abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130499922
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:49 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heb een keer een klant gehad die gewoon zijn mobiel gaf ipv de bonuskaart. Scande prima.
Sommige kassa's lukt het. Maar bij zelfscan kun je het vergeten :(
pi_130499927
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef ikbenschipper het volgende:
Die filters is ook een goed idee voor de teamleiders. Vooral de part-timers die krijgen i.d.d. zoveel niets zeggende mails. Als die meteen weg zijn scheelt dat ene hoop.
Na me vakantie even met ze delen deze tip :)
Ik was na een tijdje gestopt met het verwijderen van die onzin. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een filter ze automatisch kan verwijderen.
pi_130500056
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:55 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik was na een tijdje gestopt met het verwijderen van die onzin. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een filter ze automatisch kan verwijderen.
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:01:03 #179
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_130500080
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:

[..]

Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.

Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief :P
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.

Daarnaast kloppen de vragen ook niet. De vraag 'De mate waarin "leiding" voor u zichtbaar aanwezig is in de winkel'. Deze vraag is voor de klant op 3 of 4 manieren te interpreteren. Alleen al door dat leiding tussen aanhalingstekens staat. AH doelt op het feit dat het MT weet wat er gebeurt, controle heeft over de winkel etc. Klanten denken al gauw dat het gaat over of ze de SM in de winkel rond zien lopen in pak. Of dat er een foto van de SM hangt bij binnenkomst met de tekst "Ik ben pas tevreden als u dat bent".

Op een schaal van 0 tot 10. Zou u deze winkel aanbevelen bij familie of vrienden. Wat een slechte vraag. Albert Heijn heeft zoveel winkels, en in bijna iedere plaats wel meerdere. Dan ga je een specifieke winkel toch niet aanbevelen. Familie woont aan de andere kant van het land "ja, je moet echt eens naar de AH in Den Bosch die is zo goed". Beter is dan de vraag: "In het algemeen: Hoe tevreden bent u met uw Albert Heijn filiaal."

Dan de vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een schone buurt". Wat is een buurt? Is dat een wijk? Zijn dat 2 straten rond het winkelpand? Beter is "De mate waarin de omgeving rond het winkelpand schoon en opgeruimd is"

Of nog een mooie vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een veilige buurt" What the fuck bedoelen ze hier nou weer mee. Gaat dit over het feit of er beveiliging rond loopt? Of er minder woninginbraken zijn dankzij AH. Dit kun je als klant toch niet beoordelen...

Overigens is mijn ervaring dat klanten de enquete alleen invullen na een negatieve winkelervaring. In het opmerkingenveld staat altijd commentaar, nooit wat positiefs.

Daarnaast is de enquete ook nog niet eens anoniem want klanten moeten hun Bonuskaartnummer invoeren waardoor de resultaten dus ook nog eens te herleiden zijn naar en specifieke klant.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:49 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

en in mijn bonus ;)

Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130500125
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:00 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.
Klopt, maar iedere 3 e-mails verwijderen werd uiteindelijk toch een beetje teveel van het goede. Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden.
pi_130500197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:00 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Heb m'n filter nu ook beter aangepast. Toen ik terugkwam van vakantie had ik bijna 400 mails. Misschien 20 relevante. Nu dat probleem lekker niet meer! Tnx!
pi_130500316
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.

Daarnaast kloppen de vragen ook niet. De vraag 'De mate waarin "leiding" voor u zichtbaar aanwezig is in de winkel'. Deze vraag is voor de klant op 3 of 4 manieren te interpreteren. Alleen al door dat leiding tussen aanhalingstekens staat. AH doelt op het feit dat het MT weet wat er gebeurt, controle heeft over de winkel etc. Klanten denken al gauw dat het gaat over of ze de SM in de winkel rond zien lopen in pak. Of dat er een foto van de SM hangt bij binnenkomst met de tekst "Ik ben pas tevreden als u dat bent".

Op een schaal van 0 tot 10. Zou u deze winkel aanbevelen bij familie of vrienden. Wat een slechte vraag. Albert Heijn heeft zoveel winkels, en in bijna iedere plaats wel meerdere. Dan ga je een specifieke winkel toch niet aanbevelen. Familie woont aan de andere kant van het land "ja, je moet echt eens naar de AH in Den Bosch die is zo goed". Beter is dan de vraag: "In het algemeen: Hoe tevreden bent u met uw Albert Heijn filiaal."

Dan de vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een schone buurt". Wat is een buurt? Is dat een wijk? Zijn dat 2 straten rond het winkelpand? Beter is "De mate waarin de omgeving rond het winkelpand schoon en opgeruimd is"

Of nog een mooie vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een veilige buurt" What the fuck bedoelen ze hier nou weer mee. Gaat dit over het feit of er beveiliging rond loopt? Of er minder woninginbraken zijn dankzij AH. Dit kun je als klant toch niet beoordelen...

Overigens is mijn ervaring dat klanten de enquete alleen invullen na een negatieve winkelervaring. In het opmerkingenveld staat altijd commentaar, nooit wat positiefs.

Daarnaast is de enquete ook nog niet eens anoniem want klanten moeten hun Bonuskaartnummer invoeren waardoor de resultaten dus ook nog eens te herleiden zijn naar en specifieke klant.

[..]
Kan niet anders dan dit met je eens zijn.

quote:
Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?
De bonusregeling is nogal ingewikkeld.
25% KTO (gemiddelde van vol, schoon, zichtbare leiding, AGF, kassarijen en vriendelijk personeel)
25% MBO (aspect leiderschap)
25% Omzet
25% Loonsom
pi_130500399
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

[..]

Je moet de vragen ook niet vanuit AH perspectief bekijken, maar vanuit het oog van de klant. De gemiddelde klant denkt er waarschijnlijk ook niet echt over na en vult gewoon een cijfertje in wat als eerste bij hen opkomt.

De vraag is natuurlijk in hoeverre kan je als winkel uberhaubt bijdragen aan een schone en veilige buurt. Je kunt natuurlijk wel de stoep voor je winkel vegen, maar daar houd het wel zo'n beetje op. Qua veiligheid moet ik altijd denken aan goede verlichting rondom het pand en actie ondernemen als er tuig in de omgeving staat te hangen. Natuurlijk hangt schoon ook wel samen met veiligheid, op een schone stoep zal iemand niet zo snel uitglijden. Maar ja, welke klant denkt in deze mate over een vraag na?

Bij ons staan eigenlijk iedere keer dezelfde opmerkingen, waar we momenteel niets aan kunnen veranderen. Zoals, het assortiment is te klein.

Hangt die foto met die tekst er echt? :')
pi_130500435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:

Ja... :')
pi_130500442
quote:

[..]

Ja alle WWM winkels hebben die.
pi_130500453
quote:
Ik ben pas tevreden als u dat bent hangt in elke DNAH winkel.
pi_130500461
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:12 schreef ikbenschipper het volgende:
Ja alle WWM winkels hebben die.
WIj hebben hem niet. :)
pi_130500499
Mijn kassa scant weleens mijn horloge of mijn armband. Dan denk ik; huh? Wat is dit? Maar het blijkt dus gewoon mijn horloge of armband te zijn.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:15:33 #189
378682 JohnBercow
pi_130500539
quote:

[..]

Je moet de vragen ook niet vanuit AH perspectief bekijken, maar vanuit het oog van de klant. De gemiddelde klant denkt er waarschijnlijk ook niet echt over na en vult gewoon een cijfertje in wat als eerste bij hen opkomt.

De vraag is natuurlijk in hoeverre kan je als winkel uberhaubt bijdragen aan een schone en veilige buurt. Je kunt natuurlijk wel de stoep voor je winkel vegen, maar daar houd het wel zo'n beetje op. Qua veiligheid moet ik altijd denken aan goede verlichting rondom het pand en actie ondernemen als er tuig in de omgeving staat te hangen. Natuurlijk hangt schoon ook wel samen met veiligheid, op een schone stoep zal iemand niet zo snel uitglijden. Maar ja, welke klant denkt in deze mate over een vraag na?

Bij ons staan eigenlijk iedere keer dezelfde opmerkingen, waar we momenteel niets aan kunnen veranderen. Zoals, het assortiment is te klein.

Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.

Ja die foto's hangen er echt. In ieder geval in DNAH's :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130500580
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.

Wij hebben ook geen foto volgens mij (of ik heb hem inmiddels al een paar jaar gemist...)
En we zijn wel DNAH en WWM.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:17:43 #191
378682 JohnBercow
pi_130500608
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:16 schreef bigbass het volgende:

[..]

Wij hebben ook geen foto volgens mij (of ik heb hem inmiddels al een paar jaar gemist...)
En we zijn wel DNAH en WWM.
Ik begreep laatst dat er 850 (?) supermarktmanagers moeten worden gefotografeerd en dat het daardoor even kan duren :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130500632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik denk ook wel eens dat het aantal respondenten waarschijnlijk hoger zal liggen als die onzin met dat inloggen en die bonuskaart uit die enquete wordt gesloopt. Anonimiteit is iets wat veel klanten zeker kunnen waarderen.
pi_130500653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:13 schreef exelletor het volgende:

[..]

WIj hebben hem niet. :)
Er zijn een aantal SM's die vorige jaar in september niet geweest zijn naar de foto sessie. Deze worden nu nogmaals gevraagd een foto te laten maken.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:24:39 #194
378682 JohnBercow
pi_130500793
Was het vroeger ook AH beleid dat er een foto van de SM in de winkel hing met zijn of haar favoriete recept? Heb wel eens een paar winkels gezien die dat hadden
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130500894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Was het vroeger ook AH beleid dat er een foto van de SM in de winkel hing met zijn of haar favoriete recept? Heb wel eens een paar winkels gezien die dat hadden
Straks gaan ze nog de eerste bladzijde van de Aha uitprinten en ophangen. :O
pi_130500910
Ja dat favoriete recept van de SM hing ook bij ons in de winkel, maar is al wel 9 à 10 jaar geleden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:29:26 #197
378682 JohnBercow
pi_130500920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:28 schreef SausDip het volgende:
Ja dat favoriete recept van de SM hing ook bij ons in de winkel, maar is al wel 9 à 10 jaar geleden.
Dat bedoel ik ook met vroeger :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_130501367
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:14 schreef Emm16 het volgende:
Mijn kassa scant weleens mijn horloge of mijn armband. Dan denk ik; huh? Wat is dit? Maar het blijkt dus gewoon mijn horloge of armband te zijn.
Je hebt nooit het prijskaartje er af gehaald? :P
pi_130501678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Vroegah ja :)
pi_130502792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 00:49 schreef mujentas het volgende:

[..]

Je hebt nooit het prijskaartje er af gehaald? :P
Nee, ik ben van plan om het morgen weer terug te brengen naar de winkel. Genoeg mee rond geloopt.
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')