abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:19:04 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130312156
Bij de gifgasaanval die eerder vandaag in de buurt van Damascus plaatsvond zijn honderden mensen om het leven gekomen. Dat melden Syrische bronnen woensdag. De Lokale Coördinatiecomités spraken eerder van tientallen slachtoffers. De regering ontkent chemische wapens te hebben gebruikt.

Tijdens een groot offensief nam het Syrische leger de buitenwijken Zamalka, Arbeen en Ein Tarma, in het oosten van hoofdstad, woensdag zwaar onder vuur. Volgens de oppositie werden daarbij ook 'raketten met giftige lading' afgeschoten. Volgens getuigen verspreidden de raketten een grijs gas dat bij inademing eerst kortademigheid veroorzaakt en daarna verstikking.

Rami Abdul-Rahman, hoogste baas van het Observatorium, zei dat er meer dan veertig doden zijn gevallen. Het dodental kan volgens andere bronnen oplopen tot boven de zeshonderd. De Syrische activist Mohammed Saeed zei via Skype tegen Associated Press dat honderden slachtoffers naar zes ziekenhuizen in de omgeving zijn gebracht.

Een team van de Verenigde Naties onderzoekt momenteel drie plekken in Syrië waar in het verleden chemische wapens zouden zijn ingezet. Een bron bij de regering zei daarom dat de berichten van de oppositie een 'poging zijn de VN-commissie zand in de ogen te strooien'.

Het Observatorium riep het VN-team en andere internationale organisaties op de 'getroffen gebieden te bezoeken' en een onderzoek in te stellen.

vermoedelijke raket

slachtoffers

het is nogal raar dat de regering hier achter zit, het leger is de laatste tijd aardig aan het oprukken en het lijkt er meer op dat misschien de rebellen zelf dit hebben gedaan.
om zo weer de aandacht van de wereld te krijgen , en de regering in een kwaad daglicht te stellen.

ik ben benieuwd wat jullie denken is de leger of zijn de rebellen schuldig aan deze walgelijke daad
Poll: wie is verantwoordelijk voor deze gruweldaad
leger
rebellen
anders voeg anwtoord toe.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:26:35 #2
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_130312384
Wie er verantwoordelijk is, ik heb geen flauw idee. Maar het is wel lastig kant kiezen als ze beide naar elkaar lopen te schreeuwen ALUAH AKBAR! *poef poef met de AK, enkele seconden later hoor je hetzelfde vanaf de tegenstander kant :')....
To doom or not to doom
pi_130312694
Kan mij haast niet voorstellen dat de overheid daar achter zit.
Niet nu ze overal onderzoekers rond hebben lopen, ze weten dat de VS alles afluistert en dat satellieten heel het land in de gaten houden.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 14:36:46 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130312702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:26 schreef A-mineur het volgende:
Wie er verantwoordelijk is, ik heb geen flauw idee. Maar het is wel lastig kant kiezen als ze beide naar elkaar lopen te schreeuwen ALUAH AKBAR! *poef poef met de AK, enkele seconden later hoor je hetzelfde vanaf de tegenstander kant :')....
On 2 June, Iraq defense ministry claimed that they have intercepted an Al-Qaeda in Iraq cell working to produce sarin and mustard gas.

maar goed het is een grote chaos in het land, al lijkt het mij dat de rebellen aan de verliezende hand zijn.
En via deze manier de bevolking voor hun te krijgen.
het is niet de eerste keer dat gas gebruikt is, maar dat waren niet van die grote aanvallen.
pi_130317031
Wat ik zo vreemd vind is dat het aantal slachtoffers zo verschillend is.
Is nogal een verschil; 40 0f 600.
pi_130317539
Met het opschorten van alle rechten etc in de VS zou je toch verwachten dat ze dit hadden kunnen zien aankomen.

Of zou de opdracht voor dit (ongeacht wie het gedaan heeft) toch gewoon mondeling gebeurt zijn?
pi_130317841
Valt vooralsnog niets over te zeggen natuurlijk. Ik acht iig beide partijen in staat om zoiets te flikken.

Toch zou ik niet al te snel richting de rebellen wijzen.
Conscience do cost.
pi_130319711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:15 schreef ems. het volgende:
Valt vooralsnog niets over te zeggen natuurlijk. Ik acht iig beide partijen in staat om zoiets te flikken.

Toch zou ik niet al te snel richting de rebellen wijzen.
Maar ook niet naar de overheid.
Of ze moeten ergens heel slim zijn, of ze zijn juist ontiegelijk achterlijk. De VN-commissie is daar van de week begonnen met controles voor biowapens. Het hele land wordt afgeluisterd door de VS, elke mail gecontroleerd en wat al niet meer. En de VS wil natuurlijk schoon schip houden daar om de grondstofreserves veilig te stellen voor hun eigen oorlogsmachine.
Hoe veel redenen wil je ze geven?
pi_130320228
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maar ook niet naar de overheid.
Vanzelfsprekend. Er is nog veels te weinig bekend om nu al conclusies te trekken.
Conscience do cost.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:43:27 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_130320263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Er is nog veels te weinig bekend om nu al conclusies te trekken.
True. Ben echt heel benieuwd waar dit in godsnaam naar gaat leiden. Alhoewel het mij ook weer niets zal verbazen als Obama vanavond in een speech zegt te gaan pre-empen.
pi_130321632
Assad heeft er geen enkele baat bij om dit gedaan te hebben, in tegendeel zelfs.

De terroristen daarentegen zouden graag militaire hulp van buitenaf krijgen (al krijgen ze die indirect al :r ).
En zij hopen natuurlijk door deze aanval zo te doen lijken dat het door Assad gepleegd is op ingrijpen van buitenaf. Hoe doorzichtig.
En daarnaast sluit ik het ook niet uit dat het false flag is geweest, uitgevoerd door die smerige Amerikanen zelf.

Hopelijk steken de Russen en Chinezen een stokje voor deze smerige spelletjes van de VS.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_130322199
Hoe weten we dat dit niet gestaged is?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2013 19:41:08 ]
pi_130322237
Dit is natuurlijk BNW.

Laat ik het maar houden op een veldexperiment met een onbekend gifgas :+

Komende jaren horen we er niets van, en dan duikt het opeens bij 'ons' in het westen op, bij een aanslag zoals in de metro van Tokio, waarna er weer een hoop beperkende maatregelen volgen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:17:11 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130323455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
omdat het niet in het westen gebeurt alleen daar hebben ze false flags en dat soort meuk..
pi_130338060
Veiligheidsraad: opheldering, geen onderzoek

Hmm, bang dat anders duidelijk wordt dat de VS er achter blijken te zitten?

Dat dit zaakje stinkt was al van begin af aan duidelijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_130340414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vraag me ook af.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_130340456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Vraag me ook af.
Ik heb ook een uitnodiging gehad om mee te acteren, maar heb afgeslagen. Is mij toch iets te macaber.
pi_130340897
Eerste beelden die ik gisteren zag vond ik dubieus. Inmiddels wat meer gezien, waardoor ik denk dat het niet gestaged is.
pi_130340929
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Eerste beelden die ik gisteren zag vond ik dubieus. Inmiddels wat meer gezien, waardoor ik denk dat het niet gestaged is.
We weten het doodeenvoudig niet. We kunnen speculeren tot we een ons wegen.
pi_130341060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

True :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:04:58 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130341428
Franse minister Fabius wil stevige actie als inzet chemische wapens bewezen wordt

Wanneer de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties geen besluit kan nemen over de vermeende aanvallen met chemische wapens in Syrië, dan moeten die op een andere manier genomen worden, aldus Fabius.

klik Nu

wel appart is dat de meeste regeringen vermoeden dat de overheid van syrie er achter zouden zitten, zelfs Israël

De Israëlische geheime dienst gaat ervan uit dat de berichten over aanvallen met chemische wapens kloppen. Minister voor Strategische Zaken, Juval Steinitz, zei dit donderdag.

Volgens hem zijn er door het regime in Syrië ''chemische wapens ingezet en niet voor het eerst, want we hebben met een bijzonder gruwelijk regime te maken''.

Steinitz laakte de afwachtende houding van onder meer westerse mogendheden. ''De wereld veroordeelt, de wereld onderzoekt, de wereld bewijst lippendienst, maar in de afgelopen 2 jaar is niets serieus ondernomen om de massaslachtingen die Assads regime onder burgers aanricht, te stoppen'', klaagde Steinitz.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:16:23 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130341686
Syria is said to have one of the world's largest stockpiles of chemical weapons, including mustard gas and the nerve agent sarin. The government refuses to confirm or deny it possesses such weapons.

Rebels and the government have accused each other of using chemical weapons in attacks during the country's civil war.

In June, the US said it had conclusive evidence that Bashar al-Assad's regime used such arms against opposition forces.
bron

misschien hebben de rebellen een basis veroverd waar wat opgeslagen ligt en vandaaruit doen laten lijken dat het leger het gedaan heeft?
pi_130342467
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is dwaas te denken dat het wel eens nep kan zijn. Het aantal slachtoffers en de partij die dit heeft gedaan, dat wordt speculeren
pi_130342559
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:16 schreef theguyver het volgende:
Syria is said to have one of the world's largest stockpiles of chemical weapons, including mustard gas and the nerve agent sarin. The government refuses to confirm or deny it possesses such weapons.

Rebels and the government have accused each other of using chemical weapons in attacks during the country's civil war.

In June, the US said it had conclusive evidence that Bashar al-Assad's regime used such arms against opposition forces.
bron

Ik heb 'n hekel aan hypocrisie.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_130342722
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is dwaas te denken dat het wel eens nep kan zijn. Het aantal slachtoffers en de partij die dit heeft gedaan, dat wordt speculeren
En dat bedoel ik dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')