16 op Breschel, maar vooral 12 op Bak.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:44 schreef Pedroso het volgende:
12 km is wel kort in Denemarken maar Kelderman zou zeker wel 14 (?) seconden moeten kunnen goedmaken op Breschel en co.
Staat Bak (ook een gekend tijdrijder) niet voor kelderman, anders geef ik die ook een goede kans.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:44 schreef Pedroso het volgende:
12 km is wel kort in Denemarken maar Kelderman zou zeker wel 14 (?) seconden moeten kunnen goedmaken op Breschel en co.
Ok, Bak heb ik even over het hoofd gezien. Dat zal moeilijk worden dus maar wie weet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
16 op Breschel, maar vooral 12 op Bak.
Dat zou in Polen ook wel kunnen op zich, ware het niet dat de wegen over het algemeen niet overal even goed zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Klopt, maar ik blijf het altijd jammer vinden dat ze vaak moeten terugvallen op locale rondjes van X maar zoveel KM. Leuk voor een eendags cours, maar in een meerdaagse koers zie ik liever ritten over meerdere verschillende beklimmingen. Die hadden ze dit jaar wel met het uitstapje naar Italie.
Lynchenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:43 schreef DeeBee het volgende:
Ben Hermans verkloot dus nu al het WK voor België!
quote:Lieuwe Westra: Kazachse cultuur spreekt mij erg aan
Wielrenner vooral onder indruk van het Mausoleum van Hodja Ahmed Yasawi
Het is vol overtuiging dat Lieuwe Westra lijkt te kiezen voor zijn nieuwe ploeg Astana. De Friese wielrenner heeft meerdere aanbiedingen op zak, maar het team uit Kazachstan heeft overduidelijk zijn voorkeur. “De cultuur van de Kazachen is prachtig. In Tamgaly bijvoorbeeld, daar vind je schitterende archeologische rotsgraveringen uit de bronstijd. En landschappelijk is Kazachstan ook niet te versmaden. De Saryarka-steppe is adembenemend moerasland, waar miljoenen trekvogels fourageren. Maar het mooist van alles is natuurlijk het Mausoleum van Hodja Ahmed Yasawi, in 1399 gebouwd door de Turks-Mongoolse krijgsheer Timoer Lenk, om eer te bewijzen aan de religieus leider en dichter Hodja Ahmed Yasawi”, zo vertelt Westra enthousiast.
Het lezen van Yasawi’s gedichten bracht Westra op het idee dat team Astana misschien wel de juiste ploeg voor hem zou zijn. Hij besloot zijn zaakwaarnemer contact op te laten nemen met Aleksandr Vinokoerov, de teamchef van Astana. “Als aardigheidje hebben wij Vinokoerov een stukje gegraveerde rots meegegeven, dat ik ooit tijdens een reis heb gekocht op de markt van Tamgaly. We hebben erbij gezegd dat ik beloof de Kazachen dubbel en dwars terug te zullen betalen”, lacht de man uit Tijnje.
Westra voelt zich als Fries sterk verbonden met het Centraalaziatische volk: “Ook zij zijn eeuwenlang gedomineerd, en nu nog, door andere volken. Ze spreken een eigen taal, maar die zit in de verdrukking ten opzichte van het Russisch. Er is veel landbouw en met Alma Ata weten ook de Kazachen wat het is om vergane schaatsglorie te herbergen. Ik weet zeker dat ik me in Astana helemaal thuis ga voelen.”
Neequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Vanendert dit jaar zijn puntentotaal van vorig jaar had herhaald, dan was er geen enkel probleem geweest. Daar zat geen enkel punt uit de Tour bij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:56 schreef DeeBee het volgende:
Vanendert onder z'n maat, hou op alsjeblieft. Zelden zo hard gelachen als in die Tour waarin hij ineens de bergen opvloog alsof hij Armstrong zelf was, lijkt mij een beetje belachelijk omdat als z'n normale niveau te gaan zien, dat ligt eerder rond z'n prestatie in deze ronde...
Wat een ongekende matigheid zeg.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:02 schreef debeterebob het volgende:
Die twee renners die Belgie mist maken toch geen klap uit. Dit lijkt me wel een redelijke selectie zo:
Gilbert
De Clercq
Monfort
De Gendt
Bakelants
Vanendert
Seeldrayers
Als Gilbert nog iets in z'n koelkast kan vinden, gaan ze toch weer podium rijden hoor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat een ongekende matigheid zeg.
Ze hebben vooral ook heel veel subtoppers. Met mannen als Roelandts, Van Avermaet, Leukemans enz.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat een ongekende matigheid zeg.
twitter:taylorphinney twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:01:54Hey @Tour_de_Pologne, I'm sorry I missed the podium celebration today! I'm at the hotel already, wasn't expecting top 3 based on how I felt! reageer retweet
twitter:andremeganck twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 18:56:12#sporza - Ben Hermans door ketting problemen pas op de 12 e plaats in Polen- Jammer Belgie met 6 of misschien 7 man naar het WK in Firenze reageer retweet
twitter:Stefclement twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 18:38:43So the best way to prepare Poland is by fishing in Norway and real altitude in the Tyrol; congrats to Pieter Weening for winning the Tour. reageer retweet
In de tour geven ze de Franse renners toch ook altijd van die cadeautjesquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
De Poolse renners worden overladen met cadeautjes uit allerlei neven"klassementen".
Die Polen waren de enige die het snapte?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
De Poolse renners worden overladen met cadeautjes uit allerlei neven"klassementen".
In Baskenland zijn ze wel eerlijk en gaat de Prijs der Elegantie gewoon naar een Nederlander als dat meer dan terecht is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
In de tour geven ze de Franse renners toch ook altijd van die cadeautjes
Niet bekend, volgens mij, maar denk dat IAM wel wil overstappen, misschien dat nieuwe project van Tinkov als hij weer wat renners bij elkaar koopt. Europcar heeft al eerder aangegeven geen WT te willen worden in ieder geval.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn er trouwens procontinentale teams met World Tour ambities?
Als Vacansoleil zou stoppen en Euskaltel in elkaar kakt, dan komt er toch een plaatsje vrij.
Zou goed kunnenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Die Polen waren de enige die het snapte?
Euskaltel stop op zeker.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn er trouwens procontinentale teams met World Tour ambities?
Als Vacansoleil zou stoppen en Euskaltel in elkaar kakt, dan komt er toch een plaatsje vrij.
IAM volgens mij ook nog niet in 2014. Daarom vroeg ik me af wie dan wel wil, als de 2 grootste kandidaten geen interesse hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Niet bekend, volgens mij, maar denk dat IAM wel wil overstappen, misschien dat nieuwe project van Tinkov als hij weer wat renners bij elkaar koopt. Europcar heeft al eerder aangegeven geen WT te willen worden in ieder geval.
Spidertech gaat ook niet door.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
IAM volgens mij ook nog niet in 2014. Daarom vroeg ik me af wie dan wel wil, als de 2 grootste kandidaten geen interesse hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er nog een co-sponsor gevonden kan worden stopt Euskaltel niet.quote:
Oh, ook al niet dus. Dan blijft er wel weinig over ja. Al was er dit jaar al 1 ploeg extra in de WT natuurlijk, doordat Katusha alsnog toegelaten werd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
IAM volgens mij ook nog niet in 2014. Daarom vroeg ik me af wie dan wel wil, als de 2 grootste kandidaten geen interesse hebben.
IAM Cycling zal in 2014 niet uitkomen in de World Tour dus
Zou haast zeggen raap de restanten van Vacansoleil en Euskaltel bij elkaar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als er nog een co-sponsor gevonden kan worden stopt Euskaltel niet.
Gaat niet gebeuren, maar er is theoretisch gezien nog een kans...
Voor een ploeg als Euskaltel zou je altijd wat moeten kunnen vinden. Behalve als je Igor Gonzalez de Galdeano heet. Dan geef je het meteen op en ga je ook niet op zoek.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zou haast zeggen raap de restanten van Vacansoleil en Euskaltel bij elkaar.
Ik denk niet dat die World Tour kunnen blijven, zelfs als ze zouden blijven bestaan, toch niet met Anton, de Izagirre's en Nieve die al met een halve voet buiten staan. Gaan ze niet redden met hun Grieken en Slovenen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als er nog een co-sponsor gevonden kan worden stopt Euskaltel niet.
Gaat niet gebeuren, maar er is theoretisch gezien nog een kans...
een prijs voor de vakantieboerenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Zou goed kunnen![]()
[ afbeelding ]
Dat is ook wat overdrevenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voor een ploeg als Euskaltel zou je altijd wat moeten kunnen vinden. Behalve als je Igor Gonzalez de Galdeano heet. Dan geef je het meteen op en ga je ook niet op zoek.
Nogmaals, Gonzalez de Galdeano.
Ze hebben nog een licentie he. Maakt dus niet uit wat voor renners ze hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die World Tour kunnen blijven, zelfs als ze zouden blijven bestaan, toch niet met Anton, de Izagirre's en Nieve die al met een halve voet buiten staan. Gaan ze niet redden met hun Grieken en Slovenen.
Tja... dan heb je eigenlijk alleen nog Cofidis, die zullen wel willen.
Het erge is dat het niet eens overdreven is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven
Ik zou ook graag Kelme terug zien
Zeker wel, als je als ploeg niet genoeg rider value hebt, lig je er gewoon uit. Doorlopende licentie of niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben nog een licentie he. Maakt dus niet uit wat voor renners ze hebben.
Enlighten me.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het erge is dat het niet eens overdreven is.
Niemand wil een 2e Footon-Servetto.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zeker wel, als je als ploeg niet genoeg rider value hebt, lig je er gewoon uit. Doorlopende licentie of niet.
Een tweede Rock Racing daarentegenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niemand wil een 2e Footon-Servetto.
'Er heeft zich geen sponsor bij mij gemeld tijdens de Tour.'quote:
Je bedoelt dat hij geen flikker uitvoert?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
'Er heeft zich geen sponsor bij mij gemeld tijdens de Tour.'
Zomaar een quote van Gonzalez de Galdeano. Conclusies mag je zelf trekken. Als je al zijn berichten in de media op een rijtje zet komt hij best wel als de mol over...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |