Ik wens helemaal niet te trollen.. Ik wens idioterie tegen te spreken.. Maar je hebt gelijk: negeren is beter..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:28 schreef Laysa het volgende:
Kan het aub gewoon weer ontopic gaan...dat fatsoen kan men toch wel opbrengen hopelijk. Trollen doe je maar ergens anders
Het gaat om de relevantie van zo'n kelder met al die voorouders in relatie tot het eigenlijke doel, nl. weer tot leven gewekt worden, als rechtvaardige, bij de terugkomst van Jezus Christus, want die filosofie zit er wrs achter...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:28 schreef Laysa het volgende:
Kan het aub gewoon weer ontopic gaan...dat fatsoen kan men toch wel opbrengen hopelijk. Trollen doe je maar ergens anders
Dit is gewoon mijn kroegie, nadat ik gewerkt heb.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik heb aandacht voor wat er actueel in het nieuws is.. En jij (en niet nader genoemde) anderen zijn er ook altijd.. Dus: doe niet zo hypocriet..
Een paar grote fouten aan het licht brengen, en de discussie te brengen naar een plek waar het beter tot zijn recht komt dan een wellus/nietus discussie over hoe belangrijk hij wel niet was voor het vaderland?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geil op aandacht? Omdat ik in dit topic zit af en toe?
Wat doe jij hier dan?
En daar kun je onzin spuien..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is gewoon mijn kroegie, nadat ik gewerkt heb.
Soms, maar nu niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En daar kun je onzin spuien..
Nou en? Dat was zijn taak niet. En iedere geliefde zoon, echtgenoot en vader wordt deerlijk gemist....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een paar grote fouten aan het licht brengen, en de discussie te brengen naar een plek waar het beter tot zijn recht komt dan een wellus/nietus discussie over hoe belangrijk hij wel niet was voor het vaderland?
Hij was slechts een man en een vader. Meer niet, minder niet. Hij heeft, met het overgrote merendeel van het land niets gedaan voor dit land. Je zag hem plichtmatig met Koninginnedag op TV en hij is getrouwd met een afgelebberd maffiahoertje. Hij is gestorven op een manier die hij misschien niet direct gewild had, maar volgens een levensstijl die hij wel opzocht. Live by the sword die by the sword. Ok, die zin was ''leuker'' geweest als die uitgevonden was met een lawine ipv een zwaard.
Was het zo'n dare devel dan eigenlijk?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een paar grote fouten aan het licht brengen, en de discussie te brengen naar een plek waar het beter tot zijn recht komt dan een wellus/nietus discussie over hoe belangrijk hij wel niet was voor het vaderland?
Hij was slechts een man en een vader. Meer niet, minder niet. Hij heeft, met het overgrote merendeel van het land niets gedaan voor dit land. Je zag hem plichtmatig met Koninginnedag op TV en hij is getrouwd met een afgelebberd maffiahoertje. Hij is gestorven op een manier die hij misschien niet direct gewild had, maar volgens een levensstijl die hij wel opzocht. Live by the sword die by the sword. Ok, die zin was ''leuker'' geweest als die uitgevonden was met een lawine ipv een zwaard.
Ah, volgens jouw bovengaande berichten ben jij hier enkel voor het nieuws van een overledene. Neem aan dat je dit dus doet bij elke overledene van het Koninkrijk?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou en? Dat was zijn taak niet. En iedere geliefde zoon, echtgenoot en vader wordt deerlijk gemist....
Pardon?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef Panzermaus het volgende:
Mannen, allemaal even de wapens neerleggen en een ogenblik stilte voor een man die de persoonlijke computer- en telefoonwereld eigenhandig naar zijn hand gezet heeft. Een innovator, een durfal; een perfectionist en een visionair. Zo willen wij ons Prins Johan Friso herinneren, opdat hij voor ons allen dierbaar was en dit voor onbepaalde tijd zal blijven.
Bedankt.
Hij ging bewust off-piste in zwaar lawine gevaarlijke gebieden (en niet alleen die keer dat hij lichamelijk al het loodje legde). Snelle auto's hield hij wel van, zal hij wel van zijn opa hebben. Hoe hij daar mee omging weet ik niet. Op die ski's ben je alleen, in de auto vaak met anderen. De verantwoordelijk nemen om alle regels aan je laars te lappen in je eentje is natuurlijk makkelijker te nemen dan dezelfde verantwoordelijkheid met onverantwoordelijk gedrag met anderen in je auto. Is weer een heel ander verhaal. Voor zover ik weet heeft hij nooit willens en wetens anderen in gevaar gebracht. Staat weer tegenover dat ze diplomatiek onschendbaar zijn en wat voor overtreding dan ook nooit in de boeken komt te staan. Maar ik ga er echter niet van uit.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was het zo'n dare devel dan eigenlijk?
Hij hiel van snelle wagens: ja, ik ook, kan het me alleen niet echt veroorloven... en skiën, mwoah, heb het wel een keer gedaan, maar niet echt iets voor mij.
Wat ik begrijp is dat het een slimme jongen was, en dat-ie niet van alle poespas hield, en wel grappig-cynisch kon zijn...
Weet niet veel van hem, en wat ik weet is door de bril van de journalistiek...
Dat vind jijquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ah, volgens jouw bovengaande berichten ben jij hier enkel voor het nieuws van een overledene. Neem aan dat je dit dus doet bij elke overledene van het Koninkrijk?
Hij wordt gemist door zijn familie. Niet door de inwoners van dit land. Zijn dood heeft ongeveer net zoveel impact als de dood van een heroïnehoer op spoor 7. Alhoewel de laatste waarschijnlijk weer eens egoïstisch voor vertraging zorgt, en dus toch uiteindelijk meer mensen raakt.
Maar dat conflicteert een beetje met het beeld dat van hem geschetst wordt dat het zo'n slimme jongen is eigenlijk. Dat Wim-Alex een dare devil was, dat past meer bij hem, zeg maar.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij ging bewust off-piste in zwaar lawine gevaarlijke gebieden (en niet alleen die keer dat hij lichamelijk al het loodje legde). Snelle auto's hield hij wel van, zal hij wel van zijn opa hebben. Hoe hij daar mee omging weet ik niet. Op die ski's ben je alleen, in de auto vaak met anderen. De verantwoordelijk nemen om alle regels aan je laars te lappen in je eentje is natuurlijk makkelijker te nemen dan dezelfde verantwoordelijkheid met onverantwoordelijk gedrag met anderen in je auto. Is weer een heel ander verhaal. Voor zover ik weet heeft hij nooit willens en wetens anderen in gevaar gebracht. Staat weer tegenover dat ze diplomatiek onschendbaar zijn en wat voor overtreding dan ook nooit in de boeken komt te staan. Maar ik ga er echter niet van uit.
jij hebt niks met het koningshuis, dat is nu wel duidelijk. Hoef je niet keer op keer in andere woorden duidelijk te maken. Feit is, we zijn een monarchie, en jouw mening aarover maakt net zoveel uit als die van een heroïne hoer op spoor 5b. En mensen, sommige mensen, niet jij, dat begrijpen we nu wel, hebben daar nou eenmaal een interesse in. En de dood van een lid van de koninklijke familie heeft dan een impact, die ze hier willen discussiëren. Jouw repetitieve en onconstructieve meningen voegen daar verder weinig aan toe. Laat ons lekker.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ah, volgens jouw bovengaande berichten ben jij hier enkel voor het nieuws van een overledene. Neem aan dat je dit dus doet bij elke overledene van het Koninkrijk?
Hij wordt gemist door zijn familie. Niet door de inwoners van dit land. Zijn dood heeft ongeveer net zoveel impact als de dood van een heroïnehoer op spoor 7. Alhoewel de laatste waarschijnlijk weer eens egoïstisch voor vertraging zorgt, en dus toch uiteindelijk meer mensen raakt.
Joh ik ben ook wel eens off piste gegaan en ik ben verder nauwelijks een daredevil te noemenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat conflicteert een beetje met het beeld dat van hem geschetst wordt dat het zo'n slimme jongen is eigenlijk. Dat Wim-Alex een dare devil was, dat past meer bij hem, zeg maar.
Conflicteert ook met het beeld dat ik heb bij hun vader, die hen voor een groot deel heeft opgevoed, Claus. Claus zie ik helemaal niet als een dare devil. Volgens mij zou hij er ook wat van gezegd hebben als zijn zoons dergelijk gedrag vertoonden...
Mabel is gewoon een golddigger.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:43 schreef Laysa het volgende:
[..]
En het belang van en voor Mabel mag je ook niet uitvlakken. Zo jong je geliefde verliezen is meer dan intens zwaar
heeft ze je zelf verteld?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 06:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mabel is gewoon een golddigger.
Nou zeg, wat een antwoord!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
heeft ze je zelf verteld?Hou toch op.
Waar slaat dat op echt? Haar exen waren haar exen voor een goede reden. Echt joh, van die jaloerse tangen die mensen die er beter vanaf trouwen meteen maar gold diggers noemen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:56 schreef Pugg het volgende:
[..]
Nou zeg, wat een antwoord!
Heb je onder een steen gelegen?
Erg fraai is haar verleden niet en ja ze is een golddigger , wel een rijke nu.
Volgens Wikipedia bezoeken de Oranjes de grafkelder niet vaak meer, in tegenstelling tot sommige voorouders:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat me bij toen met die bijzetting van Claus dat die kelder niet vaak geopend werd iig...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grafkelder_van_Oranje-Nassauquote:De Oranjes bezochten hun doden in de kelder geregeld, het verst daarin ging de zenuwzieke prins Alexander die zijn dierbare broers en moeder op hun verjaardagen en sterfdagen opzocht in de kelder. De kist van zijn gebalsemde broer prins Willem liet hij zelfs op wieltjes plaatsen zodat hij zijn dode broer door het glazen deksel kon zien. Alexander liet ook zilveren grafkransen op de kisten plaatsen. Koningin Emma was de laatste Oranje die de grafkelder nog geregeld bezocht om daar bloemen te leggen.
Hier blijf ik maar over nadenkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, ik moet er toch echt niet aan denken dat m'n schoonmoeder zelfs maar inspraak zou hebben in de te kiezen begraafplaats, dat is iets tussen ons.
Je bent pas officieels elkaars erfgename als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier blijf ik maar over nadenken
Jij vindt dat de moeder (!) van de overledene echt nul inspraak zou moeten hebben? Wat nou als de overledene pas een paar maanden een relatie heeft/had met zijn geliefde, bepaalt zo'n geliefde dan dus 100% alles? Geen aanval oid hoor, ik weet niet hoe het officieel werkt en hoe het bepaalt is wie er wel of geen inspraak heeft en het maakt dat ik er beter over na ga denken. Maar 'ik moet er niet aan denken dat m'n schoonmoeder zelfs maar inspraak zou hebben' klinkt zo vreemd. Het is zijn moeder!
Ja het ging me ook niet zozeer alleen om dit geval, maar het deed me nadenken over hoe dat 'in het echt' (quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:02 schreef Laysa het volgende:
[..]
Je bent pas officieels elkaars erfgename als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.
En ja dan mag de partner in feite alles alleen beslissen. En nee dat is natuurlijk niet fijn voor alle betrokken partijen, maar het komt voor.
Hele families vallen bij begrafenissen uit elkaar vanwege het feit dat ze niet met fatsoen met elkaar kunnen overleggen
Maar in dit geval lijkt het me sterk dat ze niet alles samen overleggen. En ik geloof echt niet dat Beatrix alles beslist. Die was en is erg gesteld op Mabel en ik ga er van uit dat zij elkaars wensen respecteren
Dat geeft inderdaad veel leed en drama.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het ging me ook niet zozeer alleen om dit geval, maar het deed me nadenken over hoe dat 'in het echt' (alsof dit niet echt is, maar in het dagelijks leven) geregeld is. Ik denk ook dat hier met Friso alles in overleg en goede harmonie ging en gaat, dat gevoel heb ik.
Maar het is dus andersom zo dat als je NIET getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap maar je bent al wel jaren bij elkaar, dat je dan in feite niks te zeggen hebt officieel over de uitvaart e.d. als partner zijnde? Kan me voorstellend dat als de banden dan niet zo sterk zijn en een moeder of een partner mag alles alleen beslissen, dat dat wel families uit elkaar kan wrikken ja. Poeh...
Ja dat ben ik met jou eens Laysa. Ik denk dat Beatrix en Mabel samen hebben beslist.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:02 schreef Laysa het volgende:
Je bent pas officieels elkaars erfgename als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.
En ik geloof echt niet dat Beatrix alles beslist. Die was en is erg gesteld op Mabel en ik ga er van uit dat zij elkaars wensen respecteren
Het gebeurd helaas te vaak dat het regelrechte "oorlogen" wordt aan tafels waar een crematie/begrafenis geregeld moeten worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:13 schreef Laysa het volgende:
[..]
Dat geeft inderdaad veel leed en drama.
Daarom zou het ook handig zijn als de mensen ook alles op papier zetten omtrent hun begrafenis. Het is natuurlijk iets waar je niet aan wilt denken, heel begrijpelijk Maar het voorkomt vaak wel onnodig leed
Als je jaren bij elkaar bent, dan regel je toch ten minste een samenlevingscontract en testamenten?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het ging me ook niet zozeer alleen om dit geval, maar het deed me nadenken over hoe dat 'in het echt' (alsof dit niet echt is, maar in het dagelijks leven) geregeld is. Ik denk ook dat hier met Friso alles in overleg en goede harmonie ging en gaat, dat gevoel heb ik.
Maar het is dus andersom zo dat als je NIET getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap maar je bent al wel jaren bij elkaar, dat je dan in feite niks te zeggen hebt officieel over de uitvaart e.d. als partner zijnde? Kan me voorstellend dat als de banden dan niet zo sterk zijn en een moeder of een partner mag alles alleen beslissen, dat dat wel families uit elkaar kan wrikken ja. Poeh...
mijn vader en zijn vriendin hadden ook geen f*ck geregeld hoor na 11 jaar waarvan de een 3 jaar de dood tegemoet ging en de andere 2. Dus voor mijn pa was ik ineens verantwoordelijk als oudste zoon.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je jaren bij elkaar bent, dan regel je toch ten minste een samenlevingscontract en testamenten?
Maar staat daar dan in de regel precies in wáár je begraven wilt worden, in welke plaats?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je jaren bij elkaar bent, dan regel je toch ten minste een samenlevingscontract en testamenten?
Nee, maar doe je dat dan wel bij geregistreerd partnerschap of trouwen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar staat daar dan in de regel precies in wáár je begraven wilt worden, in welke plaats?
Bij mij niet iig... dat is hier niet aan de orde gekomen eerlijk gezegd, bij jou wel?
Maar met alleen een samenlevingscontract of testament ben je volgens mij geen geregistreerd partner.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, maar doe je dat dan wel bij geregistreerd partnerschap of trouwen?
Het ging er volgens mij om wie er zeggenschap over heeft.
samenlevingscontract heeft zelfde rechtswaarde als trouwen toch voor groot deelquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar met alleen een samenlevingscontract of testament ben je volgens mij geen geregistreerd partner.
Dus daar heb je dan nog niks aan, qua zeggenschap, toch?
Hoezo niet? Je bent toch elkaars erfgenaam?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar met alleen een samenlevingscontract of testament ben je volgens mij geen geregistreerd partner.
Nou nee hoor....Mijn oom en tante hadden een samenlevingscontract, maar mijn moeder was uiteindelijk erfgename.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je bent toch elkaars erfgenaam?
Nou, ja hoor, want ik heb het ook over een samenlevingscontract en testamenten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nou nee hoor....Mijn oom en tante hadden een samenlevingscontract, maar mijn moeder was uiteindelijk erfgename.
Met een testament dek je geloof ik wel de lading
Nee, geregistreerd partnerschap is iets anders (heeft meer weg van een huwelijk, in juridische zin). In een testament kun je wel e.e.a. regelen, maar omdat dat doorgaans pas weken na je overlijden wordt geopend, heb je er waarschijnlijk niet veel aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua zeggenschap niet? Wat is dat voor onzin?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, geregistreerd partnerschap is iets anders (heeft meer weg van een huwelijk, in juridische zin). In een testament kun je wel e.e.a. regelen, maar omdat dat doorgaans pas weken na je overlijden wordt geopend, heb je er waarschijnlijk niet veel aan.
Je wordt uiterlijk zes dagen na je dood begraven, doorgaans. In deze periode wordt niet het testament geopend, sterker nog, het uittreksel uit het overlijdensregister dat nodig is om het testament te kunnen openen krijg je pas na de begrafenis van de begrafenisondernemer (dat zal vast eerder kunnen, maar dat is common practice). Je wensen omtrent de begrafenis zou ik dus niet in een testament neerleggen, grote kans dat je dan te laat bent.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Qua zeggenschap niet? Wat is dat voor onzin?
De discussie is toch wie van de nabestaanden zeggenschap heeft? Niet of je begrafeniswensen in je testament staan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je wordt uiterlijk zes dagen na je dood begraven, doorgaans. In deze periode wordt niet het testament geopend, sterker nog, het uittreksel uit het overlijdensregister dat nodig is om het testament te kunnen openen krijg je pas na de begrafenis van de begrafenisondernemer (dat zal vast eerder kunnen, maar dat is common practice). Je wensen omtrent de begrafenis zou ik dus niet in een testament neerleggen, grote kans dat je dan te laat bent.
Ja. En in je testament kan je best opnemen dat tante Riek zeggenschap heeft over je begrafenis, maar als men dat testament na je begrafenis opent heb je er weinig aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De discussie is toch wie van de nabestaanden zeggenschap heeft? Niet of je begrafeniswensen in je testament staan.
Maar als je getrouwd bent heb je het wel goed geregeld? Want dan bepaalt je echtgenoot/echtgenote?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja. En in je testament kan je best opnemen dat tante Riek zeggenschap heeft over je begrafenis, maar als men dat testament na je begrafenis opent heb je er weinig aan.
Of een geregistreerd partnerschap. Je kan ook een handgeschreven codicil opmaken waarin je aangeeft wie je begrafenis mag regelen daarin kan je overigens ook bepalen wat er met je bezit moet gebeuren, maar dat is minder slim, want tante Riek die niet blij is met de inhoud kan het in de open haard flikkeren en niemand weet er ooit nog vanafquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar als je getrouwd bent heb je het wel goed geregeld? Want dan bepaalt je echtgenoot/echtgenote?
Ja, of een samenlevingscontract.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Of een geregistreerd partnerschap. Je kan ook een handgeschreven codicil opmaken waarin je aangeeft wie je begrafenis mag regelen daarin kan je overigens ook bepalen wat er met je bezit moet gebeuren, maar dat is minder slim, want tante Riek die niet blij is met de inhoud kan het in de open haard flikkeren en niemand weet er ooit nog vanaf
Volgens mij dus niet. Maar dat weet ik echt niet zeker.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, of een samenlevingscontract.
Ik ben dan wel benieuwd waar je dat op baseert. Want dan heb ik toch echt iets gemist bij de notaris.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij dus niet. Maar dat weet ik echt niet zeker.
Volgens mij is een samenlevingscontract niet voldoende om 100% zeggenschap te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |