abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130340244
Ik ben zo blij dat ze hier alleen de ochtenden gaan in groep 1, het is al heftig genoeg die overstap.
Mamapurk, ik zou ook lekker thuis houden morgenmiddag als je de mogelijkheid hebt.

Bij onze verse kleuter slaat de vermoeidheid ook wat toe, vroeg wakker, dat wel. Maar op school toch wel zichtbaar moe. Juf vertelde dat ze wel enorm geniet en dat idee heb ik ook wel.
Het is ook cool als je gelijk in je eerste week met juf een verdroogde kikker vindt en die in de klas uitgebreid wordt bekeken met vergrootglas enzo. Ik vind het zo leuk he, een juf die zulke dingen doet!

Kleuter is trouwens een slechte ontbijter (net papa), maar hoe krijg ik er nou toch iets fatsoenlijks in?
Iemand nog een tip? Als ze alle tijd heeft gaat het prima, maar onder druk is het lastig...
Fake it till you make it...
pi_130340312
Ik vind deweken ook wel veel hoor hier voor een kindje van net 4. Ze gaan alle dagen van 8.30 tot 11.45 en van 13 tot 15.15 en op woensdag van 8.30 tot 12. Ik dacht dat die mini's misschien ook wel standaard op vrijdagmiddag vrij waren ofzo maar dat is dus niet zo.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_130340413
bij ons zijn de kleuters zowel maandags als vrijdags vrij, in groep 3 valt daar dan de maandagmiddag vrij af en pas in groep 4 gaan ze alle middagen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130340455
eet ze brinta nijna? dat gaat lekker snel. hier ontbijten we allemaal met special k of muesli of brinta ofzo. boterhammen 's ochtends vinden we geen van allen fijn. behalve in het weekend, lekker op de bank :P
pi_130340573
hier vindt ze een bordje met vanalles en nog wat altijd een feest..stukje onbijtkoek, handje meusli ofzo, stukjes komkommer, plakje worst
idee heb ik gepikt van iemand hier op fok :)
pi_130340632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:28 schreef simmu het volgende:
bij ons zijn de kleuters zowel maandags als vrijdags vrij, in groep 3 valt daar dan de maandagmiddag vrij af en pas in groep 4 gaan ze alle middagen.
Dat vind ik echt goed ingedeeld!

En ik heb gelukkig goeie ontbijters, ze mogen bij mij kiezen brood, cracker of yoghurt met meusli ofzo. Ze kiezen gevarieerd. Maar idd zo goed als vloeibare brinta ofzo dat het drinkbaar is :) (werkt bij een van mijn clienten super)
pi_130340814
Scholen hebben een minimum en een maximum aan uren waar ze zich aan moeten houden.
En mogen dus kiezen welke dagen ze kleutertjes wel vrij geven of helemaal geen vrij.
Vandaar dat het overal gewoon anders is.
pi_130341046
Ja weet ik hoor Pvoess maar ik vind dit wel veel voor een net startend kleutertje. Ik hoop gewoon dat ze het evengoed leuk heeft gehad ondanks dat ze zo moe is. En ze heeft wel regelmatig trouwens een lang weekend dus daar worden ook weer vrije uren gecompenseerd.
pi_130343632
Mijn jongens moet ik 's ochtends meestal ook wakker maken voor school.
Maar in het weekend staan ze meestal al rond 7 uur aan ons bed te tetteren :')
Brood gaat er als ze net 10 minuten wakker zijn echt niet bij ze in (bij mij ook niet) en doordeweeks ontbijten ze dus met een (al dan niet belegde) cracker, rijstwafel of wat fruit.
Ik doe daar niet moeilijk over en voeg eventueel wat toe aan het pauzehapje als ze echt weinig op hebben.

Vanmorgen de school binnen gelopen met een hysterisch gillend kleutertje die z'n vinger tussen de deur had :'(
Gekoeld onder de kraan, pleister gehaald bij de conciërge en toen mocht hij als troost een kleinigheidje uitzoeken uit de schatkist van de directeur. Hij was zo zielig, maar zijn nagel is gebarsten en ik weet dat zoiets verrekte zeer doet...
De juf zou het me laten weten als het niet ging, maar toen ik 5 minuten later nog even door het raam ging gluren kreeg ik een thumbs up.

Vandaag voor de eerste keer gym.
Ik ben benieuwd...
.... met gevoel voor drama....
pi_130343723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:37 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Dat vind ik echt goed ingedeeld!

En ik heb gelukkig goeie ontbijters, ze mogen bij mij kiezen brood, cracker of yoghurt met meusli ofzo. Ze kiezen gevarieerd. Maar idd zo goed als vloeibare brinta ofzo dat het drinkbaar is :) (werkt bij een van mijn clienten super)
ik realiseer me net dat ik het suf opschreef; ze zijn dus niet 's maandags en vrijdags de hele dag vrij, maar wel de middagen. ik vind het ook een fijn schema. wat wel is hier; vanaf groep 3 al moeten ze zelf kunnen fietsen en met de fiets naar school, want dan gaan ze gymmen in het dorpshuis hier
pi_130343892
:o echt al zelf kunnen fietsen..dat zou ik bij de van mij er waarschijnlijk niet in krijgen...schiet niet echt op op fietsgebeid
pi_130347709
Kersjes, dat is naar zo'n zere vinger. Gelukkig wel thumbs up..

Nijna, Chris wil vooral afwisseling in de ochtend. Soms brood, soms Brinta, soms cornflakes, soms muesli.

Simmu, dat fietsen gaat bij sommigen pas net, dan vind ik met een groep fietsen nogal wat. Maar in een dorp is dat misschien anders? Daar weten de mensen wanneer die meute voorbij komt slingeren ;)

Ze gaan bij Chris op school kijken naar het continurooster. Heeft iemand hier toevallig te maken gehad met die overstap? De directrice deed "moeilijk" omdat ze dan met die urencriteria zitten te rekenen. Ze dacht zelfs dat ze dan niet eens in een keer over konden, maar de groepen in fases over moesten.. Lijkt me niet echt handig..
pi_130348289
Kersjes wat sneu!

Simmu ik had je goed begrepen hoor! En fietsen tja, daar is de mijne ook nog niet zo goed in.. Dus dat zou dan een aandachtspuntje zijn als ik bij jou in het dorp zou wonen.

Hier zitten ze in een alles onder 1 dak gebouw. Enorme sporthal (worden europese wedstrijden handbal gespeeld) dan zit zowel de katholieke school als de openbare school erin, kinderdagverblijf, psz, bibliotheek, fysio, logo, een klasje speciaal onderwijs van een school uit een stad hier in de buurt. Wel heel fijn hoor! En de kleuter hebben een eigen kleine gymzaal met een rode vloer, dus J kwam gister thuis met de mededeling dat ze in de rode kuil was wezen kijken, het duurde even voor ik het allemaal begreep.
Ik ben zelf in het buurdorp hier opgegroeid en dat was allemaal veel knusser.. Ik moet dus geloof ik net zo erg wennen als mijn meisje.
pi_130350697
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersjes, dat is naar zo'n zere vinger. Gelukkig wel thumbs up..

Nijna, Chris wil vooral afwisseling in de ochtend. Soms brood, soms Brinta, soms cornflakes, soms muesli.

Simmu, dat fietsen gaat bij sommigen pas net, dan vind ik met een groep fietsen nogal wat. Maar in een dorp is dat misschien anders? Daar weten de mensen wanneer die meute voorbij komt slingeren ;)

Ze gaan bij Chris op school kijken naar het continurooster. Heeft iemand hier toevallig te maken gehad met die overstap? De directrice deed "moeilijk" omdat ze dan met die urencriteria zitten te rekenen. Ze dacht zelfs dat ze dan niet eens in een keer over konden, maar de groepen in fases over moesten.. Lijkt me niet echt handig..
ze rijden buitenom, dus niet dwars door het dorp ;)

en ja. dat gymmen in het dorpshuis gaat een groot probleem worden, aangezien de gemeente het dorpshuis wenst te ditchen
pi_130364654
In groep 3 al op de fiets naar gym...? Ik zou persoonlijk mn kind gaan brengen, die acht ik echt nog niet in staat om in een groep veilig te fietsen namelijk. Gelukkig kunnen ze hier lopen naar de gymzaal. Ze hebben dan ook blokuur gym, het is ook nog de bedoeling dat er gedoucht wordt naderhand (groep 3, vind ik ook al vrij vroeg, maar we hebben geoefend met afdrogen ;) ).

Hier groep 1 alleen de ochtenden naar school. In groep 2 en 3 komen daar de maandag, dinsdag en donderdagmiddag bij. Vanaf groep 4 ook vrijdagmiddag.
Echt heel fijn, vind ik, zeker voor groep 1. Ik begreep wel dat hier alle scholen de komende jaren continu rooster zullen gaan krijgen, maar dat zien we dan wel weer.

Brinta lust mevrouw niet. Ze wil wel graag drinkontbijt van papa... alleen verdenk ik haar er ook wel van dat ze zich voldrinkt en dan dus niet meer eet (ook als we alleen drinkyoghurt oid geven).
Ik weet het niet zo goed. Ik kan een stuk brood in haar bakje doen voor zonodig, maar ze moeten eigenlijk hun trommeltje leeg eten, dus misschien maar eens overleggen met juf.

Misschien is cornflakes of muesli nog wel te proberen ja. Of inderdaad het bordje van blabla, daar is ze ook wel voor te porren misschen! Ik ga eens proberen!
pi_130366569
ze hebben extra hulpouders mee nijna :)

wat ik dus niet ga doen, want ik ben hopeloos onzeker en onhandig met de fiets, dus dat lijkt me dan een slecht slecht plan. we zijn dus al wel druk aan het oefenen! tis hier echt wel de dorpsnorm hoor, dat asap zelf fietsen.
pi_130375116
Fietsen kan ze wel, maar reageren op anderen, meefietsen in een groep zie ik haar echt nog niet doen. Hihi, als je zelf onhandig bent met de fiets is meefietsen misschien inderdaad niet zo'n goed idee ;).
pi_130419023
Toevallig net een brief van de ggd in onze nieuwe woonplaats binnen van de schoolarts en er staat in de brief dat het zeer gewenst is dat een ouder of verzorger aanwezig is bij het onderzoek.
Echt wat een enorm andere maar wel fijne werkwijze :)
pi_130419832
Dat mee fietsen zou het hier ook niet word gok ik ;)
Gisteren weer samen naar de gymzaal gefietst (gymnastiek) en we zijn veilig overgekomen , met een paar flinke schrik reacties...
De school heeft er naast de gymzaal gelukkig ;) vanaf groep 3 is dat daar, de kleuters in het speel lokaal
pi_130444894
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:06 schreef Pvoesss het volgende:
Toevallig net een brief van de ggd in onze nieuwe woonplaats binnen van de schoolarts en er staat in de brief dat het zeer gewenst is dat een ouder of verzorger aanwezig is bij het onderzoek.
Echt wat een enorm andere maar wel fijne werkwijze :)
ik moest ook mee met Amber.
Vond dat ook erg prettig
.

Gister een rugtas voor Tess gekocht en als we weer in NL zijn moeten we nog een broodtrommel en gymschoenen kopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130639149
Hoe is het alle Noord-Nederland kinderen vergaan die eerste schoolweek? Wij zijn komende week aan de beurt, maar maandag blijft hij nog een dagje thuis. Ik vind het maar spannend.. :X
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:11:43 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130639270
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:08 schreef Chan het volgende:
Hoe is het alle Noord-Nederland kinderen vergaan die eerste schoolweek? Wij zijn komende week aan de beurt, maar maandag blijft hij nog een dagje thuis. Ik vind het maar spannend.. :X
't was de tweede week alweer hier ;)

Maar niks verrassends. Als je in groep 7 zit ken je t klappen van de zweep al wel. Wel benieuwd hoe het met alle verse kleuters is gegaan ja.

Succes voor dinsdag Chan. Het is ook een hele stap.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130639297
Ohw ja is ook zo, week twee alweer.. Ik moet nog een beetje wennen aan die vakanties allemaal hoor :P
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:14:07 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_130639339
Hier zit het eerste weekje er weer op. Een drukke week, maar meneer geniet. De ene avond hoor je hem in de douche tegen kleine broer melden "dat ie stil moet zijn anders kan hij zich niet concentreren", het andere moment hoor je hem vertellen dat "de eerste dag een beetje eng is, maar daarna je graag naar school wilt en je de tweede dag al hoopt dat de derde dag snel zal zijn".

Vol trots vertellen over het rekenen en schrijven en dergelijke, de 10e hebben we een informatieavond en dan begint ook het schoolzwemmen.
Waar hij de eerste dag dan meteen niet naar toe kan vanwege keelamandeloperatie, maar dat is dan maar jammer voor hem ;)

Overigens is hier in het dorp te vakantie verschoven omdat er veel samengewerkt wordt met Gelderland. Geen idee of er deze week ook andere regio's begonnen zijn eigenlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130644215
Hier alweer 2 weken erop zitten, de eerste week was spannend en leefden ze echt een beetje op van de spanning ;). Maar dit was de "de vermoeidheid slaat toe" week.
Verse kleuter moe, maar genietend.
Groep 3-er geprikkeld, het is op school wel vol te houden, een hele dag maar thuis merk je dat ze moe is. Ze gaat heel graag en volgens juf hebben heel veel groep 3-ers dat, dat ze zo moe zijn en dat kan rustig de eerste maanden duren zei ze ook... Gezellig ;).

Maar verder allebei genieten op school, ze hebben het naar hun zin :).
Jongste gaat over 2 weken van de instroomgroep naar haar echte groep voor dit jaar, dat wordt nog even een stap waar ze al wel mee bezig is merken we aan haar vragen en gedachtenkronkels. Volgende week 10 minutengesprekje met juf, erg leuk, want bij de oudste wist ze na 2 weken echt precies te vertellen hoe ons kind was en deed en het klopte gewoon. Dus ik ben heel benieuwd wat ze over de jongste te vertellen heeft (heeeeel ander kind).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')