abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:40:04 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130141213
De grote vakantie begint bijna! Eerst nog even heerlijk genieten van je verkleuterde peuter en dan is het zo ver! Hij/zij mag naar school!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:47:49 #2
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130141528
Voor stiefzoon moeten we helaas nog 2 weken wachten tot we meer horen of hij hier naar de basisschool mag. De behandelcoördinator van het medisch kinderdagverblijf blijkt 2 weken met vakantie te zijn, en de school wil logischerwijs eerst met haar praten en dan beslissen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik kan Aviva straks niet of nauwelijks wegbrengen. ;(
Eli zit natuurlijk op speciaal basisonderwijs en beide scholen beginnen om kwart voor 9.
We hebben 1 auto en het iss geen optie dat ML Eli naar school brengt.
Ik heb afgesproken dat ik Aviva bij een juf kan overdragen. Maar ik vind het niet leuk.
De eerste week zullen we wel wat regelen, maar daarna wordt het een hels gehaast iedere ochtend...
Sneu dat je hem niet tot in de klas kan brengen Davinia.

Heb je geen toestemming dat hij van en naar school gaat met een taxibusje zodat het minder gehaast wordt voor jullie?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:58:13 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130144223
Even de topics aan elkaar gelijmd. :)

wat sneu Davinia. Hopelijk vinden jullie een oplossing. Misschien door een van beide kinderen wat eerder te brengen? hier is de school een kwartier voor aanvang open. wellicht is dat op jullie scholen ook?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130144983
Davinia, dat is vervelend, je kan jezelf zo lastig in 2-en delen...
Bij ons is het tussen 8.15 en 8.30 u brengen, dat is toch wel fijn hoor. Jongste gaat nu naar groep 1 locatie en oudste zit op de hoofdlocatie, het is vlakbij elkaar, maar dan kan ik tenminste beide op mn gemak wegbrengen.
Fake it till you make it...
pi_130158255
Bij ons ook tussen 8.15 en 8.30 brengen. Tess in het hoofdgebouw, Amber in een bijgebouw. Amber kan alleen naar de klas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130158317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen.
Ik voel me toch schuldig dat ik haar niet in de klas kan afgeven...
kan ik me voorstellen, dat je je daar rot over voelt. Ik weet niet hoe het verder bij jullie op school gaat. Maar ik gok dat ze niet de enige is en er daarom ook weinig last van zal hebben.

En mij werd begin deze week door dochterlief verteld dat ik niet meer mee naar binnen hoefde..we nemen wel afscheid op t schoolplein mam, ik zit al in groep 2 :')
pi_130158384
Wat jammer Davinia...

Ik kan mijn kinderen alleen op dinsdag en donderdag naar school brengen, dat zijn mijn vrije dagen.
Op maandag is mijn man vrij en woensdag en vrijdag brengen de oma's ze. De deuren van school gaan pas om 8:30 uur open en om 8:45 begint de les.
Ik moet uiterlijk om 8:15 richting snelweg crossen om op tijd op het werk te komen. Kleintje naar het kdv brengen om 8 uur gaat nog net lukken, maar voor de jongens moet ik helaas dus weer hulp inroepen van anderen. Buhh.

Nog maar 2 nachtjes slapen *O*
Su-per-spannend!! Weet nog niet wie er meer om aan het hyperen is: ik of de kinderen :D

Ze hebben allebei een nieuwe schooltas, nieuwe beker, nieuwe broodtrommel...
En ze hebben al helemaal bedacht hoe we het maandagmorgen gaan doen:
Op de fiets naar school, komkommer als pauzehapje voor de oudste, druiven voor de middelste. Ze weten al wat ze op hun brood willen en papa brengt de oudste naar groep 3. Ik de middelste naar groep 1.

Heerlijk dat ik de 1e schooldag nog extra vrij ben.
Kan ik mooi als kip zonder kop emo gaan lopen doen terwijl 2/3 van mijn kinderschare op school zit :')
.... met gevoel voor drama....
pi_130159419

Zelf ontworpen door S, ze is er helemaal blij mee. Past perfect in haar schooltas. Nog twee nachtjes slapen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:23:47 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130160481
miss, mooie spulletjes!

de scholen van de kinderen schelen 20 minuten van deur tot deur, dus ik moet ruim voor half 9 weg van Aviva's school als ik op tijd bij Eli wil zijn.
De deur van Aviva's klas gaat pas om half 9 open, maar de kinderen worden vanaf 8:15u binnen gelaten.
We hebben een school dichter bij Eli's school overwogen, maar we hechten sterk aan de joodse identiteit, dus dan is dit het resultaat.
En Eli heeft het speciaal onderwijs echt nodig, dus het is ook geen optie om hem van school te laten wisselen.
Ik hoop maar dat ze straks niet beter weet dan dat ik haar niet de klas in kan brengen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130176771
Onze dame telt ook af: nog 2 nachtjes! Ze heeft al een maand mee gedraaid voor de vakantie, dus ze weet hoe alles gaat. Ze heeft er ontzettend veel zin in. Zojuist heb ik even een online winkelkarretje volgegooid met nieuwe kleding voor haar, dat hoort wel bij de start van een nieuw schooljaar. Ze heeft een druk programma: op maandag school+zwemles, dinsdag school+BSO, wo en do alleen school, en vrijdag weer school+bso.
Voor de vakantie hield ze dit gelukkig prima vol, dus dat zal nu ook wel goed komen.

Over de schoolarts maak ik me echt niet druk, daar gaat ze gewoon heen. Je moet er niet teveel van maken vind ik, als de ouders er al stressig over doen, dan wordt je kind dat helemaal. Zo ingrijpend is het niet, is er echt wat mis met je kind dan wist je dat waarschijnlijk al wel dankzij het cb en je eigen instinct ;)

En ik heb er ook wel weer zin in, een beetje ritme en meer uitdaging voor een leergraag dametje! En weer wat 1 op 1 aandacht voor de jongste, ook fijn.

Leuke spullen Miss Sly, dat heeft ze mooi bedacht! ^O^
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:22:41 #11
5428 crew  miss_sly
pi_130210536
Morgen :o

Onvoorstelbaar, nog maar één nachtje slapen.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:43:12 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130211754
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Morgen :o

Onvoorstelbaar, nog maar één nachtje slapen.
Ja Sly! Je zóóóó gewenste kind gaat nu gewoon naar school! :o :') :*

En laat je tranen maar lopen morgen hoor, is echt héél normaal!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:46:02 #13
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130211921
Oooo krijgen we ook foto's van de 1ste dag :) ? Ik vind dat zo bijzonder, de 1ste keer echt naar school, klein rugzakje op de rug, en dan trots, maar stiekem ook wel een beetje zenuwachtig de klas in...
Kleuters O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:47:31 #14
5428 crew  miss_sly
pi_130212011
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja Sly! Je zóóóó gewenste kind gaat nu gewoon naar school! :o :') :*

En laat je tranen maar lopen morgen hoor, is echt héél normaal!
O ja, mag dat? Dat zien juffen wel vaker, toch?
Ik vind het maar een gek idee, mijn kind straks zo'n groot deel van de dag ergens anders. Zo heel anders ook dan op het kinderdagverblijf, want ze gaat op school natuurlijk echt een leventje opbouwen.

Onvoorstelbaar, zo leggen ze een klein frutje op je borst en zo breng je haar naar school :o O+
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:48:13 #15
5428 crew  miss_sly
pi_130212052
Foto's? Daar zeg je zo iets! Even naar de camera kijken, of zouden telefoonfoto's ook kunnen?
pi_130212128
Morgen *O*

Hun spiksplinternieuwe rugzakken liggen al klaar op tafel
Zo nog even de camera opladen, pauzehapjes in elkaar flansen, broodtrommels vullen...
Bekers vul ik morgenochtend pas.

En nog even op zoek naar tissues, dank voor de tip Moonah ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:49:53 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130212149
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:48 schreef miss_sly het volgende:
Foto's? Daar zeg je zo iets! Even naar de camera kijken, of zouden telefoonfoto's ook kunnen?
ligt eraan wat je ermee doet. k zou de camera meenemen, want wel echt een mijlpaal voor in het fotoboek.
pi_130212224
Wij hebben met de ouders van de kinderen uit mijn oudste z'n klas een besloten groep op Facebook waar ook foto's gedeeld worden.
Altijd handig.
pi_130212296
Veel plezier voor alle kindjes morgen!

Ben benieuwd naar de fotos's.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:54:21 #20
5428 crew  miss_sly
pi_130212394
Ik dacht eerst dat een camera misschien wat overdreven is, maar als ik lees dat jij ook je camera oplaadt, Kersjes, ga ik het toch ook maar doen :@ :D
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:55:02 #21
5428 crew  miss_sly
pi_130212429
Hoewel ik hier ook nog een groot risico loop dat de dame niet op de foto wil :') dat is iets van de laatste tijd, dus even afwachten.
pi_130212499
Hier ook een meisje dat morgen als kleuter wakker wordt. Ze moest heel hard lachen toen ik dat zei bij het naar bed gaan O+ . (8> gaat ook mee wegbrengen, en kleine broer dus ook. Het wordt een heel gebeuren. Ze heeft al wendagen gehad natuurlijk, maar morgen voelt toch meer als 'voor het echie'. Ook al is het maar een halve dag.

En ook hier gaat een camera mee!

Miss Sly: gaat ze nu meteen al naar de school bij jullie nieuwe huis, of eerst nog naar een andere?
pi_130212575
Die van mij poseren ook niet graag hoor :D
Maar ik ga het toch proberen, met n beetje geluk gaat het lukken om er meer op te krijgen dan n fake smile en een achterhoofd.
pi_130212600
Heel veel plezier morgen voor allemaal :D

Foto's, helemaal niet aan gedacht.. Camera ga ik maar niet doen (is nogal een groot ding), ik denk dat T daar nóg meer door van slag gaat raken dan hij waarschijnlijk toch al zal zijn.. Wel nog even langs een telefoonwinkel om te vragen of ze die stofjes van mn cameralens kunnen halen, nu heb ik op elke telefoonfoto 3 zwarte vlekken..
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 20:59:54 #25
5428 crew  miss_sly
pi_130212748
Nee, meteen naar die school! Gelukkig wel, lijkt me niets fijn als we haar na een paar maanden weer hadden moeten verhuizen.

Ik denk dat B niet meegaat. Hij moet gewoon werken, op tijd in Den Haag zijn geloof ik, en bovendien is hij niet zo emo erover als ik. Kinderen gaan naar school, en voor S is die dag aangebroken. Niet heel spannend, gewoon zoals het hoort :D

Overigens gaat ze dus de week maandag- en donderdagochtend en volgende week weer. Daarna gaan we op vakantie en dan gaat ze pas fulltime. Het is dus 'maar' gewoon wennen morgen:')
pi_130212786
Slapen die van jullie al?

Mijn 2 stuiterballen zijn nog veel te onrustig...
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 21:01:36 #27
5428 crew  miss_sly
pi_130212860
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:57 schreef Chan het volgende:
Heel veel plezier morgen voor allemaal :D

Foto's, helemaal niet aan gedacht.. Camera ga ik maar niet doen (is nogal een groot ding), ik denk dat T daar nóg meer door van slag gaat raken dan hij waarschijnlijk toch al zal zijn.. Wel nog even langs een telefoonwinkel om te vragen of ze die stofjes van mn cameralens kunnen halen, nu heb ik op elke telefoonfoto 3 zwarte vlekken..
Ja, als je dat al verwacht, zou ik het zeker niet te groot maken met een camera!
Ik heb geen idee hoe S morgen zal zijn. Het kan echt twee kanten op: ze is labiel, hangt aan me en heeft moeite met alles, of ze doet onverstoorbaar wat.er verwacht wordt.
pi_130212886
ze slapen hier net........
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 21:02:04 #29
5428 crew  miss_sly
pi_130212889
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:00 schreef Kersjes het volgende:
Slapen die van jullie al?

Mijn 2 stuiterballen zijn nog veel te onrustig...
Zonder enig probleem, binnen twee minuten zoals altijd tegenwoordig.
pi_130213717
Spannend, al die kindjes die morgen voor het eerst gaan!
Hier is er morgen nog een studiedag, dus Ko's eerste schooldag is dinsdag.
Hij is heel nerveus, maar blij dat hij morgen nog naar de kresj mag. :D
Hij wilde graag dat ik bij hem bleef tot hij sliep. <3
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 21:27:57 #31
5428 crew  miss_sly
pi_130214307
Ach, mannetje toch <3
pi_130215086
Ow nog meer zenuwachtige kindjes! J ons kleine slaapkoppie presteerde het gister tot half 12 wakker te blijven, vervolgens sliep ze wel tot half 11 vanmorgen. En vanavond wilde ze weer niet slapen, huilen en piepen ze wilde toch liever naar de psz terug, ze had heel veel vragen waar ik geen antwoord op kon geven, mijn kleine denkertje.. Uiteindelijk ben ik om 21.00 uur een beetje boos geworden en heb ik gezegd dat ze echt moest gaan slapen omdat ze anders morgen in de klas in slaap zou vallen. Toen is ze vrij snel in slaap gevallen. Ik hoop dat na morgen de spanning er wel echt weer af is, het is zo sneu.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:48:11 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130215475
heel veel plezier voor de kindjes die morgen voor hwt eerst naae school gaan!

@miss, wij hadden wel onze camera mee voor de eerste dag van Eli. Is dus niet heel vreemd ;)
pi_130218901
Bij mij slapen nog niet maar het is hier nu een uurtje vroeger ;)

Ben heel benieuwd of de dames gaan slapen de dag voor ze naar school gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130219577
Hier zijn ze gewoon gaan slapen vanavond. Mijn bijna-kleuter gaat morgen nog een dagje naar de opvang omdat dat nog even zo handig uit kwam. En dan gaat ze als het goed is dinsdagmorgen wennen. In de vakantie hebben we een schooltas, drinkfles en broodtrommel gekocht dus ze is er helemaal klaar voor!

En de camera gaat hier dinsdag zeker mee! :Y
pi_130221412
Wat een spannende dagen voor veel nieuwe kleuters hier!!
Alvast heel veel plezier op school allemaal! :) De mama's natuurlijk sterkte ;)
pi_130223898
Veel plezier allemaal straks!!!!
pi_130226129
Heel veel plezier voor alle kinderen die voor het eerst naar school gaan!

Foto's maken zie ik trouwens regelmatig. Huilende ouders eigenlijk nooit ;)
pi_130227094
En daar gingen we vanmorgen!

Nieuwe tas om!

En in de klas, beetje onwennig en stiekem wilde ze dat ik bleef..

Wel foto's geen tranen, ik ga ervan uit dat ze het naar haar zin heeft, want ze had er al de hele vakantie zo een zin in!

OW en helaas zat het weer deze eerste ochtend niet mee, ik vraag me af waar we het aan verdiend hebben, maar we hadden een enorme plensbui op ons hoofd. ZO sneu allemaal natgeregende kleutertjes in de klas.
pi_130227104
aah, succes allemaal voor vandaag (ben al te laat he!)

en die poncho ken ik :D
pi_130227121
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aah, succes allemaal voor vandaag (ben al te laat he!)

en die poncho ken ik :D
Hij is hier al een hit!!
pi_130227135
gelukkig!
pi_130227779
Wennen is dat he?! Knappe meid hoor! En leuk voor haar, lekker naar school. Welkom in de wereld van de speelafspraakjes.
Met een meidenkwartet
pi_130227826
Wat een enorm leuke schooltas.. O+
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:11:17 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130227970
Leuke foto's!

Hier ging het ook goed, eerste dag groep 3. Niet helemaal hetzelfde, maar toch. ;)
Toch weer een beetje nieuw allemaal.
pi_130228058
Hier ging het zo leuk haar eerste dag op de nieuwe school. O+
Ik had niet verwacht dat ze het zo zou doen alsof ze er al jaren kwam *O*
pi_130228192
hier als vanouds, dolblij r vriendinnen weer te zien. We hebben haar met zijn drietjes gebracht O+ en daarna zelf schuilen voor de regen met een gebakje en koffie bij de bakker O+
pi_130228521
Wat fijn! Wat klinkt iedereen blij en enthousiast! *O*
En leuke foto's!

Hier weer iets typisch, gisteravond begon ik te twijfelen aan die studiedag, alles overhoop gehaald, maar ik kon niks vinden dat de studiedag bevestigde of juist tegensprak.
Ook niet op de website van de school. Die leek wel gestopt op de dag dat de vakantie begon. :P

Dus vanochtend toch maar even gebeld en we werden verwacht. :D
Dus we hadden een kwartier om K aan te kleden en op school te krijgen.
Het is gelukt:

P is gebleven tot een uur of 10. K heeft verteld in de klas over zijn vakantie. Ik ben zo benieuwd hoe hij het de rest van de ochtend heeft! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_130228717
Ik ben gewoon vergeten foto's te maken... morgen maar herkansing...
Misschien uit school kom foto in elk geval maar proberen ;)
pi_130229563
Leuke foto's!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:24:25 #51
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_130229872
Wat een leuke foto's allemaal. Die gespannen koppies O+
Succes mama's, jullie mogen ze bijna weer halen en naar alle verhalen luisteren.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_130241273
Hier vanmorgen een meisje dat niet kon wachten tot ze naar groep 3 mocht...

Morgen begint kleine zus een ochtendje op de kleuterschool.
pi_130241949
ooo wat een grote meid al Stiemie! lang niet gezien ook... en wat een onwijs tof brilletje heeft ze op.

En J van MP ook al zo stoer naar school. Jammer van de regen...

En S; wat heb je dat mooi omschreven Miss... (ik zeg opslaan op je harde schijf voor later; of de tekst in het fotoboek bij de foto's... zo leuk om later terug te lezen...).

Haha en de bijna gemiste 1ste dag van Oeke dr mooie mannetje O+

heerlijk topic dit.
pi_130267111
Wat leuk, die foto's van die guppies! O+

Sly, mochten jullie er zo lang bij blijven? Wat heerlijk!

En Stiemie!!! :o Wat is Linde mooi! En groot! Echt geen kleuter meer. Weg bolle toet!
pi_130267264
Ja, ik vind L wel echt geweldig mooi en groot geworden, zeg O+

We mochten erbij blijven tot ze naar buiten gingen, dat was ongeveer drie kwartier. Dat was ook goed, want S maakte zich steeds een beetje meer los van me, dat gaf me een fijn gevoel. Ze was heel erg in tweestrijd: het eng vinden en leuk vinden en meedoen. Dus ook in de kring stak ze al twee keer haar vinger op: een keer om te vertellen dat het maandag was en een keer om te vertellen dat we nog op vakantie gaan. Ze deed dus echt meer, hoewel ze dat wel heel spannend vond en heel zachtjes praatte.
Buiten heb ik afscheid genomen. De juf vertelde later dat ze bij het fruit eten (toen ze binnenkwamen van het buitenspelen) zei dat ze school eigenlijk toch niet zo leuk vond. Waarom niet? Nou, wanneer gaan we nou spelen? We hebben in de kring gezeten, en buiten gespeeld en nu eten we fruit, maar wanneer gaan we nou spelen??

Duidelijk waar de prioriteiten liggen :D

Toen ik haar rond 12.15 kwam halen (continuerooster, rond die tijd gaan ze de lunch eten en S zou 's middags thuis zijn) vertelde de juf dat ze net een paar minuten ervoor had gezegd dat ze mama wilde. Ze vloog me dus in mijn armen, knuffelde even flink, en toen was het eigenlijk alweer gedaan met het sippe gezichtje en het dipje. Ik moest haar schilderwerkje en tekenwerkje bewonderen en voor we vertrokken, wilde ze ook nog even een stukje voor me spelen met de poppenkast O+

Kortom: eigenlijk best een goede dag, maar ik ben wel blij dat we toch nog even een paar keer wennen voor ze na onze vakantie fulltime gaat.
pi_130267377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Dus ook in de kring stak ze al twee keer haar vinger op: een keer om te vertellen dat het maandag was en een keer om te vertellen dat we nog op vakantie gaan. Ze deed dus echt meer, hoewel ze dat wel heel spannend vond en heel zachtjes praatte.
Prachtig, van die maandag! O+ En echt knap, dat ze al in de kring durfde te vertellen!
pi_130267558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Prachtig, van die maandag! O+ En echt knap, dat ze al in de kring durfde te vertellen!
Ik denk dat dat komt door de 'peuterplus', wat ze op het kinderdagverblijf deden. Een keer in de week deden ze een uurtje 'school': in de kring zitten, dingetjes bespreken aan de hand van een boekje, kleine opdrachtjes die in het thema pasten. Het is dus allemaal niet volledig nieuw en vreemd.
pi_130284049
Mijn dochter heeft ook een jaar één dag in de week bij de drieplusgroep gezeten. Dat was ook voorbereidend op school, met kring en alles. het hele jaar heeft ze toen niks verteld in de kring en de anderhalf jaar erna in de kleuterklas ook niet. Vlak voor de zomer heeft ze voor het eerst iets verteld in de kring.

Het moet je kind ook maar net liggen, denk ik. Die van mij is in het spel een 'druktemaker', initiatiefrijk, aanwezig. Maar in de kring is ze stil en verlegen.
pi_130284360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt door de 'peuterplus', wat ze op het kinderdagverblijf deden. Een keer in de week deden ze een uurtje 'school': in de kring zitten, dingetjes bespreken aan de hand van een boekje, kleine opdrachtjes die in het thema pasten. Het is dus allemaal niet volledig nieuw en vreemd.
hier hebben ze bij de psz ook 3 groepen, waar ze in groep 3 dus beginnen in de kring met een boekje erbij. volgens selene's juf is het verschil tussen wel of geen psz heel duidelijk te zien hier
pi_130284590
ben benieuwd hoe dat hier gaat straks :D mijnes heeft tot nu toe alleen maar bij de gastouder doorgebracht, geen psz en geen creche. Komt vast goed :Y
ik ben zo benieuwd naar hoe ze het zal vinden O+ vandaag de lunchbakjes binnen gekregen *O*
:)
pi_130285210
Hier hadden we het laatste jaar van het kdv de startgroep, wat inhield dat alle 3-jarigen bij elkaar in de groep zaten en drie keer in de week een ochtend naar school gingen. Hij deed er twee dagen van mee, de andere dag viel op een dag dat hij niet naar het kdv ging. Op de dagen dat ze niet naar school gingen en alle middagen ging het eigenlijk ook allemaal volgens hetzelfde schema. Wat dat betreft zou de overgang vrij vloeiend moeten zijn, behalve dan dat het een andere school is waar hij straks heen gaat. De school waarmee dat project was, was de school die als eerste afviel toen ik een overzicht gemaakt had van alle scholen hier. Als hij naar diezelfde school zou zijn gegaan was de overgang natuurlijk helemaal ideaal geweest.

Wat super leuk trouwens, die zelfontworpen lunchbakjes van S!
pi_130285232
Spannend Mignonne. En leuk van de bakjes die binnen zijn. Heeft je oudste ze ook zelf ontworpen? Ik vond die bakjes zo leuk die jij hebt in de vorm van een aardbei (?) en een beertje (?). Waar had je die vandaan, als ik vragen mag?

Mijn jongste wordt eind dit jaar ook alweer vier. Hoewel het bij een tweede echt veel minder spannend is :o :@ (ook wel jammer ergens) ben ik toch ook weer heel benieuwd naar hoe hij het allemaal gaat vinden en doen. O+
pi_130285494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spannend Mignonne. En leuk van de bakjes die binnen zijn. Heeft je oudste ze ook zelf ontworpen? Ik vond die bakjes zo leuk die jij hebt in de vorm van een aardbei (?) en een beertje (?). Waar had je die vandaan, als ik vragen mag?

Mijn jongste wordt eind dit jaar ook alweer vier. Hoewel het bij een tweede echt veel minder spannend is :o :@ (ook wel jammer ergens) ben ik toch ook weer heel benieuwd naar hoe hij het allemaal gaat vinden en doen. O+
nee hoor ik heb niets zelf ontworpen :)

ik heb deze binnen:

lijken niet zo groot maar dat valt best wel mee eigenlijk.

en deze:

en last but not least :P een mepal duo beker, een drinkbeker met bakje onder de schroefdop voor bijvoorbeeld muesli ofzo, maar er past ook een koekje of handje druifjes of tomaatjes in. En hij kan ook zonder bakje :+
pi_130285519
oh en die doosjes komen uit Japan of Macao ik weet het niet eens meer. Ver weg in elk geval :')
soms kun je ze online wel vinden hoor als je googelt op bento kopen ofzo. Ze worden ook in NL wel verkocht.
pi_130289996
Ik heb een praktische vraag. J wilde appel mee naar school, maar dit moet dus hap klaar en ik was bang dat het bruin zou worden, dus door de citroensap en dan in haar bakje, maar nu was de appel niet lekker aldus J. Zijn er andere trucjes om een appeltje niet bruin te laten worden?
pi_130290366
je kunt een appel in ijswater leggen, echt blokjes ijs in water, en daarna mee in een bakje, dat houdt het wel een paar uur. Je kan ook wat zout strooien in een bakje water en daar de appelpartjes indoen, dan heb je niet zo'n zure smaak maar wel het voordeel van citroensap.
heb je de citroen zo op de appel gesmeerd? je kan ook wat drupjes van zo'n citroentje in een bakje water doen en daar je appeltje in weken, dat werkt ook.
pi_130290542
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:02 schreef Moonah het volgende:

En Stiemie!!! :o Wat is Linde mooi! En groot! Echt geen kleuter meer. Weg bolle toet!
Oh wat lief zeg O+ :@ Ze is ineens een groot meisje geworden inderdaad. Geen idee wanneer precies, maar toen we 2 weken geleden op vakantie gingen was het echt nog een kleuter :o Moet er zelf ook nog een beetje aan wennen hoor zo groot ineens... Zo kreeg ik nadat mevrouw haar badpak in de vakantie stuk was gegaan de opmerking: ''Ik denk dat ik nu wel groot genoeg ben voor een 'bakini' (bikini) hoor mam :D
pi_130290727
Ik heb de citroen zo op de appel gesmeerd en S laten proeven en die vond het prima ;) mijn allesvretertje, haha.
Maar het ijswater vind ik wel een optie, hoe lang moet het daarin dan? Anders is het zout nog de makkelijkste oplossing denk ik.
Voor morgen heeft ze manderijn dat moet geen probleem geven volgens mij!
pi_130290754
Ik geef een appel altijd in zijn geheel mee dus helaas geen tips... Onze dames zitten op een gruiten-school. Dat wil zeggen dat je op woensdag, donderdag en vrijdag alleen groenten en/of fruit mee mogen nemen voor het tussendoortje. Dus tomaatjes, paprika, komkommer, mandarijn etc gaan geregeld mee.
pi_130290914
En mijn andere dametje is vandaag ook begonnen. Ze werd bij het ontbijt steeds stiller en stiller en in de klas aangekomen kwamen er wat traantjes. Maar die verdwenen al vrij snel toen er een kindje ging trakteren voor haar verjaardag :D En daarna mocht ik zonder problemen weg. Morgen brengt mijn moeder haar. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
pi_130290966
Mijn groep 3er wilde ook zo'n zakje (etwie zegt ze) met een potlood en een gum (én een puntenslijper!! mama) mee naar school.
Dus dat gaat ze morgen doen.
Ze is er maar wat trots op.
Heb bij de action nog een prinsessenliniaaltje gehaald en ze is diep gelukkig nu.
pi_130290988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:32 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb de citroen zo op de appel gesmeerd en S laten proeven en die vond het prima ;) mijn allesvretertje, haha.
Maar het ijswater vind ik wel een optie, hoe lang moet het daarin dan? Anders is het zout nog de makkelijkste oplossing denk ik.
Voor morgen heeft ze manderijn dat moet geen probleem geven volgens mij!
Alles minuutje of vijf in het bakje laten liggen.
Voordeel van zout is idd dat je het altijd bijdehand hebt en dat het niet kan bederven ofzo, weinig gedoe. nadeel is wel dat je kind dan een ieeeeetsjepietsje zout binnenkrijgt. Denk zelf dat het wel losloopt hoor, maarja toch. Ik gebruik het zelf afwisselend, of zout of citroen. Ijswater gebruik k eigk nooit, mij teveel gedoe om ijsblokjes uit t zakje te gaan halen enzo.
pi_130290996
Dat klinkt wel goed Stiemie! En thuis krijgt J ook altijd een hele appel maar dan duurt het lang voor ze hem op heeft. Komkommer vind ik ook nog een goed idee is ze gek op! En af en toe een koekje, ze mag van mij kiezen als de verhouding maar een beetje 3 dagen fruit 2 dagen koek blijft. En als ze koek kiest krijgt ze 's middags thuis fruit.
pi_130291009
missly wat een dappere heb jij!
pi_130291010
MP, ik geef appel altijd voorgesneden mee, nooit commentaar gekregen dat het bruin werd.
De appel gewoon snijden vlak voordat je de deur uit gaat.
Maximaal 2,5 later wordt het gegeten, dat kan best :Y

Mijn kleintje op school, ik vind het echt hilarisch!
Vandaag mocht hij het hulpje van de juf zijn. Hij was zo trots O+
Als ik de juiste vragen stel krijg ik behoorlijk veel te horen. Hij vindt het echt heel leuk, hoort er ook al helemaal bij volgens de juf.
Vandaag hadden ze een jarige in de klas en de moeder heeft tijdens het vieren daarvan foto's gemaakt waarop je mijn jochie ook vrolijk mee ziet doen met de andere kinderen. Je zou echt niet zeggen dat hij pas over een week 4 wordt!
Morgen voor het eerst naar de BSO.
Spannend.....

Mijn grote zit nu in groep 3.
Vandaag hebben ze het woordje "maan" leren schrijven en herkennen. En hij vindt het kladblok dat hij van de juf gekregen heeft geweldig, al gebruikt hij het voornamelijk om tekeningen van monsters en vuurballen en ninja's in te krabbelen ipv woordjes te schrijven _O-

En die foto's... Wat worden ze allemaal toch groot :o
pi_130291086
Ik denk dat ik dat met citroen in water nog ga proberen maar dan eerst thuis en als ze het dan gewoon lekker vind kan ze het ook mee naar school, vond het nu sneu dat ze dus haar tussendoortje nauwelijks had aangeraakt.
pi_130291091
ik doe de appel in aluminiumfolie en krijg nooit klachten.
Appel met kameel (kaneel) gaat er ook graag in, maar dat doe ik niet zo vaak.
pi_130291215
Wij doen ook wel eens een doorgesneden kiwi. Kunnen ze mooi uitlepelen :9 Druifjes zijn ook altijd een succes.
pi_130291272
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:37 schreef Kersjes het volgende:
MP, ik geef appel altijd voorgesneden mee, nooit commentaar gekregen dat het bruin werd.
De appel gewoon snijden vlak voordat je de deur uit gaat.
Maximaal 2,5 later wordt het gegeten, dat kan best :Y

Ja maar ik heb wel een beetje een zeurpietje als het om eten gaat.. Maar misschien kan het idd wel en is het alleen maar mijn idee..
pi_130291302
Bij ons moeten ze op dinsdag en donderdag verplicht fruit (of groenten) mee.
De andere dagen geef ik meestal ook fruit, soms een koek of rijstewafel of mueslireepje ofzo.
Ik doe er meestal ook wat extra's bij.
Handje noten of rozijntjes. Wat blokjes kaas, plakjes worst, koeienkaasje (la vache que rit)...
Ligt er ook een beetje aan hoe goed (of slecht :P) er ontbeten is.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:44:09 #81
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_130291434
Ik doe nooit plakjes, blokjes of partjes... Gewoon elke dag een hele appel of banaan, wat druiven of welk ander fruit we in huis hebben...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_130291554
De groenten en fruit bevallen eigenlijk zo goed dat wij nooit meer iets anders meegeven. En lang leve het zien-eten-doet-eten want alles is altijd op ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:46:04 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130291566
Ik snij al járen appels in stukjes en nooit met citroen enzo. :o beetje afhankelijk van de appelsoort en waar ze gekocht zijn gaat dat prima.
Een halve appel is soms ook wel genoeg merk ik.

Bananen vinden ze alledrie geen succes want die wordt warm in je tas. En butsig. :r
Komkommer, tomaatjes, druifjes maar ook meloen en mango zijn een groot succes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:47:15 #84
190853 RockabeIIa
pi_130291640
Ik vind het mooie tips hoor! Echt! En ik voel me bijna een slechte moeder... Maar de mijnen willen alleen maar appel met schilletje (en zonder pietjes :') pietjes :D )
pi_130291644
Banaan snij ik ook nooit. Maar als ik een hele appel geef dan weet ik dat de helft niet gegeten wordt.
En perziken bijvoorbeeld gewoon in blokjes met een vorkje erbij. Scheelt een hoop geklieder ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:49:45 #86
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130291793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind het mooie tips hoor! Echt! En ik voel me bijna een slechte moeder... Maar de mijnen willen alleen maar appel met schilletje (en zonder pietjes :') pietjes :D )
Ik heb jaren alleen het klokhuis eruit gehaald met een appelboor. :P en ik laat de schil er om. Gewoon stukjes, klokhuis weg en klaar.

En zacht fruit in blokjes met een vorkje.

Ik heb van ellende vrijdag koekjesdag ingevoerd. :') ze eten zoveel fruit dat het een welkome afwisseling is.
pi_130291878
Als de ervaren moeder zeggen dat een appeltje gewoon kan, dan ga ik dat maar gewoon doen. Als het niet goed is hoor ik dat vast en zeker terug.
pi_130292112
Hier ook gewoon appel in een fruitbakje. In stukjes met schil, zonder klokhuis. Geen citroen, ijstwaer en of zout. Helemaal niks. Dan maar een beetje bruin. Ik gooi er ook druifjes, kiwi, peer, net wat we hebben bij. maar soms geef ik gerust drie dagen alleen maar appel mee, als het zo uitkomt.

Bij S op school mag het alleen maar fruit/groente zijn, dus daar hoef ik verder niet over na te denken, welke dag wat. Ook met overblijven mogen ze geen snoep en koek mee. Gezonde school :D . (Gelukkig krijgen ze als ze thuiskomen weer wat lekkers/ ongezonds :P )
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:55:05 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130292119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:51 schreef MamaPurk het volgende:
Als de ervaren moeder zeggen dat een appeltje gewoon kan, dan ga ik dat maar gewoon doen. Als het niet goed is hoor ik dat vast en zeker terug.
opletten dat je een beetje stevige soort neemt en versachtig. Van die laffe zachtzoete blieven ze hier ook niet.

En zomers leg ik de bekers een uurtje in de vriezer. Dan is het lekker koel drinkbaar om 10 uur.
pi_130292167
Eva heeft afgelopen vrijdag voor het eerst een koek mee gehad. We doen altijd of fruit of komkommer of cherrytomaatjes.
Ik snij en schil het fruit altijd.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:59:03 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130292354
Hier mogen ze officieel ook geen koek mee. Maar ze eten zoveel fruit ook na school dat ik t wel gezegd vind. 5 kilo appels in de week menschen, need i say more. :')
Naast bananen en druiven en de rest. :X
pi_130292381
selene wil meestal gewoon een appel. gewoon. niet geschild of in blokjes of het klokhuis eruit. gewoon. een appel :) juf heeft ook liever niet dat ik haar dingen in stukjes meegeef want de praktijk heeft geleerd dat ze het niet in zich heeft om ook maar een seconde stil te zitten en dus gaat het snel mis, zo met een bakje met stukjes erin :P
pi_130292595
Hier ook fruitmonsters, verwacht dus ook dat ik elke dag fruit mee geef en dat er niet om koek gevraagd gaat worden.

De beker in de vriezer is ook een goede tip buurvrouw!

Ik ben trouwens best blij dat mij meisje onder de middag gewoon lekker thuis eet :) hoef ik daar van te voren niet over na te denken.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:12:15 #94
190853 RockabeIIa
pi_130293207
Ik heb ook een goeie tip!
Pakjes appelsap! :')

:D Lamballo meldt! Dat gesop in die tassen... ik was het zo zat he!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:14:11 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130293346
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb ook een goeie tip!
Pakjes appelsap! :')

:D Lamballo meldt! Dat gesop in die tassen... ik was het zo zat he!
Als je boeken in je tas hebt en een pakje en je gooit dan zo je tas neer. *boeken op pakje* dán heb je pas gesop. :X
Nog een gratis tip. :+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:18:01 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_130293553
Ik kreeg van de juf te horen dat een hele appel echt te veel was voor mijn trage eter ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130293672
Geen drinkbekers hier, alleen maar pakjes.
Fruit en groente wissel ik af. Ene dag banaan/appel/druif/komkommer/tomaatjes, andere dag knijpfruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:28:07 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130294191
Wat nog wel een handige tip is: een niet te groot bakje en niet rennen met je tas op je rug.
Als de stukjes een beetje klem zitten worden ze minder bruin dan dat ze door zo'n bakje rammelen.
pi_130294209
Knijpfruit is hier voortaan taboe op de verplichte fruitdagen, las ik vandaag in de nieuwsbrief.

Morgen krijgen de heren een melkkoek mee met wat gedroogde cranberry's.
Ze zijn op woensdag om 12:30 uit, moeten verzamelen en wandelen dan met een hele groep naar de BSO. Tegen de tijd dat ze daar aan tafel zitten met een boterham voor hun snufferd is het minimaal 13:00 uur.
Ik heb het idee, misschien wel ten onrechte, dat ze dat op slechts een kiwi/appel/oid minder goed gaan redden.
Vrijdag idem, maar dan zijn ze al om 12 uur uit.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:30:06 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_130294311
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:28 schreef Kersjes het volgende:
Knijpfruit is hier voortaan taboe op de verplichte fruitdagen, las ik vandaag in de nieuwsbrief.

Staat er ook een waarom in? Er is ook knijpfruit waar geen suikers extra aan toegevoegd zijn enzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:30:51 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294361
Oh ja, mijn grote moet nodig nieuwe gymschoenen!
Momenteel in de aanbieding bij het Kruidvat zag ik in de folder. Van die simpele witte met klittenband.
Morgen in mijn lunchpauze maar even halen.
pi_130294409
Ik zag laatst een appeltip ergens. Appel met zo'n appelboor/snij geval in partjes snijden, weer als appel bij elkaar binden met een elastiekje (niet te strak!) ofzo, niet bruin wel stukjes. Zoiets.

Ik snij ze altijd in partjes, nooit de klacht van bruin gehad. Het is ook maar een paar uurtjes in een afgesloten bakje... valt nog wel mee volgens mij hoor.
Hier gaat meestal appel mee, de oudste wisselt nog wel eens af met banaan.
De jongste wil ook nog wel aardbei of druif of toen ik gisteren komkommer opperde vond ze dat prima, mits ik er maar wel een stukje worst (en liefst dan ook kaas) bij zou doen ;), luxe pop.

Ik doe soms als verrassing 1 ligakoek of een ontbijtkoekje ofzo erbij in. Met de afspraak dat de appel ook gegeten wordt. Gaat prima en ze waarderen het des te meer als het er eens in zit :).
Ze hebben bij ons op school niet de afspraak van persé fruit of groente, ze gaan ervan uit dat ouders daar zelf op letten en blijkbaar gebeurd dat ook over het algemeen, want ze hebben er geen regel voor. En zelfs regels zijn lastig, wij hadden op de peuterspeelzaal de afspraak dat er een "gezond" koekje mee mocht, maar wat is gezond he... ;). Daar valt ook over te twisten.

Die van mij eten niet heel veel fruit, dus naar school gaat fruit mee, klaar.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:36:28 #103
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294657
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Staat er ook een waarom in? Er is ook knijpfruit waar geen suikers extra aan toegevoegd zijn enzo?
Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.
Daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Gepureerde (voornamelijk) appels in een zakje die je maanden na verwerking aan je kind geeft "hier is je fruit" of zelf iets van de fruitschaal pakken en eventueel schoonmaken...
Tja, ik geef ook geen bakje appelmoes mee als pauzehapje. En dus ook geen zakje knijpfruit, dat bewaar ik liever voor andere momenten.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:38:54 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_130294779
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:36 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.
Daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Gepureerde (voornamelijk) appels in een zakje die je maanden na verwerking aan je kind geeft "hier is je fruit" of zelf iets van de fruitschaal pakken en eventueel schoonmaken...
Tja, ik geef ook geen bakje appelmoes mee als pauzehapje. En dus ook geen zakje knijpfruit, dat bewaar ik liever voor andere momenten.
Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:39:19 #105
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294803
Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet, maar zolang er ouders bestaan die hun kinderen haast nooit gezonde snacks geven en echt denken dat chips gezond zijn (want is toch gewoon aardappel??), vind ik het goed dat de school een beetje meedenkt.
pi_130294816
Ja Nijna op de vorige school kreeg een kindje bijna dagelijks een pakje sultana mee want dat was toch gezond met fruit enzo :') Best lastig dus nog inderdaad...

Knijpfruit mag hier volgens mij ook niet. Gewoon omdat er ook versies met veel toegevoegde suiker erin zijn en juf geen etiketten moet gaan lezen. En hoe leg je aan een kleuter uit dat zakje A wel mag en zakje B niet?

Wij werden er zelfs op gewezen dat een doosje krentjes bij de overblijfboterhammen ook niet de bedoeling was omdat anderen dit als snoep kunnen zien :? Dan dus gewoon een losse hand krentjes in een bakje en het is opgelost :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:40:04 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294845
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:38 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.
De biologische of zelfgemaakte aanzienlijk minder.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:44:58 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130295107
En voordat ik als hypocriet bestempeld word, kom ik alvast zelf uit de kast.
Hebben jullie die moeder gezien die vanmiddag na school op weg naar huis d'r verse kleuter een zakje mini-speculaasjes gaf om lekker weg te snacken? O-)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:46:14 #109
190853 RockabeIIa
pi_130295176
Boeiend die paar speculaasjes :P , over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc. :X Omg....
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:52:21 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130295517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Boeiend die paar speculaasjes :P , over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc. :X Omg....
Daarom ben ik wel blij dat ik de basis goed heb aangeleerd. Maar ook niet moeilijk heb gedaan over koekjes. Of snoep. Maar alles met mate. Mijn grote koopt heus wel koek of snoep. Maar t is wel een dure hobby ;) en hij vertelt het (nog?) eerlijk dus we hebben t er over. Wat is de invloed, hoe voel je je? Tanden, the works.

Je invloed neemt echt af. En geen idee wat wijsheid is. Vooralsnog lijkt deze open, niet zo strenge houding te werken. We gaan t zien.

Maar ja, knijpfruit enzo koop ik zelf gewoon al niet. Want duur. En zoet, en in mijn ogen geen fruit. Maar dat ben ik. :)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:53:05 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130295562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Nohhhh :'(
Ik dacht dat ze gewoon een pak soepstengels zouden leegeten terwijl ze actualiteitenprogramma's zouden kijken :{

Kijk mijn kleintje in het blauwe shirt.
Just one of the kids!

pi_130296028
Ik doe dat ook hoor na schooltijd koekjes en wat te drinken. O+
Zo hoort dat gewoon voor mij na schooltijd thee/melk en koekjes

Ik geef altijd fruit mee of groente voor het 10 uurtje.
Het liefst heeft ze druiven, aardbeien, paprika en komkommer mee.
Bij het overblijven eet ze 2 a 3 boterhammen met worst of kaas en krijgen ze op school ook nog fruit op dinsdag en donderdag. (betaal je als ouder wel voor maar ik vind het een goed initiatief)
pi_130302396
Hier kijg ze ook gewoon fruit/groente mee. Geen school regeltjes, maar ik vind dat wel belangrijk. Bij vriendinnetjes spelen zorgt ervoor dat ze na schooltijd voldoende spekkies, lollies, snoepjes, koekjes of ijsjes krijgt. Op school is het dus gezond: appel met schil in stukjes, druiven, tomaatjes, komkommer, banaan, etc. Als ze moet overblijven doe ik bij de 2 broodjes soms nog wel iets anders zoals rozijntjes, koekjes of knijpfruit. Maar dat is 1x per week. Thuis (weekend) komt er van fruit eten vaak weinig omdat ze van vriendje naar vriendje gaat (vast clubje van 4 vriendjes die hier allemaal in de straat wonen. Ze spelen allemaal samen en wisselen zo regelmatig van huis.)

Maar wat geniet ze weer van school, zo fijn om haar zo blij te zien! Zelfs de juf viel het op en vertelde me hoe zichtbaar onze meid geniet. Super.. *;
pi_130303582
wat is er veel te doen over appels :D
ik heb ze tot nu toe altijd alleen meegenomen om over de hele dag verspreid te eten en ik maakte dan regelmatig de lunchbox al de avond van te voren. Als het dan bijna 20 uur geschild was vind ik het zelf wel lekkerder als t niet zo bruin is :P voor 2 uurtjes zal het vast wel los lopen met de verkleuring ja.
Maar de tip van buuf is wel een goeie, zorg dat de boel niet teveel door de bak kan schuiven dat scheelt een hoop.

Verder eens met wat Kers zegt over knijpfruit, ik vind het geen vervanging van gewoon fruit, ik koop het eigk nooit.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 09:17:23 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130304326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:39 schreef Stiemie het volgende:
Ja Nijna op de vorige school kreeg een kindje bijna dagelijks een pakje sultana mee want dat was toch gezond met fruit enzo :') Best lastig dus nog inderdaad...

Knijpfruit mag hier volgens mij ook niet. Gewoon omdat er ook versies met veel toegevoegde suiker erin zijn en juf geen etiketten moet gaan lezen. En hoe leg je aan een kleuter uit dat zakje A wel mag en zakje B niet?

Wij werden er zelfs op gewezen dat een doosje krentjes bij de overblijfboterhammen ook niet de bedoeling was omdat anderen dit als snoep kunnen zien :? Dan dus gewoon een losse hand krentjes in een bakje en het is opgelost :D
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130304334
Chris krijgt voor de kleine pauze een boterham mee. We hebben wat dingen geprobeerd, fruit/ontbijtkoek, maar brood bevalt hem beter. Nu krijgt hij een boterham voor de kleine pauze, een boterham voor de overblijf en soms een stukje groente/fruit als er iets ligt. Scheelt ook, omdat hij niet zo snel eet, en nu toch zijn buik vol heeft tot 3 uur.
Beleid op school is wel gezond, maar de grens ligt nog best ver naar zoet naar mijn idee.
De kleuterjuf had zo'n appelpartjes snijder in de klas. En bananen wilde ze ook wel pellen.
pi_130304685
Wij kopen wel eens knijpfruit op vakantie, die zonder toegevoegde suikers, zodat ze wel wat van fruit binnen kan krijgen op een gemakkelijker manier. Ik vind het geen vervanging van fruit, want er hoeft niet op gekauwd te worden, veel minder vezels en ze smaken allemaal naar appel :P

Ik had voor S een bakje met wat paprika, komkommer, druifjes, aardbeien en een rijstwafel. Ze is wel gewend om rond 10 uur een flinke portie fruit te eten, dus ik heb het bakje maar goed vol gedaan ;)
pi_130304754
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te geven :o

Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
pi_130304877
Hier ook wel eens knijpfruit...gewoon voor de afwisseling. Ik wil ook niet altijd hetzelfde en eet ook wel eens dingen die niet helemaal gezond zijn :) hetzelfde dat ze ook gewoon wel eens liga ofzo meekrijgt

En zolang mijn dochter nog steeds als ze de keus krijgt tussen een ijsje en fruit heel regelmatig het fruit zal kiezen denk ik dat we best goed zitten ;)
pi_130305052
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
Nouja dat is op zich wel zo, als school als regel heeft geen snoep dan mag dat niet, klaar. Maar ik ben het wel met Sjeen eens dat ik zelf bepaal wat er verder in dat trommeltje gaat, en niet school. En als ik mijn kind een doosje rozijntjes mee zou willen geven dan doe ik dat, want het is een gedroogd-fruit snack. Kom nou, als het los in een bakje zit dan mag het wel, maar als het in een doosje verpakt is dan mag het niet want dan zou een ander kind wel eens kunnen denken dat er snoep in zit :?

Ik vind dat erg betuttelend en onnodig hoor. Dat school regels opstelt over zakjes chips en koeken okay, en dat er geen doosje rozijntjes mee zouden mogen vind ik ook tot daar aan toe. maar als de onderbouwing daarvoor is dat een ander dan wel eens misschien zou kunnen denken dat het snoep is dan pas ik. Daar heb ik niets mee te maken, dat ligt bij de ouders van het betreffende kind om dat bij te sturen. Zo kun je alles wel gaan benaderen. Straks mag er geen pindakaas meer op brood want tsja dan willen de kindjes die alleen maar kaas op brood hebben hun boterhammen niet meer eten, of mag er geen blokje kaas meer in de trommel want een ander kind zou misschien wel kunnen denken dat het snoep is en dat ook willen hebben.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:55:10 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130305057
quote:

[..]

Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat. :X of dat er een niet lekker snoepje inzit. Of de kinderen die alleen t snoep eten en de rest niet. (Om maar te zwijgen over de jongen die met een halve kilo pepernoten en een fles chocomel moest lunchen. Of een half suikerbrood en eennflesje blauwe sportdrank :'( )

Ieder voor zich hoor. Maar ik geef thuis ook geen snoep bij de lunch. Dus op school ook niet. Overblijf is niet 'zielig' of een plek die snoep nodig heeft vind ik.
pi_130305111
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat. :X of dat er een niet lekker snoepje inzit. Of de kinderen die alleen t snoep eten en de rest niet. (Om maar te zwijgen over de jongen die met een halve kilo pepernoten en een fles chocomel moest lunchen. Of een half suikerbrood en eennflesje blauwe sportdrank :'( )

Ieder voor zich hoor. Maar ik geef thuis ook geen snoep bij de lunch. Dus op school ook niet. Overblijf is niet 'zielig' of een plek die snoep nodig heeft vind ik.

Eens.
Maar als je het terugkoppelt aan Stiemie's post over rozijntjes dan? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd.
pi_130305137
Rozijntjes vind ik te ver gaan als dat niet mag..
Het is voor mij hetzelfde als een babybell kaasje in een verpakking maar niet heel anders dan zonder :)
pi_130305147
Ik vind inderdaad de post over rozijntjes in een doosje of los in het trommeltje echt raar. Daar zou ik het op school over hebben, en niet dan maar los in het trommeltje rozijnen strooien.

Ik vind ook dat snoep niet thuis hoort bij de lunch en ze zijn niet zielig op de overblijf. Zeker niet op een school met continurooster, waar alle kindjes op school lunchen. En ik vind dat je als ouders je committeert aan de regels van de school, en dan niet alleen aan de regels die jou uitkomen. Als de regel is dat er geen snoep in de trommeltjes zit, dan doe je dat niet. Als je daar anders over denkt, kun je het met school bespreken en/of de oudercommissie, maar je kunt niet zomaar toch doen wat jij wil.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:01:41 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130305170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eens.
Maar als je het terugkoppelt aan Stiemie's post over rozijntjes dan? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Een kind dat een doosje rozijntjes als snoep ziet krijgt vast geen zak dropjes mee schat ik. :D
Ik heb alleen wel geleerd dag je die regels zeeeeer strak moet handhaven want het hek is zomaar van de dam. Ouders vinden geloof ik toch dat ze het op school lunchen moeten compenseren ofzo.[/Psycholoogvandekoudegrond]Roze koeken, snoep, chips, ik heb alles al voorbij zien komen. (En dan ben ik slechts de inval)
pi_130305315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef mignonne het volgende:
Zo kun je alles wel gaan benaderen. Straks mag er geen pindakaas meer op brood want tsja dan willen de kindjes die alleen maar kaas op brood hebben hun boterhammen niet meer eten, of mag er geen blokje kaas meer in de trommel want een ander kind zou misschien wel kunnen denken dat het snoep is en dat ook willen hebben.
Het probleem is dat veel ouders het verschil niet zien of alleen het benoemen van "ja maar een ander kind... " al genoeg is.

Een kind roept tegen de ouders ja maar pietje had snoepjes en dan vragen de ouders niet door maar denken vooral ohhh als dat andere kind mag dan mag jij ook je snickers mee nemen hoor :')

En ik stond vorig jaar dus op het schoolplein met een moeder en ze begon te klagen dat als haar kind terug kwam van de overblijf dat vaak alleen de chips op was en zijn brood mee terug kwam dat ze van mening was dat de school hier iets aan moest veranderen. Dat ze hem maar moesten gaan dwingen eerst zijn brood op te eten :{w _O-
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:10:15 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305349
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

We hebben het over de overblijf... Daar heeft school in mijn ogen sowieso niks mee van doen, zij besteden het ook uit. En verder vind ik weer andere dingen not done, zo heeft iedereen zijn mening.
pi_130305407
Ik vind dat wel degelijk iets van school en anders van de andere organisatie.
Ik zie alleen niet in waarom jij dan je kont tegen de kribbe gooit en denkt jammer dan ik doe dit.
Als jij zo graag je eigen ding wil doen dan moet je haar niet laten overblijven.
Kan je thuis de snoepjes geven.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:17:36 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305514
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat wel degelijk iets van school en anders van de andere organisatie.
Ik zie alleen niet in waarom jij dan je kont tegen de kribbe gooit en denkt jammer dan ik doe dit.
Als jij zo graag je eigen ding wil doen dan moet je haar niet laten overblijven.
Kan je thuis de snoepjes geven.
Waar heb ik gezegd welke regels er bij ons op school gelden? Ik geef alleen aan dat ik het idioot vind dat rozijntjes in een doosje niet mogen omdat dat als snoep gezien kan worden. Dat vind ik doorgeslagen betutteling... En maak je niet ongerust, als dat bij ons op school het geval zou zijn, dan zou ik daar inderdaad tegen in gaan. Netjes via de ouderraad, zoals het hoort.

Ik heb liever dat school zich met schoolzaken bezig houdt dan met wat een kind al dan niet eet.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:18:45 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_130305545
Wat ik vooral onprettig vind aan de overblijf dat ze alles moeten opeten wat in hun trommel zit. Ik heb zo'n kind dat de ene keer drie boterhammen opeet en de dag erna maar eentje. Het liefst geef ik er dus drie mee, voor als hij ze wil, maar als hij dan minder wil eten, dan mag het niet. Maar maar een boterham meegeven als hij er drie op zou willen eten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130305580
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:18 schreef Troel het volgende:
Wat ik vooral onprettig vind aan de overblijf dat ze alles moeten opeten wat in hun trommel zit. Ik heb zo'n kind dat de ene keer drie boterhammen opeet en de dag erna maar eentje. Het liefst geef ik er dus drie mee, voor als hij ze wil, maar als hij dan minder wil eten, dan mag het niet. Maar maar een boterham meegeven als hij er drie op zou willen eten.
O, goed dat je dit opmerkt, dan kan ik mooi tegen de juf zeggen dat S niet haar trommeltje leeg hoeft te eten!
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:21:51 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305620
quote:
Heb je dat al eens aangekaart? Ik vind dat ook een erg onprettig idee, eerlijk gezegd.
pi_130305712
Ik hoor dat wel vaker ja, rare regel imho, en ik zou daar ook niet heel gelukkig over zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, goed dat je dit opmerkt, dan kan ik mooi tegen de juf zeggen dat S niet haar trommeltje leeg hoeft te eten!
Maar dat is dan wel ook weer een regel die school/de overblijf stelt toch? Ik kan me voorstellen dat als dat de algemeen geldende regel is dat het dan moeilijk is om voor S een uitzondering te maken want dan krijg je ook weer dat scheve en van ja maar zij hoeft niet haar boterhammetjes op te eten en ik hoef ook niet meer. Ofzoiets.
Geen idee of jullie school ook dat principe hanteert hoor, maar als ze dat wel doen dan lijkt ervan afwijken me lastig.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:27:54 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_130305764
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je dat al eens aangekaart? Ik vind dat ook een erg onprettig idee, eerlijk gezegd.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het liefste spelen ze allemaal buiten natuurlijk ;) Ik zie liever dat ze gewoon een bepaald aantal minuten verplicht aan tafel zitten zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130305830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Ik hoor dat wel vaker ja, rare regel imho, en ik zou daar ook niet heel gelukkig over zijn.

[..]

Maar dat is dan wel ook weer een regel die school/de overblijf stelt toch? Ik kan me voorstellen dat als dat de algemeen geldende regel is dat het dan moeilijk is om voor S een uitzondering te maken want dan krijg je ook weer dat scheve en van ja maar zij hoeft niet haar boterhammetjes op te eten en ik hoef ook niet meer. Ofzoiets.
Geen idee of jullie school ook dat principe hanteert hoor, maar als ze dat wel doen dan lijkt ervan afwijken me lastig.
Ik vind dat wel anders. Ik kan namelijk goede argumenten aandragen waarom ik vind dat ze haar trommeltje niet leeg hoeft te eten, maar ik kan geen enkel goed argument bedenken waarom een kind snoep mee zou moeten krijgen ;)

Bovendien denk ik niet dat die regel geldt bij S op school, want ze had maandag ook haar fruittrommeltje niet helemaal leeg.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:31:35 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305862
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het liefste spelen ze allemaal buiten natuurlijk ;) Ik zie liever dat ze gewoon een bepaald aantal minuten verplicht aan tafel zitten zeg maar.
Ik geloof dat daarbij ons zo is, van twaalf uur tot ?? gezamelijk eten en daarna buitenspelen. Isa heeft niet altijd haar brood op, vind ik geen punt. Ik heb ook niet altijd evenveel honger... Ze mogen bij ons niks weggooien op school (fruitschillen en pitten wel). Dus je hebt als ouders prima zicht op hetgeen je kind eet. Onze school/overblijf gaat voornamelijk uit van de eigen verantwoordelijkheid van ouders.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:46:00 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130306241
Oh, dat vind ik een rare regel. Wij hebben wel een vaste tijd die minimaal gezeten moet worden. Dit omdat sommige kinderen zonder te proeven eten om maar met het gewilde speelgoed te kunnen of buiten spelen.(of alleen t snoep ;) ) Anderen zitten rustig de hele overblijf op een korstje te mieren. Of eten de korsten niet.
Alles gaat weer mee terug. Dus als ouders dat anders willen dan moeten ze dat laten weten. Maar je hoort vaak: ik heb geen trek. Terwijl t geduld om te eten bedoeld is.
pi_130306664
Hier is de regel dus ook geen snoep en koek, maar ik geef ook wel eens rozijntjes mee of gedroogde abrikoos, en daar heb ik nog nooit wat over gehoord, dus blijkbaar mag dat best, dat soort dingen. Ik geef ook wel eens een plakje peperkoek erbij. S heeft regelmatig niet alles op.

Bij ons op school/overblijf is de regel niet dat ze alles op moeten hebben, maar wel dat ze maar een bepaalde tijd hebben, geloof ik. Op een gegeven moment moet iedereen naar buiten en is het eetmoment voorbij. En dan is mijn treuzel-/kletskont soms niet klaar.
pi_130306684
Knijpfruit krijgen ze hier wel eens, ik vind het wel handig als ze niet helemaal lekker zijn, dat gaat er dan vaak makkelijker in dan een appeltje bijvoorbeeld.
Nou prima hoor, maar naar school geef ik het niet mee.

Ik werd op de peuterspeelzaal in de ouderraad zelfs raar aangekeken toen ik vroeg waarom ze niet gewoon zeiden dat kinderen gewoon groente of fruit mee moesten nemen.
Waarom al die koekjes enzovoort... Fruit of groente is naar mijn idee duidelijker dan "of een gezond koekje" "boterham mag ook". En wat nou als ze die boterham volsmeren met een flinke portie pasta?
Die kinderen zijn er 2,5 uur ofzo, zien eten doet eten. Lijkt me juist handig (op school idem) om dan met zn allen fruit te gaan eten.
Maar goed.

Overigens hebben ze op school met overblijven wel de regel dat er geen snoep mee mag.
Om te voorkomen dat de een wel heeft en de ander niet, delen de overblijfmoeders na het eten aan iedereen een snoepje uit.
Had van mij niet gehoeven, maar zo is misschien de verleiding om het toch mee te geven voor sommige ouders eraf...?
Rozijntjes zou ik geloof ik niet zo gauw over vallen... en ik vind het inconsequent als het niet in een pakje mag, maar wel los in het trommeltje.
Hier hoeven ze niet hun bakje leeg te eten, ze moeten wel dat wat over is weer mee naar huis nemen, zodat je als ouder ziet wat er is gegeten. Kan ik me wel in vinden.
Die van mij wil de ene keer 1 boterham, de andere keer 2, dus ik geeft er 2 mee en ze ziet maar hoe ver ze komt.

Met het fruit eten is het wel de bedoeling dat het trommeltje leeg gaat, maar daar zijn ze volgens mij vooral in groep 1 "streng" op.
Maar volgens mij heb je vaak wel een idee wat je kind ongeveer eet aan fruit, beter in te schatten dan brood vind ik. (tenzij ze niet lekker zijn ofzo, maar dat is dan weer zo'n uitzondering).
pi_130307061
Bij ons op school moeten ze een heel stuk fruit/groente meenemen en dat mogen ze ergens tussen negen en kwart over tien zelf klaarmaken (indien nodig) en opeten. Voor de driejarigen in de klas maakt de opvang het, alles wat ouder is neemt van thuis mee. Brood weet ik nog niet, we hebben nog geen intake van school gehad, alleen van de opvang.
Driekus is gisteren twee uur gaan wennen. Werd meteen opgevangen door twee jongetjes die hij nog kende van zijn oude kdv-groep. Dus dat was meteen feest. Het ene jochie was er ook pas week, die hing meteen aan driekus. De andere is er al langer, dus die kwam wel naar driekus toe en ze gingen wel spelen, maar hij claimde minder.
Wij mochten gisteren al naar de eerste ouderavond en kregen uitleg over het hele integraal kindcentrum idee in combi met Montessori onderwijs. Omdat we dat allebei zelf niet gedaan hebben was het heel leerzaam. Vanochtend zijn we al begonnen met de eerste regels ook thuis invoeren. Zelfstandigheid staat hoog in het vaandel en dus smeerde Driekus zelf een boterham vanochtend. Wat hij heel goed kan, maar wat niet echt opschiet en dus doen wij het normaal. Nu nog leren dat hij ook zelf zijn bord moet opruimen, dat moet hij op school ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 21-08-2013 16:13:56 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130307273
quote:

[..]

Mij maakte het ook niet uit, maar het was ingenomen door de overblijfjuf. Niet echt iets waar mijn kleuter toen blij van werd. :)

Aan de ene kant vind ik het erg betuttelend overkomen, maar toen ik ernaar vroeg zei ze dus dat kinderen dat doosje (van de hema) zien als een snoepdoosje en dus mag het gewoon niet. Voor je het weet komen ze allemaal met van die schatkistjes aanzetten... Tsja dan maar gewoon losse krentjes mee... En zonder krentjes komen ze de dag anders ook wel door ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Stiemie op 21-08-2013 11:33:55 ]
pi_130311675
Ik was vanochtend in de klas bij Chris tijdens het eten voor de kleine pauze. Daar zag ik vanalles voorbij komen. Van banaan en watermeloen tot boterhammen en milk&fruit koekjes. Genoeg variatie. Ik weet niet of juf er nog strenger op gaat toezien. Maakt ook niet uit, zolang Chris voor zijn brood kiest.

Bij de overblijf eten ze tot 12.10. Dan hebben ze 20 minuten. Daarna gaan ze met zijn allen naar buiten. Moeten opeten hoeft ook niet, weggooien mag ook niet.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:16:24 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130313818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:19 schreef mefke79 het volgende:..
je gebruikt zijn echte naam ;)

Eli krijgt alleen maar fruit mee en twee boterhammen voor lunch. Hij krijgt ook schoolmelk, maar verder gewoon water. Drinkt hij thuis ook. Lekker simpel.
Ze zitten hier natuurlijk wel met maar 15 kinderen, dus de juf heeft zijn appel "geprepareerd".
Paprika vind ik een goede! Ik ga vragen of groente ook mag.
De regel qua eten is dat fruitresten worden weggegooid, maar resterende boterhammen gaan wel mee terug.
pi_130314417
quote:
bij ons op school moeten de ouders dan een briefje in de broodtrommel doen/op de deksel schrijven, dat het brood niet helemaal op gegeten hoeft te worden.

Ik heb 2 jaar overblijf gedaan en heb me soms verbaasd over wat kinderen in hun broodtrommel hadden... Koeken, repen, chips... noem maar op.

Amber is wel eens thuis gekomen met: mama, Pietje had snoep/koek/chips in zijn broodtrommel.. dat wil ik ook. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet nodig vond en dat de moeder van Pietje uitmaakt wat Pietje krijgt en dat ik uitmaak wat zij krijgt.

10 uurtje is fruit en drinken
lunch is 2 boterhammen, 1 met zoet en 1 met hartig beleg en drinken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130315980
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je gebruikt zijn echte naam ;)

Thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130327255
Ik ben heel benieuwd hoe het hier op school in de praktijk gaat met het tussendoortje om 10 uur. Ik heb enkel de mededeling gehad dat er dan fruit gegeten wordt. En dat het fijn is als ik een beetje rekening wil houden met hoeveel hij op kan, omdat er anders zoveel weg gaat. Niks over dat andere dingen niet mogen. Ik had ook geen flauw benul dat het kennelijk zo'n issue kan zijn eigenlijk.

Op de BSO beginnen ze ook met fruit, en daarna mogen ze een cracker of zo. Daar ben ik wel heel blij mee, want hij móet twee keer per dag fruit. Op het kdv kreeg hij het als enige tussen de middag, maar ik vind het wel fijn dat hij op de BSO niet meer een uitzondering is maar gewoon met de rest mee kan doen.

Vandaag maar even gebeld met de BSO, want ik had nog steeds niks van ze gehoord. De leidster die ik sprak wist niet eens dat hij zou komen, maar ze wist nog wel dat ze ons een half jaar geleden rondgeleid had. Echt alles wat in de administratie mis kon gaan met het aanmelden bij de BSO is geloof ik misgegaan nu (behalve de factuur, daar waren ze heel snel mee).

Hij gaat de maandag voor zijn eerste schooldag een uurtje wennen en dan die donderdag ga ik 's middags naar school en loop ik vanaf daar mee naar de BSO. Dat had ik zelf niet bedacht, maar de leidster stelde dat voor en daar ben ik erg blij mee, het geeft een veel geruster gevoel nu :)
pi_130338889
En het is alweer donderdag, ze zijn over de helft van hun eerste week!
Mijn guppie had het vanmorgen erg lastig. Ik moet haar zowieso elke ochtend wakker maken en ze is best moe.
Vanmorgen moest ze huilen toen ik weg ging en wilde ze eigenlijk weer mee naar huis. Nu heeft ze ook nog op donderdag en vrijdag een andere juf.. Ik vond het best sneu, maar het is ook gewoon wennen natuurlijk.
Ik twijfel nu ook een beetje of ik haar niet gewoon lekker morgenmiddag thuis moet houden.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:22:06 #148
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_130339081
Ik zou haar thuis houden als je gevoel dat zegt. Een eerste week is echt heel erg zwaar. :Y
Even met de juf overleggen vanmiddag dat je ziet dat het haar teveel is en dat je haar graag even een dagje thuis hebt om bij te komen.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:37:25 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_130339365
Duidelijk thuishouden. Maar dat zal de juf ook wel zeggen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130340239
Ik ga even met de juf overleggen en ik denk idd thuishouden. Dadelijk gaat ze met tegenzin omdat ze zo moe is en das niet de bedoeling.
pi_130340244
Ik ben zo blij dat ze hier alleen de ochtenden gaan in groep 1, het is al heftig genoeg die overstap.
Mamapurk, ik zou ook lekker thuis houden morgenmiddag als je de mogelijkheid hebt.

Bij onze verse kleuter slaat de vermoeidheid ook wat toe, vroeg wakker, dat wel. Maar op school toch wel zichtbaar moe. Juf vertelde dat ze wel enorm geniet en dat idee heb ik ook wel.
Het is ook cool als je gelijk in je eerste week met juf een verdroogde kikker vindt en die in de klas uitgebreid wordt bekeken met vergrootglas enzo. Ik vind het zo leuk he, een juf die zulke dingen doet!

Kleuter is trouwens een slechte ontbijter (net papa), maar hoe krijg ik er nou toch iets fatsoenlijks in?
Iemand nog een tip? Als ze alle tijd heeft gaat het prima, maar onder druk is het lastig...
pi_130340312
Ik vind deweken ook wel veel hoor hier voor een kindje van net 4. Ze gaan alle dagen van 8.30 tot 11.45 en van 13 tot 15.15 en op woensdag van 8.30 tot 12. Ik dacht dat die mini's misschien ook wel standaard op vrijdagmiddag vrij waren ofzo maar dat is dus niet zo.
pi_130340413
bij ons zijn de kleuters zowel maandags als vrijdags vrij, in groep 3 valt daar dan de maandagmiddag vrij af en pas in groep 4 gaan ze alle middagen.
pi_130340455
eet ze brinta nijna? dat gaat lekker snel. hier ontbijten we allemaal met special k of muesli of brinta ofzo. boterhammen 's ochtends vinden we geen van allen fijn. behalve in het weekend, lekker op de bank :P
pi_130340573
hier vindt ze een bordje met vanalles en nog wat altijd een feest..stukje onbijtkoek, handje meusli ofzo, stukjes komkommer, plakje worst
idee heb ik gepikt van iemand hier op fok :)
pi_130340632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:28 schreef simmu het volgende:
bij ons zijn de kleuters zowel maandags als vrijdags vrij, in groep 3 valt daar dan de maandagmiddag vrij af en pas in groep 4 gaan ze alle middagen.
Dat vind ik echt goed ingedeeld!

En ik heb gelukkig goeie ontbijters, ze mogen bij mij kiezen brood, cracker of yoghurt met meusli ofzo. Ze kiezen gevarieerd. Maar idd zo goed als vloeibare brinta ofzo dat het drinkbaar is :) (werkt bij een van mijn clienten super)
pi_130340814
Scholen hebben een minimum en een maximum aan uren waar ze zich aan moeten houden.
En mogen dus kiezen welke dagen ze kleutertjes wel vrij geven of helemaal geen vrij.
Vandaar dat het overal gewoon anders is.
pi_130341046
Ja weet ik hoor Pvoess maar ik vind dit wel veel voor een net startend kleutertje. Ik hoop gewoon dat ze het evengoed leuk heeft gehad ondanks dat ze zo moe is. En ze heeft wel regelmatig trouwens een lang weekend dus daar worden ook weer vrije uren gecompenseerd.
pi_130343632
Mijn jongens moet ik 's ochtends meestal ook wakker maken voor school.
Maar in het weekend staan ze meestal al rond 7 uur aan ons bed te tetteren :')
Brood gaat er als ze net 10 minuten wakker zijn echt niet bij ze in (bij mij ook niet) en doordeweeks ontbijten ze dus met een (al dan niet belegde) cracker, rijstwafel of wat fruit.
Ik doe daar niet moeilijk over en voeg eventueel wat toe aan het pauzehapje als ze echt weinig op hebben.

Vanmorgen de school binnen gelopen met een hysterisch gillend kleutertje die z'n vinger tussen de deur had :'(
Gekoeld onder de kraan, pleister gehaald bij de conciërge en toen mocht hij als troost een kleinigheidje uitzoeken uit de schatkist van de directeur. Hij was zo zielig, maar zijn nagel is gebarsten en ik weet dat zoiets verrekte zeer doet...
De juf zou het me laten weten als het niet ging, maar toen ik 5 minuten later nog even door het raam ging gluren kreeg ik een thumbs up.

Vandaag voor de eerste keer gym.
Ik ben benieuwd...
pi_130343723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:37 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Dat vind ik echt goed ingedeeld!

En ik heb gelukkig goeie ontbijters, ze mogen bij mij kiezen brood, cracker of yoghurt met meusli ofzo. Ze kiezen gevarieerd. Maar idd zo goed als vloeibare brinta ofzo dat het drinkbaar is :) (werkt bij een van mijn clienten super)
ik realiseer me net dat ik het suf opschreef; ze zijn dus niet 's maandags en vrijdags de hele dag vrij, maar wel de middagen. ik vind het ook een fijn schema. wat wel is hier; vanaf groep 3 al moeten ze zelf kunnen fietsen en met de fiets naar school, want dan gaan ze gymmen in het dorpshuis hier
pi_130343892
:o echt al zelf kunnen fietsen..dat zou ik bij de van mij er waarschijnlijk niet in krijgen...schiet niet echt op op fietsgebeid
pi_130347709
Kersjes, dat is naar zo'n zere vinger. Gelukkig wel thumbs up..

Nijna, Chris wil vooral afwisseling in de ochtend. Soms brood, soms Brinta, soms cornflakes, soms muesli.

Simmu, dat fietsen gaat bij sommigen pas net, dan vind ik met een groep fietsen nogal wat. Maar in een dorp is dat misschien anders? Daar weten de mensen wanneer die meute voorbij komt slingeren ;)

Ze gaan bij Chris op school kijken naar het continurooster. Heeft iemand hier toevallig te maken gehad met die overstap? De directrice deed "moeilijk" omdat ze dan met die urencriteria zitten te rekenen. Ze dacht zelfs dat ze dan niet eens in een keer over konden, maar de groepen in fases over moesten.. Lijkt me niet echt handig..
pi_130348289
Kersjes wat sneu!

Simmu ik had je goed begrepen hoor! En fietsen tja, daar is de mijne ook nog niet zo goed in.. Dus dat zou dan een aandachtspuntje zijn als ik bij jou in het dorp zou wonen.

Hier zitten ze in een alles onder 1 dak gebouw. Enorme sporthal (worden europese wedstrijden handbal gespeeld) dan zit zowel de katholieke school als de openbare school erin, kinderdagverblijf, psz, bibliotheek, fysio, logo, een klasje speciaal onderwijs van een school uit een stad hier in de buurt. Wel heel fijn hoor! En de kleuter hebben een eigen kleine gymzaal met een rode vloer, dus J kwam gister thuis met de mededeling dat ze in de rode kuil was wezen kijken, het duurde even voor ik het allemaal begreep.
Ik ben zelf in het buurdorp hier opgegroeid en dat was allemaal veel knusser.. Ik moet dus geloof ik net zo erg wennen als mijn meisje.
pi_130350697
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersjes, dat is naar zo'n zere vinger. Gelukkig wel thumbs up..

Nijna, Chris wil vooral afwisseling in de ochtend. Soms brood, soms Brinta, soms cornflakes, soms muesli.

Simmu, dat fietsen gaat bij sommigen pas net, dan vind ik met een groep fietsen nogal wat. Maar in een dorp is dat misschien anders? Daar weten de mensen wanneer die meute voorbij komt slingeren ;)

Ze gaan bij Chris op school kijken naar het continurooster. Heeft iemand hier toevallig te maken gehad met die overstap? De directrice deed "moeilijk" omdat ze dan met die urencriteria zitten te rekenen. Ze dacht zelfs dat ze dan niet eens in een keer over konden, maar de groepen in fases over moesten.. Lijkt me niet echt handig..
ze rijden buitenom, dus niet dwars door het dorp ;)

en ja. dat gymmen in het dorpshuis gaat een groot probleem worden, aangezien de gemeente het dorpshuis wenst te ditchen
pi_130364654
In groep 3 al op de fiets naar gym...? Ik zou persoonlijk mn kind gaan brengen, die acht ik echt nog niet in staat om in een groep veilig te fietsen namelijk. Gelukkig kunnen ze hier lopen naar de gymzaal. Ze hebben dan ook blokuur gym, het is ook nog de bedoeling dat er gedoucht wordt naderhand (groep 3, vind ik ook al vrij vroeg, maar we hebben geoefend met afdrogen ;) ).

Hier groep 1 alleen de ochtenden naar school. In groep 2 en 3 komen daar de maandag, dinsdag en donderdagmiddag bij. Vanaf groep 4 ook vrijdagmiddag.
Echt heel fijn, vind ik, zeker voor groep 1. Ik begreep wel dat hier alle scholen de komende jaren continu rooster zullen gaan krijgen, maar dat zien we dan wel weer.

Brinta lust mevrouw niet. Ze wil wel graag drinkontbijt van papa... alleen verdenk ik haar er ook wel van dat ze zich voldrinkt en dan dus niet meer eet (ook als we alleen drinkyoghurt oid geven).
Ik weet het niet zo goed. Ik kan een stuk brood in haar bakje doen voor zonodig, maar ze moeten eigenlijk hun trommeltje leeg eten, dus misschien maar eens overleggen met juf.

Misschien is cornflakes of muesli nog wel te proberen ja. Of inderdaad het bordje van blabla, daar is ze ook wel voor te porren misschen! Ik ga eens proberen!
pi_130366569
ze hebben extra hulpouders mee nijna :)

wat ik dus niet ga doen, want ik ben hopeloos onzeker en onhandig met de fiets, dus dat lijkt me dan een slecht slecht plan. we zijn dus al wel druk aan het oefenen! tis hier echt wel de dorpsnorm hoor, dat asap zelf fietsen.
pi_130375116
Fietsen kan ze wel, maar reageren op anderen, meefietsen in een groep zie ik haar echt nog niet doen. Hihi, als je zelf onhandig bent met de fiets is meefietsen misschien inderdaad niet zo'n goed idee ;).
pi_130419023
Toevallig net een brief van de ggd in onze nieuwe woonplaats binnen van de schoolarts en er staat in de brief dat het zeer gewenst is dat een ouder of verzorger aanwezig is bij het onderzoek.
Echt wat een enorm andere maar wel fijne werkwijze :)
pi_130419832
Dat mee fietsen zou het hier ook niet word gok ik ;)
Gisteren weer samen naar de gymzaal gefietst (gymnastiek) en we zijn veilig overgekomen , met een paar flinke schrik reacties...
De school heeft er naast de gymzaal gelukkig ;) vanaf groep 3 is dat daar, de kleuters in het speel lokaal
pi_130444894
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:06 schreef Pvoesss het volgende:
Toevallig net een brief van de ggd in onze nieuwe woonplaats binnen van de schoolarts en er staat in de brief dat het zeer gewenst is dat een ouder of verzorger aanwezig is bij het onderzoek.
Echt wat een enorm andere maar wel fijne werkwijze :)
ik moest ook mee met Amber.
Vond dat ook erg prettig
.

Gister een rugtas voor Tess gekocht en als we weer in NL zijn moeten we nog een broodtrommel en gymschoenen kopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130639149
Hoe is het alle Noord-Nederland kinderen vergaan die eerste schoolweek? Wij zijn komende week aan de beurt, maar maandag blijft hij nog een dagje thuis. Ik vind het maar spannend.. :X
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:11:43 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130639270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:08 schreef Chan het volgende:
Hoe is het alle Noord-Nederland kinderen vergaan die eerste schoolweek? Wij zijn komende week aan de beurt, maar maandag blijft hij nog een dagje thuis. Ik vind het maar spannend.. :X
't was de tweede week alweer hier ;)

Maar niks verrassends. Als je in groep 7 zit ken je t klappen van de zweep al wel. Wel benieuwd hoe het met alle verse kleuters is gegaan ja.

Succes voor dinsdag Chan. Het is ook een hele stap.
pi_130639297
Ohw ja is ook zo, week twee alweer.. Ik moet nog een beetje wennen aan die vakanties allemaal hoor :P
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:14:07 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_130639339
Hier zit het eerste weekje er weer op. Een drukke week, maar meneer geniet. De ene avond hoor je hem in de douche tegen kleine broer melden "dat ie stil moet zijn anders kan hij zich niet concentreren", het andere moment hoor je hem vertellen dat "de eerste dag een beetje eng is, maar daarna je graag naar school wilt en je de tweede dag al hoopt dat de derde dag snel zal zijn".

Vol trots vertellen over het rekenen en schrijven en dergelijke, de 10e hebben we een informatieavond en dan begint ook het schoolzwemmen.
Waar hij de eerste dag dan meteen niet naar toe kan vanwege keelamandeloperatie, maar dat is dan maar jammer voor hem ;)

Overigens is hier in het dorp te vakantie verschoven omdat er veel samengewerkt wordt met Gelderland. Geen idee of er deze week ook andere regio's begonnen zijn eigenlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130644215
Hier alweer 2 weken erop zitten, de eerste week was spannend en leefden ze echt een beetje op van de spanning ;). Maar dit was de "de vermoeidheid slaat toe" week.
Verse kleuter moe, maar genietend.
Groep 3-er geprikkeld, het is op school wel vol te houden, een hele dag maar thuis merk je dat ze moe is. Ze gaat heel graag en volgens juf hebben heel veel groep 3-ers dat, dat ze zo moe zijn en dat kan rustig de eerste maanden duren zei ze ook... Gezellig ;).

Maar verder allebei genieten op school, ze hebben het naar hun zin :).
Jongste gaat over 2 weken van de instroomgroep naar haar echte groep voor dit jaar, dat wordt nog even een stap waar ze al wel mee bezig is merken we aan haar vragen en gedachtenkronkels. Volgende week 10 minutengesprekje met juf, erg leuk, want bij de oudste wist ze na 2 weken echt precies te vertellen hoe ons kind was en deed en het klopte gewoon. Dus ik ben heel benieuwd wat ze over de jongste te vertellen heeft (heeeeel ander kind).
pi_130645488
Klinkt goed Nijna! Die vermoeidheid hadden de juffen het op de infoavond van gr. 3 ook al over. We merken het aan meike nog niet. Die vindt het vooral leuk tot nu toe. Ik schrok op de infoavond wel van de hoeveelheid wat ze doen in groep 3, jemig...!

Lars is aan het inlopen, nu 2 ochtenden meegedraaid, wist al een paar kinderen met naam en achternaam te benoemen :o verder vindt hij het leuk, en draait zo mee aldus juf. Nog 2 keer, en dan voor het echie
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130660075
Zo, de eerste 2 weken zitten er op.
Er is een hoop gebeurd. Veel verjaardagen en feestjes, ook in de klas (ook die van mijn kleuter, nu is hij echt 4), een splinternieuwe broodtrommel die 4 dagen kwijt was, de schoolfotograaf.....

3e groeper neemt elke dag werkjes mee naar huis met een grote krul van de juf er op. En ze krijgen gymles van de vakleerkracht in de grote sportzaal vlakbij school. De komende 6 weken elke maandag een judoclinic, vonden ze "vet cool" :Y

Ook mijn kleutertje doet het goed.
Hij is na school wel erg moe, en hij vergeet nogal eens zijn drinken op te drinken...
Maar toen ik afgelopen dinsdag halverwege de ochtend de klas in kwam om zijn traktatie te brengen, kon ik mooi zien hoe het er aan toe gaat. Hij kletst, doet mee in de kring, hangt soms zelfs het clowntje uit... En is niet op zijn mondje gevallen.
Toen een 2e groeper een bijdehante opmerking maakte over zijn Jokie-knuffeltje "(haha, dat is voor baby's") zei hij dat die jongen zelf een baby was _O- :o
pi_130664883
Hier was de eerste week een 'ik vind het zo spannend en weet niet wat er komen gaat' week. Deze tweede week trok ze het veel beter, ze wist een beetje wat er ging gebeuren op school en hoe het werkte enzo en dat gaf duidelijk rust. Ze sliep eerder, en ik hoefde haar niet elke o ochtend wakker te maken.

Heel even terug komend op het appeltje, gewoon gesneden en meegegeven. Mevrouw haar commentaar 'hij was een beetje bruin maar veel lekkerder dan toen je dat spul (citroensap) erop had gedaan' dus zo doen we het voortaan!
pi_130665522
Dat hoort hier helemaal niet :')

[ Bericht 87% gewijzigd door Vicky op 31-08-2013 10:18:45 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130665548
De kinderen van Vicky hebben weer zin in het nieuwe schooljaar :D

[ Bericht 79% gewijzigd door amaranta op 31-08-2013 10:24:02 ]
pi_130665940
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
whahahahahahaha nogal..
Haal die quotr maar snel weg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130682004
Wat fijn dat het zo goed gaat! En jemig Kers, wat goed dat hij zo van zich af durft te bijten :)
pi_130683502
De voordelen van een grote broer hebben. Hij is niet snel geïntimideerd en kan inderdaad goed van zich af bijten :)
pi_130683672
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:47 schreef amaranta het volgende:
De kinderen van Vicky hebben weer zin in het nieuwe schooljaar :D
nou dat zeker ja!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130683951
Nog 2 nachtjes slapen Vicky *O*
pi_130684054
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:25 schreef Kersjes het volgende:
Nog 2 nachtjes slapen Vicky *O*
yep!!

morgen nog op zoek naar gymschoenen voor Tess en ik moet Ambers etui nog nakijken...
Lekker last-minute :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130758842
Vandaag had mijn ventje een wenmiddag op de bso. Dat was me wat zeg. Wát een complete chaos waar we ineens middenin stonden en hij trok het niet.. Intens sip bang gezichtje, tranen in zn ogen.. We zijn op een afstandje gaan kijken en daarna toch heel voorzichtig meegedaan terwijl ik hem de hele tijd vastgehouden heb. Maar later kwam hij los van me :) En durfde hij te spelen zelfs in een hoekje. En helemaal op het eind wilde hij niet meer naar huis en was hij met andere kinderen aan het spelen :D

Ik maak me nu nog meer zorgen om morgen, dan kan ik er niet bij blijven.. Ik heb mn best gedaan hem ervan te verzekeren dat hij bij de juf terecht kan.. En ik ga zorgen dat we als eerste binnen staan daar bij de juf.. Zn papa komt ook mee, wat natuurlijk heel fijn is zo op de eerste schooldag, maar ik ben bang dat zelfs dát eigenlijk al teveel is voor hem.. (hij raakt er soms nog steeds een beetje door van slag, papa en mama tegelijk) Bah, ik ben er beroerd van, dat eerste uur morgen als ik hem niet kan helpen te wennen..
pi_130760616
A gos Chan. Hopelijk gaat morgen beter.

Wegbrengen van Tess ging niet soepel. Hele ochtend al dreinen en jammeren. Eerst Amber weggebracht en toen nog even naar huis gegaan. Tess mocht pas om half 10 komen.
Jas en tas opgehangen en naar de klas. Ze wilde eerst ietop een stoel zitten, maar bij mij op schoot. Uiteindelijk ging ze toch zitten.
Er werd wat verteld door andere kinderen en er werd een boekje voorgelezen. Toen was het tijd cvoor het 10-uurtje. Tess heeft haar pakje drinken opgedronken en heeft 2 worteltjes gegeten. Na het 10uurtje gingen ze buitenspelen. Ik heb haár geholpen met haar jas en ben mee naar beneden gegaan. Op het schoolplein heb ik haar een knuffel en een kus gegeven. Ze begn te huilen maar toen kwam de juf enndie heeft haar meegenomen. Ik ben toen weggegaan.

Om 14.15 uur werd het schooljaar geopend en de ouders mochten daarbij zijn. De kinderen gingen ballonnn oplaten. Ik heb het van ren afstandje bekeken want Amber en Tess gingen vandaag ook meteen naar de bso.
Om 14.50 werd ik gebeld door de bso dat Tess toch wel heel moe en huilerig was. Ik ben de dames om 16.00 uur gaan halen en toen wilden ze uiteraard allebei niet mee :')

Tess had bij de bso gezegd: ik ga morgen echt nit meer naar de kleine school hoor.... Vanavond bij het eten herhaalde ze dit nog maar een keer.. Mama, ik ga morgen echt niet naar school hoor.
Tja, ze zal toch moeten.

[ Bericht 75% gewijzigd door Vicky op 02-09-2013 22:18:59 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 september 2013 @ 23:28:56 #189
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130764549
Awww Vicky en Chan...
Het is ook wel heftig allemaal he. voor die kleintjes.
Hopelijk gaat het gauw beter allemaal.
pi_130768366
Wat naar Vicky en Chan.

Mijn meisje maakt na twee weken school al een enorme ontwikkeling door. Ik sta echt versteld. Ze is bij nieuwe mensen, met name volwassenen, altijd heel verlegen, en durfde eerst de juf ook nauwelijks een handje te geven, laat staan daar ook nog iets bij te zeggen (dat wordt op haar school wel verwacht), maar gisteren deed ze dat allemaal opeens, zonder enige aansporing. Ze hoefde ook helemaal niet meer te huilen bij het afscheid. Ze had ook haar eerste bso-dag, en moest daar eerst wel even huilen, maar was al gauw met twee andere meisjes de huishoek ingedoken, en daar niet meer uitgekomen. O+ En ook daar gaf ze bij het afscheid alle juffen een handje, met oogcontact, en een heel duidelijk en opgewekt 'tot morgen'. Ik ben zo trots op haar!!

Oh, en tussen de bedrijven door heeft ze zichzelf vrijdag leren fietsen zonder zijwieltjes. *O*
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:24:58 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130768984
Vicky en Chan, mijn ervaring met nieuwe kleuters is dat ze het door de dag heen toch ook fijn hebben op school hoor. Vooral het afscheid is vaak lastig. En soms tussendoor (bij drukke/nieuwe situaties) wordt er nog eventjes gehuild om mama. Maar kleuterjuffen kunnen daarmee omgaan. Die nemen zo'n kind bij zich, op schoot, leiden het af en maken er het beste van. Ze slepen je kind er doorheen, écht.
Niettemin heel rottig, zowel voor hen als voor jullie. Sterkte. :*
pi_130769042
Poeh, zwaar lijkt me als je kind niet heen wil, en huilt als je weggaat..... Steen in de maaggevoel.... Sterkte ladies, ik hoop dat het meevalt.

Lars is ook weer heen vandaag, zijn derde wenochtend. Hij vindt het leuk. Vertelde vorige keer al dat hij op dat ding geweest was dat je kan aanraken. En die zegt steeds probeer het nog eens.... (Digibord) :D
pi_130769360
Vicky en Chan, pittig begin zeg.. Hopelijk trekt het bij allebei snel bij en wennen ze snel.

Gelukkig gaan de meesten goed van start!

Moonah, zelf bij Chris in groep 3 nam juf nog even de tijd de eerste maandagochtend, toen hij huilend naar me toe gerend kwam uit de klas. Even op schoot, praatje maken etc.. Daarna was het ook snel goed, tenminste wij zijn maar weggegaan. Als je blijft staan hebben ze het idee dat ze ook nog steeds mee naar huis kunnen..

Chris zit nu alweer in de 3e week. Gisteren even met juf gepraat over zijn spraak (blijft een luie prater, dus dan mompelt hij teveel, binnenkort terug naar de logo). En die zei dat het echt goed ging. Ze had hem al in de leeslijn gezet. Geen idee wat het precies is, dat hoor ik vanavond, maar geloof dat hij dan in oktober een soort leesttest mag gaan doen?
pi_130769617
Hier gaat het naar school gaan ook niet heel soepel. Grote zus was hier altijd heel makkelijk in, maar mijn bijna-kleuter heeft er heel veel moeite mee.

Ze is nu zo'n 5 ochtenden geweest en 1x ook 's middags en het gaat steeds gepaard met dikke tranen. Het is pas 1x gelukt zonder dat ze moest huilen, maar geen idee waarom het toen wel goed ging.

De knuffel gaat elke dag nog mee, al weet ze dat dit na haar verjaardag niet meer mag dus dat is ook al een lastig punt. Ze ziet er ook erg tegenop om werkjes te moeten doen en heeft al eens gewoon geweigerd. Al ging het om een kleurplaat kleuren. En vandaag dus weer drama want ze ging voor het eerst ook overblijven.

Gelukkig heeft ze een hele lieve juf met veel ervaring dus dat gaat goed komen. Maar leuk is anders... ;(
pi_130770171
Vanmorgen is hij dan echt voor het eerst naar school.. Hij wilde "pas uit bed als ik het zeg" en "gewoon nog even rust".. Ik heb hem de ochtend doorgesleept.. Alles moest uitgelegd, alles aan de hand van het boekje Karel gaat naar school. Wat er allemaal zou gaan gebeuren. Het heeft geholpen. Karel huilde in het boekje toen mama weg ging, maar dat zou hij niet gaan doen. En inderdaad, hij huilde niet, hij lachte. Wel met een super gespannen snoetje, maar dat is niet zo raar natuurlijk. We waren al wel stiekem de school ingegaan toen hij nog dicht was, zodat hij rustig kon wennen en niemand er nog was. De conciërge vond het prima, dus we zijn alles even rustig wezen bekijken. Ik ben zó blij dat dat gelukt is, als hij maar als eerste is dan gaat het meestal wel goed.

Ik hoop zo dat het goed gaat nu, vooral met naar de wc gaan. Ik ben vergeten aan de juf te vragen hem een paar keer te helpen herinneren, want hij vergeet het volledig in spannende nieuwe situaties. Hij gaat gelijk de hele dag, maar ik zit nu al de tijd weg te kijken tot ik hem weer mag halen..
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:45:36 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130772616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:41 schreef Chan het volgende:
Karel huilde in het boekje toen mama weg ging, maar dat zou hij niet gaan doen. En inderdaad, hij huilde niet, hij lachte.
O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:37:57 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_130774042
Hier kwam de kleuterjuf vandaag naar me toe om een afspraak te maken voor het huisbezoek, voorafgaand aan het wennen op school. De tijd gaat echt snel :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130779907
Wat hebben ze in één dag tijd met mijn kind gedaan? Bij het ophalen was hij níet in tranen door de losgekomen spanning (wat normaal zo gaat bij hem) maar super blij. En hij ging nog even naar de wc, maar de jongenswc zat op slot (zonder iemand erop) dus ging hij bij de meisjes.. en daarna ging hij zélf tegen de juf zeggen dat de jongenswc op slot zat.. Hij heeft niet eens aan me gevraagd of ik het wilde zeggen. En op de fiets naar huis zei hij dat hij de juf lief vindt en dat het zijn lievelingsjuf is. En hij zit onder het zand gesmeerd :D Mijn kind dat zichzelf nooit vies wil maken. Hij vertelde wel dat hij moest huilen omdat hij zijn beker niet had gehad, de juf had niet door dat hij zijn beker nog niet had. Maar daar lijkt hij nu totaal niet meer mee te zitten. Hij heeft nog nooit zoveel over zijn dag verteld. :)
pi_130780720
Ohh Chan wat goed en fijn! Hartesprong! Wat kun je dan trots zijn he!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_130783513
Nou zeg dat wel! En zo verschrikkelijk opgelucht ook, hij vindt het léuk! En de juf is ook echt fijn en betrokken volgens mij, toen ze met de klas het plein op kwamen en ze mij zag kreeg ik gelijk een duim omhoog van haar.
pi_130785131
Mijn verse kleuter had vandaag een speelafspraakje. Nou ja, eigenlijk heb ik even iemand geholpen die even een kinderloze afspraak had. Maar het pakte erg leuk uit!
Leuk stel samen en mijn dametje wilde vanmiddag gelijk al wel met hen mee naar huis O+.
Nou was het batterijtje aardig leeg, dus leek me niet handig, maar binnenkort denk ik maar lekker op herhaling!

En de oudste ging min of meer spontaan spelen bij een klasgenootje en heeft het ook naar haar zin gehad :). En zichzelf overwonnen door iets te doen wat ze eigenlijk niet durfde ^O^ leuk om te horen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:52:51 #202
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130787329
Alle begin is moeilijk. Maar ook de kinderen waarbij het allemaal wat moeizaam gaat zullen vroeg of laat opbloeien :*

Chan en Nijna, wat fijn om te lezen!

Ik ga zometeen naar school voor de informatieavond van de kleuterklas.
En ik heb gelijk al een puntje, namelijk het omkleden na de gymles.
Vorige week kwam kleuter thuis met zijn gymbroek nog onder zijn gewone broek aan. En vanmiddag kwam hij uit school met z'n gymshirt aan en sokken aan.
Dit terwijl hij vanmorgen thuis blootsvoets in zijn sandalen gestapt was _O-
pi_130789357
Geweldig chan, wat een ommekeer!! Echt super voor jullie beiden!

Nijna fijn voor je meiden, lekker spelen met andere kindjes!

Hihi kers, das niet helemaal de bedoeling hè van de gymkleren ;) maar ook wel weer aandoenlijk

Net als mijn bijna kleuter die weer vol verhalen thuiskwam en met een andere broek aan, want hij zat bij een kindje achterop de fiets en om nou je plekje op te geven omdat je moet plassen :')
pi_130804823
Kers, hihihi ;). Heb je er nog wat mee kunnen doen, het omkleedpuntje?

Karin, tja bij een ander op de fiets is natuurlijk ook wel erg gezellig, gezelliger dan naar de wc ;)
pi_130807440
Hoe is het overblijven gegaan Stiemie?

Wat leuk Nijna gelijk die speelafspraakjes :D Dat is echt nog een ver-van-mijn-bed-show. Hoewel hij een keer gespeeld heeft bij een kindje van het kdv, maar toen was ik er gewoon bij.

Kers hoe was de info-avond? Hier hebben ze dat volgens mij helemaal niet. Of ik heb iets gemist..

Oeps Karin, maar sja ik snap het best dat hij de fiets niet op wil geven :P

Hier gaat het erg goed: toen vanmorgen de wekker ging gilde hij blij dat hij weer naar school mag. Daarna wel weer enorm treuzelen en het toch heel spannend vinden, maar die blijdschap was echt heerlijk :)
pi_130825219
Chan, dit was ook een beetje toeval hoor, ik kende die moeder al omdat haar oudste bij mijn oudste in de klas zit en onze jongsten hadden elkaar ook al wel vaker gezien op het plein e.d.
Jongste hier had laatst wel aangegeven te willen spelen met "iemand", maar op voorwaarde dat ik dan mee zou gaan. Nou wat mij betreft helemaal prima hoor. Maar gister wilde ze eigenlijk gelijk wel met het meisje mee naar huis waar ze even daarvoor mee gespeeld had. Ze wordt echt groot.
Van achter mij verschuilen in de buurt van vreemden, naar lekker haar gangetje gaan (mij wel in het oog houden ;) ). Echt leuk om te zien!

Wat leuk zo enthousiast dat hij weer naar school mocht! Maar ook wel het spannende, ik vind het wel leuk om te zien hoe ze zich toch ook al heel groot gaan voelen als ze dan naar school gaan :*
pi_130825491
Hier is het elke ochtend drama. Maar dat was bij het kdv ook. Wegbrengen resulteert in dikke tranen. 5 minuten nadat ik weg ben is het over en ala ik dr kom halen staat ze te springen en te lachen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130825532
Kersjes, zo leuk dat omkleden inderdaad. Hier kon je bij de kleuter ook altijd zien wanneer ze gegymd hadden. Kleren binnenstebuiten, andermanskleren aan. En in 1 geval was een meisje haar broek kwijt. Bleek haar buurman 2 broeken aangetrokken te hebben. Dat was wel een zoektocht ;)
  woensdag 4 september 2013 @ 20:47:55 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_130825574
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersjes, zo leuk dat omkleden inderdaad. Hier kon je bij de kleuter ook altijd zien wanneer ze gegymd hadden. Kleren binnenstebuiten, andermanskleren aan. En in 1 geval was een meisje haar broek kwijt. Bleek haar buurman 2 broeken aangetrokken te hebben. Dat was wel een zoektocht ;)
Tja, dan kan je heel lang zoeken. Hier is het enige incident geweest dat Ruben ineens andermans schoenen aan moest :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 september 2013 @ 22:11:47 #210
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130829840
Goed nieuws hier van _ingrid_ , djeez en mij!
Tyler mag maandag al starten in groep 1 :D.
Vrijdagmiddag na het afscheid van het mkd gaan we met z'n allen kennismaken op school, en kan hij kennismaken met een van beide juffen, en zien wat zijn klasje is :D !
  woensdag 4 september 2013 @ 22:12:26 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_130829882
Wat heerlijk Mandy!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130829898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:11 schreef -mandy- het volgende:
Goed nieuws hier van _ingrid_ , djeez en mij!
Tyler mag maandag al starten in groep 1 :D.
Vrijdagmiddag na het afscheid van het mkd gaan we met z'n allen kennismaken op school, en kan hij kennismaken met een van beide juffen, en zien wat zijn klasje is :D !
*O* *O* *O*
  donderdag 5 september 2013 @ 16:57:26 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130852552
Wat een goed nieuws, Mandy, Djeez en Ingrid! Ik hoop zo dat hij het naar zijn zin gaat hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130853012
Das fijn¡ Hopelijk heeft Tyler het naar zn zin.

(ben jij Djeez' nieuwe partner?)
  donderdag 5 september 2013 @ 17:15:18 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_130853051
Het lezen is nu echt begonnen. Maar blijkbaar niet meer "maan, roos, vis", maar teen, vet en vandaag hoorde ik iets van neus?

Is dat het nieuwste rijtje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130853217
klinkt als kern 2 van vll
pi_130853242
ik, maan, roos, vis, sok....
pi_130853288
Maar volgens mij komt Neus nog veel later. Neus gaat over de eu dacht ik.
  donderdag 5 september 2013 @ 17:24:07 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_130853321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:23 schreef amaranta het volgende:
Maar volgens mij komt Neus nog veel later. Neus gaat over de eu dacht ik.
Ja, daarom snap ik er ook niets meer van. Teen kwam de eerste dag al :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130866769
Bij mij was het Boom, Roos, Vis. Verder weet ik het niet meer :p
pi_130868103
Meike zit nu ook in 3, die heeft ik, maan, roos, vis, sok, aan en pen geloof ik gehad. Best al heel wat, en een aantal schrijfletters. Maar ze vertelt verder niet zoveel. Vandaag stapte ze de auto uit en ineens brullen! Duim tussen de deur.... En toen ging de bel. Ben maar ff meegelopen, al mag dat eigenlijk niet meer in gr.3. En de juf was ook heel resoluut, nam dr mee naar de kraan en zei tegen mij: juf lost dit wel even op..... Oftewel: doeiiiii moeders.....

En zo liet ik voor het eerst meike huilend achter op school. Weet ik ook hoe dat is ;-)
  vrijdag 6 september 2013 @ 05:04:41 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_130872531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef Delia het volgende:
Bij mij was het Boom, Roos, Vis. Verder weet ik het niet meer :p
Vuur :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130872705
Karin, in groep 3 al niet meer mee mogen lopen vind ik wel vroeg. Al snap ik dat het dan rustiger blijft in de klas. Hier mag je tot groep 5 mee de klas in.
Hopelijk was ze pijn snel weer over!

Mandy, wat fijn dat hij daar kan gaan starten!

Wij hebben de entreebrief voor de jongste gisteren ontvangen. Nu komt het ook voor hem steeds dichterbij! De vragenlijst vandaag inleveren, des te eerder weten we welke juf hij krijgt ( er zijn vier groepen 1/2).
pi_130872809
Hier nog steeds elke ochtend drama. Vanmorgen kwamen de smoesjes weer.. Mamaaa ik ben zooo moee.. Mamaaa ik voel me niet zo lekker.. Voel maar aan mijn hoofd.

Tot nu toe elke ochtend huilen. Ik loop met dr mee de klas in, pak dr hand om de hand van de juf te schudden, loop mee naar dr stoel. Praat heel even met dr, geef dr een kus en een knuffel, draai me om en loop weg. Als ik halverwege de trap ben is het huilen over..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130872928
Hier mag je meelopen zolang je wil. Alleen bij groep 1&2 moet ze echt brengen, en in de klas ophalen. Bij de andere klassen voor de deur wachten..

Chris had vorige week losse klinkers plus 2 letter woorden (a e i o u & op, in, en). Deze week is het korte/lange o week. Dus knop, sok, spook, knoop, etc..
Maar het is niet klassikaal hetzelfde niveau, sommige kinderen zijn maar net begonnen met schrijven, terwijl Chris en anderen al wat los kan lezen en het dictee kunnen meedoen. Daar wordt wel rekening mee gehouden. Die kinderen krijgen het dictee op een later moment nog eens aangeboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 06-09-2013 09:19:03 ]
  vrijdag 6 september 2013 @ 07:46:57 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_130872933
Fijn dat het huilen snel over is Vicky, maar je houdt er toch een rotgevoel aan over om je kind zo op school te moeten brengen.
Arme Meike! In dat soort situaties mogen wij altijd even blijven gelukkig. Hoe is het nu met haar duim?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_130878487
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 05:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Vuur :P
Scherp ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:49:10 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_130879403
Hier enkel bij kleuters meelopen en eerste dag groep 3...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130880783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:49 schreef Troel het volgende:
Hier enkel bij kleuters meelopen en eerste dag groep 3...
hier mag je meelopen tot groep 8.
Mijn 5e groeper gaat echter liever alleen.. ik: moet ik meelopen schat? Zij: neeeee hoor mam.. ik ga wel alleen hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:49:41 #230
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130881058
Hier mag je meelopen tot en met groep 2, en groep 3 tot en met kerst.
pi_130886926
Wat een ontzettend rotgevoel is dat he om je kind zo huilend achter te moeten laten. ;(

Ik mag van de juf nog meelopen naar groep 3, maar van mijn dochter hoeft het eigenlijk niet meer ;( "Ja ik zit hier hoor. daahaaag mam!"

Met mijn kleuter ging het donderdag allemaal goed tot ze de klas in kwam en ontdekte dat nu de andere juf er zat en die kende ze nog niet. Dat was meteen weer brullen. Uiteindelijk toch weggegaan, maar voelde me zo rot dat ik pas om 15 uur zou weten of het goed gegaan was... Gelukkig wilde mijn buurvrouw best even een rondje langs het schoolplein lopen en zag ze dat mijn uk alweer lekker aan het spelen was :+

Oh en hier leren ze Jos, jas , dik, sik en soortgelijke zaken
pi_130897416
Bij ons mag je t/m groep 8 mee naar de klas, juffen/meesters vinden het wel prettig als je af en toe even je hoofd om de hoek van de deur steekt zeg maar ;).
Mijn groep 3-er vind dat ze wel groot genoeg is om zelf de klas in te gaan, soms kijk ik nog even om het hoekje of ik blijf bij de ingang staan zodat ik kan zien of ze haar klas in gaat.
Maar kleine zus wil altijd wel graag even mee de klas in, dus goed excuus toch ;).
pi_130925244
Niels mag 16 september ook komen wennen!! Hij mag tot de herfstvakantie twee ochtenden per week komen wennen. In de herfstvakantie wordt hij vier jaar.
Hij heeft een beker met een robot gekregen, waar hij helemaal blij mee is O+ Verder vindt hij het nog niet leuk om naar school te gaan, omdat hij het niet kent en de kinderen niet kent.
Ik ga vragen of hij misschien ook op vrijdag mag komen, want dan krijgen de kleuters Engelse les. Hij is de laatste tijd heel erg bezig met Engels leren, eergisteren heb ik een uur in het Engels moeten praten tegen hem en ik moest van alles vertalen :D Dus misschien dat dat het ijs zal breken.

Hebben jullie al ervaring met de labels van goedgemerkt? Is een setje van 30 niet erg veel? Je merkt er toch alleen maar de schoolbeker, het fruitbakje en het lunchdoosje mee? En zijn kledinglabels handig of kan je net zo goed een zwarte stift gebruiken (lijkt mij wel toch...)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_130925288
Ik heb ze niet. Hoor er wel goede berichten over.
Ik heb broodtrommels, tassen en gymkleding gemerkt met een dikke zwarte stift
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:43:42 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925307
Ik vind die labels een uitkomst en heb er al heel wat versleten. Maar ze zitten dan ook op van alles. Kleding heb ik ook wel gemerkt, maar dat kan ook wel met een zwarte stift. Hier wel met "Ruben en Jochem", hoef ik niet nog een keer door te krassen :P

Overigens heeft Ruben extra stickers ook nog eens, vanwege zijn notenallergie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:45:58 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925376
Je hebt trouwens ook setjes van 15 per kind. Kan je twee series kiezen, handig als je er twee hebt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925391
Ik vind goedgemerkt 1 van de betere en blijven goed en lang zitten.
Ze vervagen met handafwas niet heel snel maar hoe dat met de vaatwasser is geen idee.
pi_130925408
Wat een goed idee om ook voor zijn notenallergie stickers te gebruiken, Troel!

Maar die stickers zijn alleen voor op plastic spul toch, voor stof heb je andere nodig. Ik vind 30 dan zoveel....
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:48:02 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130925437
Wij hebben wel goedgemerkt labels. En ze zijn op. Ik heb ze geplakt op bordjes voor kamp, in regenkleding, op bekers en bakjes, sporttassen.. Nou ja, op dus. Heb ze in 7 jaar opgemaakt ofzo. Ze worden wel vaal in de vaatwasser.

De strijklabels zijn ook top. Én weer makkelijk te verwijderen.

Heb wel gebr. [achternaam] gedaan. Fijner met doorschuiven. ;)
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:48:16 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925442
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:47 schreef Twinkly het volgende:
Wat een goed idee om ook voor zijn notenallergie stickers te gebruiken, Troel!

Maar die stickers zijn alleen voor op plastic spul toch, voor stof heb je andere nodig. Ik vind 30 dan zoveel....
Tja, hier is er natuurlijk redelijk wat kleding gemerkt. Ik vind het een uitkomst :) Maar je hoeft het niet binnen 1 jaar te gebruiken he. Hier hebben de kleuters gymkleren: dus 2 stickers (1 voor broekje, 1 voor shirt) en dan is dat als ze het hele jaar in 1 maat blijven ;) )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925451
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:45 schreef Troel het volgende:
Je hebt trouwens ook setjes van 15 per kind. Kan je twee series kiezen, handig als je er twee hebt ;)
Ah! Ik heb een kortingscode van Mepal, maar daar staan die setjes niet bij. Ik ga eens kijken :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:49:37 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925474
Ik ben zo te spreken over goedgemerkt dat ik heel vaak als kraamcadeautje een cadeaubon gaf voor zo'n setje :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb wel gebr. [achternaam] gedaan. Fijner met doorschuiven. ;)
Slim! :D
pi_130925620
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:49 schreef Troel het volgende:
Ik ben zo te spreken over goedgemerkt dat ik heel vaak als kraamcadeautje een cadeaubon gaf voor zo'n setje :@
He zeg troel, zin om op kraamvisite te komen? :')

Maar ik plak ze ook op fietsen op voorraadbakjes op luiertasmatje etc etc
alleen ik heb er dus ook mijn telefoonnummer opstaan zodat als iets kwijt is we het terughebben *O*
Gewoon in heel klein lettertype en naam groot.
pi_130925667

zo dus :D
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:06:55 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925974
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

He zeg troel, zin om op kraamvisite te komen? :')

Maar ik plak ze ook op fietsen op voorraadbakjes op luiertasmatje etc etc
alleen ik heb er dus ook mijn telefoonnummer opstaan zodat als iets kwijt is we het terughebben *O*
Gewoon in heel klein lettertype en naam groot.
Hehe :P

Maar inderdaad, op de epi-pen, op het bakje met veilige snoepjes, op de schooltas, op dit, op dat ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130928996
Ik heb voor de oudste onlangs een nieuw setje besteld... ik ben heel tevreden over de goedgemerkt labels. Gebruikte ze op de flesjes, bakjes e.d. op het kinderdagverblijf en nu op school ook weer op de fruitbakjes en bekers. En ook gewoon in de vaatwasser, gaat prima (zolang ze er niet aan zitten te pulken). En als je ze er toch af wilt hebben bij die bakjes e.d. dan gaat dat ook goed.
Ik plak ze ook op andere dingen, hou voor beide een dagboekje bij, daar zit er ook 1 op en in schoenen heb ik ze ook een tijdje gedaan.

Instrijklabels had ik ook, maar daar doe ik bijna niks mee eigenlijk.

Maar goedgemerkt vind ik een aanrader!
pi_130929182
Hier niks echt gemerkt trouwens. Broodbakjes en drinken blijft in de rugzak, dus alleen daar staat zijn naam in. Gymschoenen en die rugzak heb ik dus met een merkstift gemerkt.
Ik mis die echte merkjes dus niet ;)
pi_130929563
We hebben de naamlabels thuis ook op de eigen knutsellades, pennendozen en buitenspeelgoed zitten. Ideaal!
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:21:43 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130930335
Een stukje hansaplast met watervaste stift doet t ook prima trouwens. Stukken minder afgestyled maar minstens zo efficient
pi_130931081
Ik schrijf bijna nergens de namen op.
pi_130931126
Ik heb voor S bij mymepal twee bakjes besteld en daar is de naam opgedrukt. In de sportschoenen met een merkstift geschreven, verder kan ik nog niet bedenken waar een naam op moet.
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:51:41 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130931283
Voor kamp de spullen. Slaapzak, bestek, bord, beker. Regenpakken. Voetbaltassen (iedereen op de club heeft eenzelfde) zwembadtas,

Nou ja, alles wat ze maar meehebben waar ik niet bij per se bij ben. :P
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 08:05:07 #254
5428 crew  miss_sly
pi_130939588
Gedurende de jaren zal het vast meer nodig zijn, maar mijn net-kleuter gaat nog niet op kamp, voetbal of zwemles of zo ;)
pi_130939771
Wij zijn ook al aan setje 2 bezig. Sommigen (beker voor drinken) zitten er drie jaar en gaan vier keer per week door de vaatwasser. Ze zitten ook in alle schoenen (heeft ze altijd ons nummer bij zich) en op het autozitje (echt Hema, dus had de halve klas) dat meeging met uitjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 8 september 2013 @ 09:18:32 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130940026
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 08:05 schreef miss_sly het volgende:
Gedurende de jaren zal het vast meer nodig zijn, maar mijn net-kleuter gaat nog niet op kamp, voetbal of zwemles of zo ;)
ik kocht een setje in groep 1 en heb t dus in de loop der jaren op gemaakt. Bedoelde ik te zeggen.
  zondag 8 september 2013 @ 10:23:13 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130940599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb voor S bij mymepal twee bakjes besteld en daar is de naam opgedrukt. In de sportschoenen met een merkstift geschreven, verder kan ik nog niet bedenken waar een naam op moet.
Hier precies hetzelfde. En voor het kerstdiner vorig jaar gewoon een ikea plastic bordje en beker met daaronder met watervaste stift zijn naam op geschreven. Voor die 1 euro voor dat setje (van 6 bordjes) kan dat wel lijen zeg maar. ;) :D

Maar wie weet, ik ben een sucker voor dingen die per se heeeeeeeel nuttig zijn, dus ik zie mogelijkheden! *) :D
pi_130940605
Ik heb setjes van Label Friends, ook erg leuk. Heb ze bij allebei besteld toen ze net geboren waren, gebruik ze voor alles wat ik kan verzinnen maar kan er volgens mij mee toe tot ze uit huis gaan :).

En ik geef ze idd ook als kraamcadeau.
  zondag 8 september 2013 @ 11:02:27 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_130941125
Hier begon het al bij de opvang natuurlijk, bekertjes met bv, flessen, noem maar op. Plus: kleur + merkje herkent al voordat ze uberhaupt iets weten over letters.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130941183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Een stukje hansaplast met watervaste stift doet t ook prima trouwens. Stukken minder afgestyled maar minstens zo efficient
Dat ben ik echt niet met je eens! :P

Dat gaat even goed en dan laat het toch los en krijg je van die vreselijke plakresten. Ik vond die stickers echt een uitkomst en ik ben echt niet van de overbodige luxe enzo. Mijn kinderen gebruiken rugzakjes van max 5 euro om wat te noemen, maar die stickers vind ik echt hun geld waard! Begon al bij de flesvoedingsbakjes en flessen inderdaad en nu op broodtrommels en dergelijke. Maar ook op fietsjes die we voor buiten laten staan enzo. Het eerste setje is nu op. Zeker weten dat er een tweede setje komt hier. ^O^
  zondag 8 september 2013 @ 11:12:32 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_130941290
Hier een watervaste stift.
Bij die stickers heb ik altijd het idee dat mijn kinderen dat eraf gaan pulken.
  zondag 8 september 2013 @ 11:20:25 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_130941433
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:12 schreef Marrije het volgende:
Hier een watervaste stift.
Bij die stickers heb ik altijd het idee dat mijn kinderen dat eraf gaan pulken.
Hier pulken ze behang, stickers zitten nog keurig :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 8 september 2013 @ 11:23:59 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_130941498
Wij hebben dus ook geen behang.
pi_130941764
Er laten geen hoekjes los of niks, dus het daagt niet uit tot pulken.
pi_130943551
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar wie weet, ik ben een sucker voor dingen die per se heeeeeeeel nuttig zijn, dus ik zie mogelijkheden! *) :D
Hier is inmiddels al het derde setje in gebruik *) We gebruiken ze onder andere voor:
- fruitbakjes voor school
- broodtrommels
- drinkbekers
- pennenblikjes die de dames hetzelfde hebben (scheelt heerlijk veel gezeur!)
- schoenen
- regenlaarzen
- buitenspeelgoed
- zandbakvormpjes en strandspullen
- crecheboekje
- lades van de knutselkast (allebei een eigen lade met zooi)
- spelletjes die wel eens mee naar de opvang gaan om daar te spelen
- boekjes die mee naar school gaan
- bewaardozen met kleertjes die ik wil bewaren
- op de slee

en volgens mij nog veeeeel meer. O-)
pi_130944094
Grijp dan nu je kans om de ontbrekende labels bij te bestellen met 10% korting! Bij de labels van Goedgemerkt wordt altijd kindvriendelijke inkt gebruikt en alle labels zijn watervast en magnetron veilig.
Gebruik de code SCHOOL13 voor 10% korting op je bestelling
  zondag 8 september 2013 @ 15:51:32 #267
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130950719
Thanks Pvoesss!

Vanavond even kijken op de laptop. Op de ipad lukt het niet.
  maandag 9 september 2013 @ 08:54:41 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130977574
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:37 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hier is inmiddels al het derde setje in gebruik *) We gebruiken ze onder andere voor:
- fruitbakjes voor school
- broodtrommels
- drinkbekers
- pennenblikjes die de dames hetzelfde hebben (scheelt heerlijk veel gezeur!)
- schoenen
- regenlaarzen
- buitenspeelgoed
- zandbakvormpjes en strandspullen
- crecheboekje
- lades van de knutselkast (allebei een eigen lade met zooi)
- spelletjes die wel eens mee naar de opvang gaan om daar te spelen
- boekjes die mee naar school gaan
- bewaardozen met kleertjes die ik wil bewaren
- op de slee

en volgens mij nog veeeeel meer. O-)
Hmmm, ik wilde voor een label met 'Sasha & Oscar' gaan omdat veel dingen hier onderling uitwisselbaar zijn. *twijfel*
  maandag 9 september 2013 @ 08:57:20 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130977627
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hmmm, ik wilde voor een label met 'Sasha & Oscar' gaan omdat veel dingen hier onderling uitwisselbaar zijn. *twijfel*
Ik heb gekozen voor gebr. Achternaam. ;)
  maandag 9 september 2013 @ 09:01:05 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130977695
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb gekozen voor gebr. Achternaam. ;)
Oh nee, zo bedoelde ik het niet, ik vind het met de voornamen wel ok, maar het ging me meer om alle opties die stiemie noemde om dingen apart van elkaar te labelen, ook heel nuttig namelijk. :') :Y

Anyway...

pi_130978194
En week 2 begon weer dramatisch ;(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130978367
Wa vervelend joh, vicky.....
pi_130978391
Ze ging met redelijk goede moed de trap op naar boven. Jas uit ging ook goed. Daarna begon het drama.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130989768
He Vicky, dan ga je ook niet lekker weg zelf... :{
  maandag 9 september 2013 @ 21:23:24 #275
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131002085
Wat vervelend Vicky.

Tyler heeft net zijn eerste dag op school gehad. Hij vond het hartstikke leuk in groep 1. Vol met verhalen over wat hij gedaan had.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 21:34:20 #276
5428 crew  miss_sly
pi_131002728
Hè Vicky, wat rot. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Onze dame gaat morgen voor het eerst voor het echie. Ze heeft er niet heel veel zin in, geloof ik. Ik hoop dat ze het naar haar zin heeft. B brengt haar weg, dus ik heb al gevraagd ervoor te zorgen op tijd te zijn, zodat hij even met haar kan zitten en een boekje kan lezen. Ik ga haar ophalen. Spannend, hoor, dat voel ik zelf ook echt.
  maandag 9 september 2013 @ 21:41:35 #277
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131003135
Spannend miss-sly! Kon ze wel een beetje in slaap komen vanavond?

Dat spannende had ik vanochtend ook, vond het haast net zo spannend als hem.

En daar sta je dan ineens voor de middagpauze en het einde van de schooldag samen met andere moeders op je stiefzoon te wachten. Ook wel een leuk, gek gevoel. Ik had dit pas in gedachten met D als hij 4 jaar is. Om dit nu met Tyler al te mogen doen en dit te mogen meemaken ben ik heel blij mee :D !
pi_131003392
Spannend miss..... Raar gevoel hè, zo zijn ze net geboren en zo gaan ze voor je uit naar de basisschool. Zo hadden mijn kleine vriendje en ik vandaag onze laatste echte dag met zijn tweetjes.. morgen nog een keer wennen op school, woensdag jarig en donderdag voor het echt.... Toch wel een beetje slikgevoel ook.... Ondanks dat lars het zo leuk vindt... Ik heb hem toch het liefst lekker bij me. Tis zo'n opvreetkind en ik geniet er zo van. Ik hoop dat de juf op school ook zo van hem geniet.... O+
pi_131005425
Mijn kleine grote I. gaat volgende week naar de andere juf en hoewel ze zegt het leuk te vinden merk ik dat ze het spannend vindt... natte broeken weer en ook wel een beetje een aandacht dingetje hoor heb ik het idee. Want dan zegt ze met een grote grijns dat ze heeft geplast... en idem met "ik moet spugen".
Ik heb geen idee of ze echt naar is (maar het wordt gezegd met een grijns), het zou ook nog wel eens kunnen dat ze beetje lage bloedsuiker heeft na matig ontbijtje en op school wel een appel en stukje brood, maar dat ze echt aan iets toe is, want als er eten in zit dan hoor ik haar er niet meer over.
Kan je immers ook naar van zijn.
Ik zal eens met juf overleggen of ze genoeg tijd heeft voor de inhoud van haar trommeltje, misschien moet ik er nog wat bij stoppen, ik heb geen idee... Of iets wat wat langer vult, iemand nog een suggestie?
Of gelijk uit school iets geven voor achter op de fiets zodat we dat dipje net kunnen voorkomen? Cracker of stukje brood...
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:00:26 #280
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131013712
Dat laatste heb ik gisteren gedaan Nijna. Had wat meegenomen voor T direct na schooltijd, en dat ging er heel vlot in. En thuis heeft ie nog wat gehad.
pi_131014139
Vandaag werd er niet gehuild!!

We hebben een stickerkaart grmaakt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131014771
Vandaag is ze dus voor het echie. Ze is gisteravond zonder problemen gaan slapen, en vannacht is ze bij ons gekropen. Het eerste wat ze me vanochtend in mijn oor fluisterde toen ze wakker werd, was "ik wil niet naar school".
Gelukkig maakte ze er verder geen drama van, heeft zich gewoon aangekleed en ontbeten en is zonder huilen door papa afgeleverd bij de juf. Ze wilde liever geen afscheid nemen, maar ze huilde niet en juf kon haar kennelijk toch wel wat troosten.

Om 14.45 mag ik haar halen!
pi_131015455
Jeejj Vicky!
En ook voor Tyler!

Karin O+

Sly, ze gaat het vast geweldig vinden vandaag :Y

Nijna, ik neem altijd wat te eten mee als ik de jongens om 14:45 uur van school ga halen. Sultana, croissantje, krentenbol...
Het is binnen no time op.
Eenmaal thuis willen ze dan vaak nog een snoepje. Om n uur of 17 dan nog n cracker, rijstwafel oid en daarna krijgen ze alleen nog fruit en groenten tot het avondeten. We eten meestal pas rond n uur of 19.

Mijn kleuter heeft ook weer regelmatig een natte broek :{
Gister voor de 2e keer op school.
Misschien toch maar een stickerkaart gaan intoduceren?
pi_131015507
Spannend Miss! Ben heel benieuwd hoe ze het gehad heeft!

Oeh dat is vervelend Kersjes. MIsschien idd een stickerkaart introduceren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131015952
Wat fijn Vicky!!

Spannend hoor Miss_Sly.

Kersjes: Vervelend, weer die natte broeken. Durft hij wel aan te geven aan de juf dat hij naar de wc moet? Misschien dat eens met hem oefenen? En anders misschien inderdaad een stickerkaart.

Bij mijn kleuter gaat het best goed. Afscheid 's ochtends vindt ze nog wel wat moeilijk, maar het is geen enorm drama. De bso vindt ze heel leuk - wat ik niet helemaal verwacht had, omdat daar ook veel grotere kinderen zitten. Maar bij de bso heeft ze het al over 'vrienden', en uit haar klas nog niet.
pi_131016107
Naar welke bso gaat ze, Bleie?

Wat doe je dan precies met een stickerkaart?
pi_131018089
Mijn kleuter is vanmorgen zonder enig probleem naar school gegaan *O* Geen idee wat de reden van deze omslag was, maar ik ben er heel blij mee!

Wat vervelend zeg al die natte broeken op school. Misschien durven ze niet alleen naar de wc op school of is er iets anders?

Donderdag mag ze ook gaan wennen bij de naschoolse opvang, maar daar verwacht ik weinig bijzonders van aangezien ze daar vaak al even langsgaat om met haar zus te spelen als ze zelf bij de kinderopvang is. Dat is in hetzelfde gebouw.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:29:49 #288
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131020817
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Kersjes het volgende:
Jeejj Vicky!
En ook voor Tyler!

Karin O+

Sly, ze gaat het vast geweldig vinden vandaag :Y

Nijna, ik neem altijd wat te eten mee als ik de jongens om 14:45 uur van school ga halen. Sultana, croissantje, krentenbol...
Het is binnen no time op.
Eenmaal thuis willen ze dan vaak nog een snoepje. Om n uur of 17 dan nog n cracker, rijstwafel oid en daarna krijgen ze alleen nog fruit en groenten tot het avondeten. We eten meestal pas rond n uur of 19.

Mijn kleuter heeft ook weer regelmatig een natte broek :{
Gister voor de 2e keer op school.
Misschien toch maar een stickerkaart gaan intoduceren?
Die stickerkaart kun je altijd doen idd.

Die natte broeken heb ik nog niet voorgehad, maar als ik T tussen de middag en na schooltijd ophaal is het ook altijd snel naar huis om te gaan plassen. Ik heb het idee dat de kids het vergeten door te druk te spelen en juf of meester ook niet echt in de gaten houdt of iedereen wel op tijd plast.
pi_131021186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Naar welke bso gaat ze, Bleie?

Wat doe je dan precies met een stickerkaart?
Stravaganza - die zit bij haar school. Gaat S naar die bij haar school zit? De overkoepelende organisaties daarvan zijn recent samengegaan, dus zeker in vakanties hebben ze soms samen activiteiten. Leuk voor mijn meisje, want haar twee beste vriendinnetjes uit de straat gaan daarheen.

Met een stickerkaart geef je, in dit geval, voor elke dag dat een kind niet in zijn broek plast een sticker,en als de hele kaart vol is een grotere beloning (iets lekkers, een uitje, een cadeautje, enz.). Belonen van goed gedrag dus.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:46:31 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_131021272
Ik zou echt niet aan een stickerkaart beginnen in dit geval. Het zal ongetwijfeld zijn dat hij er gewoon niet aan denkt te gaan plassen. Je kan beter met de juf overleggen en ervoor zorgen dat de juf hem vaker naar de wc stuurt en ook ervoor zorgen dat ze voor het buiten spelen een keer extra gaan plassen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131024363
En jawel, ze heeft het leuk gehad!
Met een stralend gezichtje kwam ze naar buiten, niet alleen stralend omdat ze mij zag, maar ook omdat ze het naar haar zin had gehad. Zo fijn!
Ik hoop dat het zo doorzet. Morgenochtend weer, alleen de ochtend op woensdag.

En thuisgekomen maak je dan zelf een rijstwafel met pindakaas én appelstroop O+

[ Bericht 35% gewijzigd door Dotteke op 20-06-2023 13:12:40 ]
pi_131026822
Fijn dat het zo goed ging Miss! Hier ook weer een stralend snoetje die het geweldig naar zijn zin gehad heeft. En de juf vindt het ook zo goed gaan, hij had zich helemaal zelf omgekleed voor gym, daar was ze erg blij mee. Vanmorgen uit bed komen was wel een hele grote uitdaging, niet omdat hij niet naar school wilde, maar omdat hij zo enorm moe is. Morgen dus maar een dagje thuis.
pi_131041424
Wat fijn dat ze t zo leuk had gehad miss!

En bij Chan ook goede berichten, heerlijk!
pi_131043054
Lars was helemaal niet zo blij geweest vandaag, een jongen had gem geknepen en gekrabd, en stop! Hou op! Hielp ook niet aldus lars. Was volledig over de toeren, uiteindelijk met juf naar meike gegaan voor een knuffel omdat ze hem niet rustig kreeg....
Maar vooral fijn dat je het tussen de middag van meike en lars hoort, en dat bij het navragen aan de juf alles waar blijkt te zijn.

Ik hoorde vorige week ook al van een.andere juf dat zij lars maar ff had geholpen, omdat hij zo beteuterd in de wc stond, met een kleddernatte broek, en een droge broek in de hand.... Had hij die droge broek van zijn juf gekregen, en moest zich maar redden verder. Hij was voor de 3e keer aan het wennen op school.... Ik vind het nogal wat, ze zijn nog zo klein....

Maar goed, we vieren een feestje morgen! Lars wordt 4, en ik 33!
pi_131051689
Lars toch :* niet leuk. Knijpende, krabbende kinderen en een juf die je met je natte broek laat staan in de wc. Ze voelen zich al zo groot, maar ze zijn ook nog maar humpies...

Maar fijne dubbele verjaardag vandaag Karin en Lars!!!! :*

Wij hadden gisteravond informatieavond, volgende week start I. bij haar nieuwe juf, ze heeft er wel zin in geloof ik. Sprak haar huidige juf nog even... die zei dat ze gelijk "aansluiting" had toen ze met de klas van de andere juf hadden buitengespeeld...
Het was hetzelfde kindje wat haar "claimde" toen ze kwam wennen (wilde gelijk spelen, terwijl ze elkaar voor die tijd nooit hadden gezien) en ik heb er niet zo'n lekker gevoel bij. Huidige juf zou het doorgeven aan volgende juf en benadrukte dat ik het zelf ook moet blijven aangeven als ik me er zorgen over maak.
Ik vind het leuk dat ze contact maakt, maar ik hoop dat juf een beetje in de gaten houdt dat I. niet verstikt raakt door kindje A.

[ Bericht 45% gewijzigd door Nijna op 11-09-2013 09:57:26 ]
pi_131058551
Komt vast goed Nijna.

Vanmorgen weer geen traan. Ze zwaaide me zelfs gedag. Toen ik haar ging halen kreeg ik een super enthousiast en blij meisje..

Ze had haar eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen! 1,5 week op school..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131059491
^O^
pi_131059593
leuk :)

en wat zielig voor Lars..dan voel je je toch ook helemaal niet fijn..net aan het wennen op school, ongelukje gehad dat je alleen moet oplossen en ook nog een vervelende medekleuter. Arm ding!
pi_131063986
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:22 schreef Vicky het volgende:

Vanmorgen weer geen traan. Ze zwaaide me zelfs gedag. Toen ik haar ging halen kreeg ik een super enthousiast en blij meisje..

Pfieuw! Dat voelt toch een stuk fijner bij het afscheid, toch?

En Lars, wat sneu zeg.. En niet zo sensitief van de juf... Want hoewel je soms handen tekort komt, vind ik dit toch wel erg cru.

Sly-Beeb, hoe voelt het nu? :*
pi_131064249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pfieuw! Dat voelt toch een stuk fijner bij het afscheid, toch?

En Lars, wat sneu zeg.. En niet zo sensitief van de juf... Want hoewel je soms handen tekort komt, vind ik dit toch wel erg cru.

Sly-Beeb, hoe voelt het nu? :*
absoluut!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')