abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20413922
Mijn moeder wil gaan verhuizen naar een of andere camping in Ouderkerk aan den IJssel. Ze wil daar dan permanent gaan wonen. Nou heeft mijn moeder niet zo veel verstand van dat soort dingen, en ze loopt wel vaker in 7 sloten tegelijk. Het klinkt mij een beetje te mooi om waar te zijn. Zo'n huisje kost 32.000 euro, het stageld inclusief gas en licht en zo is 2.400 euro en je hoeft er geen gemeentebelasting te betalen. Dat is alles wat ze me vertelde.

Waar zouden de addertjes onder het gras zitten?
pi_20413962
Volgens mij mag dat gewoon niet. Vakantiehuisjes mag je niet permanent bewonen.
pi_20413973
Permanent wonen mag niet, zie http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7187

Helaas voor je moeder.....
De enige echte hardwerkende ambtenaar...
pi_20414166
Ik heb al wat op internet gevonden:
Klik hier.

Het wordt zo nu en dan gedoogd...

En mijn moeder denkt dat ze anders wel even twee maanden per jaar bij een vriendin ingeschreven kan staan. Hoeveel straf zou daar op staan?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2004 21:07:46 ]
  zondag 4 juli 2004 @ 21:14:11 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20414284
quote:
Op zondag 4 juli 2004 21:07 schreef Toeps het volgende:
Ik heb al wat op internet gevonden:
Klik hier.

Het wordt zo nu en dan gedoogd...

En mijn moeder denkt dat ze anders wel even twee maanden per jaar bij een vriendin ingeschreven kan staan. Hoeveel straf zou daar op staan?
ik hoop veel .
pi_20414501
Ze moet dan niet 2 maanden, maar constant bij die vriendin ingeschreven staan.
Ze kan wel de recreatiewoning als verblijfplaats opgeven ( let goed op het verschil tussen woon en verblijfplaats)
Denk dat ze het beste ff langs kan gaan bij de afdeling bevolking van de betreffende gemeente, die weten wat er gedoogd wordt en wat niet.
De enige echte hardwerkende ambtenaar...
  zondag 4 juli 2004 @ 21:38:38 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_20414796
Mijn moeder woont ook op een camping en in haar gemeente mag het wel. Is afhankelijk van de gemeente dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 5 juli 2004 @ 07:49:20 #8
3542 Gia
User under construction
pi_20421844
quote:
Op zondag 4 juli 2004 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn moeder woont ook op een camping en in haar gemeente mag het wel. Is afhankelijk van de gemeente dus.
Wordt dan gedoogd. Het mag officieel niet.

Maar als je moeder zich ergens in kan laten schrijven, kan ze wel permanent op een camping verblijven. Zijn zoveel mensen die dat doen.
pi_20421902
Ik heb gehoord dat je er zes weken per jaar niet mag wonen.
pi_20421979
quote:
Op maandag 5 juli 2004 08:08 schreef Lenny83 het volgende:
Ik heb gehoord dat je er zes weken per jaar niet mag wonen.
Maar als je dat toch doet, en je ergens anders laat inschrijven, is dat dus illegaal.
Ze wil het nog steeds, ook al probeer ik haar aan haar verstand te brengen dat het dom is, endat je straks gewoon uit je huis geflikkerd kan worden als je niet oplet.
Ze denkt dat het goedkoop is, maar voor 80.000 euro kun je gewoon een appartementje in Den Haag kopen, en dat is wel een stuk zekerder. (En niet zo afgelegen, ik weet zeker dat het haar tegen gaat vallen.) Dat is dan wel iets duurder, maar je hebt wel zekerheid.
  maandag 5 juli 2004 @ 09:13:12 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_20422302
quote:
Op maandag 5 juli 2004 07:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wordt dan gedoogd. Het mag officieel niet.

Maar als je moeder zich ergens in kan laten schrijven, kan ze wel permanent op een camping verblijven. Zijn zoveel mensen die dat doen.
Ik weet zeker dat het sinds kort in sommigen gemeenten wel mag en het dus niet wordt gedoogd maar echt legaal is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 5 juli 2004 @ 12:05:35 #12
3542 Gia
User under construction
pi_20425369
quote:
Kort gezegd komt het erop neer dat een recreatieverblijf dat staat op een plek waar ook een reguliere woning kan worden toegestaan, kan worden omgezet in een reguliere woning, mits het recreatieverblijf voldoet aan de bouwtechnische eisen die het Bouwbesluit aan bestaande woningen stelt. Is legalisatie niet mogelijk, bijvoorbeeld omdat het recreatieverblijf niet voldoet aan de bouwtechnische eisen van het Bouwbesluit, of omdat het recreatieverblijf is gesitueerd binnen de stankcirkel van een veehouderij, dan zal de aandacht gericht dienen te zijn op handhaving van het verbod van permanente bewoning. Uitgangspunt is dat gemeentebesturen acties dienen te ondernemen om mogelijke gedoogsituaties op te heffen, aldus de minister.
Onderstaande link geeft nog meer info:
http://www.handhavingsbel(...)manente_bewoning.htm

Het mag dus alleen in sommige gevallen.

Ik las trouwens ook ergens dat je in geval van permanente bewoning ook aangeslagen kunt worden voor OZB.
pi_20425572
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik las trouwens ook ergens dat je in geval van permanente bewoning ook aangeslagen kunt worden voor OZB.
Ah, mooi, dat kan ik mijn moeder ook even vertellen, want ze zei dat je dat dan niet hoefde te betalen. Al is die aanslag natuurlijk niet zo hoog, omdat de waarde van dat houten krot zo laag is.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:42:01 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20436088
Je moeder klinkt als een creatief iemand
Vampire Romance O+
pi_20436130
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:42 schreef MouseOver het volgende:
Je moeder klinkt als een creatief iemand
Mijn moeder laat zich vaak te makkelijk iets wijs maken.
Nou hoop ik dat ik haar ook kan wijsmaken dat ze maar beter hier in Den Haag kan komen wonen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:14:49 #16
92655 Ferdi81
omdat............
pi_20436891
Op zich valt het wel mee, afgezien van de evt staat van de caravan dan.

Wij hebben ook een vakantie huisje in Driebergen en je mag er wel wonen alleen
3 tot 4 maanden per jaar niet.

Dus als je moeder kan aantonen dat zij daar dus gedurende die 3 tot 4 maanden per jaar niet woont mag het volgens mij
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:27:39 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20441861
Heeft die camping trouwens geen wintersluiting?
Vampire Romance O+
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:33:43 #18
3542 Gia
User under construction
pi_20441997
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:14 schreef Ferdi81 het volgende:
Op zich valt het wel mee, afgezien van de evt staat van de caravan dan.

Wij hebben ook een vakantie huisje in Driebergen en je mag er wel wonen alleen
3 tot 4 maanden per jaar niet.

Dus als je moeder kan aantonen dat zij daar dus gedurende die 3 tot 4 maanden per jaar niet woont mag het volgens mij
Hoeft dus schijnbaar niet altijd zo te zijn. Zie mijn post (quote) een stukje terug.
Als op de plek van de vakantie-woning een normaal huis zou kunnen staan, omdat er aan de voorwaarden daarvoor voldaan is, dan mag de vakantie-woning permanent bewoond worden.
Niet alle gemeenten staan dit echter toe, dus gewoon even navragen.

Maar inderdaad mag je er anders 9 maanden per jaar verblijven. Desalniettemin is dit dan niet je hoofdverblijf en moet je een permanent adres hebben, voor bijvoorbeeld instanties als SVB, UWV e.d.
pi_20442064
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:27 schreef MouseOver het volgende:
Heeft die camping trouwens geen wintersluiting?
Euh, nee dus.
pi_20442074
Ik meen dat gemeentes tegenwoordig zelf mogen bepalen of recreatiewoningen permanent bewoond mogen worden. In dat geval zou je moeder dus bij de gemeente langs moeten gaan om te informeren, zoals al eerder is gezegd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_20442136
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik meen dat gemeentes tegenwoordig zelf mogen bepalen of recreatiewoningen permanent bewoond mogen worden. In dat geval zou je moeder dus bij de gemeente langs moeten gaan om te informeren, zoals al eerder is gezegd.
Ik heb al naar die gemeente gebeld, maar ik moet morgen ff terugbellen.
op internet staat in ieder geval dat er een aantal persoonlijke gedoogvergunningen zijn. Maar de voorwaarden voor zo\'n vergunning staan er niet bij, ik denk dat zoiets per geval bekeken wordt. Ik vind het sowieso dom, want je bent nooit zeker dat je er lang mag blijven wonen, wat wel mijn moeder\'s bedoeling is. En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
pi_20442189
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:38 schreef Toeps het volgende:
op internet staat in ieder geval dat er een aantal persoonlijke gedoogvergunningen zijn. Maar de voorwaarden voor zo\\\'n vergunning staan er niet bij, ik denk dat zoiets per geval bekeken wordt. Ik vind het sowieso dom, want je bent nooit zeker dat je er lang mag blijven wonen, wat wel mijn moeder\\\'s bedoeling is. En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
De waarde van die bungalow is nu toch ook niet gebaseerd op permanente bewoning lijkt me. Dus qua waardevermindering zal het wel meevallen me dunkt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:41:32 #23
3542 Gia
User under construction
pi_20442210
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

op internet staat in ieder geval dat er een aantal persoonlijke gedoogvergunningen zijn. Maar de voorwaarden voor zo\\\'n vergunning staan er niet bij, ik denk dat zoiets per geval bekeken wordt. Ik vind het sowieso dom, want je bent nooit zeker dat je er lang mag blijven wonen, wat wel mijn moeder\\\'s bedoeling is. En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
Ik had trouwens ook ergens gelezen, dat als een recreatie-woning in aanmerking komt voor permanente bewoning, deze wordt aangemerkt als reguliere woning. Met als gevolg aanslag OZB en bij verkoop bemiddeling door makelaar, met alle kosten van dien.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:41:47 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20442217
quote:
En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
Dat valt misschien mee, want de prijs wat ze er zelf voor zou betalen is ook gebaseerd op tijdelijke bewoning nietwaar?
Vampire Romance O+
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:43:51 #25
10754 alki
Alfisti
pi_20442274
Laat je moeder toch heeft elke paar weken nieuwe buren
Cuore Sportivo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')