Dat is natuurlijk gelul van die site, want volgend jaar is het sowieso op Hockenheim; al had de Nürburgring 100 miljoenmiljard in de pot zitten. Die 2 wisselen nog steeds jaarlijks af voor zover ik weet.quote:Op korte termijn kan er al uitsluitsel zijn over de verkoop van het Nürburgring F1-circuit, de Nordschleife en de omliggende gebouwen. Door de onzekere situatie in de Eifel zal de Formule 1-race van Duitsland volgend jaar sowieso niet op de Nürburgring plaatsvinden, maar op de Hockenheim Ring.
Die dementerende zak knoken zal zich gewoon niet meer kunnen herinneren wat ie 40 minuten ervoor gezegd hadquote:Op maandag 8 juli 2013 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij ontkende hij dat weer afgelopen weekend op TV.
En die regeling is zo om financiële redenen.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul van die site, want volgend jaar is het sowieso op Hockenheim; al had de Nürburgring 100 miljoenmiljard in de pot zitten. Die 2 wisselen nog steeds jaarlijks af voor zover ik weet.
"In future, all our camera crews will only be allowed to film from the pit wall."quote:Op zondag 7 juli 2013 14:34 schreef JohnB52 het volgende:
Let op, volgende race geen cameramannen meer in korte broek, polo en koptelefoon, maar in brandvertragende pakken en een helm
twitter:adamcooperf1 twitterde op dinsdag 09-07-2013 om 12:22:52Overhead video shot by a fan shows how fast @AussieGrit's wheel was travelling and how lucky Lotus guys were: http://t.co/wAeKqB0LCn reageer retweet
quote:"F1 Grand Prix Germany (Nuer..." Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door Formula One Management.
Ik vermoed dat die Youtube clip hetzelfde is als de clip in Dimauro's linkquote:
Dat was van een andere orde, dan moet je ook nog zijn snelheid meetellen plus dat alles behalve zijn hoofd vastzit en die klap dus opvangtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:25 schreef Meike26 het volgende:
Toch vreemd hoe deze persoon er vanaf komt met wat lichte verwondingen en dat Surtees Jr. een band op zijn kop kreeg alsof het een volleyballetje was, maar er wel aan overleed
Zo vreemd vind ik dat niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:25 schreef Meike26 het volgende:
Toch vreemd hoe deze persoon er vanaf komt met wat lichte verwondingen en dat Surtees Jr. een band op zijn kop kreeg alsof het een volleyballetje was, maar er wel aan overleed
Maar je zegt het zelf al: monteurs met helm en overall. Die camera mannen staan daar in hun in-de-kraag-F1-logo-hemdje zonder enige bescherming met een machine van ~15kg in de nek.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:49 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het een wat dubbele regeling. Meer veiligheid voor die mensen is zeker terecht. Maar alle monteurs van alle teams staan ook nog in de pits en hebben (door hun aantallen) een veel groter risico om geraakt te worden. En toch mogen die met overal en helm daar blijven.
Het was stom toeval dat een cameraman geraakt werd. Ik snap niet waarom cameramannen nu anders behandeld gaan worden dan de andere mensen in de pitstraat.
Ben 't er wel volledig mee eens hoorquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:36 schreef twiFight het volgende:
De cameramannen mag ik hopen ook en zo niet, dan mogen ze daar wel eens rap mee beginnen. En het leek me duidelijk uit mijn post maar blijkbaar niet: ik vind dat ook camerapersoneel overall en helm aanmoeten!
Hoevaak hebben we in het verleden al niet gezien dat een menselijke lollypop een coureur wegstuurt terwijl de pitstop nog niet klaar is? Vaak zat volgens mij.quote:Met een menselijke lollypop was het ongeval waarschijnlijk niet gebeurt
Ben ik het zeker wel eens, maar het systeem werkt niet goed en bij dit ongeval had een menselijke lollypop Webber hoogst waarschijnlijk nooit weggestuurd, maar het systeem herkende een contact in de wielnaaf en gaf dus groen voor rechts-achter. Het was overduidelijk dat ze nog niet klaar waren. Voor de 2e of 3e keer gaat het op deze manier al mis met geblesseerde monteurs en nu een cameraman die ongelukkig word geraakt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoevaak hebben we in het verleden al niet gezien dat een menselijke lollypop een coureur wegstuurt terwijl de pitstop nog niet klaar is? Vaak zat volgens mij.
Tevens waar mensen werken worden fouten gemaakt en dat is niet 100% te voorkomen.
Verder is imo de F1 de laatste 15 jaar compleet doorgeslagen in veiligheid en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak. Gevaarlijk is het al lang niet meer. En dat is jammer.
Ik vind het ook wat overdreven deze maatregel maar aan de andere kant zijn er nu zoveel technologische mogelijkheden dat je niet eens cameramannen nodig hebt om toch goed in de pits te filmenquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik het zeker wel eens, maar het systeem werkt niet goed en bij dit ongeval had een menselijke lollypop Webber hoogst waarschijnlijk nooit weggestuurd, maar het systeem herkende een contact in de wielnaaf en gaf dus groen voor rechts-achter. Het was overduidelijk dat ze nog niet klaar waren. Voor de 2e of 3e keer gaat het op deze manier al mis met geblesseerde monteurs en nu een cameraman die ongelukkig word geraakt.
Ik ben het ook wel met je eens dat ze qua veiligheid veel te ver zijn doorgeslagen. Zo zijn de coureurs pussies geworden wat betreft het regenweer. Puur uit angst voor een crash zoals in 1998 op Spa, wat gewoon een freak accident was net zoals nu met die cameraman die geraakt word door een stuiterend wiel.
Ik hoop heel erg dat als die grijze zak is opgehoepeld, dat we dan weer een ander F1 te zien krijgen.
Maar ik ben er bang voor
Ja oke, maar fotografen mogen dus ook niet meer in de pits komen, maar mogen wel de pitstraat overrennen om op de pitwall te gaan staan ?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat overdreven deze maatregel maar aan de andere kant zijn er nu zoveel technologische mogelijkheden dat je niet eens cameramannen nodig hebt om toch goed in de pits te filmen
Dat is altijd een beetje het punt met politieke beslissingen die ook nog eens heel snel zijn genomen, ze hadden daar beter wat de tijd voor kunnen nemen om te kijken wat te verbeteren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja oke, maar fotografen mogen dus ook niet meer in de pits komen, maar mogen wel de pitstraat overrennen om op de pitwall te gaan staan ?
Iets met wens moeder en gedachtequote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef nils7 het volgende:
Gister toevallig nog een herhaling op Sport1 gekeken...
Niet veel gemist je kon allang zien dat Kimi dat niet ging halen... een beetje pseudo spanning mijn gedacht.
Het scheelde allemaal maar heel weinig of er was een monteur geraakt. Het heeft dan zo vaak de schijn van willekeur. Als er een Lotusmonteur was geraakt, waren de regels voor pitcrews aangescherpt misschien..quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja oke, maar fotografen mogen dus ook niet meer in de pits komen, maar mogen wel de pitstraat overrennen om op de pitwall te gaan staan ?
Het is niet de grijze zak die dat beslist maar de FIA. Die grijze zak heeft alleen maar gezegd dat de cameramensen vanaf de pitmuur moeten filmen. Die andere regels komen bij de FIA vandaan. Net als al die andere regels voor de veiligheid binnen de autosport. Dat is namelijk een van de kerndoelen van de FIA.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik het zeker wel eens, maar het systeem werkt niet goed en bij dit ongeval had een menselijke lollypop Webber hoogst waarschijnlijk nooit weggestuurd, maar het systeem herkende een contact in de wielnaaf en gaf dus groen voor rechts-achter. Het was overduidelijk dat ze nog niet klaar waren. Voor de 2e of 3e keer gaat het op deze manier al mis met geblesseerde monteurs en nu een cameraman die ongelukkig word geraakt.
Ik ben het ook wel met je eens dat ze qua veiligheid veel te ver zijn doorgeslagen. Zo zijn de coureurs pussies geworden wat betreft het regenweer. Puur uit angst voor een crash zoals in 1998 op Spa, wat gewoon een freak accident was net zoals nu met die cameraman die geraakt word door een stuiterend wiel.
Ik hoop heel erg dat als die grijze zak is opgehoepeld, dat we dan weer een ander F1 te zien krijgen.
Maar ik ben er bang voor
En dat is dus marketing, geen safety en dat neem ik de FIA wel kwalijk.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Het scheelde allemaal maar heel weinig of er was een monteur geraakt. Het heeft dan zo vaak de schijn van willekeur. Als er een Lotusmonteur was geraakt, waren de regels voor pitcrews aangescherpt misschien..
Meike gebruikt vrouwenlogica, wij mannen begrijpen dat niet;)quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is niet de grijze zak die dat beslist maar de FIA. Die grijze zak heeft alleen maar gezegd dat de cameramensen vanaf de pitmuur moeten filmen. Die andere regels komen bij de FIA vandaan. Net als al die andere regels voor de veiligheid binnen de autosport. Dat is namelijk een van de kerndoelen van de FIA.
Er circuleren al langer diverse namen rond voor die positie. Een AEG-electro topman werd afgelopen jaar ook nog genoemd bv.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:30 schreef Joene het volgende:
Ik gok dat todt Bernie gaat vervangen ooit.
En dat is dus precies Ecclestone's bedoelingquote:
Hij lijkt op Blatter, ook zo'n figuurquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dat is dus precies Ecclestone's bedoeling
Nee. De fifa is opgericht door voetbalbonden, en die voetbalbonden dus door leden, allemaal om lekker wedstrijden lekker te kunnen voetballen, grotendeels door vrijwilligers en niet met winstoogmerk maar voor de sport. Blatter grijpt daarin de macht en verrijkt zichzelf daaraan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:32 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Hij lijkt op Blatter, ook zo'n figuur
Ik doelde meer op oude mannetjes die grote organisaties runnen en een eigen kliekje mensen om zich heen verzamelen om de macht te behouden/ uit te bouwen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. De fifa is opgericht door voetbalbonden, en die voetbalbonden dus door leden, allemaal om lekker wedstrijden lekker te kunnen voetballen, grotendeels door vrijwilligers en niet met winstoogmerk maar voor de sport. Blatter grijpt daarin de macht en verrijkt zichzelf daaraan.
De F1 is altijd business geweest, zij het met aan het einde een sportelement. Bernie heeft in moeilijke tijden een bedrijfje gekocht en de circuitbazen een koekje van eigen deeg gegeven, en het uitgebouwd tot een enorm groot en zeer succesvol bedrijf. Hij verrijkt zich dus niet aan wat van een ander is, hij wordt gewoon rijk van wat van hem is.
Dan kun je zeggen dat hij dat verkeerd doet omdat het niet allemaal goed is voor de sport, er is wel een heel principieel verschil met Blatter. Je bent klant van de F1, geen lid. Ben je niet tevreden dan neem je toch een ander product?
Dat hoeft Bernie dus allemaal niet want hij is grootaandeelhouder. Zijn zeggenschap is eerlijk verkregen en het is zeggenschap over zijn eigen handel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:07 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Ik doelde meer op oude mannetjes die grote organisaties runnen en een eigen kliekje mensen om zich heen verzamelen om de macht te behouden/ uit te bouwen.
Er is best wat op aan te merken, maar je kunt niet zeggen dat Bernie er niets van gemaakt heeft. Hij heeft gewoon heel veel bereikt en dat het nu zo'n grote mooie sport is ondanks alle gebreken is voor een groot deel aan hem te danken.quote:En we mopperen allemaal wel, maar de F1 is nog steeds meer dan de moeite waard om te kijken denk ik
Eensquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. De fifa is opgericht door voetbalbonden, en die voetbalbonden dus door leden, allemaal om lekker wedstrijden lekker te kunnen voetballen, grotendeels door vrijwilligers en niet met winstoogmerk maar voor de sport. Blatter grijpt daarin de macht en verrijkt zichzelf daaraan.
De F1 is altijd business geweest, zij het met aan het einde een sportelement. Bernie heeft in moeilijke tijden een bedrijfje gekocht en de circuitbazen een koekje van eigen deeg gegeven, en het uitgebouwd tot een enorm groot en zeer succesvol bedrijf. Hij verrijkt zich dus niet aan wat van een ander is, hij wordt gewoon rijk van wat van hem is.
Dan kun je zeggen dat hij dat verkeerd doet omdat het niet allemaal goed is voor de sport, er is wel een heel principieel verschil met Blatter. Je bent klant van de F1, geen lid. Ben je niet tevreden dan neem je toch een ander product?
Ben ik met je eens. Hij mag van mij wel stoppen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:25 schreef Meike26 het volgende:
Ik beschuldig Ecclestone er in die mate van dat hij de F1 gemaakt heeft tot wat het nu is en gaat worden in 2014. FIA/FOM/FOCA, alles kan je verpakken en met een stapel papieren op het bureau van die bejaarde gooien.
En ik geloof er ergens wel in dat de F1 drastisch kan veranderen als Ecclestone niet meer aan de macht is. Geen bizar hoge bedragen om GP's te organiseren, geen overacting in veiligheidsmaatregelen en terug naar de realiteit van het racen. Maar Bernie zal wel een erg genaam op de lijst hebben staan en gaat het bewind straks 'vrolijk' verder met een andere ouwe seniel.
Geen meer sympathie, wel respectquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:58 schreef Columbiafan het volgende:
Ik vind Sebastian Vettel wel beter en consistenter dan ooit rijden, is duidelijk nog gegroeid tov vorig jaar. Begin meer en meer sympathie te krijgen voor die vent
Racen is meer dan 1 snel rondje, vind ik.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef rockstah het volgende:
Ja het blijft een vreemd verhaal. In de quali is hij bijna constant sneller dan Vergne, maar in de races is het altijd een drama. Vorig jaar heeft Vergne meer punten behaald ondanks dat hij 4 keer zoveel retirements had en continu lager kwalificeerde. Dit jaar zie je weer hetzelfde: 4 retirements van Vergne tegenover twee voor Ricciardo, en toch meer punten voor Vergne. Je kunt er zo natuurlijk weinig over zeggen waar het zo'n prutsteam betreft, maar blijkbaar vinden ze bij Sky dat hij zich toch duidelijk distantieert van zijn teamgenoot. Dat je continu sneller bent in de quali zegt natuurlijk wel wat over je potentieel, maar ik vraag me verder wel af hoe ze daar nou bij komen.
Toen ik keek had hij een helm op, dus dat van die grimas weet ik niet. Maar het klopt dat die andere Aussie nogal goede Britse pers krijgt.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:27 schreef rockstah het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Ricciardo? Ik meen me te herinneren dat er hier vroeger nog al lacherig over hem werd gedaan maar bij Sky zijn ze hem nu iig aardig aan het hypen. Zal niet in de eerste plaats zijn omdat het weer een sympathieke Aussie is met bovendien de grootste grimas op aarde. Maar hij kwalificeert verder wel alleraardigst.
Tof, heel relaxed en openhartigquote:
Doe die van Bahrein dan maar, rest mag blijven, leuke circuits om zelf op te rijden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:02 schreef Marks het volgende:
Volgend jaar 20 races... 2 van dit seizoen zullen verdwijnen http://www.gpupdate.net/n(...)ule-1-races-in-2014/
Welke?
Van mij mogen 2 van deze wel weg:
Maleisie
China
Bahrein
Abu Dhabi
En India ook wel...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 | [img=473,98]http://oi42.tinypic.com/2a6w6ko.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/10_Hungary_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [u][b]Hungaroring – circuit information[/b][/u] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.381km (2.722 miles) Race laps - 70 Race distance - 306.63km (190.531 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed - 295kph (183.304 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and second straight Distance from grid to turn one - 610m [b]Car performance [/b] Full throttle - 59% Longest flat-out section - 908m Downforce level - High Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 1.9kg Time penalty per lap of fuel - 0.057s [b]Strategy [/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 18.964s by Red Bull (see full list) 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090723_122036_hetweer.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090723_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=230,354]http://oi43.tinypic.com/sqjsqw.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090723_122036_tvgids.jpg[/img] BBC heeft dit weekend geen live uitzendingen -O- Wel zijn er uitgebreide samenvattingen in de avond. [b]BBC[/b] Kwalificatie | BBC 1 | zaterdag 27 juli | 18u15 Race | BBC 1 | zondag 28 juli | 18u05 (NL'se tijden) [b]Sport1[/b] (Alles op Sport 1 Select) VT1 - vrijdag 26 juli, 09:55 VT2 - vrijdag 26 juli, 13:55 VT1/2 Samenvatting - zaterdag 27 juli, 09:25 VT3 - zaterdag 27 juli, 10:55 Kwalificatie - zaterdag 27 juli, 13:55 Kwalificatie samenvatting - zondag 28 juli, 13:00 race - zondag 28 juli, 13:30 [b]RTL[/b] Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]Streams[/b] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159658/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-practice-1-live-stream-online.html]VT1 - 10.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159659/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-practice-2-live-stream-online.html]VT2 - 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159660/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-practice-3-live-stream-online.html]VT3 - 11.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159661/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-qualifying-live-stream-online.html]Quali - 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159662/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary---race-live-stream-online.html]Race - 14.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] Polelap 2012 met Lewis :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=--spPMU3kLQ[/youtube] [img]http://www.wwair.hu/Mogyorod%20Hungaroring2.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/12/start_hungary-31.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2007/07/jensonbutton_honda_hungaroring_2006_3.jpg[/img] Game on!! |
twitter:f1fanaticlive twitterde op vrijdag 26-07-2013 om 11:49:02#F1 FP1 result: VET 1'22.723, WEB 1'22.982, RAI 1'23.010, ALO 1'23.099, GRO 1'23.111 | Full times: http://t.co/xBhvFdgT2T reageer retweet
Vreemd ik heb het welquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
MOOOOOOOOOI sport 1 geen signaal via upc![]()
Hopelijk is dat voor fp 2 verholpen
Giedo trouwens een seconde achter Pic, das niet niks.
En oja, Maldonado is ook weer, zoals zo vaak, gewoon sneller dan Bottas.
Maldonado wordt ondergewaardeerd volgens mij en Bottas overgewaardeerd, uiteindelijk zijn ze bijzonder aan elkaar gewaagd.
En wanneer taait die !"!#"$"#$ Massa een keer af? Is toch beschamend wat die laat zien![]()
Van mij had Massa de LMS series in mogen gaan en Webber dan naar Ferrari.
Heb ik meer gelezen. Ligt misschien aan de regio waar je woont?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
Bedankt voor de OP.quote:
Dan verwacht je meer dan ik, wordt een kansloos weekend voor zequote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:57 schreef Meike26 het volgende:
Of we kletsen het topic heel snel vol. Eerste onderwerp:
MassaHij is weer aan het koekenbakken. Terwijl Hongarije wel een circuit is wat bij zijn snelle rijstijl (bochtjes scherp aansnijden) zou moeten passen.
En de McLarens zijn weer iets dichterbij gekomenHet zijn beide geen kwalificatie coureurs dus ik hoop dat Button en Perez het tot Q3 weten te schoppen en dan toch tactische keuzes gaan op welke banden ze gaan starten. In de race verwacht ik nog wel een wondertje van hun
Is mijn mening, de huidige McLaren zal het ook hier niet optimaal doen, dan heb je sowieso al minimaal 4 teams die sneller zijn in kwalificatie en moeten ze strijden met de FI's en wie weet nog een team om die 2 laatste plekjes in Q3.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:37 schreef Meike26 het volgende:
Hoezo ?
Op Silverstone reed Button ook al op weg naar het podium, heb niet de hele race gezien, maar volgens mij viel hij terug zonder dat hij er iets aan kon doen. Perez was één van de 4 met lekke banden.
Hongarije is een baan die Jenson heel goed kent. Eerste winst behaald en vaak in de punten gereden hier. Als hij dit jaar ergens nog weet te scoren, is het hier wel![]()
En Suzuka
Je bent toch niet zwanger Meike?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:37 schreef Meike26 het volgende:
Hoezo ?
Op Silverstone reed Button ook al op weg naar het podium, heb niet de hele race gezien, maar volgens mij viel hij terug zonder dat hij er iets aan kon doen. Perez was één van de 4 met lekke banden.
Hongarije is een baan die Jenson heel goed kent. Eerste winst behaald en vaak in de punten gereden hier. Als hij dit jaar ergens nog weet te scoren, is het hier wel![]()
En Suzuka
twitter:skysportspete twitterde op vrijdag 26-07-2013 om 17:28:51Pirelli: 'The performance gap between the two compounds around 1.5 seconds and likely to see between two & three pit stops during the race' reageer retweet
Ja, dan wisselen ze bij één van de stops de banden maar aan één kant.quote:
Het chassis van elk team is ontwikkeld op basis van de oude banden. De nieuwe banden kregen ze pas dit jaar voor het eerst tijdens de testen in februari.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:54 schreef LWD-Godius het volgende:
McLaren profiteert wel dik van de 'nieuwe' banden, ze lijken sterk op de 2012 compound en daarop is deze chassis ook omheen ontwikkeld. McLaren zie ik als enige van de mid-field teams dan ook nog aansluiten bij de toppers, maar ook niet meer dan dat.
Nee klopt niet (helemaal), McLaren was al relatief vroeg in het seizoen begonnen met het ontwikkelen van deze revolutionaire wagen, ook Sauber bijvoorbeeld. En de 2013-spec band kwam echt niet laat in het seizoen binnen bij de teams, windtunnelversies werden al in het midden van het seizoen geleverd, het werd alleen in de laatste races beschikbaar gesteld om mee te testen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het chassis van elk team is ontwikkeld op basis van de oude banden. De nieuwe banden kregen ze pas dit jaar voor het eerst tijdens de testen in februari.
Misschien dat ze meer profiteren dan de andere teams, maar dat zou dan eerder komen omdat ze minder goed met de 2013 banden overweg konden dan de andere teams.
Nee, die mochten ze al op de vrijdag testen in Brazilië '12.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
De nieuwe banden kregen ze pas dit jaar voor het eerst tijdens de testen in februari.
ow ik heb het niet opstaan. hard erin?quote:
Toch redelijk, verloor de auto tussen bocht 10 en 11, en knalde met de zijkant in de banden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
ow ik heb het niet opstaan. hard erin?
bij mij mekkert ie steeds over mn shockwave player die niet up to date zou zijn terwijl ie dat wel is. ik heb dus helemaal geen beeldquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Weet niet wat er met de vipbox streams vandaag is maar dit is de enige die voor mij niet de hele tijd uitvalt: http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.html
Yup, Sutil stond er nou ook niet echt lekker voor. En Perez mazzelt ook.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Das lekker dan voor FI........
Die zullen heel gelukkig zijn met Pirelli![]()
Was vorige race ook al zo.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Das lekker dan voor FI........
Die zullen heel gelukkig zijn met Pirelli![]()
Geen last van bij Sport1.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:22 schreef JohnB52 het volgende:
Bij RTL alweer reclame, q1 was.nog niet afgelopen....
Alle Duitse coureurs waren al klaar, dus dan reclame he.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:23 schreef Funzel het volgende:
RTL+![]()
![]()
Doen ze reclame terwijl Q1 nog bezig is, jezus christus
Inderdaad, dus nu maar weer een Sky stream, Pérez heeft het gered dacht even dat Di Resta Q2 zou halen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:23 schreef Funzel het volgende:
RTL+![]()
![]()
Doen ze reclame terwijl Q1 nog bezig is, jezus christus
twitter:F1PitRadio twitterde op zaterdag 27-07-2013 om 14:25:53Giedo: There was so more to it, Button was blocking me, Webber in the right-hander, there was so much more to the second set, I'm sure of it reageer retweet
Maar zaten ze wel allebei in Q2.quote:
Dan zal niet genoeg pit inzittenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:27 schreef ElmarO het volgende:
En Webber schijnt problemen te hebben met z'n KERS.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan zal niet genoeg pit inzitten
Te flauw gewoon, en toch moest ik lachen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan zal niet genoeg pit inzitten
Fixed.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:27 schreef ElmarO het volgende:
Webber moet achter Vettel starten en dat is nu weer gelukt door de KERS bij Webber uit te zetten.
Force India en Toro Rosso niet, Ferrari ook niet zo?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:30 schreef JohnB52 het volgende:
McLaren en Williams doen t tot nu toe stukje beter met de nieuwe banden?
Zijn jullie het eens?
Lijkt me nog te vroeg om die conclusie te trekken. Eerst nog maar eens de race afwachten en dan zien of ze het kunnen herhalen in het volgende weekend.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:30 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn jullie het eens?
Moeilijk te zeggen, het is ook een nogal apart circuit zonder snelle bochten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:30 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn jullie het eens?
De wens is de vader van de gedacht, en dan moeten we weer chauvinistisch gedoe gaan spuwen waardoor er weer hersenspinsels zijn om een reden aan te nemen waarom Webber weer eens langzamer is dan Vettel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Vorige race nog was het Vettel.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:31 schreef Zorro het volgende:
Wat toevallig toch, ALTIJD is het de auto van Webber met problemen ...
Als een auto ECHT stuk gaat doe je er niks aan, dus dat kan gebeuren. Maar uitvallende KERS, mislukte pitstops en zo is altijd Webber. Net als het vroeger altijd bij Irvine en Barichello misging en nooit bij Schumacher.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vorige race nog was het Vettel.
Vorig weekend viel de KERS van Vettel uit tijdens de race.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als een auto ECHT stuk gaat doe je er niks aan, dus dat kan gebeuren. Maar uitvallende KERS, mislukte pitstops en zo is altijd Webber. Net als het vroeger altijd bij Irvine en Barichello misging en nooit bij Schumacher.
Klopt!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:36 schreef alwaysonhold het volgende:
Waarom kijken we nog,: om Vettel iedere keer te zien winnen!!!
Dat zeg ik, als het gewoon echt stuk gaat doe je er niks aan. Bij Webber gaat het alleen opvallend VAAK stuk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vorig weekend viel de KERS van Vettel uit tijdens de race.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als het gewoon echt stuk gaat doe je er niks aan. Bij Webber gaat het alleen opvallend VAAK stuk.
quote:Maar uitvallende KERS, mislukte pitstops en zo is altijd Webber
Hamilton rijdt dadelijk even een 1:19.3 joh.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:39 schreef JohnB52 het volgende:
Laat ik eens wat geks roepen: Grosjean op pole!
Nou als er eens wat anders dan een red bull of een Mercedes op pole zou staan, beetje afwisseling?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:40 schreef Nober het volgende:
Ben benieuwd als Kimi naar Red Bull gaat hoe vaak hij een probleem heeft, dan weten we dat het geen toeval kan zijn.
[..]
Hamilton rijdt dadelijk even een 1:19.3 joh.
Een dag niet gezeurd, is een dag niet geleefd. Voor Button althans.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:45 schreef alwaysonhold het volgende:
Button, zeur eens niet zo...gassen!
Pfff. neem het eens niet zo letterlijk. Je begrijpt het best.quote:
Klopt, dat wil dus zeggen dat hij daarvoor beter kon....geen figuur ala Frijns bijvoorbeeld, die gast altijd hardquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Sinds Webber heeft aangekondigd te stoppen rijdt Ricciardo een stuk beter.
twitter:F1PitRadio twitterde op zaterdag 27-07-2013 om 14:47:05JB, "Yeah, understeer was my biggest problem, but there you go" reageer retweet
Toch heeft Button 3x zoveel punten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:44 schreef alwaysonhold het volgende:
Perez wast Button weer de oren, Button is een 2de rangs rijder
Ik vraag me af en toe echt af of die monteurs niet simpel worden van het geklaag van die man.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:48 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:F1PitRadio twitterde op zaterdag 27-07-2013 om 14:47:05JB, "Yeah, understeer was my biggest problem, but there you go" reageer retweet
Lotus moet het niet hebben van kwalificeren tenzij die Silverstone test iets opgeleverd heeft. Maar Mercedes waarschijnlijk gewoon weer pole al zal Vettel ook wel snel zijn als zijn KERS het houdt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nou als er eens wat anders dan een red bull of een Mercedes op pole zou staan, beetje afwisseling?
Dus dan mag niet blij zijn dat je pole haalt?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:02 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat een enthousiasme![]()
Mercedes weet dat in de race ze geen betekenis hebben
Ik denk dat hij het zelf stuk maakt, heeft hij weer een excuus voor het snelheidsverschil.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als het gewoon echt stuk gaat doe je er niks aan. Bij Webber gaat het alleen opvallend VAAK stuk.
inderdaad, kimi deed dat ook bij mclaren destijds want die 3 extra wereldtitels die hij daar had kunnen halen had hij helemaal niet nodigquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het zelf stuk maakt, heeft hij weer een excuus voor het snelheidsverschil.
Die 2 zijn wel een klasse apart over 1 lap. Jammer dat het in F1 te weinig om pure snelheid gaat, bandjesspaarders als Kimi halen nog meer punten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:05 schreef Columbiafan het volgende:
Hoe komt het dat Hamilton zoveel beter is dan Vettel?Dacht altijd dat Vettel een kwalificatiespecialist was
Dat had hij dan beter bij Ferrari kunnen doen, want Massa was hem wel te snel af.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
inderdaad, kimi deed dat ook bij mclaren destijds want die 3 extra wereldtitels die hij daar had kunnen halen had hij helemaal niet nodig
Zegt ook wel wat over Gutierez, als het nou Alonso was, al denk ik wel dat Hulkenberg bij de meer talentvolle rijders hoort.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:52 schreef Columbiafan het volgende:
Hulkenberg die Guttierez voor de 10de keer op rij verslaat in de kwali, zegt imo wel iets. Hoop dat hij naar een sterker team kan volgend jaar
ok . Dan hoef ik niet thuis te blijvenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas niet dit weekend, tenminste niet live, alleen samenvattingen.
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zaterdag 27-07-2013 om 18:59:54#f1 Grosjean could be excluded from P3 on grid as floor flexed more than allowed. It's with the stewards now @AllanMcNish among them reageer retweet
thnx!quote:
twitter:f1zone twitterde op zaterdag 27-07-2013 om 19:43:57Romain Grosjean escapes penalty. FIA accepts that high loading at T11 caused floor damage, will start 3rd #f1 reageer retweet
Baasquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:40 schreef Nober het volgende:
Ben benieuwd als Kimi naar Red Bull gaat hoe vaak hij een probleem heeft, dan weten we dat het geen toeval kan zijn.
[..]
Hamilton rijdt dadelijk even een 1:19.3 joh.
Ja, dat mag. Overigens zit het probleem 'm in de electrics die de bak helpen. De bak zelf is niet stuk.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:24 schreef Geralt het volgende:
zeg even wat anders, webber had ook bak-problemen toch? iemand enig idee of ze daar zomaar nog aan mogen sleutelen om probleem te verhelpen zonder gridstraf?
wisselen is sowieso straf, maar sleutelen omdat ze problemen hebben en dit kunnen aantonen; mag dat wel ivm parc ferme?
Kak. Dat wordt weer een paar uur nieuws ontwijken en hopen op een goede rip in de avond.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas niet dit weekend, tenminste niet live, alleen samenvattingen.
Button is met veel geluk WK geworden maar kan alleen met een perfecte auto snelle rondjes rijden al zijn zijn nat naar droog kwaliteiten ook wel heel goed, dat een Perez sneller is dan hij kan je toch gewoon een afgang noemen.quote:Op zondag 28 juli 2013 03:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Baas
[..]
Ja, dat mag. Overigens zit het probleem 'm in de electrics die de bak helpen. De bak zelf is niet stuk.
Ik vind het overigens frappant dat Button en DiResta hier zo afgezeken worden. Beide doen het namelijk hands down beter dan hun ploeggenoot. Tuurlijk, meer ervaring in de auto, maar als ze niet kunnen rijden dan zouden ze niet beduidend meer punten halen.
De meeste coureurs kunnen in een snelle auto's snelle rondjes rijden ,wat is daar mis mee. Alleen Alonso kan in een langzame auto snelle ronden rijden, de anderen op de grid niet. Button is Perez gewoon de baas hoor. Button heeft 3x zoveel punten als hem.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Button is met veel geluk WK geworden maar kan alleen met een perfecte auto snelle rondjes rijden al zijn zijn nat naar droog kwaliteiten ook wel heel goed, dat een Perez sneller is dan hij kan je toch gewoon een afgang noemen.
Di Resta is niet echt beter dan Sutil.
Ik heb het puur over gisteren, natuurlijk is hij beter dan Perez maar dat moet hij wel altijd laten zien en over zijn WK, Barichello had in het begin veel last van de remmen, toen die dat een beetje onder controle kreeg was het al te laat en Barichello behoort ook niet tot de allerbesten.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik schat Di Resta toch ietsje hoger in dan Sutil, al heeft hij dat deze kwalificatie absoluut niet bewezen.
Button is niet alleen met veel geluk WK geworden. Hij had wel het geluk dat hij een half seizoen de beste auto van het veld had, maar dan nog reed Barichello in dezelfde auto en de 2e helft was RedBull de snelste auto.
Hoe kom je er eigenlijk bij dat Perez sneller is? Meestal staat Button voor Perez, hij heeft ook meer dan het dubbele van de wk punten van Perez
Webber is ook de beste niet, rijdt ook al jaren in de beste auto van het veld en toch heeft Rubens 2 overwinningen meer dan Webber.quote:en Barichello behoort ook niet tot de allerbesten.
Dat waren cadeautjes van Der Schuquote:Op zondag 28 juli 2013 11:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Webber is ook de beste niet, rijdt ook al jaren in de beste auto van het veld en toch heeft Rubens 2 overwinningen meer dan Webber.
Weltschermz-style wil dat dus onherroepelijk zeggen dat Rubens een betere coureur is dan Webber? Toch?
Weet jij trouwens waarom Giedo met de oude neus reed, hij reed ook zonder vanity panel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
Giedo trouwens een seconde achter Pic, das niet niks.
En oja, Maldonado is ook weer, zoals zo vaak, gewoon sneller dan Bottas.
Maldonado wordt ondergewaardeerd volgens mij en Bottas overgewaardeerd, uiteindelijk zijn ze bijzonder aan elkaar gewaagd.
En wanneer taait die !"!#"$"#$ Massa een keer af? Is toch beschamend wat die laat zien![]()
Van mij had Massa de LMS series in mogen gaan en Webber dan naar Ferrari.
Is je [censored] account gebanned?quote:
Dit vind ik inmiddels zo achterhaald en wordt zo vaak aangehaald dat het bijna vervelend wordt. Alonso wordt te veel als een Messias gezien. In een langzame wagen kun je geen toptijden rijden. Wel kun je zo min mogelijk fouten maken door goede concentratie en jezelf niet gek te laten maken door anderen. Daar is Alonso wellicht goed in, maar dat kunnen meer coureurs.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:49 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Alleen Alonso kan in een langzame auto snelle ronden rijden, de anderen op de grid niet.
net als Lewis, Webber, Rosberg, Perez en Hulk. De rest zit daar achter.quote:
Lewis schat ik toch wat hoger inquote:Op zondag 28 juli 2013 11:26 schreef Toekito het volgende:
[..]
net als Lewis, Webber, Rosberg, Perez en Hulk. De rest zit daar achter.
En Massa, Sutil, Di Resta, Ricciardo, Vergne, Bianchi, Grosjean, Maldonado en Bottas.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:26 schreef Toekito het volgende:
[..]
net als Lewis, Webber, Rosberg, Perez en Hulk. De rest zit daar achter.
maakt teveel fouten om in de groep van kimi/alonso/vettel te mogen imo.quote:
De groep waarin Kimi en Alonso zitten bestaat natuurlijk niet. Alonso en Massa zitten duidelijk niet in dezelfde groep, terwijl Kimi en Massa dat duidelijk wel zitten. Dus dat slaat nergens op.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:19 schreef Toekito het volgende:
Button is gewoon goed. Niet de Alonso/Kimi/Vettel maar de groep erachter.
kimi is 3 slagen beter dan massa man.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De groep waarin Kimi en Alonso zitten bestaat natuurlijk niet. Alonso en Massa zitten duidelijk niet in dezelfde groep, terwijl Kimi en Massa dat duidelijk wel zitten. Dus dat slaat nergens op.
Nee want die zitten daar weer onder :-)quote:Op zondag 28 juli 2013 11:43 schreef Desunoto het volgende:
Zal ik nu maar de rest van het deelnemersveld opsommen?
Dat zou een vrij ongefundeerde, vrijblijvende, door persoonlijke sympathie ingegeven speculatie zijn, als ze niet allebei in dezelfde auto hadden gezeten. Dat hebben ze echter wel, en dat maakt je stelling nogal bespottelijk.quote:
Ben Buttonfan dus wat Felipe en Kimi doen zoeken ze maar uit.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou een vrij ongefundeerde, vrijblijvende, door persoonlijke sympathie ingegeven speculatie zijn, als ze niet allebei in dezelfde auto hadden gezeten. Dat hebben ze echter wel, en dat maakt je stelling nogal bespottelijk.
quote:Op zondag 28 juli 2013 12:00 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ben Buttonfan dus wat Felipe en Kimi doen zoeken ze maar uit.
Zolang ze maar aan de kant gaan als JB eraan komt.
ik erger me idd groen en geel aan die bak vosss. De races zijn verder wel ok in het algemeen.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:16 schreef Geralt het volgende:
aan de kant gaan als button eraan komt? man dan moeten ze vol op de rem anders komt button er helemaal niet aan!
Is toch wel een tijd geleden dat zowel McLaren als Ferrari een goeie auto vanaf dag 1 haddenquote:Op zondag 28 juli 2013 12:19 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik erger me idd groen en geel aan die bak vosss. De races zijn verder wel ok in het algemeen.
En ik vind het kortzichtig om je te baseren op de jaren dat Kimi en Massa in hetzelfde team hebben gereden. Na de comeback van Kimi is hij beduidend sterker dan Massa. Zowel vorig jaar als dit jaar heeft Massa maar half zo veel punten als de Fin. Alonso heeft juist meer punten in 2012 en 2013 dan Kimi, dus dan doet Massa iets fout in de Ferrari.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou een vrij ongefundeerde, vrijblijvende, door persoonlijke sympathie ingegeven speculatie zijn, als ze niet allebei in dezelfde auto hadden gezeten. Dat hebben ze echter wel, en dat maakt je stelling nogal bespottelijk.
Makes sensequote:Op zondag 28 juli 2013 12:29 schreef zoem het volgende:
[..]
En ik vind het kortzichtig om je te baseren op de jaren dat Kimi en Massa in hetzelfde team hebben gereden. Na de comeback van Kimi is hij beduidend sterker dan Massa. Zowel vorig jaar als dit jaar heeft Massa maar half zo veel punten als de Fin. Alonso heeft juist meer punten in 2012 en 2013 dan Kimi, dus dan doet Massa iets fout in de Ferrari.
In 2008 viel de Ferrari van Kimi 5x uit waarvan 3x niet door eigen toedoen en Massa maar 3x waarvan 1x niet door eigen toedoen. Daarnaast had Massa al een jaar langer ervaring in de Ferrari, want hij stapte al in 2006 in. De top van het veld zat in 2007 en 2008 dichtbij elkaar wat betreft de punten. Het waren ook de sterkere jaren van Massa, tot aan het ongeluk.
Deze is met goed beeld en geluid kwaliteit.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:36 schreef darkshadow16 het volgende:
GVD geen enkele stream van vipbox wil weer afspelen hier op dat kut internet in Australie
Deze misschien?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:36 schreef darkshadow16 het volgende:
GVD geen enkele stream van vipbox wil weer afspelen hier op dat kut internet in Australie
XBMC installeren en Navi-x plug-in gebruiken.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:36 schreef darkshadow16 het volgende:
Er speelt meer mee en weinig fouten maken is ook een kwaliteit, maar als je Alonso en Raikkonen in dezelfde categorie wil plaatsen dan moet toch in ieder geval de snelheid vergelijkbaar zijn. Het is immers een snelheidssport.quote:En ik vind het kortzichtig om je te baseren op de jaren dat Kimi en Massa in hetzelfde team hebben gereden. Na de comeback van Kimi is hij beduidend sterker dan Massa. Zowel vorig jaar als dit jaar heeft Massa maar half zo veel punten als de Fin. Alonso heeft juist meer punten in 2012 en 2013 dan Kimi, dus dan doet Massa iets fout in de Ferrari.
Ach ja, het ongeluk, die strohalm.quote:De top van het veld zat in 2007 en 2008 dichtbij elkaar wat betreft de punten. In 2008 viel de Ferrari van Kimi 5x uit waarvan 3x niet door eigen toedoen en Massa maar 3x waarvan 1x niet door eigen toedoen. Daarnaast had Massa al een jaar langer ervaring in de Ferrari, want hij stapte al in 2006 in. Het waren dan ook de sterkere jaren van Massa, tot aan het ongeluk.
Het heeft er alle schijn van dat het ongeluk geen blijvende hersenschade heeft veroorzaakt en volledig hersteld is tot de subtopcoureur die hij altijd al was. Waar precies zie jij de invloed van dat ongeluk?quote:Wednesday, 28 March 2012
Massa Ferrari Form Guide 2006 - 2012
The pressure is mounting on Felipe Massa and as the Brazilian would say it isn't the first time others have been linked to his now 6 year Ferrari seat. Here is a look at how Felipe has stacked up to his three infamous Ferrari teammates. Seven times world champion Michael Schumacher, 2007 world champion Kimi Raikkonen and 2005,2006 world champion Fernando Alonso.
Michael Schumacher vs Felipe Massa (2006)
Felipe Massa spent one year as a Ferrari teammate to Michael Schumacher in 2006, the last season before Schumacher's 3 year retirement. The Brazilian was an average 0.357 seconds off the seven times F1 champion's pace in qualifying. The average qualifying position for Schumacher was 3.8 compared to 6.1 for Massa. In head to head qualifying Schumacher was in front 14 times out of 18.
In races Schumacher's average finish was 2.6 compared to Massa's 4.4. In head to head on races were both finished Schumacher was ahead of Massa 11 times out of 14. At the end of their only season as teammates Schumacher had 121 points compared to Massa's 80.
Summary 2006
Schumacher beats Massa in qualifying 14-4 and races 11-3 with average qualifying gap 0.357secs.
Kimi Raikkonen vs Felipe Massa (2007)
Raikkonen joined Ferrari in 2007 as Massa's teammate and the Finn went on to win the championship that year. In their first year as teammates the stats were very even. Massa was on average 0.074 seconds quicker than Raikkonen in qualifying but Raikkonen's average qualifying position was a fraction better at 3.6 compared to Massa's 3.9. In who came out on top in the head to head qualifying Massa sneaked it by 9 times to 8.
In races Raikkonen's average finish was slightly ahead at 2.6 compared to Massa's 3.7. In head to head on races were both finished Raikkonen was ahead of Massa 9 times out of 13. At the end of the 2007 season as teammates Raikkonen had 110 points compared to Massa's 94.
Summary 2007
Massa beats Raikkonen in qualifying 9-8 with the Brazilian an average of 0.074 seconds quicker. In races Raikkonen leads Massa 9-4.
Kimi Raikkonen vs Felipe Massa (2008)
In their second year as teammates Massa started to get the better of Raikkonen and the Brazilian was desperately unlucky to not win the championship at the end of the year. There was absolutely nothing to separate them in qualifying though as Massa was on average 0.001 seconds quicker than Raikkonen. Massa's average qualifying position was slightly better at 2.9 compared to Raikkonen's 4.4. In the head to head qualifying Massa was ahead 12-6.
In races Massa's average finish was ahead at 4.8 compared to Raikkonen's 5.6. In head to head on races were both finished Massa was ahead of Raikkonen 8 times out of 11. At the end of the 2008 season as teammates Massa had 97 points compared to Raikkonen's 75.
Summary 2008
Massa beats Raikkonen in qualifying 12-6 and races 8-3 with the average qualifying gap 0.001 seconds.
Kimi Raikkonen vs Felipe Massa (2009)
Massa continued to have a slight upper-hand at the start of the 2009 season before his near fatal accident. Out of their ten last races together as teammates, Massa was on average 0.556 seconds quicker than Raikkonen in qualifying. Raikkonen's average qualifying position was slightly better at 8.5 compared to Massa's 8.9. In the head to head qualifying Raikkonen was ahead 6-4.
In races Massa's average finish was ahead at 6.6 compared to Raikkonen's 8.4. In head to head on races were both finished Massa was ahead of Raikkonen 3 times out of 5.
Summary 2009
Raikkonen beats Massa in qualifying 6-4 but Massa is on average 0.556 seconds faster. In races Massa beats Raikkonen 3-2.
Fernando Alonso vs Felipe Massa (2010)
The beginning of the end for Massa?? The stats for this season has a very close parallel to the differences between Massa's only season as Schumacher's teammate. In his first season with Alonso, Massa was an average 0.316 seconds off the two time F1 champion's pace in qualifying. The average qualifying position for Alonso was 5.9 compared to 7.8 for Massa. In head to head qualifying Alonso was in front 15 times out of 19.
In races Alonso's average finish was 4.6 compared to Massa's 7.1. In head to head on races were both finished Alonso was ahead of Massa 13 times out of 16. At the end of the 2010 season, Alonso had 252 points compared to Massa's 144.
Summary 2010
Alonso beats Massa in qualifying 15-4 and in races 13-3 with the average qualifying gap 0.316secs.
Fernando Alonso vs Felipe Massa (2011)
In their second season together Massa was an average 0.277 seconds slower than Alonso in qualifying. The average qualifying position for Alonso was 4.6 compared to 5.8 for Massa. In qualifying Alonso was in front 15 times out of 19 which was the same as the year before.
In races Alonso's average finish was 3.4 compared to Massa's 6.4. In head to head on races were both finished Alonso was ahead of Massa 13 times out of 15.(one of them was controversially gifted to Alonso!) At the end of the 2011 season, Alonso had 257 points compared to Massa's 118.
Summary 2011
Alonso beats Massa in qualifying 15-4 and in races 13-2 with the average qualifying gap 0.277 seconds.
In the first two races of 2012 Massa has slipped to 0.584 seconds behind Alonso in qualifying which is about double the standard 0.3 seconds of the previous two years. The likelihood is Massa will get back to the standard 0.3 second gap behind Alonso when the car improves with the major updates planned. The rumours are Massa is guaranteed 10 races this year on his contract although that contract will mean very little if Sergio Perez and Massa have another race anytime soon of differing forms like Malaysia.
Thanks to manipef1.com and formula1.com for helping research the stats.
Je weet pas hoe matig een F1 jaar is als Massa wereldkampioen kan worden zoals dat jaar het geval was en Hamilton had er nog moeite mee ook.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:29 schreef zoem het volgende:
[..]
En ik vind het kortzichtig om je te baseren op de jaren dat Kimi en Massa in hetzelfde team hebben gereden. Na de comeback van Kimi is hij beduidend sterker dan Massa. Zowel vorig jaar als dit jaar heeft Massa maar half zo veel punten als de Fin. Alonso heeft juist meer punten in 2012 en 2013 dan Kimi, dus dan doet Massa iets fout in de Ferrari.
De top van het veld zat in 2007 en 2008 dichtbij elkaar wat betreft de punten. In 2008 viel de Ferrari van Kimi 5x uit waarvan 3x niet door eigen toedoen en Massa maar 3x waarvan 1x niet door eigen toedoen. Daarnaast had Massa al een jaar langer ervaring in de Ferrari, want hij stapte al in 2006 in. Het waren dan ook de sterkere jaren van Massa, tot aan het ongeluk.
Heb het gedaan, maar hoe vind ik nu een stream van sky? Heb al wat lopen zoeken maar zie het nog nergens staan.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
XBMC installeren en Navi-x plug-in gebruiken.
Tutorial om Navi-x te activeren in XBMC hier.
Je hebt Navi-x draaiende?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:05 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Heb het gedaan, maar hoe vind ik nu een stream van sky? Heb al wat lopen zoeken maar zie het nog nergens staan.
Ben bang dat mijn internet te langzaam is. Blijft steeds weer bufferen. Ach dan maar een stream met minder kwaliteit. Ik kan in ieder geval iets volgen. Kan ik dit weer proberen als ik thuis ben.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt Navi-x draaiende?
Ga naar Navi-x Media portal -> most viewed 24 hours. Daar staan de meest recente kanalen.
Ik draai op dit moment ''Live TV channel 24/24 livestreaming by @MrAlwaysAway'' daar staat ''Sky Sport F1'' in de lijst.
Goed beeld, en nog geen haperen gehad daarmee. Maar je kunt er ook proberen van ''Maxpowers'' of een ''Hammy35'' kanaal.
Maar is het niet op tv daar?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:20 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Ben bang dat mijn internet te langzaam is. Blijft steeds weer bufferen. Ach dan maar een stream met minder kwaliteit. Ik kan in ieder geval iets volgen. Kan ik dit weer proberen als ik thuis ben.
Hotel netwerk?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:20 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Ben bang dat mijn internet te langzaam is. Blijft steeds weer bufferen. Ach dan maar een stream met minder kwaliteit. Ik kan in ieder geval iets volgen. Kan ik dit weer proberen als ik thuis ben.
sennaquote:Op zondag 28 juli 2013 13:23 schreef JohnB52 het volgende:
Moeilijke vraag bij RTL
Wie won dit jaar al 4 gps?
Vettel
Hulkenberg.
Heb nog niks gezien met F1 uitzending. Zal er vast wel zijn, maar dan heb ik geen sky build up waarschijnlijk.quote:
Nog steeds moeilijker dan het belspel van SBS6.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:23 schreef JohnB52 het volgende:
Moeilijke vraag bij RTL
Vettel
Hulkenberg.
ik denk hulkenbergquote:Op zondag 28 juli 2013 13:23 schreef JohnB52 het volgende:
Moeilijke vraag bij RTL
Vettel
Hulkenberg.
Thanks, werkt perfect!quote:Op zondag 28 juli 2013 12:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
XBMC installeren en Navi-x plug-in gebruiken.
Tutorial om Navi-x te activeren in XBMC hier.
Klopt, je moet sms'en naar n heeeel lang nummer ;-)quote:Op zondag 28 juli 2013 13:30 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nog steeds moeilijker dan het belspel van SBS6.
was een mazzeltje, maar wel aardig ja.quote:
http://www.viplivebox.eu/(...)e-stream-online.htmlquote:Op zondag 28 juli 2013 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
De persoon met een stream is een harde baas.
Is die uit de OP stuk?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Werkt best goed, net iets betere kwaliteit dan de vipbox streams.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt Navi-x draaiende?
Ga naar Navi-x Media portal -> most viewed 24 hours. Daar staan de meest recente kanalen.
Ik draai op dit moment ''Live TV channel 24/24 livestreaming by @MrAlwaysAway'' daar staat ''Sky Sport F1'' in de lijst.
Goed beeld, en nog geen haperen gehad daarmee. Maar je kunt er ook proberen van ''Maxpowers'' of een ''Hammy35'' kanaal.
Ik heb hem draaiende op mijn oude Xbox-beestje. Maar je kunt hem ook op ander mediaspelers/consoles installeren, en dan kun je gewoon op tv kijkenquote:Op zondag 28 juli 2013 13:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Werkt best goed, net iets betere kwaliteit dan de vipbox streams.
Als ik nou eens een Acestream aan de praat kreeg.. die dingen werken bij mij nooit. Werk nu met een sopcast stream en die darkshadow posttequote:Op zondag 28 juli 2013 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze moeten nu wel, is lastig inhalen op dit circuit.quote:
Kapotte tv.quote:
Heb ik vaker van hem gezien dit seizoen: een gat van 3 seconden laten vallen tot het einde van de stint, en dan pushen. Misschien spaart het banden ofzo. Maar het gat is nu wel al 4 seconden.quote:
dat ie vettel even van de baan tikt ja.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:11 schreef Xebber het volgende:
Voor 't kampioenschap heb ik mijn hoop op Grosjean gevestigd.
quote:Op zondag 28 juli 2013 14:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
dat ie vettel even van de baan tikt ja.
Massa geloof ik.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Was toch Alonso die Rosberg schade reed?
Nee, Massa natuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
nope, massa.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar 't gat blijft wel 't zelfdetwitter:F1PitRadio twitterde op zondag 28-07-2013 om 14:14:39GRO, "I'm plenty quicker than those guys" reageer retweet
Als sinds de eerste rondequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |