abonnement Unibet Coolblue
pi_130193725
Ik had ook een eigen oefenterrein bij mijn rijschool, wat zo'n 2 km van de rijschool vandaan zat.
En ik had altijd het gehele terrein voor mijzelf :9.

Gewoon op rare tijden rijles nemen ;).

Voordeel is dat de pionnen niet klaargezet hoeven te worden en je van het volle uur daadwerkelijk gebruik kan maken.
pi_130194322
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Ik had ook een eigen oefenterrein bij mijn rijschool, wat zo'n 2 km van de rijschool vandaan zat.
En ik had altijd het gehele terrein voor mijzelf :9.

Gewoon op rare tijden rijles nemen ;).

Voordeel is dat de pionnen niet klaargezet hoeven te worden en je van het volle uur daadwerkelijk gebruik kan maken.
True.. maar dan kan je juist even vrij rondrijden op het parkeerterrein :P

Maar mijn rijschool zat nét buiten Utrecht (dus iets verder fietsen dan Bruinsma), maar was 8 euro per uur goedkoper, scheelt dus als snel 160 euro.
pi_130194521
Dat scheelt een hoop ja, daar kun je weer wat extra rijlessen van nemen.
pi_130199015
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:43 schreef Anne het volgende:
Mag je niet A2 en B1 combineren?
Denk het wel... misschien toch maar ergens anders lessen.
pi_130224217
A2 en B1...sja 6 uurtjes AVD kan misschien niet genoeg zijn.

maare wat je ook kunt doen is A2 en B1 en dan een paar losse lessen nemen he...niemand zegt dat je 14 lessen perse moet nemen

je kunt dus ook A2 + B1 + 4 extra lessen (om maar even een voorbeeld te geven)

Wat eerder is gezegd dat men niet begrijpt waarom men bij Bruinsma lest...Tsja ze zijn idd niet de goedkoopste...en je zou het bij een andere rijschool zomaar een paar 100 euro minder kunnen halen..
het is maar net wat je wilt Het voordeel bij Bruinsma is idd de flexibiliteit om te switchen met een andere leerling als je een keer niet kan komen lessen..
of als je AVD Examen geswitched moet worden (als jij bijv je theorie of avb niet hebt gehaald)

anders dan dat denk ik dat je bij een kleinere rijschool niet zo veel verschil ziet (misschien minder keus aan materiaal...maar dat is over het algemeen bij de meeste rijscholen wel goed)
pi_130226578
Waarom bezuinigen op lessen? Dit is een eenmalig traject en je wilt toch wel veilig leren rijden?
pi_130227497
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 01:21 schreef KYC het volgende:
A2 en B1...sja 6 uurtjes AVD kan misschien niet genoeg zijn.

maare wat je ook kunt doen is A2 en B1 en dan een paar losse lessen nemen he...niemand zegt dat je 14 lessen perse moet nemen

je kunt dus ook A2 + B1 + 4 extra lessen (om maar even een voorbeeld te geven)

Wat eerder is gezegd dat men niet begrijpt waarom men bij Bruinsma lest...Tsja ze zijn idd niet de goedkoopste...en je zou het bij een andere rijschool zomaar een paar 100 euro minder kunnen halen..
het is maar net wat je wilt Het voordeel bij Bruinsma is idd de flexibiliteit om te switchen met een andere leerling als je een keer niet kan komen lessen..
of als je AVD Examen geswitched moet worden (als jij bijv je theorie of avb niet hebt gehaald)

anders dan dat denk ik dat je bij een kleinere rijschool niet zo veel verschil ziet (misschien minder keus aan materiaal...maar dat is over het algemeen bij de meeste rijscholen wel goed)
Ik kom er vaak met de trein langs en vaak hebben ze vier tot zes AVB lessers tegelijk als ik het snel bekijk :') Dat lijkt me wel een groot nadeel.

Bezuinigen op lessen, tja, de enige reden om t niet te doen is omdat een paar lessen goedkoper zijn dan een tweede examen :') Veilig rijden leer je toch niet met lessen.
pi_130228581
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 01:21 schreef KYC het volgende:
A2 en B1...sja 6 uurtjes AVD kan misschien niet genoeg zijn.

maare wat je ook kunt doen is A2 en B1 en dan een paar losse lessen nemen he...niemand zegt dat je 14 lessen perse moet nemen

je kunt dus ook A2 + B1 + 4 extra lessen (om maar even een voorbeeld te geven)

Wat eerder is gezegd dat men niet begrijpt waarom men bij Bruinsma lest...Tsja ze zijn idd niet de goedkoopste...en je zou het bij een andere rijschool zomaar een paar 100 euro minder kunnen halen..
het is maar net wat je wilt Het voordeel bij Bruinsma is idd de flexibiliteit om te switchen met een andere leerling als je een keer niet kan komen lessen..
of als je AVD Examen geswitched moet worden (als jij bijv je theorie of avb niet hebt gehaald)

anders dan dat denk ik dat je bij een kleinere rijschool niet zo veel verschil ziet (misschien minder keus aan materiaal...maar dat is over het algemeen bij de meeste rijscholen wel goed)
Bij een fatsoenlijke rijschool kun je je rijles toch wel 24 uur vantevoren afzeggen :?.
pi_130239988
@Snuitebolletje
als geld idd een issue is gewoon even met bruinsma afspreken wat voor jou acceptabel is...als 800+ euro te gortig is zeg je gewoon nee ik wil maar 10 AVD lessen of zo iets dergelijks
het is allemaal wel mogelijk maar je moet het wel even zelf aangeven ;)

Kijken bij andere rijscholen is natuurlijk ook wel slim wellicht een proeflesje nemen bij een rijschool en kijken of dat niet voor jou iets is.

@Daantke
Ik heb het zelf niet als vervelend ervaren (met meerdere lessers tegelijk) vond het eigenlijk wel fijn om de ervaringen te delen...als je het fijn vind om alleen te rijden dan zou ik naar een andere rijschool gaan.

@Anne
Uiteraard :P
pi_130240689
quote:
3s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij een fatsoenlijke rijschool kun je je rijles toch wel 24 uur vantevoren afzeggen :?.
Ik heb wel eens een half uur van te voren afgezegd. Was enorm slecht weer en moest 20 minuten naar de rijschool. Dan ga ik niet heen om vervolgens met natte kleding in een motorpak te kruipen. ;)
pi_130241616
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een half uur van te voren afgezegd. Was enorm slecht weer en moest 20 minuten naar de rijschool. Dan ga ik niet heen om vervolgens met natte kleding in een motorpak te kruipen. ;)
Tsja nee heb je Ja kun je (misschien) krijgen ;) het proberen altijd waard :D
pi_130241839
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:58 schreef KYC het volgende:
@Snuitebolletje
als geld idd een issue is gewoon even met bruinsma afspreken wat voor jou acceptabel is...als 800+ euro te gortig is zeg je gewoon nee ik wil maar 10 AVD lessen of zo iets dergelijks
het is allemaal wel mogelijk maar je moet het wel even zelf aangeven ;)

Kijken bij andere rijscholen is natuurlijk ook wel slim wellicht een proeflesje nemen bij een rijschool en kijken of dat niet voor jou iets is.

@Daantke
Ik heb het zelf niet als vervelend ervaren (met meerdere lessers tegelijk) vond het eigenlijk wel fijn om de ervaringen te delen...als je het fijn vind om alleen te rijden dan zou ik naar een andere rijschool gaan.

@Anne
Uiteraard :P
Het is fijn om met meerdere te rijden, maar rij liever met 1 andere lesser dan met 5 anderen ;)

Zo kun je leren van andermans fouten én je hebt de helft van de aandacht van de instructeur in plaats van een vijfde :)
pi_130242800
Ik heb het ook wel als prettig ervaring om met max. één andere leerling te lessen. De eerste drie avb lessen heb ik zelfs in m'n eentje gedaan en volgens mij ook een avd les. De rest allemaal samen met een andere leerling. Verder ook geen rare pakketten ofzo (bood mijn rijschool niet eens aan) gewoon een instructeur die eerlijk je examens plant wanneer je er klaar voor bent. Uiteindelijk na in totaal 14 uur in 1x voor alles geslaagd. Avb terrein was voor ons ook een kleine 10 min. rijden, leer je toch weer van :)
pi_130251259
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:25 schreef JAY-T het volgende:
Ik heb het ook wel als prettig ervaring om met max. één andere leerling te lessen. De eerste drie avb lessen heb ik zelfs in m'n eentje gedaan en volgens mij ook een avd les. De rest allemaal samen met een andere leerling. Verder ook geen rare pakketten ofzo (bood mijn rijschool niet eens aan) gewoon een instructeur die eerlijk je examens plant wanneer je er klaar voor bent. Uiteindelijk na in totaal 14 uur in 1x voor alles geslaagd. Avb terrein was voor ons ook een kleine 10 min. rijden, leer je toch weer van :)
ik heb één keertje met 2 andere gelest tijdens AVB dat was idd wel veel meer uitleg dan als je met 6 man zit te lessen..opzicht ben ik het wel met je eens dat als je gewoon losse lessen neemt en dan gewoon bepaald wanneer je er klaar voor bent (betaal je dus ook niet meer...)
pi_130264315
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een half uur van te voren afgezegd. Was enorm slecht weer en moest 20 minuten naar de rijschool. Dan ga ik niet heen om vervolgens met natte kleding in een motorpak te kruipen. ;)
Ik kan me voorstellen dat je de rijles dan toch moet betalen. Maar dat was niet zo?
pi_130265174
Heb een keer afgezegd omdat er een ontruiming op me werk was en me spullen nog in het pand lagen. :')

Vaak als je kan herplannen is het geen issue :)
pi_130272586
Uiteindelijk zul je de AVB oefeningen toch zelf moeten doen, en ik heb het persoonlijk als een voordeel ervaren om op een afgezet terrein naar hartelust te kunnen oefenen met veel afwisseling tussen de oefeningen omdat de pylonnetjes toch al klaar stonden. Met zes leerlingen tegelijk krijg je inderdaad wat minder persoonlijke aandacht, maar in het geval dat iets niet lukt (of de 'algemene' uitleg niet voor je opgaat) kun je altijd aan de bel trekken. Bij Bruinsma reden we elkaar in ieder geval zelden in de weg en ik vond het juist prettig om te experimenteren zonder de hele tijd de ogen van de instructeur op me gericht te hebben. Af en toe weet je zelf ook wel wat je fout doet maar wil je gewoon iets uitproberen. Daarnaast is het (wat KYC al zei) een voordeel om van elkaar te leren. Het zijn juist de inzichten vanuit beginnersperspectief die als eye-opener kunnen dienen.

Meestal ging het overigens zo:
- Iedereen gaat een beetje warmrijden en oefenen met bochtjes, afschuinen, schakelen, motor trekkend houden enz
- Groepsgewijs gaan we alle oefeningen langs, eerst uitleg en dan in een treintje de oefeningen meerdere keren doen. Bij het terugrijden naar het begin vertelt de observerende instructeur wat er goed/fout ging. Uiteindelijk hoef je hierdoor zelden op elkaar te wachten. Als er toch een treintje onstaat pak je er een oefening bij die niet in de weg staat om het circuit groter te maken (bijv. om en om achtje en langzame slalom)
- Daarna mag iedere leerling zelf de oefeningen doen die nog wat aandacht verdienen. De instructeur loopt rond en helpt je om de puntjes op de i te zetten
- Op het laatst doe je voor jezelf een examentje waarbij je het hele parcours afgaat
- Na afloop voer je samen met de instructeur in de computer met behulp van cijfers je voortgang in.
pi_130272783
@Rrrroedie
30 Augustus is het zover toch? :D je had je AVB en Theorie toch al?
ben benieuwd hoe je het gaat ervaren

hoe gaan je AVD lessen tot nu toe? al vooruitgang ten opzichte van je laatste post?
pi_130272818
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:07 schreef KYC het volgende:

[..]

ik heb één keertje met 2 andere gelest tijdens AVB dat was idd wel veel meer uitleg dan als je met 6 man zit te lessen..opzicht ben ik het wel met je eens dat als je gewoon losse lessen neemt en dan gewoon bepaald wanneer je er klaar voor bent (betaal je dus ook niet meer...)
Volgens mij halen de rijscholen veel winst uit de overbruggingslessen die tussen de reguliere lessen en het examen worden geboekt, omdat het standaard drie weken duurt voordat het CBR je inroostert en de lesser er wel een beetje 'in' wil blijven. Als je ruime lesblokken hebt (waar ik zelf inmiddels de voorkeur aan geef) kun je slecht ruim van tevoren voorspellen wanneer je er klaar voor bent. Vier uur les kan immers een wereld van verschil betekenen. Ik had er van tevoren ook m'n bedenkingen bij, maar met de kennis van nu vind ik de pakketten echt ideaal! Maar ja, die flexibiliteit om met je examens te schuiven heeft natuurlijk alleen een grote school
pi_130272881
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:51 schreef KYC het volgende:
@Rrrroedie
30 Augustus is het zover toch? :D je had je AVB en Theorie toch al?
ben benieuwd hoe je het gaat ervaren

hoe gaan je AVD lessen tot nu toe? al vooruitgang ten opzichte van je laatste post?
Inderdaad.
En AVB en theorie inderdaad al in de pocket.

Helaas mag ik vrijdag pas weer :(
Ik ben letterlijk de dagen aan het aftellen

Ben jij al testritjes aan het maken, of aan het huren?
pi_130274146
nee helaas ben ik nog niet aan het proefritten vanwege dat ik nu nog geen geld heb voor een motor
ik ben inmiddels al wel motorgear bij elkaar aan het schrapen zodat ik in ieder geval wel degelijk kledij heb als ik ga proefritten...

Leren pak heb ik al...de handschoenen en laarzen heb ik besteld (moeten nog binnenkomen)
moet alleen nog een helm kopen (ga ik eind van deze maand doen)

heb jij al een motor op het oog? ik zelf wilde eerst voor een Suzuki SV650S gaan...maar ik kreeg ook een aanbieding voor de Honda CBR600F (wel wat snellere motor...maar ook goed te doen schijnt men te zeggen...heb er zelf geen ervaringen mee maar ik ga hem binnenkort eens proefritten)
pi_130275083
Hmm ik oriënteer me vooralsnog op een prijsklasse lager :)

Ik wil ook ietsje rechter op zitten haha. Meer de sporttouring klasse

TDM850 lijkt me wel wat
pi_130277645
Naked bikes Rrrroedie? die Suzuki Gladius bijvoorbeeld zit aardig rechtop :) ik vond hem erg fijn rijden

ja ik ga er eerst op proefrijden en kijken of ik het niet irritant vind dat positie...alles komt op de proefrit neer dus ja...Ride and you know :D
pi_130278953
Pas nadat je een motor koopt weet je wat je echt wil :P
pi_130278958
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:47 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je de rijles dan toch moet betalen. Maar dat was niet zo?
Nee, dat was niet zo. De instructeur had de hele middag niet vol gepland en ik kon eigenlijk bij ieder duo, dat wel was ingepland, wel meelessen. Dus was niet zo'n probleem. Het is andersom ook wel eens gebeurd, dat ik werd afgebeld kort voor de rijles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')