Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd waar je dat op baseert. Want dan heb ik toch echt iets gemist bij de notaris.
Je hebt het gewoon niet juist.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet?
Maar volgens mij (!) staat een samenlevingscontract niet gelijk qua rechten en zeggenschap als getrouwd zijn of geregistreerd partnerschap. En ik dacht (!) dus dat je óf getrouwd óf een geregistreerd partnerschap moet hebben om officieel die zeggenschap te krijgen. Ik wil het best gaan nazoeken of het zo is en ik geef als eerste mijn ongelijk toe als het niet zo is (want nogmaals, ik weet er amper iets van) maar ik ben even zes dingen tegelijk aan het doen en kan nu even niet uitgebreid Googlen
Ja ook idd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Tja, maar zo is het nu eenmaal. De gevolgen van de keuzes die iemand maakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout
Dat is ook erg fout inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Omgekeerd vind ik fouter. Dat je in overtuiging voor elkaar kiest als levenspartner en dat een vervreemde ouder ineens mag komen bepalen hoe de uitvaart gaat van je partner.
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is ook erg fout inderdaad![]()
Altijd beter dus om zelf zoveel mogelijk vast te leggen. Vaak kun je wensen ook bij een eventuele uitvaartverzekeraar al vast leggen toch?
Ja eens hoor, mijn vader had ook niets vastgelegd. Overleed onverwacht ook en dan ben je zo uit het veld geslagen. We hadden echt geen flauw idee wat hij wilde en dan moet je ook nog op korte termijn beslissingen nemen. Ik had het heel fijn gevonden als er iets was geweest om ons aan vast te houden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan voor nabestaanden wel heel plezierig zijn, niet alleen om discussies te voorkomen, maar zodat zij het gevoel kunnen hebben dat ze jouw laatste wens hebben uitgevoerd.
Mijn vader had niks aan wensen kenbaar gemaakt. Hij wou daar nooit over praten. En hij ging onverwacht. We (mijn moeder en mijn broers) hebben het zoveel mogelijk in zijn geest gedaan en ik moet zeggen dat dat ook een heel mooi proces was.
quote:Nieuwe foto's Friso vrijgegeven
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft twee nieuwe foto's vrijgegeven van prins Friso. De foto's zijn namens Friso's weduwe prinses Mabel openbaar gemaakt.
Op een foto is Friso te zien terwijl hij op het gras ligt met zijn dochters Luana en Zaria. De foto is gemaakt in 2010 en is gemaakt door Adam Anders, een goede vriend van de overleden prins.
De tweede foto toont Friso met zijn gezin in een kano. Friso en zijn oudste dochter Luana peddelen, terwijl Mabel dochter Zaria vasthoudt. Ook deze foto is uit 2010 en werd genomen door Anders.
Bron: De Telegraaf
Dat lijkt ie mij wel te zijn. Ja mooie foto's!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:50 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk was het best een toffe prins.
Leuke foto's.
wegafzettingen vanwege een begrafenisquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Druk overleg over regelen uitvaart Friso
BAARN -
De gemeente Baarn, politie, marechaussee en de Rijksvoorlichtingsdienst hebben woensdag druk overleg over alle regelingen die nodig zijn voor de uitvaart van prins Friso, vrijdag in het dorpje Lage Vuursche. Er komen zeker wegafsluitingen en andere verkeersmaatregelen en ook de openbare orde is een belangrijk aandachtspunt. Gemeente en politie verwachten echter pas donderdag iets te kunnen zeggen over exacte maatregelen.
Lage Vuursche op de Utrechtse Heuvelrug bestaat uit een hoofdweg met wat zijwegen. Langs de Dorpsstraat zijn tal van pannenkoekenrestaurants gevestigd, waar het dorp om bekend is. De plaatselijke ondernemers zijn bij het overleg betrokken volgens de gemeente. Ook is er contact met de eigenaars van campings in de bossen rond het toeristische dorpje.
„Het is druk in Lage Vuursche omdat het nog volop vakantietijd is. Wij zijn dinsdag ook verrast door het nieuws en we moeten nu snel handelen om dit alles in goede banen te leiden”, zeggen gemeente en politie.
www.telegraaf.nl
Of je bent gewoon een droeftoeter!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
wegafzettingen vanwege een begrafenis
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:24 schreef Books1 het volgende:
PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Ja zo zal het wel zijn inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
Dat zou goed kunnen..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien vergelijkbaar met de fotomomenten in Lech? Een klein deel open voor media (bijvoorbeeld de rouwstoet en het in- en uitgaan van de kerk), de rest in besloten kring. Daarmee voorkom je hopelijk paparazzi die in de bosjes liggen e.d.
of een ANP fotograaf die foto's maakt, maar volgens afspraak niet van huilende of geëmotioneerde mensen of zoquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan?!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
Voor zover ik begreep op gepaste afstand maar niet in de kerk. Net zoals hierboven beschreven denk ik ook dat er bedoeld wordt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Komen er dan nu tóch geen camerabeelden? Niet dat het mij wat uitmaakt, maar gisteravond op het journaal zei men dat het besloten was, maar dat er wel beelden van uitgezonden zouden worden op tv. Toen vond ik het nog zo 'tegenstrijdig'.
Ik hoop het, het is ook nergens voor nodig dat de hele natie mee zou kunnen loeren met huilende kindjes om hun vader.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:51 schreef Books1 het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep op gepaste afstand maar niet in de kerk. Net zoals hierboven beschreven denk ik ook dat er bedoeld wordt.
Precies mijn idee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het, het is ook nergens voor nodig dat de hele natie mee zou kunnen loeren met huilende kindjes om hun vader.
De dienst is besloten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee. Anders staat het straks weer allemaal op youtube.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Ja ik ook precies zoals Friso was geheel anoniem !quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het zo fijn dat het zo kan! Ik heb bij hun bruiloft altijd het idee gehad dat het van hen allemaal niet zo hoefde op die manier en ik vind het fijn voor de familie dat bij de begrafenis zoveel ruimte is voor hun wensen.
Mijn opmerking was deels ingegeven door het feit dat wij heel goed van elkaar weten waar we begraven willen worden, en mocht mijn schoonmoeder (of mijn moeder in het geval ik eerst ga) daar dan een probleem mee hebben dan is dat toch echt jammer maar helaas voor de moeder in kwestie.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:00 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk ergens best raar dat je als ouders dan dus gepasseerd wordt door de partner.
Ik bedoel, geen grotere bloedband dan een ouder met kind, zou je zeggen. Maar als je zoon na twee maanden trouwt in een opwelling met een chickie, dan heeft chickie ineens alle zeggenschap over de uitvaart ipv de ouders. Nou ja het zal wel aan mij liggen hoor en ik moet er vast niet teveel over nadenken, maar het voelt fouter dan fout
Ja zo vanuit jouw eigen situatie klinkt het idd ook meer dan logischquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn opmerking was deels ingegeven door het feit dat wij heel goed van elkaar weten waar we begraven willen worden, en mocht mijn schoonmoeder (of mijn moeder in het geval ik eerst ga) daar dan een probleem mee hebben dan is dat toch echt jammer maar helaas voor de moeder in kwestie.
Dit is wat wij willen, de overledene dan dus zou willen, en ik zou het werkelijk absurd vinden als zijn of mijn moeder dan roet in het eten zou willen gooien.
En we weten allebei dat we dan de wens van de overledene zouden volgen, ongeacht wat de moeder van de overledene daar van zou vinden.
Daarbij zijn onze moeders in 72 en 84... onze zoon is 2½, het lijkt me toch echt een stuk belangrijker dat een begrafenis zou zijn op een plek die door ons gewenst is, en niet of een van onze moeders er dan met de fiets naartoe kan (nee, dat kunnen ze geen van beiden, sterker nog... openbaar vervoer is zelfs lastig).
Maar het zou eventueel kunnen dat Mabel dat zélf ook fijn voor Beatrix vindt. Dus dat het wel degelijk meespeelde in de beslissing, wellicht. Maar dan niet omdat Bea het geëist heeft maar omdat het haar gegund wordt, denk ik, door Mabel.quote:Ik verwacht overigens ook niet dat het problemen tussen Mabel en Beatrix opgeleverd heeft, maar ik snap de suggestie niet dat hij daar begraven wordt omdat het zo fijn voor Beatrix zou zijn.
Beperkt en zeker niet rechtstreeks hoorde ikquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Dacht al dat het aan mij lag, wat een vreselijke man inderdaad!!! verder helemaal eens met bovenstaande!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:24 schreef Books1 het volgende:
Mooie foto's. Ben ik nu de enige die me groen en geel ergert aan die zgn historicus/koningshuiskenner dhr. Cees van Raak.
Het is een breuk met de traditie, hij is de eerste Oranje die de aarde ingaat (?), er MOETEN een heel aantal koninklijke gasten komen, de kerk in Delft MOET uit de steigers en hij MOET bijgezet worden en een uitgezonden staatsbegrafenis.
a) Het is volgens mij algemeen bekend dat Margriet en Pieter op hun eigen landgoed begraven willen worden dus als die eerder waren overleden dan was die de eerste geweest.
b) Hij was nogal op zichzelf en zal dit deels misschien zelf wel in de hand hebben gehaald dat hij geen staatsbegrafenis krijgt (en waarom ook want Balkie had hem in de ban gedaan) en nog meer teruggetrokken in Engeland,
c) Voor zover komt alleen zijn peetvader Harald uit Noorwegen, hij wordt NIET bijgezet maar gaat terug naar waar hij vandaan komt.
Ik vind het een wijs besluit om het besloten te doen ook voor Mabel, de dochtertjes en de rest van de familie. Als je als familie iedereen moet begraven zoals Claus, Juliana en Bernhard (met alle respect die waren flink op leeftijd) in alle openbaarheid en zonder emotie lijkt me dit heel moeilijk voor de kinderen. Laat ze lekker een potje huilen, schreeuwen weet ik watten in dat kleine kerkje. Ik hoop dat ze een mooie dienst ervan maken waarbij iedereen zijn emotie mag uiten en dat ze blij kunnen zijn dat het geen staatbegrafenis is geworden omdat Friso ook geen publiek man was.
PS die Cees van Raak zag alweer tonnen van de NOS aan zijn neus voorbij gaan denk.
Lieve foto's van een man die gek was op zijn gezin!! Heb het altijd één van de leukste prinsen gevonden, juist omdat hij zich zo afzijdig hield!!quote:
Constantijn en Laurentien wonen in Brussel!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:03 schreef Greys het volgende:
Ik vind dat het Constantijn ook best aardig lukt, een beetje uit de schijnwerpers blijven.
Da's toch het voordeel van geen kroonprins zijn.
Het is nog steeds vakantieperiode. En het zal a.s. vrijdag wel erger worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef Lavenderr het volgende:
Omg. Ramptoerisme in Lage Vuursche. Wat bezielt mensen toch om daar nu te gaan koekeloeren?
Deze mensentwitter:barrysmit twitterde op woensdag 14-08-2013 om 19:41:12Er zijn vandaag kuddes dagjesmensen naar Lage Vuursche gegaan om zich te laten fotograferen bij de begraafplaats waar Friso nog niet ligt. reageer retweet
Zielige figuren!! Wat verwachten ze nou, dat Beatrix en Mabel daar langskomen ofzo???? Heel triest!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Pino112 het volgende:
Deze mensentwitter:barrysmit twitterde op woensdag 14-08-2013 om 19:41:12Er zijn vandaag kuddes dagjesmensen naar Lage Vuursche gegaan om zich te laten fotograferen bij de begraafplaats waar Friso nog niet ligt. reageer retweet
_
Op de foto bij het graf van Friso. Leuk bij de vakantiekiekjesquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Pino112 het volgende:
_
Voor op Facebookquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op de foto bij het graf van Friso. Leuk bij de vakantiekiekjes
Zijn van die figuren die altijd vooraan staan om iedereen te laten zien dat ze het hardste janken van allemaal, 'oprecht' medeleven terwijl ze er puur voor de eigengeilerij staan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt momenten waarop je je schaamt voor je landgenotende medemens. Dit is zo'n moment.
Het verschijnsel is in en in triest, maar hier moest ik toch wel heel hard om lachenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:55 schreef Greys het volgende:
Ja die foto kan dan mooi naast het kiekje van 'met de rubberlaarzen in de sloot waar die vermiste jongetjes lagen'.
Dus dat.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het verschijnsel is in en in triest, maar hier moest ik toch wel heel hard om lachen
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien leuk om een app te ontwikkelen waar bekende of onbekende Nederlanders wiens dood breed uitgemeten is in de pers, begraven worden of zijn. Instagraf.
Misschien leuk om een app te ontwikkelen waar bekende of onbekende Nederlanders wiens dood breed uitgemeten is in de pers, begraven worden of zijn. Instagraf.
Het erge is dat deze lui daar nog heel blij mee zouden zijn ook.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Zou nog een hit worden ook jaquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het erge is dat deze lui daar nog heel blij mee zouden zijn ook.
zouden we dan de mensen die dat downloaden hun stemrecht kunnen ontnemen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het erge is dat deze lui daar nog heel blij mee zouden zijn ook.
Nee, die krijgen voor straf een prive concert van Dries Roelvink.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
zouden we dan de mensen die dat downloaden hun stemrecht kunnen ontnemen?
We gaan eerst Scrutz knevelen en zijn handen op zijn rug binden zodat die app er niet komt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
zouden we dan de mensen die dat downloaden hun stemrecht kunnen ontnemen?
Ik gok zomaar dat dat verre van een straf voor dat volk is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:13 schreef Specularium het volgende:
Nee, die krijgen voor straf een prive concert van Dries Roelvink.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat dat verre van een straf voor dat volk is.
sjezusquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Pino112 het volgende:
_
En dan Dries begraven op Rottumerplaat en dat hele eiland, compleet met instagraffers, opblazen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Of we lanceren gewoon de app op het moment dat Dries Roelvink overlijdt. Win-win situatie.
Père-Lachaisse appquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:07 schreef Scrutinizer het volgende:
En dat ze ook nog even zwaaien en zoquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:48 schreef soapie het volgende:
[..]
Zielige figuren!! Wat verwachten ze nou, dat Beatrix en Mabel daar langskomen ofzo???? Heel triest!!
Klopt als een bus. Die mensen kun je in 99% van de gevallen geheel schrappen uit je leven.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom ga je in godsnaam naar een begraafplaats en kijken naar een stel graven en bomen die er om heen staan? Nee, niet omdat prins Friso daar zijn laatste rustplaats zal vinden, wel omdat er inderdaad cameraploegen, journalisten staan. Stilletjes hopen ze op die One minute of fame. Ook al betekent dat dat over de rug een overledene moet gaan. En dan als ze weer thuis zijn kruipen ze snel achter Facebook. 'Net naar Lage vuursche geweest, wat is het toch verdrietig allemaal'. Met als doel likes en reacties te krijgen.
Noem mij maar negatief, maar dit is precies hoe zoveel mensen zijn.
Begrafenis Friso niet live op televisiequote:Begrafenis Friso niet live op televisie
De uitvaart van prins Friso komt niet live op televisie. Wel maakt de NOS beelden van de begrafenis, die om 18.00 uur gratis beschikbaar worden gesteld aan andere media. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag.
Ook worden op verzoek van de RVD foto's gemaakt die later door alle media kunnen worden gebruikt. Friso, die maandag overleed, wordt vrijdag in besloten kring begraven in Lage Vuursche, in de gemeente Baarn.
En gelijk hebben onze koninklijke familie dat de begrafenis niet live wordt uitgezonden. Ze houden privé ! Alleen mag de NOS om 18.00 uitzenden gelijk met RTL en SBS!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Van de FP:
Begrafenis Friso niet live op televisie
Niet meer als normaal. Ook omdat prins Friso geen publiekelijk iemand wilde zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En gelijk hebben onze koninklijke familie dat de begrafenis niet live wordt uitgezonden. Ze houden privé ! Alleen mag de NOS om 18.00 uitzenden gelijk met RTL en SBS!
Andere zenders ook wel volgens mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En gelijk hebben onze koninklijke familie dat de begrafenis niet live wordt uitgezonden. Ze houden privé ! Alleen mag de NOS om 18.00 uitzenden gelijk met RTL en SBS!
Zeg ik toch!!! Dat ze gelijk hebben precies zoals Friso was in zijn stijl!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet meer als normaal. Ook omdat prins Friso geen publiekelijk iemand wilde zijn.
!!!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zeg ik toch!!! Dat ze gelijk hebben precies zoals Friso was in zijn stijl!
Nos, RTL, SBS komt van de Volkskrant hoor ? Daar heb ik het vandaanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:42 schreef Pino112 het volgende:
Andere zenders ook wel volgens mij.
Dat dit nog nieuws is begrijp ik niet. Het was toch al duidelijk dat het een privé-aangelegenheid is?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Van de FP:
[..]
Begrafenis Friso niet live op televisie
Ze moeten hun nieuwsblokje ergens mee vullen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dit nog nieuws is begrijp ik niet. Het was toch al duidelijk dat het een privé-aangelegenheid is?
Het nieuws is meer dat de NOS het (gedeeltes) filmtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dit nog nieuws is begrijp ik niet. Het was toch al duidelijk dat het een privé-aangelegenheid is?
Precies Haaibaaike, zeg het ze!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Zeg ik toch!!! Dat ze gelijk hebben precies zoals Friso was in zijn stijl!
Niet voor al diegenen die ook bij dat hek van die begraafplaats staan met hun kodakje en hun bij de AH gekochte bosje chrysanten. Die zijn hierover natuurlijk zwaar teleurgesteld en voor hun mag het nogmaals een keer duidelijk gezegd worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:41 schreef Maron het volgende:
Iemand die oprecht medeleven heeft met het hele gebeuren bewaart nu gepaste afstand..
Als er voor Friso morgen een 'staatsbegrafenis' was gepland, dan had ik dat graag nog even via tv, of iets dergelijks willen volgen, ( want het is overmorgen toch een deel van onze Nederlandse geschiedenis..)
Het overlijden van Friso, na zijn uitzichtsloze comateuze toestand, en zijn begrafenis is een privé-aangelegenheid, en ik vind het niet meer dan logisch dat zijn directe familie de ruimte en de privacy moet hebben om dit al 1 1/2 jaar durende sterfgeval in alle rust en vrijheid te mogen afsluiten..
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies Haaibaaike, zeg het ze!
Wat vreselijk... daar zijn gewoon geen woorden voor te vindenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Nu op het journaal... die restaurant- en hoteleigenaren daar in de buurt zeggen dat ze hotelkamerverzoeken krijgen 'plus de route om zo dicht mogelijk via een paadje bij de begrafenis te komen'![]()
Die mensen hadden pech, want de kamers waren al volgeboekt voor die tijd wegens vakantieperiode. Maar goed, die zoeken wel een andere oplossing waarschijnlijk...
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Nu op het journaal... die restaurant- en hoteleigenaren daar in de buurt zeggen dat ze hotelkamerverzoeken krijgen 'plus de route om zo dicht mogelijk via een paadje bij de begrafenis te komen'![]()
Die mensen hadden pech, want de kamers waren al volgeboekt voor die tijd wegens vakantieperiode. Maar goed, die zoeken wel een andere oplossing waarschijnlijk...
Misselijkmakendquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Ik zag het ook ! Vreselijke mensen. Ook die man die zei dat ie morgen toch even gaat kijken om zijn belangstelling te tonenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Kijk mij een meelevende onderdaan zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:49 schreef massy het volgende:
Ook die man die zei dat ie morgen toch even gaat kijken om zijn belangstelling te tonen
Jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:49 schreef massy het volgende:
[..]
Ik zag het ook ! Vreselijke mensen. Ook die man die zei dat ie morgen toch even gaat kijken om zijn belangstelling te tonen
En mensen die gaan klappen als de rouwstoet voorbij komt, en vervolgens bloemen op de rouwauto gaan gooienquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Er zullen morgen wel allemaal campers langs de route staan en net als bij de Tour de France met grote witte letters dingen op de weg gekalkt zijn. "Friso bedankt!" en "Kom op Mabel!"
You'll never walk alone.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Er zullen morgen wel allemaal campers langs de route staan en net als bij de Tour de France met grote witte letters dingen op de weg gekalkt zijn. "Friso bedankt!" en "Kom op Mabel!"
Ik moet zeggen dat ik dat bij Pim Fortuyn toen best een indrukwekkend gezicht vondquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:52 schreef roos85 het volgende:
en vervolgens bloemen op de rouwauto gaan gooien
'Henk! We werden genoemd op tv! Ik zet het meteen op Facebook!'quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:53 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat de mensen die hem hebben gebeld voor kamers zich toch even 2 seconden hebben geschaamd toen ze het journaal keken net en beseften dat hij het over hen had.
Hm ja, ze vinden het wrs inderdaad alleen maar prachtigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Henk! We werden genoemd op tv! Ik zet het meteen op Facebook!'
Henk maakt zich inmiddels zorgen of-ie wel op tijd terug is voor VI.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Henk! We werden genoemd op tv! Ik zet het meteen op Facebook!'
Bij Pim vond ik ook indrukwekkend, maar ik vind het bij Friso niet echt passen..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat bij Pim Fortuyn toen best een indrukwekkend gezicht vond![]()
![]()
Heb er zelf niet gestaan hoor. En dat was een man die zelf veel de publiciteit juist opzocht, itt Friso.Dus bij hem paste het ergens wel, vond ik.
Dat was anders idd. Ik ben even bij het stadhuis wezen kijken toen (dag na Feyenoordzege, was toch op stadhuisplein) erg indrukwekkend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat bij Pim Fortuyn toen best een indrukwekkend gezicht vond![]()
![]()
Heb er zelf niet gestaan hoor. En dat was een man die zelf veel de publiciteit juist opzocht, itt Friso.Dus bij hem paste het ergens wel, vond ik.
Laten we het hopen!! laat die mensen rustig afscheid nemen...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:11 schreef roos85 het volgende:
Ik denk dat er morgen wel veel politie/marechaussee aanwezig is om dergelijke mensen tegen/op afstand te houden.
recht op paar tikken van Oom ME-er wat mij betreftquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef trovey het volgende:
Mag ik hopen dat ze al die gekken die denken recht te hebben op iets weghouden.
ME zal wel meevallenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:20 schreef Toekito het volgende:
[..]
recht op paar tikken van Oom ME-er wat mij betreft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
ONSE BELASTINGSCENTUHHH!!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:02 schreef Lavenderr het volgende:
Men doet alsof men er recht op heeft. Dat vind ik het genante. Sommigen voelen zich echt genomen dat het niet op tv komt.
Die zullen ook wel staan te dringen bij de dranghekkenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:18 schreef sacha het volgende:
dat zijn 'gewoon' journalisten die in naam van 'Henk & Ingrid' nog een kamer proberen te boeken, begrijp dat dan
zo had Friso idd zijn begrafenis voor ogenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
En mensen die gaan klappen als de rouwstoet voorbij komt, en vervolgens bloemen op de rouwauto gaan gooien
Jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:41 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zo had Friso idd zijn begrafenis voor ogen
Beschamend inderdaad. Wat zijn er toch afschuwelijke, achterbakse, schijnheilige mensen zeg.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:46 schreef Greys het volgende:
Waar is dan Karst T als je hem nodig hebt hè.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:23 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja je hebt overal mensen voor ! Hoe halen ze het in hun hoofd om zo dicht mogelijk in de buurt van de begrafenis te komen! Ja ik zag het ook op tv dat ie ene vent morgen gaat kijken![]()
En wat denken die journalisten nu eigenlijk mee te krijgen van alles?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:20 schreef Ole het volgende:
[..]
Die zullen ook wel staan te dringen bij de dranghekken
Wat klets jijquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:51 schreef vencodark het volgende:
Waar is dan Karst T als je hem nodig hebt hè.![]()
Dat komt best wel goed morgen. Die dagjesmensen zijn niet welkom.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
Het is bijna spijtig aan het worden dat ze voor de begraafplaats gekozen hebben, en niet een plekje op het landgoed van Drakensteyn hebben gekozen....
Aan de ene kant mooi dat ze het zo "gewoon" willen doen, maar het is duidelijk dat het volk er niet mee om kan gaan.
Ik ben benieuwd hoelang mensen gaan posten in de hoop Beatrix of Mabel bij het graf te zien
Dat mag toch helemaal niet?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
Het is bijna spijtig aan het worden dat ze voor de begraafplaats gekozen hebben, en niet een plekje op het landgoed van Drakensteyn hebben gekozen....
Het gewone volk mag dat niet, voor de familie van Oranje gelden andere zijn er geen regels.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet?
Daar kan een uitzondering op worden gemaakt voor de oranjes, de wet op de lijkbezorging zegt het volgende:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet?
Dus als Plasterk het goedkeurde, dan had dat wel gemogen.quote:Artikel 87
1.Deze wet is niet van toepassing op de lijkbezorging van leden van het Koninklijk Huis.
2.Onze Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kan ten aanzien van andere bloed- en aanverwanten van de Koning ontheffing verlenen van bepalingen van deze wet.
46 topics in anderhalf jaar ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:29 schreef sacha het volgende:
'het volk' wat ook al 46 topics vol burpt bedoel je onder andere?
Ja, mea culpa.... maar we staan tenminste niet aan de hekken, ons "medeleven te betonen".quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:29 schreef sacha het volgende:
'het volk' wat ook al 46 topics vol burpt bedoel je onder andere?
psies!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:36 schreef Greys het volgende:
[..]
46 topics in anderhalf jaar ja.
Op internet over een ski-ongeluk en een overlijden praten van iemand van de koninklijke familie is wel even wat anders dan jezelf daar persoonlijk opdringen. Maar goed wat hap ik ook eigenlijk, je burpt hier zelf ook
Ik bedoel niet alleen morgen, maar ook over 3 weken/maanden/jaar....quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat komt best wel goed morgen. Die dagjesmensen zijn niet welkom.
Dan gaan ze er over een dag of twee/drie/vier wel staan strike-a-posen voor op Facebook ben ik bang.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat komt best wel goed morgen. Die dagjesmensen zijn niet welkom.
Ja nou ja als ze daar behoefte aan hebben. Het is niet anders.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoel niet alleen morgen, maar ook over 3 weken/maanden/jaar....
De treurende kinderen, echtgenote of moeder spotten? Mwah.... dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben verwacht ik wel, ik vind het echter wel ziekelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja nou ja als ze daar behoefte aan hebben. Het is niet anders.
Is het ook, misschien valt het allemaal wel mee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
De treurende kinderen, echtgenote of moeder spotten? Mwah.... dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben verwacht ik wel, ik vind het echter wel ziekelijk.
Als mensen een hotelkamer met zicht op de route willen boeken, en graag de weg gewezen willen hebben naar achterafpaadjes met zicht op de begrafenis dan vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Is het ook, misschien valt het allemaal wel mee.
Met dien verstande dat ook het gewone volk een vergunning kan vragen en dat dat ook weleens gebeurt: http://www.uitvaart.nl/in(...)raven-op-eigen-grondquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gewone volk mag dat niet, voor de familie van Oranje gelden andere zijn er geen regels.
Pieter en Margriet zullen ook op het landgoed van Het Loo in Apeldoorn begraven worden.
Ik snap het ook niet, ik zou liever een hotel aan het strand boeken. Die hele gast boeit me niet btw.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mensen een hotelkamer met zicht op de route willen boeken, en graag de weg gewezen willen hebben naar achterafpaadjes met zicht op de begrafenis dan vrees ik het ergste.
Je bent de schaamte behoorlijk voorbij als je dat gaat vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |