abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 12:00:11 #151
163650 Greys
pi_130052225
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:02:40 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130052281
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 12:02:50 #153
163650 Greys
pi_130052284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben dan wel benieuwd waar je dat op baseert. Want dan heb ik toch echt iets gemist bij de notaris.
Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet? :)
Maar volgens mij (!) staat een samenlevingscontract niet gelijk qua rechten en zeggenschap als getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap. En ik dacht (!) dus dat je óf getrouwd óf een geregistreerd partnerschap moet hebben om officieel die zeggenschap te krijgen. Ik wil het best gaan nazoeken of het zo is en ik geef als eerste mijn ongelijk toe als het niet zo is (want nogmaals, ik weet er amper iets van) maar ik ben even zes dingen tegelijk aan het doen en kan nu even niet uitgebreid Googlen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:03:25 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130052301
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet? :)
Maar volgens mij (!) staat een samenlevingscontract niet gelijk qua rechten en zeggenschap als getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap. En ik dacht (!) dus dat je óf getrouwd óf een geregistreerd partnerschap moet hebben om officieel die zeggenschap te krijgen. Ik wil het best gaan nazoeken of het zo is en ik geef als eerste mijn ongelijk toe als het niet zo is (want nogmaals, ik weet er amper iets van) maar ik ben even zes dingen tegelijk aan het doen en kan nu even niet uitgebreid Googlen ;)
Je hebt het gewoon niet juist.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 12:03:54 #155
163650 Greys
pi_130052315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Ja ook idd.
Ik weet niet wat ik 'fouter' vind. Ligt aan de betreffende familiebanden. Maar kan me voorstellen dat het enorme ellende kan geven bij een uitvaart :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 12:04:23 #156
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130052330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout :@
Tja, maar zo is het nu eenmaal. De gevolgen van de keuzes die iemand maakt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:05:55 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130052365
Alle reden dus om je uitvaart zelf goed vast te leggen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 12:06:25 #158
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130052375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Dat is ook erg fout inderdaad :Y

Altijd beter dus om zelf zoveel mogelijk vast te leggen. Vaak kun je wensen ook bij een eventuele uitvaartverzekeraar al vast leggen toch?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:15:10 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130052575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat is ook erg fout inderdaad :Y

Altijd beter dus om zelf zoveel mogelijk vast te leggen. Vaak kun je wensen ook bij een eventuele uitvaartverzekeraar al vast leggen toch?
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.

Mijn vader had niks aan wensen kenbaar gemaakt. Hij wou daar nooit over praten. En hij ging onverwacht. We (mijn moeder en mijn broers) hebben het zoveel mogelijk in zijn geest gedaan en ik moet zeggen dat dat ook een heel mooi proces was.
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 12:18:15 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130052660
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.

Mijn vader had niks aan wensen kenbaar gemaakt. Hij wou daar nooit over praten. En hij ging onverwacht. We (mijn moeder en mijn broers) hebben het zoveel mogelijk in zijn geest gedaan en ik moet zeggen dat dat ook een heel mooi proces was.
Ja eens hoor, mijn vader had ook niets vastgelegd. Overleed onverwacht ook en dan ben je zo uit het veld geslagen. We hadden echt geen flauw idee wat hij wilde en dan moet je ook nog op korte termijn beslissingen nemen. Ik had het heel fijn gevonden als er iets was geweest om ons aan vast te houden.

Mijn moeder heeft hierdoor wel gelukkig heel veel vastgelegd.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:32:20 #161
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130053102
Druk overleg over regelen uitvaart Friso

BAARN -
De gemeente Baarn, politie, marechaussee en de Rijksvoorlichtingsdienst hebben woensdag druk overleg over alle regelingen die nodig zijn voor de uitvaart van prins Friso, vrijdag in het dorpje Lage Vuursche. Er komen zeker wegafsluitingen en andere verkeersmaatregelen en ook de openbare orde is een belangrijk aandachtspunt. Gemeente en politie verwachten echter pas donderdag iets te kunnen zeggen over exacte maatregelen.

Lage Vuursche op de Utrechtse Heuvelrug bestaat uit een hoofdweg met wat zijwegen. Langs de Dorpsstraat zijn tal van pannenkoekenrestaurants gevestigd, waar het dorp om bekend is. De plaatselijke ondernemers zijn bij het overleg betrokken volgens de gemeente. Ook is er contact met de eigenaars van campings in de bossen rond het toeristische dorpje.

„Het is druk in Lage Vuursche omdat het nog volop vakantietijd is. Wij zijn dinsdag ook verrast door het nieuws en we moeten nu snel handelen om dit alles in goede banen te leiden”, zeggen gemeente en politie.

www.telegraaf.nl
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:46:20 #162
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130053494
Noorse koning bij uitvaart Friso

Koning Harald V van Noorwegen is vrijdagmiddag in Lage Vuursche bij de begrafenis van prins Friso. Dat heeft het Noorse hof woensdag bekendgemaakt op de eigen website. Koning Harald is peetoom van Friso en was samen met zijn vrouw koningin Sonja in 2004 als een van de weinige buitenlandse koninklijke gasten aanwezig bij het huwelijk van prins Friso en Mabel Wisse Smit.

Mabel en Friso waren in 2007 te gast bij de viering van de 70e verjaardag van koning Harald. Vorig jaar, kort na het ongeluk van Friso, werd Mabel samen met de groep voormalige wereldleiders 'The Elders' op het Noorse paleis ontvangen.

Op de site van het Noorse hof staat dat de begrafenis van Friso vrijdagmiddag om 15.00 uur plaatsvindt. De Rijksvoorlichtingsdienst heeft nog geen tijdstip naar buiten gebracht voor de uitvaart.

www.volkskrant.nl

[ Bericht 4% gewijzigd door Haaibaaike op 14-08-2013 12:51:22 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 augustus 2013 @ 12:57:55 #163
862 Arcee
Look closer
pi_130053799
quote:
Nieuwe foto's Friso vrijgegeven

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft twee nieuwe foto's vrijgegeven van prins Friso. De foto's zijn namens Friso's weduwe prinses Mabel openbaar gemaakt.

Op een foto is Friso te zien terwijl hij op het gras ligt met zijn dochters Luana en Zaria. De foto is gemaakt in 2010 en is gemaakt door Adam Anders, een goede vriend van de overleden prins.

De tweede foto toont Friso met zijn gezin in een kano. Friso en zijn oudste dochter Luana peddelen, terwijl Mabel dochter Zaria vasthoudt. Ook deze foto is uit 2010 en werd genomen door Anders.

Bron: De Telegraaf

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_130055415
Eigenlijk was het best een toffe prins.
Leuke foto's. :)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:55:08 #165
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130055558
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:50 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk was het best een toffe prins.
Leuke foto's. :)
Dat lijkt ie mij wel te zijn. Ja mooie foto's!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:24:42 #166
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_130056594
Mooie foto's. Ben ik nu de enige die me groen en geel ergert aan die zgn historicus/koningshuiskenner dhr. Cees van Raak.

Het is een breuk met de traditie, hij is de eerste Oranje die de aarde ingaat (?), er MOETEN een heel aantal koninklijke gasten komen, de kerk in Delft MOET uit de steigers en hij MOET bijgezet worden en een uitgezonden staatsbegrafenis.

a) Het is volgens mij algemeen bekend dat Margriet en Pieter op hun eigen landgoed begraven willen worden dus als die eerder waren overleden dan was die de eerste geweest.

b) Hij was nogal op zichzelf en zal dit deels misschien zelf wel in de hand hebben gehaald dat hij geen staatsbegrafenis krijgt (en waarom ook want Balkie had hem in de ban gedaan) en nog meer teruggetrokken in Engeland,

c) Voor zover komt alleen zijn peetvader Harald uit Noorwegen, hij wordt NIET bijgezet maar gaat terug naar waar hij vandaan komt.

Ik vind het een wijs besluit om het besloten te doen ook voor Mabel, de dochtertjes en de rest van de familie. Als je als familie iedereen moet begraven zoals Claus, Juliana en Bernhard (met alle respect die waren flink op leeftijd) in alle openbaarheid en zonder emotie lijkt me dit heel moeilijk voor de kinderen. Laat ze lekker een potje huilen, schreeuwen weet ik watten in dat kleine kerkje. Ik hoop dat ze een mooie dienst ervan maken waarbij iedereen zijn emotie mag uiten en dat ze blij kunnen zijn dat het geen staatbegrafenis is geworden omdat Friso ook geen publiek man was.

PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
If you can dream it, you can do it...
pi_130056618
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Druk overleg over regelen uitvaart Friso

BAARN -
De gemeente Baarn, politie, marechaussee en de Rijksvoorlichtingsdienst hebben woensdag druk overleg over alle regelingen die nodig zijn voor de uitvaart van prins Friso, vrijdag in het dorpje Lage Vuursche. Er komen zeker wegafsluitingen en andere verkeersmaatregelen en ook de openbare orde is een belangrijk aandachtspunt. Gemeente en politie verwachten echter pas donderdag iets te kunnen zeggen over exacte maatregelen.

Lage Vuursche op de Utrechtse Heuvelrug bestaat uit een hoofdweg met wat zijwegen. Langs de Dorpsstraat zijn tal van pannenkoekenrestaurants gevestigd, waar het dorp om bekend is. De plaatselijke ondernemers zijn bij het overleg betrokken volgens de gemeente. Ook is er contact met de eigenaars van campings in de bossen rond het toeristische dorpje.

„Het is druk in Lage Vuursche omdat het nog volop vakantietijd is. Wij zijn dinsdag ook verrast door het nieuws en we moeten nu snel handelen om dit alles in goede banen te leiden”, zeggen gemeente en politie.

www.telegraaf.nl
wegafzettingen vanwege een begrafenis :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:26:48 #168
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_130056670
quote:
13s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een droeftoeter!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 14:30:15 #169
163650 Greys
pi_130056819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:24 schreef Books1 het volgende:

PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130056912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 14:36:34 #171
163650 Greys
pi_130057014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
Ja zo zal het wel zijn inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130057077
quote:

[..]

Dat zou goed kunnen..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_130057411
quote:

[..]

of een ANP fotograaf die foto's maakt, maar volgens afspraak niet van huilende of geëmotioneerde mensen of zo
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:50:32 #174
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130057557
quote:
13s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:

Is dat zo raar dan?!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:51:36 #175
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_130057600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor zover ik begreep op gepaste afstand maar niet in de kerk. Net zoals hierboven beschreven denk ik ook dat er bedoeld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')