Hier gister weer goedgekeurd door de vlos. Hartje, bloeddruk en alles was weer prima in orde. En dan volgende donderdag volgende afspraak hier thuis. Dus inderdaad pas vanaf 41 weken eventueel actie ondernemen. Nu nog gewoon afwachten. Is gelukkig ook nog prima vol te houden zo. En inderdaad bevallen in deze warmte... Ik wacht dan nog sowieso nog even een dagjequote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:23 schreef zandsculptuur het volgende:
Zielig voor de baby![]()
"Welkom op de wereld!" *BATS* 38 graden.
Ziekenhuisbedden met dit weerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
nouja waar ie vandaan kwam was het ook 37 graden dus misschien is t minder onplezierig voor baby dan t lijkt.
Bevallen mte dit weer is eh, warm
6000 literquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:34 schreef Hilzillah het volgende:
Pomp chloor drijvertjes schock zooi en de rest. Vriendje ging schuren en er is zaagsel in het bad beland. dat wilde ik met een dekbedhoes filteren en de dag erna was het groen![]()
Er gaat ruim 6000 liter water in het bad. 1.5 a 2 dagen vullen. En als je bevallen bent mag je toch niet meer zwemmen... Dus dan maar strand.
Dan wordt het volgende topic van jou suusz. Tenzij niemand meer iets te vertellen heeft. Maar dat geloof ik nooit
van dat niets-doorlatende plastic met een lakentje eropquote:
mijn schoenen ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef Pvoesss het volgende:
Dankzij het vruchtwater is je bed toch wel nat
Check...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
van dat niets-doorlatende plastic met een lakentje erop
maar toch hè, er zijn er nog best wel wat die dan tegen hun man zeggen "schatje ik heb het zo koud kun je mijn dikke sokken uit de tas pakken?"
de blik van de partner in kwestie dan is priceless![]()
Hahahaha bij de oudste werkte haar hoofd als stop er kwam dus geen/ amper vruchtwater.quote:
Dat jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
van dat niets-doorlatende plastic met een lakentje erop
maar toch hè, er zijn er nog best wel wat die dan tegen hun man zeggen "schatje ik heb het zo koud kun je mijn dikke sokken uit de tas pakken?"
de blik van de partner in kwestie dan is priceless![]()
Ik meende dat 26 weken 6 maanden was, maar ik raak continu in de war van maanden icm weken bij zwangerschapquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:20 schreef Purple010 het volgende:
Oja en afgelopen woensdag 23 weken, dat is toch 6 maanden of zit ik me weer rijk te rekenen?
Limone gelukkig maar!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:48 schreef Limone het volgende:
Ik had 'iets' op kweek staan om te checken op streptokokken (), maar ik belde net en ik heb ze gelukkig niet! Joepie!
Ik had me er natuurlijk best wel zorgen over gemaakt. Volgens internet heeft 1 op de 5 zwangeren dit, maar de verhalen die je op internet erover leest zijn echt verschrikkelijk. Ik kneep 'm dus wel een beetje. Nu niet meer!
![]()
![]()
Ik kan ook echt niets met maandenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik meende dat 26 weken 6 maanden was, maar ik raak continu in de war van maanden icm weken bij zwangerschap
Komt vast goed met de babykamerHier was ook alles in orde, dus het kan wel
Hahah heel erg herkenbaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:29 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik kan ook echt niets met maanden. Het valt nu pas op hoe veel mensen (die geen kinderen hebben) vragen hoe veel maanden je bent. Ik kan het echt alleen maar in weken zeggen.
---
Fijn Limone!
---
Hier momenteel een bloeddruk die niet mee wil werken.. inmiddels even goed aan de drop om alles weer op te krikken, maar ik ben nog steeds gammel.
Ik heb met zwangere vrouwen gewerkt, en het zijn er toch best veel die antwoord geven in maanden als je vraagt hoe ver ze al zijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Hahah heel erg herkenbaar
Random iemand: En, hoeveel maanden ben je zwanger/hoeveel maanden moet je nog?
Ik: Euh..bluh..al/nog x weken![]()
He wat vervelend van je bloeddruk..die warmte helpt dan al helemaal niet mee
Zet mij maar op 18 maart 2014 erbij. Al denk ik dat die datum nog iets later zal uitvallen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:12 schreef Limone het volgende:
Wil je erin Butterflower? Kunnen er nog mensen eruit?![]()
Als je mij even quote dan pas ik het aan!
I know. In het begin van de zwangerschap ook (met mate) genomen, maar ik heb het nu niet hier en wil er ook niet iemand op uitsturen. En het is zo vies!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:34 schreef Purple010 het volgende:
zoethout thee geeft ook een boost aan je bloeddruk.
Bloeddruk iddquote:
Ja, simpele berekening van eerste dag menstruatie. Maar ik heb een langere cyclus dan gemiddeld, dus denk dat het nog wel wat later in maart wordt. Maar tot die tijd wil ik gezellig bij 18 maart staanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Theeleuter ook 18 maartHet wordt druk op die datum.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:46 schreef Kleurdoos het volgende:
O heerlijk dit, ik heb een zwangerenFB gevonden waar ze nog dommer zijn dan op babybytes
Ze geloven zelfs dat ze de dokter moeten bellen om antibiotica te vragen voor hun hydrofieldoeken, om ze zo steriel mogelijk te krijgen
Man, wat heb ik een lol daar.
Je zou maar hun huisarts zijn...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:46 schreef Kleurdoos het volgende:
O heerlijk dit, ik heb een zwangerenFB gevonden waar ze nog dommer zijn dan op babybytes
Ze geloven zelfs dat ze de dokter moeten bellen om antibiotica te vragen voor hun hydrofieldoeken, om ze zo steriel mogelijk te krijgen
Link!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:46 schreef Kleurdoos het volgende:
En hoe willen ze checken of we daar aan voldoen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:04 schreef Kleurdoos het volgende:
tís voor uitgerekende chicks in juli/aug/sep/okt ofzo
Ja ik wil er in!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:12 schreef Limone het volgende:
Wil je erin Butterflower? Kunnen er nog mensen eruit?![]()
Als je mij even quote dan pas ik het aan!
Hier is het op alle 16 etages stukquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:40 schreef NoBoNo het volgende:
Gotc, zit jij bij mij op kantoor ofzo? Ook hier de airco stuk, in 1 vleugel dan, gelukkig kunnen verhuizen naar een andere vleugel waar wel de airco werkt.
donequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:16 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ja ik wil er in!
1 april 2014
Thanks
... en done!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:48 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Zet mij maar op 18 maart 2014 erbij. Al denk ik dat die datum nog iets later zal uitvallen.
Met deze hitte in de stad knap van je. Ik zit nu binnen met mijn voeten op de koude tegelsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:47 schreef Limone het volgende:
[..]
done
[..]
... en done!
Ik ging net lunchen in de stad en ik ben gesmolten. Ik heb zelfs heel theatraal met een servetje mijn voorhoofd gedeptHet is wel lekker rustig overal..
Fijn dat alles goed was f_r! Gaat het nu overall beter dan bij ean?
Daar val ik onder dus hup hier met die linkquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:04 schreef Kleurdoos het volgende:
tís voor uitgerekende chicks in juli/aug/sep/okt ofzo
Whut!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:19 schreef Cwen het volgende:
OMG KD, da's wel heel erg...
Hier heeft de bloody MediaM zojuist de verkeerde wasmachine geleverd en de oude meegenomen! Die komt weer terug, want degene die we wilden is niet leverbaar! Maar wanneer ie terugkomt, is nog maar de vraag... GVD
Klotezooi bij ons hebben ze wel eens een verkeerde droger geleverd ook zo handigquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:19 schreef Cwen het volgende:
OMG KD, da's wel heel erg...
Hier heeft de bloody MediaM zojuist de verkeerde wasmachine geleverd en de oude meegenomen! Die komt weer terug, want degene die we wilden is niet leverbaar! Maar wanneer ie terugkomt, is nog maar de vraag... GVD
Oh wat jammer zeg. Ik dacht eigenlijk dat het 'geen nieuws is goed nieuws' bij jou was. Nou, dan hoop ik voor jou dat het snel oktober is! (Maar niet te snel hoor, ik zou ook in oktober mogen bevallen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Met deze hitte in de stad knap van je. Ik zit nu binnen met mijn voeten op de koude tegels
en of het beter gaat dan met Ean. Ik vind niet echt. Ik heb nu ook de zorg voor haar die het zwaarder maakt een veel dikkere buik en ik spuug nog steeds vrolijk door. Volgens mij heb ik mijn breuk groter gespuugd want ik kom in het maagzuur en dan heb ik bij Ean amper gehad.
Maar goed het einde komt in zicht kindje ligt goed. Dus ik hoop dat ik nu zelf aan de bak mag in oktober.
Met het kindje is alles goed. Met mijn waardes ook. Dus opzich niks te klagen en mag ik ook niet klagen. Alleen ik voel mij alleen zo beroerd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:30 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh wat jammer zeg. Ik dacht eigenlijk dat het 'geen nieuws is goed nieuws' bij jou was. Nou, dan hoop ik voor jou dat het snel oktober is! (Maar niet te snel hoor, ik zou ook in oktober mogen bevallen!)
buikpijn sucks.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:52 schreef zandsculptuur het volgende:
Klinkt als een heerlijk stranddagje Hillz. Op die tokkies na dan.
Ik heb even een vraag hier, google helpt me niet verder. Sinds dat ik zwanger ben heb ik heel vaak last van buikpijn. Soms is het een paar dagen weg, maar meestal is het gewoon een continu aanhoudende, zeurende pijn. De pijn zit vlak onder mijn navel (daar zitten nu mijn darmen, denk ik?). Het wordt erger als ik veel heb gedaan of veel heb gelopen (waarbij 'veel' relatief is, want zoveel is het ook weer niet), als ik 'lang' in de auto heb gezeten (+1 uur) of als mijn buik 'koud' wordt. Ik slaap ook al vanaf het begin met een buikband om, omdat ik anders wakker word met buikpijn.
Ik heb geen last van mijn stoelgang, die is (grotendeels) als normaal, maar soms wordt de buikpijn heftiger en dan gaat het weg als ik een keer goed naar het toilet ben geweest (sorry voor de tmi).
Herkent iemand dit misschien? Lotgenoten? Gaat het over? Moet ik accepteren dat dit bij mijn zwangerschap hoort?
Eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met die buikpijn.
Dat je kindje en je waardes het goed doen is natuurlijk wel heel positief en fijn. Ik vind het echt heel rot dat je je zo beroerd blijft voelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Met het kindje is alles goed. Met mijn waardes ook. Dus opzich niks te klagen en mag ik ook niet klagen. Alleen ik voel mij alleen zo beroerd.
Dat denk ik wel, al heb ik vanmiddag eigenlijk niks gedaan.quote:
Gelukkig is wat dat betreft alles goed, maar dan nog he, niemand die het gek vindt als je wel zou 'klagen'. Ventileren is dan misschien een beter woord.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Met het kindje is alles goed. Met mijn waardes ook. Dus opzich niks te klagen en mag ik ook niet klagen. Alleen ik voel mij alleen zo beroerd.
Snap ik maar het is al heel de weekquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:05 schreef Limone het volgende:
Het is ook echt heel warm, hè bubs. Ik ben er zelf ook een beetje wankel van..
Ooh, jaloers!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb trouwens een 1,5 week geleden ineens rond mijn navel veel buikpijn gehad, en dan ook vooral 's nachts. Bleken overbelaste buikspieren te zijn. Toen ik oplette met omdraaien, en minder ging tillen ging het gelukkig wel weer beter.
Wij zijn vanmorgen wezen zwemmen, heerlijk, maar ben nu wel gesloopt. Mijn vriend is nu naar de F1 auto aan het kijken die hier een demonstratie geeft, en ik zit jaloers te luisteren naar de herrie..
Jaloers op je airco.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij hebben de airco in de woonkamer staan, en daar is het uit te houden. Net even buiten geweest, maar dat vond ik niet zo aan te raden. Ik ben nog aan het nadenken of ik vannacht beneden ga slapen of niet.
Geloof me ik huil er meer dan genoeg om maar het verandert niks aan de situatie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:03 schreef Soempie het volgende:
[..]
Gelukkig is wat dat betreft alles goed, maar dan nog he, niemand die het gek vindt als je wel zou 'klagen'. Ventileren is dan misschien een beter woord.
Opkomend maagzuur bijvoorbeeld vond ik zo naar. En bij mij was het niet noemenswaardig. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe het voor jou moet zijn. Hoe is het eigenlijk met de hulp die je zou krijgen? Heb je daar wel iets aan? Heb hier niet alles gevolgd de laatste tijd.
In de vorige topics heb ik alle echo's bewonderd. Heel bijzonder die tweelingfoto's.![]()
En skips ook mooie foto's!En je staat als het goed is dan opeens weer boven mij.
Geen twijfel meer over mogelijk, toch? Ik neem aan dat de verloskundige dit wel gewoon over zal nemen.
En de 34 weken van KD zijn binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ja hahahaquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:36 schreef Mabawa. het volgende:
Ha Limone ik heb hetzelfde. Wil gewoon niet klagen en áls ik dan een keer zeur over de warmte zeg ik er toch even bij dat ik wel blij ben dat de zon er toch eindelijk is. Maar ik kan het gewoon minder hebben nu. Normaal zit ik altijd lang in de zon, maar nu is 5 minuten al teveel!
Dat was dus een dag van uitersten! Fijn dat hij 'm heeft gevoeld, wat hoorde hij dan?quote:Ik heb een dag slenteren overleefd, was heerlijk! Wel vannacht gevoeld want mn rug wilde niet echt en dan ben ik echt een stijve hark met opstaan. Ook iets verkeerds gegeten denk ik want ik heb vannacht bijna een uur op t toilet gezeten met mn teiltje tussen den benenPijn dat het deed! Maar toen het eenmaal klaar was, merkte ik er gelukkig niets meer van.
Gisteren voor het slapen gaan heeft vriendlief eindelijk overduidelijk de baby gevoeld en gehoord![]()
Mijn buik gaat steeds vaker op en neer!
Doe maar lekker rustig aan Tiekje! Is je buik wel rustig?
Blub blub ofzo? Nee op het moment dat er geschopt werd, tegen zijn oor, hoorde hij ook echt de beweging ofzoiets.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:41 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja hahahaDat doe ik ook, zo van: "Horen jullie dat wel, mensen? Ik klaag heus niet!"
[..]
Dat was dus een dag van uitersten! Fijn dat hij 'm heeft gevoeld, wat hoorde hij dan?
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn dat je geen gbs hebt Linmone. Mijn dochtertje heeft er na haar geboorte bijna 3 wkn door in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig waren we er op tijd bij, maar was wel even schrikken. Bij mij testen ze daarom dit keer ook niet en krijg ik gewoon uit voorzorg AB tijdens de bevaling en moet de baby 24 tot 48 uur ter observatie blijven.
fijne dag allemaal vandaag!!
Interesting! Ik voorzie een aantal buikluistersessies!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:47 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Blub blub ofzo? Nee op het moment dat er geschopt werd, tegen zijn oor, hoorde hij ook echt de beweging ofzoiets.
Technisch gezien een mini reisje naar oa afrika gemaakt. Maar dat zal niet de oorzaak zijn. Doe sowiezo maar rustig aan vandaagquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:47 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Blub blub ofzo? Nee op het moment dat er geschopt werd, tegen zijn oor, hoorde hij ook echt de beweging ofzoiets.
Nee HIlz, vriend had nergens last van. Ik zal het straks even aan de anderen vragen waar we de hele dag mee waren. Ik heb dit een keer eerder zo heftig gehad en toen was ik net een week of 10 zwanger. Normaal gesproken combineer ik die 2 niet, ze komen apart. Het een na teveel drank en de ander na een reisje Afrika
Dance Valleyquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
vandaag is manlief naar een outdoor feestje
Hahaha ja, misschien was die hamburger in 'Afrika' niet zo'n goed ideequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Technisch gezien een mini reisje naar oa afrika gemaakt. Maar dat zal niet de oorzaak zijn. Doe sowiezo maar rustig aan vandaag
Herkenbaar. Wij hebben al maandenlang kaartjes liggen voor de Vrienden Van Amstel (waar we elk jaar naartoe gaan). Eind januari 2014, dan ben ik 37 wekenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dance Valley![]()
![]()
Veel van mijn vrienden zijn ook vandaag. Ze vroegen of ik mee wilde er was een kaartje over. Mijn gezicht:![]()
![]()
![]()
Ja of.... op een boot in Amsterdamquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dance Valley![]()
![]()
Veel van mijn vrienden zijn ook vandaag. Ze vroegen of ik mee wilde er was een kaartje over. Mijn gezicht:![]()
![]()
![]()
Hetzelfde helaas, maar het wordt ook niet erger gelukkigquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:58 schreef Mabawa. het volgende:
Bubs 32 weken!! Mooie mijlpaal zeg! Hoe voel je je?
Sjee wat rot. Oke tuurlijk fijn dat het niet erger wordt, maar toch. Lekker rustig aan maar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hetzelfde helaas, maar het wordt ook niet erger gelukkig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Bubs
--
Mijlpalenjompel.
--
Ik ben normaal ook groot fan van de zon en de warmte, maar gisteren trok ik het met mijn zwangere lijf niet zo goed. Net als Limone ook alleen maar op de bank gehangen 's avonds en zelfs dat voelde niet fijn.
--SkipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Home is where the O+ is...
Merci!quote:
Ik niet, want drager betekent niet high carrier. En bij low carrier dragerschap heb je pas kans op infectie in geval van risicofactoren zoals langdurig gebroken vliezen. In het geval van high carrier dragerschap heb je de gbs in je urine zitten waar het een blaasontsteking veroorzaakt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:53 schreef Mabawa. het volgende:
Ik vind ook dat GBS standaard gecheckt zou moeten worden. Heel wat vrouwen is drager zonder het te weten.
Tja de een vindt het overmedicaliseren en de ander veiligheid. Vooral bij moeders van baby's waar het tot opnames of erger heeft geleid.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:15 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik niet, want drager betekent niet high carrier. En bij low carrier dragerschap heb je pas kans op infectie in geval van risicofactoren zoals langdurig gebroken vliezen. In het geval van high carrier dragerschap heb je de gbs in je urine zitten waar het een blaasontsteking veroorzaakt.
Laten we alsjeblieft niet gaan overmedicaliseren zoals in bijvoorbeeld Amerika
Wacht inderdaad maar tot je eigen pasgeboren babytje in het ziekenhuis terecht komt en ze je vertellen dat je niet ern dag later had moeten komen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:39 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Tja de een vindt het overmedicaliseren en de ander veiligheid. Vooral bij moeders van baby's waar het tot opnames of erger heeft geleid.
Is het verschil in low of high te checken trouwens?
Woon jij toevallig in Enschede?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:43 schreef Stansfield het volgende:
Afgelopen maandag is onze dochter Viviënne geboren. Moeder en dochter maken het goed. Zwangerschap was wel heftig. Was de bedoeling dat we thuis gingen bevallen maar het ging allemaal erg snel. Om half 3 kwam ik uit mijn werk nadat het om 14 uur was begonnen. 16 uur de verloskundige gebeld. Om 17:30 3cm ontsluiting. Daarna zou de verloskundige om 20 uur weer komen. Om 19:15 ging het niet meer en heb ik haar gebeld. Om 19:30 braken de vliezen. Niet lang daarna was de verloskundige er. Ze bleek gepoept te hebben in het vruchtwater. Dus om 20:00 uur naar het ziekenhuis. Daar kwamen we om 20:15 uur aan. En om 20:36 is ze geboren. Moeder en dochter zijn een nachtje gebleven maar nu al weer lekker thuis en het herstel gaat goed.
Agreed inderdaad!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:15 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik niet, want drager betekent niet high carrier. En bij low carrier dragerschap heb je pas kans op infectie in geval van risicofactoren zoals langdurig gebroken vliezen. In het geval van high carrier dragerschap heb je de gbs in je urine zitten waar het een blaasontsteking veroorzaakt.
Laten we alsjeblieft niet gaan overmedicaliseren zoals in bijvoorbeeld Amerika
Mee eens, maar tegelijkertijd zou alleen het opsporen wellicht wel helpen. Dan weet je het risico en kan er na de geboorte alsnog behandeld worden, indien nodig? Of zie ik de risico's dan verkeerd?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Series!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:10 schreef Limone het volgende:
Hè vervelend, KD.Is er nog wat leuks op tv?
Niet geheel ontopic maar goed om te lezen dat ik niet de enige idioot ben die hartje zomer de neiging heeft om te gaan cocoonenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:22 schreef Limone het volgende:
paar jaar geleden heel Lost achter elkaar gekeken. Gordijnen dicht want hartje zomer![]()
nee joh! De zomer is zó sociaal, dat ik dat snel moe ben. Op de eerste warme lentedag ben ik ook altijd een beetje down. 'Oh jongens we moeten weer in het park liggen/lauwe rosé drinken/met heel veel verschillende vrienden tegelijk afspreken/naar het strand/bruin worden/Naar Buiten Naar Buiten!' pffff Nee, geef mij dan maar Game of Thrones met de gordijnen dichtquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:33 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Niet geheel ontopic maar goed om te lezen dat ik niet de enige idioot ben die hartje zomer de neiging heeft om te gaan cocoonen
Wahahahaha idd! Dank! Mijlpaal! Jompel!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:39 schreef Suikertante het volgende:
True blood, smaakvolle keuze![]()
DJMomo, over precies een half jaar is 't zover!![]()
Zo, nu ga ik weer.
Ik kijk juist Gilmore Girls, Switched at Birth, Pretty Little Liars, meidenseriesquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:54 schreef Limone het volgende:
![]()
![]()
Ja Lost, mooi moment om nog een keer te kijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde ook graag allemaal series gaan kijken en mn foto's op orde maken enz. tot nu toe is er nog heulemaal niks gekomen van alle 'dit ga ik allemaal doen' plannen![]()
Hilz dat gevoel ken ik. Ben je dan wel lekker bezig dan mislukt het helemaal of ben je totaal niet tevreden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:17 schreef Hilzillah het volgende:
Ik wilde ook graag allemaal series gaan kijken en mn foto's op orde maken enz. tot nu toe is er nog heulemaal niks gekomen van alle 'dit ga ik allemaal doen' plannen
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:17 schreef Hilzillah het volgende:
Dat klinkt als 'het' begin Sull!! SpannendNou dat heb ik dan weer niet gedaan, zou ook niet weten hoe het zou moet ruiken... Maar de structuur klopt wel met de beschrijving. En tja... nu weet ik nog niets, het kan nog wel weken duren dus we wachten maar gewoon aSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde ook graag allemaal series gaan kijken en mn foto's op orde maken enz. tot nu toe is er nog heulemaal niks gekomen van alle 'dit ga ik allemaal doen' plannen
Mijn vriend heeft zeilen gespannen op het dak...maar met een hevige regenbui lekt het wel hier en daar. Dus als we naar bed gaan of weggaan dekken we de tv af voor de zekerheid. Dat zeil maakt ook gigantisch veel herrie als er een beetje wind staatquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef ferrari_rood het volgende:
kd sterkte in het z-huis
angela wat een drama jullie verbouwing zeg. Is het wel waterdicht?
Skips wat een nare droom. weer een beetje tot rust gekomen?
kp een knipper
cwenje onbegrepen voelen is zo ontzettend naar.
gotc wat leuk dat je mams zo goed kon voelen en luisteren
Hier heeft de buurman medelijden met me. Hij zei het klinkt zo vaak alsof je doodziek bent. Sorry buurman het is warm de ramen staan open. Nu wil ik niet weten wat de andere kant hoort waar ons huis aan grenst.
Wat een drama zeg. Dan hoop ik voor jullie dat het nog heel lang droog blijft en als het regent het een mini buitje is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:35 schreef angelatje het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft zeilen gespannen op het dak...maar met een hevige regenbui lekt het wel hier en daar. Dus als we naar bed gaan of weggaan dekken we de tv af voor de zekerheid. Dat zeil maakt ook gigantisch veel herrie als er een beetje wind staat
Er zijn dan gewoon 'ineens' andere stomme dingen die er gedaan moeten worden ipv de dingen op mijn einde zwangerschapslijst... Vriendje is vanaf morgen 7 opvolgendw dagen naar school. Morgen de stomme dingen en vanaf maandag ga ik lekker doen wat IK wil!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:30 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Hilz dat gevoel ken ik. Ben je dan wel lekker bezig dan mislukt het helemaal of ben je totaal niet tevreden.
Beetje campinglife in je eigen huis Angela! Hoop dat je snel weer een dak hebt!!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:35 schreef angelatje het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft zeilen gespannen op het dak...maar met een hevige regenbui lekt het wel hier en daar. Dus als we naar bed gaan of weggaan dekken we de tv af voor de zekerheid. Dat zeil maakt ook gigantisch veel herrie als er een beetje wind staat
De kraan is weer dicht! Olli MOET nog binnen blijven tot en met zaterdag, dat is het laatste 'item' op de lijst!quote:Op zondag 4 augustus 2013 07:31 schreef Sull het volgende:
Hilz, nou ja opgedroogde hobbylijm zou ik het niet noemen, meer opdrogende hobbylijm. Het is ook draderig van structuur zeg maar. Bij jouw geen lekkages meer
Even het laatste uur dat je daar bent zo om de vier minuten je ogen dicht en zachtjes puffenquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:41 schreef Hilzillah het volgende:
Vriendje zei het gisteren dat zn moeder dat gezegd had. Hij is een beetje bezorgd dat Olli juist komt tijdens deze broodnodige week school
Vanavond daar bbq'en. En ga ik haar gruwelijk pesten daar mee
ook al helemaal bijquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:57 schreef Suikertante het volgende:
Girls mensen, girls.
Opgedroogde hobbylijm, goede omschrijving.
En ruiken is niet raar joh.
*Proest* Ik vind dit een goeie hè!! Het arme mens weet niet wat er gebeurdquote:Op zondag 4 augustus 2013 09:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Even het laatste uur dat je daar bent zo om de vier minuten je ogen dicht en zachtjes puffenen dan naar t einde toe steeds moeilijker gaan kijken dr bij. Succes gegarandeerd
quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:02 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
*Proest* Ik vind dit een goeie hè!! Het arme mens weet niet wat er gebeurd![]()
![]()
Ik heb vandaag ijsjes dag![]()
de zakjes waterijsjes waren in de aanbieding bij de AH. 7 zakken gekocht en ik heb nu al 4 ijsjes op
Jeejquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:02 schreef zandsculptuur het volgende:
Hilz, ijsmonster! Wel verslag doen vanavond.
Jompeltje voor mezelf, ben vandaag 12 weken!
We houden het niet meer geheim, maar hebben het ook nog niet van de daken geschreeuwd. Misschien later deze weekquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:14 schreef Suusz het volgende:
[..]
Jeej![]()
Heb je het ondertussen al tegen iedereen verteld, of kan je het heugelijke nieuws nog delen?
Nee Amersfoort.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:25 schreef Oognip het volgende:
[..]
Woon jij toevallig in Enschede?(Vlakbij waar ik woon is ook een Vivienne geboren
)
Gefeliciteerd trouwens!
Musiqueeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!! Jippie!quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:48 schreef Musique het volgende:
Ik kom me ook weer héél voorzichtig melden, na een paar maanden afwezigheid![]()
Zit nu op NOD +3 en heb een licht 2e streepje gepiestIk wist het al een kleine week geleden, maar het streepje was toen dusdanig wazig dat je het alleen zag als je het in het licht hield. Nu is het streepje nog steeds erg licht, maar wel duidelijk zichtbaar. Dus ik ben voorzichtig blij!
Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar zo lang tussen 2 voedingen laten is voor hele kleine baby's echt nog niet goed. De bloedsuikerspiegel kan dan te laag worden en dat is gevaarlijk! Maximaal 4 uur tussen de voedingen wordt aangeraden. Daarnaast is het voor het goed op gang brengen van de borstvoeding ook niet verstandig.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:52 schreef Stansfield het volgende:
Kraamtijd gaat nu goed. Borstvoeding was eerst wat lastig. Dus kolven. Nu weer een keer geprobeerd en het gaat top. En na 1 nacht in het ziekenhuis en 1 nacht in het weigje waarin slapen niet zo goed gaat. Slaapt ze nu in haar voedingkussenbedje (voedingskussen met 2 handdoeken erin en dan een aankleedkussen erover. Wij slapen iets lager. En ze slaapt al 3 nachten door vanaf de laatste voeding 12 uur of 1 uur tot 6 uur of 7 uur. Ideaal dus.
volgens mij mag het s'nachts langer. D sliep hier toen ze klein was nl ook direct hele nachten door en ze heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen waar ze dit gewoon oke leken te vindenquote:Op zondag 4 augustus 2013 14:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar zo lang tussen 2 voedingen laten is voor hele kleine baby's echt nog niet goed. De bloedsuikerspiegel kan dan te laag worden en dat is gevaarlijk! Maximaal 4 uur tussen de voedingen wordt aangeraden. Daarnaast is het voor het goed op gang brengen van de borstvoeding ook niet verstandig.
Sja. Ik weet t niet. Ik MOEST baby Sjaak ook wakker maken in de kraamweek. Heb ik een keer gedaan. Dat was zo'n ongelooflijk drama, incl tepelkloof size grand Canyon, dat ik dat daarna nooit meer heb gedaan. Maar goed hij tukte zeker niet de nacht al door in de kraamweek. Ging dan om 3 uur tussen voedingen ipv 4 (ofzo).quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:54 schreef WupWup het volgende:
Ik zou het zelf ook niet doen met zo'n kleintje. Niet alleen voor de suikerspiegel, maar zo'n lange pauze doet ook zeker de melkproductie geen goed.
Dit inderdaadquote:Op zondag 4 augustus 2013 14:54 schreef WupWup het volgende:
Ik zou het zelf ook niet doen met zo'n kleintje. Niet alleen voor de suikerspiegel, maar zo'n lange pauze doet ook zeker de melkproductie geen goed.
Mag ik GotC quoten voor de geweldig complete update? Slapen is hier ook een drama, ik maar het overdag een beetje goed. SIESTA time.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:58 schreef GotC het volgende:
*adem in*
Mabawa gisteren 24 wekenVoel je je nu wat beter? Was het nog gezellig met (20 man
) bezoek?
Bubs gisteren 32 wekenHoe gaat het met je? En met je vriend?
Limone, hier hetzelfde mbt het weer. Ik klaag er niet over, maar het maakt het niet makkelijkerEn ik vind de zomer ook té sociaal
Ik zit net zo lief binnen, zonder overal naartoe te moeten gaan..
Skips, dat is echt een nare droom.. Vreselijk he, hoe dromen ineens zo levensecht kunnen lijken?
Cwen hoe kan je ml+familie nou klagen dat je niks doetJe bent 38 weken zwanger! In een hittegolf!
KP, goede echo! Knipper
Nikki goed nieuws uit het ziekenhuis dus! Bijna afbouwen met de kutpillenEn die MvM flessen..nja, denk maar zo, alles wat ze krijgen is al meer dan als je niet mee zou doen!
Suusz gewoon nog naar de Ikea geweest, bikkel!
Stansfield gefeliciteerd met je snelle dochter!
angelatje, wat een gedoe met het huis zeg..
Zand, je bent gewoon al 12 weken![]()
Wij hebben het nieuws bij 9w3d naar buiten gebracht, na de termijnecho/eerste echo. Lekker vroeg
KD weer in het ziekenhuis.. Fijn dat haar hartslag wat lager is, maar dat bloedverlies is weer terug dusSterkte!
FR
Hillz, fijn dat je van je schoonmoeder meer sex meer mag hebben. Ofzo.![]()
Jip gisteren 30 weken! Time flies he?
Ohh Musique, wat enorm tof om je hier weer te zien, gefeliciteerd!![]()
Ik duim voor je meis!
*adem uit*
Hier gaat het wel. Vandaag 31 weken, maar zit mezelf effe in de weg.
Weet niet wat ik wil, wat ik wil doen en..bla. Kan ook niet lekker slapen, heup doet zeer, buik zit me in de weg, voel me best benauwd en kan er effe niks mee. Heel stom gevoel iig! Mja, gaat vanzelf wel weer goedkomen.
M'n moeder was idd verloskundige (tot 26 jaar geleden)Vond het erg bijzonder dat ze zijn hartslag kon horen en kon voelen hoe hij lag.
Je betaald deze dagen dubbel en dwars de tol als je een beetje teveel doet. De volgende dag is het dan zooo duidelijk te merken.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:57 schreef Theeleuter het volgende:
Veel gelezen, weinig onthouden![]()
Zand, mooie mijlpaal![]()
En welkom Musique![]()
Gister drukke dag en ben vandaag niet vooruit te branden
Mja, blijkbaar is alleen het einde me goed bij gebleven. Was vergeten hoe moe ik was het eerste trimester. Nog een week of vijf....quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:16 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Je betaald deze dagen dubbel en dwars de tol als je een beetje teveel doet. De volgende dag is het dan zooo duidelijk te merken.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:58 schreef GotC het volgende:
Mabawa gisteren 24 wekenVoel je je nu wat beter? Was het nog gezellig met (20 man
) bezoek?
Ik heb het overleefd... Maar een uren rondlopen in een zoo en de dag erna een feestje, dat doe ik niet meer! Ik ben kapot! Mijn voeten zijn chronisch dik en mijn bovenbenen voelen alsof ik de tour de france heb gefietst. Maar! Het was een superfeest met geliefde familie en vrienden, vriendlief helemaal happy én zoveel eten over dat ik vanavond niet hoef te koken dus het was het helemaal waard.quote:
Je kraam denk ik? (Ik heb er nooit een gehad dus zeker weten doe ik het niet)quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Nou heb ik dus echt een hele stomme vraag hè.. Maar al dat soort dingen als 'max. zo veel uur tussen voedingen' enzo, waar ga ik dat leren?![]()
Ik heb een x-aantal boeken in huis enzo die ik wil gaan lezen, maar stel dat je dat soort boeken nou niet leest en geen cursussen doet, waar leer je al dit soort dingen dan?
De kraamhulp en het consultatie bureau? Je eigen gevoel en familie + vrienden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Nou heb ik dus echt een hele stomme vraag hè.. Maar al dat soort dingen als 'max. zo veel uur tussen voedingen' enzo, waar ga ik dat leren?![]()
Ik heb een x-aantal boeken in huis enzo die ik wil gaan lezen, maar stel dat je dat soort boeken nou niet leest en geen cursussen doet, waar leer je al dit soort dingen dan?
je kraam, je hebt ook een map waarin je alles bij kan houden.. komt vanzelf goedquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Je kraam, vk, cb, fok!, familie/vrienden, borstvoeding.com (als je bv gaat geven), je eigen gevoelquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Je kraam inderdaad, die gaat jou zooooooveel lerenquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja!!!quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:03 schreef klaprooss het volgende:
Wha! Ik besef het nog niet altijd.. Het knalde net weer even binnen. Ik ben gewoon zwanger
Het babytopicquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Whohoo! Jij ook zag ikquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:56 schreef Babbel1 het volgende:
Whaa, Musique! Wat goed, gefeliciteerd!!
Yesquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Musique wat fijn!![]()
Wat fijn dat er zoveel mensen uit het "...en dan gaat het mis" topic nu weer hier zitten!
Je komt er snel genoeg achter dat je ze eten moet geven als ze niet stoppen met huilen na de schone luierquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:35 schreef ProjSkippy het volgende:
juist! Wat jij zegt!quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:40 schreef Purple010 het volgende:
Wat leuk die bekende namen en herenigingen hier in dit topic!
Dat alles maar goed mag plakken!
Sull, dat heb ik bij de intake bij de verloskundige al aangegeven(die werken namelijk nauw samen met dit kraambureau). Dus ze zouden kijken wat ze konden doen. Maar het is sowieso maar een klein kraamzorgbureau, dus ik ga er een beetje vanuit dat ze allemaal van dat soort types in dienst hebben zeg maar, en dat het bij iemand anders ook wel goed zal komen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 07:46 schreef Sull het volgende:
Hilz, je laat me schrikken! Maar toch leuk van de poesjesbevalling!
Laiv, heb je al wel aangegeven dat je dezelfde kraamhulp wilt. Die moet daar namelijk wel speciaal voor uitgepland worden en gaat dan speciaal in de wacht voor jou. Op het moment zelf is het al te laat vrees ik.
GotC, heb je je huis al wel spik en span?? Nee hoor grapje... het is maar een intake.
Skips, komt allemaal wel goed joh. Tegen die tijd kun je ook wat gerichter op zoek naar informatie waar je op dat moment behoefte aan hebt.
Musique, fijn hoor zo'n extra bevestiging!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |