? Nee toch...
Maar op Funda staan ze voor 200.000 tot 400.000 niet voor 27.000quote:Op zondag 1 september 2013 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is je goed recht. Maar ga je dan net als Paulie juist die woningen ophemelen? Nee toch...
Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zondag 1 september 2013 21:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nee heb het vooral over huizen in NL.
Goedkoper ook hoor. Van steen + grond zelfs.quote:Op zondag 1 september 2013 21:46 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Maar op Funda staan ze voor 200.000 tot 400.000 niet voor 27.000
Stacaravans beginnen populair te worden in Nederland heb ik gezien bij Hollandse Zaken.quote:Op zondag 1 september 2013 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Fatsoenlijke keuken erin, CV enzo, en voor je het weet heb je voor 120K all-in je eigen 65m2 stacaravan.
Met de huidige huurprijzen begrijp ik dat wel ja.quote:Op zondag 1 september 2013 21:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Stacaravans beginnen populair te worden in Nederland heb ik gezien bij Hollandse Zaken.
Haar rechtschulden moesten nog afbetaald worden geloof ik.quote:Op zondag 1 september 2013 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Met de huidige huurprijzen begrijp ik dat wel ja.
Precies, en dat lukt met de huidige huurprijzen niet makkelijk neem ik aan.quote:Op zondag 1 september 2013 22:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Haar rechtschulden moesten nog afbetaald worden geloof ik.
Zonder werk en een berg restschulden is er sowieso niet veel mogelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 22:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Precies, en dat lukt met de huidige huurprijzen niet makkelijk neem ik aan.
Dus dan maar de tering naar de nering zetten, en zo goedkoop mogelijk gaan wonen toch?quote:Op zondag 1 september 2013 22:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Zonder werk en een berg restschulden is er sowieso niet veel mogelijk.
Huren weet ik niet, maar volgens Paulie kun je er 1 kant en klaar onder de 30K kopen, dus dat is bij 5% rente 125,- per maand. Kun je niet voor tobben toch?quote:Op zondag 1 september 2013 22:07 schreef hpeopjes het volgende:
Waar huur ik er één voor langere tijd?
Vraag t eens aan de mensen in Tent-city.quote:Op zondag 1 september 2013 22:07 schreef hpeopjes het volgende:
Niks mis mee hoor, met zo'n stacaravan.
Maar hoe zit dat dan met je postadres? Je moet natuurlijk wel uitkering kunnen blijven vangen als je in zo'n caravan zit. En huursubsidie.
Dronten, vermoed ik.quote:Op zondag 1 september 2013 22:07 schreef hpeopjes het volgende:
Niks mis mee hoor, met zo'n stacaravan.
Maar hoe zit dat dan met je postadres? Je moet natuurlijk wel uitkering kunnen blijven vangen als je in zo'n caravan zit. En huursubsidie.
Waar huur ik er één voor langere tijd?
Je hebt toch van die mensen die heel het jaar op een camping wonen, wat kost dat dan? Misschien interessant.quote:Op zondag 1 september 2013 22:17 schreef hpeopjes het volgende:
Kopen kan al onder de 15k. Maarja, dan is nog even de vraag of je er wel het hele jaar kunt wonen, inclusief postadres e.d.. Dan wordt het al snel heel veel duurder namelijk.
De meeste campings (vrijwel allemaal vermoed ik) sluiten sowieso het water af aan het eind van het seizoen om te voorkomen dat de meuk swinters bevriest.quote:Op zondag 1 september 2013 22:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Je hebt toch van die mensen die heel het jaar op een camping wonen, wat kost dat dan? Misschien interessant.
Ben inderdaad wel benieuwd hoe anderen het doen. Als het echt veel goedkoper is dan die 450 euri die ik nu elke maand naar de woningbouw breng (da's dan nog exclusief de overige kosten), dan ga ik het ook doen.quote:Op zondag 1 september 2013 22:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je hebt toch van die mensen die heel het jaar op een camping wonen, wat kost dat dan? Misschien interessant.
Oh, goedkoper zal het wel zijn. Maar dan zit je wel te kutten in een ongeisoleerde hut. Zomers aardig maar minstens zes maand per jaar volkomen kut.quote:Op zondag 1 september 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ben inderdaad wel benieuwd hoe anderen het doen. Als het echt veel goedkoper is dan die 450 euri die ik nu elke maand naar de woningbouw breng (da's dan nog exclusief de overige kosten), dan ga ik het ook doen.
Maakt me echt niet uit. Wat voor mij telt is dat ik baas in eigen portemonnee blijf.quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, goedkoper zal het wel zijn. Maar dan zit je wel te kutten in een ongeisoleerde hut. Zomers aardig maar minstens zes maand per jaar volkomen kut.
Kun je tussen het klappertanden wel mooi over nadenken waar je je caravan naar toe gaat slepen als de eigenaar het stageld verdubbeld.quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, goedkoper zal het wel zijn. Maar dan zit je wel te kutten in een ongeisoleerde hut. Zomers aardig maar minstens zes maand per jaar volkomen kut.
tanx!quote:Op zondag 1 september 2013 22:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
WGR / Permanent wonen op een camping?
quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat zijn jullie toch een negatief stelletje bij elkaar. Laat me raden: allebei al vast aan huizenhoge hypotheek op een woning die elke seconde minder waard wordt? Daar zou ik ook zuur en negatief van worden namelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 22:32 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kun je tussen het klappertanden wel mooi over nadenken waar je je caravan naar toe gaat slepen als de eigenaar het stageld verdubbeld.
http://forum.viva.nl/foru(...)g/list_messages/3591quote:k woon zelf al 6 jaar in een chalet. Mijn vriend zelfs al een jaar of 15. Het is er heerlijk wonen! 4 jaar geleden hebben wij een nieuw chalet laten bouwen. Niet supergroot (60 m2) maar wel helemaal afgestemd op onze eigen wensen (eigen ontwerp). Voor 65.000 euro waren we klaar. Let wel, je krijgt geen hypotheek voor een chalet, omdat het roerend goed is. Dus dat is een groot nadeel!!! Daarnaast betalen we nog ca. 1500 euro huur enz. per jaar. We hebben een postbus en sinds kort ook een brievenbus op het recreatiepark zelf.
Toevallig komt er volgende week iemand van de gemeente om ons chalet te keuren. Als hij aan de eisen voldoet (brandveilig genoeg enz). komen wij in aanmerking voor een levenslange gedoogvergunning.
Natuurlijk houden we er in ons achterhoofd altijd rekening mee dat we ooit eens weggestuurd kunnen worden en daarom staan we ook gewoon ingeschreven bij de gemeente voor een huurwoning. Maar inmiddels wonen we er heerlijk.......
quote:Op zondag 1 september 2013 22:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn jullie toch een negatief stelletje bij elkaar. Laat me raden: allebei al vast aan huizenhoge hypotheek op een woning die elke seconde minder waard wordt? Daar zou ik ook zuur en negatief van worden namelijk.
De tijd van altijd meer en duurder is voor veel mensen voorbij. Minimalisme is hipquote:Op zondag 1 september 2013 22:40 schreef monkyyy het volgende:
Wat een obsessie met zo goedkoop mogelijk, het maakt niet uit wat voor krot het is of wat voor bouw materialen het zijn en of het maatje kippenhok is. The bitter taste of poor quality lingers long after the sweet taste of low price is forgotten.
Klinkt ideaal. Maar de regels zijn de afgelopen jaren wel strenger geworden. Of beter gezegd, worden strenger gehandhaafd.quote:Op zondag 1 september 2013 22:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://forum.viva.nl/foru(...)g/list_messages/3591
Ik weet niet hoe lang je in je huidige woning woont, maar het zou zomaar kunnen dat als het je niet bevalt, en je weer terugkeert naar een soortgelijke woning, dat je dan 575,- aan huur moet betalen. Of 650,-. Of 700,-quote:Op zondag 1 september 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
Ben inderdaad wel benieuwd hoe anderen het doen. Als het echt veel goedkoper is dan die 450 euri die ik nu elke maand naar de woningbouw breng (da's dan nog exclusief de overige kosten), dan ga ik het ook doen.
ja, het is net WW3. Capituleren en nazi'squote:Op zondag 1 september 2013 22:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Klinkt ideaal. Maar de regels zijn de afgelopen jaren wel strenger geworden. Of beter gezegd, worden strenger gehandhaafd.
De VVD wil iedereen de koopmarkt opjagen. Iedereen die dat niet wil (of simpelweg niet kan), wordt het zo moeilijk mogelijk gemaakt, via steeds meer regels, hogere huren en alsmaar langere wachtlijsten. Maar dit heeft op veel mensen (op mij bijvoorbeeld) een averechts effect. Ik weiger te capituleren voor die vastgoed-nazi's.
Je woont zelf in Dronten, daar waar ze al het white trash dumpen???quote:Op zondag 1 september 2013 22:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]![]()
Nope, wat gevalletjes brandschade op de omliggende parken. Nieuwe eigenaar, en die rost inderdaad het stageld omhoog. Plus not wat vage servicekosten. Niks aan te doen, is niet gereguleerd. Problemen mee?, over twee weken je plek leeg opleveren, anders slepen wij je sleurhut wel naar de straat
Ik zou het dicht bij huis in Dronten zoeken. Daar dumpen ze al het white trash, naar verluid.
Eerst was ik vast makelaar, nou probeer je me een hypotheek aan te smerenNog steeds geen idee
Nee, ik weet hoe zo'n goedkope stacaravan er uit ziet en hoe goed het toeven is op een camping in de winter.quote:Op zondag 1 september 2013 22:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn jullie toch een negatief stelletje bij elkaar. Laat me raden: allebei al vast aan huizenhoge hypotheek op een woning die elke seconde minder waard wordt? Daar zou ik ook zuur en negatief van worden namelijk.
Dat zeg ik, nog steeds geen idee, buurman?quote:Op zondag 1 september 2013 22:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je woont zelf in Dronten, daar waar ze al het white trash dumpen???
In m'n huidige woning ongeveer anderhalf jaar. Ik betaal 2x zoveel huur als de buurman, voor hetzelfde type "woning".quote:Op zondag 1 september 2013 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang je in je huidige woning woont, maar het zou zomaar kunnen dat als het je niet bevalt, en je weer terugkeert naar een soortgelijke woning, dat je dan 575,- aan huur moet betalen. Of 650,-. Of 700,-
Dit inderdaad. Lekker goedkoop wonen = lekker parttime werken en lekker lange vakanties.quote:Op zondag 1 september 2013 22:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De tijd van altijd meer en duurder is voor veel mensen voorbij. Minimalisme is hip
Ja, dat weet ikquote:Op zondag 1 september 2013 22:47 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In m'n huidige woning ongeveer anderhalf jaar. Ik betaal 2x zoveel huur als de buurman, voor hetzelfde type "woning".
jep. misschien moet je eens gaan kijken naar eco-dorpen. Weet niet of die in NL bestaan maar in Duitsland en Spanje komen er steeds meer. Zelfvoorzienende dorpen waar zoveel mogelijk zonder geld wordt geleeft.quote:Op zondag 1 september 2013 22:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De VVD wil iedereen de koopmarkt opjagen. Iedereen die dat niet wil (of simpelweg niet kan), wordt het zo moeilijk mogelijk gemaakt, via steeds meer regels, hogere huren en alsmaar langere wachtlijsten. Maar dit heeft op veel mensen (op mij bijvoorbeeld) een averechts effect. Ik weiger te capituleren voor die vastgoed-nazi's.
Dus een honderd euro in de maand is voor jou het verschil tussen parttime werken en lekker lange vakanties.quote:Op zondag 1 september 2013 22:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Lekker goedkoop wonen = lekker parttime werken en lekker lange vakanties.
Voor veel mensen is het verschil tussen helemaal niet werken en fulltime werken nog minder!!quote:Op zondag 1 september 2013 22:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dus een honderd euro in de maand is voor jou het verschil tussen parttime werken en lekker lange vakanties.Ik zou eens een opleiding gaan volgen.
Het scheelt behoorlijk wat meer dan 100 euro in de maand. Zeker als je enige andere optie kopen is, en je het verlies op je woning meeneemt.quote:Op zondag 1 september 2013 22:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dus een honderd euro in de maand is voor jou het verschil tussen parttime werken en lekker lange vakanties.Ik zou eens een opleiding gaan volgen.
En het gaat natuurlijk om de algemene tendens om niet al je vrijheid/tijd in te leveren voor wat materiële shit. Dit geldt net zo goed voor een dure auto of andere spulletjes.quote:Op zondag 1 september 2013 22:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het scheelt behoorlijk wat meer dan 100 euro in de maand. Zeker als je enige andere optie kopen is, en je het verlies op je woning meeneemt.
Met mijn opleidingsniveau is niks mis. AP TUDelft.
Dan zou ik michaelmoores optie eens ter harte nemen: aan de slag, voordat iemand dat voor je beslist.quote:Op zondag 1 september 2013 22:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het scheelt behoorlijk wat meer dan 100 euro in de maand. Zeker als je enige andere optie kopen is, en je het verlies op je woning meeneemt.
Met mijn opleidingsniveau is niks mis. AP TUDelft.
Natuurlijk is alles zwart/wit. Volgens mij is een wat meer bestendige tendens dat mensen een primaire behoefte hebben aan een comfortabel dak boven hun hoofd, en dat van hun familie. Die ga je toch niet de stacaravan in trekken?quote:Op zondag 1 september 2013 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
En het gaat natuurlijk om de algemene tendens om niet al je vrijheid/tijd in te leveren voor wat materiële shit. Dit geldt net zo goed voor een dure auto of andere spulletjes.
Exact. Die materiële zooi boeit me niks. Dikke auto's, kookeilanden, dure merkkleding, het doet me totaal niets.quote:Op zondag 1 september 2013 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
En het gaat natuurlijk om de algemene tendens om niet al je vrijheid/tijd in te leveren voor wat materiële shit. Dit geldt net zo goed voor een dure auto of andere spulletjes.
Volgens mij dwingt die overheid je nu toch echt min of meer een stacaravan in. Of denk je echt dat het daarin prettig wonen is?quote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
Dat de één of andere overheid me niet gaat voorschrijven wat ik moet kopen, en voor hoeveel, en waar ik moet wonen.
Mooi toch dat dat laatste ook niet het geval in is Nederlandquote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Exact. Die materiële zooi boeit me niks. Dikke auto's, kookeilanden, dure merkkleding, het doet me totaal niets.
Wat ik wel belangrijk vind is dat ik de baas over m'n eigen portemonnee (en dus over m'n eigen leven) blijf. Dat de één of andere overheid me niet gaat voorschrijven wat ik moet kopen, en voor hoeveel, en waar ik moet wonen.
Dat is ook prima. Ik ga er van uit dat Hpeopjes niet in een caravan woont.quote:Op zondag 1 september 2013 22:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Natuurlijk is alles zwart/wit. Volgens mij is een wat meer bestendige tendens dat mensen een primaire behoefte hebben aan een comfortabel dak boven hun hoofd, en dat van hun familie. Die ga je toch niet de stacaravan in trekken?
Nee, de overheid probeert me een koopwoning in te dwingen. Die ik makkelijk kan betalen, maar daar gaat het niet om.quote:Op zondag 1 september 2013 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij dwingt die overheid je nu toch echt min of meer een stacaravan in. Of denk je echt dat het daarin prettig wonen is?
Zo kun je het ook bekijken natuurlijk. Als jij je er prettiger bij voelt dat je zogenaamd 'vrijwillig' naar een stacaravan verhuisd (omdat je je huurwoning en een koopwoning te duur vindt worden) moet je die gedachte uiteraard goed vasthouden.quote:Op zondag 1 september 2013 23:04 schreef hpeopjes het volgende:
Nee, de overheid probeert me een koopwoning in te dwingen. Die ik makkelijk kan betalen, maar daar gaat het niet om.
Maar ik blijf lekker zitten in m'n huurwoning in tokkieland. Of ik ga wat anders huren (bijvoorbeeld een stacaravan dus), als dat makkelijk te regelen en veel goedkoper is.
Als je heel je leven wordt wijsgemaakt dat je geld en status (spullen) moet najagen om gelukkig te worden dan ga je dat soms nog geloven ook. Gelukkig wordt dat door de crisis steeds minder. Mensen beginnen te snappen dat je met minder veel vrijer bent.quote:Op zondag 1 september 2013 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
zie hierquote:Op zondag 1 september 2013 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Ik ga er van uit dat Hpeopjes niet in een caravan woont.
Mijn punt is eerder dat mensen zich niet zo gemakkelijk meer al hun vrijheid laten ontnemen in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes. Dus dat andere waarden als de puur materiële als steeds belangrijker worden gezien. Liever die ene dag ouderschapsverlof dan die extra optie op de leasewagen.
Dat is tenminste wel iets wat ik in mijn omgeving meer zie. IRL dan.
Hij kan het echter makkelijk betalen, maar voor honderd piek minder kan ie part time gaan werkenquote:Op zondag 1 september 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maak jezelf gelukkig, en maak het maar aan mij over danquote:Op zondag 1 september 2013 23:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je heel je leven wordt wijsgemaakt dat je geld en status (spullen) moet najagen om gelukkig te worden dan ga je dat soms nog geloven ook. Gelukkig wordt dat door de crisis steeds minder. Mensen beginnen te snappen dat je met minder veel vrijer bent.
Dan heb ik het vooral over grote dure huizen, auto etc. De spreekwoordelijke blok aan je been.quote:Op zondag 1 september 2013 23:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maak jezelf gelukkig, en maak het maar aan mij over dan
ik was de eerste, ja
Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen huren en kopen zo'n 500 euro is. (misschien inclusief kwaliteitsverschil). Dat kan gemakkelijk het verschil zijn tussen 24 uur p/w werken en 40 uur p/w werken zijn.quote:Op zondag 1 september 2013 23:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
zie hier
[..]
Hij kan het echter makkelijk betalen, maar voor honderd piek minder kan ie part time gaan werkenOver welke van beide liegt ie dan?
Dus nu zijn we van nazi (of was het maffia) in de koloniale tijd beland, waar de speigeltjes en kraaltjes rondgaan.
Dat is toch geen één of het ander keus, maar je kan beide hebben met mate. In de echte wereld dan.
Maar in een stacaravan willen wonen, waarbij je veel comfort inlevert, is weer het andere uiterste.quote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Exact. Die materiële zooi boeit me niks. Dikke auto's, kookeilanden, dure merkkleding, het doet me totaal niets.
Wat ik wel belangrijk vind is dat ik de baas over m'n eigen portemonnee (en dus over m'n eigen leven) blijf. Dat de één of andere overheid me niet gaat voorschrijven wat ik moet kopen, en voor hoeveel, en waar ik moet wonen.
Welke kant op als ik vragen mag?quote:Op zondag 1 september 2013 23:12 schreef LXIV het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen huren en kopen zo'n 500 euro is.
De beste man of vrouw heeft het over 100 piek in de maand. Het goede nieuws is dat als dat het verschil tussen vrijheid of slavernij is, dat ik vermoed dat iedereen wel ergens 100 in de maand kan vinden. Probleem opgelost.quote:Op zondag 1 september 2013 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen huren en kopen zo'n 500 euro is. (misschien inclusief kwaliteitsverschil). Dat kan gemakkelijk het verschil zijn tussen 24 uur p/w werken en 40 uur p/w werken zijn.
De een wil iedere dag om 12:30 vrij zijn maar in een simpel huis wonen, de ander werkt tot 17:00 uur en gaat naar zijn dure woning.
Prima toch als iedereen dit voor zichzelf mag weten?
Sommige mensen doen het, en hoeven daarvoor niet in een trailer te wonenquote:Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn om de ene helft van het jaar fulltime te werken, en daarbij je vaste lasten zo laag mogelijk te houden (bijvoorbeeld door dat halve jaar in een trailer te gaan zitten), en dan de rest van het jaar (bijvoorbeeld van november t/m april) lekker vakantie houden ergens in een subtropisch paradijs.
In financiële zin is dat goed te doen. Mis je alleen nog de baanzekerheid.
"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.quote:Op zondag 1 september 2013 23:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Maar in een stacaravan willen wonen, waarbij je veel comfort inlevert, is weer het andere uiterste.
Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.quote:Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn om de ene helft van het jaar fulltime te werken, en daarbij je vaste lasten zo laag mogelijk te houden (bijvoorbeeld door dat halve jaar in een trailer te gaan zitten), en dan de rest van het jaar (bijvoorbeeld van november t/m april) lekker vakantie houden ergens in een subtropisch paradijs.
Wacht maar tot je in je stacaravan zit.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef hpeopjes het volgende:
"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.
Een kachel bijvoorbeeld. Die gaat bij mij ook nooit aan.
Je hebt altijd baas boven baas.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Sommige mensen doen het, en hoeven daarvoor niet in een trailer te wonen
Ligt eraan waar die staat.quote:Op zondag 1 september 2013 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij dwingt die overheid je nu toch echt min of meer een stacaravan in. Of denk je echt dat het daarin prettig wonen is?
Dan zou ik kachel ook niet aandoen, die dingen zijn niet te vertrouwen in zo'n stapel brandhout, voor je het weet bespaar je de ultieme hoeveelheid geld die je nodig hebt om te leven door koolmonoxide vergifteging.quote:Op zondag 1 september 2013 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in je stacaravan zit.
Goed geregeld. Alleen moet ik wel zelf tijdelijke woonruimte regelen, want bij pa en ma wonen is geen optie meer.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.
Je woont bij Pa en Ma en zegt net dat de kachel bij jou nooit aangaat?quote:Op zondag 1 september 2013 23:24 schreef hpeopjes het volgende:
Goed geregeld. Alleen moet ik wel zelf tijdelijke woonruimte regelen, want bij pa en ma wonen is geen optie meer.
max, 3 maanden in Indiaquote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.
Een goede douche, verwarming, airconditioning, dubbelglas, tuin, niet de hele tijd tegen de buurman aan moeten kijken, een solide internetverbinding en een werkkamer vind ik toch wel prettig.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.
Een kachel bijvoorbeeld. Die gaat bij mij ook nooit aan.
Daarbuiten is dat wellicht leuk (zou mijn voorkeur niet hebben) als je geen gezin hebt, maar met kinderen is dat een ander verhaal.quote:Op zondag 1 september 2013 23:27 schreef crashbangboom het volgende:
max, 3 maanden in Indiaje krijgt geen langer visum. ze houden daar niet zo van Nederlandse zwervers.
Fuck de familie, als ik maar mijn vrijheid hebquote:Op zondag 1 september 2013 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarbuiten is dat wellicht leuk (zou mijn voorkeur niet hebben) als je geen gezin hebt, maar met kinderen is dat een ander verhaal.
Nee, ik woon niet bij pa en ma. Pa en ma zijn allebei dood.quote:Op zondag 1 september 2013 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je woont bij Pa en Ma en zegt net dat de kachel bij jou nooit aangaat?
Nee dat lijkt me logisch, als Pa en Ma beneden stoken, wordt het op je kamer vanzelf warm.
OW, ik begreep je post verkeerd... Sorry.quote:Op zondag 1 september 2013 23:35 schreef hpeopjes het volgende:
Nee, ik woon niet bij pa en ma. Pa en ma zijn allebei dood.
Ik heb geen zin om terug te bladeren, maar volgens mij gaf hij dat in dit topic wel ergens aan ja.quote:Op zondag 1 september 2013 23:39 schreef crashbangboom het volgende:
Is de veronderstelling die wel allemaal maken dat hpeopjes single is juist?
Want dat maakt een enorm verschil in je flexibiliteit, verantwoordelijkheden en prioriteiten.
Dan moet ie lekker zijn huis onderverhuren, een sabbatical leave oid nemen, en eens een jaartje gaan rondreizen om te ervaren of ie dat uberhaupt wel leuk vindtquote:Op zondag 1 september 2013 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om terug te bladeren, maar volgens mij gaf hij dat in dit topic wel ergens aan ja.
Het kost via dat systeem in Appingedam ook geen drol.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?
0 euro is figuurlijk gesproken, het kost geen drol daar.
Een hobbit huis kan nog, trailers in Bulgarije gaan te ver. Maar het topic verzandde in onzin en geleuter, ik kreeg wat reports van jullie binnen vandaar dat ik het laatste stukje even weg haalde zodat jullie nu weer verder kunnen posten.quote:Op maandag 2 september 2013 00:59 schreef Sterrenstof86 het volgende:
hoezo zijn alternatieve woonvormen offtopic
Dit. We zitten hier in het sub-forum beurs & economie, niet in Brave New World.quote:Op maandag 2 september 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Het geleuter moet achterwege blijven mensen. Trailer trash in bulgarije blijft daar maar lekker en wat Bridget met haar huis doet kan me ook aan mijn kont roesten. Slowchat is prima, maar zo ver van het topic af lullen gaat te ver. Jullie zitten elkaar op te stoken waar ik weer de puinscherven mag ruimen en bans kan uitdelen. Daar heb ik dus geen trek in.
Ga seizoenswerk doen. In toerisme bijvoorbeeld. Als je daar eenmaal in zit en 2 jaar ervaring hebt opgedaan, ben jij voor werkgevers veel aantrekkelijker dan die student die een tussenjaar doet.quote:Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Net als de doemdenkers krijgen ook de wensdenkers uiteindelijk wel een keer gelijk, kwestie van volhoudenquote:Op maandag 2 september 2013 12:14 schreef Krisp het volgende:
[..]
Dit. We zitten hier in het sub-forum beurs & economie, niet in Brave New World.
Om de makelaars in deze wereld nog wat zendtijd te gunnen: De woningmarkt zit in de lift! Dat doet hij overigens al sinds 2008, aldus makelaarsland.
Mag dit in principe wel van onze wetgever?quote:Op maandag 2 september 2013 13:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Er zijn zelfs vele collega's die het hele jaar door in een toercaravan wonen, wat ik zelf waarschijnlijk vanaf volgend seizoen ook ga doen.
Uiteraard mag dat niet zomaar overal, maar deze mensen verblijven doorgaans sowieso al niet in Nederland en hebben weinig te maken met de Nederlandse wetgever als het aan komt op de plaats waar ze wonen. Ze werken voor een Nederlands bedrijf en hebben in Nederland het voor de wetgever verplichte postadres (familie, of eventueel gewoon een postbus) echter wonen daar niet. Wel betalen ze gewoon in Nederland belasting.quote:Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mag dit in principe wel van onze wetgever?
Net zoals je ook niet op de meeste vakantieparken mag wonen.
Je mag wel op vakantieparken wonen, je moet alleen drie weken per jaar op vakantiequote:Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals je ook niet op de meeste vakantieparken mag wonen.
quote:Op maandag 2 september 2013 14:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
Je mag wel op vakantieparken wonen, je moet alleen drie weken per jaar op vakantie
Klopt, alleen dat gaat niet over mensen voor wie het park ook hun broodwinning is. Daarvoor gelden in veel gevallen andere regels.quote:Op maandag 2 september 2013 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
http://www.elsevier.nl/Al(...)doe-ELSEVIER330087W/
Maar over welke mensen denk jij dat HD9 trol het heeft?quote:Op maandag 2 september 2013 15:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Klopt, alleen dat gaat niet over mensen voor wie het park ook hun broodwinning is. Daarvoor gelden in veel gevallen andere regels.
nou bij ons wonen er wel mensen op vaklantieparken en die gaan een keer per jaar drie weken elders wonen en dan is het goed kennelijkquote:Op maandag 2 september 2013 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
http://www.elsevier.nl/Al(...)doe-ELSEVIER330087W/
niet bestaande mensen?quote:Op maandag 2 september 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar over welke mensen denk jij dat HD9 trol het heeft?
Hij zegd exact het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Sander Dekker laat in een gesprek met Paul van Liempt van BNR doorschemeren dat de HRA ook veranderd voor bestaande gevallen.
Is dit gunstig of niet gunstig voor de woningmarkt?
Zegtquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hij zegd exact het tegenovergestelde
Het zal in ieder geval gunstig zijn voor de banken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Sander Dekker laat in een gesprek met Paul van Liempt van BNR doorschemeren dat de HRA ook veranderd voor bestaande gevallen.
Is dit gunstig of niet gunstig voor de woningmarkt?
Hij zegt juist dat er niks anders wordt doorgevoerd dan wat er nu is doorgevoerd en dat dat meer dan voldoende isquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval gunstig zijn voor de banken.![]()
Verder zullen hierdoor wel sommige mensen in de problemen gaan komen als dit te snel doorgevoerd gaat worden.
Dan ben ik benieuwd wat een mod met dit getroll gaat doen, aangezien de titel van dit topic is getroll is een ban.-quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hij zegt juist dat er niks anders wordt doorgevoerd dan wat er nu is doorgevoerd en dat dat meer dan voldoende isNiet elke quote van zeepje geloven he
Misschien is het een idee om de HRA teruggaaf van de fiscus verplicht te gaan gebruiken voor aflossing van de leningquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval gunstig zijn voor de banken.![]()
quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:02 schreef HD9 het volgende:
Misschien is het een idee om de HRA teruggaaf van de fiscus verplicht te gaan gebruiken voor aflossing van de lening
zodat de fiscus zelf jaarlijks het hypotheekbedrag verlaagd
Dat is voor alle partijen een goede oplossing
Ik zie het nut van 100% verplicht aflossen ook niet. Die 50% heb ik ook (beetje meer zelfs) maar had ik ook wel gedaan als dat niet verplicht was. En de HRA teruggave dan weer als aflos gebruiken daar red je de overheidsfinanciën ook niet mee.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Waarom zou dat (bv) voor mij een goede oplossing zijn![]()
1) Ik heb helemaal geen probleem, dus ik heb ook geen oplossing nodig.
2) Ik los al verplicht 50% af, en dat is al 50% meer dan me lief is.
En de vier jaar daarvoor.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:12 schreef hpeopjes het volgende:
Zometeen weer de Nationale Mooiweershow bij Pauw & Witteman. Komt neerlands hoop in bange dagen Peter Boelhouwer weer ff uitleggen dat de huizenmarkt nu toch over z'n dieptepunt heen is. Net als vorig jaar. En het jaar ervoor. En de twee jaren daarvoor.
Nu alleen nog even een hypotheek zien te krijgen....quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het aantal mensen die willen kopen neemt toe.
Die levenslange pak slaag van een verhuurder gun ik mijn kinderen ook niet hoor.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:41 schreef hpeopjes het volgende:
Allemaal gezwets van die Boelhouwer, puur wensdenken. Zelfs z'n eigen kinderen blijven lekker huren, maar de kinderen van een ander wenst hij blijkbaar een leven in levenslange bankslavernij toe.
En dat allemaal zonder tussentijds te kopenquote:Op dinsdag 3 september 2013 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Huren doe je in het begin van je carriere en daarna wanneer je gecashed hebt.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:41 schreef hpeopjes het volgende:
Allemaal gezwets van die Boelhouwer, puur wensdenken. Zelfs z'n eigen kinderen blijven lekker huren, maar de kinderen van een ander wenst hij blijkbaar een leven in levenslange bankslavernij toe.
Is dat geen logisch gevolg van het feit dat men de afgelopen jaren massaal wacht met kopen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het aantal mensen die willen kopen neemt toe.
Geen carriere blijf je tussentijds ook huren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat allemaal zonder tussentijds te kopen![]()
Als je daarmee refereert aan de betaalbaarheid van de komende huurverhogingen moet ik je inderdaad gelijk geven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:47 schreef hpeopjes het volgende:
We zitten nu overduidelijk in de zgn. "bull trap". Er is nog een lange weg naar beneden te gaan.
Ja het aantal mensen die door het stilvallen van de huizenmarkt aan het wachten zijn, groeit en degene met goede baan en spaargeld gaan nu shoppen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat geen logisch gevolg van het feit dat men de afgelopen jaren massaal wacht met kopen?
Ah, en na 25 jaar huren ga je dan zoals jij zegt 'cashen', en weer hurenquote:Op dinsdag 3 september 2013 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Geen carriere blijf je tussentijds ook huren.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Huren doe je in het begin van je carriere en daarna wanneer je gecashed hebt.
Nee, die is echt volkomen nieuw hier.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:52 schreef hpeopjes het volgende:
Iedereen heeft hem vast al eens gezien:
[ afbeelding ]
De bull trap dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |