Sneu dat je hem niet tot in de klas kan brengen Davinia.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik kan Aviva straks niet of nauwelijks wegbrengen.
Eli zit natuurlijk op speciaal basisonderwijs en beide scholen beginnen om kwart voor 9.
We hebben 1 auto en het iss geen optie dat ML Eli naar school brengt.
Ik heb afgesproken dat ik Aviva bij een juf kan overdragen. Maar ik vind het niet leuk.
De eerste week zullen we wel wat regelen, maar daarna wordt het een hels gehaast iedere ochtend...
kan ik me voorstellen, dat je je daar rot over voelt. Ik weet niet hoe het verder bij jullie op school gaat. Maar ik gok dat ze niet de enige is en er daarom ook weinig last van zal hebben.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:33 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen.
Ik voel me toch schuldig dat ik haar niet in de klas kan afgeven...
Ja Sly! Je zóóóó gewenste kind gaat nu gewoon naar school!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Morgen
Onvoorstelbaar, nog maar één nachtje slapen.
O ja, mag dat? Dat zien juffen wel vaker, toch?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja Sly! Je zóóóó gewenste kind gaat nu gewoon naar school!![]()
![]()
En laat je tranen maar lopen morgen hoor, is echt héél normaal!
ligt eraan wat je ermee doet. k zou de camera meenemen, want wel echt een mijlpaal voor in het fotoboek.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:48 schreef miss_sly het volgende:
Foto's? Daar zeg je zo iets! Even naar de camera kijken, of zouden telefoonfoto's ook kunnen?
Ja, als je dat al verwacht, zou ik het zeker niet te groot maken met een camera!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:57 schreef Chan het volgende:
Heel veel plezier morgen voor allemaal
Foto's, helemaal niet aan gedacht.. Camera ga ik maar niet doen (is nogal een groot ding), ik denk dat T daar nóg meer door van slag gaat raken dan hij waarschijnlijk toch al zal zijn.. Wel nog even langs een telefoonwinkel om te vragen of ze die stofjes van mn cameralens kunnen halen, nu heb ik op elke telefoonfoto 3 zwarte vlekken..
Zonder enig probleem, binnen twee minuten zoals altijd tegenwoordig.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:00 schreef Kersjes het volgende:
Slapen die van jullie al?
Mijn 2 stuiterballen zijn nog veel te onrustig...
Hij is hier al een hit!!quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aah, succes allemaal voor vandaag (ben al te laat he!)
en die poncho ken ik
Prachtig, van die maandag!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Dus ook in de kring stak ze al twee keer haar vinger op: een keer om te vertellen dat het maandag was en een keer om te vertellen dat we nog op vakantie gaan. Ze deed dus echt meer, hoewel ze dat wel heel spannend vond en heel zachtjes praatte.
Ik denk dat dat komt door de 'peuterplus', wat ze op het kinderdagverblijf deden. Een keer in de week deden ze een uurtje 'school': in de kring zitten, dingetjes bespreken aan de hand van een boekje, kleine opdrachtjes die in het thema pasten. Het is dus allemaal niet volledig nieuw en vreemd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Prachtig, van die maandag!En echt knap, dat ze al in de kring durfde te vertellen!
hier hebben ze bij de psz ook 3 groepen, waar ze in groep 3 dus beginnen in de kring met een boekje erbij. volgens selene's juf is het verschil tussen wel of geen psz heel duidelijk te zien hierquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt door de 'peuterplus', wat ze op het kinderdagverblijf deden. Een keer in de week deden ze een uurtje 'school': in de kring zitten, dingetjes bespreken aan de hand van een boekje, kleine opdrachtjes die in het thema pasten. Het is dus allemaal niet volledig nieuw en vreemd.
nee hoor ik heb niets zelf ontworpenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spannend Mignonne. En leuk van de bakjes die binnen zijn. Heeft je oudste ze ook zelf ontworpen? Ik vond die bakjes zo leuk die jij hebt in de vorm van een aardbei (?) en een beertje (?). Waar had je die vandaan, als ik vragen mag?
Mijn jongste wordt eind dit jaar ook alweer vier. Hoewel het bij een tweede echt veel minder spannend is![]()
(ook wel jammer ergens) ben ik toch ook weer heel benieuwd naar hoe hij het allemaal gaat vinden en doen.
Oh wat lief zegquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:02 schreef Moonah het volgende:
En Stiemie!!!Wat is Linde mooi! En groot! Echt geen kleuter meer. Weg bolle toet!
Alles minuutje of vijf in het bakje laten liggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:32 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb de citroen zo op de appel gesmeerd en S laten proeven en die vond het primamijn allesvretertje, haha.
Maar het ijswater vind ik wel een optie, hoe lang moet het daarin dan? Anders is het zout nog de makkelijkste oplossing denk ik.
Voor morgen heeft ze manderijn dat moet geen probleem geven volgens mij!
Ja maar ik heb wel een beetje een zeurpietje als het om eten gaat.. Maar misschien kan het idd wel en is het alleen maar mijn idee..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:37 schreef Kersjes het volgende:
MP, ik geef appel altijd voorgesneden mee, nooit commentaar gekregen dat het bruin werd.
De appel gewoon snijden vlak voordat je de deur uit gaat.
Maximaal 2,5 later wordt het gegeten, dat kan best![]()
Ik heb jaren alleen het klokhuis eruit gehaald met een appelboor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind het mooie tips hoor! Echt! En ik voel me bijna een slechte moeder... Maar de mijnen willen alleen maar appel met schilletje (en zonder pietjespietjes
)
opletten dat je een beetje stevige soort neemt en versachtig. Van die laffe zachtzoete blieven ze hier ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:51 schreef MamaPurk het volgende:
Als de ervaren moeder zeggen dat een appeltje gewoon kan, dan ga ik dat maar gewoon doen. Als het niet goed is hoor ik dat vast en zeker terug.
Als je boeken in je tas hebt en een pakje en je gooit dan zo je tas neer. *boeken op pakje* dán heb je pas gesop.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb ook een goeie tip!
Pakjes appelsap!Lamballo meldt! Dat gesop in die tassen... ik was het zo zat he!
Staat er ook een waarom in? Er is ook knijpfruit waar geen suikers extra aan toegevoegd zijn enzo?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:28 schreef Kersjes het volgende:
Knijpfruit is hier voortaan taboe op de verplichte fruitdagen, las ik vandaag in de nieuwsbrief.
Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Staat er ook een waarom in? Er is ook knijpfruit waar geen suikers extra aan toegevoegd zijn enzo?
Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:36 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.
Daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Gepureerde (voornamelijk) appels in een zakje die je maanden na verwerking aan je kind geeft "hier is je fruit" of zelf iets van de fruitschaal pakken en eventueel schoonmaken...
Tja, ik geef ook geen bakje appelmoes mee als pauzehapje. En dus ook geen zakje knijpfruit, dat bewaar ik liever voor andere momenten.
De biologische of zelfgemaakte aanzienlijk minder.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.
Daarom ben ik wel blij dat ik de basis goed heb aangeleerd. Maar ook niet moeilijk heb gedaan over koekjes. Of snoep. Maar alles met mate. Mijn grote koopt heus wel koek of snoep. Maar t is wel een dure hobbyquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Boeiend die paar speculaasjes, over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc.
Omg....
Nohhhhquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Boeiend die paar speculaasjes, over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc.
Omg....
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:39 schreef Stiemie het volgende:
Ja Nijna op de vorige school kreeg een kindje bijna dagelijks een pakje sultana mee want dat was toch gezond met fruit enzoBest lastig dus nog inderdaad...
Knijpfruit mag hier volgens mij ook niet. Gewoon omdat er ook versies met veel toegevoegde suiker erin zijn en juf geen etiketten moet gaan lezen. En hoe leg je aan een kleuter uit dat zakje A wel mag en zakje B niet?
Wij werden er zelfs op gewezen dat een doosje krentjes bij de overblijfboterhammen ook niet de bedoeling was omdat anderen dit als snoep kunnen zienDan dus gewoon een losse hand krentjes in een bakje en het is opgelost
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te gevenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
Nouja dat is op zich wel zo, als school als regel heeft geen snoep dan mag dat niet, klaar. Maar ik ben het wel met Sjeen eens dat ik zelf bepaal wat er verder in dat trommeltje gaat, en niet school. En als ik mijn kind een doosje rozijntjes mee zou willen geven dan doe ik dat, want het is een gedroogd-fruit snack. Kom nou, als het los in een bakje zit dan mag het wel, maar als het in een doosje verpakt is dan mag het niet want dan zou een ander kind wel eens kunnen denken dat er snoep in zitquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te geven![]()
Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
Eens.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat.of dat er een niet lekker snoepje inzit. Of de kinderen die alleen t snoep eten en de rest niet. (Om maar te zwijgen over de jongen die met een halve kilo pepernoten en een fles chocomel moest lunchen. Of een half suikerbrood en eennflesje blauwe sportdrank
)
Ieder voor zich hoor. Maar ik geef thuis ook geen snoep bij de lunch. Dus op school ook niet. Overblijf is niet 'zielig' of een plek die snoep nodig heeft vind ik.
Een kind dat een doosje rozijntjes als snoep ziet krijgt vast geen zak dropjes mee schat ik.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eens.
Maar als je het terugkoppelt aan Stiemie's post over rozijntjes dan? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Het probleem is dat veel ouders het verschil niet zien of alleen het benoemen van "ja maar een ander kind... " al genoeg is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef mignonne het volgende:
Zo kun je alles wel gaan benaderen. Straks mag er geen pindakaas meer op brood want tsja dan willen de kindjes die alleen maar kaas op brood hebben hun boterhammen niet meer eten, of mag er geen blokje kaas meer in de trommel want een ander kind zou misschien wel kunnen denken dat het snoep is en dat ook willen hebben.
We hebben het over de overblijf... Daar heeft school in mijn ogen sowieso niks mee van doen, zij besteden het ook uit. En verder vind ik weer andere dingen not done, zo heeft iedereen zijn mening.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te geven![]()
Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
Waar heb ik gezegd welke regels er bij ons op school gelden? Ik geef alleen aan dat ik het idioot vind dat rozijntjes in een doosje niet mogen omdat dat als snoep gezien kan worden. Dat vind ik doorgeslagen betutteling... En maak je niet ongerust, als dat bij ons op school het geval zou zijn, dan zou ik daar inderdaad tegen in gaan. Netjes via de ouderraad, zoals het hoort.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat wel degelijk iets van school en anders van de andere organisatie.
Ik zie alleen niet in waarom jij dan je kont tegen de kribbe gooit en denkt jammer dan ik doe dit.
Als jij zo graag je eigen ding wil doen dan moet je haar niet laten overblijven.
Kan je thuis de snoepjes geven.
O, goed dat je dit opmerkt, dan kan ik mooi tegen de juf zeggen dat S niet haar trommeltje leeg hoeft te eten!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:18 schreef Troel het volgende:
Wat ik vooral onprettig vind aan de overblijf dat ze alles moeten opeten wat in hun trommel zit. Ik heb zo'n kind dat de ene keer drie boterhammen opeet en de dag erna maar eentje. Het liefst geef ik er dus drie mee, voor als hij ze wil, maar als hij dan minder wil eten, dan mag het niet. Maar maar een boterham meegeven als hij er drie op zou willen eten.
Heb je dat al eens aangekaart? Ik vind dat ook een erg onprettig idee, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:18 schreef Troel het volgende:
Wat ik vooral onprettig vind aan de overblijf dat ze alles moeten opeten wat in hun trommel zit. Ik heb zo'n kind dat de ene keer drie boterhammen opeet en de dag erna maar eentje. Het liefst geef ik er dus drie mee, voor als hij ze wil, maar als hij dan minder wil eten, dan mag het niet. Maar maar een boterham meegeven als hij er drie op zou willen eten.
Maar dat is dan wel ook weer een regel die school/de overblijf stelt toch? Ik kan me voorstellen dat als dat de algemeen geldende regel is dat het dan moeilijk is om voor S een uitzondering te maken want dan krijg je ook weer dat scheve en van ja maar zij hoeft niet haar boterhammetjes op te eten en ik hoef ook niet meer. Ofzoiets.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, goed dat je dit opmerkt, dan kan ik mooi tegen de juf zeggen dat S niet haar trommeltje leeg hoeft te eten!
Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het liefste spelen ze allemaal buiten natuurlijkquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je dat al eens aangekaart? Ik vind dat ook een erg onprettig idee, eerlijk gezegd.
Ik vind dat wel anders. Ik kan namelijk goede argumenten aandragen waarom ik vind dat ze haar trommeltje niet leeg hoeft te eten, maar ik kan geen enkel goed argument bedenken waarom een kind snoep mee zou moeten krijgenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Ik hoor dat wel vaker ja, rare regel imho, en ik zou daar ook niet heel gelukkig over zijn.
[..]
Maar dat is dan wel ook weer een regel die school/de overblijf stelt toch? Ik kan me voorstellen dat als dat de algemeen geldende regel is dat het dan moeilijk is om voor S een uitzondering te maken want dan krijg je ook weer dat scheve en van ja maar zij hoeft niet haar boterhammetjes op te eten en ik hoef ook niet meer. Ofzoiets.
Geen idee of jullie school ook dat principe hanteert hoor, maar als ze dat wel doen dan lijkt ervan afwijken me lastig.
Ik geloof dat daarbij ons zo is, van twaalf uur tot ?? gezamelijk eten en daarna buitenspelen. Isa heeft niet altijd haar brood op, vind ik geen punt. Ik heb ook niet altijd evenveel honger... Ze mogen bij ons niks weggooien op school (fruitschillen en pitten wel). Dus je hebt als ouders prima zicht op hetgeen je kind eet. Onze school/overblijf gaat voornamelijk uit van de eigen verantwoordelijkheid van ouders.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het liefste spelen ze allemaal buiten natuurlijkIk zie liever dat ze gewoon een bepaald aantal minuten verplicht aan tafel zitten zeg maar.
Mij maakte het ook niet uit, maar het was ingenomen door de overblijfjuf. Niet echt iets waar mijn kleuter toen blij van werd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
je gebruikt zijn echte naamquote:
bij ons op school moeten de ouders dan een briefje in de broodtrommel doen/op de deksel schrijven, dat het brood niet helemaal op gegeten hoeft te worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:18 schreef Troel het volgende:
Thanks!quote:
Dat vind ik echt goed ingedeeld!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:28 schreef simmu het volgende:
bij ons zijn de kleuters zowel maandags als vrijdags vrij, in groep 3 valt daar dan de maandagmiddag vrij af en pas in groep 4 gaan ze alle middagen.
ik realiseer me net dat ik het suf opschreef; ze zijn dus niet 's maandags en vrijdags de hele dag vrij, maar wel de middagen. ik vind het ook een fijn schema. wat wel is hier; vanaf groep 3 al moeten ze zelf kunnen fietsen en met de fiets naar school, want dan gaan ze gymmen in het dorpshuis hierquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:37 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Dat vind ik echt goed ingedeeld!
En ik heb gelukkig goeie ontbijters, ze mogen bij mij kiezen brood, cracker of yoghurt met meusli ofzo. Ze kiezen gevarieerd. Maar idd zo goed als vloeibare brinta ofzo dat het drinkbaar is(werkt bij een van mijn clienten super)
ze rijden buitenom, dus niet dwars door het dorpquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersjes, dat is naar zo'n zere vinger. Gelukkig wel thumbs up..
Nijna, Chris wil vooral afwisseling in de ochtend. Soms brood, soms Brinta, soms cornflakes, soms muesli.
Simmu, dat fietsen gaat bij sommigen pas net, dan vind ik met een groep fietsen nogal wat. Maar in een dorp is dat misschien anders? Daar weten de mensen wanneer die meute voorbij komt slingeren![]()
Ze gaan bij Chris op school kijken naar het continurooster. Heeft iemand hier toevallig te maken gehad met die overstap? De directrice deed "moeilijk" omdat ze dan met die urencriteria zitten te rekenen. Ze dacht zelfs dat ze dan niet eens in een keer over konden, maar de groepen in fases over moesten.. Lijkt me niet echt handig..
ik moest ook mee met Amber.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:06 schreef Pvoesss het volgende:
Toevallig net een brief van de ggd in onze nieuwe woonplaats binnen van de schoolarts en er staat in de brief dat het zeer gewenst is dat een ouder of verzorger aanwezig is bij het onderzoek.
Echt wat een enorm andere maar wel fijne werkwijze
't was de tweede week alweer hierquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:08 schreef Chan het volgende:
Hoe is het alle Noord-Nederland kinderen vergaan die eerste schoolweek? Wij zijn komende week aan de beurt, maar maandag blijft hij nog een dagje thuis. Ik vind het maar spannend..
whahahahahahaha nogal..quote:
nou dat zeker ja!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:47 schreef amaranta het volgende:
De kinderen van Vicky hebben weer zin in het nieuwe schooljaar
yep!!quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:41 schreef Chan het volgende:
Karel huilde in het boekje toen mama weg ging, maar dat zou hij niet gaan doen. En inderdaad, hij huilde niet, hij lachte.
Tja, dan kan je heel lang zoeken. Hier is het enige incident geweest dat Ruben ineens andermans schoenen aan moestquote:Op woensdag 4 september 2013 20:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersjes, zo leuk dat omkleden inderdaad. Hier kon je bij de kleuter ook altijd zien wanneer ze gegymd hadden. Kleren binnenstebuiten, andermanskleren aan. En in 1 geval was een meisje haar broek kwijt. Bleek haar buurman 2 broeken aangetrokken te hebben. Dat was wel een zoektocht
quote:Op woensdag 4 september 2013 22:11 schreef -mandy- het volgende:
Goed nieuws hier van _ingrid_ , djeez en mij!
Tyler mag maandag al starten in groep 1.
Vrijdagmiddag na het afscheid van het mkd gaan we met z'n allen kennismaken op school, en kan hij kennismaken met een van beide juffen, en zien wat zijn klasje is!
Ja, daarom snap ik er ook niets meer van. Teen kwam de eerste dag alquote:Op donderdag 5 september 2013 17:23 schreef amaranta het volgende:
Maar volgens mij komt Neus nog veel later. Neus gaat over de eu dacht ik.
Vuurquote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef Delia het volgende:
Bij mij was het Boom, Roos, Vis. Verder weet ik het niet meer :p
hier mag je meelopen tot groep 8.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:49 schreef Troel het volgende:
Hier enkel bij kleuters meelopen en eerste dag groep 3...
Tja, hier is er natuurlijk redelijk wat kleding gemerkt. Ik vind het een uitkomstquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:47 schreef Twinkly het volgende:
Wat een goed idee om ook voor zijn notenallergie stickers te gebruiken, Troel!
Maar die stickers zijn alleen voor op plastic spul toch, voor stof heb je andere nodig. Ik vind 30 dan zoveel....
Ah! Ik heb een kortingscode van Mepal, maar daar staan die setjes niet bij. Ik ga eens kijkenquote:Op zaterdag 7 september 2013 19:45 schreef Troel het volgende:
Je hebt trouwens ook setjes van 15 per kind. Kan je twee series kiezen, handig als je er twee hebt
Slim!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb wel gebr. [achternaam] gedaan. Fijner met doorschuiven.
He zeg troel, zin om op kraamvisite te komen?quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:49 schreef Troel het volgende:
Ik ben zo te spreken over goedgemerkt dat ik heel vaak als kraamcadeautje een cadeaubon gaf voor zo'n setje
Hehequote:Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
He zeg troel, zin om op kraamvisite te komen?![]()
Maar ik plak ze ook op fietsen op voorraadbakjes op luiertasmatje etc etc
alleen ik heb er dus ook mijn telefoonnummer opstaan zodat als iets kwijt is we het terughebben![]()
Gewoon in heel klein lettertype en naam groot.
ik kocht een setje in groep 1 en heb t dus in de loop der jaren op gemaakt. Bedoelde ik te zeggen.quote:Op zondag 8 september 2013 08:05 schreef miss_sly het volgende:
Gedurende de jaren zal het vast meer nodig zijn, maar mijn net-kleuter gaat nog niet op kamp, voetbal of zwemles of zo
Hier precies hetzelfde. En voor het kerstdiner vorig jaar gewoon een ikea plastic bordje en beker met daaronder met watervaste stift zijn naam op geschreven. Voor die 1 euro voor dat setje (van 6 bordjes) kan dat wel lijen zeg maar.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb voor S bij mymepal twee bakjes besteld en daar is de naam opgedrukt. In de sportschoenen met een merkstift geschreven, verder kan ik nog niet bedenken waar een naam op moet.
Dat ben ik echt niet met je eens!quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Een stukje hansaplast met watervaste stift doet t ook prima trouwens. Stukken minder afgestyled maar minstens zo efficient
Hier pulken ze behang, stickers zitten nog keurigquote:Op zondag 8 september 2013 11:12 schreef Marrije het volgende:
Hier een watervaste stift.
Bij die stickers heb ik altijd het idee dat mijn kinderen dat eraf gaan pulken.
Hier is inmiddels al het derde setje in gebruikquote:Op zondag 8 september 2013 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar wie weet, ik ben een sucker voor dingen die per se heeeeeeeel nuttig zijn, dus ik zie mogelijkheden!![]()
![]()
Hmmm, ik wilde voor een label met 'Sasha & Oscar' gaan omdat veel dingen hier onderling uitwisselbaar zijn. *twijfel*quote:Op zondag 8 september 2013 12:37 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hier is inmiddels al het derde setje in gebruikWe gebruiken ze onder andere voor:
- fruitbakjes voor school
- broodtrommels
- drinkbekers
- pennenblikjes die de dames hetzelfde hebben (scheelt heerlijk veel gezeur!)
- schoenen
- regenlaarzen
- buitenspeelgoed
- zandbakvormpjes en strandspullen
- crecheboekje
- lades van de knutselkast (allebei een eigen lade met zooi)
- spelletjes die wel eens mee naar de opvang gaan om daar te spelen
- boekjes die mee naar school gaan
- bewaardozen met kleertjes die ik wil bewaren
- op de slee
en volgens mij nog veeeeel meer.
Ik heb gekozen voor gebr. Achternaam.quote:Op maandag 9 september 2013 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hmmm, ik wilde voor een label met 'Sasha & Oscar' gaan omdat veel dingen hier onderling uitwisselbaar zijn. *twijfel*
Oh nee, zo bedoelde ik het niet, ik vind het met de voornamen wel ok, maar het ging me meer om alle opties die stiemie noemde om dingen apart van elkaar te labelen, ook heel nuttig namelijk.quote:Op maandag 9 september 2013 08:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor gebr. Achternaam.
Die stickerkaart kun je altijd doen idd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Kersjes het volgende:
Jeejj Vicky!
En ook voor Tyler!
Karin
Sly, ze gaat het vast geweldig vinden vandaag![]()
Nijna, ik neem altijd wat te eten mee als ik de jongens om 14:45 uur van school ga halen. Sultana, croissantje, krentenbol...
Het is binnen no time op.
Eenmaal thuis willen ze dan vaak nog een snoepje. Om n uur of 17 dan nog n cracker, rijstwafel oid en daarna krijgen ze alleen nog fruit en groenten tot het avondeten. We eten meestal pas rond n uur of 19.
Mijn kleuter heeft ook weer regelmatig een natte broek![]()
Gister voor de 2e keer op school.
Misschien toch maar een stickerkaart gaan intoduceren?
Stravaganza - die zit bij haar school. Gaat S naar die bij haar school zit? De overkoepelende organisaties daarvan zijn recent samengegaan, dus zeker in vakanties hebben ze soms samen activiteiten. Leuk voor mijn meisje, want haar twee beste vriendinnetjes uit de straat gaan daarheen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Naar welke bso gaat ze, Bleie?
Wat doe je dan precies met een stickerkaart?
Pfieuw! Dat voelt toch een stuk fijner bij het afscheid, toch?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:22 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen weer geen traan. Ze zwaaide me zelfs gedag. Toen ik haar ging halen kreeg ik een super enthousiast en blij meisje..
absoluut!quote:Op woensdag 11 september 2013 16:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pfieuw! Dat voelt toch een stuk fijner bij het afscheid, toch?
En Lars, wat sneu zeg.. En niet zo sensitief van de juf... Want hoewel je soms handen tekort komt, vind ik dit toch wel erg cru.
Sly-Beeb, hoe voelt het nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |