abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130785131
Mijn verse kleuter had vandaag een speelafspraakje. Nou ja, eigenlijk heb ik even iemand geholpen die even een kinderloze afspraak had. Maar het pakte erg leuk uit!
Leuk stel samen en mijn dametje wilde vanmiddag gelijk al wel met hen mee naar huis O+.
Nou was het batterijtje aardig leeg, dus leek me niet handig, maar binnenkort denk ik maar lekker op herhaling!

En de oudste ging min of meer spontaan spelen bij een klasgenootje en heeft het ook naar haar zin gehad :). En zichzelf overwonnen door iets te doen wat ze eigenlijk niet durfde ^O^ leuk om te horen.
Fake it till you make it...
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:52:51 #202
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130787329
Alle begin is moeilijk. Maar ook de kinderen waarbij het allemaal wat moeizaam gaat zullen vroeg of laat opbloeien :*

Chan en Nijna, wat fijn om te lezen!

Ik ga zometeen naar school voor de informatieavond van de kleuterklas.
En ik heb gelijk al een puntje, namelijk het omkleden na de gymles.
Vorige week kwam kleuter thuis met zijn gymbroek nog onder zijn gewone broek aan. En vanmiddag kwam hij uit school met z'n gymshirt aan en sokken aan.
Dit terwijl hij vanmorgen thuis blootsvoets in zijn sandalen gestapt was _O-
.... met gevoel voor drama....
pi_130789357
Geweldig chan, wat een ommekeer!! Echt super voor jullie beiden!

Nijna fijn voor je meiden, lekker spelen met andere kindjes!

Hihi kers, das niet helemaal de bedoeling hè van de gymkleren ;) maar ook wel weer aandoenlijk

Net als mijn bijna kleuter die weer vol verhalen thuiskwam en met een andere broek aan, want hij zat bij een kindje achterop de fiets en om nou je plekje op te geven omdat je moet plassen :')
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130804823
Kers, hihihi ;). Heb je er nog wat mee kunnen doen, het omkleedpuntje?

Karin, tja bij een ander op de fiets is natuurlijk ook wel erg gezellig, gezelliger dan naar de wc ;)
pi_130807440
Hoe is het overblijven gegaan Stiemie?

Wat leuk Nijna gelijk die speelafspraakjes :D Dat is echt nog een ver-van-mijn-bed-show. Hoewel hij een keer gespeeld heeft bij een kindje van het kdv, maar toen was ik er gewoon bij.

Kers hoe was de info-avond? Hier hebben ze dat volgens mij helemaal niet. Of ik heb iets gemist..

Oeps Karin, maar sja ik snap het best dat hij de fiets niet op wil geven :P

Hier gaat het erg goed: toen vanmorgen de wekker ging gilde hij blij dat hij weer naar school mag. Daarna wel weer enorm treuzelen en het toch heel spannend vinden, maar die blijdschap was echt heerlijk :)
pi_130825219
Chan, dit was ook een beetje toeval hoor, ik kende die moeder al omdat haar oudste bij mijn oudste in de klas zit en onze jongsten hadden elkaar ook al wel vaker gezien op het plein e.d.
Jongste hier had laatst wel aangegeven te willen spelen met "iemand", maar op voorwaarde dat ik dan mee zou gaan. Nou wat mij betreft helemaal prima hoor. Maar gister wilde ze eigenlijk gelijk wel met het meisje mee naar huis waar ze even daarvoor mee gespeeld had. Ze wordt echt groot.
Van achter mij verschuilen in de buurt van vreemden, naar lekker haar gangetje gaan (mij wel in het oog houden ;) ). Echt leuk om te zien!

Wat leuk zo enthousiast dat hij weer naar school mocht! Maar ook wel het spannende, ik vind het wel leuk om te zien hoe ze zich toch ook al heel groot gaan voelen als ze dan naar school gaan :*
pi_130825491
Hier is het elke ochtend drama. Maar dat was bij het kdv ook. Wegbrengen resulteert in dikke tranen. 5 minuten nadat ik weg ben is het over en ala ik dr kom halen staat ze te springen en te lachen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130825532
Kersjes, zo leuk dat omkleden inderdaad. Hier kon je bij de kleuter ook altijd zien wanneer ze gegymd hadden. Kleren binnenstebuiten, andermanskleren aan. En in 1 geval was een meisje haar broek kwijt. Bleek haar buurman 2 broeken aangetrokken te hebben. Dat was wel een zoektocht ;)
  woensdag 4 september 2013 @ 20:47:55 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_130825574
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersjes, zo leuk dat omkleden inderdaad. Hier kon je bij de kleuter ook altijd zien wanneer ze gegymd hadden. Kleren binnenstebuiten, andermanskleren aan. En in 1 geval was een meisje haar broek kwijt. Bleek haar buurman 2 broeken aangetrokken te hebben. Dat was wel een zoektocht ;)
Tja, dan kan je heel lang zoeken. Hier is het enige incident geweest dat Ruben ineens andermans schoenen aan moest :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 september 2013 @ 22:11:47 #210
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130829840
Goed nieuws hier van _ingrid_ , djeez en mij!
Tyler mag maandag al starten in groep 1 :D.
Vrijdagmiddag na het afscheid van het mkd gaan we met z'n allen kennismaken op school, en kan hij kennismaken met een van beide juffen, en zien wat zijn klasje is :D !
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:12:26 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_130829882
Wat heerlijk Mandy!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130829898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:11 schreef -mandy- het volgende:
Goed nieuws hier van _ingrid_ , djeez en mij!
Tyler mag maandag al starten in groep 1 :D.
Vrijdagmiddag na het afscheid van het mkd gaan we met z'n allen kennismaken op school, en kan hij kennismaken met een van beide juffen, en zien wat zijn klasje is :D !
*O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 5 september 2013 @ 16:57:26 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130852552
Wat een goed nieuws, Mandy, Djeez en Ingrid! Ik hoop zo dat hij het naar zijn zin gaat hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130853012
Das fijn¡ Hopelijk heeft Tyler het naar zn zin.

(ben jij Djeez' nieuwe partner?)
  donderdag 5 september 2013 @ 17:15:18 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_130853051
Het lezen is nu echt begonnen. Maar blijkbaar niet meer "maan, roos, vis", maar teen, vet en vandaag hoorde ik iets van neus?

Is dat het nieuwste rijtje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130853217
klinkt als kern 2 van vll
pi_130853242
ik, maan, roos, vis, sok....
pi_130853288
Maar volgens mij komt Neus nog veel later. Neus gaat over de eu dacht ik.
  donderdag 5 september 2013 @ 17:24:07 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_130853321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:23 schreef amaranta het volgende:
Maar volgens mij komt Neus nog veel later. Neus gaat over de eu dacht ik.
Ja, daarom snap ik er ook niets meer van. Teen kwam de eerste dag al :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130866769
Bij mij was het Boom, Roos, Vis. Verder weet ik het niet meer :p
pi_130868103
Meike zit nu ook in 3, die heeft ik, maan, roos, vis, sok, aan en pen geloof ik gehad. Best al heel wat, en een aantal schrijfletters. Maar ze vertelt verder niet zoveel. Vandaag stapte ze de auto uit en ineens brullen! Duim tussen de deur.... En toen ging de bel. Ben maar ff meegelopen, al mag dat eigenlijk niet meer in gr.3. En de juf was ook heel resoluut, nam dr mee naar de kraan en zei tegen mij: juf lost dit wel even op..... Oftewel: doeiiiii moeders.....

En zo liet ik voor het eerst meike huilend achter op school. Weet ik ook hoe dat is ;-)
  vrijdag 6 september 2013 @ 05:04:41 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_130872531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef Delia het volgende:
Bij mij was het Boom, Roos, Vis. Verder weet ik het niet meer :p
Vuur :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130872705
Karin, in groep 3 al niet meer mee mogen lopen vind ik wel vroeg. Al snap ik dat het dan rustiger blijft in de klas. Hier mag je tot groep 5 mee de klas in.
Hopelijk was ze pijn snel weer over!

Mandy, wat fijn dat hij daar kan gaan starten!

Wij hebben de entreebrief voor de jongste gisteren ontvangen. Nu komt het ook voor hem steeds dichterbij! De vragenlijst vandaag inleveren, des te eerder weten we welke juf hij krijgt ( er zijn vier groepen 1/2).
pi_130872809
Hier nog steeds elke ochtend drama. Vanmorgen kwamen de smoesjes weer.. Mamaaa ik ben zooo moee.. Mamaaa ik voel me niet zo lekker.. Voel maar aan mijn hoofd.

Tot nu toe elke ochtend huilen. Ik loop met dr mee de klas in, pak dr hand om de hand van de juf te schudden, loop mee naar dr stoel. Praat heel even met dr, geef dr een kus en een knuffel, draai me om en loop weg. Als ik halverwege de trap ben is het huilen over..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130872928
Hier mag je meelopen zolang je wil. Alleen bij groep 1&2 moet ze echt brengen, en in de klas ophalen. Bij de andere klassen voor de deur wachten..

Chris had vorige week losse klinkers plus 2 letter woorden (a e i o u & op, in, en). Deze week is het korte/lange o week. Dus knop, sok, spook, knoop, etc..
Maar het is niet klassikaal hetzelfde niveau, sommige kinderen zijn maar net begonnen met schrijven, terwijl Chris en anderen al wat los kan lezen en het dictee kunnen meedoen. Daar wordt wel rekening mee gehouden. Die kinderen krijgen het dictee op een later moment nog eens aangeboden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 06-09-2013 09:19:03 ]
  vrijdag 6 september 2013 @ 07:46:57 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_130872933
Fijn dat het huilen snel over is Vicky, maar je houdt er toch een rotgevoel aan over om je kind zo op school te moeten brengen.
Arme Meike! In dat soort situaties mogen wij altijd even blijven gelukkig. Hoe is het nu met haar duim?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_130878487
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 05:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Vuur :P
Scherp ;)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:49:10 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_130879403
Hier enkel bij kleuters meelopen en eerste dag groep 3...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130880783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:49 schreef Troel het volgende:
Hier enkel bij kleuters meelopen en eerste dag groep 3...
hier mag je meelopen tot groep 8.
Mijn 5e groeper gaat echter liever alleen.. ik: moet ik meelopen schat? Zij: neeeee hoor mam.. ik ga wel alleen hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:49:41 #230
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130881058
Hier mag je meelopen tot en met groep 2, en groep 3 tot en met kerst.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130886926
Wat een ontzettend rotgevoel is dat he om je kind zo huilend achter te moeten laten. ;(

Ik mag van de juf nog meelopen naar groep 3, maar van mijn dochter hoeft het eigenlijk niet meer ;( "Ja ik zit hier hoor. daahaaag mam!"

Met mijn kleuter ging het donderdag allemaal goed tot ze de klas in kwam en ontdekte dat nu de andere juf er zat en die kende ze nog niet. Dat was meteen weer brullen. Uiteindelijk toch weggegaan, maar voelde me zo rot dat ik pas om 15 uur zou weten of het goed gegaan was... Gelukkig wilde mijn buurvrouw best even een rondje langs het schoolplein lopen en zag ze dat mijn uk alweer lekker aan het spelen was :+

Oh en hier leren ze Jos, jas , dik, sik en soortgelijke zaken
pi_130897416
Bij ons mag je t/m groep 8 mee naar de klas, juffen/meesters vinden het wel prettig als je af en toe even je hoofd om de hoek van de deur steekt zeg maar ;).
Mijn groep 3-er vind dat ze wel groot genoeg is om zelf de klas in te gaan, soms kijk ik nog even om het hoekje of ik blijf bij de ingang staan zodat ik kan zien of ze haar klas in gaat.
Maar kleine zus wil altijd wel graag even mee de klas in, dus goed excuus toch ;).
pi_130925244
Niels mag 16 september ook komen wennen!! Hij mag tot de herfstvakantie twee ochtenden per week komen wennen. In de herfstvakantie wordt hij vier jaar.
Hij heeft een beker met een robot gekregen, waar hij helemaal blij mee is O+ Verder vindt hij het nog niet leuk om naar school te gaan, omdat hij het niet kent en de kinderen niet kent.
Ik ga vragen of hij misschien ook op vrijdag mag komen, want dan krijgen de kleuters Engelse les. Hij is de laatste tijd heel erg bezig met Engels leren, eergisteren heb ik een uur in het Engels moeten praten tegen hem en ik moest van alles vertalen :D Dus misschien dat dat het ijs zal breken.

Hebben jullie al ervaring met de labels van goedgemerkt? Is een setje van 30 niet erg veel? Je merkt er toch alleen maar de schoolbeker, het fruitbakje en het lunchdoosje mee? En zijn kledinglabels handig of kan je net zo goed een zwarte stift gebruiken (lijkt mij wel toch...)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_130925288
Ik heb ze niet. Hoor er wel goede berichten over.
Ik heb broodtrommels, tassen en gymkleding gemerkt met een dikke zwarte stift
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:43:42 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925307
Ik vind die labels een uitkomst en heb er al heel wat versleten. Maar ze zitten dan ook op van alles. Kleding heb ik ook wel gemerkt, maar dat kan ook wel met een zwarte stift. Hier wel met "Ruben en Jochem", hoef ik niet nog een keer door te krassen :P

Overigens heeft Ruben extra stickers ook nog eens, vanwege zijn notenallergie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:45:58 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925376
Je hebt trouwens ook setjes van 15 per kind. Kan je twee series kiezen, handig als je er twee hebt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925391
Ik vind goedgemerkt 1 van de betere en blijven goed en lang zitten.
Ze vervagen met handafwas niet heel snel maar hoe dat met de vaatwasser is geen idee.
pi_130925408
Wat een goed idee om ook voor zijn notenallergie stickers te gebruiken, Troel!

Maar die stickers zijn alleen voor op plastic spul toch, voor stof heb je andere nodig. Ik vind 30 dan zoveel....
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:48:02 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130925437
Wij hebben wel goedgemerkt labels. En ze zijn op. Ik heb ze geplakt op bordjes voor kamp, in regenkleding, op bekers en bakjes, sporttassen.. Nou ja, op dus. Heb ze in 7 jaar opgemaakt ofzo. Ze worden wel vaal in de vaatwasser.

De strijklabels zijn ook top. Én weer makkelijk te verwijderen.

Heb wel gebr. [achternaam] gedaan. Fijner met doorschuiven. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:48:16 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925442
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:47 schreef Twinkly het volgende:
Wat een goed idee om ook voor zijn notenallergie stickers te gebruiken, Troel!

Maar die stickers zijn alleen voor op plastic spul toch, voor stof heb je andere nodig. Ik vind 30 dan zoveel....
Tja, hier is er natuurlijk redelijk wat kleding gemerkt. Ik vind het een uitkomst :) Maar je hoeft het niet binnen 1 jaar te gebruiken he. Hier hebben de kleuters gymkleren: dus 2 stickers (1 voor broekje, 1 voor shirt) en dan is dat als ze het hele jaar in 1 maat blijven ;) )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925451
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:45 schreef Troel het volgende:
Je hebt trouwens ook setjes van 15 per kind. Kan je twee series kiezen, handig als je er twee hebt ;)
Ah! Ik heb een kortingscode van Mepal, maar daar staan die setjes niet bij. Ik ga eens kijken :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:49:37 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925474
Ik ben zo te spreken over goedgemerkt dat ik heel vaak als kraamcadeautje een cadeaubon gaf voor zo'n setje :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130925506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb wel gebr. [achternaam] gedaan. Fijner met doorschuiven. ;)
Slim! :D
pi_130925620
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:49 schreef Troel het volgende:
Ik ben zo te spreken over goedgemerkt dat ik heel vaak als kraamcadeautje een cadeaubon gaf voor zo'n setje :@
He zeg troel, zin om op kraamvisite te komen? :')

Maar ik plak ze ook op fietsen op voorraadbakjes op luiertasmatje etc etc
alleen ik heb er dus ook mijn telefoonnummer opstaan zodat als iets kwijt is we het terughebben *O*
Gewoon in heel klein lettertype en naam groot.
pi_130925667

zo dus :D
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:06:55 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_130925974
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

He zeg troel, zin om op kraamvisite te komen? :')

Maar ik plak ze ook op fietsen op voorraadbakjes op luiertasmatje etc etc
alleen ik heb er dus ook mijn telefoonnummer opstaan zodat als iets kwijt is we het terughebben *O*
Gewoon in heel klein lettertype en naam groot.
Hehe :P

Maar inderdaad, op de epi-pen, op het bakje met veilige snoepjes, op de schooltas, op dit, op dat ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130928996
Ik heb voor de oudste onlangs een nieuw setje besteld... ik ben heel tevreden over de goedgemerkt labels. Gebruikte ze op de flesjes, bakjes e.d. op het kinderdagverblijf en nu op school ook weer op de fruitbakjes en bekers. En ook gewoon in de vaatwasser, gaat prima (zolang ze er niet aan zitten te pulken). En als je ze er toch af wilt hebben bij die bakjes e.d. dan gaat dat ook goed.
Ik plak ze ook op andere dingen, hou voor beide een dagboekje bij, daar zit er ook 1 op en in schoenen heb ik ze ook een tijdje gedaan.

Instrijklabels had ik ook, maar daar doe ik bijna niks mee eigenlijk.

Maar goedgemerkt vind ik een aanrader!
pi_130929182
Hier niks echt gemerkt trouwens. Broodbakjes en drinken blijft in de rugzak, dus alleen daar staat zijn naam in. Gymschoenen en die rugzak heb ik dus met een merkstift gemerkt.
Ik mis die echte merkjes dus niet ;)
pi_130929563
We hebben de naamlabels thuis ook op de eigen knutsellades, pennendozen en buitenspeelgoed zitten. Ideaal!
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:21:43 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130930335
Een stukje hansaplast met watervaste stift doet t ook prima trouwens. Stukken minder afgestyled maar minstens zo efficient
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130931081
Ik schrijf bijna nergens de namen op.
pi_130931126
Ik heb voor S bij mymepal twee bakjes besteld en daar is de naam opgedrukt. In de sportschoenen met een merkstift geschreven, verder kan ik nog niet bedenken waar een naam op moet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:51:41 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130931283
Voor kamp de spullen. Slaapzak, bestek, bord, beker. Regenpakken. Voetbaltassen (iedereen op de club heeft eenzelfde) zwembadtas,

Nou ja, alles wat ze maar meehebben waar ik niet bij per se bij ben. :P
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 08:05:07 #254
5428 crew  miss_sly
pi_130939588
Gedurende de jaren zal het vast meer nodig zijn, maar mijn net-kleuter gaat nog niet op kamp, voetbal of zwemles of zo ;)
pi_130939771
Wij zijn ook al aan setje 2 bezig. Sommigen (beker voor drinken) zitten er drie jaar en gaan vier keer per week door de vaatwasser. Ze zitten ook in alle schoenen (heeft ze altijd ons nummer bij zich) en op het autozitje (echt Hema, dus had de halve klas) dat meeging met uitjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 8 september 2013 @ 09:18:32 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130940026
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 08:05 schreef miss_sly het volgende:
Gedurende de jaren zal het vast meer nodig zijn, maar mijn net-kleuter gaat nog niet op kamp, voetbal of zwemles of zo ;)
ik kocht een setje in groep 1 en heb t dus in de loop der jaren op gemaakt. Bedoelde ik te zeggen.
  zondag 8 september 2013 @ 10:23:13 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130940599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb voor S bij mymepal twee bakjes besteld en daar is de naam opgedrukt. In de sportschoenen met een merkstift geschreven, verder kan ik nog niet bedenken waar een naam op moet.
Hier precies hetzelfde. En voor het kerstdiner vorig jaar gewoon een ikea plastic bordje en beker met daaronder met watervaste stift zijn naam op geschreven. Voor die 1 euro voor dat setje (van 6 bordjes) kan dat wel lijen zeg maar. ;) :D

Maar wie weet, ik ben een sucker voor dingen die per se heeeeeeeel nuttig zijn, dus ik zie mogelijkheden! *) :D
pi_130940605
Ik heb setjes van Label Friends, ook erg leuk. Heb ze bij allebei besteld toen ze net geboren waren, gebruik ze voor alles wat ik kan verzinnen maar kan er volgens mij mee toe tot ze uit huis gaan :).

En ik geef ze idd ook als kraamcadeau.
  zondag 8 september 2013 @ 11:02:27 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_130941125
Hier begon het al bij de opvang natuurlijk, bekertjes met bv, flessen, noem maar op. Plus: kleur + merkje herkent al voordat ze uberhaupt iets weten over letters.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130941183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Een stukje hansaplast met watervaste stift doet t ook prima trouwens. Stukken minder afgestyled maar minstens zo efficient
Dat ben ik echt niet met je eens! :P

Dat gaat even goed en dan laat het toch los en krijg je van die vreselijke plakresten. Ik vond die stickers echt een uitkomst en ik ben echt niet van de overbodige luxe enzo. Mijn kinderen gebruiken rugzakjes van max 5 euro om wat te noemen, maar die stickers vind ik echt hun geld waard! Begon al bij de flesvoedingsbakjes en flessen inderdaad en nu op broodtrommels en dergelijke. Maar ook op fietsjes die we voor buiten laten staan enzo. Het eerste setje is nu op. Zeker weten dat er een tweede setje komt hier. ^O^
  zondag 8 september 2013 @ 11:12:32 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_130941290
Hier een watervaste stift.
Bij die stickers heb ik altijd het idee dat mijn kinderen dat eraf gaan pulken.
  zondag 8 september 2013 @ 11:20:25 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_130941433
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:12 schreef Marrije het volgende:
Hier een watervaste stift.
Bij die stickers heb ik altijd het idee dat mijn kinderen dat eraf gaan pulken.
Hier pulken ze behang, stickers zitten nog keurig :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 8 september 2013 @ 11:23:59 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_130941498
Wij hebben dus ook geen behang.
pi_130941764
Er laten geen hoekjes los of niks, dus het daagt niet uit tot pulken.
pi_130943551
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar wie weet, ik ben een sucker voor dingen die per se heeeeeeeel nuttig zijn, dus ik zie mogelijkheden! *) :D
Hier is inmiddels al het derde setje in gebruik *) We gebruiken ze onder andere voor:
- fruitbakjes voor school
- broodtrommels
- drinkbekers
- pennenblikjes die de dames hetzelfde hebben (scheelt heerlijk veel gezeur!)
- schoenen
- regenlaarzen
- buitenspeelgoed
- zandbakvormpjes en strandspullen
- crecheboekje
- lades van de knutselkast (allebei een eigen lade met zooi)
- spelletjes die wel eens mee naar de opvang gaan om daar te spelen
- boekjes die mee naar school gaan
- bewaardozen met kleertjes die ik wil bewaren
- op de slee

en volgens mij nog veeeeel meer. O-)
pi_130944094
Grijp dan nu je kans om de ontbrekende labels bij te bestellen met 10% korting! Bij de labels van Goedgemerkt wordt altijd kindvriendelijke inkt gebruikt en alle labels zijn watervast en magnetron veilig.
Gebruik de code SCHOOL13 voor 10% korting op je bestelling
  zondag 8 september 2013 @ 15:51:32 #267
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130950719
Thanks Pvoesss!

Vanavond even kijken op de laptop. Op de ipad lukt het niet.
  maandag 9 september 2013 @ 08:54:41 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130977574
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:37 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hier is inmiddels al het derde setje in gebruik *) We gebruiken ze onder andere voor:
- fruitbakjes voor school
- broodtrommels
- drinkbekers
- pennenblikjes die de dames hetzelfde hebben (scheelt heerlijk veel gezeur!)
- schoenen
- regenlaarzen
- buitenspeelgoed
- zandbakvormpjes en strandspullen
- crecheboekje
- lades van de knutselkast (allebei een eigen lade met zooi)
- spelletjes die wel eens mee naar de opvang gaan om daar te spelen
- boekjes die mee naar school gaan
- bewaardozen met kleertjes die ik wil bewaren
- op de slee

en volgens mij nog veeeeel meer. O-)
Hmmm, ik wilde voor een label met 'Sasha & Oscar' gaan omdat veel dingen hier onderling uitwisselbaar zijn. *twijfel*
  maandag 9 september 2013 @ 08:57:20 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130977627
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hmmm, ik wilde voor een label met 'Sasha & Oscar' gaan omdat veel dingen hier onderling uitwisselbaar zijn. *twijfel*
Ik heb gekozen voor gebr. Achternaam. ;)
  maandag 9 september 2013 @ 09:01:05 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130977695
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb gekozen voor gebr. Achternaam. ;)
Oh nee, zo bedoelde ik het niet, ik vind het met de voornamen wel ok, maar het ging me meer om alle opties die stiemie noemde om dingen apart van elkaar te labelen, ook heel nuttig namelijk. :') :Y

Anyway...

pi_130978194
En week 2 begon weer dramatisch ;(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130978367
Wa vervelend joh, vicky.....
pi_130978391
Ze ging met redelijk goede moed de trap op naar boven. Jas uit ging ook goed. Daarna begon het drama.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130989768
He Vicky, dan ga je ook niet lekker weg zelf... :{
  maandag 9 september 2013 @ 21:23:24 #275
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131002085
Wat vervelend Vicky.

Tyler heeft net zijn eerste dag op school gehad. Hij vond het hartstikke leuk in groep 1. Vol met verhalen over wat hij gedaan had.
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 21:34:20 #276
5428 crew  miss_sly
pi_131002728
Hè Vicky, wat rot. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Onze dame gaat morgen voor het eerst voor het echie. Ze heeft er niet heel veel zin in, geloof ik. Ik hoop dat ze het naar haar zin heeft. B brengt haar weg, dus ik heb al gevraagd ervoor te zorgen op tijd te zijn, zodat hij even met haar kan zitten en een boekje kan lezen. Ik ga haar ophalen. Spannend, hoor, dat voel ik zelf ook echt.
  maandag 9 september 2013 @ 21:41:35 #277
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131003135
Spannend miss-sly! Kon ze wel een beetje in slaap komen vanavond?

Dat spannende had ik vanochtend ook, vond het haast net zo spannend als hem.

En daar sta je dan ineens voor de middagpauze en het einde van de schooldag samen met andere moeders op je stiefzoon te wachten. Ook wel een leuk, gek gevoel. Ik had dit pas in gedachten met D als hij 4 jaar is. Om dit nu met Tyler al te mogen doen en dit te mogen meemaken ben ik heel blij mee :D !
pi_131003392
Spannend miss..... Raar gevoel hè, zo zijn ze net geboren en zo gaan ze voor je uit naar de basisschool. Zo hadden mijn kleine vriendje en ik vandaag onze laatste echte dag met zijn tweetjes.. morgen nog een keer wennen op school, woensdag jarig en donderdag voor het echt.... Toch wel een beetje slikgevoel ook.... Ondanks dat lars het zo leuk vindt... Ik heb hem toch het liefst lekker bij me. Tis zo'n opvreetkind en ik geniet er zo van. Ik hoop dat de juf op school ook zo van hem geniet.... O+
pi_131005425
Mijn kleine grote I. gaat volgende week naar de andere juf en hoewel ze zegt het leuk te vinden merk ik dat ze het spannend vindt... natte broeken weer en ook wel een beetje een aandacht dingetje hoor heb ik het idee. Want dan zegt ze met een grote grijns dat ze heeft geplast... en idem met "ik moet spugen".
Ik heb geen idee of ze echt naar is (maar het wordt gezegd met een grijns), het zou ook nog wel eens kunnen dat ze beetje lage bloedsuiker heeft na matig ontbijtje en op school wel een appel en stukje brood, maar dat ze echt aan iets toe is, want als er eten in zit dan hoor ik haar er niet meer over.
Kan je immers ook naar van zijn.
Ik zal eens met juf overleggen of ze genoeg tijd heeft voor de inhoud van haar trommeltje, misschien moet ik er nog wat bij stoppen, ik heb geen idee... Of iets wat wat langer vult, iemand nog een suggestie?
Of gelijk uit school iets geven voor achter op de fiets zodat we dat dipje net kunnen voorkomen? Cracker of stukje brood...
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:00:26 #280
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131013712
Dat laatste heb ik gisteren gedaan Nijna. Had wat meegenomen voor T direct na schooltijd, en dat ging er heel vlot in. En thuis heeft ie nog wat gehad.
pi_131014139
Vandaag werd er niet gehuild!!

We hebben een stickerkaart grmaakt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131014771
Vandaag is ze dus voor het echie. Ze is gisteravond zonder problemen gaan slapen, en vannacht is ze bij ons gekropen. Het eerste wat ze me vanochtend in mijn oor fluisterde toen ze wakker werd, was "ik wil niet naar school".
Gelukkig maakte ze er verder geen drama van, heeft zich gewoon aangekleed en ontbeten en is zonder huilen door papa afgeleverd bij de juf. Ze wilde liever geen afscheid nemen, maar ze huilde niet en juf kon haar kennelijk toch wel wat troosten.

Om 14.45 mag ik haar halen!
pi_131015455
Jeejj Vicky!
En ook voor Tyler!

Karin O+

Sly, ze gaat het vast geweldig vinden vandaag :Y

Nijna, ik neem altijd wat te eten mee als ik de jongens om 14:45 uur van school ga halen. Sultana, croissantje, krentenbol...
Het is binnen no time op.
Eenmaal thuis willen ze dan vaak nog een snoepje. Om n uur of 17 dan nog n cracker, rijstwafel oid en daarna krijgen ze alleen nog fruit en groenten tot het avondeten. We eten meestal pas rond n uur of 19.

Mijn kleuter heeft ook weer regelmatig een natte broek :{
Gister voor de 2e keer op school.
Misschien toch maar een stickerkaart gaan intoduceren?
pi_131015507
Spannend Miss! Ben heel benieuwd hoe ze het gehad heeft!

Oeh dat is vervelend Kersjes. MIsschien idd een stickerkaart introduceren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131015952
Wat fijn Vicky!!

Spannend hoor Miss_Sly.

Kersjes: Vervelend, weer die natte broeken. Durft hij wel aan te geven aan de juf dat hij naar de wc moet? Misschien dat eens met hem oefenen? En anders misschien inderdaad een stickerkaart.

Bij mijn kleuter gaat het best goed. Afscheid 's ochtends vindt ze nog wel wat moeilijk, maar het is geen enorm drama. De bso vindt ze heel leuk - wat ik niet helemaal verwacht had, omdat daar ook veel grotere kinderen zitten. Maar bij de bso heeft ze het al over 'vrienden', en uit haar klas nog niet.
pi_131016107
Naar welke bso gaat ze, Bleie?

Wat doe je dan precies met een stickerkaart?
pi_131018089
Mijn kleuter is vanmorgen zonder enig probleem naar school gegaan *O* Geen idee wat de reden van deze omslag was, maar ik ben er heel blij mee!

Wat vervelend zeg al die natte broeken op school. Misschien durven ze niet alleen naar de wc op school of is er iets anders?

Donderdag mag ze ook gaan wennen bij de naschoolse opvang, maar daar verwacht ik weinig bijzonders van aangezien ze daar vaak al even langsgaat om met haar zus te spelen als ze zelf bij de kinderopvang is. Dat is in hetzelfde gebouw.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:29:49 #288
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131020817
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Kersjes het volgende:
Jeejj Vicky!
En ook voor Tyler!

Karin O+

Sly, ze gaat het vast geweldig vinden vandaag :Y

Nijna, ik neem altijd wat te eten mee als ik de jongens om 14:45 uur van school ga halen. Sultana, croissantje, krentenbol...
Het is binnen no time op.
Eenmaal thuis willen ze dan vaak nog een snoepje. Om n uur of 17 dan nog n cracker, rijstwafel oid en daarna krijgen ze alleen nog fruit en groenten tot het avondeten. We eten meestal pas rond n uur of 19.

Mijn kleuter heeft ook weer regelmatig een natte broek :{
Gister voor de 2e keer op school.
Misschien toch maar een stickerkaart gaan intoduceren?
Die stickerkaart kun je altijd doen idd.

Die natte broeken heb ik nog niet voorgehad, maar als ik T tussen de middag en na schooltijd ophaal is het ook altijd snel naar huis om te gaan plassen. Ik heb het idee dat de kids het vergeten door te druk te spelen en juf of meester ook niet echt in de gaten houdt of iedereen wel op tijd plast.
pi_131021186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Naar welke bso gaat ze, Bleie?

Wat doe je dan precies met een stickerkaart?
Stravaganza - die zit bij haar school. Gaat S naar die bij haar school zit? De overkoepelende organisaties daarvan zijn recent samengegaan, dus zeker in vakanties hebben ze soms samen activiteiten. Leuk voor mijn meisje, want haar twee beste vriendinnetjes uit de straat gaan daarheen.

Met een stickerkaart geef je, in dit geval, voor elke dag dat een kind niet in zijn broek plast een sticker,en als de hele kaart vol is een grotere beloning (iets lekkers, een uitje, een cadeautje, enz.). Belonen van goed gedrag dus.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:46:31 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_131021272
Ik zou echt niet aan een stickerkaart beginnen in dit geval. Het zal ongetwijfeld zijn dat hij er gewoon niet aan denkt te gaan plassen. Je kan beter met de juf overleggen en ervoor zorgen dat de juf hem vaker naar de wc stuurt en ook ervoor zorgen dat ze voor het buiten spelen een keer extra gaan plassen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131024363
En jawel, ze heeft het leuk gehad!
Met een stralend gezichtje kwam ze naar buiten, niet alleen stralend omdat ze mij zag, maar ook omdat ze het naar haar zin had gehad. Zo fijn!
Ik hoop dat het zo doorzet. Morgenochtend weer, alleen de ochtend op woensdag.

En thuisgekomen maak je dan zelf een rijstwafel met pindakaas én appelstroop O+

[ Bericht 35% gewijzigd door Dotteke op 20-06-2023 13:12:40 ]
pi_131026822
Fijn dat het zo goed ging Miss! Hier ook weer een stralend snoetje die het geweldig naar zijn zin gehad heeft. En de juf vindt het ook zo goed gaan, hij had zich helemaal zelf omgekleed voor gym, daar was ze erg blij mee. Vanmorgen uit bed komen was wel een hele grote uitdaging, niet omdat hij niet naar school wilde, maar omdat hij zo enorm moe is. Morgen dus maar een dagje thuis.
pi_131041424
Wat fijn dat ze t zo leuk had gehad miss!

En bij Chan ook goede berichten, heerlijk!
pi_131043054
Lars was helemaal niet zo blij geweest vandaag, een jongen had gem geknepen en gekrabd, en stop! Hou op! Hielp ook niet aldus lars. Was volledig over de toeren, uiteindelijk met juf naar meike gegaan voor een knuffel omdat ze hem niet rustig kreeg....
Maar vooral fijn dat je het tussen de middag van meike en lars hoort, en dat bij het navragen aan de juf alles waar blijkt te zijn.

Ik hoorde vorige week ook al van een.andere juf dat zij lars maar ff had geholpen, omdat hij zo beteuterd in de wc stond, met een kleddernatte broek, en een droge broek in de hand.... Had hij die droge broek van zijn juf gekregen, en moest zich maar redden verder. Hij was voor de 3e keer aan het wennen op school.... Ik vind het nogal wat, ze zijn nog zo klein....

Maar goed, we vieren een feestje morgen! Lars wordt 4, en ik 33!
pi_131051689
Lars toch :* niet leuk. Knijpende, krabbende kinderen en een juf die je met je natte broek laat staan in de wc. Ze voelen zich al zo groot, maar ze zijn ook nog maar humpies...

Maar fijne dubbele verjaardag vandaag Karin en Lars!!!! :*

Wij hadden gisteravond informatieavond, volgende week start I. bij haar nieuwe juf, ze heeft er wel zin in geloof ik. Sprak haar huidige juf nog even... die zei dat ze gelijk "aansluiting" had toen ze met de klas van de andere juf hadden buitengespeeld...
Het was hetzelfde kindje wat haar "claimde" toen ze kwam wennen (wilde gelijk spelen, terwijl ze elkaar voor die tijd nooit hadden gezien) en ik heb er niet zo'n lekker gevoel bij. Huidige juf zou het doorgeven aan volgende juf en benadrukte dat ik het zelf ook moet blijven aangeven als ik me er zorgen over maak.
Ik vind het leuk dat ze contact maakt, maar ik hoop dat juf een beetje in de gaten houdt dat I. niet verstikt raakt door kindje A.

[ Bericht 45% gewijzigd door Nijna op 11-09-2013 09:57:26 ]
pi_131058551
Komt vast goed Nijna.

Vanmorgen weer geen traan. Ze zwaaide me zelfs gedag. Toen ik haar ging halen kreeg ik een super enthousiast en blij meisje..

Ze had haar eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen! 1,5 week op school..

:)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131059491
^O^
pi_131059593
leuk :)

en wat zielig voor Lars..dan voel je je toch ook helemaal niet fijn..net aan het wennen op school, ongelukje gehad dat je alleen moet oplossen en ook nog een vervelende medekleuter. Arm ding!
pi_131063986
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:22 schreef Vicky het volgende:

Vanmorgen weer geen traan. Ze zwaaide me zelfs gedag. Toen ik haar ging halen kreeg ik een super enthousiast en blij meisje..

Pfieuw! Dat voelt toch een stuk fijner bij het afscheid, toch?

En Lars, wat sneu zeg.. En niet zo sensitief van de juf... Want hoewel je soms handen tekort komt, vind ik dit toch wel erg cru.

Sly-Beeb, hoe voelt het nu? :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131064249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pfieuw! Dat voelt toch een stuk fijner bij het afscheid, toch?

En Lars, wat sneu zeg.. En niet zo sensitief van de juf... Want hoewel je soms handen tekort komt, vind ik dit toch wel erg cru.

Sly-Beeb, hoe voelt het nu? :*
absoluut!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')