quote:Zojuist op het NOS journaal.
Communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst
Zijne Majesteit de Koning deelt met groot leedwezen mede dat vanochtend Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag is overleden op 44-jarige leeftijd.
Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.
Na behandeling op de intensive care van het Landeskrankenhaus in Innsbruck werd de Prins begin maart 2012 overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Sinds november 2012 vertoonde Prins Friso tekenen van zeer gering bewustzijn ("minimal consciousness"), een toestand waarin zich sindsdien geen veranderingen hebben voorgedaan. Begin juli 2013 werd hij overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch.
De Koninklijke Familie dankt allen die voor Prins Friso hebben gezorgd zeer hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
quote:Reactie minister-president Rutte op het overlijden van Prins Friso
In een eerste reactie noemde minister-president Rutte het overlijden van Prins Friso intens verdrietig. Ondanks alles komt dit nieuws toch als een schok. Prins Friso was pas 44 jaar oud en stond tot aan het skiongeluk, nu ruim anderhalf jaar geleden, midden in het leven. Voor Prinses Mabel en hun twee dochters Luana en Zaria moet het nauwelijks te bevatten zijn dat zij nu definitief verder moeten zonder hun man en vader. Bij hen zijn onze gedachten nu in de eerste plaats.
Ook voor Prinses Beatrix is het verlies onbeschrijflijk groot. Een kind dat overlijdt, is het allerergste dat een ouder kan overkomen. Koning Willem-Alexander, Koningin Máxima, Prins Constantijn en Prinses Laurentien verliezen een broer en zwager die veel voor hen betekende. Ook voor hen is dit een zwarte en droevige dag.
Het belangrijkste dat ik op dit moment, zo kort na het overlijden van de Prins, tegen Prinses Mabel en tegen de rest van de familie wil zeggen, is dat heel Nederland intens meeleeft en dat wij hen veel sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke en verdrietige tijd.
Prins Friso blijft in onze gedachten als een man met een brede belangstelling die zijn veelzijdige talenten altijd in dienst heeft gesteld van de samenleving. Professioneel en gepassioneerd, dat was zijn stijl. Wij herdenken Prins Friso met het diepste respect.
Ongeluk:quote:Begrafenis Prins Friso - Het Koninklijk Huis
De begrafenis van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso vindt plaats op vrijdagmiddag 16 augustus in besloten kring in Lage Vuursche, gemeente Baarn.
Na een dienst in de Stulpkerk in Lage Vuursche wordt de Prins begraven op de daarbij gelegen begraafplaats.
De dienst wordt geleid door dominee C.A. ter Linden.
Later dit jaar vindt een herdenkingsbijeenkomst voor Prins Friso plaats.
Bron: www.koninklijkhuis.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 33% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-08-2013 00:30:32 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Overigens zou Willem van Oranje in Breda in de Grote of Onze Lieve Vrouwekerk begraven worden, maar die stad was bezet door de Spanjaarden toen hij overleed. Is toch wel erg jammer voor Breda dat het zo gelopen is...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het is en blijft voor het állereerst in de geschiedenis dat er een Oranje in de grond wordt begraven. Ongeacht de plek. Dat mag ik toch bijzonder noemen? Er zijn eerder mensen niet in Delft bijgezet, maar die kregen dan alsnog boven de grond en gebalsemd hun rustplaats elders.
quote:Overlijden - Het Koninklijk Huis
Ook maakte het hoofd van het Koninklijk Huis het overlijden bekend in een speciale editie van de Staatscourant. Later volgt een toespraak in een Verenigde Vergadering van de Staten-Generaal.
De bijzettingen van Prins Claus, Koningin Juliana en Prins Bernhard zijn voor het eerst aangeduid als staatsbegrafenissen. Dit betekent dat de Grootmeester belast was met de organisatie van alle gebeurtenissen op de dag van bijzetting onder verantwoordelijkheid van de minister-president.
De meeste leden van het Huis Oranje-Nassau zijn sinds Willem van Oranje bijgezet in de grafkelder van de Nieuwe Kerk in Delft. Het was op dat moment niet mogelijk hem bij te zetten bij zijn voorouders in de Lieve Vrouwekerk in Breda dat bezet was door de Spanjaarden. De leden van Friese tak van de Nassaus zijn bijgezet in de Grote of Jacobijnerkerk in Leeuwarden. Leden van het Koninklijk Huis kunnen echter ook elders bijgezet worden.
De bijzetting van volwassen leden van het Huis Oranje-Nassau heeft altijd met veel ceremonieel plaatsgevonden. Naast het officiële protocol is een bijzetting ook een familiegebeurtenis waarbij rekening gehouden wordt met de wensen van de overledene en van de zeer naaste familie.
In de Wet op de Lijkbezorging zijn speciale voorzieningen getroffen voor de begrafenissen van leden van het Koninklijk Huis. Zo kan een stoffelijk overschot gebalsemd worden en kan er worden afgeweken van de wettelijke termijn waarbinnen de bijzetting plaats moet vinden. Door balsemen wordt het lichaam beter geconserveerd. Koningin Wilhelmina en Prins Bernhard kozen ervoor om hun lichaam niet te laten balsemen. Prinses Juliana en Prins Claus kozen voor een simpele vorm van balseming.
Vanaf de bijzetting van Koning Willem III vindt de bijzetting plaats binnen een tot twee weken. Voor die tijd kon dit wel een paar maanden duren.
Vroeger was het niet gebruikelijk dat vrouwen aanwezig waren bij een rouwplechtigheid. Koningin Emma was de eerste vrouw die aanwezig was bij de uitvaart van haar echtgenoot, Koning Willem III.
De minister-president maakt via radio en tv bekend dat een lid van het Koninklijk Huis is overleden. Daarna verstrekt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) de informatie naar aanleiding van het overlijden, over de regelingen met gebeurtenissen in de dagen tot de bijzetting en over het ceremonieel en de plechtigheden op de dag van de bijzetting.
Zo spoedig mogelijk na het overlijden krijgen familie en goede vrienden gelegenheid om afscheid te nemen in het woonpaleis van de overledene. Daarna ligt de overledene een aantal dagen opgebaard in een speciaal daartoe ingerichte 'Chapelle Ardente' of rouwkapel op Paleis Noordeinde. Bij de baar in de Chapelle Ardente staat een dodenwacht van vier militairen opgesteld. De dodenwacht kan betrokken worden door familieleden. De bevolking kan daar afscheid nemen en de laatste eer bewijzen.
Op de dag van de bijzetting wordt het stoffelijk overschot in een plechtige rouwstoet overgebracht van Den Haag naar de Nieuwe Kerk in Delft, waar de uitvaartdienst gehouden wordt en de bijzetting plaatsvindt.
De rouwstoet bestond bij de laatste bijzettingen uit twee delen. De stoet vertrok van Paleis Noordeinde in Den Haag. In de stoet werd de Gala Lijkkoets gevolgd door een bloemenbrik en een rijtuig met een aantal zeer naaste familieleden, zoons of kleinzoons van de overledene. Bij het Instituut Defensie Leergangen aan de Brasserkade voegde de rest van de naaste familie zich in de stoet voor de tocht naar de Nieuwe Kerk in Delft. Langs de hele route, bij Paleis Noordeinde en bij de Nieuwe Kerk stonden militaire ereafzettingen. Vanaf het moment dat de stoet Delft naderde tot het moment van bijzetting losten twee saluutbatterijen, opgesteld in Delft, saluutschoten. Tijdens de tocht door Delft wordt de Trinitas of Bourdonklok van de Oude Kerk in Delft geluid.
De uitvaartdienst heeft een persoonlijk karakter volgens de wensen van de overledene en de naaste familie. Zo werd bijvoorbeeld tijdens de plechtigheden voor Koningin Juliana en voor Prins Bernhard een lied gezongen door hun dochter Prinses Christina.
Voor de feitelijke bijzetting daalt de naaste familie in de grafkelder af. Dit gedeelte is strikt privé. Na de dienst keert de Koninklijke Familie naar Paleis Noordeinde terug waar Koninklijke en andere genodigden gelegenheid krijgen te condoleren.
Nederland kent geen nationale rouw. Wel kan de minister-president een speciale vlaginstructie uitvaardigen hoe en wanneer er halfstok gevlagd moet worden van overheidsgebouwen. Het Hof neemt wel rouw aan, meestal van het moment van overlijden tot en met de dag van de bijzetting.
Bron: www.koninklijkhuis.nl
Dat zegt die Van Raak, die boeken heeft geschreven over de begrafenisgebruiken van het Koningshuis. Dat ie de allereerste Oranje ooit is die daadwerkelijk in de aarde gaat worden begraven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er op die begraafplaats geen grafmonument (als in (-kelder) komt voor Friso, Mabel (en evt hun kinderen etc)? Al zou dat idd wel kort dag zijn..
Ok, dank voor de info!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zegt die Van Raak, die boeken heeft geschreven over de begrafenisgebruiken van het Koningshuis. Dat ie de allereerste Oranje ooit is die daadwerkelijk in de aarde gaat worden begraven.
Ik las net ook dat het kerkhof grenst aan het terrein van Drakensteyn, dus het is kennelijk echt heel dichtbij.
Hoeveel van die ontzettend flauwe non-grappen heb je nog? Doe ze anders even allemaal in 1 post, dan zijn we er vanaf.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:03 schreef sig000 het volgende:
Komt er ook nog een sneeuwblazer op zijn begrafenis?
Zou heel goed kunnen. Drakensteyn is ook haar privébezit (zelf gekocht, dus niet geërfd of van de Staat)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:05 schreef Laysa het volgende:
Hier: http://nos.nl/koningshuis(...)-besloten-kring.html
lees ik dat Koningin, nu prinses Beatrix toendertijd een stuk grond heeft afgestaan voor de begraafplaats. De kans is natuurlijk erg groot dat Friso dusdanig apart wordt begraven dat alleen de familie toegang heeft tot zijn graf
Dat klinkt heel erg logisch.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:05 schreef Laysa het volgende:
lees ik dat Koningin, nu prinses Beatrix toendertijd een stuk grond heeft afgestaan voor de begraafplaats. De kans is natuurlijk erg groot dat Friso dusdanig apart wordt begraven dat alleen de familie toegang heeft tot zijn graf
Wat een toeval.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat klinkt heel erg logisch.
Ik las idd net ook dat het terrein aan Drakensteyn grenst.
Ik snap datquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:21 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ach ik kijk nu wat oude beelden van de uitvaart van Claus en hoe Beatrix leunt op Friso en mijn hart breekt voor onze voormalige koningin...
Ja inderdaad. Zo'n enorm respect voor haarquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap dat![]()
En ze heeft ook zo veel meegemaakt in de laatste 10 - 15 jaar: vader en moeder overleden, echtgenoot overleden, drama over Mabel, Drama over Maxima ('s vader), "aanslag" Karst Tates op Koninginnedag, kind na zwaar ongeval in coma, kind overleden..
Ge er maar aanstaan, en op het laatste drama (kind overleden) na was ze de hele tijd gewoon in functie en deed ze dat heel professioneel..
Petje af en een diepe buiging voor (nu) Prinses Beatrix!
Bij haar ouders en man ook niet.. *zucht*quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, is ook veel prettiger voor Beatrix, dan kan ze zijn graf bezoeken.
Ik bedoel, bij zo'n bij zetting in die kerk in Delft, wordt die kist daar achtergelaten en ik stel me zo voor dat ze het graf van haar zoon dan niet kan bezoeken... bloemetje neerzetten et cetera.
Nee, wrs niet... ze kan haar man en ouders niet eens bezoeken, denk ik...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij haar ouders en man ook niet.. *zucht*
Daar staan de kisten in een rekje... je kan die kisten zo opendoen ahw... Lijkt me eng.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:35 schreef Laysa het volgende:
Jawel zij kunnen natuurlijk gewoon die grafkelder in. Maar wel minder spontaan. Moet altijd een sleutelhouder van de kerk bij zijn.
Friso zal gelukkig voor hun elke dag en veel spontaner te bezoeken zijn...en dat zllen ze ook wel nodig hebben
Mijn oudste broer is overleden op 45-jarige leeftijd (in 2001), dat heeft toch wel een impact op een moeder hoor...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:36 schreef Leandra het volgende:
Het gaat over een volwassen man met kinderen.
Fijn dat zijn moeder het graf nu makkelijk kan bezoeken, maar dat zal echt geen doorslaggevende reden zijn geweest.
Zijn vrouw, maar vooral zijn kinderen zullen het graf makkelijk moeten kunnen bezoeken, die moeten dat ook nog zo'n 70 jaar kunnen doen.
Betaald door de staat. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Drakensteyn is ook haar privébezit (zelf gekocht, dus niet geërfd of van de Staat)
Die kisten zijn verzegeld.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar staan de kisten in een rekje... je kan die kisten zo opendoen ahw... Lijkt me eng.
Maar zou ze dat wel doen op gezette tijden, denk je? Is dat bekend?
Dat ontken ik ook niet, maar bij de vraag hoe en/of waar hij begraven wordt zal het belang van zijn kinderen veel zwaarder tellen dan dat van zijn moeder.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn oudste broer is overleden op 45-jarige leeftijd (in 2001), dat heeft toch wel een impact op een moeder hoor...
Nee, betaald door haar. Als kroonprinses iid, maar privéeigendom.. Niks vd staat of familie bij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:39 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Betaald door de staat. Maar dat is weer een andere discussie.
Maar om even OT te gaan: what the fuck boeit het of hij begraven wordt, gecremeerd wordt of bijgezet wordt? Dat is toch iets wat hij bij leven vermeld heeft en zo niet door zijn familie ingevuld wordt?
De man is dood. Laat hem dan ook godver met rust, zijn familie die belast is met de laatste beslissing ook. Een graf is geen trekpleister, hoe graag de reli's dat ook willen. Het is een laatste rustplaats, ongeacht waar en hoe dat is. Respecteer dat gvd dan ook (ja, de gvd's hebben daadwerkelijk hun nut).
Hij is 18 maanden lang een mikpunt geweest van de geilheid van SBS6 en haar volgende sletjes. Vanaf nu gewoon negeren. Ongeacht wat je van de familie vind, van koningshuizen en van ons kabinet. Gewoon negeren.
Niks geen triestgeilende meelevendheid of een poging om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Hij en zijn familie. Die bepalen.
Heb je een mening? Mooi. Dat recht heb je. Je hebt ook het recht die mening voor je te houden. En wanneer iemand daadwerkelijk om het leven komt is jouw (niet direct gericht tot de persoon die ik quote) mening niet echt van toepassing.
Iig woont ze daar straks dicht in de buurt, en ze hield wel erg veel van die jongen dus ja, ergens is dat wel, hoe tragisch ook allemaal, voor haar prettig, denk ik.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar bij de vraag hoe en/of waar hij begraven wordt zal het belang van zijn kinderen veel zwaarder tellen dan dat van zijn moeder.
En het belang van en voor Mabel mag je ook niet uitvlakken. Zo jong je geliefde verliezen is meer dan intens zwaarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar bij de vraag hoe en/of waar hij begraven wordt zal het belang van zijn kinderen veel zwaarder tellen dan dat van zijn moeder.
Dat denk ik ook..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:40 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die kisten zijn verzegeld.
Tuurlijk doen ze dat. Zij hebben net als ieder ander ook behoefte om even aan het graf te zijn van hun geliefde. En al is dit in een grafkelder, dat maakt het niet veel anders.
En wat is eng als de mensen van wie je houdt daar liggen?
Of je moet een kinderlijk soort fantasie hebben.
Nee zijn zullen daar zijn en hun geliefden met eerbied en liefde herdenken
Nee, betaald door de overheid. Zelfs het onderhoud en de beveiliging wordt betaald door de overheid.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, betaald door haar. Als kroonprinses iid, maar privéeigendom.. Niks vd staat of familie bij.
Dat is heel liefquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook..
En ik denk nog regelmatig aan jou en je geliefde al ken(de) ik jullie ook niet..
Dat idd, ik moet er toch echt niet aan denken dat m'n schoonmoeder zelfs maar inspraak zou hebben in de te kiezen begraafplaats, dat is iets tussen ons.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:43 schreef Laysa het volgende:
[..]
En het belang van en voor Mabel mag je ook niet uitvlakken. Zo jong je geliefde verliezen is meer dan intens zwaar
Denk wrs dan dat Mabel een andere band heeft met haar schoonmoeder toch...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, ik moet er toch echt niet aan denken dat m'n schoonmoeder zelfs maar inspraak zou hebben in de te kiezen begraafplaats, dat is iets tussen ons.
Dat zijn inderdaad moeilijke delicate zaken. Maar als de relatie onderling goed zit, zou dit wel goed komenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, ik moet er toch echt niet aan denken dat m'n schoonmoeder zelfs maar inspraak zou hebben in de te kiezen begraafplaats, dat is iets tussen ons.
Staat me bij toen met die bijzetting van Claus dat die kelder niet vaak geopend werd iig...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:40 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die kisten zijn verzegeld.
Tuurlijk doen ze dat. Zij hebben net als ieder ander ook behoefte om even aan het graf te zijn van hun geliefde. En al is dit in een grafkelder, dat maakt het niet veel anders.
En wat is eng als de mensen van wie je houdt daar liggen?
Of je moet een kinderlijk soort fantasie hebben.
Nee zijn zullen daar zijn en hun geliefden met eerbied en liefde herdenken
Och, als je een goede relatie hebt en je leven compleet op zijn kop staat?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is een dienstingangquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat me bij toen met die bijzetting van Claus dat die kelder niet vaak geopend werd iig...
Dat zou best kunnen ja! Ik vroeg me ook al af waarom ze niet gewoon op het landgoed begraven. Dat zou ik echt wel gedaan hebben als ik hen wasquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:05 schreef Laysa het volgende:
Er is niets mis met de band met m'n schoonmoeder, maar wij weten heel goed waar we begraven willen worden, en ik ga er vanuit dat Mabel en Friso het daar ook wel eens over gehad hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Denk wrs dan dat Mabel een andere band heeft met haar schoonmoeder toch...
Ik ben er nooit geweest, weet het niet dus, kan me wel herinneren dat ik toen dacht dat dat wel sneu was zo'n bijzetting ipv een graf... maar goed in 2004 werd-ie ook 2x geopend toch? Juliana en Bernhard zijn toch beiden in 2004 overleden?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:49 schreef Laysa het volgende:
Ze gaan dan ook niet via die trap onder de vloer. Daar ligt een " steen" overheen.
Zij gaan via een andere zeer toegangelijke trap naar beneden
Dienstingangquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:49 schreef Laysa het volgende:
Ze gaan dan ook niet via die trap onder de vloer. Daar ligt een " steen" overheen.
Zij gaan via een andere zeer toegangelijke trap naar beneden
Daar lopen wat wilde zwijnen rond misschien?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen ja! Ik vroeg me ook al af waarom ze niet gewoon op het landgoed begraven. Dat zou ik echt wel gedaan hebben als ik hen was![]()
O, ja? Knaap van 44?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is niets mis met de band met m'n schoonmoeder, maar wij weten heel goed waar we begraven willen worden, en ik ga er vanuit dat Mabel en Friso het daar ook wel eens over gehad hebben.
Moeder overleeft zoon, moet ik de rest nog invullen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Anyway Mabel woont toch in Londen?
Waarom dan niet in Londen?
Waarom zou je het daar niet over hebben?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja? Knaap van 44?
Ik denk dat je het daar niet over hebt.... eigenlijk, of wel?
Ik niet eigenlijk.
Wie zegt dat ze in Londen blijft wonen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Dat kan idd, en dat ze daarom gekozen hebben voor een graf in Nederland, en dan in dat dorp waar hij zijn jeugd heeft doorgebracht, en straks dan in de buurt van zijn moeder.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:56 schreef freako het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in Londen blijft wonen?
En misschien over een maand niet meer.. Weet jij het?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja? Knaap van 44?
Ik niet eigenlijk.
Ik denk dat ze hem nooit naar Nederland hadden overgebracht als het de bedoeling was geweest hem in Londen te begraven... en Mabel kan er wel wonen en wellicht nog een poos willen blijven wonen, dat betekent niet dat ze van plan is er eeuwig te blijven. Het is niet zo gek om in zo'n geval te kiezen voor iemands 'roots'.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja? Knaap van 44?
Ik niet eigenlijk.
Bedpel je daar mee dat moeder dan bepaalt? Want dat is toch echt niet zo. Mabel is zijn erfgename en mag dan ook helemaal alleen beslissen. Zelfs in dit geval. Dat zij de familie erin betrekt is heel lief en geeft de goede familiebanden aan. Verder vermoed ik dat Friso na zijn huwelijk met Mael zelf heeft aangegeven wat hij zou willen mocht hij eventueel ooit komen te overlijdenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Moeder overleeft zoon, moet ik de rest nog invullen?
Dat hij niet die kelder in wilde, dat lijkt idd overeen te stemmen met zijn eigen leven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou je het daar niet over hebben?
Ik denk dat dit gewoon is wat hij wilde en snap alle ophef en suggesties dat z'n moeder het zo gewild zou hebben niet.
Als er iemand is die haar wensen niet opzij zet voor die van een ander is het Mabel wel, en in dit geval kan ik me dat heel goed voorstellen.
Er is geen plek in de "kelder" en hij verwachtte vast niet op zijn 44e te overlijden..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat hij niet die kelder in wilde, dat lijkt idd overeen te stemmen met zijn eigen leven.
Maar misschien dat Oranjes wel al heel vroeg nadenken over hun laatste rustplaats hoor, weet ik veel.
Mensen die niet van koninklijke bloede zijn laten zich opstoken en hun as verstrooien vaak, in de plaats waar ze toevallig wonen of in de buurt wonen, op het strooiveld...
Nee, daarom geloof ik ook niet dat hij zelf al gedetailleerd allerlei plannen had over zijn laatste rustplaats...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is geen plek in de "kelder" en hij verwachtte vast niet op zijn 44e te overlijden..
Nodeloos risico's nemen, de dood opzoeken. Dat waren zijn hobby's. Niet per se de verwachting om op je 44e te overlijden, maar wel om jong te overlijden (waarbij jong relatief is natuurlijk).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is geen plek in de "kelder" en hij verwachtte vast niet op zijn 44e te overlijden..
Nee, er is amper plek meerquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:05 schreef GSMboy het volgende:
Misschien vindt prinses Beatrix het een fijner gevoel om hem 'in de buurt' te hebben om hem vaak op te zoeken? Zomaar een gokje? Verder is er plek zat in de grafkelder.. nou ja... zat?
Geen idee...
Maarre, zijn er wel eens eerder oranje-leden begraven i.p.v. bijgezet? En zo ja, wanneer was dat de laatste keer?
Nee, eerste keer begraven als in de aarde kennelijk ipv bijgezetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:05 schreef GSMboy het volgende:
Misschien vindt prinses Beatrix het een fijner gevoel om hem 'in de buurt' te hebben om hem vaak op te zoeken? Zomaar een gokje? Verder is er plek zat in de grafkelder.. nou ja... zat?
Geen idee...
Maarre, zijn er wel eens eerder oranje-leden begraven i.p.v. bijgezet? En zo ja, wanneer was dat de laatste keer?
Is dat zo? Dus iedereen die zo oerdom is zonder condoom...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nodeloos risico's nemen, de dood opzoeken. Dat waren zijn hobby's. Niet per se de verwachting om op je 44e te overlijden, maar wel om jong te overlijden (waarbij jong relatief is natuurlijk).
quote:
Na de renovatie komen er 3 (!!) plekken bij..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:09 schreef GSMboy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje inschikken bovenaan, en het moet passen.
Ze proberen 3 plaatsen in deze opstelling te creeren. Die plaatsen zullen zijn voor Beatrix, Willem Alexander En Maximaquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:09 schreef GSMboy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje inschikken bovenaan, en het moet passen.
Zijn nog wel drie plaatsen vrij iig.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef GSMboy het volgende:
Voor de geïnteresseerden, zo ziet de koninklijke grafkelder van de Oranjes eruit:
Hij ging opzettelijk en bewust, meervoudig wereldwijd, pistes af die bekend stonden om hun gevaar. Hij overschreed constant en altijd, bewust, de beveiliging cq afscheiding die de veilige wegen/afdalingen bakenden. Nee, je verdient de dood niet. Maar je zocht het wel op. Living on the edge. En die levensstijl heeft nu eenmaal de uitkomst dat het zo nu en dan fout gaat.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat zo? Dus iedereen die zo oerdom is zonder condoom...
Nee voor Maxima, Amalia en haar partner. Althans, dat heb ik begrepenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:11 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ze proberen 3 plaatsen in deze opstelling te creeren. Die plaatsen zullen zijn voor Beatrix, Willem Alexander En Maxima
Blijkbaar ligt dat kistje er al geruime tijd...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:13 schreef GSMboy het volgende:
En dat kleine kistje in de Nieuwe Graftombe (bovenaan) die kunnen ze e.v.t wel moven naar de kleinere graftombe. Geen idee of dat zomaar kan en mag?
Dat is in de oude// En ze weten niet wat er in zit.. Ze vermoeden het hart van één van de oude Oranjes (Niet Willem van Oranje)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:13 schreef GSMboy het volgende:
En dat kleine kistje in de Nieuwe Graftombe (bovenaan) die kunnen ze e.v.t wel moven naar de kleinere graftombe. Geen idee of dat zomaar kan en mag?
En Wim dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee voor Maxima, Amalia en haar partner. Althans, dat heb ik begrepen
Zo ontzettend mosterd na de maaltijd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij ging opzettelijk en bewust, meervoudig wereldwijd, pistes af die bekend stonden om hun gevaar. Hij overschreed constant en altijd, bewust, de beveiliging cq afscheiding die de veilige wegen/afdalingen bakenden. Nee, je verdient de dood niet. Maar je zocht het wel op. Living on the edge. En die levensstijl heeft nu eenmaal de uitkomst dat het zo nu en dan fout gaat.
Wanneer iemand in een blender stapt van 1 mtr bij 2 mtr, ga je toch ook geen smoesjes zoeken waarom die persoon wél in leven had moeten blijven? ''Hij kon zo goed tegen gladde wanden rennen''
Ja, dat kan en mag zomaar. Ons koningshuis is 100% gevrijwaard op de wet van de lijkbezorging. Al houden ze daar complete orgies met lijken, dan nog is het legaal.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:13 schreef GSMboy het volgende:
Die past al in de huidigequote:
Maak er maar twee van. Ze hebben nog een plekje voor Prins Bernard over, hoor ik op 2:32, en dat plek je is al vervuld. Dus twee te gaan, en bij een herindeling misschien iets van vier ofzo?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn nog wel drie plaatsen vrij iig.
Dit was al mosterd tijdens de maaltijd. TS maakt daar een probleem van. Niet ik.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:15 schreef Laysa het volgende:
[..]
Zo ontzettend mosterd na de maaltijd.
Gadverdammequote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja, dat kan en mag zomaar. Ons koningshuis is 100% gevrijwaard op de wet van de lijkbezorging. Al houden ze daar complete orgies met lijken, dan nog is het legaal.
Stel je niet zo aan zeg.. Ze krijgen meer tijd (logisch) en dan is een minimale vorm van balseming genoodzaakt..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja, dat kan en mag zomaar. Ons koningshuis is 100% gevrijwaard op de wet van de lijkbezorging. Al houden ze daar complete orgies met lijken, dan nog is het legaal.
Dat zouden ze niet doen natuurlijk, het wachten is nog steeds op Jezus Christus' terugkomst op aarde, waarna ze als rechtvaardigen weer tot leven gewekt worden, om vervolgens nog 1.000 jaar te leven... toch?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze mogen alle kisten kort en klein slaan en op 1 grote hoop gooien zodat er voor de eerst komende 500 jaar plaats is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:16 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Maak er maar twee van. Ze hebben nog een plekje voor Prins Bernard over, hoor ik op 2:32, en dat plek je is al vervuld. Dus twee te gaan, en bij een herindeling misschien iets van vier ofzo?
Ja, ze houden van necrofilie op hun ouders ,broers/zussen of kinderen..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Of een kelder bijbouwen, ik zie het probleem niet...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze mogen alle kisten kort en klein slaan en op 1 grote hoop gooien zodat er voor de eerst komende 500 jaar plaats is.
Uit Wikipedia....quote:In de Tweede Wereldoorlog heeft de grafkelder groot gevaar gelopen. De leider van de N.S.B., Anton Mussert, wilde zijn broer J.A. Mussert, die op 14 mei 1940 geliquideerd was, wreken door de kisten van de Oranjes uit de kelder te verwijderen en in zee te gooien. Daarvan kwam niets, maar de kelder werd wel beschadigd toen in 1945 de stookolie voor de gemalen rond het laaggelegen en natte Delft opraakte. Het stijgende grondwater richtte in de kelder onbekend gebleven schade aan.
Dat is een ander verhaal. Feit is dat ze kunnen doen en laten met die kisten wat ze willen, juridisch gezien. Al halen ze nu nog Bernhards lijk naar boven om mee te dansen op het Leidse plein. Geen agent die er maar wat van mag zeggen. Ze mogen zelfs het lijk van Friso in de tuin leggen, fuck it, zelfs op de parkeerplaats van een willekeurige Aldi.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg.. Ze krijgen meer tijd (logisch) en dan is een minimale vorm van balseming genoodzaakt..
Was onbekend bij mij... heb wel heel wat gelezen over Mussert...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:18 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Uit Wikipedia....
Dus het had niet veel gescheeld of we hadden ze op kunnen duiken
Ah dus jij denkt dat ons koningshuis daar van houdt? Je brengt die beperkte visie immers naar boven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ze houden van necrofilie op hun ouders ,broers/zussen of kinderen..
Gladiool..
Dat was ik iddquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ah dus jij denkt dat ons koningshuis daar van houdt? Je brengt die beperkte visie immers naar boven.
Waarschijnlijk op het moment dat een leven gewaardeerd wordt op hetgeen die persoon gedaan heeft bij leven, en niet naar de nieuwswaarde van een lichaam dat 1x per jaar, zowel bij dood als bij leven een 2 minuten waard was bij SBS6.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
Wanneer komt Jezus Christus trouwens weer terug, iemand enig idee?
Was hij er ooit dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
Friso geloofde hierin. Jij geilt zo op aandacht na zijn overlijden, jij niet dan?quote:
Het schijnt, hebben ze het tweede deel van een boekje over vol geschreven althans...quote:
29 feb. 2363 volgens mijn kalender. Maar ik kan er ook een dagje naastzitten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:23 schreef Ryan3 het volgende:
O, dat ga ik niet als levende meemaken dan....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:26 schreef GSMboy het volgende:
[..]
29 feb. 2363 volgens mijn kalender. Maar ik kan er ook een dagje naastzitten.
Ik geil op aandacht? Omdat ik in dit topic zit af en toe?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:26 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Friso geloofde hierin. Jij geilt zo op aandacht na zijn overlijden, jij niet dan?
Jawel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geil op aandacht? Omdat ik in dit topic zit af en toe?
Wat doe jij hier dan?
De historische Jezus is niet bewezen/aangetoondquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het schijnt, hebben ze het tweede deel van een boekje over vol geschreven althans....
Volgens mij wel, zijn Romeinse bronnen voor, heb ik ooit begrepen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De historische Jezus is niet bewezen/aangetoond
Nee, ik heb aandacht voor wat er actueel in het nieuws is.. En jij (en niet nader genoemde) anderen zijn er ook altijd.. Dus: doe niet zo hypocriet..quote:
Het volk was er al maanden klaar mee. De Prins nu godzijdank ook. Uitgekankerd. De koek is op. De cirkel is rond. Het schip is gezonken. Moge Johan in vrede rusten en zijn kinderen opgroeien buiten het zicht van de allesziende ogen van de heer Bruinsma.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:26 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Friso geloofde hierin. Jij geilt zo op aandacht na zijn overlijden, jij niet dan?
Ik wens helemaal niet te trollen.. Ik wens idioterie tegen te spreken.. Maar je hebt gelijk: negeren is beter..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:28 schreef Laysa het volgende:
Kan het aub gewoon weer ontopic gaan...dat fatsoen kan men toch wel opbrengen hopelijk. Trollen doe je maar ergens anders
Het gaat om de relevantie van zo'n kelder met al die voorouders in relatie tot het eigenlijke doel, nl. weer tot leven gewekt worden, als rechtvaardige, bij de terugkomst van Jezus Christus, want die filosofie zit er wrs achter...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:28 schreef Laysa het volgende:
Kan het aub gewoon weer ontopic gaan...dat fatsoen kan men toch wel opbrengen hopelijk. Trollen doe je maar ergens anders
Dit is gewoon mijn kroegie, nadat ik gewerkt heb.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik heb aandacht voor wat er actueel in het nieuws is.. En jij (en niet nader genoemde) anderen zijn er ook altijd.. Dus: doe niet zo hypocriet..
Een paar grote fouten aan het licht brengen, en de discussie te brengen naar een plek waar het beter tot zijn recht komt dan een wellus/nietus discussie over hoe belangrijk hij wel niet was voor het vaderland?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geil op aandacht? Omdat ik in dit topic zit af en toe?
Wat doe jij hier dan?
En daar kun je onzin spuien..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is gewoon mijn kroegie, nadat ik gewerkt heb.
Soms, maar nu niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En daar kun je onzin spuien..
Nou en? Dat was zijn taak niet. En iedere geliefde zoon, echtgenoot en vader wordt deerlijk gemist....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een paar grote fouten aan het licht brengen, en de discussie te brengen naar een plek waar het beter tot zijn recht komt dan een wellus/nietus discussie over hoe belangrijk hij wel niet was voor het vaderland?
Hij was slechts een man en een vader. Meer niet, minder niet. Hij heeft, met het overgrote merendeel van het land niets gedaan voor dit land. Je zag hem plichtmatig met Koninginnedag op TV en hij is getrouwd met een afgelebberd maffiahoertje. Hij is gestorven op een manier die hij misschien niet direct gewild had, maar volgens een levensstijl die hij wel opzocht. Live by the sword die by the sword. Ok, die zin was ''leuker'' geweest als die uitgevonden was met een lawine ipv een zwaard.
Was het zo'n dare devel dan eigenlijk?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een paar grote fouten aan het licht brengen, en de discussie te brengen naar een plek waar het beter tot zijn recht komt dan een wellus/nietus discussie over hoe belangrijk hij wel niet was voor het vaderland?
Hij was slechts een man en een vader. Meer niet, minder niet. Hij heeft, met het overgrote merendeel van het land niets gedaan voor dit land. Je zag hem plichtmatig met Koninginnedag op TV en hij is getrouwd met een afgelebberd maffiahoertje. Hij is gestorven op een manier die hij misschien niet direct gewild had, maar volgens een levensstijl die hij wel opzocht. Live by the sword die by the sword. Ok, die zin was ''leuker'' geweest als die uitgevonden was met een lawine ipv een zwaard.
Ah, volgens jouw bovengaande berichten ben jij hier enkel voor het nieuws van een overledene. Neem aan dat je dit dus doet bij elke overledene van het Koninkrijk?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou en? Dat was zijn taak niet. En iedere geliefde zoon, echtgenoot en vader wordt deerlijk gemist....
Pardon?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef Panzermaus het volgende:
Mannen, allemaal even de wapens neerleggen en een ogenblik stilte voor een man die de persoonlijke computer- en telefoonwereld eigenhandig naar zijn hand gezet heeft. Een innovator, een durfal; een perfectionist en een visionair. Zo willen wij ons Prins Johan Friso herinneren, opdat hij voor ons allen dierbaar was en dit voor onbepaalde tijd zal blijven.
Bedankt.
Hij ging bewust off-piste in zwaar lawine gevaarlijke gebieden (en niet alleen die keer dat hij lichamelijk al het loodje legde). Snelle auto's hield hij wel van, zal hij wel van zijn opa hebben. Hoe hij daar mee omging weet ik niet. Op die ski's ben je alleen, in de auto vaak met anderen. De verantwoordelijk nemen om alle regels aan je laars te lappen in je eentje is natuurlijk makkelijker te nemen dan dezelfde verantwoordelijkheid met onverantwoordelijk gedrag met anderen in je auto. Is weer een heel ander verhaal. Voor zover ik weet heeft hij nooit willens en wetens anderen in gevaar gebracht. Staat weer tegenover dat ze diplomatiek onschendbaar zijn en wat voor overtreding dan ook nooit in de boeken komt te staan. Maar ik ga er echter niet van uit.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was het zo'n dare devel dan eigenlijk?
Hij hiel van snelle wagens: ja, ik ook, kan het me alleen niet echt veroorloven... en skiën, mwoah, heb het wel een keer gedaan, maar niet echt iets voor mij.
Wat ik begrijp is dat het een slimme jongen was, en dat-ie niet van alle poespas hield, en wel grappig-cynisch kon zijn...
Weet niet veel van hem, en wat ik weet is door de bril van de journalistiek...
Dat vind jijquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ah, volgens jouw bovengaande berichten ben jij hier enkel voor het nieuws van een overledene. Neem aan dat je dit dus doet bij elke overledene van het Koninkrijk?
Hij wordt gemist door zijn familie. Niet door de inwoners van dit land. Zijn dood heeft ongeveer net zoveel impact als de dood van een heroïnehoer op spoor 7. Alhoewel de laatste waarschijnlijk weer eens egoïstisch voor vertraging zorgt, en dus toch uiteindelijk meer mensen raakt.
Maar dat conflicteert een beetje met het beeld dat van hem geschetst wordt dat het zo'n slimme jongen is eigenlijk. Dat Wim-Alex een dare devil was, dat past meer bij hem, zeg maar.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij ging bewust off-piste in zwaar lawine gevaarlijke gebieden (en niet alleen die keer dat hij lichamelijk al het loodje legde). Snelle auto's hield hij wel van, zal hij wel van zijn opa hebben. Hoe hij daar mee omging weet ik niet. Op die ski's ben je alleen, in de auto vaak met anderen. De verantwoordelijk nemen om alle regels aan je laars te lappen in je eentje is natuurlijk makkelijker te nemen dan dezelfde verantwoordelijkheid met onverantwoordelijk gedrag met anderen in je auto. Is weer een heel ander verhaal. Voor zover ik weet heeft hij nooit willens en wetens anderen in gevaar gebracht. Staat weer tegenover dat ze diplomatiek onschendbaar zijn en wat voor overtreding dan ook nooit in de boeken komt te staan. Maar ik ga er echter niet van uit.
jij hebt niks met het koningshuis, dat is nu wel duidelijk. Hoef je niet keer op keer in andere woorden duidelijk te maken. Feit is, we zijn een monarchie, en jouw mening aarover maakt net zoveel uit als die van een heroïne hoer op spoor 5b. En mensen, sommige mensen, niet jij, dat begrijpen we nu wel, hebben daar nou eenmaal een interesse in. En de dood van een lid van de koninklijke familie heeft dan een impact, die ze hier willen discussiëren. Jouw repetitieve en onconstructieve meningen voegen daar verder weinig aan toe. Laat ons lekker.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ah, volgens jouw bovengaande berichten ben jij hier enkel voor het nieuws van een overledene. Neem aan dat je dit dus doet bij elke overledene van het Koninkrijk?
Hij wordt gemist door zijn familie. Niet door de inwoners van dit land. Zijn dood heeft ongeveer net zoveel impact als de dood van een heroïnehoer op spoor 7. Alhoewel de laatste waarschijnlijk weer eens egoïstisch voor vertraging zorgt, en dus toch uiteindelijk meer mensen raakt.
Joh ik ben ook wel eens off piste gegaan en ik ben verder nauwelijks een daredevil te noemenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat conflicteert een beetje met het beeld dat van hem geschetst wordt dat het zo'n slimme jongen is eigenlijk. Dat Wim-Alex een dare devil was, dat past meer bij hem, zeg maar.
Conflicteert ook met het beeld dat ik heb bij hun vader, die hen voor een groot deel heeft opgevoed, Claus. Claus zie ik helemaal niet als een dare devil. Volgens mij zou hij er ook wat van gezegd hebben als zijn zoons dergelijk gedrag vertoonden...
Mabel is gewoon een golddigger.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:43 schreef Laysa het volgende:
[..]
En het belang van en voor Mabel mag je ook niet uitvlakken. Zo jong je geliefde verliezen is meer dan intens zwaar
heeft ze je zelf verteld?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 06:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mabel is gewoon een golddigger.
Nou zeg, wat een antwoord!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
heeft ze je zelf verteld?Hou toch op.
Waar slaat dat op echt? Haar exen waren haar exen voor een goede reden. Echt joh, van die jaloerse tangen die mensen die er beter vanaf trouwen meteen maar gold diggers noemen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:56 schreef Pugg het volgende:
[..]
Nou zeg, wat een antwoord!
Heb je onder een steen gelegen?
Erg fraai is haar verleden niet en ja ze is een golddigger , wel een rijke nu.
Volgens Wikipedia bezoeken de Oranjes de grafkelder niet vaak meer, in tegenstelling tot sommige voorouders:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat me bij toen met die bijzetting van Claus dat die kelder niet vaak geopend werd iig...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grafkelder_van_Oranje-Nassauquote:De Oranjes bezochten hun doden in de kelder geregeld, het verst daarin ging de zenuwzieke prins Alexander die zijn dierbare broers en moeder op hun verjaardagen en sterfdagen opzocht in de kelder. De kist van zijn gebalsemde broer prins Willem liet hij zelfs op wieltjes plaatsen zodat hij zijn dode broer door het glazen deksel kon zien. Alexander liet ook zilveren grafkransen op de kisten plaatsen. Koningin Emma was de laatste Oranje die de grafkelder nog geregeld bezocht om daar bloemen te leggen.
Hier blijf ik maar over nadenkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent pas officieels elkaars erfgename als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier blijf ik maar over nadenken
Jij vindt dat de moeder (!) van de overledene echt nul inspraak zou moeten hebben? Wat nou als de overledene pas een paar maanden een relatie heeft/had met zijn geliefde, bepaalt zo'n geliefde dan dus 100% alles? Geen aanval oid hoor, ik weet niet hoe het officieel werkt en hoe het bepaalt is wie er wel of geen inspraak heeft en het maakt dat ik er beter over na ga denken. Maar 'ik moet er niet aan denken dat m'n schoonmoeder zelfs maar inspraak zou hebben' klinkt zo vreemd. Het is zijn moeder!
Ja het ging me ook niet zozeer alleen om dit geval, maar het deed me nadenken over hoe dat 'in het echt' (quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:02 schreef Laysa het volgende:
[..]
Je bent pas officieels elkaars erfgename als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.
En ja dan mag de partner in feite alles alleen beslissen. En nee dat is natuurlijk niet fijn voor alle betrokken partijen, maar het komt voor.
Hele families vallen bij begrafenissen uit elkaar vanwege het feit dat ze niet met fatsoen met elkaar kunnen overleggen
Maar in dit geval lijkt het me sterk dat ze niet alles samen overleggen. En ik geloof echt niet dat Beatrix alles beslist. Die was en is erg gesteld op Mabel en ik ga er van uit dat zij elkaars wensen respecteren
Dat geeft inderdaad veel leed en drama.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het ging me ook niet zozeer alleen om dit geval, maar het deed me nadenken over hoe dat 'in het echt' (alsof dit niet echt is, maar in het dagelijks leven) geregeld is. Ik denk ook dat hier met Friso alles in overleg en goede harmonie ging en gaat, dat gevoel heb ik.
Maar het is dus andersom zo dat als je NIET getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap maar je bent al wel jaren bij elkaar, dat je dan in feite niks te zeggen hebt officieel over de uitvaart e.d. als partner zijnde? Kan me voorstellend dat als de banden dan niet zo sterk zijn en een moeder of een partner mag alles alleen beslissen, dat dat wel families uit elkaar kan wrikken ja. Poeh...
Ja dat ben ik met jou eens Laysa. Ik denk dat Beatrix en Mabel samen hebben beslist.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:02 schreef Laysa het volgende:
Je bent pas officieels elkaars erfgename als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.
En ik geloof echt niet dat Beatrix alles beslist. Die was en is erg gesteld op Mabel en ik ga er van uit dat zij elkaars wensen respecteren
Het gebeurd helaas te vaak dat het regelrechte "oorlogen" wordt aan tafels waar een crematie/begrafenis geregeld moeten worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:13 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dat geeft inderdaad veel leed en drama.
Daarom zou het ook handig zijn als de mensen ook alles op papier zetten omtrent hun begrafenis. Het is natuurlijk iets waar je niet aan wilt denken, heel begrijpelijk Maar het voorkomt vaak wel onnodig leed
Als je jaren bij elkaar bent, dan regel je toch ten minste een samenlevingscontract en testamenten?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het ging me ook niet zozeer alleen om dit geval, maar het deed me nadenken over hoe dat 'in het echt' (alsof dit niet echt is, maar in het dagelijks leven) geregeld is. Ik denk ook dat hier met Friso alles in overleg en goede harmonie ging en gaat, dat gevoel heb ik.
Maar het is dus andersom zo dat als je NIET getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap maar je bent al wel jaren bij elkaar, dat je dan in feite niks te zeggen hebt officieel over de uitvaart e.d. als partner zijnde? Kan me voorstellend dat als de banden dan niet zo sterk zijn en een moeder of een partner mag alles alleen beslissen, dat dat wel families uit elkaar kan wrikken ja. Poeh...
mijn vader en zijn vriendin hadden ook geen f*ck geregeld hoor na 11 jaar waarvan de een 3 jaar de dood tegemoet ging en de andere 2. Dus voor mijn pa was ik ineens verantwoordelijk als oudste zoon.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je jaren bij elkaar bent, dan regel je toch ten minste een samenlevingscontract en testamenten?
Maar staat daar dan in de regel precies in wáár je begraven wilt worden, in welke plaats?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je jaren bij elkaar bent, dan regel je toch ten minste een samenlevingscontract en testamenten?
Nee, maar doe je dat dan wel bij geregistreerd partnerschap of trouwen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar staat daar dan in de regel precies in wáár je begraven wilt worden, in welke plaats?
Bij mij niet iig... dat is hier niet aan de orde gekomen eerlijk gezegd, bij jou wel?
Maar met alleen een samenlevingscontract of testament ben je volgens mij geen geregistreerd partner.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, maar doe je dat dan wel bij geregistreerd partnerschap of trouwen?
Het ging er volgens mij om wie er zeggenschap over heeft.
samenlevingscontract heeft zelfde rechtswaarde als trouwen toch voor groot deelquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar met alleen een samenlevingscontract of testament ben je volgens mij geen geregistreerd partner.
Dus daar heb je dan nog niks aan, qua zeggenschap, toch?
Hoezo niet? Je bent toch elkaars erfgenaam?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar met alleen een samenlevingscontract of testament ben je volgens mij geen geregistreerd partner.
Nou nee hoor....Mijn oom en tante hadden een samenlevingscontract, maar mijn moeder was uiteindelijk erfgename.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je bent toch elkaars erfgenaam?
Nou, ja hoor, want ik heb het ook over een samenlevingscontract en testamenten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nou nee hoor....Mijn oom en tante hadden een samenlevingscontract, maar mijn moeder was uiteindelijk erfgename.
Met een testament dek je geloof ik wel de lading
Nee, geregistreerd partnerschap is iets anders (heeft meer weg van een huwelijk, in juridische zin). In een testament kun je wel e.e.a. regelen, maar omdat dat doorgaans pas weken na je overlijden wordt geopend, heb je er waarschijnlijk niet veel aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua zeggenschap niet? Wat is dat voor onzin?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, geregistreerd partnerschap is iets anders (heeft meer weg van een huwelijk, in juridische zin). In een testament kun je wel e.e.a. regelen, maar omdat dat doorgaans pas weken na je overlijden wordt geopend, heb je er waarschijnlijk niet veel aan.
Je wordt uiterlijk zes dagen na je dood begraven, doorgaans. In deze periode wordt niet het testament geopend, sterker nog, het uittreksel uit het overlijdensregister dat nodig is om het testament te kunnen openen krijg je pas na de begrafenis van de begrafenisondernemer (dat zal vast eerder kunnen, maar dat is common practice). Je wensen omtrent de begrafenis zou ik dus niet in een testament neerleggen, grote kans dat je dan te laat bent.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Qua zeggenschap niet? Wat is dat voor onzin?
De discussie is toch wie van de nabestaanden zeggenschap heeft? Niet of je begrafeniswensen in je testament staan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je wordt uiterlijk zes dagen na je dood begraven, doorgaans. In deze periode wordt niet het testament geopend, sterker nog, het uittreksel uit het overlijdensregister dat nodig is om het testament te kunnen openen krijg je pas na de begrafenis van de begrafenisondernemer (dat zal vast eerder kunnen, maar dat is common practice). Je wensen omtrent de begrafenis zou ik dus niet in een testament neerleggen, grote kans dat je dan te laat bent.
Ja. En in je testament kan je best opnemen dat tante Riek zeggenschap heeft over je begrafenis, maar als men dat testament na je begrafenis opent heb je er weinig aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De discussie is toch wie van de nabestaanden zeggenschap heeft? Niet of je begrafeniswensen in je testament staan.
Maar als je getrouwd bent heb je het wel goed geregeld? Want dan bepaalt je echtgenoot/echtgenote?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja. En in je testament kan je best opnemen dat tante Riek zeggenschap heeft over je begrafenis, maar als men dat testament na je begrafenis opent heb je er weinig aan.
Of een geregistreerd partnerschap. Je kan ook een handgeschreven codicil opmaken waarin je aangeeft wie je begrafenis mag regelen daarin kan je overigens ook bepalen wat er met je bezit moet gebeuren, maar dat is minder slim, want tante Riek die niet blij is met de inhoud kan het in de open haard flikkeren en niemand weet er ooit nog vanafquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als je getrouwd bent heb je het wel goed geregeld? Want dan bepaalt je echtgenoot/echtgenote?
Ja, of een samenlevingscontract.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of een geregistreerd partnerschap. Je kan ook een handgeschreven codicil opmaken waarin je aangeeft wie je begrafenis mag regelen daarin kan je overigens ook bepalen wat er met je bezit moet gebeuren, maar dat is minder slim, want tante Riek die niet blij is met de inhoud kan het in de open haard flikkeren en niemand weet er ooit nog vanaf
Volgens mij dus niet. Maar dat weet ik echt niet zeker.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, of een samenlevingscontract.
Ik ben dan wel benieuwd waar je dat op baseert. Want dan heb ik toch echt iets gemist bij de notaris.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij dus niet. Maar dat weet ik echt niet zeker.
Volgens mij is een samenlevingscontract niet voldoende om 100% zeggenschap te hebben.
Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd waar je dat op baseert. Want dan heb ik toch echt iets gemist bij de notaris.
Je hebt het gewoon niet juist.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet?
Maar volgens mij (!) staat een samenlevingscontract niet gelijk qua rechten en zeggenschap als getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap. En ik dacht (!) dus dat je óf getrouwd óf een geregistreerd partnerschap moet hebben om officieel die zeggenschap te krijgen. Ik wil het best gaan nazoeken of het zo is en ik geef als eerste mijn ongelijk toe als het niet zo is (want nogmaals, ik weet er amper iets van) maar ik ben even zes dingen tegelijk aan het doen en kan nu even niet uitgebreid Googlen
Ja ook idd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Tja, maar zo is het nu eenmaal. De gevolgen van de keuzes die iemand maakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout
Dat is ook erg fout inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is ook erg fout inderdaad![]()
Altijd beter dus om zelf zoveel mogelijk vast te leggen. Vaak kun je wensen ook bij een eventuele uitvaartverzekeraar al vast leggen toch?
Ja eens hoor, mijn vader had ook niets vastgelegd. Overleed onverwacht ook en dan ben je zo uit het veld geslagen. We hadden echt geen flauw idee wat hij wilde en dan moet je ook nog op korte termijn beslissingen nemen. Ik had het heel fijn gevonden als er iets was geweest om ons aan vast te houden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.
Mijn vader had niks aan wensen kenbaar gemaakt. Hij wou daar nooit over praten. En hij ging onverwacht. We (mijn moeder en mijn broers) hebben het zoveel mogelijk in zijn geest gedaan en ik moet zeggen dat dat ook een heel mooi proces was.
quote:Nieuwe foto's Friso vrijgegeven
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft twee nieuwe foto's vrijgegeven van prins Friso. De foto's zijn namens Friso's weduwe prinses Mabel openbaar gemaakt.
Op een foto is Friso te zien terwijl hij op het gras ligt met zijn dochters Luana en Zaria. De foto is gemaakt in 2010 en is gemaakt door Adam Anders, een goede vriend van de overleden prins.
De tweede foto toont Friso met zijn gezin in een kano. Friso en zijn oudste dochter Luana peddelen, terwijl Mabel dochter Zaria vasthoudt. Ook deze foto is uit 2010 en werd genomen door Anders.
Bron: De Telegraaf
Dat lijkt ie mij wel te zijn. Ja mooie foto's!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:50 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk was het best een toffe prins.
Leuke foto's.
wegafzettingen vanwege een begrafenisquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Druk overleg over regelen uitvaart Friso
BAARN -
De gemeente Baarn, politie, marechaussee en de Rijksvoorlichtingsdienst hebben woensdag druk overleg over alle regelingen die nodig zijn voor de uitvaart van prins Friso, vrijdag in het dorpje Lage Vuursche. Er komen zeker wegafsluitingen en andere verkeersmaatregelen en ook de openbare orde is een belangrijk aandachtspunt. Gemeente en politie verwachten echter pas donderdag iets te kunnen zeggen over exacte maatregelen.
Lage Vuursche op de Utrechtse Heuvelrug bestaat uit een hoofdweg met wat zijwegen. Langs de Dorpsstraat zijn tal van pannenkoekenrestaurants gevestigd, waar het dorp om bekend is. De plaatselijke ondernemers zijn bij het overleg betrokken volgens de gemeente. Ook is er contact met de eigenaars van campings in de bossen rond het toeristische dorpje.
„Het is druk in Lage Vuursche omdat het nog volop vakantietijd is. Wij zijn dinsdag ook verrast door het nieuws en we moeten nu snel handelen om dit alles in goede banen te leiden”, zeggen gemeente en politie.
www.telegraaf.nl
Of je bent gewoon een droeftoeter!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
wegafzettingen vanwege een begrafenis
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:24 schreef Books1 het volgende:
PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Ja zo zal het wel zijn inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
Dat zou goed kunnen..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
of een ANP fotograaf die foto's maakt, maar volgens afspraak niet van huilende of geëmotioneerde mensen of zoquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan?!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
Voor zover ik begreep op gepaste afstand maar niet in de kerk. Net zoals hierboven beschreven denk ik ook dat er bedoeld wordt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Ik hoop het, het is ook nergens voor nodig dat de hele natie mee zou kunnen loeren met huilende kindjes om hun vader.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:51 schreef Books1 het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep op gepaste afstand maar niet in de kerk. Net zoals hierboven beschreven denk ik ook dat er bedoeld wordt.
Precies mijn idee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het, het is ook nergens voor nodig dat de hele natie mee zou kunnen loeren met huilende kindjes om hun vader.
De dienst is besloten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee. Anders staat het straks weer allemaal op youtube.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Ja ik ook precies zoals Friso was geheel anoniem !quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het zo fijn dat het zo kan! Ik heb bij hun bruiloft altijd het idee gehad dat het van hen allemaal niet zo hoefde op die manier en ik vind het fijn voor de familie dat bij de begrafenis zoveel ruimte is voor hun wensen.
Mijn opmerking was deels ingegeven door het feit dat wij heel goed van elkaar weten waar we begraven willen worden, en mocht mijn schoonmoeder (of mijn moeder in het geval ik eerst ga) daar dan een probleem mee hebben dan is dat toch echt jammer maar helaas voor de moeder in kwestie.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout
Ja zo vanuit jouw eigen situatie klinkt het idd ook meer dan logischquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn opmerking was deels ingegeven door het feit dat wij heel goed van elkaar weten waar we begraven willen worden, en mocht mijn schoonmoeder (of mijn moeder in het geval ik eerst ga) daar dan een probleem mee hebben dan is dat toch echt jammer maar helaas voor de moeder in kwestie.
Dit is wat wij willen, de overledene dan dus zou willen, en ik zou het werkelijk absurd vinden als zijn of mijn moeder dan roet in het eten zou willen gooien.
En we weten allebei dat we dan de wens van de overledene zouden volgen, ongeacht wat de moeder van de overledene daar van zou vinden.
Daarbij zijn onze moeders in 72 en 84... onze zoon is 2½, het lijkt me toch echt een stuk belangrijker dat een begrafenis zou zijn op een plek die door ons gewenst is, en niet of een van onze moeders er dan met de fiets naartoe kan (nee, dat kunnen ze geen van beiden, sterker nog... openbaar vervoer is zelfs lastig).
Maar het zou eventueel kunnen dat Mabel dat zélf ook fijn voor Beatrix vindt. Dus dat het wel degelijk meespeelde in de beslissing, wellicht. Maar dan niet omdat Bea het geëist heeft maar omdat het haar gegund wordt, denk ik, door Mabel.quote:Ik verwacht overigens ook niet dat het problemen tussen Mabel en Beatrix opgeleverd heeft, maar ik snap de suggestie niet dat hij daar begraven wordt omdat het zo fijn voor Beatrix zou zijn.
Beperkt en zeker niet rechtstreeks hoorde ikquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Dacht al dat het aan mij lag, wat een vreselijke man inderdaad!!! verder helemaal eens met bovenstaande!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:24 schreef Books1 het volgende:
Mooie foto's. Ben ik nu de enige die me groen en geel ergert aan die zgn historicus/koningshuiskenner dhr. Cees van Raak.
Het is een breuk met de traditie, hij is de eerste Oranje die de aarde ingaat (?), er MOETEN een heel aantal koninklijke gasten komen, de kerk in Delft MOET uit de steigers en hij MOET bijgezet worden en een uitgezonden staatsbegrafenis.
a) Het is volgens mij algemeen bekend dat Margriet en Pieter op hun eigen landgoed begraven willen worden dus als die eerder waren overleden dan was die de eerste geweest.
b) Hij was nogal op zichzelf en zal dit deels misschien zelf wel in de hand hebben gehaald dat hij geen staatsbegrafenis krijgt (en waarom ook want Balkie had hem in de ban gedaan) en nog meer teruggetrokken in Engeland,
c) Voor zover komt alleen zijn peetvader Harald uit Noorwegen, hij wordt NIET bijgezet maar gaat terug naar waar hij vandaan komt.
Ik vind het een wijs besluit om het besloten te doen ook voor Mabel, de dochtertjes en de rest van de familie. Als je als familie iedereen moet begraven zoals Claus, Juliana en Bernhard (met alle respect die waren flink op leeftijd) in alle openbaarheid en zonder emotie lijkt me dit heel moeilijk voor de kinderen. Laat ze lekker een potje huilen, schreeuwen weet ik watten in dat kleine kerkje. Ik hoop dat ze een mooie dienst ervan maken waarbij iedereen zijn emotie mag uiten en dat ze blij kunnen zijn dat het geen staatbegrafenis is geworden omdat Friso ook geen publiek man was.
PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
Lieve foto's van een man die gek was op zijn gezin!! Heb het altijd één van de leukste prinsen gevonden, juist omdat hij zich zo afzijdig hield!!quote:
Constantijn en Laurentien wonen in Brussel!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:03 schreef Greys het volgende:
Ik vind dat het Constantijn ook best aardig lukt, een beetje uit de schijnwerpers blijven.
Da's toch het voordeel van geen kroonprins zijn.
Het is nog steeds vakantieperiode. En het zal a.s. vrijdag wel erger worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
Omg. Ramptoerisme in Lage Vuursche. Wat bezielt mensen toch om daar nu te gaan koekeloeren?
Deze mensentwitter:barrysmit twitterde op woensdag 14-08-2013 om 19:41:12Er zijn vandaag kuddes dagjesmensen naar Lage Vuursche gegaan om zich te laten fotograferen bij de begraafplaats waar Friso nog niet ligt. reageer retweet
Zielige figuren!! Wat verwachten ze nou, dat Beatrix en Mabel daar langskomen ofzo???? Heel triest!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Pino112 het volgende:
Deze mensentwitter:barrysmit twitterde op woensdag 14-08-2013 om 19:41:12Er zijn vandaag kuddes dagjesmensen naar Lage Vuursche gegaan om zich te laten fotograferen bij de begraafplaats waar Friso nog niet ligt. reageer retweet
_
Op de foto bij het graf van Friso. Leuk bij de vakantiekiekjesquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Pino112 het volgende:
_
Voor op Facebookquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op de foto bij het graf van Friso. Leuk bij de vakantiekiekjes
Zijn van die figuren die altijd vooraan staan om iedereen te laten zien dat ze het hardste janken van allemaal, 'oprecht' medeleven terwijl ze er puur voor de eigengeilerij staan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt momenten waarop je je schaamt voor je landgenotende medemens. Dit is zo'n moment.
Het verschijnsel is in en in triest, maar hier moest ik toch wel heel hard om lachenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:55 schreef Greys het volgende:
Ja die foto kan dan mooi naast het kiekje van 'met de rubberlaarzen in de sloot waar die vermiste jongetjes lagen'.
Dus dat.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het verschijnsel is in en in triest, maar hier moest ik toch wel heel hard om lachen
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien leuk om een app te ontwikkelen waar bekende of onbekende Nederlanders wiens dood breed uitgemeten is in de pers, begraven worden of zijn. Instagraf.
Misschien leuk om een app te ontwikkelen waar bekende of onbekende Nederlanders wiens dood breed uitgemeten is in de pers, begraven worden of zijn. Instagraf.
Het erge is dat deze lui daar nog heel blij mee zouden zijn ook.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Zou nog een hit worden ook jaquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het erge is dat deze lui daar nog heel blij mee zouden zijn ook.
zouden we dan de mensen die dat downloaden hun stemrecht kunnen ontnemen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het erge is dat deze lui daar nog heel blij mee zouden zijn ook.
Nee, die krijgen voor straf een prive concert van Dries Roelvink.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
zouden we dan de mensen die dat downloaden hun stemrecht kunnen ontnemen?
We gaan eerst Scrutz knevelen en zijn handen op zijn rug binden zodat die app er niet komt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
zouden we dan de mensen die dat downloaden hun stemrecht kunnen ontnemen?
Ik gok zomaar dat dat verre van een straf voor dat volk is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:13 schreef Specularium het volgende:
Nee, die krijgen voor straf een prive concert van Dries Roelvink.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat dat verre van een straf voor dat volk is.
sjezusquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Pino112 het volgende:
_
En dan Dries begraven op Rottumerplaat en dat hele eiland, compleet met instagraffers, opblazen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Of we lanceren gewoon de app op het moment dat Dries Roelvink overlijdt. Win-win situatie.
Père-Lachaisse appquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:07 schreef Scrutinizer het volgende:
En dat ze ook nog even zwaaien en zoquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:48 schreef soapie het volgende:
[..]
Zielige figuren!! Wat verwachten ze nou, dat Beatrix en Mabel daar langskomen ofzo???? Heel triest!!
Klopt als een bus. Die mensen kun je in 99% van de gevallen geheel schrappen uit je leven.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom ga je in godsnaam naar een begraafplaats en kijken naar een stel graven en bomen die er om heen staan? Nee, niet omdat prins Friso daar zijn laatste rustplaats zal vinden, wel omdat er inderdaad cameraploegen, journalisten staan. Stilletjes hopen ze op die One minute of fame. Ook al betekent dat dat over de rug een overledene moet gaan. En dan als ze weer thuis zijn kruipen ze snel achter Facebook. 'Net naar Lage vuursche geweest, wat is het toch verdrietig allemaal'. Met als doel likes en reacties te krijgen.
Noem mij maar negatief, maar dit is precies hoe zoveel mensen zijn.
Begrafenis Friso niet live op televisiequote:Begrafenis Friso niet live op televisie
De uitvaart van prins Friso komt niet live op televisie. Wel maakt de NOS beelden van de begrafenis, die om 18.00 uur gratis beschikbaar worden gesteld aan andere media. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag.
Ook worden op verzoek van de RVD foto's gemaakt die later door alle media kunnen worden gebruikt. Friso, die maandag overleed, wordt vrijdag in besloten kring begraven in Lage Vuursche, in de gemeente Baarn.
En gelijk hebben onze koninklijke familie dat de begrafenis niet live wordt uitgezonden. Ze houden privé ! Alleen mag de NOS om 18.00 uitzenden gelijk met RTL en SBS!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Van de FP:
Begrafenis Friso niet live op televisie
Niet meer als normaal. Ook omdat prins Friso geen publiekelijk iemand wilde zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En gelijk hebben onze koninklijke familie dat de begrafenis niet live wordt uitgezonden. Ze houden privé ! Alleen mag de NOS om 18.00 uitzenden gelijk met RTL en SBS!
Andere zenders ook wel volgens mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En gelijk hebben onze koninklijke familie dat de begrafenis niet live wordt uitgezonden. Ze houden privé ! Alleen mag de NOS om 18.00 uitzenden gelijk met RTL en SBS!
Zeg ik toch!!! Dat ze gelijk hebben precies zoals Friso was in zijn stijl!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet meer als normaal. Ook omdat prins Friso geen publiekelijk iemand wilde zijn.
!!!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zeg ik toch!!! Dat ze gelijk hebben precies zoals Friso was in zijn stijl!
Nos, RTL, SBS komt van de Volkskrant hoor ? Daar heb ik het vandaanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:42 schreef Pino112 het volgende:
Andere zenders ook wel volgens mij.
Dat dit nog nieuws is begrijp ik niet. Het was toch al duidelijk dat het een privé-aangelegenheid is?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Van de FP:
[..]
Begrafenis Friso niet live op televisie
Ze moeten hun nieuwsblokje ergens mee vullen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dit nog nieuws is begrijp ik niet. Het was toch al duidelijk dat het een privé-aangelegenheid is?
Het nieuws is meer dat de NOS het (gedeeltes) filmtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dit nog nieuws is begrijp ik niet. Het was toch al duidelijk dat het een privé-aangelegenheid is?
Precies Haaibaaike, zeg het ze!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zeg ik toch!!! Dat ze gelijk hebben precies zoals Friso was in zijn stijl!
Niet voor al diegenen die ook bij dat hek van die begraafplaats staan met hun kodakje en hun bij de AH gekochte bosje chrysanten. Die zijn hierover natuurlijk zwaar teleurgesteld en voor hun mag het nogmaals een keer duidelijk gezegd worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:41 schreef Maron het volgende:
Iemand die oprecht medeleven heeft met het hele gebeuren bewaart nu gepaste afstand..
Als er voor Friso morgen een 'staatsbegrafenis' was gepland, dan had ik dat graag nog even via tv, of iets dergelijks willen volgen, ( want het is overmorgen toch een deel van onze Nederlandse geschiedenis..)
Het overlijden van Friso, na zijn uitzichtsloze comateuze toestand, en zijn begrafenis is een privé-aangelegenheid, en ik vind het niet meer dan logisch dat zijn directe familie de ruimte en de privacy moet hebben om dit al 1 1/2 jaar durende sterfgeval in alle rust en vrijheid te mogen afsluiten..
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies Haaibaaike, zeg het ze!
Wat vreselijk... daar zijn gewoon geen woorden voor te vindenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Nu op het journaal... die restaurant- en hoteleigenaren daar in de buurt zeggen dat ze hotelkamerverzoeken krijgen 'plus de route om zo dicht mogelijk via een paadje bij de begrafenis te komen'![]()
Die mensen hadden pech, want de kamers waren al volgeboekt voor die tijd wegens vakantieperiode. Maar goed, die zoeken wel een andere oplossing waarschijnlijk...
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Nu op het journaal... die restaurant- en hoteleigenaren daar in de buurt zeggen dat ze hotelkamerverzoeken krijgen 'plus de route om zo dicht mogelijk via een paadje bij de begrafenis te komen'![]()
Die mensen hadden pech, want de kamers waren al volgeboekt voor die tijd wegens vakantieperiode. Maar goed, die zoeken wel een andere oplossing waarschijnlijk...
Misselijkmakendquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Ik zag het ook ! Vreselijke mensen. Ook die man die zei dat ie morgen toch even gaat kijken om zijn belangstelling te tonenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Kijk mij een meelevende onderdaan zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:49 schreef massy het volgende:
Ook die man die zei dat ie morgen toch even gaat kijken om zijn belangstelling te tonen
Jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:49 schreef massy het volgende:
[..]
Ik zag het ook ! Vreselijke mensen. Ook die man die zei dat ie morgen toch even gaat kijken om zijn belangstelling te tonen
En mensen die gaan klappen als de rouwstoet voorbij komt, en vervolgens bloemen op de rouwauto gaan gooienquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Er zullen morgen wel allemaal campers langs de route staan en net als bij de Tour de France met grote witte letters dingen op de weg gekalkt zijn. "Friso bedankt!" en "Kom op Mabel!"
You'll never walk alone.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Er zullen morgen wel allemaal campers langs de route staan en net als bij de Tour de France met grote witte letters dingen op de weg gekalkt zijn. "Friso bedankt!" en "Kom op Mabel!"
Ik moet zeggen dat ik dat bij Pim Fortuyn toen best een indrukwekkend gezicht vondquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:52 schreef roos85 het volgende:
en vervolgens bloemen op de rouwauto gaan gooien
'Henk! We werden genoemd op tv! Ik zet het meteen op Facebook!'quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:53 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat de mensen die hem hebben gebeld voor kamers zich toch even 2 seconden hebben geschaamd toen ze het journaal keken net en beseften dat hij het over hen had.
Hm ja, ze vinden het wrs inderdaad alleen maar prachtigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Henk! We werden genoemd op tv! Ik zet het meteen op Facebook!'
Henk maakt zich inmiddels zorgen of-ie wel op tijd terug is voor VI.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Henk! We werden genoemd op tv! Ik zet het meteen op Facebook!'
Bij Pim vond ik ook indrukwekkend, maar ik vind het bij Friso niet echt passen..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat bij Pim Fortuyn toen best een indrukwekkend gezicht vond![]()
![]()
Heb er zelf niet gestaan hoor. En dat was een man die zelf veel de publiciteit juist opzocht, itt Friso.Dus bij hem paste het ergens wel, vond ik.
Dat was anders idd. Ik ben even bij het stadhuis wezen kijken toen (dag na Feyenoordzege, was toch op stadhuisplein) erg indrukwekkend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat bij Pim Fortuyn toen best een indrukwekkend gezicht vond![]()
![]()
Heb er zelf niet gestaan hoor. En dat was een man die zelf veel de publiciteit juist opzocht, itt Friso.Dus bij hem paste het ergens wel, vond ik.
Laten we het hopen!! laat die mensen rustig afscheid nemen...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:11 schreef roos85 het volgende:
Ik denk dat er morgen wel veel politie/marechaussee aanwezig is om dergelijke mensen tegen/op afstand te houden.
recht op paar tikken van Oom ME-er wat mij betreftquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef trovey het volgende:
Mag ik hopen dat ze al die gekken die denken recht te hebben op iets weghouden.
ME zal wel meevallenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:20 schreef Toekito het volgende:
[..]
recht op paar tikken van Oom ME-er wat mij betreft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
ONSE BELASTINGSCENTUHHH!!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:02 schreef Lavenderr het volgende:
Men doet alsof men er recht op heeft. Dat vind ik het genante. Sommigen voelen zich echt genomen dat het niet op tv komt.
Die zullen ook wel staan te dringen bij de dranghekkenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:18 schreef sacha het volgende:
dat zijn 'gewoon' journalisten die in naam van 'Henk & Ingrid' nog een kamer proberen te boeken, begrijp dat dan
zo had Friso idd zijn begrafenis voor ogenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
En mensen die gaan klappen als de rouwstoet voorbij komt, en vervolgens bloemen op de rouwauto gaan gooien
Jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zo had Friso idd zijn begrafenis voor ogen
Beschamend inderdaad. Wat zijn er toch afschuwelijke, achterbakse, schijnheilige mensen zeg.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Waar is dan Karst T als je hem nodig hebt hè.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:23 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja je hebt overal mensen voor ! Hoe halen ze het in hun hoofd om zo dicht mogelijk in de buurt van de begrafenis te komen! Ja ik zag het ook op tv dat ie ene vent morgen gaat kijken![]()
En wat denken die journalisten nu eigenlijk mee te krijgen van alles?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:20 schreef Ole het volgende:
[..]
Die zullen ook wel staan te dringen bij de dranghekken
Wat klets jijquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef vencodark het volgende:
Waar is dan Karst T als je hem nodig hebt hè.![]()
Dat komt best wel goed morgen. Die dagjesmensen zijn niet welkom.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
Het is bijna spijtig aan het worden dat ze voor de begraafplaats gekozen hebben, en niet een plekje op het landgoed van Drakensteyn hebben gekozen....
Aan de ene kant mooi dat ze het zo "gewoon" willen doen, maar het is duidelijk dat het volk er niet mee om kan gaan.
Ik ben benieuwd hoelang mensen gaan posten in de hoop Beatrix of Mabel bij het graf te zien
Dat mag toch helemaal niet?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
Het is bijna spijtig aan het worden dat ze voor de begraafplaats gekozen hebben, en niet een plekje op het landgoed van Drakensteyn hebben gekozen....
Het gewone volk mag dat niet, voor de familie van Oranje gelden andere zijn er geen regels.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet?
Daar kan een uitzondering op worden gemaakt voor de oranjes, de wet op de lijkbezorging zegt het volgende:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet?
Dus als Plasterk het goedkeurde, dan had dat wel gemogen.quote:Artikel 87
1.Deze wet is niet van toepassing op de lijkbezorging van leden van het Koninklijk Huis.
2.Onze Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kan ten aanzien van andere bloed- en aanverwanten van de Koning ontheffing verlenen van bepalingen van deze wet.
46 topics in anderhalf jaar ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:29 schreef sacha het volgende:
'het volk' wat ook al 46 topics vol burpt bedoel je onder andere?
Ja, mea culpa.... maar we staan tenminste niet aan de hekken, ons "medeleven te betonen".quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:29 schreef sacha het volgende:
'het volk' wat ook al 46 topics vol burpt bedoel je onder andere?
psies!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:36 schreef Greys het volgende:
[..]
46 topics in anderhalf jaar ja.
Op internet over een ski-ongeluk en een overlijden praten van iemand van de koninklijke familie is wel even wat anders dan jezelf daar persoonlijk opdringen. Maar goed wat hap ik ook eigenlijk, je burpt hier zelf ook
Ik bedoel niet alleen morgen, maar ook over 3 weken/maanden/jaar....quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat komt best wel goed morgen. Die dagjesmensen zijn niet welkom.
Dan gaan ze er over een dag of twee/drie/vier wel staan strike-a-posen voor op Facebook ben ik bang.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat komt best wel goed morgen. Die dagjesmensen zijn niet welkom.
Ja nou ja als ze daar behoefte aan hebben. Het is niet anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoel niet alleen morgen, maar ook over 3 weken/maanden/jaar....
De treurende kinderen, echtgenote of moeder spotten? Mwah.... dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben verwacht ik wel, ik vind het echter wel ziekelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja nou ja als ze daar behoefte aan hebben. Het is niet anders.
Is het ook, misschien valt het allemaal wel mee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
De treurende kinderen, echtgenote of moeder spotten? Mwah.... dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben verwacht ik wel, ik vind het echter wel ziekelijk.
Als mensen een hotelkamer met zicht op de route willen boeken, en graag de weg gewezen willen hebben naar achterafpaadjes met zicht op de begrafenis dan vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Is het ook, misschien valt het allemaal wel mee.
Met dien verstande dat ook het gewone volk een vergunning kan vragen en dat dat ook weleens gebeurt: http://www.uitvaart.nl/in(...)raven-op-eigen-grondquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gewone volk mag dat niet, voor de familie van Oranje gelden andere zijn er geen regels.
Pieter en Margriet zullen ook op het landgoed van Het Loo in Apeldoorn begraven worden.
Ik snap het ook niet, ik zou liever een hotel aan het strand boeken. Die hele gast boeit me niet btw.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mensen een hotelkamer met zicht op de route willen boeken, en graag de weg gewezen willen hebben naar achterafpaadjes met zicht op de begrafenis dan vrees ik het ergste.
Je bent de schaamte behoorlijk voorbij als je dat gaat vragen.
Moet je wel een landgoed hebben, want voor een begrafenis in de 60m² achtertuin van je doorzonwoning ga je geen toestemming krijgen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Met dien verstande dat ook het gewone volk een vergunning kan vragen en dat dat ook weleens gebeurt: http://www.uitvaart.nl/in(...)raven-op-eigen-grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |