abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:54:33 #201
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130376269
Schrijnend naïef opiniestuk weer op website Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)zelf-gebruiken.dhtml

Je kunt -de Arabier- misschien wel begrijpen beste schrijver, maar dat zegt niets over de wetteloosheid en menselijke gedragingen binnen thema's als oorlog en vrede. Dat drijft mensen namelijk niet zelden tot krankzinnigheid.
pi_130376333
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:10 schreef firefly3 het volgende:
Leuk al die theorietjes hier, maar de onderzoekers zijn nog steeds niet in het gebied toe gelaten. Ze hebben heus wel pakken en meet apparatuur bij hun. Dus een hoop pro assad troep hier, laat die inspecteurs toe!
Waar heb jij het over? De VN zelf heeft gezegd dat ze een onderzoek niet nodig vinden.
pi_130376557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:54 schreef Schurkenstaat het volgende:

Je kunt -de Arabier- misschien wel begrijpen beste schrijver, maar dat zegt niets over de wetteloosheid en menselijke gedragingen binnen thema's als oorlog en vrede. Dat drijft mensen namelijk niet zelden tot krankzinnigheid.
Zijn opiniestuk maakt de aanname dat "de opstandelingen" een gezellige homogene familie is. Dat is natuurlijk totaal niet waar.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:18:57 #204
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130376742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zijn opiniestuk maakt de aanname dat "de opstandelingen" een gezellige homogene familie is. Dat is natuurlijk totaal niet waar.
Dat een Arabist, iemand die een wetenschappelijke studie genoten heeft, in staat is tot zo'n onnozel en naïef wereldbeeld. En dat een krant van aanzien daar zo'n platform voor schept.
De Arabist zou het op voorhand ook niet begrepen hebben dat er kinderen worden doodgeschoten, of organen worden opgegeten (beide videobewijs van). Dat zijn ook geen daden die voortkomen uit rationeel handelen en beschaving, de kenmerken van de rebellen volgens de Arabist. Want ja, wie doet dat nou?

Ik verbaas me hier echt over.
pi_130376995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:05 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik vind het overigens zeer ergerlijk dat het de Volkskrant compleet ontbreekt aan kritische journalistiek. Die lijken alles klakkeloos, letterlijk over te nemen van hun persoonlijke Rebellen-correspondent. De Volkskrant publicaties over dit onderwerp liggen zelfs onder het niveau Telegraaf.

Is er dan niemand daar die denkt: dit kon wel eens iets genuanceerder liggen?

Positief ben ik over de rol van de Verenigde Staten. Die laten zich hier tot nu toe verrassend verstandig over uit. Ze benoemen de feiten en zijn niet hysterisch of suggestief. Dat heb ik minimaal 10 jaar niet meer van ze gezien. Deze nuance geeft de burger moed. Hun koers lijkt inmiddels verstandig en rationeel.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gasaanval-uitvoerde/
quote:
Wel sluit het Witte Huis uit dat de Syrische rebellen achter de aanval zouden zitten. De rebellen zijn namelijk niet in staat tot chemische oorlogsvoering, aldus Washington.
quote:
De Republikeinse senator John McCain toont minder terughoudendheid. Hij is ervan overtuigd dat het Syrische regime gifgas heeft gebruikt en vindt daarom dat de Verenigde Staten militair moeten ingrijpen. De Amerikanen zijn in staat met raketten de 40 tot 50 in de burgeroorlog gebruikte gevechtsvliegtuigen van de Syrische strijdkrachten ter verwoesten, zei de senator, die het bij de presidentsverkiezingen van 2008 aflegde tegen Barack Obama.
Probeer niet aan te geven dat je een verkeerd beeld van de VS hebt, vond deze twee quotes wel grappig. Gisteren VK trouwens
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:32:35 #206
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130377041
Ik denk niet dat we John McCain moeten citeren. Hij paait alleen een deel van z'n achterban met zo'n uitspraak.
pi_130378116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:54 schreef Schurkenstaat het volgende:

Wat een slecht stuk.
pi_130381655
Ik heb er nog eens over nagedacht.

Waarom zou Assad een chemische aanval uitvoeren terwijl er net VN-inspecteurs zijn aangekomen? Dat is een valide vraag, maar dat geldt ook voor de rebellen.
Ik zie aanhangers van het regime dit argument veelvuldig gebruiken. In feite is dit wel de timing waarbij iedereen dit het minste verwacht. Dus in feite biedt deze chemische aanval ook een ideale dekking.

Dus. Wie van de twee heeft aantoonbaar een grote hoeveelheid chemische wapens om een aanval op deze schaal uit te voeren? Assad. Wie heeft er eerder chemische wapens gebruikt in deze oorlog? Assad. Wie van de twee heeft het gebied onder controle waar de aanval is uitgevoerd? De rebellen. Wie van de twee heeft het gebied de afgelopen tijd constant beschoten en gebombardeerd? Assad. Wie van de twee verliest steeds meer de controle over het gebied? In tegenstelling tot wat veel mensen denken, Assad.

Nu stel ik me dus voor dat de rebellen op een af andere manier een enorme hoeveelheid Sarin naar Damascus hebben gesmokkeld. Maar het gebied waar de aanval is uitgevoerd is compleet omsingeld door troepen van Assad, en de rebellen kwamen oorspronkelijk veelal uit die omgeving. Dus stel je voor dat ze dat op een of andere manier toch is gelukt, wat vallen ze dan aan?

1. Gebied onder controle van Assad, waar bovendien zijn paleis vlakbij ligt en ze daarvandaan constant onder vuur neemt.
2. Op henzelf en de burgerbevolking, waar ook hun familie woont en van wie hun steun afhankelijk is.

Wat klinkt nou logisch?

Dus als Assad onschuldig is waarom horen we hier zo weinig van? Het regime heeft 24 uur geleden pas toegeven dat er iets gebeurd is op die locatie.

Nu heeft Assad zijn kans om de wereld voor eens en altijd te tonen dat de rebellen kwaadaardige terroristen zijn en doet hij het niet. Er zijn honderden journalisten in Damascus, waarom stuurt hij ze niet onmiddellijk daarheen? Het bewijs dat Assad al die tijd gelijk had ligt recht voor zijn neus, maar in plaats daarvan zegt hij dat het gebied "te onveilig" is. Terwijl hij nu zelf het gebied weer aan het bombarderen is volgens berichten. Terwijl de rebellen een staakt-het-vuren en bescherming hebben toegezegd. Die VN-inspecteurs zijn vlakbij maar toch ontzegd hij hen de toegang en geeft Rusland en China de opdracht tot een veto.

Deze aanval volgt een langzame escalatie. Eerst kleine aanvallen met enkele dozijnen aan slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan grotere aanvallen met honderden slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan enorme aanvallen met duizenden slachtoffers. Als er nu weer geen reactie komt zal dit nog verder escaleren. Dus er moet een onderzoek komen.
Incelfrikandel
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:07:55 #209
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130382948
welke familie, de terroristen die nu huishouden daar hebben hun familie niet in syrië zitten hoor.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130385338
Kunnen we gewoon niet is een keer heel dat midden oosten laten voor wat het is. Het is hun eigen probleem, niet die van ons. Keer op keer maken ze er een zooitje van, en dan moeten "wij" (het westen) weer opkomen draven. Flikker gewoon een eind op, val mij er niet mee lastig. Het kom daar voorlopig ook niet meer goed. Laat ze hun eigen problemen oplossen, wij hebben ons eigen problemen die we eerst moeten oplossen.
pi_130386040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Kunnen we gewoon niet is een keer heel dat midden oosten laten voor wat het is. Het is hun eigen probleem, niet die van ons. Keer op keer maken ze er een zooitje van, en dan moeten "wij" (het westen) weer opkomen draven. Flikker gewoon een eind op, val mij er niet mee lastig. Het kom daar voorlopig ook niet meer goed. Laat ze hun eigen problemen oplossen, wij hebben ons eigen problemen die we eerst moeten oplossen.
We en hun mentaliteit :')
pi_130386329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:38 schreef Santello het volgende:

[..]

We en hun mentaliteit :')
Ik snap niet waarom "het Westen" altijd maar in moet grijpen in bepaalde gebieden. Het is schijnbaar onze morele plicht, maar een hoop van die landen waren vroeger een kolonië en op een bepaald moment hadden ze het idee dat ze het zelf stukken beter konden. Op het moment dat het dan misgaat mag het Westen weer ingrijpen en na het ingrijpen keren beide partijen zich tegen de bemoeizuchtige "bezetter".

En die rebellen in Syrië vechten ook nog onderling met elkaar :'). Je zou toch zeggen dat je eerst je common enemy verslaat voordat je zelf toeslaat maar nee daar hebben ze het geduld niet voor :').
Get it and Bet it
pi_130389218
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:13 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat daar gebeurt is ook ons probleem. Daar zijn Westerse regeringen 12 jaar geleden ook achtergekomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:49 schreef SteveBudin het volgende:
En die rebellen in Syrië vechten ook nog onderling met elkaar :'). Je zou toch zeggen dat je eerst je common enemy verslaat voordat je zelf toeslaat maar nee daar hebben ze het geduld niet voor :').
Die rebellen besturen al bepaalde gebieden en dat leidt natuurlijk tot spanningen. Vooral wanneer extremisten het controleren. Slechte zaak natuurlijk omdat het nog meer leed veroorzaakt maar van de andere kant is het wel goed dat de Syriërs allebei de tirannieën niet accepteren. Die van Assad niet en die van de extremisten niet.
Incelfrikandel
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:44:39 #214
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130389264
Een wespennest dat MO. De puinhoop is niet meer te overzien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130390373
Mijn contact in Damascus weet van niks _O- .

Dus ik heb het even verduidelijkt voor hem en wacht zijn reactie af.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:41:47 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130390483
Mn moeder begon er ook over ja erg wat er in syrie gebeurd, dus ik zette mijn pokerface op en zei, ja die 'rebellen' krijgen vanzelf wat ze verdienen hiervoor. Zegt ze meteen "nee het was assad" dus ik vroeg hoe ze dat nou wist dan.. zeker van het nieuws. Toen maar even uitgelegd hoe het werkelijk zat.

Het is weer typerend hoe makkelijk mensen tegen iemand opgezet kunnen worden, begin over conveuzes of kinderen, iig iets wat een groot shock effect geeft en zet in de krant dat het die en die was en bam iedereen is voor 'ingrijpen' tegen de genoemde persoon.

Precies in de planning.

-

Je kunt moeilijk het middenoosten laten voor wat het is gezien wij (nouja niet ik en jij maar de machten van het westen dus) door inmenging en profiteren er de oorzaak van zijn.

-
pi_130390594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Toen maar even uitgelegd hoe het werkelijk zat.
Oh, je bedoelt dat verhaal over hoe gekke Wahabieten even dachten hun Emiraat van de Levant te kunnen stichten?

Maar ja...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-

Bij mij op het werk ook, ja die Assad die heeft zijn beste tijd gehad. Bla bla bla. Onbegrijpelijk dat 'ze' niks doen. Bla bla bla. Gelukkig waren er ook nog mensen die wel begrijpen dat iemand met een IQ van boven de 50 geen grootschalige chemische aanval gaat doen net nu er een paar wijken verderop VN-inspecteurs aanwezig zijn EN je weet dat die baardmansen met iPhones en Facebook-accounts rondlopen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:57:18 #218
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130390932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt dat verhaal over hoe gekke Wahabieten even dachten hun Emiraat van de Levant te kunnen stichten?

Maar ja...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-

Bij mij op het werk ook, ja die Assad die heeft zijn beste tijd gehad. Bla bla bla. Onbegrijpelijk dat 'ze' niks doen. Bla bla bla. Gelukkig waren er ook nog mensen die wel begrijpen dat iemand met een IQ van boven de 50 geen grootschalige chemische aanval gaat doen net nu er een paar wijken verderop VN-inspecteurs aanwezig zijn EN je weet dat die baardmansen met iPhones en Facebook-accounts rondlopen.
Nou ik heb gewoon in het kort gezegd hoe er vanuit het buitenland jihadis het land in komen en dat die al langer dat soort rotzooi gebruiken en assad toch al aan de winnende hand was en helemaal geen onzuivere was, ik haalde ook nog even voor de leukheid aan dat het hetzelfde was als zeggen dat ghadaffi een vuillak was terwijl hij ook alles voor zn volk over had en door hetzelfde type buitenlandse haatbaarden is afgeslacht.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:10:05 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130391340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:13 schreef Elan het volgende:

Frankrijk wil ingrijpen.
Om vervolgens als een laffe hond achter de linie te blijven.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:13:46 #220
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130391483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Om vervolgens als een laffe hond achter de linie te blijven.
Net zoals elk ander land. Tenminste, ik zie bijvoorbeeld Turkije en SA ook niet hun handen branden aan dit conflict. Nee, het zijn weer de VS en consorten die dit op moeten lossen.
pi_143661042
Vandaag precies een jaar geleden.

quote:
Hope fades for Syrians one year after chemical attack

It was 02:30 on a hot summer night in Damascus.

The sound of rockets landing was nothing new. At least six of them exploded, one after the other, in the north-eastern districts of Zamalka and Ein Tarma.

Majed, a 26-year-old civil society activist in nearby Douma, was trying to get some sleep when the calls for help started arriving.

The law student regularly documented incidents for the Violation Documentation Centre (VDC), an organisation that keeps track of the tens of thousands of deaths and disappearances in Syria.

But Majed was not prepared for what he saw on 21 August 2013 in the eastern Ghouta, the agricultural belt around the Syrian capital.

Chaos

"There was chaos everywhere. People were running from one place to the other and shouting, screaming: 'Gas! Gas! They hit us with gas!'," he recalls.

"At that point no-one had realised what was going on. People did what they usually do when there was an attack. They went to the basements, women and children first.

"They sought shelter in the most dangerous place when there is a chemical attack. The gas concentrates in lower areas and that's where the highest number of victims died."
Activists inspect the bodies of men, women and children after the 21 August chemical weapons attack in Damascus

UN chemical weapons inspectors have confirmed that the rockets that landed in Zamalka, Ein Tarma and the western suburb of Muadhamiya, contained sarin.

Sufficient exposure to the nerve agent, the vapour from which is heavier than air, can lead to death via asphyxiation within minutes.

Beyond comprehension

Majed rushed around the suburbs of the eastern Ghouta - from Irbin to Zamalka to Hammuriya - going to field hospitals and mosques to count the dead and take photos as evidence.

Before that night, the most bodies he had documented after one attack was 27. What he witnessed was beyond comprehension, he says.

"In one single room at a field hospital, there were 600 bodies lying on the floor. One child after another; boys and girls who had their eyes open and white liquid coming out of their nose and mouth."
Smoke above buildings in the eastern Damascus Ghouta after the 21 August chemical weapons attack The UN says several surface-to-surface rockets were fired at eastern and western districts of Damascus

Graphic photos posted by activists in the hours following the attack showed dead children, women and men. Each was later wrapped in a white shroud and given a number. In many cases, they were not identified.

Majed wanted to take a wide-angle photo of the scene at the field hospital, thinking that he would be able to show all of the bodies in one frame. But no matter how far stepped back, he could not.

"People would come in to field hospitals and be forced to walk up and down between the bodies looking for members of their family."

But Majed says one scene is etched in memory.

One father arrived looking for his children, he recalls. After finding the body of his eight-year-old daughter, he picked her up and burst into tears.

"Holding her in his arms, he kept on looking and soon discovered his younger daughter," Majed says. "But he completely lost it when he found his third little girl also dead. He dropped the three bodies on the ground and collapsed."
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')