Ja dan hou je in die weken inderdaad een berg indirecte uren over. En dat gaat voor een XL best snel.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Op de meeste feestdagen inderdaad nog gesloten, en veel 's nachts vullen met een paar man. Dat gaat zo veel sneller dan in een winkel vol met klanten.
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijgquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd, voor na je vakantie
Overal heb je de betere supermarkten en de slechtere supermarkten. Hier een foto van een random hypermarket, ook genomen door mezelf:quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:52 schreef Teslynd het volgende:
Dat is slordig en niet hoe ik het me herinner van de megasupermarkten in het buitenland.
De vulploeg houdbaar ken ik amper, de hulpkrachten bij de kassa ook niet, maar er is wel een redelijk grote vaste kern van collega's.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:00 schreef mujentas het volgende:
Mja, ik heb altijd het gevoel dat in een grote winkel je elkaar nauwelijks kent en spreekt.
Wij zij geen XL, maar vullen in de avonduren van 20:30 tot 22:30, maar om nou te zeggen dat we sneller klaar zijn, nee. Opzich natuurlijk erg vreemd, maar ik maak gelukkig weinig mee van het vulproces. Loop lekker de hele avond in het magazijnquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja dan hou je in die weken inderdaad een berg indirecte uren over. En dat gaat voor een XL best snel.
's nachts vullen is natuurlijk ook een voordeel. Verklaart natuurlijk een gedeeltelijk al wel
Wij spiegelen soms. Maar aanzienlijk minder dan 2 jaar geleden (dat moest ook wel we gebruikte toen ik kwam 80-120 uur te veel op verkoopklaar). Inmiddels nu op 60 maar wel nadat er het afgelopen jaar zo'n 30 uur is afgegaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Nog maar een jaar geleden werden er bij ons (in principe) bodemvakken gespiegeld en werd broertje-zusje gevuld. Met de komst van de nieuwe SM en de nieuwe normeringen, is er met beide gestopt, maar af en toe wordt de OPWU bij ons gehaald.De omzet is wel gekelderd, maar ja, het is niet anders....
Het nut van spiegelen zie ik zeker in. Zeker op langzaamlopende paden(wijnen, kruiden, drogmetica etc.) is het enorm handig voor de klanten en wordt zeker gewaardeerd. Niet voor niks staat de Jumbo hier strak bij en is het een plaatje om te zien. Bier/fris spiegelen is dan wel compleet nutteloos.
Graag ontvang ik 'm ook!quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijg
*edit* al 30 "echte"mails en er moet nog een week bij... ( de klanten/SSC mails al eruit gefilterd)
Ik heb filters gemaakt in Google Mail waardoor ik alleen nog een SSC mail krijg als er in de bijlage ook daadwerkelijk informatie staat. Google kijkt naar het onderwerp staat daar bijvoorbeeld 0+1 in plaats van 0+0. Alle mails met 0+0 gaan automatisch naar de prullenbak.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dank je zie hem staan. Ga na me vakantie eens kijken of ik hem werkend krijg
*edit* al 30 "echte"mails en er moet nog een week bij... ( de klanten/SSC mails al eruit gefilterd)
Waar doe je dat?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik heb filters gemaakt in Google Mail waardoor ik alleen nog een SSC mail krijg als er in de bijlage ook daadwerkelijk informatie staat. Google kijkt naar het onderwerp staat daar bijvoorbeeld 0+1 in plaats van 0+0. Alle mails met 0+0 gaan automatisch naar de prullenbak.
Zelfde geldt voor de dagelijkse SPAM samenvatting. Die gaat ook automatisch naar de prullenbak.
Scheelt een hoop tijd en ik ontvang alleen mailtjes die er toe doen
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij spiegelen soms. Maar aanzienlijk minder dan 2 jaar geleden (dat moest ook wel we gebruikte toen ik kwam 80-120 uur te veel op verkoopklaar). Inmiddels nu op 60 maar wel nadat er het afgelopen jaar zo'n 30 uur is afgegaan.
Onze omzet is in die 2 jaar dat ik er nu sta ongeveer met 10 % gestegen. met uitschieters naar weken met 15% (maar gemiddeld over het jaar 10%). Spiegelen zorgt niet per definitie de oplossing.
Zichtbare leiding, volle schappen ( en of het dan iets naar achtere staat maakt niet uit) en geen rijen is veel belangrijker. (we stijgen in de KTO maar wel erg traag helaas)
Rond de feestdagen vullen we de eerste lading vers (4-5000 colli!) met een paar man weg tussen zeg maar 3 en 8 's ochtends. Zodra de winkel open is en volstroomt met klanten red je dat natuurlijk nooit meer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:18 schreef HenkAH het volgende:
[..]
Wij zij geen XL, maar vullen in de avonduren van 20:30 tot 22:30, maar om nou te zeggen dat we sneller klaar zijn, nee.
