abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:28:34 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130532322
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:25 schreef exelletor het volgende:
Moet je ook de klanten weigeren die alleen voor de bonusproducten komen, overal een paar van meenemen en na het afrekenen voor de rest van hun boodschappen lekker naar de LIDL rijden?
Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130532391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet wel beter.

En bij Jumbo word je ook marge-gestuurd, dus ik snap de reactie van Jesse wel. Gevoelsmatig zou ik ook bedanken voor de eer.
Dat we kunnen aannemen dat er op diverse bonusproducten verlies word gemaakt is aannemelijk. We hebben er alleen geen beeld van.

Je kan het of voor me bestellen of ik neem nu je hele kop mee..... Dan bestel ik het toch liever :)

Bij dergelijke afnemers zie ik eerder een ander probleem en dat is dat de prognose helemaal naar ze grootje gaat en de volgende actie je dus super veel krijgt.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:30:23 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130532456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:29 schreef ikbenschipper het volgende:

Bij dergelijke afnemers zie ik eerder een ander probleem en dat is dat de prognose helemaal naar ze grootje gaat en de volgende actie je dus super veel krijgt.
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130532475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.
Tot waar loopt het begrip detailhandel. En mocht iemand een rechtzaak er van maken houd dat argument dan stand....
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130532521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.
Ze bllijven als je ze daarop besteld alleen wel 3 dagen uit je "bestel"voorraad
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130532600
Kan iemand mij precies uitleggen wat het nut is van de reden 'afgeprijsd vak' in MOMO? Betekent dit dat je het alleen binnen krijgt, als het nog niet op de 'automatische bestellijst' stond?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:32:56 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130532635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.
Ze bllijven als je ze daarop besteld alleen wel 3 dagen uit je "bestel"voorraad
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130533004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.
Dat zou je wel verwachten, helaas is dat nog niet zo. Meestal gaat een dergelijke reguliere klantenorder over zoveel weken dat het weinig verschil gaat maken, dat het de investering niet waard zal zijn. Bij acties waar dit kan ontstaan is het een ander verhaal.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130533357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat het nut is van de reden 'afgeprijsd vak' in MOMO? Betekent dit dat je het alleen binnen krijgt, als het nog niet op de 'automatische bestellijst' stond?
Inderdaad.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130533867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:43 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.
pi_130534154
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neer :). Als RE het uit zichzelf aanmaakt vervalt de extra order.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130534238
Aha, duidelijk. Wij gebruiken het tegenwoordig gewoon om te zorgen dat we zo weinig mogelijk lege vakken hebben, werkt hartstikke goed!
pi_130534293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neer :). Als RE het uit zichzelf aanmaakt vervalt de extra order.
Ja, ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Hij verwoordde het wat vreemd.
pi_130534663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.

[..]

Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?
pi_130534961
Sinds een jaar, of misschien 2, niet meer.
pi_130535239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.

[..]

Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?

Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.

Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
pi_130535436
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:

[..]

Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?

Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.

Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.

Inzake het voorbeeld van de heineken, als het kortingsbedrag vergoed wordt door de fabrikant dan zul je er weinig op inleveren. Iemand die toevallig weet hoe dit in zijn werk gaat?
pi_130535564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:

[..]

Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?
Nope.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130535641
Ik heb laatst een mail gekregen (was niet voor mij bedoeld), daarin stond dat als Robijn een pagina grote advertentie in de ah-bonus wou, die heel veel kostte. Dan kan AH dus wel iets marge inleveren.. ;)
pi_130535655
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:

[..]

Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?

Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.

Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Ja en Nee, als je bedenkt dat zoals ik eerder in dit topic een bonus krijg op Omzet, is het natuurlijk heel aantrekkelijk om dat dus wel te doen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130535689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:20 schreef SausDip het volgende:
Ik heb laatst een mail gekregen (was niet voor mij bedoeld), daarin stond dat als Robijn een pagina grote advertentie in de ah-bonus wou. Dan kan AH dus wel iets marge inleveren.. ;)
Vast met de vorige Hamsterweken.

P.s. weet niet of dit handige info is op een forum...
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130535728
Als de marges dreigen de zakken, dan zijn ze heus niet te beroerd om de boeren nog even wat meer een poot uit te draaien :D
pi_130535753
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:16 schreef mujentas het volgende:

[..]

Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.

Inzake het voorbeeld van de heineken, als het kortingsbedrag vergoed wordt door de fabrikant dan zul je er weinig op inleveren. Iemand die toevallig weet hoe dit in zijn werk gaat?
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.

De fabrikant vergoed het deels maar lang niet alles. Daarnaast heb je er nog een hoop werk mee ook..
pi_130535827
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Vast met de vorige Hamsterweken.

P.s. weet niet of dit handige info is op een forum...
Aangepast, dankje.
pi_130536055
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:23 schreef SausDip het volgende:

[..]

Aangepast, dankje.
Daarom al meteen uit me qoute gehaald :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef JesseW het volgende:

[..]

Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.
Lokale prijzen kunnen we zetten. Ze hebben de keuze een 5 tal jaar geleden gemaakt om de informatie niet meer in de winkel te leggen. Blijkbaar was de gevoeligheid + het belang onvoldoende.

quote:
De fabrikant vergoed het deels maar lang niet alles. Daarnaast heb je er nog een hoop werk mee ook..
Het "hoop" werk levert in uren meer dan voldoende op ten opzichte van het vullen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')