abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130645488
Klinkt goed Nijna! Die vermoeidheid hadden de juffen het op de infoavond van gr. 3 ook al over. We merken het aan meike nog niet. Die vindt het vooral leuk tot nu toe. Ik schrok op de infoavond wel van de hoeveelheid wat ze doen in groep 3, jemig...!

Lars is aan het inlopen, nu 2 ochtenden meegedraaid, wist al een paar kinderen met naam en achternaam te benoemen :o verder vindt hij het leuk, en draait zo mee aldus juf. Nog 2 keer, en dan voor het echie
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130660075
Zo, de eerste 2 weken zitten er op.
Er is een hoop gebeurd. Veel verjaardagen en feestjes, ook in de klas (ook die van mijn kleuter, nu is hij echt 4), een splinternieuwe broodtrommel die 4 dagen kwijt was, de schoolfotograaf.....

3e groeper neemt elke dag werkjes mee naar huis met een grote krul van de juf er op. En ze krijgen gymles van de vakleerkracht in de grote sportzaal vlakbij school. De komende 6 weken elke maandag een judoclinic, vonden ze "vet cool" :Y

Ook mijn kleutertje doet het goed.
Hij is na school wel erg moe, en hij vergeet nogal eens zijn drinken op te drinken...
Maar toen ik afgelopen dinsdag halverwege de ochtend de klas in kwam om zijn traktatie te brengen, kon ik mooi zien hoe het er aan toe gaat. Hij kletst, doet mee in de kring, hangt soms zelfs het clowntje uit... En is niet op zijn mondje gevallen.
Toen een 2e groeper een bijdehante opmerking maakte over zijn Jokie-knuffeltje "(haha, dat is voor baby's") zei hij dat die jongen zelf een baby was _O- :o
.... met gevoel voor drama....
pi_130664883
Hier was de eerste week een 'ik vind het zo spannend en weet niet wat er komen gaat' week. Deze tweede week trok ze het veel beter, ze wist een beetje wat er ging gebeuren op school en hoe het werkte enzo en dat gaf duidelijk rust. Ze sliep eerder, en ik hoefde haar niet elke o ochtend wakker te maken.

Heel even terug komend op het appeltje, gewoon gesneden en meegegeven. Mevrouw haar commentaar 'hij was een beetje bruin maar veel lekkerder dan toen je dat spul (citroensap) erop had gedaan' dus zo doen we het voortaan!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_130665522
Dat hoort hier helemaal niet :')

[ Bericht 87% gewijzigd door Vicky op 31-08-2013 10:18:45 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130665548
De kinderen van Vicky hebben weer zin in het nieuwe schooljaar :D

[ Bericht 79% gewijzigd door amaranta op 31-08-2013 10:24:02 ]
pi_130665940
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
whahahahahahaha nogal..
Haal die quotr maar snel weg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130682004
Wat fijn dat het zo goed gaat! En jemig Kers, wat goed dat hij zo van zich af durft te bijten :)
pi_130683502
De voordelen van een grote broer hebben. Hij is niet snel geïntimideerd en kan inderdaad goed van zich af bijten :)
pi_130683672
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:47 schreef amaranta het volgende:
De kinderen van Vicky hebben weer zin in het nieuwe schooljaar :D
nou dat zeker ja!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130683951
Nog 2 nachtjes slapen Vicky *O*
pi_130684054
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:25 schreef Kersjes het volgende:
Nog 2 nachtjes slapen Vicky *O*
yep!!

morgen nog op zoek naar gymschoenen voor Tess en ik moet Ambers etui nog nakijken...
Lekker last-minute :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130758842
Vandaag had mijn ventje een wenmiddag op de bso. Dat was me wat zeg. Wát een complete chaos waar we ineens middenin stonden en hij trok het niet.. Intens sip bang gezichtje, tranen in zn ogen.. We zijn op een afstandje gaan kijken en daarna toch heel voorzichtig meegedaan terwijl ik hem de hele tijd vastgehouden heb. Maar later kwam hij los van me :) En durfde hij te spelen zelfs in een hoekje. En helemaal op het eind wilde hij niet meer naar huis en was hij met andere kinderen aan het spelen :D

Ik maak me nu nog meer zorgen om morgen, dan kan ik er niet bij blijven.. Ik heb mn best gedaan hem ervan te verzekeren dat hij bij de juf terecht kan.. En ik ga zorgen dat we als eerste binnen staan daar bij de juf.. Zn papa komt ook mee, wat natuurlijk heel fijn is zo op de eerste schooldag, maar ik ben bang dat zelfs dát eigenlijk al teveel is voor hem.. (hij raakt er soms nog steeds een beetje door van slag, papa en mama tegelijk) Bah, ik ben er beroerd van, dat eerste uur morgen als ik hem niet kan helpen te wennen..
pi_130760616
A gos Chan. Hopelijk gaat morgen beter.

Wegbrengen van Tess ging niet soepel. Hele ochtend al dreinen en jammeren. Eerst Amber weggebracht en toen nog even naar huis gegaan. Tess mocht pas om half 10 komen.
Jas en tas opgehangen en naar de klas. Ze wilde eerst ietop een stoel zitten, maar bij mij op schoot. Uiteindelijk ging ze toch zitten.
Er werd wat verteld door andere kinderen en er werd een boekje voorgelezen. Toen was het tijd cvoor het 10-uurtje. Tess heeft haar pakje drinken opgedronken en heeft 2 worteltjes gegeten. Na het 10uurtje gingen ze buitenspelen. Ik heb haár geholpen met haar jas en ben mee naar beneden gegaan. Op het schoolplein heb ik haar een knuffel en een kus gegeven. Ze begn te huilen maar toen kwam de juf enndie heeft haar meegenomen. Ik ben toen weggegaan.

Om 14.15 uur werd het schooljaar geopend en de ouders mochten daarbij zijn. De kinderen gingen ballonnn oplaten. Ik heb het van ren afstandje bekeken want Amber en Tess gingen vandaag ook meteen naar de bso.
Om 14.50 werd ik gebeld door de bso dat Tess toch wel heel moe en huilerig was. Ik ben de dames om 16.00 uur gaan halen en toen wilden ze uiteraard allebei niet mee :')

Tess had bij de bso gezegd: ik ga morgen echt nit meer naar de kleine school hoor.... Vanavond bij het eten herhaalde ze dit nog maar een keer.. Mama, ik ga morgen echt niet naar school hoor.
Tja, ze zal toch moeten.

[ Bericht 75% gewijzigd door Vicky op 02-09-2013 22:18:59 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 september 2013 @ 23:28:56 #189
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130764549
Awww Vicky en Chan...
Het is ook wel heftig allemaal he. voor die kleintjes.
Hopelijk gaat het gauw beter allemaal.
pi_130768366
Wat naar Vicky en Chan.

Mijn meisje maakt na twee weken school al een enorme ontwikkeling door. Ik sta echt versteld. Ze is bij nieuwe mensen, met name volwassenen, altijd heel verlegen, en durfde eerst de juf ook nauwelijks een handje te geven, laat staan daar ook nog iets bij te zeggen (dat wordt op haar school wel verwacht), maar gisteren deed ze dat allemaal opeens, zonder enige aansporing. Ze hoefde ook helemaal niet meer te huilen bij het afscheid. Ze had ook haar eerste bso-dag, en moest daar eerst wel even huilen, maar was al gauw met twee andere meisjes de huishoek ingedoken, en daar niet meer uitgekomen. O+ En ook daar gaf ze bij het afscheid alle juffen een handje, met oogcontact, en een heel duidelijk en opgewekt 'tot morgen'. Ik ben zo trots op haar!!

Oh, en tussen de bedrijven door heeft ze zichzelf vrijdag leren fietsen zonder zijwieltjes. *O*
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:24:58 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130768984
Vicky en Chan, mijn ervaring met nieuwe kleuters is dat ze het door de dag heen toch ook fijn hebben op school hoor. Vooral het afscheid is vaak lastig. En soms tussendoor (bij drukke/nieuwe situaties) wordt er nog eventjes gehuild om mama. Maar kleuterjuffen kunnen daarmee omgaan. Die nemen zo'n kind bij zich, op schoot, leiden het af en maken er het beste van. Ze slepen je kind er doorheen, écht.
Niettemin heel rottig, zowel voor hen als voor jullie. Sterkte. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130769042
Poeh, zwaar lijkt me als je kind niet heen wil, en huilt als je weggaat..... Steen in de maaggevoel.... Sterkte ladies, ik hoop dat het meevalt.

Lars is ook weer heen vandaag, zijn derde wenochtend. Hij vindt het leuk. Vertelde vorige keer al dat hij op dat ding geweest was dat je kan aanraken. En die zegt steeds probeer het nog eens.... (Digibord) :D
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_130769360
Vicky en Chan, pittig begin zeg.. Hopelijk trekt het bij allebei snel bij en wennen ze snel.

Gelukkig gaan de meesten goed van start!

Moonah, zelf bij Chris in groep 3 nam juf nog even de tijd de eerste maandagochtend, toen hij huilend naar me toe gerend kwam uit de klas. Even op schoot, praatje maken etc.. Daarna was het ook snel goed, tenminste wij zijn maar weggegaan. Als je blijft staan hebben ze het idee dat ze ook nog steeds mee naar huis kunnen..

Chris zit nu alweer in de 3e week. Gisteren even met juf gepraat over zijn spraak (blijft een luie prater, dus dan mompelt hij teveel, binnenkort terug naar de logo). En die zei dat het echt goed ging. Ze had hem al in de leeslijn gezet. Geen idee wat het precies is, dat hoor ik vanavond, maar geloof dat hij dan in oktober een soort leesttest mag gaan doen?
pi_130769617
Hier gaat het naar school gaan ook niet heel soepel. Grote zus was hier altijd heel makkelijk in, maar mijn bijna-kleuter heeft er heel veel moeite mee.

Ze is nu zo'n 5 ochtenden geweest en 1x ook 's middags en het gaat steeds gepaard met dikke tranen. Het is pas 1x gelukt zonder dat ze moest huilen, maar geen idee waarom het toen wel goed ging.

De knuffel gaat elke dag nog mee, al weet ze dat dit na haar verjaardag niet meer mag dus dat is ook al een lastig punt. Ze ziet er ook erg tegenop om werkjes te moeten doen en heeft al eens gewoon geweigerd. Al ging het om een kleurplaat kleuren. En vandaag dus weer drama want ze ging voor het eerst ook overblijven.

Gelukkig heeft ze een hele lieve juf met veel ervaring dus dat gaat goed komen. Maar leuk is anders... ;(
pi_130770171
Vanmorgen is hij dan echt voor het eerst naar school.. Hij wilde "pas uit bed als ik het zeg" en "gewoon nog even rust".. Ik heb hem de ochtend doorgesleept.. Alles moest uitgelegd, alles aan de hand van het boekje Karel gaat naar school. Wat er allemaal zou gaan gebeuren. Het heeft geholpen. Karel huilde in het boekje toen mama weg ging, maar dat zou hij niet gaan doen. En inderdaad, hij huilde niet, hij lachte. Wel met een super gespannen snoetje, maar dat is niet zo raar natuurlijk. We waren al wel stiekem de school ingegaan toen hij nog dicht was, zodat hij rustig kon wennen en niemand er nog was. De conciërge vond het prima, dus we zijn alles even rustig wezen bekijken. Ik ben zó blij dat dat gelukt is, als hij maar als eerste is dan gaat het meestal wel goed.

Ik hoop zo dat het goed gaat nu, vooral met naar de wc gaan. Ik ben vergeten aan de juf te vragen hem een paar keer te helpen herinneren, want hij vergeet het volledig in spannende nieuwe situaties. Hij gaat gelijk de hele dag, maar ik zit nu al de tijd weg te kijken tot ik hem weer mag halen..
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:45:36 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130772616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:41 schreef Chan het volgende:
Karel huilde in het boekje toen mama weg ging, maar dat zou hij niet gaan doen. En inderdaad, hij huilde niet, hij lachte.
O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:37:57 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_130774042
Hier kwam de kleuterjuf vandaag naar me toe om een afspraak te maken voor het huisbezoek, voorafgaand aan het wennen op school. De tijd gaat echt snel :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130779907
Wat hebben ze in één dag tijd met mijn kind gedaan? Bij het ophalen was hij níet in tranen door de losgekomen spanning (wat normaal zo gaat bij hem) maar super blij. En hij ging nog even naar de wc, maar de jongenswc zat op slot (zonder iemand erop) dus ging hij bij de meisjes.. en daarna ging hij zélf tegen de juf zeggen dat de jongenswc op slot zat.. Hij heeft niet eens aan me gevraagd of ik het wilde zeggen. En op de fiets naar huis zei hij dat hij de juf lief vindt en dat het zijn lievelingsjuf is. En hij zit onder het zand gesmeerd :D Mijn kind dat zichzelf nooit vies wil maken. Hij vertelde wel dat hij moest huilen omdat hij zijn beker niet had gehad, de juf had niet door dat hij zijn beker nog niet had. Maar daar lijkt hij nu totaal niet meer mee te zitten. Hij heeft nog nooit zoveel over zijn dag verteld. :)
pi_130780720
Ohh Chan wat goed en fijn! Hartesprong! Wat kun je dan trots zijn he!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_130783513
Nou zeg dat wel! En zo verschrikkelijk opgelucht ook, hij vindt het léuk! En de juf is ook echt fijn en betrokken volgens mij, toen ze met de klas het plein op kwamen en ze mij zag kreeg ik gelijk een duim omhoog van haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')