2 jaar geleden scoorde we op leiding een 2,5 nu inmiddels een 4,5 maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet he.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Spiegelen is weliswaar niet de oplossing, maar (mogelijk) omdat wij in een relatief rijke wijk zitten, kunnen potentiele klanten net zo makkelijk naar de nettere PLUS oid. De AH hier in de buurt heeft ook een verbouwing gekregen en heeft nu ruim 2x zoveel assortiment, dus ook meer redenen om een stukje om te rijden. Onze winkel zit er redelijk netjes uit na de vulshiften, maar de volgende dag rond een uur of 16:00 is het gewoon leeg. Dan kunnen wij pronken met een beschikbaarheid van rond de 98,5%, maar de mensen die op vrijdag middag voor hun boodschappen komen zien gewoon een lege winkel. Er wordt geprobeerd vaker na te vullen, maar daarvoor zijn er weer geen mensen, dus gaat het niet. 3 in de rij kassa erbij is ook een probleem, er wordt veel te laat ingegrepen en het systeem werkt ook niet. Leiding op het werkvloer wordt door de klanten ook niet gezien, als ik de KTO score van rond een 6 op dit gebied moet geloven.
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.quote:
Statistisch gezien is het ook onverantwoord om er conclusies uit te trekken en daardoor vind ik het ook niet fair dat het KTO meeweegt in de beoordelingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Phew... Ik dacht dat wij een lage score hadden... Maar sinds de nieuwe SM is die van ons wel iets gestegen, omdat die wel in een strakke pak hele dag in de winkel te vinden is. De ASM van ons zit meer op kantoor en is meestal ook iets minder netjes gekleed. De hoofdcaissiere(fulltime tl van de kassa) kleedt zich ook netjes aan en loopt niet in zo'n suffe ah pak.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:37 schreef ikbenschipper het volgende:
2 jaar geleden scoorde we op leiding een 2,5 nu inmiddels een 4,5 maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet he.
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Mijn inbox staat vol met die rotzooi. Thanks.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.
Klik vervolgens op "Nieuw filter maken". Voer vervolgens in het vak achter onderwerp het volgende in: "Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkel) (0+0)" inclusief aanhalingstekens. Klik op "filter maken met deze zoekopdracht".
Zet vervolgens een vinkje bij "Markeer als gelezen" en "verwijderen". Zet ook even een vinkje bij "Filter ook toepassen op X die overeenkomen met conversaties".
Ik weet niet of ze de bug al hebben verholpen maar anders kun je bovenstaande stappen ook volgen en een filter maken voor het volgende onderwerp:
"Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkelgroep)" ook weer inclusief aanhalingsteken.
Laat maar weten of het lukt, anders maak ik wel een keer wat screenshots voor je
Ik moet wel zeggen dat ze wel iets zeggen. Als wij een 7,5 halen, dan vind ik ook dat wij ons best hebben gedaan en die 7,5 ook hebben verdiend. Als de winkel wat minder strak bijligt, gaan we al snel richting de 6,5.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Zo, dat scheelt weer 500 mailtjesquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Mijn inbox staat vol met die rotzooi. Thanks.
Lolquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zo, dat scheelt weer 500 mailtjes
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ze wel iets zeggen. Als wij een 7,5 halen, dan vind ik ook dat wij ons best hebben gedaan en die 7,5 ook hebben verdiend. Als de winkel wat minder strak bijligt, gaan we al snel richting de 6,5.
en in mijn bonusquote:Op maandag 26 augustus 2013 23:39 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het ook onverantwoord om er conclusies uit te trekken en daardoor vind ik het ook niet fair dat het KTO meeweegt in de beoordelingen.
mee eens hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk niet dat de KTO scores echt representatief zijn. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Dank je was me op de " " al gelukt. Maar zonder pakt hij ook de 0+1 e.d.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Inloggen op Google Mail, klik rechts onder je e-mailadres op het tandwieltje en druk vervolgens op instellingen. Klik dan op het tabblad filters.
Klik vervolgens op "Nieuw filter maken". Voer vervolgens in het vak achter onderwerp het volgende in: "Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkel) (0+0)" inclusief aanhalingstekens. Klik op "filter maken met deze zoekopdracht".
Zet vervolgens een vinkje bij "Markeer als gelezen" en "verwijderen". Zet ook even een vinkje bij "Filter ook toepassen op X die overeenkomen met conversaties".
Ik weet niet of ze de bug al hebben verholpen maar anders kun je bovenstaande stappen ook volgen en een filter maken voor het volgende onderwerp:
"Rapportage Klanten en Winkelcalls (Winkelgroep)" ook weer inclusief aanhalingsteken.
Voor de Ahold Spam mailtjes kun je een label maken waarbij je in het veld achter van het volgende invult: "Ahold Spam" maar dan zonder aanhalingstekens
Laat maar weten of het lukt, anders maak ik wel een keer wat screenshots voor je
Wij hebben steeds iets van 25 mensen die dat ding invullen. Zullen vast wel dezelfde zijn. Misschien is het voor mij ook een idee om aan te melden voor klantenpanel, worden de resultaten trouwens met hun gedeeld of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief
Bij ons vullen voornamelijk de vaste klanten hem in die altijd wat te zeuren hebben. Er zijn zat die heel positief zijn als je die dan vraagt of ze de enquete invullen. is het antwoord nee. Krijgen ze meteen een kaartje maar of ze die dan invullen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, het zegt niet echt veel vind ik. Als je met 100 respondenten een 7.5 haalt is een groot verschil dan dat je met 3 respondenten een 7.5 haalt. Bovendien vullen vaak alleen de vaste klanten de enquete in en die zijn over het algemeen wel vrij positief (bij ons dan), medewerkers zelf en familie.
Ik vul dat ding zelf ook in, en ik ben nu niet echt objectief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |