SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 augustus
Nelleke Noordervliet (Rotterdam 1945) schrijft romans en publiceert verhalen, essays, lezingen en columns in weekbladen en tijdschriften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 augustus
Beatrice de Graaf (Putten 1976) is als hoogleraar Conflict en veiligheid verbonden aan het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18 augustus
Johan Simons (Heerjansdam 1946) is intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25 augustus
Wouter Bos (Vlaardingen 1963) is de kersverse baas van het VU Medisch Centrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 september
Daan Roosegaarde (Nieuwkoop 1979) is kunstenaar, entrepreneur en ontwerper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Game on.
AJ![]()
Fipo[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Fout.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nederland 3?!quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:05 schreef TNA het volgende:
Vind het een zeer goede uitzending. Bos laat zich goed interviewen en vertelt interessante dingen.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
'Het is vintage'. Echt alles wat Obama doet is nep en oppervlakkig en goedkoop.
Die Lebenslust bringt dich um.![]()
uh, okéquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik hou altijd veel meer van de politici en economen/wetenschapper uitzendingen dan de kunstenaars en creatievelingen, fragmenten liggen dichter bij mijn interesses![]()
![]()
Ben er een uurtje uit geweest, nog wat spannends gebeurd in de tussentijd of was het gewoon het niveau van het eerste anderhalf uur ?Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
''Volgens mij was hij dood en doodmoe''quote:Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{![]()
Micha Wertheim vorig jaarquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef Grumpey het volgende:
Ik hou altijd veel meer van de politici en economen/wetenschapper uitzendingen dan de kunstenaars en creatievelingen, fragmenten liggen dichter bij mijn interesses
AJ![]()
Dit was alles behalve nep en oppervlakkig.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:07 schreef Morendo het volgende:
'Het is vintage'. Echt alles wat Obama doet is nep en oppervlakkig en goedkoop.![]()
Wilfried vind vooral zichzelf belangrijk....quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef Littlerabbit het volgende:
Is Wilfried nou een beetje simpel of weigert hij gewoon te luisteren naar zijn gasten?WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Hij spreekt daar zijn eigen mensen toe, dus hij heeft daar niets te winnen. Inderdaad gemeend dus.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Dit was alles behalve nep en oppervlakkig.WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Echt pijnlijk ja. Hij wil Bos zo graag onderbreken, om vervolgens een vraag te stellen welke net is beantwoord.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wilfried vind vooral zichzelf belangrijk....![]()
Ik vind dat enorm meevallen. Bos heeft alle ruimte om uit te praten.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Echt pijnlijk ja. Hij wil Bos zo graag onderbreken, om vervolgens een vraag te stellen welke net is beantwoord.![]()
Wilfried is dan ook wat overschat als presentator.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Tuurlijk wel. Dat geklets over dat jullie 'zoveel meer gaan bereiken etc.'quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:08 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Dit was alles behalve nep en oppervlakkig.
Dit is zijn stijl gewoon. In Holland Sport was het niet anders. En iedereen maar roepen hoe 'briljant' (dat woord heeft ook geen betekenis meer) hij is met zijn pseudo-psychologische onzin. Maar het is minder erg dan hij af en toe ook kan zijn vind ik.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Echt pijnlijk ja. Hij wil Bos zo graag onderbreken, om vervolgens een vraag te stellen welke net is beantwoord.WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Film het dan niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hij spreekt daar zijn eigen mensen toe, dus hij heeft daar niets te winnen. Inderdaad gemeend dus.
24 uur met... was prima, omdat het niet live was waarschijnlijk.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef Pedroso het volgende:
Wilfried is dan ook wat overschat als presentator.![]()
Obama had mooie woorden, voor zijn linkse aanhang, maar politiek is gewoon een vak waar je ijzervreters voor nodig hebt. Obama heeft gewoon onkundig gehandeld.![]()
Jij denkt echt dat Obama daar een huilbui stond te faken?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Dat geklets over dat jullie 'zoveel meer gaan bereiken etc.'![]()
Het is gefilmd door een aanwezige die het vervolgens op Youtube heeft gezet, slimmerd.quote:WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Natuurlijk. Een echte vent huilt niet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat Obama daar een huilbui stond te faken?Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Die van vorig jaar was goedquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Echt pijnlijk ja. Hij wil Bos zo graag onderbreken, om vervolgens een vraag te stellen welke net is beantwoord.
AJ![]()
Duh, maar wel geregisseerd.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:12 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het is gefilmd door een aanwezige die het vervolgens op Youtube heeft gezet, slimmerd.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Ik vind dit niet veel. Wel mooi clipje.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat verzin je nu voor jezelf. Misschien we, misschien niet. Hij had iig niets te winnen daar, dus wat is redelijk? Dat jij dan graag iets anders wil verzinnen zonder basis, is voor jezelf.quote:WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
Nee, doet het mij gewoon. Eng hoe goed die foto's zijn genomen eigenlijk. Ziet er allemaal prachtig doch oprecht uit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:13 schreef vakkenvuller_nr_39245 het volgende:
Krijgen jullie ook een foutmelding?
http://instagram.com/barackobama![]()
Het is natuurlijk erg stoer om zo cynisch mogelijk naar politici te kijken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:15 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat verzin je nu voor jezelf. Misschien we, misschien niet. Hij had iig niets te winnen daar, dus wat is redelijk? Dat jij dan graag iets anders wil verzinnen zonder basis, is voor jezelf.![]()
Alleen Penney de Jager nog.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:15 schreef waxmask het volgende:
[..]
Maar de special effects waren voor die tijd neusje van de Zalm....![]()
Wat een homomuziek zeg. Die psalm was mooierWho's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?![]()
Wie met wat is dit?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
MJ deed het in '79....quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:15 schreef waxmask het volgende:
[..]
Maar de special effects waren voor die tijd neusje van de Zalm....WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA![]()
oh, paul weller.
Dat vind ik zo'n lul.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wat is de keuzefilm trouwens? Toch niet een politieke docu ofzo toch?Who's the black private dick
style council, toch?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:17 schreef alors het volgende:
[..]
My Ever Changing Moods van (de band van) Paul WellerQuestion authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
primary colours, met john travoltaquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:18 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Wat is de keuzefilm trouwens? Toch niet een politieke docu ofzo toch?- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite![]()
Wild Wood is wel een aardig album.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
oh, paul weller.
Dat vind ik zo'n lul.![]()
Het blijft een lul.quote:
Varg Vikerness heeft ook goede muziek gemaakt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het blijft een lul.
Varg Vikerness heeft ook goede muziek gemaakt.De joden waren het. Inmiddels weer opgepakt in Frankrijk, maar dat geheel terzijde.
![]()
Niet waar.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Varg Vikerness heeft ook goede muziek gemaakt.![]()
Jammer, was wel benieuwd wat ie nou echt zelf leuke films vindtquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:18 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
primary colours, met john travoltaWho's the black private dick
Ah, we hebben een hater van de cult.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee hoor. Eerste keer dat ik het einde haal dit seizoen (Hans Teeuwen niet gezien)quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige die dit een goede uitzending vond![]()
Prima uitzending imoquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige die dit een goede uitzending vondWho's the black private dick
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nee hoor. Eerste keer dat ik het einde haal dit seizoen (Hans Teeuwen niet gezien)quote:![]()
![]()
Ik vond het een moeizame bevalling.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Wel te veel over de vormquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige die dit een goede uitzending vond
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Vrij saai. Niet slecht maar ook niet hoogstaand. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige die dit een goede uitzending vondAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Ik vond het ook leuk, niet per se heel diepgaand, maar zeker wel interessant en vermakelijk.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige die dit een goede uitzending vondknow'm sayin?
word? word.![]()
nee hoor, ik vond het ook best interessante visie en uitleg van zijn fragmenten,quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Ik ben schijnbaar de enige die dit een goede uitzending vond
Hij is toch nog teveel politicus net als Verhofstadt een aantal jaar geleden, 't is meer een samenvatting van de visie en te weinig de 'mens' wouter bos- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite![]()
Het is er nog steeds niet uit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vond het een moeizame bevalling.![]()
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef waxmask het volgende:
Saai, niks nieuws gezegd, ontwijkend mediatraining gedrag....![]()
Vond het ook wel boeiend, vooral om Bos te zien spartelen met prive-vragen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:21 schreef TNA het volgende:
Viel wel mee. Enkel zijn keuze voor de The Passion om vervolgens niks over het geloof te willen antwoorden was wel opmerkelijk te noemen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef waxmask het volgende:
Saai, niks nieuws gezegd, ontwijkend mediatraining gedrag....Lag ook wel aan Wilfried. Eerst stellen dat zijn ouders een moeilijke tijd was, om vervolgens direct op zijn eigen huwelijk te klappen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vond het ook wel boeiend, vooral om Bos te zien spartelen met prive-vragen.![]()
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Viel wel mee. Enkel zijn keuze voor de The Passion om vervolgens niks over het geloof te willen antwoorden was wel opmerkelijk te noemen.
AJ![]()
Ik denk dat als Wouter pas over 10 jaar gast was geweest hij meer te zeggen zou hebben en wat meer antwoorden durft te geven.![]()
Top uitzendingmaatschappelijk boeiende fragmenten, erg fijn, en gewoon een slimme en intelligente man. Top! (Een keer niet dat kunstgeneuzel)
![]()
Ja, dat was inderdaad een beetje mal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Viel wel mee. Enkel zijn keuze voor de The Passion om vervolgens niks over het geloof te willen antwoorden was wel opmerkelijk te noemen.
[..]
Lag ook wel aan Wilfried. Eerst stellen dat zijn ouders een moeilijke tijd was, om vervolgens direct op zijn eigen huwelijk te klappen.![]()
Over 10 jaar is hij wellicht nog matiger.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:25 schreef waxmask het volgende:
Ik denk dat als Wouter pas over 10 jaar gast was geweest hij meer te zeggen zou hebben en wat meer antwoorden durft te geven.![]()
Geheel eens. Hij vertelt ook gewoon heel goed, prettige spreker om naar te luisteren, ook zo lang.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:25 schreef Grumpey het volgende:
Top uitzendingmaatschappelijk boeiende fragmenten, erg fijn, en gewoon een slimme en intelligente man. Top! (Een keer niet dat kunstgeneuzel)
![]()
Van wat ik gezien heb vind ik Wilfried het voor het eerst niet zo goed doen. Bos is al veel opener en interessanter geweest op TV dan nu. Weinig goede vragen. Dat Bos nog terug wil naar de politiek zal niet helpen, maar veel gemiste kansen.
Bos blijf ik een mooi figuur vinden.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Ze zijn het U2 fragment 'From The Sky Down' vergeten! Ik zat er heel de avond op te wachten. Op een gegeven moment sloeg Wilfried een kaartje over, dat zal het misschien geweest zijn...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)![]()
Terecht, één keer homomuziek op een avond is al meer dan voldoendequote:Op zondag 25 augustus 2013 23:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ze zijn het U2 fragment 'From The Sky Down' vergeten! Ik zat er heel de avond op te wachten. Op een gegeven moment sloeg Wilfried een kaartje over, dat zal het misschien geweest zijn...
Who's the black private dick
Precies, op zich allemaal wel interessant wat hij vertelde. Maar als mens zijn we eigenlijk niks meer te weten gekomen over hem. Als hij de kwestie van of je wel of niet gelovig bent al te persoonlijk vind, dan weet je dat de aflevering puur over maatschappelijke/politieke onderwerpen zal gaan die verder weinig of niet direct met zijn persoonlijke leven te maken hebben.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:23 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
nee hoor, ik vond het ook best interessante visie en uitleg van zijn fragmenten,
Hij is toch nog teveel politicus net als Verhofstadt een aantal jaar geleden, 't is meer een samenvatting van de visie en te weinig de 'mens' wouter bos![]()
Ze liepen uit, dus hebben ze een fragment overgeslagen. Dat is volgens mij eerder regel dan uitzondering, alleen leggen ze daar bewust geen nadruk op. Vorig jaar legde Micha Wertheim daar extra nadruk op, door aan te geven dat tijdens het kijken van een fragment (dus buiten het oog van de kijker) overleg had plaatsgevonden over welk fragment ze zouden kunnen skippen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
![]()
Bij Jelle zal dat wel niet gebeurd zijn, die liep als een autist het gesprek naar de fragmenten te sturen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze liepen uit, dus hebben ze een fragment overgeslagen. Dat is volgens mij eerder regel dan uitzondering, alleen leggen ze daar bewust geen nadruk op. Vorig jaar legde Micha Wertheim daar extra nadruk op, door aan te geven dat tijdens het kijken van een fragment (dus buiten het oog van de kijker) overleg had plaatsgevonden over welk fragment ze zouden kunnen skippen.![]()
quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:25 schreef Grumpey het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu ga ik twijfelen. Las zoveel negatieve reacties dat ik besloot om het niet terug te kijken.quote:
Wa moek nou doen
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Interessant genoeg om ff een kijkje te nemen, zou ik zeggen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu ga ik twijfelen. Las zoveel negatieve reacties dat ik besloot om het niet terug te kijken.
Wa moek nou doen
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!![]()
Ok, via uitzendinggemist.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:31 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Interessant genoeg om ff een kijkje te nemen, zou ik zeggen.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Oh wacht, met die lichten op de snelweg bijvoorbeeld? Is hij dat. Die maakte wel mooie dingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:31 schreef SunChaser het volgende:
Die laatste gast was toch vaak bij DWDD om nieuwe dingen te laten zien?![]()
Recensietijd: Bas Paternotte: http://cult.thepostonline(...)ergasten-wouter-bos/winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ja, zag t in de OP staanquote:Op maandag 26 augustus 2013 10:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh wacht, met die lichten op de snelweg bijvoorbeeld? Is hij dat. Die maakte wel mooie dingen.
En hij wilde iets doen met windmolens en lasers en nog meer mooie dingen
Dus misschien ga ik deze wel kijken![]()
Het is waarschijnlijk goed dat Wouter Bos de politieke en financiële wereld vaarwel heeft gezegd en zich nu kan bezighouden met dilemma's van leven en dood, schrijft columnist Martine de Jong over de vijfde aflevering van Zomergasten met oud-politicus en bestuursvoorzitter van het VUmc Wouter Bos. .
De glimlach van Bos had hem meer dwarsgezeten dan goed gedaan, mensen geloofden vaak niet dat hij hun pain voeldeGast zijn in Zomergasten stond al een tijdje op zijn bucket list, grapte Bos, maar desalniettemin nam hij de avond erg serieus. Hij had zijn huiswerk goed gedaan en kende de avond op zijn duimpje nog voordat deze goed en wel begonnen was. De Jong maakte er een grapje over, maar Bos lachte alvast verontschuldigend: hij zou al zijn gekozen fragmenten zelf introduceren. Deze avond was Bos zijn eigen spindoctor en hij had er zin in.
De avond werd geopend met een bankreclame vermomd als gedicht. Zo zou je Bos zelf ook kunnen omschrijven. De oude Wouter Bos, want de nieuwe is sinds een week voorzitter van de raad van bestuur van het VU-ziekenhuis. Ónder de balkendenorm en vol goede moed. Het gedicht The Road Less Travelled By van Robert Frost had hem laten nadenken over zijn eigen beslissingen. De keuze voor de politiek was een risicovolle geweest, vertelde hij, en zeker geen idealistische.
Schuldig
We keken naar enkele fragmenten uit de film Margin Call, volgens Bos de beste film over de financiële crisis. Bos sprak over hoe mensen zelf ook schuldig zijn geweest aan de meest recente crisis door veel meer te vragen dan ze kunnen dragen, een onderwerp dat hij als politicus-af een stuk makkelijker kon verwoorden. Toen De Jong hem vroeg zijn visie te geven over de toekomst van de banken, wilde Bos zich daar niet aan branden.
Het fragment van Hardcore Pawn (Veronica, vanavond om 21.25 uur) was een mooie opmaat naar een heldhaftig jongensboekgesprek over de redding van ABN AMRO. Over hoe je jezelf uit zelfs de meest belabberde onderhandelingspositie nog zou moeten kunnen redden. Bos liet zien inderdaad minder idealistisch te zijn dan men wellicht had aangenomen: het spel, daar ging het om. Hij is dan zelf een vriendelijke goedzak, hij is wel gehaaid genoeg om altijd voldoende boeven met scherpe tanden om zich heen te verzamelen.
Bang
Bos had gekozen voor een fragment van The Passion. Hij vond het een imposante en vermakelijke productie. Gelukkig begon De Jong wederom te hengelen naar zijn religieuze status. Zonder succes, net als De Graaf twee weken geleden, liet Bos ook niks los over zijn geloofsovertuiging. Dat is opmerkelijk te noemen. Waar zijn ze bang voor?
Bos vertelde over zijn geëngageerde vader die de basis vormde voor zijn beslissing toentertijd om de politiek vaarwel te zeggen en zich weer bij zijn gezin te voegen. Hij was altijd trots geweest op zijn vader, maar deze leed wel aan de zogenaamde socialistische ziekte: veel aandacht voor mensen die ver van je staan. Zijn vader had de wereld dichtbij tekort gedaan en dat zou Bos niet gebeuren.
De politieke fragmenten die de rest van de avond vulden kwamen allemaal neer op hetzelfde: hoe je als politicus het beste je boodschap kunt overbrengen, al dan niet ten koste van anderen. De politici die in beeld kwamen (sommigen gespeeld door acteurs) brachten allen een emotioneel betoog waarmee ze hun kiezers wisten te overtuigen. En vooral niet vergeten te glimlachen, want je wilt koste wat het kost voorkomen dat mensen je een chagrijnige zak vinden. De glimlach van Bos had hem overigens meer dwarsgezeten dan goed gedaan, mensen geloofden vaak niet dat hij hun pain voelde.
Genadeslag
Uiteindelijk leerden we dat het HenkJan Smits is geweest die de genadeslag aan Bos' zelfvertrouwen gaf. Ga nooit tegelijk met Smits naar het herentoilet, want voor je het weet zegt hij je dat je de X-factor niet hebt en verlies je alsnog je zojuist gewonnen debat. Wat een wereld.
Bos zei niet van plan te zijn terug te keren naar de Tweede Kamer, maar dat antwoord vond De Jong niet realistisch. Bos zelf ook niet, maar dat durfde hij niet hardop te zeggen. Ook te privé, waarschijnlijk. Door al die politieke antwoorden zagen we uiteindelijk niet zoveel van de persoon achter de politicus, en dat was jammer. Het geheel deed al met al te geregisseerd aan. Door Bos zelf.
Het gesprek eindigde met de vraag of hij nu wel of niet de door hem zo aanbeden minst begane weg had bereisd, maar hij moest het antwoord schuldig blijven. De romanticus in hem hoopte van wel, maar de realist die hij tot dan toe zo hartstochtelijk had proberen buiten te houden twijfelde harder dan ooit. Het is waarschijnlijk goed dat hij de politieke en financiële wereld vaarwel heeft gezegd en zich nu kan bezighouden met dilemma's van leven en dood. Niet meer die van gammele gokkasten, boedelbak en ever changing moods, daar is hij veel en veel te moe voor.
Martine de Jong is blogger en schrijver. Afwisselend met columnist Martijn Simons recenseert zij Zomergasten voor Volkskrant.nl.
Ik ga alsnog niet kijken.
Hier heb ik geen zin an.
Dat is denk ik het nadeel als het zo'n publiek bekend figuur is, dat zag je ook bij Hans Teeuwen. Veel mensen moeten die bij voorbaat niet en dan wordt het hele programma meteen niks in hun ogen. Dat komt nooit meer goed.
Wat dat betreft worden afleveringen met onbekende figuren meer objectief bekeken.![]()
De recensies zijn veel minder dan de uitzending. Blijkbaar roept Bos nogal wat emotie op bij mensen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Dat vond ik ook nogal over de top. Juist omdat ie voor eigen mensen staat mag het wat mij betreft iets kleiner of zo. Hou het gewoon bij de feiten, en wat die mensen nog gaan bereiken daar weet hij helemaal niks van. Maar misschien ben ik gewoon een nuchtere Nederlander. Ook dat chliché verhaaltje dat hijzelf meer veranderde door het welzijnswerk dan de buurt/mensen waar hij het voor deed. I'm not buying it..quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Dat geklets over dat jullie 'zoveel meer gaan bereiken etc.'- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
De aflevering van Zomergasten met Wouter Bos was de best bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe. Zondagavond stemden 820 duizend mensen af op het programma op Nederland 2, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. Tot dan toe voerde Hans Teeuwen de lijst aan met 812 duizend kijkers.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:48 schreef borisz het volgende:
Recensietijd: Bas Paternotte: http://cult.thepostonline(...)ergasten-wouter-bos/Terechte observatie.quote:Bos bevestigde met zijn optreden dat één van de belangrijkste eigenschappen van een (ex-) politicus oppervlakkigheid is. Zomergasten leent zich niet voor politici. Hun vluchtigheid is zonde van de zendtijd.![]()
Een keer jouw bijdrage op Fok is al te veel.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Terecht, één keer homomuziek op een avond is al meer dan voldoendeJa, dat snap ik. Maar jammer vond ik het wel. Ik had liever gehad dat er dan maar één van die talloze fragmenten over voetbal was geschrapt in de uitzending!quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze liepen uit, dus hebben ze een fragment overgeslagen. Dat is volgens mij eerder regel dan uitzondering, alleen leggen ze daar bewust geen nadruk op. Vorig jaar legde Micha Wertheim daar extra nadruk op, door aan te geven dat tijdens het kijken van een fragment (dus buiten het oog van de kijker) overleg had plaatsgevonden over welk fragment ze zouden kunnen skippen.'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)![]()
Van Hans Teeuwen kreeg ik een bevestiging van wat ik al dacht. Het is een leuke komiek, hij is redelijk scherp van geest, maar politiek/maatschappelijk gezien geen groot denker.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is denk ik het nadeel als het zo'n publiek bekend figuur is, dat zag je ook bij Hans Teeuwen. Veel mensen moeten die bij voorbaat niet en dan wordt het hele programma meteen niks in hun ogen. Dat komt nooit meer goed.
Wat dat betreft worden afleveringen met onbekende figuren meer objectief bekeken.
Maarrrr, dat maakt de uitzending niet minder boeiend. Bij bv. dat Pat Condell fragment was ik benieuwd wat hij er van vindt en hoe dat zit.![]()
Dat is precies wat ik bedoel. Dat vind jij, ik vind juist wel dat hij een interessante mening heeft over dat soort dingen. En dan gaan wij toch allebei op een heel andere manier de uitzending in.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:29 schreef thettes het volgende:
[..]
Van Hans Teeuwen kreeg ik een bevestiging van wat ik al dacht. Het is een leuke komiek, hij is redelijk scherp van geest, maar politiek/maatschappelijk gezien geen groot denker.![]()
Ik bedoelde meer dat jij er dan meteen de conclusie aan verbindt dat je daardoor het programma zomergasten niets meer vindt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel. Dat vind jij, ik vind juist wel dat hij een interessante mening heeft over dat soort dingen. En dan gaan wij toch allebei op een heel andere manier de uitzending in.
Ik (probeer) wat dat betreft open-minded te zijn. Dat iemand mij bevestigt in wat ik al van diegene dacht, kan alsnog wel interessant zijn om te zien. Daarnaast vond ik sommige fragmenten van Teeuwen juist wel boeiend.![]()
Ik had juist het tegenovergestelde bij Hans Teeuwen. Ik had er veel van gehoopt, maar werd teleurgesteld met een gezapige uitzending om snel weer te vergeten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is denk ik het nadeel als het zo'n publiek bekend figuur is, dat zag je ook bij Hans Teeuwen. Veel mensen moeten die bij voorbaat niet en dan wordt het hele programma meteen niks in hun ogen. Dat komt nooit meer goed.![]()
Je kunt veel van Hans Teeuwen zeggen, maar niet dat hij geen scherpe maatschappijvisie heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:29 schreef thettes het volgende:
[..]
Van Hans Teeuwen kreeg ik een bevestiging van wat ik al dacht. Het is een leuke komiek, hij is redelijk scherp van geest, maar politiek/maatschappelijk gezien geen groot denker.
Maarrrr, dat maakt de uitzending niet minder boeiend. Bij bv. dat Pat Condell fragment was ik benieuwd wat hij er van vindt en hoe dat zit.![]()
Een uitgesproken mening hebben betekent nog niet dat je een groot denker bent.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:04 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt veel van Hans Teeuwen zeggen, maar niet dat hij geen scherpe maatschappijvisie heeft.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat beweer ik dan ook niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een uitgesproken mening hebben betekent nog niet dat je een groot denker bent.![]()
Misschien zijn dat wel de grootste denkers!quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:12 schreef Ringo het volgende:
Zijn er ook grote denkers zonder uitgesproken mening?![]()
Het is misschien zelfs wel een vereiste. Uitgesproken meningen zijn vaak ook een teken van gebrek aan nuance en dat is m.i. wel een kenmerk van grote denkers.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:12 schreef Ringo het volgende:
Zijn er ook grote denkers zonder uitgesproken mening?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In ieder geval kritisch vermogen op je eigen denken. Of korter gezegd, reflectievermogen. Dat je daardoor nog steeds op een scherp standpunt kan uitkomen is uiteraard mogelijk, maar je bent dan vaak in ieder geval mogelijke kritiek nagegaan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is misschien zelfs wel een vereiste. Uitgesproken meningen zijn vaak ook een teken van gebrek aan nuance en dat is m.i. wel een kenmerk van grote denkers.![]()
Dat ook natuurlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:28 schreef thettes het volgende:
[..]
In ieder geval kritisch vermogen op je eigen denken. Of korter gezegd, reflectievermogen. Dat je daardoor nog steeds op een scherp standpunt kan uitkomen is uiteraard mogelijk, maar je bent dan vaak in ieder geval mogelijke kritiek nagegaan.
Het idee dat stellige overtuigingen eerder een product is van onwetendheid dan kennis is door vele grote denkers geparafraseerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Laat het Nietzsche en Schopenhauer maar niet horen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:18 schreef thettes het volgende:
Misschien zijn dat wel de grootste denkers!He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Fragment van Dennis vd Geest is ook geschrapt onnie dan? Of is dat voorbij gekomen bij het stuk dat ik was weggedoezeld
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Ja, heb ik ook niet gezien.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Fragment van Dennis vd Geest is ook geschrapt onnie dan? Of is dat voorbij gekomen bij het stuk dat ik was weggedoezeld![]()
Uit Het NRC :
Een (ex-)politicus heeft volgens onze tv-recensent Hans Beerekamp eigenlijk maar twee opties in Zomergasten. Waar menig kijker wellicht hoopte op een persoonlijk kijkje in het leven van oud-PvdA-leider en huidig VUmc-bestuursvoorzitter Wouter Bos, bleef dat uit. Bos deed 'een Alexander Pechtold in 2009': een beschouwing over de politiek. Over zijn politieke carrière toonde hij zich dan wel weer openhartig.
Volgens Beerekamp is de keuze van een politicus om juist niet dat inzicht in zijn persoonlijke leven te bieden, voor kijkers meestal de verkeerde: "die hebben daar weinig trek in". Toch werd de aflevering met Bos het beste bekeken tot nu toe. Met 820.000 kijkers trok de oud-politicus meer mensen dan cabaretier Hans Teeuwen (812.000) aan het begin van dit seizoen.
'Onderhoudend, maar wie is Wouter Bos nu?'
Ook op Twitter leek het nog drukker dan normaal. Het algemene oordeel: prima fragmenten, maar Bos toonde zich nog de echte politicus. Alles leek tot in de puntjes voorbereid en hij vertelde maar weinig écht persoonlijks:
Borisham Boris van der Ham
Prima fragmenten, keurige analyses #zg13 Wouter Bos heeft z'n essay, lijkt het, thuis uitgeschreven. Kwetsbaarheid is een beetje uitgegumd.
17 uur geleden
fverhoef Frank Verhoef
Wouter Bos heeft t gesprek voorbereid met een assistent. Kan niet anders. Zn assistent als Wilfried de Jong, Wouter Bos als Wouter Bos #zg13
19 uur geleden
wol Jeroen Wollaars
Ondertussen hoop ik dat De Jong gewoon z’n voorhoofd hard op tafel laat vallen. En dan kijken of Bos dat óók had voorbereid #zg13
19 uur geleden
EddyWalthaus Eddy Walthaus
De fragmenten zijn inderdaad leuker dan het napraten erover #wilfried #zg13
17 uur geleden
rjduin Roelf Jan Duin
Onderhoudende avond. Maar ik heb nog steeds geen enkel idee wie Wouter Bos #zg13
17 uur geleden
De uitzending:
Beerekamp schrijft in zijn recensie in NRC Handelsblad vandaag dat het privéleven van Bos inderdaad "een gesloten boek" was:
"Waar hij daar wel iets over liet doorschemeren, ging hij de mist in: van Wikipedia geplukte duiding van Robert Frosts gedicht The Road Not Taken (1916), nota bene tot hem gekomen in een commercial van een Zwitserse bank; een potsierlijk fragment uit The Passion (EO) en een halfslachtig gesprek over religie."
Het geloof: 'gaan we zo beginnen?'
Vooral over dat "halfslachtige gesprek" over religie was op Twitter genoeg te doen. Bos koos een fragment van bijbels muziekevenement The Passion uit, waarna presentator Wilfried de Jong hem niet heel verrassend vroeg of hij zelf gelovig is. Maar daar wilde hij het niet over hebben. "Gaan we zo beginnen?" Het ging Bos een stap te ver om zich daarover uit te laten. "Dat zijn misschien de belangrijkste vragen, en die moet je juist niet bij Zomergasten bespreken." Aandringen van De Jong had geen zin en die liet het met een "oké" gaan:
eelcobvr Bosch van Rosenthal
KIES DAN EEN ANDER FRAGMENT UIT #zg13
18 uur geleden
JosLubbers Jos Lubbers
Wat is dat nou! Bos wil geen antwoord geven op de geloofsvraag. #zg13
18 uur geleden
lauramenenti Laura Menenti
The Passion kiezen en dan absoluut geen antwoord willen geven op de vraag 'ben je gelovig?'. Wat doe je dan bij #zg13?
18 uur geleden
Juist wél openhartig over politiek
Beerekamp merkte ook de irritatie op bij kijkers over het feit dat Bos alles zo goed voorbereid had. "Merkwaardig" noemt hij de kritiek in zijn recensie:
"De voormalige vicepremier in Balkenende IV was juist opmerkelijk openhartig over allerlei details uit de recente geschiedenis, zoals de ravage in zijn partij na de moord op Fortuyn."
Dit deed hij onder andere door middel van fragmenten uit het Britse nieuwsprogramma Newsnight uit 1997 en een fragment van Pim Fortuyn kort na de aanslagen van 11 september. Het eerste fragment betrof een gesprek tussen de voorman van Sinn Féin (partij geassocieerd met IRA) Martin McGuiness en een Ulsterse protestant Ken Maginnis (start fragment op 81:58). Beerekamp:
"Hij liet zien aan de hand van een fragment uit Newsnight (1997) waarom de sympathie uitging naar de IRA-voorman en niet naar de Ulsterse protestant, omdat die daar zat 'als een chagrijnige oude zak die zijn zin niet had gekregen'. Je moet altijd verzoenend staan tegenover je tegenstander. De naam van Bos’ voorganger Ad Melkert werd in dit verband net niet genoemd."
'Zonder dood Fortuyn geen partijleider'
Voor bepaalde punten van Pim Fortuyn, met zijn LPF in 2002 verantwoordelijk voor een groot verlies voor zijn PvdA, toont Bos bewondering middels een fragment waarin de vermoorde politicus geëmotioneerd spreekt na de aanslagen van 11 september. Fortuyn noemde het in een uitzending van Harry Mens' Business Class "de grootste gebeurtenis sinds 1945".
Bos vindt Fortuyn "eigenlijk de enige die goed gekeken heeft naar Clinton". Hij zegt ook: "zonder de dood van Fortuyn was ik waarschijnlijk geen partijleider geweest."
Die laatste opmerking wordt veel geciteerd op Twitter en er is lof voor het fragment:
MichielHendrikx Michiel Hendrikx
Wow Fortuyn bij #zg. Mooi. 'Zonder de dood van Fortuyn was ik geen PvdA leider' aldus Bos. Had ik nooit zo bekeken. #zg
18 uur geleden
erikvh Erik van Heeswijk
Bos spreekt eerst over het gevoel van Fortuyn, en daarna dat ie zelf van de stijlvorm gebruik maakte. Daar zit een enorme tragiek in.
18 uur geleden
jacobinedc_geel Jacobine Geel
Goeie keus van Wouter Bos, dit fragment met Pim Fortuin...en ja, als ik eerlijk ben: alweer dapper...;-) #ZG13 #Fortuyn
18 uur geleden
Comeback: Bos denkt er nú niet aan. Maar...
Tegen het eind van de uitzending probeerde De Jong vanzelfsprekend Bos nog te vragen naar een mogelijke politieke comeback. Bos antwoordt als een politicus: ik heb geen plannen. "Maar in de toekomst?", vraagt de Jong nog. "Kun jij twintig jaar vooruitkijken?" Dat wordt door veel mensen gezien als de bevestiging dat hij nog weleens zal terugkeren:
eelcobvr Bosch van Rosenthal
"Ik heb geen plannen." Die komt dus terug. Gelukkig maar, maakt Den Haag toch spannender.
17 uur geleden
JanHoedeman Jan Hoedeman
Ik was te moe met m'n kinderen te gaan spelen, zegt bos in #zg13 Het is even genoeg met politiek. Als kinderen dus groot zijn....
17 uur geleden
onno_aerden Onno Aerden
Bos. De spin in zijn eigen web. Over terugkeer naar Den Haag: Het is even genoeg geweest. Even, wat zeg ik nou toch weer #zg13
17 uur geleden
Voor Wouter Bos is Robert Frosts' gedicht The Road not Taken al jaren een steun in de rug bij keuzemomenten, zei hij gisteravond in Zomergasten. Maar het is goed mogelijk dat Bos, en velen met hem, het gedicht verkeerd interpreteert.
Gisteravond opende Wouter Bos, oud-partijleider van PvdA en sinds een week bestuursvoorzitter van VuMC, het VPRO-interviewprogramma Zomergasten met een UBS-reclame waarin de Engelse acteur Alan Bates (1934) een gedicht declameert van de Amerikaanse dichter Robert Frost (1874-1963). The Road not Taken heet dat gedicht, het verscheen oorspronkelijk in 1916 en geldt als een van de meest gelezen moderne Amerikaanse gedichten van een van de meest populaire twintigste-eeuwse Amerikaanse dichters. Frost won in totaal vier maal de Pulitzer Prize. Als Amerika een Poet Laureate (Dichter des Vaderlands) had, en die hadden ze ten tijde van Frost nog niet, dan had de dichter volgens Engels professor Kevin Murphy - hij komt zo nog aan het woord- die titel de laatste veertig jaar van zijn leven gedragen.
Op YouTube staat een geluidsfragment van Robert Frost die zijn gedicht The Road not Taken zelf voordraagt.
The Road not Taken laat zich makkelijk lezen als een parabel voor het loslaten van alle zekerheden. Belangrijk zijn de laatste zinnen van het gedicht, waarin de spreker kiest voor dat niet-geëffende pad. Een keuze voor non-conformisme, zei ook Wouter Bos gisteravond in Zomergasten:
'Ik was enorm getroffen door die laatste twee regels. Daarin zit de romantiek van de keuze, van het tegen de stroom ingaan.'
Bos zag de UBS-reclame met het gedicht in 1996 tijdens een reistocht door Tibet. Hij stond voor de keuze: blijf ik werken voor Shell, het concern waar hij toentertijd alweer acht jaar werkzaam was, of kies ik voor de onzekerheid, volg ik mijn idealisme en ga ik een politieke carrière achterna. Bos deed dat laatste en heeft tijdens zijn partijleiderschap van PvdA het gedicht van Frost ter inspiratie meerdermalen in groepsverband laten horen. Ook herleest hij het geregeld om het als ruggensteun te laten dienen bij het maken van moeilijke keuzes. Of, zoals Bos zelf zegt, om na het lezen van het gedicht en het maken van die moeilijke keuze 'toch uit te vinden dat dat inderdaad is wat je had moeten doen.'
Verkeerde interpretatie van gedicht Frost is breed fenomeen
Bij zijn interpretatie van The Road not Taken maakt Bos volgens de Amerikaanse professor Engels Kevin Murphy een veelgemaakte fout. De kiem van die verkeerde interpretatie ligt volgens Muphy in de discrepantie tussen de publieke persoon Robert Frost, die met zijn 'makkelijke' parabels een breed publiek aansprak, en de privépersoon die een verbitterde relatie had met vrouw en collega's en verantwoordelijk mag worden gehouden voor de zelfmoord van een van zijn kinderen. Het 30 minuten durende hoorcollege die Murphy in 1992 gaf aan Ithaca College, staat op YouTube:
De notie van Frost als een 'donkere, angstaanjagende dichter met duistere parabels' werd in het leven geroepen door literair criticus Lionel Trilling (1905-1975). Hij schreef in het jaar dat Frost 85 werd een essay over de 'duistere' dichter. Liefhebbers van Frost namen het Trilling kwalijk hun dichter in een kwaad daglicht gesteld te hebben. Maar Frost zelf heeft de aantijgingen nooit willen weerleggen. Ze zijn zelfs bestendigd in de biografie van de door Frost zelf aangestelde biograaf Lawrence Thompson. In zijn hoorcollege haalt Murphy een opmerking aan die typerend mag heten voor de persoon die Frost achter de schermen was, een verbitterde misantropische man. In de nabijheid van een collega-dichter moet hij eens gezegd hebben:
'When I die, I want the whole world to die with me.'
The Road not Taken legt de discrepantie tussen de manier waarop Frost door een breed publiek is gelezen en diens dichterlijke intenties heel mooi bloot, legt Murphy uit. Het gedicht begint met een spreker die door een bos wandelt en de keuze krijgt tussen twee wegen:
'Two roads diverged in a yellow wood/ And sorry I could not travel both/ And be one traveler, long I stood/ And looked down one as far as I could/ To where it bent in the undergrowth'
De spreker in het gedicht overziet volgens Murphy beide wegen en spreekt geen voorkeur uit voor de eerste weg die hij in de eerste strofe van zijn gedicht beschrijft. Het tweede pad is immers 'just as fair', zegt de spreker in de tweede strofe. Juist op die ochtend dat hij door het bos wandelt, aangezien beide wegen op eenzelfde manier met bladeren zijn bedekt:
'And both that morning equally lay, In leaves no step had trodden black.'
Eigenlijk zegt de spreker volgens Murphy beide wegen te willen nemen. En in de laatste strofe vindt een belangrijke verschuiving plaats. Met een zucht vertelt de spreker, omdat hij nu eenmaal niet beide paden tegelijkertijd kan bewandelen, dat hij een keuze heeft gemaakt voor een pad:
'I shall be telling this with a sigh/ Somewhere ages and ages hence/ Two roads diverged in a wood, and I— I took the one less traveled by, And that has made all the difference.'
Is de spreker, 'ages and ages hence', tevreden met die keuze? Dat blijkt nergens uit, zegt Murphy. In die laatste zinnen, volgens Wouter Bos en velen met hem een aansporing tot non-conformisme en het maken van gewaagde keuzes in het leven, vraagt de spreker zich hardop af (en met een zucht) of de keuze voor dat andere pad niet beter was geweest. Daarom ook de titel van dit gedicht: The Road not Taken. De weg die niet werd ingeslagen staat centraal in het gedicht. En de spreker vraagt zich af of hij met het kiezen van 'the one less traveled by' niet een enorme vergissing heeft begaan.
Ik ben wel van plan die film eens te gaan kijken die Wouter Bos als fragment liet zien: 'Margin Call',
over de hoofdpersonen bij een investeringsbank die vierentwintig uur gevolgd worden
tijdens het begin van de financiële crisis. Dat lijkt me interessant zo op het eerste gezicht.
Wouter Bos zal nooit mijn soort politicus worden, dat weet ik wel. Dat werd met deze uitzending alleen maar bevestigd. Ik blijf het toch een gladjanus vinden...'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Moet je deze eens zien over oplichting met financien :quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ben wel van plan die film eens te gaan kijken die Wouter Bos als fragment liet zien: 'Margin Call',
over de hoofdpersonen bij een investeringsbank die vierentwintig uur gevolgd worden
tijdens het begin van de financiële crisis. Dat lijkt me interessant zo op het eerste gezicht.
Oké, bedankt!'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Dat zijn wel heel 2 verschillende films, allebei goed, daar niet van. Maar margin call belicht wel hoe de hele crisis waar we nu nog steeds in zitten begon.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet je deze eens zien over oplichting met financien :Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zijn wel heel 2 verschillende films, allebei goed, daar niet van. Maar margin call belicht wel hoe de hele crisis waar we nu nog steeds in zitten begon.
Maar wel een voorbeeld over het graaien en niets ontziend zijn.
Dat zou briljant geweest zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:40 schreef tong80 het volgende:
Ondertussen hoop ik dat De Jong gewoon z’n voorhoofd hard op tafel laat vallen. En dan kijken of Bos dat óók had voorbereid #zg13
19 uur geledenHij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{![]()
Die NRC recensies is niets meer dan wat tweets achter elkaar plakken. Paar zinnetjes erbij om het samen te voegen en klaar.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Het leuke is dat de users en recensenten iemand anders willen zien.
Politici zijn niks, kunstenaars preken voor eigen parochie, schrijvers zijn introvere eigenheimers, BNers zijn te dom, wetenschappers preken met hun college's, sporters zijn te eenzijdig.
Blijven er over Bassie of Adriaan en Viola Holt.
Ik zou Adriaan oprecht een goede keuze vinden.quote:Blijven er over Bassie of Adriaan en Viola Holt.
Ik vond Bos maar tegenvallen, hij was nog te veel politicus. Ik had hem ook intellectueler ingeschat, Bos heeft tegelijkertijd twee studies cum laude gehaald en behoorde tot de talenten van Shell.
Een gedicht in een reclame van een bank, The Passion van de E.O. en Pawn. Opzich zei hij interessante dingen over Pawn, maar hij had wel even een kanttekening mogen maken, er is enorm gescript in dat soort programma's.
Hij wilde maar weinig kwijt over zichzelf, hij wilde niet zeggen in welke mate hij gelovig is. Over zijn visie over de politiek wilde hij wel veel kwijt. Maar het ging wel heel veel over de beeldvorming.
Zo zei Bos dat Fortuyn, Clinton het best begrepen heeft. Fortuyn is jarenlang docent en gastspreker geweest, die voelde ongeveer aan wat wel en niet werkt. Daarnaast deed Fortuyn ook dingen die iedereen je afraadt, hij vertelde over zijn homoseksuele ervaringen en liep boos weg bij Rosenmüller. Maar Fortuyn was the new kid on the block en kwam ermee weg.
Het was een interessante uitzending, maar ik had meer verwacht.![]()
Ja precies, ik ook.'Here are the young men, the weight on their shoulders,
De Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) is voornemens de VPRO een boete van 600 euro op te leggen naar aanleiding van de eerste aflevering van Zomergasten, waarin Hans Teeuwen rokend in beeld was. Dit is aan de VPRO kenbaar gemaakt in een brief d.d. 14 augustus jl. Eindredacteur Peter van Ingen ziet voldoende reden om tegen de boete in beroep te gaan.
Peter van Ingen:
‘De NVWA heeft niet op locatie, in de studio, vastgesteld dat Hans Teeuwen een sigaret zat te roken. Men baseert zich op televisiebeelden. Sterker nog: men baseert zich op klachten van kijkers die Hans Teeuwen op televisie zagen roken. Daarmee vervallen we in een surrealistische discussie, die in de jaren twintig van de vorige eeuw al door René Magritte is aangezwengeld in zijn serie la trahison des images (‘het verraad van de voorstelling’).
In feite kan alleen maar worden vastgesteld dat wat op televisie was te zien, eruit zag als Hans Teeuwen met een sigaret. Ik vind het interessant om uit te zoeken of het beeld van een rokende man een boete van 600 euro rechtvaardigt’.
http://www.vpro.nl/zomergasten/2013/roken2.html![]()
![]()
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Jij hebt er twee. Klein welliswaar.quote:
nVWA![]()
Ben ook wel benieuwd of de beelden uberhaupt voor dit doeleind gebruikt mogen worden.Kein gewalt! Wir sind das volk!
über.....quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
nVWA![]()
Ben ook wel benieuwd of de beelden uberhaupt voor dit doeleind gebruikt mogen worden.
Toch maar ff naar die salonsocialist kijken in de herhaling.
M'n tenen krommen al na 2 minuten.
Het is vreselijk
Maar ik hou vol.
Ik ben na een artikel in de Volkskrant van vandaag erg benieuwd geworden naar de zomergast van morgen. Hij is eerder deze week ook beloond met de meest prestigieuze internationale design award voor zijn concept van de smart highway waarvan binnenkort ergens in Noord-Brabant de eerste kilometer(s) gaan worden uitgerold.![]()
Ik was blij verrast met Johan Simons en twee jaar geleden met die excentrieke kunstenaar uit Brabant, die zijn moeder verweet dat ie de kappersopleiding niet mocht volgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:45 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben na een artikel in de Volkskrant van vandaag erg benieuwd geworden naar de zomergast van morgen. Hij is eerder deze week ook beloond met de meest prestigieuze internationale design award voor zijn concept van de smart highway waarvan binnenkort ergens in Noord-Brabant de eerste kilometer(s) gaan worden uitgerold.
Tong, nu o.a. Pastorale met Liesbeth op Ned2.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Shit helemaal vergeten. Snel zapt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:15 schreef golfer het volgende:
Tong, nu o.a. Pastorale met Liesbeth op Ned2.
Opvallend die weerstand tegen de uitzending met Wouter Bos. Ik vond 'm erg interessant, helemaal uitgekeken.
Voor de doorgewinterde Zomergastfans zal het allemaal wel niet Ischa Meijer genoeg geweest zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Het was oersaai.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Arcee het volgende:
Opvallend die weerstand tegen de uitzending met Wouter Bos. Ik vond 'm erg interessant, helemaal uitgekeken.
Voor de doorgewinterde Zomergastfans zal het allemaal wel niet Ischa Meijer genoeg geweest zijn.
TV / Eén woord...........
Ramses.
Ik ben het met je eens hoor. Ik heb drie uitzendingen volledig gekeken (Teeuwen, De Graaf, Bos) en twee deels (Noordervliet, Simons) en ik vond de uitzendingen met De Graaf en Bos erg interessant, de rest kon me aanzienlijk minder bekoren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Arcee het volgende:
Voor de doorgewinterde Zomergastfans zal het allemaal wel niet Ischa Meijer genoeg geweest zijn.![]()
De restquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. Ik heb drie uitzendingen volledig gekeken (Teeuwen, De Graaf, Bos) en twee deels (Noordervliet, Simons) en ik vond de uitzendingen met De Graaf en Bos erg interessant, de rest kon me aanzienlijk minder bekoren.De twee die je niet hebt gekeken ?
Niet volledig heet bij mij deels, bij jou heet dat niet?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
De restDe twee die je niet hebt gekeken ?
Bovendien had je, als je mijn post had gelezen, kunnen zien dat ik de aflevering met Teeuwen dus wel volledig heb gezien en dat die ook onder de rest viel.![]()
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Arcee het volgende:
Voor de doorgewinterde Zomergastfans zal het allemaal wel niet Ischa Meijer genoeg geweest zijn.![]()
![]()
![]()
![]()
mee eens. Er is volgens mij een onderscheid in wat mensen willen zien. Zelf hoop ik een maatschappijvisie en/of een mening te horen over het een of ander waardoor ik aan het denken gezet word. Anderen willen volgens graag 'de persoon' leren kennen, iets wat ik zelf eigenlijk helemaal niet zo belangrijk kan vinden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Arcee het volgende:
Precies, dit was gewoon een soort sbs uitzending. Prima dat je dat leuk vindt maar is niet echt osm.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Arcee het volgende:
Videoportret van Daan Roosegaarde, gast van vanavond :
http://www.arttube.nl/nl/video/Boijmans/DP_Daan_Roosegaarde
Die snelwegen![]()
![]()
Daan Roosegaarde lijkt me leuk. Edelkoort zonder het gezweef.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik ben ook wel benieuwd.quote:Op zondag 1 september 2013 12:42 schreef speknek het volgende:
Daan Roosegaarde lijkt me leuk. Edelkoort zonder het gezweef.![]()
Daar hoop ik ook op.quote:Op zondag 1 september 2013 12:42 schreef speknek het volgende:
Daan Roosegaarde lijkt me leuk. Edelkoort zonder het gezweef.![]()
Ohhhh wat had ik een hekel aan die kunstenaar met dat Brabantse kak accentje... En dan een flut tekening maken, er even over de kin wrijven, 25.000,- moet dit wel op kunnen brengen. Bah was meteen duidelijk waar het hem wringt in die kunstwereld.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik was blij verrast met Johan Simons en twee jaar geleden met die excentrieke kunstenaar uit Brabant, die zijn moeder verweet dat ie de kappersopleiding niet mocht volgen.
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar deze man.![]()
Ik woon in Gelderland en spreek half Brabants. Niks mis mee. Gruwelijk dat het Gooise accent de maat is geworden. Verder had ie het verkocht voor 30.000 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 15:57 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ohhhh wat had ik een hekel aan die kunstenaar met dat Brabantse kak accentje... En dan een flut tekening maken, er even over de kin wrijven, 25.000,- moet dit wel op kunnen brengen. Bah was meteen duidelijk waar het hem wringt in die kunstwereld.
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar deze man.
Interessant interview in de Volkskrant van gisteren met Daan Roosegaarde.
Verwacht wel wat van de uitzending van vanavond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ben zelf een homegrown Brabo en daarom zint ons dat pretentieuze toontje niet. Was dus meer op de kak dan op het Brabantse accent, maar dat samen moet echt een hel zijn geweest voor de mensen boven de rivieren.quote:Op zondag 1 september 2013 15:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in Gelderland en spreek half Brabants. Niks mis mee. Gruwelijk dat het Gooise accent de maat is geworden. Verder had ie het verkocht voor 30.000 euro.![]()
Ik hoop het voor ze. Kicken op Hulzebosch en Jacobs als relikwieën in hun Hilversumse programma'squote:Op zondag 1 september 2013 16:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ben zelf een homegrown Brabo en daarom zint ons dat pretentieuze toontje niet. Was dus meer op de kak dan op het Brabantse accent, maar dat samen moet echt een hel zijn geweest voor de mensen boven de rivieren.
begonnen.
Hij ziet er glad uit. Maar lult lekker. Goed begin.
Mooi voor als je verliefd bent.quote:Op zondag 1 september 2013 20:24 schreef Karina het volgende:
Hij maakt wel mooie dingen. Toch ook een jurk die je emoties weergeeft.
Oh dit ja![]()
Wat n hilarisch fragment
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
Uit welk jaar komt dit?quote:Op zondag 1 september 2013 20:26 schreef Disana het volgende:
Grappig om te zien hoe we er zo kort geleden nog over dachten.![]()
Een brief![]()
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
1999. Onvoorstelbaar zo kort geleden en nu heeft iedereen vanaf z'n achtste jaar minstens 1 mobiele telefoon.
Ik kan me nog wel herinneren dat mijn 'baas' toen een van de eerste mobiele telefoons had, ik vond het maar stom.![]()
Nu al beter dan meeste afleveringen dit seizoen. Interessant filmpje van een tijdsbeeld. En het thema boeit me ook. Kijk nu al uit naar de safari die hij ons wil tonen.![]()
Ik denk er nog zo over. Heb m'n mobiel één keer gebruikt. Om te testen of ie het doet.quote:Op zondag 1 september 2013 20:26 schreef Disana het volgende:
Grappig om te zien hoe we er zo kort geleden nog over dachten.
Wat een enge gast
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Leuke filmpjes al, deze is ook zo mooi.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Interessante gast. Zijn gebit leidt alleen een beetje af.Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans![]()
Volgens mij gaat dit een interessante avond worden.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
dat denk ik ook, hij houdt nu al mijn aandacht vast.quote:Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
WWaarom vind je hem eng?quote:There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Dat gevoel heb ik ook. Kunstenaars zijn oor mij altijd al de beste Zomergasten.quote:Op zondag 1 september 2013 20:33 schreef shmoopy het volgende:
[..]
dat denk ik ook, hij houdt nu al mijn aandacht vast.
Hij neemt je idd gelijk voor je in. Mooi. En weg vooroordelen van wazige kunstenars.quote:Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef Disana het volgende:
Net als Johan Simons heeft ook deze kunstenaar totaal geen kapsones. Fijn om naar te luisteren.
Leuke verteller, maar hij lijkt op Percy uit The Green Milequote:
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Mooi zo'n figuur waarbij intellect en vormgeving samenkomen, zeldzaam.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Hij denkt echt alleen in techniek. Wat is dat voor led? Geen zonnepaneel of batterij? Hoe doen die beesten dat?
Hoezo zeldzaamquote:Op zondag 1 september 2013 20:36 schreef truthortruth het volgende:
Mooi zo'n figuur waarbij intellect en vormgeving samenkomen, zeldzaam.
Top zover.
Alleen moet ik eigenlijk werken.
Nouja, als docent industrieel ontwerp is dit eigenlijk ook werk.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja ik ook. Beetje jammer dat Wilfriet weer meteen moet refereren aan kwallen op het strand...quote:Op zondag 1 september 2013 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Kwallen zijn zo tof. Ik deel deze interesse met hem.![]()
![]()
quote:Op zondag 1 september 2013 20:37 schreef speknek het volgende:
Top zover.
Nouja, als docent industrieel ontwerp is dit eigenlijk ook werk.
Moeders op Facebook.
quote:Op zondag 1 september 2013 20:39 schreef Lavenderr het volgende:
Hij praat makkelijk, is ontspannen en absoluut niet pretentieus. Wat een verademing.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
En je kan je studenten dan ook weer 3 uur deze uitzending terug laten kijken terwijl jij lekker Wordfeud.quote:Op zondag 1 september 2013 20:37 schreef speknek het volgende:
Top zover.
Nouja, als docent industrieel ontwerp is dit eigenlijk ook werk.![]()
![]()
Wel vakerquote:Op zondag 1 september 2013 20:39 schreef alors het volgende:
Hij is hiermee een keer bij DWDD geweest of niet?Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
Oe goed idee!quote:Op zondag 1 september 2013 20:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
En je kan je studenten dan ook weer 3 uur deze uitzending terug laten kijken terwijl jij lekker Wordfeud.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Creatief denken!quote:Op zondag 1 september 2013 20:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
En je kan je studenten dan ook weer 3 uur deze uitzending terug laten kijken terwijl jij lekker Wordfeud.![]()
Jammer dat ik weg moet.
Zaterdag verder kijken.
Is nu al leuk.
Heel slim menneke is het.quote:
Lekker nuchter ook.Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
Goeie mond. Ook qua wat er uit vloeit.quote:Curiosity cultured the cat
Ja. Iemand die enthousiasmeert en inspireert.quote:Op zondag 1 september 2013 20:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goeie mond. Ook qua wat er uit vloeit.![]()
Stukje van de uitzending gemist maar iets over Bucky is alvast goed als onderwerp
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Oja, daar ken ik 'em van.quote:Op zondag 1 september 2013 20:39 schreef alors het volgende:
Hij is hiermee een keer bij DWDD geweest of niet?![]()
Moest ik ook meteen aan denken, The Blob. En het kleine broertje aan de andere kant, richting CS.quote:Op zondag 1 september 2013 20:49 schreef waxmask het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt alsof dit gebouw in Eindhoven daarop gebaseerd is.Curiosity cultured the cat
Waarom spreekt hij techniek uit als tech?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Hij denkt in tech.quote:Op zondag 1 september 2013 21:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom spreekt hij techniek uit als tech?
Happenings van Provo en de Rookmagiers bij het Lieverdje.
als je met een zandprinter in alleen maar de zon een huis kan bouwen, los je een wereldprobleem opquote:Op zondag 1 september 2013 21:05 schreef Disana het volgende:
Heel inventief, maar ik kan me nog niet zoveel bij de praktische toepassing indenken.![]()
![]()
Oh ja, dat denk ik ook. Maar jammer genoeg heeft hij het idee losgelaten, dus ik vraag me af of het nog verder wordt ontwikkeld.quote:Op zondag 1 september 2013 21:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
als je met een zandprinter in alleen maar de zon een huis kan bouwen, los je een wereldprobleem op![]()
Dat Engels van Robert Jasper Grootveld.
quote:Op zondag 1 september 2013 21:09 schreef waxmask het volgende:
Die gast klinkt als Handyman. Of had ik dat beter niet kunnen toegeven dat ik die stem ken?.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Toch mooi, de geschiedenis ingaan als 'antirookmagiër'.quote:Op zondag 1 september 2013 21:09 schreef golfer het volgende:
Dat Engels van Robert Jasper Grootveld.![]()
Ik vond het destijds altijd wel leuk om te zien, die 'happenings'...quote:Op zondag 1 september 2013 21:10 schreef Reya het volgende:
Toch mooi, de geschiedenis ingaan als 'antirookmagiër'.
Zelfs in Cuba werden we door locals aangesproken op het Witte Fietsen plan. Ze dachten dat dat nog steeds actief was, niet wetende dat al na 3 dagen 90% al gejat was en overgespoten.![]()
In het Cubaanse onderwijs wordt het natuurlijk nog steeds gepresenteerd als een groot succes.quote:Op zondag 1 september 2013 21:12 schreef waxmask het volgende:
Zelfs in Cuba werden we door locals aangesproken op het Witte Fietsen plan. Ze dachten dat dat nog steeds actief was, niet wetende dat al na 3 dagen 90% al gejat was en overgespoten.![]()
Ik trek dat tech echt niet.
Het is een halve techneut die goed de markt weet te raken met halve kunst en marketing.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Dat zou goed kunnen ja. Had ook niet verwacht dat je als Nederlander daar zo welkom was omdat wij ooit die oude stadsbussen kado hebben gedaan. Soms staan daar ook nog gewoon de plaatsnamen en haltes van Nederland op.quote:Op zondag 1 september 2013 21:13 schreef Reya het volgende:
[..]
In het Cubaanse onderwijs wordt het natuurlijk nog steeds gepresenteerd als een groot succes.![]()
Strijp-S joh.quote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
In steden als Kopenhagen werkt het prima zover ik weetquote:Op zondag 1 september 2013 21:15 schreef luxerobots het volgende:
De leenfietsen werken gewoon niet, nu natuurlijk ook niet, zo'n chip wordt er ook uitgesloopt.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis![]()
Aan de andere kabt, wellicht weet hij daarmee wel wat te bereiken.quote:Op zondag 1 september 2013 21:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik trek dat tech echt niet.
Het is een halve techneut die goed de markt weet te raken met halve kunst en marketing.![]()
Is iig het oude Philips-terrein in de wijk strijp. Dat moet een cultureel verantwoord hoogstandje worden. Maar delen zien er wel leuk uit, sommige dingen zijn echter compleet gefaaldquote:
Strijp S ja, oud Philips fabrieksgebied dat helemaal omgebouwd is met soms nog een vleugje industrieel wat er over gebleven is. Best mooi geworden, al schijnt het lastig te zijn de woningen aan de man te brengen. Dan kiezen de mensen in de buurt al snel voor Brandevoort waar een vestingsstadje is gevormd. (Waar ons huis in februari klaar is).quote:![]()
Kan best leuk worden, te oordelen naar wat ik er zo vluchtig van zag.quote:Op zondag 1 september 2013 21:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is iig het oude Philips-terrein in de wijk strijp. Dat moet een cultureel verantwoord hoogstandje worden. Maar delen zien er wel leuk uit, sommige dingen zijn echter compleet gefaald![]()
Da's in Helmond ja. Maar dat concept is zo uitgemolken, je hebt het ook in de Vathorst en Vleuterweide te Leidsche Rijnquote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef waxmask het volgende:
[..]
Strijp S ja, oud Philips fabrieksgebied dat helemaal omgebouwd is met soms nog een vleugje industrieel wat er over gebleven is. Best mooi geworden, al schijnt het lastig te zijn de woningen aan de man te brengen. Dan kiezen de mensen in de buurt al snel voor Brandevoort waar een vestingsstadje is gevormd. (Waar ons huis in februari klaar is).
Delen is het nieuwe hebben.
Zo hee, Eindhoven is voortvarend bezig. Jammer dat die woningen niet goed lopen.quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef waxmask het volgende:
[..]
Strijp S ja, oud Philips fabrieksgebied dat helemaal omgebouwd is met soms nog een vleugje industrieel wat er over gebleven is. Best mooi geworden, al schijnt het lastig te zijn de woningen aan de man te brengen. Dan kiezen de mensen in de buurt al snel voor Brandevoort waar een vestingsstadje is gevormd. (Waar ons huis in februari klaar is).![]()
Ja het gedeelte aan het spoor, klokgebouw loopt wel, maar met de woningen en lofts achterin gaat het wat moeizaam.quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan best leuk worden, te oordelen naar wat ik er zo vluchtig van zag.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Allo, Allo.
Ook daar verdwijnen er een hoop. Of ze staan gewoon bij mensen thuis, of ze richting Oost-Europa vertrokken. Dat wil niet zeggen dat het een slecht idee is dat nooit zal werken, maar meer als een idee dat continu verbeterd kan en moet worden. Ik weet overigens niet hoe het er nu is, maar 3 jaar geleden was ik blij dat ik m'n eigen fiets bij me had, want die fietsen daar heb ik zelden gespot.quote:Op zondag 1 september 2013 21:16 schreef Bravebart het volgende:
In steden als Kopenhagen werkt het prima zover ik weet![]()
Tering, nog altijd liever Nederlands-Engels dan Frans-Engels
Oh zeker. Maar dat 'de wereld verandert' verhaal ken ik nu wel. Op de TU/e is dat ongeveer de basis van waaruit je begint. De visionaire ondertoon van zijn verhaal is een beetje overtrokken.quote:Op zondag 1 september 2013 21:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kabt, wellicht weet hij daarmee wel wat te bereiken.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Weird, ik was er 4 jaar geleden en toen werd je er dood mee gegooidquote:Op zondag 1 september 2013 21:21 schreef Vork het volgende:
[..]
Ook daar verdwijnen er een hoop. Of ze staan gewoon bij mensen thuis, of ze richting Oost-Europa vertrokken. Dat wil niet zeggen dat het een slecht idee is dat nooit zal werken, maar meer als een idee dat continu verbeterd kan en moet worden. Ik weet overigens niet hoe het er nu is, maar 3 jaar geleden was ik blij dat ik m'n eigen fiets bij me had, want die fietsen daar heb ik zelden gespot.
Helmond is er op vooruit gegaan hoor.quote:Op zondag 1 september 2013 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Da's in Helmond ja. Maar dat concept is zo uitgemolken, je hebt het ook in de Vathorst en Vleuterweide te Leidsche Rijn
Dit is de basisschool in het hartje!
En beetje indruk van de rest.![]()
![]()
Is al erg leuk. Lekker eten, creatieve bedrijven, veel culturele activiteiten. Maar te hipster voor de gemiddelde FOK!ker, ben ik bang.quote:Op zondag 1 september 2013 21:18 schreef Disana het volgende:
Kan best leuk worden, te oordelen naar wat ik er zo vluchtig van zag.Curiosity cultured the cat
Als ik naar hem kijk moet ik een beetje aan Steve denken
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Klinkt goed. Ik zal er morgen eens beter naar kijken.quote:Op zondag 1 september 2013 21:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is al erg leuk. Lekker eten, creatieve bedrijven, veel culturele activiteiten. Maar te hipster voor de gemiddelde FOK!ker, ben ik bang.![]()
Ik had meer een nagesyncte Cesar whisperer in me hoofd...quote:Op zondag 1 september 2013 21:24 schreef Soury het volgende:
Als ik naar hem kijk moet ik een beetje aan Steve denken![]()
Ik heb geen flauw idee waar het naartoe gaat.quote:Op zondag 1 september 2013 21:24 schreef Soury het volgende:
Als ik naar hem kijk moet ik een beetje aan Steve denken![]()
The ansewhur!Curiosity cultured the cat
Lol Steve Buscemiquote:Op zondag 1 september 2013 21:26 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik had meer een nagesyncte Cesar whisperer in me hoofd...
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
In zijn designtalentenshow vond ik hem erg irritant, hier niet.Curiosity cultured the cat
What is any ocean but a multitude of drops?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: