Oh, goedkoper zal het wel zijn. Maar dan zit je wel te kutten in een ongeisoleerde hut. Zomers aardig maar minstens zes maand per jaar volkomen kut.quote:Op zondag 1 september 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ben inderdaad wel benieuwd hoe anderen het doen. Als het echt veel goedkoper is dan die 450 euri die ik nu elke maand naar de woningbouw breng (da's dan nog exclusief de overige kosten), dan ga ik het ook doen.
Maakt me echt niet uit. Wat voor mij telt is dat ik baas in eigen portemonnee blijf.quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, goedkoper zal het wel zijn. Maar dan zit je wel te kutten in een ongeisoleerde hut. Zomers aardig maar minstens zes maand per jaar volkomen kut.
Kun je tussen het klappertanden wel mooi over nadenken waar je je caravan naar toe gaat slepen als de eigenaar het stageld verdubbeld.quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, goedkoper zal het wel zijn. Maar dan zit je wel te kutten in een ongeisoleerde hut. Zomers aardig maar minstens zes maand per jaar volkomen kut.
tanx!quote:Op zondag 1 september 2013 22:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
WGR / Permanent wonen op een camping?
quote:Op zondag 1 september 2013 22:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat zijn jullie toch een negatief stelletje bij elkaar. Laat me raden: allebei al vast aan huizenhoge hypotheek op een woning die elke seconde minder waard wordt? Daar zou ik ook zuur en negatief van worden namelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 22:32 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Kun je tussen het klappertanden wel mooi over nadenken waar je je caravan naar toe gaat slepen als de eigenaar het stageld verdubbeld.
http://forum.viva.nl/foru(...)g/list_messages/3591quote:k woon zelf al 6 jaar in een chalet. Mijn vriend zelfs al een jaar of 15. Het is er heerlijk wonen! 4 jaar geleden hebben wij een nieuw chalet laten bouwen. Niet supergroot (60 m2) maar wel helemaal afgestemd op onze eigen wensen (eigen ontwerp). Voor 65.000 euro waren we klaar. Let wel, je krijgt geen hypotheek voor een chalet, omdat het roerend goed is. Dus dat is een groot nadeel!!! Daarnaast betalen we nog ca. 1500 euro huur enz. per jaar. We hebben een postbus en sinds kort ook een brievenbus op het recreatiepark zelf.
Toevallig komt er volgende week iemand van de gemeente om ons chalet te keuren. Als hij aan de eisen voldoet (brandveilig genoeg enz). komen wij in aanmerking voor een levenslange gedoogvergunning.
Natuurlijk houden we er in ons achterhoofd altijd rekening mee dat we ooit eens weggestuurd kunnen worden en daarom staan we ook gewoon ingeschreven bij de gemeente voor een huurwoning. Maar inmiddels wonen we er heerlijk.......
quote:Op zondag 1 september 2013 22:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn jullie toch een negatief stelletje bij elkaar. Laat me raden: allebei al vast aan huizenhoge hypotheek op een woning die elke seconde minder waard wordt? Daar zou ik ook zuur en negatief van worden namelijk.
De tijd van altijd meer en duurder is voor veel mensen voorbij. Minimalisme is hipquote:Op zondag 1 september 2013 22:40 schreef monkyyy het volgende:
Wat een obsessie met zo goedkoop mogelijk, het maakt niet uit wat voor krot het is of wat voor bouw materialen het zijn en of het maatje kippenhok is. The bitter taste of poor quality lingers long after the sweet taste of low price is forgotten.
Klinkt ideaal. Maar de regels zijn de afgelopen jaren wel strenger geworden. Of beter gezegd, worden strenger gehandhaafd.quote:Op zondag 1 september 2013 22:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://forum.viva.nl/foru(...)g/list_messages/3591
Ik weet niet hoe lang je in je huidige woning woont, maar het zou zomaar kunnen dat als het je niet bevalt, en je weer terugkeert naar een soortgelijke woning, dat je dan 575,- aan huur moet betalen. Of 650,-. Of 700,-quote:Op zondag 1 september 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
Ben inderdaad wel benieuwd hoe anderen het doen. Als het echt veel goedkoper is dan die 450 euri die ik nu elke maand naar de woningbouw breng (da's dan nog exclusief de overige kosten), dan ga ik het ook doen.
ja, het is net WW3. Capituleren en nazi'squote:Op zondag 1 september 2013 22:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Klinkt ideaal. Maar de regels zijn de afgelopen jaren wel strenger geworden. Of beter gezegd, worden strenger gehandhaafd.
De VVD wil iedereen de koopmarkt opjagen. Iedereen die dat niet wil (of simpelweg niet kan), wordt het zo moeilijk mogelijk gemaakt, via steeds meer regels, hogere huren en alsmaar langere wachtlijsten. Maar dit heeft op veel mensen (op mij bijvoorbeeld) een averechts effect. Ik weiger te capituleren voor die vastgoed-nazi's.
Je woont zelf in Dronten, daar waar ze al het white trash dumpen???quote:Op zondag 1 september 2013 22:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]![]()
Nope, wat gevalletjes brandschade op de omliggende parken. Nieuwe eigenaar, en die rost inderdaad het stageld omhoog. Plus not wat vage servicekosten. Niks aan te doen, is niet gereguleerd. Problemen mee?, over twee weken je plek leeg opleveren, anders slepen wij je sleurhut wel naar de straat
Ik zou het dicht bij huis in Dronten zoeken. Daar dumpen ze al het white trash, naar verluid.
Eerst was ik vast makelaar, nou probeer je me een hypotheek aan te smerenNog steeds geen idee
Nee, ik weet hoe zo'n goedkope stacaravan er uit ziet en hoe goed het toeven is op een camping in de winter.quote:Op zondag 1 september 2013 22:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn jullie toch een negatief stelletje bij elkaar. Laat me raden: allebei al vast aan huizenhoge hypotheek op een woning die elke seconde minder waard wordt? Daar zou ik ook zuur en negatief van worden namelijk.
Dat zeg ik, nog steeds geen idee, buurman?quote:Op zondag 1 september 2013 22:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je woont zelf in Dronten, daar waar ze al het white trash dumpen???
In m'n huidige woning ongeveer anderhalf jaar. Ik betaal 2x zoveel huur als de buurman, voor hetzelfde type "woning".quote:Op zondag 1 september 2013 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang je in je huidige woning woont, maar het zou zomaar kunnen dat als het je niet bevalt, en je weer terugkeert naar een soortgelijke woning, dat je dan 575,- aan huur moet betalen. Of 650,-. Of 700,-
Dit inderdaad. Lekker goedkoop wonen = lekker parttime werken en lekker lange vakanties.quote:Op zondag 1 september 2013 22:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De tijd van altijd meer en duurder is voor veel mensen voorbij. Minimalisme is hip
Ja, dat weet ikquote:Op zondag 1 september 2013 22:47 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In m'n huidige woning ongeveer anderhalf jaar. Ik betaal 2x zoveel huur als de buurman, voor hetzelfde type "woning".
jep. misschien moet je eens gaan kijken naar eco-dorpen. Weet niet of die in NL bestaan maar in Duitsland en Spanje komen er steeds meer. Zelfvoorzienende dorpen waar zoveel mogelijk zonder geld wordt geleeft.quote:Op zondag 1 september 2013 22:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De VVD wil iedereen de koopmarkt opjagen. Iedereen die dat niet wil (of simpelweg niet kan), wordt het zo moeilijk mogelijk gemaakt, via steeds meer regels, hogere huren en alsmaar langere wachtlijsten. Maar dit heeft op veel mensen (op mij bijvoorbeeld) een averechts effect. Ik weiger te capituleren voor die vastgoed-nazi's.
Dus een honderd euro in de maand is voor jou het verschil tussen parttime werken en lekker lange vakanties.quote:Op zondag 1 september 2013 22:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Lekker goedkoop wonen = lekker parttime werken en lekker lange vakanties.
Voor veel mensen is het verschil tussen helemaal niet werken en fulltime werken nog minder!!quote:Op zondag 1 september 2013 22:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dus een honderd euro in de maand is voor jou het verschil tussen parttime werken en lekker lange vakanties.Ik zou eens een opleiding gaan volgen.
Het scheelt behoorlijk wat meer dan 100 euro in de maand. Zeker als je enige andere optie kopen is, en je het verlies op je woning meeneemt.quote:Op zondag 1 september 2013 22:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dus een honderd euro in de maand is voor jou het verschil tussen parttime werken en lekker lange vakanties.Ik zou eens een opleiding gaan volgen.
En het gaat natuurlijk om de algemene tendens om niet al je vrijheid/tijd in te leveren voor wat materiële shit. Dit geldt net zo goed voor een dure auto of andere spulletjes.quote:Op zondag 1 september 2013 22:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het scheelt behoorlijk wat meer dan 100 euro in de maand. Zeker als je enige andere optie kopen is, en je het verlies op je woning meeneemt.
Met mijn opleidingsniveau is niks mis. AP TUDelft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |