Vrij stabiel? Als ik op de funda-teller kijk zijn er de afgelopen 2 jaar 25.000 woningen aan de voorraad toegevoegd, in de afgelopen 3 jaar is dit zelfs 60.000 (!) woningen.quote:Op zondag 1 september 2013 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kennelijk niet, want het aanbod van woningen is al jaren vrij stabiel. Zou jij gelijk hebben, liet iedereen die niet eens MOET, maar ook nog eens KAN, zijn vraagprijs zakken en waren er nu 'uiteraard' veel minder woningen te koop.
Als mijn kinderen zelf een baan hebben dan voel ik me niet schuldig om van mn overwaarde te genieten. Als mijn ouders hun overwaarde aan mij aanbieden neem ik het niet eens aan, ze moeten het zelf maar opmaken.quote:Dat zegt meer over jouw verstandhouding met je kinderen, dan over die in het algemeen vrees ik.
Je zegt net dat dat er niet zoveel zijn? Maar het drukt wel de gemiddelde verkoopprijs met >20% omlaag?quote:De verkoopprijs (van de mensen die wel moeten) drukt wel de gemiddelde verkoopprijs uiteraard.
zolang de overheid iedereen de WW ingooit om de virtuele overwaarde weer op te pompen , zal het niet herstellenquote:Op zondag 1 september 2013 11:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met de woningmarkt als de eurocrisis weer oplaait na de Duitse verkiezingen en de aandelenbeurzen crashen?
Nou dat gaat echt niet gebeuren zolang iedereen de WW in gaat en de AOW en pensioenen omlaag, flexibele contracten , urencontracten, ouderschapsverlof voor eigen rekening , lagere minimumloon , lagere bijstandquote:Op zondag 1 september 2013 12:07 schreef Maanlander het volgende:
De enige manier om de huizenprijzen niet verder in te laten zakken is door de inkomens aan te passen op het prijspeil (van alles) in Nederland.
Hoe wil je dat betalen? We hebben al gigantische schulden.quote:Op zondag 1 september 2013 12:07 schreef Maanlander het volgende:
De enige manier om de huizenprijzen niet verder in te laten zakken is door de inkomens aan te passen op het prijspeil (van alles) in Nederland.
Dus met andere woorden, 120.000 euro is nog steeds te veel voor een rijtjeshuisquote:Op zondag 1 september 2013 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat gaat echt niet gebeuren zolang iedereen de WW in gaat en de AOW en pensioenen omlaag
Dat verwacht ik zeker niet, maar dat wil niet zeggen dat we geen huurwoningen meer moeten bouwen .quote:Op zondag 1 september 2013 12:11 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dus met andere woorden, 120.000 euro is nog steeds te veel voor een rijtjeshuis![]()
Ik denk dat we de bodem nog niet hebben bereikt.
Waarom zou je die hoge prijzen in stand willen houden? Gewoon de wet van vraag en aanbod zijn werk laten doen.quote:Op zondag 1 september 2013 12:07 schreef Maanlander het volgende:
Of men moet in krotten gaan wonen, steeds minder verdienen en steeds beroerder wonen, maar voor de virtuele woningwaarde doet dat nietsquote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom zou je die hoge prijzen in stand willen houden? Gewoon de wet van vraag en aanbod zijn werk laten doen.
Ik wil ze niet in stand houden, zoals ik zelf al aangeef vind ik bijvoorbeeld 120.000 euro veel te duur voor een rijtjeshuis.quote:Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom zou je die hoge prijzen in stand willen houden? Gewoon de wet van vraag en aanbod zijn werk laten doen.
Als we weer aan het werk gaan dan gaat de economie weer draaien en de virtuele woningwaarde komt dan ook wel weer een keerquote:Op zondag 1 september 2013 12:26 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik wil ze niet in stand houden, zoals ik zelf al aangeef vind ik bijvoorbeeld 120.000 euro veel te duur voor een rijtjeshuis.
Maar een hoop mensen willen dat wel. Overheid, makelaars. En huizenbezitters, voor die laatste groep kan ik wel begrip opbrengen, want ja wie verliest er nu graag een hoop (geleend) geld?
Ik denk alleen dat het een illusie is. Gezien de huidige ontwikkelingen; werkloosheid, loonmatiging, hogere eisen bij hypotheekaanvragen, huizen staan jaren te koop, zal het denk ik nog wel een stukje zakken.
Dat is hetzelfde als de hoge beurskoersen in stand houden van techbedrijven tijdens de dot com boom. Veel mensen geloofden dat de prijs alleen maar omhoog kon, trapten in de mooie verkooppraatjes van makelaars en kochten veel te dure huizen tov hun verdiensten. Net zoals bij de dot com boom.quote:Op zondag 1 september 2013 12:26 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik wil ze niet in stand houden, zoals ik zelf al aangeef vind ik bijvoorbeeld 120.000 euro veel te duur voor een rijtjeshuis.
Maar een hoop mensen willen dat wel. Overheid, makelaars. En huizenbezitters, voor die laatste groep kan ik wel begrip opbrengen, want ja wie verliest er nu graag een hoop (geleend) geld?
Dat zou best kunnen, maar het zal niet snel gaan. Als je nu werkloos bent, en een gelijksoortige baan vindt als je eerder had, kan je er van uit gaan dat je minder gaat verdienen. Al een aantal jaren weegt de jaarlijkse loonsverhoging niet op tegen de koopkrachtdaling. Nu de arbeidsmarkt op slot zit hebben de werkgevers meer macht, dus voorlopig zal werkend Nederland er niet echt op vooruit gaan.quote:Op zondag 1 september 2013 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als we weer aan het werk gaan dan gaat de economie weer draaien en de virtuele woningwaarde komt dan ook wel weer een keer
Nee maar op eigen houtje de virtuele woningwaarde aan slingeren dat gaat niet lukken, markten laten zich niet dwingen en werkloze huurders hebben al problemen genoeg om te blijven wonen en men zal eerder gaan indikken, thuis blijven, samenwonen of woning delenquote:Op zondag 1 september 2013 12:34 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar het zal niet snel gaan. Als je nu werkloos bent, en een gelijksoortige baan vindt als je eerder had, kan je er van uit gaan dat je minder gaat verdienen. Al een aantal jaren weegt de jaarlijkse loonsverhoging niet op tegen de koopkrachtdaling. Nu de arbeidsmarkt op slot zit hebben de werkgevers meer macht, dus voorlopig zal werkend Nederland er niet echt op vooruit gaan.
quote:Op zondag 1 september 2013 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee maar op eigen houtje de virtuele woningwaarde aan slingeren dat gaat niet lukken, markten laten zich niet dwingen en werkloze huurders hebben al problemen genoeg om te blijven wonen en men zal eerder gaan indikken, thuis blijven, samenwonen of woning delen
Ja en alles is de oorzaak dat we gestopt zijn met werken, met bouwen.quote:Op zondag 1 september 2013 12:43 schreef Maanlander het volgende:
[..]ja. Maar jij zei eerder dat als we weer gaan werken, dat het dan wel goed komt met de virtuele woningwaarde.
Zoek eens op Funda naar huizen van 99.000 of 100.000 euro. En kijk eens bij de historie. Een hoop daarvan staan al geruime tijd te koop, en soms oversteeg de initiele vraagprijs de 2 ton. Dat betekent, dat de verkopers of enorm wanhopig zijn, of meer waarschijnlijk de wanhoop al voorbij zijn en dat de bank het nu bij opbod aanbiedt voor een vanaf prijs. Dit aantal gevallen neemt toe.
De verkopers, die zijn misschien nog wel werkzaam. En toch diep in de financiele shit. Of dat nu hun eigen schuld is of niet laat ik buiten beschouwing, zij zullen voorlopig geen huis meer kunnen kopen. Of durven. En voor niets werken.
Ik zie de oplossing niet zo? Waar moeten werkende Henk & Ingrid, die met 80.000 restschuld zitten, gaan wonen als er nog meer corporatiekrotten worden gesloopt? De wachtlijsten zijn nu al belachelijk lang.quote:Op zondag 1 september 2013 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en alles is de oorzaak dat we gestopt zijn met werken, met bouwen.
We moeten aan het werk , en geen musea bouwen, maar energiezuinige woningen voor consumenten en ook wat corporatiekrotten slopen
http://www.bouwalmanak.nl/conceptwoning-goedkoop-te-bouwenquote:Op zondag 1 september 2013 12:56 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik zie de oplossing niet zo? Waar moeten werkende Henk & Ingrid, die met 80.000 restschuld zitten, gaan wonen als er nog meer corporatiekrotten worden gesloopt? De wachtlijsten zijn nu al belachelijk lang.
Waar moeten jongeren gaan wonen? Alleenstaanden? Minima?
Wat wordt er in Nederland in de plaats gebouwd van gesloopte huurwoningen? Koopwoningen of veel duurdere huurwoningen!
Mensen die een restschuld hebben moeten een tijdje in een erg goedkoop huurhuis of in een caravan gaan wonen en keihard werken om de schuld af te lossen. Mensen die jaren boven hun stand hebben geleefd moeten nu onder hun stand leven, niet op dezelfde voet verder gaan en de bank de schuld geven.quote:Op zondag 1 september 2013 12:56 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Ik zie de oplossing niet zo? Waar moeten werkende Henk & Ingrid, die met 80.000 restschuld zitten, gaan wonen als er nog meer corporatiekrotten worden gesloopt? De wachtlijsten zijn nu al belachelijk lang.
Wat moeten die woningen gaan kosten? Wie financiert de bouw?quote:Op zondag 1 september 2013 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://www.bouwalmanak.nl/conceptwoning-goedkoop-te-bouwen
energiezuinige conceptwoningen bouwen en oude afgeleefde corporatiewoningen slopen
Niet lullen maar werken
Dat klopt, mensen die hun schuld moeten afbetalen moeten het rustig aan gaan doen, maar waar vind je nog een betaalbare huurwoning? Ik had al gezegd, dat ik buiten beschouwing laat of die schuld al dan niet hun eigen schuld is. Mensen met een restschuld vormen wel een steeds groter wordende groep in de samenleving, en die mag je als overheid (diezelfde overheid die mede verantwoordelijk is voor het uit de hand lopen van de huizenmarkt) niet negeren.quote:Op zondag 1 september 2013 13:06 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Mensen die een restschuld hebben moeten een tijdje in een erg goedkoop huurhuis of in een caravan gaan wonen en keihard werken om de schuld af te lossen. Mensen die jaren boven hun stand hebben geleefd moeten nu onder hun stand leven, niet op dezelfde voet verder gaan en de bank de schuld geven.
Al die minima en armen die nu allemaal huizen bezet houden in grote steden waar veel vraag naar is kunnen prima in Oost-Groningen of Limburg gaan wonen, daar staan veel huizen leeg. Kost ze weinig.
In Oost-Groningen staat veel leeg, ga daar maar heen daar kun je vast wel een leegstaand huis huren voor 200 euro per maand.quote:Op zondag 1 september 2013 13:24 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat klopt, mensen die hun schuld moeten afbetalen moeten het rustig aan gaan doen, maar waar vind je nog een betaalbare huurwoning? Ik had al gezegd, dat ik buiten beschouwing laat of die schuld al dan niet hun eigen schuld is. Mensen met een restschuld vormen wel een steeds groter wordende groep in de samenleving, en die mag je als overheid (diezelfde overheid die mede verantwoordelijk is voor het uit de hand lopen van de huizenmarkt) niet negeren.
Ze maken wel weer nieuwe vrienden.quote:Minima die in een sociale huurwoning wonen in bijvoorbeeld Amsterdam, waarom zou dat niet mogen? Zet ze maar in Oost-Groningen? Dan zijn ze hun baan kwijt en hun sociale contacten. Of, als ze werkloos zijn, vinden ze nooit meer een baan.
Laat de markt zijn werk doen en laat mensen die het kunnen betalen in Amsterdam en Utrecht wonen. Normaal zijn hoofdsteden de banen motor van een land. In Nederland loopt Amsterdam juist achter op andere gebieden omdat de PvdA allemaal bijstandstrekkers naar de stad toehaalt.quote:Waarom gaan mensen met genoeg geld daar niet wonen? Die hebben ook geld voor een goede auto, dus die kunnen prima op afstand van hun werk wonen. Vaak doen ze ook zittend werk achter de PC, dus die kunnen ook prima thuiswerken. Daarnaast brengen ze wat leefbaarheid naar die achterstandsgebieden. Klinkt dat al niet wat beter?
quote:Op zondag 1 september 2013 13:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
In Oost-Groningen staat veel leeg, ga daar maar heen daar kun je vast wel een leegstaand huis huren voor 200 euro per maand.
[..]
Ze maken wel weer nieuwe vrienden.
[..]
Laat de markt zijn werk doen en laat mensen die het kunnen betalen in Amsterdam en Utrecht wonen. Normaal zijn hoofdsteden de banen motor van een land. In Nederland loopt Amsterdam juist achter op andere gebieden omdat de PvdA allemaal bijstandstrekkers naar de stad toehaalt.
Nee, jij?quote:Op zondag 1 september 2013 13:35 schreef Maanlander het volgende:
[..]Daar is de economie echt bij gebaat ja.
Woon je nog bij je ouders?
Kijk nu kom je weer terug op aarde. Als de overheid een vrije markt propageert, moet zij zich er inderdaad niet mee bemoeien. Zonder ingrijpen van de overheid waren de huizenprijzen nooit zo idioot gestegen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nee, jij?
Een vrije markt is de economie wel bij gebaat inderdaad. We hebben de afgelopen 40 jaar gezien dat de overheid er een grote zooi van heeft gemaakt.
BAM zegt 67500 euro zonder grondquote:Op zondag 1 september 2013 13:17 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Wat moeten die woningen gaan kosten? Wie financiert de bouw?
Welke specifieke ingreep was er dan door de overheid zo rond 2000?quote:Op zondag 1 september 2013 13:48 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Kijk nu kom je weer terug op aarde. Als de overheid een vrije markt propageert, moet zij zich er inderdaad niet mee bemoeien. Zonder ingrijpen van de overheid waren de huizenprijzen nooit zo idioot gestegen.
inderdaadquote:Op zondag 1 september 2013 13:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
. We hebben de afgelopen 40 jaar gezien dat de overheid er een grote zooi van heeft gemaakt.
Is dat de bouwprijs of de verkoopprijs?quote:Op zondag 1 september 2013 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BAM zegt 67500 euro zonder grond
En beleggers he
onderhoudsvrij en hufterproof gebouwd
Is dit een quiz?quote:Op zondag 1 september 2013 13:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke specifieke ingreep was er dan door de overheid zo rond 2000?
Dat denk ik ook maar ik ben bang dat je dan aan allerlei kontzakken in de bouwtop en de ambtenarij voorbij gaat.quote:Op zondag 1 september 2013 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Lijkt me dat je voor 30.000 wel een prima rijtjeshuis kan neerzetten op de prefab manier.
Ja, komen zo de meerkeuze vragen en later de bonusvraagquote:
Je kan vast laten zien waar ze dat zeggen, en wat ze dan exact bouwen/afwerken (en wat niet)quote:Op zondag 1 september 2013 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BAM zegt 67500 euro zonder grond
En beleggers he
onderhoudsvrij en hufterproof gebouwd
Daarom moet de overheid een stap terug doen en beleggers hun werk laten doen. Er is veel vraag naar betaalbare huizen, beleggers kunnen daar voor zorgen. De markt is altijd het meest efficient.quote:Op zondag 1 september 2013 13:54 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar ik ben bang dat je dan aan allerlei kontzakken in de bouwtop en de ambtenarij voorbij gaat.
het is voor beleggers de aankoopprijs en daar kan een redelijke markthuur uit komenquote:Op zondag 1 september 2013 13:52 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Is dat de bouwprijs of de verkoopprijs?
Gezien dat beleggers dit moeten gaan financieren denk ik niet verkoopprijs..
Als je het klein genoeg maakt, kan dat natuurlijk. Ik weet niet wat jouw woonwensen zijn, maar als je aan 15m2 genoeg hebt, doen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Lijkt me dat je voor 30.000 wel een prima rijtjeshuis kan neerzetten op de prefab manier.
dit zijn redelijke woningenquote:Op zondag 1 september 2013 13:57 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als je het klein genoeg maakt, kan dat natuurlijk. Ik weet niet wat jouw woonwensen zijn, maar als je aan 15m2 genoeg hebt, doen.
die zijn dan ook op geen manier te bouwen voor de bedragen die jullie noemen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit zijn redelijke woningen
http://www.bouwalmanak.nl/conceptwoning-goedkoop-te-bouwen
http://nos.nl/video/52404(...)in-donkere-bouw.htmlquote:Op zondag 1 september 2013 13:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
die zijn dan ook op geen manier te bouwen voor de bedragen die jullie noemen.
laat eens zien waar BAM dat bedrag noemt, en wat daar precies in zit en wat niet
exact welk tijdstip noemen ze een bedrag dan?quote:Op zondag 1 september 2013 14:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/52404(...)in-donkere-bouw.html
Ze moeten in ieder geval niet op de meest gewilde plekken van Nederland wonen.quote:Op zondag 1 september 2013 14:01 schreef Maanlander het volgende:
Lol ik denk wat lult iedereen over beleggen maar ik zit hier in het beurs en economie gedeelte.
Ja nee dan vind ik het niet zo gek dat mensen die niets te besteden hebben maar moeten ophoepelen naar Groningen. Daar valt geen winst aan te behalen.
een bedrag van 67.500 euro is genoemd voor huurwoningen die een matige afwerking que keuken en badkamer hebben en steen hebben,, maar waar dat weet ik niet meer precies,quote:Op zondag 1 september 2013 14:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
exact welk tijdstip noemen ze een bedrag dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |