eze foto's laten zien dat we winkelverzorging niet belangrijk vinden. Gisteren trof ik in een grote zondagswinkel dus ook al dergelijk sappen/fris tavrelen aan. Maar ook in kleine winkels gebeurt het.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Daar moet ik ze wel gelijk in geven - een mobiel kun je niet lekker vastpakken, snel door de scanner halen en makkelijk teruggeven.
[..]
Nieuwe AH's hebben ook meer meters voor sappen en fris ingetekend staan, zodat de vakken minder snel leeg raken. Maar een nadeel aan veel meters, is dat de vakken zo eruit gaan zien:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb de foto's vandaag genomen, volgens mij wordt er pas 's avonds weer een beetje bijgevuld(los van de actie), dus het winkelbeeld zal in de loop van de dag alleen maar verslechteren.
[..]
(http://www.klacht.nl/albert-heijn/klacht/3uur-vertraging/)quote:Mijn man en ik zijn met de trein naar Berlijn geweest heen weg ging prima. De terug reis hadden we 3 uur vertraging nu is ons verteld dat we 40% van het betaalde bedrag terug kunnen vorderen.Dat wil ik hierbij doen
Gewenste oplossing
Dat ik zoals gezegt 40 % van de treintickers vergoed krijgen.
Als je minder dan 12 uur werkt in een week heb je geen recht op toeslagen behalve als je werkt op zondag. Dan krijg je een toeslag van 100%. De rest staat in de OP.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef JessedeK het volgende:
Dag collega's
Ik werk sinds kort bij de Albert Heijn als vulploegmedewerker.
Kan een van jullie me uitleggen hoe dat zit met die extra toeslagen ('s ochtends - zondags)
Ik werk minder dan 12 uur per week, in mijn contract staat dat ik 3,78 verdien maar dit is een feite dus meer?
Dus ook niet 's ochtends (7-9) ?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je minder dan 12 uur werkt in een week heb je geen recht op toeslagen behalve als je werkt op zondag. Dan krijg je een toeslag van 100%. De rest staat in de OP.
Was het zo ingewikkeld wat ik opschreef?quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Dus ook niet 's ochtends (7-9) ?
Dan heeft niemand recht op toeslagen dus jij ook nietquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef JessedeK het volgende:
[..]
Dus ook niet 's ochtends (7-9) ?
Blijkbaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Was het zo ingewikkeld wat ik opschreef?
Dit is niet het all-innloon. Dus dat krijg je er nog bij + eventueel een zondagtoeslag (zie openingspost zoals Janneke al zei)quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef JessedeK het volgende:
Dag collega's
Kan een van jullie me uitleggen hoe dat zit met die extra toeslagen ('s ochtends - zondags)
Ik werk minder dan 12 uur per week, in mijn contract staat dat ik 3,78 verdien maar dit is een feite dus meer?
Bier/fris wordt al snel een zooitje. Bij een nieuwe worp oid staat het een dag netjes maar daarna gaat het al weer snel bergafwaarts. Het zijn gewoon hardlopende producten en tenzij je meerdere vulmomenten hebt, valt er weinig aan te doen behalve spiegelen, maar dat doet WWM niet meerquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:39 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
eze foto's laten zien dat we winkelverzorging niet belangrijk vinden. Gisteren trof ik in een grote zondagswinkel dus ook al dergelijk sappen/fris tavrelen aan. Maar ook in kleine winkels gebeurt het.
Winkelverzorging versus uren. een spagaat.
Welkom collega medewerker verkoopklaarquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:34 schreef JessedeK het volgende:
Dag collega's
Bij ons is het beleid dat je jouw eigen pad spiegelt zodra je erop staat (zowel vers als houdbaar).quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is het officiële beleid nu dat er helemaal niet meer gespiegeld wordt? Bij ons (WWM) filiaal doen we nog 1 of 2 gangen per avond gelukkig.
Ik ben voor!quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is het officiële beleid nu dat er helemaal niet meer gespiegeld wordt? Bij ons (WWM) filiaal doen we nog 1 of 2 gangen per avond gelukkig.
Dit is ook het beleid bij de ah waar ik heb gewerkt. Het gaat dan bij ons wel over hb.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:21 schreef 88Koentje88 het volgende:
[..]
Bij ons is het beleid dat je jouw eigen pad spiegelt zodra je erop staat (zowel vers als houdbaar).
Ik vind eerlijk gezegd het winkelbeeld niet heel erg veranderd sinds het stoppen met spiegelen en het invoeren van SRP. Ik vind het wel vreemd dat vkk nog steeds geen realistische normen heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:28 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Je bespaard er zo veel uren mee en voor de klant maakt het geen verschil. Tot 10 u 's morgens ziet het er netjes uit en daarna is het weer net zo als het was. Wij spiegelen alleen nog de grote gaten (producten die niet meer in het zicht van de klant liggen).
Het officiele beleid is dat er niet gespiegeld word, ook geen broertje zusje. Doe je het als winkel wel moeten de uren ergens vandaan komen.. Niks dus.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:19 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Dan vraag ik mij serieus af hoe je winkel er 'vroeger' uitzag. Kan nooit veel geweest zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:47 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd het winkelbeeld niet heel erg veranderd sinds het stoppen met spiegelen en het invoeren van SRP.
SRP vind ik echt minder in de winkel. Sorry, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik hele dagen als ASM bezig ben lege dozen uit het vak te halen.....quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:47 schreef Tuinstoel2 het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd het winkelbeeld niet heel erg veranderd sinds het stoppen met spiegelen en het invoeren van SRP. Ik vind het wel vreemd dat vkk nog steeds geen realistische normen heeft.
Mee eens alleen er staan daar gewoon dingen gevuld die niet in collo gevuld horen te worden. Dan word het natuurlijk sowieso een benden. Ik kijk echt wel door het niet spiegelen heen. Maar niet door de verkeerd gevulde dingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:24 schreef mujentas het volgende:
[..]
Bier/fris wordt al snel een zooitje. Bij een nieuwe worp oid staat het een dag netjes maar daarna gaat het al weer snel bergafwaarts. Het zijn gewoon hardlopende producten en tenzij je meerdere vulmomenten hebt, valt er weinig aan te doen behalve spiegelen, maar dat doet WWM niet meer
Bij ons is er erg weinig SRP, klein filiaal met weinig ruimte. Sommige spullen staan zelfs volledig achter een paal(je kan ze alleen vanaf de zijkant zien), dit soort vakken kunnen niet eens SRP gevuld worden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij serieus af hoe je winkel er 'vroeger' uitzag. Kan nooit veel geweest zijn.
Als je de winkel wel gaat spiegelen ziet dat er 's avonds als je de winkel afsluit heel netjes uit en ook 's morgens als je binnen komt. Rond een uurtje of 10 's morgens ziet de winkel er vervolgens weer het zelfde uit als voor het spiegelen. Weggegooide uren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:30 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit is ook het beleid bij de ah waar ik heb gewerkt. Het gaat dan bij ons wel over hb.
Hop, hop, even gauw boven en onder.
Niet spiegelen ziet er echt niet uit, maarja die uren he...
Zoals gezegd, alleen boven en onder even snel nadat je klaar bent met je gang. Dat heeft de klant zeker wat aan, imho. En de winkel ook.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:13 schreef JesseW het volgende:
[..]
Als je de winkel wel gaat spiegelen ziet dat er 's avonds als je de winkel afsluit heel netjes uit en ook 's morgens als je binnen komt. Rond een uurtje of 10 's morgens ziet de winkel er vervolgens weer het zelfde uit als voor het spiegelen. Weggegooide uren.
Bovendien letten klanten er helemaal niet op. Klanten vinden het veel belangrijker dat er voldoende mensen overdag op de winkelvloer zijn zodat ze vragen kunnen stellen. Kun je die uren daar beter aan besteden.
Herkenbaar. Veel mensen willen per sé een baantje hebben, maar als ze dan daadwerkelijk een keer moeten werken dan lopen ze te huilenquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:41 schreef LDS het volgende:
dinsdag, woensdag, donderdag 7-11 werken en vrijdag 7-5. Om het af te maken zaterdag ook nog eens 12-5. Ellende
84 is hier, inclusief initieel, normaal. Dat komt bij ons al op woensdagavond trouwens.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:03 schreef MehMeeeh het volgende:
Haha ja t is echt n andere wereld qua hoeveelheden bij een XL:P 2 weken geleden met die serverstoring kregen we op een donderdag avond houdbaar+initiele actie 84 containers. Daar kreeg ik het toen al spaansbenouwd van, in zo'n XL lijkt me dat doodnormaal:P
Wij spiegelen elke avond de hele toko, management wil ook absoluut niet anders.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:49 schreef ikbenschipper het volgende:
Het officiele beleid is dat er niet gespiegeld word, ook geen broertje zusje. Doe je het als winkel wel moeten de uren ergens vandaan komen.. Niks dus.
Alleen bodembakken en bovenste plank willen we dan nog wel wat extra aandacht geven want dat is voor de klant anders wel erg lastig.
Dan zullen de uren ruimschoots niet gehaald worden gok ik zomaar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:28 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wij spiegelen elke avond de hele toko, management wil ook absoluut niet anders.
Dat valt reuze mee gelukkig!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Dan zullen de uren ruimschoots niet gehaald worden gok ik zomaar.
Als het een XL een hoop. Reken al gauw 10 uur per dag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hoeveel uur kost het om de winkel te spiegelen dan? Waar komen die uren vandaan?
XL idd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:37 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
meevallen en halen is een verschilXL winkel?
quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
XL idd.
Qua normering kunnen wij de uren, over het hele jaar gezien, prima halen. Met name rondom feestdagen kun je vaak redelijk makkelijk onder de norm blijven.
Op de feestdagen gesloten? Anders zie ik de kansen helaas niet, in de kleine winkels zijn de feestdagen altijd een kriem om de uren te halen... We bufferen ons suf om wat te hebben voor bijvoorbeeld kerst.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Met name rondom feestdagen kun je vaak redelijk makkelijk onder de norm blijven.
Wij zitten misschien aan de 1-2 uur per dag voor vers en 5-6 uur voor houdbaar en dan zijn we nog niets een zo'n grote winkel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:45 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Als het een XL een hoop. Reken al gauw 10 uur per dag.
Als het inderdaad een XL is heb ik wel wat potjes waar ze die waarschijnlijk uit halen.
*Indirecte Uren Grill en Steak
*Indirecte Uren Box
Op de meeste feestdagen inderdaad nog gesloten, en veel 's nachts vullen met een paar man. Dat gaat zo veel sneller dan in een winkel vol met klanten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef ikbenschipper het volgende:
Op de feestdagen gesloten? Anders zie ik de kansen helaas niet, in de kleine winkels zijn de feestdagen altijd een kriem om de uren te halen... We bufferen ons suf om wat te hebben voor bijvoorbeeld kerst.
Ik ken dat van vakantie. Lijkt me erg vermoeiend voor elke dag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:54 schreef MehMeeeh het volgende:
Ik zit nu trouwens in de AH XL Limburglaan te eindhoven. Voor iemand die in een gemiddelde ah werkt vind ik het toch altijd geweldig om te zien3x2 meter appelsap en sinasappelsap:O
Dat is slordig en niet hoe ik het me herinner van de megasupermarkten in het buitenland.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Daar moet ik ze wel gelijk in geven - een mobiel kun je niet lekker vastpakken, snel door de scanner halen en makkelijk teruggeven.
[..]
Nieuwe AH's hebben ook meer meters voor sappen en fris ingetekend staan, zodat de vakken minder snel leeg raken. Maar een nadeel aan veel meters, is dat de vakken zo eruit gaan zien:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb de foto's vandaag genomen, volgens mij wordt er pas 's avonds weer een beetje bijgevuld(los van de actie), dus het winkelbeeld zal in de loop van de dag alleen maar verslechteren.
[..]
De klant gaat zich bij een uitdragerij afvragen of hij niet net zo goed naar Aldi/Lidl kan gaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:28 schreef JesseW het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Je bespaard er zo veel uren mee en voor de klant maakt het geen verschil. Tot 10 u 's morgens ziet het er netjes uit en daarna is het weer net zo als het was. Wij spiegelen alleen nog de grote gaten (producten die niet meer in het zicht van de klant liggen).
Alles went, ik zou niet zo snel in een kleinere winkel kunnen wennen denk ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Teslynd het volgende:
Ik ken dat van vakantie. Lijkt me erg vermoeiend voor elke dag.
Mja, ik heb altijd het gevoel dat in een grote winkel je elkaar nauwelijks kent en spreekt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Alles went, ik zou niet zo snel in een kleinere winkel kunnen wennen denk ik.
Dat is soms wel tandenknarsen, ja. Vooral als ze alle voorraden midden in het gangpad zetten en er ook nog uitgebreid bij gaan staan kletsen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Alles went, ik zou niet zo snel in een kleinere winkel kunnen wennen denk ik.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |