SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 20-12-2013 15:35:56 ]
Noted! les je toevallig ook bij Bruinsma?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:14 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Kijk ook eens bij Arie Molenaar in IJsselstein.
Ik heb zelf overigens volgende week zaterdag mijn allereerste motorrijles. Heb er enorm veel zin in!
Toevallig wel ja. Hoezo dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:59 schreef KYC het volgende:
[..]
Noted! les je toevallig ook bij Bruinsma?
ik ben daar afgelopen donderdag geslaagd ik had pakket A2 en B2quote:
Gefeliciteerd JAY-T !!! nu lekker zelfstandig de weg op ik had ook precies 14 AVD lessen gehadquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:29 schreef JAY-T het volgende:
Gisteren ook geslaagd voor avd! Alles in 1x gehaald, in totaal 14 lessen gehad
Thnx, jij ook! Zeker, geen getetter meer in je oor en zelf bepalen waar je naartoe gaat Ik heb in totaal 14 lessen gehad, dus incl. avbquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:32 schreef KYC het volgende:
[..]
Gefeliciteerd JAY-T !!! nu lekker zelfstandig de weg op ik had ook precies 14 AVD lessen gehad
Gefeliciteerd dan, gaaf!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:27 schreef KYC het volgende:
[..]
ik ben daar afgelopen donderdag geslaagd ik had pakket A2 en B2
Alles in 1 x gehaald echt een top rijschool had echt genoten van de rijlessen...ik weet zeker dat jij hetzelfde gaat ervaren
Jammer voor je .quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:05 schreef nlboy het volgende:
AVD: Helaas niet gehaald. Examinator vond dat ik een keer te ruim de bocht had genomen en vond het uitvoegen snelweg niet goed. Ik bleef achter een auto plakken terwijl hij vond dat ik de auto rechts moet inhalen op de uitvoeger.
Afgelopen zaterdag weer eerste les gehad na examen en alles ging goed (bochten nemen kan iets beter). Instructeur gaf alleen maar instructies waar we naar toe moesten rijden. Zelfs tijdens de les lekker in de file tussen de auto's gereden. Ik heb het idee dat CBR mij voor een deel heeft laten zaken vanwege targets? Ach aan de andere kant kan ik nu wel 1x per week motorrijden.
23 augustus weer opnieuw proberen.
Het blauwe is wel redelijk weg getrokken alleen zit er nu een bult ter grote van een tennisbal aan me been en ze gaan morgenmiddag een echo maken en kijken wat er dan allemaal inzit of het alleen vocht is of ook bloed, lopen gaat nog steeds niet normaal en doet erg veel pijn. Het trekt en steekt enzo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:10 schreef KYC het volgende:
[..]
hoe ziet het er nu uit dan Cobratjuh? toch best vervelend zeg...ben je lekker aan het lessen en dan nu dit soort ongein...toch balen
Ik check het eens in de zoveel tijd met de users zelf die in de OP staan .quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef KYC het volgende:
@Anne
kloppen die datas eigenlijk nog wel van die lessers?
sommige zijn al dik over datum...2012 enzo :\
haha nee, ik bedoelde uberhaupt.. Lijkt alsof iedereen bij Bruinsma lest.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:31 schreef Rrrroedie het volgende:
Op het terrein van Bruinsma bedoel je? Ik heb ze nog nooit gezien
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:17 schreef Rrrroedie het volgende:
Heeeey ik ben niet in de OP terecht gekomen
Nogmaals gegevens:
Rrrroedie Eerste les: 01-08-2013 Theorie: 06-08-2013 (geslaagd) AVB: 08-08-2013 (geslaagd) AVD: 30-08-2013 Rijschool: Bruinsma, Utrecht Lesmotor: Honda CBF500
En inderdaad, vandaag voor AVB geslaagd! 9 van de 11 lessers hadden 'm overig, heb het idee dat het slagingspercentage in het algemeen vrij hoog is. Van tevoren nog even de langzame oefeningen herhaald en die gingen goed (langzame slalom en achtje). Volgens de examinator was alleen m'n uitwijkoefening niet helemaal okee... eerst deed ik 'm te langzaam en daarna te snel, maar omdat ik te snel ging heb ik gesjoemeld door al insturend door de twee pylonnetjes te gaan (dus de uitwijk al eerder beginnen). Nah ja boeiend hij keurde 'm 'half' goed en is er daarna niet meer over begonnen
!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:19 schreef Tankiej het volgende:
Moet je even een TR doen, dat gele driehoekje onderaan of bovenaan de pagina. Dan kom je wel in de OP
Gefeliciteerd met je AVB
Valt wel mee denk ik. Dinsdag zat ik bij het theorie-examen met 50 mensen in de zaal, waarvan ik er slechts 3 herkende als lessers bij Bruinsma. Kunnen er veel meer zijn natuurlijk, maar het geeft wel aan dat in de hele regio die op het CBR in Utrecht is aangewezen er een hoop lessers zijn (bij andere scholen)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:35 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
haha nee, ik bedoelde uberhaupt.. Lijkt alsof iedereen bij Bruinsma lest.
HAHAHA ja vet is dat he ik vond het ook super gezellig bij dat oefenterreintje ik heb in ieder geval erg genoten van de AVB lessenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:23 schreef Rrrroedie het volgende:
'T is trouwens echt fokking gezellig bij Bruinsma op dat oefenterrein. Ik was redelijk in het begin aan de beurt maar we hebben met bijna de hele groep + instructeurs daar de hele middag in het zonnetje gezeten... beetje ouwehoeren en medelessers kijken. Nog nét geen kratje pils erbij!
Woei! alweer een Bruinsma lesser veel mensen die rondom Utrecht lessen zegquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:28 schreef Snuitebolletje het volgende:
Oeee ja! Ik ga volgende zaterdag aan de try the bike bij Bruinsma... Zijn er uberhaupt nog wel andere rijscholen dan zij?
Volgens mij wel hoor er zijn wel meerdere rijscholen rondom Utrecht alleen Bruinsma is hier de grootste ervan...Bruinsma is niet echt goedkoop maar goed duur is ook weer overdreven om te zeggen...denk ergens er tusseninquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:35 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
haha nee, ik bedoelde uberhaupt.. Lijkt alsof iedereen bij Bruinsma lest.
god...gelukkig hoef ik al die bijzondere verrichtingen niet meer te doen...ik kan de achtje nog steeds niet zo goed hahaquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:52 schreef Tankiej het volgende:
Zijn inderdaad wel veel bij Bruinsma
In maart en eerste helft van april kwam ik elke dag (2x) langs dat oefenterrein met de trein, was wel leuk om te zien. Deed me toch wel wat terugdenken aan m'n eigen lessen, al was dat niet bij Bruinsma
+/- 220km naar het noorden, Anco Doornbos in Appingedam. Daar woonde ik toen nogquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 07:58 schreef KYC het volgende:
[..]
god...gelukkig hoef ik al die bijzondere verrichtingen niet meer te doen...ik kan de achtje nog steeds niet zo goed haha
waar heb jij gelest dan?
Ik heb 3 maanden in Utrecht gewoont en nu woon ik +/- 30km ten oosten van Utrechtquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:13 schreef KYC het volgende:
woon je nu omgeving Utrecht dan? omdat je zei "Daar woonde ik toen nog"
trouwens kun je me maybe een link geven van je bike ofzo? ben wel benieuwd hoe die er precies uit ziet
hoelang ben jij? Lijkt zo wel een minibikequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik heb 3 maanden in Utrecht gewoont en nu woon ik +/- 30km ten oosten van Utrecht
Foto van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Ja kweenie ik heb altijd een zwakte voor zoiets...zie ik zo'n grote bult dan denk ik van LEKPRIKKENNNN misschien ben ik wel niet goed in me hoofdquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:43 schreef Cobratjuh het volgende:
Vandaag echo dag ben benieuwd moet er om 14:20 zijn en nee KYC ik ga niet die bult zelf los snijden bah!!
Ik ben zelf 1.75 ik denk dat deze bike mij goed zal liggen (niet te klein maar ook niet te groot) volgens mij is Tankiej wel wat langer dan dat toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:19 schreef staticdata het volgende:
[..]
hoelang ben jij? Lijkt zo wel een minibike
Ik heb er ook nog aan gedacht om een bellypan te halen, maar ik vind het er zo ook goed uit zienquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:18 schreef KYC het volgende:
Stoere bike!! ik wil ook graag een Suzuki SV650 S proefritten heb er al eentje op het oog
deze heeft wel de Lower fairings kappen en de belly pan
Zwart vind ik ook de DIKSTE kleur voor deze SV650S
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:19 schreef staticdata het volgende:
[..]
hoelang ben jij? Lijkt zo wel een minibike
PHEW ik twijfelde ook eerst...maar gelukkig geen puntenrijbewijs dus!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:45 schreef Tankiej het volgende:
Beginnersrijbewijs is 5 jaar na het halen van je eerste rijbewijs (7 jaar bij AM). Dus nee, jij hebt geen beginnersrijbewijs meer
ach ja ik had al een vermogen betaald voor het lessen...dus dan kan die 51 euries nog wel erbij je krijgt er wel LIFETIME fun voor terugquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:57 schreef Tankiej het volgende:
Verschilt per gemeente, de kosten van het rijbewijs. In mijn gemeente moet ik +/- 35 euro betalen voor een rijbewijs.. Overigens was er het idee om een vaste prijs vast te stellen vanuit de Rijksoverheid, maar die wet is vertraagd. Dus er zitten nog steeds grote verschillen in
in zeist was het gewoon 35 euro had ik net zo goed even daar kunnen rijden en aan kunnen vragen ...maar goed over die 15 euries doe ik niet moeilijk over!! We hebben hem en daar gaat het om ...i paid the price dus nu genieten!!! LIFETIME BABYquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:57 schreef Tankiej het volgende:
Verschilt per gemeente, de kosten van het rijbewijs. In mijn gemeente moet ik +/- 35 euro betalen voor een rijbewijs.. Overigens was er het idee om een vaste prijs vast te stellen vanuit de Rijksoverheid, maar die wet is vertraagd. Dus er zitten nog steeds grote verschillen in
Ja, newbie rit vandaag gemist, sufferdquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:41 schreef JAY-T het volgende:
Wees blij dat je niet in Groningen woont, ik mocht vorige week 64,50 euro aftikken voor m'n rijbewijs (je kan een rijbewijs trouwens alleen aanvragen in de gemeente waar je woonachtig bent)
Vandaag de eerste 100km erop gezet, lekker hoor
Hmm klinkt logisch dan heb ik idd niets te klagen als ik jou zo hoor (64,50)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:41 schreef JAY-T het volgende:
Wees blij dat je niet in Groningen woont, ik mocht vorige week 64,50 euro aftikken voor m'n rijbewijs (je kan een rijbewijs trouwens alleen aanvragen in de gemeente waar je woonachtig bent)
Vandaag de eerste 100km erop gezet, lekker hoor
je woont 30km van Utrecht ?quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:07 schreef Nero22 het volgende:
Ik wil ook bij Bruinsma gaan lessen volgend jaar. Ze zijn ten eerste redelijk goedkoop volgens mij en daarnaast hebben ze volgens hun website ook nog eens verwarmde motorkleding te huur bij elke les. Wel zo handig, want ik wil in januari gaan beginnen.
Ik woon 30 km vanuit Utrecht, maar het is goed bereikbaar.
30 km. vanaf Utrecht, 40 min. om er met het OV te zijn. Als ik in de buurt ga lessen gaat het me een stuk meer kosten en ik heb toch studenten OV. Bij Bruinsma kan ik denk ik ook veel vaker/langer lessen omdat het een grote school is. Bij mij in de stad zitten 2 kleine scholen en dat wordt niks denk ik. Ik wil het wel binnen een maand/3 weken halen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:16 schreef KYC het volgende:
[..]
je woont 30km van Utrecht ?
Wel diehard hoor om dan naar Bruinsma te gaan haha maar het is wel een goede rijschool...maar zou je niet liever ergens in de buurt willen lessen (waar je binnen 5 min kan zijn?)
ja de motorkleding is wel ok hoor maar tijdens warme dagen zweet men zoveel dat het soms echt ranzig is om die dan gelijk aan te trekken...
maar over het algemeen niks te klagen over de kleding het blijft gewoon goed
Dank voor het aanbod! Maar goed, ik ga eerst een half jaartje naar het buitenland en dan zien we wel weer. Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Ik hoop nog wel eens een Try the Bike te regelen voordat ik ga.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:18 schreef KYC het volgende:
ik kan je vertellen dat het goed mogelijk is
Heb het zelf binnen 3 weken en 3 dagen gehaald
Als het niks kost om naar Bruinsma te reizen (gewoon lekker OV studentenkaart) dan zou ik zeggen gewoon doen! bij kleinere rijscholen kun je vaak niet zulke lange blokken lessen. Ook zijn ze iets minder flexibel in het schuiven van examen datums.
volgens mij kun je bij Bruinsma blokken van 2,4,6 en zelfs 8 uren kiezen. zelf vond ik blokken van 4 uur het fijnst (2 is net te weinig en blokken van 6 en 8 is weer veels te veel)
Wat is ervaring met de motor? 0.0%?
Trouwens wil je misschien mijn Theorieboek overkopen? die is van Bruinsma + kostte mij 27,50--> voor jou 20 euries...mooi meegenomen toch?
Als je een keer gaat lessen bij het oefencentrum kan ik het wel een keer brengen?
PB me maar als je interesse hebt...anders ligt die ook maar stof te verzamelen
quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:56 schreef KYC het volgende:
Haha ja is goed hoor PB me maar als het zover is...maar als je een half jaar naar buitenland gaat...kun je misschien beter die Try the bike na je buitenland adventure doen ;-)
Na de Try the Bike wil je meer trust me...alsof je een snoepje voor je neus ligt + briefje "Don't eat me"
tsja your call
Watskeburt?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:58 schreef Cobratjuh het volgende:
deze newbie gaat nog niet rijden, vrijdag bij de dokter wederom geweest en m'n onderbeen is een dikee waterput met vocht van net onder m'n enkel tot iets onder m'n knie. Dus dat moet eerst wegtrekken voor dat ik überhaupt weer op een motor mag stappen....
Ja, dat snoepje heb ik ook nog voor me liggen, maar nadat minister Schultz haar omvangrijke derrière er op heeft geparkeerd heb ik er weinig zin meer aanquote:Op maandag 12 augustus 2013 15:56 schreef KYC het volgende:
Na de Try the Bike wil je meer trust me...alsof je een snoepje voor je neus ligt + briefje "Don't eat me"
< 24 jaar lezut?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:10 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja, dat snoepje heb ik ook nog voor me liggen, maar nadat minister Schultz haar omvangrijke derrière er op heeft geparkeerd heb ik er weinig zin meer aan
Haal een Honda CBR500R. Gewoon precies 35 kw. Hard zat. Tenzij je dus ook geen A1 hebt.quote:
Als ik 35kW mocht rijden dan had ik mijn rijbewijs al lang en breed gehad waarschijnlijkquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:25 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Haal een Honda CBR500R. Gewoon precies 35 kw. Hard zat.
Ik hoop trouwens ook dat ik vanaf volgend jaar direct mag instromen in A2 hoor. Anders gaat het hem ook niet worden. Ik moet elke dag 150 km gaan rijden, waarvan zeker 130 snelweg. Dan heb ik toch echt wel wat POWUHRRRRR nodig.
Ik had al ge-edit.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:25 schreef lezut het volgende:
[..]
Als ik 35kW mocht rijden dan had ik mijn rijbewijs al lang en breed gehad waarschijnlijk
Jaquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:03 schreef Nero22 het volgende:
Trouwens, is er al meer bekend van dat hele 20+/A2 verhaal? Weten we al zeker dat dat ingevoerd gaat worden volgend jaar?
gevallen met rijles en nu zit er een hele grote bult op m'n been kan bijna niet lopen als je meer wilt weten moet je effe dm sturen verhaal is niet heel best voor op fokquote:
U heeft post.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:11 schreef Cobratjuh het volgende:
[..]
gevallen met rijles en nu zit er een hele grote bult op m'n been kan bijna niet lopen als je meer wilt weten moet je effe dm sturen verhaal is niet heel best voor op fok
Je avd opnieuw kost ook veel geldquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ha, net terug van mn try the bike bij Bruinsma.
Moet zeggen dat ik het wel heel erg leuk vond, maar de try the bike wel erg traag vond gaan. Eigenlijk alleen bochtjes gedraaid, verder nog helemaal niets. Op het einde mochten we wat gasgeven, schakelen en weer remmen. Uiteindelijk advies voor A2 en B2 meegekregen, maar heb er toch mn twijfels bij. Niet uitgesproken, stom, maargoed... Misschien dat ik eigenwijs toch voor A1 en B1 ga proberen. Het scheelt gelijk zo giga veel geld.. Of A2 en B1... kan ook nog... lastig.
A1 8 uur incl. het officiële CBR examen ¤ 364,-quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:58 schreef staticdata het volgende:
[..]
Je avd opnieuw kost ook veel geld
Snap echt niet waarom er nog mensen bij Bruinsma lessen. Bij andere rijscholen in de buurt ben je veel goedkoper uit, en heb je geen eigen oefenterrein. Ja dat is een voordeel, want dan les je altijd met maximaal twee lessers tegelijk. En je moet op de weg van en naar het oefenterrein wat veel leuker is dan stug twee uur bochtjes draaien en stoppies oefenen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ha, net terug van mn try the bike bij Bruinsma.
Moet zeggen dat ik het wel heel erg leuk vond, maar de try the bike wel erg traag vond gaan. Eigenlijk alleen bochtjes gedraaid, verder nog helemaal niets. Op het einde mochten we wat gasgeven, schakelen en weer remmen. Uiteindelijk advies voor A2 en B2 meegekregen, maar heb er toch mn twijfels bij. Niet uitgesproken, stom, maargoed... Misschien dat ik eigenwijs toch voor A1 en B1 ga proberen. Het scheelt gelijk zo giga veel geld.. Of A2 en B1... kan ook nog... lastig.
True.. maar dan kan je juist even vrij rondrijden op het parkeerterreinquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Ik had ook een eigen oefenterrein bij mijn rijschool, wat zo'n 2 km van de rijschool vandaan zat.
En ik had altijd het gehele terrein voor mijzelf .
Gewoon op rare tijden rijles nemen .
Voordeel is dat de pionnen niet klaargezet hoeven te worden en je van het volle uur daadwerkelijk gebruik kan maken.
Ik kom er vaak met de trein langs en vaak hebben ze vier tot zes AVB lessers tegelijk als ik het snel bekijk Dat lijkt me wel een groot nadeel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 01:21 schreef KYC het volgende:
A2 en B1...sja 6 uurtjes AVD kan misschien niet genoeg zijn.
maare wat je ook kunt doen is A2 en B1 en dan een paar losse lessen nemen he...niemand zegt dat je 14 lessen perse moet nemen
je kunt dus ook A2 + B1 + 4 extra lessen (om maar even een voorbeeld te geven)
Wat eerder is gezegd dat men niet begrijpt waarom men bij Bruinsma lest...Tsja ze zijn idd niet de goedkoopste...en je zou het bij een andere rijschool zomaar een paar 100 euro minder kunnen halen..
het is maar net wat je wilt Het voordeel bij Bruinsma is idd de flexibiliteit om te switchen met een andere leerling als je een keer niet kan komen lessen..
of als je AVD Examen geswitched moet worden (als jij bijv je theorie of avb niet hebt gehaald)
anders dan dat denk ik dat je bij een kleinere rijschool niet zo veel verschil ziet (misschien minder keus aan materiaal...maar dat is over het algemeen bij de meeste rijscholen wel goed)
Bij een fatsoenlijke rijschool kun je je rijles toch wel 24 uur vantevoren afzeggen .quote:Op maandag 19 augustus 2013 01:21 schreef KYC het volgende:
A2 en B1...sja 6 uurtjes AVD kan misschien niet genoeg zijn.
maare wat je ook kunt doen is A2 en B1 en dan een paar losse lessen nemen he...niemand zegt dat je 14 lessen perse moet nemen
je kunt dus ook A2 + B1 + 4 extra lessen (om maar even een voorbeeld te geven)
Wat eerder is gezegd dat men niet begrijpt waarom men bij Bruinsma lest...Tsja ze zijn idd niet de goedkoopste...en je zou het bij een andere rijschool zomaar een paar 100 euro minder kunnen halen..
het is maar net wat je wilt Het voordeel bij Bruinsma is idd de flexibiliteit om te switchen met een andere leerling als je een keer niet kan komen lessen..
of als je AVD Examen geswitched moet worden (als jij bijv je theorie of avb niet hebt gehaald)
anders dan dat denk ik dat je bij een kleinere rijschool niet zo veel verschil ziet (misschien minder keus aan materiaal...maar dat is over het algemeen bij de meeste rijscholen wel goed)
Ik heb wel eens een half uur van te voren afgezegd. Was enorm slecht weer en moest 20 minuten naar de rijschool. Dan ga ik niet heen om vervolgens met natte kleding in een motorpak te kruipen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij een fatsoenlijke rijschool kun je je rijles toch wel 24 uur vantevoren afzeggen .
Tsja nee heb je Ja kun je (misschien) krijgen het proberen altijd waardquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een half uur van te voren afgezegd. Was enorm slecht weer en moest 20 minuten naar de rijschool. Dan ga ik niet heen om vervolgens met natte kleding in een motorpak te kruipen.
Het is fijn om met meerdere te rijden, maar rij liever met 1 andere lesser dan met 5 anderenquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:58 schreef KYC het volgende:
@Snuitebolletje
als geld idd een issue is gewoon even met bruinsma afspreken wat voor jou acceptabel is...als 800+ euro te gortig is zeg je gewoon nee ik wil maar 10 AVD lessen of zo iets dergelijks
het is allemaal wel mogelijk maar je moet het wel even zelf aangeven
Kijken bij andere rijscholen is natuurlijk ook wel slim wellicht een proeflesje nemen bij een rijschool en kijken of dat niet voor jou iets is.
@Daantke
Ik heb het zelf niet als vervelend ervaren (met meerdere lessers tegelijk) vond het eigenlijk wel fijn om de ervaringen te delen...als je het fijn vind om alleen te rijden dan zou ik naar een andere rijschool gaan.
@Anne
Uiteraard
ik heb één keertje met 2 andere gelest tijdens AVB dat was idd wel veel meer uitleg dan als je met 6 man zit te lessen..opzicht ben ik het wel met je eens dat als je gewoon losse lessen neemt en dan gewoon bepaald wanneer je er klaar voor bent (betaal je dus ook niet meer...)quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:25 schreef JAY-T het volgende:
Ik heb het ook wel als prettig ervaring om met max. één andere leerling te lessen. De eerste drie avb lessen heb ik zelfs in m'n eentje gedaan en volgens mij ook een avd les. De rest allemaal samen met een andere leerling. Verder ook geen rare pakketten ofzo (bood mijn rijschool niet eens aan) gewoon een instructeur die eerlijk je examens plant wanneer je er klaar voor bent. Uiteindelijk na in totaal 14 uur in 1x voor alles geslaagd. Avb terrein was voor ons ook een kleine 10 min. rijden, leer je toch weer van
Ik kan me voorstellen dat je de rijles dan toch moet betalen. Maar dat was niet zo?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een half uur van te voren afgezegd. Was enorm slecht weer en moest 20 minuten naar de rijschool. Dan ga ik niet heen om vervolgens met natte kleding in een motorpak te kruipen.
Volgens mij halen de rijscholen veel winst uit de overbruggingslessen die tussen de reguliere lessen en het examen worden geboekt, omdat het standaard drie weken duurt voordat het CBR je inroostert en de lesser er wel een beetje 'in' wil blijven. Als je ruime lesblokken hebt (waar ik zelf inmiddels de voorkeur aan geef) kun je slecht ruim van tevoren voorspellen wanneer je er klaar voor bent. Vier uur les kan immers een wereld van verschil betekenen. Ik had er van tevoren ook m'n bedenkingen bij, maar met de kennis van nu vind ik de pakketten echt ideaal! Maar ja, die flexibiliteit om met je examens te schuiven heeft natuurlijk alleen een grote schoolquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:07 schreef KYC het volgende:
[..]
ik heb één keertje met 2 andere gelest tijdens AVB dat was idd wel veel meer uitleg dan als je met 6 man zit te lessen..opzicht ben ik het wel met je eens dat als je gewoon losse lessen neemt en dan gewoon bepaald wanneer je er klaar voor bent (betaal je dus ook niet meer...)
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:51 schreef KYC het volgende:
@Rrrroedie
30 Augustus is het zover toch? je had je AVB en Theorie toch al?
ben benieuwd hoe je het gaat ervaren
hoe gaan je AVD lessen tot nu toe? al vooruitgang ten opzichte van je laatste post?
Nee, dat was niet zo. De instructeur had de hele middag niet vol gepland en ik kon eigenlijk bij ieder duo, dat wel was ingepland, wel meelessen. Dus was niet zo'n probleem. Het is andersom ook wel eens gebeurd, dat ik werd afgebeld kort voor de rijles.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je de rijles dan toch moet betalen. Maar dat was niet zo?
Succes! Moet lukkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:14 schreef sanger het volgende:
Ook maar weer eens posten hier.... Anne heeft vaak genoeg gevraagd of ik nog bezig was
Vrijdagmiddag afrijden voor AVB (eindelijk). Er lijkt een vloek op te rusten want steeds weer datum verschuiven omdat ik niet kon, vakantie etc. Maar goed nu eindelijk gepland. Heb inmiddels alweer 7-8 weken geen les meer gehad en dus morgenmiddag en vrijdag nog maar effe een uurtje pakken
Succes morgen!! gewoon goed lessen voor je examen en dan moet het wel lukken lijkt mijquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:14 schreef sanger het volgende:
Ook maar weer eens posten hier.... Anne heeft vaak genoeg gevraagd of ik nog bezig was
Vrijdagmiddag afrijden voor AVB (eindelijk). Er lijkt een vloek op te rusten want steeds weer datum verschuiven omdat ik niet kon, vakantie etc. Maar goed nu eindelijk gepland. Heb inmiddels alweer 7-8 weken geen les meer gehad en dus morgenmiddag en vrijdag nog maar effe een uurtje pakken
al testritjes aant doen ??quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:40 schreef Rrrroedie het volgende:
Vandaag (met de hakken over de sloot) geslaagd voor AVD!
Was vergeten om de helmsluiting dicht te doen, dus het begon nogal te flapperen. Door de afleiding reed ik als een krant, maar gelukkig was het voldoende!
Feliquote:
Thanks!quote:
Hangt er maar net af of je al een B hebt, je aanleg, etc. Voor AVB dikwijls een les of 15-20, voor AVD kan je hetzelfde aanhouden.quote:Op maandag 9 september 2013 15:23 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen voor AVD is gemiddeld eigenlijk?
Heb alweer 14 jaar mijn B, al 4 jaar mijn BE, en AVB in 12 lessen gehaald Volgens de instructeur moet ik nog 3-4-5 lesjes en moet het goedkomen, maar ik vind het eigenlijk wat weinig....quote:Op maandag 9 september 2013 15:43 schreef Dekatria het volgende:
Hangt er maar net af of je al een B hebt, je aanleg, etc. Voor AVB dikwijls een les of 15-20, voor AVD kan je hetzelfde aanhouden.
Kan wel hoor . Meestal heb je voor AVB wat meer lessen nodig, dan je AVD.quote:Op maandag 9 september 2013 15:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb alweer 14 jaar mijn B, al 4 jaar mijn BE, en AVB in 12 lessen gehaald Volgens de instructeur moet ik nog 3-4-5 lesjes en moet het goedkomen, maar ik vind het eigenlijk wat weinig....
De doelgroep voor de auto is wat groter eh Dat zal het grotere aanbod van proefexamens ook wel verklaren. Maar ze zijn wel te vinden.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:38 schreef Poem het volgende:
[..]
Thanks!
Weet iemand trouwens waarom er online nauwelijks gratis proefexamens te vinden zijn? Of heb ik met m'n neus zitten kijken?
Toen ik voor mijn autorijbewijs theorie ging leren (7 jaar geleden), stond het internet bol van de gratis proefexamens?
VekaBest misschien?quote:Op woensdag 18 september 2013 12:22 schreef baaart het volgende:
Ugh gezakt voor theorie. Heb het ANWB boek+cd. Wat een drama is dat zeg, tegenover de stof van het CBR. De stof echt ver ondermaats en de vragen van de CD ook. Neemt niet weg dat t natuurlijk m'n eigen schuld is.... maar goed. Volgende week vrijdag opnieuw.
Ik hoorde wat mensen praten over de verschillen tussen de stof van ANWB en..... ??? de laatste zou namelijk 'moeilijker' zijn en meer op niveau van CBR. Iemand een idee?
is toch alweer bijna een maand geleden dat het incident heeft plaats gevonden...je zou onderhand toch wel denken dat het nu genezen is, maar goed doe rustig aan lichaam herstel is echt rocketscience vind ik...kan snel gaan of langzaam.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:10 schreef Cobratjuh het volgende:
Ah ik was het topic al kwijt deze man zit nog steeds met zijn been die zit vol deukjes zag ik afgelopen week verder gaat het redelijk maar rijden kan helaas nog steeds niet
Ik heb dat boek nog liggen, voor de geinteresseerde. Stuur 'm op voor vergoeding van de verzendkosten.quote:
quote:Op woensdag 18 september 2013 14:51 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb evt ook nog wel wat oefenmateriaal op mijn pc staan.
Zouden jullie dat op Dropbox kunnen zetten oid? Linkje hier (zodat iedereen t heeft) of als dat niet mag een DM ?quote:Op woensdag 18 september 2013 12:31 schreef KYC het volgende:
ik heb proefexamens gedaan van Vekabest...daarmee ben ik geslaagd 4 fout.
ik heb het boek van ANWB ook gekocht en doorgenomen...ik vond het echt beneden de maat...de vragen waren soms te moeilijk of sloten helemaal niet aan hoe Vekabest het stelde...
your best bet is Vekabest...ik heb opzicht nog wel zo'n proefexamen ding thuis liggen (gewoon installatie software) als je PM'd dan kan ik die wel een keer voor je uploaden zodat je de vekabest versie kunt oefenen.
Goed om deze ervaring te lezen. Ik zal misschien in de toekomst gebruik maken van je voorstel.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:31 schreef KYC het volgende:
ik heb proefexamens gedaan van Vekabest...daarmee ben ik geslaagd 4 fout.
ik heb het boek van ANWB ook gekocht en doorgenomen...ik vond het echt beneden de maat...de vragen waren soms te moeilijk of sloten helemaal niet aan hoe Vekabest het stelde...
your best bet is Vekabest...ik heb opzicht nog wel zo'n proefexamen ding thuis liggen (gewoon installatie software) als je PM'd dan kan ik die wel een keer voor je uploaden zodat je de vekabest versie kunt oefenen.
Mag inderdaad niet. Regel dat allemaal maar via DM, dan knijp ik bij deze even een oogje toe en heb ik bovenstaande posts ook allemaal niet gezien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:48 schreef baaart het volgende:
[..]
[..]
Zouden jullie dat op Dropbox kunnen zetten oid? Linkje hier (zodat iedereen t heeft) of als dat niet mag een DM ?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Mag inderdaad niet. Regel dat allemaal maar via DM, dan knijp ik bij deze even een oogje toe en heb ik bovenstaande posts ook allemaal niet gezien.
Dacht zelf bij 40...quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:26 schreef baaart het volgende:
[..]
Ugh.. bagger theorie. Ik kreeg de afgelopen keer de vraag bij welke snelheid je weer moet moet invoegen in de file. Dit staat echter niet in het ANWB boek, niet op de ANWB site en heb het eigenlijk ook nergens kunnen vinden.
Zie: http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
Volgens mij is het 45 km/h... maar kan iemand dat confirmeren?
Dus dit. Het verschil mag strict genomen 10 km/h bedragen, dus als de file harder dan 40 gaat dan ga je dus bij een groter verschil harder dan tijdens een file is toegestaanquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:08 schreef Tankiej het volgende:
Voor zover ik weet mag je tussen de file door rijden zolang de file niet harder rijdt dan 40km/h. Dus dan zou je dan weer in moeten voegen
Edit:
Zie ook dit document: http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf. En dan onder het kopje 'Te snel?'
De Rijksoverheid linkt zelf naar de site van motorplatform.nl, dus ik houd gewoon die aan. Je kreeg die vraag dan zeker bij een oefen theorie examen van ANWB?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:31 schreef baaart het volgende:
Mooie is dat die keuze niet beschikbaar was ... 15, 30 of 45. Met wat speurwerk hier uitgekomen: http://www.anwb.nl/verkee(...)r-motoren-in-de-file ... enige artikel waarin ik ook daadwerkelijk de 45 km/h kan terug vinden.
Was inderdaad het CBR examen.quote:Op woensdag 25 september 2013 06:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
De Rijksoverheid linkt zelf naar de site van motorplatform.nl, dus ik houd gewoon die aan. Je kreeg die vraag dan zeker bij een oefen theorie examen van ANWB?
Ik zou er een mailtje aanwijden richting de ANWB dat ze het fout hebben, Rijksoverheid gaat boven hun regeltjes lijkt mij
Als je het in een examen bij het CBR hebt mag je ook wel een officiële klacht indienen als er geen optie 40 km/h stond. Aangezien als je op info van de Rijksoverheid afgaat je namelijk op 40 km/h uit komt
Dat is wel erg slecht dan, dat ze geen goede antwoorden er tussen zetten. Ik zou er achteraan gaan..quote:
Feliquote:
Niet nadenken maar doen JapieGijsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:36 schreef JapieGijs het volgende:
Aah, een interessant topic!
Nog even een weekendje over nadenken, maar staat toch op de planning om maandag even de rijschool te bellen. Wil het liefst spoed cursus doen heb ik het idee. Nog veel te veel vrije dagen over, dus een week of anderhalf vrij nemen is geen probleem, losse uurtjes wel.
Ga de oude topics nog wel even teruglezen, maar mocht iemand nog een hele goede mening willen geven over wel of niet de spoed cursus variant te doen, dan hoor ik het graag
Laat weten hoe het was he! Ik wil stiekem toch wel weten wat ik gemist heb.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:38 schreef JapieGijs het volgende:
Toch het weekend niet kunnen afwachten en voor volgende week donderdag een try the bike gereserveerd bij Bruinsma
Zoals gezegd, erg goedkoop, en of je het in 14 lessen onder de knie krijgt is een ander iets natuurlijk. Meeste mensen hebben hun AVB pas in 14 (of meer) lessen, en dan moet het AVD nog gedaan worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:51 schreef Yo_Yo het volgende:
Is er ook hier iemand die gebruik maakt van groupon deals? Ik ben geneigd om een deal te kopen, aangezien ik na 3 jaar me autorijbewijs te hebben gehad toe ben aan wat anders.
De deal is: 14 lessen voor 399 inclusief examens. Daar komt dan een Eigen Verklaring en huren van de motor tijdens de examens, dus komt ergens rond de 500 euro uit. Raad iemand dit aan (kan het niet veroorloven om voor 500 euro opgelicht te worden )?
Skv had zo een deal gesloten meen ik. Ligt aan je eigen rij-ervaring en hoe snel je dus de avb oefeningen oppakt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:51 schreef Yo_Yo het volgende:
Is er ook hier iemand die gebruik maakt van groupon deals? Ik ben geneigd om een deal te kopen, aangezien ik na 3 jaar me autorijbewijs te hebben gehad toe ben aan wat anders.
De deal is: 14 lessen voor 399 inclusief examens. Daar komt dan een Eigen Verklaring en huren van de motor tijdens de examens, dus komt ergens rond de 500 euro uit. Raad iemand dit aan (kan het niet veroorloven om voor 500 euro opgelicht te worden )?
quote:
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zoals gezegd, erg goedkoop, en of je het in 14 lessen onder de knie krijgt is een ander iets natuurlijk. Meeste mensen hebben hun AVB pas in 14 (of meer) lessen, en dan moet het AVD nog gedaan worden.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik dacht ook al dat ik er niet 14 lessen voor nodig zou hebben, maar wat meer aangezien ik nog niet eerder op een motor heb gereden. Ik heb daarom gebeld en ze zeiden dat ik hiernaast ook losse uren mag kopen. Die zijn dan 50 euro voor 1.5 uur, wat mij ook niet al te duur lijktquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:45 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Skv had zo een deal gesloten meen ik. Ligt aan je eigen rij-ervaring en hoe snel je dus de avb oefeningen oppakt.
Heb je wel op een brommer/scooter gereden?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:53 schreef Yo_Yo het volgende:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik dacht ook al dat ik er niet 14 lessen voor nodig zou hebben, maar wat meer aangezien ik nog niet eerder op een motor heb gereden. Ik heb daarom gebeld en ze zeiden dat ik hiernaast ook losse uren mag kopen. Die zijn dan 50 euro voor 1.5 uur, wat mij ook niet al te duur lijkt
Ik heb weleens op een scooter gereden en heb me hele leven gefietst (ookal is dat allemaal wat lichter dan een motor en geen versnellingen). Maar ik denk niet dat ik een echte noob ben in dat geval en aangezien ik al wat auto-ervaring heb kan ik het verkeer denk ik ook beter aanvoelen. Heb er in ieder geval veel zin in. Alleen eerst nog de theorie opfrissen, want dat is 3 jaar geledenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:56 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Heb je wel op een brommer/scooter gereden?
50 euro voor 1.5 klinkt goed. Ik was 140 kwijt voor 3 uur incl 20m pauze.
Verkeer is 1 ding, de motor onder controle hebben een ander iets.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:08 schreef Yo_Yo het volgende:
[..]
Ik heb weleens op een scooter gereden en heb me hele leven gefietst (ookal is dat allemaal wat lichter dan een motor en geen versnellingen). Maar ik denk niet dat ik een echte noob ben in dat geval en aangezien ik al wat auto-ervaring heb kan ik het verkeer denk ik ook beter aanvoelen. Heb er in ieder geval veel zin in. Alleen eerst nog de theorie opfrissen, want dat is 3 jaar geleden
Ja, ik onderschat het ook niet. Dat zou een beetje dom zijn als ik nog nooit op een motor heb gezeten hahah.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Verkeer is 1 ding, de motor onder controle hebben een ander iets.
Fietsen is leuk doch heeeel anders. Verkijk je er niet op.
Ja, het was ook meer een reactie of ik me ooit op 2 wielen heb voortbewogen. Het is natuurlijk totaal niet te vergelijken met elkaar.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:45 schreef Dekatria het volgende:
Fietsen is het totaal niet mee te vergelijken. Op een motor stuur je met je lichaam - die 200+ kilo gaat echt niet een hoekie om als je je best niet doet.
Ai.. vervelend.. We kunnen proberen er een positieve draai aan te maken door te roepen dat het binnenkort toch kutweer is en het niet leuk lessen is in kutweer. Maar het blijft kut.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:14 schreef Cobratjuh het volgende:
Maar weer een keer een update vanaf deze kant . Hier word helaas nog steeds niet gereden morgen avond weer fysio therapie. Het lijkt der toch op dat de spier een flinke buts gehad heeft en dat er daar door nu in mijn been iets niet goed is. Dus tot die tijd word er dus nog niet gereden of te wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
Grappig dat je dat zegt en daarna allemaal dingen opnoemt die niks met verkeersinzicht te maken hebben .quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef KYC het volgende:
ik zie dat eigenlijk door veel niet-motor rijders zeggen:
- Ik heb al jaren gefietst dus ik ben gewend om op twee wielen te rijden
- Ik heb al jaren scooter gereden en het is bijna hetzelfde
- ik heb al jaren mijn auto rijbewijs dus ik heb die verkeersinzicht wel...ja in een koekblik ja maar rijden met wind, schakelen met je voet + koppeling linkerhand en je balans vinden op een motor. De handelingen zijn zo anders dus nee het is niet bijna hetzelfde als auto schakelen...
Standaard is je plek gelijk aan de locatie van de bestuurdersstoel van een automobilist.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:10 schreef White__Tiger het volgende:
Plaats op de weg is ook erg belangrijk, toch heel anders dan met de auto merk ik nu met de motor rijlessen.
Niet tijdens mijn lessen, daar was mijn plek precies in het midden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Standaard is je plek gelijk aan de locatie van de bestuurdersstoel van een automobilist.
Je hebt ook meer kans om het fout te doen omdat je zo smal bent.
Dat is niet hoe ik het heb geleerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:51 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Niet tijdens mijn lessen, daar was mijn plek precies in het midden.
Vreemd, hij bleef daar echt op hameren. Nu wijk ik wel eens uit als het rij-spoor beter is echter rij ik over het algemeen precies in het midden. Dat laat ook wel zien dat ik geen plannen heb om van rijstrook te wisselen. Iets wat jij misschien wel doet door links te rijden (net alsof je op het punt staat er 1 op te schuiven).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:40 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat is niet hoe ik het heb geleerd.
Ik ben laatst met autorijles begonnen, ik had een jaar of 10 geleden al eens een paar lesjes gehad maar het leek me nu echt eens tijd om mijn B te halen. Waar ik destijds erg veel moeite had goed op de weg te blijven nam ik nu automatisch de positie op de weg aan die ik op de motor ook heb, en ik zat precies goed .
Ik heb 'm sinds April.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:32 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Vreemd, hij bleef daar echt op hameren. Nu wijk ik wel eens uit als het rij-spoor beter is echter rij ik over het algemeen precies in het midden. Dat laat ook wel zien dat ik geen plannen heb om van rijstrook te wisselen. Iets wat jij misschien wel doet door links te rijden (net alsof je op het punt staat er 1 op te schuiven).
Ik heb mijn rijbewijs net, geen idee hoelang jij hem hebt.
Op het moment dat je zeker weet dat je door wilt gaan met motorrijden zou ik per direct een eigen pak gaan aanschaffen. Kost wat, maar je staat niet bij thuiskomst nog drie uur te schrobben onder de douche om de lucht van andermans angstzweet van je af te krijgen En uiteindelijk heb je het toch nodig Als je tijdens je lessen al een eigen pak draagt, kun je er ook al vast aan wennen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:48 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nouja ik was ook wat te extreem over drama, was meer drama dat de handschoenen, broek en jas lek waren en dat de helm hele tijd besloeg. Binnenkort toch maar is kijken voor wat eigen spul.
Ik neem inderdaad ook aan dat het te maken had met het feit dat het mijn eerste keer op een motor was.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:22 schreef Anne het volgende:
Ik neem aan dat je de noodstop nu niet mag doen omdat het tevens je eerste keer zal zijn?
Want je zult in de praktijk toch ook een noodstop moeten kunnen maken als het regent of als het geregend heeft .
Ja en als je dan valt is de lol er gelijk van af.. en dan ga je angstig op de motor zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:25 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik neem inderdaad ook aan dat het te maken had met het feit dat het mijn eerste keer op een motor was.
Ik denk dat de instructeur dat ook in zijn achterhoofd hield... Nu zit ik hier wel met zo'n gevoel van, is het al donderdag!!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:35 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Ja en als je dan valt is de lol er gelijk van af.. en dan ga je angstig op de motor zitten.
!quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:33 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik denk dat de instructeur dat ook in zijn achterhoofd hield... Nu zit ik hier wel met zo'n gevoel van, is het al donderdag!!
Ja gelukkig wel!!quote:
Ik ga er vanuit dat ik zaterdag niet weer heel de les ga noodstoppen, maar dat ik dan ook weer wat anders ga doen. Als dat wel het geval ik ga ik per direct mijn geld terug vragen en naar een andere rijschoolquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:29 schreef staticdata het volgende:
Witte pijlen zijn niet leuk, maar putdeksels moet je helemaal niet overheen .
Je kan ook aan je instructeur vragen of je gewoon de 3 remproeven kan doen. Dus noodstop, precisie stop en de stopproef. Dan kan je beetje afwisselen wat alleen noodstop is ook niet alles.
Je staat erbij! Volgend keer even een TR () doen, dat zien we sneller .quote:Op woensdag 6 november 2013 19:39 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Ik kan trouwens ook wel in het lijstje trouwens,
Eerste les: 21-09-2013
Theorie: 04-10-2013
AVB: 14-11-2013
AVD: nope
Rijschool: Verkeersschool de Bogerd, Dreischor
Lesmotor: Honda CBR-500
Nog 2 x 1,5 uur lessen voordat het examen is, spannend! Hopelijk is het zaterdag droog om de noodstop nog is te testen.. en die langzame slalom nog eens proberen. Misschien lukt ie die dag wel.
Stomme vraag, maar ik vroeg me af of je toch ook niet de volle les betaalt allebei, gezien je de motor moet delen ?quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:32 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik zaterdag niet weer heel de les ga noodstoppen, maar dat ik dan ook weer wat anders ga doen. Als dat wel het geval ik ga ik per direct mijn geld terug vragen en naar een andere rijschool
Ach, noodstop is heel belangrijk he Hele les is wellicht wat overdreven maar je instructeur zal goed in kunnen schatten wat nodig is. En als je er volgende keer weer mee begint gewoon wat van zeggen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:32 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik zaterdag niet weer heel de les ga noodstoppen, maar dat ik dan ook weer wat anders ga doen. Als dat wel het geval ik ga ik per direct mijn geld terug vragen en naar een andere rijschool
Lijkt me zeker volg je de KNMV cursus?quote:Op zaterdag 9 november 2013 00:27 schreef Iwanius het volgende:
Als een belegen "newbie" ben ik begonnen aan zo een antislip cursus.
Is wel wennen maar uiterst zinvol moet ik zeggen met het koude en natte weer in het vooruitzicht.
Dank je en ik zal het onthouden voor do volgende keer!quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Je staat erbij! Volgend keer even een TR ([ afbeelding ]) doen, dat zien we sneller .
Nee hoor, hele goede vraag zelfs. Alleen de eerste les hebben we de fiets moeten delen, toen hebben we idd de helft betaald. Nu hebben we ieder een "eigen" fiets.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar ik vroeg me af of je toch ook niet de volle les betaalt allebei, gezien je de motor moet delen ?
En no worries, ik heb ook wel eens een les alleen aan 1 oefening besteedt, aangezien ik 'm maar niet onder de knie kreeg. Zolang het inderdaad maar niet elke keer gebeurt.
Ik geloof best dat de instructeur daar oog voor heeft, ik vertrouw dan ook dan ook op het zijn oordeel. Toch heb ik geen zin om nogmaals een hele les te noodstoppen, maar dat zien we vanmiddag wel. Ik zal morgen wel weer zo'n kort verslagje schrijven als jullie dat leuk vinden om te lezen in ieder gevalquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, noodstop is heel belangrijk he Hele les is wellicht wat overdreven maar je instructeur zal goed in kunnen schatten wat nodig is. En als je er volgende keer weer mee begint gewoon wat van zeggen.
Bij je noodstop kweek je echt gevoel voor de motor. Dan pas voel je wat het gewicht van de fiets in combinatie met de vering doet.
Vollgens mij ben ik destijds wel een hele dag bezig geweest met de uitwijkoefening. Althans, ik meen dat het die was. Aanrijden met 50 in 3 (?), afremmen naar 30, terugschakelen en dan links om een pion heen? Die kon ik dus echt niet en heb ik ook verneukt op het examen. Maar goed, je krijgt in het verkeer als motorrijder kans zat om die te oefenen samen met de noodstop
Bedankt voor de tips!quote:Op maandag 11 november 2013 08:52 schreef BlackLining het volgende:
Zijn die remmen wel goed? Zo zwaar hoort de voorrem echt niet te gaan.
Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij een psychische blokkade om de rem harder aan te halen..
Ik zou het inderdaad ook maar eens op een andere motor proberen niet elke motor gebruikt dezelfde remdruk.
Gashendel op dezelfde stand houden kun je wat helpen door bijvoorbeeld twee vingers op de rem te leggen, of het handvat samen met een stukje van het bar-end vast te houden.
Dat je van tevoren kun inschatten/bepalen hoe hard je moet remmen om ergens specifiek te stoppen .quote:Op maandag 11 november 2013 08:46 schreef Scheringa het volgende:
-knip-
Aan de andere kant van het rondje mocht ik beginnen met de precisie stop. Man man man, dat vind ik wel een lastige oefening. Gewoon doordat je niet harder mag remmen als je ziet dat je niet uit gaat komen. Wat is de gedachten daar achter?
-knip-
Ik zeg doen. Je hebt er uiteindelijk in de praktijk best wel veel aan en het betaalt zich sowieso op de lange duur terug = betere rijstijl.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:00 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt me zeker volg je de KNMV cursus?
Ik wil die, na 40.000km op de motor, ook kon steeds graag gaan volgen. Samen met circuit training eigenlijk.
Gefeliciteerd! Succes met je AVD. Hoop voor je dat het weer een beetje goed blijft. Al kan het heel waardevol zijn om eens met een instructeur in winterse omstandigheden te rijden. Kijk in ieder geval extra goed uit met putdeksels en witte vlakken, tegen het vriespunt in vochtig weer met blaadjes zijn die écht killing en niet meer zomaar een 'oeps' momentje.quote:Op maandag 18 november 2013 18:18 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nou de AVB is binnen! Afgelopen week gehaald!
2 Oefeningen over moeten doen,
Noodstop: Ik noodstopte niet echt.
Uit een parkeervak rijden: Ik stuurde al in toen in stil stond.
Maar daarna heb ik ze ook allebei goed uitgevoerd.
Nu op naar AVD, deze ga ik doen op 19 December, spannend!
Daarom ook na het behalen van het rijbewijs maandelijks remoefeningen doen in verschillende omstandighedenquote:Op zaterdag 23 november 2013 13:44 schreef Dekatria het volgende:
Je weet pas hoe belangrijk die remoefeningen zijn als je zelf een daadwerkelijke noodstop heb moeten doen. Als in, zo snel mogelijk van 80 naar 0, zonder ABS, in een afstand waarvan je zelf denkt 'dat kan nóóit'.
Ik durf best te zeggen dat de AVB m'n leven heeft gered tijdens m'n afgelopen reis.
Nicequote:Op maandag 25 november 2013 20:17 schreef Pinkdwarf het volgende:
Donderdag AVD examen Heb mijn AVB in 1x gehaald met 100% score.
Wel koud zeg dat lessen nu, maar daar heb ik het zeker voor over
Ik had er zes. En voor AVD vijf. Maar het verschilt van 4 tot 20. Vraag het eens aan je instructeur, die kan waarschijnlijk een prima inschatting maken hoeveel lessen je nog moetquote:Op vrijdag 6 december 2013 23:07 schreef BumBunny het volgende:
HI!
Ik heb vandaag mijn 5de les AVB gehad en ben heel erg benieuwd hoeveel lessen de meeste mensen hebben gehad voor AVB & AVD?
Thanks, zal ik doen!quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had er zes. En voor AVD vijf. Maar het verschilt van 4 tot 20. Vraag het eens aan je instructeur, die kan waarschijnlijk een prima inschatting maken hoeveel lessen je nog moet
Waren het werk leuke lessen? Ook al van naar het AVB terrein mogen rijden?
Succes! Ik heb gister dus gewoon gereden met veel tegenwind, natte sneeuw en regen. Heb het overleefd, maar ik heb het nooit koud en op de motor ook niet, dus dat is een voordeel!quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:11 schreef Erasmo het volgende:
Maandag eerste winterles Hopen dat het weer een beetje meezit
Kijk dat is mooi, het voordeel van heen en weer rijden is dat je al leert de oefeningen in de praktijk toe te passen. Goed stoppen is trouwens een kwestie van vaak doen, dan leer je aan te voelen hoe de motor reageert op jouw remdosage.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:57 schreef BumBunny het volgende:
[..]
Thanks, zal ik doen!
Het motorrijden zelf vond ik wel leuk, maar ik werd een beetje gefrustreerd, omdat ik de preciestop, noodstop, en stopproef niet onder de knie kreeg. Gister had ik dus mijn 5de AVB les en het ging verbazingwekkend goed. Ik mocht vorige week al zelf heen en terugrijden, maar toen was ik toch net iets te onzeker, omdat die oefeningen niet goed gingen. Maar gister had ik volle vertrouwen in mezelf en heb ik het gewoon gedaan! Ging bijzonder goed en door deze leuke les heb ik er helemaal vertrouwen in. Er werd zelfs geapplaudiseerd, omdat ik nu alle oefeningen de hele tijd goed deed en précies stopte waar het moest.
Leuke faal voor mij... ik reed terug en raakte mijn instructeur kwijt, haha.
Is dat A1 en A onbeperkt door elkaar bij die lessen? Lijkt me voor beide niet heel praktisch, degene op de 600 moet zich dan aanpassen aan dat brommertje, en degene op de 125 zal de hele les als een malle moeten rijden om de ander een beetje bij te houdenquote:Op maandag 9 december 2013 16:53 schreef Erasmo het volgende:
Vandaag eindelijk weer gereden Was heerlijk, moest wel even letten op de winterse omstandigheden(veel troep op de weg).
M'n lesbuddy had een CBF125, dat is wel even aanpassen als je zelf op een CB600 rijdt
Hmm, dat heb ik nog nooit gehoord. Wel motorrijscholen die ook brommerrijles geeft naast de motor, maar tegelijkertijd?quote:Op maandag 9 december 2013 16:53 schreef Erasmo het volgende:
Vandaag eindelijk weer gereden Was heerlijk, moest wel even letten op de winterse omstandigheden(veel troep op de weg).
M'n lesbuddy had een CBF125, dat is wel even aanpassen als je zelf op een CB600 rijdt
Mwah, als je geen snelweg doet kan dat op zich wel makkelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, dat heb ik nog nooit gehoord. Wel motorrijscholen die ook brommerrijles geeft naast de motor, maar tegelijkertijd?
Snelweg in de Achterhoek Mijn enige snelwegervaring was toen ik naar Arnhem moest rijden voor AVB. Tonijntje bedoelde snel weg rijden als in snel bij het stoplicht weg rijdenquote:Op woensdag 11 december 2013 11:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Mwah, als je geen snelweg doet kan dat op zich wel makkelijk.
Edit: Oh, ik lees hierboven dat er juist wordt gehamerd op snelweg rijden Volgens mij heb ik maar iets van 3 lessen de snelweg (een stukje) gepakt. Ook tijdens mijn examen was het erop en eraf. Ik heb juist heel veel woonwijken moeten rijden, met rotte krappe bochtjes en veel moeten kijken.
Dat is te doen als je flink doorlest.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:09 schreef Nero22 het volgende:
Gister contact gehad met een rijschool. We zijn aan het kijken voor lessen in januari. [ afbeelding ]
Ik hoop stiekem al in maart op de motor te zitten. Scheelt me mooi een uur reistijd.
Ik ben de hele maand januari vrij, dus kom maar door.quote:Op zondag 15 december 2013 13:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat is te doen als je flink doorlest.
Dinsdag heb ik voor het eerst 's avonds in het donker les, ben benieuwd hoe dat rijdt.
Is ook al een reservering voor gemaakt: 22 januari.quote:
Da's wel kut jaquote:Op zondag 15 december 2013 14:02 schreef Pinkdwarf het volgende:
Mijn AVD is, vanwege een hartaanval bij de examinator, uitgesteld naar 7 januari. Hopen dat er geen sneeuw ligt
In het donker lessen vond ik overigens erg prettig! Juist om er alvast ervaring mee op te doen etc. Vrijdagmiddag om 16 uur lessen is ook een hele uitdaging.. Dan is het druk! Niet normaal.
Yay Feli! Ik houd het niet echt bij, maar heb je al een motor? Want in dat geval heb je geluk, het is gewoon nog steeds schitterend motorweerquote:Op donderdag 19 december 2013 14:35 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo vandaag m'n AVD gehaald! Morgen mn rijbewijs aanvragen! YEY
Helaas nog geen motor , maar ik ga wel kijken of ik een mooie kan vinden. Er stond 2 dagen geleden nog een motor te koop waar ik al naar had gekeken een paar maanden geleden.. maar nu is ie weg. Balen.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Yay Feli! Ik houd het niet echt bij, maar heb je al een motor? Want in dat geval heb je geluk, het is gewoon nog steeds schitterend motorweer
Doe ik ook al ja.quote:
Beetje jammer... Gefeliciteerd met je rijbewijs though!quote:Op donderdag 19 december 2013 14:48 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Helaas nog geen motor , maar ik ga wel kijken of ik een mooie kan vinden. Er stond 2 dagen geleden nog een motor te koop waar ik al naar had gekeken een paar maanden geleden.. maar nu is ie weg. Balen.
Feli's, je staat in de lijst der gelukkigenquote:Op donderdag 19 december 2013 14:35 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo vandaag m'n AVD gehaald! Morgen mn rijbewijs aanvragen! YEY
Denk een CB600 oid, ik zoek iets betrouwbaars en comfortabel omdat ik er 2x250km per week mee doe.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:53 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Doe ik ook al ja.
[..]
Beetje jammer... Gefeliciteerd met je rijbewijs though!
Waar zitten jullie naar te kijken? Ik zou zelf graag een Ninja 250 willen. Ook al is dat "maar" 25 kw in plaats van de toegestane 35.
Is een naked alleen niet ontzettend storend op de snelweg? Ik bedoel: je hebt je kop/bovenlijf vol in de wind... Ik neem aan dat die 2x 250km grotendeels op de snelweg zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Denk een CB600 oid, ik zoek iets betrouwbaars en comfortabel omdat ik er 2x250km per week mee doe.
Ik heb op een CB600 gelest en ik vond het een lekkere motor om op te rijden. Alleen snelweg rijden is een soort sportschool exercitie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 02:53 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Doe ik ook al ja.
[..]
Beetje jammer... Gefeliciteerd met je rijbewijs though!
Waar zitten jullie naar te kijken? Ik zou zelf graag een Ninja 250 willen. Ook al is dat "maar" 25 kw in plaats van de toegestane 35.
Het kan wel. Ik heb ook 600km snelweg per week snelweg gereden op de Bandit N.quote:Op zaterdag 21 december 2013 02:34 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Is een naked alleen niet ontzettend storend op de snelweg? Ik bedoel: je hebt je kop/bovenlijf vol in de wind... Ik neem aan dat die 2x 250km grotendeels op de snelweg zijn.
Volgens mij is dat bij de meeste gewoon vrijblijvend hoor. Daarom betaal je ook zo'n 50-70 euro voor een proefles/intest.quote:Op maandag 23 december 2013 12:58 schreef Mgolovic het volgende:
Nu zag ik dat zo'n beetje iedere rijschool zo'n proefles wel aanbiedt, maar ik lees eigenlijk overal dat men er eigenlijk vanuit gaat dat je meteen doorgaat met lessen. Is het not-done om een proefles te nemen en bijvoorbeeld pas een jaar later echt te gaan lessen?
Proefles is proefles, als jij nee zegt dan blijft het wel daarbij. Sommigen zullen je wel proberen te overtuigen natuurlijk, blijft toch hun brood om jou les te blijven geven.quote:Op maandag 23 december 2013 12:58 schreef Mgolovic het volgende:
Sinds een jaar of 10 kriebelt het al om te gaan lessen. 10 Jaar geleden hielden de financiën me tegen, inmiddels ook een echtgenote die er alles behalve blij mee zou zijn. Toch moet het er maar eens een keer van gaan komen. Nu zat ik te denken om een proefles te gaan nemen. Puur om te kijken of het echt zo leuk is als het me lijkt, en om te kijken in hoeverre ik "feeling" heb. Meteen doorgaan met lessen zit er financieel niet in, met het advies na de proefles zou ik een gerichte indicatie hebben waar ik naartoe moet sparen.
Nu zag ik dat zo'n beetje iedere rijschool zo'n proefles wel aanbiedt, maar ik lees eigenlijk overal dat men er eigenlijk vanuit gaat dat je meteen doorgaat met lessen. Is het not-done om een proefles te nemen en bijvoorbeeld pas een jaar later echt te gaan lessen?
Oefenen oefenen oefenen, op een gegeven moment dan heb je het en gaat het bijna instinctief.quote:Op maandag 23 december 2013 19:32 schreef JaFFe het volgende:
Ik ben ook begonnen met lessen een paar maanden geleden. Heb nu 6 lessen van 2 uur gehad.
Over 2 weken heb ik het theorie-examen
De bediening en techniek is wel redelijk wennen maar het komt er wel in.
Vooral de verschillende remoefeningen zijn lastig om die constant goed te doen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Dat is de vertragingsoefening, heb ik ook nog een kluif aan. Stevig optrekken naar 50 in zn 3, gas los, voorrem, voetrem en dan hard remmen, terug naar zn 2, beetje gas erbij en de slalom in.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:16 schreef BlackLining het volgende:
Vollgens mij ben ik destijds wel een hele dag bezig geweest met de uitwijkoefening. Althans, ik meen dat het die was. Aanrijden met 50 in 3 (?), afremmen naar 30, terugschakelen en dan links om een pion heen? Die kon ik dus echt niet en heb ik ook verneukt op het examen. Maar goed, je krijgt in het verkeer als motorrijder kans zat om die te oefenen samen met de noodstop
Vast wel. En anders weer meer skills opdoen met de wind, plat over een rechte weg gaanquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:41 schreef Ener-G het volgende:
Ik mag morgen weer, ben benieuwd. Hopelijk valt het een beetje mee met de wind.
Maar zo leer je het welquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:54 schreef Ener-G het volgende:
Mwoa langzame slalom met harde wind was een vorige keer nog best een uitdaging
Niet zo knijpen. Das de enigste tip die ik kan geven. Hoelang les jij nu?quote:Op woensdag 25 december 2013 19:33 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat is de vertragingsoefening, heb ik ook nog een kluif aan. Stevig optrekken naar 50 in zn 3, gas los, voorrem, voetrem en dan hard remmen, terug naar zn 2, beetje gas erbij en de slalom in.
Volgens mn instructeur rem ik niet hard genoeg, maar voor mn gevoel sta ik dan praktisch stil als ik naar zn 2 schakel en hortend en stotend optrek om de slalom in te gaan
De uitwijk vind ik een stuk eenvoudiger, gewoon gas los en die motor om smijten en goed afschuinen.
Verder nog tips tegen kramp? Ik knijp te hard in mn gashendel als het spannend wordt, en ik ga de volgende keer toch eens een maatje groter proberen met mn handschoenen..
Goed bezig dusquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:22 schreef Ener-G het volgende:
Heb nu een les of 8 gehad, 8 januari mag ik op voor mn AVB. Op de openbare weg heb ik al veel minder snel kramp (okay, na een les van 2 uur), eigenlijk helemaal niet; Dan wanneer ik de capriolen met de pionnetjes moet doen op het oefenterrein
Dat verhaal dat je als je naar links wil, eerst naar rechts moet sturen heeft mn instructeur ook al verteld, ben op de fiets ook al aan het afschuinen als ik een korte bocht maak
Vragen en praten over lessen mag alhier.quote:Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ook ik ga er aan geloven, en zal donderdag mijn intake les hebben.
(is dit de juiste tijd, etc etc boeit niet meer )
Heb er heel veel zin in om mijn motorrijbewijs te gaan halen, en ik heb ook al een aantal motoren op het oog.
Nou was ik benieuwt, of mensen naast de OP nog algemene tips hebben en of iemand mij kan vertellen of ik er verstandig aan doe om als beginnend motorrijder de volgende motoren in gedachte te hebben:
Ducati S2R 800
Ducati S4R
Kawasaki Z1000
Zelf ben ik namelijk een enorm fan van naked bikes, ik vind dat ze karakter uitstralen en iets bijzonders (in tegenstelling tot de wegracers)
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met soortgelijke motoren en mij misschien first hand experiences kunnen vertellen?
Mijn dank is groot
Thanks, heb hem daar ook al gepost idd.quote:Op maandag 30 december 2013 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vragen en praten over lessen mag alhier.
Vragen en aanverwante dingen over motorkeuzes, kleding en motorrijden in het algemeen; PTA / Motorclub topic #1140: spuiterij het zakkertje :P
Succes met lessen; dappere tijd om op te stappen Je gaat meteen voor zwaar als ik het goed begrijp?
Whehe, koud is ook niet heel erg fijn, of je moet een heel goed pakkie hebbenquote:Op maandag 30 december 2013 22:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Thanks, heb hem daar ook al gepost idd.
Ja, ik zat te denken om het in het voorjaar te doen maar opzich als het droog blijft moet het lukken.
Ben 27 jaar, dus ik kan gelijk voor zwaar, vind het dan zonde om het niet te doen.
Heb je überhaupt al ervaring met motorrijden?quote:Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ook ik ga er aan geloven, en zal donderdag mijn intake les hebben.
(is dit de juiste tijd, etc etc boeit niet meer )
Heb er heel veel zin in om mijn motorrijbewijs te gaan halen, en ik heb ook al een aantal motoren op het oog.
Nou was ik benieuwt, of mensen naast de OP nog algemene tips hebben en of iemand mij kan vertellen of ik er verstandig aan doe om als beginnend motorrijder de volgende motoren in gedachte te hebben:
Ducati S2R 800
Ducati S4R
Kawasaki Z1000
Zelf ben ik namelijk een enorm fan van naked bikes, ik vind dat ze karakter uitstralen en iets bijzonders (in tegenstelling tot de wegracers)
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met soortgelijke motoren en mij misschien first hand experiences kunnen vertellen?
Mijn dank is groot
Gewoon goed inpakkenquote:Op maandag 30 december 2013 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, koud is ook niet heel erg fijn, of je moet een heel goed pakkie hebben
Ik vind kou persoonlijk erger als regen op de motor; pakken zijn doorgaans goed waterdicht, en dicht is dicht. Kou daarentegen komt na een tijdje áltijd binnenin je pak kijken, en zoniet, wel in je laarzen en handschoenen
Maar een uurtje lessen is op zich wel goed te deon hoor, en de meeste rijscholen gaan écht niet rijden als het niet verantwoord is.
En meteen voor zwaar is natuurlijk altijd goed als dat kan.
Nope, 0,0 ervaring behalve af en toe op een scooter gereden (nooit een brommer of scooter gehad).quote:Op maandag 30 december 2013 22:31 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Heb je überhaupt al ervaring met motorrijden?
Ik les zelf op een Kawasaki EN-6r, pas sinds de laatste paar lessen durf ik het gas vol open te gooien, het is echt hele andere koek dan een brommer of een auto. God wat gaat dat hard (maar went inmiddels wel aardig) En dat is nog maar een 35kW apparaat Volgens mij als ik slaag mag ik ook meteen zwaar rijden (ben 35), maar ik vind het geen ramp om op een 'lichte' fiets te beginnen.
Zelf neig ik ook wat meer naar een naked trouwens, lekker functioneel en minimalistisch. Zo'n Ducati S2R 800 vind ik al wel redelijk porno op 2 wielen
Je kunt maar één paar handschoenen en één paar laarzen aanquote:Op maandag 30 december 2013 22:37 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gewoon goed inpakken
Opzich hoop ik dat het echte vriesweer nog even uitgesteld wordt.
Dan kan ik in elk geval op korte termijn flink wat lessen er doorheen halen.
Op je lesmotor? dream on.quote:
Waarom zou dat per motor verschillen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:48 schreef Erasmo het volgende:
Dat is sowieso een stomme vraag omdat dat per motor kan verschillen
Per motortype bedoel ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom zou dat per motor verschillen?
Dan blijft mijn vraag nog steeds staan waarom zou dat verschillen?quote:
Het enige wat wel eens verschild is of de motor rechtop moet staan of schuin op de jiffy.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:48 schreef Erasmo het volgende:
Dat is sowieso een stomme vraag omdat dat per motor kan verschillen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |