Cyclisme à deux vitessesquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
RiblonDoe eens normaal man.
Riblon heeft aardig gesnoept.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
RiblonDoe eens normaal man.
dit dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:44 schreef Marcoss het volgende:
Atapuma neemt niet meer over, maar zou me niks verbazen als hij straks gewoon uit het wiel wordt geknald
Dan ziet het er goed voor hem uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd 25ste in de 2de tijdrit in de Tour, niet heel slecht dus.
En dat zonder echt moeite te doen waarschijnlijkquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd 25ste in de 2de tijdrit in de Tour, niet heel slecht dus.
Klopt, maar tijdrit van morgen is ook behoorlijk lastig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan ziet het er goed voor hem uit.
Dat was overigens wel een semi klimtijdrit met wisselende weersomstandigheden.
Reed in Baskenland wel een fantastische tijdrit, maar dat zou een uitschieter geweest kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Voor Weening is het overigens wel klote dat er dit jaar een tijdrit in de ronde van Polen zit. Dat gaat hem een aantal plaatsen kosten.
Waar is Hermans?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:55 schreef Marcoss het volgende:
GC:
1. Riblon
2. Izaguirre +19
3. Majka +20
4. Henao +24
5. Weening +27
6. Pozzovivo +33
7. Capecchi +33
8. Kiserlovski +36
Riblon zijn geld was opquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eerste overwinning voor Colombia dit jaar.
Ik ken anders een groep amateurs die voor de grap zo vaak mogelijk de Alpe d'Huez opklimmenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:56 schreef DeeBee het volgende:
Twee keer Zoncolan, als eerbetoon aan de terugkeer van de Menselijke Maat.
Volgens THEFXR wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ken anders een groep amateurs die voor de grap zo vaak mogelijk de Alpe d'Huez opklimmenNeem aan dat die niet volledig volgespoten zijn
Ik verwacht over een paar jaar een etappe met start en finish in Aprica, een paar keer een rondje over de Mortirolo. Dat kan denk ik in ca.60 km, dus kun je best 3x doen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:56 schreef DeeBee het volgende:
Twee keer Zoncolan, als eerbetoon aan de terugkeer van de Menselijke Maat.
Rot jij eens op, in VBL ben je ook niet uit te staan..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:48 schreef Syntix het volgende:
Overigens wel Atapuma![]()
naaier 1e klasse en dan nog trots zijn ook
![]()
niet zo haten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:11 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Rot jij eens op, in VBL ben je ook niet uit te staan..
Eigenlijk maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit of ze nu de Zoncolan 2x doen, of ervoor nog wat andere klimmen. De etappe naar Alpe d'Huez was b.v. nu niet zwaarder dan wanneer ze eerst over de Croix de Fer en Galibier waren gegaan en Alpe d'Huez maar 1x op. (Ik denk eigenlijk dat 'ie nu lichter was dan dat alternatief).quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ken anders een groep amateurs die voor de grap zo vaak mogelijk de Alpe d'Huez opklimmenNeem aan dat die niet volledig volgespoten zijn
tssss, valt me tegen, niet eens drie keer de Zoncolanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:02 schreef Ericr het volgende:
Als in de TDF de Alpe d'Huez twee keer beklommen kan worden dan kan in de Giro de Zoncolan wel twee keer beklommen worden heeft de organisatie van de Giro gedacht.
Het is nog niet zeker maar zeer waarschijnlijk komt er dus een etappe met 2 keer Zoncolan in het parcours van 2014 :
http://www.cyclingnews.co(...)limb-of-the-zoncolan
En niet eens combineren met 2x de Mortirolo, ligt toch maar 350 km tussen die twee cols ?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tssss, valt me tegen, niet eens drie keer de Zoncolan
Ze hadden er graag Strade Bianche voor gedaan, maar dat lukte praktisch nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tssss, valt me tegen, niet eens drie keer de Zoncolan
Eh, twee keer Zoncolan maakt zeker wel uit. Iedereen is al dood na één keer de Zoncolan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit of ze nu de Zoncolan 2x doen, of ervoor nog wat andere klimmen. De etappe naar Alpe d'Huez was b.v. nu niet zwaarder dan wanneer ze eerst over de Croix de Fer en Galibier waren gegaan en Alpe d'Huez maar 1x op. (Ik denk eigenlijk dat 'ie nu lichter was dan dat alternatief).
Waarom niet gewoon 1 monsteretappe met meteen de Stelvio, Zoncolan, Mortirolo, Gavia etc erin.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En niet eens combineren met 2x de Mortirolo, ligt toch maar 350 km tussen die twee cols ?
Zou dat er niet mee te maken hebben dat ze voor die Zoncolan al een hele etappe hebben gereden en de finish boven is?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eh, twee keer Zoncolan maakt zeker wel uit. Iedereen is al dood na één keer de Zoncolan.
Ik geloof dat het een van de eerste klimmen is. Slechts 12 kilometer, maar wel belachelijke percentages. Twee keer de Angliru ga je de renners ook niet aandoen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou dat er niet mee te maken hebben dat ze voor die Zoncolan al een hele etappe hebben gereden en de finish boven is?
Als je de finish bovenop de Gavia, Galibier of Tourmalet legt, is iedereen ook dood als 'ie boven komt. Toch heb je na die beklimming vaak ook nog een andere klim, vaak meerdere zelfs.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de Zoncolan nooit zelf gedaan heb, dus ik weet niet hoe erg die is.
Dan fietsen ze maar wat langzamer (en steken een triple of compact).quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik geloof dat het een van de eerste klimmen is. Slechts 12 kilometer, maar wel belachelijke percentages. Twee keer de Angliru ga je de renners ook niet aandoen.
Ten Dam is wel even een andere renner qua status en kwaliteiten. Ten Dam heeft het grootste deel van zijn leven geknecht en spreekt nu niet de ambitie uit de kopman te worden. Dat doet Gesink duidelijk wel: iemand die zich (zoals hij zelf aangaf) moeilijk schikt in zijn knechtrol.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mollema en Ten Dam ging toch ook prima samen?
Wanneer komt die ongeveer? Na vuelta?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:16 schreef rubbereend het volgende:
eerst ook maar eens afwachten wat de Tourorganisatie uit de hoge hoed tovert qua parcours
is er al iets bekend of er jonge Nederlanders mee doen dit jaar?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:48 schreef Columbiafan het volgende:
Blijft bizar dat Herklotz voor 2 jaar bijtekent bij het continentale Stölting, wat een seizoen reed die man al zeg![]()
Zeer benieuwd naar de ronde van de toekomst ook, de tegenstand van de Colombianen en oa. Eisenhart zal niet mals zijn, mooi wordt dat
Tuurlijk. Hoewel ze dit jaar niet echt hoge ogen zullen gaan gooien. Niet echt hele goede klimmers in deze lichting. Olivier zou wat moeten kunnen, maar heeft dit jaar nog niets gepresteerd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
is er al iets bekend of er jonge Nederlanders mee doen dit jaar?
Olivier was dan ook overtraind, maar die is al aardig op de goede weg weerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tuurlijk. Hoewel ze dit jaar niet echt hoge ogen zullen gaan gooien. Niet echt hele goede klimmers in deze lichting. Olivier zou wat moeten kunnen, maar heeft dit jaar nog niets gepresteerd.
Qua selectie is er nog niets bekend, als ik even snel kijk.
http://www.daanolivier.nl/2013/07/vallenenweeropstaan/quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oh, is dat de oorzaak. Dat heb ik dan gemist.
Van der Lijke zal vast ook wel meegaan om nog wat leuks te doen in de vlakke/heuvelachtige ritten, als die er zijn. Prima jaartje heeft hij. Komt misschien nog wel in aanmerking voor een contract bij Belkin, nu de andere talenten al weggekaapt zijn.
Waarom zou hij zijn ambities niet kenbaar mogen maken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:16 schreef groenen het volgende:
GesinkKopman zijn dwing je af met prestaties, niet met verhaaltjes in de Telegraaf.
Baas gespot op de fotoquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Dan ken ik er ook nog een die er op lijkt
[ afbeelding ]
Nou hebben Crelan en Belkin wel iets meer van elkaar weg vanwege het zwart, maar dit is in principe hetzelfde design.
Omdat groenen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waarom zou hij zijn ambities niet kenbaar mogen maken?
De 4 beste Belgen (Boonen, Gilbert, De Gendt en Vandenbroeck) hebben allemaal een bijzonder matig jaar (al dan niet door blessures/valpartijen) en bij de Belgen van de 2e rang heb heb je ook al jongens als Nuyens en Vanendert die nauwelijks hebben gereden. Alleen Van Avermaet en Roelandts deden wat je min of meer mocht verwachten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als je afhankelijk bent van Ben Hermans doe je toch iets verkeerd.
hij gaat vlammen in de Vueltaquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:39 schreef DeeBee het volgende:
Kruijswijk rijdt wel echt een prachtig seizoen.
Wat een verschil met mei/juni 2011. Toen vloog hij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:39 schreef DeeBee het volgende:
Kruijswijk rijdt wel echt een prachtig seizoen.
Duel Kelderman/Bak voor de eindzege normaal gesproken. Hopelijk kan Kelderman een goede tijdrit neerzetten, vorig jaar was zijn tijdrit hier niet heel erg goed (terwijl hij toen ook in vorm was)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:12 schreef Drebbelman het volgende:
Kruijswijk is ziek afgestapt in Polen.
Magnus Cort wint opnieuw in Denemarken, de ochtendetappe.
Lighart derde, Michel Kreder vierde en Kelderman vijfde.
Er was kennelijk enige verbrokkeling in het peloton, maar Kelderman staat nog 4e in het klassement op 16s. Die kan hopelijk bij de TT vanavond nog iets moois laten zien.
Zijn tijdrit loopt dit jaar ook nog niet echt. Alleen die twee tijdritten in de Giro waren echt sterk, de rest mèh.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Duel Kelderman/Bak voor de eindzege normaal gesproken. Hopelijk kan Kelderman een goede tijdrit neerzetten, vorig jaar was zijn tijdrit hier niet heel erg goed (terwijl hij toen ook in vorm was)
Prologen gaan dan wel weer aardig, misschien moet hij het als een dubbele proloog zienquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zijn tijdrit loopt dit jaar ook nog niet echt. Alleen die twee tijdritten in de Giro waren echt sterk, de rest mèh.
Misschien reed ie toen op andere brandstof ...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:16 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat een verschil met mei/juni 2011. Toen vloog hij.
quote:
Redelijk lange tijdrit dan of zitten er nog wat heuvels in?twitter:PelotonWatch twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 17:28:31#TdP2013 Wiggins sets new fastest time of 46:36 fastest by 56" reageer retweet
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:29 schreef Syntix het volgende:
[..]Redelijk lange tijdrit dan of zitten er nog wat heuvels in?twitter:PelotonWatch twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 17:28:31#TdP2013 Wiggins sets new fastest time of 46:36 fastest by 56" reageer retweet
quote:Contador: 'Ik was er zeker van dat ik Tour zou winnen'
Voor Alberto Contador draaide de voorbije Ronde van Frankrijk uit op een grote ontgoocheling. Met een vierde plaats stond hij zelfs niet op het eindpodium in Parijs. 'Eenmaal in Corsica was ik mijn goede gevoel van de training kwijt', vertelt 'El Pistolero'.
'Voor de Tour zette ik op training in Navacerrada en Morquera mijn beste tijden ooit neer', zegt de Spaanse oud-Tourwinnaar in Gazzetta dello Sport. 'Nooit had ik een beter gevoel op mijn beklimmingen, en dus zakte ik boordevol vertrouwen af naar Frankrijk. Ik was er zeker van dat ik zou winnen of toch minstens heel dicht zou eindigen. Maar eens in Corsica was ik het goede gevoel kwijt. Ik liet veel slechtere data noteren dan op training.'
Vroeg begonnen
'Het geheim om grote rondes te winnen, betekent op het beslissende moment in topvorm te zijn. Bij mij was dat niet het geval, en dus zal ik de manier moeten veranderen waarop ik mijn seizoen indeel.'
Volgens Contador maakte hij een fout door al in januari te koersen in de Ronde van Argentinië. 'Daar ben ik te vroeg begonnen. Ik beschikte nog niet over de goede conditie. Maar als je mij een nummer opspelt, zal ik vechten om te winnen. Ik had me echter niet mogen forceren.'
Geen Vuelta
De Spanjaard bevestigt verder dat hij past voor de komende Vuelta en in het najaar focust op eendagskoersen als de GP Ouest-France, de GP Québec, de GP Montréal, het WK ('als de organisatie me wil') en de Ronde van Lombardije.
Bron: Volkskrant
Wat dat betreft blijf ik een geweldig filmpje vinden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het wel tof om te zien die steile klimmen, zie ik de profs tenminste ook eens harken
Die zigzaggende Katusharennerquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat dat betreft blijf ik een geweldig filmpje vinden.
Iddquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:47 schreef DeeBee het volgende:
Weening moet echt eens een paar tanden zwaarder gaan rijden (als sommige kenners uit TDF deze beelden zouden zien).
Brownquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:52 schreef debeterebob het volgende:
Die laatste raboGewoon benen stilhouden en geduwd willen worden
![]()
Kijk, dat is het betere harkwerkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat dat betreft blijf ik een geweldig filmpje vinden.
Een beetje veldrijder had ze er allemaal uitgelopenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kijk, dat is het betere harkwerkDie helling hebben ze met zijn allen weer netjes aangeharkt
Gooi er nog maar een tandje bij ! Prima tussentijd van Pietertje, niet verwacht.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:47 schreef TheArt het volgende:
Pieter jongen, doe eens efkes een tandje lichter.
Beste renner van zijn generatie straks, qua palmaresquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:01 schreef TheArt het volgende:
5e tussentijd voor WeeningDie kan gewoon eindwinnaar worden op deze manier.
Sky bouwt een tijdrit meestal op.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:02 schreef Pedroso het volgende:
Henao een seconde of 20 achter denk ik op Weening.
Goncharquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:03 schreef Ericr het volgende:
Niks mis met op zijn Gonchar's een tijdrit rijden, niet iedereen is gemaakt voor een koffiemolentjeverzet.
http://www.cyclingfans.com/tour-of-denmark/livequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:04 schreef Pedroso het volgende:
Is de ronde van Denemarken nog ergens te volgen by the way ?
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
http://www.cyclingfans.com/tour-of-denmark/live
Veel meer wordt het niet, gok ik zo.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oh, Basso fietst ook nog.
Of Botero , zonder helm en over je stuur gebogen gewoon alle windtunnelmannen wegrijden ...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:03 schreef Ericr het volgende:
Niks mis met op zijn Gonchar's een tijdrit rijden, niet iedereen is gemaakt voor een koffiemolentjeverzet.
Waar rijdt hij komend seizoen? Movistar?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hmm, toch niet slecht van Izagirre.
Hoogstwaarschijnlijk. Samen met Gorka.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Waar rijdt hij komend seizoen? Movistar?
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:31 schreef TheArt het volgende:
Hahahaha Weening wint de Ronde van Polen
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:32 schreef DeeBee het volgende:
Jajajaja, Pietertje Weening, winnaar van de Ronde van Polen.
Groot atleetquote:
Zonde van Euskaltel jaquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk. Samen met Gorka.
Helaas.
Dijkstra zij vorige eeuw al dat Weening de tour ging winnenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:33 schreef DeeBee het volgende:
Weening > Wiggins, dus Pieter lijkt mij topfavoriet voor de Tour volgend jaar.
Weening > Nibali. De Giro en de Vuelta zitten ook bij Pieter in de knip !quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:33 schreef DeeBee het volgende:
Movistar vind ik wel zo'n wanstaltige ploeg. Alleen maar verdachte renners, eigenlijk. Maarja, andere ploegen zijn niet veel beter. Bij Anton hoor je geruchten over Astana en Lampre, bij Nieve over Astana en Saxo, daar word ik nu ook niet gelijk vrolijk van. Eerder verdrietig.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zonde van Euskaltel jaWel goed voor Movistar
Euskaltel Tinkoff klinkt ook wel baasquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Movistar vind ik wel zo'n wanstaltige ploeg. Alleen maar verdachte renners, eigenlijk. Maarja, andere ploegen zijn niet veel beter. Bij Anton hoor je geruchten over Astana en Lampre, bij Nieve over Astana en Saxo, daar word ik nu ook niet gelijk vrolijk van. Eerder verdrietig.
Volgens mij vrees jij dat helemaal nietquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Hermans 12e...vrees dat dat niet genoeg is.
Da's dan 6 jaar later dan verwacht.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:33 schreef DeeBee het volgende:
Froome >> Wiggins, dus dat lijkt me niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:33 schreef DeeBee het volgende:
Ja, ze zullen bij Sky wel tot diep in de nacht doorvieren met dit resultaat. Zijn ze niet gewend, zulke klasseringen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:37 schreef Syntix het volgende:
Die #5 wat een baas. Ow wacht dat is Henao, dus Sky![]()
![]()
Waarom nou niet een Weeningquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:37 schreef Syntix het volgende:
Die #5 wat een baas. Ow wacht dat is Henao, dus Sky![]()
![]()
Zwak bezet zeker niet. Met de bezetting is niets mis zowel in Polen als Down Under, alleen is het voor de toppers een voorbereidings koers.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:36 schreef Ereinion het volgende:
Vorig jaar Eneco, dit jaar Down Under en Polen, Nederland is de Koning van de zwak bezette world tour rondjes.
Maar natuurlijk super gedaan door Weening, kan weer een leuke overwinning op zijn palmares toevoegen.
Omdat Nederlandquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom nou niet een Weening![]()
![]()
post?
Met het parcours van Polen is al jaren weinig mis.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:33 schreef Dennism het volgende:
goed voor het nederlands wielrennen weer een leuke meerdaagse overwinning erbij, en niet het minste rondje qua parcours dit keer.
Wie?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:41 schreef Pedroso het volgende:
Jelle Vanendert schijnt ook meegedaan te hebben.
Klopt, maar ik blijf het altijd jammer vinden dat ze vaak moeten terugvallen op locale rondjes van X maar zoveel KM. Leuk voor een eendags cours, maar in een meerdaagse koers zie ik liever ritten over meerdere verschillende beklimmingen. Die hadden ze dit jaar wel met het uitstapje naar Italie.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Met het parcours van Polen is al jaren weinig mis.
16 op Breschel, maar vooral 12 op Bak.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:44 schreef Pedroso het volgende:
12 km is wel kort in Denemarken maar Kelderman zou zeker wel 14 (?) seconden moeten kunnen goedmaken op Breschel en co.
Staat Bak (ook een gekend tijdrijder) niet voor kelderman, anders geef ik die ook een goede kans.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:44 schreef Pedroso het volgende:
12 km is wel kort in Denemarken maar Kelderman zou zeker wel 14 (?) seconden moeten kunnen goedmaken op Breschel en co.
Ok, Bak heb ik even over het hoofd gezien. Dat zal moeilijk worden dus maar wie weet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
16 op Breschel, maar vooral 12 op Bak.
Dat zou in Polen ook wel kunnen op zich, ware het niet dat de wegen over het algemeen niet overal even goed zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Klopt, maar ik blijf het altijd jammer vinden dat ze vaak moeten terugvallen op locale rondjes van X maar zoveel KM. Leuk voor een eendags cours, maar in een meerdaagse koers zie ik liever ritten over meerdere verschillende beklimmingen. Die hadden ze dit jaar wel met het uitstapje naar Italie.
Lynchenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:43 schreef DeeBee het volgende:
Ben Hermans verkloot dus nu al het WK voor België!
quote:Lieuwe Westra: Kazachse cultuur spreekt mij erg aan
Wielrenner vooral onder indruk van het Mausoleum van Hodja Ahmed Yasawi
Het is vol overtuiging dat Lieuwe Westra lijkt te kiezen voor zijn nieuwe ploeg Astana. De Friese wielrenner heeft meerdere aanbiedingen op zak, maar het team uit Kazachstan heeft overduidelijk zijn voorkeur. “De cultuur van de Kazachen is prachtig. In Tamgaly bijvoorbeeld, daar vind je schitterende archeologische rotsgraveringen uit de bronstijd. En landschappelijk is Kazachstan ook niet te versmaden. De Saryarka-steppe is adembenemend moerasland, waar miljoenen trekvogels fourageren. Maar het mooist van alles is natuurlijk het Mausoleum van Hodja Ahmed Yasawi, in 1399 gebouwd door de Turks-Mongoolse krijgsheer Timoer Lenk, om eer te bewijzen aan de religieus leider en dichter Hodja Ahmed Yasawi”, zo vertelt Westra enthousiast.
Het lezen van Yasawi’s gedichten bracht Westra op het idee dat team Astana misschien wel de juiste ploeg voor hem zou zijn. Hij besloot zijn zaakwaarnemer contact op te laten nemen met Aleksandr Vinokoerov, de teamchef van Astana. “Als aardigheidje hebben wij Vinokoerov een stukje gegraveerde rots meegegeven, dat ik ooit tijdens een reis heb gekocht op de markt van Tamgaly. We hebben erbij gezegd dat ik beloof de Kazachen dubbel en dwars terug te zullen betalen”, lacht de man uit Tijnje.
Westra voelt zich als Fries sterk verbonden met het Centraalaziatische volk: “Ook zij zijn eeuwenlang gedomineerd, en nu nog, door andere volken. Ze spreken een eigen taal, maar die zit in de verdrukking ten opzichte van het Russisch. Er is veel landbouw en met Alma Ata weten ook de Kazachen wat het is om vergane schaatsglorie te herbergen. Ik weet zeker dat ik me in Astana helemaal thuis ga voelen.”
Neequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Vanendert dit jaar zijn puntentotaal van vorig jaar had herhaald, dan was er geen enkel probleem geweest. Daar zat geen enkel punt uit de Tour bij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:56 schreef DeeBee het volgende:
Vanendert onder z'n maat, hou op alsjeblieft. Zelden zo hard gelachen als in die Tour waarin hij ineens de bergen opvloog alsof hij Armstrong zelf was, lijkt mij een beetje belachelijk omdat als z'n normale niveau te gaan zien, dat ligt eerder rond z'n prestatie in deze ronde...
Wat een ongekende matigheid zeg.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:02 schreef debeterebob het volgende:
Die twee renners die Belgie mist maken toch geen klap uit. Dit lijkt me wel een redelijke selectie zo:
Gilbert
De Clercq
Monfort
De Gendt
Bakelants
Vanendert
Seeldrayers
Als Gilbert nog iets in z'n koelkast kan vinden, gaan ze toch weer podium rijden hoor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat een ongekende matigheid zeg.
Ze hebben vooral ook heel veel subtoppers. Met mannen als Roelandts, Van Avermaet, Leukemans enz.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat een ongekende matigheid zeg.
twitter:taylorphinney twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:01:54Hey @Tour_de_Pologne, I'm sorry I missed the podium celebration today! I'm at the hotel already, wasn't expecting top 3 based on how I felt! reageer retweet
twitter:andremeganck twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 18:56:12#sporza - Ben Hermans door ketting problemen pas op de 12 e plaats in Polen- Jammer Belgie met 6 of misschien 7 man naar het WK in Firenze reageer retweet
twitter:Stefclement twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 18:38:43So the best way to prepare Poland is by fishing in Norway and real altitude in the Tyrol; congrats to Pieter Weening for winning the Tour. reageer retweet
In de tour geven ze de Franse renners toch ook altijd van die cadeautjesquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
De Poolse renners worden overladen met cadeautjes uit allerlei neven"klassementen".
Die Polen waren de enige die het snapte?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
De Poolse renners worden overladen met cadeautjes uit allerlei neven"klassementen".
In Baskenland zijn ze wel eerlijk en gaat de Prijs der Elegantie gewoon naar een Nederlander als dat meer dan terecht is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
In de tour geven ze de Franse renners toch ook altijd van die cadeautjes
Niet bekend, volgens mij, maar denk dat IAM wel wil overstappen, misschien dat nieuwe project van Tinkov als hij weer wat renners bij elkaar koopt. Europcar heeft al eerder aangegeven geen WT te willen worden in ieder geval.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn er trouwens procontinentale teams met World Tour ambities?
Als Vacansoleil zou stoppen en Euskaltel in elkaar kakt, dan komt er toch een plaatsje vrij.
Zou goed kunnenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Die Polen waren de enige die het snapte?
Euskaltel stop op zeker.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn er trouwens procontinentale teams met World Tour ambities?
Als Vacansoleil zou stoppen en Euskaltel in elkaar kakt, dan komt er toch een plaatsje vrij.
IAM volgens mij ook nog niet in 2014. Daarom vroeg ik me af wie dan wel wil, als de 2 grootste kandidaten geen interesse hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Niet bekend, volgens mij, maar denk dat IAM wel wil overstappen, misschien dat nieuwe project van Tinkov als hij weer wat renners bij elkaar koopt. Europcar heeft al eerder aangegeven geen WT te willen worden in ieder geval.
Spidertech gaat ook niet door.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
IAM volgens mij ook nog niet in 2014. Daarom vroeg ik me af wie dan wel wil, als de 2 grootste kandidaten geen interesse hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er nog een co-sponsor gevonden kan worden stopt Euskaltel niet.quote:
Oh, ook al niet dus. Dan blijft er wel weinig over ja. Al was er dit jaar al 1 ploeg extra in de WT natuurlijk, doordat Katusha alsnog toegelaten werd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
IAM volgens mij ook nog niet in 2014. Daarom vroeg ik me af wie dan wel wil, als de 2 grootste kandidaten geen interesse hebben.
IAM Cycling zal in 2014 niet uitkomen in de World Tour dus
Zou haast zeggen raap de restanten van Vacansoleil en Euskaltel bij elkaar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als er nog een co-sponsor gevonden kan worden stopt Euskaltel niet.
Gaat niet gebeuren, maar er is theoretisch gezien nog een kans...
Voor een ploeg als Euskaltel zou je altijd wat moeten kunnen vinden. Behalve als je Igor Gonzalez de Galdeano heet. Dan geef je het meteen op en ga je ook niet op zoek.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zou haast zeggen raap de restanten van Vacansoleil en Euskaltel bij elkaar.
Ik denk niet dat die World Tour kunnen blijven, zelfs als ze zouden blijven bestaan, toch niet met Anton, de Izagirre's en Nieve die al met een halve voet buiten staan. Gaan ze niet redden met hun Grieken en Slovenen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als er nog een co-sponsor gevonden kan worden stopt Euskaltel niet.
Gaat niet gebeuren, maar er is theoretisch gezien nog een kans...
een prijs voor de vakantieboerenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Zou goed kunnen![]()
[ afbeelding ]
Dat is ook wat overdrevenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voor een ploeg als Euskaltel zou je altijd wat moeten kunnen vinden. Behalve als je Igor Gonzalez de Galdeano heet. Dan geef je het meteen op en ga je ook niet op zoek.
Nogmaals, Gonzalez de Galdeano.
Ze hebben nog een licentie he. Maakt dus niet uit wat voor renners ze hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die World Tour kunnen blijven, zelfs als ze zouden blijven bestaan, toch niet met Anton, de Izagirre's en Nieve die al met een halve voet buiten staan. Gaan ze niet redden met hun Grieken en Slovenen.
Tja... dan heb je eigenlijk alleen nog Cofidis, die zullen wel willen.
Het erge is dat het niet eens overdreven is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven
Ik zou ook graag Kelme terug zien
Zeker wel, als je als ploeg niet genoeg rider value hebt, lig je er gewoon uit. Doorlopende licentie of niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben nog een licentie he. Maakt dus niet uit wat voor renners ze hebben.
Enlighten me.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het erge is dat het niet eens overdreven is.
Niemand wil een 2e Footon-Servetto.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zeker wel, als je als ploeg niet genoeg rider value hebt, lig je er gewoon uit. Doorlopende licentie of niet.
Een tweede Rock Racing daarentegenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niemand wil een 2e Footon-Servetto.
'Er heeft zich geen sponsor bij mij gemeld tijdens de Tour.'quote:
Je bedoelt dat hij geen flikker uitvoert?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
'Er heeft zich geen sponsor bij mij gemeld tijdens de Tour.'
Zomaar een quote van Gonzalez de Galdeano. Conclusies mag je zelf trekken. Als je al zijn berichten in de media op een rijtje zet komt hij best wel als de mol over...
Daar komt het op neer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:29 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij geen flikker uitvoert?
Nederland 5e in de WT.quote:1 1 SPAIN ESP 1282
2 3 COLOMBIA COL 1001
3 2 GREAT BRITAIN GBR 970
4 4 ITALY ITA 737
5 6 NETHERLANDS NED 651
6 5 AUSTRALIA AUS 607
7 7 FRANCE FRA 532
8 12 POLAND POL 439
9 8 SWITZERLAND SUI 438
10 9 SLOVAKIA SVK 419
twitter:PatLefevere twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:28:53Congrats #kristofvandewalle #tourofpologne #opqs but we going home with 0 #uciworldtour points reageer retweet
Lampre was verreweg het slechtste team in de tour; hoe triest is datquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijft trouwens slecht gaan met Italië, waar Cannondale onder een Amerikaanse (of Brtise) licentie wil gaan rijden en Vini Fantini ook half dood is.
Lampre blijft als enige over en daar zijn Ulissi en Niemiec tegenwoordig de grote vedetten.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:59 schreef Spies het volgende:
[..]
NeeIk denk al WTF, heeft Westra dit echt gezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mag Slowakije nu maar met twee mensen naar het WK, omdat alleen Sagan en Peter Velits punten hebben gehaald?quote:
Ah wacht. Nee dat is gewoon met 6.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mag Slowakije nu maar met twee mensen naar het WK, omdat alleen Sagan en Peter Velits punten hebben gehaald?
Als sprinters op latere leeftijd beter gaan klimmen, gaat hun sprint vaak achteruit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:10 schreef Marcoss het volgende:
Cavendish rijdt een sterk rondje zeg. Nog geen ritzege, maar zat gisteren in de zwaarste rit al binnen de minuut van de winnaar, vanmorgen goed voorin en ook nu weer 4de voorlopig in de tijdrit..
Nee, met 6. Alle top-10 landen mogen met minimaal 6 renners starten en oplopend tot 9, afhankelijk van aantal WT-renners met punten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mag Slowakije nu maar met twee mensen naar het WK, omdat alleen Sagan en Peter Velits punten hebben gehaald?
Dat lijkt me sterk, want dan mag Colombia met slecht 4 renners starten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bak is een erg goede tijdrijder, dus het zit er niet echt in lijkt me.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:07 schreef Pedroso het volgende:
Voorlopig tussenklassement in de Ronde van Denemarken.
Kelderman start om 20.09 uur.
1. Kritskiy 14m37
2. Brandle 14m38
2. Elmiger 14m38
4. Cavendish 14m40
5. Flens 14m43
Tijden zitten vlak bij elkaar, lijkt me heel moeilijk voor Kelderman om 12 seconden op Bak goed te maken (behoudens pech).
Kelderman zelf ook (hoewel wat wisselvallig)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bak is een erg goede tijdrijder, dus het zit er niet echt in lijkt me.
Op zich logisch, want er zijn slechts 198 renners die punten hebben gehaald.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, met 6. Alle top-10 landen mogen met minimaal 6 renners starten en oplopend tot 9, afhankelijk van aantal WT-renners met punten.
Idd, dan moeten we terug gaan naar Boogerd, Dekker en Knaven(??)...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:13 schreef Waaghals het volgende:
Pieter WeeningNeerlands wielrenner met de mooiste overwinningen
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, met 6. Alle top-10 landen mogen met minimaal 6 renners starten en oplopend tot 9, afhankelijk van aantal WT-renners met punten.
Maar er zijn wel redelijk wat landen in de top 10 die met weinig renners kunnen/mogen starten. Ook Polen/Columbia en Zwitserland krijgen denk ik geen 9 renners aan de start.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ah wacht. Nee dat is gewoon met 6.
Vandaar dat landen als België met 7 mogen starten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Maar er zijn wel redelijk wat landen in de top 10 die met weinig renners kunnen/mogen starten. Ook Polen/Columbia en Zwitserland krijgen denk ik geen 9 renners aan de start.
Klopt, die mogen ook allemaal met 6 starten dus, daarom krijgen de landen buiten de top-10 er 1 starter bij, waaronder België.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Maar er zijn wel redelijk wat landen in de top 10 die met weinig renners kunnen/mogen starten. Ook Polen/Columbia en Zwitserland krijgen denk ik geen 9 renners aan de start.
twitter:Lotto_Belisol twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 20:17:29After 3 km Lars Bak is 3" faster than Kelderman! #TourofDenmark reageer retweet
Voor mijn gevoel zijn er aardig wat goede Poolse coureurs, maar zijn het zo wat allemaal knechtenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klopt, die mogen ook allemaal met 6 starten dus, daarom krijgen de landen buiten de top-10 er 1 starter bij, waaronder België.
Dat gaat hem niet worden dan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:19 schreef Crocmaz het volgende:
twitter:Lotto_Belisol twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 20:17:29After 3 km Lars Bak is 3" faster than Kelderman! #TourofDenmark reageer retweet
Maar 3 renners met WT-punten ja, enkel Kwiatkowski, Niemiec en Majka (wel alle 3 veel punten)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:19 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn er aardig wat goede Poolse coureurs, maar zijn het zo wat allemaal knechten_
0quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:21 schreef debeterebob het volgende:
Wat is minimaal aantal CQ-punten dan die je nodig bent voor een land als Zwitserland en Slowakije voro extra renners?
CQ-punten?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:21 schreef debeterebob het volgende:
Wat is minimaal aantal CQ-punten dan die je nodig bent voor een land als Zwitserland en Slowakije voro extra renners?
Uh, oke.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:23 schreef Evertjan het volgende:
als hij nu ook nog een etappe gaat winnen in de Vuelta eet ik een stuk uit de vloer
Ja ik weet wel wat dat is, maar wat heeft dat met extra renners op een WK te maken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/start.asp
Helemaal niks. Ik vind de CQ-ranking overigens wel beter dan de WT-ranking, maar dat is een hele andere discussie.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja ik weet wel wat dat is, maar wat heeft dat met extra renners op een WK te maken?
Lotto Belisol meldt 4 seconden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:22 schreef TheArt het volgende:
Volgens de officiële site is Bak halverwege 3 sec. langzamer dan Wilco.
Weet ik, kunnen nog wel redelijk wat landen zijn met een renner erbij. Krijg je wel veel landen met een gelijk of bijna gelijk aantal renners (6-7), op zich is dat niet slecht.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:25 schreef TheArt het volgende:
Kelderman wint de tijdrit dus als Bak langzamer is.
Duidelijk. Ik dacht dat het om CQ ranking gingquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal niks. Ik vind de CQ-ranking overigens wel beter dan de WT-ranking, maar dat is een hele andere discussie.
Nee, de UCI world tour ranking:quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik dacht dat het om CQ ranking ging
CQ-ranking is gewoon een site bijgehouden door wielerliefhebbers die jaren terug hun eigen ranking hebben uitgevonden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik dacht dat het om CQ ranking ging
Gelijk toch? Breschel stond 16 seconden voor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:27 schreef TheArt het volgende:
Bak 14.47. Wilco komt 4 sec. tekort dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |