Tja de een vindt het overmedicaliseren en de ander veiligheid. Vooral bij moeders van baby's waar het tot opnames of erger heeft geleid.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:15 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik niet, want drager betekent niet high carrier. En bij low carrier dragerschap heb je pas kans op infectie in geval van risicofactoren zoals langdurig gebroken vliezen. In het geval van high carrier dragerschap heb je de gbs in je urine zitten waar het een blaasontsteking veroorzaakt.
Laten we alsjeblieft niet gaan overmedicaliseren zoals in bijvoorbeeld Amerika
Wacht inderdaad maar tot je eigen pasgeboren babytje in het ziekenhuis terecht komt en ze je vertellen dat je niet ern dag later had moeten komen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:39 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Tja de een vindt het overmedicaliseren en de ander veiligheid. Vooral bij moeders van baby's waar het tot opnames of erger heeft geleid.
Is het verschil in low of high te checken trouwens?
Woon jij toevallig in Enschede?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:43 schreef Stansfield het volgende:
Afgelopen maandag is onze dochter Viviënne geboren. Moeder en dochter maken het goed. Zwangerschap was wel heftig. Was de bedoeling dat we thuis gingen bevallen maar het ging allemaal erg snel. Om half 3 kwam ik uit mijn werk nadat het om 14 uur was begonnen. 16 uur de verloskundige gebeld. Om 17:30 3cm ontsluiting. Daarna zou de verloskundige om 20 uur weer komen. Om 19:15 ging het niet meer en heb ik haar gebeld. Om 19:30 braken de vliezen. Niet lang daarna was de verloskundige er. Ze bleek gepoept te hebben in het vruchtwater. Dus om 20:00 uur naar het ziekenhuis. Daar kwamen we om 20:15 uur aan. En om 20:36 is ze geboren. Moeder en dochter zijn een nachtje gebleven maar nu al weer lekker thuis en het herstel gaat goed.
Agreed inderdaad!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:15 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik niet, want drager betekent niet high carrier. En bij low carrier dragerschap heb je pas kans op infectie in geval van risicofactoren zoals langdurig gebroken vliezen. In het geval van high carrier dragerschap heb je de gbs in je urine zitten waar het een blaasontsteking veroorzaakt.
Laten we alsjeblieft niet gaan overmedicaliseren zoals in bijvoorbeeld Amerika
Mee eens, maar tegelijkertijd zou alleen het opsporen wellicht wel helpen. Dan weet je het risico en kan er na de geboorte alsnog behandeld worden, indien nodig? Of zie ik de risico's dan verkeerd?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |