Succes! Moet lukkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:14 schreef sanger het volgende:
Ook maar weer eens posten hier.... Anne heeft vaak genoeg gevraagd of ik nog bezig was![]()
Vrijdagmiddag afrijden voor AVB (eindelijk). Er lijkt een vloek op te rusten want steeds weer datum verschuiven omdat ik niet kon, vakantie etc. Maar goed nu eindelijk gepland. Heb inmiddels alweer 7-8 weken geen les meer gehad en dus morgenmiddag en vrijdag nog maar effe een uurtje pakken
Succes morgen!! gewoon goed lessen voor je examen en dan moet het wel lukken lijkt mijquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:14 schreef sanger het volgende:
Ook maar weer eens posten hier.... Anne heeft vaak genoeg gevraagd of ik nog bezig was![]()
Vrijdagmiddag afrijden voor AVB (eindelijk). Er lijkt een vloek op te rusten want steeds weer datum verschuiven omdat ik niet kon, vakantie etc. Maar goed nu eindelijk gepland. Heb inmiddels alweer 7-8 weken geen les meer gehad en dus morgenmiddag en vrijdag nog maar effe een uurtje pakken
al testritjes aant doen ??quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:40 schreef Rrrroedie het volgende:
Vandaag (met de hakken over de sloot) geslaagd voor AVD!
Was vergeten om de helmsluiting dicht te doen, dus het begon nogal te flapperen. Door de afleiding reed ik als een krant, maar gelukkig was het voldoende!
Feliquote:
Thanks!quote:
Hangt er maar net af of je al een B hebt, je aanleg, etc. Voor AVB dikwijls een les of 15-20, voor AVD kan je hetzelfde aanhouden.quote:Op maandag 9 september 2013 15:23 schreef sanger het volgende:
Hoeveel lessen voor AVD is gemiddeld eigenlijk?
Heb alweer 14 jaar mijn B, al 4 jaar mijn BE, en AVB in 12 lessen gehaaldquote:Op maandag 9 september 2013 15:43 schreef Dekatria het volgende:
Hangt er maar net af of je al een B hebt, je aanleg, etc. Voor AVB dikwijls een les of 15-20, voor AVD kan je hetzelfde aanhouden.
Kan wel hoorquote:Op maandag 9 september 2013 15:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb alweer 14 jaar mijn B, al 4 jaar mijn BE, en AVB in 12 lessen gehaaldVolgens de instructeur moet ik nog 3-4-5 lesjes en moet het goedkomen, maar ik vind het eigenlijk wat weinig....
De doelgroep voor de auto is wat groter ehquote:Op donderdag 5 september 2013 18:38 schreef Poem het volgende:
[..]
Thanks!
Weet iemand trouwens waarom er online nauwelijks gratis proefexamens te vinden zijn? Of heb ik met m'n neus zitten kijken?
Toen ik voor mijn autorijbewijs theorie ging leren (7 jaar geleden), stond het internet bol van de gratis proefexamens?
VekaBest misschien?quote:Op woensdag 18 september 2013 12:22 schreef baaart het volgende:
Ughgezakt voor theorie. Heb het ANWB boek+cd. Wat een drama is dat zeg, tegenover de stof van het CBR. De stof echt ver ondermaats en de vragen van de CD ook. Neemt niet weg dat t natuurlijk m'n eigen schuld is.... maar goed. Volgende week vrijdag opnieuw.
Ik hoorde wat mensen praten over de verschillen tussen de stof van ANWB en..... ??? de laatste zou namelijk 'moeilijker' zijn en meer op niveau van CBR. Iemand een idee?
is toch alweer bijna een maand geleden dat het incident heeft plaats gevonden...je zou onderhand toch wel denken dat het nu genezen is, maar goed doe rustig aan lichaam herstel is echt rocketscience vind ik...kan snel gaan of langzaam.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:10 schreef Cobratjuh het volgende:
Ah ik was het topic al kwijtdeze man zit nog steeds met zijn been
die zit vol deukjes zag ik afgelopen week verder gaat het redelijk maar rijden kan helaas nog steeds niet
Ik heb dat boek nog liggen, voor de geinteresseerde. Stuur 'm op voor vergoeding van de verzendkosten.quote:
quote:Op woensdag 18 september 2013 14:51 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb evt ook nog wel wat oefenmateriaal op mijn pc staan.
Zouden jullie dat op Dropbox kunnen zetten oid? Linkje hier (zodat iedereen t heeft) of als dat niet mag een DMquote:Op woensdag 18 september 2013 12:31 schreef KYC het volgende:
ik heb proefexamens gedaan van Vekabest...daarmee ben ik geslaagd 4 fout.
ik heb het boek van ANWB ook gekocht en doorgenomen...ik vond het echt beneden de maat...de vragen waren soms te moeilijk of sloten helemaal niet aan hoe Vekabest het stelde...
your best bet is Vekabest...ik heb opzicht nog wel zo'n proefexamen ding thuis liggen (gewoon installatie software) als je PM'd dan kan ik die wel een keer voor je uploaden zodat je de vekabest versie kunt oefenen.
Goed om deze ervaring te lezen. Ik zal misschien in de toekomst gebruik maken van je voorstel.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:31 schreef KYC het volgende:
ik heb proefexamens gedaan van Vekabest...daarmee ben ik geslaagd 4 fout.
ik heb het boek van ANWB ook gekocht en doorgenomen...ik vond het echt beneden de maat...de vragen waren soms te moeilijk of sloten helemaal niet aan hoe Vekabest het stelde...
your best bet is Vekabest...ik heb opzicht nog wel zo'n proefexamen ding thuis liggen (gewoon installatie software) als je PM'd dan kan ik die wel een keer voor je uploaden zodat je de vekabest versie kunt oefenen.
Mag inderdaad niet. Regel dat allemaal maar via DM, dan knijp ik bij deze even een oogje toe en heb ik bovenstaande posts ook allemaal niet gezien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:48 schreef baaart het volgende:
[..]
[..]
Zouden jullie dat op Dropbox kunnen zetten oid? Linkje hier (zodat iedereen t heeft) of als dat niet mag een DM?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Mag inderdaad niet. Regel dat allemaal maar via DM, dan knijp ik bij deze even een oogje toe en heb ik bovenstaande posts ook allemaal niet gezien.
Dacht zelf bij 40...quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:26 schreef baaart het volgende:
[..]
Ugh.. bagger theorie. Ik kreeg de afgelopen keer de vraag bij welke snelheid je weer moet moet invoegen in de file. Dit staat echter niet in het ANWB boek, niet op de ANWB site en heb het eigenlijk ook nergens kunnen vinden.
Zie: http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
Volgens mij is het 45 km/h... maar kan iemand dat confirmeren?
Dus dit. Het verschil mag strict genomen 10 km/h bedragen, dus als de file harder dan 40 gaat dan ga je dus bij een groter verschil harder dan tijdens een file is toegestaanquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:08 schreef Tankiej het volgende:
Voor zover ik weet mag je tussen de file door rijden zolang de file niet harder rijdt dan 40km/h. Dus dan zou je dan weer in moeten voegen
Edit:
Zie ook dit document: http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf. En dan onder het kopje 'Te snel?'
De Rijksoverheid linkt zelf naar de site van motorplatform.nl, dus ik houd gewoon die aan. Je kreeg die vraag dan zeker bij een oefen theorie examen van ANWB?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:31 schreef baaart het volgende:
Mooie is dat die keuze niet beschikbaar was... 15, 30 of 45. Met wat speurwerk hier uitgekomen: http://www.anwb.nl/verkee(...)r-motoren-in-de-file ... enige artikel waarin ik ook daadwerkelijk de 45 km/h kan terug vinden.
Was inderdaad het CBR examen.quote:Op woensdag 25 september 2013 06:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
De Rijksoverheid linkt zelf naar de site van motorplatform.nl, dus ik houd gewoon die aan. Je kreeg die vraag dan zeker bij een oefen theorie examen van ANWB?
Ik zou er een mailtje aanwijden richting de ANWB dat ze het fout hebben, Rijksoverheid gaat boven hun regeltjes lijkt mij
Als je het in een examen bij het CBR hebt mag je ook wel een officiële klacht indienen als er geen optie 40 km/h stond. Aangezien als je op info van de Rijksoverheid afgaat je namelijk op 40 km/h uit komt
Dat is wel erg slecht dan, dat ze geen goede antwoorden er tussen zetten. Ik zou er achteraan gaan..quote:
Niet nadenken maar doen JapieGijsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:36 schreef JapieGijs het volgende:
Aah, een interessant topic!
Nog even een weekendje over nadenken, maar staat toch op de planning om maandag even de rijschool te bellen. Wil het liefst spoed cursus doen heb ik het idee. Nog veel te veel vrije dagen over, dus een week of anderhalf vrij nemen is geen probleem, losse uurtjes wel.
Ga de oude topics nog wel even teruglezen, maar mocht iemand nog een hele goede mening willen geven over wel of niet de spoed cursus variant te doen, dan hoor ik het graag
Laat weten hoe het was he! Ik wil stiekem toch wel weten wat ik gemist heb.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:38 schreef JapieGijs het volgende:
Toch het weekend niet kunnen afwachten en voor volgende week donderdag een try the bike gereserveerd bij Bruinsma
Zoals gezegd, erg goedkoop, en of je het in 14 lessen onder de knie krijgt is een ander iets natuurlijk. Meeste mensen hebben hun AVB pas in 14 (of meer) lessen, en dan moet het AVD nog gedaan worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:51 schreef Yo_Yo het volgende:
Is er ook hier iemand die gebruik maakt van groupon deals? Ik ben geneigd om een deal te kopen, aangezien ik na 3 jaar me autorijbewijs te hebben gehad toe ben aan wat anders.
De deal is: 14 lessen voor 399 inclusief examens. Daar komt dan een Eigen Verklaring en huren van de motor tijdens de examens, dus komt ergens rond de 500 euro uit. Raad iemand dit aan (kan het niet veroorloven om voor 500 euro opgelicht te worden)?
Skv had zo een deal gesloten meen ik. Ligt aan je eigen rij-ervaring en hoe snel je dus de avb oefeningen oppakt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:51 schreef Yo_Yo het volgende:
Is er ook hier iemand die gebruik maakt van groupon deals? Ik ben geneigd om een deal te kopen, aangezien ik na 3 jaar me autorijbewijs te hebben gehad toe ben aan wat anders.
De deal is: 14 lessen voor 399 inclusief examens. Daar komt dan een Eigen Verklaring en huren van de motor tijdens de examens, dus komt ergens rond de 500 euro uit. Raad iemand dit aan (kan het niet veroorloven om voor 500 euro opgelicht te worden)?
quote:
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zoals gezegd, erg goedkoop, en of je het in 14 lessen onder de knie krijgt is een ander iets natuurlijk. Meeste mensen hebben hun AVB pas in 14 (of meer) lessen, en dan moet het AVD nog gedaan worden.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik dacht ook al dat ik er niet 14 lessen voor nodig zou hebben, maar wat meer aangezien ik nog niet eerder op een motor heb gereden. Ik heb daarom gebeld en ze zeiden dat ik hiernaast ook losse uren mag kopen. Die zijn dan 50 euro voor 1.5 uur, wat mij ook niet al te duur lijktquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:45 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Skv had zo een deal gesloten meen ik. Ligt aan je eigen rij-ervaring en hoe snel je dus de avb oefeningen oppakt.
Heb je wel op een brommer/scooter gereden?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:53 schreef Yo_Yo het volgende:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik dacht ook al dat ik er niet 14 lessen voor nodig zou hebben, maar wat meer aangezien ik nog niet eerder op een motor heb gereden. Ik heb daarom gebeld en ze zeiden dat ik hiernaast ook losse uren mag kopen. Die zijn dan 50 euro voor 1.5 uur, wat mij ook niet al te duur lijkt
Ik heb weleens op een scooter gereden en heb me hele leven gefietst (ookal is dat allemaal wat lichter dan een motor en geen versnellingen). Maar ik denk niet dat ik een echte noob ben in dat geval en aangezien ik al wat auto-ervaring heb kan ik het verkeer denk ik ook beter aanvoelen. Heb er in ieder geval veel zin in. Alleen eerst nog de theorie opfrissen, want dat is 3 jaar geledenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:56 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Heb je wel op een brommer/scooter gereden?
50 euro voor 1.5 klinkt goed. Ik was 140 kwijt voor 3 uur incl 20m pauze.
Verkeer is 1 ding, de motor onder controle hebben een ander iets.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:08 schreef Yo_Yo het volgende:
[..]
Ik heb weleens op een scooter gereden en heb me hele leven gefietst (ookal is dat allemaal wat lichter dan een motor en geen versnellingen). Maar ik denk niet dat ik een echte noob ben in dat geval en aangezien ik al wat auto-ervaring heb kan ik het verkeer denk ik ook beter aanvoelen. Heb er in ieder geval veel zin in. Alleen eerst nog de theorie opfrissen, want dat is 3 jaar geleden
Ja, ik onderschat het ook niet. Dat zou een beetje dom zijn als ik nog nooit op een motor heb gezeten hahah.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:08 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Verkeer is 1 ding, de motor onder controle hebben een ander iets.
Fietsen is leuk doch heeeel anders. Verkijk je er niet op.
Ja, het was ook meer een reactie of ik me ooit op 2 wielen heb voortbewogen. Het is natuurlijk totaal niet te vergelijken met elkaar.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:45 schreef Dekatria het volgende:
Fietsen is het totaal niet mee te vergelijken. Op een motor stuur je met je lichaam - die 200+ kilo gaat echt niet een hoekie om als je je best niet doet.
Ai.. vervelend.. We kunnen proberen er een positieve draai aan te maken door te roepen dat het binnenkort toch kutweer is en het niet leuk lessen is in kutweer. Maar het blijft kut.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:14 schreef Cobratjuh het volgende:
Maar weer een keer een update vanaf deze kant. Hier word helaas nog steeds niet gereden morgen avond weer fysio therapie. Het lijkt der toch op dat de spier een flinke buts gehad heeft en dat er daar door nu in mijn been iets niet goed is. Dus tot die tijd word er dus nog niet gereden of te wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
Grappig dat je dat zegt en daarna allemaal dingen opnoemt die niks met verkeersinzicht te maken hebbenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:48 schreef KYC het volgende:
ik zie dat eigenlijk door veel niet-motor rijders zeggen:
- Ik heb al jaren gefietst dus ik ben gewend om op twee wielen te rijden![]()
- Ik heb al jaren scooter gereden en het is bijna hetzelfde![]()
- ik heb al jaren mijn auto rijbewijs dus ik heb die verkeersinzicht wel...ja in een koekblik ja maar rijden met wind, schakelen met je voet + koppeling linkerhand en je balans vinden op een motor. De handelingen zijn zo anders dus nee het is niet bijna hetzelfde als auto schakelen...
Standaard is je plek gelijk aan de locatie van de bestuurdersstoel van een automobilist.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:10 schreef White__Tiger het volgende:
Plaats op de weg is ook erg belangrijk, toch heel anders dan met de auto merk ik nu met de motor rijlessen.
Niet tijdens mijn lessen, daar was mijn plek precies in het midden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Standaard is je plek gelijk aan de locatie van de bestuurdersstoel van een automobilist.
Je hebt ook meer kans om het fout te doen omdat je zo smal bent.
Dat is niet hoe ik het heb geleerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:51 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Niet tijdens mijn lessen, daar was mijn plek precies in het midden.
Vreemd, hij bleef daar echt op hameren. Nu wijk ik wel eens uit als het rij-spoor beter is echter rij ik over het algemeen precies in het midden. Dat laat ook wel zien dat ik geen plannen heb om van rijstrook te wisselen. Iets wat jij misschien wel doet door links te rijden (net alsof je op het punt staat er 1 op te schuiven).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:40 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat is niet hoe ik het heb geleerd.
Ik ben laatst met autorijles begonnen, ik had een jaar of 10 geleden al eens een paar lesjes gehad maar het leek me nu echt eens tijd om mijn B te halen. Waar ik destijds erg veel moeite had goed op de weg te blijven nam ik nu automatisch de positie op de weg aan die ik op de motor ook heb, en ik zat precies goed.
Ik heb 'm sinds April.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:32 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Vreemd, hij bleef daar echt op hameren. Nu wijk ik wel eens uit als het rij-spoor beter is echter rij ik over het algemeen precies in het midden. Dat laat ook wel zien dat ik geen plannen heb om van rijstrook te wisselen. Iets wat jij misschien wel doet door links te rijden (net alsof je op het punt staat er 1 op te schuiven).
Ik heb mijn rijbewijs net, geen idee hoelang jij hem hebt.
Op het moment dat je zeker weet dat je door wilt gaan met motorrijden zou ik per direct een eigen pak gaan aanschaffen. Kost wat, maar je staat niet bij thuiskomst nog drie uur te schrobben onder de douche om de lucht van andermans angstzweet van je af te krijgenquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:48 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nouja ik was ook wat te extreem over drama, was meer drama dat de handschoenen, broek en jas lek waren en dat de helm hele tijd besloeg.Binnenkort toch maar is kijken voor wat eigen spul.
Ik neem inderdaad ook aan dat het te maken had met het feit dat het mijn eerste keer op een motor was.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:22 schreef Anne het volgende:
Ik neem aan dat je de noodstop nu niet mag doen omdat het tevens je eerste keer zal zijn?
Want je zult in de praktijk toch ook een noodstop moeten kunnen maken als het regent of als het geregend heeft.
Ja en als je dan valt is de lol er gelijk van af.. en dan ga je angstig op de motor zitten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:25 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik neem inderdaad ook aan dat het te maken had met het feit dat het mijn eerste keer op een motor was.
Ik denk dat de instructeur dat ook in zijn achterhoofd hield... Nu zit ik hier wel met zo'n gevoel van, is het al donderdag!!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:35 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Ja en als je dan valt is de lol er gelijk van af.. en dan ga je angstig op de motor zitten.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:33 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik denk dat de instructeur dat ook in zijn achterhoofd hield... Nu zit ik hier wel met zo'n gevoel van, is het al donderdag!!
Ja gelukkig wel!!quote:
Ik ga er vanuit dat ik zaterdag niet weer heel de les ga noodstoppen, maar dat ik dan ook weer wat anders ga doen. Als dat wel het geval ik ga ik per direct mijn geld terug vragen en naar een andere rijschoolquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:29 schreef staticdata het volgende:
Witte pijlen zijn niet leuk, maar putdeksels moet je helemaal niet overheen.
Je kan ook aan je instructeur vragen of je gewoon de 3 remproeven kan doen. Dus noodstop, precisie stop en de stopproef. Dan kan je beetje afwisselen wat alleen noodstop is ook niet alles.
Je staat erbij! Volgend keer even een TR (quote:Op woensdag 6 november 2013 19:39 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Ik kan trouwens ook wel in het lijstje trouwens,
Eerste les: 21-09-2013
Theorie: 04-10-2013
AVB: 14-11-2013
AVD: nope
Rijschool: Verkeersschool de Bogerd, Dreischor
Lesmotor: Honda CBR-500
Nog 2 x 1,5 uur lessen voordat het examen is, spannend! Hopelijk is het zaterdag droog om de noodstop nog is te testen.. en die langzame slalom nog eens proberen. Misschien lukt ie die dag wel.
Stomme vraag, maar ik vroeg me af of je toch ook niet de volle les betaalt allebei, gezien je de motor moet delenquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:32 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik zaterdag niet weer heel de les ga noodstoppen, maar dat ik dan ook weer wat anders ga doen. Als dat wel het geval ik ga ik per direct mijn geld terug vragen en naar een andere rijschool
Ach, noodstop is heel belangrijk hequote:Op vrijdag 8 november 2013 08:32 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ik zaterdag niet weer heel de les ga noodstoppen, maar dat ik dan ook weer wat anders ga doen. Als dat wel het geval ik ga ik per direct mijn geld terug vragen en naar een andere rijschool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |