Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd waar je dat op baseert. Want dan heb ik toch echt iets gemist bij de notaris.
Je hebt het gewoon niet juist.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet?
Maar volgens mij (!) staat een samenlevingscontract niet gelijk qua rechten en zeggenschap als getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap. En ik dacht (!) dus dat je óf getrouwd óf een geregistreerd partnerschap moet hebben om officieel die zeggenschap te krijgen. Ik wil het best gaan nazoeken of het zo is en ik geef als eerste mijn ongelijk toe als het niet zo is (want nogmaals, ik weet er amper iets van) maar ik ben even zes dingen tegelijk aan het doen en kan nu even niet uitgebreid Googlen
Ja ook idd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Tja, maar zo is het nu eenmaal. De gevolgen van de keuzes die iemand maakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout
Dat is ook erg fout inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is ook erg fout inderdaad![]()
Altijd beter dus om zelf zoveel mogelijk vast te leggen. Vaak kun je wensen ook bij een eventuele uitvaartverzekeraar al vast leggen toch?
Ja eens hoor, mijn vader had ook niets vastgelegd. Overleed onverwacht ook en dan ben je zo uit het veld geslagen. We hadden echt geen flauw idee wat hij wilde en dan moet je ook nog op korte termijn beslissingen nemen. Ik had het heel fijn gevonden als er iets was geweest om ons aan vast te houden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.
Mijn vader had niks aan wensen kenbaar gemaakt. Hij wou daar nooit over praten. En hij ging onverwacht. We (mijn moeder en mijn broers) hebben het zoveel mogelijk in zijn geest gedaan en ik moet zeggen dat dat ook een heel mooi proces was.
quote:Nieuwe foto's Friso vrijgegeven
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft twee nieuwe foto's vrijgegeven van prins Friso. De foto's zijn namens Friso's weduwe prinses Mabel openbaar gemaakt.
Op een foto is Friso te zien terwijl hij op het gras ligt met zijn dochters Luana en Zaria. De foto is gemaakt in 2010 en is gemaakt door Adam Anders, een goede vriend van de overleden prins.
De tweede foto toont Friso met zijn gezin in een kano. Friso en zijn oudste dochter Luana peddelen, terwijl Mabel dochter Zaria vasthoudt. Ook deze foto is uit 2010 en werd genomen door Anders.
Bron: De Telegraaf
Dat lijkt ie mij wel te zijn. Ja mooie foto's!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:50 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk was het best een toffe prins.
Leuke foto's.
wegafzettingen vanwege een begrafenisquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Druk overleg over regelen uitvaart Friso
BAARN -
De gemeente Baarn, politie, marechaussee en de Rijksvoorlichtingsdienst hebben woensdag druk overleg over alle regelingen die nodig zijn voor de uitvaart van prins Friso, vrijdag in het dorpje Lage Vuursche. Er komen zeker wegafsluitingen en andere verkeersmaatregelen en ook de openbare orde is een belangrijk aandachtspunt. Gemeente en politie verwachten echter pas donderdag iets te kunnen zeggen over exacte maatregelen.
Lage Vuursche op de Utrechtse Heuvelrug bestaat uit een hoofdweg met wat zijwegen. Langs de Dorpsstraat zijn tal van pannenkoekenrestaurants gevestigd, waar het dorp om bekend is. De plaatselijke ondernemers zijn bij het overleg betrokken volgens de gemeente. Ook is er contact met de eigenaars van campings in de bossen rond het toeristische dorpje.
„Het is druk in Lage Vuursche omdat het nog volop vakantietijd is. Wij zijn dinsdag ook verrast door het nieuws en we moeten nu snel handelen om dit alles in goede banen te leiden”, zeggen gemeente en politie.
www.telegraaf.nl
Of je bent gewoon een droeftoeter!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
wegafzettingen vanwege een begrafenis
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:24 schreef Books1 het volgende:
PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Ja zo zal het wel zijn inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
Dat zou goed kunnen..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
of een ANP fotograaf die foto's maakt, maar volgens afspraak niet van huilende of geëmotioneerde mensen of zoquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan?!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
wegafzettingen vanwege een begrafenis
Voor zover ik begreep op gepaste afstand maar niet in de kerk. Net zoals hierboven beschreven denk ik ook dat er bedoeld wordt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |