Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Staat er ook een waarom in? Er is ook knijpfruit waar geen suikers extra aan toegevoegd zijn enzo?
Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:36 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Knijpfruit kan echt fruit niet vervangen. Ze zien het als een gezond alternatief voor snoep, maar niet als volwaardige vervanger van the real deal.
Daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Gepureerde (voornamelijk) appels in een zakje die je maanden na verwerking aan je kind geeft "hier is je fruit" of zelf iets van de fruitschaal pakken en eventueel schoonmaken...
Tja, ik geef ook geen bakje appelmoes mee als pauzehapje. En dus ook geen zakje knijpfruit, dat bewaar ik liever voor andere momenten.
De biologische of zelfgemaakte aanzienlijk minder.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar appelmoes heeft dan ook weer allerhande toevoegingen.
Daarom ben ik wel blij dat ik de basis goed heb aangeleerd. Maar ook niet moeilijk heb gedaan over koekjes. Of snoep. Maar alles met mate. Mijn grote koopt heus wel koek of snoep. Maar t is wel een dure hobbyquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Boeiend die paar speculaasjes, over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc.
Omg....
Nohhhhquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Boeiend die paar speculaasjes, over 12 jaar zitten ze elke dag bij de Mc te bikken en kijken ze 's avonds Mtv's The Valleys etc.
Omg....
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:39 schreef Stiemie het volgende:
Ja Nijna op de vorige school kreeg een kindje bijna dagelijks een pakje sultana mee want dat was toch gezond met fruit enzoBest lastig dus nog inderdaad...
Knijpfruit mag hier volgens mij ook niet. Gewoon omdat er ook versies met veel toegevoegde suiker erin zijn en juf geen etiketten moet gaan lezen. En hoe leg je aan een kleuter uit dat zakje A wel mag en zakje B niet?
Wij werden er zelfs op gewezen dat een doosje krentjes bij de overblijfboterhammen ook niet de bedoeling was omdat anderen dit als snoep kunnen zienDan dus gewoon een losse hand krentjes in een bakje en het is opgelost
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te gevenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
Nouja dat is op zich wel zo, als school als regel heeft geen snoep dan mag dat niet, klaar. Maar ik ben het wel met Sjeen eens dat ik zelf bepaal wat er verder in dat trommeltje gaat, en niet school. En als ik mijn kind een doosje rozijntjes mee zou willen geven dan doe ik dat, want het is een gedroogd-fruit snack. Kom nou, als het los in een bakje zit dan mag het wel, maar als het in een doosje verpakt is dan mag het niet want dan zou een ander kind wel eens kunnen denken dat er snoep in zitquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt not done om snoep mee te geven![]()
Zeker ook omdat zodra er 1 het heeft heb je genoeg ouders die weer chips mee geven.
Hoe moeilijk is het om je aan de schoolregels te houden en thuis de snoep of koek te geven.
Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
tsja en dat laatste hou ik me dus niet aan op. Ik bepaal zelf of mijn kind al dan niet snoep in haar boterhamtrommeltje krijgt en wat andere kinderen daarvan zouden kunnen denken, maakt me eigenlijk niks uit.
Eens.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, het heeft nogal impact. Zeg ik als overblijfinvalmoeder. Die ander zit wel met een stapel boterhammen. Het geeft echt scheve ogen en andere kinderen gaan ook ineens snoep mee nemen. En de drama toen een moeder van drie één kind vergat.of dat er een niet lekker snoepje inzit. Of de kinderen die alleen t snoep eten en de rest niet. (Om maar te zwijgen over de jongen die met een halve kilo pepernoten en een fles chocomel moest lunchen. Of een half suikerbrood en eennflesje blauwe sportdrank
)
Ieder voor zich hoor. Maar ik geef thuis ook geen snoep bij de lunch. Dus op school ook niet. Overblijf is niet 'zielig' of een plek die snoep nodig heeft vind ik.
Een kind dat een doosje rozijntjes als snoep ziet krijgt vast geen zak dropjes mee schat ik.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eens.
Maar als je het terugkoppelt aan Stiemie's post over rozijntjes dan? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |