twitter:F1Times twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:25:31Alonso avoids penalty. Ferrari fined £13,000 instead. A rather odd penalty, awaiting official explanation. #F1 reageer retweet
quote:No penalty for Alonso for DRS misuse
Fernando Alonso, Ferrari, Hungaroring, 2013Fernando Alonso has escaped punishment for using DRS when he wasnt supposed to during the Hungarian Grand Prix.
The stewards found the Ferrari driver activated DRS on three occasions when he was not within a second of another car.
Ferrari were fined ¤15,000 (£12,945) for the infringement.
The stewards ruled: The DRS enabling system was not changed by the team from the pre-race to the race setting. The driver therefore incorrectly received DRS enabled messages and reacted to them (when not entitled to) on three occasions.
As soon as the team became aware of the problem they informed the driver to only use DRS when told to do so by the team.
Whilst a small sporting advantage (less than one second over the entire race) was gained, the team argued car three [Alonso] also suffered a disadvantage by being unable to use DRS on every legitimate occasion.
However, the team is ultimately responsible for ensuring the system conforms to the regulations.
Beide straffen vind ik een beetje overdreven, hij deed juist rustig aan. Maar wel net een beetje extra risico nemen om in te halen en dat kan ik altijd waarderenquote:Op zondag 28 juli 2013 20:04 schreef k_man het volgende:
Wat werd Grosjean opeens opgehemeld bij de BBC. Eerder hebben ze 'm (terecht) volledig afgefikt, maar nu was het zogenaamd zo zonde van z'n penalty, was-ie toch zo goed bezig, gedroeg ie zich volwassen, heel anders dan een jaar geleden, bla, bla, bla.
Pleur toch op. Hij was snel ja, maar het was weer van het ene incident naar het andere. Hij heeft niet voor niks twee straffen gekregen. Goed bezig, my ass.
Dat was ook zijn enige fout in de hele race. Hij was er al voorbij maar ging te vroeg terug naar de racelijn waar Button nog zat.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:04 schreef k_man het volgende:
Hij deed rustig aan? Hij beukte tegen Button aan, gek.
Race-incidentquote:Op zondag 28 juli 2013 22:04 schreef k_man het volgende:
Hij deed rustig aan? Hij beukte tegen Button aan, gek.
Maar die gingen net niet helemaal over de lijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was ook zijn enige fout in de hele race. Hij was er al voorbij maar ging te vroeg terug naar de racelijn waar Button nog zat.
Dat met Massa was om niet tegen hem aan te botsen terwijl hij er al voorbij was. Massa vond ook dat het een goede actie van Grosjean was die geen straf verdiende. Het inconsistente van die straf was ook dat meer coureurs dat deden (zoals Vettel en Webber) die er niet voor bestraft werden.
Hmm.Als ie niet buiten de lijnen was gegaan, had ie dan die inhaalbeweging af kunnen maken? Ik betwijfel het.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef sasquatsch het volgende:
Dat met Massa was om niet tegen hem aan te botsen terwijl hij er al voorbij was. Massa vond ook dat het een goede actie van Grosjean was die geen straf verdiende. Het inconsistente van die straf was ook dat meer coureurs dat deden (zoals Vettel en Webber) die er niet voor bestraft werden.
Als hij dat niet had gedaan, had Massa tegen hem aangezeten. Ik vraag me af wie er de schuld van had gekregen. Ik gok op Massa omdat Grosjean er al voor zat.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm.Als ie niet buiten de lijnen was gegaan, had ie dan die inhaalbeweging af kunnen maken? Ik betwijfel het.
De straf is juist wel consistent. Bij eerdere races zijn er ook mensen voor bestraft, dus ze hadden nu feitelijk geen keus. En als rijder hoor je dat ook te weten; vier wielen buiten de witte lijnen mag gewoon niet. Punt.
Het gaat om twee dingen: "leaving the track and gaining an advantage". Ik heb geen anderen gezien die met alle vier de wielen volledig buiten de lijnen gingen en daar bovendien voordeel van hadden. Toen Webber bijvoorbeeld de baan verliet, verloor ie juist een plaats.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:23 schreef sasquatsch het volgende:
En ik snap de straf wel, alleen dan hadden ze deze wedstrijd meer coureurs moeten bestraffen. Dat gebeurde niet, dus inconsistent.
Werd gezegd tijdens de analyse van beide incidenten met Grosjean (zie vorige topic in de video).quote:Op maandag 29 juli 2013 00:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat om twee dingen: "leaving the track and gaining an advantage". Ik heb geen anderen gezien die met alle vier de wielen volledig buiten de lijnen gingen en daar bovendien voordeel van hadden. Toen Webber bijvoorbeeld de baan verliet, verloor ie juist een plaats.
Dit is dus precies wat ik bedoel! Gewoon oogkleppen op en maar wat schreeuwen op een forum. Kijk verdomme eens naar de stand in het kampioenschap. Button 2x zoveel punten als Perez en DiResta 1,5x zoveel punten [edit: als Sutil]. Dan kun je huilen wat je wilt, maar voor zover coureurs betreft zijn die kampioenschapspunten toch waar ze het voor doen en daarin zijn Button en DiResta gewoon beduidend beter dan hun teamgenoten.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Button is met veel geluk WK geworden maar kan alleen met een perfecte auto snelle rondjes rijden al zijn zijn nat naar droog kwaliteiten ook wel heel goed, dat een Perez sneller is dan hij kan je toch gewoon een afgang noemen.
Di Resta is niet echt beter dan Sutil.
Ik bedoel met de huidige auto, aangezien Sutil er een seizoen tussenuit is geweest. Ik voelde de 'DiResta staat alleen voor omdat de auto voor hem gebouwd is' onzin al aankomen.quote:Op zondag 28 juli 2013 08:14 schreef JohnB52 het volgende:
Huh, diresta meer ervaring? Hoe kom je daar nou bij?
Eh, dus je praat klakkeloos die kerel na?quote:Op maandag 29 juli 2013 00:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Werd gezegd tijdens de analyse van beide incidenten met Grosjean (zie vorige topic in de video).
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.quote:Op maandag 29 juli 2013 00:37 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel! Gewoon oogkleppen op en maar wat schreeuwen op een forum. Kijk verdomme eens naar de stand in het kampioenschap. Button 2x zoveel punten als Perez en DiResta 1,5x zoveel punten [edit: als Sutil]. Dan kun je huilen wat je wilt, maar voor zover coureurs betreft zijn die kampioenschapspunten toch waar ze het voor doen en daarin zijn Button en DiResta gewoon beduidend beter dan hun teamgenoten.
Klopt aardig voor wat geschreeuw met oogkleppen opquote:Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
Een beetje overdreven. Toegegeven dat Hamilton zichzelf niet was in 2011 kon hij hem dat jaar makkelijk bijhouden en zijn ze volgens mij dicht bij elkaar gefinisht in de eindstand, ook 2012 was nu ook geen wereld van verschil. DiResta heeft vooral de pech dat hij bij ForceIndia rijdt, het meest onbetrouwbare & inconsistente team op de grid.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
2012 was juist wel een wereld van verschil. Hamilton werd minimaal 100 punten door de neus geboord door voornamelijk fouten van McLaren, onbetrouwbaarheid en opportunistische acties van tegenstanders. Ik blijf erbij dat 2012 zijn beste seizoen in de f1 ooit was.quote:Op maandag 29 juli 2013 08:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Een beetje overdreven. Toegegeven dat Hamilton zichzelf niet was in 2011 kon hij hem dat jaar makkelijk bijhouden en zijn ze volgens mij dicht bij elkaar gefinisht in de eindstand, ook 2012 was nu ook geen wereld van verschil.
Blijkbaar. Ik had het zelf ook niet gezien, maar dat kan door de reclame (op RTL) komen. Ging er eigenlijk vanuit dat die man dat wel gezien had (als analist zijnde).quote:Op maandag 29 juli 2013 01:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, dus je praat klakkeloos die kerel na?
Ik heb het filmpje bekeken, maar volgens mij snapt die man het niet helemaal. Hij zegt (hij laat het niet zien) inderdaad dat Webber en Vettel de baan ook verlaten hebben. Het verlaten van de baan is dus echter maar de helft van de 'overtreding'. Het gaat er om dat je de baan verlaat EN daar voordeel van hebt. Natuurlijk krijg je geen penalty als je bijv van de baan spint en vervolgens weer door kunt gaan. Dat is de baan verlaten, maar er geen voordeel van hebben.
Over de vraag of Grosjean er echt voordeel van had, kun je van mening verschillen. Op het moment waarop Webber volledig buiten de witte lijnen reed, had ie er zeker geen voordeel van - hij verloor juist een plek. Vettel buiten de lijnen kan ik me deze race zo niet voor de geest halen.
Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:42 schreef k_man het volgende:
Ik heb het filmpje bekeken, maar volgens mij snapt die man het niet helemaal. Hij zegt (hij laat het niet zien) inderdaad dat Webber en Vettel de baan ook verlaten hebben. Het verlaten van de baan is dus echter maar de helft van de 'overtreding'. Het gaat er om dat je de baan verlaat EN daar voordeel van hebt. Natuurlijk krijg je geen penalty als je bijv van de baan spint en vervolgens weer door kunt gaan. Dat is de baan verlaten, maar er geen voordeel van hebben.
Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.
Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent.
Maar Button gebruikt daar ook de inconsistentie en vaagheid in de regels. Je moet leven en laten leven, dus verstandig van Grosjean was het sowieso niet, maar je moet ook yielden als je in de aanloop naar een bocht geklopt bent. Button is een slimmerik daarin, en dat respecteer ik, maar hij gebruikt ook wel zijn status als volwassen coureur om daar oneigenlijke voordeeltjes uit te halen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.
Dat is er net zo eentje. Die loopt ook altijd te mekkeren en dan komt de schuld automatisch bij de onervaren coureur te liggen en kan het nooit aan hem liggen.quote:Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes.
Zoals Doornbos zei, komt het ook doordat er zo belachelijk veel asfalt uitloopstroken zijn i.p.v. grindbakken. De coureurs wanen zich dan onkwetsbaar en rijden daarbij soms zeer makkelijk naast de baan.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.
Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes.
Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
vind ik niet. vorig jaar heeft hij zeker heel wat akkefietjes gehad, maar bij minstens de helft daarvan had hij geen of weinig schuld, maar kreeg die wel toegespeeld.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken
Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
2012 was juist wel een wereld van verschil. Hamilton werd minimaal 100 punten door de neus geboord door voornamelijk fouten van McLaren, onbetrouwbaarheid en opportunistische acties van tegenstanders. Ik blijf erbij dat 2012 zijn beste seizoen in de f1 ooit was.
Button zat al in de gras. Als hij remde zou Alonso crashen. Het was Grosjean's fout, daar kan je niet om heen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Button gebruikt daar ook de inconsistentie en vaagheid in de regels. Je moet leven en laten leven, dus verstandig van Grosjean was het sowieso niet, maar je moet ook yielden als je in de aanloop naar een bocht geklopt bent. Button is een slimmerik daarin, en dat respecteer ik, maar hij gebruikt ook wel zijn status als volwassen coureur om daar oneigenlijke voordeeltjes uit te halen.
[..]
Dat is er net zo eentje. Die loopt ook altijd te mekkeren en dan komt de schuld automatisch bij de onervaren coureur te liggen en kan het nooit aan hem liggen.
Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent.
Godverdomme, kun jij niet lezen?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'.
Dus hoezo is het nu voor het eerst?quote:The incident for which Webber has been penalised happened when he was fighting the Williams of Kamui Kobayashi. Webber took Turn Seven around the outside of the Williams but overran the kerb and had all four wheels off track when he went past the Japanese. Formula 1 rules declare that as an illegal advantage and stewards investigating the incident after the race were left with no alternative but enforce a penalty.
Of Vettel met Button bij Hockenheim 2012quote:Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef k_man het volgende:
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven.
Hoe dan ook, Singapore 2012:
[..]
Dus hoezo is het nu voor het eerst?
Ja, maar dat is niet te vergelijken met de pech die Hamilton in 2012 had:quote:Op maandag 29 juli 2013 13:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem.
Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1.
Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten.
Zou best kunnen maar dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.
quote:Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef k_man het volgende:
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven.
Hoe dan ook, Singapore 2012:
[..]
Dus hoezo is het nu voor het eerst?
Wat snap je niet aan het woordje 'na'?quote:Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.
Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat snap je niet aan het woordje 'na'?
Dat is dus het punt, die wijdere bocht maakt het inhalen mogelijk, en dan trek je zogenaamd geen voordeel als je er al net voorbij bent, maar wel voordeel als er nog een stukje auto tussenzit.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed.
Ik dacht altijd dat als het voorwiel voorbij de auto is, de ander is ingehaald, maar of die theorie klopt....quote:Op maandag 29 juli 2013 17:49 schreef Geralt het volgende:
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie
Wanneer is dat voorgekomen dan?quote:Op maandag 29 juli 2013 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Wat snap je niet aan het woordje 'na'?
De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd.quote:
Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:49 schreef Geralt het volgende:
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie
Voorbeelden? Want ik heb het niet gezien.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd.
Oeverloze discussies en weltschmerz in 1 zin? Dat kan ik niet plaatsenquote:Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.
Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver.
Echte topcoureurs zouden Perez wel vaker outqualifien. Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen, dus ik denk dat er met de huidige McLaren ook wel iets meer in zit.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.
Onzin, op een achterblijver hoef je helemaal geen inhaalactie te plaatsen, die moet gewoon moven.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.
Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver.
Nee. Maar sky had het er gisteren ook over geloof ik.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Voorbeelden? Want ik heb het niet gezien.
Welke race was dat dan?quote:Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen
Dacht ik al, heb werkelijk geen idee over welke incidenten je het namelijk hebt.quote:[..]
Nee. Maar sky had het er gisteren ook over geloof ik.
Spanje zo uit mijn hoofd, volgens mij was het verschil in Canada ook enorm, toen werd Button in de race op een ronde gezet door Hamilton.quote:
die staat in de boeken als een DSQ, waarom weet ik niet meerquote:Op maandag 29 juli 2013 18:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Spanje zo uit mijn hoofd, volgens mij was het verschil in Canada ook enorm, toen werd Button op een ronde gezet door Hamilton.
Toen kon Hamilton parc ferme niet halen, maar hij haalde pole met 0,5s verschil dus dat kleine beetje brandstof had het verschil niet gemaakt.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
die staat in de boeken als een DSQ, waarom weet ik niet meer
http://www.formula1.com/results/season/2012/868/7070/
Met een seconde verschil, dat is gewoon enorm op zo'n korte baan, dus ik denk dat Hamilton wel degelijk meer uit de huidige McLaren had kunnen halen als je soms die verschillen tussen Button en Hamilton zag.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Geralt het volgende:
En canada had lewis geen pole maar p2 en haalde button p10 en dus wel q3
Ja dat klopt. Omdat het al heel veel langer bekend is dat Button al geen kwalificatie-wonder is. Hoe zeer ik ook fan ben van hem, komt hij vooral daarin te kort en heeft hij ook zo'n Barrichello-achtige-vloek om hem heen. Beentje goed uit bed = goede race, beentje slecht uit bed en het wil maar niet lukken. Kan me daarin wel voorstellen dat er niet zoveel fans zijn van Jenson. Maar als hij dan weer eens met zijn goede been uit bed is gestapt, rijd hij meestal wel lekkere races, mooie inhaalpogingen en faire gevechten OP de baanquote:Op maandag 29 juli 2013 18:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Echte topcoureurs zouden Perez wel vaker outqualifien. Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen, dus ik denk dat er met de huidige McLaren ook wel iets meer in zit.
Nu verander je ten eerste het onderwerp en ten tweede haal je er irrelevante dingen bij.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/quote:Montezemolo “tweaks Alonso’s ear” for negative comments
Ferrari has given Fernando Alonso an extraordinary public rebuke in the light of negative comments the Spaniard made after Sunday’s Hungarian GP.
The fact that Alonso’s management has had contact with Red Bull Racing has clearly created extra tension in the camp as the team struggles to keep its title challenge on course.
A story on the Ferrari website today about Luca di Montezemolo’s reaction to an uncompetitive race for the team in Hungary has exposed to all the world that the previous rock solid Alonso/Ferrari relationship is in danger of going off the rails.
The story noted: “Montezemolo is doing his utmost to ensure that the team has all the support and resources it needs, starting with the announcement that James Allison, formerly with Lotus, will join the Maranello team, starting work already on 1st September. However, there is a need to close ranks, without giving in to rash outbursts that, while understandable in the immediate aftermath of a bad result, are no use to anyone.
That was a reference to the latest comments from Fernando Alonso, which did not go down well with Montezemolo, nor with anyone in the team. So, when Montezemolo called the Spaniard this morning to wish him a happy birthday, he also tweaked his ear, reminding him that, “all the great champions who have driven for Ferrari have always been asked to put the interests of the team above their own. This is the moment to stay calm, avoid polemics and show humility and determination in making one’s own contribution, standing alongside the team and its people both at the track and outside it.”
It remains to be seen how Fernando reacts to the story…
Dat klopt, daarom klopte niet wat je toen (in 2011) zei over de acties tussen Hamilton en Massa dat iemand die niet voorbij een ander was maar aan de kant moest gaan. (heb geen zin om het op te zoeken)quote:Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, op een achterblijver hoef je helemaal geen inhaalactie te plaatsen, die moet gewoon moven.
Dat ligt er maar aan. Je mag de volledige breedte van de baan gebruiken, maar je mag niet iemand er (bewust) afduwen die er naast zit bij het ingaan van de bocht.quote:De coureur mag gewoon de volledige breedte van de baan gebruiken bij het nemen van een bocht. Dat betekent dat de achterligger zich daar maar aan aan moet passen, door er achter te blijven bijvoorbeeld. Dan laat hij hem die ruimte daarvoor.
Dus de vraag is of Massa bewust Grosjean buiten de baan duwde of niet. (Laten we maar aannemen van niet). Vettel werd er vorig jaar op Monza voor bestraft toen hij Alonso naar buiten drong, die hem butienom wilde inhalen.quote:Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the
edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted
Dat geldt alleen voor het verdedigen van je positie. Je mag een keer van je lijn afwijken en als je dan weer terug gaat naar de racelijn, moet je een wagenbreedte ruimte overlaten.quote:Daar is vorig jaar een beperkte uitzondering op gekomen, omdat coureurs dat recht gebruikten om een ander buiten de baan te drijven. Nu moeten ze in bepaalde omstandigheden een wagenbreedte ruimte laten. Alleen zie je nu dus weer dat coureurs die nieuwe regel gaan gebruiken om te zorgen dat de ander zijn bocht niet goed kan nemen, en ze zo misschien in de volgende bocht te pakken zijn. Met name Button is daar handig in.
De actie tussen Button en Grosjean valt onder onderstaande regel.quote:More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Omdat Button er nog naast zat, mocht Grosjean niet naar links om de racelijn te volgen omdat Button er nog zat.quote:Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason
.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’
Bianci en Kobayashi.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
Bianchi is (nog) niet een leider zoals ze bij Ferrari zoeken. Iig zit ie (nog) niet in een rijtje dat zich op dit moment kan meten met namen zoals Schumacher of Alonso.quote:
Kimi, of anders gewoon die Marciello. Al is die nog maar 18, hij zal vast niet slechter zijn dan Massa.quote:
Ik vind dit zoooooo'n bullshit he. Vent 1 babbelt met vent 2 en er is gelijk een mid-season overstap op komst. Alonso is een keer teleurgesteld in het team en ze hebben gelijk knallende ruzie. Kom op man, drama queens. Er is niets aan de hand.quote:Alonso niet gelukkig bij Ferrari
Het lijkt erop dat de relatie tussen Formule 1-coureur Fernando Alonso en zijn team Ferrari bekoeld is geraakt. De Spanjaard uitte in Hongarije openlijke kritiek op zijn renstal en werd zelfs in verband gebracht met Red Bull Racing. Ferrari-president Luca di Montezemolo neemt hem dit niet in dank af.
Iedereen schijnt te vergeten dat de manager van Alonso ook de manager is van Sainz jr., een Red Bull coureur. Lijkt me dus logisch dat die met elkaar praten. Zie Alonso nog niet zo snel naar Red Bull gaan. Zeker niet naast Vettel.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
quote:Ik denk dat Ferrari wat goed gedoseerd drama het nieuws in schopt om ook wat artikeltjes te claimen en zo hun sponsoren tevreden te houden.
Via internet krijg je alleen weekend kaarten, of enkel voor zondag. Maar ik dacht dat ze aan de poort ook losse dagkaarten verkochten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:19 schreef THEFXR het volgende:
Weet iemand of je kaarten kan krijgen voor de kwalificatie van SPA?
Dat is elk jaar nog zo geweest en ik ga er van uit dat het dit jaar niet anders zal zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Via internet krijg je alleen weekend kaarten, of enkel voor zondag. Maar ik dacht dat ze aan de poort ook losse dagkaarten verkochten.
Als Alonso zn grote mond niet houd, knikkeren ze m dr uit. Hebben ze al eens eerder met n wereldkampioen gedaan...quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
Prost bedoel je? Die liet zich ook niet zo lovend uit toentertijd "The Ferrari is a truck" of iets in die trant.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als Alonso zn grote mond niet houd, knikkeren ze m dr uit. Hebben ze al eens eerder met n wereldkampioen gedaan...
De logische vervanger van Alonso is Vettel, als ze die weten te strikken dan kan het zomaarquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, die ja.
Maar toen stond Enzo nog aan t roer daar toch?
Zou wel een stunt zijn, Alonso er uit dat ie dan naar Lotus of RbR gaat, en kampioen wordt!
Zo'n stunt zou 't nu ook weer niet zijnquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:28 schreef Geralt het volgende:
Alonso zie ik ook niet alweer naar Lotus (Renault) gaan; dat zou de derde keer zijn volgens mij.
Zie ik niet gebeuren. Zou uiteraard wel een stunt zijn, dat wel
T is komkommertijd he...quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:36 schreef twiFight het volgende:
Zucht, dit topic begint op de Prive te lijken
Het rommelt zeker bij Ferrari. Alonso schijnt weg te willen. Al een jaar schijnt Alonso niet on speaking terms te zijn met Fry. Daarbij wilt Alonso al zeker een jaar dat Symonds naar Ferrari komt. Iets wat door Di Montezemelo gelijk de kop is ingedrukt. Daarbij schijnt het ook zo te zijn dat Alonso vorig jaar in India op punt stond om bekend te maken dat Ferrari al sinds Mei dat jaar geen aerodynamische updates op de auto had gezet. En daarbij de terugkeer van James Allison bij Ferrari.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
OK maar Di Montezemelo is nou niet echt gecharmeerd van hemquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:20 schreef Desunoto het volgende:
Lotus kwam toch ook laatst in het nieuws door financiële problemen? Afhankelijk van de grootte van die problemen zou Raikkonen wel eens willen verkassen.
Tja maar als Ross Brawn terug komt zie ik Di Montezemelo en Dominicali wel weer terug gaan naar Ferrari. En dat is de beste kans op nieuw succes voor de scudaria. Want Luca bemoeit zich te veel met de Scudaria omdat Dominicali geen overwicht heeft in het hele proces. Denk namelijk dat dat HET probleem is binnen Scudaria Ferrari.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar Di Montezemelo is nou niet echt gecharmeerd van hem
Ik zelf denk dat er een ruil komt tussen Alonso en Vettel. Vettel wilt zich voor eens en altijd bewijzen. Hij schijnt namelijk te vinden dat hij niet genoeg krediet krijgt voor zijn prestatie bij RBR en wilt bewijzen dat hij net als Schumacher een team kan opbouwen en daarmee kan domineren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:16 schreef Desunoto het volgende:
Button en Vettel blijven gewoon zitten waar ze nu zitten denk ik.
De rest van jouw voorspellingen zijn zo gek nog niet.
Als dat waarheid wordt krijg je 2 bakken bier naar keuze van me (die we dan wel samen op drinken)quote:Bij Mercedes zal er niets veranderen behalve het vertrek van Ross Brawn.
Die keert samen met Schumacher terug naar Ferrari. Schumacher als teambaas met Ross Brawn die weer Technisch Directeur wordt. of andersom.
Schumacher gaat terug keren in de Formule 1. Als Teambaas/Technisch Directeur. Misschien niet komend jaar al maar zeker binnen 5 jaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als dat waarheid wordt krijg je 2 bakken bier naar keuze van me (die we dan wel samen op drinken)
Serieus, dat zie ik dus ECHT niet gebeuren. Brawn misschien wel nog, maar Schumacher als teambaas bij de Scuderia? No way.!
Hoe meer die coureurs piepen over de kwaliteit van de auto, hoe minder ik geloof dat hun inbreng meer dan een kwart seconde per ronde is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:11 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Het rommelt zeker bij Ferrari. Alonso schijnt weg te willen. Al een jaar schijnt Alonso niet on speaking terms te zijn met Fry. Daarbij wilt Alonso al zeker een jaar dat Symonds naar Ferrari komt. Iets wat door Di Montezemelo gelijk de kop is ingedrukt. Daarbij schijnt het ook zo te zijn dat Alonso vorig jaar in India op punt stond om bekend te maken dat Ferrari al sinds Mei dat jaar geen aerodynamische updates op de auto had gezet. En daarbij de terugkeer van James Allison bij Ferrari.
Maar het meest opvallende gerucht is dat Ross Brawn voor een terugkeer staat naar de Scudaria.
De meeste wereldkampioenen willen nou eenmaal dolgraag voor Ferrari uitkomen. Ook als die een baggerwagen op de grid zetten. Sentiment/historie en/ofzo.quote:en ik zie Vettel niet als iemand die graag een uitdaging aan gaat.
Alsof ik net het weerbericht heb gelezenquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:26 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik ook maar mijn ideetjes geven?
Red Bull houdt Vettel, het gaat te goed en ik zie Vettel niet als iemand die graag een uitdaging aan gaat. Als vervanger van Webber zie ik Raikkonen of Riccardo (hij doet het goed in de kwali's en in races valt hij enkel terug door de snelheid van zijn auto).
Of Alonso of Massa verdwijnt bij Ferrari, Alonso heeft zijn beste tijd daar wel gehad en ik zie Ferrari niet het hele team omgooien. Als vervanger Bianci of Hulkenberg, verder zie ik geen kanshebbers.
Hulkenberg heeft een grote kans om te verdwijnen bij Sauber, die Mexicaan zie ik door het geld niet verdwijnen, tenzij die Rus erbij komt. (alhoewel ik hem pas in 2015 zie komen) Mogelijke vervangers zijn Frijns en Massa.
Die andere teams let ik niet zo veel op, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen.
Het is toch ook net een weerbericht?quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Alsof ik net het weerbericht heb gelezen![]()
''Het wordt een zonnige dag met een kans op een buitje. Het wordt tussen de 5 en de 29 graden Celsius. Er bestaat ook nog een kans op een sneeuwstorm, of hevige onweersbui.''
TEDquote:Op zondag 11 augustus 2013 19:05 schreef µ het volgende:
Peter van Manen: How can Formula 1 racing help ... babies?
Toch mooi die reacties van Frijns en Hilmer...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:26 schreef Pagan het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)ps-weer-voor-hilmer/
Kan die gast volgend jaar het vrijgekomen plekje van Ricciardo niet innemen.
* Pagan droomt verder.
De diverse weersites voorspellen regen zondagmiddag.
Ik weet niet hoeveel Jos nog op z'n rekening heeft staan maar die heeft in zijn F1 tijd natuurlijk ook een hoop verdiend, zou dus misschien z'n eigen zoon kunnen sponsoren en dat scheelt ook een hoop.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:13 schreef Geralt het volgende:
In elk geval is Frijns momenteel het grootste talent uit Nederland ja.
Ik kan niet wachten tot Max in de formule auto's terecht gaat komen.
Gezien zijn nu al indrukwekkende palmares lijkt dat slechts een kwestie van tijd
Volgens mij werd het begin dit jaar al bekend dat dit zijn laatste jaar in de karts is. Die zit volgend jaar dus in een formule auto lijkt mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:13 schreef Geralt het volgende:
In elk geval is Frijns momenteel het grootste talent uit Nederland ja.
Ik kan niet wachten tot Max in de formule auto's terecht gaat komen.
Gezien zijn nu al indrukwekkende palmares lijkt dat slechts een kwestie van tijd
Klopt. Ik heb ergens gelezen dat Max (lees Jos) gaat voor de Formule Renault (1.6 of 2.0 dat weet ik niet).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij werd het begin dit jaar al bekend dat dit zijn laatste jaar in de karts is. Die zit volgend jaar dus in een formule auto lijkt mij
ik dacht dat ie zijn zinnen zou hebben gezet om een stoeltje bij de FR2.0 van het WSR te bemachtigen. Zou begod niet weten waar ik 't gelezen heb trouwensquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ergens gelezen dat Max (lees Jos) gaat voor de Formule Renault (1.6 of 2.0 dat weet ik niet).
70% voor de zondag en zaterdag 60% dacht ik gelezen te hebben ergens.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ze geven voor zondag aardig wat regen op. Spa en regen is altijd super tof.
Zondag wordt een mooi dag voor de tv om 10:30 de gp2 race live op RTL7 met Robin Frijns. En om 13:10 de formule1 op BBC1.
Ziet er op het eerste gezicht interessant uit. Van het weekend maar eens proberen naast de officiële livetiming.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Weet iemand of het livecommentaar en timing van GPupdate ook beschikbaar is in de mobiele versie?
edit: onofficiële app gevondenVoor de geïnteresseerden: https://code.google.com/p/f1lt/
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
70% voor de zondag en zaterdag 60% dacht ik gelezen te hebben ergens.
Laat die regen maar vallen zou ik zeggen
Als je in dat huisje naast de baan woont zit je op de eerste rang.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[ afbeelding ]
Al lekker druk bij de pitwalk
En ik heb ergens gelezen dat Jos Max NOG een jaar in de karts wil hebben. Volgens mij in de Telegraaf column van Verstappen, kan het op internet zo snel niet terug vinden maar het is wel waar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ergens gelezen dat Max (lees Jos) gaat voor de Formule Renault (1.6 of 2.0 dat weet ik niet).
Ik heb op mn andere pc nog mooie filmpjes, van voor het youtube tijdperk zoals ze volgens mij niet meer gemaakt (morgen) worden.quote:
Jaaaaahquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:26 schreef Nattekat het volgende:
Het titanengevecht tussen Kimi en Lewis
Het commentaar van Olav is toch iets wat ik nu mis in die video.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:04 schreef Marks het volgende:
[..]
Jaaaaah
vanaf 2.35 , wel in Duits, maargoed... kippevel
Het beste circuit van de kalender! Altijd een spektakel.quote:
Ja plaatsen aub!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik heb op mn andere pc nog mooie filmpjes, van voor het youtube tijdperk zoals ze volgens mij niet meer gemaakt (morgen) worden.
Als het lukt zal ik die morgen wel plaatsen, mooi overzicht van races tussen 1990 ongeveer tot 2002. Met ook nog respect voor het originele commentaar met Murray Walker ipv de muziekclips die je nu bijna altijd ziet
Enjoy!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:46 schreef Sinister-D- het volgende:
Kaartjes: check
Camera: check
Duiten: check
Oordopjes: check![]()
Poncho: check![]()
Vertrekken over 'n kwartier
zolang er maar meer gereden wordt dan afgelopen jaar zal dat wel lukkenquote:
bbc2 zendt uitquote:
oh idd! dacht dat die de vrije trainingenb niet deden..quote:
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 129: Spaquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:34 schreef Schunckelstar het volgende:
ok, nu ben ik benieuwd naar vettels nieuwe kapsel
"he must have lost a bet"
"he looks like a new bond villain"
![]()
ah. dat is niet raar, dat is duitsquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 129: Spa
idd, maar ik zit mobielquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
oh idd! dacht dat die de vrije trainingenb niet deden..
ik dacht dat jij ook daar zat vandaag trouwens?
Ok, uit coulance omdat het min of meer zijn thuis GP is? Of zou een team als Caterham daar niet aan doen en gewoon voor deze GP geen meerwaarde zien in de eventuele feedback van Heiki?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:59 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde rijdt dus wel deze ochtend. Zullen ze wel geruild hebben en staat hij er in Monza naast.
Pic stond er naast. Heiki reed gewoon. Dus zal wel vanwege (bijna) thuisrace zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ok, uit coulance omdat het min of meer zijn thuis GP is? Of zou een team als Caterham daar niet aan doen en gewoon voor deze GP geen meerwaarde zien in de eventuele feedback van Heiki?
Zou zomaar kunnen is wel netjes als het zo is.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ok, uit coulance omdat het min of meer zijn thuis GP is? Of zou een team als Caterham daar niet aan doen en gewoon voor deze GP geen meerwaarde zien in de eventuele feedback van Heiki?
Ahh okay, niet gezien, net wakker, vandaar.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Pic stond er naast. Heiki reed gewoon. Dus zal wel vanwege (bijna) thuisrace zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. Fernando Alonso Ferrari 1m55.198s 11 2. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m55.224s +0.026s 10 3. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m55.373s +0.175s 11 4. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m55.518s +0.320s 14 5. Nico Rosberg Mercedes 1m55.614s +0.416s 10 6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m55.636s +0.438s 14 7. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m55.954s +0.756s 18 8. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m56.110s +0.912s 11 9. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m56.770s +1.572s 14 10. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m56.858s +1.660s 18 11. Felipe Massa Ferrari 1m56.863s +1.665s 10 12. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m57.081s +1.883s 14 13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m57.084s +1.886s 17 14. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m57.281s +2.083s 14 15. Lewis Hamilton Mercedes 1m57.358s +2.160s 10 16. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m57.821s +2.623s 16 17. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m57.887s +2.689s 16 18. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m58.600s +3.402s 14 19. Mark Webber Red Bull-Renault 1m58.929s +3.731s 12 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m59.209s +4.011s 12 21. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m59.441s +4.243s 11 22. Romain Grosjean Lotus-Renault 2m03.176s +7.978s 15 |
En niet alleen harde woorden, ook nog verstandige woordenquote:Force India-coureur Adrian Sutil blijft zich er over verwonderen dat Mercedes-collega Lewis Hamilton nog altijd niet bij hem langs is geweest voor een goed gesprek. De twee waren goede vrienden, maar die vriendschap is totaal verdampt sinds een incident in een Chinese disco in 2011. Sutil bestempelde Hamilton als lafaard omdat de Brit niet wilde getuigen in de rechtszaak.
De Duitser keerde dit seizoen na een jaar afwezigheid terug op de grid en prompt beloofde Hamilton om de vriendschap nieuw leven in te blazen. Het bleef bij woorden. Sutil zegt in The National: "Hij kan blijkbaar niet naar me toe komen, misschien is hij bang voor me, ik weet het niet. Op een gegeven moment moet je volwassen worden, dat is bij hem nog niet gebeurd."
"Wellicht is zijn persoonlijkheid het slachtoffer van zijn succes. Van het ene op het andere moment had hij alles, iedereen adoreerde hem. Plotseling heb je veel geld, dat heeft een effect op je leven. Sommigen kunnen daar niet mee omgaan. Hopelijk word je dan snel wakker om je leven op de rails te zetten. Met veel bezittingen en zonder vrienden verander je in een eenzame, zielige man."
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:48 schreef Geralt het volgende:
GuidoGiedo mooi kort op Heikki. Goed gedaan van onze Nederlander
De omstandigheden waren veel te verradelijk, Caterham voor Webberquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:48 schreef Geralt het volgende:
Guido Giedo mooi kort op Heikki. Goed gedaan van onze Nederlander
Ow ja! Mijn broer heet met een u, vandaar deze vergissing. Plus dat ik nog aan de koffie zit de slaap uit mn ogen te wrijvenquote:
Dat weet ik ook wel, maar het is altijd goed om zo kort op een veel meer ervaren teamgenoot te zitten, ongeacht de omstandigheden, dan dat je er 2 seconden achter bungelt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De omstandigheden waren veel te verradelijk, Caterham voor Webber
Deze tijden zeggen niks.
Hij moet er gewoon voor komenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar het is altijd goed om zo kort op een veel meer ervaren teamgenoot te zitten, ongeacht de omstandigheden, dan dat je er 2 seconden achter bungelt.
Foto's via 3g, niet aan te raden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:56 schreef Geralt het volgende:
Er zijn een aantal users toch ter plaatse? Hup foto's maken met die smartphoon en posten hier!
Zet dat biertje maar even aan de kant!
Uiteindelijk beslist Hamilton natuurlijk zelf maar ik denk dat zijn management hem heeft afgeraden zich in deze zaak te mengen, noem het laf maar er staan grote belangen op het spel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:48 schreef Geralt het volgende:
Harde woorden van Sutil over Lewis:
[..]
En niet alleen harde woorden, ook nog verstandige woorden
zo bedoel je?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:56 schreef Geralt het volgende:
Er zijn een aantal users toch ter plaatse? Hup foto's maken met die smartphoon en posten hier!
Zet dat biertje maar even aan de kant!
nee laat maar,veel te druk tijdens rustsquote:
Heb het filmpje geplaatst, ene disclaimer eronder gezet in de hoop dat het blijft staanquote:
nicequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zo bedoel je?
[ afbeelding ]
Op dit moment rijdt er niets tot 14:00
Nu danquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:15 schreef Geralt het volgende:
Dat is zo snel dat moet wel automatisch gaan![]()
![]()
![]()
!
HET SPIJT JULLIE HELEMAAL NIETquote:Deze video bevat inhoud van SACEM, Warner Chappell, EMI, Believe, PEDL, UMPI en Formula One Management. Een of beide partners hebben deze wegens auteursrechtschending geblokkeerd.
Het spijt ons.
Raar, want zelf kan ik het wel zien. Misschien duurt het nog even?quote:
Misschien als je een prive video maakt die alleen te kijken is via een directe link.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:25 schreef Marks het volgende:
[..]
Nu dan
Filmpje is dus wel oud, maar had hem zelf ook jaaaren niet meer gezien. Blijft super, wordt tijd voor een update vanaf 2002 tot nu ....
Heb ook nog
Monza
Suzuka
Silverstone
Monaco
![]()
Zal wel een automatisch proces zijn die bijvoorbeeld geluid (met Shazam of zoiets) herkent en blokkeert. Met beeld zal wel op basis van de titel zijn of zo.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Raar, want zelf kan ik het wel zien. Misschien duurt het nog even?
De klere, hoe hebben ze dat zo snel al door
Je video wordt geblokkeerd, wereldwijd.
Hieronder vind je de details:
"I SCARE MYSELF", geluidsopname beheerd door: 5:26
EMI
Visuele inhoud beheerd door: 3:16
Formula One Management
"Fatboy Slim-Right Here, Right Now", geluidsopname beheerd door: 2:11
Believe
EMI
Deze ook niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:33 schreef Marks het volgende:
nog een poging, de claims ''erkend'' nu zie ik (nog) geen melding...
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op vrijdag 23-08-2013 om 13:26:38#f1 Japanese GP at Suzuka set for a new 5 year deal from 2014. Officials from the track met with Ecclestone in Spa today. reageer retweet
Hoe doe je dat dan?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:33 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Misschien als je een prive video maakt die alleen te kijken is via een directe link.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:42 schreef Marks het volgende:
Via dailymotion ipv youtube
http://www.dailymotion.com/video/x13jhf1_mooi-filmpje_lifestyle
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Vosss jonge, dat was een goeie tip van de binnenkant van Rivage! Hier blijf ik 't komende half uur even foto's nemen.
Viel me ook al op.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:13 schreef Schunckelstar het volgende:
het is er trouwens druk voor een vrijdag
Omdat van Dam een domme pannekoek is.quote:
Ja dat sowieso, maar ik vroeg me af wat er dan gebeurde.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat van Dam een domme pannekoek is.
Lekker weertje nu.quote:
Rijdersfout. Kan gebeuren, zou zelfs vaker moeten gebeuren dan gebeurt er eens wat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:13 schreef M.Melandri het volgende:
Ziet er gek uit, leek linksachter niet helemaal ok.
Qua crashes misschien wel, maar volgends de live timing van GPUpdate gaat er regelmatig een van de baan af.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:19 schreef Marks het volgende:
[..]
Rijdersfout. Kan gebeuren, zou zelfs vaker moeten gebeuren dan gebeurt er eens wat.
Zie ook mn filmpje, hoeveel spins - crashes er eigenlijk zijn geweest op Spa. http://www.dailymotion.com/video/x13jhf1_mooi-filmpje_lifestyle
De laatste jaren lijkt het toch wat tam eigenlijk qua crashes.
quote:15:17 Replays show Vettel experiencing a wobble through Stavelot shortly before his right-rear tyre gave way
15:17 Perhaps van der Garde was also suffering from a slow puncture?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m49.331s 22 2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m49.390s +0.059s 34 3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m50.149s +0.818s 34 4. Felipe Massa Ferrari 1m50.164s +0.833s 27 5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m50.253s +0.922s 28 6. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m50.318s +0.987s 33 7. Fernando Alonso Ferrari 1m50.510s +1.179s 21 8. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m50.536s +1.205s 27 9. Nico Rosberg Mercedes 1m50.601s +1.270s 33 10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m50.611s +1.280s 27 11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m50.629s +1.298s 30 12. Lewis Hamilton Mercedes 1m50.751s +1.420s 27 13. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m50.972s +1.641s 33 14. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m50.991s +1.660s 28 15. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m51.195s +1.864s 28 16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m51.447s +2.116s 26 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m51.568s +2.237s 28 18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m51.644s +2.313s 26 19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m53.157s +3.826s 21 20. Charles Pic Caterham-Renault 1m53.251s +3.920s 29 21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m53.482s +4.151s 28 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m54.418s +5.087s 12 |
Wij zijn doorgereden tot afrit 11, en richting de rode parking gegaan. Die afrit is altijd minder druk, omdat al dat volk afrit 10 neemt ondanks dat er aangegeven is dat er meerdere afritten zijnquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:58 schreef Geralt het volgende:
Hey Sinister, waar heb je de auto neergegooid?
Ergens links/rechts in het dorpje?
Ik ben aan het denken om door te rijden tot die grote parkeerplaats bij de ingang voor eau rouge zegmaar, maar ik heb geen idee hoe druk het daar is. En of je daar speciale parkeerkaarten al voor moet hebben
Ow daar heb ik nog nooit geparkeerdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wij zijn doorgereden tot afrit 11, en richting de rode parking gegaan. Die afrit is altijd minder druk, omdat al dat volk afrit 10 neemt ondanks dat er aangegeven is dat er meerdere afritten zijnDie parkeerplaats is speciaal voor dagbezoekers, en was vandaag ook absoluut niet druk. De ingang is op 'n 30 meter van de parking af, en je gaat bij Stavelot de baan op.
Parkeerkaart daar is op de plek zelf trouwens maar ¤10, net als vorig jaar. Op de websites profiteren ze er goed van om ze voor ¤16 te verkopen, en dat geld ook voor de officiële webshop![]()
Hier is dat om precies te zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow daar heb ik nog nooit geparkeerd
Wat stel ik in in mn navigatie om daar uit te komen?
Jup die, was trouwens ook de eerste keer dat ik daar stond. Had een plattegrond bij mijn kaartjes gekregen, en daar stond op dat die parking speciaal voor de dag-gangers was. Dus we hebben het maar eens geprobeerd.quote:
GVDquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ah, daar parkeert VDG ook altijd
Idd, tot de Busstopquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:47 schreef Geralt het volgende:
Ow wacht, je was tot aan busstop gelopen. Die bruine strook bij Blancjimont, zie je daar tegenwoordig wel wat? Laatste keer dat ik op Spa was zag je daar door de bomen amper het circuit namelijk.
Leek helemaal niet op een rijdersfout, zomaar ineens was de grip weg. Tegenwoordig met al die uitloopstroken zie je idd veel minder crashes, zag sommige rijders eau rouge ook gewoon afsteken over de uitloopstroken, erg jammer allemaal.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:19 schreef Marks het volgende:
[..]
Rijdersfout. Kan gebeuren, zou zelfs vaker moeten gebeuren dan gebeurt er eens wat.
Zie ook mn filmpje, hoeveel spins - crashes er eigenlijk zijn geweest op Spa. http://www.dailymotion.com/video/x13jhf1_mooi-filmpje_lifestyle
De laatste jaren lijkt het toch wat tam eigenlijk qua crashes.
quote:“Dat was niet helemaal een lekker verhaal”, vertelde Van der Garde over het moment aan onder andere GPUpdate.net. “Ik denk dat ik toch met een snelheid van tussen de 160 en 180 kilometer per uur de bandenstapels in ging. Ik was de auto ineens kwijt. We moeten nog kijken wat er precies mis ging. Van een rijdersfout was in elk geval geen sprake.”
quote:dit maal van Godver van de Garde.
zijn vanaf Hauts Sarts, die rotonde midden op de snelwegquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:59 schreef Geralt het volgende:
Mooi verslag
Vanavond op tijd naar bed, we vertrekken rond 07:45.
Volgens google zijn we dan rond 0915 daar ofzo, beetje drukte erbij dus zal wel 09:30 ofzo worden
Rechter afrit, linker baan nemen, waar links erbij komt rechts aanhouden, en dan rechts eraf, 2de afritquote:
Deze post net gemistquote:
Ik heb het anders zonder Dslr gedaanquote:Nu verder de foto's kijken. Ik ga morgen ook wat proberen te schieten. Een Olympus digitaal dingetje en een Canon EOS350 geloof ik gaat mee. Ik heb nog nooit spiegelreflex geschoten.
Dikke lens erop en ju, we zien wel
Ik ga volgend jaar naar Hockenheimquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
iig, iedereen veel plezier gewenst die gaat. En voor diegene wat het op tv gaan kijken, krijg vooral veel spijt dat jullie er niet bij zijn
Dit is een erg gave foto geworden. Mijn complimenten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
En dan de tour maar verder zetten vanaf de Naamloze bocht, en daar kun je ook wel leuke plaatjes schieten vanaf een hoogte.
[ afbeelding ]
Dank U. Dat was ook een erg gewild plekje trouwens, zitten daar van die camera gaten in het hek, en er stonden genoeg mensen achter me aan te schuivenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:31 schreef WEST het volgende:
[..]
Dit is een erg gave foto geworden. Mijn complimenten.
Tsja. Aan de andere kant vind ik de woorden van Sutil ook geen woorden die vrienden over elkaar zeggen. Ik zou in ieder geval geen vrienden meer willen worden met iemand die mij een zielige eenzame man noemt, nota bene in de pers. Er zal, zoals meestal, wel iets meer achter het verhaal zitten. Hoe dan ook had Sutil dit niet in de pers moeten uitvechten, dat is niet professioneel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:08 schreef Geralt het volgende:
Nouja belangen of niet, die knakker was van Renault. Lewis heeft (en had) geen klote met Renault te maken.
Ik vind het nogal laf om je vriend niet te helpen als die in de shit zit.
En dat Sutil dit vertelt in de pers is gewoon een beetje rancune denk ik. Behoorlijk begrijpelijk als een goeie vriend je laat verrekken op het moment dat je dacht een storting te kunnen doen op die emotionele bankrekening en die lul geeft niet thuis.
Nouja Lewis is degene die niet thuis geeft. Iemand die niet thuis geeft wil ik ook geen vrienden mee zijn. Dat diezelfde persoon vervolgens zegt welkom terug en we spreken elkaar gauw en dan weer niks van zich laat horen spreekt imo boekdelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja. Aan de andere kant vind ik de woorden van Sutil ook geen woorden die vrienden over elkaar zeggen. Ik zou in ieder geval geen vrienden meer willen worden met iemand die mij een zielige eenzame man noemt, nota bene in de pers. Er zal, zoals meestal, wel iets meer achter het verhaal zitten. Hoe dan ook had Sutil dit niet in de pers moeten uitvechten, dat is niet professioneel.
En toch heeft het altijd van die gasten ertussen wat gooien met lege bierblikjes, en schreeuwen naar anderen mensen zoals vandaag weer. En zoals ik daarstraks al zei, spijtig genoeg, hebben ze altijd een harde "G''quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:40 schreef Geralt het volgende:
F1 supporters zijn geen voetbal hooligans nee
je moet niet de tomtom afslag nemenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:04 schreef Geralt het volgende:
Die rotonde rij ik elke keer dat ik daar langs kom bijna verkeerd.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij ontbreekt daar compleet elke logica aan en is alles slecht aangegeven. Links rechts links links, rechts eraf. Zoiets is het geloof ik. Zelfs met navigatie moet ik daar dondersgoed opletten anders rij ik nog verkeerd.
Misschien snap ik ook wel gewoon de logica niet, maar dat zou niet logisch zijn.
Dat zijn geen fans maar mensen die een slap excuus zoeken om overdag al te zuipen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En toch heeft het altijd van die gasten ertussen wat gooien met lege bierblikjes, en schreeuwen naar anderen mensen zoals vandaag weer. En zoals ik daarstraks al zei, spijtig genoeg, hebben ze altijd een harde "G''
Heb al even gekeken, gewoon de de E40 en bij afslag 11 eraf en dan de bordjes volgen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet niet de tomtom afslag nemen
is dat niet de route die iedereen neemt, waardoor je in een hell van een file staat?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heb al even gekeken, gewoon de de E40 en bij afslag 11 eraf en dan de bordjes volgen.
Als je route de l'eau rouge instelt kom je er wel denk ik
Via internet:quote:
weinig andere keus eigenlijk, tenzij je niet van Nederland komt maar van het zuiden van Duitsland of Luxemburg.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is dat niet de route die iedereen neemt, waardoor je in een hell van een file staat?
Drukte is mij eigenlijk best meegevallen die jaren dat ik er geweest ben. Laatste stukje altijd wel ff file, maar dat hou je toch.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is dat niet de route die iedereen neemt, waardoor je in een hell van een file staat?
Daarom: action/wibra ponchos van ¤0,99 'n stuk of 3quote:
Dat dus. Neem ik ook mee naar festivals e.d.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daarom: action/wibra ponchos van ¤0,99 'n stuk of 3
Ik heb 1 plu waar Brennie en ik allebei wel onder kunnen. Redelijk dan. Dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daarom: action/wibra ponchos van ¤0,99 'n stuk of 3
Is er vandaag niet geweest, heb de indruk gehad dat ze zoveel mogelijk ronden wilden rijden vandaag, vooral Raikkonen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:19 schreef Geralt het volgende:
Mooiste vind ik altijd als je net daar bent en de eerste auto komt in zn uppie de baan op dan je die een heel rondje hoort rijden en schakelen
Thanks, hoe stel ik die in bij zo een EOS350?quote:
Die keuze cirkel draaien zodat de stand staat op het rennende mannetje voor sport activiteiten, auto focus is dan dat zilver knopje half indrukken, en volledig doordrukken voor de foto te nemenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Thanks, hoe stel ik die in bij zo een EOS350?
Dat groene vierkantje.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Thanks, hoe stel ik die in bij zo een EOS350?
Dat vond ik zojuist ook op hun site.quote:
Ik maak nooit foto;s. Dan is niks normaal. Persoonlijk voel ik me voor lul lopen met zo een grote camera op mn buik, maar tijdens een F1 weekend val je gelukkig niet opquote:
Ik zat er vandaag aan 520quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:46 schreef Geralt het volgende:
Zonder raw passen er geloof ik 400 of 500 op, meer dan genoeg denk ik
De 350D heeft geen Raw voor zover ik weet. Er gaan ca 255 foto's op een 1GB kaart. JPG's zijn ca 3,5 MB groot.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat vond ik zojuist ook op hun site.
Echter is die instelling wat Sinsister zegt misschien beter. Maar even proberen. Zit maar een kaartje van 1GB in zag ik, maar genoeg voor 250 fotos in raw + jpg elke foto
Die instelling kan ik wel maken!?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De 350D heeft geen Raw voor zover ik weet. Er gaan ca 255 foto's op een 1GB kaart. JPG's zijn ca 3,5 MB groot.
Hoe dan?quote:
Nou snap ik het!. RAW werkt niet als je op het groene vierkantje (Auto) staat, alleen maar in te stellen als je op P staat.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:49 schreef Geralt het volgende:
http://files.canon-europe(...)_350D_IM_NLD_toc.pdf
Pagina 52.
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zaterdag 24-08-2013 om 08:39:14Gary Anderson's desk is not your average desk! It's covered in Spa circuit, literally! If there wasn't a problem bef… http://t.co/JE60FlaPrD reageer retweet
Gewoon de M stand gebruiken.., hoe vaker je dat doet des te eerder snap je het beter en kun je veel mooiere fotos maken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Thanks, hoe stel ik die in bij zo een EOS350?
RTL7 livequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:14 schreef JohnB52 het volgende:
Zenden ze nog meer uit op tv behalve de kwalificatie?
Nog ergens GP2?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 | [img=478,97]http://oi44.tinypic.com/11ujeo8.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/11_Belgium_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [u][b]Circuit information[/b][/u] [b]Lap data[/b] Lap length - 7.004km (4.352 miles) Race laps - 44 Race distance - 308.052km (191.415 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’47.263 (235.071 kph) by Sebastian Vettel, 2009 Fastest lap - 1’44.503 (241.279 kph) by Jarno Trulli, 2009 Maximum speed - 324kph (201.324 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and Kemmel straight Distance from grid to turn one - 265m [b]Car performance[/b] Full throttle - 72% Longest flat-out section - 2015m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 45 Fuel use per lap - 3.2kg Time penalty per lap of fuel - 0.128s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 19.668s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=249,432]http://oi44.tinypic.com/9jkviq.jpg[/img] BBC1 zendt alle FP's, de kwalificatie en uiteraard de race live uit. Sport1 zendt alle FP's, de kwalificatie en uiteraard de race live uit. RTL (D) zendt FP3 gedeeltelijk uit direct voor de live kwalificatie, en uiteraard ook de race live. [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] [img]http://www.ausmotive.com/images/RW-Spa-Francorchamps-1920x1200.jpg[/img] [img]http://www.motorvision.de/images/4/0/9/0/5/768x512+768x432+-0x-0+1024/1_formel-1-2012-spa-gp-start-crash.jpg[/img] [img]http://www.infullgear.com/blog/wp-content/uploads/2012/07/spa-circuit.jpg[/img] 2012 Pole lap met Jenson Button :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kqYoZ2D9_b4[/youtube] Game on! |
Ik dacht daar gisteren toch een promo van gezien te hebben waarbij ik de indruk kreeg dat het live was. Om 11.00 uurquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |