abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129988913
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:14 schreef lezut het volgende:
Ja, oktober verloopt mijn AVB.
Haal een Honda CBR500R. Gewoon precies 35 kw. Hard zat. :7 Tenzij je dus ook geen A1 hebt.

Ik hoop trouwens ook dat ik vanaf volgend jaar direct mag instromen in A2 hoor. Anders gaat het hem ook niet worden. Ik moet elke dag 150 km gaan rijden, waarvan zeker 130 snelweg. Dan heb ik toch echt wel wat POWUHRRRRR nodig. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_129988938
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:25 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Haal een Honda CBR500R. Gewoon precies 35 kw. Hard zat. :7

Ik hoop trouwens ook dat ik vanaf volgend jaar direct mag instromen in A2 hoor. Anders gaat het hem ook niet worden. Ik moet elke dag 150 km gaan rijden, waarvan zeker 130 snelweg. Dan heb ik toch echt wel wat POWUHRRRRR nodig. :')
Als ik 35kW mocht rijden dan had ik mijn rijbewijs al lang en breed gehad waarschijnlijk ;)
pi_129988946
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:25 schreef lezut het volgende:

[..]

Als ik 35kW mocht rijden dan had ik mijn rijbewijs al lang en breed gehad waarschijnlijk ;)
Ik had al ge-edit. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_129988984
Ja, zo snel reageren, ik mag wel uitkijken dat ze het in Den Haag niet gevaarlijk gaan vinden :')
pi_129990554
Trouwens, is er al meer bekend van dat hele 20+/A2 verhaal? Weten we al zeker dat dat ingevoerd gaat worden volgend jaar?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_129996740
quote:
11s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:03 schreef Nero22 het volgende:
Trouwens, is er al meer bekend van dat hele 20+/A2 verhaal? Weten we al zeker dat dat ingevoerd gaat worden volgend jaar?
Ja
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:11:53 #67
242631 Cobratjuh
but i like that cookie
pi_130017105
quote:
11s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Watskeburt? ;(
gevallen met rijles en nu zit er een hele grote bult op m'n been kan bijna niet lopen als je meer wilt weten moet je effe dm sturen verhaal is niet heel best voor op fok :D
Cobratjuh was here
pi_130021979
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:11 schreef Cobratjuh het volgende:

[..]

gevallen met rijles en nu zit er een hele grote bult op m'n been kan bijna niet lopen als je meer wilt weten moet je effe dm sturen verhaal is niet heel best voor op fok :D
U heeft post. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_130135814
Vandaag m'n eerste AVD blok gehad, en dus ook voor het eerst tussen het verkeer aangezien de AVB lessen op het oefenterrein zijn.

Er was een foutje gemaakt met de planning waardoor ik mee moest met iemand die al bijna examen ging doen. Maar ik kon voor m'n gevoel lekker meekomen, dus na een uurtje meteen lekker de snelweg op! Da's echt een bijzondere ervaring op een motor zeg!
pi_130159483
Hai aspirant motorrijders! :W

Voor wie nog een helm zoekt voor weinig V&A / [TK]Shark RSF Fusion, maat S :)
pi_130169544
Ha, net terug van mn try the bike bij Bruinsma.

Moet zeggen dat ik het wel heel erg leuk vond, maar de try the bike wel erg traag vond gaan. Eigenlijk alleen bochtjes gedraaid, verder nog helemaal niets. Op het einde mochten we wat gasgeven, schakelen en weer remmen. Uiteindelijk advies voor A2 en B2 meegekregen, maar heb er toch mn twijfels bij. Niet uitgesproken, stom, maargoed... Misschien dat ik eigenwijs toch voor A1 en B1 ga proberen. Het scheelt gelijk zo giga veel geld.. Of A2 en B1... kan ook nog... lastig.
pi_130188938
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:46 schreef Snuitebolletje het volgende:

Moet zeggen dat ik het wel heel erg leuk vond, maar de try the bike wel erg traag vond gaan. Eigenlijk alleen bochtjes gedraaid, verder nog helemaal niets. Op het einde mochten we wat gasgeven, schakelen en weer remmen. Uiteindelijk advies voor A2 en B2 meegekregen, maar heb er toch mn twijfels bij. Niet uitgesproken, stom, maargoed... Misschien dat ik eigenwijs toch voor A1 en B1 ga proberen. Het scheelt gelijk zo giga veel geld.. Of A2 en B1... kan ook nog... lastig.
Je avd opnieuw kost ook veel geld :)
pi_130189030
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 08:58 schreef staticdata het volgende:

[..]

Je avd opnieuw kost ook veel geld :)
A1 8 uur incl. het officiële CBR examen ¤ 364,-
A2 12 uur incl. het officiële CBR examen ¤ 501,-
A3 16 uur incl. het officiële CBR examen ¤ 638,-
A4 20 uur incl. het officiële CBR examen ¤ 775,-
A5 24 uur incl. het officiële CBR examen ¤ 909,-

Verkeersdeelneming (AVD)
B1 6 uur plus het officiële CBR examen ¤ 487,-
B2 14 uur plus het officiële CBR examen ¤ 853,-
B3 18 uur plus. het officiële CBR examen ¤ 1.036,-
B4 22 uur plus het officiële CBR examen ¤ 1.219,-

Dat klopt, maar het prijsverschil tussen B2 en B1 vind ik gigantisch. Daarnaast rij ik in de auto al heel erg defensief en meer dan 60k per jaar voor de afgelopen 5 jaar. Die gok durf ik haast nog wel te nemen. Vooral de voertuigbeheersing vind ik belangrijk om goed te kunnen.

Keuzes, keuzes... misschien eerst maar even de theorie halen en dat ik er dan achter ben.
pi_130192830
Mag je niet A2 en B1 combineren?
pi_130193084
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:46 schreef Snuitebolletje het volgende:

Snap echt niet waarom er nog mensen bij Bruinsma lessen. Bij andere rijscholen in de buurt ben je veel goedkoper uit, en heb je geen eigen oefenterrein. Ja dat is een voordeel, want dan les je altijd met maximaal twee lessers tegelijk. En je moet op de weg van en naar het oefenterrein wat veel leuker is dan stug twee uur bochtjes draaien en stoppies oefenen.

Enige voordeel is misschien dat je altijd terecht kan omdat ze veel instructeurs hebben, maar ik vond het zelf ook juist wel fijn dat ik altijd dezelfde had.
pi_130193725
Ik had ook een eigen oefenterrein bij mijn rijschool, wat zo'n 2 km van de rijschool vandaan zat.
En ik had altijd het gehele terrein voor mijzelf :9.

Gewoon op rare tijden rijles nemen ;).

Voordeel is dat de pionnen niet klaargezet hoeven te worden en je van het volle uur daadwerkelijk gebruik kan maken.
pi_130194322
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Ik had ook een eigen oefenterrein bij mijn rijschool, wat zo'n 2 km van de rijschool vandaan zat.
En ik had altijd het gehele terrein voor mijzelf :9.

Gewoon op rare tijden rijles nemen ;).

Voordeel is dat de pionnen niet klaargezet hoeven te worden en je van het volle uur daadwerkelijk gebruik kan maken.
True.. maar dan kan je juist even vrij rondrijden op het parkeerterrein :P

Maar mijn rijschool zat nét buiten Utrecht (dus iets verder fietsen dan Bruinsma), maar was 8 euro per uur goedkoper, scheelt dus als snel 160 euro.
pi_130194521
Dat scheelt een hoop ja, daar kun je weer wat extra rijlessen van nemen.
pi_130199015
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:43 schreef Anne het volgende:
Mag je niet A2 en B1 combineren?
Denk het wel... misschien toch maar ergens anders lessen.
pi_130224217
A2 en B1...sja 6 uurtjes AVD kan misschien niet genoeg zijn.

maare wat je ook kunt doen is A2 en B1 en dan een paar losse lessen nemen he...niemand zegt dat je 14 lessen perse moet nemen

je kunt dus ook A2 + B1 + 4 extra lessen (om maar even een voorbeeld te geven)

Wat eerder is gezegd dat men niet begrijpt waarom men bij Bruinsma lest...Tsja ze zijn idd niet de goedkoopste...en je zou het bij een andere rijschool zomaar een paar 100 euro minder kunnen halen..
het is maar net wat je wilt Het voordeel bij Bruinsma is idd de flexibiliteit om te switchen met een andere leerling als je een keer niet kan komen lessen..
of als je AVD Examen geswitched moet worden (als jij bijv je theorie of avb niet hebt gehaald)

anders dan dat denk ik dat je bij een kleinere rijschool niet zo veel verschil ziet (misschien minder keus aan materiaal...maar dat is over het algemeen bij de meeste rijscholen wel goed)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')