Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:25 schreef exelletor het volgende:
Moet je ook de klanten weigeren die alleen voor de bonusproducten komen, overal een paar van meenemen en na het afrekenen voor de rest van hun boodschappen lekker naar de LIDL rijden?
Dat we kunnen aannemen dat er op diverse bonusproducten verlies word gemaakt is aannemelijk. We hebben er alleen geen beeld van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je weet wel beter.
En bij Jumbo word je ook marge-gestuurd, dus ik snap de reactie van Jesse wel. Gevoelsmatig zou ik ook bedanken voor de eer.
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:29 schreef ikbenschipper het volgende:
Bij dergelijke afnemers zie ik eerder een ander probleem en dat is dat de prognose helemaal naar ze grootje gaat en de volgende actie je dus super veel krijgt.
Tot waar loopt het begrip detailhandel. En mocht iemand een rechtzaak er van maken houd dat argument dan stand....quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. AH is detailhandel, geen groothandel.
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit niet voor niets een klantenorder-regel in MOMO.
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:31 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Klantenorders in MOMO gaan gewoon mee in je historie verkopen.
Ze bllijven als je ze daarop besteld alleen wel 3 dagen uit je "bestel"voorraad
Dat zou je wel verwachten, helaas is dat nog niet zo. Meestal gaat een dergelijke reguliere klantenorder over zoveel weken dat het weinig verschil gaat maken, dat het de investering niet waard zal zijn. Bij acties waar dit kan ontstaan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmmja, goed punt. Het zou toch mogelijk moeten zijn om ze ook uit je prognose te houden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:32 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat het nut is van de reden 'afgeprijsd vak' in MOMO? Betekent dit dat je het alleen binnen krijgt, als het nog niet op de 'automatische bestellijst' stond?
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.quote:
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neerquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik dacht altijd van, je hebt een vak helemaal afgeprijsd met de datum van vandaag (je moet het er dus 's avonds uit halen en vernietigen) waardoor je de volgende dag nee-verkoop gaat hebben. Het systeem besteld het product in eerste instantie niet automatisch en dus bestel je 1 collo op afgeprijsd vak via extra order. Mocht de verkoop dusdanig toenemen (door de 35% sticker) voor het order bevries moment verstrijkt en het systeem besteld het product alsnog automatisch, dan vervalt de extra order.
Ja, ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Hij verwoordde het wat vreemd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Beide situaties kloppen en komen op hetzelfde neer. Als RE het uit zichzelf aanmaakt vervalt de extra order.
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.
[..]
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas werken we in de winkels alleen op basis van omzet en niet op basis van winstmarge. Iedere euro is dus goed voor de omzetcijfers.
[..]
Dat je op bonusaanbiedingen verlies maakt is een aanname. We weten het niet want we hebben geen inzicht in de marges.
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?
Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.
Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Nope.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Heeft WWM geen sectie met brutowinst/marges in Pallas?
Ja en Nee, als je bedenkt dat zoals ik eerder in dit topic een bonus krijg op Omzet, is het natuurlijk heel aantrekkelijk om dat dus wel te doen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:12 schreef JesseW het volgende:
[..]
Dan heb je als organisatie toch een enorme plaat voor je hoofd? Zeker een bedrijf als Albert Heijn, met aandeelhouders, moet toch oog hebben voor marge?
Een aanbieding als bier is een lokkertje, het idee is dat klanten ook de rest van de boodschappen bij AH doen. Natuurlijk zijn er mensen die alleen voor de aanbiedingen komen, dat is vast en zeker ook ingecalculeerd. Maar dat je voor iemand honderden kratten gaat bestellen waarvan je weet dat je er niets aan verdiend (of dat er geld achteraan moet), dat kan ik niet begrijpen.
Ook al heb je geen inzicht in de marges, iedereen kan begrijpen dat als er op een kratje Heineken 20% korting gegeven wordt dat er niet of nauwelijks aan verdiend word. Toch?
Vast met de vorige Hamsterweken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:20 schreef SausDip het volgende:
Ik heb laatst een mail gekregen (was niet voor mij bedoeld), daarin stond dat als Robijn een pagina grote advertentie in de ah-bonus wou. Dan kan AH dus wel iets marge inleveren..
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
Oog voor de marges hebben ze zeer zeker wel, dat houden ze op het hoofdkantoor heus wel strak in de gaten. Op winkelniveau is is minder belangrijk om je daar mee bezig te houden.
Inzake het voorbeeld van de heineken, als het kortingsbedrag vergoed wordt door de fabrikant dan zul je er weinig op inleveren. Iemand die toevallig weet hoe dit in zijn werk gaat?
Aangepast, dankje.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:21 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vast met de vorige Hamsterweken.
P.s. weet niet of dit handige info is op een forum...
Daarom al meteen uit me qoute gehaaldquote:
Lokale prijzen kunnen we zetten. Ze hebben de keuze een 5 tal jaar geleden gemaakt om de informatie niet meer in de winkel te leggen. Blijkbaar was de gevoeligheid + het belang onvoldoende.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:22 schreef JesseW het volgende:
[..]
Kan men op de winkelvloer bij jullie de prijs van producten aanpassen? Dan lijkt me enige kennis van de marge niet geheel onbelangrijk.
Het "hoop" werk levert in uren meer dan voldoende op ten opzichte van het vullen.quote:De fabrikant vergoed het deels maar lang niet alles. Daarnaast heb je er nog een hoop werk mee ook..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |