abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:30:51 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294361
Oh ja, mijn grote moet nodig nieuwe gymschoenen!
Momenteel in de aanbieding bij het Kruidvat zag ik in de folder. Van die simpele witte met klittenband.
Morgen in mijn lunchpauze maar even halen.
.... met gevoel voor drama....
pi_130294409
Ik zag laatst een appeltip ergens. Appel met zo'n appelboor/snij geval in partjes snijden, weer als appel bij elkaar binden met een elastiekje (niet te strak!) ofzo, niet bruin wel stukjes. Zoiets.

Ik snij ze altijd in partjes, nooit de klacht van bruin gehad. Het is ook maar een paar uurtjes in een afgesloten bakje... valt nog wel mee volgens mij hoor.
Hier gaat meestal appel mee, de oudste wisselt nog wel eens af met banaan.
De jongste wil ook nog wel aardbei of druif of toen ik gisteren komkommer opperde vond ze dat prima, mits ik er maar wel een stukje worst (en liefst dan ook kaas) bij zou doen ;), luxe pop.

Ik doe soms als verrassing 1 ligakoek of een ontbijtkoekje ofzo erbij in. Met de afspraak dat de appel ook gegeten wordt. Gaat prima en ze waarderen het des te meer als het er eens in zit :).
Ze hebben bij ons op school niet de afspraak van persé fruit of groente, ze gaan ervan uit dat ouders daar zelf op letten en blijkbaar gebeurd dat ook over het algemeen, want ze hebben er geen regel voor. En zelfs regels zijn lastig, wij hadden op de peuterspeelzaal de afspraak dat er een "gezond" koekje mee mocht, maar wat is gezond he... ;). Daar valt ook over te twisten.

Die van mij eten niet heel veel fruit, dus naar school gaat fruit mee, klaar.
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:36:28 #103
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294657
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Staat er ook een waarom in? Er is ook knijpfruit waar geen suikers extra aan toegevoegd zijn enzo?
Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.
Daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Gepureerde (voornamelijk) appels in een zakje die je maanden na verwerking aan je kind geeft "hier is je fruit" of zelf iets van de fruitschaal pakken en eventueel schoonmaken...
Tja, ik geef ook geen bakje appelmoes mee als pauzehapje. En dus ook geen zakje knijpfruit, dat bewaar ik liever voor andere momenten.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:38:54 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_130294779
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:36 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.
Daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Gepureerde (voornamelijk) appels in een zakje die je maanden na verwerking aan je kind geeft "hier is je fruit" of zelf iets van de fruitschaal pakken en eventueel schoonmaken...
Tja, ik geef ook geen bakje appelmoes mee als pauzehapje. En dus ook geen zakje knijpfruit, dat bewaar ik liever voor andere momenten.
Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:39:19 #105
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294803
Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet, maar zolang er ouders bestaan die hun kinderen haast nooit gezonde snacks geven en echt denken dat chips gezond zijn (want is toch gewoon aardappel??), vind ik het goed dat de school een beetje meedenkt.
pi_130294816
Ja Nijna op de vorige school kreeg een kindje bijna dagelijks een pakje sultana mee want dat was toch gezond met fruit enzo :') Best lastig dus nog inderdaad...

Knijpfruit mag hier volgens mij ook niet. Gewoon omdat er ook versies met veel toegevoegde suiker erin zijn en juf geen etiketten moet gaan lezen. En hoe leg je aan een kleuter uit dat zakje A wel mag en zakje B niet?

Wij werden er zelfs op gewezen dat een doosje krentjes bij de overblijfboterhammen ook niet de bedoeling was omdat anderen dit als snoep kunnen zien :? Dan dus gewoon een losse hand krentjes in een bakje en het is opgelost :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:40:04 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130294845
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:38 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.
De biologische of zelfgemaakte aanzienlijk minder.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:44:58 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130295107
En voordat ik als hypocriet bestempeld word, kom ik alvast zelf uit de kast.
Hebben jullie die moeder gezien die vanmiddag na school op weg naar huis d'r verse kleuter een zakje mini-speculaasjes gaf om lekker weg te snacken? O-)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:46:14 #109
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_130295176
Boeiend die paar speculaasjes :P , over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc. :X Omg....
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:52:21 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130295517
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Boeiend die paar speculaasjes :P , over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc. :X Omg....
Daarom ben ik wel blij dat ik de basis goed heb aangeleerd. Maar ook niet moeilijk heb gedaan over koekjes. Of snoep. Maar alles met mate. Mijn grote koopt heus wel koek of snoep. Maar t is wel een dure hobby ;) en hij vertelt het (nog?) eerlijk dus we hebben t er over. Wat is de invloed, hoe voel je je? Tanden, the works.

Je invloed neemt echt af. En geen idee wat wijsheid is. Vooralsnog lijkt deze open, niet zo strenge houding te werken. We gaan t zien.

Maar ja, knijpfruit enzo koop ik zelf gewoon al niet. Want duur. En zoet, en in mijn ogen geen fruit. Maar dat ben ik. :)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:53:05 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130295562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Nohhhh :'(
Ik dacht dat ze gewoon een pak soepstengels zouden leegeten terwijl ze actualiteitenprogramma's zouden kijken :{

Kijk mijn kleintje in het blauwe shirt.
Just one of the kids!

pi_130296028
Ik doe dat ook hoor na schooltijd koekjes en wat te drinken. O+
Zo hoort dat gewoon voor mij na schooltijd thee/melk en koekjes

Ik geef altijd fruit mee of groente voor het 10 uurtje.
Het liefst heeft ze druiven, aardbeien, paprika en komkommer mee.
Bij het overblijven eet ze 2 a 3 boterhammen met worst of kaas en krijgen ze op school ook nog fruit op dinsdag en donderdag. (betaal je als ouder wel voor maar ik vind het een goed initiatief)
pi_130302396
Hier kijg ze ook gewoon fruit/groente mee. Geen school regeltjes, maar ik vind dat wel belangrijk. Bij vriendinnetjes spelen zorgt ervoor dat ze na schooltijd voldoende spekkies, lollies, snoepjes, koekjes of ijsjes krijgt. Op school is het dus gezond: appel met schil in stukjes, druiven, tomaatjes, komkommer, banaan, etc. Als ze moet overblijven doe ik bij de 2 broodjes soms nog wel iets anders zoals rozijntjes, koekjes of knijpfruit. Maar dat is 1x per week. Thuis (weekend) komt er van fruit eten vaak weinig omdat ze van vriendje naar vriendje gaat (vast clubje van 4 vriendjes die hier allemaal in de straat wonen. Ze spelen allemaal samen en wisselen zo regelmatig van huis.)

Maar wat geniet ze weer van school, zo fijn om haar zo blij te zien! Zelfs de juf viel het op en vertelde me hoe zichtbaar onze meid geniet. Super.. *;
pi_130303582
wat is er veel te doen over appels :D
ik heb ze tot nu toe altijd alleen meegenomen om over de hele dag verspreid te eten en ik maakte dan regelmatig de lunchbox al de avond van te voren. Als het dan bijna 20 uur geschild was vind ik het zelf wel lekkerder als t niet zo bruin is :P voor 2 uurtjes zal het vast wel los lopen met de verkleuring ja.
Maar de tip van buuf is wel een goeie, zorg dat de boel niet teveel door de bak kan schuiven dat scheelt een hoop.

Verder eens met wat Kers zegt over knijpfruit, ik vind het geen vervanging van gewoon fruit, ik koop het eigk nooit.
:)
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 09:17:23 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130304326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:39 schreef Stiemie het volgende:
Ja Nijna op de vorige school kreeg een kindje bijna dagelijks een pakje sultana mee want dat was toch gezond met fruit enzo :') Best lastig dus nog inderdaad...

Knijpfruit mag hier volgens mij ook niet. Gewoon omdat er ook versies met veel toegevoegde suiker erin zijn en juf geen etiketten moet gaan lezen. En hoe leg je aan een kleuter uit dat zakje A wel mag en zakje B niet?

Wij werden er zelfs op gewezen dat een doosje krentjes bij de overblijfboterhammen ook niet de bedoeling was omdat anderen dit als snoep kunnen zien :? Dan dus gewoon een losse hand krentjes in een bakje en het is opgelost :D
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_130304334
Chris krijgt voor de kleine pauze een boterham mee. We hebben wat dingen geprobeerd, fruit/ontbijtkoek, maar brood bevalt hem beter. Nu krijgt hij een boterham voor de kleine pauze, een boterham voor de overblijf en soms een stukje groente/fruit als er iets ligt. Scheelt ook, omdat hij niet zo snel eet, en nu toch zijn buik vol heeft tot 3 uur.
Beleid op school is wel gezond, maar de grens ligt nog best ver naar zoet naar mijn idee.
De kleuterjuf had zo'n appelpartjes snijder in de klas. En bananen wilde ze ook wel pellen.
pi_130304685
Wij kopen wel eens knijpfruit op vakantie, die zonder toegevoegde suikers, zodat ze wel wat van fruit binnen kan krijgen op een gemakkelijker manier. Ik vind het geen vervanging van fruit, want er hoeft niet op gekauwd te worden, veel minder vezels en ze smaken allemaal naar appel :P

Ik had voor S een bakje met wat paprika, komkommer, druifjes, aardbeien en een rijstwafel. Ze is wel gewend om rond 10 uur een flinke portie fruit te eten, dus ik heb het bakje maar goed vol gedaan ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130304754
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te geven :o

Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
pi_130304877
Hier ook wel eens knijpfruit...gewoon voor de afwisseling. Ik wil ook niet altijd hetzelfde en eet ook wel eens dingen die niet helemaal gezond zijn :) hetzelfde dat ze ook gewoon wel eens liga ofzo meekrijgt

En zolang mijn dochter nog steeds als ze de keus krijgt tussen een ijsje en fruit heel regelmatig het fruit zal kiezen denk ik dat we best goed zitten ;)
pi_130305052
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
Nouja dat is op zich wel zo, als school als regel heeft geen snoep dan mag dat niet, klaar. Maar ik ben het wel met Sjeen eens dat ik zelf bepaal wat er verder in dat trommeltje gaat, en niet school. En als ik mijn kind een doosje rozijntjes mee zou willen geven dan doe ik dat, want het is een gedroogd-fruit snack. Kom nou, als het los in een bakje zit dan mag het wel, maar als het in een doosje verpakt is dan mag het niet want dan zou een ander kind wel eens kunnen denken dat er snoep in zit :?

Ik vind dat erg betuttelend en onnodig hoor. Dat school regels opstelt over zakjes chips en koeken okay, en dat er geen doosje rozijntjes mee zouden mogen vind ik ook tot daar aan toe. maar als de onderbouwing daarvoor is dat een ander dan wel eens misschien zou kunnen denken dat het snoep is dan pas ik. Daar heb ik niets mee te maken, dat ligt bij de ouders van het betreffende kind om dat bij te sturen. Zo kun je alles wel gaan benaderen. Straks mag er geen pindakaas meer op brood want tsja dan willen de kindjes die alleen maar kaas op brood hebben hun boterhammen niet meer eten, of mag er geen blokje kaas meer in de trommel want een ander kind zou misschien wel kunnen denken dat het snoep is en dat ook willen hebben.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 09:55:10 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130305057
quote:

[..]

Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat. :X of dat er een niet lekker snoepje inzit. Of de kinderen die alleen t snoep eten en de rest niet. (Om maar te zwijgen over de jongen die met een halve kilo pepernoten en een fles chocomel moest lunchen. Of een half suikerbrood en eennflesje blauwe sportdrank :'( )

Ieder voor zich hoor. Maar ik geef thuis ook geen snoep bij de lunch. Dus op school ook niet. Overblijf is niet 'zielig' of een plek die snoep nodig heeft vind ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130305111
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat. :X of dat er een niet lekker snoepje inzit. Of de kinderen die alleen t snoep eten en de rest niet. (Om maar te zwijgen over de jongen die met een halve kilo pepernoten en een fles chocomel moest lunchen. Of een half suikerbrood en eennflesje blauwe sportdrank :'( )

Ieder voor zich hoor. Maar ik geef thuis ook geen snoep bij de lunch. Dus op school ook niet. Overblijf is niet 'zielig' of een plek die snoep nodig heeft vind ik.

Eens.
Maar als je het terugkoppelt aan Stiemie's post over rozijntjes dan? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd.
pi_130305137
Rozijntjes vind ik te ver gaan als dat niet mag..
Het is voor mij hetzelfde als een babybell kaasje in een verpakking maar niet heel anders dan zonder :)
pi_130305147
Ik vind inderdaad de post over rozijntjes in een doosje of los in het trommeltje echt raar. Daar zou ik het op school over hebben, en niet dan maar los in het trommeltje rozijnen strooien.

Ik vind ook dat snoep niet thuis hoort bij de lunch en ze zijn niet zielig op de overblijf. Zeker niet op een school met continurooster, waar alle kindjes op school lunchen. En ik vind dat je als ouders je committeert aan de regels van de school, en dan niet alleen aan de regels die jou uitkomen. Als de regel is dat er geen snoep in de trommeltjes zit, dan doe je dat niet. Als je daar anders over denkt, kun je het met school bespreken en/of de oudercommissie, maar je kunt niet zomaar toch doen wat jij wil.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:01:41 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130305170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eens.
Maar als je het terugkoppelt aan Stiemie's post over rozijntjes dan? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Een kind dat een doosje rozijntjes als snoep ziet krijgt vast geen zak dropjes mee schat ik. :D
Ik heb alleen wel geleerd dag je die regels zeeeeer strak moet handhaven want het hek is zomaar van de dam. Ouders vinden geloof ik toch dat ze het op school lunchen moeten compenseren ofzo.[/Psycholoogvandekoudegrond]Roze koeken, snoep, chips, ik heb alles al voorbij zien komen. (En dan ben ik slechts de inval)
pi_130305315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef mignonne het volgende:
Zo kun je alles wel gaan benaderen. Straks mag er geen pindakaas meer op brood want tsja dan willen de kindjes die alleen maar kaas op brood hebben hun boterhammen niet meer eten, of mag er geen blokje kaas meer in de trommel want een ander kind zou misschien wel kunnen denken dat het snoep is en dat ook willen hebben.
Het probleem is dat veel ouders het verschil niet zien of alleen het benoemen van "ja maar een ander kind... " al genoeg is.

Een kind roept tegen de ouders ja maar pietje had snoepjes en dan vragen de ouders niet door maar denken vooral ohhh als dat andere kind mag dan mag jij ook je snickers mee nemen hoor :')

En ik stond vorig jaar dus op het schoolplein met een moeder en ze begon te klagen dat als haar kind terug kwam van de overblijf dat vaak alleen de chips op was en zijn brood mee terug kwam dat ze van mening was dat de school hier iets aan moest veranderen. Dat ze hem maar moesten gaan dwingen eerst zijn brood op te eten :{w _O-
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:10:15 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305349
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

We hebben het over de overblijf... Daar heeft school in mijn ogen sowieso niks mee van doen, zij besteden het ook uit. En verder vind ik weer andere dingen not done, zo heeft iedereen zijn mening.
pi_130305407
Ik vind dat wel degelijk iets van school en anders van de andere organisatie.
Ik zie alleen niet in waarom jij dan je kont tegen de kribbe gooit en denkt jammer dan ik doe dit.
Als jij zo graag je eigen ding wil doen dan moet je haar niet laten overblijven.
Kan je thuis de snoepjes geven.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:17:36 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305514
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat wel degelijk iets van school en anders van de andere organisatie.
Ik zie alleen niet in waarom jij dan je kont tegen de kribbe gooit en denkt jammer dan ik doe dit.
Als jij zo graag je eigen ding wil doen dan moet je haar niet laten overblijven.
Kan je thuis de snoepjes geven.
Waar heb ik gezegd welke regels er bij ons op school gelden? Ik geef alleen aan dat ik het idioot vind dat rozijntjes in een doosje niet mogen omdat dat als snoep gezien kan worden. Dat vind ik doorgeslagen betutteling... En maak je niet ongerust, als dat bij ons op school het geval zou zijn, dan zou ik daar inderdaad tegen in gaan. Netjes via de ouderraad, zoals het hoort.

Ik heb liever dat school zich met schoolzaken bezig houdt dan met wat een kind al dan niet eet.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:18:45 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_130305545
Wat ik vooral onprettig vind aan de overblijf dat ze alles moeten opeten wat in hun trommel zit. Ik heb zo'n kind dat de ene keer drie boterhammen opeet en de dag erna maar eentje. Het liefst geef ik er dus drie mee, voor als hij ze wil, maar als hij dan minder wil eten, dan mag het niet. Maar maar een boterham meegeven als hij er drie op zou willen eten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130305580
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:18 schreef Troel het volgende:
Wat ik vooral onprettig vind aan de overblijf dat ze alles moeten opeten wat in hun trommel zit. Ik heb zo'n kind dat de ene keer drie boterhammen opeet en de dag erna maar eentje. Het liefst geef ik er dus drie mee, voor als hij ze wil, maar als hij dan minder wil eten, dan mag het niet. Maar maar een boterham meegeven als hij er drie op zou willen eten.
O, goed dat je dit opmerkt, dan kan ik mooi tegen de juf zeggen dat S niet haar trommeltje leeg hoeft te eten!
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:21:51 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305620
quote:
Heb je dat al eens aangekaart? Ik vind dat ook een erg onprettig idee, eerlijk gezegd.
pi_130305712
Ik hoor dat wel vaker ja, rare regel imho, en ik zou daar ook niet heel gelukkig over zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, goed dat je dit opmerkt, dan kan ik mooi tegen de juf zeggen dat S niet haar trommeltje leeg hoeft te eten!
Maar dat is dan wel ook weer een regel die school/de overblijf stelt toch? Ik kan me voorstellen dat als dat de algemeen geldende regel is dat het dan moeilijk is om voor S een uitzondering te maken want dan krijg je ook weer dat scheve en van ja maar zij hoeft niet haar boterhammetjes op te eten en ik hoef ook niet meer. Ofzoiets.
Geen idee of jullie school ook dat principe hanteert hoor, maar als ze dat wel doen dan lijkt ervan afwijken me lastig.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:27:54 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_130305764
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je dat al eens aangekaart? Ik vind dat ook een erg onprettig idee, eerlijk gezegd.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het liefste spelen ze allemaal buiten natuurlijk ;) Ik zie liever dat ze gewoon een bepaald aantal minuten verplicht aan tafel zitten zeg maar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130305830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Ik hoor dat wel vaker ja, rare regel imho, en ik zou daar ook niet heel gelukkig over zijn.

[..]

Maar dat is dan wel ook weer een regel die school/de overblijf stelt toch? Ik kan me voorstellen dat als dat de algemeen geldende regel is dat het dan moeilijk is om voor S een uitzondering te maken want dan krijg je ook weer dat scheve en van ja maar zij hoeft niet haar boterhammetjes op te eten en ik hoef ook niet meer. Ofzoiets.
Geen idee of jullie school ook dat principe hanteert hoor, maar als ze dat wel doen dan lijkt ervan afwijken me lastig.
Ik vind dat wel anders. Ik kan namelijk goede argumenten aandragen waarom ik vind dat ze haar trommeltje niet leeg hoeft te eten, maar ik kan geen enkel goed argument bedenken waarom een kind snoep mee zou moeten krijgen ;)

Bovendien denk ik niet dat die regel geldt bij S op school, want ze had maandag ook haar fruittrommeltje niet helemaal leeg.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 augustus 2013 @ 10:31:35 #136
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130305862
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het liefste spelen ze allemaal buiten natuurlijk ;) Ik zie liever dat ze gewoon een bepaald aantal minuten verplicht aan tafel zitten zeg maar.
Ik geloof dat daarbij ons zo is, van twaalf uur tot ?? gezamelijk eten en daarna buitenspelen. Isa heeft niet altijd haar brood op, vind ik geen punt. Ik heb ook niet altijd evenveel honger... Ze mogen bij ons niks weggooien op school (fruitschillen en pitten wel). Dus je hebt als ouders prima zicht op hetgeen je kind eet. Onze school/overblijf gaat voornamelijk uit van de eigen verantwoordelijkheid van ouders.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:46:00 #137
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130306241
Oh, dat vind ik een rare regel. Wij hebben wel een vaste tijd die minimaal gezeten moet worden. Dit omdat sommige kinderen zonder te proeven eten om maar met het gewilde speelgoed te kunnen of buiten spelen.(of alleen t snoep ;) ) Anderen zitten rustig de hele overblijf op een korstje te mieren. Of eten de korsten niet.
Alles gaat weer mee terug. Dus als ouders dat anders willen dan moeten ze dat laten weten. Maar je hoort vaak: ik heb geen trek. Terwijl t geduld om te eten bedoeld is.
pi_130306664
Hier is de regel dus ook geen snoep en koek, maar ik geef ook wel eens rozijntjes mee of gedroogde abrikoos, en daar heb ik nog nooit wat over gehoord, dus blijkbaar mag dat best, dat soort dingen. Ik geef ook wel eens een plakje peperkoek erbij. S heeft regelmatig niet alles op.

Bij ons op school/overblijf is de regel niet dat ze alles op moeten hebben, maar wel dat ze maar een bepaalde tijd hebben, geloof ik. Op een gegeven moment moet iedereen naar buiten en is het eetmoment voorbij. En dan is mijn treuzel-/kletskont soms niet klaar.
pi_130306684
Knijpfruit krijgen ze hier wel eens, ik vind het wel handig als ze niet helemaal lekker zijn, dat gaat er dan vaak makkelijker in dan een appeltje bijvoorbeeld.
Nou prima hoor, maar naar school geef ik het niet mee.

Ik werd op de peuterspeelzaal in de ouderraad zelfs raar aangekeken toen ik vroeg waarom ze niet gewoon zeiden dat kinderen gewoon groente of fruit mee moesten nemen.
Waarom al die koekjes enzovoort... Fruit of groente is naar mijn idee duidelijker dan "of een gezond koekje" "boterham mag ook". En wat nou als ze die boterham volsmeren met een flinke portie pasta?
Die kinderen zijn er 2,5 uur ofzo, zien eten doet eten. Lijkt me juist handig (op school idem) om dan met zn allen fruit te gaan eten.
Maar goed.

Overigens hebben ze op school met overblijven wel de regel dat er geen snoep mee mag.
Om te voorkomen dat de een wel heeft en de ander niet, delen de overblijfmoeders na het eten aan iedereen een snoepje uit.
Had van mij niet gehoeven, maar zo is misschien de verleiding om het toch mee te geven voor sommige ouders eraf...?
Rozijntjes zou ik geloof ik niet zo gauw over vallen... en ik vind het inconsequent als het niet in een pakje mag, maar wel los in het trommeltje.
Hier hoeven ze niet hun bakje leeg te eten, ze moeten wel dat wat over is weer mee naar huis nemen, zodat je als ouder ziet wat er is gegeten. Kan ik me wel in vinden.
Die van mij wil de ene keer 1 boterham, de andere keer 2, dus ik geeft er 2 mee en ze ziet maar hoe ver ze komt.

Met het fruit eten is het wel de bedoeling dat het trommeltje leeg gaat, maar daar zijn ze volgens mij vooral in groep 1 "streng" op.
Maar volgens mij heb je vaak wel een idee wat je kind ongeveer eet aan fruit, beter in te schatten dan brood vind ik. (tenzij ze niet lekker zijn ofzo, maar dat is dan weer zo'n uitzondering).
Fake it till you make it...
pi_130307061
Bij ons op school moeten ze een heel stuk fruit/groente meenemen en dat mogen ze ergens tussen negen en kwart over tien zelf klaarmaken (indien nodig) en opeten. Voor de driejarigen in de klas maakt de opvang het, alles wat ouder is neemt van thuis mee. Brood weet ik nog niet, we hebben nog geen intake van school gehad, alleen van de opvang.
Driekus is gisteren twee uur gaan wennen. Werd meteen opgevangen door twee jongetjes die hij nog kende van zijn oude kdv-groep. Dus dat was meteen feest. Het ene jochie was er ook pas week, die hing meteen aan driekus. De andere is er al langer, dus die kwam wel naar driekus toe en ze gingen wel spelen, maar hij claimde minder.
Wij mochten gisteren al naar de eerste ouderavond en kregen uitleg over het hele integraal kindcentrum idee in combi met Montessori onderwijs. Omdat we dat allebei zelf niet gedaan hebben was het heel leerzaam. Vanochtend zijn we al begonnen met de eerste regels ook thuis invoeren. Zelfstandigheid staat hoog in het vaandel en dus smeerde Driekus zelf een boterham vanochtend. Wat hij heel goed kan, maar wat niet echt opschiet en dus doen wij het normaal. Nu nog leren dat hij ook zelf zijn bord moet opruimen, dat moet hij op school ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 21-08-2013 16:13:56 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130307273
quote:

[..]

Mij maakte het ook niet uit, maar het was ingenomen door de overblijfjuf. Niet echt iets waar mijn kleuter toen blij van werd. :)

Aan de ene kant vind ik het erg betuttelend overkomen, maar toen ik ernaar vroeg zei ze dus dat kinderen dat doosje (van de hema) zien als een snoepdoosje en dus mag het gewoon niet. Voor je het weet komen ze allemaal met van die schatkistjes aanzetten... Tsja dan maar gewoon losse krentjes mee... En zonder krentjes komen ze de dag anders ook wel door ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Stiemie op 21-08-2013 11:33:55 ]
pi_130311675
Ik was vanochtend in de klas bij Chris tijdens het eten voor de kleine pauze. Daar zag ik vanalles voorbij komen. Van banaan en watermeloen tot boterhammen en milk&fruit koekjes. Genoeg variatie. Ik weet niet of juf er nog strenger op gaat toezien. Maakt ook niet uit, zolang Chris voor zijn brood kiest.

Bij de overblijf eten ze tot 12.10. Dan hebben ze 20 minuten. Daarna gaan ze met zijn allen naar buiten. Moeten opeten hoeft ook niet, weggooien mag ook niet.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:16:24 #143
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130313818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:19 schreef mefke79 het volgende:..
je gebruikt zijn echte naam ;)

Eli krijgt alleen maar fruit mee en twee boterhammen voor lunch. Hij krijgt ook schoolmelk, maar verder gewoon water. Drinkt hij thuis ook. Lekker simpel.
Ze zitten hier natuurlijk wel met maar 15 kinderen, dus de juf heeft zijn appel "geprepareerd".
Paprika vind ik een goede! Ik ga vragen of groente ook mag.
De regel qua eten is dat fruitresten worden weggegooid, maar resterende boterhammen gaan wel mee terug.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130314417
quote:
bij ons op school moeten de ouders dan een briefje in de broodtrommel doen/op de deksel schrijven, dat het brood niet helemaal op gegeten hoeft te worden.

Ik heb 2 jaar overblijf gedaan en heb me soms verbaasd over wat kinderen in hun broodtrommel hadden... Koeken, repen, chips... noem maar op.

Amber is wel eens thuis gekomen met: mama, Pietje had snoep/koek/chips in zijn broodtrommel.. dat wil ik ook. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet nodig vond en dat de moeder van Pietje uitmaakt wat Pietje krijgt en dat ik uitmaak wat zij krijgt.

10 uurtje is fruit en drinken
lunch is 2 boterhammen, 1 met zoet en 1 met hartig beleg en drinken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130315980
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je gebruikt zijn echte naam ;)

Thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_130327255
Ik ben heel benieuwd hoe het hier op school in de praktijk gaat met het tussendoortje om 10 uur. Ik heb enkel de mededeling gehad dat er dan fruit gegeten wordt. En dat het fijn is als ik een beetje rekening wil houden met hoeveel hij op kan, omdat er anders zoveel weg gaat. Niks over dat andere dingen niet mogen. Ik had ook geen flauw benul dat het kennelijk zo'n issue kan zijn eigenlijk.

Op de BSO beginnen ze ook met fruit, en daarna mogen ze een cracker of zo. Daar ben ik wel heel blij mee, want hij móet twee keer per dag fruit. Op het kdv kreeg hij het als enige tussen de middag, maar ik vind het wel fijn dat hij op de BSO niet meer een uitzondering is maar gewoon met de rest mee kan doen.

Vandaag maar even gebeld met de BSO, want ik had nog steeds niks van ze gehoord. De leidster die ik sprak wist niet eens dat hij zou komen, maar ze wist nog wel dat ze ons een half jaar geleden rondgeleid had. Echt alles wat in de administratie mis kon gaan met het aanmelden bij de BSO is geloof ik misgegaan nu (behalve de factuur, daar waren ze heel snel mee).

Hij gaat de maandag voor zijn eerste schooldag een uurtje wennen en dan die donderdag ga ik 's middags naar school en loop ik vanaf daar mee naar de BSO. Dat had ik zelf niet bedacht, maar de leidster stelde dat voor en daar ben ik erg blij mee, het geeft een veel geruster gevoel nu :)
pi_130338889
En het is alweer donderdag, ze zijn over de helft van hun eerste week!
Mijn guppie had het vanmorgen erg lastig. Ik moet haar zowieso elke ochtend wakker maken en ze is best moe.
Vanmorgen moest ze huilen toen ik weg ging en wilde ze eigenlijk weer mee naar huis. Nu heeft ze ook nog op donderdag en vrijdag een andere juf.. Ik vond het best sneu, maar het is ook gewoon wennen natuurlijk.
Ik twijfel nu ook een beetje of ik haar niet gewoon lekker morgenmiddag thuis moet houden.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:22:06 #148
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_130339081
Ik zou haar thuis houden als je gevoel dat zegt. Een eerste week is echt heel erg zwaar. :Y
Even met de juf overleggen vanmiddag dat je ziet dat het haar teveel is en dat je haar graag even een dagje thuis hebt om bij te komen.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:37:25 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_130339365
Duidelijk thuishouden. Maar dat zal de juf ook wel zeggen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130340239
Ik ga even met de juf overleggen en ik denk idd thuishouden. Dadelijk gaat ze met tegenzin omdat ze zo moe is en das niet de bedoeling.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')