ik hoop veelquote:Op zondag 4 juli 2004 21:07 schreef Toeps het volgende:
Ik heb al wat op internet gevonden:
Klik hier.
Het wordt zo nu en dan gedoogd...
En mijn moeder denkt dat ze anders wel even twee maanden per jaar bij een vriendin ingeschreven kan staan. Hoeveel straf zou daar op staan?
Wordt dan gedoogd. Het mag officieel niet.quote:Op zondag 4 juli 2004 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn moeder woont ook op een camping en in haar gemeente mag het wel. Is afhankelijk van de gemeente dus.
Maar als je dat toch doet, en je ergens anders laat inschrijven, is dat dus illegaal.quote:Op maandag 5 juli 2004 08:08 schreef Lenny83 het volgende:
Ik heb gehoord dat je er zes weken per jaar niet mag wonen.![]()
Ik weet zeker dat het sinds kort in sommigen gemeenten wel mag en het dus niet wordt gedoogd maar echt legaal is.quote:Op maandag 5 juli 2004 07:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt dan gedoogd. Het mag officieel niet.
Maar als je moeder zich ergens in kan laten schrijven, kan ze wel permanent op een camping verblijven. Zijn zoveel mensen die dat doen.
Onderstaande link geeft nog meer info:quote:Kort gezegd komt het erop neer dat een recreatieverblijf dat staat op een plek waar ook een reguliere woning kan worden toegestaan, kan worden omgezet in een reguliere woning, mits het recreatieverblijf voldoet aan de bouwtechnische eisen die het Bouwbesluit aan bestaande woningen stelt. Is legalisatie niet mogelijk, bijvoorbeeld omdat het recreatieverblijf niet voldoet aan de bouwtechnische eisen van het Bouwbesluit, of omdat het recreatieverblijf is gesitueerd binnen de stankcirkel van een veehouderij, dan zal de aandacht gericht dienen te zijn op handhaving van het verbod van permanente bewoning. Uitgangspunt is dat gemeentebesturen acties dienen te ondernemen om mogelijke gedoogsituaties op te heffen, aldus de minister.
Ah, mooi, dat kan ik mijn moeder ook even vertellen, want ze zei dat je dat dan niet hoefde te betalen. Al is die aanslag natuurlijk niet zo hoog, omdat de waarde van dat houten krot zo laag is.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik las trouwens ook ergens dat je in geval van permanente bewoning ook aangeslagen kunt worden voor OZB.
Mijn moeder laat zich vaak te makkelijk iets wijs maken.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:42 schreef MouseOver het volgende:
Je moeder klinkt als een creatief iemand
Hoeft dus schijnbaar niet altijd zo te zijn. Zie mijn post (quote) een stukje terug.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 12:14 schreef Ferdi81 het volgende:
Op zich valt het wel mee, afgezien van de evt staat van de caravan dan.
Wij hebben ook een vakantie huisje in Driebergen en je mag er wel wonen alleen
3 tot 4 maanden per jaar niet.
Dus als je moeder kan aantonen dat zij daar dus gedurende die 3 tot 4 maanden per jaar niet woont mag het volgens mij
Euh, nee dus.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:27 schreef MouseOver het volgende:
Heeft die camping trouwens geen wintersluiting?
Ik heb al naar die gemeente gebeld, maar ik moet morgen ff terugbellen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik meen dat gemeentes tegenwoordig zelf mogen bepalen of recreatiewoningen permanent bewoond mogen worden. In dat geval zou je moeder dus bij de gemeente langs moeten gaan om te informeren, zoals al eerder is gezegd.
De waarde van die bungalow is nu toch ook niet gebaseerd op permanente bewoning lijkt me. Dus qua waardevermindering zal het wel meevallen me dunkt.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:38 schreef Toeps het volgende:
Ik heb al naar die gemeente gebeld, maar ik moet morgen ff terugbellen.
op internet staat in ieder geval dat er een aantal persoonlijke gedoogvergunningen zijn. Maar de voorwaarden voor zo\\\'n vergunning staan er niet bij, ik denk dat zoiets per geval bekeken wordt. Ik vind het sowieso dom, want je bent nooit zeker dat je er lang mag blijven wonen, wat wel mijn moeder\\\'s bedoeling is. En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
Ik had trouwens ook ergens gelezen, dat als een recreatie-woning in aanmerking komt voor permanente bewoning, deze wordt aangemerkt als reguliere woning. Met als gevolg aanslag OZB en bij verkoop bemiddeling door makelaar, met alle kosten van dien.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik heb al naar die gemeente gebeld, maar ik moet morgen ff terugbellen.
op internet staat in ieder geval dat er een aantal persoonlijke gedoogvergunningen zijn. Maar de voorwaarden voor zo\\\'n vergunning staan er niet bij, ik denk dat zoiets per geval bekeken wordt. Ik vind het sowieso dom, want je bent nooit zeker dat je er lang mag blijven wonen, wat wel mijn moeder\\\'s bedoeling is. En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
Dat valt misschien mee, want de prijs wat ze er zelf voor zou betalen is ook gebaseerd op tijdelijke bewoning nietwaar?quote:En als je er niet (meer) mag wonen is je huisje natuurlijk ook meteen een stuk minder waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |