quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:03 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Leuke manager heb je, doen ze bij ons nou nooit
quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:05 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mijn manager is zeker een goede gast. Maar dat hij een tas weggeeft gebeurt niet elke dag hoor. Alleen soms bij een vaste klant, maar hij doet het wel. Vinden die klanten ook leuk. Stukje klantenbinding en in de tas zit dan ook nog een kaartje voor het KTO, dat dan vervolgens niet wordt ingevuld
quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:06 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dat is wel origineel en grappig. Dat levert weer positieve mond op mond reclame op!
quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mond tot mond. We zijn niet aan het FHV'en.
Tja, het staat nu voor de eeuwigheid op het internetquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk mond tot mond, het is al laat he!
Is mond op mond ook een van de 7 zekerheden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk mond tot mond, het is al laat he!
Ik ga pitten, morgen weer vroeg op.
(Nee niet om te gaab werken).
Slaap ze!
Ja ik weet het, erg he! ; (.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:10 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Tja, het staat nu voor de eeuwigheid op het internet
Doe maar. Anders zijn al je doorgroeikansen meteen wegquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja ik weet het, erg he! ; (.
Zal ik een modje vragen om het te veranderen?![]()
Zo'n dooie boel daar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:13 schreef mujentas het volgende:
Stiekem vind watdoeteenvulploegleider het hier leuker dan in zijn eigen topic
Dan blijft hij voor altijd Manager Verslijn In Opleiding.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:15 schreef mujentas het volgende:
Als Frits dit zou zien dan word je nooit zijn opvolger
No Shit Sherlock.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Inderdaad, niet veel mensen die ervoor uit willen komen dat ze bij de Jumbo werken denk ik![]()
.
Ik snap hem nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:59 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Klant: "Hebben jullie toevallig product XXX?"
Ik "Nee, sorry meneer dit verkopen wij helaas niet"
Klant "Oh, jammer dan ga ik wel naar de Jumbo."
Ik: "Nou moet je niet gaan schelden hè"
Klant kijkt heel verbaast en begint dan pas de grap te snappen
Net zoals veel mensen er niet voor uit willen komen dat ze een soa hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Inderdaad, niet veel mensen die ervoor uit willen komen dat ze bij de Jumbo werken denk ik![]()
.
Vooral de spullen die nog redelijk onbekend zijn en waarvan de producent ook wel een keer wil dat de consument er in contact mee komtquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:16 schreef Nafi het volgende:
Leuke aanbiedingen hoor weer deze week. Tonijn, Royal Clubs, Chio's
Nouuu, meestal zitten er inderdaad wat van die producten bij, maar misschien maar 1-2 uit de 15-20 aanbiedingen. Vorige week was dat wel zo met die Innocent smoothiesquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:19 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Vooral de spullen die nog redelijk onbekend zijn en waarvan de producent ook wel een keer wil dat de consument er in contact mee komt
Royal Club faalt gewoon. Bijna alle bonusproducten durf ik niet onbekend te noemen. Met route 99 heb je het wel veel meer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:19 schreef 88Koentje88 het volgende:
Vooral de spullen die nog redelijk onbekend zijn en waarvan de producent ook wel een keer wil dat de consument er in contact mee komt
De mosselen waren een leuke aanbieding. Jammer dat er te weinig van was ingekochtquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
Royal Club faalt gewoon. Bijna alle bonusproducten durf ik niet onbekend te noemen. Met route 99 heb je het wel veel meer.
Ik heb ze nog van de vorige hamsterweken staanquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Van de week maar even wat Knorr Wereldgerechten hamsterééééén.
Ja ze zijn wel iedere Hamsterweekeditie in de aanbieding. Net als Unox soepen, Verkadekoeken, Bonduelle, Ariel en Robijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:25 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb ze nog van de vorige hamsterweken staan
Die griekse gyros is trouwens goed te doen.
Ik had ooit Unox soepen ingeslagen, maar heb ze toevallig vorige week weg moeten gooien omdat ze over datum waren. Ik weet niet wat ik dacht toen ik ze kocht, ik eet nooit soepquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:26 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja ze zijn wel iedere Hamsterweekeditie in de aanbieding. Net als Unox soepen, Verkadekoeken, Bonduelle, Ariel en Robijn
Klantenlokkertjesquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:26 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja ze zijn wel iedere Hamsterweekeditie in de aanbieding. Net als Unox soepen, Verkadekoeken, Bonduelle, Ariel en Robijn
Uiteraard. Maar volgens mij heeft de consument na 3 weken Hamsteren wel voldoende wasmiddel op voorraad. 2 weken later is de Robijn weer in de aanbieding en hou je een berg actierestanten over.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:28 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Klantenlokkertjes
Deze week even de rijstwafels en mentos inslaan
Wasmiddel is een product dat je eigenlijk alleen in de aanbieding moet kopen, anders betaal je te veel. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor shampoo en andere verzorgingsproducten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:29 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar volgens mij heeft de consument na 3 weken Hamsteren wel voldoende wasmiddel op voorraad. 2 weken later is de Robijn weer in de aanbieding en hou je een berg actierestanten over.
Dat gebeurt ook zo vaak bij AGF. Kopen ze veel in, neemt bijna niemand het mee (of andersom). Gaat er weer een rol met 35% doorheenquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:29 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar volgens mij heeft de consument na 3 weken Hamsteren wel voldoende wasmiddel op voorraad. 2 weken later is de Robijn weer in de aanbieding en hou je een berg actierestanten over.
Haha precies en vergeet die Cup-a-soup en Good Noodles nietquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:26 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
AGF mag/kan je toch nauwelijks afprijzen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:31 schreef 88Koentje88 het volgende:
Dat gebeurt ook zo vaak bij AGF. Kopen ze veel in, neemt bijna niemand het mee (of andersom). Gaat er weer een rol met 35% doorheen
Dingen in blik zijn over 10 jaar nog steeds goed.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:28 schreef mujentas het volgende:
Ik had ooit Unox soepen ingeslagen, maar heb ze toevallig vorige week weg moeten gooien omdat ze over datum waren. Ik weet niet wat ik dacht toen ik ze kocht, ik eet nooit soep
t nadeel van AGF is dat het nogal snel over de datum gaat (meestal). En dat krijgt het het welbekende stickertjequote:Op maandag 26 augustus 2013 00:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
AGF mag/kan je toch nauwelijks afprijzen?
Gesloten codes (A35) mag je niet afprijzen. Maar ook hier geldt weer dat het filiaal hier zelf afwegingen in kan maken. Waarom 100% weggooien als je nog 65% omzet kan pakken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
AGF mag/kan je toch nauwelijks afprijzen?
Die toscaanse kip is ook wel baas hoor (alleen niet van knorr maar van bertolli)quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:32 schreef Nafi het volgende:
[..]
Haha precies en vergeet die Cup-a-soup en Good Noodles niet
Turkse dürüm, Enchiladas en Roti is goed te doen btw!
Hoop dat de Spa & Fruit week 36 in de Hamsteraanbieding gaat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:32 schreef Nafi het volgende:
[..]
Haha precies en vergeet die Cup-a-soup en Good Noodles niet
Turkse dürüm, Enchiladas en Roti is goed te doen btw!
Nee, het waren die soep in zak dingenquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:33 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dingen in blik zijn over 10 jaar nog steeds goed.
Gesloten codes afprijzen doen wij niet aan, dus wordt lekker weggegooid. Sowieso wordt er heel vaak LIFO gevuld bij de AGF, dus dan gaat het hard met vernietigingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:34 schreef Schuimpjes het volgende:
Gesloten codes (A35) mag je niet afprijzen. Maar ook hier geldt weer dat het filiaal hier zelf afwegingen in kan maken. Waarom 100% weggooien als je nog 65% omzet kan pakken.
Uiteraard kun je een bloemkool niet afprijzen (kan vast op de kassa wel), maar het ziet er natuurlijk niet uit, een sticker op een bloemkool.
Nou zijn ze idd niet echt fan van het stickeren van de tafels, de voorverpakte zooi waarvan mensen te lui zijn om het zelf te snijden, krijgt wel snel het stickertjequote:Op maandag 26 augustus 2013 00:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Gesloten codes (A35) mag je niet afprijzen. Maar ook hier geldt weer dat het filiaal hier zelf afwegingen in kan maken. Waarom 100% weggooien als je nog 65% omzet kan pakken.
Uiteraard kun je een bijv. bloemkool niet afprijzen (kan vast op de kassa wel), maar het ziet er natuurlijk niet uit, een sticker op een bloemkool.
Dan gaat het niet idd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:35 schreef mujentas het volgende:
Nee, het waren die soep in zak dingen
Panklaar Kookgemak valt ook gewoon onder het standaard afprijsbeleid.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:36 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Nou zijn ze idd niet echt fan van het stickeren van de tafels, de voorverpakte zooi waarvan mensen te lui zijn om het zelf te snijden, krijgt wel snel het stickertje
LIFO vullen waar FIFO moet is bij ons echt de doodstraf. Kan je een keer gebeuren en dan krijg je waarschuwing (en wordt je zelfs opgebeld in sommige gevallen) en daarna kan je de deur uit.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
Gesloten codes afprijzen doen wij niet aan, dus wordt lekker weggegooid. Sowieso wordt er heel vaak LIFO gevuld bij de AGF, dus dan gaat het hard met vernietigingen.
Hmm ook maar eens proberen dan. Die maaltijden verbazen mij toch wel keer op keer, met 2 zakjes en wat brood krijg je toch echt lekker eten op tafel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:34 schreef mujentas het volgende:
[..]
Die toscaanse kip is ook wel baas hoor (alleen niet van knorr maar van bertolli)
Pff ik zou dan voor een heel jaar inslaanquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hoop dat de Spa & Fruit week 36 in de Hamsteraanbieding gaat.
Wij doen het tegenwoordig wel. Scheelt een hoop in de vernietigingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
Gesloten codes afprijzen doen wij niet aan, dus wordt lekker weggegooid. Sowieso wordt er heel vaak LIFO gevuld bij de AGF, dus dan gaat het hard met vernietigingen.
In principe is het bij ons ook een OW. Maar als er geen uren zijn voor het fatsoenlijk vullen en al helemaal geen uren voor het controleren, dan wordt het zo goed als niet gedaan. Mensen die codeboek lopen moeten ook fatsoenlijk hun werk doen(werkt dus niet met AGF, maar wel op andere afdelingen)quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:37 schreef 88Koentje88 het volgende:
LIFO vullen waar FIFO moet is bij ons echt de doodstraf. Kan je een keer gebeuren en dan krijg je waarschuwing (en wordt je zelfs opgebeld in sommige gevallen) en daarna kan je de deur uit.
Nee, bij de vorige Hamsterweken zaten ze er niet bij.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:40 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hmm ook maar eens proberen dan. Die maaltijden verbazen mij toch wel keer op keer, met 2 zakjes en wat brood krijg je toch echt lekker eten op tafel.
[..]
Pff ik zou dan voor een heel jaar inslaan![]()
Zaten die er bij tijdens de vorige hamsterwerken?
Ik ga een product niet speciaal kopen als deze in de aanbieding is en ik dit normaal gesproken nooit koop.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:40 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hmm ook maar eens proberen dan. Die maaltijden verbazen mij toch wel keer op keer, met 2 zakjes en wat brood krijg je toch echt lekker eten op tafel.
[..]
Pff ik zou dan voor een heel jaar inslaan![]()
Zaten die er bij tijdens de vorige hamsterwerken?
Aah oké!quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:41 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee, bij de vorige Hamsterweken zaten ze er niet bij.
Spa & Fruit Appel![]()
Controleert jullie TL dan niet het een en ander. Zelfs de SM komt regelmatig kijken of alles nog netjes op datum staat en gespiegeld isquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:41 schreef exelletor het volgende:
[..]
In principe is het bij ons ook een OW. Maar als er geen uren zijn voor het fatsoenlijk vullen en al helemaal geen uren voor het controleren, dan wordt het zo goed als niet gedaan. Mensen die codeboek lopen moeten ook fatsoenlijk hun werk doen(werkt dus niet met AGF, maar wel op andere afdelingen)
Ja, wat doet die teamleider dan? Ik hoop niet dat hij staat te vullen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:43 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Controleert jullie TL dan niet het een en ander. Zelfs de SM komt regelmatig kijken of alles nog netjes op datum staat en gespiegeld is
Nee, kijkt zo nu en dan even snel in het vak om te controleren of alles nog FIFO staat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:46 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, wat doet die teamleider dan? Ik hoop niet dat hij staat te vullen...
Of AGF FIFO gevuld is kun je pas paar dagen later controleren, als je rotte appels onder het kartonnetje ziet liggen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:43 schreef 88Koentje88 het volgende:
Controleert jullie TL dan niet het een en ander. Zelfs de SM komt regelmatig kijken of alles nog netjes op datum staat en gespiegeld is
Als die geen uren voor het controleren krijgt, dan zal die dat ook niet doen. Dat doen de mensen van het codeboeken wel. Als zij bedenken dat HB opeens met 55CPU erin moet om de uren te halen, dan krijg je dit soort taferelen....quote:Ja, wat doet die teamleider dan? Ik hoop niet dat hij staat te vullen...
Uiteraard kun je bij AGF wel gewoon FiFo controleren bij de verpakte groente en fruit. Die hebben of een datum of een gesloten code. Maar dan moet je daar als TL wel de uren voor krijgen, en daar ontbreekt het tegenwoordig aan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:49 schreef exelletor het volgende:
[..]
Of AGF FIFO gevuld is kun je pas paar dagen later controleren, als je rotte appels onder het kartonnetje ziet liggen.
[..]
Als die geen uren voor het controleren krijgt, dan zal die dat ook niet doen. Dat doen de mensen van het codeboeken wel. Als zij bedenken dat HB opeens met 55CPU erin moet om de uren te halen, dan krijg je dit soort taferelen....
Geen uren? Zijn kerntaak is het begeleiden en controleren van de medewerkers. .quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:49 schreef exelletor het volgende:
[..]
Of AGF FIFO gevuld is kun je pas paar dagen later controleren, als je rotte appels onder het kartonnetje ziet liggen.
[..]
Als die geen uren voor het controleren krijgt, dan zal die dat ook niet doen. Dat doen de mensen van het codeboeken wel. Als zij bedenken dat HB opeens met 55CPU erin moet om de uren te halen, dan krijg je dit soort taferelen....
Precies, valt gewoon onder de taak. Is ook prima te doen als de restanten worden geteld. Bovendien haalt over het algemeen iedereen redelijk makkelijk zijn norm met fatsoenlijk vullen, tenzij wij een uitzondering zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:54 schreef mujentas het volgende:
[..]
Geen uren? Zijn kerntaak is het begeleiden en controleren van de medewerkers. .
Tenzij je de normen gaat opschroeven of van die mensen gaat aannemen die kakkerig zijn. Bovendien heeft TL niet altijd tijd voor het controleren van FIFO, doordat die bijvoorbeeld sollicitaties moet doen, kassa moet draaien of met andere dingen bezig is.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:56 schreef 88Koentje88 het volgende:
Precies, valt gewoon onder de taak. Is ook prima te doen als de restanten worden geteld. Bovendien haalt over het algemeen iedereen redelijk makkelijk zijn norm met fatsoenlijk vullen, tenzij wij een uitzondering zijn.
En toch zou het in de ideale wereld. In de gemiddelde winkel van Albert Heijn allemaal goed moeten gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:00 schreef exelletor het volgende:
[..]
Tenzij je de normen gaat opschroeven of van die mensen gaat aannemen die kakkerig zijn. Bovendien heeft TL niet altijd tijd voor het controleren van FIFO, doordat die bijvoorbeeld sollicitaties moet doen, kassa moet draaien of met andere dingen bezig is.
Je hebt altijd de wat 'betere' en wat 'mindere' appies. Maar met bovenstaande gedachte sluit ook ik mijn oogjes toe. Truste allenquote:Op maandag 26 augustus 2013 01:03 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
En toch zou het in de ideale wereld. In de gemiddelde winkel van Albert Heijn allemaal goed moeten gaan.
Oeh! Dat klinkt niet best! Hopelijk "valt het mee"... In ieder geval sterkte!quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:17 schreef einschtein het volgende:
Telefoontje van het UMCG, ziekenhuis. CT scan moet met spoed en zo snel mogelijk: morgenvroeg it is.
Hehe ik begin deze week op zn vroegst om 6 uur savonds. Mijn fontys avontuur begint pas vrijdag:) ik heb maar 1 dag in de week les:Dquote:Op maandag 26 augustus 2013 10:16 schreef Hallyu het volgende:
Ik ben nu alweer te vinden op de fontys.![]()
Nu school weer begint ben ik toch best blij dat ik bijna nooit doordeweeks 's avonds hoef te werken heur.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:21 schreef MehMeeeh het volgende:
[..]
Hehe ik begin deze week op zn vroegst om 6 uur savonds. Mijn fontys avontuur begint pas vrijdag:) ik heb maar 1 dag in de week les:D
http://www.iphoneclub.nl/(...)termijn-mobiele-app/quote:Albert Heijn is van plan om de bonuskaart al op korte termijn aan te bieden via een app. Dit vertelde bestuursvoorzitter Dick Boer aan De Financiële Telegraaf (via Emerce). Daarnaast zal de plastic bonuskaart ook blijven werken. Boer vertelde in een interview in juli al dat de mobiele bonuskaart er aan zat te komen, maar toen bleef nog in het midden wanneer Ahold dit van plan was en hoe serieus de plannen waren. De nieuwe uitspraken wijzen er op dat we de app binnenkort vermoedelijk kunnen verwachten.
De Nederlandse privacywetgeving zorgde voor problemen toen Albert Heijn een Bonuskaart-app testte in 2011 en 2012. Of de mobiele bonuskaart een nieuwe app wordt of dat de functie in de Appie-app wordt geïntegreerd is nog niet duidelijk. Appie biedt sinds 2011 al een lijst van bonusaanbiedingen.
Bij het verschijnen van iOS 6 kwam Apple ook met Passbook, een speciale iOS-app voor bonuskaarten, voordeelbonnen en andere reclame en loyaliteitskaarten. Een woordvoerder van Albert Heijn vertelde toen aan iCulture hier op korte termijn geen plannen mee te hebben, maar er werd wel gekeken naar vergelijkbare mogelijkheden. Mogelijk werd daarmee de app bedoeld.
Je kan nu al zien wat we volgende week in de bonus is, in momo.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hoop dat de Spa & Fruit week 36 in de Hamsteraanbieding gaat.
Heb een keer een klant gehad die gewoon zijn mobiel gaf ipv de bonuskaart. Scande prima.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:10 schreef Schuimpjes het volgende:
Leuk artikel, maar het technisch onmogelijk wordt er altijd vanuit Zaandam gezegd. Kassa's kunnen geen streepjescodes vanaf een scherm scannen.
Ik zal vanavond eens kijken. Maar volgens mij staat initiële actie er pas op dinsdag in bij ons, omdat we dat op woensdag binnen krijgen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:48 schreef SausDip het volgende:
[..]
Je kan nu al zien wat we volgende week in de bonus is, in momo.
Oké, dat wist ik niet. Baseerde mijn uitspraak ook op een reactie vanuit HK op het Innovatiecafé waar iemand al een keer had voorgesteld om de Bonuskaart via Passbook toe te voegen. Daarnaast staat in dit artikel dat het niet heel soepel werkt in ieder gevalquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:49 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb een keer een klant gehad die gewoon zijn mobiel gaf ipv de bonuskaart. Scande prima.
quote:"(...) Maar voorlopig kijkt de caissière nog vreemd op als je met een gefotografeerde bonuskaart bij de winkel komt. Een ander praktisch probleem is dat mensen liever niet hun iPhone afgeven aan de caissière, die het toestel onhandig over een scanner heen zwiept, waardoor krassen kunnen ontstaan. Tenslotte is er nog het probleem dat AH de EAN-13 barcode gebruikt, die nog niet wordt ondersteund. Aflezen van een barcode vanaf een smartphonescherm gaat bovendien moeizaam en vergt soms meerdere pogingen – en dat is niet wat je wilt als er een lange rij bij de kassa staat. Wie ermee wil experimenteren kan beter eerst naar een zelfscankassa gaan."
Als je gewoon bij raadplegen, initiele actie selecteert en de betreffende levering kan je het al zien.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zal vanavond eens kijken. Maar volgens mij staat initiële actie er pas op dinsdag in bij ons, omdat we dat op woensdag binnen krijgen.
Oké, wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als je gewoon bij raadplegen, initiele actie selecteert en de betreffende levering kan je het al zien.
Crisis, dat is leuk om bij te vullenquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:54 schreef MehMeeeh het volgende:
Ik zit nu trouwens in de AH XL Limburglaan te eindhoven. Voor iemand die in een gemiddelde ah werkt vind ik het toch altijd geweldig om te zien3x2 meter appelsap en sinasappelsap:O
Haha ja t is echt n andere wereld qua hoeveelheden bij een XL:P 2 weken geleden met die serverstoring kregen we op een donderdag avond houdbaar+initiele actie 84 containers. Daar kreeg ik het toen al spaansbenouwd van, in zo'n XL lijkt me dat doodnormaal:Pquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:57 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Crisis, dat is leuk om bij te vullenBij ons hebben we nog niet eens een meter aan sap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door MehMeeeh op 26-08-2013 13:08:19 ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:03 schreef MehMeeeh het volgende:
[..]
Haha ja t is echt n andere wereld qua hoeveelheden bij een XL:P 2 weken geleden met die serverstoring kregen we op een donderdag avond houdbaar+initiele actie 84 containers. Daar kreeg ik het toen al spaansbenouwd van, in zo'n XL lijkt me dat doodnormaal:P84?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zou wel vol staan bij ons dan. Zou niet eens passen denk ik.
Wij zijn tweede in de regio met de klantenwaardering zag ik net bij de appie![]()
We hadden dan ook flinke ruimte besparing gedaan dmv al dat page-schijtlint bovenop de andere containers te stapelenquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:06 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
84?!Dat zou wel vol staan bij ons dan. Zou niet eens passen denk ik.
Wij zijn tweede in de regio met de klantenwaardering zag ik net bij de appie
Die page dingen zijn sowieso lomp. Die containers zitten zo vol.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:10 schreef MehMeeeh het volgende:
[..]
We hadden dan ook flinke ruimte besparing gedaan dmv al dat page-schijtlint bovenop de andere containers te stapelenhet zat nog net onder de sneeuwgrens
Doen wij ook hahahaquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:10 schreef MehMeeeh het volgende:
[..]
We hadden dan ook flinke ruimte besparing gedaan dmv al dat page-schijtlint bovenop de andere containers te stapelenhet zat nog net onder de sneeuwgrens
eigen verzoek of vanuit management?quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:42 schreef Questionmarks het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook naar een ander filiaal, leuke ervaring!
Beide, ik ga studeren in Leeuwarden en wil doorgroeien. Hier erg ruime bezetting in TL nu. Zit nog in wel in de kinderschoenen maar weet bijna zeker dat het gaat gebeuren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:42 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
eigen verzoek of vanuit management?
Da's dan weer t voordeel van zo'n groot bedrijfquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:44 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Beide, ik ga studeren in Leeuwarden en wil doorgroeien. Hier erg ruime bezetting in TL nu. Zit nog in wel in de kinderschoenen maar weet bijna zeker dat het gaat gebeuren.
Jep hier ook! Zou in mn oude filiaal er ook aankomen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:44 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Beide, ik ga studeren in Leeuwarden en wil doorgroeien. Hier erg ruime bezetting in TL nu. Zit nog in wel in de kinderschoenen maar weet bijna zeker dat het gaat gebeuren.
Daar moet ik ze wel gelijk in geven - een mobiel kun je niet lekker vastpakken, snel door de scanner halen en makkelijk teruggeven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:55 schreef Schuimpjes het volgende:
Oké, dat wist ik niet. Baseerde mijn uitspraak ook op een reactie vanuit HK op het Innovatiecafé waar iemand al een keer had voorgesteld om de Bonuskaart via Passbook toe te voegen. Daarnaast staat in dit artikel dat het niet heel soepel werkt in ieder geval
Nieuwe AH's hebben ook meer meters voor sappen en fris ingetekend staan, zodat de vakken minder snel leeg raken. Maar een nadeel aan veel meters, is dat de vakken zo eruit gaan zien:quote:Ik zit nu trouwens in de AH XL Limburglaan te eindhoven. Voor iemand die in een gemiddelde ah werkt vind ik het toch altijd geweldig om te zien3x2 meter appelsap en sinasappelsap:O
Halen jullie wel de OPWU?quote:Wij zijn tweede in de regio met de klantenwaardering zag ik net bij de appie
bij ons ook al in de chips gang, lets gooooooo aldi!quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nieuwe AH's hebben ook meer meters voor sappen en fris ingetekend staan, zodat de vakken minder snel leeg raken. Maar een nadeel aan veel meters, is dat de vakken zo eruit gaan zien:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb de foto's vandaag genomen, volgens mij wordt er pas 's avonds weer een beetje bijgevuld(los van de actie), dus het winkelbeeld zal in de loop van de dag alleen maar verslechteren.
[..]
eze foto's laten zien dat we winkelverzorging niet belangrijk vinden. Gisteren trof ik in een grote zondagswinkel dus ook al dergelijk sappen/fris tavrelen aan. Maar ook in kleine winkels gebeurt het.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Daar moet ik ze wel gelijk in geven - een mobiel kun je niet lekker vastpakken, snel door de scanner halen en makkelijk teruggeven.
[..]
Nieuwe AH's hebben ook meer meters voor sappen en fris ingetekend staan, zodat de vakken minder snel leeg raken. Maar een nadeel aan veel meters, is dat de vakken zo eruit gaan zien:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb de foto's vandaag genomen, volgens mij wordt er pas 's avonds weer een beetje bijgevuld(los van de actie), dus het winkelbeeld zal in de loop van de dag alleen maar verslechteren.
[..]
(http://www.klacht.nl/albert-heijn/klacht/3uur-vertraging/)quote:Mijn man en ik zijn met de trein naar Berlijn geweest heen weg ging prima. De terug reis hadden we 3 uur vertraging nu is ons verteld dat we 40% van het betaalde bedrag terug kunnen vorderen.Dat wil ik hierbij doen
Gewenste oplossing
Dat ik zoals gezegt 40 % van de treintickers vergoed krijgen.
Als je minder dan 12 uur werkt in een week heb je geen recht op toeslagen behalve als je werkt op zondag. Dan krijg je een toeslag van 100%. De rest staat in de OP.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef JessedeK het volgende:
Dag collega's
Ik werk sinds kort bij de Albert Heijn als vulploegmedewerker.
Kan een van jullie me uitleggen hoe dat zit met die extra toeslagen ('s ochtends - zondags)
Ik werk minder dan 12 uur per week, in mijn contract staat dat ik 3,78 verdien maar dit is een feite dus meer?
Dus ook niet 's ochtends (7-9) ?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je minder dan 12 uur werkt in een week heb je geen recht op toeslagen behalve als je werkt op zondag. Dan krijg je een toeslag van 100%. De rest staat in de OP.
Was het zo ingewikkeld wat ik opschreef?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Dus ook niet 's ochtends (7-9) ?
Dan heeft niemand recht op toeslagen dus jij ook nietquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Dus ook niet 's ochtends (7-9) ?
Blijkbaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Was het zo ingewikkeld wat ik opschreef?
Dit is niet het all-innloon. Dus dat krijg je er nog bij + eventueel een zondagtoeslag (zie openingspost zoals Janneke al zei)quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef JessedeK het volgende:
Dag collega's
Kan een van jullie me uitleggen hoe dat zit met die extra toeslagen ('s ochtends - zondags)
Ik werk minder dan 12 uur per week, in mijn contract staat dat ik 3,78 verdien maar dit is een feite dus meer?
Bier/fris wordt al snel een zooitje. Bij een nieuwe worp oid staat het een dag netjes maar daarna gaat het al weer snel bergafwaarts. Het zijn gewoon hardlopende producten en tenzij je meerdere vulmomenten hebt, valt er weinig aan te doen behalve spiegelen, maar dat doet WWM niet meerquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:39 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
eze foto's laten zien dat we winkelverzorging niet belangrijk vinden. Gisteren trof ik in een grote zondagswinkel dus ook al dergelijk sappen/fris tavrelen aan. Maar ook in kleine winkels gebeurt het.
Winkelverzorging versus uren. een spagaat.
Welkom collega medewerker verkoopklaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef JessedeK het volgende:
Dag collega's
Bij ons is het beleid dat je jouw eigen pad spiegelt zodra je erop staat (zowel vers als houdbaar).quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is het officiële beleid nu dat er helemaal niet meer gespiegeld wordt? Bij ons (WWM) filiaal doen we nog 1 of 2 gangen per avond gelukkig.
Ik ben voor!quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is het officiële beleid nu dat er helemaal niet meer gespiegeld wordt? Bij ons (WWM) filiaal doen we nog 1 of 2 gangen per avond gelukkig.
Dit is ook het beleid bij de ah waar ik heb gewerkt. Het gaat dan bij ons wel over hb.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:21 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Bij ons is het beleid dat je jouw eigen pad spiegelt zodra je erop staat (zowel vers als houdbaar).
Ik vind eerlijk gezegd het winkelbeeld niet heel erg veranderd sinds het stoppen met spiegelen en het invoeren van SRP. Ik vind het wel vreemd dat vkk nog steeds geen realistische normen heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:28 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Je bespaard er zo veel uren mee en voor de klant maakt het geen verschil. Tot 10 u 's morgens ziet het er netjes uit en daarna is het weer net zo als het was. Wij spiegelen alleen nog de grote gaten (producten die niet meer in het zicht van de klant liggen).
Het officiele beleid is dat er niet gespiegeld word, ook geen broertje zusje. Doe je het als winkel wel moeten de uren ergens vandaan komen.. Niks dus.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Dan vraag ik mij serieus af hoe je winkel er 'vroeger' uitzag. Kan nooit veel geweest zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:47 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd het winkelbeeld niet heel erg veranderd sinds het stoppen met spiegelen en het invoeren van SRP.
SRP vind ik echt minder in de winkel. Sorry, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik hele dagen als ASM bezig ben lege dozen uit het vak te halen.....quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:47 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd het winkelbeeld niet heel erg veranderd sinds het stoppen met spiegelen en het invoeren van SRP. Ik vind het wel vreemd dat vkk nog steeds geen realistische normen heeft.
Mee eens alleen er staan daar gewoon dingen gevuld die niet in collo gevuld horen te worden. Dan word het natuurlijk sowieso een benden. Ik kijk echt wel door het niet spiegelen heen. Maar niet door de verkeerd gevulde dingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:24 schreef mujentas het volgende:
[..]
Bier/fris wordt al snel een zooitje. Bij een nieuwe worp oid staat het een dag netjes maar daarna gaat het al weer snel bergafwaarts. Het zijn gewoon hardlopende producten en tenzij je meerdere vulmomenten hebt, valt er weinig aan te doen behalve spiegelen, maar dat doet WWM niet meer
Bij ons is er erg weinig SRP, klein filiaal met weinig ruimte. Sommige spullen staan zelfs volledig achter een paal(je kan ze alleen vanaf de zijkant zien), dit soort vakken kunnen niet eens SRP gevuld worden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij serieus af hoe je winkel er 'vroeger' uitzag. Kan nooit veel geweest zijn.
Als je de winkel wel gaat spiegelen ziet dat er 's avonds als je de winkel afsluit heel netjes uit en ook 's morgens als je binnen komt. Rond een uurtje of 10 's morgens ziet de winkel er vervolgens weer het zelfde uit als voor het spiegelen. Weggegooide uren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:30 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit is ook het beleid bij de ah waar ik heb gewerkt. Het gaat dan bij ons wel over hb.
Hop, hop, even gauw boven en onder.
Niet spiegelen ziet er echt niet uit, maarja die uren he...
Zoals gezegd, alleen boven en onder even snel nadat je klaar bent met je gang. Dat heeft de klant zeker wat aan, imho. En de winkel ook.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:13 schreef JesseW het volgende:
[..]
Als je de winkel wel gaat spiegelen ziet dat er 's avonds als je de winkel afsluit heel netjes uit en ook 's morgens als je binnen komt. Rond een uurtje of 10 's morgens ziet de winkel er vervolgens weer het zelfde uit als voor het spiegelen. Weggegooide uren.
Bovendien letten klanten er helemaal niet op. Klanten vinden het veel belangrijker dat er voldoende mensen overdag op de winkelvloer zijn zodat ze vragen kunnen stellen. Kun je die uren daar beter aan besteden.
Herkenbaar. Veel mensen willen per sé een baantje hebben, maar als ze dan daadwerkelijk een keer moeten werken dan lopen ze te huilenquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:41 schreef LDS het volgende:
dinsdag, woensdag, donderdag 7-11 werken en vrijdag 7-5. Om het af te maken zaterdag ook nog eens 12-5. Ellende
84 is hier, inclusief initieel, normaal. Dat komt bij ons al op woensdagavond trouwens.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:03 schreef MehMeeeh het volgende:
Haha ja t is echt n andere wereld qua hoeveelheden bij een XL:P 2 weken geleden met die serverstoring kregen we op een donderdag avond houdbaar+initiele actie 84 containers. Daar kreeg ik het toen al spaansbenouwd van, in zo'n XL lijkt me dat doodnormaal:P
Wij spiegelen elke avond de hele toko, management wil ook absoluut niet anders.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:49 schreef ikbenschipper het volgende:
Het officiele beleid is dat er niet gespiegeld word, ook geen broertje zusje. Doe je het als winkel wel moeten de uren ergens vandaan komen.. Niks dus.
Alleen bodembakken en bovenste plank willen we dan nog wel wat extra aandacht geven want dat is voor de klant anders wel erg lastig.
Dan zullen de uren ruimschoots niet gehaald worden gok ik zomaar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wij spiegelen elke avond de hele toko, management wil ook absoluut niet anders.
Dat valt reuze mee gelukkig!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Dan zullen de uren ruimschoots niet gehaald worden gok ik zomaar.
Als het een XL een hoop. Reken al gauw 10 uur per dag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoeveel uur kost het om de winkel te spiegelen dan? Waar komen die uren vandaan?
XL idd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
meevallen en halen is een verschilXL winkel?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
XL idd.
Qua normering kunnen wij de uren, over het hele jaar gezien, prima halen. Met name rondom feestdagen kun je vaak redelijk makkelijk onder de norm blijven.
Op de feestdagen gesloten? Anders zie ik de kansen helaas niet, in de kleine winkels zijn de feestdagen altijd een kriem om de uren te halen... We bufferen ons suf om wat te hebben voor bijvoorbeeld kerst.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Met name rondom feestdagen kun je vaak redelijk makkelijk onder de norm blijven.
Wij zitten misschien aan de 1-2 uur per dag voor vers en 5-6 uur voor houdbaar en dan zijn we nog niets een zo'n grote winkel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als het een XL een hoop. Reken al gauw 10 uur per dag.
Als het inderdaad een XL is heb ik wel wat potjes waar ze die waarschijnlijk uit halen.
*Indirecte Uren Grill en Steak
*Indirecte Uren Box
Op de meeste feestdagen inderdaad nog gesloten, en veel 's nachts vullen met een paar man. Dat gaat zo veel sneller dan in een winkel vol met klanten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef ikbenschipper het volgende:
Op de feestdagen gesloten? Anders zie ik de kansen helaas niet, in de kleine winkels zijn de feestdagen altijd een kriem om de uren te halen... We bufferen ons suf om wat te hebben voor bijvoorbeeld kerst.
Ik ken dat van vakantie. Lijkt me erg vermoeiend voor elke dag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:54 schreef MehMeeeh het volgende:
Ik zit nu trouwens in de AH XL Limburglaan te eindhoven. Voor iemand die in een gemiddelde ah werkt vind ik het toch altijd geweldig om te zien3x2 meter appelsap en sinasappelsap:O
Dat is slordig en niet hoe ik het me herinner van de megasupermarkten in het buitenland.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Daar moet ik ze wel gelijk in geven - een mobiel kun je niet lekker vastpakken, snel door de scanner halen en makkelijk teruggeven.
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[..]
De klant gaat zich bij een uitdragerij afvragen of hij niet net zo goed naar Aldi/Lidl kan gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:28 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Je bespaard er zo veel uren mee en voor de klant maakt het geen verschil. Tot 10 u 's morgens ziet het er netjes uit en daarna is het weer net zo als het was. Wij spiegelen alleen nog de grote gaten (producten die niet meer in het zicht van de klant liggen).
Alles went, ik zou niet zo snel in een kleinere winkel kunnen wennen denk ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik ken dat van vakantie. Lijkt me erg vermoeiend voor elke dag.
Mja, ik heb altijd het gevoel dat in een grote winkel je elkaar nauwelijks kent en spreekt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Alles went, ik zou niet zo snel in een kleinere winkel kunnen wennen denk ik.
Dat is soms wel tandenknarsen, ja. Vooral als ze alle voorraden midden in het gangpad zetten en er ook nog uitgebreid bij gaan staan kletsen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Alles went, ik zou niet zo snel in een kleinere winkel kunnen wennen denk ik.![]()
Ja dan hou je in die weken inderdaad een berg indirecte uren over. En dat gaat voor een XL best snel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Op de meeste feestdagen inderdaad nog gesloten, en veel 's nachts vullen met een paar man. Dat gaat zo veel sneller dan in een winkel vol met klanten.
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijgquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd, voor na je vakantie
Overal heb je de betere supermarkten en de slechtere supermarkten. Hier een foto van een random hypermarket, ook genomen door mezelf:quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Teslynd het volgende:
Dat is slordig en niet hoe ik het me herinner van de megasupermarkten in het buitenland.
De vulploeg houdbaar ken ik amper, de hulpkrachten bij de kassa ook niet, maar er is wel een redelijk grote vaste kern van collega's.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef mujentas het volgende:
Mja, ik heb altijd het gevoel dat in een grote winkel je elkaar nauwelijks kent en spreekt.
Wij zij geen XL, maar vullen in de avonduren van 20:30 tot 22:30, maar om nou te zeggen dat we sneller klaar zijn, nee. Opzich natuurlijk erg vreemd, maar ik maak gelukkig weinig mee van het vulproces. Loop lekker de hele avond in het magazijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja dan hou je in die weken inderdaad een berg indirecte uren over. En dat gaat voor een XL best snel.
's nachts vullen is natuurlijk ook een voordeel. Verklaart natuurlijk een gedeeltelijk al wel
Wij spiegelen soms. Maar aanzienlijk minder dan 2 jaar geleden (dat moest ook wel we gebruikte toen ik kwam 80-120 uur te veel op verkoopklaar). Inmiddels nu op 60 maar wel nadat er het afgelopen jaar zo'n 30 uur is afgegaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nog maar een jaar geleden werden er bij ons (in principe) bodemvakken gespiegeld en werd broertje-zusje gevuld. Met de komst van de nieuwe SM en de nieuwe normeringen, is er met beide gestopt, maar af en toe wordt de OPWU bij ons gehaald.De omzet is wel gekelderd, maar ja, het is niet anders....
Het nut van spiegelen zie ik zeker in. Zeker op langzaamlopende paden(wijnen, kruiden, drogmetica etc.) is het enorm handig voor de klanten en wordt zeker gewaardeerd. Niet voor niks staat de Jumbo hier strak bij en is het een plaatje om te zien. Bier/fris spiegelen is dan wel compleet nutteloos.
Graag ontvang ik 'm ook!quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijg
*edit* al 30 "echte"mails en er moet nog een week bij... ( de klanten/SSC mails al eruit gefilterd)
Ik heb filters gemaakt in Google Mail waardoor ik alleen nog een SSC mail krijg als er in de bijlage ook daadwerkelijk informatie staat. Google kijkt naar het onderwerp staat daar bijvoorbeeld 0+1 in plaats van 0+0. Alle mails met 0+0 gaan automatisch naar de prullenbak.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijg
*edit* al 30 "echte"mails en er moet nog een week bij... ( de klanten/SSC mails al eruit gefilterd)
Waar doe je dat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb filters gemaakt in Google Mail waardoor ik alleen nog een SSC mail krijg als er in de bijlage ook daadwerkelijk informatie staat. Google kijkt naar het onderwerp staat daar bijvoorbeeld 0+1 in plaats van 0+0. Alle mails met 0+0 gaan automatisch naar de prullenbak.
Zelfde geldt voor de dagelijkse SPAM samenvatting. Die gaat ook automatisch naar de prullenbak.
Scheelt een hoop tijd en ik ontvang alleen mailtjes die er toe doen
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij spiegelen soms. Maar aanzienlijk minder dan 2 jaar geleden (dat moest ook wel we gebruikte toen ik kwam 80-120 uur te veel op verkoopklaar). Inmiddels nu op 60 maar wel nadat er het afgelopen jaar zo'n 30 uur is afgegaan.
Onze omzet is in die 2 jaar dat ik er nu sta ongeveer met 10 % gestegen. met uitschieters naar weken met 15% (maar gemiddeld over het jaar 10%). Spiegelen zorgt niet per definitie de oplossing.
Zichtbare leiding, volle schappen ( en of het dan iets naar achtere staat maakt niet uit) en geen rijen is veel belangrijker. (we stijgen in de KTO maar wel erg traag helaas)
Rond de feestdagen vullen we de eerste lading vers (4-5000 colli!) met een paar man weg tussen zeg maar 3 en 8 's ochtends. Zodra de winkel open is en volstroomt met klanten red je dat natuurlijk nooit meer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef HenkAH het volgende:
[..]
Wij zij geen XL, maar vullen in de avonduren van 20:30 tot 22:30, maar om nou te zeggen dat we sneller klaar zijn, nee.
2 jaar geleden scoorde we op leiding een 2,5 nu inmiddels een 4,5 maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet he.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.quote:
Statistisch gezien is het ook onverantwoord om er conclusies uit te trekken en daardoor vind ik het ook niet fair dat het KTO meeweegt in de beoordelingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Phew... Ik dacht dat wij een lage score hadden... Maar sinds de nieuwe SM is die van ons wel iets gestegen, omdat die wel in een strakke pak hele dag in de winkel te vinden is. De ASM van ons zit meer op kantoor en is meestal ook iets minder netjes gekleed. De hoofdcaissiere(fulltime tl van de kassa) kleedt zich ook netjes aan en loopt niet in zo'n suffe ah pak.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:37 schreef ikbenschipper het volgende:
2 jaar geleden scoorde we op leiding een 2,5 nu inmiddels een 4,5 maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet he.
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Mijn inbox staat vol met die rotzooi. Thanks.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.
Klik vervolgens op "Nieuw filter maken". Voer vervolgens in het vak achter onderwerp het volgende in: "Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkel) (0+0)" inclusief aanhalingstekens. Klik op "filter maken met deze zoekopdracht".
Zet vervolgens een vinkje bij "Markeer als gelezen" en "verwijderen". Zet ook even een vinkje bij "Filter ook toepassen op X die overeenkomen met conversaties".
Ik weet niet of ze de bug al hebben verholpen maar anders kun je bovenstaande stappen ook volgen en een filter maken voor het volgende onderwerp:
"Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkelgroep)" ook weer inclusief aanhalingsteken.
Laat maar weten of het lukt, anders maak ik wel een keer wat screenshots voor je
Ik moet wel zeggen dat ze wel iets zeggen. Als wij een 7,5 halen, dan vind ik ook dat wij ons best hebben gedaan en die 7,5 ook hebben verdiend. Als de winkel wat minder strak bijligt, gaan we al snel richting de 6,5.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Zo, dat scheelt weer 500 mailtjesquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Mijn inbox staat vol met die rotzooi. Thanks.
Lolquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zo, dat scheelt weer 500 mailtjes
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ze wel iets zeggen. Als wij een 7,5 halen, dan vind ik ook dat wij ons best hebben gedaan en die 7,5 ook hebben verdiend. Als de winkel wat minder strak bijligt, gaan we al snel richting de 6,5.
en in mijn bonusquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het ook onverantwoord om er conclusies uit te trekken en daardoor vind ik het ook niet fair dat het KTO meeweegt in de beoordelingen.
mee eens hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dank je was me op de " " al gelukt. Maar zonder pakt hij ook de 0+1 e.d.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.
Klik vervolgens op "Nieuw filter maken". Voer vervolgens in het vak achter onderwerp het volgende in: "Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkel) (0+0)" inclusief aanhalingstekens. Klik op "filter maken met deze zoekopdracht".
Zet vervolgens een vinkje bij "Markeer als gelezen" en "verwijderen". Zet ook even een vinkje bij "Filter ook toepassen op X die overeenkomen met conversaties".
Ik weet niet of ze de bug al hebben verholpen maar anders kun je bovenstaande stappen ook volgen en een filter maken voor het volgende onderwerp:
"Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkelgroep)" ook weer inclusief aanhalingsteken.
Voor de Ahold Spam mailtjes kun je een label maken waarbij je in het veld achter van het volgende invult: "Ahold Spam" maar dan zonder aanhalingstekens
Laat maar weten of het lukt, anders maak ik wel een keer wat screenshots voor je
Wij hebben steeds iets van 25 mensen die dat ding invullen. Zullen vast wel dezelfde zijn. Misschien is het voor mij ook een idee om aan te melden voor klantenpanel, worden de resultaten trouwens met hun gedeeld of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief
Bij ons vullen voornamelijk de vaste klanten hem in die altijd wat te zeuren hebben. Er zijn zat die heel positief zijn als je die dan vraagt of ze de enquete invullen. is het antwoord nee. Krijgen ze meteen een kaartje maar of ze die dan invullen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Sommige kassa's lukt het. Maar bij zelfscan kun je het vergetenquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:49 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb een keer een klant gehad die gewoon zijn mobiel gaf ipv de bonuskaart. Scande prima.
Ik was na een tijdje gestopt met het verwijderen van die onzin. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een filter ze automatisch kan verwijderen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef ikbenschipper het volgende:
Die filters is ook een goed idee voor de teamleiders. Vooral de part-timers die krijgen i.d.d. zoveel niets zeggende mails. Als die meteen weg zijn scheelt dat ene hoop.
Na me vakantie even met ze delen deze tip
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik was na een tijdje gestopt met het verwijderen van die onzin. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een filter ze automatisch kan verwijderen.
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?quote:
Klopt, maar iedere 3 e-mails verwijderen werd uiteindelijk toch een beetje teveel van het goede. Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.
Heb m'n filter nu ook beter aangepast. Toen ik terugkwam van vakantie had ik bijna 400 mails. Misschien 20 relevante. Nu dat probleem lekker niet meer! Tnx!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.
Kan niet anders dan dit met je eens zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.
Daarnaast kloppen de vragen ook niet. De vraag 'De mate waarin "leiding" voor u zichtbaar aanwezig is in de winkel'. Deze vraag is voor de klant op 3 of 4 manieren te interpreteren. Alleen al door dat leiding tussen aanhalingstekens staat. AH doelt op het feit dat het MT weet wat er gebeurt, controle heeft over de winkel etc. Klanten denken al gauw dat het gaat over of ze de SM in de winkel rond zien lopen in pak. Of dat er een foto van de SM hangt bij binnenkomst met de tekst "Ik ben pas tevreden als u dat bent".
Op een schaal van 0 tot 10. Zou u deze winkel aanbevelen bij familie of vrienden. Wat een slechte vraag. Albert Heijn heeft zoveel winkels, en in bijna iedere plaats wel meerdere. Dan ga je een specifieke winkel toch niet aanbevelen. Familie woont aan de andere kant van het land "ja, je moet echt eens naar de AH in Den Bosch die is zo goed". Beter is dan de vraag: "In het algemeen: Hoe tevreden bent u met uw Albert Heijn filiaal."
Dan de vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een schone buurt". Wat is een buurt? Is dat een wijk? Zijn dat 2 straten rond het winkelpand? Beter is "De mate waarin de omgeving rond het winkelpand schoon en opgeruimd is"
Of nog een mooie vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een veilige buurt" What the fuck bedoelen ze hier nou weer mee. Gaat dit over het feit of er beveiliging rond loopt? Of er minder woninginbraken zijn dankzij AH. Dit kun je als klant toch niet beoordelen...
Overigens is mijn ervaring dat klanten de enquete alleen invullen na een negatieve winkelervaring. In het opmerkingenveld staat altijd commentaar, nooit wat positiefs.
Daarnaast is de enquete ook nog niet eens anoniem want klanten moeten hun Bonuskaartnummer invoeren waardoor de resultaten dus ook nog eens te herleiden zijn naar en specifieke klant.
[..]
De bonusregeling is nogal ingewikkeld.quote:Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?
Je moet de vragen ook niet vanuit AH perspectief bekijken, maar vanuit het oog van de klant. De gemiddelde klant denkt er waarschijnlijk ook niet echt over na en vult gewoon een cijfertje in wat als eerste bij hen opkomt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.
Daarnaast kloppen de vragen ook niet. De vraag 'De mate waarin "leiding" voor u zichtbaar aanwezig is in de winkel'. Deze vraag is voor de klant op 3 of 4 manieren te interpreteren. Alleen al door dat leiding tussen aanhalingstekens staat. AH doelt op het feit dat het MT weet wat er gebeurt, controle heeft over de winkel etc. Klanten denken al gauw dat het gaat over of ze de SM in de winkel rond zien lopen in pak. Of dat er een foto van de SM hangt bij binnenkomst met de tekst "Ik ben pas tevreden als u dat bent".
Op een schaal van 0 tot 10. Zou u deze winkel aanbevelen bij familie of vrienden. Wat een slechte vraag. Albert Heijn heeft zoveel winkels, en in bijna iedere plaats wel meerdere. Dan ga je een specifieke winkel toch niet aanbevelen. Familie woont aan de andere kant van het land "ja, je moet echt eens naar de AH in Den Bosch die is zo goed". Beter is dan de vraag: "In het algemeen: Hoe tevreden bent u met uw Albert Heijn filiaal."
Dan de vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een schone buurt". Wat is een buurt? Is dat een wijk? Zijn dat 2 straten rond het winkelpand? Beter is "De mate waarin de omgeving rond het winkelpand schoon en opgeruimd is"
Of nog een mooie vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een veilige buurt" What the fuck bedoelen ze hier nou weer mee. Gaat dit over het feit of er beveiliging rond loopt? Of er minder woninginbraken zijn dankzij AH. Dit kun je als klant toch niet beoordelen...
Overigens is mijn ervaring dat klanten de enquete alleen invullen na een negatieve winkelervaring. In het opmerkingenveld staat altijd commentaar, nooit wat positiefs.
Daarnaast is de enquete ook nog niet eens anoniem want klanten moeten hun Bonuskaartnummer invoeren waardoor de resultaten dus ook nog eens te herleiden zijn naar en specifieke klant.
[..]
Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?
Ja...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
Hangt die foto met die tekst er echt?
Ja alle WWM winkels hebben die.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik ben pas tevreden als u dat bent hangt in elke DNAH winkel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
WIj hebben hem niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:12 schreef ikbenschipper het volgende:
Ja alle WWM winkels hebben die.
Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je moet de vragen ook niet vanuit AH perspectief bekijken, maar vanuit het oog van de klant. De gemiddelde klant denkt er waarschijnlijk ook niet echt over na en vult gewoon een cijfertje in wat als eerste bij hen opkomt.
De vraag is natuurlijk in hoeverre kan je als winkel uberhaubt bijdragen aan een schone en veilige buurt. Je kunt natuurlijk wel de stoep voor je winkel vegen, maar daar houd het wel zo'n beetje op. Qua veiligheid moet ik altijd denken aan goede verlichting rondom het pand en actie ondernemen als er tuig in de omgeving staat te hangen. Natuurlijk hangt schoon ook wel samen met veiligheid, op een schone stoep zal iemand niet zo snel uitglijden. Maar ja, welke klant denkt in deze mate over een vraag na?
Bij ons staan eigenlijk iedere keer dezelfde opmerkingen, waar we momenteel niets aan kunnen veranderen. Zoals, het assortiment is te klein.
Wij hebben ook geen foto volgens mij (of ik heb hem inmiddels al een paar jaar gemist...)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.
Ja die foto's hangen er echt. In ieder geval in DNAH's
Ik begreep laatst dat er 850 (?) supermarktmanagers moeten worden gefotografeerd en dat het daardoor even kan durenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:16 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen foto volgens mij (of ik heb hem inmiddels al een paar jaar gemist...)
En we zijn wel DNAH en WWM.
Ik denk ook wel eens dat het aantal respondenten waarschijnlijk hoger zal liggen als die onzin met dat inloggen en die bonuskaart uit die enquete wordt gesloopt. Anonimiteit is iets wat veel klanten zeker kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.
Ja die foto's hangen er echt. In ieder geval in DNAH's
Er zijn een aantal SM's die vorige jaar in september niet geweest zijn naar de foto sessie. Deze worden nu nogmaals gevraagd een foto te laten maken.quote:
Straks gaan ze nog de eerste bladzijde van de Aha uitprinten en ophangen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Was het vroeger ook AH beleid dat er een foto van de SM in de winkel hing met zijn of haar favoriete recept? Heb wel eens een paar winkels gezien die dat hadden
Dat bedoel ik ook met vroegerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:28 schreef SausDip het volgende:
Ja dat favoriete recept van de SM hing ook bij ons in de winkel, maar is al wel 9 à 10 jaar geleden.
Je hebt nooit het prijskaartje er af gehaald?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:14 schreef Emm16 het volgende:
Mijn kassa scant weleens mijn horloge of mijn armband. Dan denk ik; huh? Wat is dit? Maar het blijkt dus gewoon mijn horloge of armband te zijn.
Vroegah jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Was het vroeger ook AH beleid dat er een foto van de SM in de winkel hing met zijn of haar favoriete recept? Heb wel eens een paar winkels gezien die dat hadden
Nee, ik ben van plan om het morgen weer terug te brengen naar de winkel. Genoeg mee rond geloopt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:49 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je hebt nooit het prijskaartje er af gehaald?
Geloopt, ga lekker slapen meid, 't is al laat!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 03:44 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Nee, ik ben van plan om het morgen weer terug te brengen naar de winkel. Genoeg mee rond geloopt.
Welke functie heb je nu precies?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:05 schreef oblivion3 het volgende:
Goedemiddag,
Hopelijk heeft iemand goed advies voor het volgende:
Ik ben werkzaam bij een franchise Albert Heijn als Verkoopmedewerker en word betaald in loonschaal B.
Nu ben ik ook verantwoordelijk voor de AGF afdeling (van vullen tot bestellen en de omzet / afboekingen) en voer ook leidinggevende taken uit zoals af en toe de dagelijkse leiding over een team verkoopmedewekers of vulploegers.
Na mijn mening wordt ik niet in de juiste loonschaal uitbetaald, want na enig zoeken ben ik erachter dat je volgens de VGL-CAO (bij mijn van toepassing) je in loonschaal D of E moet zitten.
Zijn er hier ook AH collega's aanwezig die ook teamleider / AGF afdelingshoofd zijn bij AH en welke taken voer je uit en in welke loonschaal zit je dan?
Kan een franchise werkgever je gewoon in elk loonschaal zetten, wat kan ik hier mee?
mvg
Dan klopt het salaris toch?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:54 schreef oblivion3 het volgende:
[..]
ik heb nu de functie verkoopmedewerker (loonschaal B)
ja dat klopt wel maar ik voer veel meer taken uit dan tot die functie behoort, taken die bij hogere functies horen zoals bij teamleider en ben ook AGF afdelingshoofd.quote:Dan klopt het salaris toch?
Je kunt het ook zo zien;quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:09 schreef oblivion3 het volgende:
[..]
ja dat klopt wel maar ik voer veel meer taken uit dan tot die functie behoort, taken die bij hogere functies horen zoals bij teamleider en ben ook AGF afdelingshoofd.
dan is het toch raar dat ik nog steeds in loonschaal b betaald word
het probleem is dat ik bij een franchise werk en niet bij de wwm, ik heb afgelopen week een beoordelings gesprek gehad en ze waren ook erg tevreden maar ze hebben op moment geen plek voor mij als teamleider, maar ze zijn wel erg blij dat ik de extra taken uitvoer natuurlijk dus je snapt dat ik er niet blij mee benquote:Je kunt het ook zo zien;
Je zit nu in loongroep B, maar laat overduidelijk zien dat je meer capaciteit hebt als Klaas of Pietje. Na verloop van tijd (bijvoorbeeld tijdens een beoordelingsgesprek, of aangevraagd PG) ga je met je SM om de tafel zitten en geef je aan dat je meer wilt. Waarschijnlijk krijg je de vraag wat je dan wilt, en dan geef je aan dat je wel heel graag teamleider wilt worden. Aan de hand van je opgedane ervaring en kennis kun je uitleggen waarom jij denkt dat je daar geschikt voor bent, en dan is het aan de SM (of andere leidinggevende) of jij officieel in opleiding voor teamleider kunt....
Als iedereen op basis van het werk dat hij/zij doet vindt dat 'ie in een hogere schaal zou moeten zitten is het hek van de dam.
Onderscheidt jezelf!
Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je werkt, maar als je zelf aangeeft dat je slechts incidenteel leiding geeft, dan lijkt het mij dat je in de correcte functie zit en juist uitbetaald krijgt. Een verkoper B kan ook heus wel eens het team aansturen als het nodig is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:54 schreef oblivion3 het volgende:
[..]
het probleem is dat ik bij een franchise werk en niet bij de wwm, ik heb afgelopen week een beoordelings gesprek gehad en ze waren ook erg tevreden maar ze hebben op moment geen plek voor mij als teamleider, maar ze zijn wel erg blij dat ik de extra taken uitvoer natuurlijk dus je snapt dat ik er niet blij mee ben
Zolang ze omzet maken...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:05 schreef albertusperkamentus het volgende:
wie van jullie hamstert er echt
dus echt heel veel inkopen van wat als hamster product geadverteerd wordt
En wat als je bijv. alle producten opkoopt, bijv. alle tonijn of thee dat op voorraad is van 2e gratis
Zullen ze er dan wat van zeggen, en als ze er wat van zeggen, dan is het toch niet ECHT hamsteren als er een limiet is wat je kunt kopen?
ja, maar dat is hamsterenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Zolang ze omzet maken...
De caissière zal wel behoorlijk raar opkijken
Online kopen komt direct uit het DC, daar hebben ze een aardig voorraadje lijkt mij..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:22 schreef albertusperkamentus het volgende:
[..]
ja, maar dat is hamsteren
Gewoon alle producten die in de folder staan als 2e gratis, opkopen en met 4 karren de winkel uit
heb je wel meteen een mooie voorraad voedsel in geval van een (zombie) apocalypse
*opbiecten: heb via de website heel veel gekocht en het kopen werd gemotiveerd door het hebben van een opslag in geval van een apoycalypse![]()
![]()
Genoeg mensen die dat doen. Een voorraadje kan nooit kwaad. Mocht bijvoorbeeld de stroom een week uitvallen, wat geen ondenkbaar scenario is, dan is het goed om wat in huis te hebben.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:22 schreef albertusperkamentus het volgende:
[..]
ja, maar dat is hamsteren
Gewoon alle producten die in de folder staan als 2e gratis, opkopen en met 4 karren de winkel uit
heb je wel meteen een mooie voorraad voedsel in geval van een (zombie) apocalypse
*opbiecten: heb via de website heel veel gekocht en het kopen werd gemotiveerd door het hebben van een opslag in geval van een apoycalypse![]()
![]()
Ze hebben een speciaal albert DC in Tilburg waar ze idd een aardig voorraad hebben, maar die is lang niet zo groot als die in LVC/DCP etc. Bij ons heb je alleen af en toe klanten die hele voorraden aan dierenvoeding opkopen, de rest valt me niet zo op. Als bepaalde biersoort in de aanbieding is, hebben wij wel van die klanten die wat extra bestellen(kan in de honderden kratjes lopen).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:23 schreef d4v1d het volgende:
Online kopen komt direct uit het DC, daar hebben ze een aardig voorraadje lijkt mij..
Daar doen jullie aan mee? Leuk voor de omzet cijfers maar je verdient er geen klote aan en hebt er een hoop werk mee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:26 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ze hebben een speciaal albert DC in Tilburg waar ze idd een aardig voorraad hebben, maar die is lang niet zo groot als die in LVC/DCP etc. Bij ons heb je alleen af en toe klanten die hele voorraden aan dierenvoeding opkopen, de rest valt me niet zo op. Als bepaalde biersoort in de aanbieding is, hebben wij wel van die klanten die wat extra bestellen(kan in de honderden kratjes lopen).
sterker nog, op bonusproducten maken we verlies. Als het voor vaste klanten is bestel ik wel eens wat extra, maar laatst vroeg iemand om 250 colli Knorrquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Daar doen jullie aan mee? Leuk voor de omzet cijfers maar je verdient er geen klote aan en hebt er een hoop werk mee.
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Daar doen jullie aan mee? Leuk voor de omzet cijfers maar je verdient er geen klote aan en hebt er een hoop werk mee.
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:13 schreef Patrickk het volgende:
[..]
sterker nog, op bonusproducten maken we verlies. Als het voor vaste klanten is bestel ik wel eens wat extra, maar laatst vroeg iemand om 250 colli KnorrIk heb hem vriendelijk verteld dat ik dat helaas niet voor hem kan bestellen
Je weet wel beter.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:25 schreef exelletor het volgende:
Moet je ook de klanten weigeren die alleen voor de bonusproducten komen, overal een paar van meenemen en na het afrekenen voor de rest van hun boodschappen lekker naar de LIDL rijden?
Dat we kunnen aannemen dat er op diverse bonusproducten verlies word gemaakt is aannemelijk. We hebben er alleen geen beeld van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet wel beter.
En bij Jumbo word je ook marge-gestuurd, dus ik snap de reactie van Jesse wel. Gevoelsmatig zou ik ook bedanken voor de eer.
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:29 schreef ikbenschipper het volgende:
Bij dergelijke afnemers zie ik eerder een ander probleem en dat is dat de prognose helemaal naar ze grootje gaat en de volgende actie je dus super veel krijgt.
Tot waar loopt het begrip detailhandel. En mocht iemand een rechtzaak er van maken houd dat argument dan stand....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.
Ze bllijven als je ze daarop besteld alleen wel 3 dagen uit je "bestel"voorraad
Dat zou je wel verwachten, helaas is dat nog niet zo. Meestal gaat een dergelijke reguliere klantenorder over zoveel weken dat het weinig verschil gaat maken, dat het de investering niet waard zal zijn. Bij acties waar dit kan ontstaan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat het nut is van de reden 'afgeprijsd vak' in MOMO? Betekent dit dat je het alleen binnen krijgt, als het nog niet op de 'automatische bestellijst' stond?
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.quote:
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.
Ja, ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Hij verwoordde het wat vreemd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neer. Als RE het uit zichzelf aanmaakt vervalt de extra order.
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.
[..]
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.
[..]
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?
Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.
Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Nope.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?
Ja en Nee, als je bedenkt dat zoals ik eerder in dit topic een bonus krijg op Omzet, is het natuurlijk heel aantrekkelijk om dat dus wel te doen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?
Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.
Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Vast met de vorige Hamsterweken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:20 schreef SausDip het volgende:
Ik heb laatst een mail gekregen (was niet voor mij bedoeld), daarin stond dat als Robijn een pagina grote advertentie in de ah-bonus wou. Dan kan AH dus wel iets marge inleveren..
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.
Inzake het voorbeeld van de heineken, als het kortingsbedrag vergoed wordt door de fabrikant dan zul je er weinig op inleveren. Iemand die toevallig weet hoe dit in zijn werk gaat?
Aangepast, dankje.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vast met de vorige Hamsterweken.
P.s. weet niet of dit handige info is op een forum...
Daarom al meteen uit me qoute gehaaldquote:
Lokale prijzen kunnen we zetten. Ze hebben de keuze een 5 tal jaar geleden gemaakt om de informatie niet meer in de winkel te leggen. Blijkbaar was de gevoeligheid + het belang onvoldoende.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef JesseW het volgende:
[..]
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.
Het "hoop" werk levert in uren meer dan voldoende op ten opzichte van het vullen.quote:De fabrikant vergoed het deels maar lang niet alles. Daarnaast heb je er nog een hoop werk mee ook..
Ik deel deze ervaring. Zijn bij ons vooral LDC karren, met kleine colli's die lastig te lossen zijn of zelfs instorten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:56 schreef Questionmarks het volgende:
Gister klacht ingediend over het slecht en top zwaar stapelen in DC's, waren 2 containers ingestort bij het lossen en een paar 40 cm boven de container gestapeld. Gebeurt te vaak....
Er werken echt enorm veel Polen daar op de DC's.
LDC. Jep kregen wij ook, hadden de pakbonnummers er bij vermeld. We kregen ook namen van de mensen die hadden gestapeld toegestuurd, kunnen wij helaas niets mee..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:53 schreef UncleSam het volgende:
"Wij geven het door aan de desbetreffende afdeling."
Maken we ook regelmatig mee. Welk DC?
Nationaliteit maakt inderdaad niet uit. We kregen namen toegestuurd van Poolse lui die ik even ging opzoeken op facebook. Diegene had allemaal vrienden met "werkt bij AH distributie", allemaal Pools.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:01 schreef SausDip het volgende:
[..]
Ik deel deze ervaring. Zijn bij ons vooral LDC karren, met kleine colli's die lastig te lossen zijn of zelfs instorten.
Dat er veel Polen werken klopt, en als je wil insinueren dat zij slecht stapelen, klopt ook, maar ik heb het ook heel vaak bij containers die door Nederlanders gestapeld zijn. Denk niet dat nationaliteit hier iets mee te maken heeft.
quote:
Oh, ik dacht op de bordjes C1000 te lezenquote:
Dan mogen ze die ook gelijk laten staan voor de klantenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:25 schreef Froop het volgende:
Zo weet je in elk geval dat je genoeg voorraad hebt. Hebben ze dit gevuld met behulp van een ladder ofzo?
Gewoon van onderen pakken, als je het zo debiel neerzetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan mogen ze die ook gelijk laten staan voor de klanten
Yep.. Ook uit Zwolle altijd standaard een container met onderop afbakbrood en daarop potten jam, pindakaas en soep. Hoe vaak die al van de klep gekieperd zijn..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:56 schreef Questionmarks het volgende:
Gister klacht ingediend over het slecht en top zwaar stapelen in DC's, waren 2 containers ingestort bij het lossen en een paar 40 cm boven de container gestapeld. Gebeurt te vaak....
Bij de vraag 'weet u het zeker?' zit je al aan de minkant van de marge, denk ik..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:28 schreef ikbenschipper het volgende:
Lokale prijzen kunnen we zetten. Ze hebben de keuze een 5 tal jaar geleden gemaakt om de informatie niet meer in de winkel te leggen. Blijkbaar was de gevoeligheid + het belang onvoldoende.
Die melding krijg je al bij 1 cent dus.... Dat is natuurlijk totaal geen maatstaf.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bij de vraag 'weet u het zeker?' zit je al aan de minkant van de marge, denk ik..
Artikelen die een min-marge hebben zijn producten die je wel moet verkopen omdat het basisbehoefte zijn voor klanten.quote:Het laatste wat je wil zijn zaken die artikelen met minmarge gaan saneren, of wel prijsverhogingen doorvoeren, maar niet de verlagingen. Zo houd je de winkels uniform qua prijsbeleid en winkelbeeld.
Aan de signing te zien is het de DekaMarkt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:13 schreef d4v1d het volgende:
Ondertussen in de C1000
[ afbeelding ]__
Als je al gebeld bent voor een sollicitatiegesprek moet je echt een dikke tokkie zijn om niet aangenomen te wordenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:30 schreef msacras het volgende:
Ha allen, ik ga binnenkort solliciteren bij de AH voor caissière, iemand die nog tips heeft? Dingen die ik echt wel/niet moet doen tijdens het gesprek?
Ik ben nog niet gebeld hoor, maar ik weet wel dat ze bij deze vestiging zeer dringend mensen zoeken, en aangezien ik een normaal persoon ben met 1,5 jaar werkervaring (in de horeca, maar toch) neem ik aan dat ik wel word gebeld.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:41 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je al gebeld bent voor een sollicitatiegesprek moet je echt een dikke tokkie zijn om niet aangenomen te worden
Gewoon jezelf zijn enzo.
Moet wel lukken danquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:44 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik ben nog niet gebeld hoor, maar ik weet wel dat ze bij deze vestiging zeer dringend mensen zoeken, en aangezien ik een normaal persoon ben met 1,5 jaar werkervaring (in de horeca, maar toch) neem ik aan dat ik wel word gebeld.![]()
Ik ben overigens wel eens afgewezen bij de AH, maar dat kwam omdat ik maar heel weinig beschikbaar was en daar hadden ze niet zo veel aan
Ik ben benieuwd. Ik ben nu bezig met een ontslagmail schrijven naar m'n huidige werkgever, morgen bij de AH langs.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:46 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Moet wel lukken dan![]()
Ik was ook eens afgewezen, achteraf ook wel logisch aangezien ik net 14 was
Nog niet ontslag nemen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:47 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik ben nu bezig met een ontslagmail schrijven naar m'n huidige werkgever, morgen bij de AH langs.
Zelfde bij mij, ik was toen ook echt net 15, dus ja.
En wat als je niet bij de AH wordt aangenomen? Die kans is er.. En dan heb je al ontslag genomenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:47 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik ben nu bezig met een ontslagmail schrijven naar m'n huidige werkgever, morgen bij de AH langs.
Zelfde bij mij, ik was toen ook echt net 15, dus ja.
Ik ga er sowieso weg, ongeacht of ik bij de AH wordt aangenomen of niet. Ik ben nog liever werkloos dan dat ik daar blijf werken.quote:
Wat is er gebeurd na onze date waarin je vol lof sprak over je werk?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:49 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik ga er sowieso weg, ongeacht of ik bij de AH wordt aangenomen of niet. Ik ben nog liever werkloos dan dat ik daar blijf werken.
Het ging al een tijdje niet lekker hoor, de locatie waar ik het liefste werkte was gesloten, de nieuwe locatie was niet zo chill. Werkgever zat te zeiken over alles, tot aan kleine dingetjes als "je hebt geen nieuwe vuilniszak in de emmer gedaan". Ik verdien er extreem weinig (4 euro bruto, netto volgensmij precies het minimumloon, 3,70 ofzo). En nu ben ik er ook nog van beschuldigd dat ik geld heb gestolen uit de kluis, wat echt niet zo is. Ze hebben er ook helemaal geen onderbouwing voor, want ik heb op die dag helemaal niet gewerkt. Maakt ook niet uit, ze komen er wel achter dat ik het niet was, maar ik heb geen zin in zo'n werkgever.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd na onze date waarin je vol lof sprak over je werk?
Valt bij ons vies tegen. Percentage dat eruit geknikkerd wordt na eerste gesprek is hoog.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:41 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je al gebeld bent voor een sollicitatiegesprek moet je echt een dikke tokkie zijn om niet aangenomen te worden
Gewoon jezelf zijn enzo.
Als je een hoog aanbod hebt, dan kan je ook wat kieskeuriger zijnquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:54 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Valt bij ons vies tegen. Percentage dat eruit geknikkerd wordt na eerste gesprek is hoog.
Ze halen liever iemand uit de winkel dan iemand die ze niet aanstaat bij ons..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:58 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als je een hoog aanbod hebt, dan kan je ook wat kieskeuriger zijn
Dat vinden ze in de winkel leuk dan......quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:09 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze halen liever iemand uit de winkel dan iemand die ze niet aanstaat bij ons..
Worden niet permanent doorgeschoven, maar gewoon de dan aanwezigen in de plek van een caissière of eentje meer inroosteren (kan altijd wel, ons rooster is 4-5 A4'tjes op de zijkant) tot er een nieuwe is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:19 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat vinden ze in de winkel leuk dan......
Enige waar wij echt uit de winkel proberen te putten is Verkoop.
Verkoopklaar naar Verkoopafhandeling vaak op verzoek (of als we ze op verkoopklaar niet echt zien zitten maar het voor kassa wel iets kan zijn).
Ohw zo kwam het over.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:21 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Worden niet permanent doorgeschoven, maar gewoon de dan aanwezigen in de plek van een caissière of eentje meer inroosteren (kan altijd wel, ons rooster is 4-5 A4'tjes op de zijkant) tot er een nieuwe is.
Neuh, dan stapt die vuller er ook per direct uit en dat willen ze niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ohw zo kwam het over.
Beetje van ik wil die die en die vuller van je nu naar kassa hebben....
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben hier dat er best een duur prijskaartje hangt met alle regelingen/kosten die je hebt als je iemand in z'n proefperiode eruit trapt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:26 schreef OudeBok het volgende:
Neuh, d
[..]
Neuh, dan stapt die vuller er ook per direct uit en dat willen ze niet.
Merk wel dat het verloop bij ons extreem hoog ligt. Er komen er ZO veel niet door de proeftijd heen, niet normaal zeg.
Verloop is niet helemaal de juiste term misschien, maar ik bedoel dus het komen en gaan van nieuw personeel.
Afgezet tegen het aantal uren dat zo iemand uiteindelijk werkt, klopt dat inderdaad.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben hier dat er best een duur prijskaartje hangt met alle regelingen/kosten die je hebt als je iemand in z'n proefperiode eruit trapt.
Vreemd, ik kan bij ons toch meestal wel 20-30 cent per euro van de prijs afhalen voordat dasa begint te piepen. Misschien ook filiaal afhankelijk of zo?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Die melding krijg je al bij 1 cent dus.... Dat is natuurlijk totaal geen maatstaf.
Er ontbreken wel eens soesjes in de verpakking. Dan zitten er in plaats van 11 maar 9 in en is de verpakking gescheurd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:43 schreef Emm16 het volgende:
Er wordt bij ons de laatste tijd veel van die Davitamon vitamines potjes gestolen. Ze worden uit de verpakking gehaald en daarna wordt de verpakking terug gelegd in de schap.
Of hebben jullie ook weleens dat er producten worden geleverd zonder inhoud? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Haha we bestaan al een tijdje, wanr we zijn inmiddels bij topic 132quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:58 schreef Clauwvd het volgende:
He! Wat leuk zeg, dit! Medw. topic AH: present!
Dat dacht ik dus ook.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:58 schreef Clauwvd het volgende:
Je mag 3 contracten krijgen, dus eerste contract + 2 verlengingen, met een max. van 3 jaar. Daarna krijg je wel/geen OT.
Hoiquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:58 schreef Clauwvd het volgende:
He! Wat leuk zeg, dit! Medw. topic AH: present!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |