Geloopt, ga lekker slapen meid, 't is al laat!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 03:44 schreef Emm16 het volgende:
[..]
Nee, ik ben van plan om het morgen weer terug te brengen naar de winkel. Genoeg mee rond geloopt.
Welke functie heb je nu precies?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:05 schreef oblivion3 het volgende:
Goedemiddag,
Hopelijk heeft iemand goed advies voor het volgende:
Ik ben werkzaam bij een franchise Albert Heijn als Verkoopmedewerker en word betaald in loonschaal B.
Nu ben ik ook verantwoordelijk voor de AGF afdeling (van vullen tot bestellen en de omzet / afboekingen) en voer ook leidinggevende taken uit zoals af en toe de dagelijkse leiding over een team verkoopmedewekers of vulploegers.
Na mijn mening wordt ik niet in de juiste loonschaal uitbetaald, want na enig zoeken ben ik erachter dat je volgens de VGL-CAO (bij mijn van toepassing) je in loonschaal D of E moet zitten.
Zijn er hier ook AH collega's aanwezig die ook teamleider / AGF afdelingshoofd zijn bij AH en welke taken voer je uit en in welke loonschaal zit je dan?
Kan een franchise werkgever je gewoon in elk loonschaal zetten, wat kan ik hier mee?
mvg
Dan klopt het salaris toch?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:54 schreef oblivion3 het volgende:
[..]
ik heb nu de functie verkoopmedewerker (loonschaal B)
ja dat klopt wel maar ik voer veel meer taken uit dan tot die functie behoort, taken die bij hogere functies horen zoals bij teamleider en ben ook AGF afdelingshoofd.quote:Dan klopt het salaris toch?
Je kunt het ook zo zien;quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:09 schreef oblivion3 het volgende:
[..]
ja dat klopt wel maar ik voer veel meer taken uit dan tot die functie behoort, taken die bij hogere functies horen zoals bij teamleider en ben ook AGF afdelingshoofd.
dan is het toch raar dat ik nog steeds in loonschaal b betaald word
het probleem is dat ik bij een franchise werk en niet bij de wwm, ik heb afgelopen week een beoordelings gesprek gehad en ze waren ook erg tevreden maar ze hebben op moment geen plek voor mij als teamleider, maar ze zijn wel erg blij dat ik de extra taken uitvoer natuurlijk dus je snapt dat ik er niet blij mee benquote:Je kunt het ook zo zien;
Je zit nu in loongroep B, maar laat overduidelijk zien dat je meer capaciteit hebt als Klaas of Pietje. Na verloop van tijd (bijvoorbeeld tijdens een beoordelingsgesprek, of aangevraagd PG) ga je met je SM om de tafel zitten en geef je aan dat je meer wilt. Waarschijnlijk krijg je de vraag wat je dan wilt, en dan geef je aan dat je wel heel graag teamleider wilt worden. Aan de hand van je opgedane ervaring en kennis kun je uitleggen waarom jij denkt dat je daar geschikt voor bent, en dan is het aan de SM (of andere leidinggevende) of jij officieel in opleiding voor teamleider kunt....
Als iedereen op basis van het werk dat hij/zij doet vindt dat 'ie in een hogere schaal zou moeten zitten is het hek van de dam.
Onderscheidt jezelf!
Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je werkt, maar als je zelf aangeeft dat je slechts incidenteel leiding geeft, dan lijkt het mij dat je in de correcte functie zit en juist uitbetaald krijgt. Een verkoper B kan ook heus wel eens het team aansturen als het nodig is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:54 schreef oblivion3 het volgende:
[..]
het probleem is dat ik bij een franchise werk en niet bij de wwm, ik heb afgelopen week een beoordelings gesprek gehad en ze waren ook erg tevreden maar ze hebben op moment geen plek voor mij als teamleider, maar ze zijn wel erg blij dat ik de extra taken uitvoer natuurlijk dus je snapt dat ik er niet blij mee ben
Zolang ze omzet maken...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:05 schreef albertusperkamentus het volgende:
wie van jullie hamstert er echt
dus echt heel veel inkopen van wat als hamster product geadverteerd wordt
En wat als je bijv. alle producten opkoopt, bijv. alle tonijn of thee dat op voorraad is van 2e gratis
Zullen ze er dan wat van zeggen, en als ze er wat van zeggen, dan is het toch niet ECHT hamsteren als er een limiet is wat je kunt kopen?
ja, maar dat is hamsterenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Zolang ze omzet maken...
De caissière zal wel behoorlijk raar opkijken
Online kopen komt direct uit het DC, daar hebben ze een aardig voorraadje lijkt mij..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:22 schreef albertusperkamentus het volgende:
[..]
ja, maar dat is hamsteren
Gewoon alle producten die in de folder staan als 2e gratis, opkopen en met 4 karren de winkel uit
heb je wel meteen een mooie voorraad voedsel in geval van een (zombie) apocalypse
*opbiecten: heb via de website heel veel gekocht en het kopen werd gemotiveerd door het hebben van een opslag in geval van een apoycalypse![]()
![]()
Genoeg mensen die dat doen. Een voorraadje kan nooit kwaad. Mocht bijvoorbeeld de stroom een week uitvallen, wat geen ondenkbaar scenario is, dan is het goed om wat in huis te hebben.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:22 schreef albertusperkamentus het volgende:
[..]
ja, maar dat is hamsteren
Gewoon alle producten die in de folder staan als 2e gratis, opkopen en met 4 karren de winkel uit
heb je wel meteen een mooie voorraad voedsel in geval van een (zombie) apocalypse
*opbiecten: heb via de website heel veel gekocht en het kopen werd gemotiveerd door het hebben van een opslag in geval van een apoycalypse![]()
![]()
Ze hebben een speciaal albert DC in Tilburg waar ze idd een aardig voorraad hebben, maar die is lang niet zo groot als die in LVC/DCP etc. Bij ons heb je alleen af en toe klanten die hele voorraden aan dierenvoeding opkopen, de rest valt me niet zo op. Als bepaalde biersoort in de aanbieding is, hebben wij wel van die klanten die wat extra bestellen(kan in de honderden kratjes lopen).quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:23 schreef d4v1d het volgende:
Online kopen komt direct uit het DC, daar hebben ze een aardig voorraadje lijkt mij..
Daar doen jullie aan mee? Leuk voor de omzet cijfers maar je verdient er geen klote aan en hebt er een hoop werk mee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:26 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ze hebben een speciaal albert DC in Tilburg waar ze idd een aardig voorraad hebben, maar die is lang niet zo groot als die in LVC/DCP etc. Bij ons heb je alleen af en toe klanten die hele voorraden aan dierenvoeding opkopen, de rest valt me niet zo op. Als bepaalde biersoort in de aanbieding is, hebben wij wel van die klanten die wat extra bestellen(kan in de honderden kratjes lopen).
sterker nog, op bonusproducten maken we verlies. Als het voor vaste klanten is bestel ik wel eens wat extra, maar laatst vroeg iemand om 250 colli Knorrquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Daar doen jullie aan mee? Leuk voor de omzet cijfers maar je verdient er geen klote aan en hebt er een hoop werk mee.
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:06 schreef JesseW het volgende:
[..]
Daar doen jullie aan mee? Leuk voor de omzet cijfers maar je verdient er geen klote aan en hebt er een hoop werk mee.
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:13 schreef Patrickk het volgende:
[..]
sterker nog, op bonusproducten maken we verlies. Als het voor vaste klanten is bestel ik wel eens wat extra, maar laatst vroeg iemand om 250 colli KnorrIk heb hem vriendelijk verteld dat ik dat helaas niet voor hem kan bestellen
Je weet wel beter.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:25 schreef exelletor het volgende:
Moet je ook de klanten weigeren die alleen voor de bonusproducten komen, overal een paar van meenemen en na het afrekenen voor de rest van hun boodschappen lekker naar de LIDL rijden?
Dat we kunnen aannemen dat er op diverse bonusproducten verlies word gemaakt is aannemelijk. We hebben er alleen geen beeld van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet wel beter.
En bij Jumbo word je ook marge-gestuurd, dus ik snap de reactie van Jesse wel. Gevoelsmatig zou ik ook bedanken voor de eer.
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:29 schreef ikbenschipper het volgende:
Bij dergelijke afnemers zie ik eerder een ander probleem en dat is dat de prognose helemaal naar ze grootje gaat en de volgende actie je dus super veel krijgt.
Tot waar loopt het begrip detailhandel. En mocht iemand een rechtzaak er van maken houd dat argument dan stand....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.
Ze bllijven als je ze daarop besteld alleen wel 3 dagen uit je "bestel"voorraad
Dat zou je wel verwachten, helaas is dat nog niet zo. Meestal gaat een dergelijke reguliere klantenorder over zoveel weken dat het weinig verschil gaat maken, dat het de investering niet waard zal zijn. Bij acties waar dit kan ontstaan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat het nut is van de reden 'afgeprijsd vak' in MOMO? Betekent dit dat je het alleen binnen krijgt, als het nog niet op de 'automatische bestellijst' stond?
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.quote:
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.
Ja, ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Hij verwoordde het wat vreemd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neer. Als RE het uit zichzelf aanmaakt vervalt de extra order.
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.
[..]
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.
[..]
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?
Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.
Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Nope.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?
Ja en Nee, als je bedenkt dat zoals ik eerder in dit topic een bonus krijg op Omzet, is het natuurlijk heel aantrekkelijk om dat dus wel te doen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?
Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.
Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Vast met de vorige Hamsterweken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:20 schreef SausDip het volgende:
Ik heb laatst een mail gekregen (was niet voor mij bedoeld), daarin stond dat als Robijn een pagina grote advertentie in de ah-bonus wou. Dan kan AH dus wel iets marge inleveren..
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.
Inzake het voorbeeld van de heineken, als het kortingsbedrag vergoed wordt door de fabrikant dan zul je er weinig op inleveren. Iemand die toevallig weet hoe dit in zijn werk gaat?
Aangepast, dankje.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vast met de vorige Hamsterweken.
P.s. weet niet of dit handige info is op een forum...
Daarom al meteen uit me qoute gehaaldquote:
Lokale prijzen kunnen we zetten. Ze hebben de keuze een 5 tal jaar geleden gemaakt om de informatie niet meer in de winkel te leggen. Blijkbaar was de gevoeligheid + het belang onvoldoende.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef JesseW het volgende:
[..]
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.
Het "hoop" werk levert in uren meer dan voldoende op ten opzichte van het vullen.quote:De fabrikant vergoed het deels maar lang niet alles. Daarnaast heb je er nog een hoop werk mee ook..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |