Ja dan hou je in die weken inderdaad een berg indirecte uren over. En dat gaat voor een XL best snel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Op de meeste feestdagen inderdaad nog gesloten, en veel 's nachts vullen met een paar man. Dat gaat zo veel sneller dan in een winkel vol met klanten.
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijgquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd, voor na je vakantie
Overal heb je de betere supermarkten en de slechtere supermarkten. Hier een foto van een random hypermarket, ook genomen door mezelf:quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Teslynd het volgende:
Dat is slordig en niet hoe ik het me herinner van de megasupermarkten in het buitenland.
De vulploeg houdbaar ken ik amper, de hulpkrachten bij de kassa ook niet, maar er is wel een redelijk grote vaste kern van collega's.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef mujentas het volgende:
Mja, ik heb altijd het gevoel dat in een grote winkel je elkaar nauwelijks kent en spreekt.
Wij zij geen XL, maar vullen in de avonduren van 20:30 tot 22:30, maar om nou te zeggen dat we sneller klaar zijn, nee. Opzich natuurlijk erg vreemd, maar ik maak gelukkig weinig mee van het vulproces. Loop lekker de hele avond in het magazijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja dan hou je in die weken inderdaad een berg indirecte uren over. En dat gaat voor een XL best snel.
's nachts vullen is natuurlijk ook een voordeel. Verklaart natuurlijk een gedeeltelijk al wel
Wij spiegelen soms. Maar aanzienlijk minder dan 2 jaar geleden (dat moest ook wel we gebruikte toen ik kwam 80-120 uur te veel op verkoopklaar). Inmiddels nu op 60 maar wel nadat er het afgelopen jaar zo'n 30 uur is afgegaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nog maar een jaar geleden werden er bij ons (in principe) bodemvakken gespiegeld en werd broertje-zusje gevuld. Met de komst van de nieuwe SM en de nieuwe normeringen, is er met beide gestopt, maar af en toe wordt de OPWU bij ons gehaald.De omzet is wel gekelderd, maar ja, het is niet anders....
Het nut van spiegelen zie ik zeker in. Zeker op langzaamlopende paden(wijnen, kruiden, drogmetica etc.) is het enorm handig voor de klanten en wordt zeker gewaardeerd. Niet voor niks staat de Jumbo hier strak bij en is het een plaatje om te zien. Bier/fris spiegelen is dan wel compleet nutteloos.
Graag ontvang ik 'm ook!quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijg
*edit* al 30 "echte"mails en er moet nog een week bij... ( de klanten/SSC mails al eruit gefilterd)
Ik heb filters gemaakt in Google Mail waardoor ik alleen nog een SSC mail krijg als er in de bijlage ook daadwerkelijk informatie staat. Google kijkt naar het onderwerp staat daar bijvoorbeeld 0+1 in plaats van 0+0. Alle mails met 0+0 gaan automatisch naar de prullenbak.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijg
*edit* al 30 "echte"mails en er moet nog een week bij... ( de klanten/SSC mails al eruit gefilterd)
Waar doe je dat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb filters gemaakt in Google Mail waardoor ik alleen nog een SSC mail krijg als er in de bijlage ook daadwerkelijk informatie staat. Google kijkt naar het onderwerp staat daar bijvoorbeeld 0+1 in plaats van 0+0. Alle mails met 0+0 gaan automatisch naar de prullenbak.
Zelfde geldt voor de dagelijkse SPAM samenvatting. Die gaat ook automatisch naar de prullenbak.
Scheelt een hoop tijd en ik ontvang alleen mailtjes die er toe doen
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij spiegelen soms. Maar aanzienlijk minder dan 2 jaar geleden (dat moest ook wel we gebruikte toen ik kwam 80-120 uur te veel op verkoopklaar). Inmiddels nu op 60 maar wel nadat er het afgelopen jaar zo'n 30 uur is afgegaan.
Onze omzet is in die 2 jaar dat ik er nu sta ongeveer met 10 % gestegen. met uitschieters naar weken met 15% (maar gemiddeld over het jaar 10%). Spiegelen zorgt niet per definitie de oplossing.
Zichtbare leiding, volle schappen ( en of het dan iets naar achtere staat maakt niet uit) en geen rijen is veel belangrijker. (we stijgen in de KTO maar wel erg traag helaas)
Rond de feestdagen vullen we de eerste lading vers (4-5000 colli!) met een paar man weg tussen zeg maar 3 en 8 's ochtends. Zodra de winkel open is en volstroomt met klanten red je dat natuurlijk nooit meer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef HenkAH het volgende:
[..]
Wij zij geen XL, maar vullen in de avonduren van 20:30 tot 22:30, maar om nou te zeggen dat we sneller klaar zijn, nee.
2 jaar geleden scoorde we op leiding een 2,5 nu inmiddels een 4,5 maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet he.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.quote:
Statistisch gezien is het ook onverantwoord om er conclusies uit te trekken en daardoor vind ik het ook niet fair dat het KTO meeweegt in de beoordelingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Phew... Ik dacht dat wij een lage score hadden... Maar sinds de nieuwe SM is die van ons wel iets gestegen, omdat die wel in een strakke pak hele dag in de winkel te vinden is. De ASM van ons zit meer op kantoor en is meestal ook iets minder netjes gekleed. De hoofdcaissiere(fulltime tl van de kassa) kleedt zich ook netjes aan en loopt niet in zo'n suffe ah pak.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:37 schreef ikbenschipper het volgende:
2 jaar geleden scoorde we op leiding een 2,5 nu inmiddels een 4,5 maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet he.
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Mijn inbox staat vol met die rotzooi. Thanks.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.
Klik vervolgens op "Nieuw filter maken". Voer vervolgens in het vak achter onderwerp het volgende in: "Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkel) (0+0)" inclusief aanhalingstekens. Klik op "filter maken met deze zoekopdracht".
Zet vervolgens een vinkje bij "Markeer als gelezen" en "verwijderen". Zet ook even een vinkje bij "Filter ook toepassen op X die overeenkomen met conversaties".
Ik weet niet of ze de bug al hebben verholpen maar anders kun je bovenstaande stappen ook volgen en een filter maken voor het volgende onderwerp:
"Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkelgroep)" ook weer inclusief aanhalingsteken.
Laat maar weten of het lukt, anders maak ik wel een keer wat screenshots voor je
Ik moet wel zeggen dat ze wel iets zeggen. Als wij een 7,5 halen, dan vind ik ook dat wij ons best hebben gedaan en die 7,5 ook hebben verdiend. Als de winkel wat minder strak bijligt, gaan we al snel richting de 6,5.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Zo, dat scheelt weer 500 mailtjesquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Mijn inbox staat vol met die rotzooi. Thanks.
Lolquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zo, dat scheelt weer 500 mailtjes
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ze wel iets zeggen. Als wij een 7,5 halen, dan vind ik ook dat wij ons best hebben gedaan en die 7,5 ook hebben verdiend. Als de winkel wat minder strak bijligt, gaan we al snel richting de 6,5.
en in mijn bonusquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het ook onverantwoord om er conclusies uit te trekken en daardoor vind ik het ook niet fair dat het KTO meeweegt in de beoordelingen.
mee eens hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Dank je was me op de " " al gelukt. Maar zonder pakt hij ook de 0+1 e.d.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.
Klik vervolgens op "Nieuw filter maken". Voer vervolgens in het vak achter onderwerp het volgende in: "Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkel) (0+0)" inclusief aanhalingstekens. Klik op "filter maken met deze zoekopdracht".
Zet vervolgens een vinkje bij "Markeer als gelezen" en "verwijderen". Zet ook even een vinkje bij "Filter ook toepassen op X die overeenkomen met conversaties".
Ik weet niet of ze de bug al hebben verholpen maar anders kun je bovenstaande stappen ook volgen en een filter maken voor het volgende onderwerp:
"Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkelgroep)" ook weer inclusief aanhalingsteken.
Voor de Ahold Spam mailtjes kun je een label maken waarbij je in het veld achter van het volgende invult: "Ahold Spam" maar dan zonder aanhalingstekens
Laat maar weten of het lukt, anders maak ik wel een keer wat screenshots voor je
Wij hebben steeds iets van 25 mensen die dat ding invullen. Zullen vast wel dezelfde zijn. Misschien is het voor mij ook een idee om aan te melden voor klantenpanel, worden de resultaten trouwens met hun gedeeld of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief
Bij ons vullen voornamelijk de vaste klanten hem in die altijd wat te zeuren hebben. Er zijn zat die heel positief zijn als je die dan vraagt of ze de enquete invullen. is het antwoord nee. Krijgen ze meteen een kaartje maar of ze die dan invullen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief
Sommige kassa's lukt het. Maar bij zelfscan kun je het vergetenquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:49 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb een keer een klant gehad die gewoon zijn mobiel gaf ipv de bonuskaart. Scande prima.
Ik was na een tijdje gestopt met het verwijderen van die onzin. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een filter ze automatisch kan verwijderen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:53 schreef ikbenschipper het volgende:
Die filters is ook een goed idee voor de teamleiders. Vooral de part-timers die krijgen i.d.d. zoveel niets zeggende mails. Als die meteen weg zijn scheelt dat ene hoop.
Na me vakantie even met ze delen deze tip
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik was na een tijdje gestopt met het verwijderen van die onzin. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat een filter ze automatisch kan verwijderen.
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief
Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?quote:
Klopt, maar iedere 3 e-mails verwijderen werd uiteindelijk toch een beetje teveel van het goede. Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.
Heb m'n filter nu ook beter aangepast. Toen ik terugkwam van vakantie had ik bijna 400 mails. Misschien 20 relevante. Nu dat probleem lekker niet meer! Tnx!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk als die dingen in je postvak in blijven staan maakt het toch erg onoverzichtelijk.
Kan niet anders dan dit met je eens zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.
Daarnaast kloppen de vragen ook niet. De vraag 'De mate waarin "leiding" voor u zichtbaar aanwezig is in de winkel'. Deze vraag is voor de klant op 3 of 4 manieren te interpreteren. Alleen al door dat leiding tussen aanhalingstekens staat. AH doelt op het feit dat het MT weet wat er gebeurt, controle heeft over de winkel etc. Klanten denken al gauw dat het gaat over of ze de SM in de winkel rond zien lopen in pak. Of dat er een foto van de SM hangt bij binnenkomst met de tekst "Ik ben pas tevreden als u dat bent".
Op een schaal van 0 tot 10. Zou u deze winkel aanbevelen bij familie of vrienden. Wat een slechte vraag. Albert Heijn heeft zoveel winkels, en in bijna iedere plaats wel meerdere. Dan ga je een specifieke winkel toch niet aanbevelen. Familie woont aan de andere kant van het land "ja, je moet echt eens naar de AH in Den Bosch die is zo goed". Beter is dan de vraag: "In het algemeen: Hoe tevreden bent u met uw Albert Heijn filiaal."
Dan de vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een schone buurt". Wat is een buurt? Is dat een wijk? Zijn dat 2 straten rond het winkelpand? Beter is "De mate waarin de omgeving rond het winkelpand schoon en opgeruimd is"
Of nog een mooie vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een veilige buurt" What the fuck bedoelen ze hier nou weer mee. Gaat dit over het feit of er beveiliging rond loopt? Of er minder woninginbraken zijn dankzij AH. Dit kun je als klant toch niet beoordelen...
Overigens is mijn ervaring dat klanten de enquete alleen invullen na een negatieve winkelervaring. In het opmerkingenveld staat altijd commentaar, nooit wat positiefs.
Daarnaast is de enquete ook nog niet eens anoniem want klanten moeten hun Bonuskaartnummer invoeren waardoor de resultaten dus ook nog eens te herleiden zijn naar en specifieke klant.
[..]
De bonusregeling is nogal ingewikkeld.quote:Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?
Je moet de vragen ook niet vanuit AH perspectief bekijken, maar vanuit het oog van de klant. De gemiddelde klant denkt er waarschijnlijk ook niet echt over na en vult gewoon een cijfertje in wat als eerste bij hen opkomt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het probleem zit hem erin dat er conclusies uit een onderzoek worden getrokken waarbij het onderzoek al niet representatief is. Als je als winkel in de week 25.000 klanten (of transacties hebt) en slechts 100 mensen vullen hem in, dan kun je dus absoluut niet stellen dat de mate waarin leiding zichtbaar aanwezig is een 7 scoort. Dan vult dus op periode basis 0,1% van je klanten de enquete in waarbij van die 100.000 klanten het overgrote deel dagelijks of meermaals per week in je winkel komt. Nee daar kunnen we conclusies uittrekken.
Daarnaast kloppen de vragen ook niet. De vraag 'De mate waarin "leiding" voor u zichtbaar aanwezig is in de winkel'. Deze vraag is voor de klant op 3 of 4 manieren te interpreteren. Alleen al door dat leiding tussen aanhalingstekens staat. AH doelt op het feit dat het MT weet wat er gebeurt, controle heeft over de winkel etc. Klanten denken al gauw dat het gaat over of ze de SM in de winkel rond zien lopen in pak. Of dat er een foto van de SM hangt bij binnenkomst met de tekst "Ik ben pas tevreden als u dat bent".
Op een schaal van 0 tot 10. Zou u deze winkel aanbevelen bij familie of vrienden. Wat een slechte vraag. Albert Heijn heeft zoveel winkels, en in bijna iedere plaats wel meerdere. Dan ga je een specifieke winkel toch niet aanbevelen. Familie woont aan de andere kant van het land "ja, je moet echt eens naar de AH in Den Bosch die is zo goed". Beter is dan de vraag: "In het algemeen: Hoe tevreden bent u met uw Albert Heijn filiaal."
Dan de vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een schone buurt". Wat is een buurt? Is dat een wijk? Zijn dat 2 straten rond het winkelpand? Beter is "De mate waarin de omgeving rond het winkelpand schoon en opgeruimd is"
Of nog een mooie vraag "De mate waarin deze winkel bijdraagt aan een veilige buurt" What the fuck bedoelen ze hier nou weer mee. Gaat dit over het feit of er beveiliging rond loopt? Of er minder woninginbraken zijn dankzij AH. Dit kun je als klant toch niet beoordelen...
Overigens is mijn ervaring dat klanten de enquete alleen invullen na een negatieve winkelervaring. In het opmerkingenveld staat altijd commentaar, nooit wat positiefs.
Daarnaast is de enquete ook nog niet eens anoniem want klanten moeten hun Bonuskaartnummer invoeren waardoor de resultaten dus ook nog eens te herleiden zijn naar en specifieke klant.
[..]
Dacht dat die alleen in de Bonusregeling voor de SM zat. Blijkbaar ook ASM. Hoe zwaar weegt het KTO daarin mee?
Ja...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
Hangt die foto met die tekst er echt?
Ja alle WWM winkels hebben die.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hangt die foto met die tekst er echt?
Ik ben pas tevreden als u dat bent hangt in elke DNAH winkel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
Hangt die foto met die tekst er echt?
WIj hebben hem niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:12 schreef ikbenschipper het volgende:
Ja alle WWM winkels hebben die.
Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je moet de vragen ook niet vanuit AH perspectief bekijken, maar vanuit het oog van de klant. De gemiddelde klant denkt er waarschijnlijk ook niet echt over na en vult gewoon een cijfertje in wat als eerste bij hen opkomt.
De vraag is natuurlijk in hoeverre kan je als winkel uberhaubt bijdragen aan een schone en veilige buurt. Je kunt natuurlijk wel de stoep voor je winkel vegen, maar daar houd het wel zo'n beetje op. Qua veiligheid moet ik altijd denken aan goede verlichting rondom het pand en actie ondernemen als er tuig in de omgeving staat te hangen. Natuurlijk hangt schoon ook wel samen met veiligheid, op een schone stoep zal iemand niet zo snel uitglijden. Maar ja, welke klant denkt in deze mate over een vraag na?
Bij ons staan eigenlijk iedere keer dezelfde opmerkingen, waar we momenteel niets aan kunnen veranderen. Zoals, het assortiment is te klein.
Hangt die foto met die tekst er echt?
Wij hebben ook geen foto volgens mij (of ik heb hem inmiddels al een paar jaar gemist...)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.
Ja die foto's hangen er echt. In ieder geval in DNAH's
Ik begreep laatst dat er 850 (?) supermarktmanagers moeten worden gefotografeerd en dat het daardoor even kan durenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:16 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen foto volgens mij (of ik heb hem inmiddels al een paar jaar gemist...)
En we zijn wel DNAH en WWM.
Ik denk ook wel eens dat het aantal respondenten waarschijnlijk hoger zal liggen als die onzin met dat inloggen en die bonuskaart uit die enquete wordt gesloopt. Anonimiteit is iets wat veel klanten zeker kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar als de vragen onduidelijk zijn gesteld waardoor klanten op verschillende manieren vragen kunnen interpreteren dan zit er dus ook een afwijking in de resultaten. Daardoor kun en mag je er geen conclusies uit trekken. Door het winkelmanagement in de beoordeling en bonusregeling te straffen of te beoordelen voor de resultaten uit het KTO worden er dus wel conclusies uitgetrokken.
Ja die foto's hangen er echt. In ieder geval in DNAH's
Er zijn een aantal SM's die vorige jaar in september niet geweest zijn naar de foto sessie. Deze worden nu nogmaals gevraagd een foto te laten maken.quote:
Straks gaan ze nog de eerste bladzijde van de Aha uitprinten en ophangen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Was het vroeger ook AH beleid dat er een foto van de SM in de winkel hing met zijn of haar favoriete recept? Heb wel eens een paar winkels gezien die dat hadden
Dat bedoel ik ook met vroegerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:28 schreef SausDip het volgende:
Ja dat favoriete recept van de SM hing ook bij ons in de winkel, maar is al wel 9 à 10 jaar geleden.
Je hebt nooit het prijskaartje er af gehaald?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:14 schreef Emm16 het volgende:
Mijn kassa scant weleens mijn horloge of mijn armband. Dan denk ik; huh? Wat is dit? Maar het blijkt dus gewoon mijn horloge of armband te zijn.
Vroegah jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Was het vroeger ook AH beleid dat er een foto van de SM in de winkel hing met zijn of haar favoriete recept? Heb wel eens een paar winkels gezien die dat hadden
Nee, ik ben van plan om het morgen weer terug te brengen naar de winkel. Genoeg mee rond geloopt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:49 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je hebt nooit het prijskaartje er af gehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |