abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130714312
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:16 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja er is een dikke huizen bubbel aan de gang in China, maar arbeid en grondstoffen kosten 0 euro.
Grondstoffen zijn hier net zo duur, arbeid die Nederlands (of Poolse) afwerkingskwaliteit haalt echt onvindbaar. Werkelijk alles is scheef, en een vloertje de goede kant oplaten afwateren heeft nog niemand hier bedacht.
pi_130714366
Als ze het in Duitsland voor de helft kunnen bouwen, dan moet dat in Nederland ook kunnen. Is gewoon een kwestie van al die semicriminele vastgoedfiguren met chronische graaikanker buitenspel zetten.
  zondag 1 september 2013 @ 19:26:05 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_130714533
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:22 schreef hpeopjes het volgende:
Als ze het in Duitsland voor de helft kunnen bouwen, dan moet dat in Nederland ook kunnen.
Dat denkik ok, er zijn in Nederland te veel regels en bouwbesluiten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130714626
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat denkik ok, er zijn in Nederland te veel regels en bouwbesluiten
En een oligopolie van grote bouwbedrijven die net doen of die prefab rijtjeshuizen 100.000 kosten om te bouwen terwijl het ook uit China komt.
pi_130714796
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:21 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Grondstoffen zijn hier net zo duur, arbeid die Nederlands (of Poolse) afwerkingskwaliteit haalt echt onvindbaar. Werkelijk alles is scheef, en een vloertje de goede kant oplaten afwateren heeft nog niemand hier bedacht.
Daarom wordt ook alles wat we tegenwoordig kopen in winkels in China gemaakt, van Audi's t/m Nike schoenen. Echt troep allemaal dat kunnen Polen veel beter maken.
pi_130715178
quote:
Als ze het in Duitsland voor de helft kunnen bouwen, dan moet dat in Nederland ook kunnen. Is gewoon een kwestie van al die semicriminele vastgoedfiguren met chronische graaikanker buitenspel zetten.
de gemeenten bedoel je ?
pi_130715281
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hmm een vrijstaand prefab huis in Amerika van 81 m2 voor 38.000 dollar. Dat is 28.711,24 euro met de wisselkoers van vandaag. Waarschijnlijk in China gekocht voor 5000 euro.
Ex BTW. En dan heb je nog steeds niks. Ja zoiets: http://www.claytonhomes.com/home_details.cfm?modelNo=72GSA14522AH

Maar om dat nou een rijtjeshuis te noemen.......
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130715360
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 19:39 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

de gemeenten bedoel je ?
Mede. Die hele sector is door en door rot.
pi_130715373
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ex BTW. En dan heb je nog steeds niks. Ja zoiets: http://www.claytonhomes.com/home_details.cfm?modelNo=72GSA14522AH

Maar om dat nou een rijtjeshuis te noemen.......
Als je een blok van 40 huizen naast ook elkaar zet met die huizen is het waarschijnlijk goedkoper. En dit is de retailprijs en wij spraken over kostprijs.
pi_130715674
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:43 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mede. Die hele sector is door en door rot.
Klopt, overheid en bouwbedrijven doen er alles aan om ons te laten geloven dat het allemaal normaal is dat het zo duur is en dat er steeds wel een grotere gek is die een hogere prijs neer legt.
pi_130715985
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Klopt, overheid en bouwbedrijven doen er alles aan om ons te laten geloven dat het allemaal normaal is dat het zo duur is en dat er steeds wel een grotere gek is die een hogere prijs neer legt.
Maar altijd blijkt uit de geschiedenis dat de gekken opraken en geen zin meer in hebben om nog hogere prijs neer te leggen.
pi_130716035
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Duurt toch niet lang meer.

Er is nu weer hoop dat "de economie binnenkort weer aantrekt". Dat hoor je momenteel bijna dagelijks op het staatsjournaal. En daarmee herleeft ook elke keer weer de hoop dat jongeren zich binnenkort weer tot aan hun oogballen zullen laten financieren. Maar dat gaat voorlopig helemaal niet gebeuren. Vorig jaar en de jaren daarvoor riep men het ook, LOL, in de herfst van 2008 had men het al over "als binnenkort de economie weer aantrekt". En ook toen gebeurde het niet.

Intussen blijft de werkloosheid oplopen en blijven huizenprijzen dalen. Met alle ellendige gevolgen van dien. Maar ook met het gevolg dat alle vastgoedsprookjes definitief zullen worden doorgeprikt. En dan, dán is het moment aangebroken om te kopen. En niet eerder. ;)
pi_130716379
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:57 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Intussen blijft de werkloosheid oplopen en blijven huizenprijzen dalen. Met alle ellendige gevolgen van dien. Maar ook met het gevolg dat alle vastgoedsprookjes definitief zullen worden doorgeprikt. En dan, dán is het moment aangebroken om te kopen. En niet eerder. ;)
Zou jij nog willen kopen dan als het niet zeker is dat jij je baan over een jaar nog hebt?
pi_130716697
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Zou jij nog willen kopen dan als het niet zeker is dat jij je baan over een jaar nog hebt?
Jahoor. Want daarna gaat het toch alleen maar weer omhoog, dus kan je niks meer gebeuren.

Maar je moet dus wel eerst de bodem afwachten om daar zeker van te zijn. En die is nog ver weg.
pi_130716939
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

En een oligopolie van grote bouwbedrijven die net doen of die prefab rijtjeshuizen 100.000 kosten om te bouwen terwijl het ook uit China komt.
Wat komt er precies uit China?
so long and thanks for all the fish
pi_130716957
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jahoor. Want daarna gaat het toch alleen maar weer omhoog, dus kan je niks meer gebeuren.

Maar je moet dus wel eerst de bodem afwachten om daar zeker van te zijn. En die is nog ver weg.
Als die prijzen eenmaal op een laag niveau gestabiliseerd zijn zal het nog jaren duren voor dat de prijzen weer omhoog gaan, kijkend naar de geschiedenis.
pi_130717044
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Als je geen deuk in een pakje boter slaat, houdt het inderdaad op. *kras*
pi_130717072
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat komt er precies uit China?
Waarschijnlijk prefab muren, kozijnen, glas, deuren, badkamer spul, toiletten etc etc etc. Zelf Donald Trump haalt bijna alles voor zijn hotels uit China.
pi_130717172
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Waarschijnlijk prefab muren, kozijnen, glas, deuren, badkamer spul, toiletten etc etc etc. Zelf Donald Trump haalt bijna alles voor zijn hotels uit China.
Ah, nu is het alweer waarschijnlijk.

Nope, wordt allemaal in europa gemaakt. En met goede reden :)
pi_130717231
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:16 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja er is een dikke huizen bubbel aan de gang in China, maar arbeid en grondstoffen kosten 0 euro.
Welke grondstoffen kosten 0 euro? Waar bouw jij een huis van?
pi_130717297
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:19 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ah, nu is het alweer waarschijnlijk.

Nope, wordt allemaal in europa gemaakt. En met goede reden :)
Bouwbedrijven zouden een grote dief van hun eigen portemonnee zijn als ze alles in China zouden laten maken en je kunt ze van veel beschuldigen, maar het zijn geen dieven van hun eigen portemonnee.
pi_130717300
quote:
Kun je laten zien dat de bouwkosten in Duitsland de helft van Nederland zijn?
pi_130717419
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bouwbedrijven zouden een grote dief van hun eigen portemonnee zijn als ze alles in China zouden laten maken en je kunt ze van veel beschuldigen, maar het zijn geen dieven van hun eigen portemonnee.
Die willen geen winst, die produceren het liever te duur in Europa? :)

Het is nog erger, veel van de items die je noemt worden in Europa gemaakt en naar China ge-exporteerd. Die zijn omvallende flats en huizen die al afgeschreven moeten worden voor de eerste oplevering een beetje beu namelijk.
pi_130717469
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Als die prijzen eenmaal op een laag niveau gestabiliseerd zijn zal het nog jaren duren voor dat de prijzen weer omhoog gaan, kijkend naar de geschiedenis.
Maakt mij niet uit. Als ze maar niet verder meer dalen, dat is het belangrijkste.

Als ik dan een huis koop voor 200k, dan moet het een jaar later geen 185k waard zijn, mocht ik toch ontslagen worden.

Enfin, in principe zou ik nu gewoon kunnen kopen (heb een vast contract). Ik betaal nu teveel huur aan die dieven van de woningbouw (460 voor een tweekamerkrot met tuin in tokkieland). Maar als ik alles uitreken, waarbij ik dan uitga van een prijsdalingv an 5% per jaar, is het vooralsnog goedkoper om te blijven huren.

Ik zie het kopen van een woning puur als een investering. In zaken als "woongenot" ben ik nauwelijks geïnteresseerd. Ik heb ook geen last van die tokkies in mijn omgeving, drink in het weekend rustig een kratje mee. ;)
pi_130717479
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die willen geen winst, die produceren het liever te duur in Europa? :)

Het is nog erger, veel van de items die je noemt worden in Europa gemaakt en naar China ge-exporteerd.
Bron? Dan zou heel Europa vol moeten staan met fabrieken als we al dat soort producten leveren aan landen als China en aan ons zelf.
pi_130717613
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bron?
Jij eerst, er staan nog wat vragen open :) Ik ben vooral geintereseerd naar die grondstoffen die nul euro kosten en waar je een huis van kan bouwen.

Maar kozijnen en glas bijvoorbeeld worden in Europa geproduceerd, dat hebben Chinezen geen kaas van gegeten.

En ja, Deutschland barst van de (verrekte goede) kozijnen fabrieken en de grootste glasfabrikant is Frans.
pi_130718067
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jij eerst, er staan nog wat vragen open :) Ik ben vooral geintereseerd naar die grondstoffen die nul euro kosten en waar je een huis van kan bouwen.
Materialen, hout, cement, plastic etc etc kosten allemaal veel minder in China. Een Chinees verdiend 1 tot 5 euro per dag?

Geef je me even gelijk dat je in China makkelijk een prefab rijtjeshuis koopt voor 30.000 euro?
pi_130718639
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Materialen, hout, cement, plastic etc etc kosten allemaal veel minder in China. Een Chinees verdiend 1 tot 5 euro per dag?
Paultje, ben jij eigenlijk wel ooit in China geweest? :D

quote:
Geef je me even gelijk dat je in China makkelijk een prefab rijtjeshuis koopt voor 30.000 euro?
Geen kans op, niet in de verste verte. Ik heb nog wel een konijnenhok, als het toch niet uitmaakt in wat voor een ramp je woont.

Ik ben voor de gein een keer op huizenjacht geweest in Xining, wat nou niet echt toplocatie is, en daar mocht je Nederlandse prijzen betalen voor een nieuwbouwappartement wat al met constructieve scheuren werd opgeleverd. Zoals al hier eerder werd opgemerkt was er geen lijn of muur recht, als je al naar de keuken of het tegelwerk keek viel het van de muur af. Ongeveer 2000 euro per m2.

Maar begrijp ik nou dat ook van de 0 euro geen hol klopt, en je ook deze keutel weer intrekt?
pi_130718641
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Niet de rijtjeswoning waar je het over had. Overigens kun je in Swahili samen met de dorpsgemeenschap gratis een plaggenhut bouwen.
pi_130718734
En de zogenaamde iqwoning van Ballast Nedam dan?
pi_130718824
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is daarmee dan? Tel er de grondprijs eens bij op....
  zondag 1 september 2013 @ 20:46:48 #132
323876 michaelmoore
pi_130718953
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Overigens kun je in Swahili samen met de dorpsgemeenschap gratis een plaggenhut bouwen.
en in ije kost een nieuwe vrijstaande woning met zwembad maar 30.000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_130718963
quote:
300 tot 400 euro per m3 aan bouwkosten. Zullen die even lachen, die maken per woning een ton winst volgens Paulinho. ;( Die bouwen geven liever een ton extra uit omdat ze geen dief van hun portemonnaie zijn :P
pi_130719067
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Paultje, ben jij eigenlijk wel ooit in China geweest? :D

[..]

Geen kans op, niet in de verste verte. Ik heb nog wel een konijnenhok, als het toch niet uitmaakt in wat voor een ramp je woont.

Ik ben voor de gein een keer op huizenjacht geweest in Xining, wat nou niet echt toplocatie is, en daar mocht je Nederlandse prijzen betalen voor een nieuwbouwappartement wat al met constructieve scheuren werd opgeleverd. Zoals al hier eerder werd opgemerkt was er geen lijn of muur recht, als je al naar de keuken of het tegelwerk keek viel het van de muur af. Ongeveer 2000 euro per m2.

Maar begrijp ik nou dat ook van de 0 euro geen hol klopt, en je ook deze keutel weer intrekt?
Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?

0 euro is figuurlijk gesproken, het kost geen drol daar.
pi_130719080
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat is daarmee dan? Tel er de grondprijs eens bij op....
Ow dacht dat er gepraat werd over de bouwkosten.
pi_130719143
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Werd er ook.
pi_130719330
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
Klopt. Maar wat is er met die woningen dan? 130K zonder grond is toch een stuk duurder dan de 30K van PaulieWalnuts of de 65K van MM.

Dus wat wilde je zeggen met je opmerking waarop ik reageerde:

quote:
:?
pi_130719336
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:49 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Werd er ook.
Laat zitten, was een domme nutteloze toevoeging van mij
  zondag 1 september 2013 @ 20:53:07 #139
323876 michaelmoore
pi_130719410
en dan is het nog maar afwachten voor Bridg

http://www.telegraaf.nl/p(...)dget_Maasland__.html

quote:
zo 01 sep 2013, 17:50
Fors verlies voor Bridget Maasland
van onze redactie
AMSTERDAM - Bridget Maasland heeft de vraagprijs van haar woning in Amsterdam Zuid flink verlaagd.

De prijs is maar liefst 155 duizend euro omlaag gegaan, schrijft bekendeburen.nl.

Het huis van Bridget stond meer dan een half jaar te koop voor 1.750.000 euro, hetzelfde bedrag waarop de presentatrice in 2008 de hypotheek had laten vestigen. Eind juli haalde Bridget het huis tijdelijk uit de verkoop.

De woning is verdeeld over drie woonlagen en telt een totale oppervlakte van 225 vierkante meter. Het huis heeft negen kamers, waaronder vier slaapkamers en twee badkamers. Bridget kocht de woning met haar inmiddels ex-vriend Pepijn, vader van zoontje Mees.
pi_130719433
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt. Maar wat is er met die woningen dan? 130K zonder grond is toch een stuk duurder dan de 30K van PaulieWalnuts of de 65K van MM.

Dus wat wilde je zeggen met je opmerking waarop ik reageerde:

[..]

Ik wist niet dat de prijzen zo hoog lagen itt de kosten en binnen hoeveel seconden reageerde ik op jou? Ik reageerde niet op jou namelijk, anders quote ik wel ldo
pi_130719466
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de prijzen zo hoog lagen itt de kosten
Veel gebakken lucht.
pi_130719498
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?

0 euro is figuurlijk gesproken, het kost geen drol daar.
Ik heb er wel meer gezien, wat hiervoor ook al door iemand werd opgemerkt hebben ze er totaal geen verstand van, en het intereseert ze geen klote. Ze zien het zelf geeneens. Er komt daar staal uit de fabrieken dat niet aan de sterkeeisen voldoet, bijvoorbeeld. Als een pand 20 jaar meegaat, is het prima, dan slopen ze het helemaal op de kern na, en gaan ze weer opnieuw aan de slag.

Figuurlijk gezien is wat je zegt (nagenoeg uitsluitend) grote onzin. Is te verhelpen met quality control ;)

Misschien moet je gewoon eens Appingedam uit, en eens de wereld in, zodat je weet wat er 'te koop' is (en voor welke prijzen).
pi_130719500
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
en dan is het nog maar afwachten voor Bridg

http://www.telegraaf.nl/p(...)dget_Maasland__.html

[..]

Ach, als ze zo'n hoge hypotheek kan loskrijgen bij de bank van lening, dan zal ze er ook wel naar verdienen dat ze dit verliesje kan dragen, denk ik zo.
pi_130719553
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik wist niet dat de prijzen zo hoog lagen itt de kosten en binnen hoeveel seconden reageerde ik op jou? Ik reageerde niet op jou namelijk, anders quote ik wel ldo
Jawel:

AEX / Nederlandse Woningmarkt #5: geban is een trol
pi_130719603
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Veel gebakken lucht.
zelfinzicht, altijd goed.
pi_130719612
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik heb er wel meer gezien, wat hiervoor ook al door iemand werd opgemerkt hebben ze er totaal geen verstand van, en het intereseert ze geen klote. Ze zien het zelf geeneens. Er komt daar staal uit de fabrieken dat niet aan de sterkeeisen voldoet, bijvoorbeeld. Als een pand 20 jaar meegaat, is het prima, dan slopen ze het helemaal op de kern na, en gaan ze weer opnieuw aan de slag.

Figuurlijk gezien is wat je zegt (nagenoeg uitsluitend) grote onzin. Is te verhelpen met quality control ;)

Misschien moet je gewoon eens Appingedam uit, en eens de wereld in, zodat je weet wat er 'te koop' is (en voor welke prijzen).
Woon in Amsterdam en de prijzen die ik hier om me heen zie slaan nergens op. BAM zet die rijtjeshuizen en appartementen neer voor 10.000/20.000 euro. Waar woon jij eigenlijk Disneyland?
pi_130719760
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Woon in Amsterdam en de prijzen die ik hier om me heen zie slaan nergens op. BAM zet die rijtjeshuizen en appartementen neer voor 10.000/20.000 euro.
10k tot 20k, het wordt steeds minder :D

een container kost in China 30k. Als ik BAM was zou ik drijvende woningen maken en die naar China slepen, gaan ze drie keer over de kop ;) Figuurlijk dan.
pi_130719765
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Woon in Amsterdam en de prijzen die ik hier om me heen zie slaan nergens op. BAM zet die rijtjeshuizen en appartementen neer voor 10.000/20.000 euro.
Ow, nou begrijp ik je kale bouwkosten frustratie fixatie. Je rekent ook al op een hoge erfpacht. :D
pi_130719811
quote:
Ok, hoeveel seconden zit er tussen jouw posting van 20:42 en die van mij er onder van 20:43?
pi_130719921
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

10k tot 20k, het wordt steeds minder :D

een container kost in China 30k. Als ik BAM was zou ik drijvende woningen maken en die naar China slepen, gaan ze drie keer over de kop ;) Figuurlijk dan.
Kosten om zon prefab huisje te maken in China is bijna niks, dat er nu een huizenbubbel aan de gang is heeft er niks mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')