abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:53:33 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130306426
Zie ook
'600 doden bij gifgasaanval Syrië'

quote:
Media reports have emerged of recent chemical weapons use in Syria, with hundreds allegedly killed in the latest attack. The news comes on the same day that the UN inspectors arrive in Damascus to investigate allegations of use of toxic arms.

Initially, Al-Arabiya posted news of 280 victims on Twitter. Later, the news outlet upgraded the figure up to 640 victims.

Contrary to the Al-Arabiya report, the Syrian Observatory for Human Rights said dozens of people were killed, including children.

Syrian authorities issued a statement, saying there is “no truth whatsoever” to reports of chemical weapons use near Damascus.

The incident reportedly took place in Ghouta, on the green agricultural belt territory surrounding the Syrian capital.

An RT Arabic correspondent managed to contact some locals, who say there is no “poisonous attack” in the area. However, they indicate that gunfire can be heard.

Opposition activists from the Local Coordination Committee indicated at least 30 bodies had been brought to one field hospital in the neighborhood of Kafr Batna, a few kilometers east of central Damascus.

The activists at the Syrian Revolutionary Command Council said regime fighter planes were flying over the area after the bombardment, Al-Arabiya reported.

Several videos showing alleged victims of the attack emerged online. The footage shows people lying on the ground, moaning and shouting, with some of them unconscious. One of the videos shows a man who shivers violently while lying on the ground, as though he has a fever. Another piece of footage shows a grief-stricken father whose daughters were apparently killed in the attack.

Bron: http://rt.com/news/syria-chemical-weapons-un-775/
Ik weet dat er al een Syrie topic is maar ik denk dat het wel zijn eigen verdiend. Mogelijk 600 doden en zelfs berichten van 1200. Hoe gaat de VS hierop reageren? Hun rode lijn was het gebruik van chemische wapens. Wat gaan ze doen? En komen Rusland, China en Iran niet lijnrecht tegenover het Westen te staan? Zeer interessant.

Meer over Syrië en de burgeroorlog
NWS / Crisis in Syrië #31: From counting victims to counting massacres

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 21-08-2013 14:37:09 ]
pi_130306595
Van wanneer is dit?
Digo
pi_130306719
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:00 schreef Tropanzia het volgende:
Van wanneer is dit?
Van nu
pi_130306725
Assad heeft geen zenuwgas of andere chemische wapens nodig om in te zetten.

Hij is al aan de winnende hand.

Dus dit "bericht" komt wel verdomde goed uit qua timing.
Ze hadden niet verwacht dat Assad zou winnen.
pi_130306793
quote:
'Hundreds killed in possible nerve gas attack'

My colleague Shiv Malik has been watching some of the many videos posted online purporting to show the victims of the alleged attack. Please note that all the links below are to footage that is VERY GRAPHIC so exercise caution before opening. Shiv writes:

Having currently viewed around two dozen videos and photos including two videos purporting to have been shot live on bambuser, what is pretty clear is that those in the triage and first aid rooms believed that they were dealing with a chemical or toxic attack.

Those attending have stripped the injured down - seemingly in an effort to remove traces of any possible toxics from clothes. None of the injured or dead appear to have any visible injures. Many if not all of the injured are struggling to breathe or suffering from respiratory problems.

Some footage shows people wearing oxygen masks and others show scenes of people's hearts and chests being massaged or being hosed and washed. In a few cases people including children are filmed foaming at the mouth whilst those attending give mouth to mouth.

In another video – most all of which are very graphic and involve shots of children – a man is seen having a fit.

Indication from social media, both from reports and the time when pictures and footage began emerging from the scene in east Damascus - suggest that the attack took place at around 4am.

Whatever the cause, the death toll from this incident looks like it is in the dozens and scores.

Bron + Video's: The Guardian
pi_130306811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Assad heeft geen zenuwgas of andere chemische wapens nodig om in te zetten.

Hij is al aan de winnende hand.

Dus dit "bericht" komt wel verdomde goed uit qua timing.
Ze hadden niet verwacht dat Assad zou winnen.
Syrie raakte ook een beetje ondergesneeuwd door Egypte... dus dit zet Syrie weer volop in de belangstelling...
pi_130306901
Jeetje wat een toestand daar.

Mijn koffie is op.

;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130306911
Westerse propagandaberichten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_130307086
Wie de fock interesseert nog in godsnaam.. verder vind ik het onzin dat er constant blijft worden gemeld hoeveel doden er zijn, we zijn de tel toch al kwijt en het aantal zal waarschijnlijk toch niet kloppen.. Die wereld daar is niet meer te redden, laat ze elkaar maar lekker allemaal afschieten.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:21:02 #10
306109 francoisdublanc
pi_130307092
Ik zie ook veel van die foto's, maar het is lastig om te zien of het echt is.
pi_130307270
Als het al waar is, zou het me niks verbazen dat het om een false flag gaat. Assad heeft er geen belang bij om het in te zetten, want hij is aan de winnende hand, én hij weet dat de kans dan groot is dat de VS zich er mee gaat bemoeien.
Hopelijk maken Rusland en China de VS duidelijk dat ze geen Amerikaans ingrijpen zullen tolereren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_130307343
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
Als het al waar is, zou het me niks verbazen dat het om een false flag gaat. Assad heeft er geen belang bij om het in te zetten, want hij is aan de winnende hand, én hij weet dat de kans dan groot is dat de VS zich er mee gaat bemoeien.
Hopelijk maken Rusland en China de VS duidelijk dat ze geen Amerikaans ingrijpen zullen tolereren.
Dat dus. Dit is de stok die men al een tijdje zoekt. Ze probeerden het laatst al, maar toen pikte de wereld het nog niet. Nu dus maar even wat kinderslachtoffers regelen en men kan losgaan op Syrië. Heeft Timmermans al manschappen en materieel aangeboden voor de VN-vredesmacht?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:56:57 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_130308069
Sowieso die hypocrisie om chemische wapens. :')

Er sterven elke dag een X aantal mensen, niks aan het handje want dat gebeurt door bommen en kogels.
Oh wacht, nu sterven er een Y aantal mensen, wat een schande, het gebeurt namelijk middels clusterbommen/fosfor/chemische wapens.... :')

Hey er worden dagelijks mensen onthoofd door de rebellen/islamitische extremisten/terroristen... sancties tegen Assad!! :')___!!!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_130312323
Lekker duidelijke cijfers weer over de slachtoffers.

Enkele tientallen, meer dan 100, 280, 650, 1188. Wat is het net nou?
pi_130312671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:24 schreef Peunage het volgende:
Lekker duidelijke cijfers weer over de slachtoffers.

Enkele tientallen, meer dan 100, 280, 650, 1188. Wat is het net nou?
1300 volgens AFP op dit moment :)
pi_130312798
Mwah, lijkt niet niet meer te ontkennen dat er iets heeft plaats gevonden met chemische wapens. Maar aangezien de rebellen ook de beschikking lijken te hebben over deze wapens zou ik nog even wachten met vingers wijzen naar Assad.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:54:34 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130313190
http://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_%28testimony%29
iraq.

mooien lopen voor elke deur zulke berichten danwel falseflags.

Waarom in godsnaam zou assad die aan het winnen is exact op het moment dat de VN binnen komen lopen gifgas in gaan zetten :')
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130313384
quote:
13s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:39 schreef Fides het volgende:
Mwah, lijkt niet niet meer te ontkennen dat er iets heeft plaats gevonden met chemische wapens. Maar aangezien de rebellen ook de beschikking lijken te hebben over deze wapens zou ik nog even wachten met vingers wijzen naar Assad.
Als het chemisch middel door vliegtuigen is gedropt, dan wijst dat wel in de richting van regeringstroepen. De rebellen gebruiken voor zover ik weet geen vliegtuigen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:03:13 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130313423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:01 schreef Hierro het volgende:

[..]

Als het chemisch middel door vliegtuigen is gedropt, dan wijst dat wel in de richting van regeringstroepen. De rebellen gebruiken voor zover ik weet geen vliegtuigen.
Het is volstrekt onlogisch, het is als dat amerika een nucleare bom zou gooien op afghanistan nu, terwijl ze praktisch gezien de hele infrastructuur al in handen hebben en de wereld er een vergrootglas op heeft staan.
pi_130314966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is volstrekt onlogisch, het is als dat amerika een nucleare bom zou gooien op afghanistan nu, terwijl ze praktisch gezien de hele infrastructuur al in handen hebben en de wereld er een vergrootglas op heeft staan.
Zeg gewoon wat je bedoelt in plaats van idiote vergelijkingen te maken. Eigenlijk is het helemaal niet zo onlogisch. Assad mag dan wel wat gevechten gewonnen hebben, maar hij heeft de kracht niet om de genadeslag te geven. De oppositie is te sterk om uitgeroeid te worden door Assad en vice versa. Assad kan zijn Syrië wel gedag zeggen, want hij zal nooit meer volledige controle hebben over het hele land. Een wanhoopsdaad zou mij dus niet verrassen. Hoe dan ook; beide kanten beschikken over chemische wapens, maar als het middel door vliegtuigen gedropt is, wijst dat meer in de richting van de regering. Tenzij...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130316053
Laffe wereldleiders waardoor al 100.000 mensen omgekomen zijn.
Gooi paar atoombommen daar zodat we de lijdensweg van Syriers niet meer hoeven aan te zien. Misschien wil Israel dat doen.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_130316230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:47 schreef Hierro het volgende:

[..]

Zeg gewoon wat je bedoelt in plaats van idiote vergelijkingen te maken. Eigenlijk is het helemaal niet zo onlogisch. Assad mag dan wel wat gevechten gewonnen hebben, maar hij heeft de kracht niet om de genadeslag te geven. De oppositie is te sterk om uitgeroeid te worden door Assad en vice versa. Assad kan zijn Syrië wel gedag zeggen, want hij zal nooit meer volledige controle hebben over het hele land. Een wanhoopsdaad zou mij dus niet verrassen. Hoe dan ook; beide kanten beschikken over chemische wapens, maar als het middel door vliegtuigen gedropt is, wijst dat meer in de richting van de regering. Tenzij...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk jij. :) Nog even geduld, Assad heeft Syrië binnen mum van tijd weer onder controle. :*
pi_130316246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:18 schreef Samuray13 het volgende:
Gooi paar atoombommen daar zodat we de lijdensweg van Syriers niet meer hoeven aan te zien. Misschien wil Israel dat doen.
De eerste bommen mogen op Israel vallen. :)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:28:51 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130316388
het is een false " false flag" ik zeg het je

dat de wederzijdse propagandamachine overuren draait is wel duidelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:31:10 #25
306109 francoisdublanc
pi_130318353
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

De eerste bommen mogen op het Midden-Oosten ,behalve Israel, vallen. :)
Net zo'n domme opmerking.
pi_130318430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:18 schreef Samuray13 het volgende:
Ja laten we even 20 miljoen man en wel meer afslachten. Dan wordt jij niet meer met hun leed geconfronteerd.
pi_130318454
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat denk jij. :) Nog even geduld, Assad heeft Syrië binnen mum van tijd weer onder controle. :*
Assad en welk leger? Hij heeft de middelen niet om heel het land onder de duim te houden. Regeringstroepen veroveren het ene gebied, rebellen veroveren het andere. Als Assad zijn troepen op het ene front concentreert, verzwakt hij de andere fronten waar de rebellen kunnen toeslaan. Het noorden van Syrië ziet Assad in ieder geval niet meer terug.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:35:21 #28
306109 francoisdublanc
pi_130318479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:34 schreef Hierro het volgende:

[..]

Assad en welk leger? Hij heeft de middelen niet om heel het land onder de duim te houden. Regeringstroepen veroveren het ene gebied, rebellen veroveren het andere. Als Assad zijn troepen op het ene front concentreert, verzwakt hij de andere fronten waar de rebellen kunnen toeslaan. Het noorden van Syrië ziet Assad in ieder geval niet meer terug.
Das klote zeg, voor de mensen in het noorden.
pi_130319393
quote:
8s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:35 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Das klote zeg, voor de mensen in het noorden.
Geloof het of niet maar er zijn mensen die genoeg hebben van het Assad-regime. Mensen die daadwerkelijk de narigheden hebben ondervonden van een dictatuur in tegenstelling tot een paar gastjes in het veilige Nederland die roepen dat mensen zoals Assad hélemaal niet zo erg zijn.
pi_130319718
http://www.dagelijksestan(...)ikt-chemische-wapens

Goed stuk.

Als de aanval met sarin gepleegd is waar het nu alle schijn van heeft....
Rebellen hebben dus ook de beschikking over sarin. En de aanval is daags nadat de VN-Inspecteurs het land zijn binnengekomen......

Assad is aan de winnende hand en heeft helemaal geen zenuwgas nodig om mensen er onder te krijgen.

Voor mij is het wel duidelijk.
blablablabla
pi_130319813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:34 schreef Hierro het volgende:

[..]

Assad is wel degelijk aan de winnende hand hij heeft tal van gebieden in het Noorden en het Oosten terugveroverd op de rebellen.
Daarbij is het beeld in de Westerse landen aan het kantelen in zijn voordeel en heeft hij in tegenstelling tot Libië of Egypte nog steeds een meerderheid van de bevolking die pro Assad is.
blablablabla
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:32:05 #32
306109 francoisdublanc
pi_130319967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:07 schreef Hierro het volgende:

[..]

Geloof het of niet maar er zijn mensen die genoeg hebben van het Assad-regime. Mensen die daadwerkelijk de narigheden hebben ondervonden van een dictatuur in tegenstelling tot een paar gastjes in het veilige Nederland die roepen dat mensen zoals Assad hélemaal niet zo erg zijn.
Ik kijk nou eenmaal naar het grote belang. Niet naar een aantal fundamentalisten die boehoe roepen.
pi_130320186
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik kijk nou eenmaal naar het grote belang. Niet naar een aantal fundamentalisten die boehoe roepen.
Kan je nog vager zijn. Vertel, welk belang?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:42:29 #34
306109 francoisdublanc
pi_130320230
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:40 schreef Hierro het volgende:

[..]

Kan je nog vager zijn. Vertel, welk belang?
Belang van de goede Syriers en de stabiliteit in het M-O.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:51:02 #36
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130320465
Nog niet zo lang geleden zijn er in Turkije nog rebellen met Sarin gas gepakt. Veel te makkelijk om nu Assad de schuld te geven. Ook totaal onlogisch om chemische wapens te gebruiken aangezien alle ogen van het westen op je gericht zijn, zodra zij bewijs hebben zal dat een reactie triggeren dat het einde van Assad zou betekenen.
pi_130320757
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Assad is wel degelijk aan de winnende hand hij heeft tal van gebieden in het Noorden en het Oosten terugveroverd op de rebellen.
Noem er eens een paar, ik volg het conflict behoorlijk goed maar ik heb daar nooit wat van gezien. Hoewel de timing wel vreemd/verdacht is zit Assad flink in de shit in en rondom Damascus. Dus zo heel raar vind ik die theorie niet.
Incelfrikandel
pi_130320878
quote:
Opposition says as many as 1,300 killed in gas attack near Damascus
:{

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97K0EL20130821
pi_130320966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Noem er eens een paar, ik volg het conflict behoorlijk goed maar ik heb daar nooit wat van gezien. Hoewel de timing wel vreemd/verdacht is zit Assad flink in de shit in en rondom Damascus. Dus zo heel raar vind ik die theorie niet.
Die gebieden zijn allang weer terugveroverd mede door felle bombardementen met vliegtuigen van het regeringsleger.

http://goingtotehran.com/(...)erett-on-al-mayadeen
blablablabla
pi_130321082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gebieden zijn allang weer terugveroverd mede door felle bombardementen met vliegtuigen van het regeringsleger.
Tsjah, dan denk ik dat ik daar wel bewijs van had gezien. Maar integendeel ik zag gisteren video's van rebellen die een nieuw communicatiegebouw innamen in Jobar.
Incelfrikandel
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:11:27 #41
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130321121
Russia suggests Syria 'chemical attack' carried out by rebels, provocation not ruled out

http://rt.com/news/russia-syria-chemical-attack-801/
pi_130321190
Wie dan ook, hoe dan ook, vreselijke beelden met stuiptrekkende kinderen -O- :r Ik hoop echt dat de daders een vreselijk lot te wachten staat, al dekt het nooit deze lading
pi_130321232
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Tsjah, dan denk ik dat ik daar wel bewijs van had gezien. Maar integendeel ik zag gisteren video's van rebellen die een nieuw communicatiegebouw innamen in Jobar.
Assad gaat echt geen chemische wapens inzetten daags nadat er inspecteurs zijn gearriveerd.
Mijn idee is dat de rebellen een Westerse interventie willen forceren.
blablablabla
pi_130321251
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:13 schreef Toefjes het volgende:
Wie dan ook, hoe dan ook, vreselijke beelden met stuiptrekkende kinderen -O- :r Ik hoop echt dat de daders een vreselijk lot te wachten staat, al dekt het nooit deze lading
Helemaal mee eens :Y .
blablablabla
pi_130321298
Dit ruikt naar een false flag operatie.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:22:50 #46
306109 francoisdublanc
pi_130321541
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:11 schreef YazooW het volgende:
Russia suggests Syria 'chemical attack' carried out by rebels, provocation not ruled out

:r
pi_130321574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Assad gaat echt geen chemische wapens inzetten daags nadat er inspecteurs zijn gearriveerd.
Mijn idee is dat de rebellen een Westerse interventie willen forceren.
Maar dat geldt dan toch evengoed voor de rebellen? Oplossing is zo snel mogelijk dat VN-team ernaartoe sturen.

Ik zag net trouwens dat je ook een bron postte. Het interview is alleen gedaan met Al-Mayadeen en dat is geen goed bron. Al-Mayadeen wordt gefinancierd door Hezbollah en de zender is oa betrapt op het doorspelen van info naar het Syrische leger. Een paar voorbeelden:

quote:
Pro-Assad Al Mayadeen TV channel tweets location of FSA fighters

The Lebanese Al-Mayadeen TV channel's official Twitter account posted a tweet today that appears to lead government security forces to the location of a Free Syrian Army fighter in Aleppo.

The official Twitter account of the channel deleted the aforementioned tweet and claimed that the account was hacked.

The Beirut-based TV channel is run by Ghassan Bin Jiddo, a Tunisian Journalist who left Al-Jazeera news channel following what he claimed to be "its lack of professionalism and objectivity in covering the Arab Spring," while arguing that “the regime of Bashar al-Assad is being subject to an international conspiracy."

Syrian activists claim that the channel has been cooperating with the regime since its launch after the Syrian uprising.
quote:
quote:
Almayadeen tweets: "He's on top on the water tank, I want them to tell the pilots about him so he doesn't shoot them, he has anti-aircraft missiles. Aleppo"
quote:
THE_47th: caught Almayadeen red-handed. No 1 gets hacked for 3 seconds, hacked for 1 tweet. It takes at least a minute to recover & retype the pass.
http://liveblog.egyptindependent.com/node/10244
Incelfrikandel
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:25:59 #48
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130321621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:22 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:27:10 #49
306109 francoisdublanc
pi_130321671
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:25 schreef YazooW het volgende:

[..]

?
Kwalijke zaak.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:28:35 #50
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_130321725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:27 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Kwalijke zaak.
De opmerking van de Russen of de mogelijkheid dat de rebellen het hebben gedaan?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:30:28 #51
306109 francoisdublanc
pi_130321775
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:28 schreef YazooW het volgende:

[..]

De opmerking van de Russen of de mogelijkheid dat de rebellen het hebben gedaan?
2de natuurlijk.
pi_130322600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:11 schreef YazooW het volgende:

Als de VN van mening is dat Assad hierachter zit kan het nog aardig escaleren. Zeker nu de verhoudingen tussen de VS en Rusland ernstig bekoeld zijn.
blablablabla
pi_130322639
Denken ze nou echt dat hier iemand intrapt?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130322728
False flag? Of zelfs staged (als in er was geen aanval met gifgas en de slachtoffers acteren)?

Disclaimer: Heb nog maar weinig beelden gezien. Hetgeen ik gezien heb zou geacteerd kunnen zijn.
pi_130323004
blablablabla
pi_130323095
quote:
En waarom?
pi_130323133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En waarom?
Omdat sommigen nog erg veel bewegen voor een lijk, omdat je niet onder het bloed zit als je sterft door een (zenuw) gas aanval.

Zulke dingen.
blablablabla
pi_130323149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat sommigen nog erg veel bewegen voor een lijk, omdat je niet onder het bloed zit als je sterft door een (zenuw) gas aanval.

Zulke dingen.
Exactly.

Nog een opmerking van een Youtuber:

quote:
lisa b 2 minuten geleden

I have worked in level II trauma centers, these "victims" look alive, some moved, some blinked, they are not salivating, they are not blue and their mouths are not gaped open. FAKE."

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2013 20:07:57 ]
pi_130323315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Exactly.

[..]

:D
Kwam net foto's tegen van de gasaanvallen door Saddam en die mensen zien er ook asgrauw uit en deze mensen lijken nog volop kleur op de gelaten te hebben.

Die filmpjes uit het ziekenhuis zijn nog lachwekkender.
Er liggen kinderen van hun zogenaamd letterlijk te sterven en er is geen sprake van paniek niets. IJzige kalmte, bijna een relaxt sfeertje en men kijkt regelmatig melodramatisch in de camera.
blablablabla
pi_130323368
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:13 schreef Elan het volgende:

[..]

:D
Kwam net foto's tegen van de gasaanvallen door Saddam en die mensen zien er ook asgrauw uit en deze mensen lijken nog volop kleur op de gelaten te hebben.

Die filmpjes uit het ziekenhuis zijn nog lachwekkender.
Er liggen kinderen van hun zogenaamd letterlijk te sterven en er is geen sprake van paniek niets. IJzige kalmte, bijna een relaxt sfeertje en men kijkt regelmatig melodramatisch in de camera.
Ik kijk er niet van op.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:16:44 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130323435
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En waarom?
Sommige mensen hebben hun armen op een onmogelijke positie zouden hun spieren verslapt zijn indien ze echt dood waren, daarnaast heeft iedereen nog een doorbloede gelaatskleur, snap ook niet waarom sommige mensen hun handen samengebonden zijn maar goed, mischien konden ze anders hun armen niet goed stilhouden.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:17:49 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_130323480
Iedereen heeft ook weer een nieuwe term geleerd zie ik. Beetje stoer doen door 'false flag!!!' te roepen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_130323488
Rebellen hebben eerder ook al een gifgasaanval geïnsinueerd die niet waar bleek te zijn.

blablablabla
pi_130323533
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:22 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Last van Braakgas ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_130323640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

snap ook niet waarom sommige mensen hun handen samengebonden zijn maar goed, mischien konden ze anders hun armen niet goed stilhouden.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken is tegen spastische bewegingen maar dan zouden ook de voeten bij elkaar gebonden moeten zijn en dat is niet. Bovendien liggen al die personen stil.
pi_130323680
Het is wel duidelijk dat hier een 'verdacht luchtje' aan zit :')
pi_130323756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De enige reden die ik zou kunnen bedenken is tegen spastische bewegingen maar dan zouden ook de voeten bij elkaar gebonden moeten zijn en dat is niet. Bovendien liggen al die personen stil.
Tja... en als die mensen echt door een giftig gas zijn omgekomen, dan ga je er niet zonder bescherming tussendoor lopen en lekker bij ze zitten.
pi_130323802
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja... en als die mensen echt door een giftig gas zijn omgekomen, dan ga je er niet zonder bescherming tussendoor lopen en lekker bij ze zitten.
Dat kan ik niet echt beoordelen, ik weet niet of dat nog gevaarlijk is. Je zou zeggen van wel.
pi_130323837
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen, ik weet niet of dat nog gevaarlijk is.
Die mensen waarschijnlijk ook niet, dus dan is het verstandig om uit voorzorg bescherming aan te trekken.
pi_130323852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die mensen waarschijnlijk ook niet, dus dan is het verstandig om uit voorzorg bescherming aan te trekken.
Moet je die bescherming wel hebben.
pi_130323895
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Moet je die bescherming wel hebben.
In ziekenhuizen is dat wel aanwezig.
pi_130324180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja... ik zie eigenlijk niet in waarom dit niet in scene gezet zou kunnen zijn.
Je fantasie slaat op hol.
pi_130324311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Wtf heeft die kerel in dat tweede filmpje.
Een 5 voor acteren
pi_130324382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En waarom? Jij gelooft ook alle schokkende dingen die je in films ziet?

Kijk dit voor de grap eens. Egypte:

Tuurlijk moet je niet alles klakkeloos voor waarheid aannemen.
Het blijft de vraag wat er nu precies gebeurd is.

Maar beweren dat dit allemaal acteerwerk is, is te ziek voor woorden.
pi_130324429
quote:
Men heeft gewoon de schijn tegen omdat er al eerder is gepoogd een gifgasaanval in scene te zetten.
Daar werden ook allerlei 'schokkende' beelden naar buiten gebracht die fake bleken te zijn.

Eindoordeel laat ik graag aan de experts over al vind ik sommige dingen er wel verdacht uit zien.
blablablabla
pi_130324458
quote:
Dit ziet er inderdaad realistisch uit ja, in hoeverre ik dat kan beoordelen. Maar goed... stel nu dat ze hun eigen kinderen bloot hebben gesteld aan traangas... of een ander relatief onschuldig goedje dat wat realistische beelden op kan leveren.

Ik vind het er namelijk opvallend veel kinderen tussen zitten.
pi_130324709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit ziet er inderdaad realistisch uit ja, in hoeverre ik dat kan beoordelen. Maar goed... stel nu dat ze hun eigen kinderen bloot hebben gesteld aan traangas... of een ander relatief onschuldig goedje dat wat realistische beelden op kan leveren.

Ik vind het er namelijk opvallend veel kinderen tussen zitten.
Dat valt inderdaad wel heel erg op. Minstens 50% van de slachtoffers is kind/zwanger of bejaard.
Er van uitgaande dat het inderdaad allemaal echt zo heeft plaatsgevonden moet je op basis van de verwondingen denken aan sarin en niet aan mosterdgas.

Rebellen hadden of hebben daar ook de beschikking over.
blablablabla
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:34:53 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130326624
Assad handelt in principe rationeel. Aangezien zo'n chemische aanval een volstrekt irrationele handeling zou zijn vanuit de Syrische regering, heeft zij dit niet gedaan. Je zou het nog kunnen voorstellen in uiterste nood, als de laatste stukken grond worden verdedigd, dat dan chemische wapens worden ingezet als dreigmiddel. Onder de huidige omstandigheden is het ondenkbaar dat dit gebeurd.

Als er al chemische wapens zijn ingezet is dit gebeurd door een partij die hoopt dat het Westen zich hiermee gaat bemoeien (ten gunste van de rebellen dus).

Verder maakt het achteraf helemaal niet uit hoe een conflict geescalleerd is. Zie Irak. Wie is er naderhand nog over chemische wapens begonnen? Het is veel eerder in het belang van de VS om zoveel mogelijk landen mee te laten doen. Dan zullen die ook stom zwijgen als de hoax over 15 jaar uitkomt.
The End Times are wild
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:39:57 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130326882
quote:
Als er een gas gebruikt zou zijn, dan is het een zenuwgas geweest.

De mensen zien er wat mij betreft allemaal te schoon en netjes uit. Als ze echt ter plekke stikken in het stof, dan zouden ze toch veel meer vervuild zijn. Ze vervuilen zichzelf, ze rollen over de grond, ze worden nadien vastgepakt en versleept.
The End Times are wild
pi_130326967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:31 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Net zo'n domme opmerking.
Pas mijn quote niet aan.
De domme opmerkingen en filmpjes hebben we gezien in dit topic, en dat zijn niet de mijne.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:47:16 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130327243
Wie herinnert zich deze nog:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dobrinja_mortar_attack
Ook zo'n gestagede (en zeer succesvolle) hoax.

Of dit plaatje:

Oh noes. Concentratiekampen in Europa anno 1997. We moeten NU ingrijpen. :')
The End Times are wild
pi_130327299
Ja en wat als assad wint van de rebellen,gaat usa zich er mee bemoeien?
Ik ben een grote beer
pi_130327402
Chemische wapens of niet, het blijft een puinzooi daar en dan is het heel aannemelijk dat vrouwen en kinderen daar ook de dupe van worden.
pi_130327735
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:47 schreef LXIV het volgende:

Of dit plaatje:
[ afbeelding ]
Dat was de eerste keer. Toen was het nog geloofwaardig misschien, idem Kosovo, Irak werd al twijfelachtig, Libië was voor mensen zoals ik natuurlijk al redelijk doorzichtig maar dit neemt wel hele absurde vormen aan. Die Amerikanen moeten eens wat nieuws verzinnen, de 'boze dictator dood lieve vrijheid verlangende liberalen met chemische wapens'-mythe is uitgerangeerd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130327769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:47 schreef LXIV het volgende:

Of dit plaatje:
[ afbeelding ]
Hoax? ik begrijp je punt niet, wat bedoel je?
pi_130327863
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij doelt op systematische demonisatie van de Serviërs om zo de sheeple in de NAVO landen klaar te stomen voor een 'humanitaire interventie'.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:58:28 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130327890
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zijn twee incidenten geweest die (doorslaggevende) media aandacht gehad hebben. Hierdoor is de NAVO zich uiteindelijk met het conflict gaan bemoeien. Achteraf bleek de mortieraanval door de moslims zelf uitgevoerd (op hun eigen mensen dus) en dat plaatje van het 'concentratiekamp' is aan de binnenkant van het hek geschoten (mensen staan er dus buiten), en die hele magere man had gewoon een ziekte.
The End Times are wild
pi_130327981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hij doelt op systematische demonisatie van de Serviërs om zo de sheeple in de NAVO landen klaar te stomen voor een 'humanitaire interventie'.
LXIV is er geweest toch? LXIV? Was het allemaal een hoax?
I´m back.
pi_130328027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zijn twee incidenten geweest die (doorslaggevende) media aandacht gehad hebben. Hierdoor is de NAVO zich uiteindelijk met het conflict gaan bemoeien. Achteraf bleek de mortieraanval door de moslims zelf uitgevoerd (op hun eigen mensen dus) en dat plaatje van het 'concentratiekamp' is aan de binnenkant van het hek geschoten (mensen staan er dus buiten), en die hele magere man had gewoon een ziekte.
Zijn daar bronnen van?
I´m back.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:00:50 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130328044
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn daar bronnen van?
Genoeg. GOogle maar.
The End Times are wild
pi_130328060
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kijk dit eens en sta versteld:
http://tegenlicht.vpro.nl(...)milosevic-deel1.html

Dit was het prototype van de moderne mediaoorlog. Erg interessant voor zover ik mij het herinner.

Dan weet je ook in ene keer waarom Milosevic dood in zijn cel gevonden werd, of moet ik nu een aluhoedje op?
pi_130328085
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Genoeg. GOogle maar.
Niet op wikipedia dan, waar je naar linkte, of ik las niet goed.
quote:
The Dobrinja mortar attack was a massacre which occurred at 10:20 a.m.[1] on 1 June 1993, in Dobrinja, a suburb west of Sarajevo in Bosnia and Herzegovina. Two mortars were fired from Serb-held positions,[1] hitting a football pitch where youths put on an impromptu game on the third day of the Muslim holiday Kurban Bajram.[2][3] Approximately 200 people were in attendance to watch the game.[2] The United Nations placed the official death toll stemming from the mortar attack at 13[1] (news reports at the time published numbers ranging from 11[4] to 15[2] deaths), with 133 wounded.[1] At the time it was the deadliest event involving civilians since the imposition of sanctions against the Federal Republic of Yugoslavia by the United Nations one year prior.[5][6]
I´m back.
pi_130328117
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Kijk dit eens en sta versteld:
http://tegenlicht.vpro.nl(...)milosevic-deel1.html

Dit was het prototype van de moderne mediaoorlog. Erg interessant voor zover ik mij het herinner.
Ik ga zo naar bed, kijk het morgenavond dan...
I´m back.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:05:01 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130328244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De oorlog zelf was natuurlijk geen hoax. Maar zoals in iedere oorlog waren er wel 2n(nu 3) partijen met ieder hun eigen verhaal. Op een gegeven moment is partij gekozen om het conflict te beeindigen. Initieel was het Westen natuurlijk neutraal (blauwhelmen). Er zijn toen media-campagnes gevoerd om het neutrale beeld van de Westerse bevolking om te vormen in een anti-Servië beeld.
The End Times are wild
pi_130328362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

De oorlog zelf was natuurlijk geen hoax. Maar zoals in iedere oorlog waren er wel 2n(nu 3) partijen met ieder hun eigen verhaal. Op een gegeven moment is partij gekozen om het conflict te beeindigen. Initieel was het Westen natuurlijk neutraal (blauwhelmen). Er zijn toen media-campagnes gevoerd om het neutrale beeld van de Westerse bevolking om te vormen in een anti-Servië beeld.
Milosevic heeft het vuurtje toch al heel vroeg, in 1988 of 1989, aangestoken? Die beelden uit het journaal staan mij nog op mijn netvlies gegrift. Dan was dat dus geen nep of ook al nep?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-08-2013 22:20:14 ]
I´m back.
pi_130328436
Ik vind de footage van deze playlist wel redelijk overtuigend voor zover ik kan oordelen.

Maja, de grote vraag is natuurlijk wie de aanval uitgevoerd heeft. Zoals mensen hier al terecht opmerken heeft Assad niet echt een motief omdat Assad momenteel aan de winnende hand is.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:10:32 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130328559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Milosevic heeft het buurtje toch al heel vroeg, in 1988 of 1989, aangestoken? Die beelden uit het journaal staan mij nog op mijn netvlies gegrift. Dan was dat dus geen nep of ook al nep?
Het gaat er niet om wie wat gedaan heeft, het gaat er om hoe een en ander in de media is uitgelegd aan de Westerse bevolking.
The End Times are wild
pi_130328838
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wie wat gedaan heeft, het gaat er om hoe een en ander in de media is uitgelegd aan de Westerse bevolking.
[ afbeelding ]
En dat klopte niet?
I´m back.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:16:41 #105
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130328910
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_130328997
Ik vind de beelden helemaal niet overtuigend. Ik zie wel heel veel kinderen (extra zielig) en ook vind ik slachtoffers er ook niet dood uit zien. Het komt op mij erg in scene gezet over.
pi_130329076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:18 schreef Bombshell het volgende:
Ik vind de beelden helemaal niet overtuigend. Ik zie wel heel veel kinderen (extra zielig) en ook vind ik slachtoffers er ook niet dood uit zien. Het komt op mij erg in scene gezet over.
Lijkt me ergens wel dat die mensen dood zijn toch... of hebben ze een knock-out drug ingespoten gekregen, die kinderen bijv.?
I´m back.
pi_130329176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me ergens wel dat die mensen dood zijn toch... of hebben ze een knock-out drug ingespoten gekregen, die kinderen bijv.?
Het zou zo onlogisch zijn van Assad om chemische wapens in te zetten. Die kinderen kunnen best even stil liggen natuurlijk
pi_130329302
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:21 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het zou zo onlogisch zijn van Assad om chemische wapens in te zetten. Die kinderen kunnen best even stil liggen natuurlijk
Ja, onlogisch, maar ook niet ondenkbaar...
Kleine kinderen 2 minuten stilhouden, in een groepje? Ja, misschien als ze eerst een stuk of vier keer oefenen en dan heel misschien...
I´m back.
pi_130329319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:08 schreef Pharmacist het volgende:
Ik vind de footage van deze playlist wel redelijk overtuigend voor zover ik kan oordelen.

Maja, de grote vraag is natuurlijk wie de aanval uitgevoerd heeft. Zoals mensen hier al terecht opmerken heeft Assad niet echt een motief omdat Assad momenteel aan de winnende hand is.
Ik vind hem nog vrij helder uit zn ogen kijken voor iemand die zou liggen schokken. Maar misschien zit ik er naast.
pi_130329468
quote:

[..]

Dat filmpje met die kerel lijkt me toch wel zeer zeker in scene gezet. Dat doe je niet als er daadwerkelijk een aanval heeft plaatsgevonden.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:27:31 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130329483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, onlogisch, maar ook niet ondenkbaar...
Kleine kinderen 2 minuten stilhouden, in een groepje? Ja, misschien als ze eerst een stuk of vier keer oefenen en dan heel misschien...
Het is wel ondenkbaar, want het zou het einde van zijn regime betekenen, het einde van het gematigde Syrië en het einde van zijn eigen leven uiteindelijk. Waarom zou hij al zijn glazen ingooien?

Los of dat filmpje echt is of niet. Is het echt, wil nog niet zeggen dat Assad gif inzette.
The End Times are wild
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:28:16 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130329529
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat zeiden ze 2 jaar geleden ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:29:58 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130329611
quote:

[..]

Lijkt wel of er incapacitantia zijn ingezet.
The End Times are wild
pi_130329746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:16 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik ook en dit is het einde voor Assad.
Oh denk je dat? Dan hebben de Amerikanen wel een raar moment gekozen om juist nu te roepen dat militair ingrijpen in Syrie niet in hun belang is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_130329901
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lijkt wel of er incapacitantia zijn ingezet.
Valt dat onder ' chemische' wapens/oorlogsvoering?
geen goud zonder schuim
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:37:03 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130329958
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:35 schreef amsoor het volgende:

[..]

Valt dat onder ' chemische' wapens/oorlogsvoering?
Natuurlijk. In principe zijn deze middelen zelf niet dodelijk, bij normale hoeveelheden, maar schakelen ze de mensen wel uit, die dan onmachtig worden zichzelf te verdedigen, waarna ze eenvoudig met bijv. een bajonet omgebracht kunnen worden.

