Nee maar die andere willen weer goedkoop scoren met hun ruimdenkende idealen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:08 schreef Yi-Long het volgende:
Net het clipje bekeken op nu.nl, maar Gijp zei niets vreemds toch!?
Maar hij twittert toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef SjaakBauer het volgende:
http://nos.nl/artikel/537(...)-homouitspraken.html
Viel mij ook al op.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar hij twittert toch helemaal niet?
Mjah, was niet nodig geweest. Als het klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef SjaakBauer het volgende:
http://nos.nl/artikel/537(...)-homouitspraken.html
Volgens mij niet nee, misschien citeren ze een kloon.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar hij twittert toch helemaal niet?
Idd horen wat je horen wilquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Nee maar die andere willen weer goedkoop scoren met hun ruimdenkende idealen.
Misschien met een gedichtje, op een speciaal ingelaste persconferentie, ala Van Gaal...!?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gijp gaat zo een verklaring afleggen op Radio 1
Ben je nu aan het trollen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gijp gaat zo een verklaring afleggen op Radio 1
Goedkoop scoren, dat zou van der Gijp natuurlijk nooit verweten kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:10 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Nee maar die andere willen weer goedkoop scoren met hun ruimdenkende idealen.
Hij kijkt misschien alleen mee.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:16 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Maar bij Aad viel t me ook al op dat ie wist wat hij tweette.
Domme lullen bij de NOSquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:13 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Volgens mij niet nee, misschien citeren ze een kloon.
Wat een homo'squote:
Gijp mag dat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Goedkoop scoren, dat zou van der Gijp natuurlijk nooit verweten kunnen worden.
quote:Op Twitter zegt Van der Gijp nu: "Soms zeg je dingen waar je later spijt van krijgt, bij deze mijn oprechte excuses naar mensen die ik hiermee persoonlijk heb geraakt".
Een paar uur eerder twitterde de voetbalanalist nog dat hij de commotie over zijn uitspraken niet zo goed begreep. "Kom op mensen het is maar tv", schreef hij toen.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:24 schreef Ajacied422 het volgende:
De teletekstpagina is inmiddels weggehaald.
Anton Heijboer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:24 schreef Reya het volgende:
[..]
René van der Gijp, de nieuwe Ron Hubbard.
Dat is niet wat hij zegt. Hij probeert aan te geven dat er een enorme overmacht aan blanke wielrenners is net zoals een enorme overmacht aan hetero's in de voetballerij. Een statement maken voor iets wat nagenoeg niet voorkomt is ontzettend spijkers op laag water zoeken.quote:
Ja dat is nou net het punt slimpie, gijp zegt dat er wel homo's voetballen maar het zijn er niet veel.quote:
Amper is al meer dan het aantal professioneel voetballende homo's.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:34 schreef Ferdii het volgende:
[..]
amper, moeten we daar dan ook een acceptatie groepje voor starten?
Die negers komen er tenminste voor uit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:34 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja dat is nou net het punt slimpie, gijp zegt dat er wel homo's voetballen maar het zijn er niet veel.
Goed punt inderdaad. Mijn buurjongen deed vroeger aan wielrennen. Totdat hij erachter kwam dat hij een neger was, toen is hij maar gaan basketballen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:32 schreef FredVleespet het volgende:
Nu ik nadenk over negers en wielrennen heeft hij daar ook al gelijk
die gijp tochquote:Hij stelde ook dat hij nooit een onvertogen woord op tribunes of in de kleedkamers over homo's heeft gehoord. Volgens hem gaan voetballers zo lang en intensief met elkaar om, dat hij het gemerkt zou hebben als er homo's bij waren
Daarom is het net zo kansloos om er een acceptatie groepje voor te starten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Amper is al meer dan het aantal professioneel voetballende homo's.
Straks gaat ie nog beweren dat de vermeende aandoening van Blankenstein waarover men vanaf de tribune repte louter op feiten gebaseerd was.quote:
Ze komen dus alleen uit de kast als de cultuur dat toelaat. Dat is nu niet zo. En over je tweede punt, vrijwel iedere voetballer gaat 'verder' in de voetballerij, al is het maar op lokaal niveau (maar wel intensief). Dat verklaart ook wel dat je ook na je carriere niet uit de kast komt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Die 2 homo's die voetballen en uit de kast willen komen moeten dat lekker zelf weten of ze dat doen.
Vreemde is dat je ook amper homo's hebt die na hun carriere uit de kast komen. Oftewel ze zijn er gewoon (bijna) niet.
Hij lijkt me geen homohater, alleen gewoon heel erg simpel en incorrect in z'n gedachtengang.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Gijp heeft misschien een punt maar misschien ook niet, want dit zullen we eigenlijk nooit weten. Hem nu als homohater af te schilderen gaat te ver, maar zijn uitspraken waren zacht gezegd niet zo slim. Zoals dat altijd bij hem is.
Susie Wolff is testrijder bij Williams en Maria de Villota (Marussia) heeft een ongeluk gehad bij een demonstratie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met vrouwen in de formule 1?
Idd ook weer zo'n vreemd argument. Omdat er na het voetballen bijna geen voetballers uit de kast komen is de conclusie dat er dus wel weinig homo's onder voetballers zullen zijnquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:40 schreef thettes het volgende:
[..]
Ze komen dus alleen uit de kast als de cultuur dat toelaat. Dat is nu niet zo. En over je tweede punt, vrijwel iedere voetballer gaat 'verder' in de voetballerij, al is het maar op lokaal niveau (maar wel intensief). Dat verklaart ook wel dat je ook na je carriere niet uit de kast komt.
Zijn gedachtegang is ook niet per se incorrect hoor. Niet iedere andere mening is ineens incorrect en ik denk wel zeker te weten dat hij geen homohater is. Alleen valt dit land weer zo vreselijk overdreven over hem heen. Uitspraken zo lomp en ongenuanceerd als altijd, want alleen daar is meneer goed in, maar met de kern is echt niet zoveel mis als ze willen doen geloven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:41 schreef thettes het volgende:
[..]
Hij lijkt me geen homohater, alleen gewoon heel erg simpel en incorrect in z'n gedachtengang.