Ook de beruchte gay-bom valt in feite onder deze categorie strijdgassen.
The End Times are wild
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:38:10 #118
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130330006
Berichtgeving van de NOS is ook weer infantiel. Alsof rebellen die ook een hekel aan elkaar hebben ''figuranten'' nodig hebben om te doen alsof de regering wat heeft uitgespookt. Het zou niet de eerste keer zijn in de geschiedenis dat een stel psychopaten een massamoordje pleegt onder de eigen bevolking voor een beetje goede pers.
pi_130330120
Ok, en dan in verband met Genève/VN conventies?
geen goud zonder schuim
pi_130333383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:08 schreef Pharmacist het volgende:

Bedankt voor dit posten nu weet ik zeker dat het in scene gezet is.
blablablabla
pi_130334102
Een oorlogverslag gever had net een goed verhaal bij knevel en van den brink. Hij gaf aan dat het westen en de vs zich er niet mee moest bemoeien. iig Geen wapens sturen omdat die bij extrmisten in handen zal vallen. Hij sprak ook van etnische zuiveringen door de rebellen. Christenen en koerden zouden het slachtoffer zijn.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 00:20:31 #122
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_130334104
wat mij betreft beginnen beide kanten met gifgas te gooien, dat ruimt lekker op en versnelt een einde van het hele conflict. Burgeroorlogen houden pas op als 1 partij vernietigd is, en dat gaat zo wel sneller.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_130334811
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 00:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Nou idd.
pi_130335068
blablablabla
pi_130335155
quote:
Begraaf die mensen in die filmpjes maar onder een dikke laag zand.... en film dat. Dan is er geen onderzoek meer nodig.

Iets zegt mij dat ze dat niet filmen.
pi_130338401
Bij Knevel en van der Brink heeft Arnoud Karskens hier verstandige dingen over gezegd ( de man is een verademing tussen alle napraters, linksdenkers en moslimknuffelaars)

Zenuwgas lijkt hier niet gebruikt te zijn, de kinderen lijken in hun slaap overleden. Eeen gas als CO of blauwzuurgas lijkt waarschijnlijker. Een zenuwgas geeft een afschuwelijke dood met spastische krampen, je ziet dan verwrongen gezichten en ledematen (kijk maar naar de beelden van dode Koerden door S Hoessein in Irak)

Het zou mij niet verbazen als de een of andere moslimgroep hier weer achter zit. :{
Exaudi orationem meam
pi_130338431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 00:20 schreef Bombshell het volgende:
Een oorlogverslag gever had net een goed verhaal bij knevel en van den brink. Hij gaf aan dat het westen en de vs zich er niet mee moest bemoeien. iig Geen wapens sturen omdat die bij extrmisten in handen zal vallen. Hij sprak ook van etnische zuiveringen door de rebellen. Christenen en koerden zouden het slachtoffer zijn.
Idd daar hoor je de meeste (linkse) media niet over, mensen die qua cultuur veel dichter bij ons staan laten we afslachten en gaan door met moslimknuffelen en willen ze zelfs wapens geven :{
Exaudi orationem meam
pi_130338566
De meeste media/journalisten hebben natuurlijk ook gewoon geen idee en lullen maar wat. Er zit al tijden niemand echt boven op de situatie in Syrie, en de Nederlanders die echt verstand hebben van zaken omtrent zowel chemische wapens én de situatie in Syrie zullen wel op 1 hand te tellen zijn.
Heel hard roepen dat het een hoax is (zoals sommigen op dit forum), zou extreem dom zijn. Net als met zekerheid roepen dat Assad het gedaan heeft. Ik vind dat de media dit item redelijk beschouwend en neutraal belicht....
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:30:29 #130
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130339233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:48 schreef Fides het volgende:
De meeste media/journalisten hebben natuurlijk ook gewoon geen idee en lullen maar wat. Er zit al tijden niemand echt boven op de situatie in Syrie, en de Nederlanders die echt verstand hebben van zaken omtrent zowel chemische wapens én de situatie in Syrie zullen wel op 1 hand te tellen zijn.
Heel hard roepen dat het een hoax is (zoals sommigen op dit forum), zou extreem dom zijn. Net als met zekerheid roepen dat Assad het gedaan heeft. Ik vind dat de media dit item redelijk beschouwend en neutraal belicht....
Eens. ^O^

Het kán een hoax zijn hoor, alles kan tegenwoordig. Maar als het een hoax, is is het wel een zeer complexe operatie geweest van enkele weken of maanden. Dit is wel even iets anders dan een in scène gezette foto in een krant uit z'n verband rukken.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het echt is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:31:35 #131
53267 TC03
pi_130339256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Exactly.

[..]

Oh ja, iemand die op een ER werkt heeft natuurlijk perfecte kennis over het gebruik van chemische wapens in oorlogssituaties, enkel afgaande op wat YouTube-filmpjes. Je doet net alsof anderen naïef zijn om te geloven dat het echt is, maar de eerste de beste YouTube-ridder geloof je meteen op z'n woord. Wie is hier nou naïef? :').
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:43:49 #132
53267 TC03
pi_130339513
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:24 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik vind hem nog vrij helder uit zn ogen kijken voor iemand die zou liggen schokken. Maar misschien zit ik er naast.
Dus jij wilt iets als fake bestempelen 'omdat hij te helder uit z'n ogen kijkt'? :{

Zullen we anders gewoon afspreken dat mensen hun mond gaan houden als ze niks zinnigs te melden hebben? Ik ontken niet dat de mogelijkheid op een hoax bestaat, maar je kan daar onmogelijk over oordelen op basis van 'hoe iemand uit z'n ogen kijkt'. Die jongen vertoont met schuim op z'n mond rollend in zijn eigen braaksel minutenlang stuiptrekkingen, en dan zeg jij dat hij te helder uit z'n ogen kijkt? Kom op man. Dit slaat gewoon helemaal nergens op. |:(

[ Bericht 2% gewijzigd door TC03 op 22-08-2013 09:52:54 ]
pi_130339836
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 00:00 schreef Elan het volgende:
Ga je nog met ons delen waarom je zo overtuigd bent? Als je op een discussieforum een andere interpretatie hebt dan iemand, is het gebruikelijk dat te posten zodat er discussie kan ontstaan.
pi_130339890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:43 schreef TC03 het volgende:
Zullen we anders gewoon afspreken dat mensen hun mond gaan houden als ze niks zinnigs te melden hebben? Ik ontken niet dat de mogelijkheid op een hoax bestaat, maar je kan daar onmogelijk over oordelen op basis van 'hoe iemand uit z'n ogen kijkt'. Die jongen vertoont met schuim op z'n mond rollend in zijn eigen braaksel minutenlang stuiptrekkingen, en dan zeg jij dat hij te helder uit z'n ogen kijkt? Kom op man. Dit slaat gewoon helemaal nergens op. |:(
Dit dus. Ik vraag me uberhaubt af hoe je na de stuiptrekkingen met zn hele gezicht (inclusief ogen) die duidelijk te zien zijn op 1:00 kan concluderen dat hij "vrij helder uit zn ogen kijkt", maar mss is dat normaal in Bombshells familie. En als het gas met de ademhaling en niet de hersenen interfereert is er geen reden waarom hij niet helder uit zijn ogen zou kunnen kijken.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:11:06 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130340054
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:27 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Dat filmpje met die kerel lijkt me toch wel zeer zeker in scene gezet. Dat doe je niet als er daadwerkelijk een aanval heeft plaatsgevonden.
op BNW is er een forum over gemaakt.
BNW / syrie gas aanval

Met een poll
Daar denkt men dat de rebellen dit inderdaad in scene heeft gezet.
de redenen zijn
- het leger is aan de winnende hand.
- Er is een team onderzoekers naar de 3 vorige lokaties waar vermoedelijk een gas aanval is gebruikt als president weet je dat en ga je niet nog eens een gas aanval uitvoeren.
- de rebellen kunnen het onderling niet eens worden ze gebruiken het op elkaar, met onschuldige burgers als slachtoffers.
- volgens verschillende bronnen zou Al Qaida deze wapens binnen gesmokkeld hebben in syrie.
- doordat de rebellen minder populair word hopen ze zo dat ze op deze manier meer support te krijgen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130340101
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dus jij wilt iets als fake bestempelen 'omdat hij te helder uit z'n ogen kijkt'? :{

tja je kunt ook iemand met een epileptische aanval filmen en claimen dat er een gifgasaanval in NL geweest is :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130341078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Leipo666 het volgende:
tja je kunt ook iemand met een epileptische aanval filmen en claimen dat er een gifgasaanval in NL geweest is :')
Ja, of je huurt Hollywood in. Die kunnen zelfs een space battle met aliens hoaxen.

Misschien met je de big picture zien ipv op individuele video's te focussen. Er is niet een video. Er zijn honderden video's. Alle betrokken actoren bevestigen de gifgasaanval. Alleen het regime heeft de aanval nog niet bevestigd of ontkend naar mijn weten.

Gelukkig hebben we ook expert opinions (1:24).
pi_130341129
Sommige mensen riepen "fake!" of "false flag!" bij sommige filmpjes waarbij sommige 'doden' helemaal niet dood leken te zijn. Dat schijnt dus een gevolg van het gebruikte gas te zijn:
quote:
Another grim detail has been added to the horrors of yesterday in this account, which the Guardian cannot independently verify, by Damascus based activist Leena al-Shami:

We received news that some of the people affected with the lethal substance are losing consciousness for long hours, which makes those around them think they are dead. So far five people were reported to have "come back to life" before they were buried. However, we do not know how many were actually buried alive while they were unconscious.

The main problem is that there is no professional medical help in the areas where the massacre took place, so rescuers are ordinary people who try their best to help the victims, and they fail sometimes to do the required steps to save lives the right way.
Met andere woorden: Sommige mensen worden levend begraven omdat ze op het eerste oog dood lijken te zijn.

Bron: http://www.theguardian.co(...)ttack-confirmed-live
pi_130341207
quote:
4s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:55 schreef Disorder het volgende:
Sommige mensen riepen "fake!" of "false flag!"
Het kan nog steeds "false flag" zijn toch? Zowel het regime als de terroristen zijn voor geen meter te vertrouwen. Het regime heeft echter geen enkel belang bij een gifgasaanval omdat ze al aan het winnen zijn.

Daarbovenop hebben bepaalde rebellenfacties ook een schijthekel aan elkaar. Dus het zou zelfs kunnen dat Al Nusra ofzo FSA-gebied heeft aangevallen, of andersom.
pi_130341237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het kan nog steeds "false flag" zijn toch? Zowel het regime als de terroristen zijn voor geen meter te vertrouwen. Het regime heeft echter geen enkel belang bij een gifgasaanval omdat ze al aan het winnen zijn.

Daarbovenop hebben bepaalde rebellenfacties ook een schijthekel aan elkaar. Dus het zou zelfs kunnen dat Al Nusra ofzo FSA-gebied heeft aangevallen, of andersom.
Ach. Assad heeft wel vaker vreemde keuzes gemaakt die niet bepaalt productief zijn. Omgekeerd acht ik sommige rebellen daar ook in staat gifgassen te gebruiken. Nu de VN niet mag onderzoeken blijft het waarschijnlijk een grijs gebied.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:58:22 #141
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130341242
Ik weet echt niet meer welk nieuws uit dat land waar is. Denk dat ik er maar gewoon geen aandacht meer aan ga schenken. :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:01:43 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130341335
quote:
4s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:55 schreef Disorder het volgende:
Sommige mensen riepen "fake!" of "false flag!" bij sommige filmpjes waarbij sommige 'doden' helemaal niet dood leken te zijn. Dat schijnt dus een gevolg van het gebruikte gas te zijn:

[..]

Met andere woorden: Sommige mensen worden levend begraven omdat ze op het eerste oog dood lijken te zijn.

Bron: http://www.theguardian.co(...)ttack-confirmed-live
:o wow holy crap

btw Frankrijk loopt te blaten dat er ingegrepen moet worden.
nou... ik zou zeggen drop het vreemdelingen legioen er maar neer *O*
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:06:30 #143
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_130341465
De foto's in nrc.next van vanmorgen kunnen als schokkend worden ervaren. Dat is wel degelijk het geval als je kinderen dood ziet liggen die net oud genoeg zijn om te kunnen lopen. Lijkt me alles behalve een hoax dit. "De raketten die zijn afgevuurd om 3 uur vannacht vanaf de berg Qasyoun komen af van de legerbasis iets ten noorden van Damascus. De bewoners die aan de voet van de berg wonen hebben dit bevestigd."
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:14:15 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130341639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:06 schreef ArtistA het volgende:
De foto's in nrc.next van vanmorgen kunnen als schokkend worden ervaren. Dat is wel degelijk het geval als je kinderen dood ziet liggen die net oud genoeg zijn om te kunnen lopen. Lijkt me alles behalve een hoax dit. "De raketten die zijn afgevuurd om 3 uur vannacht vanaf de berg Qasyoun komen af van de legerbasis iets ten noorden van Damascus. De bewoners die aan de voet van de berg wonen hebben dit bevestigd."
The United States, Britain and France are among around 35 countries that called for chief UN investigator Ake Sellstrom, whose team is currently in Syria, to investigate the incident as soon as possible.
bron
pi_130341659
Hoe is het te verklaren dat er zo absurd veel kinderen liggen? Ik vind het frappant dat er zoveel kinderen bij elkaar (het was niet onder schooltijd ofzo?) bij elkaar te vinden zijn, je zou verwachten dat er ongeveer net zoveel volwassenen als kinderen (of misschien verhouding 2:3) aanwezig zijn in huizen. Iemand met een plausibele verklaring? Zou het gas dodelijker/gevaarlijker zijn voor kinderen? Slapen kinderen op andere plekken dan volwassenen in Syrie?
pi_130341706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:15 schreef Fides het volgende:
Hoe is het te verklaren dat er zo absurd veel kinderen liggen? Ik vind het frappant dat er zoveel kinderen bij elkaar (het was niet onder schooltijd ofzo?) bij elkaar te vinden zijn, je zou verwachten dat er ongeveer net zoveel volwassenen als kinderen (of misschien verhouding 2:3) aanwezig zijn in huizen?
Grote gezinnen en mannen elders aan het front?
pi_130341733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:15 schreef Fides het volgende:
Hoe is het te verklaren dat er zo absurd veel kinderen liggen? Ik vind het frappant dat er zoveel kinderen bij elkaar (het was niet onder schooltijd ofzo?) bij elkaar te vinden zijn, je zou verwachten dat er ongeveer net zoveel volwassenen als kinderen (of misschien verhouding 2:3) aanwezig zijn in huizen. Iemand met een plausibele verklaring? Zou het gas dodelijker/gevaarlijker zijn voor kinderen? Slapen kinderen op andere plekken dan volwassenen in Syrie?
Kinderen bij elkaar leggen voor het "zieligheids" effect.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:23:36 #148
306109 francoisdublanc
pi_130341860
Als het echt waar is dat Al-Qaida dit naar binnen heeft gesmokkeld is het alleen maar erger. Waarom zouden ze die dan niet Europa kunnen binnensmokkelen?
pi_130341874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:23 schreef sonnyspek het volgende:
Als het echt waar is dat Al-Qaida dit naar binnen heeft gesmokkeld is het alleen maar erger. Waarom zouden ze die dan niet Europa kunnen binnensmokkelen?
Omdat hier geen bevriende Al-Nusra strijders de grens bewaken misschien :')? En omdat ons opsporingssysteem niet helemaal plat ligt omdat er een oorlog woedt. En omdat ze nog een aantal grenzen over moeten voordat ze met hun bom op de plek zijn waar ze willen zijn.
pi_130341893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Grote gezinnen en mannen elders aan het front?
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:18 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Kinderen bij elkaar leggen voor het "zieligheids" effect.
Zal het een combinatie van beide zijn, ja. Toch wel apart want je gaat er vanuit dat men de kinderen toch met de ouders wil begraven e.d.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:34:35 #151
53267 TC03
pi_130342075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Ja, in theorie is alles mogelijk, maar is het echt reëel dat het hier gaat om een breed gecoördineerde hoax waarbij vanuit verschillende bronnen ongeveer tegelijkertijd tientallen filmpjes op internet worden gezet?

Denk eens even na. Het is inderdaad in theorie mogelijk dat zelfs de meest realistisch ogende filmpjes fake zijn, maar is dat nou echt een reële mogelijkheid? Volgens mij niet echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TC03 op 22-08-2013 11:39:49 ]
pi_130342183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:25 schreef Fides het volgende:

[..]

[..]

Zal het een combinatie van beide zijn, ja. Toch wel apart want je gaat er vanuit dat men de kinderen toch met de ouders wil begraven e.d.
En nu kunnen de kinderen niet met de ouders begraven worden? Hoe zouden wij in Nederland de lichamen van overledenen neerleggen, ook de kinderen bij elkaar?
pi_130342188
Man, man, typisch Fok weer dit. Denken dat het geacteerd is. :')

Hier, in je gezichtje:
http://www.theatlanticwir(...)nd-disturbing/68586/

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:35 schreef Oud_student het volgende:
Een zenuwgas geeft een afschuwelijke dood met spastische krampen, je ziet dan verwrongen gezichten en ledematen (kijk maar naar de beelden van dode Koerden door S Hoessein in Irak)

Het zou mij niet verbazen als de een of andere moslimgroep hier weer achter zit. :{
Dit lijkt toch exact aan te sluiten bij de symptomen die jij omschrijft?
Overigens zie ik hier hetzelfde jongetje liggen, waarschijnlijk inmiddels overleden:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:45:36 #154
53267 TC03
pi_130342398
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:39 schreef marcodej het volgende:

Hier, in je gezichtje:

[..]

Overigens zie ik hier hetzelfde jongetje liggen, waarschijnlijk inmiddels overleden:
Als je na het zien van die beelden nog steeds uitgaat van een hoax dan moet je toch wel met extreem goede argumenten komen. Is toch niet normaal dat dit gebeurt terwijl de gehele wereld toekijkt? En China en Rusland met hun veto maar een onderzoek blokkeren, het is niet te geloven.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:15:17 #155
306109 francoisdublanc
pi_130343147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Omdat hier geen bevriende Al-Nusra strijders de grens bewaken misschien :')? En omdat ons opsporingssysteem niet helemaal plat ligt omdat er een oorlog woedt. En omdat ze nog een aantal grenzen over moeten voordat ze met hun bom op de plek zijn waar ze willen zijn.
Nou net alsof je het dan niet de grens kan over smokkelen. :')
pi_130345016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:58 schreef Twiitch het volgende:
Ik weet echt niet meer welk nieuws uit dat land waar is. Denk dat ik er maar gewoon geen aandacht meer aan ga schenken. :')
Het feit dat je überhaupt moet twijfelen is al belachelijk, maar zoals eerder voorbij is gekomen men heeft het vaker in scene gezet...

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-gifgasaanval.dhtml

Een nieuw bombardement dus wat er imo weer wél op zou kunnen duiden dat het regeringsleger er achter zit.
Frankrijk wil ingrijpen.
blablablabla
pi_130345289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:39 schreef marcodej het volgende:

Hier, in je gezichtje:

[..]

Niet typisch FOK!, de beelden werden gisteren ook op de publieke omroep bij K&B door Arnold Karskens jaren werkzaam als oorlogsverslaggever in o.a. Syrië en die de lijken in Basra na de beruchte aanvallen van Saddam gifgasaanval met eigen ogen heeft gezien heeft in twijfel getrokken.

Die beelden op de site die jij post zien er al een stuk indrukwekkender uit dan de beelden die gisteren waren uitgelekt.

Dat mensen op eerste hand sceptisch zijn heeft er alles mee te maken dat de aanvallen op een vreemd moment plaatsvinden net nu er waarnemers in het land zijn, en B omdat er (ja ook door het kamp Assad) tal van leugenachtige filmpjes verschijnen om de vijand van zaken te betichten die later niet waar blijken te zijn.
blablablabla
pi_130345573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:15 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nou net alsof je het dan niet de grens kan over smokkelen. :')
Jij bent zeker nog nooit buiten Schengen-landen de grens over gegaan:')? Als het zo makkelijk was bommen de grens over te smokkelen hadden aanslagen in West-Europa heus niet met self-made houtje-touwtje bommen gepleegd te hoeven worden hè?
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:48:51 #159
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130346348
Essentiële artikelen om te lezen om de (false flag) georkestreerde"gifgasaanval" van gisteren te interpreteren:

http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html (door Britse krant, 29 januari 2013, gepubliceerd, maar in mei 2013 weggecensureerd)

http://boards.dailymail.c(...)gs-way-life-now.html

donderdag 22 augustus 2013 @ 13:51:50 #160
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130346468
'Israël gelooft rebellen Syrië'

De tactiek van de VS, Israël, Qatar, Saoedi-Arabië, Turkije en andere westerse en Golfstaten wordt duidelijk.

'Franse minister zinspeelt op ingrijpen tegen Syrië'

Alle berichten van vandaag.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:52:12 #161
53267 TC03
pi_130346485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:48 schreef Veldkamp het volgende:
Essentiële artikelen om te lezen om de (false flag) georkestreerde"gifgasaanval" van gisteren te interpreteren:

http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html (door Britse krant, 29 januari 2013, gepubliceerd, maar in mei 2013 weggecensureerd)

http://boards.dailymail.c(...)gs-way-life-now.html

Vind het allemaal niet zo relevant als je tientallen filmpjes hebt van stuiptrekkende kinderen met het schuim op de mond. Natuurlijk kan het een 'false flag' zijn, maar dit gaat gewoon véél verder dan een foto van een explosie verergeren of uit de context plaatsen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:54:04 #162
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130346545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vind het allemaal niet zo relevant als je tientallen filmpjes hebt van stuiptrekkende kinderen met het schuim op de mond. Natuurlijk kan het een 'false flag' zijn, maar dit gaat gewoon véél verder dan een foto van een explosie verergeren of uit de context plaatsen.
Dus?

Er zijn enkele (overlevende) kinderen met stuiptrekkingen getoond inderdaad. Dit kan ook door de rebellen zelf gefingeerd zijn. De buitenlandse terroristen hebben geen moeite om neutrale of regeringsgezinde Syrische burgers met een gifgas te bestoken als zij hierna de Syrische regering kunnen beschuldigen, hoor.

Het artikel is zelfs van The Daily Mail online verwijderd, terwijl het erop stond (zie web Archive).

Dit is een enorme cover-up en censuur via de redactie van The Daily Mail (veelgelezen Britse krant).
pi_130346639
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:51 schreef Veldkamp het volgende:
'Israël gelooft rebellen Syrië'
Lol, dat verbaasde mij. Naja, als ik Israel zou zijn zou ik openlijk mijn steun verkondigen aan degene waarvan ik wil dat die het conflict verliest. De weerzin tegen Israel, zeker in de Arabische wereld, doet de rest :).
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:01:22 #164
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130346801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, dat verbaasde mij. Naja, als ik Israel zou zijn zou ik openlijk mijn steun verkondigen aan degene waarvan ik wil dat die het conflict verliest. De weerzin tegen Israel, zeker in de Arabische wereld, doet de rest :).
Nee, Israël wil Assad nu langzaam verwijderen, gezien Assads bondgenootschap met Iran en Libanese Hezbollah.

Dat is wel duidelijk. Israël voert oorlog tegen Syrië en haar regering, niet tegen de opstandelingen.
pi_130347045
Wat mij betreft was het wel degelijk een chemische aanval en zeker één die door de VN onderzocht móet worden.

Maar wat kunnen wij als 'wereld'burgers daar aan doen als de regeringen er niet aan willen?

Ik steun in ieder geval elke regering die het wel onderzocht wil hebben en walg van alle anderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130347052
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:01 schreef Veldkamp het volgende:
Nee, Israël wil Assad nu langzaam verwijderen, gezien Assads bondgenootschap met Iran en Libanese Hezbollah.

Dat is wel duidelijk. Israël voert oorlog tegen Syrië en haar regering, niet tegen de opstandelingen.
Hoe weet jij dat zo zeker? Het is niet alsof Assad nu zoveel problemen maakt met Israel. De Golan heights zijn altijd rustig geweest.

Die paar aanvallen van Israel op Syrie worden vaak geinterpreteerd op aanvallen om specifieke (veelal Russische) wapens uit te schakelen die tegen Israel ingezet zouden kunnen worden.

Verder vraag ik me dus serieus af of zo een openlijke verklaring van Israel dat het de "rebellen" gelooft niet een tegengesteld effect heeft gezien de Arabische wereld een ontzettende afkeer van Israel heeft en het niet in je voordeel werkt daar als je met Israel geassocieerd wordt.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:08:49 #167
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130347104
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:12:52 #168
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130347235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zo zeker? Het is niet alsof Assad nu zoveel problemen maakt met Israel. De Golan heights zijn altijd rustig geweest.
Assad heeft de bezette Syrische Golan nooit willen afstaan of formeel opgeven. Assad steunt de druzen op de Golan en hun politieke actie tegen Israël.

Assad is geen oorlogshitser, maar hij steunde wel volop Hezbollah en ook Hamas in de Gazastrook. Ook met doorlaten Iraanse en Russische wapenleveringen.

Genie Co. (eigendom van Rupert Murdoch, miljardair van FOX enz., en Lord Jacob Rothschild) heeft olieboorconcessies op de bezette Syrian Golanhoogten van Israëlische autoriteiten verkregen.

De komende Syrische gasopbrengsten uit de Middellandse Zeegasvelden voor de Syrische kust zullen Syrië ook economisch en financieel versterken. Zouden hebben, als er nu geen peperdure verwoesting had plaatsgevonden. Dat was een risicofactor voor Israël.

quote:
Die paar aanvallen van Israel op Syrie worden vaak geinterpreteerd op aanvallen om specifieke (veelal Russische) wapens uit te schakelen die tegen Israel ingezet zouden kunnen worden.
Nee, er was nooit sprake van inzet tegen Israël door de Syrische strijdkrachten. Wel van Syrische zelfverdediging tegen eventuele Brits-Frans-Amerikaans-Nederlands-Israëlisch-Turkse (NAVO-)invasie. Israël opereerde hier met Amerikaans en Turks mandaat.

quote:
Verder vraag ik me dus serieus af of zo een openlijke verklaring van Israel dat het de "rebellen" gelooft niet een tegengesteld effect heeft gezien de Arabische wereld een ontzettende afkeer van Israel heeft en het niet in je voordeel werkt daar als je met Israel geassocieerd wordt.
De terroristen in Syrië hebben meermaals verklaard dat zij de steun van Israël aan opstandelingen nabij de Israëlisch-bezette Golangebieden waarderen en dat zij de "ketterse sjiieten en alawieten" en Baath-partij als groter kwaad zien dan Israël of de Golan (vooralsnog).

donderdag 22 augustus 2013 @ 14:17:04 #169
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130347399
quote:
Link naar de echte site?
pi_130347685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:12 schreef Veldkamp het volgende:
Assad heeft de bezette Syrische Golan nooit willen afstaan of formeel opgeven. Assad steunt de druzen op de Golan en hun politieke actie tegen Israël.

Assad is geen oorlogshitser, maar hij steunde wel volop Hezbollah en ook Hamas in de Gazastrook. Ook met doorlaten Iraanse en Russische wapenleveringen.

Genie Co. (eigendom van Rupert Murdoch, miljardair van FOX enz., en Lord Jacob Rothschild) heeft olieboorconcessies op de bezette Syrian Golanhoogten van Israëlische autoriteiten verkregen.

De komende Syrische gasopbrengsten uit de Middellandse Zeegasvelden voor de Syrische kust zullen Syrië ook economisch en financieel versterken. Zouden hebben, als er nu geen peperdure verwoesting had plaatsgevonden. Dat was een risicofactor voor Israël.
Ik zie niet in hoe hier uit zou blijken dat Assad een slechte buur was voor Israel.

En volgens mij waren er gasvelden gevonden voor de kust van Israel/Gaza en Cyprus. Syrie was volgens mij alleen belangrijk voor een pipeline.

quote:
Nee, er was nooit sprake van inzet tegen Israël door de Syrische strijdkrachten. Wel van Syrische zelfverdediging tegen eventuele Brits-Frans-Amerikaans-Nederlands-Israëlisch-Turkse (NAVO-)invasie. Israël opereerde hier met Amerikaans en Turks mandaat.
Ik beweer helemaal niet dat Syrie Israel aan valt .... Ik heb het over "aanvallen van Israel op Syrie". Verder, waar lees jij dat Israel een "Amerikaans en Turks mandaat" heeft?

quote:
De terroristen in Syrië hebben meermaals verklaard dat zij de steun van Israël aan opstandelingen nabij de Israëlisch-bezette Golangebieden waarderen en dat zij de "ketterse sjiieten en alawieten" en Baath-partij als groter kwaad zien dan Israël of de Golan (vooralsnog).
Hier ben ik benieuwd naar, bron graag.

Verder heb ik het over het effect van Israels verbale steun aan de rebellen op de Arabische wereld, niet de rebellen. De rebellen vechten immers al tegen Assad. Echter, ik beweer dat als de rebellen met Israel geassocieerd worden, kan dat enorm in hun nadeel werken.
pi_130347711
quote:
The Russian Foreign Ministry, citing its sources, said that a homemade rocket carrying unidentified chemical substances had been launched from an area controlled by the opposition.
.
“A homemade rocket with a poisonous substance that has not been identified yet – one similar to the rocket used by terrorists on March 19 in Khan al-Assal - was fired early on August 21 from a position occupied by the insurgents,” Lukashevich said.
http://rt.com/news/unsc-chemical-investigation-syria-814/
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:38:31 #172
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130348141
quote:
Maar waarom houden deze kindermoordenaars dan elk onderzoek tegen?

Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:43:58 #173
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130348334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:38 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heeft deer Poetin echt meer kinderen vermoord dan Obama?
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:47:04 #174
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:47:32 #175
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130348440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:43 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Heeft deer Poetin echt meer kinderen vermoord dan Obama?
Binnenkort niet meer. En sowieso niet. De Tsjetsjeniëoorlog is door hem wel beëindigd.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 14:51:35 #176
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130348573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:47 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Binnenkort niet meer. En sowieso niet. De Tsjetsjeniëoorlog is door hem wel beëindigd.
Ik heb even de wiki erbij gehaald en volgens de wiki is de oorlog wel officieel ten einde maar gaat de strijd op wat kleinere schaal vrolijk door. Ook met de gebruikelijke knuffel islamieten.
pi_130350881
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja laten we even 20 miljoen man en wel meer afslachten. Dan wordt jij niet meer met hun leed geconfronteerd.
Gewoon in een keer dat lijden van dat volk dat we onderhand 2 jaar lang dag in dag uit moeten aanhoren beeindigen. Dat is humaner.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_130355270
Wel heel apart dat assad zo stil is hierover en dat onderzoekers er niet meteen bij kunnen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_130355348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:20 schreef firefly3 het volgende:
Wel heel apart dat assad zo stil is hierover en dat onderzoekers er niet meteen bij kunnen.
Stil?

De Generale Staf van de Syrische Strijdkrachten hebben dit keihard ontkend.
pi_130355455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:38 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Omdat het alternatief ook gewoon kindermoordenaars zijn van gewoon een andere orde.
pi_130355490
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:21 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Stil?

De Generale Staf van de Syrische Strijdkrachten hebben dit keihard ontkend.
En waarom zouden ze ook niet? Er zijn immers ook getuigen die verklaren dat dit het werk is van de rebellen.
pi_130355536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat het alternatief ook gewoon kindermoordenaars zijn van gewoon een andere orde.
Die laten kleine kinderen volwassenen onthoofden.

Overigens denk ik ook dat je je hoofd elders hebt laten liggen wanneer je denk dat de Syrische regering dit gedaan heeft, net nu er VN inspecteurs in het land zijn aangekomen om aantijgingen van chemische wapens te onderzoeken.
pi_130356385
quote:
The Islamic politics and cultural website Islamic Invitation Turkey claims that several videos were uploaded one day before the reports on chemical weapons use near Damascus in Syria. This evidence shows that the terrorists massacred people then recorded the scenes to deceive the world, but they gave themselves away. Terrorists in Syria uploaded the video of their crimes in East Ghouta, Damascus on August 20, 2013 and then blamed the Syrian government for the attack early on August 21, 2013, says the IIT website.
http://voiceofrussia.com/(...)sacre-happened-5549/

Zie foto's.
pi_130357357
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:01 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

En dan lekker Al Nusra of andere extremisten voor in de plaats krijgen. Goed plan Israel. ^O^ :')
pi_130357586
Was het niet zo dat er sinds maandag inspecteurs van de VN in Damascus waren? Ik dacht zoiets te hebben gehoord ergens.

If so, dan vind ik dit raar. Waarom doen ze dan niet gewoon een onderzoek? Ze zijn daar toch al, en de Syrische regering wil het ook.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:13:32 #186
306109 francoisdublanc
pi_130359860
Reuters twitterde op donderdag 22-08-2013 om 20:11:49 If Syria chemical attack reports are true, would be "outrageous and flagrant escalation" by Assad government: US State Department #breaking reageer retweet
pi_130373166
Als je mij vraagt hoe je dit idiote probleem nog kunt oplossen, dan kan ik me alleen nog maar bedenken het land te koloniseren/bezetten of hoe je dit ook maar noemt. Op die manier zijn er geen winnaars in het land en kan het land zijn belasting betalen aan de VN. En kan het zijn verantwoording afleggen aan het volk door die club te berechten op het internationale strafhof.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:06:36 #188
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_130373202
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:04 schreef MakkieR het volgende:
Als je mij vraagt hoe je dit idiote probleem nog kunt oplossen, dan kan ik me alleen nog maar bedenken het land te koloniseren/bezetten of hoe je dit ook maar noemt. Op die manier zijn er geen winnaars in het land en kan het land zijn belasting betalen aan de VN. En kan het zijn verantwoording afleggen aan het volk door die club te berechten op het internationale strafhof.
Nee, het westen zoals de VS moeten gewoon kappen wapens te leveren aan terroristische organisaties die daar de boel afbreken. Assad is aan de winnende hand, maar alles wordt alleen maar vertraagd doordat de terroristen met steeds geavanceerdere wapens kunnen vechten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_130373277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, het westen zoals de VS moeten gewoon kappen wapens te leveren aan terroristische organisaties die daar de boel afbreken. Assad is aan de winnende hand, maar alles wordt alleen maar vertraagd doordat de terroristen met steeds geavanceerdere wapens kunnen vechten.
Ik heb zelf het gevoel dat het land niet meer in staat is voor zichzelf te zorgen.Dus ook al zou Assad de macht terug kunnen grijpen zie ik niet in dat daarmee de problemen voorbij zijn. Ik denk dat deze wond nog lang zal na blijven sijpelen. Natuurlijk is het mijn mening en ben ik uiteraard geen expert ofzo.
pi_130373284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:16 schreef Peunage het volgende:
Was het niet zo dat er sinds maandag inspecteurs van de VN in Damascus waren? Ik dacht zoiets te hebben gehoord ergens.

If so, dan vind ik dit raar. Waarom doen ze dan niet gewoon een onderzoek? Ze zijn daar toch al, en de Syrische regering wil het ook.
Ik hoor alleen maar berichten dat die waarnemers niet in het getroffen gebied mogen komen van de autoriteiten.

Zeker weer zo'n leugen van de rebellen! Ow wacht...oeps
pi_130373387
Debunk time !!

Information on chemical weapons by UN and here we prove that the chemical weapon in Syria.

1- You Can not enter the area was hit with chemical weapon before 48-72 hours at least.

1- BUT how can those terrorists enter the area without any measures? How can the cameraman film the scene? Why werent those people affected by the ones killed around? In the video it is seen that the chemical weapon has just been used and the terrorists in the video are speaking without any difficulties, What is the PROBLEM ha?
The boy(in the video) suffering very badly BUT the people standing near him are OK!!! how can this be possible ???

2- The use of chemical weapons do not kill 10 people or 20 or a hundred. It will simply removes all forms of life in the entire region and over a wide area.

2- When the chemical weapons are used anyone dies where s/he stands, sits, sleeps we are familiar with the scenes from Halabja and other chemical, nuclear wepons that a mother with her baby, many people on streets, many killed animals around, destruction of buildingsetc. BUT we can see none of these clues. We see in the videos that all children are in one room, all people are gathered in certain areas. WHY? Why did nothing happen to those who carried the ones affected by chemical weapons?

3- Chemical weapons damages can not be confined within a limited geographical area, it may even wind-blown in any direction.

3- The chemical weapons used in Madamiyah which is 5 km to Mezze district. Mezze people are in their daily life BUT the chemical weapon is effective at least 10 km distance, environment Why the chemical weapon is limited to just a certain area???
You can not enter the area without gasmask, protective clothingetc. HOW CAN THOSE rebels enter without any kind of these measures? Even from 10 km distance people are affected by the chemicals BUT nothing happening to neither people in the area(filming, speaking without any difficulties)

When any chemical weapon has been used in an area
So, No one can sit in the presidential palace in Damascus and then hit the areas around with chemicals, for example! What about the scenes in video ha?

ALSO- All videos were uploaded by the terrorists ONE day(on 20 August) before the massacre day(21 August).

Al Jazzera, Reuter published the news of massacre in East Ghouta, Damascus one day before the massacre happened. Tens of videos were uploaded one day before the massacre. All these evidences show that the terrorists massacred people then recorded the scenes to deceive people of the world, but they were SO FAST and they gave themselves up.

These evidences show the massacre by terrorists in Syria and their struggle for making people to believe that Syrian Regime behind the massacre. You will see that the terrorists uploaded videos before the massacre(their so-called allegation of the time when Syrian Army attacked with chemical weapons).

The news of so- called chemical wepaon attack by Syrian Regime was published by Al- Jazzera (http://blogs.aljazeera.co(...)orces-activists-said) at 09: 28. Another pro- Syrian terrorists site:Baath Regime used chemical weapons in East Ghouta, Damascus, Jobar, Ain Tarma, Zamalka, Western Ghouta, Muaddamiyah around 03: 30 am. The source said that the death toll may rise because the lack of equipments and medical sources At the same time one of the well know pro-Syrian terrorists youtube account SHAMSNN uploaded tens videos quickly between 03: 00 and 04: 00. MOST IMPORTANT evidence is that the uploading time is 20 August !!!BUT THEY ACCUSED SYRIAN REGIME FOR ATTACK ON 21 AUGUST!!!

Even if we regard the chemical attack as the 03: 30, it is impossible to take the film of the scene and uploading those tens of videos this shows that terrorists prepared, organized all of the scenes beforehand then accused Syrian regime for a massacre that terrorists did. the more those terrorists come to an end the more they become brutal. They even do not have any mercy for the children and used them just to deceive people of the world. They gathered all civilians, children, women to certain areas and then kill them brutally then accuse Syrian Regime in order to legalize their brutality.

Terrorists in syria uploaded(20. 08. 2013) the video of their crimes in East Ghouta, Damascus and then blamed Syrian Govern for the attack at early time of 21. 08. 2013. If the crime had been made on 21. 08. 2013 then HOW did they upload the video on youtube page a day before the crime?
You can watch the video from here:

http://www.islamicinvitat(...)a-refuted-uncovered/

Mafkezen ! :r
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 02:19:56 #192
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_130373398
beide partijen liegen dat ze barsten, dus ik denk dat het meest pragmatische in dit geval is om de partij te " geloven" waar we het zelf beter van worden.

en aangezien beide partijen bestaan uit geflipte fanaten waar we helemaal niks wijzer van worden is het het beste dat ze mekaar tot de laatste man/vrouw/kind afmaken en het westen lekker achterover leunt.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_130373462
Kappen met wapens leveren aan de moslimterroristen. Laat ze 't nou gvd zelf eens uitzoeken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_130374759
Leuk al die theorietjes hier, maar de onderzoekers zijn nog steeds niet in het gebied toe gelaten. Ze hebben heus wel pakken en meet apparatuur bij hun. Dus een hoop pro assad troep hier, laat die inspecteurs toe!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:28:29 #195
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130374919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:19 schreef Osiris024 het volgende:
Debunk time !!

Information on chemical weapons by UN and here we prove that the chemical weapon in Syria.

1- You Can not enter the area was hit with chemical weapon before 48-72 hours at least.

1- BUT how can those terrorists enter the area without any measures? How can the cameraman film the scene? Why werent those people affected by the ones killed around? In the video it is seen that the chemical weapon has just been used and the terrorists in the video are speaking without any difficulties, What is the PROBLEM ha?
The boy(in the video) suffering very badly BUT the people standing near him are OK!!! how can this be possible ???

2- The use of chemical weapons do not kill 10 people or 20 or a hundred. It will simply removes all forms of life in the entire region and over a wide area.

2- When the chemical weapons are used anyone dies where s/he stands, sits, sleeps we are familiar with the scenes from Halabja and other chemical, nuclear wepons that a mother with her baby, many people on streets, many killed animals around, destruction of buildingsetc. BUT we can see none of these clues. We see in the videos that all children are in one room, all people are gathered in certain areas. WHY? Why did nothing happen to those who carried the ones affected by chemical weapons?

3- Chemical weapons damages can not be confined within a limited geographical area, it may even wind-blown in any direction.

3- The chemical weapons used in Madamiyah which is 5 km to Mezze district. Mezze people are in their daily life BUT the chemical weapon is effective at least 10 km distance, environment Why the chemical weapon is limited to just a certain area???
You can not enter the area without gasmask, protective clothingetc. HOW CAN THOSE rebels enter without any kind of these measures? Even from 10 km distance people are affected by the chemicals BUT nothing happening to neither people in the area(filming, speaking without any difficulties)

So, No one can sit in the presidential palace in Damascus and then hit the areas around with chemicals, for example! What about the scenes in video ha?

ALSO- All videos were uploaded by the terrorists ONE day(on 20 August) before the massacre day(21 August).

Al Jazzera, Reuter published the news of massacre in East Ghouta, Damascus one day before the massacre happened. Tens of videos were uploaded one day before the massacre. All these evidences show that the terrorists massacred people then recorded the scenes to deceive people of the world, but they were SO FAST and they gave themselves up.

These evidences show the massacre by terrorists in Syria and their struggle for making people to believe that Syrian Regime behind the massacre. You will see that the terrorists uploaded videos before the massacre(their so-called allegation of the time when Syrian Army attacked with chemical weapons).

The news of so- called chemical wepaon attack by Syrian Regime was published by Al- Jazzera (http://blogs.aljazeera.co(...)orces-activists-said) at 09: 28. Another pro- Syrian terrorists site:Baath Regime used chemical weapons in East Ghouta, Damascus, Jobar, Ain Tarma, Zamalka, Western Ghouta, Muaddamiyah around 03: 30 am. The source said that the death toll may rise because the lack of equipments and medical sources At the same time one of the well know pro-Syrian terrorists youtube account SHAMSNN uploaded tens videos quickly between 03: 00 and 04: 00. MOST IMPORTANT evidence is that the uploading time is 20 August !!!BUT THEY ACCUSED SYRIAN REGIME FOR ATTACK ON 21 AUGUST!!!

Even if we regard the chemical attack as the 03: 30, it is impossible to take the film of the scene and uploading those tens of videos this shows that terrorists prepared, organized all of the scenes beforehand then accused Syrian regime for a massacre that terrorists did. the more those terrorists come to an end the more they become brutal. They even do not have any mercy for the children and used them just to deceive people of the world. They gathered all civilians, children, women to certain areas and then kill them brutally then accuse Syrian Regime in order to legalize their brutality.

Terrorists in syria uploaded(20. 08. 2013) the video of their crimes in East Ghouta, Damascus and then blamed Syrian Govern for the attack at early time of 21. 08. 2013. If the crime had been made on 21. 08. 2013 then HOW did they upload the video on youtube page a day before the crime?

Nou, punt 1 is al gelul. Want bijvoorbeeld een gas als Sarin is erg vluchtig en al binnen een uur (zo niet minder) niet meer te detecteren in de directe omgeving van de aanval. En aangezien zo'n beetje alle daaropvolgende punten gebaseerd zijn op die eerste onjuiste aanname is dat hele stuk dus gelul.

Debunk time indeed :|W

En dit:
quote:
WTF, dude!? Dat ligt toch helemaal aan het soort gas. |:(
Ik weet niet wie die lijst gemaakt heeft, maar die mag terug naar school. o|O
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_130375067
quote:
Debunk time !!

Haal je info niet van die sites. Dit is echt complete onzin. Verdiep je eerst in de materie.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:53:01 #197
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130375208
Nu wil ik niet teveel meegaan in het complotdenken, maar één ding viel me op aan de beelden.

Ledematen van lijken liggen meestal in onmogelijke hoeken. Dat heeft er uiteraard mee te maken dat de spieren niet meer werken. Voeten naar buiten gevouwen, dat soort zaken. Ik vind een lijk herkenbaar aan de lighouding, omdat die houding niet na te spelen valt.
Nu viel mij op aan de beelden dat ik meer slaap- en foetushouding zag dan het de indruk wekte dat het levenloze lichamen waren. De ledematen lagen keurig, voeten omhoog, en zelfs tamelijk veel kleur op de gezichten. Bepaalde gezichten leken ook witgepoederd, omdat de nekken een andere kleur hadden.

Ik kreeg hierdoor de indruk dat bepaalde beelden inderdaad in scène waren gezet.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:05:54 #198
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130375406
Ik vind het overigens zeer ergerlijk dat het de Volkskrant compleet ontbreekt aan kritische journalistiek. Die lijken alles klakkeloos, letterlijk over te nemen van hun persoonlijke Rebellen-correspondent. De Volkskrant publicaties over dit onderwerp liggen zelfs onder het niveau Telegraaf.

Is er dan niemand daar die denkt: dit kon wel eens iets genuanceerder liggen?

Positief ben ik over de rol van de Verenigde Staten. Die laten zich hier tot nu toe verrassend verstandig over uit. Ze benoemen de feiten en zijn niet hysterisch of suggestief. Dat heb ik minimaal 10 jaar niet meer van ze gezien. Deze nuance geeft de burger moed. Hun koers lijkt inmiddels verstandig en rationeel.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gasaanval-uitvoerde/
pi_130375782
Ik geloof dat er een chemische agent is losgelaten. Maar: Ik kan me totaal niet voorstellen dat de Assad kant dit heeft gedaan.

Dit om de volgende redenen:

1 Assad is nog altijd aan het winnen.

2 De publieke opinie in het Westen is langzaam aan het verschuiven van Anti Assad naar Pro Assad.
Men krijgt steeds beter door dat de opstandelingen bestaan uit Jihadisten en Al Qaida leden.

3 Het gebied waar dit zou hebben plaats gevonden ligt slechts kilometers van Assad's macht centrum. Dit zou veel te gevaarlijk zijn ivm de moeilijke beheersing van een doelgebied.

4 Er is geen enkele militair technische reden om dit gebied aan te vallen.

Het is daarom veel aannemelijker dat een splintergroep van de terroristen aka opstandelingen dit gedaan hebben omdat ze er van uit gaan dat de media zou geloven dat Assad dit heeft gedaan.

1500 mensen opofferen om je vijand als een verschrikkelijk monster af te schilderen.....
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:37:14 #200
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130375927
Valide argumenten.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:54:33 #201
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130376269
Schrijnend naïef opiniestuk weer op website Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)zelf-gebruiken.dhtml

Je kunt -de Arabier- misschien wel begrijpen beste schrijver, maar dat zegt niets over de wetteloosheid en menselijke gedragingen binnen thema's als oorlog en vrede. Dat drijft mensen namelijk niet zelden tot krankzinnigheid.
pi_130376333
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:10 schreef firefly3 het volgende:
Leuk al die theorietjes hier, maar de onderzoekers zijn nog steeds niet in het gebied toe gelaten. Ze hebben heus wel pakken en meet apparatuur bij hun. Dus een hoop pro assad troep hier, laat die inspecteurs toe!
Waar heb jij het over? De VN zelf heeft gezegd dat ze een onderzoek niet nodig vinden.
pi_130376557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:54 schreef Schurkenstaat het volgende:

Je kunt -de Arabier- misschien wel begrijpen beste schrijver, maar dat zegt niets over de wetteloosheid en menselijke gedragingen binnen thema's als oorlog en vrede. Dat drijft mensen namelijk niet zelden tot krankzinnigheid.
Zijn opiniestuk maakt de aanname dat "de opstandelingen" een gezellige homogene familie is. Dat is natuurlijk totaal niet waar.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:18:57 #204
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130376742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zijn opiniestuk maakt de aanname dat "de opstandelingen" een gezellige homogene familie is. Dat is natuurlijk totaal niet waar.
Dat een Arabist, iemand die een wetenschappelijke studie genoten heeft, in staat is tot zo'n onnozel en naïef wereldbeeld. En dat een krant van aanzien daar zo'n platform voor schept.
De Arabist zou het op voorhand ook niet begrepen hebben dat er kinderen worden doodgeschoten, of organen worden opgegeten (beide videobewijs van). Dat zijn ook geen daden die voortkomen uit rationeel handelen en beschaving, de kenmerken van de rebellen volgens de Arabist. Want ja, wie doet dat nou?

Ik verbaas me hier echt over.
pi_130376995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:05 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik vind het overigens zeer ergerlijk dat het de Volkskrant compleet ontbreekt aan kritische journalistiek. Die lijken alles klakkeloos, letterlijk over te nemen van hun persoonlijke Rebellen-correspondent. De Volkskrant publicaties over dit onderwerp liggen zelfs onder het niveau Telegraaf.

Is er dan niemand daar die denkt: dit kon wel eens iets genuanceerder liggen?

Positief ben ik over de rol van de Verenigde Staten. Die laten zich hier tot nu toe verrassend verstandig over uit. Ze benoemen de feiten en zijn niet hysterisch of suggestief. Dat heb ik minimaal 10 jaar niet meer van ze gezien. Deze nuance geeft de burger moed. Hun koers lijkt inmiddels verstandig en rationeel.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gasaanval-uitvoerde/
quote:
Wel sluit het Witte Huis uit dat de Syrische rebellen achter de aanval zouden zitten. De rebellen zijn namelijk niet in staat tot chemische oorlogsvoering, aldus Washington.
quote:
De Republikeinse senator John McCain toont minder terughoudendheid. Hij is ervan overtuigd dat het Syrische regime gifgas heeft gebruikt en vindt daarom dat de Verenigde Staten militair moeten ingrijpen. De Amerikanen zijn in staat met raketten de 40 tot 50 in de burgeroorlog gebruikte gevechtsvliegtuigen van de Syrische strijdkrachten ter verwoesten, zei de senator, die het bij de presidentsverkiezingen van 2008 aflegde tegen Barack Obama.
Probeer niet aan te geven dat je een verkeerd beeld van de VS hebt, vond deze twee quotes wel grappig. Gisteren VK trouwens
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:32:35 #206
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130377041
Ik denk niet dat we John McCain moeten citeren. Hij paait alleen een deel van z'n achterban met zo'n uitspraak.
pi_130378116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:54 schreef Schurkenstaat het volgende:

Wat een slecht stuk.
pi_130381655
Ik heb er nog eens over nagedacht.

Waarom zou Assad een chemische aanval uitvoeren terwijl er net VN-inspecteurs zijn aangekomen? Dat is een valide vraag, maar dat geldt ook voor de rebellen.
Ik zie aanhangers van het regime dit argument veelvuldig gebruiken. In feite is dit wel de timing waarbij iedereen dit het minste verwacht. Dus in feite biedt deze chemische aanval ook een ideale dekking.

Dus. Wie van de twee heeft aantoonbaar een grote hoeveelheid chemische wapens om een aanval op deze schaal uit te voeren? Assad. Wie heeft er eerder chemische wapens gebruikt in deze oorlog? Assad. Wie van de twee heeft het gebied onder controle waar de aanval is uitgevoerd? De rebellen. Wie van de twee heeft het gebied de afgelopen tijd constant beschoten en gebombardeerd? Assad. Wie van de twee verliest steeds meer de controle over het gebied? In tegenstelling tot wat veel mensen denken, Assad.

Nu stel ik me dus voor dat de rebellen op een af andere manier een enorme hoeveelheid Sarin naar Damascus hebben gesmokkeld. Maar het gebied waar de aanval is uitgevoerd is compleet omsingeld door troepen van Assad, en de rebellen kwamen oorspronkelijk veelal uit die omgeving. Dus stel je voor dat ze dat op een of andere manier toch is gelukt, wat vallen ze dan aan?

1. Gebied onder controle van Assad, waar bovendien zijn paleis vlakbij ligt en ze daarvandaan constant onder vuur neemt.
2. Op henzelf en de burgerbevolking, waar ook hun familie woont en van wie hun steun afhankelijk is.

Wat klinkt nou logisch?

Dus als Assad onschuldig is waarom horen we hier zo weinig van? Het regime heeft 24 uur geleden pas toegeven dat er iets gebeurd is op die locatie.

Nu heeft Assad zijn kans om de wereld voor eens en altijd te tonen dat de rebellen kwaadaardige terroristen zijn en doet hij het niet. Er zijn honderden journalisten in Damascus, waarom stuurt hij ze niet onmiddellijk daarheen? Het bewijs dat Assad al die tijd gelijk had ligt recht voor zijn neus, maar in plaats daarvan zegt hij dat het gebied "te onveilig" is. Terwijl hij nu zelf het gebied weer aan het bombarderen is volgens berichten. Terwijl de rebellen een staakt-het-vuren en bescherming hebben toegezegd. Die VN-inspecteurs zijn vlakbij maar toch ontzegd hij hen de toegang en geeft Rusland en China de opdracht tot een veto.

Deze aanval volgt een langzame escalatie. Eerst kleine aanvallen met enkele dozijnen aan slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan grotere aanvallen met honderden slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan enorme aanvallen met duizenden slachtoffers. Als er nu weer geen reactie komt zal dit nog verder escaleren. Dus er moet een onderzoek komen.
Incelfrikandel
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:07:55 #209
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130382948
welke familie, de terroristen die nu huishouden daar hebben hun familie niet in syrië zitten hoor.
pi_130385338
Kunnen we gewoon niet is een keer heel dat midden oosten laten voor wat het is. Het is hun eigen probleem, niet die van ons. Keer op keer maken ze er een zooitje van, en dan moeten "wij" (het westen) weer opkomen draven. Flikker gewoon een eind op, val mij er niet mee lastig. Het kom daar voorlopig ook niet meer goed. Laat ze hun eigen problemen oplossen, wij hebben ons eigen problemen die we eerst moeten oplossen.
pi_130386040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Kunnen we gewoon niet is een keer heel dat midden oosten laten voor wat het is. Het is hun eigen probleem, niet die van ons. Keer op keer maken ze er een zooitje van, en dan moeten "wij" (het westen) weer opkomen draven. Flikker gewoon een eind op, val mij er niet mee lastig. Het kom daar voorlopig ook niet meer goed. Laat ze hun eigen problemen oplossen, wij hebben ons eigen problemen die we eerst moeten oplossen.
We en hun mentaliteit :')
pi_130386329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:38 schreef Santello het volgende:

[..]

We en hun mentaliteit :')
Ik snap niet waarom "het Westen" altijd maar in moet grijpen in bepaalde gebieden. Het is schijnbaar onze morele plicht, maar een hoop van die landen waren vroeger een kolonië en op een bepaald moment hadden ze het idee dat ze het zelf stukken beter konden. Op het moment dat het dan misgaat mag het Westen weer ingrijpen en na het ingrijpen keren beide partijen zich tegen de bemoeizuchtige "bezetter".

En die rebellen in Syrië vechten ook nog onderling met elkaar :'). Je zou toch zeggen dat je eerst je common enemy verslaat voordat je zelf toeslaat maar nee daar hebben ze het geduld niet voor :').
Get it and Bet it
pi_130389218
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat daar gebeurt is ook ons probleem. Daar zijn Westerse regeringen 12 jaar geleden ook achtergekomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:49 schreef SteveBudin het volgende:
En die rebellen in Syrië vechten ook nog onderling met elkaar :'). Je zou toch zeggen dat je eerst je common enemy verslaat voordat je zelf toeslaat maar nee daar hebben ze het geduld niet voor :').
Die rebellen besturen al bepaalde gebieden en dat leidt natuurlijk tot spanningen. Vooral wanneer extremisten het controleren. Slechte zaak natuurlijk omdat het nog meer leed veroorzaakt maar van de andere kant is het wel goed dat de Syriërs allebei de tirannieën niet accepteren. Die van Assad niet en die van de extremisten niet.
Incelfrikandel
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:44:39 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130389264
Een wespennest dat MO. De puinhoop is niet meer te overzien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130390373
Mijn contact in Damascus weet van niks _O- .

Dus ik heb het even verduidelijkt voor hem en wacht zijn reactie af.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:41:47 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130390483
Mn moeder begon er ook over ja erg wat er in syrie gebeurd, dus ik zette mijn pokerface op en zei, ja die 'rebellen' krijgen vanzelf wat ze verdienen hiervoor. Zegt ze meteen "nee het was assad" dus ik vroeg hoe ze dat nou wist dan.. zeker van het nieuws. Toen maar even uitgelegd hoe het werkelijk zat.

Het is weer typerend hoe makkelijk mensen tegen iemand opgezet kunnen worden, begin over conveuzes of kinderen, iig iets wat een groot shock effect geeft en zet in de krant dat het die en die was en bam iedereen is voor 'ingrijpen' tegen de genoemde persoon.

Precies in de planning.

-

Je kunt moeilijk het middenoosten laten voor wat het is gezien wij (nouja niet ik en jij maar de machten van het westen dus) door inmenging en profiteren er de oorzaak van zijn.

-
pi_130390594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Toen maar even uitgelegd hoe het werkelijk zat.
Oh, je bedoelt dat verhaal over hoe gekke Wahabieten even dachten hun Emiraat van de Levant te kunnen stichten?

Maar ja...

SPOILER
-O-

Bij mij op het werk ook, ja die Assad die heeft zijn beste tijd gehad. Bla bla bla. Onbegrijpelijk dat 'ze' niks doen. Bla bla bla. Gelukkig waren er ook nog mensen die wel begrijpen dat iemand met een IQ van boven de 50 geen grootschalige chemische aanval gaat doen net nu er een paar wijken verderop VN-inspecteurs aanwezig zijn EN je weet dat die baardmansen met iPhones en Facebook-accounts rondlopen.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:57:18 #218
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130390932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt dat verhaal over hoe gekke Wahabieten even dachten hun Emiraat van de Levant te kunnen stichten?

Maar ja...

SPOILER
-O-

Bij mij op het werk ook, ja die Assad die heeft zijn beste tijd gehad. Bla bla bla. Onbegrijpelijk dat 'ze' niks doen. Bla bla bla. Gelukkig waren er ook nog mensen die wel begrijpen dat iemand met een IQ van boven de 50 geen grootschalige chemische aanval gaat doen net nu er een paar wijken verderop VN-inspecteurs aanwezig zijn EN je weet dat die baardmansen met iPhones en Facebook-accounts rondlopen.
Nou ik heb gewoon in het kort gezegd hoe er vanuit het buitenland jihadis het land in komen en dat die al langer dat soort rotzooi gebruiken en assad toch al aan de winnende hand was en helemaal geen onzuivere was, ik haalde ook nog even voor de leukheid aan dat het hetzelfde was als zeggen dat ghadaffi een vuillak was terwijl hij ook alles voor zn volk over had en door hetzelfde type buitenlandse haatbaarden is afgeslacht.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:10:05 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130391340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:13 schreef Elan het volgende:

Frankrijk wil ingrijpen.
Om vervolgens als een laffe hond achter de linie te blijven.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:13:46 #220
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130391483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Om vervolgens als een laffe hond achter de linie te blijven.
Net zoals elk ander land. Tenminste, ik zie bijvoorbeeld Turkije en SA ook niet hun handen branden aan dit conflict. Nee, het zijn weer de VS en consorten die dit op moeten lossen.
pi_143661042
Vandaag precies een jaar geleden.

quote:
Hope fades for Syrians one year after chemical attack

It was 02:30 on a hot summer night in Damascus.

The sound of rockets landing was nothing new. At least six of them exploded, one after the other, in the north-eastern districts of Zamalka and Ein Tarma.

Majed, a 26-year-old civil society activist in nearby Douma, was trying to get some sleep when the calls for help started arriving.

The law student regularly documented incidents for the Violation Documentation Centre (VDC), an organisation that keeps track of the tens of thousands of deaths and disappearances in Syria.

But Majed was not prepared for what he saw on 21 August 2013 in the eastern Ghouta, the agricultural belt around the Syrian capital.

Chaos

"There was chaos everywhere. People were running from one place to the other and shouting, screaming: 'Gas! Gas! They hit us with gas!'," he recalls.

"At that point no-one had realised what was going on. People did what they usually do when there was an attack. They went to the basements, women and children first.

"They sought shelter in the most dangerous place when there is a chemical attack. The gas concentrates in lower areas and that's where the highest number of victims died."
Activists inspect the bodies of men, women and children after the 21 August chemical weapons attack in Damascus

UN chemical weapons inspectors have confirmed that the rockets that landed in Zamalka, Ein Tarma and the western suburb of Muadhamiya, contained sarin.

Sufficient exposure to the nerve agent, the vapour from which is heavier than air, can lead to death via asphyxiation within minutes.

Beyond comprehension

Majed rushed around the suburbs of the eastern Ghouta - from Irbin to Zamalka to Hammuriya - going to field hospitals and mosques to count the dead and take photos as evidence.

Before that night, the most bodies he had documented after one attack was 27. What he witnessed was beyond comprehension, he says.

"In one single room at a field hospital, there were 600 bodies lying on the floor. One child after another; boys and girls who had their eyes open and white liquid coming out of their nose and mouth."
Smoke above buildings in the eastern Damascus Ghouta after the 21 August chemical weapons attack The UN says several surface-to-surface rockets were fired at eastern and western districts of Damascus

Graphic photos posted by activists in the hours following the attack showed dead children, women and men. Each was later wrapped in a white shroud and given a number. In many cases, they were not identified.

Majed wanted to take a wide-angle photo of the scene at the field hospital, thinking that he would be able to show all of the bodies in one frame. But no matter how far stepped back, he could not.

"People would come in to field hospitals and be forced to walk up and down between the bodies looking for members of their family."

But Majed says one scene is etched in memory.

One father arrived looking for his children, he recalls. After finding the body of his eight-year-old daughter, he picked her up and burst into tears.

"Holding her in his arms, he kept on looking and soon discovered his younger daughter," Majed says. "But he completely lost it when he found his third little girl also dead. He dropped the three bodies on the ground and collapsed."
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')