Nou ja, dat is m.i. dan wel weer een valide punt. Als de cultuur de belemmerende factor is, dan zou die belemmering nadat men de voetbalwereld hebt verlaten moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Idd ook weer zo'n vreemd argument. Omdat er na het voetballen bijna geen voetballers uit de kast komen is de conclusie dat er dus wel weinig homo's onder voetballers zullen zijn
als ze er zo mee zitten hadden de voetbalhomo's na hun carriere het voetbal achter zich gelaten en alsnog uit de kast gekomen. Blijkbaar is dit niet aan de orde en zitten ze dus helemaal niet in de kast.. Laat mensen zelf kiezen of ze uit de kast komen of niet. Wat de KNVB moet doen is enkel zeggen: "als je uit de kast komt als homo in het voetbal, doe dat gerust, wij zorgen ervoor dat er flinke straffen komen te staan op de discriminatie ervan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:40 schreef thettes het volgende:
[..]
Ze komen dus alleen uit de kast als de cultuur dat toelaat. Dat is nu niet zo. En over je tweede punt, vrijwel iedere voetballer gaat 'verder' in de voetballerij, al is het maar op lokaal niveau (maar wel intensief). Dat verklaart ook wel dat je ook na je carriere niet uit de kast komt.
Ik denk dat in de maatschappij van vandaag de dag heus het feit of je voetbalt niet de enige belemmerende factor zal zijn. Dus je kunt er volgens mij geen enkele conclusie aan verbinden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat is m.i. dan wel weer een valide punt. Als de cultuur de belemmerende factor is, dan zou die belemmering nadat men de voetbalwereld hebt verlaten moeten verdwijnen.
nogmaals, heel veel blijven in de voetballerij en een ander deel is al 35+ en misschien wel gesettled met vrouw en kindje, ook al zijn ze homo. (ja dat gebeurt, ik ken zo een aantal mensen die ouders hebben die homoseksueel zijn en toch een pa en ma hebbenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:44 schreef Ferdii het volgende:
[..]
als ze er zo mee zitten hadden de voetbalhomo's na hun carriere het voetbal achter zich gelaten en alsnog uit de kast gekomen. Blijkbaar is dit niet aan de orde en zitten ze dus helemaal niet in de kast.. Laat mensen zelf kiezen of ze uit de kast komen of niet. Wat de KNVB moet doen is enkel zeggen: "als je uit de kast komt als homo in het voetbal, doe dat gerust, wij zorgen ervoor dat er flinke straffen komen te staan op de discriminatie ervan.
Wat ze nu doen is die kast op de kop houden en flink schudden, zo van "alle homo's eruit!", maar deze actie van de knvb maakt de barriere alleen maar groter, omdat ze nu uit de kast komen met een flinke schijnwerper op hun gericht.
Dat is inderdaad wel verbazend, alhoewel het natuurlijk niet evident is om uit de kast te komen als je al vrouw en kinderen hebt; mensen kunnen in die situatie prefereren om homoseksuele activiteiten op meer clandestiene wijze op te starten, of om de gevoelens zelfs helemaal weg te drukken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat is m.i. dan wel weer een valide punt. Als de cultuur de belemmerende factor is, dan zou die belemmering nadat men de voetbalwereld hebt verlaten moeten verdwijnen.
alles voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:46 schreef Frey het volgende:
Hebben ze nu elke week iets te zeiken na VI?
Idd, als ik een in de kast zittende homo zou zijn in de voetbalwereld zou ik nu al helemaal niet meer aanstalten maken om eruit te komen. Ook al zou discriminatie aangepakt worden lijkt het me dat zoals er nu nog steeds tegen aan word gekeken je het dan niet gemakkelijk zou hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:44 schreef Ferdii het volgende:
[..]
als ze er zo mee zitten hadden de voetbalhomo's na hun carriere het voetbal achter zich gelaten en alsnog uit de kast gekomen. Blijkbaar is dit niet aan de orde en zitten ze dus helemaal niet in de kast.. Laat mensen zelf kiezen of ze uit de kast komen of niet. Wat de KNVB moet doen is enkel zeggen: "als je uit de kast komt als homo in het voetbal, doe dat gerust, wij zorgen ervoor dat er flinke straffen komen te staan op de discriminatie ervan.
Wat ze nu doen is die kast op de kop houden en flink schudden, zo van "alle homo's eruit!", maar deze actie van de knvb maakt de barriere alleen maar groter, omdat ze nu uit de kast komen met een flinke schijnwerper op hun gericht.
Zijn gedachtengang is simpel, hij verwart oorzaak en gevolg. Namelijk dat hij niet veel homo's ziet OMDAT de voetballerij juist zo'n 'aparte' cultuur is. En dat niet iedere homo dansend in een string naar de toppers gaat en je dus niet zo 'herkent'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zijn gedachtegang is ook niet per se incorrect hoor. Niet iedere andere mening is ineens incorrect en ik denk wel zeker te weten dat hij geen homohater is. Alleen valt dit land weer zo vreselijk overdreven over hem heen. Uitspraken zo lomp en ongenuanceerd als altijd, want alleen daar is meneer goed in, maar met de kern is echt niet zoveel mis als ze willen doen geloven.
De conclusie die je dan zou kunnen trekken is dat de voetbalwereld daarin niet verschilt van de rest van de maatschappij en ook niet als een negatieve uitzondering gezien hoeft te worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik denk dat in de maatschappij van vandaag de dag heus het feit of je voetbalt niet de enige belemmerende factor zal zijn. Dus je kunt er volgens mij geen enkele conclusie aan verbinden.
Ik heb meer het idee dat hij nogal wereldvreemd is geworden. Hij lijkt zijn beeld van homoseksuelen louter te baseren op de stereotype gevallen uit de showbizzwereld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:50 schreef thettes het volgende:
[..]
Zijn gedachtengang is simpel, hij verwart oorzaak en gevolg. Namelijk dat hij niet veel homo's ziet OMDAT de voetballerij juist zo'n 'aparte' cultuur is. En dat niet iedere homo dansend in een string naar de toppers gaat en je dus niet zo 'herkent'.
Dat is in mijn ogen wel incorrect, maar idd heus geen teken van haat of iets dergelijks.
Hoe kwam je daar dan achter?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:50 schreef Evertjan het volgende:
hoe zit het eigenlijk met homo's in het amateurvoetbal? Toen ik nog speelde kwam ik regelmatig homoseksuele voetballers tegen bij div. amateurclubs. Dus daar is die druk en of schaamte om uit de kast te komen totaal niet
Godver zelfs fok trapt in die Twitter kloonquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:49 schreef TheGeneral het volgende:
Van der Gijp: spijt van homo-uitspraken
Fok
toen ik bukte tijdens het douchen natuurlijk!!!quote:
Ik wilde hem net makenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
toen ik bukte tijdens het douchen natuurlijk!!!
Iets wat in jouw ogen anders is, is niet per se incorrect. Enorm verschil. Verder raad ik je aan het fragment eens terug te kijken en nog eens goed naar de insteek van zijn betoog te luisteren. Want de enige die momenteel wat verward is ben jij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:50 schreef thettes het volgende:
[..]
Zijn gedachtengang is simpel, hij verwart oorzaak en gevolg. Namelijk dat hij niet veel homo's ziet OMDAT de voetballerij juist zo'n 'aparte' cultuur is. En dat niet iedere homo dansend in een string naar de toppers gaat en je dus niet zo 'herkent'.
Dat is in mijn ogen wel incorrect, maar idd heus geen teken van haat of iets dergelijks.
gijp geeft met die uitspraken enkel aan dat we doorslaan in het hebben van clubjes. Laat mensen lekker hun gang gaan en als de knvb voor homo participatie is, laat ze dan de gevolgen aanpakken in plaats van te roepen dat ze voor zijn, maar ondertussen niks doen. V praag is gewoon stiekem zelf homo en wilt niet als eerste uit de kast komenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:50 schreef thettes het volgende:
[..]
Daarom formuleer ik ook zorgvuldig en zeg ik 'in mijn ogen'. En geef ik aan waar zijn argumentatie onzorgvuldig is. Ik heb dan liever dat je daarop ingaat dan mij als een mr bigstar te gaan uitleggen hoe relativisme werkt en me vervolgens verward te noemen. Dat is namelijk helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iets wat in jouw ogen anders is, is niet per se incorrect. Enorm verschil. Verder raad ik je aan het fragment eens terug te kijken en nog eens goed naar de insteek van zijn betoog te luisteren. Want de enige die momenteel wat verward is ben jij.
Dat is dan ook weer niet waar. Het speelt wél. Alleen moet het land er niet zo'n heisa van maken en moet Gijp gewoon wat slimmer formuleren, maar dat is nooit z'n sterkste kant geweest.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:55 schreef Ferdii het volgende:
de hele discussie is niet van belang omdat het niet speelt.
aan de hand van welke feiten stel jij dat dit een belangrijke discussie is, omdat dit zoveel voorkomt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer niet waar. Het speelt wél. Alleen moet het land er niet zo'n heisa van maken en moet Gijp gewoon wat slimmer formuleren, maar dat is nooit z'n sterkste kant geweest.
Zijn argument was heel simpel 'Homo's zijn verwijfd en voetbal is geen sport voor verwijfde mannen'. Als extra argument poneerde hij dan nog dat hij nog nooit een homo was tegengekomen in zijn actieve voetbalcarrière. De majorpremisse in het eerste argument strookt niet met de ervaring die ik heb m.b.t. homo's onder collega's / familie / kennissen / vrienden. De tweede is natuurlijk exact hetgeen je zou verwachten indien er sprake was van een cultuur die het uit de kast komen onmogelijk maakt, dus dat is ook geen valide argument.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iets wat in jouw ogen anders is, is niet per se incorrect. Enorm verschil. Verder raad ik je aan het fragment eens terug te kijken en nog eens goed naar de insteek van zijn betoog te luisteren. Want de enige die momenteel wat verwart ben jij.
Zijn argumentatie is onzorgvuldig, allicht, het is Gijp. Niet de meest welbespraakte man van dit land en die bij VI alleen maar op de stoel zit om anderen te schofferen. Maar in deze heeft hij met 'er zijn gewoon weinig homo's in de voetballerij' wellicht wel gewoon een goed punt. Waarom blijven roepen over homo's die uit de kast moeten komen in de voetballerij, als er helemaal geen homo's zijn? Dat is een prima uiteenzetting.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:56 schreef thettes het volgende:
[..]
Daarom formuleer ik ook zorgvuldig en zeg ik 'in mijn ogen'. En geef ik aan waar zijn argumentatie onzorgvuldig is. Ik heb dan liever dat je daarop ingaat dan mij als een mr bigstar te gaan uitleggen hoe relativisme werkt en me vervolgens verward te noemen. Dat is namelijk helemaal niet relevant.
Voetbal op absolute topniveau is natuurlijk anders dan ballen met je vrienden op een zaterdagmiddag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn argument was heel simpel 'Homo's zijn verwijfd en voetbal is geen sport voor verwijfde mannen'. Als extra argument poneerde hij dan nog dat hij nog nooit een homo was tegengekomen in zijn actieve voetbalcarrière. De majorpremisse in het eerste argument strookt niet met de ervaring die ik heb m.b.t. homo's onder collega's / familie / kennissen / vrienden. De tweede is natuurlijk exact hetgeen je zou verwachten indien er sprake was van een cultuur die het uit de kast komen onmogelijk maakt, dus dat is ook geen valide argument.
Klopt. Maar 'het land' lijkt me wat sterk, het is gewoon een mediarelletje dat vooral 'jullie' VI-hools sterk meekrijgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer niet waar. Het speelt wél. Alleen moet het land er niet zo'n heisa van maken en moet Gijp gewoon wat slimmer formuleren, maar dat is nooit z'n sterkste kant geweest.
Dat was dus absoluut niet zijn punt, maar dat is een punt wat de publieke opinie er maar wat graag van wil maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn argument was heel simpel 'Homo's zijn verwijfd en voetbal is geen sport voor verwijfde mannen'. Als extra argument poneerde hij dan nog dat hij nog nooit een homo was tegengekomen in zijn actieve voetbalcarrière. De majorpremisse in het eerste argument strookt niet met de ervaring die ik heb m.b.t. homo's onder collega's / familie / kennissen / vrienden. De tweede is natuurlijk exact hetgeen je zou verwachten indien er sprake was van een cultuur die het uit de kast komen onmogelijk maakt, dus dat is ook geen valide argument.
Omdat het hele uit de kast kom probleem momenteel een belangrijke discussie is. Aangezien poten rammen nog altijd van alle tijden is en daar best aandacht gevraagd voor mag worden. Zeker gezien de praktijken in Rusland bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:57 schreef Ferdii het volgende:
[..]
aan de hand van welke feiten stel jij dat dit een belangrijke discussie is, omdat dit zoveel voorkomt?
Hihi, hij zei ballen met vrienden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voetbal op absolute topniveau is natuurlijk anders dan ballen met je vrienden op een zaterdagmiddag.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hihi, hij zei ballen met vrienden.
Het staat dan wel tussen aanhalingstekens, maar ik distantieer me hier ff volledig vanquote:
Dat klopt dus niet, omdat het argument daarmee omgedraaid wordt. Er zijn immers geen homo's uit de kast omdat het in de voetballerij minder geaccepteerd is. Dat lijkt me een prima weerlegging van wat Gijp zegt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zijn argumentatie is onzorgvuldig, allicht, het is Gijp. Niet de meest welbespraakte man van dit land en die bij VI alleen maar op de stoel zit om anderen te schofferen. Maar in deze heeft hij met 'er zijn gewoon weinig homo's in de voetballerij' wellicht wel gewoon een goed punt. Waarom blijven roepen over homo's die uit de kast moeten komen in de voetballerij, als er helemaal geen homo's zijn? Dat is een prima uiteenzetting.
Haha oke wat gemakkelijk van me inderdaadquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het staat dan wel tussen aanhalingstekens, maar ik distantieer me hier ff volledig van.
Nee, niet omdat het minder geaccepteerd is, maar omdat er gewoon minder zijn in die wereld. Ik geloof daar best in, alleen is dat nooit aan te tonen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:01 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, omdat het argument daarmee omgedraaid wordt. Er zijn immers geen homo's uit de kast omdat het in de voetballerij minder geaccepteerd is. Dat lijkt me een prima weerlegging van wat Gijp zegt.
Overigens zit ie er volgens mij niet om te schofferen, maar voor de anekdotes en soms flauwe maar geweldig grappige geintjes.
Jij wist in de wedstrijden die je in het amateurvoetbal speelde altijd of er homoseksuelen in het andere team zaten. Dat soort zaken werd van te voren altijd even bekend gemaakt via de vereniging? Sorry hoor, ik kan me er niet echt iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
toen ik bukte tijdens het douchen natuurlijk!!!Maar even serieus dat was van sommige jongens gewoon bekend
Dat is niet veel. Terwijl het percentage vrouwen 50% schijnt te zijnquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:41 schreef Nober het volgende:
http://nos.nl/audio/53729(...)n-de-kleedkamer.html
[..]
Susie Wolff is testrijder bij Williams en Maria de Villota (Marussia) heeft een ongeluk gehad bij een demonstratie.
Ik kijk dus eigenlijk nooit VI en ik heb het er over, en met mij nog veel meer mensen waarvan ik zeker wet dat ze nooit VI kijken. Het haalt alle landelijke media, dus dan hebben niet alleen de voetbalfans (laat ik het zo ff zeggen) er over.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:02 schreef thettes het volgende:
[..]
Haha oke wat gemakkelijk van me inderdaad. Ik bedoel gewoon de mensen die VI kijken en daar op een forum over napraten. Geen wonder dat het op diegenen overkomt als of het hele land het er over heeft.
Fantastisch inderdaad. Johan is een leuke onruststoker, maar uiteindelijk niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:02 schreef Cavaliers het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_voetbalwereld.html
Van de eigenlijk club natuurlijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij wist in de wedstrijden die je in het amateurvoetbal speelde altijd of er homoseksuelen in het andere team zaten. Dat soort zaken werd van te voren altijd even bekend gemaakt via de vereniging? Sorry hoor, ik kan me er niet echt iets bij voorstellen.
- ''Er zijn homo's, en ik ken ze hoor''quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:03 schreef thettes het volgende:
[..]
Fantastisch inderdaad. Johan is een leuke onruststoker, maar uiteindelijk niet serieus te nemen.
niet van andere verenigingen maar bij ons in de club was het van 4 jongens bekend dat ze homoseksueel zijnquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:03 schreef Samson het volgende:
toen ik bukte tijdens het douchen natuurlijk!!! Maar even serieus dat was van sommige jongens gewoon bekend
hahahaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van de eigenlijk club natuurlijk.
Gijp is z'n kip met de gouden eieren bij de VI boekenclub.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:04 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
- ''Er zijn homo's, en ik ken ze hoor''
- ''Ben er nog nooit één tegengekomen''
![]()
Ik heb toch echt gehoord wat hij zei en dat was bovenstaande. Of is dit zo'n Cruijffesque 'ja hij zei wel X, maar als we dat door de vertaalmachine gooien dan bedoelde hij dus eigenlijk Y' argument?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was dus absoluut niet zijn punt, maar dat is een punt wat de publieke opinie er maar wat graag van wil maken.
Waarom quote je een tekst die ik helemaal niet schreef????quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
niet van andere verenigingen maar bij ons in de club was het van 4 jongens bekend dat ze homoseksueel zijn
mmm vaag zegquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Waarom quote je een tekst die ik helemaal niet schreef????
Er zijn homos...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:04 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
- ''Er zijn homo's, en ik ken ze hoor''
- ''Ben er nog nooit één tegengekomen''
![]()
Tegenwoordig heel normaal hoor.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij wist in de wedstrijden die je in het amateurvoetbal speelde altijd of er homoseksuelen in het andere team zaten. Dat soort zaken werd van te voren altijd even bekend gemaakt via de vereniging? Sorry hoor, ik kan me er niet echt iets bij voorstellen.
In de IndyCar series heb je er vier, Simona de Silvestro, Pippa Mann, Ana Beatriz en Katherine Legge.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is niet veel. Terwijl het percentage vrouwen 50% schijnt te zijn
11% (Hansie: Is het al 11?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:13 schreef Nober het volgende:
[..]
In de IndyCar series heb je er vier, Simona de Silvestro, Pippa Mann, Ana Beatriz en Katherine Legge.
De Silvestro staat 19de met 226 punten met als hoogste finish dit jaar een 6de plaats. Zou ze lesbisch zijn?
Zijn er aparte rankings voor vrouwen net als bv vrouwentennis, of doen ze mee tussen de mannen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:13 schreef Nober het volgende:
[..]
In de IndyCar series heb je er vier, Simona de Silvestro, Pippa Mann, Ana Beatriz en Katherine Legge.
De Silvestro staat 19de met 226 punten met als hoogste finish dit jaar een 6de plaats. Zou ze lesbisch zijn?
De supporters waren hier altijd feilloos van op de hoogte en gaven dit door tijdens de wedstrijdquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Het is al toegelicht, het waren niet degenen die speelden voor het andere team maar voor het eigen team, en die van het eigen team waren dus juist degenen die speelden voor het andere teamquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De supporters waren hier altijd feilloos van op de hoogte en gaven dit door tijdens de wedstrijd
http://sport.thepostonlin(...)pes-als-van-der-gijpquote:Het is allemaal wat. René van der Gijp die stelt dat er maar weinig homo’s zullen zijn in het betaalde voetbal. Als ú er nog geen schande van gesproken heeft, doe het dan nú. Want we kunnen deze massahysterie maar het beste zo snel mogelijk achter de rug hebben.
Misschien kunnen we dan daarna, als we allemaal weer bij zinnen zijn, voor de aardigheid eens stilstaan bij wat hij nu eigenlijk gezegd heeft.
Stijlfiguur
Wie weleens naar het programma Voetbal International kijkt, of wie überhaupt enig gevoel voor taal en retoriek heeft, kan twee dingen in zijn uitspraken onderscheiden: de boodschap en de stijlfiguur.
Zijn boodschap is niet zo ingewikkeld: er zullen niet zoveel homo’s zijn in het betaalde voetbal. Is dat zo’n gekke gedachte? Gekker dan dat er relatief veel homo’s te vinden zijn in de showbizwereld, kapsalons of voor mijn part dat er meer mannen in de gemeenteraden zitten dan vrouwen? Er zijn ook weinig Nederlanders die wereldkampioen werden op de honderd meter sprint en een neger op een klapschaats is ook nog altijd een unicum.
Weinig homo’s in voetbal
Verschillende oorzaken zullen misschien aan bovengenoemde voorbeelden ten grondslag liggen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat bepaalde groepen mensen in bepaalde contreien nu eenmaal over- of ondervertegenwoordigd zijn.
Ik ken zelf erg veel homo’s en maar heel weinig daarvan vinden voetbal überhaupt leuk om naar te kijken. Dus als Van der Gijp denkt dat er maar weinig homo’s binnen het betaalde voetbal zijn, dan denk ik dat hij daar best wel eens gelijk in zou kunnen hebben. Hij zei niet dat ze er helemaal niet zijn en hij zei ook niet dat ze niet welkom zijn.
Zelfspot? Ironie?
Een groter probleem dan het gebrek aan homo’s in de voetballerij is een probleem dat onze maatschappij bovendien al veel te lang teistert, namelijk dat teveel mensen geen gevoel hebben voor zelfspot en ironie. Van der Gijp overdrijft, maakt stereotype grappen, vergroot details uit of hij bagatelliseert juist. Dat doet hij altijd. Dat kun je leuk vinden of niet. Je kunt vraagtekens stellen bij de effectiviteit ervan. Maar wat je vooral niet moet doen is alles letterlijk nemen. Hij weet ook wel dat niet alle homo’s op hun veertiende in een kapsalon gaan werken en dat niet alle homo’s op ballet gaan.
Blijkbaar moet je in dit land ‘cabaretier’ op je visitekaartje hebben staan, anders begrijpen mensen dat niet.
Extravagant evenement
De Gay Pride is een evenement dat uitblinkt in uitbundigheid en extravagantie. Dat moet kunnen. In hoeverre dat bijdraagt aan de emancipatie van homo’s is nog altijd een discussiepunt. Maar ik vind het, zoals zoveel mensen in Nederland, vooral gewoon een leuk feestje. Het wordt echter wat hypocriet wanneer we vervolgens met zijn allen een commentator gaan verketteren die in zijn commentaar op dat extravagante evenement zelf in de overdrijving schiet.
Van verschillende kanten hoorde je gisteren en vandaag dat Voetbal International een veel bekeken programma is en dat de heren analytici een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Een woordvoerder van de John Blankenstein Foundation deed hier nog een schepje bovenop met de uitspraak: ‘Ik stel hen medeverantwoordelijk voor de vele homoseksuele jongeren die bang zijn afgewezen te worden en zelfmoord overwegen’.
Het moet niet veel gekker worden.
Leuke grap
Politici hebben een verantwoordelijkheid. Analisten worden betaald om hun mening te geven en het debat te prikkelen, net zoals kunstenaars, cabaretiers en columnisten dat doen. Ik ben de eerste om te erkennen dat je dan soms de hoon van de massa voor lief moet nemen. Maar laten we blij zijn met types als Van der Gijp, die voorkomen dat het debat verengt en die ons zo heel af en toe gewoon eens een leuke grap over homo’s voorschotelen.
Ja, dat is ie ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:41 schreef FredVleespet het volgende:
Zou Marc van der Linden ook homo zijn?
Hij heeft gewoon gelijk. Bij ons in het vriendenteam kwam ook iemand uit de kast. Prima, tegen heb gezegd dat we er geen enkele problemen mee hebben en we zijn weer doorgegaan met de wedstrijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat lult die René stom zeg
Die man loopt met zijn eigen domheid te koop.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja die dikke kent tientallen homo's in de voetballerij.
Zoek het uit.
Hij zou niet eens de basis 11 van oranje op kunnen noemen.
twitter:mauricedehond twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 18:46:47Uit onderzoek met meer dan 5000 ondervraagden blijkt dat homo's duidelijk andere sportvoorkeuren hebben dan hetero's. http://t.co/FK6znW973z reageer retweet
Op het einde zegt hij "ik heb niks met voetbal", wat loopt hij dan uit zijn nek te kletsen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:44 schreef Mortaxx het volgende:
Die vies dikke man die tientallen homofiele voetballers kentAls die roddelnichten van Boulevard ook maar een kasthomo zouden kennen hadden ze dit allang breeduit uitgemeten in die pulpshow van ze.
Ik vraag me af wat er in mensen omgaat dat ze dit soort dingen verzinnen. Net als die Ben Saunders die claimt iemand te kennen die met vele profvoetballers het bed deelt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Op het einde zegt hij "ik heb niks met voetbal", wat loopt hij dan uit zijn nek te kletsen?
Aandachtsgeil, zo is dat hele wereldje met die BN'ers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er in mensen omgaat dat ze dit soort dingen verzinnen. Net als die Ben Saunders die claimt iemand te kennen die met vele profvoetballers het bed deelt.
twitter:mauricedehond twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 18:49:191 op 9 volwassen mannen zegt homo te zijn. 1 op de 70 tot 80 actieve manlijke voetballers in clubverband is homo. http://t.co/FK6znW973z reageer retweet
Het is een eng wereldje, ik zou daar nooit bij willen horen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Aandachtsgeil, zo is dat hele wereldje met die BN'ers.
Niemand zou daarmee geassocieerd willen worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:51 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Het is een eng wereldje, ik zou daar nooit bij willen horen.
En hij heeft niet eens een nek, ken je nagaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Op het einde zegt hij "ik heb niks met voetbal", wat loopt hij dan uit zijn nek te kletsen?
Wat hij zei was gewoon feitelijk juist. Er zitten minder homo's op voetbalquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:00 schreef RetRy32 het volgende:
Kut René die 1 uur lang overdreven om zijn eigen beelden en grappen moet lachen, moest zich ook eens ongenuanceerd uitlaten over homos, de waarschuwingen van Wilfried nam hij niet serieus.
Sowieso zit hij nu heel de dag te lachen om alle berichten in de media hierover.
En Johan zal zondag natuurlijk met het "bartafel" excuus komen, misschien moet iemand hem vertellen dat dat geen excuus is en dat ze op openbare TV komen.
Nee het is gewoon waar..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:04 schreef Heufd het volgende:
Als Gijp zegt dat homo's stoppen met voetballen om op zaterdagmiddag bij de kapper te gaan werken dan meent-ie dat niet hè? Is ironisch. Moet je niet letterlijk nemen of opvatten als stigmatiserend.
niet helemaal letterlijk natuurlijk, maar homo's zijn wel vaker te vinden in creatieve beroepen zoals modeontwerper,balletdanser of inderdaad kapper.quote:
Ja er gaan er altijd een paar door, maar de meeste homo's hebben gewoon geen balgevoel; geeft verder niet, ze hebben weer een ongelofelijke kleur gevoel en interesseren zich voor bekende Nederlanders die in Amsterdam rondlopen en dat in een of andere TV programma willen presenteren. Boeien, ieder hun ding.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:09 schreef StevenQ het volgende:
[..]
niet helemaal letterlijk natuurlijk, maar homo's zijn wel vaker te vinden in creatieve beroepen zoals modeontwerper,balletdanser of inderdaad kapper.
not that there's anything wrong with that
quote:Arnold Smit
Oud-profvoetballer en homo Arnold Smit over homo-uitspraken Van der Gijp.
Ik denk niet dat Gijp uit zijn veilige omgeving komt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:20 schreef Stiggie het volgende:
Nodig dan ook Gijp uit. Krijg je leuke tv
Komt ieder seizoen wel bij DWDD.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gijp uit zijn veilige omgeving komt.
Moet Gijp de nieuwe Paus worden JA/NEE?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan niet wachten op de stellingen.
Volgens mij was vorig seizoen de eerste en enige keer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komt ieder seizoen wel bij DWDD.
Oh ja, was even vergeten dat er ook een troll van die kut Boszhard tussen zat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij was vorig seizoen de eerste en enige keer.
Emiel ja?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:27 schreef Nober het volgende:
Heb nu wel zin in een wedstrijd met de VI prominenten Genee (keeper), Kraaij, Van der Gijp, Boskamp, De Mos, Schelvechhio, Kieft en Derksen tegen 11 prominenten homo's zoals Marc-Marie Huybrechts, Marie van de Ven, Leko, Carlo Boszhard, Harm Edens, Peter van der Vorst, Jeroen Kijk in de Vegte, Mike de Boer, Paul de Leeuw...
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:26 schreef StevenQ het volgende:
Arnold Smit schijnt keeper geweest te zijn bij Volendam, ik kan alleen niks over hem terugvinden(gespeelde wedstrijden enz) en op de Wiki van Volendam staat hij ook niet bij de oud spelers(wel Arvid Smit en Jaap Smit maar geen Arnold)
Ik heb hem daar geloof ik inderdaad een keer zien zitten en je ziet gelijk hoe oncomfortabel hij zich voelt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Oh ja, was even vergeten dat er ook een troll van die kut Boszhard tussen zat.
quote:RTL 7 ONDERHANDELT OVER EREDIVISIE IN VOETBAL INTERNATIONAL
TV-zender RTL 7 onderhandelt met FOX over het tonen van fragmenten van eredivisiewedstrijden in het populaire voetbaldiscussieprogramma Voetbal International.
De gesprekken tussen RTL en Eredivisie Media & Marketing – die de uitzendrechten officieel in bezit heeft en waarvan Fox International Channels een meerderheidsbelang heeft – zijn door RTL-woordvoerder Jaap Paulsen aan Totaal TV bevestigd. Gisteren bij de eerste uitzending van Voetbal International na het eerste eredivisie-weekend viel het op dat in Voetbal International – in tegenstelling tot voorgaande jaren – geen beelden van eredivisiewedstrijden te zien waren. In Voetbal International werd vorige week de nieuwe FOX-presentator Toine van Paperstraten vanwege zijn emotionele afscheid bij NOS Studio Sport nog op de korrel genomen.
en daarmee bedoel ik dus dat als Arnold Smit die volgens mij nooit 1 wedstrijd betaald voetbal speelde(tenminste niet dat ik kan terugvinden) de enige is die ze kunnen vinden heeft VD Gijp gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:29 schreef StevenQ het volgende:
[..]
leuke foto ja, maar ik kan niks terugvinden over gespeelde wedstrijden
Vrijdag gaat ie uitgebreid de media bekritiseren joh.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Het zal mij benieuwen wat de rel van volgende week is.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:01 schreef Slobeend het volgende:
Het staat gewoon op 101 in Teletekst, hoe kansloos is dat. Nos
twitter:KoertWesterman twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 14:58:09Het blijft gewoon een goede anaalyticus wat mij betreft... #gijp reageer retweet
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:20 schreef Stiggie het volgende:
Koertje met zijn woordgrapjes!twitter:KoertWesterman twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 14:58:09Het blijft gewoon een goede anaalyticus wat mij betreft... #gijp reageer retweet
In Rusland hebben ze sowieso geen homo's in de sport.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:19 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
"Daar hebben wij een wet voor."
Daarom. Die homo's hier moeten niet zo zeiken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In Rusland hebben ze sowieso geen homo's in de sport.
Want als je daar uit de kast komt ben je strafbaar en belandt je in een Kazachstaanse kolenmijn.
homofieltjes moet je klein houdenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In Rusland hebben ze sowieso geen homo's in de sport.
Want als je daar uit de kast komt ben je strafbaar en belandt je in een Kazachstaanse kolenmijn.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:22 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Daarom. Die homo's hier moeten niet zo zeiken.
Ik heb ook niets tegen homo's.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:22 schreef Evertjan het volgende:
[..]
homofieltjes moet je klein houden
En van het feit dat ze kinderen kunnen 'krijgen'. Volstrekt belachelijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
Ik heb ook niets tegen homo's.![]()
Ik gruwel alleen wel van hun praktijken
Dat zie ik dan weer anders. Dat ligt genuanceerderquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:24 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
En van het feit dat ze kinderen kunnen 'krijgen'. Volstrekt belachelijk.
Twee mannen of twee vrouwen kunnen geen kind opvoeden?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:24 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
En van het feit dat ze kinderen kunnen 'krijgen'. Volstrekt belachelijk.
Kinderen worden door pedofielen ook geneukt. Wil nog niet zeggen dat het 'normaal' of 'gezond' is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Twee mannen of twee vrouwen kunnen geen kind opvoeden?
Wat een vergelijking.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:30 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Kinderen worden door pedofielen ook geneukt. Wil nog niet zeggen dat het 'normaal' of 'gezond' is.
Je weet dat eind jaren 70, begin jaren 80, pedofilie ook bespreekbaar was in Nederland?quote:
Wat heeft dit in godsnaam met homo's die kinderen opvoeden te maken?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:33 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Je weet dat eind jaren 70, begin jaren 80, pedofilie ook bespreekbaar was in Nederland?
Dat er toen gewoon pornoblaadjes met kinderen in de sexshops in Amsterdam lagen?
"Ik heb het zelf niet gezien."quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:25 schreef Evertjan het volgende:
Barbara Barend geeft haar mening over VI en Gijp bij de Coen en Sander show op 3FM
Dat er toen geen taboe op pedofilie rustte, nu wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:35 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met homo's die kinderen opvoeden te maken?
Als jij homo of lesbi bent dan heb je maar te accepteren dat je geen kinderen kunt krijgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Twee mannen of twee vrouwen kunnen geen kind opvoeden?
GMTAquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Als jij homo of lesbi bent dan heb je maar te accepteren dat je geen kinderen kunt krijgen.
Seks voor het huwelijk was vroeger ook niet normaal ... is nu iedereen die seks voor het huwelijk heeft vergelijkbaar met een pedo?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Dat er toen geen taboe op pedofilie rustte, nu wel.
Toen rustte er wel een taboe op 2 hommo's die een kind zou opvoeden, nu niet.
Kortom, gewoon een tijdsbeeld. Een aantal mensen in onze samenleving wil ons nu doen geloven dat het normaal is dat 2 mannen een kind hebben, maar dat is het niet.
Wat is er mis met adoptie?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Als jij homo of lesbi bent dan heb je maar te accepteren dat je geen kinderen kunt krijgen.
Het is juist helemaal een oorzaak of gevolg discussie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef marcodej het volgende:
Gijp zegt toch helemaal niet dat homo's niet uit de kast mogen komen of dat het niet oké is? Barbara.
Beide.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is juist helemaal een oorzaak of gevolg discussie.
Houden homo's niet van voetbal of houdt de voeballerij niet van homo's?
Daar zit 'm nou net de kneep
Op wat voor manier?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:40 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Dat 2 vaders of 2 moeders niet bepaald in het belang van het kind is.
Wat is er mis met abortus in landen als Colombia, Thailand, Brazilië ipv ter adoptie afstaan omdat je er niet voor kunt zorgen in je krot omdat je al 5 kinderen hebt en verslaafd bent.quote:
Weet ik niet? Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat is er mis met abortus in landen als Colombia, Thailand, Brazilië ipv ter adoptie afstaan omdat je er niet voor kunt zorgen in je krot omdat je al 5 kinderen hebt en verslaafd bent.
Dat gaat prima in gezinnen met twee vaders (of twee moeders)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:42 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Omdat ieder zo zijn eigen rol heeft in de opvoeding?
Coen en Sander!!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:25 schreef Evertjan het volgende:
Barbara Barend geeft haar mening over VI en Gijp bij de Coen en Sander show op 3FM
Je spreekt uit ervaring zeker?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:43 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dat gaat prima in gezinnen met twee vaders (of twee moeders)
Ik ken wel verhalen ja.quote:
dan moet Gijp eerst Moslim worden, anders hoor je de PVV nietquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
Heeft Geert Wilders nog niets getweet? Die is er anders ook als de kippen bij als een licht getint persoon iets over homoseualiteit zegt.
Mohammed van der Gijp.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:06 schreef StevenQ het volgende:
[..]
dan moet Gijp eerst Moslim worden, anders hoor je de PVV niet
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:20 schreef Stiggie het volgende:
Koertje met zijn woordgrapjes!twitter:KoertWesterman twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 14:58:09Het blijft gewoon een goede anaalyticus wat mij betreft... #gijp reageer retweet
Nee hoor.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef Oldie57 het volgende:
Hij heeft zijn masker afgeworpen, van der Gijp ontpopt zich dus als een enge homohater.
Jazeker wel. Van der Gijp helpt iig de homo-emancipatie met zijn uitspraken niet vooruit. Het zou mooi zijn als hij als publiek figuur een meer open sfeer zou creëren. Hij kiest er nu voor een beeld in stand te houden en zelfs juist sterker te maken. Zijn manier van grappen maken in VI is infantiel en gemakzuchtig. Met een grote voorspelbaarheid, zoals dat ook gaat op het voetbalveld, het schoolplein en de straat.quote:
topsjoww.quote:
Merk dat ik hier met een ruimdenkend iemand te maken hebquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:45 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Kortom, van der Gijp is een oude lul die niks snapt van de wereld om hem heen.
Gewoon een amateurpsycholoog. Niks van aantrekken. Eentje van het SV team. Vast een campingvriend van Jan Reker.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Merk dat ik hier met een ruimdenkend iemand te maken heb
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef satecl het volgende:
[..]
Gewoon een amateurpsycholoog. Niks van aantrekken. Eentje van het SV team. Vast een campingvriend van Jan Reker.
Jouw mening ook niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:28 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Jou mening is niet zo rullevant.
Dag Johannes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik ga die van vrijdag en maandag kijken, zin in
Alle vrouwelijke fokkers moeten nu spontaan om al mijn grapjes lachen. Bedankt he!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dag Mani. Hoe gaat het met je strietkred nu je een uitspraak van mij in je signature hebt?
Alleen maak ik altijd dezelfde grappen net iets eerder dan jij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Alle vrouwelijke fokkers moeten nu spontaan om al mijn grapjes lachen. Bedankt he!
Ja daarom ben ik ook heel blij dat je terug bent ..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:36 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Alleen maak ik altijd dezelfde grappen net iets eerder dan jij.
Johannes werd afgekort naar Johnny en dan weet je het wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja daarom ben ik ook heel blij dat je terug bent ..
Leuke vakantie gehad?
Komt door weswiladviesquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We worden nog 's beste vriendje en vriendinnetje.
Ha! En bij elk nachtkastje lag nog een sigarendoos?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Johannes werd afgekort naar Johnny en dan weet je het wel.
Was jouw kale collega met bril ook mee?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Johannes werd afgekort naar Johnny en dan weet je het wel.
Want? Heeft ie weer goed over me zitten praten? Grapje natuurlijk, weet niet wie het is, behalve van naamquote:
Ja, hij heeft goede dingen over je verteldquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Want? Heeft ie weer goed over me zitten praten? Grapje natuurlijk, weet niet wie het is, behalve van naam.
Spoeddebatje en de hele kamer eerder terug van reces.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:51 schreef sjeppert het volgende:
Straks worden er nog kamer vragen gesteld
Overdreven gedoe. Gijp heeft niks verkeerds gedaan. Gewoon gezegd zoals het is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Spoeddebatje en de hele kamer eerder terug van reces.
Ze hebben een profvoetballer en homo beried gevonden wat te zeggen: Arnold Smitquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:48 schreef AFCNiels het volgende:
Straks gaat het ook over Gijp bij Knevel en vd Brink.
Nooit van gehoord. Er zijn er natuurlijk ook niet zoveel. Maar ben benieuwd hoe KvdB dit aanpakken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ze hebben een profvoetballer en homo beried gevonden wat te zeggen: Arnold Smit
De meisjes verwezen wel vaker naar Olifant, maar dat had meer met die slurf te maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:39 schreef satecl het volgende:
[..]
Ha! En bij elk nachtkastje lag nog een sigarendoos?
Ja, Keesie was ook van de partij. Maar op een gegeven moment lag ik op de kamer bij Eddy Poelmann, dat verhaal zal ik je besparen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:39 schreef Heufd het volgende:
[..]
Was jouw kale collega met bril ook mee?
Het gaat helemaal nergens meer over, wat een drukte om niks allemaal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Overdreven gedoe. Gijp heeft niks verkeerds gedaan. Gewoon gezegd zoals het is.
Ja, dat zei Hitler ook toen hij de endlösung bedachtquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:02 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Gijp heeft in ieder radio-/tv-programma hetzelfde gezegd. Alsof hij een homo-bingo heeft.
"Ik heb 15 jaar te maken gehad met Van Swieten en Blankensteijn."
Gijp had trouwens wel gelijk. Ik word heel moe van die politiek-correcte moralisten. Een heel eng gezelschap.
Hitler was een heel aardige kerel voor Eva Braun en zijn hondje.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, dat zei Hitler ook toen hij de endlösung bedacht
jammer dat hij die niet heeft bedachtquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, dat zei Hitler ook toen hij de endlösung bedacht
nee idd dat was die maat van 'mquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
jammer dat hij die niet heeft bedacht
Ome Heinrich Hquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
nee idd dat was die maat van 'm
Ah. die zijn op 1 hand te tellen dus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:18 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Forum-leden met gezond verstand.
Aristocratie is per definitie een klein gezelschap.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:19 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ah. die zijn op 1 hand te tellen dus.
De Sjeik en ik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:19 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ah. die zijn op 1 hand te tellen dus.
Fok! is een Aristocratie dus?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:20 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Aristocratie is per definitie een klein gezelschap.
Onkel Heini zei Herr Flick dan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |